Spidey.ir هفت ساله شد!

هفت سالگی اسپایدی!

 ۱۵ مهر سالروز تاسیس سایت spidey.ir .

  

امروز روزی است که باعث شد اتفاقی مهم رخ دهد. روزی است که قدم قدم پله های شناخت یه شخصیت کمیک بوکی طی شد و همه ما علاقه مندان به این مهم، با همراهی کردن آن مسبب پیشرفت خودمان همراه سایت با شیرجه زدن در اعماق دنیای شیرین و رنگارنگ آن شدیم. دنیایی که درک شدنش توسط خیلی از اطرافیان و نزدیکانمان کاری غیرممکن و گاهی غیرقابل پذیرش است. اینکه جایی وجود دارد که ما طرفداران کمیک بوکی در آن به بحث و مناظره بپردازیم خودش نعمت بزرگی است که به وسیلهٔ شخصی بیشترین حق را برگردن دوستداران کمیک بوک دارد، به این شکل امکان پذیر نبود. روزگاری بود که اکثریت ما توسط جمعی از دوستانمون بخاطر علایقمان مسخره می شدیم، اما تاسیس این سایت منجر شد که سر خودمان را بالا بگیریم و به راحتی راجع به چیزی که دوست داریم اظهار نظر کنیم و از بازگو کردن آن خجالت نکشیم. به همین خاطر در این سالگرد اولین کاری که باید انجام داد تشکری بی‌نهایت از بنیان گذار و مدیر خستگی ناپذیر سایت Spidey.ir، جناب استاد "مهدی ترابی مهربانی" است. کسی که به جرئت می توانم ادعا کنم پرهمت ترین و با اراده ترین شخصیت در بین تمامی افرادی است که در این کار دیده ام. هدف ثابت و اراده استوار ایشان در بنیان نهادن این سایت و به علاوه وجود تمام مشکلات و موانعی که در این راه پیش رویش قرار داشت، اندکی توقف نکرد و با همان هدف معین به راهش ادامه داد. شاید اگر این سایت با همت ایشان تاسیس نمی شد روند پیشرفت دانش کمیک بوکی در ایران انقدر بالا نمی رفت. کسی که با میدان دادن به افرادی مثل ما اجازه داد که حرف هایی که نمی توان هر جایی زد را در بهترین جا و در بهترین مکان با خیالی آسوده بزنیم.

علاوه بر این نباید از الطاف تمام عزیزانی که در این سایت مشغول به کار بوده اند، چشم پوشی کرد چرا که حمایت آن ها باعث شد، اسپایدی بیش از پیش روند چشمگیری را در پیش گیرد و به بزرگترین و پربازدید ترین مرجع کمیک بوکی در ایران تبدیل شود! کمیک هایی که با دقت زیاد در ترجمه و نظارت فوق العاده آن به همراه چاشنی سرعت و کیفیت فوق العاده بالای آن ترجمه میشدند و به صورت رایگان در اختیار عاشقان این عرصه قرار می گیرند، اخباری که با تمام جزئیات و در کمترین زمان ممکن پوشش داده می شوند، مقاله هایی که به قلم نویسندگان با اطلاعات این سایت تألیف و یا ترجمه میشد. وجود آن ها به طور حتم قوت قلبی به تمامی همکاران بوده و بدون لطف و زحمات شبانه روزی این عزیزان پله های ترقی طی نمیشد.

تشکر میکنیم از نویسندگان، مترجمان، ادیتور ها، مدیران و تمام عزیزانی که در قسمتی از این راه با ما همراه بوده اند. تشکر از تمام دوستان و کاربران دوست‌داشتنی سایت که همواره در کنار ما بوده اند و با ارائه پیشنهادات و نظرات مفید و تخصصی شان، کمک قابل توجهی در انگیزه دادن به عزیزان سایت و البته پیمودن گام های پیشرفت سطح دانش کمیک بوکی را پیشکش کرده اند. دوستانی که در این راه بی ادعا به ما یاری رسانده ممنونیم؛ رسیدن سایت به این جایگاه کنونی بی شک بدون این عزیزان مقدر نبود. اما نباید از یاد برد که اسپایدی سایتی است که علی رغم عنوانش که توجه ویژه ای به شخصیت مردعنکبوتی دارد اما با این وجود سرشار است از مطالب و مقالات مختلف راجع به شخصیت های رنگارنگ و مختلف کمیک بوکی. اینجا جاییست که می توان اطلاعات جامعی در حوزهٔ کمیک در آن یافت و همین مطالب باعث شده افرادی در آن بزرگ شوند که از بی اطلاعی خارج شده و با چشمی باز از دنیای کمیک لذت ببرند. اینجا دایرة المعارف دنیای کمیک بوک است.

با آرزوی موفقیت، سلامتی و پیشرفت روزافزون تا سال آینده، در پناه حق!

احمد فقیه

یاعلی🤚🏻

نخستین وب سایت تخصصی مرد عنکبوتی در ایران

سایت spidey.ir

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Th3VeNoM
#1 Th3VeNoM 1398-07-15 23:44
از اواسط سال ۹۳ که باهاتونم ولی تازه تو سایت عضو شدم انشاالله تا صد سالگی سایت هم باهاتونم مرسی از تمام دوستان و دست اندرکاران زحمتکش سایت که مارو با دنیای کمیک و مخصوصا مارول و مرد عنکبوتی اخت دادن یادمه اولین کمیکی که از سایت گرفتم شماره ۲۳ مرد عنکبوتی برتر بود که بخاطر ادزت و ترجمه قشنگش رفتم و نسخه فیزیکیش رو گیر اوردم و هنوز هم دارم باز هم بابت همه چیز ممنون
نقل قول کردن
hadializade60
#2 hadializade60 1398-07-16 00:04
تبریک میگم به آقای ترابی و تمام دوستان زحمتکشی که سالهاست با تلاشی بی وقفه و قطعا صبور در مقابل سختیها به این راه ادامه دادند.
قطعا این سایت به اولین سایت و بزرگترین سایت کمیک ایران تبدیل خواهد شد و با توجه به شناختی که از نفوذ کمیک در ایران دارم ، به سایتی پربیننده و شناخته شده بدل خواهد شد.
دورنمای عالی و پرباری در انتظار این سایته و تمام این زحمات نتیجه تلاش تعداد زیادی از کمیک دوستانه که باوجود تمام بی توجهی ها بصورت خودجوش و مردمی اقدام به ترجمه کتاب ، گرافیک ، ترجمه مقالات ،ترجمه اخبار ،آشنا کردن فارسی زبانان با ادبیات کمیک و ... کرده اند.
بی شک همه این عزیزان لایق چنین نتیجه پرباری هستند و نام خود را در پایه ادبیات کمیک پایدار خواهند کرد.
دورنمایی که شخصا از سایت میبینم مبدل شدن به سایتی جامع در مورد نه تنها مردعنکبوتی که بلکه تمام کمیک ها و شخصیتهای مارول و سایر کمیک هاست .
ترجمه مقالات و بروز بودن این سایت (برای مثال ترجمه مقالات همزمان با آمدن فیلم ها و خطوط زمانی تمام کاراکترها و کمیک ها) باعث شده این سایت کاملا در مقامی مرتفع و دست نیافتنی قرار بگیره .
بالشخصه از تمامی زحمات تمامی عزیزانی که با زحمات خود در جامعه ای که فقدان کتاب های کمیک کاملا محسوسه تشکر میکنم.
و خطاب به تمامی هموطنانم میگم که علارغم بی مهری ها ترجمه این کتاب ها به دلایلی از قبیل بروز بودن ادبیات با پیشرفته ترین کشورهای جهان ، لزوم وجود شخصیت های قهرمان برای همزات پنداری کودکان و آشنائی با اخلاقیات مثبت و منفی ، آشنائی با فرهنگ کشورهای بیگانه و... بسیار احساس میشه.
شاید کشور ما فرهنگ غنی داشته باشه بطوری که کشورهائی از قبیل ترکیه و تاجیکستان در حال دزدیدن ادبیات و بزرگان ادبی ما هستند ولی ندانستن ادبیات کشورها ما رو در گذشته نگاه میداره و جلوی پیشرفت ما رو خواهد گرفت.
و مهمتر از همه کودکان ما در نبود تلاش برای کمیک ایرانی دچار فقدان اخلاقی خواهند شد. تا زمانیکه بستر مناسب برای ایجاد شخصیت های ایرانی وجود داشته باشه ناگزیر به استفاده از کمیک های غربی هستیم . قطعا آرزوی ما دیدن کمیک هائی از پهلوانان ایرانیه ولی وقتی هنوز کسی کمیک رو نمیشناسه چگونه روزی کمیک ایرانی بسازیم؟ این سایت با آشنا کردن کودکان سرزمین با صنعت کمیک آغازگر راهی برای بوجودآمدن کمیک ایرانی است.و این مطلب قطعا عملی مثبته که مرهون زحمات زحمتکشان این سایته.تلاشهای سایت اسپایدی قطعا خدمتی مثبت به کودکان ایرانیه.
من به نمایندگی از تیم ققنوس خوشحالم که خدمت کوچکی به ایران میکنم و از عوامل سایت ممنونم که موقعیت خدمت رو برای ما مهیا کرده اند.
سالهاست ادبیات ما چیز جدیدی برای ارائه نداشته و تلاش های فرهنگی میتونند بسیار ارزشمند باشند.

هادی علیزاده - تیم ققنوس
نقل قول کردن
Spectacular Spider Man
#3 Spectacular Spider Man 1398-07-16 00:32
با سلام و عرض ادب به همه.تبریک میگم به همه عضو سایت مخصوصا به جناب ترابی که اینقدر برای من یا افرادی مثل من که با این سایت عشقمون به اسپایدی و یا حتی بقیه کاراکتر های کمیک بیشتر شد و علم کمیکیمون رو به شدت افزایش داد واقعا استاد ترابی و صد البته تمام کسانی که برای ما فن های تازه کار مقاله های جذاب و ترجمه کمیک ها با بالاترین کیفیت ممکن ترجمه کردند بزارید راحت بگم دم همتون گرم واقعا هر کاری کنم کمه اینو میگم چون اگه این سایت نبود من هیچوقت نمی تونستم شماره 15 فانتزی اسپایدرمن رو بخونم و اگه نمی خوندم الان ادم دیگه ای بودم واقعا تو این سه سالی که با سایتتون اشنا شدم ادم دیگه ای شدم واقعا دم همتون گرم مطمعن هستم که این سایت همیشه به کار خودش ادامه میده و در زمینه کمیک بوک همیشه حرف اول رو در خاورمیانه میزنه
نقل قول کردن
amazing barbod
#4 amazing barbod 1398-07-16 00:44
مبارکه! :-)
واقعا تخصصی ترین سایت کمیک بوکی ایران.ترکوندید.
برام باعث افتخاره که از سال ۹۴ عضو چنین سایت محشری هستم.ممنون از همه اونایی که از اول بودن. :-)
ایشالا همینجوری پیشرفت کنیم ;-)
نقل قول کردن
spider pool
#5 spider pool 1398-07-16 03:16
اقای ترابی و تمامی نویسنده ها،مترجمین و ادیتور های سایت همه و همه خسته نباشید سه سال و نیمه که با این سایتم و همیشه برام یه افتخار بزرگ بوده
نقل قول کردن
we_are_bfe
#6 we_are_bfe 1398-07-16 10:03
بهترین سایته کامیک بوکیه جهان تولدت مبارک ❤❤❤❤
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1398-07-16 11:07
حدود ۱۵ ساله که غرق در علاقه به دنیای رنگارنگ کمیک هستم ولی یادم نمیره چه زمان‌هایی که به واسطه عدم فرهنگ سازی در کشور نمی تونستم علاقم رو بازگو کنم، اما یادمه به محض تاسیس سایت به دور و اطرافیام گفتم" بفرمایید حالا دیدین؟! حالا چی میگین؟!" از اون روز تو همون ۷سال پیش بود که دیگه سرمونو بالا گرفتیم و همین طور که سایت رشد میکرد و باتجربه میشد، دانش ما هم باهاش رشد میکرد و سایتی که صرفا فکر میکردیم فقط قراره به ما جرعت بیان حوزه مورد علاقمونو بده، تبدیل به یکی از تخصصی ترین سایت‌های ایران شد! رفته رفته سایت با مدیریت پخته‌تر استاد ترابی همراه شد و سپس با جذب و میدان‌دهی به نویسندگانِ جواهر قلمی همچون آقایان گرانقدر: فقیه، رضایی؛ حیدری، ریاحی، محمد مبین و سایر دوستانی که فراموش کردن بنده رو میبخشند به همراه خانم ساداتی‌فر و تحت معیت و رهبری استاد ترابی سایت را به سمت قله‌های سعادتش پرتاب کردند. همچنین تیم‌های ترجمه فوق حرفه‌ای سایت علی الخصوص ققنوس و بقیه عزیزان بخش ترجمه با ترجمه‌های بی بدیلشان چنان بانک عظیم و جامعی از کمیک‌های ترجمه شده را پدید آوردند که سبب افتخار هممون شد.
چه کسی میتونه مقالات جذاب استاد ترابی مثل ۷۵لحظه برتر و ۱۰۰ شخصیت برتر رو فراموش کنه و کیه که مثل یک دایره‌المعارف بارها بهشون سر نزده باشه؟! کیه که مقالات مناسبتی استاد رو فراموش کرده باشه؟ کیه که با مقالات دیوانه‌وار و دیتکتیویِ آقای فقیه به اوج لذت نرسیده باشه؟ کیه که سنگ تموم گذاشتن اقای فقیه برای اندگیم رو فراموش کرده باشه؟ کیه که ترجه‌های کمیک‌های بروز تیم ققنوس رو با اون کیفیت و سرعت و دقت رو فراموش کرده باشه؟ چه لحظات تلخ و شیرینی که با هم تو این ۷ سال تجربه نکردیم، از خبر ورود اسپایدی به ام‌سی‌یو گرفته تا فروش دیوانه وار و عجیب بلک پنتر و خبر خوشحال کننده خریدن فاکس و خبر بد اخراج جیمز گان و خبر ناراحت کننده در گذشت استن لی و خبر بازگشت جیمز گان و رکوردشکنی شیرین اندگیم و خروج اسپایدی و بازگشت دوباره آن و... که همگی باعث شدند همه ما بعنوان بخشی از جامعه کمیک ایران کنار هم اشک شوق و افسوس سر دهیم، امیدواری‌ها و نا امیدی‌ها...
خلاصه اگه بخوام مورد بشمارم باید تا شب تایپ کنم ولی این بخش کوچکی از خاطرات این سایت بود که بدون لطف استادمون آقای ترابی ناممکن بود پس میخوام ازتون نهایت تشکر رو داشته باشم استاد! شمایی که قطعا بیشتر از منِ حقیر بابت جو آلوده جامعه کمیک ایران ناخرسند هستین اما با وجود این جو کثیف فعلی با استوارانه در این مسیر حرکت میکنین و بدونین که دست حمایت ما همیشه پشت شما و این سایته...

در آخر میخوام من هم به نوبه خودم بعنوان یک عضو این سایت به همه اعضای محترم و گرانقدر و فرهیخته سایت و نیز مدیران و نویسندگان و مترجمان مذکور تبریک عرض میکنم و امیدوارم تا صد سال دیگه هر سال همچین روزی این زادروز رو به هم تبریک بگیم، بدون جو آلوده فعلی در برخی رسانه‌های بیمار. به امید اون روز...
#مرسی استاد
#مرسی اسپایدی
#مرسی کمیک
نقل قول کردن
North-wolf
#8 North-wolf 1398-07-16 11:32
خلاصه بگم
قبل از سال 93 ک عضو اسپایدی بشم اطلاعات کمیک بوکیم در حد اول ابتدایی بود
بعد از آشنایی با اسپایدی؛ خب اسپایدی دانشگاهیمون کرد :-)
ان شاءالله یه صفر کنار اون 7 بیاد و جشن 70 سالگی رو هم دور هم بگیریم
نقل قول کردن
I am Ironman
#9 I am Ironman 1398-07-16 12:51
مبارکه! زمان تاسیس سایت همزمان با تولد منه! 15 مهر :lol: من اصلا با کمیک آشنایی نداشتم اما به وسیله سایت اسپایدی با کمیک آشنا شدم. سایت اسپایدی همیشه حقیقت رو گفته براش فرقی نداشته که بقیه درموردش چی میگن. یه سری آدم بی شخصیت و بی فرهنگ همواره با بی احترامی های متعدد به این سایت بی شعوری خودشون رو همه نشون میدن. اسپایدی نشون داده که هرگز بیدی نیست که به این باد ها بلرزه و همیشه با مقالات دندان شکن به بی احترامی های این افراد مریض پاسخ داده! من از همین جا دست تک تک اعضا و مسئولان سایت رو میبوسم که با تلاش فراوان بهترین کمیک ها و مقالات رو برای ما ترجمه و ادیت می‌کنند. من از سال 94 با سایت اسپایدی هستم اما این تازگی ها عضو شدم اما همیشه با مقالات سایت سعی در افزایش اطلاعات کمیکی خودم داشتم. اسپایدی دات آی آر همیشه پاینده است و انشاءالله تا 700 سالگی که چه عرض کنم تا ابد با این سایت باشیم.!
نقل قول کردن
M.S.A
#10 M.S.A 1398-07-16 13:04
واقعا دم همه ی مدیران مترجمان و... گرررررررم
استاد ترابی،عمو مختار،اقای فقیه،اقایان علیزاده،خانم ساداتی فر،اقای حیدری و تمام کسانی که به این سایت کمک کردن و نامشون رو یادم نیست.
من هرجایی این سایت رو بهترین سایت ایرانی در زمینه ی کمیک معرفی کردم.
من با خواندن کمیک اسپایدرمن ۲۰۱۶ عاشق کمیک شدم.یه مدت گذشت و داشتم علاقم رو از دست می‌دادم (چون هیچکس اطرافم به کمیک علاقه نداشت.)تا اینکه با اسپایدی آشنا شدم.
بازم میگم:دمتون گرررررررم.
به امید دستاورد های بهتر.
نقل قول کردن
sara
#11 sara 1398-07-16 13:43
مبارک مبارک تولدت مبارک :D :D :D :D
تبریک جانانه به آقای ترابی موسس سایت و بقیه اعضای عزیز و محترم spidey و همچنین یه تشکر و خسته نباشید خدمت آقای فقیه
من یه پیشنهاد دارم میگم چطوره به مناسبت هفت سالگی سایت یه عکس از مدیران و نویسندگان سایت بذارید تا ما چهره شما عزیزان بشناسیم
نقل قول کردن
spidey force
#12 spidey force 1398-07-16 14:36
وای!!چه زود گذشت…!من هنوز فک میکردم دیروز جشن شش سالگی اسپایدی بود!
تبریک میگم و واقعا از اقای ترابی بخاطر تاسیس این سایت ممنونم،سایتی که به قول اقای فقیه کاری کرد که افتخار کنیم که کمیک فنیم.
و از تمامی مدیران،نویسندگا ن،مترجمان و ادیتوران سختکوش و خستگی ناپذیر بینهایت ممنونم.
نقل قول کردن
M.Mardukh
#13 M.Mardukh 1398-07-16 15:18
منت خدای را، عزّ و جل، که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت.

پس به آن بهانه شکرش را گویم که کسانی بسان من را به این سایت مفتخر فرمود تا بتوانیم به آن دنیا (دنیای کمیک) قدم در نهیم و از تک تک نفسهامان با آن لذت بریم.







و با تشکر فراوان از استاد نیک و محبوب دلهامان، استاد ترابی که این سایت را تأسیس کرد تا برای همیشه دل خوشی باشد برای من و کسانی مانند من.
نقل قول کردن
rezaaali
#14 rezaaali 1398-07-16 15:22
مبارک اسپادی دوست داشتنی.
بدون شک یکی از خاطره انگیز ترین و حرفه ای ترین وب سایت های ایرانی، همین سایت اسپادی هست و در خصوص زمینه فعالیتش که کمیک بوک هست بی رقیب و یکه تاز هست.
این رفتار حرفه ای و این شان بالا به دلیل مدیریت قوی، دست اندرکاران توانمند و هواداران عاشق هست که در این مدت با عشق و علاقه در کنار هم بودند.
به همه دوستان این سالگرد خاطره انگیز رو تبریک میگم :D
نقل قول کردن
amazing spider man
#15 amazing spider man 1398-07-16 15:34
یادمه اوساط کلاس چهارمم بود که توسط یکی از دوستان با سایت آشنا شدم و تا الان که کلاس یازدهمم هرروز سایت رو چک میکردم
یاد دورانی که اخبار سری امیزینگ و مردعنکبوتی برتر یا فیلتر شدن سایت و قضیه پوشش واندرومن رو بورس بود بخیر
به نوبه خودم هفت سالگی سایت رو به همه عزیزان تبریک میگم
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1398-07-16 15:59
با تشکر از همگی
من چند تا نکته رو عرض کنم
اولین اینکه درسته که من از تقریبا 20 سال پیش شروع کردم به صورت حرفه ای در مطبوعات ایران درباره کمیک نوشتن و حتی اولین کتاب مرجع کمیک بوک در ایران را نوشتم ولی spidey.ir اولین سایت تخصصی کمیک بوک ایران نیست! فانتزی کمیک اولین بود که متاسفانه مدتیه دیگه فعال نیست. اندکی بعد هم سایت spidey.ir تاسیس شد و الان هم بزرگترین سایت تخصصی هستش. پس اون بالا تو بنر این مطلب "اولین" باید تصحیح بشه
نکته بعدی اینه که من همیشه گفته ام و خواهم گفت که این سایت بدون مدیر فنی که سایت رو از نظر قالب تاسیس کرد و همیشه مشکلات فنی رو حل کرده، نمیتونست وجود داشته باشه و همیشه ازش ممنونم
نکته اخر اینه که سایت اگه پرمخاطب ترینه به لطف زحمات همه مدیران و نویسندگان و مترجمین و ادیتورهاست که از همشون تشکر میکنم
و البته مخاطبین و کاربران سایت که لطفشون همیشه شامل حال من و سایت بوده
در این بین به طور مشخص میخوام از امیر حسین رجبی و هاشم نیاز پور تشکر کنم که انصافا تو سال گذشته جور ترجمه/ادیت اکثر کمیک های سایت رو کشیدن
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#17 Cap-Spider Potter 1398-07-16 19:21
تبریک به همه.

باورم نمیشه انقدر زود یک سال گذشت...
این عمر ماست که داره به سرعت سپری میشه...
من فقط اومدم بگم خدارو شاکرم که چنین محفل صیمیمی و دوست داشتنی برای عاشقان کمیک توی ایران وجود داره.
واقعا چه خوش گفت جناب ریاحی شیرین سخن! که این سایت برای ما شبیه عمارت ایکس برای جهش یافته هاست...
با خودمون روراست باشیم، اسپایدی با دیگر سایت ها فرق داره، فقط بحث اطلاعات کمیک بوک و شخصیت هاش نیست، مثل یه خانواده میمونه و من هم تک تک اعضاش رو دوست دارم، همه شونو...
مثل همیشه هم از آقای ترابی تشکر ویژه میکنم، خیلی به ایشون مدیونم، شاید خودشون هم ندونند ولی واقعا همینطوره... فقط میتونم بگم دمش گرم!

اینم دل نوشته کوتاه و 4 - 5 خطی من به بهانه هفتمین سالگرد سایت..دیگه دلم نیومد فقط بیام یه تبریک خشک و خالی بگم و برم..

خدا قوت...
نقل قول کردن
wolverin_k
#18 wolverin_k 1398-07-16 19:24
زحمتی که جناب ترابی برای ما کشیدن از لحاظ بزرگی وتاثیر گذاری برابر با خلق مارول توسط استن لی کبیر بود و ایشون به اندازه مرحوم استنلی به گردن جامعه کمیک فارسی زبانان حق دارند چون این سایت تبدیل شده به دایرةالمعارف(هم ون ویکیپدیا ی خودمون :lol: ) کمیک فارسی که هرکی هر اطلاعاتی میخواد اول میاد این سایت برای پیدا کردنش به امید جشن 70 سالگی این سایت ;-)
نقل قول کردن
amisalar
#19 amisalar 1398-07-16 20:32
تبریک به تو تبریک به من تبریک به همه
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#20 Abootaleb2PAC 1398-07-16 21:08
سلام به همگی، واقعا ی سال چه زود گذشت.
خیلی خوشحالم که همچین سایتی هست تا بتونیم با هم درباره کمیک بحث کنیم و اطلاعاتمون رو ببریم بالا.
از استاد ترابی و بقیه ادمین ها و زحمتکش ها برای سایت واقعا متشکرم... ان شاالله تولد 70 سالگی
نقل قول کردن
a.v.s
#21 a.v.s 1398-07-16 22:24
تبریک میگم.
اگر این سایت نبود، الان این آدمی که هستم نبودم. هممون همینطور. اگر این سایت و زحمت هایی که براش کشیدند نبود، اطلاعاتمون در مورد کمیک بوک در حد فیلم هاش بود. یه سری از آدما هم داخل ایران هستند که مارول رو مسخره میکنند و فیلم های کیشلوفسکی و تارکوفسکی رو مبنای برترین فیلم ها قرار میدهند. ولی اگر واقعا از اون فیلم ها تاثیر میگرفتند، نمی آمدند که کلا هیچ فیلمی رو مسخره کنند. راستی راستی ما اونقدر از مارول از زندگی یاد گرفتیم این افراد از فیلم های تارکوفسکی و کیشلوفسکی و همینطور کارگردان های دیگه زندگی رو نیاموختند.
بزرگمردی و قهرمانی رو از مارول و همینطور دی سی و دارک هورس و ایمیج و والیانت یاد گرفتیم. البته بیشتر از مارول. پس کمیک بوک بی فایده نیست. آقای ترابی هم این رو فهمیده و می فهمه. کمیک بوک رو با وجودش لمس کرده و خواسته بقیه هم این رو لمس کنند. میخواست به دیگران بگه که هیچ اشکالی نداره اگر توی زندگیتون یک قهرمان هر چند تخیلی داشته باشید. به هر حال هر کس در زندگی الگویی داره و در قسمتی از زندگیمون، اون قهرمان رو سرمشق و سرلوحه زندگیمون قرار بدیم.
ما با الهام از شخصیت ها در زندگی مون و آشنا شدن با انواع شخصیت ها، زندگی کردن رو یاد میگیریم و بر تجربه مون می افزاییم. کمیک بوک الکی نیست. این شخصیت ها مزیت روانی و روانشناسی برای مردم دارند. بعضی از مردم ارتباط با اجتماع رو بلد نیستند، ولی کمیک بوک با نشون دادن انواع شخصیت پردازی ها که به ما نزدیک ترند، به ما مهارت می بخشه. حتی باعث میشوند بقیه رو درک کنیم. چرا یک نفر تبدیل به شخصیت منفی میشه؟ چرا یک نفر سعی داره به دیگران کمک کنه؟ چرا یک نفر به اعتقادات خودش پایبنده؟ کمیک بوک ها پیش زمینه بسیار خوبی هستند. نه فقط کمیک بوک، تمام داستان ها بخصوص رمان ها و مجله ها. البته کمیک بوک چون تصویریه و مردم با تصویر، یه چیزی بهتر یادشون میمونه، از این نظر بهتره.
برای همین به آقای ترابی مدیونم. هر کسی که تو ایران کمیک بوک رو دوست داره، به آقای ترابی مدیونه. فکر کنم خیلی از کانال های تلگرامی، بخاطر این سایت بوده که پیش قدم شدند و راه کمیک بوک رو دارند ادامه میدهند. البته آقای ترابی گفتند که اولین سایت کمیک بوک، فانتزی کمیکه. که در واقع سایت Spidey.ir بزرگترین سایت کمیک بوک در ایران محسوب میشه. این بخاطر زحمات اولیه مدیران سایت بوده و سپس معتقدان واقعی (True Believers) که همیشه رو به جلو (Face Front) بودند.
ممنون از تمام جامعه کمیک بوکی ایران که Spidey.ir پایه و اساس آن را تشکیل داد.
نقل قول کردن
علی قدیانی
#22 علی قدیانی 1398-07-16 22:49
واقعا باعث افتخارمه که عاشق کمیکم و از سال 94 اینجا تنها جایی بود که میتونستم تو سخت ترین روز ها بیام جایی که همه عین خودم بودن
طی این سالها که اومدم این سایت، مسیر و اهدافم تو زندگی خیلی تغییر کرد و موفقیت های زیادی دست پیدا کردم و همچنان ادامه داره که همه رو مدیون استاد هستم
خیلی ناراحتم که به خاطر مشغله فرصت نمیکنم توی سایت باشم. ولی امیدوارم یه روز باز هم بتونم برگردم.
از دوستانی هم که همراه سایت هستن تشکر میکنم.
ما که دیگه کم کم داریم فراموش میشیم ولی همیشه به بودن در اینجا افتخار میکنم.
با آرزوی بهترین ها برای استاد عزیز و اعضای سایت
نقل قول کردن
Arsham
#23 Arsham 1398-07-16 22:57
تبریک به همگی.

واقعا من هرچی که از کمیک بلدم از این سایت یاد گرفتم. سایتتون خیلی عالیه و همیشه واسه حرفاتون دلیل و منطق آوردید.مقاله هاتون واقعا عالی و پربار و جذابه و ماشالا تعدادشون اینقدر زیاده که هر چی بخونی بازم هست.دستتون درد نکنه که دانشتونو با ما به اشتراک گذاشتید. :roll:

به امید تولد هفتاد سالگی. ;-)
نقل قول کردن
Omid_Spider
#24 Omid_Spider 1398-07-16 23:00
مبارکه !
باعث افتخارمه که همه جا اعلام کنم سایت مورد علاقم سایت اسپایدی

ممنون که بود ی
هستی
و خواهی بود
نقل قول کردن
The spider
#25 The spider 1398-07-17 16:54
سلام
واقعا تبریک میگم تولد سایتمونو به تمام کاربرای سایت به خصوص اساتید و مدیران سایت امیدوارم همگی در کنار هم به بزرگ و بزرگتر کردن این سایت در سطح های بین المللی ادامه بدیم.
ممنونم که هفت سال زحمت کشیدین
نقل قول کردن
hosien
#26 hosien 1398-07-18 12:05
یادش بخیر یه بار اون زمانی که عضو نبودم تو سایت تولد 5 سالگی اسپایدی رو دیدم اون میقع تو این :cry: حالت بودم که چرا نمیتونم نظر بزارم و تبریک بگم اما حالا میتوم بگم
تبریک به تو تبریک به خودم تبریک به همه
ایشالله صد سالگی اسپایدی❤❤❤❤❤❤❤
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#27 Pooya-Spidey 1398-07-18 15:51
مبارک همه باشه هفت سالگی سایت
از سال گذشته که با این سایت آشنا شدم و توی این تقریبا 5 ماهی که عضو سایتم دانش کمیک بوکی من از زیر صفر تقریبا به 80-70 رسیده و همه اینها رو مدیون سایت اسپایدی و استاد ترابی و همکاراشون هستم.
توی این مدت به خاطر مشغله زیاد کم کار شدم ولی هنوز کمیک های ASM رو میخونم بقیه رو هم اگر نخونم حتما دانلود می کنم.
دیگه زیاد پرحرفی نمی کنم فقط چند جمله دیگه :
خیلی تشکر می کنم از همه عزیزان بابت فعالیت مستمرشون در این سایت از یک کاربر عادی گرفته تا بالاترین مقام سایت یعنی استاد ترابی.
خدا قوت
نقل قول کردن
hassan91
#28 hassan91 1398-07-18 23:27
هفت ساله شدن سایت اسپایدی رو به آقای ترابی و مجموعه عوامل سایت تبریک میگم. خدا قوت! امیدوارم که همچنان حضور گرم و پر انرژی‌تون حفظ بشه و ادامه داشته باشه.
یادش بخیر من قبل از اینکه با سایت آشنا بشم عاشق شخصیت های مرد عنکبوتی و بتمن و وولورین بودم. به لطف سایت توفیق پیدا کردم که بیشتر با این شخصیتها آشنا بشم. چرا که ما کمیک دوستان نیاز بی نهایت داریم تا شخصیتهای مورد علاقه مون رو دوباره دیدار کنیم.
کارتون حرف نداره ترجمه ها و ادیت کمیک عالین دست گلتون درد نکنه. من چون دیر به دیر، درجا چندتا کمیک میخونم متاسفانه نمیتوم به موقع نظر بدم.
نقل قول کردن
Tara
#29 Tara 1398-07-21 14:00
چند روز گذشته ولی این پست رو الان دیدم
هفت سالگیه سایتیه که خیلی ها رو کمیک فن کرد و به کمیک فن ها امید داد
سایتیه که خیلی فضای‌ گرم و صمیمی داره و به لطف مدیران مخصوصا اقای ترابی باعث شده که محفلی برای هواداران کمیک ها باشه تو همه جای ایران و روز به روز باعث بیشتر شدن اطلاعات کاربراش میشه
زیر سایه استاد ترابی و ادمین های زحمتکش اسپایدی مثل اقای فقیه و بقیه مدیرا و کاربران ، این سایت بزرگ و مخبوب ۷ ساله شد
۷ سال مدت زمان خیلی زیادیه برای سایت ... وقتی بهش فکر میکنم به تنها نتیجه ای که میرسم اینه که پشتکار عالی در کار اساتید سایت بوده و هنوز هم هست
به امید صد سالگی :-)
نقل قول کردن
capitan tony stark
#30 capitan tony stark 1398-10-06 16:48
تولد تولد سایت مبارک
استاد ترابی من به شما تبریک میگم بابت هفت سالگی کوچولو کوچولوی که با حرفهاس نشود داده پیشتر از سنش میفهمد من 3 سال پیش آشنا شدم باسایت شما ولی عضو نشدم چون فکر نمی کردم نیازی به عضو داشته باشه ولی بعد از سال ها فهمیدم که جزء بهترین سایت هاست و همیشه حسرت می خورم برای اینکه زود ترین به سایت زیبا عضو نشدم برای همین من دوست دارم به سایت زیبا و 7 ساله ی شما در جهت بهبودی کمک کنم که این هفت ساله تبدیل بشه به 777 ساله البته افرادی باتجربه در این گروه هستن که نیازی به من ندارن ولی اگر می شود من رو ادمین این سایت کنید که ستون های این سایت رو پا برجا نگه دارم آقای ترابی اگر این پیام را خواندی لطفا این حقیر که بسیار کشته مرده ی تونی استارک و دوستاران تونی استارک هست رو خوشحال کنی قول می دهم بیش از 100 مقاله از من ببینید به هر حال تصمیم با شماست من در کار شما دخالت نمی کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید