رتبه‌بندی بهترین کاستوم‌ها در دنیای سینمایی مارول

رتبه‌بندی بهترین کاستوم‌ها در دنیای سینمایی مارول

این بار قراره بهترین کاستوم‌ها (لباس‌ها) را در کتاب اول مارول بررسی کنیم...

مقدمه: دنیای سینمایی مارول در طی این سالیان، به جهت اصولی بودن و وفادار بودن شخصیت‌ها و داستان‌هایش به منابع اقتباسش شناخته می‌شود. حالا خواه این که بازیگران بار اولشان باشد که نقش‌آفرینی می‌کنند یا نه، چیزی که مهم است این است که واقعا گویی هر شخصیت در این یونیورس، از دل صفحات رنگارنگ کمیک بیرون کشیده شده است. خب قطعا یکی از عوامل بسیار مهم و موثری که سبب این حس در مخاطبان می‌شود، کاستوم‌ها و لباس‌های جذاب و گیرایی هستند که به تخیل هر چه بهتر تماشاگران کمک می‌کنند و حس خوبی رو به آن‌ها منتقل میکنند. حالا که کتاب اول مارول و حماسه بینهایت به اتمام رسیده قصد داریم در این مقاله به رتبه‌بندی ۱۰کاستوم برتر در دنیای سینمایی مارول بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

راستی حالا که بحث کاستوم شد، جا داره مقالات زیر رو هم مطالعه کنید:

بدترین لباس‌های ابرشروران در دنیای کمیک

بهترین لباس‌های ابرشروران در دنیای کمیک

بدترین لباس‌های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

بدترین لباس‌های شخصیت‌های کمیک بوکی در سریال‌های تلویزیونی

بهترین لباس‌های شخصیت‌های خبیث در فیلم‌های کمیک‌بوکی

بهترین لباس‌های شخصیت‌های کمیک بوکی در سریال‌های تلویزیونی

 

- لوکی

لباس لوکی

از تور به برادرش لوکی می‌رسیم که او هم از اسطوره‌های یکسانی مانند تور الهام گرفته است. رنگ‌بندی سبز موجود در لباسش معمولا در اسطور‌ه‌شناسی به معنای شیطنت و شرارت قلمداد می‌شود (رنگ لباس گروه سالازار اسلایدرین در سری هری‌پاتر را به یاد بیاورید) دیزاین و ترکیب رنگ سبز و طرح‌ها و رنگ‌های دیگر و صدالبته کلاه تاج‌دارِ جذابِ کاستومش، باعث شده تا ما دلمان بخواهد که بیشتر این شخصیت را با کاستوم و کلاه منحصر به فردش در MCU ببینیم؛ آرزویی که با ساخت سریال لوکی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

  

10- ثور

لباس تور

طبیعتا خدای رعد باید دارای ظاهری جذاب باشد؛ حالا چه اون داخل صفحات کمیک باشد و چه بازیگر جذابی مثل کریس همسورث نقشش را ایفا کند. همون طور که میدانید ظاهر و کاستوم کلی این شخصیت از اساطیر اسکاندیناوی گرفته شده که این الهام بخشی در کمیک و سینما مشهود بوده و باعث شده تا خدای رعد، رنگ و بویی زمینی و قابل درک پیدا کند.

در MCU تور تا به حال لباس‌های متعددی را با ظاهرهای متفاوتی پوشیده، از ظاهر مو کوتاه و جذابش در رگناروک گرفته تا ظاهر پشمالو و ریش‌بافته‌اش در اندگیم؛ با تمام این تفاسیر او در مجموع همیشه در mcu دارای ظاهری جذاب و یکی از بهترین‌ها بوده.

 

9- مرد آهنی

لباس مرد اهنی

روی کاغذ طراحی و دیزاین زره و کاستوم مرد آهنی کاری بس پر چالش و سخت بود. با وجود صدها طرح، محدودیت‌های CGI و ایده‌های ضد و نقیض متعددی که در مسیر ساخت و طراحی این کاستوم قرار داشت، باورنکردنی است که عوامل مارول توانستند برای فیلم اول خودشون یک همچین زره و کاستومی را طراحی کنند. لباس زرهی مرد آهنی در طول یازده سال حضورش در MCU بارها تکامل پیدا کرده است. با وجود این که ما شاهد روش‌ها و متُدهای پیچیده‌ای از فناوری نانو برای تولید زره‌های جذاب و براق و صیقلی تونی بودیم ولی خب بیشترمون قطعا عاشق همون زره کلاسیکِ قرمز و طلایی‌اش هستیم.

 

8- هلا

لباس هلا  هلا

ما تا اینجا دو تا از خدایان نورس را مورد بررسی قرار دادیم (خدای رعد و خدای شیطنت)، اما بدون شک نمی‌توانیم الهه‌ای که اساسا آزگارد را به زانو در آورد نادیده بگیریم؛ الهه‌ی جهنم، هلا، کسی است که اساسا خیلی سخت می‌شود کسی را در ترازوی مقایسه با او به لحاظ قدرت گذاشت. اگر خاطرتان باشد قبلا اینجا هم به بلایی که او سر تور و آزگارد آورد اشاره داشتم. لباس او اما بازتابنده‌ی ذات و طبیعت شرور اوست و همان طور که در مورد رنگ سبز و فلسفه‌اش در اسطوره‌شناسی گفتم، او هم مانند لوکی از رنگ اصلی و تم سبز در لباسش بهره می‌برد. همچنین تاج با ابهت او جدای از کاربردهایی که برایش به همراه دارد، ظاهر خفنی را هم براش به ارمغان آورده است.

 

7- کاپیتان آمریکا

لباس کاپیتان امریکا

این ابر سرباز فوق‌العاده که در جنگ جهانی دوم ایجاد شد، در طول سالیان تا به امروز مثل کمیک‌ها لباس‌ها و کاستوم‌های مختلفی را در MCU به تن داشته که تقریبا همشون تحسین برانگیز بوده‌اند، از لباس فلس‌دارش گرفته تا لباسش در اینفینیتی و یا باله‌های کلاهش و سپر جذاب و نمادینش، همه و همه به همراه بازی بی‌بدیل کریس ایوانز سبب تبدیل شدن نسخه سینمایی کپ به یک افسانه شده‌اند. طرح پرچم و ستاره این لباس به نمادی برای مردم تبدیل شده؛ نمادی از وطن پرستی که ما می‌بینیم در طراحی لباس رِد گاردین هم الهاماتی واضح از لباس کاپیتان گرفته شده است.

 

6- کاپیتان مارول

لباس کاپیتان مارول

چه از بری لارسن و فیلم کاپیتان مارول خوشتان بیاید و چه نیاید نمی‌توانید کاستوم جذاب کارول دنورز را نادیده بگیرید. کاستومی که در فیلم اختصاصی‌اش تا به رنگ و شکل نهایی برسد(اون صحنه انتخاب‌های مختلف توسط مونیکا رمبو) کلی طرح عوض کرد و دیزاینی که نهایی شد هم در فیلم اندگیم دوباره تغییر پیدا کرد. این کاستوم‌ که بر اساس لباس کری‌ها طراحی شده، شامل طرح‌ها و رنگ‌های هماهنگ و خوش ساخت می‌باشد. خلاصه بعد از نهایی شدن این کاستوم بعلاوه مدل موی کارول در فیلم "پایان بازی"، کاپیتان مارول به مراتب بیشتر به منبع اقتباسش شبیه شد و همه‌ی اِلِمان‌های لباس هم در اوج توازن قرار داشت و همه را راضی کرد. در شرایط فعلی هم واقعا نیازی نیست که مارول بخواهد با این لباس ور برود و مبادرت به تغییرش بکند، چرا که همین الآنش با کاستوم کاپیتان مارول برگ برنده را در اختیار دارد و نیازی به تغییر نیست.

 

5- اسپایدرمن

لباس های اسپایدرمن

خب مطمئنا نمی‌شود در این لیست از کاستوم جذاب و چشم‌نواز اسپایدرمن گذشت. در طول این ۵ فیلمی از دنیای سینمایی مارول که اسپایدرمن در آن‌ها حضور داشته، ما شاهد لباس‌های متنوعی از او بوده‌ایم؛ از لباس کلاسیک او در بازگشت به خانه گرفته تا پوشیدن اون کت زرد، هنگام گرفتاری‌ش در زندان و لباس آیرون‌اسپایدرش در جنگ بی‌نهایت و نیز لباس مدرنی که تونی استارک برایش تدارک دید. حالا گل کار را هم که در فیلم دور از خانه رقم خورد رو به یاد بیاورید؛ منظورم اون لباس فوق‌العاده هیجان‌انگیز مخفی‌کاری و نیز لباس سیاه و قرمز جذاب او که الهام‌گیرنده از لباس مردعنکبوتی برتر است. همه این کاستوم‌ها تنها در طول ۵ فیلم تحویل مخاطبان داده شدند و الحق و والانصاف که مارول حسابی حق محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی کاراکترش‌ را با طراحی و مهیا کردن جذاب‌ترین و متنوع‌ترین کاستوم‌ها ادا کرد.

 

4- پلنگ سیاه

لباس پلنگ سیاه

تی‌چالا یا پلنگ سیاه ابرقهرمانی است که خیلی زود به اوج محبوبیت در سینما دست یافت؛ محبوبیتی که به لطف نمرات فوق‌العاده فیلم و صدالبته طراحی و دیزاین شگفت‌انگیزی بود که در طراحی کاستومش به کار رفت، به طوری که محبوب‌ترین کاستوم من در MCU همین کاستوم پلنگ سیاه می‌باشد. این لباس که بر اساس طرح‌های باستانی و اساطیری واکاندا طراحی شده است و با برخی فناوری‌های مدرن ارتقاء و بهبود پیدا کرده است و قابلیت‌های زیادی را یدک می‌کشد، مظهر خلاقیت و ایده‌پردازی تیم طراحی لباس MCU است. عده‌ای از کمیک‌دوستان لباس کمیکی و اصلی و به دور از فناوری نانوی پلنگ سیاه را ترجیح می‌دهند و اعتقاد دارند این کاستوم باید همواره مانند کاستوم‌های این شخصیت در دنیای کمیک باقی بماند.

 

3- دکتر استرنج

لباس دکتر استرنج

دکتر استرنج به‌عنوان استاد هنرهای عرفانی بی‌شک لایق لباس و کاستومی خاص است؛ البته شاید طراحی یک لباس درخور و مناسب برای او در دنیای رنگارنگ کامیک‌بوک‌ها هم کاری دشوار و نیازمند خلاقیت باشد اما یقینا ساده‌تر از نمود این لباس در دنیای سینما خواهد بود. اما با تمام این تفاسیر MCU توانسته لباس جادویی دکتر استرنج را با تمام اِلِمان‌های بصریِ خاصش به مخاطبان و روی پرده نقره‌ای سینما عرضه کند. ما واقعا عاشق این هستیم که لباس دکتر استرنج را به طور کاملش ببینیم که این مستلزم این است که دوباره شاهد بازگشت دستکش‌های خاص استیون به لباسش باشیم؛ اما متاسفانه دیگر نمی‌توانیم لباس او را با شکوه و جلال همیشگی‌اش ببینیم؛ چرا که لباس او با سنگ زمان(چشم آگاماتو) کامل بود و پس از ماجراهای اخیر، این جزء از لباس استیون دست‌نیافتنی است. اما با همه‌ی این مسائل بی‌شک کاستوم او از برترین‌های MCU است.

 

2- بلک ویدو

لباس بلک ویدو

کاستوم بلک ویدو قرار است که در فیلم اختصاصی‌اش با وجود یک کاستوم سفید رنگ به‌روزرسانی شود. اتفاقی که یک لِوِل کاستوم‌های او را به جلو هل می‌دهد. اما لباس ابتدایی بلک ویدو که با آن در فیلم مرد آهنی معرفی شد نگرانمان کرد چرا که خیلی ساده به نظر می‌رسید و به اصطلاح خیلی جای کار داشت. اما هر چه پیش‌ رفتیم لباس‌های او هم مدرنیزه شدند و ظاهری براق و تنگ و پرگجت را به خود گرفتند و به کمیک‌ها نزدیک‌تر شدند. این لباس مشکی و خاص جدای از این که نمادی برای بیوه سیاه بودن می‌باشد، به همراه لباس سفیدی که خواهیم دید، کارکرد منحصر به فردی نیز در مخفی‌کاری دارند که نمود همه این خصائص در لباس و کاستوم بلک ویدو، او را برای جایگاه فعلیش در لیست ما سزاوار می‌کند.

 

1- کراس بونز

لباس کراس بونز

شاید با دیدن او در این رتبه جا خورده باشید اما کراس بونز، شرور مشهوری که در کمیک‌ها نقش مهمی را در قتل کاپیتان آمریکا ایفا کرده، به نوعی اولین موفقیت بزرگ را در MCU ایجاد کرد؛ اگر چه او دوام زیادی نداشت و کشته شد اما پیش از درگذشت او ما سرانجام شاهد روایت کراس‌ بونزها به روی صفحه نقره‌ای سینما بودیم که واقعا هرگز انتظار نداشتیم که تا این حد خوب و باحال باشد. در واقع زره‌ تاکتیکی و لوگوی جذاب  سبب شد تا کاستوم او حتی از کمیک‌ها هم پیشی بگیرد و در مبارزه‌اش با کپ هم کلّی به کارش بیاید. خلاصه درخشش بیش از انتظار طراحی کاستوم او سبب قرارگیری‌اش بعنوان بهترین کاستوم در MCU بود و این باعث شد تا علی رغم حضور کوتاهش در ذهن هواداران بماند.

شما چه نظری دارید؟ جای چه کاستوم‌هایی تو لیست به نظرتون خالی میاد؟ تو قسمت کامنت‌ها با ما در میون بذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

با الهام از رتبه بندی انجام شده توسط سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

برترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

بدترین لباس های شخصیت های کمیک بوکی در سریال های تلویزیونی

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sajad 2007
#1 sajad 2007 1398-09-25 19:13
مقاله خوبی بود ولی یکم ایراد داشت.
ایراد ۱:مرد عنکبوتی می تونست رتبه بهتری داشته باشه.
ایراد ۲: تانوس هم می تونست در این مقاله رتبه ای رو داشته باشه
نقل قول کردن
Amir78_King
#2 Amir78_King 1398-09-25 19:17
سلام
به نظر من استارلرد باید در این لیست میبود
و همینطور کلینت بارتون
نقل قول کردن
the Batman
#3 the Batman 1398-09-25 19:19
رتبه بندی خوب نبود. به نظرم خودتون رتبه بندی کنید بهتره تا به سایت های خارجی استناد کنید. لباس میستریو هم به شدت جاش خالی بود تو لیست
نقل قول کردن
The Lizard
#4 The Lizard 1398-09-25 19:33
لباس باکی هم میتونست باشه و لباس ویژن
ولی تقریبا همه برترین ها بودن
رتبه بندی جای کار داره
نقل قول کردن
AZIZ
#5 AZIZ 1398-09-25 23:43
سلام به نظرم دیگر شخصیت های مارول هم میتونستند در این لیست حضور داشته باشند رتبه بندی هم ایراد داشت ولی در کل مقاله بسیار خوبی بود
نقل قول کردن
hm
#6 hm 1398-09-26 11:27
با سلام
ممنون مقاله خوبی بود
بنظرم مرد آهنی باید بالاتر می بود
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#7 Nima.gharibloo 1398-09-26 17:11
مرد آهنی بهتر از این حرف هاست
به نظر من دو لباس اخیرش توی فیلم های اونجرز اینیفنیتی وار و اند گین لایق رتبه اول این مقاله بودن
نقل قول کردن
Infinity
#8 Infinity 1398-09-26 20:35
خسته نباشید
ولی بنظرم جای میستریو واقعا خالی بود تو لیست
کپ و ایرون من هم میتونستن رتبه بهتری داشته باشن
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#9 Pooya-Spidey 1398-09-26 20:54
سلام
ممنون از مقاله خوبتون
ولی لطفا خودتون رتبه بندی رو انجام بدین چون به نظر من باید رتبه ها تغییر کنه.
کاستوم مرد آهنی در دو فیلم اخیر انتقام جویان (اینفینتی وار و اندگیم) کاملا لایق این هست که رتبه اول رو داشته باشه.
کاستوم میستریو بسیار بهتر از کراس بونز بود و جز بهترین کاستوم های کتاب اول مارول هست.
لطفا رتبه بندی ها رو بررسی کنید اگر دیدید منطقی نیست عوضش کنید.
نقل قول کردن
Infinity
#10 Infinity 1398-09-27 05:14
به نقل از Pooya-Spidey:
سلام
ممنون از مقاله خوبتون
ولی لطفا خودتون رتبه بندی رو انجام بدین چون به نظر من باید رتبه ها تغییر کنه.
کاستوم مرد آهنی در دو فیلم اخیر انتقام جویان (اینفینتی وار و اندگیم) کاملا لایق این هست که رتبه اول رو داشته باشه.
کاستوم میستریو بسیار بهتر از کراس بونز بود و جز بهترین کاستوم های کتاب اول مارول هست.
لطفا رتبه بندی ها رو بررسی کنید اگر دیدید منطقی نیست عوضش کنید.

کاملا صحیح منم نظرم همینه فقط اینفینیتی وار خیلی با جزئیات تر و انسانی تر بود ولی توی اند گیم سعی کردن یکم اهنی تر و زرهی تر بنظر برسه
راستی بنظرم درسته هاکای تو mcuزیاد لباس های خوبی نداشت ولی لباس رونینش خوب بود و میتونست تو لیست باشه
نقل قول کردن
Frank castle
#11 Frank castle 1398-09-27 13:30
سلام
ممنون بخاطر مقالتون

در خصوص کاستوم ها حقیقتش فکر کنم تنها کسی هستم که با رتبه یک و دو موافق هست رتبه سه رو هم خیلی دوست دارم مخصوصا اون دستکش نارنجی ای که پوشیده بود توی رگناروک.این خیلی مهمه که به کمیک وفادار باشه ولی بنظر من اینم خیلی مهمه که با عقل جور بیاد و توی دنیای حقیقی مورد پذیرش باشه.
بزارید چند تا سوال بپرسم چرا دیگه لباس سوپرمن توی فیلم هاش یک دست ابی شده و زیر شکمش قرمز نیست؟خب مسلما موجب مسخره میشده و با عقل جور در نمیاد طرف شورتشو رو بپوشه.بتمن جورج کلونی که اخرشه هیچکی یادش نمیره این مسخرگی رو. الزامی نیست هر چیزی توی کمیک باشه توی دنیایی سینمایی هم باشه
یا لباس ولورین توی کمیک واقعا قشنگه.حتی اخر قسمت دوم ولورین هم دیدیم قسمتی از لباسشو.خدایی خیلی قشنگ بود ولی من معتقدم با همه قشنگیش با عقل جور در نمی ومد یه ماشین کشتار لباس زرد بپوشه برای فیلمش.حداقل خیلی جای کار داره برای طراحیش باید جوری طرحی بشه که هم با اتمسفر سینما و دنیای واقعی جور در بیاد هم مناسب کمیک باشه.
نمونه بارزی که واقعا جفت و جور شده از دو جنبه واقعیت پذیری و کمیک لباس لوکی هست
لباس کراس بونز رو نگاه کنید بیشترین شباهت ممکن رو با تکاوران و نیروهای نظامی داره محل قرار گیری کلت و ماسکش.همه چیزش مطابقت داره با دنیای واقعی در عین حال طرحشم شباهت زیادی داره به کمیکش .بلک ویدو هم همینطوره.
لباس ایرون من خیلی عالیه .لباس کپ که محشره(مخصوصا وینتر سالجر و اند گیم) ولی توی دنیای واقعی مثل این مانکن هایی هستند که نشونمون میدن خیلی قشنگن ولی برای ماهها خنده دار.
بنظر من که این رتبه بندی عالیه .یعنی تنها به وفاداری به کمیک بسنده نکرده به واقعی و مورد پذیرش بودن با دنیای واقعی هم فکر کرده.
نقل قول کردن
msj
#12 msj 1398-09-27 17:40
my top ten
1-Mysterio
2-iron man eg and iw
3-thanos eg and iw
4-doctor strange
5-spider man home coming and iw and ffh
6-captin america ws and eg
7- star loard
8-black widow
9-thor ragnarok
10-ronin
نقل قول کردن
Man Without Fear
#13 Man Without Fear 1398-09-30 15:03
مقاله خیلی خوبی بود
فکر میکنم کاستوم والچر و میستیریو هم باید می بود
من از کاستوم رونین هم خیلی خوشم اومد و بنظرم Iron Man میتونست بالاتر باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید