20 نکته جذاب از پشت صحنه ساخت فیلم راهی به خانه نیست

15 نکته جذاب از پشت صحنه ساخت فیلم راهی به خانه نیست

از وقتی که پس از انتظار زیاد فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست اکران شد و سازندگان و بازیگران فیلم اطلاعات بیشتری از پشت صحنه و نحوه ساخت فیلم به اشتراک گذاشتند که میخواهیم مرور بر جذابترین آنها داشته باشیم!

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

20- جیمی فاکس مهمانی رقص در پشت صحنه برگزار کرد!

زندایا، بازیگر نقش MJ، در یکی از مصاحبه هایش گفت که موقع فیلمبرداری یک بار او و جیکوب باتالون (بازیگر نقش ند) را از سر صحنه فیلمبرداری به دلیل ایجاد حواس پرتی برای کارگردان بیرون کردند و چند روز بعد که برگشتند عذرخواهی کنند، دیدند که جیمی فاکس، بازیگر نقش الکترو، مهمونی رقص برگزار کرده بدون اینکه کسی بهش گیر بده!

 

19- برعکس بودن تام هالند به مدت 11 ساعت

در یک قسمت از صحنه نبر روی پل، پیتر برای مدت کوتاهی توسط دکتر اختاپوس وارونه میشه و باید بدونید که تام هالند گفت که بخاطر همین صحنه کوتاه 11 ساعت برعکس بوده! او گفت که بسیارم سخت بوده چون خون به مغزش فشار میاورده!

 

18- عدم دیدار تام هالند با جی کی سیمونز در حین فیلمبرداری

تام هالند گفت که او و جی کی سیمونز که همه او را بخاطر بازی در نقش جی جونا جیمسون میشناسیم، در حین فیلمبرداری هیچ ملاقاتی با یکدیگر نداشتند. البته این اتفاق دور از انتظار هم نیست چون که در طول فیلم آنها صحنه مشترکی نیز نداشتند اما هالند گفت که بخاطر سختگیریهای شدید برای کرونا، تنها بازیگرانی که باید فیلمبرداری میکردند در صحنه حاضر میشدند.

 

17- جی کی سیمونز برای نگه داشتن سیبیلش با سازندگان فیلم جنگید!

جی کی سیمونز برای نگه داشتن سیبیلش با سازندگان فیلم جنگید!

جی کی سیمونز در یکی از مصاحبه هایش اعلام کرد که دیزنی و مارول قصد داشتند تا ظاهر بسیار متفاوتی برای جی جونا جیمسون استفاده کنند و سیمونز مجبور شد تا برای حفظ رفتار و سیبیلش با آنها بحث کند!

 

16- نحوه متفاوت ساخته شدن بازوهای دکتر اختاپوس

نحوه متفاوت ساخته شدن بازوهای دکتر اختاپوس

در سال 2003 و حین ساخت فیلم مردعنکبوتی 2 سازندگان فیلم برای نشان دادن بازوهای دکتر اختاپوس از بازوهای عروسکی در پشت صحنه استفاده کردند که باید توسط افرادی به حرکت درمی آمد. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکونولوژی سازندگان فیلم راهی به خانه نیست با استفاده از جلوههای ویژه این کار را انجام دادند. آلفرد مولینا، بازیگر نقش دکتر اختاپوس، نیز با استفاده طنابی که او متصل بود در صحنه جابجا میشد که باعث اتفاقات جالبی شده بود. هالند گفت که وسط مکالمه طناب کشیده میشد و آلفرد غیبش میزد!

 

15- نحوه متقاعد شدن بازیگران شخصیتهای خبیث فیلمهای سابق مردعنکبوتی

https://spidey.ir/images/img/content/no-way-home/2nd-trailer/Spiderman-no-way-home-plot-holes-Doctor-octopus-norman-osborn-electro.jpg

بازیگران شخصیتهای خبیث فیلم راهی به خانه نیست که از فیلمهای گذشته مردعنکبوتی بودند، برای بازگشتان شروطی داشتند. ویلیم دفو دقیقا همان شرطی را داشت که برای بازی در فیلم مردعنکبوتی 1 گفته بود، انجام بدلکاری های فیلم توسط خودش! او گفت که اینطوری هم جذابتره و هم ارتباط بیشتری با شخصیت میگیره. جیمی فاکس نیز میخواست که دیگر آن ظاهر آبی را که در فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 داشت رو نداشته باشه. آلفرد مولینا نیز در ابتدا کمی دودل بود به دلیل اینکه 17 سال از ساخت مردعنکبوتی 2 گذشته بود و او بسیار پیر شده بود اما سازندگان او را متقاعد کردند که با تکنولوژی میتوانند او رو جوانتر کنند.

 

14- فاش کردن پایان فیلم توسط مریسا تومی!

مریسا تومی در نقش زن عمو می

مریسا تومی، بازیگر نقش زن عمو می، نقش بسیار مهمی در طول فیلم داشت که تاثیر بسیاری بر روی او گذاشته بود. همچنین سرنوشت او در فیلم راهی به خانه نیست، بسیار متفاوت تر از چیزی بود که مارول در حین استخدام او برای بازی در این نقش به او گفته بود. در نهایت تمامی این مشکلات باعث شد تا مریسا تومی پایان فیلم را برای مشاورش اسپویل کنه!

 

13- توبی و اندرو وقتی به فیلم پیوستند که هنوز فیلمنامه کاملی از فیلم وجود نداشت!

نویسندگان فیلم (اریک سامرز و کریس مک‌کنا) اعلام کردند که توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در ماه دسامبر 2020 به فیلم پیوستند، زمانی که یک ماه از -فیلمبرداری فیلم گذشته بود و هنوز یک فیلمنامه کامل وجود نداشت!! اما آن‌ها به اندرو و توبی داستان فیلم را شرح دادند که مورد پسند اندرو و توبی واقع شد و تصمیم گرفتند که به نویسندگان فیلم اعتماد کنند و عضوی از فیلم باشند.

 

12- سه مرد عنکبوتی مثل سه برادر به تصویر کشیده شدند!

نویسندگان فیلم می‌گویند با اینکه هر سه مردعنکبوتی اسم یکسانی دارند اما به هرکدام به عنوان یک شخصیت جدا نگاه می‌کردند و قرار نبود تنها به عنوان یک fan service ظاهر شوند و تمامی مشکلات را سر و سامان دهند. سه مردعنکبوتی در فیلم شبیه برادر هستند که توبی برادر بزرگ‌تر که عاقل‌تر از بقیه است، اندرو برادر وسط که احساس می‌کند به اندازه کافی به او توجه نمی‌شود که بسیار به شخصیت پیتر او می‌نشیند و در نهایت تام برادر کوچک‌تر.

 

11- ونوم قرار بود در نبرد نهایی حضور داشته باشد!

شخصیت‌های دیگری نیز قرار بود در فیلم حضور داشته باشند که در تنهایت با فیلم همخوانی نداشتند و از آن حذف شدند. آن‌ها مستقیما به ونوم اشاره کردند و گفتند حتی بحث‌هایی درباره حضور او در نبرد نهایی شده بود که در نهایت به نتیجه نرسید!

 

10- ورود متفاوت اندرو و توبی به دنیای MCU!

- ورود متفاوت اندرو و توبی به دنیای MCU!

صحنه حضور توبی و اندرو در ابتدا متفاوت‌تر از چیزی که در فیلم می‌بینیم بوده است و قرار بود شاهد این باشیم که دکتر استرنج پورتالی باز می‌کند و آن دو را با خودش میاورد و می‌گوید این‌ها قرار است در طی این مشکل کمکت کنند.

 

9- فیلمنامه نویسان فیلم از حفره های داستانی آن باخبر هستند!

آن‌ها اعلام کردند که در حین ساخت فیلم نمی‌دانستند که آیا قرار است این فیلم آخرین فیلم مردعنکبوتی باشد یا نه پس به عنوان یک پایان به فیلم نگاه کردند و اگر قرار بود داستان پیتر پارکر به پایان برسد، پایان راضی‌ کننده‌ای برای این شخصیت در MCU باشد. اما در عین حال پایان فیلم به گونه‌ای است که می‌تواند یک موتور محرک برای فیلمی جدید باشد و می‌توان داستان‌های بسیاری را روایت کرد. آن‌ها درنهایت از حفره‌های داستانی فیلم صحبت کردند و گفتند که زمان آن‌ها بسیار کم بوده است و تمام تمرکز خود را برروی روایت بار احساسی فیلم گذاشتند و اگر در ساخت فیلم بعدی دخیل بودند، سعی در رفع آن‌ها خواهند کرد و توضیحات بیشتری خواهند داد.

 

8- تغییرات فیلم در حین فیلمبرداری

تغییرات فیلم در حین فیلمبرداری

مسئول جلوه های ویژه فیلم راهی به خانه نیست به تازگی اعلام کرد که آنها قصد داشتند تا ظاهر لیزارد را به کلی تغییر دهند که در نهایت منصرف شدند و از همان ظاهر فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز 1 استفاده کردند. لباس مردعنکبوتی نیز در حین فیلمبرداری تغییر کرد و سازندگان مجبور شدند تا صحنه های فیلم را با استفاده از جلوه های ویژه تغییر دهند. این تغییرات تنها به لباس و ظاهر شخصیتها منتهی نمیشود و حتی داستان فیلم نیز کلی تغییر میکرد به طوری که تام هالند از پایان فیلم مطلع نبود!

 

7-شرط توبی مگوایر برای نویسندگان

شرط توبی مگوایر برای نویسندگان

توبی مگوآیر، بازیگر ماندگار فیلم های اولیه مردعنکبوتی، برای بازگشتش از نویسندگان فیلم درخواست کرد که اطلاعات بسیار کمی از سرگذشت پیتر پارکر بعد از فیلم مردعنکبوتی 3 داده شود. آنها فاش نکردند که دلیل او چه بود اما به نظر میرسد که مگوآیر بخاطر احترام به سم ریمی، کارگردان سه گانه مردعنکبوتی، و ایده های او برای مردعنکبوتی 4 که هیچ وقت ساخته نشد این کار را کرده باشد. کلا نویسندگان فیلم گفته اند کهتوبی و اندرو نقش زیادی در مرحله نوشتن فیلم و صحنه‌ها داشتند زیرا کسی که این نقش را بازی می‌کند درک درستی از آن دارد و می‌تواند راهنمای بزرگی باشد. آن‌ها می‌گویند که تمامی صحنه‌های که توبی و اندرو در آن حضور داشتند (صحنه پشت بام و نبرد آخر) تحت تاثیر ایده‌های آن‌ها بود و تغییراتی در آن بوجود آوردند. اندرو تا پیتر او بعد از وقایع مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 همچنان در عذاب باشد و بتواند تجربه‌اش را پیتر تام هالند منتقل کند.

 

6- نحوه متقاعد شدن اندرو گارفیلد

نحوه متقاعد شدن اندرو گارفیلد

اندرو گارفیلد که خون به جگر همه کرد و دروغ های زیادی گفت تا حضورش در فیلم را یک سورپرایز نگه دارد (!)، در یکی از مصاحبه هایش گفت که صحنه نجات MJ توسط او صحنه ای بود که باعث شد او نظرش درباره حضور در این فیلم قطعی شود. "چطور میشه همچین صحنه ای رو بخونی و نخوای انجامش بدی؟". او گفت که آرک داستانی اش در این فیلم را بسیار دوست داشته و باعث شده است تا بعد از این همه سال به جایگاه آرامی با شخصیت مردعنکبوتی برسد.

 

5- ادای احترام به استن لی!

استن لی

استن لی دوست داشتنی، یکی از خالقین مردعنکبوتی، در سال 2018 از دنیا رفت و موفق نشد تا ساخته شدن همچین فیلم بزرگی رو ببینه. به تازگی فیلمنامه این فیلم در اینترنت منتشر شده و مشخص شده که سازندگان قصد داشتند تا برای احترام به او در صحنه پایانی فیلم از شخصیتی شبیه به او استفاده کنند.

 

4- شک داشتن تام هالند به فیلم

شک داشتن تام هالند به فیلم

شک داشتن ستاره اصلی فیلم به خود فیلم موضوع جالبیه که میتونسته حسابی سازندگان فیلمو ناامید کنه. تام هالند گفت که زمانی که داستان این فیلم برای اولین بار به او گفته شد، خیلی از اون خوشش امده بوده اما به حدی بزرگ بوده که باورش نمیشده قابل انجام باشه و به نویسندگان گفته بود که اصلا ممکنه همچین چیزی رو بتونیم درست انجام بدیم؟ و یهو به خودش اومده و دیده که درحال تبلیغ فیلمه!

 

3- بازگشت شخصیت خبیث فیلم قبلی

بازگشت شخصیت خبیث فیلم قبلی

همین چند روز پیش بود که کانسپت آرت جدیدی از این فیلم منتشر شد و در اون شاهد بزگشت میستریو و مبارزه اون با دکتر استرنج بودیم! اطلاعات دیگه ای از نحوه حضور میستریو و ارتباط اون با داستان منتشر نشده اما بنظر میرسه این صحنه مربوط به زمانی باشه که فیلم دکتر استرنج 2 قرار بود زودتر از راهی به خانه نیست اکران یشه. 

 

2- حضور یک قهرمان دیگر از مارول!

در مورد قبل به این نکته اشاره کردم که فیلم دکتر استرنج در مالتی ورس جنون قرار بود اول اکران بشه و بعد شاهد فیلم راهی به خانه نیست باشیم. نویسندگان فیلم اعلام کردند که تاریخ اکران فیلم مدام تغییر میکرد و یهو وسط فیلمبرداری قرار شد اول فیلم مردعنکبوتی اکران بشه کلی صحنه کلیدی فیلم تغییر کرد. یکی از این صحنه ها نحوه حضور دو مردعنکبوتی دیگه بوده که قرار بوده توسط آمریکا چاوز انجام بشه! اما چون آمریکا چاوز قرار بوده در فیلم دکتر استرنج معرفی بشه، پس حضور او کلا منتفی شد! کانپست آرت بالا حضور این شخصیت در نسخه اولیه فیلمنامه راهی به خانه نیست را تایید میکند.

 

1- داستان متفاوت فیلم در ابتدا!

این مورد، بزرگترین داستان پشت صحنه فیلمه و برخی از اونها رو شخصا براساس مصاحبه عوامل فیلم حدس میزنم. ماجرا از این قراره که این فیلم در ابتدا قرار نبود به این بزرگی و درباره مالتی ورس و اینا باشه و قرار بوده یه داستان جمع و جور داشته باشه. تام هالند در یکی از مصاحبه هایی که داشت گفت که داستان متفاوت دیگری در ابتدا با او به اشتراک گذاشته شد که قرار بود کریون شکارچی شخصیت منفی اصلی باشه. نویسندگان فیلم نیز این موضوع رو تائید کردند. حتی جان واتس بعد از اکران فیلم دور از خانه گفت که دوست داره کریون شخصیت خبیث فیلم بعدی باشه. کوین فایگی هم حتی گفته بود که قراره شاهد داستان دیده نشده ای از مردعنکبوتی در سینما باشیم. حتی کانسپت آرتی  نیز از فیلم منتشر شد که نشون میداد نیروهای ویژه درحال شکار مردعنکبوتی هستند! پس چی شد که داستان این فیلم به این شدت تغییر کرد؟ الله اعلم (فشار سونی؟)

  

مبین امیری

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" 

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-10-09 18:44
سلام خدمت همگی
ببخشید یه مدت نبودم داشتم یه سری کارا رو جور میکردم ;-)
اطلاعات جالبی بود و مثل اینکه توبی و اندرو خیلی توی روایت اثر داشتن. فیلم خیلی عالی بود و واقعا اون نبرد آخر جذاب و دیدنی بود (اسپایدی ها قشنگ میدونستن دارن چی کار میکن!) ولی من حس میکنم فیلم با همین روایت نکردن سرگذشت ها (!) خیلی به روند رشدش کمک کرد چون اصلا موضوع اصلی اون نبود! لذت بردم جناب امیری خسته نباشید!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-10-09 18:45
سلام
ممنون بابت مقاله.
فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" اونقدر بزرگ و عظیم بود که بدون شک نسبت به نسخهٔ اولیه تفاوت زیادی داشته و کار روی اون قطعا سخت بوده. هواداران از سازندگان این فیلم بهترین چیزی که میتونستند داشته باشند رو میخواستند و نوشتن فیلمنامه و کار روی این فیلم فقط این نبود که چند نفر بشینند دور هم و کل فیلمنامه رو همون موقع بنویسند و از همون موقع کار روی فیلم شروع بشه. از اون اول یه ایده خام وجود داره که توی پروسهٔ ساخت فیلم چکش کاری شده و صیقل خورده تا شده به این چیزی که ما میبینیم که خیلی هامون داریم ازش تعریف میکنیم. حتی خود تام هالند هم توی مصاحبه ای گفته که شخصا به جان واتس گفته که پایان فیلم خیلی جواب نمیده و از اونجا پایان فیلم تغییر پیدا کرد. به هر حال بعد از اکران فیلم کم کم مصاحبه هایی صورت میگیره و اطلاعاتی درباره کار روی ساخت فیلم به هواداران داده میشه که حالا ما اولینش رو از سمت نویسندگان فیلم میبینیم. از این صحبت ها میشه متوجه شد که توبی و اندرو هم در ساخت فیلم کمک خوبی به سازندگان کردند چون به هر حال اونا پیتر پارکر های خودشون رو از هرکسی بهتر میشناسند. حتی وقتی فیلم رو میبینیم متوجه میشیم که روی اونا کار شده و فقط در حد یک نوستالژی معمولی به درد نخور نیستند. برای همین با توجه به حضور نسبتا اندک (و کاملا کافی و در حد و اندازه) در فیلم باز هم تونستند تاثیرگذار باشند. خدا رو شکر که درباره حضور ونوم در نبرد پایانی به نتیجه نرسیدند! فکر کن وسط اون نبرد به اون مهمی و سنگینی یهو ونوم بیاد و تیکه پرونی کنه و روی اعصاب ما رژه بره. دربارهٔ بقیه چیزهایی هم که گفتند صحبت هاشون جالب بود و البته من درباره حفره های داستانی کاملا راضی بودم چون این فیلم قرار نبود که همه چیز رو کامل توضیح بده و مهم اینه که چیز بی منطقی توی داستان فیلم نیست و میشه برای هر سوالی چواب منطقی پیدا کرد و این جورچین رو کامل کرد.
حالا من یه چیز باحال بگم؟ میدونستید که مارول با راهی به خانه نیست یک کاری رو کرد که در استودیوهای هالیوودی فکر کنم بی سابقه بود؟ حالا اون چیه؟ اینکه با فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" دیگه فیلم "مرد آهنی" (Iron Man) اولین فیلم mcu نیست، بلکه فیلم "مرد عنکبوتی" (Spider-man) سم ریمی هست! چرا؟ چون حالا با راهی به خانه نیست از لحاظ داستانی فیلم های مرد عنکبوتیِ سم ریمی و فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" جز mcu به حساب میان و باید اونا رو ببینیم و حالا فیلم مرد عنکبوتی ۱ اولین فیلم دنیای سینمایی مارول به حساب میاد! یعنی مارول بدون سفر در زمان و این کارها، اولین فیلم خودش رو تغییر داد و به یک فیلم قدیمی تر این عنوان رو داد!! عجیب و البته جالب نیست؟ دی سی هم قراره با فیلم "فلش" (Flash) و حضور بتمنِ مایکل کیتون، یه جورایی این کار رو انجام بده اما بعد از مارول!
با تشکر.
نقل قول کردن
Behnam
#3 Behnam 1400-11-26 19:59
جیمی فاکس هم گفته بود 7 8 باری جلوی ویلم دفو تعظیم کردم :lol:
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1400-12-28 13:14
خب سلام خیلی ممنون بابت مقاله
فیلم اسپایدرمن هیچ راهی به خانه نیست قطعا فیلم بزرگ بود و خب فیلنامه مشخصی نداشت و معلوم نبود که آیا سونی رایت اسپایدرمن پس میگیره یا نه و البته جالب بود که توبی و اندرو توی ساخت فیلم کمک کردن هر چی باشه اونا مرد عنکبوتی بودن و حضورشون به اندازه و به جا بود
خوب شد که ونوم حضور پیدا نکرد چون نه جاش بود و نه نیازی بهش بود
در مورد حفره های داستانی مشکلی نداشتم مهمه اینکه چیزی بی منطقی نبود تو داستان و البته قرار نیست فیلم همه چیز برای ما توضیح بده و داره به شعور ما احترام میزاره (البته شاید یه سری انتظار داشته باشن فیلم همه چیز براشون بگه ) و میشه برای هر سئوالی جوابی پیدا کرد و البته خب سازنده اگه توضیح دادن دیگه چه بهتر
جالب بود که قرار بود داستان متفاوت باشه دوست داشتم کریون ببینم
در مورد ورود اندرو و توبی برای من نحوه وردشون فرقی نمی‌کرد چون در هر صورت قرار بود از یه پورتال بیان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید