رتبه بندی 10 میزبان قدرتمندی که بیشترین کنترل را روی سیمبیوت ونوم داشته اند

رتبه-بندی-10-میزبان-قدرتمندی-که-بیشترین-کنترل-را-روی-سیمبیوت-ونوم-داشته-اند

این هم یک مقاله دیگر که به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم Venom: Let There Be Carnage تقدیم به شما می‌گردد.

مقدمه: یکی از ویژگی های بارز سیمبیوت ونوم، توانایی او در پیوند با موجودات زنده است. بنابراین ما در طول تاریخ افراد زیادی را داشته‌ ایم که با ونوم ترکیب شده ‌اند. اگرچه برخی از آنها مثل «ادی براک» یا «پیتر پارکر» از بقیه شناخته شده ترند، ولی ونوم میزبان های نیرومند دیگری هم داشته است. این سیمبیوت، هم سابقه پیوند با قهرمانان را دارد و هم ابرشروران را، بنابراین نسخه های متنوعی از ونوم وجود دارند. حالا این شما و این قدرتمند ترین میزبانانی که با ونوم پیوند خورده‌اند.

همچنین برای آشنایی با ونوم در دنیای کمیک این مقاله، این مقاله و این مقاله و برای آشنایی با بهترین داستان های او این مقاله را بخوانید.

همچنین 10 دشمن برتر ونوم در این مقاله معرفی شده اند.

 

10- آنه وینگ (Anne Weying)

آنه وینگ

«آنه وینگ» (Ann Weying) همسر سابق ادی براک بود که هم برای مدت کوتاهی سیمبیوت ونوم را بر تن کرد و به She-Venom تبدیل شد! («سین ایتر» به آنه شلیک کرد و ادی مجبور شد سیمبیوت رو بهش پیوند بزنه تا جانش را نجات بده). او به عنوان شی – ونوم مرتکب قتل میشد ولی از این قتل ها لذت نمیبرد (خودش اعتقاد داشت سیمبیوت مجبورش کرده این کارها رو بکنه ولی ادی بهش گفت تا میزبان خودش نخواد، سیمبیوت نمیتونه اونو وادار به قتل کنه!). او پس از اینکه سیمبیوت ترک اش کرد دچار عذاب وجدان و اختلالات روانی شد و دست به خودکشی زد (خودش رو از پنجره پرت کرد بیرون. این تصویر را ببینید). جالبه که بدونید خانم وینگ در اولین حضورش در دنیای کمیک با موهای مشکی به تصویر کشیده شد و عینک داشت ولی سپس با موهای بلوند و بدون عینک به تصویر کشیده شد تا جذاب تر به نظر برسه! او یک وکیل موفق بود. همچنین به صورت فلش بک در کمیک های ونوم نوشته «دانی کیتس» (که اینجا ترجمه شده اند) دیدیم که وقتی آنه با سیمبیوت ونوم پیوند خورده بود از ادی براک بچه دار شده بود و وقتی بچه اش یعنی دیلان را به دنیا آورد آن را به کارل براک داد تا ازش مراقبت کنه و بهش قول داده روزی دوباره برگرده پیش پسرش ولی همانطور که گفته شد دست به خودکشی زد و دیگر نتونست پیش دیلان برگرده.

 

9- گروت (Groot)

گروت (Groot)

در دوره ای که «فلش تامپسون» (Flash Thompson) با ونوم پیوند خورد، او برای برای مدتی به عضویت گروه "نگهبانان کهکشان" در آمد. بنابراین ونوم هم توانست میزبانان فضایی جدیدی پیدا کند. او برای مدتی با «راکت راکون» و ‌«درکس» ترکیب شد. ولی هیچکدام به اندازه ترکیب گروت و ونوم قدرتمند نبودند. با توجه به توانایی های گروت و قدرت های سیمبیوت، گروت آغشته به ونوم واقعا خطرناک بود. در ضمن گروت در آن زمان مدام میگفت "من ونوم هستم"!

 

8- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

مرد عنکبوتی برتر - ونوم

در سالهای اخیر دکتر اختاپوس به نوعی خودش را تا حد دشمن شماره يك مرد عنکبوتی ارتقا داده زیرا در شماره 700 مرد عنکبوتی شگفت انگیز موفق شد قبل از مردن، جسم و روح خود را با پیتر پارکر عوض کند! بدین ترتیب پیتر پارکر در جسم او مرد . او سپس هویت مرد عنکبوتی برتر را برای خود انتخاب کرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. سرانجام در شماره 30 از کميك Superior Spider-Man پیتر پارکر موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد. در هر حال وقتی دکتر اختاپوس در جسم مرد عنکیوتی بود. از روش های بسیار خشنی برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بکشه، بکشه. (شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید). در شماره 25 از سری اول کمیک های مرد عنکبوتی برتر، شاهد بودیم که اتو اکتاویوس (که در جسم پیتر پارکر قرار داشت) «فلش تامپسون» را فریب داد و سیمبیوت را از او جدا کرد و در یک محفظه زندانی کرد. اما ونوم از محفظه فرار کرد و با مرد عنکبوتی برتر پیوند و به «ونوم برتر» (Superior Venom) تبدیل شد. او انقدر قدرتمند بود که حتی اعضای اونجرز هم به سختی حریف‌ش میشدند. در آخر اکتاویوس متوجه شد که سیمبیوت داره رویش اثر منفی میزاره. بنابراین سعی کرد سیمبیوت را از خود جدا کند ولی در این کار ناموفق بود. تا اینکه تکه ای از شخصیت پیتر که در اعماق ناخودآگاه اتو مدفون شده بود، به او قدرت اراده لازم برای رهایی از سیمبیوت را داد. در نتیجه سیمبیوت از او جدا شد و دوباره نزد فلش تامپسون بازگشت.

 

7- ژنرال راس (General Ross)

ژنرال راس ونوم

«ژنرال راس» ملقب به "تاندربولت" (Thunderbolt) از شخصیت هایی است که نقش بسیار مهم و حیاتی در داستان های هالک ایفا نموده. او رئیس پروژه Gamma Bomb بود که باعث شد بروس بنر در نتیجه آن با اشعه گاما برخورد کنه و به هالک تبدیل بشه. راس یک نظامی است و حاضره هر کاری بکنه تا کشورش در امنیت باشه. منابع نامحدودی هم در اختبارش است که همىشه از اونا اسبفاده کرده تا هالک را دستگیر و زندانی کنه. ژنرال راس را میتوان پیگیرترین دشمن هالک لقب داد! ضمن اینکه ایشون پدر همسر و معشوقه هالک یعنی «بتی راس» نیز میباشد و هچ وقت راضی به اين نبوده که دخترش با بروس بنر باشه. راس همانطور که گفته شد حاضره هر کاری بکنه تا جلوی هالک رو بگیره و بنابراین با خیلی از دشمنان او متحد شده . او تا آنجا پیش رفت که خودش رو با همکاری با «موداک» به "هالک قرمز" (Red Hulk) تبدیل کرد و بعد ها به عضویت گروه اونجرز در آمد.

در یکی از داستان های ونوم به نام "محفل چهار نفره" (Circle of Four) شاهد بودیم که مامور ونوم، ایکس 23 (کلون ولورین)، گوست رایدر و هالک قرمز به لاس وگاس میروند و متوجه میشوند پسر مفیستو به نام «بلک هارت» میخواد برای سرنگونی پدرش جهنم عظیمی در زمین به پا کنه! بنابراین آنها شروع کردند به نبرد با بلک هارت. ولی بلک هارت بسیار قوی و نیرومند بود و آنها نتونستند شکستش بدهند. بنابراین تصمیم گرفتند یک مخلوق ترکیبی (mashup) خلق کنند. یعنی فلش تامپسون به هالک قرمز سیمبیوت رو داد و گوست رایدر هم "شبح انتقام" رو بهش داد. نتیجه؟ یک گوست رایدر هالکی ونومی شده!!!

 

‌6- ددپول (Deadpool)

ددپول (Deadpool)

ما اولین بار سیمبیوت ونوم رو در شماره 8 از کمیک "جنگ های پنهان" دیدیم. یعنی وقتی اسپایدرمن به سیاره "بتل ورلد" برده شده بود (به فرمان موجودی نیرومند به نام «بیاندر») تا در مبارزاتی بین قهرمانان و ابرخبیث ها شرکت کند. تا اينکه لباسش پاره شد و متوجه شد دستگاهی است که میتونه برایش لباس جدید تولید کنه. ولی خبر نداشت که اين لباس سیاه جدید در واقع یک سیمبیوت بیگانه زنده است. از طرفی ثابت شده که سیمبیوت ها نژادی عمدتا خیرخواه هستند، اما آنها به شدت تحت تاثیر ویژگی های شخصیتی اولین میزبان خود قرار میگیرند. بنابراین این سوال مطرح بود که چرا شخصیت روان پریش ونوم هیچ شباهتی به شخصیت پیتر پارکر نداره. سرانجام این سوال در شماره 3 از کمیک Deadpool’s Secret Secret Wars (که اینجا ترجمه شده است) پاسخ داده شد. در این کمیک معلوم شد قبل از اسپایدرمن، این ددپول بوده که با سیمبیوت پیوند خورده و حتی او بوده که اسپایدرمن را راهنمایی کرده تا بره سراغ اون ماشین تولید کننده لباس !!! بنابراین گفته ميشه بی ثباتی شخصیتی و این خل و چل بودن سیمبیوت به خاطر همون پیوند کوتاهش با ددپول بوده!!!

 

5- لی پرایس (Lee Price)

لی پرایس (Lee Price)

در شماره 1 از سری جدید کمیک های ونوم که سال 2017 منتشر شد، مارول تصمیم گرفت میزبانی سیمبیوت ونوم را از فلش تامپسون بگیره. بنابراین دیدیم مزدوری بیرحم به نام «لی پرایس» (Lee Price) به همراه «مک گارگن» سعی کردند سیمبیوت را به گروهی خلافکار بفروشند ولی بين آنها تیراندازی رخ داد و سیمبیوت به پرایس چسبید و شروع کرد به کشتن بقیه! این در حالیه که تحت کنترل فلش تامپسون ، سیمبیوت هم موجود خوبی شده بود . در هر حال لی پرایس برای مدتی میزبان سیمبیوت ونوم بود. او یک رنجر سابق ارتش بوده که بسیار هم خشن است. جالبه که سیمبیوت ونوم اون موقع دیگر کاملا هوشیار و عاقل شده بود و میخواست کارهای خوبی انجام دهد ولی مجبور شد به حرف های پرایس گوش بده و بر خلاف میل خود اعمال پلید و خبیثی را انجام بده ! این نسخه از ونوم یکی از ظالم ترین و حیله‌گر ترین نسخه های او بود. اعمال او به حدی وحشتناک بود که حتی اعتراض خود سیمبیوت رو هم برانگیخت. در نهایت لی پرایس سیمبیوت ونوم رو از دست داد و این سیمبیوت دوباره به ادی براک پیوند خورد.

 

4- مک گارگن (Mac Gargan)

مک گارگن (Mac Gargan)

درسته که مك گارگن بیشتر به عنوان عقرب شناخته میشود اما در نهایت سیمبیوت فضایی که «ادی براك» در حراجی به فروش رسانده بود، به او رسید! گارگن از نظر اراده ذهنی بسیار ضعیف بود و به همین دلیل سیمبیوت فضایی کاملا جسم و روح او را تحت کنترل در آورد و از او هیولایی عظیم الجثه ساخت که به خوردن گوشت انسان علاقه داشت! بعد از خوردن یک «اسکرال» ، علاقه او به خوردن گوشت انسان شدیدتر شد. چند بار هم دست دشمنانش را هنگام نبرد کند و خورد (مثلا دست «استیل اسپایدر» و ژنرال «ولفرم»). او آنقدر وحشی شد که نورمن آزبورن هم تیمی هایش در گروه دارک اونجرز یعنی «بولزآی» و «داکن» را فرستاد تا گارگن را بکشند ولی موفق نشدند (اين مقاله را بخوانید). این ونوم با نورمن ازبورن همکاری نزدیکی داشت (هم زمانی که عضو گروه Thunderbolts بود و هم زمانی که در گروه خبیث نورمن یعنی Dark Avengers عضویت داشت). در نهایت سازمان "شیلد" (S.H.I.E.L.D سیمبیوت را به زور از گارگن جدا کرد.

 

3- پیتر پارکر (Peter Parker)

پیتر پارکر (Peter Parker)

لباس سیمبیوت فضایی اولین بار به طور رسمی در شماره 252 کميك "اسپایدرمن شگفت انگیز" بر تن اسپایدرمن رفت. البته از نظر زمانی اسپایدرمن پیشتر آن را در شماره 8 از رویداد "جنگ های مخفی" (‏Secret Wars) پیدا کرده بود. در واقع، اسپایدرمن به همراه برخی از دیگر از ابرقهرمانان معروف مارول به سیاره Beyonder رفته بود تا در مبارزاتی میان نیروهای خیر و شر شرکت کند. در جریان مبارزات لباس کلاسيك او پاره شد. بنابراین نزد دستگاهی فضایی رفت که لباس تولید میکرد. این دستگاه لباسی را به اسپایدرمن داد که در حقیقت يك سیمبیوت یا ماده زنده فضایی بود که تمام هیکلش را مثل يك لباس دربرگرفت. این لباس سیاه فضایی میتوانست به طور نامحدودی تار عنکبوت (webbing) تولید کند. همچنین او را قادر ساخت به طور محدودی دست به تغییر ظاهر بزند و استتار نیز بکند! اسپایدرمن تازه در شماره 258 "اسپایدرمن شگفت انگیز" بود که فهمید اين لباس در حقیقت يك موجود فضایی است و روی ذهنش تاثیرات مخرب میگذارد. او با كمك گروه «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) توانست خودش را از شر این لباس خلاص کند. در نتيجه لباس سیاه در محفظه ای زندانی شد ولی از آنجا فرار کرد و دوباره خودش را به پیتر چسباند اما او به كمك ناقوس کلیسا دوباره از شرش خلاص شد (مثل فیلم "اسپایدرمن 3"). در نهایت این لباس به میزبانی به نام «ادی براک» پیوست. پیوند میان براك و لباس فضایی منجر به پدید آمدن یکی از خطرناك ترین دشمنان اسپایدرمن به نام «ونوم» گردید.

 

2- ادی براک (Eddie Brock)

ادی براک (Eddie Brock)

ادی براک شناخته شده ترین میزبان ونوم است و بدون شک هیچکس به اندازه او سابقه پوشیدن سیمبیوت را نداشته است. ادی خبرنگاری بود که علت ناکامی خود را اسپایدرمن می‌دانست و به همین دلیل از او نفرت داشت. ادی از این جهت با سیمبیوت تفاهم داشت چون او هم به دلیل طرد شدن از سوی اسپایدرمن، از او نفرت داشت. اگرچه ادی بیشتر به عنوان یک ویلین شناخته میشود، اما او در طول تاریخ سابقه داشته که به یک ضد قهرمان یا حتی یک قهرمان تمام عیار تبدیل شود. ادی اولین میزبانی بود که آگاهانه ونوم را پذیرفت. این دو خود را نیمی از یک موجود کامل میدانند بنابراین از ضمیر جمع "ما" برای خطاب قرار دادن خود استفاده میکنند. پبوند خاص و جدایی ناپذیری بین ادی و ونوم وجود دارد. در نتیجه، فرقی نمی‌کند که این دو چند بار از هم جدا شوند، چراکه آنها دوباره نزد یکدیگر باز خواهند گشت.

 

1- فلش تامپسون (Flash Thompson)

فلش تامپسون (Flash Thompson)

پس از آنکه مك گارگن از سیمبیوت جدا شد، دولت امریکا تصمیم گرفت تا ان را به یکی از سربازان خود پیوند بزند تا يك ونوم قهرمان درست کند! در کمال تعجب، «فلش تامپسون» همکلاسی سابق پیتر پارکر که البته در جنگ و در طی يك فداکاری پاهای خودش را از دست داده بود و قهرمان ملی شناخته میشد. برای اين منظور داوطلب شد (برای کسب اطلاعات کافی درباره فلش تامپسون، این مقاله را بخوانید). در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد. هر وقت فلش سیمبیوت فضایی را بر تن داشت میتوانست به کمك او راه برود. در ضمن فلش تامپسون اولین ونومي بود که در مبارزه از سلاح ها و تجهیزات نظامي بر علیه دشمنان خود استفاده میکرد. در کل به نظر میرسید فلش تامپسون موفق شده کاملا سیمبیوت را تحت کنترل خود دربیاورد. البته دولت امریکا نوعي سیستم اطمینان در سیمبیوت کار گذاشته تا اگر ياغي شد و دست به اعمال شریرانه زد، آن را غیر فعال کند. اين ونوم مدت ها عضو گروه "محافظین کهکشان" بود. اما در نهایت سیمبیوت ونوم نزد ادی براک برگشت. شاید ادی براک معروف ترین و اصلی ترین میزبان ونوم باشد، اما فلش تامپسون در جایگاه اول این لیست قرار میگیرد، چون او ثابت کرد که در همکاری با سیمییوت، حتی از ادی براک هم موفق تر است. ضمنا او اولین میزبانی بود که از ونوم به عنوان شریک و هم‌گروهی خود یاد میکرد و البته سیمبیوت هم به همین شکل او را خطاب قرار می‌داد. این دو در طی ماجراجویی های فراوا‌ن‌شان، کاملا اعتماد یکدیگر را به دست آوردند و هر کدام از آنها در کنار دیگری، به بهترین چیزی که می‌توانستند تبدیل شدند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبعمقاله سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "پادشاه سیاه پوش" (KING IN BLACK) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-08-24 08:57
سلام آقای یارویسی خیلی فوق العاده بود خسته نباشید
شما که دیگه کل اطلاعات این بنده خدا (ونوم) رو در آوردید. اگه سونی یکی از این مقالات رو میخوند شاید فیلم رو بهتر میساخت. البته این مقاله رو نباید بخونه چون شخصیت های فرعی و بدون داستان بیشتری یهو وارد دنیاش میشن و تا چند سال آینده باید با گروت ونومیزه شده ی سونی ورس رو به رو بشیم!!!!!
این همه میزبان مختلف که تازه فقط ۱ از ۵ شون تو این مقاله اومدن، هیچ کدوم به اندازه ی ادی جذاب و خفن نیستن.
به نظرم اگه مقاله از جهت اینکه "چه کسانی بیشتر توانایی نگهداری سیمبیوت را دارند؟"، پیتر تو رطبه ی آخر قرار میگرفت. چون خود ونوم گفته اگه بخوایم از ۵ ستاره (ستاره به منظور طاقت میزبانه) به میزبان هاش نمره بدیم، پیتر/مرد عنکبوتی بدترین میزبانش بوده و کلا ۱ ستاره میگیره!
(راستی دیلان چرا تو مقاله نبود؟ البته ترجمس ولی دلیل نمیشه؛ ونوم اصلی الان اونه! عجیبا غریبا)
نقل قول کردن
spiderman2099
#2 spiderman2099 1400-08-24 09:02
مقاله عالی بود من با مورد 6 ددپول خیلی حال میکنم دیوانگی ددپول با وحشیگری سیمبیوت چه چیز خفنی میشه
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-08-24 09:11
#1:
دیلان تازه با سیمبیوت ونوم پیوند خورده و حالا حالا ها مونده ببینیم چقدر روی سیمبیوت ونوم کنترل داره (هر چند که سیمبیوت ونوم او قبلا توسط پدرش رام شده)
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-08-24 10:11
به نقل از mtm:
#1:
دیلان تازه با سیمبیوت ونوم پیوند خورده و حالا حالا ها مونده ببینیم چقدر روی سیمبیوت ونوم کنترل داره (هر چند که سیمبیوت ونوم او قبلا توسط پدرش رام شده)

آهان بله از اون جهت؛ در واقع میشه گفت ونوم های برتر در طول سالها رو داخل مقاله آوردن. (حالا که کامنت بالاییم رو میخونم متوجه شدم "رتبه" رو با ت دسته دار نوشتم :-* ) البته اینطور که پیش میره دیگه ونوم رو نمیشه دقیقا با ادی براک شناخت، دیگه گذشت اون زمان!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-08-24 10:23
سلام
ممنون بابت مقاله.
یه نصیحت بهتون میکنم برای هر وقت که سیمبیوت سراغ شما اومد. حتما اراده خودتون رو قوی کنید و سعی کنید در برابر وسوسه هاش ایستادگی کنید! خب، این کار اینطوری هم که گفته میشه راحت نیست اما هستند بعضی ها که این کار رو خوب انجام میدادند. انگار وقتی سیمبیوت به سراغ شما میاد، سه راه دارید. یا اینکه باید سیمبیوت رو برای کار های شریرانه تحت کنترل بگیرید یا اینکه اون رو برای کارهای خیر تحت کنترل بگیرید یا ادی براک باشید و تکلیفتون با خودتون معلوم نباشه! اما از این گذشته که چه کسایی از سیمبیوت در چه راهی استفاده کردند، سوال اینجاست که هر میزبان به چه اندازه ای روی سیمبیوت کنترل داشتند؟
موارد ابتدایی لیست رو بعضا نمیدونستم و بعضی هاشون جالب بودند. مثلا آنه وینگ که معلومه خودش هم برای اون قتل ها شیطونی کرده و اصلا همش سیمبیوت نبوده که در نهایت باعث عذاب وجدان و خودکشی او شد. یا قضیه گروت که ازش خبر نداشتم و خدایی جمله کسی که همش میگه "من گروت هستم!" بعد از پیوند با سیمبیوت باید دم به دقیقه بگه "من ونوم هستم!" ظاهر ترسناکی هم داره. این دکتر اختاپوس هم انگار وقتی رفته توی بدن اسپایدی به هر چی که میرسیده میگفته "برتر!" ولی یکی نیست بگه آخه تو اگه "برتر" بودی بعد از اسپایدرمن شدن به غلط کردن نمی افتادی و پیتر پارکر رو برنمیگردوندی! ولی خب به هر حال پیوند او با سیمبیوت میتونه جالب باشه و ظاهر خوبی هم داره. فکر کنید آدم کله شق و یه دنده ای مثل ژنرال راس که تلاش های دیوانه واری برای گرفتن هالک کرده، زمانی که به هالک قرمز تبدیل شده، با سیمبیوت ونوم و شبح انتقام گوست رایدر پیوند بخوره! دیگه مگه کسی میتونه جلوی این رو بگیره؟! اگر هم طرفدار ونوم و گوست رایدر هستید و دوست دارید بدونید ترکیب اونا چطور میشه، این نسخه از ژنرال راس برای شما ساخته شده! اما صبر کنید! اگر فکر میکنید تا الان چیزهای دیوانه واری نگاه کردید، وایسید تا مورد ددپول رو ببینید. یعنی برای دیوانه شدن در محضر ددپول فقط یک لحظه کافیه، فقط یک لحظه!! یعنی کافیه به مدت کوتاهی باهاش نشست و برخاست داشته باشید تا کلا مثل خودش بشید. خب سیمبیوت بیچاره وقتی که به ددپول پیوند خورد چنین حسی رو داشت که خب اصلا هم حس خوبی نیست. برای همین به نظرم هر وقت اسپایدی با سیمبیوت جنگید، بعدش بره یه چندتا مشت و لگد به ددپول بزنه که همه این آتیش ها از گور اون بلند میشه! فکر کنم بتونید حدس بزنید اگر کسانی مثل لی پرایس یا مک کارگن که قدرت کافی برای مقابله با وسوسه های سیمبیوت رو ندارند با سیمبویت پیوند بخورند چه اتفاقی میفته. تازه برای مورد لی پرایس اصلا وسوسه ای نبود! مرتیکه درباره نصیحت های خود سیمبیوت هم مقابله میکرد! دو تا ونوم خشن و بزن بهادر که از کشتن ملت ابایی ندارند و این کار رو مثل آب خوردن انجام میدن! اما برای سه گزینه اول لیست جدی میشه. پیتر پارکر کسی بود که مدت نسبتا زیادی با سیمبیوت پیوند خورد و تونست اون رو تا حدی کنترل کنه. یعنی در اوایل سعی کرد از او در کارهای خوبی استفاده کنه. اما رفته رفته وقتی دید سیمبیوت روی اون تاثیر بدی میذاشت ازش دوری کرد. ادی براک هم کسی بوده که بیشترین شخصی بود که اون رو به عنوان ونوم میشناسیم و در سال های اخیر تونسته سیمبیوت رو بیشتر و بیشتر تحت کنترل بگیره و باهاش کارهای خوبی انجام بده. و البته فکر کنم توی کمیک "ونوم: پایان" هم دیدیم که درجه سازش او با سیمبیوت ۱۰۰ درصد بود! (اگر اشتباه نکنم.) پس میبینیم که این نکات نشون میدن او کنترل خوبی روی سیمبیوت داره. و البته یوجین فلش تامپسون که ما میدونیم وقتی تبدیل به مامور ونوم شد سعی کرد کارهای خوبی انجام بده و در این مسئله تا حد زیادی موفق بود. که مدت نسبتا طولانی هم سیمبیوت رو برتن داشت و ظاهر جالبی هم داشت. پس این سه نفر بیشترین کنترل رو روی سیمبیوت داشتند.
با تشکر.
نقل قول کردن
mtdjjp
#6 mtdjjp 1400-08-24 11:05
من انتظار داشتم ادی اول باشه بعدش فلش
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#7 Spectacular-SpiderMan 1400-08-24 11:18
باز هم یک مقاله شاهکار دیگه از سایت اسپایدی
واقعا که تشکر ویژه از تمامی نویسندگان سایت که هر کدوم بهترینن
واقعا دیگه سیر تا پیاز ونوم در اومد : :lol:
ونوم از شخصیت های خیلی خاص و عجیب به هر حال کلی هم تا حالا میزبان داشته از پیتر پارکر آروم و دوست داشتنی تا ادی و مک گارگن هر کدوم هم به نوعی موفق به کنترلش شدن البته سیمبیوت هم این وسط خیلی کارها با میزبان هاش کرده نمونش همین پیتر خودمون که چه تاثیری روی روحیاتش گذاشت ( در انیمیشن تحسین شده مرد عنکبوتی خارق العاده به خوبی این تاثیر نشان داده شد) و البته خودش هم از میزبانش آسیب هایی دیده مثل لی پرایس که ونوم رو مجبور به اعمال شرورانه کرد
یا ددپول که باعث این مشکلات روانی ونوم شد
به هر حال فلش تامپسون واقعا در کنترل سیمبیوت بهترین بود و تونست روحیات شرورانه ونوم رو کنترل کنه البته ادی براک هم که یکی از شناخته شده ترین میزبانان ونوم ولی فلش تامپسون توی کنترل این سیمبیوت بهتر عمل کرد البته باید صبر کرد و دید دیلان چه می‌کنه شاید این لیست رو تغییر داد!
باتشکر از خانواده اسپایدی الحق که همیشه بهترینی
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#8 mokhtAR KID 1400-08-24 12:42
یک نکته بهتر نبود ددپول را اخر میگزاشتید چون هیچ گونه کنترلی رو سیمبیوت نداشت ( کلا چند دقیقه دستش بود ونوم :-* بعد شاکی شد رفت )
نقل قول کردن
Incredible Spider-Man
#9 Incredible Spider-Man 1400-08-24 13:11
سلام بر بهترین و بزرگترین خانواده کمیک
عضو جدید سایت هستم و خوشحال از پیوستن به شما
امیدوارم بتونم نظرات خوبی بدم و لایق عضویت در سایت اسپایدی باشم

دیگه فکر میکنم سیر تا پیاز ونوم در اومده یعنی اینقدر که ما با مقالات با ونوم آشنا شدیم خود سونی آشنا نیست :lol:
ونوم شخصیت عجیبیه و کلی هم میزبان داشته و واقعا از همه روحیات یا به قولی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد میزبان داشته
خب بعضی هاشون مثل پیتر پارکر خودمون آروم و دوست داشتنی ( البته تا قبل از پیوند با سیمبیوت بعدش سیمبیوت روحیاتش رو تغییر داد تا اینکه از سرش خلاص شد) و بعضی هام مثل مک گارگن وحشی البته ونوم خودش هم از میزباناش بی نصیب نبوده نمونش لی پرایس البته بر عکسم بوده در واقع رتبه اول این مقاله که واقعا هم شایستگیش رو داشت تونست ونوم رو کنترل کنه و یه قهرمان ازش بسازه
البته ادی هم که دیگه هر کسی می دونه که شناخته شده ترین میزبان سیمبیوت ونومه
ونوم فراز و نشیب های زیادی داشته و از دشمن سرسخت اسپایدی تونسته به تکامل بیشتری برسه که دیگه هم که دیگه کلا و واقعا به یه قهرمان تبدیل شده
البته میزبانانش هم توی تکاملش نقش داشتن
خب به هر حال ونوم و میزبان های معروفش دیگه کاملا شناخته شده اند و باید دید دیلان چه می‌کنه آیا می‌تونه خودش رو وارد این لیست کنه؟ باید دید...
نقل قول کردن
king venom
#10 king venom 1400-08-24 13:38
از نظر من ادی بهترین میزبان سیمبیوت تو تمام دوران ها بوده اونم بخاطر وجه اشتراکات بین این دوتا که ما یه قطره ازش رو تو فیلمای ونوم دیدیم ولی تو کمیک خیلی پیچیده تر از این حرفاست! این دو مثل دوتا پازل ناقص و آسیب دیده هستن که همدیگه رو کامل میکنن، چیزایی که پشت سر گذاشتن باعث شده حسابی به هم وابسته بشن ، چون انگار جفتشون دوتا موجودی هستن که توسط جامعه خودشون طرد شدن و بجز همدیگه کسی رو ندارن که بهشون اهمیت بده (البته الان ادی دیلان رو داره) همچنین جفتشون از تنها بودن وحشت دارن
ولی فلش تامپسون از این نظر پراهمیته که وجه خوب سیمبیوت رو دیده و باهاش مثل یک سلاح یا حیوون رفتار نکرده ، با اینکه براک میکس ترین میزبان با سیمبیوت هست ولی زمینه ساز این پیوند پیچیده نفرت جفتشون از اسپایدرمن بوده و این باعث شد جفتشون ابتدا شرور بشن و با اینکه ادی زمینه رو برای مثبت شدن شخصیت ونوم آماده کرده این فلش بوده که این پتانسیل سیمبیوت رو به بهترین نحو بکار گرفت و مهم ترینشم اینه که اون کاری کرد که سیمبیوت دیگه از نفرت میزبان تغذیه نکنه و سعی در به تسخیر درآوردن میزبان هاش نداشته باشه و به همین خاطره که وقتی تو امیزینگ اسپایدرمن 800 سیمبیوت به پیتر پیوند خورد دیگه سعی نمیکرد پیتر رو کنترل کنه و حتی وقتی نزدیک بود که وحشی بشه فلش قبل مرگش جفتشونو منصرف کرد و این یکی از بهترین تغییرات مثبت برای شخصیت ونوم بوده بعلاوه تغییراتی که بعدا دانی کیتس به این شخصیت اضافه کرده!!
ولی پیتر؟! اون بنظرم جزو بدترین میزبانان سیمبیوته چون طرد شدن سیمبیوت توسط پیتر باعث شرور شدنش شد و با اینکه حس قهرمانانه اسپایدی رو سیمبیوت تاثیراتی داشت ولی بیشتر از این هیچ تاثیر مثبتی رو سیمبیوت نداشته!!
حالا ایا پیتر میتونسته مثل فلش و ادی رو سیمبیوت تسلط پیدا کنه و ازش برای اعمال قهرمانانه استفاده کنه ولی نکرده؟؟!! ظاهرا بله!! تو رویداد دنیای ونومی ما یه نسخه از اسپایدرمن داشتیم که با اینکه از ماهیت سیمبیوت بعنوان موجودی زنده خبر داشت ولی باز به طریقی تونسته رو سیمبیوت تسلط پیدا کنه و باهاش همزیستی کنه ، کاری که اسپایدی دنیای اصلی نکرده!! پیتر بیشتر بخاطر ترس از سیمبیوت، سعی نکرده مثل ادی و فلش سیمبیوت رو درک کنه و حتی برای اصلاح کردن رفتارش تلاش کنه و صرفا اونو فقط بعنوان یه هیولا با دهنی پر از دندون میبینه!! نه بیشتر!!
درکل مثل دیگر مقالات ونومی سایت اینم خیلی خوب بود!!!
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#11 Ehsan Spider 1400-08-24 14:11
سلام

مقاله جالبی بود کیا جان. واقعا دستت درد نکنه داداش فوق‌العاده و مفید بود. دست استاد هم بابت این انتخاب خوب درد نکنه.

به نظرم رتبه بندی نویسنده screenrant درست بوده و هماهنگی خاص و عمیقی بین ونوم و فلش وجود داشته البته خودم از نزدیک شاهدش نبودم و نخوندمش ولی گفته های کیا جان توی مورد ۱ منو قانع کرد.

باید بگم این اواخر و توی ران دانی کیتس، ونوم و ادی تبدیل به بهترین خودشون شدن و تعامل و همکاریشون باهم خیلی جالب و دوست داشتنی بود. واقعا ادی بهترین میزبان برای ونومه، کیتس کاری کرد که دیگه فکر کنیم این دو بدون هم بی معنی هستن. شیمی بی‌نظیری بینشون حکم فرماست.

بازم ممنون داداش :


مورد ۸ خط ۶ : « در جسم مرد عنکیوتی بود» استاد اینجا «عنکبوتی» به صورت «عنکیوتی»، «ی» به جای «ب» تایپ شده.
مورد ۷ خط ۴ : «و همیشه از اونا اسبفاده کرده تا...». استاد اینجا «استفاده» به صورت «اسبفاده» تایپ شده.

استاد توی مورد ۳ گفته شده مردعنکبوتی به سیاره بیاندر رفته بود ولی فکر کنم درستش سیاره بتل ورده.

مورد ۲ خط ۷ : « پبوند خاص و جدایی ناپذیری...» استاد اینجا «پیوند» به صورت «پبوند» تایپ شده.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-08-24 14:41
به نقل از king venom:

ولی پیتر؟! اون بنظرم جزو بدترین میزبانان سیمبیوته چون طرد شدن سیمبیوت توسط پیتر باعث شرور شدنش شد و با اینکه حس قهرمانانه اسپایدی رو سیمبیوت تاثیراتی داشت ولی بیشتر از این هیچ تاثیر مثبتی رو سیمبیوت نداشته!!
حالا ایا پیتر میتونسته مثل فلش و ادی رو سیمبیوت تسلط پیدا کنه و ازش برای اعمال قهرمانانه استفاده کنه ولی نکرده؟؟!! ظاهرا بله!! تو رویداد دنیای ونومی ما یه نسخه از اسپایدرمن داشتیم که با اینکه از ماهیت سیمبیوت بعنوان موجودی زنده خبر داشت ولی باز به طریقی تونسته رو سیمبیوت تسلط پیدا کنه و باهاش همزیستی کنه ، کاری که اسپایدی دنیای اصلی نکرده!! پیتر بیشتر بخاطر ترس از سیمبیوت، سعی نکرده مثل ادی و فلش سیمبیوت رو درک کنه و حتی برای اصلاح کردن رفتارش تلاش کنه و صرفا اونو فقط بعنوان یه هیولا با دهنی پر از دندون میبینه!! نه بیشتر!!

ببینید شما فقط دارید اتفاقاتی که درون کمیک هاست رو نگاه میکنید و از خودتون نمیرسید چه اتفاقی بیرون کمیک ها افتاده. چرا این نکته رو به ذهنتون نمیارید که این اتفاقاتی که شما بین سیمبیوت و ادی میگید مال سال ۲۰۲۱ هست و رابطه پیتر با سیمبیوت مال دهه ۸۰ و ۹۰! از اون موقع تا حالا میدونید چقدر سیمبیوت و داستات هاش فرق کرده؟ اون اول سیمبیوت اصلا شخصیت نبود؟ یه انگل فضایی بود که میخواست با ادی براک پیوند بخوره و یک "شرور" بشه. تکرار میکنم "شرور"! در واقع توی اون دوران اصلا به ذهن کسی نمیرسید که بعد ها قراره ونوم ضد قهرمان یا قهرمان بشه. اصلا از این خبر ها نبود. سیمبیوت شخصیت الان رو نداشت و از فضا اومد و به یک خبیث تبدیل شد، همین! این چیزی که شما الان میگید و عمق رابطه بین ادی و سیمبیوت رو دانی کیتس در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به وجود آورد. در حالی که سیمبیوت در دهه ۸۰ و ۹۰ اصلا این حرف ها سرش نمیشد، اصلا نمیشد اون رو رام کرد. در واقع تنها کاری که اون میتونست بکنه پرورش دادن خشم و پرخاشگری درون موجودات هست. ادی براک برای این تونست با سیمبیوت در اون دوره ارتباط بگیره، چون سیمبیوت عقده های اون رو برجسته کرد و به یک خبیث تبدیلش کرد. بعدها مخصوصا در داستان های کیتس شخصیت سیمبیوت و ادی عمق بیشتری پیدا کرد که اون موقع هم کار از کار گذشته و رابطه پیتر و سیمبیوت به پایان رسیده. و گرنه شما مطمئن باشید اگر این شخصیتی که الان سیمبیوت داره با پیتر پیوند بخوره، پیتر خیلی زودتر و بهتر میتونه اون درک کنه و آرامش کنه چون اگر ادی فقط به خاطر پیتر فکر میکنه یه طرد شده است، پیتر از اول زندگیش یه طرد شده از جامعه به حساب میاد!
پس معلوم میشه که نمیشه پیتر رو یکی بدترین میزبان های سیمبیوت نامید چون او کاری رو میکرد که باید میکرد و برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار اون رو از خودش دور کرد.
نقل قول کردن
Amirreza-85
#13 Amirreza-85 1400-08-24 16:04
عالی بود خسته نباشید یکی از موضوعاتی بود که واقعا برام سوال بود.بسیار عالی بود
نقل قول کردن
king venom
#14 king venom 1400-08-24 19:58
به نقل از AM SM BM SM:
[quote name="king venom"]
ببینید شما فقط دارید اتفاقاتی که درون کمیک هاست رو نگاه میکنید و از خودتون نمیرسید چه اتفاقی بیرون کمیک ها افتاده. چرا این نکته رو به ذهنتون نمیارید که این اتفاقاتی که شما بین سیمبیوت و ادی میگید مال سال ۲۰۲۱ هست و رابطه پیتر با سیمبیوت مال دهه ۸۰ و ۹۰! از اون موقع تا حالا میدونید چقدر سیمبیوت و داستات هاش فرق کرده؟ اون اول سیمبیوت اصلا شخصیت نبود؟ یه انگل فضایی بود که میخواست با ادی براک پیوند بخوره و یک "شرور" بشه. تکرار میکنم "شرور"! در واقع توی اون دوران اصلا به ذهن کسی نمیرسید که بعد ها قراره ونوم ضد قهرمان یا قهرمان بشه. اصلا از این خبر ها نبود. سیمبیوت شخصیت الان رو نداشت و از فضا اومد و به یک خبیث تبدیل شد، همین! این چیزی که شما الان میگید و عمق رابطه بین ادی و سیمبیوت رو دانی کیتس در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به وجود آورد. در حالی که سیمبیوت در دهه ۸۰ و ۹۰ اصلا این حرف ها سرش نمیشد، اصلا نمیشد اون رو رام کرد. در واقع تنها کاری که اون میتونست بکنه پرورش دادن خشم و پرخاشگری درون موجودات هست. ادی براک برای این تونست با سیمبیوت در اون دوره ارتباط بگیره، چون سیمبیوت عقده های اون رو برجسته کرد و به یک خبیث تبدیلش کرد. بعدها مخصوصا در داستان های کیتس شخصیت سیمبیوت و ادی عمق بیشتری پیدا کرد که اون موقع هم کار از کار گذشته و رابطه پیتر و سیمبیوت به پایان رسیده. و گرنه شما مطمئن باشید اگر این شخصیتی که الان سیمبیوت داره با پیتر پیوند بخوره، پیتر خیلی زودتر و بهتر میتونه اون درک کنه و آرامش کنه چون اگر ادی فقط به خاطر پیتر فکر میکنه یه طرد شده است، پیتر از اول زندگیش یه طرد شده از جامعه به حساب میاد!
پس معلوم میشه که نمیشه پیتر رو یکی بدترین میزبان های سیمبیوت نامید چون او کاری رو میکرد که باید میکرد و برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار اون رو از خودش دور کرد.

منم میگم که اگه میخواست میتونست حتی بهتر سیمبیوت رو محار کنه ولی خب بقیه حرفایی که زدین هم درست مسلما وقتی برای اولین بار سیمبیوت تو سکرت وارز معرفی شد خالقینش انتظار نداشتن که یه لباس لجنی به یه ضدقهارمان محبوب و بعدها سیاره سیمبیوت ها و مامور ونوم و شمشیر افسانه ای و نال و خدایان و خلقت و سلستیال ها و... ختم بشه!! ولی خب با این حال هنوزم تاثیر چندانی رو سیمبیوت نداشته که اونو جزو میزبانان برتر کنه ، ولی اگه دورانی رو که سیمبیوت برتن پارکر بود رو حساب کنیم شاید بشه!! و نکته دوم پیتر یه طرد شده از جامعه نیست به هیچ وجه اونم با وجود خانواده ای مثل عمو بن و می پارکر یا دوستانی مثل هری ازبورن و مری جین و گوئن و... که با همه ابن شخصیت ها بزرگ شده و به پیتر لایه های شخصیتی عمیقی داده، چیزی که ادی نداشت نه والدین دلسوزی مثل بن و می نه دوستانی مثل هری و مری جین و همه میدونن اخر شغل روزنامه نگاریش هم به چی ختم شد!! پس از این نظر پیتر قابل مقایسه با ادی نیست! به همین دلیله که خلق دیلان یه حرکت هوشمندانه از طرف کیتس بود چون باعث رشد و عمق بیشتر شخصیت پردازی ادی شد و تمایل بیشتر ادی به انجام اعمال ابرقهرمانانه! و همچنین دیلان باعث شد بعد از تقریبا سه دهه ادی و پیتر یه رابطه دوستی جدی رو آغاز کنن (میبینی یه شخصیت فرعی چقدر میتونه تاثیر گذار باشه!!) درکل بحث یکم رفت تو آفساید ولی خب بنظرم گفتنش ضروری بود.
نقل قول کردن
Elise
#15 Elise 1402-09-11 14:42
Woah! I'm really loving the template/theme of this website.

It's simple, yet effective. A lot of times it's hard to
get that "perfect balance" between superb usability and appearance.

I must say you've done a superb job with this. In addition, the site loads very fast for me on Opera.

Exceptional site!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45