15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

در این مقاله به دیزاین یا طراحی ظاهر شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما میپردازیم که اگر استفاده میشدند احتمالا از آنچه در فیلم دیدیم بهتر میشدند!

  

15- جاگرنات (ددپول 2)

جاگرنات (ددپول 2)

شکل و ظاهر شخصیت «جاگرنات» در فیلم "ددپول 2" خوب بود . یعنی خیلی از آنچه در فیلم "مردان ایکس: آخرین ایستادگی" دیده بودیم بهتر بود. البته میتونست بهتر هم باشه. کافیه به این کانسپت آرت نگاه کنید. قرار بود «تیم میلر» (که بعدا از کارگردانی "ددپول 2" کنار رفت) از این ظاهر استفاده کنه. البته ایده کلی همونیه که در فیلم دیدیم ولی لباس جاگرنات فرق داره در اینجا . یعنی در یونیفرم زندانیان نیست و رنگ لباسش هم به دنیای کمیک نزدیک تره . لباس و کلاهش هم یک حالت ضربه خورده داره که جالبه. اون دستکش های فلزی هم فوق العاده هستند.

 

14- چهار شگفت انگیز (ددپول 2)

چهار شگفت انگیز (ددپول 2)

بله درست شنیدید ! «چهار شگفت انگیز» قرار بود حضوری هر چند کوتاه در فیلم "ددپول 2" داشته باشند. کانسپت آرت منتشر شده هم نشان میدهد که لباسشون قرار بوده جالب باشه. ولی در هر حال فاکس حتما فهمیده که قرار دادن شخصیت هایی مثل چهار شگفت انگیز گه غالبا محبوب خانواده ها به حساب میان در فیلمی با درجه R مثل "ددپول 2" صحیح نمیباشد.

  

13- سوپرمن زنده است (Superman Lives)

سوپرمن زنده است (Superman Lives)

در این مقاله خدمتتون گفته بودم یکی از فیلم های دی سی که هرگز ساخته نشد "سوپرمن زنده است" (Superman Lives) نام دارد که تیم برتون در اواخر دهه 90 میلادی میخواست بسازه ولی کنسل شد. آقای «نیکلاس کیج» هم قرار بود نقش اصلی رو بازی کنه. یک عکس هم از او در لباس سوپرمن منتشر شده که باعث خنده و تمسخر هواداران شده! (اینجا). ولی این کانسپت آرت نشان میده که دیزاین اولیه لباس سوپرمن قرار بوده از نظر بصری عالی باشه. البته میگن سوپرمن قصد داشته در این فیلم چند تا لباس عوض کنه ولی در هر حال این چیزی که ما در این کانسپت آرت میبینیم خیلی خوبه.

  

12- رابین (بتمن برای همیشه)

 رابین (بتمن برای همیشه)

تیم برتون دو فیلم خیلی خوب از روی بتمن ساخت ولی نگرش و سبک او برای فیلم های بتمن باعث نگرانی وارنر شده بود. یعنی وارنر از لحن دارک و سیاه او خوشش نمی آمد و دوست داشت ظاهر فیلم های بتمن رو شاد و fun بکنه تا محصولات بچه گانه بیشتری از بتمن به فروش برسانه! بنابراین «جوئل شوماکر» جانشین برتون شد و دو فیلم افتضاح به نام های "بتمن برای همیشه" و "بتمن و رابین" تحویل ما داد که در هر دوی آنها رابین حاضر بود و چه لباس مسخره هم بر تن داشت! اما این طرح اولیه نشان میدهد که تیم برتون اگر قسمت سوم را هم خودش میساخت میتونست لااقل از نظر بصری رابین رو به دنیای کمیک وفادار به تصویر بکشه.

  

11- سپاه نووا (نگهبانان کهکشان)

سپاه نووا (نگهبانان کهکشان)

"نگهبانان کهکشان" فیلم شگفت انگیزی بود که واقعا «جیمز گان» در آن از هیچ یک شاهکار بی نظیر ساخت. اما شاید بتوان گفت دیزاین یونیفرم اعضای "سپاه نووا" (Nova Corps) در این فیلم زیاد جالب و چشمگیر نبود یعنی خیلی زمخت و بی آب و رنگ بودند. کلاهخود جالبی هم نداشتند. البته منطقی بود که اونطور به نظر برسند چون باید ظاهری سفت و سخت و مقرراتی میداشتند تا از یاغیانی مثل نگهبانان کهکشان متمایز میشدند. ولی در این کانسپت آرت میبینید که قرار بود ظاهری باحال تر از آنها در فیلم شاهد باشیم.

  

10- مانتیس (نگهبانان کهکشان 2)

 مانتیس (نگهبانان کهکشان 2)

دیزاین کردن شخصیت مانتیس واقعا چالش بزرگی بود . او قرار بود از نظر شخصیتی و قابلیت های فوق بشری بسیار از نسخه دنیای کمیک خودش متفاوت باشه . ضمن این که پوست سبز او هم تغییر کرد چون قبلا شخصیتی با پوست سبز معرفی کرده بودند (گامورا) و نمیخواستند تکراری عمل کنند. در ضمن باید جوری عمل میکردند که مانتیس هم خواص جذاب انسانی داشته باشه و هم ظاهری حشره مانند. در نهایت هم ظاهر مانتیس خیلی عالی شد ولی این کانسپت آرت که اثر طراح معروف آقای «اندی پارک» میباشد شاید بهتر هم باشه چون هم بیشتر خاصیت بیگانه داره و در عین حال جذابیت هم داره!

  

9- اودین (ثور)

 اودین (ثور)

سال 2011 مارول با فیلم "ثور" ریسکی ترین فیلم خودش تا آن موقع را ساخت. چون ثور تا آن زمان شخصیت درجه یک و خیلی محبوبی در دنیای کمیک به حساب نمی آمد . ضمن این که دنیای او نسبت به مثلا آیرون من تخیلی و فانتزی تره. بنابراین مارول سعی کرد دنیای ثور و ازگارد را تا حد زیادی به دنیای واقعیت نزدیک کنه. ظاهر شخصیت ها هم خوب بودند ولی از اون حالت فانتزی که در آثار «جک کربی» موج میزنه فاصله داشتند. اما این کانسپت آرت نشون میده مثلا اودین قرار بوده ظاهرش کمیک بوکی تر باشه. در هر حال جالبه که وقتی مارول در فیلم "راگناروک" به سیم آخر زد و خیلی رفت تو مایه های فانتزی و آثار جک کربی، موفق تر هم شد و هم هوادارا و هم منتقدا بیشتر خوششون اومد.

  

8- ساحره (جوخه خودکشی)

 ساحره (جوخه خودکشی)

واقعا دنیای سینمایی دی سی از نظر شخصیت های خبیث کارنامه خوبی نداشته. یکی از بدترین های این فرنچایز برمیگرده به شخصیت «ساحره» که در فیلم "جوخه خودکشی" از او رونمایی شد. اولش هواداران خوشحال و ذوق زده شدند که قراره او را بر پرده سینما ببینند چون در دنیای کمیک بوک تاریخچه غنی دارد (از نظر روانشناختی هم پیچیدگی های زیادی داره). اما در نهایت او به یک ویلن کلیشه ای که میخواد دنیا رو بگیره تبدیل شد. نحوه به تصویر کشیده شدن این شخصیت با واکنش منفی و سنگین هواداران روبرو گشت و خیلی ها حتی او را یکی از بدترین خبیث های تاریخ دنیای کمیک دانستند. در کل لباس های شخصیت های فیلم "جوخه خودکشی" به دو دسته تقسیم میشوند. برخی خیلی خوب بودند و برخی هم نه و مورد تمسخر هواداران قرار گرفتند. لباس ساحره هم جزو ضعیف ها بود. ولی این کانسپت آرت ها نشون میدن میتونست بهتر باشه. البته قطعا برای خلق اونا به جلوه های ویژه رایانه ای زیادی نیاز بوده و به همین دلیل رو آورده اند به یک لباس ساده تر که در فیلم دیدیم.

  

7- سوامپ ثینگ (جاستیس لیگ دارک)

 سوامپ ثینگ (جاستیس لیگ دارک)

"جاستیس لیگ دارک" یکی از اون پروژه های دیسی/وارنر است که سالهاست میگن قراره ساخته بشه ولی بعیده هرگز ساخته بشه ! قبلا حتی صحبت هایی بود مبنی بر این که قراره هنرمند بزرگی همچون «گیلرمو دل تورو» این فیلم رو بسازه ولی منصرف شد. ولی در هر حال طرح های اولیه فیلم نشون میده که شخصیت «سوامپ ثینگ» قرار بوده از نظر ظاهری معرکه باشه در این فیلم! قطعا با جلوه های ویژه خیلی زیبا از آب در میومده (البته اگه از این طرح استفاده میکردند).

  

6- گوگو توماگو (6 قهرمان بزرگ)

 گوگو توماگو (6 قهرمان بزرگ)

انیمیشن موفق Big Hero 6 از روی یکی از کمیک های گمنام مارول ساخته شده (در این مقاله توضیح داده بودم) ولی در کل اقتباس آزادانه ای محسوب میشه. بنابراین ظاهر شخصیت ها هم خیلی تغییر کرد. حتی اولش میگن داستان قرار بوده حول و حوش یک گروه نینجایی که بیس بال بازی میکنند بچرخه! یعنی گروه قهرمانان ما باید لباس های نینجایی میپوشیدند تا با این نینجاهای بیس بال دوست مبارزه کنند! طرح اولیه یکی از این لباس ها را بر تن شخصیت «گوگو توماگو» ملاحظه میکنید که واقعا جالبه.

  

5- اپوکالیپس (ایکس من: آخرالزمان)

 اپوکالیپس (ایکس من: آخرالزمان)

خط بین ترسناک بودن و مضحک بودن یک لباس کمیک بوکی در دنیای سینما خیلی باریک است. متاسفانه دیزاین شخصیت پرابهتی مثل «اپوکالیپس» در فیلم X-Men: Apocalypse میره به سمت اون قسمت مضحک! واقعا چه قدر حیف شد که اون همه استعداد بازیگری اقای «اسکار آیزاک» زیر اون همه گریم احمقانه دفن شد! ولی قطعا اگر از ایده این کانسپت ارت استفاده کرده بودند خیلی خیلی بهتر میشد. اون خصوصیات اصلی و نمادین دنیای کمیک در این ظاهر به چشم میخوره ولی در عوض ساده تر شده و به همین دلیل ترسناک و تهدید آمیز جلوه میکنه.

 

4- حالت روح دکتر استرنج (دکتر استرنج)

 حالت روح دکتر استرنج (دکتر استرنج)

دکتر استرنج در دنیای کمیک میتونه از جسم خودش خارج بشه و به صورت روح در بیاد. به این حالت میگن astral form. در فیلم این حالت رو به صورتی نشون دادن که قبلا بارها و بارها در دنیای سینما برای ارواح دیده بودیم. اما این کانسپت آرت ویژگی منحصر به فردی داره که واقعا حیف شد به کار نرفت.

   

3- استپن ولف (جاستیس لیگ)

 استپن ولف (جاستیس لیگ)

این طرح اولیه و مورد استفاده قرار نگرفته برای خبیث فیلم "جاستیس لیگ" یعنی «استپن ولف» بی عیب و نقص نیست. چون خیلی شلوغه و آدم رو یاد ربات های سری فیلم های "ترنسفرمرز" میندازه ولی از اونی که در فیلم به کار رفت خیلی بهتره. ضمن این که این طرح اولیه برای شخصیتی مثل استپن ولف که به صورت رایانه ای خلق شده خیلی منطقی تر به نظر میاد.

  

2- پویزن آیوی (بتمن و رابین)

پویزن آیوی

"بتمن و رابین" به عقیده اکثر کارشناسان بدترین فیلم کمیک بوکی تاریخ سینماست. میگن در پشت صحنه هم خیلی اختلاف نظر بین سازندگان فیلم وجود داشته. لباس های شخصیت ها هم با کم ترین ذوق و سلیقه خلق شدند (از اون لباس مسخره بتمن و رابین هر چی کمتر بگیم بهتره!). اینجا هم کانسپت آرتی مورد استفاده قرار نگرفته برای شخصیت خبیث «پویزن آیوی» را میبینیم که توسط طراحی به نام «تیم بورگارد» خلق شد و هم زیباتر از اون چیزیه که در فیلم به کار رفت و هم این که به کمیک ها وفادار تره.

  

1- گرین گابلین (مرد عنکبوتی 1)

گرین گابلین (مرد عنکبوتی 1)

کارشناسان و منتقدين سينما در اينکه فيلم "اسپايدرمن" (2002) يکي از بهترين آثاري است که تا به حال از روي کميک هاي ابرقهرماني اقتباس شده ، شکي ندارند. با اين حال بسياري از هواداران اعتقاد دارند که لباسي که "گرين گابلين" يا جن سبز (The Green Goblin) در اين فيلم به تن دارد اصلا جالب نيست و با ظاهر نامتعارف و منحصر به فرد او در کميک هاي کلاسيک اسپايدرمن همخواني ندارد. اما چندی پیش ویدئویی منتشر شد (در اینجا) که با مشاهده آن معلوم ميشود آقاي «سم ریمی» (کارگردان فیلم) ابتدا ميخواسته از ظاهر و لباس متفاوتي براي گرين گابلين استفاده کند اما روساي سوني با اين کار مخالفت کرده اند زيرا به عقيده آنها اين لباس تا حد زيادي براي کودکان و خردسالان ترسناک میشده. واقعا حیف ...

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2018

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

طراحی های اولیه از «لیزارد» در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

تصاویری از لباس‌های به كار گرفته نشده اسپایدرمن!

15 لباس شگفت انگیزی که هواداران برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

CONCEPT ART های فوق العاده از فيلم "اسپايدرمن شگفت انگيز"

طرح های بکار گرفته نشده گرین گابلین در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

طرح های بکار گرفته نشده راینو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

پرواز طولانی والچر برای رسیدن به پرده سینما!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 17:48
لطفا مقاله رو مثل همیشه با دقت بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
شرلوک
#2 شرلوک 1397-07-26 12:27
حیف گرین گابلین !
نقل قول کردن
Amir_marvel
#3 Amir_marvel 1397-07-26 13:04
مقاله عالی بود حیف جاگرنات و روح استرنج استپن ولف ظاهرشون خیلی عالی بود تو این مقاله
نقل قول کردن
darth vader
#4 darth vader 1397-07-26 13:33
ولی من از گرین گابلین زرهی که استفاده شد بیشتر خوشم میاد ولی بقیه رو اگه استفاده می کردن خیلی خوب می شد(بجز اودین و آپوکالیپس)
نقل قول کردن
omiDeadpool
#5 omiDeadpool 1397-07-26 16:10
به نقل از darth vader:
ولی من از گرین گابلین زرهی که استفاده شد بیشتر خوشم میاد ولی بقیه رو اگه استفاده می کردن خیلی خوب می شد(بجز اودین و آپوکالیپس)

نظرت محترم ولی فکر کنم شما تنها انسان کره زمین باشی که از اون لباس مسخره گابلین بیشتر خوشت میاد
نقل قول کردن
darth vader
#6 darth vader 1397-07-26 19:02
#5
خیلی ممنون :lol: (فقط یک چیز، مسخره رو در نظراتت به کار نبر چون دیگه از حالت نظر در میاد و به توهین تبدیل می شه )
ببخشید من امروز رفتم تو چند تا مقاله درست بالا نمیاره و خراب می شه (با موبایل می رم) اگه رسیدگی بشه ممنون می شم
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1397-07-26 22:59
اون ظاهر گرین گابلین خیلی ترسناکه :eek: و همچنین بهترین گزینه.
من یه جا یه طرج دیدم برای الکترو که اونم نسبت به فیلمش خیلی قشنگ بود و به ظاهر کمیک بوکش خیلی نزدیک بود.
(البته اگه واقعی باشه :-* )

البته تو همین سایت بود که کانسپت آرت لیزارد رو واسه ی فیلم دوم سم ریمی دیدم که اونم خیلی ترسناک بود که خوشبختانه منصرف شده و از دکتر اتو اکتاویوس استفاده کردند :lol:

چهره آپوکالیپس هم خیلی بهتر از چیزیه که تو فیلم دیدیم.
نقل قول کردن
dan spidey
#8 dan spidey 1397-07-26 23:09
تاجایی که من میدونم سم ریمی کارگردان فیلمای ترسناکه پس بعید نیست یه ریشه ترسناکی داشته باشه فیلماش :-*
نقل قول کردن
master spider
#9 master spider 1399-05-23 14:36
مثل همیشه عالی بود. بشخصه کانسپت آرت دکتر استرنج و جاگرنات و گرین گابلین رو دوست داشتم. درضمن ببخشید یکم نقدام دیر شد دارم چندین کمیک رو نقد میکنم تا همش رو یه جا بذارم. ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45