10 لحظه برتر «هاکای» (Hawkeye) در دنیای کمیک بوک

10 لحظه برتر «هاکای» (Hawkeye) در دنیای کمیک بوک

این مقاله به مناسبت شروع پخش سریال "هاکای" از دیزنی پلاس بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

ما در سایتمون مقالات زیادی درباره شخصیت Hawkeye نوشته ایم که میتونند به شما اطلاعات و فکت های خوبی راجع به این شخصیت ارائه بدهند. اگر قبلا نخونده اید، روی لینک های زیر کلیک کنید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی  بدانید

معرفی 10 دشمن برتر هاک آی  

10 کمیک برتر هاکای (Hawkeye)

 

مقدمه: «کلینت بارتون» ملقب «هاكای» اولش یك شخصیت خبیث بود. البته ذاتا آدم بدی نبود ولی عاشق جاسوسی زیبا و عشوه گر به نام «بلك ویدو» شده بود كه ازش میخواست كارهای بدی بكنه! خوشبختانه «آیرون من» متوجه شد كه هاكای آدم خوبیه و میتونه از تخصص خودش در تیراندازی با تیر و كمان برای كارهای مثبت استفاده كنه و بنابراین زمینه عضویت او در گروه "انتقام جویان" را فراهم كرد. او سالها عضو این گروه بود و خوانندگان به خاطر سرسختی، روحیه كله شق و تسلیم ناپذیر و خلق و خوی منحصر به فرد اش دوستش داشتند. در این مقاله با 10 لحظه برتر او در دنیای کمیک آشنا میشوید.

 

10- هاکای علیه مرد آهنی!

منتشر شده در شماره 57 از کمیک Tales of Suspense (سال 1964)

هاکای از همان اولین حضورش در دنیای کمیک نشون داد که چه روحیه سرسخت و باحالی داره! او به تنهایی با آیرون من سرشاخ شد و با استفاده از تیرهای مخصوص خودش نزدیک بود زره او را کاملا داغون کنه!

اولین کمیک هاکای

لازم به ذکره که هاکای اون موقع فریب «بلک ویدو» رو خورده بود و از همون اولش معلوم بود که آدم بدی نیست! در حقیقت، در این داستان متوجه میشویم که هاکای از همان اولش به جای مغز، با قلبش تصمیم میگیره !

 

9- هاکای مهارت خودش را به رخ گروه اونجرز میکشد!

منتشر شده در شماره 16 از سری نخست کمیک Avengers (سال 1965)

یکی از ماندگارترین لحظات تاریخ مارول در این کمیک رقم خورد! در واقع تنها یك سال از چاپ كمیك های اونجرز گذشته بود كه خوانندگان شاهد تغییرات عظیمی در این شماره بودند. به عبارتی دیگر اعضای اصلی و موسس اونجرز به نام «ثور»، «آیرون من»، «هنك پیم» و «واسپ» گروه را ترك كردند و بنابراین «كاپیتان آمریكا» مجبور شد اعضای جدیدی به نام های «هاكای»، «كوئیك سیلور» و «اسكارلت ویچ» را استخدام كند (جالب اینكه هر سه این اعضای جدید ابتدا شخصیت های خبیثی محسوب میشدند!). این موضوع باعث شد تا اونجرز تا به حال گروهی باشد كه تركیب اش مدام در حال تغییر است یعنی اعضای قدیمی بارها آن را ترك كرده اند و اعضای جدید و غیر منتظره ای به آن افزوده شده اند. همین مسئله بر جذابیت داستان های اونجرز افزوده است. 

تیر اندازی hawkeye

  در هر حال در این کمیک هاکای برای اینکه مهارت خودش را به گروه اونجرز ثابت کنه با پرتاب یک تیر سه تایی و به طور همزمان خدمتکار تونی استارک یعنی «جارویس» را که دست و پا و دهانش بسته شده بود، آزاد کرد!

 

8- تیر بومرنگی!

