10 شخصیت نمادین بازی های ویدئویی و هـمتایان آنها در دنیای سینمایی مارول!

10 شخصیت نمادین بازی های ویدئویی و هـمتایان آنها در دنیای سینمایی مارول! mcu

بسیاری از شخصیت های نمادین، به یک شخصیت دیگر شباهت دارند ولی کدام شخصیت های خاطره انگیز بازی های ویدئویی، خیلی به همتایان خود در MCU شبیه اند؟

مقدمه: بین شخصیت های mcu و شخصیت های نمادین بازی های ویدئویی، اشتراکات زیادی وجود ندارد، به جز اینکه به آنها در مدیوم مربوط به خود، سمبل ها و نماد های قابل درک ایجاد میکنند و تکیه گاه های این دو قطب سرگرمی کاملا متفاوت(فیلم و بازی) هستند. انکار اینکه هم بازی های معروف و نام آشنا و هم فیلم های بزرگ و پرفروش، هر دو بسیار سرگرم کننده هستند، دشوار است.

در کمال تعجب، شخصیت های کمی در بازی های ویدئویی هستند که همتایانی در دنیای سینمایی مارول دارند. بدون معطلی، در اینجا نگاهی می اندازیم به برخی از محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدئویی و شخصیت های mcuکه به آنها شبیه هستند.

 

10- آلیس و اسکارلت ویچ (امریکن مکگی آلیس)

 آلیس و اسکارلت ویچ (امریکن مکگی آلیس)

اگر فقط فیلم های mcu را دیده باشید، نمیتواند شباهت زیادی بین آلیس از بازی "امریکن مکگی آلیس" و اسکارلت ویچ پیدا کنید زیرا تا قبل از اینکه سریال "وانداویژن" را در نظر نگیریم، این دو خیلی شبیه هم نیستند.

هر دو زنانی هستند که با غم و اندوه خود دست و پنجه نرم میکنند و درنهایت خود را در یک دنیای خیالی میابند که پایانش اصلا به اندازه آغازش، دوستانه و صمیمی نیست. این جهان برای واندا، وست ویو و برای آلیس، سرزمین عجایب است.

 

9- مایکل دی سانتا و والچر (جی تی ای وی)

مایکل دی سانتا و والچر (جی تی ای وی)

مایکل دی سانتا یکی از سه شخصیت قابل بازی در بازی "جی تی ای وی" (GTA V) است و احتمالا خوب میتواند با والچر از فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" کنار بیاید. گذشته از این ها، این دو گذشته مشابهی داشته اند.

والچر و مایکل، هر دو آنها انسان هایی نسبتا مسن بودند که ابتدا زندگی عادی داشتند اما برای اینکه زندگی بهتری برای خانواده شان ایجاد کنند، به جرم و جنایت رو آوردند. شاید نوع جنایات مایکل، کمی کم زرق و برق تر از والچر باشد، ولی این دو خیلی به هم شبیه هستند.

 

8- جناب دنیل فورتسکو و ثور (مدی اویل)

جناب دنیل فورتسکو و ثور (مدی اویل)

از نظر ظاهری، ثور و جناب دنیل فورتسکو اشتراک چندانی ندارند چرا که ثور بسیار خوش چهره است ولی قیافه جناب دنیل چنگی به دل نمیزند. اما در حقیقت هر دو قهرمانان شرافتمندی هستند که در ابتدا عزت و افتخار کمتری داشتند.

ثور وارث شکوهمند تاج و تخت آزگارد بود ولی بعد از اینکه بی لیاقتی اش به اودین ثابت شد، به میدگارد تبعید شد. در ضمن شخصیت اصلی بازی "مدی اویل"، در مایان داستان، کم و بیش به یک قهرمان تبدیل شد ولی ‌زمانیـ که اولین کشته شده در جنگ با زاروکِ جادوگر بود، بسیار خوار و بی ارزش شمرده میشد. اما بعد از زنده شدنش، این فرصت را پیدا کرد که بالاخره جایگاه خود را به عنوان یک قهرمان به دست بیاورد.

 

7- جکس بریگز و ماشین جنگی (مورتال کامبت)

جکس بریگز و ماشین جنگی (مورتال کامبت)

شباهت ظاهری بین جکس بریگز از بازی "مورتال کامبت" و ماشین جنگی، کاملا آشکار است. هر دو مردانی هستند که برای ارتش کار میکردند. ضمنا یک اتفاق در زندگی ماشین جنگی افتاد که اشتراکاتش را با این جنگجوی معروف مورتال کامبت، بیشتر میکند.

در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی"، ویژن ناخواسته به زره ماشین جنگی شلیک کرد و باعث سقوط و فلج شدن او شد. سپس به پاهایش تکیه گاه های بیونیک پیوند خورد، تا دوباره بتواند راه برود. درست مثل زمانی که بازو های جکس توسط ارمک، قطع شدند و بازی های رباتی جایگزین آنها شدند.

 

6- مامور ۴۷ و سرباز زمستان (هیتمن)

مامور ۴۷ و سرباز زمستان (هیتمن)

مامور ۴۷، قهرمان سری بازی های "هیتمن"، یک قاتل بی احساس بود که برای یک سازمان مشکوک کار میکرد. سرباز زمستان هم یکی از خبیث های فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان" بود، که یک قاتل بی احساس بود که برای یک سازمان مشکوک کار میکرد.

در بازی "هیتمن: آمرزش"، مامور ۴۷ به دلیل اعمال قهرمانانه رابطش، دیانا برن وود، بر علیه سازمانی شد که برایش کار میکرد. سرباز زمستان هم به دلیل اعمال دوست سابقش، کاپیتان آمریکا، از شست و شوی مغزی هایدرا، خارج شد.

 

5- یوشی و گروت (سوپر ماریو)

یوشی و گروت (سوپر ماریو)

یوشی و گروت هر دو شخصیت های بامزه ای هستند که از یک شخصیت پشمالو پیروی میکنند. با اینکه هیچکدام از آنها به مهارت در مکالمه مشهور نیستند، اما میتوانند مفاهیم زیادی را منتقل کنند.

هر دو آنها به این معروف هستند، که فقط میتوانند یک عبارت را به زبان بیاورند. این عبارت که برای هر دو آنها، اسمشان است، میتواند معانی زیادی را منتقل کند. یوشی فقط میتواند اسمش را بگوید ولی گروت عبارت طولانی تری را میگوید:"من گروت هستم"

 

4- نیتن دریک و مرد عنکبوتی (آنچارتد)

نیتن دریک و مرد عنکبوتی (آنچارتد)

نیتن دریک و مرد عنکبوتی اشتراکات زیادی با هم دارند، البته نه فقط اینکه تام هالند نقش هر دو رو بازی میکنه. اگرچه نیتن برخلاف اسپایدی، با کشتن مشکلی ندارد و زیرک تر است)البته با در نظر نگرفتن کمیک ها) اما این دو کاراکتر از لحاظ شخصیتی خیلی به هم شبیه هستند.

دریک و پیتر پارکر، هر دو افراد تو سری خوری هستند که اوضاع، به ندرت بر وفق مرادشان است. همچنین هر دو آنها یک راهنمای مسن تر، شوخ طبع و خوش تیپ دارند که برای مرد عنکبوتی، تونی استارک و برای دریک، ویکتور سالیوان است.

 

3- کانکرِ سنجاب و راکت راکون (روز خز بد کانکر)

کانکرِ سنجاب و راکت راکون (روز خز بد کانکر)

هم راکت و هم کانکر، در نگاه اول بامزه به نظر میرسند، اما اگر بیشتر دقت کنید شخصیتی تاریک تری را در آنها پیدا میکنید. راکت خیلی به کانکر شبیه است. هر دو عاشق بد دهنی، الکل و اسلحه هستند. توانایی کانکر در یافتن راه حل برای مشکلاتش از طریق پد های حساس به فشار، مشابه علاقه راکت راکون به ساختن سلاح های عجیب و غریب است.

 

2- لینک و کاپیتان آمریکا (افسانه زلدا)

 لینک و کاپیتان آمریکا (افسانه زلدا)

لینک از بازی "افسانه زلدا" یکی از شناخته شده ترین شخصیت های بازی های ویدئویی در تمام دوران هاست و فقط شخصیت هایی مثل ماریو و سونیک میتوانند با شهرت او رقابت کنند. اگرچه بی صدا بودن لینک، به این معناست که نمیتواند سخنرانی های بیش از حد وطن پرستانه انجام دهد، اما او شباهت زیادی به کاپیتان آمریکا دارد.

در بازی "افسانه زلدا: اکارینای زمان"، لینک به آینده فرستاده شد تا دنیا را نجات دهد، درست همانطور که کاپیتان آمریکا منجمد شد و پس از سال ها، در آینده بیدار شد تا بار دیگر دنیا را نجات دهد. هر دو افسانه و نور امید، در دنیایی تاریک هستند.

 

1- کریتوس و درکس نابودگر (خدای جنگ)

کریتوس و درکس نابودگر (خدای جنگ)

فیلم "نگهبانان کهکشان" یک سوپرایز بود و درکس نابودگر هم یکی از بزرگترین سوپرایز های این فیلم بود. درکس نابودگر که در دنیای کمیک، یک ماشین کشتار واقعی و بیش از حد جدی بود، در این فیلم نه تنها به یکی از فان ترین شخصیت های فیلم تبدیل شد، بلکه همتای کریتوس در mcu هم بود.

هم نسخه اولیه کریتوس و هم درکس، مردان دیوانه و جدی هستند که میخواهند خدایان بد جنسی که مسئول مرگ خانواده شان هستند را به قتل برسانند. هر دو آنها تمایل داشتند که بی گدار به آب بزنند، ولی بعد از پیدا کردن خانواده ای جدید، آرام شدند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبعمقاله سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 خبیث دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در انیمیشن های دیزنی!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

15 نبردی که دوست داریم بین کاراکترهای سرشناس دنیای سرگرمی ببینیم

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در فیلم های هری پاتر!

شخصیت شناسی/شبیه کدام قهرمان دنیای سینمایی مارول هستی؟

10 کراس اور برتر بین شرکت های کمیک بوکی!

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام عنکبوتی هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام شخصیت انیمیشن "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی" هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام یک از دشمنان مردعنکبوتی هستی؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

iron avenger
#1 iron avenger 1400-03-02 11:42
ممنون. من عاشق مقاله درباره ی لباس شخصیت ها، شخصیت شناسی و همتایان فلان در مارول هستم. اگه بازو از این مقاله ها بزارید من از خوشحالی بال در میارم :lol:
نقل قول کردن
AbOlFaZl_SpiderCap
#2 AbOlFaZl_SpiderCap 1400-03-02 12:04
خوب بود ولی به نظرم کریتوس رو با هیچکس نباید مقایسه کرد ، کریتوس آدمیه که هیچوقت نخندیده و خشم و نفرت و انتقام وجودشو پر کرده و خیلی قدرتمنده تا جایی که میگن هیچ حریفی نیست که نتونه از پسش بر بیاد ، ولی درکس از لحاظ قدرت و شخصیت ( فان بودنش ) خیلی با کریتوس متفاوته حتی از لحاظ قدرت و ..... ولی بقیه انتخاب های درستی بودن به نظر من . خسته نباشید
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#3 Erfan nakhaee 1400-03-02 12:37
ممنون از اقای یارویسی بابت ترجمه این مقاله.
متاسفانه به دلیل امتحانات خیلی نمی تونم فعالیت کنم ولی درباره این مقاله به نظر اگر توضیح بیشتری رو به شخصیت های بازی نسبت می دادید بهتر بود چون معمولا مردم شناخت کمی از بازی دارند البته این درباره ای کمیک هم صدق می کنه اما با تلاش های استاد ترابی کمیک شناخته تر شده و البته اینجا سایت کمیک هست و بیشتر شناخت رو کمیک داره.
شباهتی که ببن شخصیت ها گیم و کمیک هست کم نیست البته تفاوت های زیادی دارند ولی معمولا شخصیت های محبوب ضد قهرمان هستند و توانایی انجام کار های بیشتر رو دارند برای همین محبوب اند چون مردم دوست دارند که قهرمان با یدونه مشت محکم بزنه ویلین رو بکشته تا دیگه ما و فهرمان رو عذاب نده.
نقل قولی کنیم از عمو مختار :
فقط احمق ها میرن و قهرمان میشن.چون فقط احمق ها هستن که نمیتونن پیشبینی کنند که ممکنه دیوانه ( مثل من ) سر راهشون سبز بشه و یه گزینه سادیستی جلوی روشون قرار بده.
گرین گابلین در فیلم مرد عنکبوتی ۱
این دلیل هست بیشتر شخصیت ها ضد قهرمان هستن چون ممکنه یه شخص دیوانه تر از خودش پیدا بشه اگر قهرمان باشه سعی خودش رو می کنه که بهتر وضعیت شخص یا موقعیت رو بهتر کنه ولی این درباره ضد قهرمان ها صدق نمی کنه اگر شخص مقابله واقعا روی مخ ضد قهرمان بره با یک گلوله کارش رو تموم می کنه شاید بتوانند تموم کنه شاید هم نه.
اما اگر این مقاله برای کمیک بود من حدس می زدم کریتوس و ونوم تری رتبه یک قرار می گرفتن توضیح این دو تا شخصیت مثل هم هست : انتقام از شخصی یا اشخاصی که به خودشون یا خانوادشون ضربه زدند وحشی قدرتمند و در صورت لزوم دست به قتل می زنند ولی چیزی که خیلی بیشتر بهم شبیه می کنه پدر شدن شون هست وقتی پدر می شدن عاقل تر می شند بهتر عمل می کنند جونشون رو می دن برای پسرشون.
این توضیح شما رو یاد کدام شخصیت می دازه .
نقل قول کردن
Ghost Rider
#4 Ghost Rider 1400-03-02 12:50
سلام
عجــــــــــــــــــب مقاله ای! واقعا از مورد ۹و۴و۱ خوشم اومد
اتفاقا داشتم تو یه سایت گیمی میگشتم یهو غریزه ی اسپایدیم گل کرد اومدم تو سایت دیدم گیم اینجا گیم اونجا گیم همه جا!
کلا مقاله ۲۰ بود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1400-03-02 12:58
سلام و خسته نباشید بر آقای کیارش یارویسی، از کاربران فعال گذشته و نویسندگان بامعلومات حال حاضر سایت!
شما قلم خوب و روونی داری، امیدوارم همین‌طور با قدرت ادامه بدی و شاهد پیشرفت روزافزون‌ت باشیم.
!Keep up the fantastic work, man ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1400-03-02 13:27
خیلی جالب بود... یادش بخیر من چند بار بازی مدی اویل (MediEvil) رو برای Ps1 انجام داده بودم... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Ghost Rider
#7 Ghost Rider 1400-03-02 14:53
استاد واقعا صداپیشه نیتن تام هالند بود و من خبر نداشتم؟

به نقل از AbOlFaZl_SpiderCap:
خوب بود ولی به نظرم کریتوس رو با هیچکس نباید مقایسه کرد ، کریتوس آدمیه که هیچوقت نخندیده و خشم و نفرت و انتقام وجودشو پر کرده و خیلی قدرتمنده تا جایی که میگن هیچ حریفی نیست که نتونه از پسش بر بیاد ، ولی درکس از لحاظ قدرت و شخصیت ( فان بودنش ) خیلی با کریتوس متفاوته حتی از لحاظ قدرت و ..... ولی بقیه انتخاب های درستی بودن به نظر من . خسته نباشید

من هم موافقم ولی اخیرا در گاد آف وار ۴ و۵ بخاطر پسرش....نمیتونم بگم چنــــــــان شخصیت دارکی فان شده ولــــــی...چجو ر بگم...یجورایی مزه پدری رو چشیده و خیلی سرد و بی روح نیست ولی بازم انتخاب های بهتری برای همتای کریتوس بود
نقل قول کردن
Ghost Rider
#8 Ghost Rider 1400-03-02 14:53
استاد واقعا صداپیشه نیتن تام هالند بود و من خبر نداشتم؟

به نقل از AbOlFaZl_SpiderCap:
خوب بود ولی به نظرم کریتوس رو با هیچکس نباید مقایسه کرد ، کریتوس آدمیه که هیچوقت نخندیده و خشم و نفرت و انتقام وجودشو پر کرده و خیلی قدرتمنده تا جایی که میگن هیچ حریفی نیست که نتونه از پسش بر بیاد ، ولی درکس از لحاظ قدرت و شخصیت ( فان بودنش ) خیلی با کریتوس متفاوته حتی از لحاظ قدرت و ..... ولی بقیه انتخاب های درستی بودن به نظر من . خسته نباشید

من هم موافقم ولی اخیرا در گاد آف وار ۴ و۵ بخاطر پسرش....نمیتونم بگم چنــــــــان شخصیت دارکی فان شده ولــــــی...چجو ر بگم...یجورایی مزه پدری رو چشیده و خیلی سرد و بی روح نیست ولی بازم انتخاب های بهتری برای همتای کریتوس بود
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1400-03-02 22:36
به نقل از Ghost Rider:
استاد واقعا صداپیشه نیتن تام هالند بود و من خبر نداشتم؟

به نقل از AbOlFaZl_SpiderCap:
خوب بود ولی به نظرم کریتوس رو با هیچکس نباید مقایسه کرد ، کریتوس آدمیه که هیچوقت نخندیده و خشم و نفرت و انتقام وجودشو پر کرده و خیلی قدرتمنده تا جایی که میگن هیچ حریفی نیست که نتونه از پسش بر بیاد ، ولی درکس از لحاظ قدرت و شخصیت ( فان بودنش ) خیلی با کریتوس متفاوته حتی از لحاظ قدرت و ..... ولی بقیه انتخاب های درستی بودن به نظر من . خسته نباشید

من هم موافقم ولی اخیرا در گاد آف وار ۴ و۵ بخاطر پسرش....نمیتونم بگم چنــــــــان شخصیت دارکی فان شده ولــــــی...چجور بگم...یجورایی مزه پدری رو چشیده و خیلی سرد و بی روح نیست ولی بازم انتخاب های بهتری برای همتای کریتوس بود

در فیلم سینمایی انچارتد تام هالند نقش نیتن رو ایفا میکنه
ولی فکر نکنم که در گیم ها،تام صداپیشه نیتن باشه
گیمرها،درسته؟؟
نقل قول کردن
P.B.P
#10 P.B.P 1400-03-12 12:19
سلام ممنون از آقای یارویسی بابت مقاله
مقاله خیلی خوبی بود.
این مقاله ار نظرم هم به باطن شخصیت ها و هم به ظاهر شخصیت نگاه شده بود که واقعا هم خوب بود.
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید