رتبه بندی اقتباس های «ونوم» (VENOM) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

رتبه-بندی-اقتباس-های-ونوم-venom-در-دنیای-سینما،-انیمیشن،-تلویزیون-و-بازی-گیم-سم-زهر-adaptaions-ادی-براک-تام-هاردی-فیلم-کارتون

علیرغم اینکه ونوم خیلی دیر به جمع دشمنان مرد عنکبوتی اضافه شد و در دهه 90 میلادی به محبوبیت رسید ولی در سالهای گذشته در اقتباس های مختلفی حضور داشته است! (مقاله به روز رسانی شد).

مقدمه: درسته که ونوم اولین بار به طور کامل در شماره 300 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (منتشره در سال 1988) حضور یافت ولی خیلی سریع به یکی از محبوب ترین ویلن های اسپایدرمن بدل گشت و خیلی زود هم پایش به خارج دنیای کمیک باز شد. در حقیقت، حضور ادی براک/ونوم در مدیوم های دیگر سرگرمی از انیمیشن گرفته تا فیلم های سینمایی و بازی های رایانه ای باعث شده تا او به شخصیتی شناخته شده در سرتاسر جهان تبدیل شود که بسیاری از مردم که حتی با دنیای کمیک بوک آشنایی ندارند او را بشناسند. و اینک به بهانه انتشار بازی "مرد عنکبوتی 2" برای کنسول PS5 قصد داریم اقتباس های صورت گرفته از این شخصیت را در گونه های مختلف سرگرمی مورد رتبه بندی قرار دهیم.

 

26- سریال کارتونی "هالک و مامورین اِسمش" (2013)

 هالک و مامورین اِسمش (2013)

سریال ناامید کننده Hulk and the Agents of S.M.A.S.H از همون سریال های جدیدی هستش که مارول و دیزنی در سالهای اخیر از شبکه دیزنی اکس دی دارند پخش میکنند. در یکی از قسمت ها به نام The Venom Inside سیمبیوت ونوم را دیدیم که با یکی از آدم بدهای گامایی شده ترکیب میشه. کلا چیز خاصی نمیشه درباره این حضور گفت. ضمن این که ونومی هم در کار نیست و فقط سیمبیوت رو میبینیم.

 

 25- بازی "آرکید مرد عنکبوتی" (1991)

 - بازی "آرکید مرد عنکبوتی" (1991)

نخستین بازی آركید اسپایدرمن در ژانر محبوب آن دوران یعنی "بزن بزن" یا Beat’em Up ساخته شد و سبكی مشابه با آثار ماندگاری همچون "شورش در خیابان" (Streets of Rage) و Final Fight داشت. در حالت تک نفره بازیباز‌ها کاراکتر قابل‌بازی (playable) خود را از میان اسپایدرمن، گربه سیاه، شاهزاده نیمور (فرمانروای شهر افسانه‌ای آتلانتیس كه به Sub-Mariner معروف است) و تیز‌بین (Hawkeye) انتخاب می‌كردند. كاراكترها علاوه بر فنون رزمی، ویژ‌گی‌های پرتابی نیز داشتند: اسپایدرمن تار می‌انداخت، گربه سیاه وسیله‌ای پنجه ‌مانند داشت، نیمور گلوله‌های الكتریكی شلیك می‌كرد و البته تیز‌بین هم به تیر و كمان مجهز بود.  در مجموع Spider-Man: The Video Game که می‌توانست شاهکاری برای آرکید باشد در حد یک بازی معمولی باقی ماند و توقعات بالای هواداران را برآورده نساخت. برای مثال، داستان ایرادات زیادی داشت و اصلاً مشخص نبود که سه شخصیت دیگر چرا در بازی حضور دارند (البته گربه سیاه بارها و بارها در ماجراهای مصور اسپایدرمن حضور یافته است و لااقل می‌شد حضور او را موجه دانست!). گیم‌‌پلی (که گاهی به صورت پلاتفورمر در می‌آمد تا شاید کمی تنوع ایجاد كند ولی در عوض دست بازیباز بسته‌تر می‌شد!) درگیركننده نبود و پس از چند دقیقه به تكرار می‌افتاد. به علاوه، کاراکترها اكثر اوقات باید با فنون و ضربات محدود خود با آدم بدهایی كه بدون هیچ توضیحی شبیه نینجاها لباس پوشیده بودند می جنگیدند! در این بازی شما باید دوبار با ونوم مبارزه میکردید. یه بار که نبرد عادی روی زمین و بار دوم ونوم سایزش دو برابر میشد و از ساختمان ها بالا میرفت و باید بهش تار شلیک میکردید. و  درواقع  اولین بار هم بود که بازیباز ها ونوم بزرگتر تو یه بازی مواجه شدند و کاراکتر دیزاین این شخصیت هم در این بازی در زمان خودش بی نظیر بود.

 

 24- کارتون "فینس و فورب : ماموریت مارولی" (2013)

 فینس و فورب : ماموریت مارولی (2013)

در تابستان سال 2013 اسپایدرمن به همراه «ثور»، «آیرون من» و «هالك» در كارتون Phineas and Ferb: Mission Marvel ظاهر شدند و دیدیم كه چطور به طور اتفاقی نیروهای فوق بشری خود را از دست دادند و حتی برای مدتی نیروهایشان با هم قاطی شد! مثلا مرد عنکبوتی اشتباهی دارای نیروهای هالک شد و ثور هم به طور مقطعی به نیروهای عنکبوتی اسپایدرمن دست یافت!!! ونوم هم در این کارتون حاضر و عضو گروه خبیث «رد اسکال» بود. حضور ونوم البته اصلا به چشم نیومد و بیشتر حالت cameo داشت. ولی نکته جالب اینه که بازیگر معروف یعنی «دنی ترخو» (Danny Trejo) جایش حرف میزد و جالب تر این که چون سرش خیلی شلوغ بود زیاد نتونست در هنگام ضبط صدا حضور داشته باشه و بنابراین ونوم کمترین دیالوگ رو در این کارتون داره! شما میتوانید این كارتون را از اینجا دانلود كنید.

 

23- بازی "مارول نمسیس: ظهور ناکامل ها" (2005)

بازی "مارول نمسیس: ظهور ناکامل ها" (2005)

شركت EA در سال 2005 وسوسه شد MARVEL NEMESIS: RISE OF THE IMPERFECTS را با حضور برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول مثل اسپایدرمن، «ولورین»، ونوم، «مرد آهنی» و .... برای انواع کنسول‌ها به بازار بفرستد. اما این بازی غالباً مبارزه‌ای به هیچ  موفقیتی دست نیافت. در واقع گیم‌پلی كلیشه‌ای بدجوری به بازی ضربه زد. ضمناً کاراکترهای جدید موسوم به IMPERFECTS (كه توسط برخی از هنرمندان مارول خلق شده بودند)  جذابیت خاصی نداشتند و خیلی زود فراموش شدند. البته برخی از صحنه‌های سینمایی یا فنون و ضربات کاراکترها خیلی تماشایی از آب درآمدند. طبق شنیده‌ها قرار بود EA ادامه این بازی را برای كنسول‌های نسل بعدی بسازد اما به پایان رسیدن شراکت مارول و EA، مانع از این كار شد. ونوم هم از شخصیت های قابل بازی بود که چیز خاصی نمیشه ازش گفت جز اینکه OK بود. 

 

22- بازی "مرد عنکبوتی: تاری از سایه ها" (2008) 

 این بازی پتانسیل خوب بودن رو داشت اما ایرادات داستانی و شخصیت پردازی غلط اسپایدرمن و شخصیت های دیگر خیلی سطح بازی رو پایین آورد. یکی از نقاط قوت این بازی این بود که هر وقت دلتون میخواست میتونستید بین لباس سیاه اسپایدرمن و لباس کلاسیک سوئیچ کنید. ونوم هم به عنوان غول اصلی این بازی محسوب میشه و باهاش چندین بار دست و پنجه نرم میکنید. در انتهای بازی ونوم تبدیل به یه هیولای گنده میشه که پنج تا سر داره و واقعا یکی از فراموش نشدنی ترین غول های نهایی بازی های اسپایدرمنه!

 

21- سریال کارتونی "مرد عنکبوتی نامحدود" (1999)

 مرد عنکبوتی نامحدود (1999)

سریال Spider-Man Unlimited یقینا ضعیف ترین کارتونی است که تا به حال از روی اسپایدرمن ساخته شده است. تنها یک فصل ازش منتشر شد (در حالی که برای فصل دوم هم زمینه سازی شده بود). ونوم در این سریال در واقع ادامه ونومی بود که پیشتر در "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" دیده بودیم. او بود که در واقع باعث شد اسپایدرمن از دنیایی دیگر به نام Counter-Earth سر دربیاره. کارنیج هم در این سریال حضور داشت و البته چه دیزاین و ظاهر زشتی هم داشت ولی ظاهر ونوم بد نبود. این رو هم بگم که در جایی از یکی از اپیزودها ونوم از اِدی براک جدا  و اسپایدرمن دوباره مجبور میشه سیمبیوت رو بر تن کنه که به نظرم حرکت جالبی بود!

   

 20- سریال انیمیشن "انتقام جویان گرد هم می آیند" (2012)

 انتقام جویان گرد هم می آیند (2012)

پس از سریال "مرد عنکبوتی نهایی"، دپارتمان انیمیشن سازی مارول/دیزنی سری Avengers Assemble را ساختند که در همان دنیای مرد عنکبوتی نهایی جریان داشت. در یکی از اپیزودهای این سریال که "سلاح نامیرا" (The Immortal Weapon) نام داشت شاهد حضوری از سیمبیوت ونوم بودیم . البته خبری از ادی براک یا دیگر میزبانان معروف ونوم نبود بلکه این بار «دراکولا» از سیمبیوت استفاده کرد تا بتونه در طول روز هم بیرون بیاد و ارتش مخصوص خودش را با ترکیب خون آشام ها با سیمبیوت فضایی درست کنه! درسته اپیزود عجیبی بود ولی استفاده جالبی از سیمبیوت را در آن شاهد بودیم!

   

19- سریال کارتونی "نگهبانان کهکشان" (2015)

نگهبانان کهکشان (2015)

سریال کارتونی Guardians of the Galaxy نیز در سالهای اخیر به یونیورس کارتونی مارول و دیزنی اضافه شده است. در اپیزودی به نام Drive my Carnage ، سیمبیوت ونوم ظاهر میشه و با پیتر پارکر ترکیب میشه تا به نگهبانان کهکشان کمک کنه «ثانوس» را که با سیمبیوت «کارنیج» ترکیب شده شکست دهند! در مجموع اپیزود fun و جالبی بود. میتونید کلیپی از این مبارزه دیدنی را اینجا تماشا کنید.

 

 18- بازی های لگویی مارول (2013 و 2017)

بازی های لگویی مارول (2013 و 2017)

ونوم در هر دو بازی لگویی "ابرقهرمانان مارول" حضور داشته و از شخصیت های باحال و قابل بازی بوده. در قسمت دوم نیز در حرکتی جالب با کارنیج ترکیب شده و شخصیتی به نام «کارنوم» پدید آمد که او هم playable بود!

 

17- بازی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: دشمنان مرگبار" (1995)

- بازی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: دشمنان مرگبار" (1995)

The Amazing Spider-Man: Lethal Foes یكی از قابل قبول‌ترین عناوینی بود که در دهه 90 میلادی از روی اسپایدرمن تولید شد ولی خیلی از بازیبازها با آن آشنا نیستند زیرا فقط برای کنسول SNES و كشور ژاپن عرضه شد (روی هم‌رفته اسپایدرمن همواره در بین مردم ژاپن از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است). همانطوری كه از اسم این side-scroller (یعنی بازی كه در آن نمای دوربین از كنار و به صورت دو بعدی است و شخصیت‌ها معمولاً از چپ به راست حركت می‌كنند) پیداست، اسپایدرمن باید در انتهای هر مرحله با برخی از خطرناك‌ترین دشمنان خود مثل گرین گابلین، دكتر اختاپوس، لیزارد، عقرب، بیتل و ... مبارزه می‌کرد. جالب اینکه قبل و بعد از هر مبارزه، دیالوگی بین کاراکترها صورت می‌گرفت. البته دیالوگ‌ها نه به صورت صوتی بلکه در قالب حباب‌های گفتگو (یکی از اجزای همیشگی دنیای مجلات مصور) روی صفحه ظاهر می‌شدند. میتونید در این مقاله بیشتر و بهتر با این بازی آشنا شوید. در هر حال، از نکات جالب می‌شد به یاری رساندن ونوم  به اسپایدرمن در هنگام مبارزه با غول آخر یعنی كارنیج (Carnage) اشاره كرد. 

 

16- بازی " مرد عنکبوتی نهایی: هرج و مرج کامل" (2009)

Ultimate Spider-Man: Total Mayhem بازی

در سال 2009، بازی"مرد عنکبوتی نهایی: هرج و مرج کامل" به طور اختصاصی برای پلتفرم  Apple iOS به بازار آمد. این بازی اعجاب‌انگیز با گیم‌پلی لذت‌بخش،  سیستم  مبارزه پرهیجان و بی عیب و نقص، کنترل‌های روان، کامبوهای با حال و متنوع، محیط‌های خوش آب و رنگ،bonusهای چشم‌گیر، گرافیک چشم‌نواز و غول‌های جذابش باعث شد تا همگان آن را بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ گوشی های iPhone خطاب كنند. در ابتدای بازی اسپایدرمن باید یک سری تبهکار که به خانمی حمله کرده بودند میجنگید. این زن به او لقب "عجیب الخلقه" میدهد و فرار میکند. سپس شاهد نبرد مرد عنکبوتی با مرد شنی و روبرو شدن او با راینو هستیم و بعد مقر سازمان شیلد منفجر میشه که در نتیجه آن ابرشرورها از آنجا آزاد میشوند.برخی سیمبیوت ها با فرمولOZ (همان فرمولی که در کمیک بوک های "مرد عنکبوتی نهایی" باعث به وجود آمدن گرین گابلین شده است)، ترکیب میشوند  بدین ترتیب اسپایدرمن باید با ونوم و ارتشی از سیمبیوت ها مبارزه کند و ... ناگفته پیداست که هر جا سخن از سیمبیوت است، نام ونوم میدرخشد ولی حضور او محدود به برخی باس فایت ها میشد. 

 

15- انیمیشن "ابرقهرمانان لگویی مارول: بارگذاری حداکثری" (2013)

ابرقهرمانان لگویی مارول: بارگذاری حداکثری (2013)

در این کارتون لگویی (که اینجا میتونید اون رو دانلود کنید) «لوكی» بدجنس بار دیگر برای ابرقهرمانان مارول دردسر ساز میشه. او این دفعه طلسمی درست کرده تا شخصیت های خبیثی همچون «ونوم»، «دكتر اختاپوس»، «ماندارین» و ... در خدمت او درآیند. بدین ترتیب مرد عنكبوتی به همراه دیگر قهرمانان معروف مارول مثل اعضای اونجرز، ولورین، آیرون فیست و ... باید جلوی لوكی را بگیرند. صدای پیشه ونوم در این انیمیشن «دی برادلی بیکر» است. کلا ونوم حضور خیلی موثر و مهمی در داستان نداره ولی fun هستش . مخصوصا اون تعاملش با «استن لی»!

 

14- سری بازی های "مارول علیه کپکام" و MaRVEL uLTIMATE aLLIANCE

ونوم تقریبا پای ثابت سری بازی های مبارزه ای محبوب "مارول علیه کپکام" بوده و در سه بازی از آن حضور داشته و او را به خاطر ظاهر باحال و خفن و کامبوهای جالبش میشناسند.

او همچنین در سری بازی های "اتحاد نهایی مارول" هم حضور داشته (در بازی اول ابتدا غایب بود ولی در قالب محتوای قابل دانلود موسوم به  Villains Pack ، آزاد میشد. در قسمت دوم هم نسخه مک گارگن او را شاهد بودیم ولی در قسمت سوم نقش مهمی داشت و به "شش خبیث" پیوست

 

13- بازی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز علیه کینگ پین" (1991)

در سالهای اخیر شركت های Activision و سونی با ساخت عناوین متعدد اسپایدرمن را به یكی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای دنیای بازی‌ بدل كرده اند. اما شاید بازیباز‌ان کم سن و سال‌تر با شاهکاری که سگا در ابتدای دهه 90 میلادی تحت عنوان The Amazing Spider-Man vs. The Kingpin برای كنسول مگا درایو/ جنسیس به بازار فرستاد، آشنا نباشند. در این بازی side-scroller و پلاتفورمر، قهرمان ما باید با شماری از دشمنان کلاسیک خود به رهبری کینگ پین (رئیس تنومند و كله‌طاس سندیکای جنایتکاری نیویورک) رو در رو می‌شد. در واقع، كینگ پین مردم را متقاعد ساخته بود كه او با كار گذاشتن بمبی قصد دارد شهر را نابود كند. اسپایدرمن 24 ساعت وقت داشت تا علاوه بر خنثی كردن بمب مذكور و رفع اتهام از خود، همسرش را نیز (كه در اواخر بازی ربوده می‌شد)، نجات دهد! بازی در تمام لحظات وفاداری بی‌چون و چرای خود را به ذات اسپایدرمن نشان می‌داد. در این بازی خارق العاده ونوم هم حضور داشت. در واقع او گاهی اوقات هنگام مبارزه با دیگر غول ها ظاهر شد تا باس فایت را سخت تر کند و وقتی جان (life) شما داشت تمام میشد ، غیبش میزد! تا اینکه در مرحله ای که عکسش را در بالا میبینید باهاش باید مبارزه میکردید. او ضمناً کسی بود که تقریبا در انتهای داستان بازی، مری جین را برای کینگ پین گروگان میگرفت! سگا شاهکار خود را برای سیستم‌های دیگرش نیز منتشر كرد اما نسخه مگا درایو/ جنسیس از همه آن‌ها محبوب‌تر باقی ماند و سبب شد تا اسپایدرمن بعدها در 4 بازی دیگر از این کنسول ظاهر شود.

 

12- فیلم و بازی "مرد عنکبوتی 3" (2007)

اولین حضور مورد انتظار ونوم در دنیای سینمایی را در فیلم "مرد عنکبوتی 3" ساخته سم ریمی شاهد بودیم. ادی براک جونیور/ونوم با بازی توفر گریس یکی از عکاسان دیلی بیوگل بود كه به دلایل مختلف به شدت از پیتر متنفر شد. او پس از پیوند با موجود سیاه رنگ فضایی به ونوم تبدیل شد و ... در مجموع "مرد عنکبوتی 3" مشکلات و ایرادات عدیده ای داشت ولی یکی از گناهان نابخشودنی این فیلم این بود که ونوم را تلف کرد. ونوم یکی از شناخته شده ترین و قوی ترین دشمنان مرد عنکبوتی است ولی در این فیلم یک خبیث تقریباً بی مصرف بود. با وجود اینکه فیلم اُریجین او را وفادارانه روایت کرد ولی ما به قدر کافی اکشن از ونوم ندیدیم چون مرد عنکبوتی بیش از حد سرش با هری آزبورن، مردشنی و البته حرکات رقص (!!!) گرم بود. بازی توفر گریس در نقش ونوم هم چنگی به دل نزد و قدرتمند نبود. البته او سعی خودش را کرد ولی به نظر میرسید اشتباهی برای این نقش انتخاب شده. ونوم لیاقتش رو داره که در یک فیلم مرد عنکبوتی به تنهایی بار خباث داستان را بر دوش بکشه، نه اینکه فقط یک سوم خباث یک فیلم بدردنخور باشد. در واقع ونوم به نوعی به کارگردان فیلم یعنی ریمی تحمیل شد و باعث شد تا هم فیلم بیش از حد شلوغ بشه و هم اینکه در حق این شخصیت هم اجحاف بشه! (بنده خدا ریمی بارها اعلام کرده که ونوم شخصیتی نیست که بهش علاقه داشته باشه و واقعا نمیدونسته باهاش چیکار کنه!). در این مقاله گفته ایم که چرا ونوم این فیلم اینقدر بد بود!

https://spidey.ir/images/img/content/news/venom/games/venom-games-008.jpg

و البته ناگفته پیداست که ونوم در بازی "مرد عنکبوتی 3" که همان سال توسط اکتی ویژن برای کنسول مختلف به بازار آمد نیز حضور داشت که میشد گفت حضورش از فیلمش بهتر و قابل تحمل تر بود!

 

 11- فیلم کوتاه "ونوم: حقیقت در روزنامه نگاری" (Venom: The Truth in Journalism)

فیلم ونوم

یک فیلم کوتاه و جنجالی از «ادی براک» یا همان «ونوم» که تماشای آن برای مخاطبان کم سن و سال توصیه نمیشود! البته این فیلم کوتاه دارای صحنه خشن یا خاصي نیست   ولی به طوری کاملاً واقع گرایانه و رئالیستی ادی براک را به تصویر میکشد که شاید برایتان نامتعارف باشد. یعنی ادی همچون خبرنگاری بی وجدان به تصویر کشیده شده که برای رسیدن به خبرها و گزارش های داغ حاضر است هر کاری بکند (حتی تماشای صحنه های قتل هایی که قبلاً از وقوع آنها خبر داشته، بدون آنکه به پلیس اطلاع دهد). بازیگرانی که در این فیلم بسیار جالب و هنری به ایفای نقش پرداخته اند هم بسیار عملکرد خوبی داشته اند. ضمناً در پایان فیلم یکی از دشمنان اصلی «بی باک» (Daredevil) به نام Bullseye نیز حضور دارد!!! میتونید این فیلم رو اینجا در اپارات تماشا یا از اینجا دانلود کنید.

  

10- ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (2021)

ونوم 2

به نظر میرسه حفره های داستانی "ونوم 2" و چیزهایی که با عقل جور در نمیان  مثل سیمبیوت ها تکثیر شدن! این فیلم عمدتاً نقدهای منفی نصیبش شد و منتقدین با صحنه های رایانه ای سطح پایین و سبک روایت داستانی اش مشکل داشتند (ما هم در نقد خودمون در اینجا حسابی از خجالتش درآمدیم!) ولی به نظر میاد سونی کاملا به هدفش رسید و تونست به لطف محبوبیت شخصیت های کارنیج و ونوم فروش خوبی نصیب خود بکنه و از طرفی دیگر خودش رو در نهایت به دنیای سینمایی مارول بچسبونه! ولی حقیقت اینه که "ونوم 2" علیرغم نقش آفرینی درخشان «تام هاردی» اثری بی منطق است که نمیتونه داستانی منسجم ارائه بده و خطوط داستانی اش بی ربط و غیر توسعه یافته از آب درآمده اند که در این مقاله به تنها 10 نمونه از آنها اشاره کردیم. در نهایت باید گفت فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید با وجود ستارگان بزرگی که در آن حضور داشتند، چیزی نیست جز یک فیلم شلخته، کوتاه، بدون تعادل، بی مصرف که از کوچک‌ترین پتانسیل نسبت به منبع اقتباس خود بهره نبرده! اگر یک درصد شاهد لحن درست و حسابی و بزرگسالانه که به منبع اقتباسش کاملا وفادار است می‌بودیم با چنین فاجعه‌ای مواجه نمی‌شدیم. این فیلم بدون نقش آفرینی «تام هاردی» و البته آن صحنهٔ پس از تیتراژ سرنوشت سازش هیچ چیز دیگری ندارد. شخصا از فیلم قبلی لذت بیشتری بردم در مقابل فیلمی که تکلیفش با آیندهٔ خودش هم مشخص نیست! این بود فرنچایز سازی سونی؟ معلوم نیست باید چند سال منتظر بمانیم تا سونی بیخیال این فرنچایز سازی بی‌منطق و برنامهٔ خود شود! باشد که «فایگی» نجات بخش آن‌ها باشد! این فیلم حتی از قسمت اول هم بدتره چون علاوه بر ونوم به کارنیج و دیگر شخصیت ها مثل شیریک هم گند میزنه!

  

9- ونوم (2018)

فیلم ونوم

 بالاخره در سال 2018 سونی به آرزوی دیرینه خود رسید و فیلم اختصاصی ونوم را با بازی «تام هاردی» روانه سینماها کرد. این فیلم بیش از حدی که لیاقتش را داشت فروش کرد و باعث شد سونی در مسیر ساخت فیلم های انشعابی از روی دنیای مرد عنکبوتی، دلگرم و جسورتر شود! این فیلم به شدت فراموش‌شدنی و خیلی ساده است اما علیرغم تفاوت هایی که با دنیای کمیک دارد، اما زیاد هم اذیتمان نمیکند. در واقع فیلم به سرعت پایان می‌یابد تا آن آستانه‌ی درد را رد نکند و به حدی لحظات سرگرم‌کننده (که همگی عمدا هستند) دارد که حواس شما را از لحظات بد دور کند. مشکل اصلی فیلم این است که یک فیلم ابرقهرمانی خوب نیست! زیرا اگر به خوبی انجام شده بود، ونوم می‌توانست که تبدیل به شخصیتی پیچیده و جذاب شود. ضمن اینکه برای بسیاری از هواداران اصلا ونوم بدون حضور مرد عنکبوتی قابل درک نیست. "ونوم" چیزی شبیه به یک بازگشت به عقب بزرگ است، یک فرزند ناخلف از فیلم‌هایی که هر کدام بدون داشتن دلیلی موجه در گیشه بسیار درخشیده اند. بخشی از این مسئله به آن برمی‌گردد که "ونوم" به عنوان یک داستان مستقل چندان خلاقیتی ندارد و بسیار کلیشه ای و سرراست به نظر میرسد. و در نهایت نیز نویسندگی و کارگردانی اثر اصلا چشم‌گیر نیستند، فیلم یک کپی بد است، یک آرزوی دست‌نیافته. ضمن اینکه این فیلم به خودش زحمت نمیدهد دنیا سازی کند و به جز اشاره ای کوتاه و اجتناب ناپذیر به «کلتوس کسدی» ، ما را برای دیدن قسمت های بعدی مشتاق نمیکند.

 

8- سریال کارتونی "مرد عنکبوتی" (2017)

 مرد عنکبوتی (2017)

جدیدترین سریال مرد عنکبوتی از سال 2017 داره پخش میشه که اینجا میتونید اون رو دانلود کنید و البته در این مقاله هم به ابرادات آن اشاره کرده بودم. در این سریال متوجه شدیم که سه سال پیش از آنکه پیتر پارکر به مرد عنکبوتی تبدیل بشه، ناسا ماده ای به موسسه "هورایزون" اهدا کرده بود که رئیس این موسسه به نام «مکس مادل» بهش لقب V-252 داده بود و رویش مطالعه میکرد و فهمید که یک سیمبیوت است. سپس این سیمبیوت اولش به پیتر پارکر پیوند خورد و وقتی از سوی او طرد شد به فلش تامپسون پیوند خورد و ونوم شد. ونوم در این سریال ظاهر باحال و خفنی داره.

 

7- بازی "مرد عنکبوتی" (2000)

بازی "مرد عنکبوتی" (2000)

این بازی با غوغایی که در میان بازیبازان آماتور و حرفه‌ای به راه انداخت، کنسول PS1 را احیا نمود. منتقدان هم همگی یک صدا لب به تحسینش گشوده و آن را سرآمد ژانر ابر‌قهرمانی و همچنین یكی از برترین عناوین تاریخ PS1 نامیدند. در بازی، دکتر اختاپوس ‌بار دیگر می‌خواست با پاپوش دوختن برای اسپایدرمن و اجیر کردن برخی از دشمنان قسم‌خورده او به اهداف شوم و خطرناکی دست یابد. بکارگیری موتور ستایش‌شده بازی Tony Hawk's Pro Skater، موجب گشت تا توانایی‌های اسپایدرمن در محیطی سه بعدی و تقریباً گردش آزاد (Free Roaming) جلوه خاصی بیابد و قادر شوید برای نخستین بار حس بی‌همتای تاب خوردن در میان آسمان‌خراش‌های نیویورک را تجربه کنید. با این حال، این خوانندگان پر و پا قرص کمیک‌های اسپایدرمن بودند که بالاترین میزان لذت را بردند. عواملی همچون استفاده از تم خاطره‌انگیز تیتراژ نخستین انیمیشن اسپایدرمن در منوی اصلی، ‌دیالوگ‌های شنیدنی که لحن كنایه‌آمیز و زبان بذله‌گویانه مشهور اسپایدرمن به خوبی در آن‌ها حفظ شده بود، حضور افتخاری ابرقهرمانان دیگر مارول و همچنین حضور اكثر دشمنان درجه یك اسپایدرمن، تعقیب و گریز‌های پرهیجان، مبارزات فراموش نشدنی با غول‌ها (مثل نبرد با عقرب و کرگدن)، داستانی جذاب که با پیچ‌وخم‌های غیرمنتظره‌ هوش و حواس را درگیر می‌کرد، bonusهای سخاوت‌مندانه (مثل قابلیت انتخاب لباس‌های گوناگون اسپایدرمن و یا امکان جمع‌آوری کمیک‌بوک های معروف و کلاسیک او)، یک مرحله پایانی بی‌نهایت مهیج که طی آن دکتر اختاپوس هیولا به طور خفنی(!) دنبالتان می‌آمد، معماهای هوشمندانه...، همه و همه هواداران را از خود بیخود کرده و باعث می‌شد تا برای اولین بار حس كنند در یکی از ماجراجویی‌های جانانه و تمام‌عیار کاراکتر محبوب خود سهیم هستند. و البته ونوم از شخصیت های اصلی بازی بود که حضور بسیار جالب و موثری در داستان داشت. او ابتدا به دلیل یک سوتفاهم دوباره با مرد عنکبوتی دچار مشکل شد و باید پس از یک تعقیب و گریز مهیج باهاش مبارزه میکردید. او سپس همسر پیتر پارکر (مری جین واتسون) را گروگان گرفت ولی در نهایت با اسپایدرمن متحد شد ...

 

6- بازی "مرد عنکبوتی و ونوم: حداکثر کارنیج" (1994)

بازی ونوم

در سال 1994 مستقیماً یکی از داستان‌های معروف اسپایدرمن  تحت عنوان Maximum Carnage دستمایه ساخت یک بازی سبك بزن بزن قرار گرفت. بنابراین باید در اكثر مراحل با اسپایدرمن و گاهی هم در قالب  ونوم (که آن موقع محبوبیتش سر به فلک گذاشته و به نوعی به یك قهرمان تبدیل شده بود) با خلافکاران خیابانی که فوج فوج روی سرتان خراب می‌شدند، مبارزه كرده و بعد درب و داغان کردن‌شان با غول‌های تقریباً گمنامي، روبرو می‌شدید (اسپایدرمن در مبارزه چابك و سریع بود ولی ونوم خشن و فیزیکی‌تر). ویژگی اصلی و متمایز‌كننده بازی، استفاده از صفحات و طراحی‌های كمیك‌ بوکی در لا‌به‌لای مراحل بود كه باعث می‌شد داستان طبق منبع اصلی خود روایت شود. در حقيقت، اين بازي از نخستین عناوینی بود كه تمام داستانش مستقيماً از روی یك ماجرای كمیك‌بوکی اقتباس می‌شد. نبرد نهایی هم ایده تازه‌اي داشت. یعنی ابتدا و نسبتاً به راحتی غول آخر را شكست می‌دادید و سپس طبق عرف معمول، تیتراژ پایانی روی صفحه نمایان می‌گشت اما وسط تیتراژ ناگهان دوباره سر و كله‌ غول آخر پیدا می‌شد و باید دوباره او را شكست می‌دادید تا پایان اصلی به نمایش درآید(برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این بازی اینجا را كلیك كنید). قسمت دوم این بازی هم خیلی زود منتشر شد که البته هرگز به اندازه قسمت اولش موفق نبود و البته ونوم هم در آن حضور داشت.

 

5- کارتون مرد عنکبوتی نهایی (2012)

 کارتون مرد عنکبوتی نهایی (2012)

ونوم هری ازبورن

در این کارتون ابتدا شاهد بودیم که سیمبیوت ونوم به «هری آزبورن» میچسبه و باهاش پیوند میخوره! بعدشم برای اولین بار شاهد اقتباس شدن ایده مامور ونوم (Agent Venom) بودیم! یعنی «فلش تامپسون» همان هم کلاسی معروف پیتر پارکر که با سیمبیوت پیوند خورد و به نوعی ونوم قهرمان بدل گشت.

مامور ونوم

ما کلا بارها و بارها «ادی براک» را به عنوان ونوم مشاهده کرده بودیم و بنابراین این سریال کارتونی با تغییراتی که در میزبان های ونوم ایجاد کرد باعث تنوع شد . ضمن اینکه ونوم بارها و بارها در این سریال حضور یافت و حضور گسترده ای در آن داشت. و البته از یاد نبریم که در این سریال برای اولین بار شاهد آنتی – ونوم (Anti-Venom) هم بودیم که سیمبیوتی بود که توسط دکتر اختاپوس و موربیوس و از روی سیمبیوت ونوم خلق شد و باز هم با هری آزبورن پیوند خورد!

کارتون انتی ونوم

 

4- بازی "مرد عنکبوتی نهایی" (2005)

20

 در سال 2005، Activision تصمیم گرفت بر پایه یكی از مجموعه‌های كمیك‌بوکی پرفروش مارول تحت عنوان Ultimate Spider-Man که در آن اسپایدرمن به دوران دبیرستان بازگشته و دنیایش نیز مدرن و به روزتر شده بود، عنوان جدیدی بسازد که هنوز هم از آن به عنوان یکی از برترین بازی های کمیک بوکی تاریخ یاد میشود. روی هم رفته، این بازی از نظر گیم‌پلی تفاوت چندانی با Spider-Man 2: The Game نداشت، اما از نظر سبك هنری و بصری، زمین تا آسمان با آن فرق می‌كرد زیرا سازندگانش از فن‌آوری نوینی تحت عنوان 3D-inking (نوعی تكنیك گرافیكی كه طراحی كمیك‌بوکی را با انیمیشن تركیب می‌كند) به همراه پانل‌های متحرک برای خلق محیط پرانرژی بازی و روایت داستان بهره گرفته بودند. به علاوه، خالقان کمیک‌  مذكور یعنی برایان مایکل بندیس و مارک بگلی از ابتدا در کنار تیم سازنده حضور داشتند تا به ترتیب نگارش داستان و طراحی کاراکترها را انجام دهند. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا بازی و به ویژه صحنه‌های افسون‌کننده و حیرت‌انگیزش مثل یک کمیک‌ بوک زنده و سه بعدی به نظر برسند! داستان هم که حول و حوش جدال و رابطه پرتنش اسپایدرمن و ونوم و تلاششان برای رهایی از دست افرادی كه قصد سوءاستفاده از نیروهای آن‌ها را داشتند، می‌چرخید، هر بازیبازی را جذب می‌کرد و با وجود وفاداری كامل به منبع الهام خود، بسیار سرراست و با مهارت نوشته شده بود. دیگر ویژگی منحصر به فرد Ultimate Spider-Man این بود که تقریباً در نیمی از آن باید در قالب شخصیت خبیث داستان یعنی ونوم فرو رفته و با او بازی می‌کردید! البته ونوم کاملاً با اسپایدرمن فرق داشت، هم از نظر شخصیتی و هم از نظر توانایی و سبک مبارزه. در اصل او فقط یک هدف را دنبال می‌کرد: نابودی و کشتن(!) و بی شک هنگامی که خودروهای داخل خیابان را به سمت هلیکوپتر‌ها می‌انداخت، از روی ساختمان‌های بلند می‌پرید و یا رهگذران نگون‌بخت را می‌خورد، حسابی به وجد می‌آمدید!  نبرد نهایی هم با ونوم انجام میشد و البته کارنیج هم در بازی حضور داشت.

 

3- مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1994)

مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1994)

نمیدونم به خاطر یه حس نوستالژیکه یا به خاطر این که ونوم رو اولین بار در این کارتون دیدیم ولی در هر حال خاطرات خوبی ازش داریم. انصافا هم اون چند قسمت اول که به روایت منشا و سرگذشت ونوم/ادی براک میپرداخت خیلی خوب بود (هم از نظر داستانی و هم از نظر کیفیت انیمیشن) ولی بعدش هر چه گذشت این سریال هم کیفیتش پایین اومد و حضور ونوم هم بیخود تر شد! (برای خوندن مقاله ای جالب درباره سوتی های این سریال ، اینجا را کلیک کنید). ولی در هر حال حضور ونوم در این کارتون به افزایش محوبیت این شخصیت در دهه 90 میلادی خیلی کمک کرد و زمینه ساز حضور او در فیلم "مرد عنکبوتی 3" هم شد.

 

2- بازی مردعنکبوتی 2 (2023)

بازی مردعنکبوتی 2 (2023)

همه میدونند که هیچ وقت از ونوم و سیمبیوت ها و اینجور چیزا در داستان های اسپایدرمن استقبال شایانی نکرده ام. به نظرم ورود سیمبیوت ها به قصه های قهرمان محبوبم باعث شد تا حدی از رگ و ریشه های همیشگی خودش فاصله بگیره چون منشاء فضایی ونوم رو با خاستگاه زمینی پیتر پارکر و دشمنانش در تعارض دانسته ام. اما در بازی "مردعنکبوتی 2" برای کنسول انحصاری PS5 مشکلی نداشتم. یعنی با یکی از بهترین نسخه های ونوم طرف هستیم. اولا که هری آزبورن کاملا یکی شخصیت سمپاتیک است و من بدم نیومد که به جای ادی براک (که همیشه در دنیای کمیک با انگیزه های خباثتش مشکل داشته ام) او به ونوم تبدیل میشه. چون در نهایت دشمنی اش با مردعنکبوتی ملموس تر از آب در میاد. هری اولش یه قهرمانه و به سیمبیوت نیاز داره تا زنده بمونه چون مانند یک لباس ترمیمی و پزشکی عمل میکنه (این بخش سیمبیوت را از "کمیک ونوم نهایی" اقتباس کرده اند که اینجا ترجمه شده) ولی تاثیرات لباس و همچنین حس حسادت و البته حس خیانت (چون فکر میکنه پیتر لباس رو نمیخواد بهش پس بده و عمدا میخواد نابودش کنه) از او یک خبیث تمام عیار و البته قابل ترحم خلق میکنه و اعتراف میکنم که از این ونوم خوشم اومد. ونوم از نظر بصری هم یک هیولای تمام عیار و حریفی قابل قبوله که حضورش در بازی باعث ارتقای اون میشه. حتی منشاء فضایی سیمبیوت و ونوم هم منو اذیت نکرد چون شاید اینجوری قابل باورتر هم باشه که همچین چیزی میتونه اینقدر مخرب باشه و در این دوره و زمونه حتی ناسا هم اعلام کرده که بیگانه های فضایی میتونند واقعا وجود داشته باشند!

 

1- مرد عنکبوتی خارق العاده (2008)

http://www.spidey.ir/images/img/content/AnimationHistory/46.jpg

سریال The Spectacular Spider-Man از نظر من بهترین انیمیشن سریالی ساخته شده از روی یک شخصیت کمیک بوکی است (این مقاله را بخوانید). این کارتون هنوز هم بهترین اقتباس صورت گرفته از روی مرد عنکبوتی به حساب میاد و داستان های کلاسیک این شخصیت را به بهترین شکل مورد اقتباس قرار داد. ونومی که در این سریال دیدیم نیز بهترین بود، چه از نظر شخصیت پردازی و چه از نظر بصری! سازندگان سریال با هوشمندی بالا بهترین المان های شخصیت ونوم را از دنیای کمیک های اصلی و کمیک های Ultimate و همچنین از دنیای سینما با هم ترکیب کردند تا به ونومی ایده آل برسند. این باعث شد ادی براک این سریال خیلی خصومت شخصی تر و ملموس تری با پیتر پارکر پیدا کنه. چون این ادی براک در واقع از دنیای کمیک های Ultimate گرفته شده بود و حتی قبل از این که با سیمبیوت پیوند بخوره با پیتر پارکر دوست و رفیق بود و حتی پدر و مادرهای آنان نیز از قبل با هم آشنا بودند. اما رفته رفته مسائلی پیش آمد که ادی از پیتر متنفر شد . بنابراین وقتی به ونوم تبدیل شد خصومت او با اسپایدرمن خیلی ملموس تر و قابل باور تر جلوه کرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All Rights Reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مقایسه بین ونوم در بازی مردعنکبوتی 2 و فیلم اسپایدرمن 3

نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک ترجمه شد

10 فیلم ابرقهرمانی که به دلیل دخالت های استودیو نابود شدند!

چرا ونومِ "مرد عنکبوتی 3" آنقدر بد بود؟!

10 حفره داستانی بزرگ در فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

نقد و بررسی فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"(VENOM LET THERE BE CARNAGE)

کمیک "پادشاه سیاه پوش" (KING IN BLACK) ترجمه شد + لینک دانلود

10 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

 نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

رتبه بندی تمام حضورهای ونوم در دنیای انیمیشن

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

تاریخچه حضور ونوم (VENOM) در دنیای بازی، از بدترین تا بهترین

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم " ونوم " 

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Hesam_21
#1 Hesam_21 1400-08-02 11:11
جدید ترین اخبار جهان :
دیدیدریردیدی !
مشروح خبر :
جدید ترین رکورد گینس به نام سایت اسپایدی ثبت شد !!!
رکورد ثبت بیشترین مقاله درباره کارنیچ و ونوم !!!!
یوسف فلانی خبر گذاری ....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:




عالی ....
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-08-02 12:01
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-08-02 12:12
مقاله فوق العاده ای بود... مرسی :-)
نقل قول کردن
spider and venom
#4 spider and venom 1400-08-02 14:16
مقاله ی عالی بود خسته نباشید
فقط در شماره هفت سریال رو سزیال نوشتید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-08-02 15:04
سلام
ممنون بابت مقاله.
از زمانی که ونوم در کمیک های اسپایدی خلق شد و بعد از استفاده کردن از او در انیمیشن "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"، ونوم تونست خودش رو به عنوان پای ثابت اکثر اقتباس های اسپایدرمن نشون بده. توی هر اقتباسی به دلیل اینکه تا چند وقت پیش، خود ونوم در کمیک ها شخصیت ثابتی نداشت، ما ونوم متفاوتی رو شاهد بودیم که عموما تغییراتی برای او پدید میومد. اما میشه گفت توی اکثر اقتباس ها، مهم ترین چیز ونوم یعنی ظاهر باحال او رعایت شده. به طور مثال اون توی کلی از بازی های اسپایدی حضور داشته و البته قراره توی بازی "مرد عنکبوتی ۲" هم حضور داشته باشه. بعضی از اقتباس های او اونقدر ضعیف بورند که اصلا نمیخوایم به یاد بیاریمشون اما اقتباسی از او هست که از دنیای کمیک او هم پیشی گرفت. پس آیا الان وقتش نیست که اقتباس های این هیولای انگلی فضایی رو رتبه بندی کنیم؟
spidey.ir/.../venom.gif
بازی "مرد عنکبوتی:تاری از سایه ها" (Spider-man: Web of Shadows) شاید از نظر فنی بازی خیلی بدی نباشه. البته مشکلات و ضعف هایی در گیم پلی داره که باعث بشه ازش لذت کامل نبریم اما باز هم باس فایت های بدی نداره و برای کسی که دنیای کمیک رو خیلی نمیشناسه میتونه برای یک سرگرمی کوتاه مدت بد نباشه اما مشکل اصلی اون چیزی هست که هوادارای اسپایدی رو عصبانی میکنه. مشکل اصلی حفره هایی در داستان و البته وفادار نبودن به ذات اسپایدرمن و مری جین و گربه سیاه بود. به این ضعف ها و حفره های آزار دهنده در نقد هایی این بازی اشاره شد. و البته یه چیز بد دیگه این بازی صداپیشگی های مضخرف بازی بود که در صدر اونا صدای پیتر پارکر و مری جین قرار داره. خدایی میخوام بدونم کی این صداپیشه اسپایدی رو استخدام کرده؟ طرف صدای خط و خش دارش نه به اسپایدی نمیخوره نه اصلا میتونه درست حسابی جای یه شخصیت حرف بزنه! پس چرا ایشون برای صداپیشگی اسپایدی انتخاب شد؟ این ایرادات که در بازی وجود داشت به علاوه یه سری ایرادات رو اعصاب مثل دوربین گیج کننده بازی (که البته در بازی های اسپایدی به یک چیز طبیعی تبدیل شده چون برای شخصیت پر جنب و جوشی مثل اسپایدرمن دوربینی که گیج کننده نباشه خیلی سخته که در بازی "مرد عنکبوتی ps4" این مسئله تا حد بسیار زیادی برطرف شد) که باعث میشه این بازی، به یک بازی ماندگار برای اسپایدی تبدیل نشه. اما از این ها که گذشته این بازی برای هواداران ونوم که به شخصیت پردازی و این حرف ها اهمیت نمیدن و براشون فقط ظاهر ونوم مهم هست، یک بهشت محسوب میشه! چون رخنه کردن سیمبیوت ها به شهر خط اصلی داستانی این باز هست و به طبع ونوم هم حضور مهمی در بازی داره. اما خب حضور او به یک حضور معمولی و عادی بدل میشه و خیلی نمیشه اون رو به عنوان نقطه قوت بازی محسوب کرد. اما نباید باس فایت جالبی که با او داشتیم رو هم فراموش کنیم.
ونوم در بازی های "مارول علیه کپکام" هم ظاهر خیلی باحالی داشت و هم اینکه ضربات جالبی داشت که یکیشون خیلی باحال بود.
spidey.ir/.../...
کلا ظاهر و قدرت های ونوم جون میدن برای دنیای بازی و البته بازی های Fighting هم میتونند از ونوم استفاده های جالبی کنند برای همین همونطور که اسپایدی در بازی هایی که کپکام بر اساس شخصیت های مارول ساخته پای ثابت قضیه بوده، ونوم هم از این قاعده مستثنی نبوده. و البته حضور او در بازی عالی "The Amazing Spider-Man vs The Kingpin" هم همینطور بود که او در این بازی نقش موثری داشت.
و اما میرسیم به حضور های ونوم در دنیای سینما که در سه فیلم "مرد عنکبوتی ۳"، "ونوم" و "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" رخ داد. راستش نمیشه گفت که کدوم از کدوم بهتر هست چون اینکه بگیم کدوم "بهتره" ناخودآگاه این رو توی ذهن میاره که حتما "خوب" هم هست. اما واقعیت اینه که هیچ کدوم از حضور های ونوم در دنیای سینما خوب نبودند و هیچ کدوم نتونستند یک ونوم درست و حسابی تحویل مخاطب بدن و هر کدوم ضعف های مهمی داشتند. از ونوم مرد عنکبوتی ۳ و بازی توفر گریس و ظاهر کوچکتر ونوم و اینکه تعادل فیلمنامه اون فیلم رو کامل به هم زد تا ونوم دنیای سونی که ایراداتش رو باید توی اوریجین او شخصیت پردازی بسیار بد او جست و جو کرد. اما خب از نظر من کدومشون از بقیه بهتره؟ راستش من به خاطر همون دلایلی که گفتم و اینکه این دو نسخه از ونوم رقابت تنگاتنگی توی بد بودن با هم دارند(!)، نمیتونم بگم که با رتبه بندی در اینجا مخالف هستم، اما از نظر من ونوم مرد عنکبوتی ۳ نسبت به ونوم دنیای سونی، کمی بهتر بود. البته او مشکلات غیر قابل بخششی داشت. اصلا به نظر من یه ونوم خوب و درست حسابی اصلا توی یک فیلم "مرد عنکبوتی" نمیگنجه، چه برسه به فیلمی که دو تا آنتاگونیست دیگه هم داره! یعنی مثل سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" ما باید در فیلم اولی که قراره سیمبیوت باشه با ادی براک و اخلاقیاتش و رابطش با پیتر پارکر آشنا بشیم (یا حتی اینکه ما ادی براک رو قبلا دیده باشیم و حالا بیشتر اوی شخصیتش عمیق بشیم) و بعدش سیمبیوت به اسپایدرمن پیوند بخوره و اتفاقاتی که برای او میفته مثل پرخاشگری ها و مشکلاتش با سیمبیوت رو خیلی خوب ببینیم و بعدش در آخر فیلم اول حضور سیمبیوت، اسپایدرمن بتونه سیمبیوت رو از خودش جدا کنه، خودش به جنگ دشمنانش بره و در آخر سیمبیوت به ادی براک پیوند بخوره و اون فیلم (که میشه گفت مرد عنکبوتی ۳ هست) تموم میشه و تازه در فیلم بعدی (که میشه گفت مرد عنکبوتی ۴ هست) ما باید یه فیلم کامل رو با حضور ونوم داشته باشیم و ببینیم چه آسیب هایی میتونه به زندگی او برسونه. این ونومی هست که با صبر و حوصله بتونه به یک خبیث تحدید آمیز تبدیل بشه نه مثل فیلم مرد عنکبوتی ۳ اصلا نفهمیم این سیمبیوت از کجا اومد و یهو تِلِپی از آسمون بیفته پایین!! (البته باید قبول کرد که سم ریمی یهو نمیتونست یه ماده فضایی رو نشون بده که در تضاد کامل با فیلم های قبلی قرار داره. فکر کنید با اینکه خبیث ها و خود اسپایدی در فیلم هلی قبلی و حتی مرد شنی در این فیلم دلیل های علمی داشتند، یهو یه موجود فضایی رو ببینیم! هنوز که هنوزه هواداران اسپایدی این مسئله رو در دنیای کمیک هضم نکردند، دیگه فکر کنید روی پرده سینما چقدر مسخره تر میشد. واقعا سم ریمی اصلا نمیدونست با این ونوم این وسط چی کار کنه.) اما معلومه وقتی که سم ریمی برای ونوم برنامه ای نداشت و او به زور رئیس های سونی وارد فیلمنامه شد، هم تعادل فیلمنامه اون فیلم رو به هم زد و هم اینکه خود ونوم هم نتونست چیزی از این فیلم عایدش بشه. و البته نقطه ضعف بعدی این ونوم ظاهر کوچکترش هست که نباید اینطور باشه و ظاهر گنده ونوم بر میتونه اون رو ترسناک ترش کنه. (البته احتمالا قضیه این بود که سم ریمی میخواست ونوم رو کاملا بکنه "نسخه دارک و خبیث اسپایدرمن". خدایی هم این تم برای ونوم خیلی جالبه. فکرش رو بکنید که ادی براک کسی باشه که شخصیتش شباهت هایی به پیتر پارکر داره اما چون او تربیت پیتر پارکر رو نداشت، نتونست جلوی خودش رو از سقوط بگیره. عجب تم عالی!) و البته اینکه وسط صحنه های اکشن ما هی قیافه توفر گریس در قالب ادی براک رو در حالی که به جای اینکه اسپایدی رو تحدید کنه داره جوک میگه، خیلی توی ذوق ما میزد. (البته اگر ذوقی هم داشتیم!) اینا همه نقطه ضعف های ونوم مرد عنکبوتی ۳ هستند و منم باهاشون موافق هستم اما به نظرم تنها نقاط قوت ونوم دنیای سونی نسبت به ونوم "مرد عنکبوتی ۳" ظاهر گندش (که با نداشتن اون آرم زیبای عنکبوتی در ظاهر ونوم نمیشه گفت اینم خیلی خوب هست. یعنی نمیتونستند مثل همین کنال در کمیک های مارول بگن این نماد یه اژدها یا یه چیز دیگه برای سیمبیوت هست؟) و بازی تام هاردی هست. حداقل ونوم مرد عنکبوتی ۳ یه داستان منسجم تری داشت (که باز هم تاکید میکنم درست که چیز خاصی نبود و اون فیلم رو کامل خراب کرد) که وقتی میبینیمش بتونیم حتی یه ذره باورش کنیم اما ونوم دنیای سونی یه اوریجین احمقانه داشت که اصلا نتونستم باهاش به عنوان یک ضد قهرمان همذات پنداری کنم و باورش کنم. حداقل سم ریمی با توجه به تبحرش در فیلم های ترسناک و اینکه کارگردان فیلم های Evil Dead بوده تونست به جنبه های ترسناک ونوم تا حدی بپردازه و صحنه ای که ادی براک به ونوم تبدیل میشه یکی از ترسناک ترین صحنه های فیلم های اسپایدرمن هست اما توی فیلم "ونوم" برای اینکه خدایی نکرده این فیلم درجه R نگیره و پول سونی نپره ما اصلا قتل های اون رو درست و حسابی نمیبینیم و توی فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" هم که این خونریزی ها بیشتر مال کارنیج بود. (که تازه اونم درجه R نگرفت!) حداقل ونوم "مرد عنکبوتی ۳" تونست صحنه های اکشن خوبی رو داشته باشه مثل صحنه اکشن "اسپایدرمن علیه ونوم" و البته صحنه اکشن "اسپایدرمن و هری آزبورن علیه ونوم و مرد شنی" که با توجه به جلوه های ویژه قابل قبول ونوم تونسته بودن صحنه های اکشن جالبی از آب در بیان (البته که بدون شک اون پیام و مفهوم صحنه ای مثل "اسپایدرمن و دکتر اختاپوس روی قطار" نداشتند) اما توی فیلم "ونوم" به جز موارد کمی صحنه های اکشن چیز خاصی نداشتند و البته از صحنه های فینال دو فیلم ونوم مخصوصا فیلم اول، هرچی کمتر بگم بهتره! برای همین به نظرم ونوم مرد عنکبوتی ۳ کمی از ونوم دنیای سونی بهتر بود البته میشه بالاتر بودن ونوم تام هاردی رو یه جورایی قبول کرد چون ونوم مرد عنکبوتی ۳ زخمی بر دل ما گذاشت که بعد این همه سال هنوز خوب نشده و داریم باهاش عذاب میکشیم (مخصوصا برای اونایی مثل آقای ترابی که اون زمان بودن و کلی برای این فیلم لحظه شماری کردند.) اما ما هیچ توقعی از ونوم دنیای سونی نداشتیم و فیلم اول تونست تا حدی ما رو سرگرم کنه. (که البته ونوم ۲ تونست خودش رو به عنوان یک آشغال ثابت کنه!)
درباره حضور های ونوم در بازی های "مرد عنکبوتی ps1" و "مرد عنکبوتی نهایی" هرچی لازم بود گفته شد توی این دو بازی ما ونومی رو داریم که شخصیت پردازی روی اعصابی نداره و حتی میتونیم اون رو به عنوان یک تحدید قبول کنیم. یا در وقت هایی که به اسپایدی کمک میکنه ما حتی میتونیم باهاش خوش بگذرونیم و کیف کنیم. برای همین حضور ونوم در این دو بازی تونست خاطره انگیز و جالب باشه.
میشه گفت محبوبیت حال حاضر ونوم تا حد زیادی مربوط به انیمیشن "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" هست. توی این سریال روی ونوم مانور زیادی داده شد و انصافا هم توی اون فصل اول که بهترین فصل سریال هم بود ما ونوم جالبی رو داشتیم که البته اوریجین قابل قبول تری نسبت به دنیای کمیک داشت (که این اوریجین در فیلم مرد عنکبوتی ۳ هم به کار رفت) دیزاین جالب و ترسناکی هم داشت و به خاطر این دلایل و اینکه بعدا نتونست پیشرفت خاصی بکنه و حضورش دیگه اون تازگی رو نداشت رتبه اش مناسب هست. و البته بعد از این سریال هست که ونوم کلی محبوب شد و باعث شد در فیلم مرد عنکبوتی ۳ هم حضور داشته باشه. (آهای ونوم! برو دست سازنده این سریال رو ماچ کن!)
(ادامه حرف هام که مربوط به ونوم سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" هست در کامنت بعدی)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-08-02 15:06
خب، خب، خب! این همه حرف زدم و صغری کبری چیدم و حالا رسیدیم به اصل داستان! رسیدیم به بهترین اقتباس از اسپایدی، بهترین اقتباس از ونوم، سریالی که کنسل شدنش یک جنایت تمام عیار بود، سریالی که قسمت هایی که سیمبیوت و ونوم توی اون حضور داره یه شاهکار به معنای واقعی کلمه بود، سریال که اگر میخواید روزی ونوم رو اقتباس کنید، بهتون نشون میده چطور این کار رو انجام بدید و قضیه رو بهتون دیکته میکنه، سریالی که به شکلی عالی ادی براک رو به ما نشون داد، سریالی که ونومش از هر نظر عالی بود. چه چسبیدن سیمبویت به اسپایدرمن که باعث اپیزود های عالی شد، چه ظاهر ونوم، چه شخصیت پردازی، چه صداپیشگی، چه تحدید آمیز بودن، چه در صحنه های اکشن و... این ونوم عالی بود. ونومی که در این سریال حتی از دنیای کمیک هم به راحتی پیشی گرفت و کل اقتباس های دیگه ونوم رو گذاشت توی جیبش! اگر تا حالا متوجه نشدید که دارم درباره کدوم سریال صحبت میکنم پس بهتره به حافظه خودتون شک کنید و خودتون رو به یک دکتر نشون بدید! بله، دارم درباره سریال خارق‌العاده "مرد عنکبوتی خارق‌العاده" اشاره میکنم که ثابت کرد نامش چقدر برازنده اش هست. اگر از کیفیت فوق‌العاده از هر نظری در این سریال بگذریم که بارها گفته شده، ونوم این سریال کاری میکنه که به هیچ ونوم دیگه ای نگاه هم نکنید! اولا که ادی براک عالی در این سریال حضور داشت. همون تمی که بالاتر راجع بهش حرف زدم قشنگ در این سریال نشون داده شد. یعنی ما ادی براکی رو داریم که ذاتی انسان بدی نیست و مثل یک برادر برای پیتر پارکر میمونه اما چون از حضور کسایی مثل عمو بن و زن عمو می در زندگیش محروم بوده، اراده لازم برای مقابله با وسوسه های سیمبویت رو نداشت و اینطوری به مسئله "طبیعت علیه تربیت" (که عنوان اپیزود ۱۳ هم بود) به شکل عالی پرداخته شد و ما سقوط ادی براک رو کاملا درک کردیم. نکته بعدی در اوریجین او این بود که کاملا قضیه خبرنگاری و سین ایتر و جی جونا جیمسون توی اوریجین او حذف شدند و تنفر او از پیتر پارکر و اسپایدی عمیق تر شد. چون که واقعا هم پیتر در زمانی که سیمبیوت اون رو به تسخیر در آورده بود کارهای بدی در حق ادی براک کرد (در حالی که او بابت مریض شدن زن عموش بهش کمک کرد) هم اینکه وقتی اسپایدرمن از سر ناچاری مجبور شد سیمبیوت رو نابود کنه در حالی که اگر او باقی میموند ادی براک میتونست به کارش برگرده، به شکل عالی سقوط ادی براک رو به دلیل از دست دادن کارش نشون داد و البته اینکه فهمید پیتر پارکر و اسپایدی، کسایی که فکر میکنه باعث نابودی زندگیش شدن یک نفر هستند، خشم اون رو قابل درک کرد. اما صبر کنید. قبل از اینکه به ونوم برسیم بیاید بررسی کنیم که سیمبیوت چه سِیری رو زمانی که بر تن پیتر پارکر بود طی کرد. در این سریال آروم آروم وابسته شدن پیتر پارکر به سیمبویت به شکل عالی به نمایش در اومد و ما اون رو در تغییر ظاهر لباس سیمبیوتی هم دیدیم که آروم آروم به اون شکلی که ما میشناسیم تبدیل شد. و البته اثرات مخرب سیمبویت بر زندگی پیتر هم بسیار ظریف و عالی نشون داده شد که پرخاشگری هاش نه مثل سریال "مرد عنکبوتی ۲۰۱۷" اونقدر سطحی باشند که باورش نکنیم، نه مثل فیلم "مرد عنکبوتی ۳" روی اعصاب باشند و بتونند حد وسط و درست باشند. ما دیدیم که مثلا کم کم از متلک های اسپایدرمن در نبردش با شش خبیث کاسته شد و البته او کم ‌کم داره از دوست هاش دور میشه و اونا رو از دست میده. و پیتر انگار داره اعتقاداتش رو هم از دست میده و حتی سمت "ال تامسون لینکلن" یا "توم استون" یا همون "بیگ من" رفت که باهاش همکاری کنه! همه اینا دست به دست هم دادند تا ما در اپیزود ۱۲ یکی از بهترین اپیزود های کل سریال های ابرقهرمانی رو شاهد باشیم. "مداخله" اپیزودی بود که از هر نظر عالی بود. چه از نظر هنری که مثلا با اون ظاهر سیاه سفیدش و پرداختن فوق‌العاده دقیق و حساب شده چه از نظر بصری و چه از نظر داستانی به اوریجین اسپایدرمن و البته نشون دادن عالی کشمکش های بین پیتر (به کمک عمو بن) با سیمبیوت که اشارات بصری زیبایی رو هم به دنیای کمیک داشت و چه از نظر کمیک بوکی که وفاداری بی چون و چرای خودش رو به ذات اسپایدرمن نشون داد و البته دلایل فنی دیگه ای مثل انیمیشن عالی و صداپیشگی های بی نظیر (جاش کیتون عالی تونست صدای پیتر و سیمبیوت و زمانی که سیمبویت بر تن پیتر هست رو از هم تفکیک کنه و مرحوم اد اسنر که یک صداپیشه کارکشته محسوب میشه خیلی خوب تونست عمو بن رو به عنوان یک پدر برای پیتر پارکر نشون بده)، همه و همه باعث شدن که این اپیزود به یکی از بهترین اپیزود های سریال های کمیک بوکی تبدیل بشه. و البته در اپیزود ۱۳ ما اولین بار ونوم رو میبینیم که همون اول میره سراغ نابود کردن اسپایدی و البته نه نابودی فیزیکی او، بلکه نابود کردن او با کشتن کسایی که او دوستشون داره! و البته صحنه های اکشن ونوم هم در این سریال خیلی خوب خودنمایی کردند. این از ونوم یک خبیث تحدید آمیز عالی ساخت که در اپیزود های بعدی این سریال هم حضور داشت مثل اونجایی که هویت اسپایدرمن رو به جی جونا جیمسون لو میده و... که باعث شد ما بهترین اقتباس از ونوم رو شاهد باشیم.
با تشکر از آقای ترابی بابت این رتبه بندی عالی.
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#7 Jastice.SLH 1400-08-02 16:36
عالییییییییی
سایت اسپایدی ترکوندی :lol:
خدایی هیچکس نمیتونست این همه مقاله از ونوم و کارنیج بنویسه :D
با تک تک رتبه بندی ها موافقم :lol:
دقت کردین 60 درصد مقاله رو بازی تشکیل میده؟ :-*
من شخصا عاشق ونوم توی مرد عنکبوتی خارق العاده ام :lol:
خدایی اونقدر تهدید خفنی بود که پیتر برای چند قسمت داشت کابوسشو میدید :D
ولی اگر ونوم دست سونی نبود تام هاردی الان مثل هیو جکمن شده بود سمبل شخصیتش :lol: کلا وقتی تام هاردی رو تو نقش ونوم میبینم خیلی کیف میکنم(ولی از فیلمی که توشه نه :-| )

قطعا منتوع ترین ونوم ها رو توی سریال مرد عنکبوتی نهایی شاهد بودیم(ونومش چنگی به دل نزد ولی از مامور ونومش خیلی خوشم اومد)
هنوز که هنوزه از ونوم توفر گریس بدم میاد :-*
ممنون از استاد ترابی عزیز بزرگترین کمیک فن ایرانی :lol:
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#8 Jastice.SLH 1400-08-02 16:40
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:
نقل قول کردن
s.p.i
#9 s.p.i 1400-08-02 19:30
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله ونوم از اون دسته شخصیت هایی که خیلی با دنیای اسپایدرمن جور در نمیاد چون منشا فضایی داره البته بگم اوایل خیلی چیزی خاصی نداشت ولی دانی کیتس بهش عمق داد و البته باعث ونوم داره کمیک و همچنین بیشتر از قبل محبوب بشه ضمن اینکه این شخصیت قرار در بازی جدید مرد عنکبوتی حضور پیدا کنه راستش فیلم مرد عنکبوتی ۳ که متاسفانه فیلم ضعیف بود و البته حضور ونوم به عنوان یک خبیث باعث شد فیلم از مسیر خودش خارج بشه و مرسیم به فیلم اختصاصی ونوم که قسمت ۲ دیدیم از اول هم مشخص بود گند است و البته معلومه سونی چیزی یاد نگرفته و گند زد تو شخصیت هایی مثل کارنیج و شریک و البته سونی به زور خودشو به mcu چسبوند و البته قسمت اول که خب متاسفانه اون هم فیلم خوبی نبود وسریال مرد عنکبوتی ۲۰۱۷ با اینکه از این انیمیشن متنفر هستم اما قسمت ونومش خوبه بازی مرد عنکبوتی 2000 که تو زمان خودش ترکوند و البته بهترین بازی ابرقهرمانی تو زمان خودش بود بازی مرد عنکبوتی التیمت که من چندبار رفتمش و خیلی حال داد و البته بگم به منبع اقتباس وفادار بود مرد عنکبوتی خارقلاده که هر چی از این انیمیشن بگم کم گفتم و البته یکی از نقاط قوت ونوم بود حیف که کنسل شد و البته رابطه ادی و پیتر شخصی تر و پر تنش تر شد

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
masiha_87
#10 masiha_87 1400-08-02 23:21
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:

شاید اصلا ریاست مارول به اسم سایت میشد. اینطوری ونوم به فایگی میگه: "بیا باهم در افق محو شیم"! :lol:
نقل قول کردن
Amir ko
#11 Amir ko 1400-08-02 23:26
سلام
با تشکر از استاد ترابی مقاله واقعا عالی بود
یعنی مقالاتی که سایت اسپایدی مینویسه در حد جهانی هستن!
به نظرم وبسایت اسپایدی باید فعالیتش رو جهانی کنه :lol:
با همه رتبه بندی ها هم موافقم. واقعا حیف که سریال شاهکاری مثل مرد عنکبوتی خارق العاده کنسل شد شخصیت پردازی ها عالی، سبک بصری انیمیشن عالی، صداپیشگی ها عالی هر چی بگم کم گفتم از این انیمیشن
اگر بگیم که بهترین شخصیت پردازی و بهترین اقتباس از مرد عنکبوتی و شخصیت های مربوط بهش رو در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده شاهد هستیم‌ راست گفتیم.
توی فیلم هم که تا به حال شخصیت ونوم حضور خوب و موفقی نداشته و به شخصه نمیتونم بگم که ونوم سم ریمی بهتر بود یا ونوم دنیای سونی چون هر دو واقعا بد بودن!
در بازی های ویدیویی هم شخصیت ونوم در بازی های ویدیویی زیادی حضور داشته و من اکثر شخصیت پردازی های این شخصیت تو دنیای بازی های ویدیویی رو دوست دارم.
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#12 Jastice.SLH 1400-08-03 02:16
به نقل از masiha_87:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:

شاید اصلا ریاست مارول به اسم سایت میشد. اینطوری ونوم به فایگی میگه: "بیا باهم در افق محو شیم"! :lol:

شاید :lol: :P
نقل قول کردن
Hesam_21
#13 Hesam_21 1400-08-03 08:52
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:

شاید اصلا ریاست مارول به اسم سایت میشد. اینطوری ونوم به فایگی میگه: "بیا باهم در افق محو شیم"! :lol:

شاید :lol: :P

اره همه اینا عالییییین !!!
اما نیس ما تو ایرانیم ....
کمیک فیزیکی خیلیییییی کمه :cry:
برا همین سایت وجود دار که مث شمان و کمیک ترجمه میکنن...
ولی به نظر من شما خیلی بهترید برا همین میتونید یه انتشارات باشید .... :lol:
نقل قول کردن
Ilya202020
#14 Ilya202020 1400-08-03 10:20
به نقل از Hesam_21:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:

شاید اصلا ریاست مارول به اسم سایت میشد. اینطوری ونوم به فایگی میگه: "بیا باهم در افق محو شیم"! :lol:

شاید :lol: :P

اره همه اینا عالییییین !!!
اما نیس ما تو ایرانیم ....
کمیک فیزیکی خیلیییییی کمه :cry:
برا همین سایت وجود دار که مث شمان و کمیک ترجمه میکنن...
ولی به نظر من شما خیلی بهترید برا همین میتونید یه انتشارات باشید .... :lol:


البته تو نمایشگاه کتاب تهران میشه خوباشم میشه یه جایی رو هم سراغ دارم برای سفارش کمیک(الان یادم نیست اسمش چیه)
مثلا داستان clone conspiracy رو به شکل یه والیوم بوک گرفتم (نگرفتم خروندم! :D )البته تو نمایشگاه کتاب پارسال گرفتم امسال اگه شکست جانانه باشه حتما میخرونمش :lol:
من به شخصه بعد کنکورم میرم خارج همه کمیک های اسپایدی (به شکل والیوم بوک ) رو میخرم فکر کنم max ش 2000 دلار شه خب خدا دو کلیه رو واسه همین روزا داده :D
نقل قول کردن
masiha_87
#15 masiha_87 1400-08-03 12:48
به نقل از Ilya202020:
به نقل از Hesam_21:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:

شاید اصلا ریاست مارول به اسم سایت میشد. اینطوری ونوم به فایگی میگه: "بیا باهم در افق محو شیم"! :lol:

شاید :lol: :P

اره همه اینا عالییییین !!!
اما نیس ما تو ایرانیم ....
کمیک فیزیکی خیلیییییی کمه :cry:
برا همین سایت وجود دار که مث شمان و کمیک ترجمه میکنن...
ولی به نظر من شما خیلی بهترید برا همین میتونید یه انتشارات باشید .... :lol:


البته تو نمایشگاه کتاب تهران میشه خوباشم میشه یه جایی رو هم سراغ دارم برای سفارش کمیک(الان یادم نیست اسمش چیه)
مثلا داستان clone conspiracy رو به شکل یه والیوم بوک گرفتم (نگرفتم خروندم! :D )البته تو نمایشگاه کتاب پارسال گرفتم امسال اگه شکست جانانه باشه حتما میخرونمش :lol:
من به شخصه بعد کنکورم میرم خارج همه کمیک های اسپایدی (به شکل والیوم بوک ) رو میخرم فکر کنم max ش 2000 دلار شه خب خدا دو کلیه رو واسه همین روزا داده :D

این اواخر فقط میشه کمیک های "ماجراهای هیجان انگیز مرد عنکبوتی" رو از سوپر مارکت ها پیدا کرد. همونی که انیمیشن "اسپایدی و دوستان شگفت انگیز او" ازش الهام گرفته.
s4.uupload.ir/.../...
البته کمیکای لاک پشت های نینجا و بتمن هم هستن
اگه بخوام راستشو بگم هیچ کدوم داستان خاصی رو دنبال نمیکنن.
s4.uupload.ir/.../...
اینم هست:
s4.uupload.ir/.../...
کمیک های دیگه ای هم مثل "تن تن" سال هاست دارن تو ایران چاپ میشن. حتی کمیک مرد نامرئی رو هم دیدم!!!!! ولی چه فایده که هیچ کدوم از دنیاهای مارول و دی سی نیست. اصلا اگه همین کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز تو ایران ترجمه و داخل کتابخونه ها منتشر میشد، فقط حساب کن سالانه چقدر جلد به فروش میرسید
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#16 Jastice.SLH 1400-08-03 22:22
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از Hesam_21:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:

شاید اصلا ریاست مارول به اسم سایت میشد. اینطوری ونوم به فایگی میگه: "بیا باهم در افق محو شیم"! :lol:

شاید :lol: :P

اره همه اینا عالییییین !!!
اما نیس ما تو ایرانیم ....
کمیک فیزیکی خیلیییییی کمه :cry:
برا همین سایت وجود دار که مث شمان و کمیک ترجمه میکنن...
ولی به نظر من شما خیلی بهترید برا همین میتونید یه انتشارات باشید .... :lol:


البته تو نمایشگاه کتاب تهران میشه خوباشم میشه یه جایی رو هم سراغ دارم برای سفارش کمیک(الان یادم نیست اسمش چیه)
مثلا داستان clone conspiracy رو به شکل یه والیوم بوک گرفتم (نگرفتم خروندم! :D )البته تو نمایشگاه کتاب پارسال گرفتم امسال اگه شکست جانانه باشه حتما میخرونمش :lol:
من به شخصه بعد کنکورم میرم خارج همه کمیک های اسپایدی (به شکل والیوم بوک ) رو میخرم فکر کنم max ش 2000 دلار شه خب خدا دو کلیه رو واسه همین روزا داده :D

این اواخر فقط میشه کمیک های "ماجراهای هیجان انگیز مرد عنکبوتی" رو از سوپر مارکت ها پیدا کرد. همونی که انیمیشن "اسپایدی و دوستان شگفت انگیز او" ازش الهام گرفته.
s4.uupload.ir/.../...
البته کمیکای لاک پشت های نینجا و بتمن هم هستن
اگه بخوام راستشو بگم هیچ کدوم داستان خاصی رو دنبال نمیکنن.
s4.uupload.ir/.../...
اینم هست:
s4.uupload.ir/.../...
کمیک های دیگه ای هم مثل "تن تن" سال هاست دارن تو ایران چاپ میشن. حتی کمیک مرد نامرئی رو هم دیدم!!!!! ولی چه فایده که هیچ کدوم از دنیاهای مارول و دی سی نیست. اصلا اگه همین کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز تو ایران ترجمه و داخل کتابخونه ها منتشر میشد، فقط حساب کن سالانه چقدر جلد به فروش میرسید

من تو شیراز زندگی میکنم و تنها مغازه ای که کمیک داره ، کمیک باب اسفنجی میفروشه :-|
البته شاید چندتا جای دیگه هم باشه که کمیک های بهتری داشته باشن و من نمیشناسمشون
نقل قول کردن
Ilya202020
#17 Ilya202020 1400-08-08 08:01
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از Hesam_21:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از masiha_87:
وای که چقدر این سایت عالیه
به خدا اونقدری که شما از کارنیج و ونوم فکت میدونید، خودشون نمیدونن.
ونوم بعد از خوندن مقاله های اخیر سایت باید بره در افق محو بشه؛ واقعا محشر بود خسته نباشید. به خدا اگه نویسنده های سایت رو برای نوشتن فیلمنامه ی ونوم میبردن، خیلی خفن میشد. حالا فک کنین تیتراژ فیلم و آهنگ امینم و "نویسندگان: تیم سایت spidey! جامع ترین و تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران"!!!!! واییییی!

خیلی عالی میشد :lol: اگه فایگی و مارول بدونن که همچین سایتی وجود داره و مقالات این سایت رو بخونن میگن 100000000 دلار بهتون میدیم بیاین برای ما کار کنین :lol:

شاید اصلا ریاست مارول به اسم سایت میشد. اینطوری ونوم به فایگی میگه: "بیا باهم در افق محو شیم"! :lol:

شاید :lol: :P

اره همه اینا عالییییین !!!
اما نیس ما تو ایرانیم ....
کمیک فیزیکی خیلیییییی کمه :cry:
برا همین سایت وجود دار که مث شمان و کمیک ترجمه میکنن...
ولی به نظر من شما خیلی بهترید برا همین میتونید یه انتشارات باشید .... :lol:


البته تو نمایشگاه کتاب تهران میشه خوباشم میشه یه جایی رو هم سراغ دارم برای سفارش کمیک(الان یادم نیست اسمش چیه)
مثلا داستان clone conspiracy رو به شکل یه والیوم بوک گرفتم (نگرفتم خروندم! :D )البته تو نمایشگاه کتاب پارسال گرفتم امسال اگه شکست جانانه باشه حتما میخرونمش :lol:
من به شخصه بعد کنکورم میرم خارج همه کمیک های اسپایدی (به شکل والیوم بوک ) رو میخرم فکر کنم max ش 2000 دلار شه خب خدا دو کلیه رو واسه همین روزا داده :D

این اواخر فقط میشه کمیک های "ماجراهای هیجان انگیز مرد عنکبوتی" رو از سوپر مارکت ها پیدا کرد. همونی که انیمیشن "اسپایدی و دوستان شگفت انگیز او" ازش الهام گرفته.
s4.uupload.ir/.../...
البته کمیکای لاک پشت های نینجا و بتمن هم هستن
اگه بخوام راستشو بگم هیچ کدوم داستان خاصی رو دنبال نمیکنن.
s4.uupload.ir/.../...
اینم هست:
s4.uupload.ir/.../...
کمیک های دیگه ای هم مثل "تن تن" سال هاست دارن تو ایران چاپ میشن. حتی کمیک مرد نامرئی رو هم دیدم!!!!! ولی چه فایده که هیچ کدوم از دنیاهای مارول و دی سی نیست. اصلا اگه همین کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز تو ایران ترجمه و داخل کتابخونه ها منتشر میشد، فقط حساب کن سالانه چقدر جلد به فروش میرسید

خودشم ترجمه اسپایدی پرینت هم اینا چه شود
البته این کمیک ها یی که تو نمایشگاه میشن مسنقیم از مارول منشر شده بودن
نقل قول کردن
P.B.P
#18 P.B.P 1400-08-17 14:27
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله عالی بود،فکر کنم چند وقت دیگه ونوم بازی اسپایدرمن ۲ هم تو لیست برود،خسته نباشید.
نقل قول کردن
amin Hajati
#19 amin Hajati 1400-11-27 00:46
سلام استاد میشه لطفا این نوع مقاله یا مقاله ای مثل تاریخچه انیمیشن های مردعنکبوتی برای کارکتر های دیگر کمیک بوکی بنویسید مثل مرد آهنی،هالک،لاکپش ت های نینجا، سوپرمن و...
چون من قبلاً کارتون های خیلی زیبایی از روی شخصیت های کمیک بوکی دیده بودم که اسم اون انیمیشن ها رو یادم نمیاد ولی اگه شما این مقالات رو بنویسید دوباره یادی از این انیمیشن ها میشه مثلاً انیمیشن هالک علیه ولورین و سیاره ی هالک
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1400-11-27 06:40
به نقل از amin Hajati:
سلام استاد میشه لطفا این نوع مقاله یا مقاله ای مثل تاریخچه انیمیشن های مردعنکبوتی برای کارکتر های دیگر کمیک بوکی بنویسید مثل مرد آهنی،هالک،لاکپشت های نینجا، سوپرمن و...
چون من قبلاً کارتون های خیلی زیبایی از روی شخصیت های کمیک بوکی دیده بودم که اسم اون انیمیشن ها رو یادم نمیاد ولی اگه شما این مقالات رو بنویسید دوباره بادی از این انیمیشن ها میشه مثلاً انیمیشن هالک علیه ولورین و سیاره ی هالک

درباره هالک و سوپرمن و کاپیتان امریکا و .. نوشته شده. از لاک پشت های نینجا هم درباره شردرد نوشته شده و البته مقاله های مشابه درباره لاک پشت های نینجا هم زیاده تو سایت
نقل قول کردن
The amazing A.M
#21 The amazing A.M 1402-04-16 16:07
همه اینا خوب بودن ولی آقای ترابی اگر از لحاظ میزان بگیم آره ادی براک مرد عنکبوتی خارق العاده رتبه اول لیسته در این شکی نیست مرد عنکبوتی خارق العاده بهترین انیمیشن هست ولی اگه از لحاظ ویژگی های قدرت بگیم من ونوم مرد عنکبوتی نهایی رو رتبه اول قرار میدم چرا چون قدرت هاش شبیه مرد عنکبوتی نیست دست ولی ونوم مرد عنکبوتی خارق العاده قدرت هاش شبیه مرد عنکبوتی هست این نظر من بود
نقل قول کردن
Vibranium Man
#22 Vibranium Man 1402-08-14 12:46
خسته نباشید.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#23 The Spectacular Burmun 1402-08-14 16:07
گفته بودم با اینهمه نقاط قوت بازم رو دست Spectacular بلند نمیشه.ولی میدونستم تو Top 5 آقای ترابی هستش(دروغ چرا،باور داشتم رتبه ۳ میشه)
کاملا با حرف هایی که استاد گفتن موافقم(موافقت هامو در جای دیگه ای گفتم ;-) ) ولی میدونید از چی بیشتر خوشم میاد؟اینکه هری میزبان بود و آخرش اون تراژدی اش بود.هنوز تو کف این ایده هستم(هرچند از اولشم میدونستم هری میزبانه و اینسامنیاک داره جنگ زرگری میکنه و الکی فرضیه نچیدم)
تشکر میکنم بابت نگارش و رتبه بندی منصفانه این مقاله(فقط یه سوال داشتم،بنظرتون نسخه های SSU از حقیقت در روزنامه نگاری بهتر بودن؟من باشم میگم نه ولی خوشحال میشم بدونم چرا اون رتبه رو براش انتخاب کردید)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44