منتشر شده در شماره 3 از کمیک هاکای (2012)

سال 2012 نویسنده ای خلاق و برجسته به نام «مَت فِرَکشن» با طراحی نابغه به نام «دیوید آژا» متحد شدند تا برخی از بهترین داستان های مارول را برای هاکای خلق کنند! بعد از مدتها بار دیگر شاهد داستانی بودیم که کلینت بارتون را یک شخصیت بسیار ملموس و خاکی و دوست داشتنی نشان میداد. این سری جوایز معتبر زیادی هم برد. سایت ما قسمت های 1 تا 5 این کمیک را در اینجا ترجمه کرده است. در شماره 3 هم اتفاق جالبی میفته. فقط دو کلمه برای توصیفش داریم: تیر بومرنگی!

تیر بومرنگی

خودتون برید و کمیکش رو بخونید!

 

7- هاکای «گرند مستر» رو فریب میده!

منتشر شده در شماره 16 از کمیک Avengers Annual (سال 1987)

در این داستان دیدیم که اعضای اونجرز به غیر از کاپیتان آمریکا و هاکای در یکی از رقابت های همیشگی «گرند مستر» (Grandmaster)   از پا درآمده اند (او قدرت های شخصیتی به نام Death را دزدیده بود). اما هاکای با شگرد خاص خودش بر او پیروز میشه: تقلب کردن! در واقع او به گرند مستر یک بازی ساده پیشنهاد میده که شبیه به همون "گل یا پوچ" خودمونه! یعنی دو تا تیر فقط براش مونده بود . بعد از گرند مستر میخواد حدس بزنه کدومشون دارای سر مخصوص هستند.

هاکای گرند مستر

گرند مستر  اشتباهی انتخاب میکنه و اینجوری میشه که کل عالم نجات پیدا میکنه! اما هاکای بعدش به کاپیتان آمریکا میگه که تقلب کرده بوده!

تقلب هاکای 

 

6- هاکای علیه «پرنده مرگ»!

منتشر شده در شماره 189 از سری نخست کمیک Avengers (سال 1979)

از اون داستان هایی که هواداران هاکای مثل من عاشقش هستند: هاکای با خبیثی که به نظر میاد خیلی از خودش قوی تره میجنگه و در نهایت به لطف جسارت و اراده خودش بر او پیروز میشه! این شخصیت «پرنده مرگ» (Deathbird) نام داره که اینجا راجع بهش توضیحاتی داده شده است.

هاکای - پرنده مرگ - دث برد

و جالبه که وقتی پرنده مرگ دستگیر شده، هاکای او را ناگهانی بوس میکنه و حرصش رو درمیاره!!

 

 

5- شلیکی دقیق به زره «کنگ فاتح»!

منتشر شده در شماره 5 از سری نخست کمیک Young Avengers (سال 2005)

حتما میدونید که هاکای یک شاگرد مهم داشته به نام «کِیت بیشاپ»! كیت یك دختر خرپول بود كه تخصص بالایی در تیراندازی داشت . ولی مادرش از پدرش جدا شده بود و کیت از دوران کودکی سعی داشت روی پای خودش وایسه و به همین خاطر روحیه جنگنده و بسیار کله شقی دارد. کیت همچنین همیشه هاکای را تحسین میکرد که بدون داشتن هیچ قدرت فوق بشری تونسته در گروه اونجرز عضو بشه. وقتی در پارک مرکزی نیویورک مورد آزار و اذیت قرار گرفت سعی کرد در دفاع شخصی و مبارزات تن به تن آموزش ببینه. وقتی گروه Young Avengers شكل گرفت تصمیم گرفت عضو تیم بشه و اسم خودش رو گذاشت «هاكای» (لازم به ذكره كه آن موقع کلینت بارتون مرده پنداشته میشد).

شلیکی دقیق به زره «کنگ فاتح

در اولین ماموریت او همراه با تیم با خبیث بزرگ و تهدید آمیزی به نام «کَنگ فاتح» مواجه شدند. کیت از ماسک «ماکینگ برد»، کمربند چندکاره «بلک ویدو»، شمشیر swordsman و تیر و کمان هاکای استفاده کرد! و با شلیکی دقیق به زره کنگ ضربه زد و باعث شد زرهش از کار بیفته.

 

4- هاکای علیه «کالکتور»!

