به افتخار سالگرد 60 سالگی مردعنکبوتی از این پس کمیک های اولیه Amazing Spider-Man را با ترجمه فارسی تقدیم شما میکنیم ...
استن لی و استیو دیتکو! آنها نابغه هایی بودند كه اسپایدرمن را خلق كردند. در حقیقت 41 شماره ای كه آنها با هم پديد آوردند (شماره 15 "فانتزی شگفت انگیز"، شماره های 1 تا 38 "اسپایدرمن شگفت انگیز" و "اسپایدرمن شگفت انگیز annual" شماره 1 و 2) دارای هر چیزی كه از یك داستان تمام عيار اسپایدرمن انتظار داريد، میباشند.تعداد كاراكترهای اصلي و فرعي و منفی و مثبتی كه این دو نفر در این داستانها خلق كردند بینظیر است: «پیتر پاركر» ، «عمو بن»، «زن عمو می»، «فلاش تامپسون»، «جی جونا جیمسون»، «هری آزبورن» «كركس»، «دكتر اختاپوس»، «مرد شنی»، «آفتاب پرست»، «الكترو»، «لیزارد»، «گرین گابلین»، «میستریو»، «كریون شكارچی»، «بتی برنت»، «گوئن استیسی»، «لیز آلن» و ... ده ها كاراكتر بیادماندنی دیگر. ولی واقعاً شاهكار استن لی و استیو دیتكو تنها در خلق كاراكتر خلاصه نمیشد زیرا آنها سبك و نوعی منحصر به فرد در داستان پردازی كمیك بوکی ابداع كردند كه تا آن زمان بی سابقه بود. البته استن لی پیشتر در كمیك «چهار شگفت انگیز» (The Fantastic Four) ایده "ابرقهرمانانی با مشكلات واقعی" را شروع كرده بود، ولی او و دیتكو این ایده را در كمیك های اسپایدرمن شرح و بسط دادند و در سطح بسیار بالاتری به آن پرداختند. به همین دلیل نوعی حس رئالیستی در داستانها به چشم میخورد. زندگی پیتر پاركر مدام از مشكلی به مشكلی ديگر ميرفت و خیلی وقت ها داستان ها به پایان خوش ختم نمیشدند و به همین دلیل اگر پایان خوشی هم وجود داشت خواننده شوكه میشد! اما با این وجود داستانها هرگز افسرده كننده نبودند. این مسئله بیشتر به خاطر نوع دیالوگ نویسی استن لی بود زیرا او همیشه خطوط داستانی دیتكو را با نوعی فضای شوخ و شنگ تركیب میكرد و به همین دلیل خواننده حس میكرد كه درست مثل پیتر پاركر باید در تمام سختی ها روحیه خود را حفظ كند و به جلو گام بردارد. شما این موضوع را میتوانید به بهترین شكل در سكانس معروف و ماندگار "گیر کردن مرد عنکبوتی زیر آوار" که به عقیده كارشناسان مشهورترین سكانس در كل تاریخ كمیك های اسپایدرمن میباشد و بارها توسط طراحان دیگر بهش ادای احترام شده، مشاهده کنید. این سکانس شاهکار استیو دیتکو است که عصاره وجودی شخصیت پیتر پارکر/اسپایدرمن را در خود دارد. كلاً نمیتوان اسپایدرمن را بدون استیو دیتكو تصور كرد. او نابغه ای بود كه استعداد شگرفی در خلق دیزاین های منحصر به فرد و جاودانه برای ابرقهرمانان و دشمنان خبیث آنها داشت. به همین دلیل است كه میبینیم لباس هایی (costumes) كه او برای اسپایدرمن و دشمنان او خلق كرد هنوز هم پس از گذشت بیش از 50 سال تقریباً دست نخورده باقی مانده اند (البته اسپایدرمن لباس های دیگری نیز بر تن كرده، ولی حقیقتاً لباس كلاسیك قرمز و آبی او است كه مخاطبین از او در ذهن دارند و همین لباس است كه در اكثر قریب به اتفاق فیلم ها، كارتون ها و بازی های كامپیوتری اسپایدرمن مورد استفاده قرار گرفته و میگیرد). به همین دليل است كه اگرچه لباس كاراكترهايی همچون «الكترو»، «كركس» و «میستریو» چندين بار مورد تغییر دیزاین قرار گرفته اند ولی دوباره و پس از مدت كوتاهی به دیزاین معروف دیتكو بازگشته اند. اما نقطه قوت اصلی دیتكو را باید در استعداد خارق العاده او در نقل داستان (story telling) جستجو میكرديد. او قادر بود یك عالمه خطوط داستانی پرجزئیات را در تنها یك شماره جا دهد و خواننده را مجذوب و سرگرم سازد. به همین دلیل است كه خواندن شماره های 1 تا 38 "اسپایدرمن شگفت انگیز" نسبت به كمیك بوک های دیگر، زمان بیشتری طلب میكند. مثلاً شما كافیست به نحوه پیدایش (origin) اسپایدرمن دقت كنید كه در شماره 15 كمیك "فانتزی شگفت انگیز" (Amazing Fantasy) به چاپ رسید. این داستان 11 صفحه بیشتر ندارد ولی دیتكو كاری كرده كه انگار 7 شماره به طول می انجامد! به عبارتی دیگر او طراحی بود كه میتوانست یك عالمه داستان را درون هر شماره جا دهد ولی در عین حال خواننده حتی برای یك لحظه خسته یا كسل نشود. گفته میشود كه دیتكو آنقدر در داستان گویی تبحر داشته كه استن لی فقط كلیات داستان هر شماره را به او میگفته و سپس او میرفته و خودش به میل خودش داستان را طراحی میكرده و در نهایت استن لی فقط دیالوگ ها را اضافه میكرده. به راستی تركیب ماجراها و سبك طراحي فوق العاده مبتكرانه استیو دیتكو با دیالوگ های جذاب و بیاد ماندنی استن لی از آنها یك تیم رویایی ساخت كه نظیر آن در عالم كمیك تكرار نخواهد شد، تركیبی كه باعث شد اسپایدرمن به یكی از شناخته شده ترین و محبوب ترین كاراكترهای تخیلی جهان تبدیل شود. من همیشه به دوستانم گفته ام که اگر روزی تک و تنها در یک جزیره متروکه گیر بیفتم و قرار باشه تمام عمرم را در آنجا زندگی کنم و بتوانم تنها یک درخواست داشته باشم، آنوقت درخواست میکنم کل شماره های مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شده توسط استن لی و استیو دیتکو را بهم بدهند زیرا این شماره ها همگی عالی هستند بدون حتی یک شماره ضعیف و من میتوانم تا آخر عمر در آن جزیره با خواندشون سرگرم باشم ....
برای دانلود از طریق مستقیم، روی لینک کلیک راست کنید، سپس گزینه ی Save Link as یا Download Link را انتخاب کنید و در انتها گزینه ی Keep را بزنید.
Amazing Fantasy #15 (1962)
مترجم: محمد شيرزاده
اديتور و گرافيست: محمد ارشيا
لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #1 (1963)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور و گرافیست و برگردان کاور: سینا محدثی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #2 (1963)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور و گرافیست و برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #3 (1963)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور و گرافیست و برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #4 (1963)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور و گرافیست و برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #5 (1963)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور و گرافیست و برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #6 (1963)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #7 (1963)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #8 (1964)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #9 (1964)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #10 (1964)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #11 (1964)
مترجم: A.SHRFƎ
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #12 (1964)
مترجم: علی معتمد
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #13 (1964)
مترجم: مانی عبدالمالکی
ادیتور و گرافیست: ارشا داوری نیا
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #14 (1964)
مترجم: علی معتمد
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #15 (1964)
مترجم: علی معتمد
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #16 (1964)
مترجم: علی معتمد
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man Annual #1 (1964)
مترجم: عرشیا نیایی فر
ادیتور و گرافیست: سپهر نصیری ناصری
برگردان کاور: امیرحسین رجبی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #17 (1964)
مترجم: علی معتمد
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سید علی زرگرمرادی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #18 (1964)
مترجم: علی معتمد
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سید علی زرگرمرادی
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
The Amazing Spider-Man #19 (1964)
مترجم: علی معتمد
ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: سپهر نصیری ناصری
ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)
لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)
نظر شما درباره این داستان چیست؟
برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.
مطالب مرتبط:
چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟
سری کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز با ترجمه فارسی
چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! (آرشیو)
اولین حضور "شش خبیث" (SINISTER SIX) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود
10 حقه / ترفند بامزه مرد عنکبوتی در کمیک بوک های قدیمی
اولین های مرد عنكبوتی (آرشیو)
نقش کلیدی «استیو دیتکو» در خلق و شکل گیری شخصیت «پیتر پارکر/مرد عنکبوتی»
10 دوره (RUN) برتر نویسندگان و طراحان در تاریخ کمیک بوک
بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی
لینك دانلود شماره های 1 تا 700 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"! (زبان انگلیسی)
10 داستان برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنكبوتي+ لینك دانلود مستقیم
مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی + لینك دانلود مستقیم
بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو
10 شخصیت فرعی در اولین کمیک بوک اسپایدرمن که بعداً دارای داستان اختصاصی شدند!
15 کاور برتر خلق شده توسط استیو دیتکو
اولین حضور "شش خبیث" (SINISTER SIX) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود
15 نقل قول برتر از "استن لی"
چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد
15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» خلق شدند
10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استن لی» (STAN LEE) خلق شدند
چطور استن لی دنیای ابرقهرمانان را "انسانی" تر کرد
چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 25
15 حقیقت شگفت انگیزی که درباره استن لی نمیدانستید!
دیدگاهها
جدا واقعا کمیک خیلی خوب میستریو واقعا جزو شرور ها خاص مرد عنکبوتی با اون کلاه تنگ ماهی که داره و اونجایی مرد عنکبوتی میره پیش روان پزشک خیلی دوست دارم و نوآورانه بود میستریو انگیزه جالبی هم داشت و گجت هاش خیلی عجیب بودن ، از لباسش هم خیلی خوشم میاد به طوری کلی داستان جالبی داره کمیک و چیزی برام این داستان جذاب تر کرد ترجمه و ادیت واقعا عالی بی تعارف میگم خیلی خوب امیدوارم همیشه به سمت درست حرکت کنین .
تا الان اولین حضور پیتر و افتاب پرست و سارق و والچر و مخترع و مجریان و بیگ من و دکتر اختاپوس و الکترو و سندمن و لیزازد و میستریو و مغز زنده ترجمه شده ، مطمئنا اولین حضور GG و کریون هم تو همین ران ترجمه میشه ، فقط میمونهاولین حضور راینو و شش خبیث ، اونا ترجمه نمیشن؟
ترجمه میشن
و اینکه آقای نصیری ناصری چطور بدون کاور text less بدون مات شدن یا به هم ریختن تار عنکبوت های پشت لوگوی اصلی کاور ادیت میکنین؟
ببخشید من مزاحم میشم و زیاد سوال می پرسم
استاد دقت کردین که دقیقا از همون پانلی که داک آک ماسک پیتر رو در میاره، در کارتون اسپایدرمن انیمیتد سریز 1994 اقتباس شده، منظورم قسمت دوم از فصل دومه، که سینستر سیکس جمع میشن تا اسپایدی رو بگیرن، پس میرن سراغ زن عمو می تا پیتر بخاطرش اسپایدی رو بیاره پیشِشون، اون موقع پیتر قدرتاش رو داست از دست میداد به خاطر همین سینستر سیکس راحت گرفتنش و داک آک هم ماسکش رو جلو بقبه درآورد ولی باور نکرد که یه پسری مثل پیتر اسپایدیه.
بله به نکته ی عالی اشاره کردی
بیخود که نیست که من همیشه میگم همه چیز اسپایدرمن از این سری شروع شد
و اگه عکسش رو هم بزاری خیلی خوب میشه
وقتی میگیم "همه چیز مردعنکبوتی از این سری شروع شد" یعنی این!
کی میتونه بگه گرین گابلین پليد ترین و خطرناک ترین دشمن اسپایدرمن نیست ؟
آقای ترابی یه سئوال داشتم که ربط خواصی به مقاله نداره
کامنت بسیار جالب شما برای مقاله * ۱۰ کمیک برتر آکوامن * رو خوندم که گفتید شخصیت های مورد علاقتون از مارول و دی سی به ترتیب کدوم ها هستن
اگه اشتباه نکنم اینجوری بود ...
مارول : اسپایدرمن . ولورین . هاکای . کاپیتان آمریکا
دی سی : سوپرمن . فلش . آکوامن . بوستر گولد
میشه یکدفعه پنجمین مورد خودتون از هر دنیا رو هم نام ببرید ؟ اگه اینکارو بکنید خیلی ممنون میشم ...
پنجمی؟ از مارول دکتر استرنج
و دی سی؟ لوبو
داستان جالبی داشت این شماره و باز هم شاهد نبوغ پیتر هستیم که چطور از هوش خودش استفاده میکنه تا خودشو از مخمصه خلاص کنه یه چیز جالب دیگه اینه که گرین گابلین از مجریان جنایت استفاده کرد تا اسپایدی رو شکسته بده، و اسپایدی هم برای رها شدن از اون مخمصه از زور هالک استفاده کرد.
ران لی دیتکو واقعا محشره و هنوز که هنوزه داستاناش جالبن، هویت گرین گابلین رو تا شماره 38 مثل یک راز نگه داشتن و...
دمتون گرم برای قرار دادن این کمیک، راستی، جای عمو مختار الان خالیه
آخر داستان میبینیم که کازموس پول اسپایدی رو برای فیلم نمیده و اسپایدی هم ناراحت میشه آخه اونا یه قرار دادی داشتن، خب نکته جالب چیه الان؟
uplooder.net/.../...
نکته اش اینه که ما در اپیزود اول از سیزن اول سریال اسپایدرمن 1981 یه همچین ماجرایی رو شاهد هستیم، اسپایدی برای یه مسابقه قرار داد میبنده تا بدهی و قبضاش رو بپردازه، در نهایت هم مسابقه رو میبره اما بدشانسی پیتر گل میکنه و برای نوار ضبط مشکل پیش میاد و هیچی از مسابقه ضبط نمیشه و سازنده مسابقه هم عصبانی میشه و پولش رو نمیده
uplooder.net/.../...
جالب بود نه؟ باز هم به این جمله آقای ترابی میرسیم که:«همه چی مرد عنکبوتی از این سری شروع شد»، واقعا این ران منبع الهام خیلی خوبیه و سازنده های انیمیشن هم متوجه شدن
از بس کمیک خوندم دیگه چیزی نداشتم بخونم کلافه شده بودم
مرسی مرسی مرسی
(وعده میدم فردا نقدش کنم الان نمیتونم )
ایده اینکه یه خبیث میره سراغ کارگردان و مجابش میکنه مردعنکبوتی بسازه تا درداین فرایند دخلشو بیاره تو یکی از اپیزودهای کارتون اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیزش به طور کامل اجرا شد
اگه گفتی کدوم اپیزود؟ راهنمایی: اونجا هم هالک بود!
شماره 14 رو دانلود کردم دیدم نه واقعا عالیه.
هم ترجمه هم ادیت! واقعا
خسته نباشید این ران رو خوندم به زبان انگلیسی. ولی الان که این نسخه فارسیشو دیدم هوس کردم دوباره بخونم. ممنون از این زحمت ها
به نقل از Haj Peter:
گرین گابلین رو دیدی یادت افتاد؟
راستی گرین گابلین خیلی ایده ی جالبی بود. هم ظاهرش و هم اینکه هویتشو مخفی نگه داشتن. اگر این کارو نمیکردن اونوقت به این ایده نمیرسیدن که اون بشه پدر هری و اینجوری به پیتر نزدیک تر بشه و رابطه پیچیده تر بشه.
و اونوقت وقتی جری کانوی میخواست گوئن رو بکشه و یه ابرشرور رو میخواست، دکتراختاپوسو میورد و دکتراختاپوس میشد قاتل گوئن. شایدم نه. شایدم یکی دیگه. ولی هرکی بود مثل گرین گابلین نمیشد چون این با بقیه فرق داشت، هویت پیترو میدونست.
و این، کارشو قابل باورتر میکرد.
#109آره دقیقا
سپاس فراوان از پاسخ شما
شماره 14 مردعنکبوتی شگفت انگیز از خیلی از داستان های اون موقع و طراحی های اون موقع بهتره(با اینکه این ران شاهکار بود)و تو دل طرفداران جایگاه ویژه ای داره.چون خداییش فکر نمیکنم هیچ کسی که اون موقع این کمیک رو خونده توقع داشته باشه یه روزی گرین گابلین انقدر محبوب بشه که برترین دشمن اسپایدی شناخته بشه.پس باید اولین حضور اون به بهترین نحو صورت بگیره که کمیک از این نظر کم و کسری نداره.
کمیک به خوبی تونسته بالانسی غیر قابل باور بین زندگی شخصی و حرفه ابرقهرمانی پیتر پارکر/مردعنکبوت ی برقرار کنه.کاری که خیلی از نویسنده ها چه الان و چه بعدا از انجامش عاجز بودن.هرچند بنظرم رسید ماجراهای اینکه قراره اسپایدی بره و تو یه فیلم بازی کنه کمی آبکی بود و سریع رد شد!ولی از یه کمیک که قراره ماجراجویی و هیجان بالا داشته باشه و از زندگی عادی مجزا باشه،نمیشه توقع بیشتری داشت و مشکل خاصی بوجود نمیاد.
کمیک غیر از یک مورد کاملا به ذات اسپایدرمن وفادار عمل کرده.(اون یه مورد چیه که منو کمی اذیت کرده؟همون ایرادی که تو فیلم ناامید کننده TASM2 بود.یعنی پیتر با اینکه میدونه نیویورک مهد شرورانی هستش که یه کاستوم میپوشن و با یه ابرقدرت میرن وسط شهر واسه هرج و مرج؛اما بازم شهرو ترک میکنه و میره نیومکزیکو.که کمی اذیتم کرد)یعنی از این موضوع که پیتر پول بگیره تا به زن عمو می بده تا تو اکشن که میدونست انرژی براش نمونده ولی بازم به سراغ دستگیری مجریان جنایت رفت.و اینم بگم که کاملا خوشحالم که گرین گابلین فرار کرد.چون دست نویسنده برای شماره های بعدی باز میمونه و میشه ازش استفاده های خوبی کرد.
حرف از گرین گابلین شد،فکر میکنین چرا الان انقدر محبوبه؟چون تو این کمیک ستاره اس!یعنی از هویت مخفی اش تا نقشه ای که میکشه همه و همه جذابن و کارآمد.تنها ظاهرش و گلایدرش کمی تو ذوق میزنن که انگار ایده ای برای گلایدر یا خود گابلین نبوده(هرچند که بعدا خیلی بهتر شد)
حضور افتخاری غول محبوب مارول یعنی هالک کاملا به اندازه اس و به پیشبرد داستان کمک میکنه.یعنی کاری میکنه که گابلین فرار کنه و پیتر خسته تر از قبل بشه و توانش رو از دست بده.انگیزه اش هم برای اوایل شروع به کارش عالی بوده(تا حالا بعدا تو اونجرز عضو بشه یا بین مردم شناخته تر بشه که همیشه آرزوی هالک بوده)
طراحی کمیک عالیه.بین بقیه که حرف نداره ولی همین الانشم بینظیره.نمیدونم چرا انقدر به دلم نشسته.
درباره ترجمه و ادیت هم که تنها چیزی که میگم اینه:لذت ببرید چون عمرا جای دیگه چنین ترجمه یا ادیتی رو ببینید.
در هرصورت میتونم شماره 14 مردعنکبوتی شگفت انگیز رو جریان ساز ترین،گیرا ترین و قشنگ ترین کمیک اون موقع و بین کمیکای برتر بدونم.کمیکی هستش که به دلتون میشینه و به قولی نوستالژیک هستش.
داستان:9/25 از 10
طراحی:9/5 از 10
ادیت و ترجمه:10 از 10
ممنون میشم جواب بدید.
بتمن چی یعنی کلا بتمن جزو ۵ تای برتر شما از دی سی هم نیست یعنی رتبه چندم رو کسب میکنه و نظر شخصیتون درموردش چیه ممنون
بتمن تو تاپ تن من در دیسی هستش ولی در کل از نظر من هم بتمن و نه بروس وین شخصیت های ناملموس و حوصله سر بری هستند و منم مثل خیلی ها بتمن رو به خاطر دشمنان یا فضای داستان هاش دوست دارم. مثلا به نظرم بتمن یکی از معدود شخصیت های دنیای کمیکه که خیلی خوب میتونه تو داستان های ژانر ترسناک بدرخشه. واسه همینه که داستان بتمن گوتیک رو خیلی دوست دارم و واسه همینه که تو سایت ترجمه ش کردیم:
spidey.ir/.../...
شما روز به روز نقدهات داره بهتر میشه. سعی کن هر چی خودت حس میکنی رو بنویسی. نذار نظر دیگران روت تاثیر بذاره
ممنون استاد.خیلی این نظرتون برام اهمیت داشت و منتظرش بودم(خودم احساس میکنم نقد شماره ۳۰۰ بدترین نقدم باشه)
بازم ممنون که جوابم رو دادید سعی میکنم به توصیه تون عمل کنم.
واقعا دیدگاه شما واسم جالبه
اینجانب هم رتبه بندی ام اینجوریه ( فقط خواستم بنویسم نه اینکه واسه کسی مهم باشه ) :
مارول : ۱ - اسپایدرمن ۲ - ولورین ۳ - کاپیتان آمریکا ۴ - دردویل ۵ - سایکلاپس
دی سی : ۱ - بتمن ۲ - سوپرمن ۳ - فلش ۴ - گرین لنترن ۵ - آکوامن
چه جالب منم رتبه بندین خیلی شبیه شما هست
مارول:۱.اسپایدرمن۲.ولورین۳کاپیتان امریکا۴دردویل ۵پانیشر
دی سی ۱ بتمن ۲ سوپرمن ۳ سایبورگ۴ فلش ۵ اکوامن
خیلی ممنون بابت پاسخ گوییتون
نمیدونم چرا منم مثل شما دوستان فکر میکنم.
مارول:۱.اسپایدرمن ۲.ولورین ۳.کاپیتان آمریکا ۴.ثور ۵.دردویل
دیسی:۱.سوپرمن ۲.فلش ۳.شزم ۴.آکوامن ۵.سایبورگ
واسه مارول دکتر استرنج رو رتبه ششم دادم
واسخ دیسی هم بتمنو ته لیست گذاشتم (نه شوخی میکنم.بهش رتبه هفتم دادم)
استاد من امروز باید میرفتم دکتر.قبلش یه نقد عجله ای نوشتم اومدم تصویر امنیتی رو بزنم دیدم اصلا نمیاد(حدود ده دقیقه قبل هم خواستم همین پیامو بفرستم نشد ایمیل زدم)تا فردا اگر مشکلی نباشه نقد اولین حضور کریون رو مینویسم(فقط کاش کپی پیستی که کردم جواب میداد.نقده خیلی خوب شده بود)
بازم شرمنده.
#123 من دو بار نقدم رو نوشتم ولی هیچ دفعه ارسال نشد و منم دقیقا همین مشکلو داشتم، اگه این کامنت بیاد سعی میکنم سریع نقدم رو بنویسم
اولین حضور کریون ویلن مورد علاقه م
چیزی که مشخصه اینه که کریون شخصیت خبیثی نداره اینجا یا حداقل من اینطوری متوجه شدم حتی وقتی اون حیوانا فرار کردن جلوشونو گرفت
و نکته دیگه اینکه اینجا افتاب پرست و کریون فقط دوست معرفی شدن از کی برادر هم میشن؟
اولین حضور کریون بین اولین حضور ویلن های دیگه اسپایدرمن برام از جذابیت کمتری برخوردار بود(راستش فقط اولین حضور گابلین و اکتاویس و الکترو و کمی هم سندمن رو دوست داشتم)داستان بدی نداره اما کمی باهاش مشکل دارم.بنابراین اول از خوبی هاش میگم بعد از ایراداتش: هویت دوگانه مردعنکبوتی اینجا کاملا رعایت شده.میتونم به جرئت بگم برترین رانی که به دوگانگی هویت اسپایدی پرداخته همین بوده(ببین بین این همه ران فوق العاده با داستان های شاهکار)اگر یادتون تو نقد شماره قبلی ام گفتم کمی ذات پیتر پارکر/اسپایدرمن ایراد داشت اما اینجا هیچ ایرادی نیست.کاملا هدفمند و قابل درک و طبق اصول پیش میره.کاراکتر های فرعی هم نقش بسزایی در ایفای این موضوع دارن(و میدونید من دارم از چی میسوزم؟اینکه پیتر اگه میدونست اون خانم واتسون تو کمیک قراره در آینده همسرش باشه اینجوری واسه دیدن بتی برنت له له نمیزد.فقط اگر میدونست...)
طراحی داستان هم بینظیره.نمیدونم چرا از شماره 14 به بعد هرچی طراحی شده بیشتر به دلم میشینه.
گفتم اولین حضور کریون چندان جالب نیست.چرا؟چون کاراکترش ضعف داره.بیاید از ریز ترین ایراداتش تا آخر بریم: کریون به عنوان یه شکارچی نباید انقدر معروف باشه.پس چرا همه میشناسنش؟و انقدر راحت قبولش دارن؟مثلا همین جیمسون خودمون.وقتی یه آدم با کاستوم قرمز و آبی تو آسمون تاب میخوره انگار گفتن بیوگل آتیش گرفته.بعد یه آدم هیکلی با لباس پوست شیر از کشتی پیاده میشه ککشم نمیگزه.تازه میره بغلش و باهاش خیلی گرم و خودمونی صحبت میکنه! یه چیز دیگه:پلیسا تو این داستان یولن؟یا فقط استفاده ابزاری(اون مدلی نه ها!کمی ساده تر)برای پیشبرد داستانن که مثلا آخر داستان یکی کریون رو تا دم در کشتی بدرقه کنه؟!بابا،یه شکارچی بدون اینکه هدفش رو بهتون بگه داره تو خیابوناتون راست راست راه میره.شما هیچ کاری نمیکنید؟درباره اش تحقیق نمیکنید؟ اصلا اینا به جهنم.کریون با اینهمه اولدرم بولدرم بیاد واسه آفتاب پرست که دشمن درجه 2 اسپایدی هستش کار کنه؟!اصلا اومدیم و آفتاب پرست زیر اون سبیل خوشگلتو چرب کرده بود؛هدف خودت از مبارزه با اسپایدرمن چیه؟آقا میگه میخوام آدم شکار کنم و مبارز سخت واسه خودم پیدا کردم.خدایی استن لی موقع پیدا کردن این ایده خنده اش نگرفته؟ کریون به عنوان یه شکارچی و کسی که یه روز کامل وقتشو حروم کرده تا اسپایدی رو بشناسه میره وسط میدون ازش رکب میخوره.خب عکساشو دیدی مطالبشو خوندی تو یه باغ دیگه بودی؟!نفهمیدم خدایی. تنها ایرادات کمیک به کریون ختم نمیشه.بطور مثال حضور آفتاب پرست چندان برام جذاب نبود.اصلا نفهمیدم واسه چی برگشته بود یا هدفش چی بود تو داستان(نمیدونم، شاید انقدر دلایل منطقی فیلم های MCU روم اثر گذاشته که با این قانع نمیشم) کمیک اکشن بشدت خوبی داره.در یک کلام عالیه.مثل یه شکار وسط جنگل میمونه که اومده باشه تو شهر.به جرئت میگم بین این همه شماره اکشن این یکی(به علاوه اولین حضور هایی که گفتم)جزو برترین ها بود(فقط با اون تست زور آزمایی«!»کریون حال نکردم.اصلا دلیلشو نفهمیدم.کلا برای این بود که به مردم ثابت کنه کریون خیلی قویه و اینا.) در کل این شماره هم جذابیت خاص خودشو داشت و داستانی جالب با طراحی فوق العاده و ترجمه روان یه کمیک زیبا خلق شده بود.اما بخش منفی اثر ایراداتی داره که جای بحث دارن... داستان:8 از 10
طراحی:9/75 از 10
ادیت و ترجمه:10 از 10
ممنون از ترجمه کردن این شماره زیبا.
Oh Yessssssssssss
بالاخره نقدم قبول شد.
متن دیروزه.موفق شده بودم کپی/پیست کنم و نگهش دارم.
امیدوارم این مشکل زودتر حل بشه چون خیلی نقدها مونده که میخوام بنویسم و دردسر این یکی خیلی بد بود.
چی بود؟
اونجا که اسپایدی با تار هاش آهنربا ها رو غیر فعال میکنه. مگه میدان مغناطیسی از تار رد نمیشه؟(قاعدتاً نباید بشه.)
اگه به جای غیرفعال شدن میگفتن مثلا آهنربا ضعیف تر شده و تا وقتی که اسپایدرمن اونها رو خیلی نسبت به هم نزدیک تر نمی گیره به هم جذب نمی شن واقعی تر بود.
و در آخر با تشکر از ادیت ترجمه که ۲۰ـه ۲۰ـبود.
برادر که نه، برادر ناتنی!
سئوال خیلی خوبی پرسیدی. اتفاقا منم سر همین کمیک همین سئوال برام پیش اومد. فکر کنم تو دهه ی 90 بود که وقتی جی ام دی متیوس کمیک های spectacular رو مینوشت به همچین چیزی اشاره شد. ولی مطمئن نیستم. باید جستجو کنم. برای خودمم جالبه ...
بسیار عالی بود. نقد نویسی شما خیلی بهتر شده
خیلی ممنون استاد.نظر لطفتونه.من هرچی بلدم از شما یاد گرفتم.
راستش اون اوایل که نقد مینوشتم،میرفتم سراغ فیلم هایی که شما نقد کردید یا ایراداتشون رو گفتید.ولی بعدا دیدم تو همون فیلما یه موردی بود که خودم احساس کردم و ننوشته بودم.بعد یه مدت دلو زدم به دریا و هرچی نظرم بود نوشتم چون به این عقیده که«هرکسی نظر خاص خودشو داره»رسیدم و بعدش همین توصیه رو شما ازم کردید.بخاطر همین ازتون ممنونم
به لطف قوه الهی،اگر فردا زنده بودم نقدش رو میکنم چون بشدت لذت بردم(اما خب...باهاش کار دارم)
دمتون گرم واقعا
همه ی کمیکا یه طرف اینم یه طرف
برام واقعا جالبه که از همان ابتدا دیتکو و استن لی همه ی این عناصر را در داستان های اسپایدرمن جا دادند. وسط مبارزه با گرین گابلین کلی درام و مسئلع شخصی برای پیتر پیش میاد و آخرش هم باید بذاره بره حال زن عموش رو بپرسه در حالی که آبروش رفته و بتی از دستش حسابی شاکیه.
چه پایان عجیبی. قطعا برای دوره ی خودش حسابی منحصر به فرد بوده.
و این روح و ذات اسپایدرمنه که در فیلم های اسپایدرمن mcu هم شاهدش هستیم که همه ی این چیزا همزمان در داستان هستند و آدم لذت میبره. ولی خب یه سری آدم نادان فقط گیر میدن که چرا مثلا پیتر از فن آوری تونی استارک استفاده میکرد پس یک اسپایدرمن اصیل نیست و از این پرت و پلاها ... اینا روح مردعنکبوتی رو نمیشناسن
آقای ترابی یه سئوال
این اولین تیم آپ رسمی بین مردعنکبوتی و هیومن تورچ بود؟
(شماره 17 رو میگم)
طراحی داستان هم هرچی بود از دفعه قبلی بهتر بود و مشکل منو حل کرد:دیگه گابلین شبیه عجوزه ها نبود.قشنگ"گابلین"بود.
داستان:9/5 از 10
طراحی:10 از 10
ادیت و ترجمه:10 از 10
تشکر میکنم بابت ترجمه این کمیک زیبا.
یک سئوال
تو شماره ۱۶ اون آقا رینگ مستر همونیه که الان تو رویداد جنگ تبهکاران حضور داره و یه قلمرو داره و دردویل زد دهنشو سرویس کرد؟
الو؟ دریافت شد!
بله خودشه
آخه تو شماره ۱۶ مدیر سیرک بود ولی تو گنگ وار تبدیل شده به رییس گروه مافیایی!
میشه مقاله ش رو بنویسید
اره . اگه وقت کنم فردا مینویسم
و اینکه ترجمه و ادیت عالی هم باعث شد جذابیت کمیک بیشتر بشه، خسته نباشید.
وقتی می خوام کمیک بوک های ونوم رو دانلود کنم لینک ها درست کار نمی کنه حتی لینک آپلودر میره رو سایت قمار و بارزی انلاین چی کار کنم ؟
این کمیک ثابت میکنه بهترین داستان های اسپایدی نباید حتما در غالب نبرد با امثال داک آک و ونوم و ... باشه.این کمیک به خوبی نشون میده اسپایدرمن امید هزاران نفره و نباشه چقدر اونا ناامید و تلخ میشن.مردمی که باور داشتن اسپایدی با دشمناش دست به یکی نمیکنه.جانی استورم که میگه من میدونم غیبتش دلیلی داره و ...
این کمیک شخصیت اسپایدرمن/پیتر پارکر رو به معنای کلمه برامون باز میکنه.پسری مسئولیت پذیر،خانواده دوست،تسلیم ناپذیر،امیدوار، مراقب،نگران و ... هرچی بگم کم گفتم.
این کمیک نشون میده اسپایدرمن مثل ماست.اسپایدرمن یه آدم عادیه.امثال بتمن یا آیرون من کسی رو ندارن که نگرانشون باشن چون انقدر مکان امن برای پناه گرفتن دارن که نگو.ولی پیتر ما،از یه طرف مسئولیتی در قبال مردم داره،از طرفی زنعمو می تنها کسیه که براش باقی مونده و نگرانه که اونو از دست بده،از طرفی باید پول بدست بیاره تا برای می دارو بخره،از طرفی باید با اراذلی که بیرون منتظرشن بجنگه،از طرفی باید رابطه اش با بتی برنت رو حل کنه و ...
این کمیک سلف سرویسی از تمام خصوصیات اصلی پیتر پارکر/اسپایدرمنه.
در آخر هم اهمیت شخصیت می پارکر رو در داستان های اسپایدی میبینیم.بعضی مواقع این سوال برام پیش میاد که شاید میتونستن برای پیتر زن و بچه بذارن و سنش رو بالا ببرن و از اونا جای اهرم فشار استفاده کنن.ولی یادم میفته می باید به پیتر امید بده و تجربه شخصیش رو در اختیارش بذاره.می باید باشه تا پیتر نگران باشه چون پیتر میتونه با هرکسی ازدواج کنه ولی زن عموش براش حکم مادرش رو داره.چقدر از دیالوگایی که می به پیتر میگه لذت بردم.چقدر این کاراکتر دوست داشتنیه و آدم یاد مادر خودش میفته.
سخن دیگه ای ندارم.اولش که عکس صفحه رو دیدم،با خودم گفتم سندمنه دیگه،کامبک زده و عین یه احمق شکست میخوره.ولی نه.اینطوریا نیست،این کمیک برخلاف تصوراتم عمل کرد.
داستان:۱۰ از ۱۰
طراحی:۱۰ از ۱۰
ادیت و ترجمه:۱۰ از ۱۰
تشکر میکنم بابت اینکه این فرصت رو در اختیارمون قرار دادید تا این کمیک شاهکار رو بخونیم.
مشکل از سمت ما نیست
سایت آپلودر رو هک کردن
ما باید سرفرصت لینکا رو جایگزین کنیم
ولی فکر کنم الانم بتونید از لینک های مدیافایر استفاده کنید
چندین بار اعلام شده.
ترین بیت از آبان ماه امسال بود که به کل تعطیل کرد.مدیافایر سالمه ولی برای امثال من کم با برنامه دیگه میرم باز نمیکنه.
آپلودر هم اسمش به آپلودبگ تغییر کرده و لینکهای قبلی داغون شده.
بنظرم بهترین سری کمیک همین مرد عنکبوتی شگفت انگیز هست که تا الان شماره 18 شو منتشر کردین یکی از ارزو هام اینه که این سری رو بتونم کامل ببینم ،هر روز میام اینجا که ببینم قسمت جدیدی اومده یا نه امیدوارم بیشتر به این سری بپردازین مثل الماس میمونه این،ممنون از همه اعضای اسپایدی ارزوی موفقیت
با سپاس فراوان
بعد از رفتن دیتکو شماره ها تا حدی افت میکنه
ما ایشالا تا پایان همکاری دیتکو و لی ترجمه میکنیم و بعدش فقط شماره های مهم رو
مثل شماره ۵۰ یا تبدیل شدن نورمن به گابلین و اولین حضور مری جین که البته ترجمه شدن
یا معتاد شدن هری که دو شماره ش ترجمه شده
احتمالا اولین حضور راینو و شوکر رو هم ترجمه میکنیم
اگه فردا زنده بودم حتما نقدم رو ارسال میکنم.
کمی توقعم از این کمیک بالا بود.چون کمیک قبلی به معنای کلمه شاهکار بود و برترین این سری بود.حالا ببینیم این یکی چه گلی به سرمون زد!
کمیک بدی نیست،اتفاقا خیلی خوبه.مثلا به معنای کلمه تونست دوگانه زندگی پیتر/اسپایدرمن رو روایت کنه و یه وجه متفاوت از اسپایدی رو نشون داد.وجه ای که او همه چیز داره و خوشحاله.همیشه دلم میخواست پیتر عزیزم رو انقدر رو فرم ببینم و راضی باشه(بااینحال وجه تسلیم ناپذیر و نگران یا تحت فشارش رو بیشتر میپسندم)
کاراکتر های فرعی کمیک به خوبی به روایت داستان کمک میکنن و وجه پیتری داستان رو پررنگ تر میکنن.مشکل خاصی باهاشون نداشتم.همونطور که از طراحی یا اکشن لذت بردم.اکشن که بشدت عظیم و خارقالعاده بود.طراحی ها هم قبلا گفتم که از شماره ۱۴ به بعد چقدر عالی شدن.
بریم سراغ ایرادات کمیک؟اولیش مجریان جنایته.حتی اگرم تو شماره ۱۰ که واسه خودشون بود درخشیده باشن،اینجا فوقالعاده خراب کردن!چرا باید یه مشت دزد معمولی واسه پیتر دردسر درست کنن؟بعد چرا انقدر به اینا پروبال میدن تو این سری؟!یه هیکل گنده و کابوی دارن که با طنابش به همه پوز میده.همین!
دومیش سند منه.کلا بخش منفی ایراد داشتن.چرا سند من یهو انقدر باید خفن و گنده یا ترسناک بشه که بتونه مثل امثال فیسک یا توماستون آدم جمع کنه؟آخرشم چرا اینجوری شکست خورد؟مگه ادعاش نمیشد؟چیشد یهو تسلیم شد؟!بعد پلیسا میتونن شن رو بهش بچسبن ولی اسپایدی نمیتونه؟؟!!
سومیش شوخ طبعی و به قول خودمون«مسخره بازی»بیش از حد پیتره.اون به همه تیکه میندازه و براش هیچی مهم نیست.درصورتی که تو شماره قبل همه این آدما واسش مهم بودن و دلیل نگرانیش بودن.ولی الان بتی رو انگار نمیبینه و باعث ناراحتی اون میشه!نمیدونم،شا یدم دارم ایراد الکی میگیرم،ولی قبلا هم گفتم،من شخصیت تحت فشار پیتر رو بیشتر دوست دارم.
یه ایراد دیگه هم که کمیک داشت این بود که بخاطر سیاست های غلط مارول و دیتکو،تعامل جذاب و عالی اسپایدرمن و هیومن تورچ انقدر الکی تارمالی شد(!)یعنی چی که دوتا آدم پر ادعا نمیتونن یه دزد بدبخت نسبتا درجه ۲ مثل سندمن رو دستگیر کنن؟!یعنی پتانسیل تبدیل شدن به یه اکشن تمیز رو لگد زدن و پایان خوبی رقم نزدن.
در کل نمیگم کمیک بدی بود.مثلا بشدت عالی تونست نحوه بازگشت و کامبک زدن پیتر رو به تصویر بکشه و با خودم گفتم:وای!همیشه دلم میخواست یه قهرمان اینطوری برگرده و کمی هم تم From Zero To Hero در کمیک دیدم.تمی که تقریبا کل عالم دوستش دارن(بخاطر همین تم بود که آثاری مثل شیرشاه یا بلک پنتر تحسین و موفق شدن)یا پیتر پارکری فوقالعاده داشت و آخرش هم بشدت مشتاقم کرد بدونم اون آقا کیه.جدی میگم.هرچی فکر کردم هیچی به ذهنم نرسید.ولی ایراداتی داشت که هرچی فکر کردم دلیلی واسشون پیدا نکردم.
داستان:۸/۷۵ از ۱۰
طراحی:۹/۵ از ۱۰
ادیت و ترجمه:۱۰ از ۱۰
ممنون بابت ترجمه این کمیک.
فقط یه کم از نحوه شکست خوردن سند من خوشم نیومد که خودش هم توضیح داد (البته چیزی مهمی هم نبود)، در کل این شماره از لحظات اکشن بسیار عالی عمل کرد.
علاوه بر اکشن عالی کمی هم به زندگی پیتر اشاره شد، مثلا شاهد حضور شخصیت«ند لیدز» بودیم( که وارد رابطه با بتی شده) که البته واکنش پیتر هم به این قضیه در نوع خودش جالبه...
پیتر هم دوباره به عکاسی از نبرد های اسپایدی برگشته و در هیبت مرد عنکبوتی چند تا متلک هم به جونا میندازه و جونا هم همون ادم عصبی سابق میشه، اعتبار مرد عنکبوتی هم بین یه عده کمی از افراد هم برگشته و اوضاع داره مثل قبلا میشه... تا اینکه پانل های آخر ما رو هایپ نگه میداره واسه شماره بعدی.
این شماره تونست داستان عالی شماره قبل رو به خوبی تموم کنه، به لطف طراحی خوب دیتکو نبرد های نابی هم خلق شد(یه چند تا نکته هم ازش پیدا کردم که تو کامنت بعد بهش اشاره میکنم)،
و اما درنهایت ترجمه و ادیت عالی سایت اسپایدی رو نباید فراموش کنیم که کیفیتش رو دست نداره.
جایی هم که سند من به شکل کروی درمیاد یا اونجایی که هیومن تورچ رو درون بدنش میبلعه هم تو سریال مرد عنکبوتی خارق العاده استفاده شده
این قسمت رو من قبلا تو یه مقاله بهش اشاره کرده بودم که استیو دیتکو عمدا این کارو کرد تا تیم اپ بین اسپایدرمن و هیومن تورچ رو جوری نشون بده که موثر نباشه.
کی یادشه تو کدوم مقاله بود؟
خب پیتر که مثل ثینگ و... عضو چهار شگفت انگیز نیست که با هیومن تورچ دائما در تعامل باشه یا اینکه با هم به جنگ با شرور ها برن،و در نتیجه یه سوتی ریز رخ میده و...
این هم میتونه دلیلی واسه گیر کردنشون تو تار باشه به نظرم.
(حالا شایدم این کامنتم درست نباشه)ولی خب نظرت چیه؟
شماره بعدی اولین حضور عقرب
اتفاقا من همون مقاله رو یادم افتاد که عکسش رو هم گذاشته بودید و دیدم که جانی و پیتر به هم گره خوردن و نوشته بودید نتونستن سندمن رو بگیرن.
چیز های جالبی که درباره اسپایدرمن نمیدونستید-قسمت ۳۹-بخش اول(چرا استیو دیتکو علاقه ای به تیمآپ قهرمانان باهم نداشت)
سلام رفیق.
در مورد رفتار پیتر اشاره کردم که او حالا به عرصه برگشته و خوشحاله ولی من مشکل عمده ام این یهویی برگشتن شخصیت او بود و شایدم دارم اشتباه میکنم و حرف شما کاملا درسته.
ولی برای خراب کردن همکاریشون،قبلا استاد تو مقاله چیز های جالبی که درباره اسپایدی نمیدونستید،اشار ه کردن که دیتکو نمیخواسته قهرمانان باهم تیمآپ کنن و حتی وسط نبرد هم یکی بهشون میگه تکلیفتون با خودتون مشخص نیست.
آره پیتر مثل آیرون من یا سو استورم و سایکلاپس نیست که کار تیمی بکنه،ولی قشنگ تو کمیک داد میزد که از عمد و در نهایتا ۳ پانل میخواستن تیمآپ اینا رو خراب کنن.خیلی پتانسیل خوبی داشت.
ژست کاور رو هم تو انیمیشن اسپایدرورس ۲ میبینیم که بله از انیمیشن ۱۹۶۷ برداشته شده و صحنه خنده داری بود.
موافقم،واقعا پتانسیل خوبی داشت .
نقدی کوتاه بر شماره ۱۹
واقعا یکی از بهترین تعامل های کمیک شایدم بهترین هیتمن تورچ و اسپایدرمن هست چون هن داستان های فوق العاده ای دارن هم تعامل ملموسی دارند فکر کنم استن لی هیتمن تورچ رو خیلی دوست داره
نمره به داستان ۱۰ از ۱۰
نمره به طراحی ۹ از ۱۰
ترجمه ۱۰ از ۱۰
ادیت ۱۰ از ۱۰
کمیکی که اولین بار پیتر سیمبیوت بهش میچسبه رو ترجمه کردین؟
نه. اون بخشی از یه سری ۱۲ قسمتیه
تکی نمیشه ترجمه ش کرد
چقد خوبه که شما یچیزی رو کامل میزارید که خواننده کامل متوجه بشه پرچمتون بالاست
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا