10 لباس برتر «یو. اس. ایجنت» (U.S. Agent)

10-لباس-برتر-«یو-اس-ایجنت-مامور-آمریکا-کاستیوم-کاتسوم-جان-واکر-جانشین-کاپیتان-آمریکا-u-s-agent

«جان واکر» ملقب به «یو اس اِیجنت» همیشه نمونه افراطی تر و سر سخت تری نسبت به کاپیتان امریکا در نظر گرفته میشده است.در این مقاله قصد داریم تا به مناسبت حضورش در سریال "فالکون و سرباز زمستان" ده لباس برتر این شخصیت را مورد بررسی قرار دهیم.

مقدمه: جهان سینمایی مارول روز‌به‌روز بزرگ‌تر می‌شود و حالا با پخش سریال‌های وانداویژن (WandaVision) و فالکون و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier)در شبکه‌ی دیزنی پلاس (+Disney) بخش‌های تازه‌ای از این دنیا برای بینندگان آشکار شده است. در جدیدترین سریال این شبکه، وایات راسل (Wyatt Russell) نقش جان واکر (John Walker) را ایفا کرد که شخصیتی مهم در کمیک‌های مارول است و بدون‌شک در آینده‌ی‌ ام‌سی‌یو (MCU) بیشتر با او آشنا خواهیم شد. به همین بهانه میخواهیم لباس های مختلفی که تا به حال بر تن این شخصیت دیده شده است را برایتان در این مقاله رتبه بندی کنیم.

همچنین برای آشنایی کامل با این شخصیت، این مقاله را بخوانید.

 

10- ابر وطن پرست (Super Patriot)

سوپر پاتریوت

اولین تلاش جان واکر برای قهرمان شدنش همین نسخه بود. سوپر پاتریوت! بعد از اتمام خدمت سربازی و حضوری کوتاه در کشتی کج حرفه ای، مدیر برنامه هایش سعی در متقاعد کردن داشت تا یک قهرمان بشود. بنابراین تصمیم گرفت مردی باشد که برای ارزش های کشورش ایستادگی میکند، همانند ان چیزی که کاپیتان امریکا برای آن ایستادگی کرده است.

در نهایت او با استیو راجرز درگیر شد. واکر از گروهی اراذل و خلافکار به نام "باکی ها" استفاده می کرد تا هرکسی که با آرمان هایش همسو نباشد، مقابله کنند.در آخر فرجام او نیز به سر رسید. اما مدت زمان زیادی طول نکشید تا برگشت. در هر حال لباس قرمز و آبی روشن او به یاد ماندنی شد.

 

9- کاپیتان آمریکا (Captain America)

کاپیتان امریکا (Captain America)

وقتی که استیو راجرز از کشور و دولت مردان خود ناامید شد، واکر به راحتی لقب کاپیتان رو نصیب خودش کرد و لباس و چکمه ها ی قرمز او نصیب واکر شد. اگرچه از دید خواننده دیدگاه های سیاسی او کمی نرم تر و معتدل تر شده بود اما هنوز اون غیرت سابق خودش را داشت. به عنوان مثال وقتی که هویت او فاش شد و والدینش به قتل رسیدند، او دست به قتل عام زد. او حتی به یاران سابق خود رحم نکرد تا اینکه عنوان کاپیتان امریکا بخاطر بی لیاقتی اش ازش گرفته شد.

 

8- اونجرز خلیج غربی (West coast Avengers)

اونجرز خلیج غربی (West coast Avengers)

وقتی که عنوان کاپیتان امریکا از او سلب شد، لقب یو اس ایجنت رو برای خودش برگزید. از لحاظ کاستوم شبیه به کاستوم کاپیتان آمریکا بود.به عنوان مثال، سپر ویبرانیومی داشت. با این حال لباسش تیره تر شده بود و بصورت تقریبا کاملی، منقش به پرچم امریکا شده بود.

در اون زمان واکر برای سازمانی به نام کمیسیون (commission) کار میکرد و شعبه اونجرز در بخش غربی آمریکا شد و به اعضای تیم دستورات و فرامین میداد تا اینکه این موضوع باعث خصومت بین اعضای تیم با وی شد. اما با تمام اینها قبل از انحلال این تیم ، احترام خاصی بین اعضای گروه برای خودش دست و پا کرد.

 

7- سریال "فالکون و سرباز زمستان"

سریال "فالکون و سرباز زمستان"

این نقش از سریال نصیب بازیگر به نام Wyatt Russell شد که در آن خیلی زود همانند شخصیت کمیک خود، بسان شخصی تندرو و با مشکلاتی روانی به تصویر کشیده شد که جانشین استیو راجرز شد. این سریال درست بعد از جریان پایان بازی انتقام جویان رخ میدهد، جایی که سم ویلسون به سبب این تفکر که لیاقت این سپر را ندارد و تنها یک کاپیتان وجود دارد، سپر را تحویل دولت امریکا میدهد و خیلی سریع دولت جان واکر را جانشین کاپیتان اعلام میکند ولی در نهایت خود سم جانشین برحق استیو میشود. در هر حال کاستوم او از رنگ های پرچم آمریکا الهام گرفته شده بود و منقش به رنگ های آبی و قرمز بود.

https://spidey.ir/images/img/content/john-walker/costumes/falcon-and-the-winter-soldier-john-wyatt-russell.jpg

در انتهای سریال ولی دیدیم که رنگ لباسش مثل لباس یو. اس. ایجنت در کمیک ها، تیره شد و نوارهای سفید روی سینه اش نمایان گشت.

 

6- فورس وُرکس (Force Works)

فورس وُرکس (Force Works)

در دهه 80 میلادی یک گروه معروف از انتقام جویان بود به نام West Coast Avengers که در این مقاله معرفی شده است. این تیم در دهه 90 منحل شد. بعدشم ایرون من با اونجرز به مشکل برخورد و سعی کرد تیمی جدید بسازد از بقایای West Coast Avengers. او در این تیم سعی داشت فلسفه اصلی تیم اونجرز را تغییر داده و روی ضرورت جلوگیری و پیشگیری از حوادث و بقایای طبیعی تمرکز کند. اعضای اولیه این تیم عبارت بودند از :  یو اس. ایجنت، زن عنکبوتی (جولیا کارپنتر)، اسکارلت ویچ و واندرمن. در پایان اولین ماموریت آنها واندرمن مُرد (یعنی تصور میشد که مرده!) و جای خودش را به بیگانه ای به نام سنچری (century) داد. این تیم از ترکیبی از قدرت های اسکارلت ویچ و داده های یک ابر رایانه به نام Chaos Computer استفاده میکرد تا وقایع آینده را پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری نماید. در ابتدا یو اس ایجنت علاقه ای به ملحق شدن به این گروه رو نداشت اما اسکارلت ویچ او را متقاعد کرد تا به گروه به پیوندد.لباس او تحت تاثییر دهه نود قرار گرفته بود و سپر وی از جنس انرژی پالس (pulsating energy) بوده است.

 

5- اس اس ایجنت (SS Agent)

اس اس ایجنت (SS Agent)

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «مِی دِی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخوانید). در این دنیا "اونجرز بعدی " (Next Avengers) به عنوان یک مینی سری به چاپ رسید و دیدیم که انتقام جویان اصلی از بین رفته اند و عمارت آنها تبدیل به موزه ای برای یاد بود آنها شده است. وقتی موزه مورد حمله قرار گرفت ، سرپرست آن یعنی «جاوریس» یک پیام درخواست کمک ارسال کرد و چندین نفر از قهرمان ها به این پیام پاسخ میدهند که اکثرا ربط یا خویشاوندی با اعضای قدیمی دارند. همچنین . در این جهان یک نیروی پلیس که متشکل از ابر انسانها هستد، زمین را رصد میکنند که نامشان تاندرگارد (Thunderguard) است. آنها خشن عمل میکنند و رئیس آنها جان واکر است که عقاید افراطی اش به اوج رسیده و اسم خودش را SS Agent گذاشته. لباسش هم قرمز شده بود.

 

4- مهاجمان جدید (New Invaders)

 مهاجمان جدید (New Invaders)

"مهاجمان" نام گروهی قدیمی از مارول که اعضایش را قهرمانان معروف این کمپانی در عصر طلایی تشکیل میدادند و با نازی ها میجنگیدند. در نسخه جدید این گروه ، یو اس ایجنت هم عضو بود. دیگر اعضا نیز هیومن تورچ اریجینال، یونیون جک و نیمور بوددند. واکر رهبر تیم بود و لباسی شبیه به کاپیتان آمریکا بود که البته ظاهری نظامی داشت. او حتی سعی کرد که لقب کاپیتان آمریکا را در این تیم به خود اختصاص دهد ولی به مشکلات حقوقی با استیو راجرز برخورد کرد.

 

3- اُمگا فلایت (Omega Flight)

اُمگا فلایت (Omega Flight)

در طول داستان جنگ داخلی اصلی، به یو اس ایجنت دستور داده شد تا به عنوان رابط در تیم امگا فلایت در کانادا کار کند.در این مدت تونی استارک وزارت دفاع بود. وی میترسید کسانی که می خواهند از طرح ثبت نام قهرمانان سرباز زنند، به کانادا فرار کنند. یو اس ایجنت در ابتدا از این ماموریت سر باز زد چرا که باور داشت یه قهرمان امریکایی است نه کانادایی اما در نهایت وقتی که فهمید دشمن قدیمی اش به نام مرد بنفش (Purple man) در کانادا مستقر است به آنجا رفت و به گروه پیوست. در آخر وی مربی قهرمان جوانی به نام سلاح امگا شد.

 

2- انتقام جویان نیرومند (Mighty Avengers)

 انتقام جویان نیرومند (Mighty Avengers)

یو اس ایجنت تو سط تیمی به نام انتقام جویان قدرتمند دعوت شد تا به این گروه بپیوندند. در ابتدا فکر میکرد که توسط اسکارلت ویچ دعوت شده اما لوکی با تغییر شکل خودش دست به اینکار زده بود. وی در کنار شخصیت هایی مثل هرکول و هالک سعی در مقابله با شخصیتی شیطانی به نام Chthon را داشتند.

پس از این بود که وی بصورت دائمی عضوی از این گروه شد و به بخش جدایی ناپذیر گروه تبدیل شد. با وجود اینکه هنوز باورهای خاص خودش را داشت اما با تمامی این تفاسیر مورد احترام گروه بود و مربی بسیاری از اعضای جوانتر تیم شد.

 

1- فورس وُرکس 2020

فورس ورکس 2020

در رویداد داستانی ایرون من 2020 ، گروه فورس ورکس دوباره در جریان انقلاب روبات ها احیا شد. یو اس ایجنت همراه با تیم خود به کشوری خیالی در آمریکای جنوبی به نام Lingaes سفر کردند. در هنگام پرواز او و هم تیمی هایش با گروه انبوهی از ربات ها به نام «دث لاک» درگیر شدند. بعد از این نبرد و یک تیم آپ غیر منتظره  با M.O.D.O.K ، از یو اس ایجنت خواسته شد که اطلاعات مربوط به  برنامه دث لاک رو به سازمان شیلد تحویل دهد. با این حال بنا به اعتقادات هم تیمی های جان واکر، او یک درایو خالی را به آنها تحویل داده است که تنها با گذشت زمان این راز برملا خواهد شد که وی اینکار را کرده یا خیر.

 

مترجم: حبیب شریفی حسینی

 

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال فالکون و سرباز زمستان باید درمورد «جان واکر» (کاپیتان آمریکای جدید) بدانند

15 ابرقهرمان عوضی دنیای کمیک!

10 لباس برتر فالکون

15 حقیقتی که باید درباره "فالکون" بدانید

10 کمیک برتر «فالکون» (FALCON)

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند

10 حضور غیر منتظره ابرقهرمانان در بازی های رایانه ای + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-09 22:10
سلام
ممنون بابت این مقاله.
شاید لباس های جان واکر در نگاه اول یک کپی از لباس های کاپیتان آمریکا باشند اما وقتی بیشتر دقت میشه متوجه میشیم که این لباس هم در ترکیب رنگ های قرمز و مشکی بسیار شیک و زیبا به نظر میاد. (البته خب داشتن طرح کلی لباس استیو راجرز به عنوان یکی از برترین لباس های دنیای کمیک بی تاثیر نیست.)
از لباس های موارد ۸، ۷ و ۳ خوشم اومد و به نظرم زیبا بودند. لباس کاپیتان آمریکایی هم خب معلومه که قشنگه و شاید بعضی بگن چرا رتبه اش پایینه اما موضوع اینه که فقط لباس مهم نیست اولا این مقاله مال جان واکره و نمیشه لباسی که به نام استیو راجرز هست رتبه خیلی بالایی داشته باشه. ( در اون صورت باید اول میشد! ) دوما نوع استفاده از این لباس بر تن شخص مهمه که بر تن جان واکر خیلی پر افتخار نبود.
فقط من از رتبه های پایین موارد ۷ و ۸ خیلی تعجب کردم به نظر من حقشون این بود که بالاتر باشند. آخه لباس یو اس ایجنت همون طور که گفتم خیلی زیباست و لباس mcu هم به وفادارنه به تصویر کشیده شد.
با تشکر.
نقل قول کردن
P.B.P
#2 P.B.P 1400-02-10 01:36
سلام ممنون بابت مقاله
خیلی خوب بود.
جان واکر چقدر لباس های زیبا و جالب داشت و همشون قشنگ بودند.
در کل خوب بود.
ممنون و با تشکر از آقای شریفی حسینی.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-02-10 10:30
عالی بود خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Frank castle
#4 Frank castle 1400-02-11 18:19
سلام
ممنون از اقای ترابی بخاطر محبتی که در حق من داشتن
ممنون از دوستان
امیدوارم کیفیت کار مورد قبول خوانندگان بوده باشه.
پیروز باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید