10 لباس برتر پلنگ سیاه

10 لباس برتر پلنگ سیاه

به مناسبت اکران قسمت دوم فیلم "بلک پنتر"، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

مقدمه: لباس یک ابرقهرمان، المان کلیدی هویت اوست. به خاطر همینه که طراحان و آرتیست ها زمان زیادی را به خلق لباس آنها اختصاص میدهند. اونا اونقدر اتود میزنن تا حس کنند لباس مناسبی را برای فلان شخصیت خلق کرده اند. الانم واقعا اصلا نمیشه سوپرمن و اسپایدرمن و ... رو بدون اون لباس های نمادین خودشون حتی تصور کرد. در ظاهر هم به نظر میاد لباس پلنگ سیاه خیلی ساده باشه . ضمن اینکه فقط یک رنگ داره و تم های حیوانی/پلنگی هم داره. ولی هر چی که هست در 50 سال گذشته تقریبا دست نخورده باقی مونده. البته گاهی تغییراتی در آن ایجاد شده و به همین دلیل ما در این مقاله میخواهیم به رتبه بندی لباس های مختلف او بپردازیم.

نکته مهم: قبل از خواندن این مقاله توصیه میشه به اینجا بروید تا با شخصیت پلنگ سیاه بیشتر آشنا شوید.

 

10- لباس Happy Pants

لباس Happy Pants

«کریستوفر پریست» یکی از برترین نویسندگان تاریخ کمیک های پلنگ سیاه بوده . او المان ها و کاراکترهایی را به دنیای او اضافه کرد که خیلی هاشون ماندگار شده اند (به طور مثال او بود که ایده بادیگاردهای مونث تچالا به نام Dora Milaje را مطرح کرد). یکی از داستان هایی که نوشت مربوط به سفرهای زمانی میشد و ما شاهد نسخه ای از پلنگ سیاه بودیم که از آینده آمده بود. این پلنگ سیاه را اصطلاحا بهش Happy Pants میگفتند چون خیلی شوخ و fun بود. لباسش و رنگ لباسش هم کمی فرق داشت و ساده تر بود. این لباس را Sal Velluto برایش خلق کرد. ایشون کاملا مشخصه از سبک منحصر به فرد جک کربی الهام گرفته بود.

 

9- لباس ماسک نصفه ای

 لباس ماسک نصفه ای

همانطور که در این مقاله گفته شد، جک کربی به عنوان خالق پلنگ سیاه اولش میخواست که ماسک او نصفه باشه. حتی روی جلدی هم با این حالت خلق کرد که مورد قبول واقع نشد. سپس در سال 1963 پلنگ سیاه به عضویت گروه انتقام جویان درآمد. این اتفاق در شماره 52 از کمیک Avengers افتاد و البته جنبه سیاسی هم داشت. چون اون سال «مارتین لوثر کینگ جونیور» (رهبر جنبش حقوق مدنی سیاه پوستان آمریکا) ترور شده بود و حضور یک قهرمان سیاه پوست در بین قهرمانان اونجرز که اکثرا سفید پوست بودند پیام های زیادی داشت که مارول میخواست به خوانندگانش بده. در هر حال، در این کمیک شاهد بودیم که ماسک پلنگ سیاه نصفه است. یعنی نیمی از صورت او نمایان بود. «جان بیوسما» طراح این کمیک بود و احتمالا میخواسته  مثل «جک کربی» کاری کنه که خواننده ها حتما رنگ پوست او را ببینند.

 

8- لباس Marvel Fanfare

لباس Marvel Fanfare

مارول از اوایل دهه 80 تا اوایل 90 میلادی سری کمیک هایی به نام Marvel Fanfare  منتشر ساخت که با کاغذهای مرغوب تری چاپ میشدند و قیمت بالاتری هم داشتند. پلنگ سیاه هم در این سری حضور داشت . لباس پلنگ سیاه را در این کمیک «والتر سایمنسون» بزرگ خلق کرد . واقعا اون یقه های بلند شنلش خیلی بهش میاد (آدم رو یاد شنل دکتر استرنج میندازه) . همچنین اون جواهراتی که روی مچ چپش مشاهده میکنیم.

 

7- لباس و  طلا !

- لباس طلا !

گفتم که دورانی که «کریستوفر پریست» نویسنده پلنگ سیاه بود بسیار عالی بود . در این دوران شاهد نبردهای حماسی زیادی برای پلنگ سیاه بودیم . در یکی از آنها اصلا دیالوگ نبود! بنابراین او حتما باید با طراحان با استعدادی کار میکرده که تونسته همچین کمیکی رو خلق کنه. این طراح اسمش بود «مارک تکسیرا» (Mark Texeira) . او ضمنا تغییراتی در لباس کلاسیک پلنگ سیاه به وجود آورد. یعنی بخش هایی از طلا در آن به کار برد که باعث شد لباسش هم شاهانه تر به نظر برسه و هم خطرناک تر! مخصوصا اون پنجه های طلا که معرکه بودند.

  

6- لباس کاسپر کول

 لباس کاسپر کول

سال 2002 از فروش کمیک بوک های پلنگ سیاه کاسته شده بود و مارول در صدد برآمد تا آنها را دچار تغییر کند. سپس دیدیم که تچالا از نظر سلامتی مشکل پیدا کرده و دچار توهم میشود. بنابراین برای مدتی هویت و عنوان پلنگ سیاه را رها و به خارج از کشور سفر کرد. رهبری واکاندا را هم به شورایی از بزرگان واکاندا سپرد. لباس او را یک افسر پلیس آمریکایی به نام «کاسپر کول» (Casper Cole)  پیدا کرد و برای مدتی کوتاه پلنگ سیاه شد. البته از تچالا خواست بهش آموزش بده. تچالا اولش دست رد به سینه اش زد ولی بعدش که دید کول واقعا میخواد یک قهرمان بشه قبول کرد. لباس او را طراح بزرگ دنیای کمیک به نام «اندی کوبرت» خلق کرد. جالبه که دو تفنگ در دست داشت و یک پالتوی بلند نیز بر تن! این ظاهر خفن  باعث میشد تا آدم بیشتر به یاد این بیفته که ایشون افسر پلیس هم هستند.

  

5- لباس قرن نوزدهمی !

لباس قرن نوزدهمی !

وقتی کریستوفر پریست از کمیک های پلنگ سیاه رفت، آقای «رینالد هادلین»  جای او را به عنوان نویسنده جدید گرفت. هادلین کسی بود که گذشته و تاریخچه واکاندا را شرح و بسط داد. به طور مثال او بود که اشاره کرد واکاندا هرگز فتح نشده. ما این موضوع رو در شماره یک کمیکی که برای پلنگ سیاه نوشت دیدیم. یعنی متوجه شدیم که برخی از مهاجمین در قرن نوزدهم به واکاندا حمله کرده بودند ولی پلنگ سیاه آن دوران، حقشون رو کف دستشون گذاشته! ما متوجه هویت واقعی این پلنگ سیاه نشدیم ولی در هر حال ظاهر باحالی داشت که توسط طراح برجسته ای به نام «جان رومیتا جونیور» خلق شد. جالبه که شنل  و ماسک داره ولی لباس تنش نیست! جالب تر اینه که زره هم تنش نیست! فقط یه پادشاه واقعی میتونه اینجوری به استقبال دشمنان بره!

 

4- لباس یک میلیون پیش از میلاد مسیح!

 لباس یک میلیون پیش از میلاد مسیح!

کمیک Marvel Legacy (که پرفروش ترین کمیک سال 2017 هم شد) یک سری شخصیت های بسیار قدیمی از دنیای مارول به ما ارائه داد که یکی از اونا پلنگ سیاه بود. اونا در کنار هم اولین گروه اونجرز تاریخ را تشکیل دادند. در میان این اونجرز عصر حجر (!) کسانی مثل «اودین» (پدر ثور)، «فونیکس» و «گوست رایدر» و ... هم بودند که با هم متحد شده بودند علیه موجودی از نژاد "سلستیال" به نام Fallen. ظاهر جالب این پلنگ سیاه توسط «مایک دیوداتو» (که واقعا طراح بزرگیه) خلق شد و کاملا حس و حال یک پلنگ سیاه از دوران ماقبل تاریخ رو داشت . و البته خیلی جالبه که حتی اجداد پلنگ سیاه هم چنگال داشتند!

 

3- لباس شاه آزوری (King Azzuri)

 لباس شاه آزوری (King Azzuri)

شاه آزوری در واقع پلنگ سیاه دوران جنگ جهانی دوم بود (او رئیس قبلیه اصلی واکاندا بود). در این دوره کاپیتان آمریکا یک بار سر از واکاندا در آورد و چون کلا واکاندایی ها با غریبه ها زیاد خوب نیستن اولش بین اونا دعوا شد. اما در نهایت با هم دوست شدند. اما لباس او واقعا جالب بود. نوعی حالت بدوی داشت و گردنبندی هم از طلا بسته بود. اما از همه جالب تر این بود که با سپر و نیزه مبارزه میکرد! راستی تا یادم نرفته بگم که این لباس زیبا را Sal Velluto خلق کرد.

 

2- لباس هلز کیچن!

 لباس هلز کیچن!

سال 2010، «مت مورداک» ملقب به «بی باک» کنترل نینجاهای موسوم به Hand را به دست گرفت و کینگ پین جدید محله "هلز کیچن" شد. متاسفانه این موضوع باعث شد خبیث بشه . سپس در رویداد Shadowland گروهی از قهرمانان سطح خیابانی (street-level) او را شکست و سپس نجات دادند . بعدشم برای مدتی نیویورک را ترک کرد. بنابراین محله او یعنی هلز کیچن بی یار و یاور باقی ماند. از طرفی دیگر، تچالا هم عنوان پلنگ سیاه و پادشاهی واکاندا را از دست داده بود و میخواست با عزیمت به آمریکا بار دیگر خودش را اثبات کند. سپس تحت یک هویت مخفی در یک رستوران شروع به کار کرد (وانمود کرد مهاجری است از واکاندا) و البته در غیبت بی باک به محافظ محله هلز کیچن تبدیل شد. او لباسی جدید بر تن کرد که از فن آوری های پیشرفته واکاندا بی بهره بود. اما در عوض پنجه های ساخته شده از طلا داشت و روی زانو هایش هم ضربه گیر طلا و نوک تیز دیده میشد. این لباس بهش ظاهر شوالیه ای داده بود و توسط «سیمونه بیانچی» (Simone Bianchi) خلق شد.

 

1- لباس کلاسیک

لباس کلاسیک پلنگ سیاه

پلنگ سیاه سال 1961 و در شماره 52 از کمیک چهار شگفت انگیز خلق شد  (او نخستین ابرقهرمان سیاه پوست دنیای کمیک به شمار میاد). در این کمیک گروه چهار شگفت انگیز به کشور واکاندا میرسند و اونجا متوجه میشوند که باید در آزمونی که پلنگ سیاه براشون فراهم دیده شرکت کنند. در هر حال ما در این کمیک بود که برای اولین بار پلنگ سیاه را دیدیم و ظاهر و لباسش نیز در این کمیک معرفی شد . «جک کربی» به عنوان خالق این شخصیت واقعا سنگ تموم گذاشته و این لباس را در عین سادگی خلق کرده که المان های اون همواره در نسخه های دیگر لباس پلنگ سیاه به نوعی به کار رفته: ماسک کامل ، شنل کوتاه و چکمه هایی که همگی یک رنگ هستند. همچنین همانطور که تصویر هم نشان میده این لباس انعطاف بالایی داره و به پلنگ سیاه اجازه میده حرکات رزمی را به راحتی اجرا کنه.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2018

    (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 قابلیت شگفت انگیز لباس پلنگ سیاه

 رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

10 کمیک برتر "پلنگ سیاه" (BLACK PANTHER)

15 حقیقتی که باید درباره پلنگ سیاه بدانید

معرفی پلنگ سیاه

معرفی 10 دشمن برتر پلنگ سیاه (BLACK PANTHER)

اولین حضور پلنگ سیاه در دنیای کمیک

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir.H Spider
#1 Amir.H Spider 1396-12-01 14:11
لباسای شماره 7،6 و 1 واقعا فوق العاده هستن.بقیشونم خوبن ولی این سه تا عالین.
لباس کلاسیکشم که کلا بحثش جداست.استثنائیه!

,,
نقل قول کردن
Amir.H Spider
#2 Amir.H Spider 1396-12-01 14:11
در ضمن یه خبر خوب هم دارم
من یه مدتی بود که قصد کمک به این سایت رو داشتم و به همین خاطر زیرنویس فیلم ثور:راگناروک رو برای نسخه بلوری آماده کردم که تو قسمت پایین میتونید دانلود کنید.
در ضمن آقای ترابی اگه براتون مقدوره تو یه صفحه جدا لینک دانلود رو بذارید تا همه بتونن دانلود کنن

,,
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1396-12-01 14:28
خیلی عالی بود...
واقعا سادگی هنره ! اگر خوب به کار گرفته بشه...
لباس کلاسیکش در عین ساده بودن خیلی حرفا برای گفتن داره..
اون لباس ما قبل تاریخش هم خیلی عالی بود... اون فیس پلنگ بالای سرش نمادی از شخصیتشه... مثل هرکول که شیر بالا سرش شجاعت و قدرت هرکول رو میرسوند..

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
mahdispider
#4 mahdispider 1396-12-01 14:38
لباس هلز چیکن عالیه !!!! :roll:
نقل قول کردن
Hasan Spider
#5 Hasan Spider 1396-12-01 15:24
لباس کاسپرکول خیلی به نظرم جالب میاد ،انگار مخلوتی از پانیشرِ و دردویل.
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1396-12-01 16:54
انگاری همه چیز کلاسیکش خوبه :lol:
لباس های پلنگ سیاه حرف ندارند. با اینکه همشون هم یه رنگ هستند ولی اون حس شاهانه ای که به بیننده القا میکنند (با وجود گردنبند ها و پنچه ها) باعث میشه برترین باشند و کاری میکنند که حس کنی حماسی هستند.

راستی آقای ترابی، چون این مقاله به مناسبت پلنگ سیاهه این را برای شما عرض میفرمایم: بنده قبلا برای یک نفر داشتم واکاندا را تعریف میکردم و توضیح میدادم که 10,000 سال پیش وجود داشته و تکنولوژی عظیم و پیشرفته ای داره و خدای پلنگ ها را پرستش میکنند و . . . کلا ایشون ابرقهرمانان را به کفششم حساب نمیکنه. بعد یه سوالی کرد: اگر واکاندا و پلنگ سیاه از 10 هزار سال پیش بودند چرا اون موقع که سفید پوست ها، سیاه پوست هارو به بردگی میگرفتند خبری ازش نبوده؟ چرا نیومده کمک سیاه پوست ها؟

شما جوابی دارید که به ایشون بدم؟
نقل قول کردن
mobin.md
-1 #7 mobin.md 1396-12-01 19:37
عالی بود
نقل قول کردن
vahid.k
-1 #8 vahid.k 1396-12-01 23:29
آقای ترابی من از شما عذر خواهی کردم ولی لطفا اگه جواب سوالی رو نمیدونید خیلی راحت بگید نمیدونید بجای اینکه پیامو پاک کنید من راجب شما جور دیگه ای فکر میکردم واقعا بهم برخورد...
نقل قول کردن
P.Constantine
+1 #9 P.Constantine 1396-12-02 00:48
به نقل از vahid.k:
آقای ترابی من از شما عذر خواهی کردم ولی لطفا اگه جواب سوالی رو نمیدونید خیلی راحت بگید نمیدونید بجای اینکه پیامو پاک کنید من راجب شما جور دیگه ای فکر میکردم واقعا بهم برخورد...

مشکل اینجاست که یه سری چیزا رو یادمون میره! برخوردن نداره که...

  • اعضا سایت موظفند، از قرار دادن اسپم و نظرات بی ارتباط با موضوع اصلی خودداری کنند.

مطمئن باش آقای ترابی جواب سوالت رو می دونن ولی مشکل اینجاست که بحث اینجا به قهقرا رفت و کاملا دور شد!
درضمن کمتر جایی میبینی کسی در کامنت ها با مدیر اصلی سایت ارتباط مستقیم داشته باشه، پس خدا رو شکر کن همچین نعمتی داری و بهتم برنخوره لطفا!!!!!!!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#10 Cap-Spider Potter 1396-12-02 07:18
سلام...
آقای ترابی فیلم Black Panther رو ندیدین ؟؟
تا حالا واسه هیچ کدوم از نقداتون انقد مشتاق نبودم !
نه چون میگن Black Panther به برترین اثر کمیکی تبدیل شده... دوست دارم نظر شمارو هم راجبش بدونم..!
اخه ما با این عقیده که Spiderman 2 بهترین فیلم کمیکیه بزرگ شدیم ! حالا بعد 13 سال یهو یه فیلم دیگه جاشو بگیره، خیلیه ! :D
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-12-02 12:45
به نقل از Cap-Spider Potter:
سلام...
آقای ترابی فیلم Black Panther رو ندیدین ؟؟
تا حالا واسه هیچ کدوم از نقداتون انقد مشتاق نبودم !
نه چون میگن Black Panther به برترین اثر کمیکی تبدیل شده... دوست دارم نظر شمارو هم راجبش بدونم..!
اخه ما با این عقیده که Spiderman 2 بهترین فیلم کمیکیه بزرگ شدیم ! حالا بعد 13 سال یهو یه فیلم دیگه جاشو بگیره، خیلیه ! :D

سلام
بله دیشب دیدمش
اگه وقت کنم امروز براش نقد مینویسم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#12 Cap-Spider Potter 1396-12-02 14:45
#11

Grateful...
We are Excited and Waiting...
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#13 Samwel Tarly 1396-12-04 01:13
خیلی ممنون استاد بابت مقاله نمیدونستم لباس های پلنگ سیاه هم انقدر متنوع ان و با لباس طلا, هلزکیچن, یک میلیون پیش از میلاد مسیح و قرن نوزدهمی خیلی حال کردم و ایده های جالبی داشتن!(لباس کلاسیک هم که 100% اطمینان داشتم رتبه اول باشه مثل 10 لباس برتر ثور)
راستشو بخواید با لباس ماسک نصفه ای اصلا حال نکردم و یجورایی من رو یاد بتمن هم انداخت البته در این که جک کربی اسطوره است شکی نیست ولی همه طراحی هاش هم خوب نبودن دیگه و دم استن لی گرم :-*
راجع به لباس هلز کیچن هم یادمه قبلا استاد ترابی گفته بودن یک مدت ایرون فیست جانشین دردویل تو هلزکیچن بودن و تو سریال مدافعین مارول هم اشاره شد حالا هم بلک پنتر هم اینجوری بود تعجب کردم که دردویل هی جانشین داره :-|
در اخر هم باید اعتراف کنم از دو چیز قبل خوندن مقاله اطمینان کامل داشتم یکی این که رتبه اول مقاله حتما متعلق به لباس کلاسیکه و دومی این که تعدادی از لباس ها مال خود تچالا نیستن و متعلق به بقیه بلک پنترها است :lol:
خسته نباشید استاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید