10 کمیک برتر کارنیج (Carnage)

10 کمیک برتر کارنیج (Carnage) کلتوس کاسدی کمیک استریپ کمیک بوک کامیک بوک

این مقاله نیز به بهانه شروع انتشار نسخه باکیفیت فیلم "ونوم 2" که در آن کارنیج به عنوان شخصیت خبیث اصلی به کار رفته است، تقدیم شما میشود.

مقدمه: اولین حضور کارنیج در صفحات کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیر در سال 1992 بود. او یکی از ساده ترین ابر شرورهای شیطانی در مجموعه ابر شرورهای معروف مردعنکبوتی است. یعنی انگیزه هایش برای شرارت خیلی واضح و بدون پیچیدگی های خاصی است و او فقط یك هدف دارد: كشتار! در واقع او یک سادیست به تمام معناست که از ترکیب یک سیمبیوت فضایی با یک قاتل سریالی به نام «کلتوس کاسدی» به وجود آمده. کارنیج همیشه به صورت یک قاتل که برای لذت آدم میکشد به تصویر کشیده شده است. اگه کارنیج رفتار های وحشیانش رو کنار بزاره به نظر میرسه که پایان کار او باشه. کارنیج شاید از ابر شرور های ظریف مارول نباشد ولی خب به هرحال طرفدار های خود را دارد. در هر حال به این بهانه تصمیم گرفتیم 10 داستان برتر او را برای شما معرفی کنیم.

 

- سیاره سیمبیوت ها (Planet of Symbiotes)

سیاره سیمبیوت ها (Planet of Symbiotes)

یک داستان کمیک 5 قسمتی که توسط خالق ونوم و کارنیج یعنی «دیوید میکلینی» در سال 1995 نوشته شد و در عناوین کمیک بوکی مرد عنکبوتی در آن سالها به صورت شماره ویژه (Special) به همراه شماره ای از کمیک ونوم منتشر شد و در واقع ادامه قضایای داستان "اضطراب جدایی" بود که در آن در ذهن ادی براک شک و تردید نقش میبندد درباره اینکه چه کسی در کنترل ارتباط او با سیمبیوتش است. سپس شاهد تهاجم ارتشی از سیمبیوت ها به کره زمین هستیم و تلاش های مرد عنکبوتی، ونوم و اسکارلت اسپایدر برای متوقف کردن آنها و ... کلتوس کاسدی هم در نتیجه حمله سیمبیوت ها از زندان آزاد میشود و با جذب دیگر سیمبیوت ها از نظر سایز فیزیکی بسیار بزرگ شده و به تهدید عظیمی بدل میگردد. و بدجوری هم میخواد از ادی براک (ونوم) انتقام بگیره! ولی در نهایت مرد عنکبوتی و اسکارت اسپایدر به هر زحمتی که هست او را شکست میدهند. یک داستان سر راست دهه نود میلادی که میتواند برای هر فَن کارنیج و ونوم جذاب باشد.

  

- شماره های 1 تا 4 از کمیک Venom Vs Carnage

کمیک برتر کارنیج

شکی نیست که «کارنیج» در کنار ونوم یکی از محبوب ترین دشنان اسپایدرمن و البته یکی از محبوب ترین ویلن های مارول است . درسته که شخصیت پردازی عمیقی نداره و تک بعدیه ولی بالاخره محبوبه (احتمالا به خشونتی که داره یا به خاطر ظاهر خفنش!). و مساله اینجاست که او دشمن ونوم هم هست و هواداران قطعا از دیدن مبارزه اونا لذت میبرند. منتهی پیچش اصلی این داستان اینه که کارنیج قراره بچه دار بشه! یعنی سیمبیوت او قراره تکثیر بشه و ما شاهد سیمبیوت جدیدی به نام «تاکسین» هستیم (برای آشنایی با تاکسین این مقاله را بخونید). طراحی های Clayton Crain در این کمیک شاهکاره! اگر خواستار طراحی عالی و اکشن باحال هستید این کمیک برای شما مناسبه.

 

10- حداکثر کارنیج (Maximum Carnage)

ماکزیمم کارنیج

درسته که استاد «ترابی» در این مقاله از "حداکثر کارنیج" به عنوان یکی از بدترین های مرد عنکبوتی یاد کرده بودند ولی در هر حال داستان مهمیه برای هواداران. البته استاد حق دارند چون نمونه بارزی است از سیاست های غلط ناشرین کمیک بوکی در دهه 90 میلادی که سعی داشتند تا میتونند از محبوبیت ونوم و کارنیج سوء استفاده کنند و البته داستانی پر رزرق و برق با طراحی های اغراق آمیز ارائه بدهند که عمقی ندارد. اما در هر حال دیدن مبارزه بین اسپایدرمن و ونوم به همراه شماری دیگر از قهرمانان مارول علیه کارنیج و دار و دسته اش جذابیت های بصری خاص خودش را داشت. ضمن اینکه یک بازی معرکه در سبک Beat'em Up نیز از روی آن ساخته شد که از اولین نمونه های اقتباس مستقیم دنیای گیم از روی داستان های کمیک بوکی به شمار میاد.

  

9- نهایت کارنیج (Extreme Carnage)

نهایت کارنیج (Extreme Carnage)

این جدیدترین رویداد مربوط به کارنیج هستش که داره در سایت ما ترجمه میشه (در اینجا). در حقیقت پس از وقایع رویداد "پادشاه سیاه پوش" که منتهی شد به شکست خدای سیمبیوت ها (کنال) و جانشینی او توسط ادی براک (ونوم) و همین طور زنده شدن فلش تامپسون (مامور آنتی ونوم) حالا سیمبیوت کارنیج برگشته تا به شکلی جدید انتقام بگیره! نکته اصلی این سری اینه که سعی کرده سیمبیوت های قبلی را گرد هم بیاره و به ما بگه که مثلا اون 5 سیمبیوت موسوم به سیمبیوت های "بنیاد حیات" الان کجا هستند. ولی چیزی که خوندنش رو برای ما حیاتی میکنه اینه که برای اولین بار یک جنبه سیاسی به شخصیت کارنیج داده و به ما نشون میده اگر او در قالب یک سیاستمدار بره، حتی میتونه خطرناک تر از قبل هم باشه!

 

8- کارنیج، آمریکا (Carnage, USA)

کمیک کارنیج usa

سیمیوت های فضایی میتونند میزبانان خودشون رو وادار کنند تا دست به هر کاری بزنند. یعنی باعث میشوند خشن بشوند و به خوردن گوشت و مغز انسان ها بپردازند! در کمیک5 قسمتی Carnage, USA که سال 2012 منتشر شد،« کلتوس کاسدی» به عنوان میزبان سیمبیوت کارنیج، دست به وحشیانه ترین اقدام گوشت انسان خوری خودش میزنه! او در این داستان سری به کارخانه بسته بندی گوشت شهری به نامدورتونمیزنه و میبینیم که داره گوشت حیوانات تازه ذبح شده را میخوره. بعد که شناسایی میشه شروع میکنه به خوردن سر چهار هزار گاو و گوسفند و البته کل کارکنان اون کارخانه و البته این تازه آغازی بود بر این داستان ترسناک ... ضمن اینکه یکی از مرگبارترین نبردهای بین مرد عنکبوتی و کارنیج را در این داستان  شاهد بودیم. کارنیج خیلی زود اعضای اونجرز که به سراغش آمده بودند را نیز تسخیر کرد، به جز مرد عنکبوتی! پس از نبردهای طولانی مرد عنکبوتی تونست این اونجرهای تسخیر شده و همچین خود کارنیج را شکست دهد. درسته که او از کمک "شیلد" و ونوم هم بهره مند شد ولی در نهایت یکی از بزرگترین نبردهای بین او و کارنیج رقم خورد.

 

7- سرگذشت ونوم: فرقهٔ کارنیج

سرگذشت ونوم: فرقهٔ کارنیج

"کارنیج مطلق" رویداد بزرگ اسپایدرمن/ونوم در سال 2019 بود که خودش به تنهایی یک رویداد خفن و ترسناک بود با کلی لحظه غافلگیر کننده چون کلا هر داستانی که کلتوس کاسدی ملقب کارنیج در آن حاضر باشه به خودی خود ترسناکه چه برسه به اینکه به دارک کارنیج هم  تبدیل بشه و بخواد ستون فقرات میزبان قبلی سیمبیوت فضایی رو دربیاره و پیشکش خدای سیمبیوت ها (کنال) بکنه! (میتونید کل این سری رو با ترجمه فارسی در اینجا بخوانید). اما شاید ترسناک ترین بخش این رویداد را باید در کمیک "سرگذشت ونوم: فرقه کارنیج" جستجو میکردید (اینجا ترجمه شده). بدون شک تا به حال عنوانی به این خفنی با صحنه‌های ترسناک در دنیای اسپایدرمن نخوانده‌اید! شخصیتی به نام «میستی نایت» از سوی مقامات بالادست برای پیدا کردن «جان جیمسون» (پسر جی. جوناه جیمسون) به شهری که سابقاً توسط کارنیج و طی داستانCarnage U.S.A   نابود شده است می‌رود و ... (اجازه بدهید بیشتر از این توضیح ندم تا یه وقت اسپویل نشوید. خودتون برید و داستان رو با ترجمه فارسی سایت ما بخونید!).

 

6- شماره 800 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

اولش یه کم تردید داشتیم که آیا آقای «دن اسلات» میتونه از پس این شماره تاریخی (milestone) بربیاد یا نه؟ چون ایشون گاهی اون شماره های آخر رو خراب میکنه. یعنی استاد زمینه چینی هستش ولی گاهی تو اون فینال داستان کم میاره . در واقع اسلات در شماره های قبلی اونقدر داستان و فضا رو سنگین کرده بود که آدم تردید داشت که آیا میتونه از پسش بربیاد یا نه؟ ولی وقتی کمیک منتشر شد (و اینجا هم ترجمه شده) ثابت شد که بله کاری کرده که تک تک صفحات این کمیک 80 صفحه ای مهم، هیجانی، تاثیر گذار و عاطفی باشه. و این کار کمی نیست. اسلات واقعا با این کمیک از حد توقعات فراتر رفت. چون قبلا داستان های معرکه و مهم بسیاری با حضور گرین گابلین/نورمن آزبورن خونده بودیم و همش فکر میکردیم آیا نورمن که حالا با سیمبیوت کارنیج پیوند خورده و تهدید هم کرده که تمام عزیزان پیتر پارکر رو میکشه ، تهدیدش رو عملی میکنه؟ آیا این همه زمینه چینی درباره نورمن و برخورد با اعضای خانواده اش به نتیجه ای واقعی و ملموس ختم میشه یا نه؟ و همانطور که گفته شد اسلات این دفعه واقعا گل کاشت و به معنای واقعی کلمه یک داستان تاریخی و ماندگار خلق کرد. یعنی از اون داستان هایی که آدم بعد از چند سال وقتی بهش نگاه میکنه به خودش میگه "سزاوارش بود در شماره ای تاریخی مثل 800 چاپ بشه".

 

5- "کارنیج: سیاه، سفید و خون" (Carnage: Black, White & Blood)

کارینج سیاه سفید و خون

یک مینی سریز 4 قسمتی بسیار جذاب و خواندنی که حالت "آنتالوژی" دارد، یعنی هر شماره از آن از چند داستان کوتاه تشکیل شده است. مهم ترین نقطه قوت این سری این است که شماری از بهترین نویسنده های حال حاضر مارول مثل دانی کیتس، چیپ زدارسکی، دن اسلات و ... نویسنده داستان هایش هستند. این کمیک هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان ندارد و دست نویسنده برای روایت قصه کاملا باز است و به همین دلیل است که در آن شاهد داستان های بسیار خلاقانه ای مثل کارنیج در غرب وحشی یا کارنیج به عنوان دزد دریایی و ... بوده ایم! سبک طراحی آن نیز بی نظیر است و میتوانید شاهد برخی از طراحی های متنوع دنیای کمیک در آن باشید. شما میتونید این سری را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید و ازش لذت ببرید.

  

4- کارنیج نهایی (Ultimate Carnage)

کارنیج نهایی (Ultimate Carnage)

در دنیای کمیک بوک های آلتمیت، سیمبیوت ها به جای آنکه منشاء فضایی داشته باشند، در آزمایشگاه و توسط پدر «پیتر پارکر» و پدر «ادی براک» خلق شده اند. کارنیج وقتی ساخته شد که دکتر «کرت کانرز» (لیزارد) مقداری از خون پیتر و خون خودش را با لباس اُریجینال ونوم ترکیب کرد. کارنیج دنیای آلتمیت تنها در یک شرایط می توانست زنده بماند و آن هم تغذیه کردن از مردم و DNA آنها بود (درست مثل یک خون آشام!) و در نهایت گوئن استیسی را نیز به همین روش کشت‌. مرد عنکبوتی نبرد سختی با این کارنیج داشت و در نهایت او را شکست داد و با انداختنش داخل یک دودکش آن را کشت! همچنین لازم به ذکره که وقتی گوئن دوباره زنده شد (داستانش اینجا ترجمه شده است)، آیرون من توضیح داد که کارنیج یک کلون کامل و عالی از گوئن با تمام خاطراتش ساخته تا به عنوان میزبانش عمل کند. خوانندگان بعدا فهمیدند که در واقع این کلون توسط دستیار کرت کانرز (بن رایلی) و دکتر اختاپوس و با استفاده از DNA گوئن و کارنیج ساخته شده است. داستانش اینجا ترجمه شده است.

 

3- شماره های 361 تا 363 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

اولین حضور کارنیج

این شماره ها در واقع مربوط میشوند به اولین حضور کارنیج در دنیای کمیک در سال 1992! اون موقع ونوم اونقدر محبوب شده بود که مارول اونو یه جورایی تبدیلش کرده بود به یک قهرمان یا بهتره بگیم یک ضد قهرمان. پس نویسندگان اسپایدرمن حس کردند یک سیمبیوت دیگر نیاز دارند که کاملا خبیث باشد تا مرد عنکبوتی باهاش بجنگه. و اینگونه کارنیج را خلق کردند که در واقع فرزند خود سیمبیوت ونوم بود. در این سه شماره سرگذشت و اریجین کارنیج نشان داده شد و اینکه چطور با قاتلی بی رحم به نام «کلتوس کاسدی» پیوند میخوره. اکثر ویژگی های شخصیتی کارنیج در همین سه شماره تثبیت شدند و به همین دلیل خواندش برای هر هواداری از ونوم و کارنیج حیاتی است. ضمن اینکه در آن اسپایدرمن وقتی در مقابل قدرت کارنیج کم میاره، تن به همکاری و اتحاد با کارنیج میده و اینگونه یک لحظه ماندگار شکل میگیره. شما میتونید این داستان را با ترجمه فارسی در اینجا بخوانید.

 

3- سری جدید کمیک های کارنیج (منتشر شده از سال 2022) 

سری جدید کمیک های کارنیج (منتشر شده از سال 2022)

چاپ جدیدترین سری کمیک بوکی کارنیج از سال 2022 آغاز شد و نویسندگی آن را آقای «رَم وی» بر عهده داشته که بسیار نویسنده با استعدادی است و سری جدیدی کمیک های ونوم را نیز به همراه آقای «ال اوینگ» مینویسد. این سری ادامه ی مستقیم سری Extreme Carnage است و حال و هوای خاصی دارد که آدم را به یاد فیلم های دلهره آور جنایی و قاتلین بالفطره میندازد! اما از سوی دیگر ایده های بسیار بکر و بزرگی هم دارد. اولا اینکه در این سری کلتوس کسدی و کارنیج از هم جدا شده اند ولی این موضوع نه تنها چیزی از خباثت های کارنیج کم نکرده بلکه او را وحشی تر و غیر قابل پیش بینی تر هم کرده است! در واقع کارنیج انگار نقشه کشیده تا به یک خدای نیرومند تبدیل شود و به "فراتر" از آن چیزی که تا به حال بوده دست یابد. او در این راه برخی از قدرت های وفق بشری تعدادی از دشمنان درجه دو مردعنکبوتی را ازشان گرفت و به جاهای جدیدی مثل قلمرو الف های تاریک یا جهنم رفت! به همین دلیل این سری خالق لحظات بسیار غافلگیر کننده، حماسی و جالبی بوده است. شما میتونید این سری را با ترجمه فارسی در اینجا بخوانید. قطعا ازش خوشتون میاد.

 

1- کارنیج مطلق (Absolute Carnage)

همان‌طور که می‌دانید، رویداد بزرگ اسپایدرمن/ ونوم در سال 2019، «کارنیج مطلق» نام داشت. در این داستان، «کلتوس کاسدی» که سابقاً سیمبیوت کارنیج را بر تن می‌کرد، با پیوند خوردن با باقی‌ماندهٔ سیمبیوتی تحت عنوان ”گِرِندل“ (Grendel) متعلق به «کِنال» (Knull)، خدای باستانی سیمبیوت‌ها، حال قوی‌تر از هر زمان دیگری به دنبال تمام افرادی‌ست که تا به حال لباس سیمبیوتی پوشیده‌اند. چرا که بعد از هر پیوند سیمبیوت با میزبان، نسخهٔ ژنتیکی‌ای از آن سیمبیوت در بدن میزبان می‌ماند. پس اگر کارنیج بتواند به تمام نسخه‌های ژنتیکی دست پیدا کند، می‌تواند سیمبیوت‌اش را کامل کند و دوباره به کندوی جمعی سیمبیوت‌ها (Hive) متصل شود و کنال را از خواب بیدار کند. (و صد البته که او چندان بی‌علاقه هم به کشت و کشتار نیست!). برای فهمیدن کامل این رویداد، لازم است آرک اول از سری کمیک‌های «ونوم» (Venomتحت عنوان ”رکس“ (شماره‌های 1 تا 6 این سری) را بعلاوهٔ عنوان تک‌شماره‌ای «سرگذشت ونوم: تولد مجدد کارنیج» (Web of Venom: Carnage Born) را مطالعه کرده باشید. (که البته پیشنهاد می‌کنیم تمام عناوین مرتبط با ونوم را که سایت ترجمه کرده‌است، مطالعه بفرمائید.).  در هر حال ما در "کارنیج مطلق" یک رویداد تمام عیار را شاهد بودیم که اونقدر قوی بود که تمام عناوین مختلف فرعی اش را با قدرت تا انتها به پیش برد و هواداران را نا امید نکرد و البته همه چیز را برای رویداد بعدی یعنی "پادشاه سیاه پوش" آماده کرد. "کارنیج مطلق" بی شک یکی از موفق ترین رویدادهای سالهای اخیر دنیای کمیک بوده که همه چیز داشت، از طراحی و شخصیت پردازی های عالی گرفته تا صحنه های اکشن و ماندگار! این رویداد با ترجمه فارسی در اینجا موجود است.

 

سارا عفتی

سارا عفتی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

سری جدید کمیک بوک های "کارنیج" (2022) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کاسدی»!

رویداد "نهایت کارنیج" (EXTREME CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

 شماره آخر از کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد «کارنیج مطلق»  چطور آغاز شد؟

کمیک مشترک جوکر و کارنیج ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

کمیک "کارنیج: سیاه، سفید و خون" ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

 نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کاسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-07-27 13:57
سلام
ممنون بابت مقاله.
به عنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای کمیک، کارنیج هم از داشتن داستان های خوب بی بهره نیست. درسته که بعضی وقت ها حضورش در بعضی داستان ها خیلی روی اعصاب میره و در کل شخصیت چندان عمیقی نداره، اما نویسندگانی مخصوصا در سال های اخیر، تونستند که بر اساس او داستان های خوبی بنویسند. خیلی هاشون هم مربوط میشه به این قیام سیمبیوتی که دانی کیتس از سری جدید ونوم راه انداخت که باعث شد این سیمبیوت ها نقش بسیار مهمی در داستان های اخیر مارول داشته باشند. مثل رویداد های "کارنیج مطلق" و "پادشاه سیاه پوش" و داستان های جداگونه دیگه ای مثل "کارنیج: سیاه، سفید، خون" که حق مطلب رو درباره چنین شخصیت ادا میکردند. داستان اول او هم نباید از یاد برد که دقیقا مثل ونوم باعث شد که از همون اول پایه و اساس شخصیت کارنیج گذاشته بشه. و البته این رو هم باید یه یاد داشته باشیم که برای داستان های شخصیتی مثل کارنیج، طراحی ها اهمیت بسیار زیادی دارند تا بتونند اون حس و حال ترسناک و هیجان انگیز داستان های او رو منطقل کنند. مثلا در همون اولین داستان او، طراحی هاش به دست طراح کارکشته ای به نام "مارک بگلی" انجام شد که به طراحان دیگه دیکته کرد که کارشون رو چطور انجام بدن! یا در بقیه از داستان های او که بسیار مهم هست چه طراحی هایی صورت بگیره. و البته قتل ها و کشت و کشتار هایی که کارنیج انجام میده و خیلی ها برای همین عاشقش هستند، شاید در کل دنیای کمیک بی نظیر یا حداقل، کم نظیر باشه. و البته با اینکه او اول دشمن قوی برای اسپایدی بود اما بهتره او و ونوم از اسپایدی و دنیاش فاصله بگیرند و اتفاقا بهترین داستان های اونا هم داستان هایی هستند که در کمیک های اسپایدی نبودند یا خود کارنیج نقش مستقیمی توی اونا نداشت. و البته اولین و فرصت کارنیج هم در دنیای سینما به کل نابود شد و او به یکی از بدترین خبیث های فیلم های کمیک بوکی تبدیل شد که فقط میشه دعا کرد به mcu راه پیدا نکنه.
با تشکر.
نقل قول کردن
Hesam_21
#2 Hesam_21 1400-07-27 14:12
عالی میرم بخونم ...
با تشکر از اسپایدی ..


در ضمن اولین کامنت ....
نقل قول کردن
Agent bishop
#3 Agent bishop 1400-07-27 14:20
به نقل از Hesam_21:
عالی میرم بخونم ...
با تشکر از اسپایدی ..


در ضمن اولین کامنت ....


تو این سایت چیزایی مثل اولین کامنت رو نمیگن چون سطح کامنت ها میاد پائین لطفا دیگه این کار رو نکنید .
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1400-07-27 14:30
از بین این کمیک ها مورد شماره دو رو از همه بیشتر دوست دارم . داستانی فوق‌العاده با طراحی زیبا که داخلش تفاوت های اخلاقی کارنیج و ونوم و مردعنکبوتی رو هم میبینیم . ونوم این کمیک رو من به عنوان ضد قهرمان قبول ندارم و ونوم رو به عنوان خبیثی که زیر سایه خبیثی با کار های وحشتناک تر قرار گرفته میبینم چون تو کمیک دیدیم که ونوم برای پیدا کردن کارنیج چندین بار به مردم بیگناه حمله کرد که اگه مردعنکبوتی نبود معلوم نبود چیکار کنه یا دیدیم بعد از خیانت مردعنکبوتی بهش در آخر چه رفتاری از خودش نشون داد .
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-07-27 16:20
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله
راستش کترنیج از اون دسته شخصیت هایی که رویایش با قهرمان داستان ترسناک و البته شکست دادنش غیر ممکن و باید شانس بیاری بیشتر این کمیک هارو سایت خوبمون ترجمه کرده
شماره ۸۰۰ که هر چی ازش بگم بازم کمه تعجب می‌کنم دن اسلات چه جوری این داستانو تموم کرد و البته شکل نورمن شیطانی و ترسناک شد
کارنیج سیاه سفید و خون که عالی و ترسناک و البته خوف میکنه آدم
شماره های ۳۶۱ تا ۳۶۳ که پیتر باید به ونوم اعتماد می کرد تا بتونه کارنیج شکست بده از طرفی شانس آورد و البته بازم تونست این شرور شکست بد
شماره کارنیج مطلق نگم که دانی کیتس گل کاشت واقعا آدم از خوندنش کیف می‌کرد همه چیز داشت اکشن ترس و البته ادی از یه ضد قهرمان تبدیل به یک قهرمان کامل شد از طرف دیگه کارنیج به معنای واقعی کلمه تبدیل به یه خطر برای تمام قهرمان هاش د طوری که دوست دارم بگم خطر در حد قرمز که پای دیگر قهرمان به ماجرا باز شد

تشکر
نقل قول کردن
Hesam_21
#6 Hesam_21 1400-07-27 19:20
درود ...
یک سوال : چگونه میشه تو اسپایدی مقاله نوشت ؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
masiha_87
#7 masiha_87 1400-07-27 23:19
سلام خانم عفتی خسته نباشید
مقاله ی کامل و جامعی بود؛ فک کنم دیگه ته دیگ کارنیج رو رسما با مقاله های اختصاصیتون در آوردید :lol: ! (البته از جامع ترین سایت کمیک بوکی ایران قطعا همچین انتظاری هم میره)
نقل قول کردن
Hesam_21
#8 Hesam_21 1400-07-28 10:22
به نقل از Agent bishop:
[quote name="Hesam_21"]عالی میرم بخونم ...
با تشکر از اسپایدی ..


در ضمن اولین کامنت ....


تو این سایت چیزایی مثل اولین کامنت رو نمیگن چون سطح کامنت ها میاد پائین لطفا دیگه این کار رو نکنید
چشم نمیدونستم فک کردم اینجا مث جاهای دیگه س ولی انگار اینجا خاص تره ....
8) 8) 8) 8) 8) 8)
نقل قول کردن
stofterMRM
#9 stofterMRM 1400-07-28 10:55
ببخشید قسمت جدید مایلز مورالز اسپایدرمن کی میاد
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1400-07-28 11:10
ممنون از خانم عفتی بابت مقاله.
من به شخصه هیچ‌وقت علاقهٔ چندانی نداشتم به کارنیج و داستان‌هاش.
ولی یه داستان تک‌قسمتی به اسم «Carnage: Mind Bomb» هست که به‌نظرم یکی از بهترین‌های کارنیجه کماکان:
uplooder.net/.../...
وارن الیس توی این داستان شخصیت و ذهن بیمار کلتوس کسدی رو کاملاً برای مخاطب حلّاجی می‌کنه و دنیا رو از زاویهٔ دیدِ این موجود روانی به نمایش می‌ذاره. (به نظرم دانی کیتس هم توی اون کمیک «تولّد مجدد کارنیج» خیلی الهام گرفته از این داستان). اگه از من بپرسید کلّ جوهره و فلسفهٔ پشت کارنیج توی این کمیک خلاصه شده.
طراحی‌ها هم خیلی خوب انجام شدن. سبک طراحی جوریه که تا حدّی کارهای «سم کیث» رو تداعی می‌کنه.
در کل اگه می‌خواید قبل از دیدن فیلم جدید ونوم با شخصیت کارنیج آسنا بشید، این کمیک انتخاب مناسبیه...
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1400-07-28 17:16
به نقل از stofterMRM:
ببخشید قسمت جدید مایلز مورالز اسپایدرمن کی میاد

سلام
این مقاله رو بخوان
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
stofterMRM
#12 stofterMRM 1400-07-28 18:45
به نقل از P.B.P:
به نقل از stofterMRM:
ببخشید قسمت جدید مایلز مورالز اسپایدرمن کی میاد

سلام
این مقاله رو بخوان
spidey.ir/.../...

ببخشید منظورم کمیکش بود
شماره 29
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#13 Jastice.SLH 1400-07-29 00:05
سلام . من عضو جدید سایت هستم و امیدوارم که بتونم در سایت فوق العاده تون عضو مفیدی باشم :-)
در مورد مقاله هم بگم که خیلی عالی بود و با تک تک رتبه بندی ها موافق بودم مخصوصا ایونت کارنیج مطلق که خودم شخصا عاشق این ایونت هستم و هر بار میخونمش بیشتر عاشق ونوم میشم و بیشتر از کارنیج منتفر :lol:
و کمیک carnag.USA هم بیشتر روی میل کارنیج به کشت و کشتار تمرکز میکرد و همین باعث موفقیتش شد
و از کمیک venom vs carnag هم خیلی خوشم میاد
1- چون تاکسین متولد شد
2- یکی از بهترین نبرد های بین ونوم و کارنیج رو شاهد بودیم
در مورد بقیه رتبه بندی ها هم موافقم و نظر خاصی ندارم
از خانم عفتی هم بابت تهیه این مقاله تشکر میکنم
فقط یه سوال داشتم : الان کمیک حداکثر کارنیج در حال ترجمه هست؟(نمیدونم اسپم محسوب میشه یا نه ولی تا حدودی مربوط به مقاله هم میشه)
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#14 Jastice.SLH 1400-07-29 00:10
و در مورد کمیک شکست جانانه هم که چیزی برای گفتن باقی نمیمونه چون یه شاهکار همیشه توی مقالات میدرخشه :lol:
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1400-07-29 01:49
به نقل از Jastice.SLH:
سلام . من عضو جدید سایت هستم و امیدوارم که بتونم در سایت فوق العاده تون عضو مفیدی باشم :-)
در مورد مقاله هم بگم که خیلی عالی بود و با تک تک رتبه بندی ها موافق بودم مخصوصا ایونت کارنیج مطلق که خودم شخصا عاشق این ایونت هستم و هر بار میخونمش بیشتر عاشق ونوم میشم و بیشتر از کارنیج منتفر :lol:
و کمیک carnag.USA هم بیشتر روی میل کارنیج به کشت و کشتار تمرکز میکرد و همین باعث موفقیتش شد
و از کمیک venom vs carnag هم خیلی خوشم میاد
1- چون تاکسین متولد شد
2- یکی از بهترین نبرد های بین ونوم و کارنیج رو شاهد بودیم
در مورد بقیه رتبه بندی ها هم موافقم و نظر خاصی ندارم
از خانم عفتی هم بابت تهیه این مقاله تشکر میکنم
فقط یه سوال داشتم : الان کمیک حداکثر کارنیج در حال ترجمه هست؟(نمیدونم اسپم محسوب میشه یا نه ولی تا حدودی مربوط به مقاله هم میشه)

خوش آمدی به سایت
الان کمیکی که از کارنیج داریم ترجمه میکنیم دو تا هست:
کارنیج سیاه و سفید و خون که یک قسمتش مونده و دیگری نهایت کارنیج که دو قسمتش تو سایت قرار گرفته ولی 6 قسمت بعدی خیلی زود قراره عرضه بشه!
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#16 Jastice.SLH 1400-07-29 03:21
به نقل از mtm:
به نقل از Jastice.SLH:
سلام . من عضو جدید سایت هستم و امیدوارم که بتونم در سایت فوق العاده تون عضو مفیدی باشم :-)
در مورد مقاله هم بگم که خیلی عالی بود و با تک تک رتبه بندی ها موافق بودم مخصوصا ایونت کارنیج مطلق که خودم شخصا عاشق این ایونت هستم و هر بار میخونمش بیشتر عاشق ونوم میشم و بیشتر از کارنیج منتفر :lol:
و کمیک carnag.USA هم بیشتر روی میل کارنیج به کشت و کشتار تمرکز میکرد و همین باعث موفقیتش شد
و از کمیک venom vs carnag هم خیلی خوشم میاد
1- چون تاکسین متولد شد
2- یکی از بهترین نبرد های بین ونوم و کارنیج رو شاهد بودیم
در مورد بقیه رتبه بندی ها هم موافقم و نظر خاصی ندارم
از خانم عفتی هم بابت تهیه این مقاله تشکر میکنم
فقط یه سوال داشتم : الان کمیک حداکثر کارنیج در حال ترجمه هست؟(نمیدونم اسپم محسوب میشه یا نه ولی تا حدودی مربوط به مقاله هم میشه)

خوش آمدی به سایت
الان کمیکی که از کارنیج داریم ترجمه میکنیم دو تا هست:
کارنیج سیاه و سفید و خون که یک قسمتش مونده و دیگری نهایت کارنیج که دو قسمتش تو سایت قرار گرفته ولی 6 قسمت بعدی خیلی زود قراره عرضه بشه!

متشکرم استاد ترابی عزیز
ببخشید من نهایت کارنیج رو با حداکثر کارنیج اشتباه گرفتم
نقل قول کردن
masiha_87
#17 masiha_87 1400-07-29 13:16
به نقل از Jastice.SLH:
سلام . من عضو جدید سایت هستم و امیدوارم که بتونم در سایت فوق العاده تون عضو مفیدی باشم :-)
در مورد مقاله هم بگم که خیلی عالی بود و با تک تک رتبه بندی ها موافق بودم مخصوصا ایونت کارنیج مطلق که خودم شخصا عاشق این ایونت هستم و هر بار میخونمش بیشتر عاشق ونوم میشم و بیشتر از کارنیج منتفر :lol:
و کمیک carnag.USA هم بیشتر روی میل کارنیج به کشت و کشتار تمرکز میکرد و همین باعث موفقیتش شد
و از کمیک venom vs carnag هم خیلی خوشم میاد
1- چون تاکسین متولد شد
2- یکی از بهترین نبرد های بین ونوم و کارنیج رو شاهد بودیم
در مورد بقیه رتبه بندی ها هم موافقم و نظر خاصی ندارم
از خانم عفتی هم بابت تهیه این مقاله تشکر میکنم
فقط یه سوال داشتم : الان کمیک حداکثر کارنیج در حال ترجمه هست؟(نمیدونم اسپم محسوب میشه یا نه ولی تا حدودی مربوط به مقاله هم میشه)

به نقل از Jastice.SLH:
سلام . من عضو جدید سایت هستم و امیدوارم که بتونم در سایت فوق العاده تون عضو مفیدی باشم :-)
در مورد مقاله هم بگم که خیلی عالی بود و با تک تک رتبه بندی ها موافق بودم مخصوصا ایونت کارنیج مطلق که خودم شخصا عاشق این ایونت هستم و هر بار میخونمش بیشتر عاشق ونوم میشم و بیشتر از کارنیج منتفر :lol:
و کمیک carnag.USA هم بیشتر روی میل کارنیج به کشت و کشتار تمرکز میکرد و همین باعث موفقیتش شد
و از کمیک venom vs carnag هم خیلی خوشم میاد
1- چون تاکسین متولد شد
2- یکی از بهترین نبرد های بین ونوم و کارنیج رو شاهد بودیم
در مورد بقیه رتبه بندی ها هم موافقم و نظر خاصی ندارم
از خانم عفتی هم بابت تهیه این مقاله تشکر میکنم
فقط یه سوال داشتم : الان کمیک حداکثر کارنیج در حال ترجمه هست؟(نمیدونم اسپم محسوب میشه یا نه ولی تا حدودی مربوط به مقاله هم میشه)

سلام خوش اومدید دوست عزیز! صحبت خاصی ندارم فقط خواستم تبریک بگم.
نقل قول کردن
P.B.P
#18 P.B.P 1400-08-01 21:07
سلام ممنون از خانم عفتی
مقاله خیلی خوبی بود.
خیلی عالیه که اسپایدی اکثر این کمیک ها رو با ترجمه فارسی گذاشته.
نظری خاصی ندارم فقط اینکه خسته نباشید.

به نقل از Hesam_21:
یک سوال : چگونه میشه تو اسپایدی مقاله نوشت ؟؟؟؟؟؟؟

سلام
استاد ترابی هزاران بار گفتن که اگر توانایی نوشتن و ترجمه مقاله رو دارید به ایمیل سایت پیام بدید و ازتون تست میگیرن و اگر تواناییش رو داشتین، خوب بنویسین.

به نقل از stofterMRM:
به نقل از P.B.P:
به نقل از stofterMRM:
ببخشید قسمت جدید مایلز مورالز اسپایدرمن کی میاد

سلام
این مقاله رو بخوان
spidey.ir/.../...

ببخشید منظورم کمیکش بود
شماره 29

سلام
آهان!فکر کردم دارید انیمیشن اینتو اسپایدر ورس ۲ رو میگین.
نقل قول کردن
New VENOM
#19 New VENOM 1401-09-06 06:26
بنظرم مقاله شدیدا به اپدیت نیاز داره. جای سری کارنیج 2022 که تو سایت دارین ترجمه میکنین تو لیست خالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45