ونوم علیه کارنیج: 10 نبرد بزرگ سیمبیوت پدر و پسر در دنیای کمیک!

ونوم علیه کارنیج: 10 نبرد بزرگ سیمبیوت پدر و پسر در دنیای کمیک!

این مقاله نیز به مناسبت انتشار نسخه باکیفیت از فیلم سینمایی "ونوم 2" تقدیم شما میشود.

مقدمه: وقتی اسپایدرمن با یک سیمبیوت بیگانه که فکر میکرد یک کاستوم ساده است به زمین آمد ، زمینه خلقت یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای کمیک فراهم شد زیرا سیمبیوت در نهایت به ونوم تبدیل شد و خودش نیز سیمبیوت های دیگری خلق کرد که اولین آنها با یک قاتل سریالی به نام «کلتوس کسدی» پیوند خورد و کارنیج پدید آمد. از آن زمان تا به حال ونوم و کارنیج دشمنان خونی شده اند و بارها با هم جنگیده اند و سعی شان بر این بوده که یکدیگر را نابود کنند! و بارها پای دیگر قهرمانان و خبیث ها را نیز به دعواهای خود کشانده اند که باعث شده پس لرزه های آن کل عالم مارول را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله با 10 تا از بزرگترین و مهم ترین این نبردها آشنا میشویم.

مقالات زیر هم فراموش نشود:

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

مارول: 10 حقیقتی که باید درباره رابطه «ونوم» و «کارنیج» در دنیای کمیک بدانید

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

 

10- حداقل کارنیج

حداقل کارنیج

در سال 2012 ونوم و اسکارلت اسپایدر با هم تیم آپ کردند تا در داستانی به نام "حداقل کارنیج" (Minimum Carnage) جلوی کارنیج را بگیرند. فلش تامپسون در این آرک داستانی به عنوان مامور ونوم عمل میکرد در حالی که کین پارکر به عنوان کلون مرد عنکبوتی در هیبت اسکارلت اسپایدر ظاهر شد. نبرد ونوم و کارنیج آنها را به دنیایی به نام «مایکرو ورس» برد و تنها راه شکست او این بود که ونوم با اسکارلت اسپایدر اختلافات خود را کنار گذاشته و با یکدیگر همکاری کنند. کارنیج در این دنیا کلون های سیمبیوتی از خودش درست کرد که مامور ونوم باهاشون مبارزه کرد. سپس کارنیج و کلون ها به دنیای ما برگشتند و با متصل شدن بهم یک کارنیج غول آسا تشکیل دادند که خواست مامور ونوم را ببلعد ولی او یک‌ نارنجک صوتی را در گلویش منفجر کرد و خودش را نجات داد.

 

9- شماره 4 از کمیک Peter Parker Spider-Man

شماره 4 از کمیک Peter Parker Spider-Man

این را نمیتوان یک نبرد تمام عیار دانست ولی مهمه چون ونوم سیمبیوت کارنیج را نابود کرد و به کلتوس نشان داد که رئیس کیه! در شماره 4 از کمیک Peter Parker Spider-Man ، که توسط هاوارد مکی نوشته و جان رومیتا جونیور آن را طراحی کرد، ادی براک وارد زندانی شد که کلتوس در آن اسیر بود (جالبه که کلتوس اولش فکر کرد ونوم‌ اومده تا از زندان نجاتش بده!) ونوم نگهبانان را از میان برداشت و حمله کرد و سیمبیوت کلتوس را ازش گرفت و خورد! (عکسش اینجاست). او با این کار فرزند خودش را پس گرفت و کلتوسِ قاتل را تنها و درمانده بر جای گذاشت. عجیبه که این قضیه خورده شدن سیمبیوت و عواقب آن دیگر به ندرت در دنیای کمیک مورد اشاره قرار گرفت و درست و حسابی نفهمیدیم که چه بر سر سیمبیوت خورده شده آمد!

 

8- "کارنیج رها شده"

"کارنیج رها شده"

یکی از بزرگترین نبردهای بین ونوم و کارنیج در اینترنت روی داد! در مینی سریز "کارنیج رها شده" (Carnage Unleashed)، این دو دشمن خونی وارد اینترنت شده و نبرد خود را آنجا ادامه دادند! همه ماجرا وقتی شروع شد که یک شرکت بازیسازی آنلاین به نام Extreme Violence Video Games یک بازی از روی کارنیج ساخت و به او نسخه ای به همراه یک رایانه داد تا در زندان بازی کند! کارنیج از قدرت هایش استفاده کرد تا از طریق این گیم فرار کند و شروع به کشتن مردم از راه دور کرد! ونوم هم از قدرت های سیمبیوتی استفاده کرد تا وارد بازی شود و سپس هر دو در فضای سایبری به مبارزه پرداختند. عجیبه که این کمیک سال 1995 منتشر شد، یعنی در سالی که هنوز خیلی از مردم دنیا چیزی از اینترنت نمیدانستند!

 

7- شماره 3 از "کارنیج: سیاه، سفید و خون" (Carnage: Black, White & Blood)

شماره 3 از "کارنیج: سیاه، سفید و خون" (Carnage: Black, White & Blood)

"کارنیج: سیاه، سفید و خون" (Carnage: Black, White & Blood) نام یک یک مینی سریز 4 قسمتی بسیار جذاب و خواندنی است که حالت "آنتالوژی" دارد، یعنی هر شماره از آن از چند داستان کوتاه تشکیل شده است. مهم ترین نقطه قوت این سری این است که شماری از بهترین نویسنده های حال حاضر مارول مثل دانی کیتس، چیپ زدارسکی، دن اسلات و ... نویسنده داستان هایش هستند. این کمیک هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان ندارد و دست نویسنده برای روایت قصه کاملا باز است و به همین دلیل است که در آن شاهد داستان های بسیار خلاقانه ای مثل کارنیج در غرب وحشی یا کارنیج به عنوان دزد دریایی و ... بوده ایم! بله درست شنیدید ، کارنیج دزد دریایی! در شماره 3 این سری، ناخدا کارنیج در جزیره ای به سیمبیوت کارنیج دست پیدا میکند و خدمه اش را قتل عام میکند. او در نهایت با دریادار ادی براک از نیروی دریایی انگلستان مواجه میشود که روی عرشه کشتی با هم نبرد میکنند! این داستان خلاقانه نشان میدهد که نبرد بین ونوم و کارنیج ابدی است و زمان و مکان نمیشناسد. شما میتونید این سری را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید و ازش لذت ببرید.

 

6- شماره های 361 تا 363 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

شماره های 361 تا 363 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

ادی براک اولش کلتوس کسدی را در زندان ملاقات کرد (آنها با هم هم سلولی بودند). خیلی زود سیمبیوت ونوم سراغش آمد و بهش کمک کرد تا از زندان فرار کنه (این مقاله را بخوانید). اما موقع فرار تولید مثل کرد و این بچه سیمبیوت با کلتوس پیوند خورد و کارنیج هیولا به وجود آمد. در نهایت ما شاهد اولین حضور کارنیج در دنیای کمیک بودیم که اینجا ترجمه شده است و نبردی سه طرفه بین اسپایدرمن، کارنیج و ونوم شکل گرفت (به نویسندگی دیوید میکلینی و طراحی استاد مارک بگلی). در حقیقت ونوم و اسپایدرمن با هم صلح و همکاری کردند تا کارنیج را شکست دهند زیرا میدانید که کارنیج از ونوم قوی تر است. در کل در این نبرد کارنیج همش دست بالا را داشت و اگر کمک اسپایدرمن در انتها نبود معلوم نبود چه بلایی سرش میاد!

 

5- کارنیج یو.اِس.آ

 کارنیج یو.اس.آ

کمیک Carnage U.S.A به خوانندگان نشان داد که چه میشه وقتی سیمبیوت کارنیج با اونجرز پیوند بخوره! در این مینی سریز منتشره در سال 2012، کارنیج کنترل همگان را در شهری کوچک در کلورادو بر دست گرفت و اونجرز هم رفتند تا جلویش را بگیرند ولی خود نیز گرفتار شدند. تا اینکه فلش تامپسون در قالب مامور ونوم سر رسید و به مرد عنکبوتی کمک کرد تا بر کارنیج غلبه کنند و بدین شکل نبردی دیدنی بین آنها را شاهد بودیم. در واقع مامور ونوم در اولین رویارویی تونست تقریبا به راحتی با یک سری مواد منفجره کارنیج رو شکست بده و چیزی نمانده بود که با یک تیر کلتوس را خلاص کنه که اسپایدرمن مداخله کرد و اجازه این کار را بهش نداد! ولی این پایان کار نبود و کارنیج خودش رو جمع و جور کرد و نبرد ادامه یافت تا اینکه به طور خلاقانه ای در یک باغ وحش به سرانجام رسید! (در باغ وحش سیبمیوت آنها ازشون جدا شد. بنابراین فلش و کلتوس با هم جنگیدند و سیمبیوت هاشون هم به حیوانات باغ وحش وصل شدند و با هم نبرد کردند!).

 

4- کارنیج علیه ونوم

کارنیج علیه ونوم

مینی سریز 4 قسمتی Venom vs. Carnage که در سال 2004 منتشر شد از یک جهت بسیار حائز اهمیت است و آن این است که نخستین حضور شخصیت «تاکسین» در آن رقم خورد. ولی این داستان در دوره ای عرضه شد که ونوم و کارنیج در وضعیت بغرنجی قرار داشتند. در واقع چند ماه پس از انتشار شماره نخست آن شخصیت کارنیج توسط «سنتری» از وسط نصف شد (!) و تا مدتها ازش خبری نبود! ونوم هم در داستان معرکه "شوالیه های مارول: مرد عنکبوتی" حضور داشت (اینجا ترجمه شده است) و در آن دیدیم که ادی براک که سرطان گرفته بود چطور سیمبیوت ونوم را به حراج گذاشت و سپس اتفاقاتی افتاد که در نهایت باعث شد تا سیمبیوت ونوم به «مک گارگن» پیوند بخورد و تا سالها او ونوم باشد. بنابراین در کمال تعجب خالقین Venom vs. Carnage درست نمیدانستند میزبان ونوم در این داستان چه کسی است! در هر حال سیمبیوت کارنیج حامله بود و تاکسین از او به وجود آمد. او میخواست بچه اش را بکشد و ونوم میخواست ازش محافظت کند و در نتیجه نبردی بین آنها در گرفت. ونوم مبارزه را به داخل ایستگاه مترو کشاند و کاری کرد تا کارنیج با قطار برخورد کند! در نهایت اما شاهد نوعی تیم آپ بین ونوم و اسپایدرمن علیه کارنیج بودیم که با دخالت اسپایدرمن ختم به خیر شد!

 

3- کارنیج مطلق

کارنیج مطلق

حالا میرسیم به run شگفت انگیز آقای دانی کیتس در کمیک های ونوم (کلش اینجا ترجمه شده است). در رویداد باشکوه کارنیج مطلق (اینجا ترجمه شده) دیدیم که کلتوس کسدی زنده شده و توسط اعضای فرقه ای که کنال (خدای سیمبیوت ها) را میپرستیدند بار دیگر در قالب کارنیج ظاهر شد. او سپس رفت تا ستون فقرات کسانی که سابقه میزبانی از یک سیمبیوت را داشتند دربیاره و بخوره تا باعث احیای کنال بشه. او در نتیجه قوی تر شد و لقب «دارک کارنیج» را به خودش اختصاص داد. دارک کارنیج ابتدا در یک ایستگاه مترو با ونوم رو در شده و به راحتی او را مقهور خود کرد. ولی ونوم تونست فرار کنه و کمک برای خودش جور کنه! سپس ونوم و اسپایدرمن سعی کردند نورمن آزبورن را آزاد کنند (او پس از دوره ای که با کارنیج پیوند خورده بود، خودش را کلتوس کسدی خطاب میکرد!) و در زندان از سوی زندانیانی که به تسخیر کارنیج در آمده بودند غافلگیر شدند که در نهایت دیواری را در هم شکسته و فرار کردند. بعدشم دوباره نبردی دیگر بین ونوم و ارتشی از کارنیج ها را شاهد بودیم که در آن ونوم در نهایت تصمیم گرفت از مک گارگن آسیب دیده محافظت کند.

 

2- جزیره ونوم

جزیره ونوم

در پایان "کارنیج مطلق" و در شماره های 21 تا 25 از کمیک های ونوم (اینجا ترجمه شده اند)، سیمبیوت کارنیج جذب ادی براک شد و تونست او را به تسخیر خودش دربیاره. بنابراین ادی مجبور شد برای رویارویی با او به جزیره ای بره که سالها پیش وقتی فکر کرد اسپایدرمن را شکست داده در آن مانده بود (این مقاله را بخوانید). ولی کارنیج وارد افکار ادی و باعث شد تا هواپیمای او سقوط کند. ادی که از سیمبیوت کارنیج جدا شده بود، سعی کرد شکستش بده (آدم به یاد فیلم مشهور "غارتگر" میفتاد که چطور آرنولد شوارتزنگر با اون غارتگر فضایی در جنگل نبرد کرد!) در هر حال اتفاقاتی افتاد (مثل قطع شدن دست ادی براک و ..) که در نهایت ادی برخلاف میل خود با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد. از سوی دیگر دیلان (پسر ادی براک) فهمید میتونه از راه دور سیمبیوت ونوم رو کنترل کنه و او را به یک دایناسور تی رکس عظیم الجثه تبدیل کرد و شاهد نبردی باحال بین آن دو بودیم!

 

1- حداکثر کارنیج

حداکثر کارنیج

Maximum Carnage نمونه بارزی است از سیاست های غلط ناشرین کمیک بوکی در دهه 90 میلادی که سعی داشتند تا میتونند از محبوبیت ونوم و کارنیج سوء استفاده کنند و البته داستانی پر زرق و برق با طراحی های اغراق آمیز ارائه بدهند که عمقی ندارد. اما در هر حال دیدن مبارزه بین اسپایدرمن و ونوم به همراه شماری دیگر از قهرمانان مارول علیه کارنیج و دار و دسته اش جذابیت های بصری خاص خودش را داشت. ضمن اینکه یک بازی معرکه در سبک Beat'em Up نیز از روی آن ساخته شد که از اولین نمونه های اقتباس مستقیم دنیای گیم از روی داستان های کمیک بوکی به شمار میاد. نبرد واقعی بین ونوم و کارنیج در شماره آخر این داستان رخ داد، جایی که ونوم از نظر فیزیکی آسیب دیده بود ولی در عوض کارنیج هم از نظر ذهنی بهم ریخته بود و در نهایت ونوم زد دهنش رو سرویس کرد (!) و البته هر وقت هم که میخواست کارش رو تموم کنه بابا اسپایدی سر میرسید و بهش یادآوری میکرد که "کشتن غلطه"!

 

 مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

مارول: 10 حقیقتی که باید درباره رابطه «ونوم» و «کارنیج» در دنیای کمیک بدانید

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (SHRIEK) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

 شماره آخر از کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد «کارنیج مطلق»  چطور آغاز شد؟

کمیک مشترک جوکر و کارنیج ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

 نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-08-11 11:30
سلام
ممنون بابت مقاله.
رابطه ونوم و کارنیج رابطه خیلی عجیبیه. سیمبیوت کارنیج از سیمبیوت ونوم درست شده و یه جورایی پدر و پسر هستند (آبرو هرچی پدر و پسر رو بردن!) اما مثل چی تا حالا با هم جنگیدن و نبرد های مهم زیادی داشتند. به هر حال توی تاریخچه اونا نبردهاشون اهمیت زیادی دارند و اونا با هم خیلی دست به یقه شدند. بعضی وقت ها حتی عصاره کل یه داستان نبرد های اوناست. انصافا هم باید گفت وقتی طراح خلاقی باشه نبردهای اونا میتونند خیلی باحال باشند. دو تا موجود هیکلی که میتونند بزنند پدر هم رو در بیارند! خب این ایده میشه گفت تا مدت ها یکبار مصرف بود اما نمیشه گفت که بعضی وقت ها آدم رو کنجکاو نمیکرد. بعضی وقت ها هم میشه هم داستان خوبی رو دید هم نبرد های خوبی. مثلا توی رویداد کارنیج مطلق آدم میتونست هم از داستان لذت زیادی رو ببینه هم با طراحی ها سر حال بیاد و حسابی کیف کنه. یا توی اولین داستان های کارنیج یا حتی همین داستان های "کارنیج: سیاه، سفید، خون" میشه یه داستان سرراست و جالب رو دید که به طرز خلاقانه ای از شخصیت هاش استفاده میکنه و میشه از نبرد های اونا لذت برد. بعضی وقت ها هم مثل حداکثر کارنیج ( دقت کردید این مقاله از حداقل کارنیج رسید به حداکثر؟!) داستان کلی ادعا داره و فکر میکنی قراره رویداد مهمی باشه اما آخرش نه اتفاقی میفته نه داستان خوبی رو شاهد بودیم. فقط میشه نبرد های عظیم کارنیج با چند تا از شخصیت های دیگه مارول دید.
ولی این جمله توی مقاله خیلی جالب بود:
نقل قول:
و البته هر وقت هم که (ونوم) میخواست کارش (کارنیج) رو تموم کنه بابا اسپایدی سر میرسید و بهش یادآوری میکرد که: "کشتن غلطه!"
:lol: :lol: :-*
یعنی این داستان اینقدر نخ نما شده است!
با تشکر.
نقل قول کردن
pouya1386
#2 pouya1386 1400-08-11 12:35
مقاله خوبی بود ولی من فکر میکردم کارنیج دختر ونومه
نقل قول کردن
amin Hajati
#3 amin Hajati 1400-08-11 12:57
عالی
نقل قول کردن
king venom
#4 king venom 1400-08-11 14:05
اقای ترابی دمتون گرم مقاله خفنی بود! هرچند یکی از خفن ترین نبرد های این دوتا رو جا انداختین! اونم تو کمیک Venom/Carnage Infinity Comic ! میشه گفت این طولانی ترین نبرد این دوتا تو کل کمیک هاست! این کمیک چهار قسمته ولی داستان خاصی نداره فقط نبرده و خیلیم با حاله!«خطر اسپویل!!!!»
اول این دوتا رو هواپیما میجنگن بعد میرن تو هلیکوپتر تسخیر شده کارنیج میجنگن! بعد هلیکوپتر سقوط میکنه میرن تو لاسوگاس! بعدش میرن روی یه قطار میجنگن بعدش کارنیج خودشو تبدیل به یه طوفان عظیم میکنه و با ونوم میجنگه! ونوم شکستش میده! ولی فک کردین تمومه؟!؟! نههههه! کارنیج کل مردم وگاس رو تسخیر میکنه و دوباره میوفته سر ونوم ولی خب ونوم باز شکستش میده! کل داستان کمیک همینه :lol: :D !!!! ولی برای فن این شخصیت ها مث خودم یه نبرد تمام عیار و خیلی خفنه و درسته که تازه اومده ولی بنظرم خوب نیست جاش تو لیستتون خالی باشه!! :-*
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1400-08-11 14:16
#4:
اونی که شما میگی که تو دنیای کمیک محسوب نمیشه. یه فرمت خاص بود برای گوشی های موبایل به نظرم. تو continuity کمیک بوکی جایگاهی نداره. جزو تاریخچه مبارزاتشون هم به حساب نمیاد
نقل قول کردن
masiha_87
#6 masiha_87 1400-08-11 14:49
سلام خدمت همگی
مقاله ی بسیار بسیار خونی بود! اون دایناسور گزینه ی۲، من رو یاد پیوند ونوم به یه دایناسور توی داستان پیرمردی به نام لوگان نسخه ی دنیای ونومی انداخت. طراحی های کارنیج یو.اس.ای خیلی خیلی برام جالبن اصلا عمق دارن و انگار واقعی هستن.
مگه ما چندتا رویداد با یک اسم مشابه از کارنیج داریم؟ نهایت کارنیج، حداقل کارنیج و حداکثر کارنیج! تازه کارنیج مطلق هم هست ولی ربطی به بقیه ی گزینه ها نداشت :-*
دمتون گرم خسته نباشید
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#7 Jastice.SLH 1400-08-11 23:47
خب اینم یکی دیگه از مقاله های استادانه استاد ترابی عزیز :D

من خودم بیشتر از همه نبرد کارنیج و ونوم رو توی شماره پایانی کارنیج مطلق دوست دارم(خیلی تعجب کردم وقتی تو لیست نبود!)
کلا چون کارنیج و ونوم رابطه خاص و جذابی دارن همیشه نبردهاشونم جذاب و مهیج هست :lol:
نبرد های مورد 4 و 2 هم خیلی باحال و جذاب بود
5-فلش هم وقتی از کوره در بره بدجوری عصبانی میشه ها . حتی ممکنه کسی رو هم بکشه!!! ولی خب تا حد امکان سعی میکنه هیچوقت اینکار رو نکنه(عجب دورانی بود وقتی فلش شده بود مامور ونوم :lol: کمیک هاش وقتی با ونوم پیوند خورده بود جذاب تر بود نسبت به کمیک هایی که الان با آنتی ونوم هست)
مورد 1 هم با اینکه نخوندمش اما به نظر میاد نبرد جذابی بوده باشه!(وقتی استاد اینو توی رتبه یک قرار میدن بی دلیل اینکار نمیکنن که ;-) )
بقیه رتبه بندی ها هم عالی و جامع بود
ممنون از استاد ترابی عزیز بابت تهیه این مقاله
نقل قول کردن
amin Hajati
#8 amin Hajati 1400-08-12 08:38
خیلی عالی بود اقای ترابی :lol:
و درسته مبارزه های زیادی کردند و در فیلم ونوم 2 هم مبارزه میکنند :D
نقل قول کردن
amin Hajati
#9 amin Hajati 1400-08-12 08:54
سلا اقای ترابی من در بخش مطالب مرتبط وقتی رو کمیک مشترک جوکر و کارنیج کلیک میکنی کمیک بتمن و مردعنکبوتی هست و نمیشه وارد شد
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-08-12 09:04
به نقل از amin Hajati:
سلا اقای ترابی من در بخش مطالب مرتبط وقتی رو کمیک مشترک جوکر و کارنیج کلیک میکنی کمیک بتمن و مردعنکبوتی هست و نمیشه وارد شد

خب منظور از کمیک مشترک جوکر و کارنیج همون کمیک مشترک بتمن و اسپایدرمنه :-*
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1400-09-18 15:46
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45