10 کمیک برتر «سرباز زمستان» (Winter Soldier)

10 کمیک برتر کمیک استریپ کامیک بوک سرباز زمستان باکی بارنز بوکانن بیوکانون بیوکانن   Winter Soldier

به مناسبت پخش سریال "فالکون و سرباز زمستان" ، 10 داستان برتری که باکی بارنز ملقب به سرباز زمستان در آن حضور داشته را خدمت شما معرفی میکنیم.

همچنین در این مقاله با حقایق مهم شخصیت سرباز زمستان آشنا میشوید. برای آشنایی با نسخه های عجیب و غریب این شخصیت نیز  این مقاله را بخوانید.


10- اولین کمیک کاپیتان آمریکا

همه چیز از این کمیک شروع شد. توسط خالقان کاپیتان آمریکا یعنی «جک کربی» و «جو سایمون» تا رقیبی باشد برای بتمن و سوپرمن. این کمیک درحالی وارد دکه های روزنامه فروشی شد که روی جلد آن کاپیتان آمریکا دارد به «هیتلر» مشت میزند. این کمیک بحث برانگیز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت. قطعا کاور این کمیک نیز یکی از نمادین ترین کاورهای تاریخ کمیک است که بارها و بارها و به اشکال مختلف بهش ادای احترام شده (به طور مثال در فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" که در این مقاله بهش اشاره شده است). و البته باکی بارنز هم اولین بار در این کمیک خلق شد. راستی این رو هم بدونید که مارول (که اون موقع اسمش "تایملی" بود) به خاطر انتشار این کمیک از سوی حزب نازی که در نیویورک مستقر بود پیام های تهدید آمیز دریافت کرد!

 

9- شماره 3 از Captain America Comics

یکی از باحال ترین کمیک های کاپیتان آمریکا در عصر طلایی همین کمیکه که بیش از پیش به شراکت بین باکی و استیو راجرز کمک و باعث شد همکاران خوبی برای یکدیگر تبدیل شوند. ضمنا این کمیک دارای یکی از مشهورترین کاورهایی است که «رد اسکال» را نشان میدهد (البته این رد اسکال اونی نیست که ما بیشتر باهاش آشنا هستیم! اسمش «جورج مکسون» بود و در این شماره هم مرد). تمام عناصر حیاتی یک کاور گیرا و جذاب در دوره طلایی کمیک بوک (دهه 40 میلادی) در این کاور رعایت شده. واقعا بعد از گذشت این همه سال هنوز هم تماشایی هستش. تا یادم نرفته بگم که طراحش آقای «الکس شومبرگ» بود.

 

8- سری Winter Soldier: The Bitter

کمیک /Winter_Soldier_The_Bitter

درست دو ماه پیش از آنکه سباستین استن نقش باکی بارنز را در MCU بازی کند، نویسنده ای به نام «ریک ریمندر» و طراحی به نام «رولند بوسچی» با هم یک مینی سریز جدید خلق کردند که مربوط به باکی میشد. این مینی سریز، :سرباز زمستان: رژه تلخ" نام داشت که از داستان های جاسوسی دهه 60 و دوران جنگ سرد الهام گرفته بود. در داستان سازمان شیلد به دنبال اینه که بتونه در نبرد با شوروی برنده بشه و اون طرف هم سرباز زمستان رو داره تا به جان شیلد بیندازه! این داستان فوق العاده میتونه برای خیلی از علاقمندان دنیای سینمایی مارول که ممکنه با این دوره از زندگی بارنز آشنا نباشند بسیار جالب باشه.

 

7- شماره 34 از سری پنجم کمیک Captain America

7- شماره 34 از سری پنجم کمیک Captain America

در سال 2005 همه شوکه شدند وقتی فهمیدند قاتل مرموز روسی یعنی Winter Soldier همان باکی بارنز معروف است که سالها مرده پنداشته میشد . ولی معلم شد که این دستیار نوجوان استیو راجرز در دوران جنگ جهانی در تمام این سالها زنده بوده و توسط کمونیست ها شستشوی مغزی داده شده بوده تا دست به قتل بزند. اما در هر حال بعد از مدتی حافظه خودش را به دست آورد و بعد از مرگ معروف استیو راجرز در نتیجه بلوای "جنگ داخلی" برای مدتی جانشین او شد. این اتفاق در شماره 34 از سری پنجم کمیک های Captain America روی داد. این کمیک بسیار مهمه چون پس از آن باکی عضو New Avengers هم شد و با دشمنان کلاسیک کاپیتان آمریکا مثل رد اسکال جنگید. او وقتی استیو برگشت، باز هم کاپیتان آمریکا بود تا اینکه Sin (دختر رد اسکال) در جریان رویداد Fear Itself تا حد مرگ او را کتک زد.

 

6- کمیک "سرباز زمستان"

 کمیک "سرباز زمستان"

در بین سالهای 2018 تا 2019 ، مارول مینی سریزی به نام Winter Soldier منتشر ساخت که نویسنده اش «کایل هیگینز» و طراحش نیز «راد ریس» بود. در این سری جیمز بارنز را داریم و سفری که طی میکنه تا به رستگاری برسه. او که حالا کنترل ذهن خودش را به دست آورده ، داره سعی میکنه تا گذشته سخت و خشن خودش رو پشت سر بگذاره و به دیگران کمک کنه. اما گذشته دست از سر او برنمیداره و باعث میشه خواننده در طول 5 شماره حسابی سرگرم بشه. یک شخصیت بسیار جذاب به نام RJ هم در آن معرفی شد که هایدرا او را براساس بارنز ساخته!

 

5- شماره های 612 تا 614 از کمیک Captain America

 شماره های 612 تا 614 از کمیک Captain America

داستان "محاکمه کاپیتان آمریکا" در بحبوحه run نمادین آقای «اد بروبیکر» برای کاپیتان آمریکا بود که یکی از جذاب ترین داستان های باکی بارنز را رقم زد. او که به تازگی در هیبت کاپیتان آمریکای جدید به اونجرز پیوسته بود ناگهان با فاش شدن اطلاعات محرمانه ای از گذشته خشن خودش روبرو گشت. در نتیجه دنیا خواستار محاکمه وی شد و ... این داستان به طور درخشانی رفاقت بین استیو و باکی را نشان میدهد و البته به طور همزمان به عواقب گذشته تاریک او میپردازد.

 

4- سری Winter Soldier: Winter Kills

  سری Winter Soldier: Winter Kills

این داستان حماسی محصول سال 2006 بار دیگر نشان دهنده نبوغ نویسنده ای به نام اد بروبیکر بود. او در این داستان به درد و رنجی که از گذشته باکی بارنز برایش باقی مانده اشاره میکند و در طول داستان با یک سری فعالیت های کثیفی که هم برای نیک فیوری و شیلد انجام میدهد هم آشنا میشویم. درگیری بارنز با برخی از اعضای گروه Young Avengers ناخودآگاه برخی از مهارت های او در رهبری را نیز به نمایش میگذارد. این بهترین داستانیه که به طور همزمان به منازعات گذشته، حال و آینده باکی میپردازه.

 

3- فالکون و وینتر سولجر

  فالکون و وینتر سولجر کمیک

سم ویلسون و باکی بارنز در طول ده های گذشته در کنار هم دیده شده اند ولی اکثر اوقات نقش مکمل داشتند در داستان هایی که تمرکز آنها روی استیو راجرز بود. یعنی دوستی و شراکت آنان هرگز به عنوان داستان اصلی مورد اشاره قرار نگرفته بود. تا اینکه در سال 2020 «درک لندی» و «فدریکو ویسنتینی» با هم متحد شدند تا سری کمیک بوکی Falcon and Winter Soldier را خلق کنند. این سری  و حال و هوای اون خیلی هم به سریال این دو شخصیت در دیزنی پلاس ربط داره و در آن سعی میکنند هویت رهبر جدید هایدرا را بفهمند. در واقع هیچ کمیک بوک بهتری برای شما نیست تا با خوندنش با این دو شخصیت آشنا شوید.

 

2- شماره های 8 تا 14 از سری پنجم کمیک بوک های کاپیتان آمریکا

وقتی «اد بروبیکر» و «استیو اپتینگ» در سال 2005 توسط مارول استخدام شدند تا سری پنجم کمیک های کاپیتان آمریکا را شروع کنند واقعا کمتر کسی فکرش رو میکرد که تا این حد بتونند داستان های شاهکار خلق کنند. قطعا نقطه اوج آنها مربوط میشه به داستان "سرباز زمستان" که در آن «باکی بارنز» (دستیار استیو راجرز در جنگ جهانی) برگشت و معلوم شد در تمام این مدت شستشوی مغزی داده شده تا برای آدم های خبیث کار کند. شاید اولش خیلی ها با بازگشت باکی مخالف بودند ولی اونقدر این داستان زیبا و جذاب بود که نه تنها همه منتقدین را راضی کرد بلکه یک شخصیت بسیار مهم در قالب سرباز زمستان را به داستان های کاپیتان آمریکا اضافه نمود که به زودی یکی از شخصیت های کلیدی دنیای سینمایی مارول هم شد.

 

1- سری کمیک های اختصاصی Winter Soldier

 سری کمیک های اختصاصی Winter Soldier

هیچ کس به اندازه آقای «اد بروبیکر» برای پیشرفت و توسعه شخصیتی سرباز زمستان زحمت نکشیده است. او تقریبا مسئول خلق شدن اکثر داستان های نمادین و برتر او بوده و کلی هم پیچیدگی و عمیق به این کاراکتر بخشیده است. شاید بتوان گفت هیچ کدام از این داستان ها مهم تر از سری اختصاصی نبود که او بین سالهای 2012 تا 2013 تحت عنوان Winter Soldier نوشت. حتی پس از گذشت 8 سال هنوزم این سری یکی از دوست داشتنی ترین داستان ها را برای باکی بارنز دارد که به بررسی نقش او در دنیای بزرگتر مارول میپردازد، به ویژه رابطه رومانتیک او با «ناتاشا رومانوف» ملقب به «بیوه سیاه»! مهم ترین ویژگی این سری این بود که به باکی اجازه داد از زیر سایه کاپیتان آمریکا خارج شده و هویت مستقلی برای خود دست و پا کند.

 

نویسنده و مترجم : امیرحسام رنجبر

Sherlockian

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

10 دوره (RUN) برتر نویسندگان و طراحان در تاریخ کمیک بوک

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

نسخه های عجیب و غریب از باکی بارنز (سرباز زمستان) در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که درباره «زیمو» (ZEMO) بدانید

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال فالکون و سرباز زمستان باید درمورد «جان واکر» (کاپیتان آمریکای جدید) بدانند

15 حقیقتی که باید درباره "فالکون" بدانید

10 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

10 اتفاق بدی که برای کاپیتان آمریکا افتاده است!

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

10 کاور برتر "کاپیتان آمریکا" (CAPTAIN AMERICA)

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-07 09:57
سلام
ممنون بابت مقاله.
سرباز زمستان شخصیتیه که پیچیدگی های بسیاری داره. اون یک مرد خوش قلب از جنگ جهانی دوم هست که بعد از مرگ ظاهریش شست وشوی مغزی داده میشه و دست به کارهای شنیعی میزنه اما وقتی دوباره به حالت باکی بارنز برمیگرده حالا باید با شرایط موجود کنار بیاد. توی مقاله هم میبینیم که بیشتر داستان های مهم و برتر او توی وقتی بوده که در قضیه سرباز زمستان دوباره احیا شد وگرنه تا قبل از اون نمیشه گفت شخصیت خیلی مهمی بود. داستان های برتر او هم روی این دوگانگی شخصیتی او تاکید دارند.
با تشکر
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1400-02-07 11:15
خیلی عالی بود ;-)
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#3 Silver surfer norin 1400-02-07 12:13
سلام دوستان بنده عضو جدید سایت هستم تقریبا دوساله دارم سایت شما رو دنبال میکنم و بالاخره تونستم درش عضو شم.
مقاله خیلی خوبی بود.باکی عصر طلایی شخصیت خوب و جالبی داره ولی سرباز زمستان شخصیت پردازی خیلی بهتری به خاطر تاثیر اون شست شو های مغزی داره و من ازش خیلی خوشم میاد و در کمیک های جالبی هم حضور داره. واقعا کسی که در سال 2005 باکی رو احیا کرد نویسنده خیلی خلاقی بوده و بعد از اون در داستان های خیلی خوبی هم حضور داشته. اونقدر ایدش جالب بود که دیسی با رد هود ازش استقبال کرد.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1400-02-07 13:22
سلام

خیلی ممنون بابت مقاله، دستت دردنکنه اقا امیر حسام

واقعا اسپایدی این روزا سنگ تموم میزاره واسه فالکون و وینتر سولجر.
به نظرم مورد ۱ خیلی عجیب میزنه به ذهنم. درسته که تا حالا کمیکی از باکی نخوندم ولی mcu رو که میبینه، هیچجوره این دو باهم جور نمیشن.

بازم ممنون

فکر میکنم استاد توی مورد ۸ توی ایمش march از قلم افتاده باشه.


#3

خیلی خوش اومدی داداش

دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1400-02-07 15:57
عالی بود جناب رنجبر
خسته نباشید
از بین این کمیک ها من تونستم کمیک شماره این مقاله رو بخونم
بنظرم خیلی داستان فوق العاده ای ارایه نمیده ولی برای اشنایی مخاطب با این شخصیت و همچنین فالکون مناسبه
طراحی های نسبتا خوبی داره ولی من خیلی با سبک طراحیش حال نکردم
همچنین لحظات فان و مهیج خوبی داره
همچنین کمیک جمع و جور و کوتاهیه که کمک میکنه بهمون(حداقل برای من که اینطور بود) که در بین رویداد های بزرگی مثل کینگ این بلک،یا کمیک های خیلی مهم مثل امیزینگ اسپایدرمن،یکم از فضای حماسی و شلوغ اونها دور بشیم.
ممنون از شما
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-02-08 10:14
سلام ممنون از آقای رنجبر
مقاله خیلی خوبی بود.
واقعا داستان های فوق العاده ای بودند داستان یک هم که عالی است،این داستان های خوب رو همینطور که گفتین مدیون آقای اد بروبیکر هستیم و ممنون ازش برای زحماتی که برای باکی کشیده .
در کل عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45