10 متحد/دوست فراموش شده ی مردعنکبوتی

10-متحد-دوست-فراموش-شده-ی-مردعنکبوتی-اسپایدرمن-هم‌پیمانally-پیتر-پارکر

اینها متحدین (allies) مردعنکبوتی هستند که پیشتر به او یاری رسانده بودند ولی سالهاست که ازشون در دنیای کمیک خبری نیست!

در مجموع اسپایدرمن در طول سالیان گذشته متحدین و دوستان فراوانی داشته كه در موقع لزوم به كمك او شتافته اند و علاقمندان به دنیای کمیک هم به خوبی با آنها آشنا هستند که برای آشنایی با آنها روی مقالات زیر کلیک کنید:

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت اول

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت دوم

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

همچنین مقالات زیر هم میتونه براتون جالب باشه:

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

5 دفعه که مردعنکبوتی در شماره نخست کمیک بوک های جدید ابرقهرمانی حضور افتخاری داشت!

5 شخصیتی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

10 حقیقت مهمی که باید درباره «اسپایدر بوی» (SPIDER-BOY) بدانید

ولی متحدینی هم داشته که به دلایل مختلف دیگر ازشون خبری نداریم و به نوعی فراموش شده یا forgotten محسوب میشوند که در این مقاله میخواهیم بهشان بپردازیم!

 

 10- اسلینگرز (The Slingers)

اسلینگرز (The Slingers)

«اسلینگرز» چهار ابرقهرمان کم سن و سال بودند که از مردعنکبوتی الهام گرفته بودند. این گروه اولش در یک کمیک تبلیغاتی و رایگان به نام Slingers #0 در سال 1998 ظاهر شدند و علیرغم اینکه هواداران خاص خودشان را داشتند ولی کمیک شون پس از 12 شماره و بدلیل فروش پایین کنسل شد. چهار عضو این تیم از کاستوم ها و اسامی استفاده میکردند که اسپایدرمن در رویداد "بحران هویت" از آنها استفاده کرده بود (این مقاله را بخوانید). در این رویداد اسپایدرمن به خاطر قتلی که مرتکب نشده بود تحت تعقیب قرار داشت و 5 میلیون دلار برای دستگیری اش جایزه تعیین شده بود. بنابراین اسپایدرمن برای اینکه در ملاء عام شناخته نشود، چهار لباس و هویت جدید برای خودش دست و پا کرد. پس از اتمام این بحران او این هویت ها را کنار گذاشت ولی معلوم شد لباس ها به دست یکی از قهرمانان قدیمی مارول در عصر طلایی به نام «بلک مارول» افتاده. بلک مارول آنها را به 4 جوان داد و آموزششان داد تا قهرمان باشند. مردعنکبوتی چند بار در کمیک های اسلینگرز حضور افتخاری داشت و در نهایت پس از مرگ بلک مارول، اسلینگرز هم منحل شد و اعضای آن گهگاهی در برخی کمیک های مارول حضور کوتاهی داشته اند. البته در کمیک های "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر" شاهد بازگشت آنها بودیم (این مقاله رو بخونید). چندی پیش هم در قالب یکی از برنامه های شرکت "بیاند" در کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز برگشتند (کمیکش در اینجا و اینجا ترجمه شده). اعضایش عبارت هستند از:

1- داسک (کَسی کامنز/Cassie St. Commons)، دختری با ظاهر گوتیک که خانواده ی پولداری داشت ولی مُرد و به طور مرموزی برگشت و قدرت های ماوراء الطبیعه زیادی دارد که اصلی ترین آنها، تله پورت کردن است. همچنین میتونه از سایه ها، انرژی سیاه بسازه و یا حس کنه که هم تیمی هایش در خطر هستند یا نه. از نظر رومانتیک هم به هم تیمی خودش «جانی گالو» (ریکوشه) علاقمند بوده.

2- هورنت (ادی مک دانو/Eddie McDonough)، دانشجوی سال اول دانشگاه امپایر استیت که دچار فلج مغزی بود ولی زرهی پیشرفته بر تن کرد که قادرش میکرد با سرعت بالا پرواز کند. دستکش های مخصوصی هم داشت که ازشون دارت های بی حس کننده ملقب به stingers و اشعه های لیزری شلیک میکرد. پس از انحلال گروه، او و ریکوشه برای مدتی با هم به مبارزه به جنایت برگشتند. هورنت توسط ولورین که تحت شستشوی مغزی قرار گرفته بود، کشته شد و لباسش برای مدتی بر تن یکی از دشمنان ولورین به نام «سایبر» بود.

3- پرادِجی (ریچی گیلمور/Ritchie Gilmore)، رهبر گروه و یک دانشجوی کشتی گیر که تک رو و لجوج است و لباسش به قدرتی مرموز وصل است که بهش زور بازوی زیادی میدهد. همچنین زره و شنلش ضدگلوله و آسیب ناپذیر است. ریچی گیلمور پس از انحلال گروه تصمیم گرفت زره و شنل خود را کنار گذاشته و بازنشسته شود اما در قضایای "جنگ داخلی" برگشت و طرف کاپیتان آمریکا را گرفت و به همین دلیل دستگیر شد ولی بهش پیشنهاد شد در برنامه ی موسوم به Initiative شرکت کند و نوعی قهرمان دولتی باشد. او هم با اکراه پذیرفت. همچنین یکی از اعضای گروه New Warriors هم با لقب پرادجی (به معنی "پسر نابغه") شناخته میشود که ربطی به ریچی ندارد.

4- ریکوشه (جانی گالو/Johnny Gallo) یک جهش یافته که چابکی و قدرت پرش بالایی دارد. همچنین قدرتی مشابه با حس عنکبوتی اسپایدرمن دارد و لباسش هم دیسک های دارد که میتواند برای مقاصد مختلف ازشون استفاده کنه. جانی گالو مادرش را در کودکی از دست داده بود (مادرش به قتل رسید) و رابطه ی تیره ای با پدرش داشت. او پس از مرگ ادی مک دانو (هورنت) برای مدتی حرفه ی ابرقهرمانی را کنار گذاشت ولی بعدش به گروه ابرقهرمانی نوجوانانه به نام Excelsior پیوست.

 

9- سولو (Solo)

سولو (Solo)

در دهه 90 میلادی قهرمان هایی که اندام غلو شده ای داشتند، خفن بودند و تفنگ های بزرگ در دست میگرفتند خیلی مد بودند. دوران عجیبی بود! همین باعث شد شخصیت هایی مثل ددپول یا کیبل خلق شوند. یکی دیگر از این نوع شخصیت ها «سولو» نام داشت. اسمش «جیمز بورن»(James Bourne)  بود که به یک واحد نظامی ضد تروریستی پیوست و عاشق یکی از هم تیمی های خودش شد ولی بعدش همین هم تیمی بهش خیانت کرد. و از آنجا بود که سولو سوگند یاد کرد "تا زمانی که زنده ام، تروریست ها میمیرند!". بنابراین او خودش را بزرگترین دشمن تروریسم میدانست و یک سرباز تعلیم دیده بود که میتونست تله پورت کنه. با ترکیب این دو قابلیت شروع کرد به جنگ با تروریست ها. یعنی به دور دنیا سفر میکرد و هر تروریستی را که پیدا میکرد میکشت. تفنگ های خیلی بزرگی هم در دست داشت. او در مینی سریز اختصاصی خودش ظاهر شد ولی به محبوبیت خاصی دست پیدا نکرد. مارول در چند کمیک معروف خودش مثل "اسپایدرمن" از او به عنوان شخصیت مهمان استفاده کرد  و چند تا تیم آپ هم بین آنها دیدیم تا شاید مطرح بشه ولی فایده ای نداشت و این شخصیت بسیار گمنام باقی مانده است.

 

8- نایت واچ (Nightwatch)

کمیک nightwatch

این شخصیت اولین بار در شماره 99 کمیک Web of Spider-man خلق شد و یک سری اختصاصی کوتاه هم در دهه 90 داشته و کلا با مردعنکبوتی و ونوم زیاد دیده شده چون در کراس اور مشهور دهه 90 مردعنکبوتی یعنی "حداکثر کارنیج"هم حضور داشت. ظاهر و لباس هم او آشکارا از شخصیت «اسپان» (Spawn) که توسط «تاد مک فارلین» خلق شده، الهام گرفته. البته اُریجین او به نوعی جالب هستش: نام واقعی نایت واچ دکتر «کوین ترنچ» است. او یک روز میبینه که یک مرد نقابدار در هنگام مبارزه با تروریست هایی که شنل های نامرئی شونده دارند، کشته میشه. بعد میره سراغ جسد این مرد و ماسکش رو برمیداره و میبینه که نسخه مسن تر خودشه!!! او به شدت وحشت میکنه و نمیدونه که نسخه مسن تر خودش را کجا اومده و داخل اون ماسک و لباس چکار میکرده. بنابراین تصمیم میگیره اون لباس رو هرگز تنش نکنه و تا در آینده کشته نشه ولی اتفاقاتی میفته که مجبور میشه اون رو بر تن کنه و یک ابرقهرمان بشه. در هر حال نایت واچ قدرت فوق بشری خاصی نداره و نیروهای خودش رو از لباس پیشرفته خودش به دست میاره. چند سال پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه که «اد ریکورت» (Ed Ricourt) که سابقه نوشتن فیلمنامه سریال "جسیکا جونز" رو داره، در حال کار کردن روی فیلمنامه فیلمی براساس نایت واچ هستش که سونی میخواد اون رو بسازه. همچنین شایعه شد سونی مایل است کارگردان بزرگی همچون «اسپایک لی» که سابقه ساخت فیلم معروفی همچون "مالکوم ایکس" را داره، فیلم نایت واچ را بسازد! ولی این پروژه هم مثل خیلی از پروژه های انشعابی سونی از روی اسپایدرمن به جایی نرسید.

 

7- رِیث (Wraith)

رِیث (Wraith)

تا به حال چند شخصیت در عالم مارول «ریث» نام داشته اند. چهارمین ریث «یوری واتانابی» (Yuri Watanabe) است . او یک افسر پلیس است که ابتدا ماسک «جین دی ولف» را بر صورت میزد تا خلافکاران فکر کنند روح دی ولف برگشته و ازش بترسند. (برای کسب اطلاعات درباره جین دی وُلف این مقاله را بخوانید) او سپس در طی داستان "مرد عنکبوتی برتر" به «کارلی کوپر» کمک کرد تا ثابت کند دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن مرد عنکبوتی شده است. واتانابی وقتی در هیبت ریث ظاهر میشود به نوعی وجلنتی Vigilante تبدیل میشود (وجلنتی یعنی کسی که خودش شخصا دست به اجرای قانون و عدالت در جامعه میزند  و اهمیت چندانی به قوانین نمیدهد). مثلا او چند سال پیش در داستان Spiral با مرد عنکبوتی به نوعی همکار شد تا «مستر نگاتیو» (یکی از دشمنان نسبتا جدید مرد عنکبوتی) و افرادش  را  دستگیر کند. ولی آخر داستان نزدیک بود مستر نگاتیو را بکشد تا انتقام  قتل استاد خود را بگیرد. در هر حال مرد عنکبوتی خیلی سعی کرده به او یاد بده که دست به اعمال خشونت آمیز نزنه و باید دید در آینده رابطه آنها چطور ادامه پیدا میکند ولی فعلا که خبری ازش نیست. ریث قدرت فوق بشری ندارد ولی از تجهیزات خاصی مثل گاز ایجاد توهم و ترس و همچنین طناب هایی انعطاف پذیر استفاده میکند که مثل بازو بهش وصل هستند و  با آنها حریفان را گیر می اندازد. در هر حال همانطور که اشاره شد، یوری واتانابی مدتیه در کمیک های اسپایدرمن دیده نمیشه ولی حضورش در بازی مردعنکبوتی PS4 باعث شده تا اسمش دوباره بر سر زبانها بیفتد (عکسش اینجاست) ولی باید دید آیا او در قسمت دوم این بازی هم حاضر است یا نه).

 

6- اِستیل اسپایدر (Steel Spider)

استیل اسپایدر - عنکبوت پولادی

«اُلی اُسنیک» (Ollie Osnick) خیلی وقت پیش یعنی در سال 1982 در شماره 72 از کمیک Spectacular Spider-Man خلق شد. او نوجوانی چاق و با استعداد بود که عاشق دکتر اختاپوس بود! به همین دلیل با نبوغ خودش بازوهای مکانیکی ساخت و به خودش لقب Kid Ock داد. او دست به کار خلافی زد و اسپایدرمن با دکتر اختاپوس اشتباهش گرفت و وقتی فهمید که فقط یک پسر نوجوان است وی را به خانه اش برگرداند. از این به بعد اُلی عاشق و شیفته ی مردعنکبوتی شد و بازوهایش را به شکل پاهای عنکبوت درآورد و یک لباس مردعنکبوتی هالووینی هم بر تن کرد و اسم خودش رو گذاشت «اسپایدر کید» (Spider-Kid) و سعی کرد دستیار اسپایدرمن بشه و حتی با مرد قورباغه ای (Frog Man) و وزغ (Toad) یکی تیم ابرقهرمانی تشکیل داد به نام "وصله های ناجور" (The Misfits)! اما دست آخر فهمید که به درد این کارا نمیخوره و تصمیم گرفت یک بچه ی عادی باشه. اما در دانشگاه او خیلی فرق کرد. او خودش را وقف ورزش کرد و هیکلش ردیف شد! او همچنان شیفته قهرمان بودن بود و سلاح ها و ابزارآلات جدید میساخت. و وقتی دوست دخترش به خاطر حمله ی زورگیرها آسیب دید، هویت «استیل اسپایدر» را خلق کرد (لباسش به رنگ آبی تیره بود و دستکش هایی داشت که اسپری فلفل و چنگک ازش خارج میشدند). ولی وقتی انتقام سختش را گرفت، متوجه شد که دوست ندارد یک وجلنتی خشن باشد. تا اینکه این شخصیت در رویداد "جنگ داخلی" برگشت و دیدیم که بازوهای جدیدی برای خودش درست کرده و کاملا با قانون ثبت نام از ابرقهرمانان مخالف است. به همین دلیل هدف گروه "تاندربولتس" که آن موقع تحت فرماندهی «نورمن آزبورن» بود قرار گرفت و با آنها جنگید تا اینکه یکی از اعضای تاندربولتس به نام ونوم (مک گارگن) به طور ناگهانی دستش رو قطع کرد و خورد! (عکسش اینجاست). سپس دیدیم که در زندان شماره 42 در منطقه ی "انرژی منفی" زندانی شده ولی بنظر میرسه بعدا آزاد شده باشه. این شخصیت همچنین در یکی دو تا انیمیشن تلویزیونی از اسپایدرمن حضور داشته است.

 

5- كاردیاك (Cardiac)

كاردیاك (Cardiac)

«كاردیاك» (با نام اصلی الیاس ویرثام(Elias Wirtham/ را میتوان یك آنتی هیرو  (Ant-Hero)محسوب كرد . او یك پزشك و جراح است كه پس از مرگ برادرش به خاطر طمع و غفلت شركت های صنعتي تصمیم گرفت قلب خودش را با یك رآكتور تعویض كند و به جنگ شركت های بزرگ و طماع برود (قلب رآكتور مانند او به تمام بدنش انرژی های فوق العاده میدهد و باعث میشود قدرت، سرعت، چابكی و رفلكس های فوق بشری پیدا كند). ضمن اینكه او از ورقه ای ساخته شده از فلز ویبرانیوم زیر پوست خودش استفاده میكند. او مركزی پزشكی به نام H.E.A.R.T. دارد كه در آنجا با تجهیزاتی كه از جاهای مختلف دزدیده بیماران را مجانی مداوا میكند. كاردیاك و مرد عنكبوتی بارها با هم روبرو شده اند و میتوان آنها را دوست و متحد یكدیگر قلمداد كرد. در كمیك های مرد عنكبوتی برتر هم «اتو اكتاویس»  كه در ذهن و جسم پیتر پاركر مستقر (!) شده بود، به خاطر تجهیزات دزدی با كاردیاك درگیر شد ولی وقتی فهمید كه قصدش جراحی یك دختر بچه است كه در تصادفی دچار ضایعه مغزی شده است، بهش كمك كرد (کمیکش اینجا ترجمه شده است). سپس كاردیاك كمك كرد تا عمل پای «زن عمو می» به خوبی انجام شود. ضمنا در قضیه "ملت گابلین" او با دار و دسته گرین گابلین جنگید و متاسفانه مركز H.E.A.R.T. به دست گابلین منفجر شد.

 

 4- بلو بِرد (Blue Bird)

بلو بِرد (سالی آوریل)

در نخستین صفحۀ از کمیک شمارۀ 15 فانتزی شگفت‌انگیز شاهد بودیم که پیتر می‌خواهد با یک هم کلاسی نوجوان خود در دبیرستان به نام «سالی» قرار بگذارد که ناکام می‌ماند! عجیب است که این شخصیت در داستان های اولیه مرد عنکبوتی حضور نداشت و هیچ‌گاه جزو شخصیت‌های مکمل اصلی این شخصیت نشد. اما نویسنده‌ای به نام «کِرت بیوزیک» در سری خلاقانه‌ای به نام «قصه‌های ناگفتۀ مردعنکبوتی» (Untold Tales Of Spider-Manبه طور مفصل به این شخصیت پرداخت. در واقع سری کمیک‌های قصه‌های ناگفتۀ مردعنکبوتی که در دهۀ 90 میلادی منتشر شد، داستان‌هایی بکر و جدید در خود داشت که در دل داستان‌های کلاسیک اسپایدرمن و زمانی‌که استن لی و استیو دیتکو خالق سری ASM بودند، جریان داشتند. در یکی از این داستان‌ها می‌بینیم که سالی که حالا با نام کامل «سالی آوریل» (Sally Avril) شناخته می‌شود، تصمیم گرفت به قهرمانی تبدیل شود به نام «بلوبِرد» (Blue Bird). از آن‌جا که او نه قدرت فوق‌بشری نه مهارت خاصی در مبارزه داشت، اسپایدرمن بارها به او هشدار داد که این هویت را کنار بگذارد. تا اینکه سالی آوریل در نهایت در یک سانحۀ رانندگی (که خود به نوعی در آن مقصر بود) کشته شد.

 

3- ش.ا.ک (S.H.O.C)

شاک - تاد فیلدز

در سال 1997 و در شماره 76 از کمیک Spider-Man شاهد خلق شدن شخصیت جدیدی بودیم ملقب به "ش.ا.ک". نام واقعی اش بود «تاد فیلدز» (Todd Fields). پدرش، ویلیام فیلدز، روی پروژه ای به نام برای هایدرا کار میکرد که مخففش، S.H.O.C بود. هدف از این پروژه این بود که به انرژی های مرموز بُعدی موسوم به "دارک فورس" (Darkforce) دسترسی پیدا کنند (دارک فورس همان منبعی است که شخصیتی به نام «کلوک» قدرت هایش را از آن میگیرد. برای آشنایی با کلوک، این مقاله را بخوانید). دکتر فیلدز این پروژه را در نهایت به زرهی تبدیل کرد شبیه به زره «آیرون مانگر» که نیروها و انرژی های دارک فورس را داشت. اولین کسی که این فن آوری رویش آزمایش شد مردی بود به نام «لاکسیاس کراون» (Loxias Crown) که در این مقاله از وی به عنوان یکی از دشمنان «موربیوس» یاد کردیم. کراون نقشه های خودش را داشت و با کشتن دکتر فیلدز، فن آوری S.H.O.C را برای خودش برداشت تا با آن دنیا را تسخیر کند. تاد یک پسر بچه ی کوچک بود که مرگ پدرش را مشاهده کرد و مصمم شد تا از کراون انتقام مرگ پدرش را بگیرد. او به لطف قطعاتی که پدرش از پروژه ی S.H.O.C باقی گذاشته بود تونست اون زره و فن آوری رو بدست بیاره و باهاش پیوند بخوره و ما دیدیم که به جنگ کراون رفت و در این راه با مردعنکبوتی متحد شد (او هم مثل کراون به انرژی منفی دارک فورس دسترسی داره). اما در کل این شخصیت به هیچ ماندگار نشد و سالهاست که اثری ازش در دنیای کمیک یا جای دیگه نیست.

 

2- اِل موئرتو (El Muerto)

ال موئرتو - اسپایدرمن

شخصیت «ال موئرتو» واقعا در دنیای کمیک های مرد عنکبوتی گمنام و ناشناخته است و تنها در دو شماره  دیده شده!!! در واقع او با نام کامل «خوآن-کارلوس استرادا سانچز» سال 2006 و در شماره 6 از کمیک Friendly Neighborhood Spider-Manتوسط «پیتر دیوید» (نویسنده) و «راجر کروز» (طراح) خلق شد و ماجرایش در شماره بعدی (شماره 7) خاتمه یافت و دیگر در دنیای کمیک بهش اشاره نشد! (میتونید از اینجا این دو شماره رو دانلود کنید). او یک کشتی کج کار مکزیکی الاصل است که ماسکی بر صورت میزنه که بهش قدرت های فوق بشری میده! اما لقب ال موئرتو به اشخاص دیگری نیز تعلق داشته و نسل های متوالی با دریافت ماسک این شخصیت به قدرت های آن دست یافته اند. گفته میشه برای به دست آوردن ماسک با شخصیتی مرموز و قدرتمند به نام الدورادو که زرهی طلایی و جادویی دارد روبرو شد. ولی خوآن-کارلوس میترسید و نمیخواست این عنوان را داشته باشه و باعث خشم الدورادو شد. اما پدر او (مارکوس) جان خودش را داد تا از پسرش در مقابل الدورادو محافظت کنه. سپس الدورادو به خوآن-کارلوس 10 سال فرصت داد و بهش گفت اگه میخواد زنده بمونه شرطش اینه که باید تمرین کنه، سفر کنه و تجربه به دست بیاره تا بتونه یک قهرمان نقابدار را در ملاء عام شکست بده، تحقیرش کنه و ماسک از روی صورتش برداره! از آنجا به بعد خوآن کارلوس سالها تمرین کرد تا بتونه ال موئرتو بشه و هدفش این بود که ماسک از روی صورت یک قهرمان نقابدار برداره و اون قهرمان کسی نبود جز اسپایدرمن! او تونست به کمک جی. جونا جیمسون در یک مسابقه کشتی کج خیریه با اسپایدرمن شرکت کنه ولی از اسپایدرمن شکست خورد و کارش به بیمارستان کشید. الدورادو به آنجا رفت تا خوآن-کارلوس را بکشه ولی اسپایدرمن مداخله کرد و باهاش جنگید و به زودی خود خوآن-کارلوس هم وارد مبارزه با الدورادو شد تا به اسپایدرمن کمک کنه. اسپایدرمن از فرصت استفاده کرده و محلولی درست کرد تا باهاش زره اِلدورادو را تخریب کنه و شکستش بده و در پایان با ال موئرتو دوست شد. همانطور که در اینجا خبرش را دادیم، بِنیتو آنتونیو مارتینِز اُکاسیو ملقب به بَد بانی قرار است نقش شخصیتی به نام «اِل موئرتو» (El Muerto) را در اِسپین آف سینمایی جدید اسپایدرمن بازی کند! پس اگه سونی این فیلم رو هم کنسلش نکنه (!) این شخصیت هم به لطف فیلمش از گمنامی بیرون خواهد آمد.