منتشر شده در شماره 174 از سری نخست کمیک Avengers (سال 1978)

16 عضو اونجرز به دست دشمن قدیمی گروه یعنی «کالکتور» (Collector) افتاده اند. فقط هاکای باقی مانده ولی او با اتکا به نیروی اراده آهنین خود توانست بر او پیروز شود و به بزرگترین پیروزی خودش به عنوان یک ابرقهرمان دست یابد.

هاکای کالکتور

به قول خود هاکای، درسته که از نظر قدرت بدنی و فوق بشری به پای دیگر اعضای گروه نمیرسه ولی در عوض مهارت داره و وقتی پای مهارت وسط میاد، هیچ کس حریف هاکای نیست.

 

3- بازگشت هاکای و شلیک به ملکه «اسکرال» ها!

منتشر شده در شماره 7 از کمیک "تهاجم مخفی" (2008)

هاکای برای مدتی در قالب هویت «رونین» فرو رفت (این مقاله را بخوانید). اما در رویداد "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) که اینجا ترجمه شده است، دیدیم که کیت بی شاپ زخمی شد و ناگهان کلینت بارتون بار دیگر خودش رو نشان داد تیر و کمانش رو برداشت:

تهاجم مخفی

و سپس با شلیکی دقیق ابتدا چند تا از اسکرال ها را از پای درآورد:

هاکای اسرکالز

و در نهایت سپس با پرتاب تیری به صورت ملکه اسکرال ها به نام «ورانکه» (که خودش را به شکل «زن عنکبوتی» درآورده بود)  او را به شدت مجروح ساخت.  

 

 

2- هاکای جان خودش رو فدا میکنه ..

منتشر شده در شماره 502 از سری نخست کمیک Avengers (سال 2004)

در این شماره گروه اونجرز درگیر نبردی سخت شده بودند با ارتش متخاصم نژاد «کِری» (Kree) (برای آشنایی با کری ها لازمه که این مقاله را بخوانید). هاکای مثل همیشه با اون چشمان تیزبین خودش اوضاع را ورانداز کرد تا ببینه چطور میتونه ورق را به نفع هم تیمی های خودش برگردونه. اما او در اقدامی غیر منتظره از خودش به عنوان یک گلوله استفاده کرد!

هاکای کری

یعنی با استفاده از تجهیزات موشکی یکی از سربازان کری خودش رو به سمت سفینه کری ها شلیک و اون رو منفجر کرد و اینگونه جان خودش را فدا کرد ...

 

 

1- نبرد نهایی با «بولزآی»

منتشر شده در شماره 12 از کمیک "پیرمردی به نام هاکای" (سال 2018)

کمیک "پیرمردی به نام هاکای" (Old Man Hawkeye) حسابی ترکوند و خیلی ها گفتند یکی از بهترین های سالهای اخیر دنیای کمیک بود. داستان در همان دنیایی اتفاق میفتد که کمیک شاهکار Old Man Logan در آن رخ میدهد: یک دنیای آخرالزمانی که در آن ابرخبیث ها با هم متحد شدند و اکثر قهرمانان کره زمین را به خاک و خون کشیده اند و بر جهان سلطه پیدا کرده اند! حالا هاکای به عنوان یکی از معدود قهرمانان باقی مانده میخواهد از کسانی که به او دوستانش خیانت کردند و باعث سقوط قهرمانان شدند انتقام بگیرد. او در ضمن دارد نابینا میشود ولی با اتکا به حس شنوایی خودش سفری را آغاز میکند برای کشتن تک تک خائنین! در شماره آخر نبرد بین هاکای و «بولزآی» را شاهد هستیم (بولزآی حالت سایبورگ پیدا کرده و اصرار داره قبل از مرگ حتما با یک اونجر مبارزه کنه). در صحنه آخر بولزآی که کیت بیشاپ رو گروگان گرفته یکی از کارت های مرگبار خودش را به سمت هاکای پرتاب میکنه و هاکای که فقط یک تیر براش باقی مونده اون رو تو هوا به دو نیم میکنه و تیر در نهایت به چشم بولزآی میخوره و او را میکشه، در حالی که تیر مخصوص بی شاپ هم در بدنش فرور رفته. (در واقع صدای منتشر شده از همین تیر بود که جهت رو به هاکای نشون داد ) .

الد من هاکای

بولزای 

و خوشبختانه سایت spidey.ir با بهترین کیفیت ممکن این داستان را به طور کامل در اینجا براتون ترجمه کرده است. بخونید و لذت ببرید ..

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (HAWKEYE) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر هاک آی (HAWKEYE)

10 دلیل که در انتقامجویان 4 به «هاک آی» نیاز هست (همچنین 10 دلیل که به «رونین» نیاز هست)

شماره آخر از کمیک "پیرمردی به نام هاکای"  ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک تیزبین (HAWKEYE) ترجمه شد

100 شخصیت برتر مارول: هاکای

10 کمیک برتر هاکای (Hawkeye)

كامیك بوك فارسی: شماره آخر SECRET WARS OLD MAN LOGAN

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: هاکای (Hawkeye)

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و هاکای ترجمه شد + لینک دانلود

نبرد بینظیر هاکای در اونجرز: قوی ترین قهرمانان دنیا

لحظات تاریخی در مارول: هاکای عضو گروه اونجرز میشود 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-05-26 15:41
هاکای از بچه گی از شخصیت های محبوب من بوده. مقالاتی که براش مینویسم رو با جون و دل مینویسم . پس لطفا مقاله رو با دقت بخونید تا غلط تایپی نداشته باشه :-)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#2 Pooya-Spidey 1398-05-26 16:22
بسیار زیبا و عالی درست مثل مقاله های قبلی.
از موارد 1و2و3و6و7 بیشتر خوشم اومد بعضی هاشون حالت فان داشتن ولی بقیشون دارک و غم انگیز بودن واقعا.به نقل از mtm:
هاکای از بچه گی از شخصیت های محبوب من بوده. مقالاتی که براش مینویسم رو با جون و دل مینویسم . پس لطفا مقاله رو با دقت بخونید تا غلط تایپی نداشته باشه :-)

دقیقا به همین علت هیچ غلطی در مقاله شما یافت نشد استاد ترابی :-) ;-)
نقل قول کردن
old man omid
#3 old man omid 1398-05-26 16:58
خسته نباشید اقای ترابی.
واقعا من نمیفهمم استاد ترابی تا کی ایقدر با قدرت میخواد ادامه بده،به قل راک رکورد ها برای شکسته شدن هستند و استاد ترابی هم همیشه ی مقاله ی بهتر از قبلی رو میکنه.
نبرد ایرون من با هاک ای و کالکتور و هاک ای هم خیلی خوب بود ولی هیچ کدوم در حد مبارزش با بولزای نبودند و رتبه بنی هم به خوبی این ماجرا رعایت کرده بود.
به نقل از mtm:
هاکای از بچه گی از شخصیت های محبوب من بوده. مقالاتی که براش مینویسم رو با جون و دل مینویسم . پس لطفا مقاله رو با دقت بخونید تا غلط تایپی نداشته باشه :-)

معلومه چون ارزش زیادی برای هاکای قائل هستید با حوصله نوشتید و نقص عیبی توش باقی نزاشتید.خسته نباشید.
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-05-26 17:52
یه زمانی سایت از نویسنده‌های بیشتری بهره می‌برد، به همین دلیل نسبت به الآن استاد ترابی کمتر دست به قلم می‌شدند، اما خودم به شخصه فکر نمیکردم کم شدن نویسندگان سایت بتونه به نفعش بشه! اما استاد ترابی به قدری با جون و دل مقالاتشون رو نوشتن و بیشترش کردن که واقعا تونسته باعث پیشرفت سایت اسپایدی بشه و محتواهای غنی‌ای‌رو برای ما کمیک‌فن‌ها به ارمغان بیاره، این مقاله جذاب هم که مثل یه نامه عاشقانه به معشوق میمونه تونست درک و ظرافت مثال زدنی رو به خواننده نشون بده. واقعا دم استاد گرم که معلومه مقالاتشون رو از مدت‌ها قبل مشخص میکنن و با برنامه ریزی براشون، همیشه در زمان درست شخصیت درست رو برای فکت‌دهی انتخاب می‌کنند.
به امید فتح بیشتر قله های سعادت در این راه...
به نقل از mtm:
هاکای از بچه گی از شخصیت های محبوب من بوده. مقالاتی که براش مینویسم رو با جون و دل مینویسم . پس لطفا مقاله رو با دقت بخونید تا غلط تایپی نداشته باشه :-)


بله مشخصه، چون هیچ غلطی در متن موجود نبود ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1398-05-26 22:13
هاکای توی Endgame هم شخصیت پردازی فوق العاده ای داشت و حسابی درخشید. من یکی قبل از اون هرگز تا این حد از نسخه سینمایی این قهرمان خوشم نیومده بود!

#1
خسته نباشید استاد. محشر بود!
نقل قول کردن
ngh
#6 ngh 1398-05-26 23:19
واقعا دستتون درد نکنه ولی تا الان هرجور مقاله ای بوده راجع به هاکای نوشتید دارم فکر میکنم برای سریالش چه حقه ای میخواید رو کنید؟!! (بد برداشت نشه) هاکای از شخصیت های محبوب منم هست ولی واقعا من مقاله هایی رو که دوست دارم اصلا به غلط املایی نگاه نمیکنم یعنی اصلا متوجه نمیشم
فقط یه سوال شماره 9 مگه نگفتید آیرون من انت من و واسپ از گروه رفتند چرا تویی کمیک وقتی هاکای هست هنوز هستند؟
و به نظرم جا داشت به جای نبرد نهایی با بولز آی نبردش با ونوم - مدراکس ها بیاد
نقل قول کردن
best of the best
#7 best of the best 1398-05-27 05:34
به نقل از ngh:

و به نظرم جا داشت به جای نبرد نهایی با بولز آی نبردش با ونوم - مدراکس ها بیاد

چرا جا داشت؟ اونا یه نبرد معمولی بودن ولی مبارزه با بولزای از ابتدای داستان tease شده بود و تا شماره آخر منتظرش بودیم
نقل قول کردن
best of the best
#8 best of the best 1398-05-27 05:35
[quote name="ngh"]
فقط یه سوال شماره 9 مگه نگفتید آیرون من انت من و واسپ از گروه رفتند چرا تویی کمیک وقتی هاکای هست هنوز هستند؟
/quote]
بعدا تشریف بردن
نقل قول کردن
North-wolf
#9 North-wolf 1398-05-27 10:05
کشتن هالک نمیتونست تو این مقاله باشه؟
البته اون جزو لحظات برتر حساب نمیشه درسته>؟
نقل قول کردن
old man omid
#10 old man omid 1398-05-27 11:32
به نقل از North-wolf:
کشتن هالک نمیتونست تو این مقاله باشه؟
البته اون جزو لحظات برتر حساب نمیشه درسته>؟

کشتن بروس بنر جزو لحظات برتر باشه اخه؟! :o
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#11 Pooya-Spidey 1398-05-27 13:12
به نقل از North-wolf:
کشتن هالک نمیتونست تو این مقاله باشه؟
البته اون جزو لحظات برتر حساب نمیشه درسته>؟

اون موقع استاد ترابی باید اسم مقاله رو مینوشت 10 لحظه منفور هاکای در دنیای کمیک بوک :lol: :D ;-)
نقل قول کردن
The Lizard
+1 #12 The Lizard 1398-05-28 09:47
مقاله تون عالی بود استاد ولی یادتون باشه که "تیرهای سبز به تو سلام میکنند"
:lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-05-07 22:36
به نقل از The Lizard:
مقاله تون عالی بود استاد ولی یادتون باشه که "تیرهای سبز به تو سلام میکنند"
:lol: :lol: :lol:

:lol:
ممنونم که یادآوری کردی ، بتمن کم چرب :lol:
نقل قول کردن
هالک 2
#14 هالک 2 1400-09-03 16:21
وای
...
من اصلا به کمیک خاش نگاه نکرده بودم
عالیههههههه
من یکی از سریال های مورد انتظارم بودش همین هاکای
متمایز از بقیه
بنظرم کمی مغروره (اشتباه میگم؟)
ولی عالی :lol:
منتظرش بودم
............... ...........امید وارم سریال خوبی بشه
نقل قول کردن
Ice Man
#15 Ice Man 1400-09-04 07:43
ممنون استاد ترابی دستتون درد نکنه
به لطف عضویتش تو گروه انتقام جویان به شخصیت مهمی تبدیل شد و تو اکثر داستانا و رویدادا حضور داره در نتیجه طبیعیه که لحظات برتر زیادی داشته باشه
10.
از یه طرف آیرون من علیه هاکای مثل شوخی میمونه چون آیرون من کلا توی لول دیگست اما از یه طرفم بنظرم غیر ممکن نیست چون هاکای بیشتر از یه مرد با یه تیر و کمونه
خیلی مهارت داره
خیلی باهوشه
خیلی کارش درسته
یکی کمانگیر بودن و یکی بودن بین اون همه ابرقهرمان پر زرق و برق با قدرتای خارق العاده باعث شده که هاکای دست کم گرفته بشه
9.
در‌ واقع قدرت واقعی هاکای اراده قوی و قلب بزرگشه
دلیل واقعی این که انتقام جویان یه مرد کمانگیر رو قبول کردنم همینه
ولی واقعا نمیشه از تواناییاش با تیر و کمون چشم پوشی کرد، همچین مهارتی کم چیزی نیست
8.
:lol:
7.
این هم هوش و ذکاوت هاکای رو نشون میده و هم نشون میده که عضو با ارزشی برای گروهه و همینطور این که بعضی وقتا لازمه غیرمنصفانه بازی کرد
6.
هاکای جسارت زیاد و اراده قوی ای داره اما مغروریت دث برد و دست کم گرفتن بیش از حد هاکای هم بی تاثیر نبود
اینم بگم اون بوس آخرش بنظرم یکم زیاد‌ روی بود
از هاکای بعیده :-*
5.
درسته فناوریای فوق پیشرفته ای داره ولی کانگ با وجود همه چیز آخرش فقط یه انسانه
همچنین این نشون میده که بعضی وقتا با یه ابزار ساده و مهارت لازم میشه کاری که لازمه رو انجام داد و همیشه نیازی به یه هالک یا یه خدای صاعقه نیست
4.
نه فقط بخاطر مهارت زیادش بلکه بخاطر باهوش و زیرک بودنش از پس حریفای قدرتمندتر از خودش برمیاد
البته نادون بودن بعضی از دشمناشم بی تاثیر نیست
3.
بجای اینکه مثلا یه روز تیر و کمون بگیره دستش بیاد بگه من دوباره هاکای شدم این لحظه حماسی و احساسی معنادار رو خلق کردن و بنظرم واقعا لایق رتبه ۳ هست
2.
اینکه یک شخصیت جان خودشو فدا کنه تا بقیه رو نجات بده همیشه اتفاق تاثیر گذاریه و لحظات احساسی و فراموش نشدنی ای رو خلق میکنه
هرچند این فقط مختص به ابرقهرمانا نیست اما ابرقهرمانا تو خلق این لحظات خیلی خوبن پس بیخود نیست لحظات برتر خیلی از ابرقهرمانا (یا کلا همه شخصیتا) به فداکاریاشون ختم میشه، هاکایم از این قاعده مستثنی نیست
1.
اگه هر بخش از این کمیک شاهکار رو انتخاب کنی و بگی این برترین لحظه هاکای تو دنیای کمیکه دروغ نگفتی
قطعا نه تنها بهترین کمیک هاکای بلکه یکی از بهترین کمیکای مارول و یکی از بهترین کمیک بوکای ابرقهرمانی که تا حالا خلق شدست
خیلی شخصیتا که ظاهرا از هاکای بهترن هیچ کمیکی به این خوبی ندارن
از این لحظه های حماسی خفن ترینشونم همین نبرد نهایی بود
اینم بگم که من قبلا از هاکای خوشم نمیومد اما استاد ترابی اونقدر از جسارت و ارادش تعریف کرد که نظرم عوض شد آخه من شخصیتای اینجوریو دوست دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45