10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

این آقایون و خانومها برترین داستان ها را در 10 سال گذشته برای DC نوشتند.

 برای آشنایی با 10 نویسنده برتر مارول در دهه گذشته نیز بروید اینجا.

 

10- تیم سیلی (Tim Seeley)

 تیم سیلی (Tim Seeley)

«تیم سیلی» قبلا عناوین مستقلی مثل Hack/Slash را برای ناشرینی همچون Image Comics نوشته بود و سبک نویسندگی او به برخی از شخصیت های بزرگ دی سی میخوره، به خصوص در داخل خانواده بتمن. سیلی را بیشتر در دی سی به خاطر نوشتن کمیک های Grayson و Nightwing میشناسند. البته او برای کمیک Green Lanterns و Hellblazer هم نویسندگی کرده ولی کمیک Nightwing که بعد پس از ریبوت Rebirth نوشت از همه بهتر بوده است. کمیک های او برای He-Man نیز درخشان بوده است.

 

9- دَن اَبنِت (Dan Abnett)

 دَن اَبنِت (Dan Abnett)

«دن ابنت» را بیشتر به خاطر داستان هایی که برای مارول نوشته میشناسند ولی اندکی قبل از ریبوت Rebirth این نویسنده محبوب کار خودش را در دیسی شروع کرد و در عناوینی مثل Aquaman و Titans عملکرد خوبی داشت. او بسیاری از المان های کلاسیک را به یونیورس دی سی برگرداند. در نتیجه آرتور و مِرا دوباره با هم شدند . او همچنین نقش والی وست را در گروه Titans دوباره تثبیت نمود. ابنت در رویداد چند قسمتی Drowned نیز نقش مشاور داستان را داشت.

 

8- مارگریت بِنِت (Marguerite Bennett)

مارگریت بِنِت (Marguerite Bennett)

خانم »مارگریت بِنِت» عناوین زیادی را برای دی سی ننوشته است ولی در سری محبوب DC Comics: Bombshells تونست به زندگی بسیاری از قهرمانان مونث این شرکت سرک بکشه. او دو جلد از این مجموعه را نوشت و تونست کیفیت را در هر دوی آنها بالا نگه داره. او همچنین تونست آسیبی که به شخصیت Batwoman در پایان New 52 رسیده بود را جبران کنه. او با ملاک قرار دادن پایه قوی این شخصیت در کمیک Detective Comics تونست خوبی برای Batwoman نقل کنه که احتمالا در سریال اختصاصی این شخصیت در CW مورد اقتباس قرار خواهند گرفت.

 

7- برایان آزارلو (Brian Azzarello)

 برایان آزارلو (Brian Azzarello)

داستان هایی که «برایان آزارلو» برای Wonder Woman پس از ریبوت New 52 نوشت از بهترین های این شخصیت بوده است. به خاطر موفقیت این سری بوده است که برخی از المان های این آثار به فیلم سینمایی او نیز راه یافتند. او همچنین به همراه «فرانک میلر» کمیک The Dark Knight III: The Master Race را نیز نوشت و در راه اندازی سری کمیک های Black Label نیز نقش فراوانی داشت. او پروژه های زیادی برای دی سی کار کرده و یکی از بهترین نویسنده های سالهای گذشته این کمپانی بوده است.

 

6- گِیل سیمون (Gail Simone)

گِیل سیمونه (Gail Simone)

درسته که بهترین آثار این خانم قبل از دهه اخیر توسط دی سی چاپ شده ولی این نویسندهِ ستاره در سالهای اخیر نیز آثار خوبی برای دی سی نوشته است. او به طور گسترده ای روی کمیک های پرندگان شکاری (Birds of Prey) کار کرده و گزینه ای عالی برای آوردن باربارا گوردون (بت گرل) به دوران New 52 دی سی بود. سیمون همچنین کمیک The Movement را نوشت که بسیار عالی بود ولی متاسفانه عمر کوتاهی داشت و زود کنسل شد و خیلی ها حتی اسمش را نشنیده اند. او اخیرا کمیک بسیار محبوب خود یعنی Plastic Man را به اتمام رسانید و برای انتشارات "ورتیگو" هم کار کرده است. درسته که مثل قبل برای دی سی کار نمیکنه ولی هر وقت چیزی مینویسه باعث شاد شدن دل خوانندگان میشه.

 

5- پیتر جِی. تومازی (Peter J. Tomasi)

 پیتر جِی. تومازی (Peter J. Tomasi)

حتی قبل از آغاز ریبوت New 52 نیز آقای «پیتر جی. تومازی» برای دی سی آثار با کیفیت خلق میکرد. ولی با کمیک Batman and Robin بود که واقعاً درخشید.پس از بازگشت بروس وین از مرگ ، تومازی بیش از پیش به رابطه پدر و پسری بروس وین و پسرش «دیمین» پرداخت. حتی وقتی دیمین مرده بود، تومازی تونست شخصیت پردازی قدرتمندانه ای از بتمن بنویسه. پس از ریبوت Rebirth نیز تومازی تونست بار دیگر به رابطه پدر و پسری بپردازه منتهی این بار برای سوپرمن. به علاوه، تومازی سری Super Sons را هم نوشته و در حال حاضر روی Detective Comics کار میکنه. علیرغم اینکه او پروژه های زیادی در دست داره ولی کیفیت کارهایش بالاست و باید در این لیست قرار داشته باشه.

 

4- جیمز تاینیون چهارم (James Tynion IV)

جیمز تاینیون چهارم (James Tynion IV)

او اولش در کمیک های Batman داستان های فرعی مینوشت ولی به سرعت به یکی از نویسنده های تاپ دی سی بدل شد. «جیمز تاینیون چهارم» نه فقط روی شخصیتی بزرگ از دی سی مثل بتمن بلکه شخصیت های کمتر شناخته شده این شرکت نیز کار کرده است. ولی از وقتی نویسندگی کمیک Justice League Dark را برعهده گرفت معلوم شد استادِ تم های دارک و حفن است! او از ماه ژانویه امسال نویسنده سری اصلی بتمن خواهد شد و از آنجاییکه عملکرد درخشانی در کمیک های Detective Comics داشت هواداران بتمن با علاقه زیاد منتظر داستان های او هستند زیرا کسی است که میتونه اثر ماندگاری را روی داستان های بتمن باقی بگذاره.

 

3- اِسکات اسنایدر (Scott Snyder)

 اسکات اسنایدر (Scott Snyder)

«اسکات اسنایدر» حتی پس از پایان سری کمیک هایی که برای بتمن تحت عنوان New 52 نوشت (و فوق العاده هم محبوب بودند) نیز به تاثیر گذاری روی یونیورس دی سی ادامه داد. او پس از پرداختن به تعدادی دیگر از رویدادها و سری های بتمن-محور شروع به نوشتن کمیک All-Star Batman کرد (بروید اینجا). سپس از طریق رویدادهایی نظیر Dark Nights: Metal و Justice League: No Justice دنیای دی سی را بیش از پیش دگرگون ساخت. از آن موقع به بعد اسنایدر در صفحات کمیک بوک Justice League داستان های شگفت انگیزی نوشته (البته run او در این کمیک به زودی به پایان خواهد رسید). پس ایشون در 10 سال گذشته نه تنها یکی از بهترین داستان نویسان بتمن بلکه کل دنیای دی سی بوده است.

 

2- جِف جانز (Geoff Johns)

 جِف جانز (Geoff Johns)

«جف جانز» حتی قبل از سال 2010 نیز داستان های عالی برای دی سی خلق کرد (مثلا در کمیک های The Flash). او سپس با رویداد مهم و هیجان انگیز Flashpoint خود باعث شد تا کل تاریخچه دی سی شخم بخوره و عالم جدیدی به نام New 52 شکل بگیره. بلافاصله پس از آن او شروع کرد به سرانجام رساندن داستان گرین لنترن خودش و یک run عالی را هم برای Justice League شروع کرد. جانز همچنین نویسنده کلیدی رویداد و ریبوت Rebirth بود زیر او کسی بود که شخصیت «والی وست» را برگرداند و نقش «دکتر منهتن» را در دنیای دی سی تثبیت کرد. او سپس روی داستان مهم Doomsday Clock کار کرد و الان هم داره کمیک های Shazam رو مینویسه. نکته جالب توجه درباره او اینه که عناوین متعددی برای دی سی نوشته و مینویسه ولی همیشه داستان هایش از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. جف جانز نه تنها یکی از برترین نویسنده های دهه گذشته دی سی بلکه کل تاریخ این شرکت است.

 

1- تام کینگ (Tom King)

 تام کینگ (Tom King)

از میان تمام نویسنده های دی سی در دهه گذشته هیچ کدام به اندازه «تام کینگ» روی کمیک های دی سی تاثیر نگذاشته. او اخیرا کارش رو به عنوان نویسنده کمیک های Batman تموم کرد و نشون داد باید بهش لقب یکی از برترین نویسنده های این شخصیت را داد. اما او از نویسندگی عالی هم فراتر رفت زیرا تِم های سنگینی در داستان هایش گنجاند. به طور مثال هر دو کمیک Omega Men و Mister Miracle جوری بودند که از زوایای کاملا جدید به شخصیت های کلاسیک دی سی نگاه میکردند و به خواننده این امکان را میدادند تا از طریق لنزهای متفاوتی به آنها نگاه کنند و ثابت کنند که کمیک فقط مختص بچه ها نیست. قراره تام کینگ یک سری جدید به نام Batman and Catwoman را در سال جدید شروع کنه (به همراه کمیک Strange Adventures) . او جایزه آیزنر هم برده و وزنه سنگینی برای دی سی به شمار میاد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR  

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 نویسنده برتر مارول در دهه گذشته

برترین شخصیت های خبیث جدید دی سی در 10 سال گذشته

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

بتمن خبیث دی سی داره از "جنگ بینهایت" مارول تقلید میکنه!

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

بدترین داستان هایی که فرانک میلر برای دنیای کمیک خلق کرده

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hm
#1 hm 1398-10-14 14:47
ممنون استاد مقاله خیلی خوبی بود
من سه تای اول رو خیلی دوست دارم :lol:
نقل قول کردن
Iron heart
#2 Iron heart 1398-10-14 15:24
سلام ممنون از شما بابت این مقاله من از آرک اسنایدر خوشم میاد (هرچه قدر اون اسنایدر برای دی سی مضر بود این یکی خوبه) تشابه فامیلی هم دارن
نقل قول کردن
Iron heart
#3 Iron heart 1398-10-14 15:26
یه سوال دارم این دارک جاستیس لیگ‌ شبیه دارک اونجرز ماروله؟
نقل قول کردن
کاکلی
#4 کاکلی 1398-10-14 15:36
سلام عرض میکنم
شهادت سردار سلیمانی رو تسلیت میگم
ممنون بابت ترجمه
البته من فکر می کنم اسنایدر هم از جف جانز بهتره و هم از تام کینگ
درسته که تاثیر جف جانز بیشتر بوده ولی کیفیت کار اسنایدر بیشتره
و اینکه شاید در داستان های اسنایدر بتوان بیشتر از داستان های هر کس دیگری(به جز پل دینی) با بتمن همراه شد
نقل قول کردن
capitan tony stark
#5 capitan tony stark 1398-10-14 20:15
ممنون استاد دستوتون درد نکنه
نقل قول کردن
superiorvenom
#6 superiorvenom 1398-10-14 20:29
مقاله عالی بود ولی استاد ای کاش جاشوآ ویلیامز رو هم جا می دادید شخصا کمیک های نوشته ایشون مخصوصا سری rebirth فلش رو خیلی دوست داشتم
نقل قول کردن
Infinity
#7 Infinity 1398-10-14 21:46
ممنون واسه مقاله استاد
من از دی سی زیاد خوشم نمیاد ولی اسنایدر و جانز رو خوشم میاد
منتظرم هرچه زودتر نسخه مارولی این مقاله هم بزنید
نقل قول کردن
Aquaman
#8 Aquaman 1398-10-14 21:48
به نقل از superiorvenom:
استاد ای کاش جاشوآ ویلیامز رو هم جا می دادید شخصا کمیک های نوشته ایشون مخصوصا سری rebirth فلش رو خیلی دوست داشتم

مقاله ترجمه است . چی جوری جا میدادن؟ :o
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#9 Deadpool 2099 1398-10-14 22:39
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟
نقل قول کردن
Iron heart
#10 Iron heart 1398-10-15 10:49
به نقل از Deadpool 2099:
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟

فلش برگشت عقب نزاشت فلش معکوس مادرشو بکشه پدرشم به قتل متهم بشه ولی کله دنیای دی سی فاکد آپ شد کلا ریخت بهم
نقل قول کردن
SUPER ALI
#11 SUPER ALI 1398-10-15 13:40
به نقل از Iron heart:
به نقل از Deadpool 2099:
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟

فلش برگشت عقب نزاشت فلش معکوس مادرشو بکشه پدرشم به قتل متهم بشه ولی کله دنیای دی سی فاکد آپ شد کلا ریخت بهم
نه اشتباهه بعد از فلشپوینت فلش میفهمه که نباید مامانشو نجات میداده بعد فلش معکوس رو میبره تا مامانشو بکشه بعد زمان به حالت عادی بر میگرده ولی چون هنوز بعضی از چیزا فرق داره بهش میگن ریبوت new 52
نقل قول کردن
Iron heart
#12 Iron heart 1398-10-15 14:18
به نقل از SUPER ALI:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Deadpool 2099:
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟

فلش برگشت عقب نزاشت فلش معکوس مادرشو بکشه پدرشم به قتل متهم بشه ولی کله دنیای دی سی فاکد آپ شد کلا ریخت بهم
نه اشتباهه بعد از فلشپوینت فلش میفهمه که نباید مامانشو نجات میداده بعد فلش معکوس رو میبره تا مامانشو بکشه بعد زمان به حالت عادی بر میگرده ولی چون هنوز بعضی از چیزا فرق داره بهش میگن ریبوت new 52

اوه ممنون من اشتباه مثل اینکه ممنون توضیح دادی
نقل قول کردن
Iron heart
#13 Iron heart 1398-10-15 14:19
به نقل از SUPER ALI:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Deadpool 2099:
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟

فلش برگشت عقب نزاشت فلش معکوس مادرشو بکشه پدرشم به قتل متهم بشه ولی کله دنیای دی سی فاکد آپ شد کلا ریخت بهم
نه اشتباهه بعد از فلشپوینت فلش میفهمه که نباید مامانشو نجات میداده بعد فلش معکوس رو میبره تا مامانشو بکشه بعد زمان به حالت عادی بر میگرده ولی چون هنوز بعضی از چیزا فرق داره بهش میگن ریبوت new 52

راستی یه سوال دارم بعد از ریورز فلش بزرگترین دشمن فلش کیه؟
نقل قول کردن
SUPER ALI
#14 SUPER ALI 1398-10-15 15:38
به نقل از Iron heart:
به نقل از SUPER ALI:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Deadpool 2099:
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟

فلش برگشت عقب نزاشت فلش معکوس مادرشو بکشه پدرشم به قتل متهم بشه ولی کله دنیای دی سی فاکد آپ شد کلا ریخت بهم
نه اشتباهه بعد از فلشپوینت فلش میفهمه که نباید مامانشو نجات میداده بعد فلش معکوس رو میبره تا مامانشو بکشه بعد زمان به حالت عادی بر میگرده ولی چون هنوز بعضی از چیزا فرق داره بهش میگن ریبوت new 52

راستی یه سوال دارم بعد از ریورز فلش بزرگترین دشمن فلش کیه؟

نمیشه دقیق گفت
نقل قول کردن
Iron heart
#15 Iron heart 1398-10-15 15:51
به نقل از SUPER ALI:
به نقل از Iron heart:
به نقل از SUPER ALI:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Deadpool 2099:
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟

فلش برگشت عقب نزاشت فلش معکوس مادرشو بکشه پدرشم به قتل متهم بشه ولی کله دنیای دی سی فاکد آپ شد کلا ریخت بهم
نه اشتباهه بعد از فلشپوینت فلش میفهمه که نباید مامانشو نجات میداده بعد فلش معکوس رو میبره تا مامانشو بکشه بعد زمان به حالت عادی بر میگرده ولی چون هنوز بعضی از چیزا فرق داره بهش میگن ریبوت new 52

راستی یه سوال دارم بعد از ریورز فلش بزرگترین دشمن فلش کیه؟

نمیشه دقیق گفت

خیلی پیچیده است دشمنای فلش؟
نقل قول کردن
SUPER ALI
#16 SUPER ALI 1398-10-16 13:39
به نقل از Iron heart:
به نقل از SUPER ALI:
به نقل از Iron heart:
به نقل از SUPER ALI:
به نقل از Iron heart:
به نقل از Deadpool 2099:
یه چیزایی میدونم،ولی دقیق نه!
میشه لطفا توضیح بدین قضیه new 52 چیه؟

فلش برگشت عقب نزاشت فلش معکوس مادرشو بکشه پدرشم به قتل متهم بشه ولی کله دنیای دی سی فاکد آپ شد کلا ریخت بهم
نه اشتباهه بعد از فلشپوینت فلش میفهمه که نباید مامانشو نجات میداده بعد فلش معکوس رو میبره تا مامانشو بکشه بعد زمان به حالت عادی بر میگرده ولی چون هنوز بعضی از چیزا فرق داره بهش میگن ریبوت new 52

راستی یه سوال دارم بعد از ریورز فلش بزرگترین دشمن فلش کیه؟

نمیشه دقیق گفت

خیلی پیچیده است دشمنای فلش؟

نمیشه گفت پیچیده ان
نقل قول کردن
s.p.i
#17 s.p.i 1400-03-29 22:55
نظرم راجب نویسنده‌ های دی سی
اسکات اسنایدر که واقعا نویسنده عالی هست و البته جف جانز هم با سری گرین لنتر عالی عمل کرد
تشکر بابت ترجمه البته این مقاله قدیمی اما خواستم نظرمو راجب مقاله های قدیمی بگم
تشکر
نقل قول کردن
Spider_bat
#18 Spider_bat 1401-10-01 18:32
به نقل از Iron heart:
یه سوال دارم این دارک جاستیس لیگ‌ شبیه دارک اونجرز ماروله؟

سلام میدونم دیر میگم ولی گفتم بدونی
دارک اونجرز رو که اگر نمیدونی یه جورایی مثل کپی دارک اونجرز میمونه که توسط نورمن آزبورن تشکیل شده تا خودشونو به عنوان جایگزین اونجرز معرفی کنن ولی در اصل اهداف بدی داشتن که آخر دستشون رو شد
جاستیس لیگ دارک ولی کلا یه موضوع دیگه داره، در واقع جاستیس لیگ دارک که بیشتر بر خلاف جاستیس لیگ اصلی که روی مسائل کهکشانی این چیزا کار میکنن جاستیس لیگ دارک بیشتر روی مسائل ماورایی و جادویی کار میکنه اعضای اصلیشم معمولا عبارت میشن از
هل بلیزر یا جان کنستانتین خودمون: یه جن گیر حرفه ای که تو سن نوجوونی خودکشی میکنه ولی توسط پزشکان زنده ولی به مدت دو دقیقه تو جهنم میمونه بعد از اون تصمیم میگیره یه جن گیر بشه و با شیاطین مبارزه کنه که البته آدم به شدت عوضی هم هست

زاتانا زاتارا:یکی از قوی ترین جادوگران دی سی که یه جورایی مثل اسکارلت ویچ دی سی میمونه و عضو جاستیس لیگ اصلی هم بوده ، متاسفانه من اطلاعات بیشتری در مورد این شخصیت ندارم

دد من یا به فارسی مرد مرده : یه آکروباتیک حرفه ای که توی یکی از نمایشاتش کشته میشه ولی بعدا به دلایلی به زندگی برمیگرده ولی مثل یک روح و جسم فیزیکی خاصی نداره و کسی نمیتونه ببینتش

سوامپ ثینگ : یه دانشمند به عنوان الک هالند که توی یه آزمایش خودش کشته میشه و به باتلاق میوفته و ذهنش به یه موجود باتلاقی ارگانیک منتقل میشه و اون موجود فکر میکنه خود هالنده درصورتی اون کشته شده
اعضای دیگه ای هم عضو این تیم بودن ولی این اعضا اعضای اصلیش محسوب میشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید