سایت اسپایدی 11 ساله شد

سایت-اسپایدی-11-ساله-شد

بیش از یک دهه از عمر سایتمون گذشت ....

سلام و صبح بخیر!

 

چقدر زود دوباره 15 مهر از راه رسید و من میتونم به روال سالهای قبل بیام و از همکاران تشکر کنم (البته که همیشه قدردان همکاران هستم) یا برای چندمین بار قصه ی خلق شدن سایت رو بازگو کنم یا مثلاً بازم بگم که این سایت هم سن پسر اول منه و ... ولی امسال با توجه به اینکه وارد دومین دهه از عمر سایت اسپایدی شدیم تصمیم گرفتم به اولین های سایت اشاره کنم تا هم تنوع باشه و هم خاطره بازی!

اولین مقاله سایت، "تاریخچه کمیک بوک های اسپایدرمن - قسمت اول" نام دارد که روز 26 اسفند سال 1390 و در دورانی که سایت داشت از نظر فنی تست میشد، نوشتم:

اولین مقاله سایت اسپایدی

(برای خودمم جالبه که اولین چیزی که روی سایت قرار گرفته مربوط به اسپایدرمن در دنیای کمیک بوک میشه چون همیشه اعتقاد داشته ام که کمیک بوک اولین و مهم ترین عرصه ی اسپایدرمن است). و البته همانطور که مشاهده میکنید تاریخش مربوط میشه به اسفند 1390 که نشون میده پایه ی سایت اسپایدی حتی به بیش از 11 سال برمیگرده!

اولین مطلب غیراسپایدرمنی سایت هم "انیمیشن های برتر کمیک بوکی" بود که چون چندین بار به روز رسانی شده تاریخ دقیق اولین باری که در سایت قرار گرفت مشخص نیست ولی مربوط به سال 1391 میشه).

اولین خبر سایت مربوط به روز 5 اردیبهشت سال 1391 و تحت عنوان " تصاویر جدیدی از فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز" میشود:

اولین خبر سایت اسپایدی

اولین باری که فردی به جز خود من در سایت مطلب نوشت مربوط میشه به 31 خرداد 1391 که آقای «امیر حسین زاده» مطلب "مقایسه فیلم و كمیك‌ مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز" رو نوشتند (البته من خودم آن را ویرایش کردم):

لازم به ذکره که ایشون از شاگردان سابق من در یک آموزشگاه زبان بودند که بعدا چند کمیک مهم را هم برای سایت ترجمه کردند (هر جا که هست برایش آرزوی موفقیت دارم).

اولین باری که «عمو مختار» در سایت مطلب گذاشت برمیگرده به روز 15 مرداد 1392 که مطلبی در منوی"عکس های جالب و بامزه" تحت عنوان "خانواده سیمپسون در نقش دشمنان مرد عنکبوتی!" تو سایت قرار داد:

(عجیبه که اولین مطلبش درباره "دیسی" نبود، نه؟!).

اولین کامنت موجود در سایت مربوط میشود به 25 آذر سال 1391 و کاربری به نام «امیراحمد» برای مطلب "10 اتفاق مهمی كه ممكن است در شماره 700 اسپايدرمن شگفت انگيز رخ دهد":

ولی راستش رو بخواهید اولین کامنت واقعی سایت توسط خواهرم در سایت گذاشته شد (در روز 21 خرداد 1391) که الان قابل دسترس نیست (نمیدونم چرا حذف شده!).

(خواهرم عاشق بازی های "لارا کارفت" یا همون Tomb Raider هستش!) در واقع آن روز من این مقاله رو تونسته بودم با موفقیت تو سایت صفحه بندی کنم و آدرس سایت رو بهش داده بودم و او هم نظر گذاشته بود. اگر به کامنتش دقت کنید عبارت mtm رو میبینید چون خواهر من هم اسم کوچیک اش با حرف "م" شروع میشه (کلا تو خانواده ما همه اسمشون با حرف "م" شروع میشه!). و من از همون جا بود که ایده mtm رو گرفتم و نام کاربری ام شد mtm ....

اولین کمیک بوکی که در سایت ترجمه شد مربوط میشه به شماره 10 از سری "مردعنکبوتی برتر" که توسط «محمد شیرزاده» ترجمه شد و اون دوران کمیکی بود که همزمان با انتشار در آمریکا ترجمه اش را شروع کردیم!

اولین کمیک ترجمه شده در سایت spidey.ir

(بعدا در اینجا شماره های 1 تا 9 این سری را هم ترجمه کردیم).

و جالبه که ایشون خودش هم کمیک رو نقد کرد و اگه یادتون باشه ما کمی بعد شروع کردیم به طرح سئوال درباره داستان کمیک هایی که تو سایت ترجمه میکردیم و از کاربران میخواستیم که در بخش نظرات به سئوالات بهشون پاسخ بدن، مثلاً:

یادش بخیر ...

و این رو هم بدونید که اولین کمیک غیراسپایدرمنی که تو سایت ترجمه شد، مربوط به سری Thunderbolts میشه که «شایان شکری» زحمت کشید و 7 شماره ازش ترجمه و ادیت کرد:

ولی این کمیک رو نمیتونید در سایت پیدا کنید چون سالها پیش به خاطر برخی صحنه های خشن و نامناسب ترجیح دادیم که از سایت حذف بشه (کسی هست که نسخه هایی از این کمیک رو داشته باشه؟!).

اینا هم چند تا لوگو بنر از سایت که بعضی هاشون هرگز به کار گرفته نشدند!

و این هم قالب قدیمی سایت:

قالب قدیمی سایت اسپایدی

 

و از شما هم دعوت میشه اگر خاطره ای از روزهای قدیمی سایت اسپایدی یا نحوه ی آشنایی با سایت دارید در بخش نظرات مطرح کنید.

 

یا علی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sir
#91 Sir 1402-07-19 14:04
#87 خسته نباشی داداش
ولی به پیشنهاد، یه چیزی مثل شمارشگری یا چیزی میشه روی سایت گذاشت که دیگه این رقم گم نشه و ادامه ادیتا و ترجمه ها هم بهش اضافه شه
نقل قول کردن
Vibranium Man
#92 Vibranium Man 1402-07-19 17:49
به نقل از Sir:
#87 خسته نباشی داداش
ولی به پیشنهاد، یه چیزی مثل شمارشگری یا چیزی میشه روی سایت گذاشت که دیگه این رقم گم نشه و ادامه ادیتا و ترجمه ها هم بهش اضافه شه

آره موافقم.
تو کامنت شماره ۳۰ هم خودم پیشنهاد داده بودم.
نقل قول کردن
MehrdadSpidy
#93 MehrdadSpidy 1402-12-12 23:36
با اینکه من طرفدار ایرونی سنترم ولی تبریک میگم.
خداوکیلی اعتراف میکنم تو این چندوقته نطرم درباره سایتتون خیلی عوض شده.امیدوارم نظرم قبول شه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

16

21

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

43

25

40

39

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45