 

1- انتقام جویان بروکلین (Brooklyn Avengers)

بروکلین اونجرز

"بروکلین اونجرز" را فقط در دو شماره و در سال 2012 دیدیم! اولین حضورشون در دنیای کمیک هم برمیگرده به کمیک Web of Spider-Man #129.1. همانطوری که از اسمشون برمیاد این گروه از اعضایی تشکیل شده که در محله ی بروکلین نیویورک قهرمان بازی میکردند و گفته شد که حتی مردعنکبوتی هم سابقاً به نوعی عضو این گروه بوده! اعضای گروه عبارتند از: دو برادر به نام های Psi و Fi که قدرت های تله پاتیک و تله کنتیک دارند، Rotary که میتونه هر چیزی رو به حالت چرخش در بیاره، The Hypst'r که قدرت های هیپنوتیزم کننده و ذهنی داره، Mints که میتونه شیرینی های خوشمزه رو به سلاح های مرگبار تبدیل کنه، Paintball که میتونه جرقه های رنگی تولید کنه و Boilermaker که میتونه هر نوع دستگاه یا ماشینی رو تعمیر کنه. این افراد وقتی به قدرت های خودشان دست یافتند که صاحب خونه شون برای اینکه از خونه بیرونشون کنه، اسپری حشره کش رادیواکتیو روی خونه هاشون پاشید! در داستانی که اونا توش حضور داشتند، متوجه شدیم که یک نفر داره اعضای گروه رو میکشه و مردعنکبوتی بهشون کمک میکنه (به همین دلیل سه نفر از اعضای گروه الان دیگه مردن). واقعا خیلی بعیده از این شخصیت ها گمنام تر در کمیک های مردعنکبوتی داشته باشیم.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

5 دفعه که مردعنکبوتی در شماره نخست کمیک بوک های جدید ابرقهرمانی حضور افتخاری داشت!

5 شخصیتی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

10 حقیقت مهمی که باید درباره «اسپایدر بوی» (SPIDER-BOY) بدانید

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت اول

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت دوم

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

آشنایی با قهرمانان مدرسه پیتر پارکر!

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

قسمت فرعی از شماره 88 سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت سوم

شایعه: سونی فیلم نایت واچ (NIGHTWATCH) را میسازد

15 شخصیت کمیک بوکی که از پانیشر (PUNISHER) تقلید کرده اند

آیا DLC های اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

سونی فیلم انشعابی جدیدی از مرد عنکبوتی میسازد: «ال موئرتو» با بازی «بَد بانی»!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Doc Ata
#1 Doc Ata 1402-02-24 13:43
توی سایت دیگه از تار عنکبوت تا جان عمو بن (یاد ضرب المثل از شیر مرغ تا جان آدمیزاد افتادم :D ) وجود داره و فکر کنم کم مونده انقدر سایت جامع و کامله و پشت سرهم مقالات جدید از اسپایدرمن می نویسید از عابرانی که از خیابان های نیویورک هم رد میشن هم بنویسید 8)
بگذریم.انگار بیشترشون این قهرمان ها مثل موردهای 10، 6 ، 5، 4 و 1 رو انگار گفتن این ریخت و پاشو چجوری جمعش کنیم و یا زدن کشتنشون، یا بدبختشون کردن که دیگه نتونن مثل قبل به این حرفه ادامه بدن.
گویا باقی موارد این مقاله رو هم ارزش تلف کردن وقت روسای مارولو رو نداشته و به حال خودشون ولشون کردن و نفهمیدیم چه اتفاقی براشون افتاد :-*
نقل قول کردن
omiDeadpool
#2 omiDeadpool 1402-02-24 22:29
خوب بود جون چندتاشون رو اصلا نمیشناختم به معلوماتم اضاف شد
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#3 ArmanSpidery 1402-03-05 12:17
سلام و عرض ادب
به نظرم جناب ترابی حتما مقالاتی جهت معرفی بیشتر شخصیت های گمنام مارول و دی سی و چه بسا شرکت های دیگر مثل ایمیج و دارک هورس بنویسید تا سایت تنوع و جامعیت بیشتری پیدا کنه
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-03-05 12:39
به نقل از ArmanSpidery:
سلام و عرض ادب
به نظرم جناب ترابی حتما مقالاتی جهت معرفی بیشتر شخصیت های گمنام مارول و دی سی و چه بسا شرکت های دیگر مثل ایمیج و دارک هورس بنویسید تا سایت تنوع و جامعیت بیشتری پیدا کنه

کل سایتای ایرانی رو با هم‌جمع بزنید به جامعیت سایت اسپایدی نمیرسن واسه همینه که ما از جامع بودن خسته شدیم. کافیه هر چی مدال و جایزه تو این چند ساله بهمون دادین! الان خیلی وقته که دیگه قراره واسه دل خودمون کار کنیم ...
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#5 ArmanSpidery 1402-03-05 12:46
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
سلام و عرض ادب
به نظرم جناب ترابی حتما مقالاتی جهت معرفی بیشتر شخصیت های گمنام مارول و دی سی و چه بسا شرکت های دیگر مثل ایمیج و دارک هورس بنویسید تا سایت تنوع و جامعیت بیشتری پیدا کنه

کل سایتای ایرانی رو با هم‌جمع بزنید به جامعیت سایت اسپایدی نمیرسن واسه همینه که ما از جامع بودن خسته شدیم. کافیه هر چی مدال و جایزه تو این چند ساله بهمون دادین! الان خیلی وقته که دیگه قراره واسه دل خودمون کار کنیم ...

اینکه درست و ما مخالفتی نداریم که اطلاعاتی که دادید از مارول و دی سی جامع و زیاد بوده ولی اگر ممکنه به شخصیت های دیگر هم بپردازید تا سایت تنوع و گستردگی بیشتری پیدا کنه مثلا کمیک کیک اس یا ۶ ابرقهرمان یا شخصیت های دیگری از این نوع اگه معرفی بشوند میتونند سلایق بیشتری رو به سایت اسپایدی و مارول جذب کنند همچنین بد نیست گاهی بیشتر شخصیت های دیگر شرکت ها هم بپردازید
تشکر از پاسخگویی شما
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1402-03-05 14:25
به نقل از ArmanSpidery:
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
سلام و عرض ادب
به نظرم جناب ترابی حتما مقالاتی جهت معرفی بیشتر شخصیت های گمنام مارول و دی سی و چه بسا شرکت های دیگر مثل ایمیج و دارک هورس بنویسید تا سایت تنوع و جامعیت بیشتری پیدا کنه

کل سایتای ایرانی رو با هم‌جمع بزنید به جامعیت سایت اسپایدی نمیرسن واسه همینه که ما از جامع بودن خسته شدیم. کافیه هر چی مدال و جایزه تو این چند ساله بهمون دادین! الان خیلی وقته که دیگه قراره واسه دل خودمون کار کنیم ...

اینکه درست و ما مخالفتی نداریم که اطلاعاتی که دادید از مارول و دی سی جامع و زیاد بوده ولی اگر ممکنه به شخصیت های دیگر هم بپردازید تا سایت تنوع و گستردگی بیشتری پیدا کنه مثلا کمیک کیک اس یا ۶ ابرقهرمان یا شخصیت های دیگری از این نوع اگه معرفی بشوند میتونند سلایق بیشتری رو به سایت اسپایدی و مارول جذب کنند همچنین بد نیست گاهی بیشتر شخصیت های دیگر شرکت ها هم بپردازید
تشکر از پاسخگویی شما

گفتم که تنوع و گستردگی بقدر کافی اونقد داشتیم که دیگه خسته شدیم. ۱۱ سال کم نیس، نه؟ ایشالا سایتای دیگه یه کم تنوع بهتون بدن . ما همین دنیای گسترده ی اسپایدرمن و شخصیتای مرتبط بهش رو پوشش بدیم برامون کافیه. چون ناسلامتی سایت تخصصی اسپایدرمنیم ، نه؟ فقط یادتون باسه کمیک "کیک اس" رو براتون ترجمه کردن برید یه تشکر خشک و خالی ازشون بکنید که روحیه پیدا کنن وسط کار ول نکنن کمیک رو برن پی کارشون
من که اگه زمان به عقب برگرده یه دونه کمیک یا مقاله غیر اسپایدرمنی اجازه نمیدادم تو سایتم قرار بگیره
اون بنده خدا ۶، ۷ سال پیش یه چیزی نوشته رفته و سالهاس یه کلمه تو سایت ننوشته ولی یه عده هنوز دارن میسوزن و فحشمون میدن! ظاهرا مال ایشون خیلی "گسترده" بوده که جاش هنوز خوب نشده! ما همون نازک بمونیم برای سلامتی همگی بهتره
نقل قول کردن
BlueRED
#7 BlueRED 1402-03-05 21:19
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
سلام و عرض ادب
به نظرم جناب ترابی حتما مقالاتی جهت معرفی بیشتر شخصیت های گمنام مارول و دی سی و چه بسا شرکت های دیگر مثل ایمیج و دارک هورس بنویسید تا سایت تنوع و جامعیت بیشتری پیدا کنه

کل سایتای ایرانی رو با هم‌جمع بزنید به جامعیت سایت اسپایدی نمیرسن واسه همینه که ما از جامع بودن خسته شدیم. کافیه هر چی مدال و جایزه تو این چند ساله بهمون دادین! الان خیلی وقته که دیگه قراره واسه دل خودمون کار کنیم ...

اینکه درست و ما مخالفتی نداریم که اطلاعاتی که دادید از مارول و دی سی جامع و زیاد بوده ولی اگر ممکنه به شخصیت های دیگر هم بپردازید تا سایت تنوع و گستردگی بیشتری پیدا کنه مثلا کمیک کیک اس یا ۶ ابرقهرمان یا شخصیت های دیگری از این نوع اگه معرفی بشوند میتونند سلایق بیشتری رو به سایت اسپایدی و مارول جذب کنند همچنین بد نیست گاهی بیشتر شخصیت های دیگر شرکت ها هم بپردازید
تشکر از پاسخگویی شما

گفتم که تنوع و گستردگی بقدر کافی اونقد داشتیم که دیگه خسته شدیم. ۱۱ سال کم نیس، نه؟ ایشالا سایتای دیگه یه کم تنوع بهتون بدن . ما همین دنیای گسترده ی اسپایدرمن و شخصیتای مرتبط بهش رو پوشش بدیم برامون کافیه. چون ناسلامتی سایت تخصصی اسپایدرمنیم ، نه؟ فقط یادتون باسه کمیک "کیک اس" رو براتون ترجمه کردن برید یه تشکر خشک و خالی ازشون بکنید که روحیه پیدا کنن وسط کار ول نکنن کمیک رو برن پی کارشون
من که اگه زمان به عقب برگرده یه دونه کمیک یا مقاله غیر اسپایدرمنی اجازه نمیدادم تو سایتم قرار بگیره
اون بنده خدا ۶، ۷ سال پیش یه چیزی نوشته رفته و سالهاس یه کلمه تو سایت ننوشته ولی یه عده هنوز دارن میسوزن و فحشمون میدن! ظاهرا مال ایشون خیلی "گسترده" بوده که جاش هنوز خوب نشده! ما همون نازک بمونیم برای سلامتی همگی بهتره



اینی که الان شما خودتون دیگه بیشتر مقاله هارو مینویسید خیلی عالیه چون میشه گفت بیشتر مقاله های شما و دیگر ادمین هایی که دارن مقاله مینویسن ی تم خاصی هم بی طرفانه هست یعنی تعصبی نیست و نوع قلم خیلی قویی هست ی جورایی اون جدی بودن و صمیمیت رو نشون میده امیدوارم دیگر رسانه ها این قضیه رو متوجه بشن که عوامل اصلی سایت یعنی شما دیدتون فرق میکنه در مقالات
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1402-03-05 22:09
به نقل از BlueRED:
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
سلام و عرض ادب
به نظرم جناب ترابی حتما مقالاتی جهت معرفی بیشتر شخصیت های گمنام مارول و دی سی و چه بسا شرکت های دیگر مثل ایمیج و دارک هورس بنویسید تا سایت تنوع و جامعیت بیشتری پیدا کنه

کل سایتای ایرانی رو با هم‌جمع بزنید به جامعیت سایت اسپایدی نمیرسن واسه همینه که ما از جامع بودن خسته شدیم. کافیه هر چی مدال و جایزه تو این چند ساله بهمون دادین! الان خیلی وقته که دیگه قراره واسه دل خودمون کار کنیم ...

اینکه درست و ما مخالفتی نداریم که اطلاعاتی که دادید از مارول و دی سی جامع و زیاد بوده ولی اگر ممکنه به شخصیت های دیگر هم بپردازید تا سایت تنوع و گستردگی بیشتری پیدا کنه مثلا کمیک کیک اس یا ۶ ابرقهرمان یا شخصیت های دیگری از این نوع اگه معرفی بشوند میتونند سلایق بیشتری رو به سایت اسپایدی و مارول جذب کنند همچنین بد نیست گاهی بیشتر شخصیت های دیگر شرکت ها هم بپردازید
تشکر از پاسخگویی شما

گفتم که تنوع و گستردگی بقدر کافی اونقد داشتیم که دیگه خسته شدیم. ۱۱ سال کم نیس، نه؟ ایشالا سایتای دیگه یه کم تنوع بهتون بدن . ما همین دنیای گسترده ی اسپایدرمن و شخصیتای مرتبط بهش رو پوشش بدیم برامون کافیه. چون ناسلامتی سایت تخصصی اسپایدرمنیم ، نه؟ فقط یادتون باسه کمیک "کیک اس" رو براتون ترجمه کردن برید یه تشکر خشک و خالی ازشون بکنید که روحیه پیدا کنن وسط کار ول نکنن کمیک رو برن پی کارشون
من که اگه زمان به عقب برگرده یه دونه کمیک یا مقاله غیر اسپایدرمنی اجازه نمیدادم تو سایتم قرار بگیره
اون بنده خدا ۶، ۷ سال پیش یه چیزی نوشته رفته و سالهاس یه کلمه تو سایت ننوشته ولی یه عده هنوز دارن میسوزن و فحشمون میدن! ظاهرا مال ایشون خیلی "گسترده" بوده که جاش هنوز خوب نشده! ما همون نازک بمونیم برای سلامتی همگی بهتره



اینی که الان شما خودتون دیگه بیشتر مقاله هارو مینویسید خیلی عالیه چون میشه گفت بیشتر مقاله های شما و دیگر ادمین هایی که دارن مقاله مینویسن ی تم خاصی هم بی طرفانه هست یعنی تعصبی نیست و نوع قلم خیلی قویی هست ی جورایی اون جدی بودن و صمیمیت رو نشون میده امیدوارم دیگر رسانه ها این قضیه رو متوجه بشن که عوامل اصلی سایت یعنی شما دیدتون فرق میکنه در مقالات

دید من یا دیگران هر چی هست مهم نیس. هر کسی نظری داره و نطرش قابل احترام و قابل درک ولی اینکه بعد ۷ سال یه سری هنوز رو چند تا مطلب قفل کردن بنظرم اصلا قابل درک نیس. اصلا نرمال نیست این قضیه.
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#9 ArmanSpidery 1402-03-05 23:12
مجددا از جناب ترابی عذرخواهی خدا شاهد است قصدم به هیچ وجه ناراحتی یا قفل شدن رو مسئله ای نبود
یک سوال داشتم در مورد این مقاله که آیا الان شخصیت نایت واچ رو میشه کپی اسپاون دانست ؟ آیا تقلید از خصوصیات ظاهری و کاستوم که اونم اهمیت خودش رو داره رو میشه تقلید دونست ؟
نقل قول کردن
BlueRED
#10 BlueRED 1402-03-06 00:58
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
سلام و عرض ادب
به نظرم جناب ترابی حتما مقالاتی جهت معرفی بیشتر شخصیت های گمنام مارول و دی سی و چه بسا شرکت های دیگر مثل ایمیج و دارک هورس بنویسید تا سایت تنوع و جامعیت بیشتری پیدا کنه

کل سایتای ایرانی رو با هم‌جمع بزنید به جامعیت سایت اسپایدی نمیرسن واسه همینه که ما از جامع بودن خسته شدیم. کافیه هر چی مدال و جایزه تو این چند ساله بهمون دادین! الان خیلی وقته که دیگه قراره واسه دل خودمون کار کنیم ...

اینکه درست و ما مخالفتی نداریم که اطلاعاتی که دادید از مارول و دی سی جامع و زیاد بوده ولی اگر ممکنه به شخصیت های دیگر هم بپردازید تا سایت تنوع و گستردگی بیشتری پیدا کنه مثلا کمیک کیک اس یا ۶ ابرقهرمان یا شخصیت های دیگری از این نوع اگه معرفی بشوند میتونند سلایق بیشتری رو به سایت اسپایدی و مارول جذب کنند همچنین بد نیست گاهی بیشتر شخصیت های دیگر شرکت ها هم بپردازید
تشکر از پاسخگویی شما

گفتم که تنوع و گستردگی بقدر کافی اونقد داشتیم که دیگه خسته شدیم. ۱۱ سال کم نیس، نه؟ ایشالا سایتای دیگه یه کم تنوع بهتون بدن . ما همین دنیای گسترده ی اسپایدرمن و شخصیتای مرتبط بهش رو پوشش بدیم برامون کافیه. چون ناسلامتی سایت تخصصی اسپایدرمنیم ، نه؟ فقط یادتون باسه کمیک "کیک اس" رو براتون ترجمه کردن برید یه تشکر خشک و خالی ازشون بکنید که روحیه پیدا کنن وسط کار ول نکنن کمیک رو برن پی کارشون
من که اگه زمان به عقب برگرده یه دونه کمیک یا مقاله غیر اسپایدرمنی اجازه نمیدادم تو سایتم قرار بگیره
اون بنده خدا ۶، ۷ سال پیش یه چیزی نوشته رفته و سالهاس یه کلمه تو سایت ننوشته ولی یه عده هنوز دارن میسوزن و فحشمون میدن! ظاهرا مال ایشون خیلی "گسترده" بوده که جاش هنوز خوب نشده! ما همون نازک بمونیم برای سلامتی همگی بهتره



اینی که الان شما خودتون دیگه بیشتر مقاله هارو مینویسید خیلی عالیه چون میشه گفت بیشتر مقاله های شما و دیگر ادمین هایی که دارن مقاله مینویسن ی تم خاصی هم بی طرفانه هست یعنی تعصبی نیست و نوع قلم خیلی قویی هست ی جورایی اون جدی بودن و صمیمیت رو نشون میده امیدوارم دیگر رسانه ها این قضیه رو متوجه بشن که عوامل اصلی سایت یعنی شما دیدتون فرق میکنه در مقالات

دید من یا دیگران هر چی هست مهم نیس. هر کسی نظری داره و نطرش قابل احترام و قابل درک ولی اینکه بعد ۷ سال یه سری هنوز رو چند تا مطلب قفل کردن بنظرم اصلا قابل درک نیس. اصلا نرمال نیست این قضیه.


والا چی بگم منم موندم اگر اتفاقی اوفتاده اصلا مال همین یک ماه پیشم باشه ولی ملت حداقل حداقل بخاطر این زحمتی که بابت فراهم کردن این شرایطی که داریم کمیک های زیادی بخاطر سایت شما میخونیم یکم قدر دان بودن خیلی بهتر میشد ترجمه کردن کار های گرافیکی تهیه کمیک ها بسیار کار سختیه هرکی بود ول میکرد دیگه
نقل قول کردن
BlueRED
#11 BlueRED 1402-03-06 01:00
به نقل از ArmanSpidery:
مجددا از جناب ترابی عذرخواهی خدا شاهد است قصدم به هیچ وجه ناراحتی یا قفل شدن رو مسئله ای نبود
یک سوال داشتم در مورد این مقاله که آیا الان شخصیت نایت واچ رو میشه کپی اسپاون دانست ؟ آیا تقلید از خصوصیات ظاهری و کاستوم که اونم اهمیت خودش رو داره رو میشه تقلید دونست ؟

جناب دیگه این حد شباهت رو میشه گفت تقلید
دیگه هردو کمپانی و کمپانی های کوچک تر زیاد از هم الهام یا کپی کاری کردن
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#12 ArmanSpidery 1402-03-06 11:41
به نقل از BlueRED:
به نقل از ArmanSpidery:
مجددا از جناب ترابی عذرخواهی خدا شاهد است قصدم به هیچ وجه ناراحتی یا قفل شدن رو مسئله ای نبود
یک سوال داشتم در مورد این مقاله که آیا الان شخصیت نایت واچ رو میشه کپی اسپاون دانست ؟ آیا تقلید از خصوصیات ظاهری و کاستوم که اونم اهمیت خودش رو داره رو میشه تقلید دونست ؟

جناب دیگه این حد شباهت رو میشه گفت تقلید
دیگه هردو کمپانی و کمپانی های کوچک تر زیاد از هم الهام یا کپی کاری کردن

من چند بار کامنت دادم در جواب جناب ترابی که از اتفاق بی اطلاعم و قدردان ایشون هستم و عذرخواهی هم کردم از ایشون که متاسفانه چاپ نشدند قصدم هم صرفا یک پیشنهاد جهت تنوع بیشتر سایت بود نه خدایی نکرده ناراحتی جناب ترابی یا قفل شدن رو مسئله ای
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1402-03-09 06:58
به نقل از ArmanSpidery:
آیا تقلید از خصوصیات ظاهری و کاستوم که اونم اهمیت خودش رو داره رو میشه تقلید دونست ؟

نه اصلا تقلید به حساب نمیاد. چون شخصیت شون زمین تا آسمون با هم فرق داره
اتفاقا من همیشه فکر کردم که اریجین و شخصیت اسپان و گوست رایدر چقدر به هم شبیه! چون اسپان هم مثل گوست رایدر برای نجات جون یکی از عزیزانش با شیطان معامله میکنه و قدرت جهنمی پیدا میکنه و بعدش دبه میکنه و تصمیم میکنه قدرت هاش رو برای خودش نگه داره و نوعی ضد قهرمان بشه. همیشه فکر میکردم که مک فارلین در خلق اسپان چقدر از گوست رایدر الهام گرفته
ضمن اینکه ظاهر اسپان هم اگه دقت کنید شباهت داره به شخصیت پروالر که خیلی قبل تر از اسپان تو کمیک های اسپایدرمن خلق شد (اون شنل و نوع چشمان )
خودتون مقایسه کنید: این پراولره که خود آقای مک فارلین طراحیش کرده:


اینم از اسپان:

ضمن اینکه کلا image comics خوراکش تقلید از مارول بود. این مقاله رو بخونید:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#14 ArmanSpidery 1402-03-09 18:36
به نقل از mtm:
به نقل از ArmanSpidery:
آیا تقلید از خصوصیات ظاهری و کاستوم که اونم اهمیت خودش رو داره رو میشه تقلید دونست ؟

نه اصلا تقلید به حساب نمیاد. چون شخصیت شون زمین تا آسمون با هم فرق داره
اتفاقا من همیشه فکر کردم که اریجین و شخصیت اسپان و گوست رایدر چقدر به هم شبیه! چون اسپان هم مثل گوست رایدر برای نجات جون یکی از عزیزانش با شیطان معامله میکنه و قدرت جهنمی پیدا میکنه و بعدش دبه میکنه و تصمیم میکنه قدرت هاش رو برای خودش نگه داره و نوعی ضد قهرمان بشه. همیشه فکر میکردم که مک فارلین در خلق اسپان چقدر از گوست رایدر الهام گرفته
ضمن اینکه ظاهر اسپان هم اگه دقت کنید شباهت داره به شخصیت پروالر که خیلی قبل تر از اسپان تو کمیک های اسپایدرمن خلق شد (اون شنل و نوع چشمان )
خودتون مقایسه کنید: این پراولره که خود آقای مک فارلین طراحیش کرده:
uplooder.net/.../prowler.jpg

اینم از اسپان:
uplooder.net/.../spawn--1.jpg
ضمن اینکه کلا image comics خوراکش تقلید از مارول بود. این مقاله رو بخونید:
spidey.ir/.../...

سلام علیکم جناب ترابی ممنون بابت معرفی مقاله که مقاله خوبی است و خونده بودمش ولی سوالی که جدا از بحث منشا الهام اسپاون که البته خالقش جناب مک فارلین همانطور که خودتون به استحضار رسوندید هم از عوامل سابق مارول بوده است برام بوجود اومد اینه که کاستوم و خصوصیات ظاهری ابرقهرمانان و ابرشروران هم اهمیت داره چون جلوه نمادین و سمبلیک هویت آنان است در همون مقاله هم بعضی شخصیت ها تقلید بسیاری در ظاهر و قدرت از شخصیت های مارول داشته اند که ممکنه در سرگذشت و شخصیت خودشون به این حد نبوده باشد !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45