رتبه بندی 10 لباس برتر «بن رایلی» (Ben Reilly)

رتبه-بندی-10-لباس-برتر-بن-رایلی-ben-reilly-اسکارلت-لسپایدر-کلن-کلون-مردعنکبوتی-اسپایدرمن-کاستوم-کاستیوم

دیروز داستان "دارک وب" خاتمه یافت و دورانی تاریک و ظاهری جدید برای کلون مرد عنکبوتی یعنی «بن رایلی» به پایان رسید. به همین مناسبت میخواهیم نگاهی بیندازیم به لباس های مختلف این شخصیت در دنیای کمیک ...

 

10- دومین لباس اسکارلت اسپایدر

بن رایلی

در رویداد "توطئه کلونی" که اخیرا منتشر شد (اینجا هم به طور کامل ترجمه شده) شاهد بودیم که کلون معروف ساخته شده از روی پیتر پارکر یعنی «بن رایلی» برگشت منتهی در قالب شخصیت خبیثی به نام «شغال» که در ساختن کلون تبحر داره! در هر حال اتفاقاتی افتاد که باعث شد مارول سری جدید کمیک های بن رایلی رو منتشر کنه. متاسفانه در شماره های نخست این کمیک (که اینجا ترجمه شده) لباسی بر تن او دیدیم که خیلی هواداران رو عصبانی کرد. این لباس شباهتی با لباس کلاسیک بن رایلی در دهه 90 میلادی که به اسکارلت اسپایدر معروف شده بود، نداشت. بدتر این که یک هودی داشت و دهان روی ماسک هم خیلی عجیب و مضحک شده بود! ولی معلوم شد این لباس مقطعی بوده و بن رایلی به ناچار اون رو پوشیده بوده و خیلی زود عوض شد.

 

9- لباس کلاسیک مرد عنکبوتی

لباس مرد عنکبوتی بن رایلی

ما اولین بار بن رایلی را در شماره 149 مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم (در همون داستان معروف سرگذشت کلون که تو سایت ما هم اینجا در حال ترجمه شده). در این شماره دیدیم که شغال اولین کلون موفق خودش رو از روی پیتر پارکر ساخته که تمام قدرت ها و حافظه او را هم داره و  حس میکنه که پیتر پارکر واقعیه! بعدش شغال باعث شد تا مرد عنکبوتی با این کلون مبارزه کنه (در حالی که یک بمب داشت به انفجار نزدیک میشد) ... در پایان اما این کلون جلوی بمب را گرفت ولی خودش وسط انفجار گیر کرد و ظاهرا کشته شد. لباسی که او بر تن داشت در واقع همان لباس کلاسیک مرد عنکبوتی بود که شغال بر تنش کرده بود.

 

8- لباس "سالهای از دست رفته"

لباس "سالهای از دست رفته"

در مورد قبلی گفتیم که پس از خلق شدن بن رایلی در دنیای کمیک توسط شغال و مبارزه اش با اسپایدرمن اصلی، خوانندگان بر این باور بودند که کشته شده است. اما چندین سال بعد معلوم شد که بن رایلی نمرده بوده و پس از بیدار شدن در جایی که پیتر جسدش را رها کرده بود (دودکش یک کارخانه) تصمیم گرفت نیویورک را ترک کند و نام بن رایلی را برای خودش برگزید. در سال 1995، مارول یکی مینی سریز تنها عنوان "سالهای از دست رفته" (Lost Years) منتشر ساخت که به خوانندگان نشان داد او در این سالها که کسی ازش خبر نداشت چیکار میکرده. در این سری دیدیم که حس مسئولیت پذیری بن رایلی در چند نوبت باعث شده تا به مردم کمک کنه. او برای مخفی کردن هویتش از لباسی موقتی و دست ساز استفاده میکرد که به لباس Lost Years معروف شده. این لباس در حقیقت از دست ها و صورت بانداژ شده تشکیل شده بود به همراه یک تی شرت سفید رنگ و شلوار جین!

 

7- لباس شغال

لباس شغال اسکارلت اسپایدر

طی داستان «توطئهٔ کلونی» (که اینجا به طور کامل ترجمه شده است) پس از دو دهه شاهد حضور مجدد بن رایلی در کمیک‌های اسپایدرمن بودیم. در این داستان فاش شد که پس از مرگِ بن در کلون ساگای دوم، «مایلز وارن» یا همان «شغال» از بقایای او استفاده کرد تا او را به زندگی بازگرداند. وارن به فرآیند جدیدی در کلون‌سازی رسیده بود که کلون‌های به‌وجودآمده طی آن تا لحظهٔ پیش از مرگ حافظهٔ خود را حفظ می‌نمودند؛ امّا مشکلی که وجود داشت این بود که این کلون‌ها پس از مدّتی دچار فروپاشی سلولی می‌شدند. بنابراین وارن سعی کرد از بن به‌عنوان موش آزمایشگاهی برای به تکامل‌رساندنِ این فرآیند استفاده کند. او بن رایلی را غل‌وزنجیر کرد و 27بار به شیوه‌های مختلف او را کُشت و زنده کرد! بن که در نتیجهٔ این آزمایش‌ها آسیب روانی شدیدی دیده بود، بالاخره توانست خود را آزاد کند و پس از غلبه به مایلز وارن تصمیم گرفت به شغال جدید تبدیل شود. البته باید در نظر داشت که انگیزه‌ها و اعمال بن دست‌کم در ذهن خودش خبیثانه نبودند و او تنها قصد داشت با تکنولوژی شغال افرادی را که مرگ‌شان به گردن اسپایدرمن بود را به زندگی بازگرداند. بعدتر البته ابعاد کار او با تأسیس شرکتی دارویی تحت عنوان «New U Technology» و تلاش برای خدمت به بشریت با بازگرداندن عزیزان ازدست‌رفتهٔ باقیِ مردم گسترده‌تر شد و ... در هر حال لباسی که بن در این داستان بر تن داشت از کت و شلواری قرمز زنگ و ماسکی که از «آنوبیس» (خدای مرگ و مردگان و تدفین در مصر باستان) الهام گرفته شده بود. 

 

6- لباس "دم دستی"

لباس موقتی اسکارلت اسپایدر

بن رایلی پس از ترک نیویورک، 5 سال در جاده ها و شهرها آواره بود. ولی وقتی متوجه شد که زن عموی عزیزش در بستر بیماری افتاده، تصمیم گرفت به نیویورک برگردد. درسته که او دیگر از اون لباس کلاسیک اسپایدرمن استفاده نمیکرد ولی ماسک و دستکش هایش را داشت. بنابراین وقتی مجبور شد به کمک پیتر پارکر بره، از همان دستکش و ماسک کلاسیک کلاسیک اسپایدرمن به همراه لباس های عادی اش استفاده کرد که به لباس "دم دستی" یا Makeshift معروف شده. لازم به ذکره که پیتر پارکر نیز بعدا از ظاهر مشابهی منتهی با دستکش و ماسک لباس سیاه خود استفاده کرد (این مقاله را بخوانید).

 

5- لباس "اسپایدر-کارنیج"

اسپایدر کارنیج

داستانی  در شماره 410 سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد که در آن کلتوس کسدی را دیدیم که در تیمارستان "راون کرافت" در بند است و سرپرست امنیتی آنجا هم جان جیمسون، است. در همین کمیک دیدیم که کارنیج دارد دردسر درست میکند. پس اگر کسدی در بند است قضیه این کارنیج چیه؟ سپس مشخص می شود که سیمبیوت، جان جیمسون را تحت کنترل خود گرفته است و دلیل آنکه کارنیج هم کمی "قهرمانانه" تر عمل می کند همین است. ولی سیمبیوت کارنیج با دربر گرفتن مغز او، او را بسیار خشن تر از قبل می کند و خب اسپایدرمن (بن رایلی) از راه می رسد و میفهمد سیمبیوت کارنیج نه تنها جیمسون را تحت کنترل خود گرفته ، بلکه داشته از اون سواستفاده می کرده تا یک میزبان قوی تر پیدا کند. بن رابلی وقتی سعی کرد سیمبیوت کارنیح رو از جان جیمسون جدا کنه این سیمبیوت بهش پیوند خورد و آنها با هم تبدیل می شوند به «اسپایدر-کارنیج»! این داستان زمانی نوشته شد که هر ماه، 4عنوان از کمیک های اسپایدرمن چاپ می شد بنابراین اسپایدر-کارنیج در تمام این عناوین حضور داشت تا اینکه بالاخره بن رایلی و کارنیج از یکدیگر جدا شدند. در هر حال ظاهر جدیدش دارای پیچک های سیمبیوتی قرمز رنگ بود. چنگال های تیز و برنده ای هم پیدا کرده بود و ماسکش هم با اون لبخند بزرگ که رویش دیده میشد به صورت کارنیج شبیه شده بود!

 

4- لباس "کَزیم"

لباس "کَزیم"

در انتهای داستان "بیاند" (که در مورد شماره 2 بهش اشاره شده)  متوجه شدیم که بن رایلی برخی از خاطرات مشترک خود با پیتر پارکر را از دست داده است. او برای به دست آوردن این خاطرات (که توسط بیاند" ازش ربوده شده بود) دست به هرکاری زد و حتی با پیتر جنگید و در نهایت در شماره 93 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (که اینجا ترجمه شده است) در معرض نوعی پولیمر آزمایشی قرار گرفت که باعث جهش ژنتیکی اش شد. در نتیجه دارای قابلیت های جدید دارک و اسمش نیز شد «کزیم» (Chasm) به معنای "شکاف" یا "ورطه". ظاهرش هم به رنگ بنفش و سبز درآمد و نوعی انرژی نیز ازش ساطع میشد.

در هر حال، بن رایلی در هیبت کزیم به شخصیتی خبیث تبدیل شد و دیدیم که دارد با شخصیت خبیثی دیگری مثل «مادلین پرایور» (ملقب به «ملکه ی اجنه») که حاکم بُعد برزخ شده، همکاری میکند. تا اینکه آنها در رویداد "دارک وِب" (اینجا ترجمه شده است) با هم متحد شدند و دیدیم که شهر نیویورک را به حالت جهنمی در آوردند و ارتشی از موجودات برزخ شکل دادند تا به زمین حمله کنند. اما درست وقتی که مادلین میخواست حمله ی برزخ به نیویورک را متوقف کند، کزیم و دوست دخترش (جانین گادبی که به قدرت های برزخی و جادویی دست یافته و لقب "هالوز ایو" را پیدا کرده است)، داس روح (soul-scythe) وی را دزدیدند و این باعث شد تا کزیم پادشاه برزخ شود.

پادشاه کزیم

اما در نهایت شکست خوردند و دیدیم که بن رایلی در برزخ بسر میبرد و هنوز هم از پیتر پارکر کینه به دل دارد.

 

3- لباس "اسپایدر-بِن"

لباس اسپایدر بن

در دهه 90 میلادی و در بحبوحه داستان منفور Clone Saga و به خاطر دسیسه های «نورمن آزبورن»، پیتر پاركر به اين باور رسيد كرد كه كلون است و بن ریلی اسپایدرمن واقعی! بنابراین پیتر تصمیم گرفت بازنشسته شود و به همراه همسرش «مری جين» به سفر برود. بن رایلی كه خودش را تنها اسپایدرمن میدانست، در شماره 0 از كمیك Sensational Spider-Man، لباس اسكارلت اسپایدر (که در مورد شماره 1 همین مقاله بهش اشاره شده) را كنار گذاشت و لباس جدیدی بر تن كرد. این لباس به "اسپایدر بن" (Spider-Ben) معروف است. این لباس دارای لوگوی عنکبوتی بزرگتری روی سینه اش بود که تمام بالا تنه را دربر میگرفت. ضمن اینکه چکمه ها و دستکش هایش دو رنگ بودند. همچنین مثل لباس قبلی اش، وب شوترهایش را روی لباس می بست.

 

2- لباس بیاند

لباس بیاند

چندی پیش در سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که شرکت خبیث "بیاند" (Beyond) نزد بن رایلی رفت و ازش خواست تا براشون کار کنه تا اینجوری یه نسخه "شرکتی" از اسپایدرمن داشته باشه. بیاند بهش یک لباس ویژه جدید درست کرد که دیزاینش شباهت های به لباس کلاسیک او داشت ولی از فن آوری و گجت های پیشرفته در آن بهره گرفته شده بود. در واقع، از نوعی پولیمر پیشرفته ساخته شده بود که وقتی ضربه دریافت میکرد، سخت تر میشد! بنابراین به راحتی میتونست در مقابل آتش و گلوله مقاومت و حالتی زرهی پیدا کنه. وب شوترهایش در الیاف لباس پنهان شده بود و نوعی پَد (pad) روی دستکش هایش بود که آدم را به یاد لباس سیاه مرد عنکبوتی مینداخت. ضمن اینکه گجت هایی هم داشت مثل اسپینرت (spinneret) که نوعی وسیله مکانیکی بود که از لباسش خارج میشد و پاهای عنکبوتی شکل داشت که به دور حریف حلقه میزد و او را به دام مینداخت (عکسش اینجاست). ضمن اینکه یک تیم پشتیبانی به ریاست «مارکوس مومپلایسر» او را هدایت میکرد.

 

1- لباس اسکارلت اسپایدر

اولین لباس اسکارلت اسپایدر

وقتی بن رایلی تبدیل به اسکارلت اسپایدر شد تلاشش رو کرد تا خودش را تا جای ممکن از مرد عنکبوتی متمایز کنه. لباس اسکارلت اسپایدر هم در همین راستا توسط او خلق شد زیرا دیزاین این لباس با لباس کلاسیک مرد عنکبوتی فرق داشت. ضمن اینکه وب شوترها و کمربند چند کاره اش را نیز روی کاستوم خود تعبیه کرده بود (البته بن رایلی وقتی جانشین پیتر پارکر شد، لباس جدیدی بر تن کرد که شباهت های بیشتری با لباس کلاسیک اسپایدرمن داشت. عکسش اینجاست). او همچنین تارهای خاصی داشت که بهشون تارهای اصابتی یا impact webbing میگفت یعنی وقتی به حریف اصابت میکرد مثل یک کلاف یا طناب آنها را در برمیگرفت و اسیرشون میکرد (عکسش اینجاست). همچنین از وب شوترهایش نوعی دارت های فلج کننده شلیک میکرد که بهشون «استینگرز» (Stingers) میگفت (عکسش اینجاست). این لباس اونقدر مهم و نمادین و موثر بود که همگان همچنان بن رایلی (اسکارلت اسپایدر) را با آن میشناسند!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قسمت آخر از رویداد "دارک وب" (DARK WEB) ترجمه شد + لینک دانلود

شماره 93 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 894 سابق!)

10 شخصیت مارول که خبر نداشتید «بن رایلی» شکستشان داده است

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

"سرگذشت كلون" – قسمت اول: معرفی «شغال» 

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

شماره 20 از کمیک "اسكارلت اسپایدر" ترجمه شد!

شماره 2 از کمیک SUPERIOR SPIDER-MAN TEAM-UP ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

تیم نویسندگی جدید عنوان «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» مشخص شد

عكس های زیبا از لباس آهنی مرد عنكبوتی + اسكارلت اسپایدر + بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

ترجمه فارسی شماره آخر از کمیک "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر"

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

باز هم پیش بینی نویسنده سایت SPIDEY.IR درست درآمد!

20 کلون برتر در دنیای کمیک

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

NimaZL1
#1 NimaZL1 1401-03-04 10:05
لباس اسکارلت اسپایدردر عین سادگی به ما ی کاستوم خفن و قشنگ رو نشون میده که امیدوارم داخل دنیای سینمایی هم شاهدش باشیم
نقل قول کردن
mhz
#2 mhz 1401-03-04 14:44
خیلی ممنون بابت این مقاله عالی بودین :-)
نقل قول کردن
Hellblazer
#3 Hellblazer 1401-03-04 20:26
خسته نباشید آقای ترابی.
ممنون بابت مقاله رتبه بندی.
واقعا هم لباس رتبه اول، لیاقت بودن در این رتبه رو داشت.
در عین سادگی بسیار زیباست.
نقل قول کردن
blaksummerz
#4 blaksummerz 1401-12-07 20:31
همه ی لباس ها خوب بودن
ولی هیچکدوم شماره ی یک نمیشه
البته شاید یکی از جذابیت های این لباس سبکیه که اغلبا این لباس در اون تصویرگری میشد:سبک پر زرق و برق دهه نودی.
در هرحال مقاله ی سیار جالبی بود. :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45