10 طلسم جادویی برتر دکتر استرنج در فیلم های مارول

10-طلسم-جادویی-برتر-دکتر-استرنج-در-فیلم-های-مارول

این مقاله به مناسبت اکران فیلم شدیدا مورد انتظار "دکتر استرنج: در مولتی ورس جنون" (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) تقدیم به شما میگردد.

مقدمه: دکتر استرنج بی‌شک یکی از قدرتمند ترین قهرمانانی‌ست که پا به MCU گذاشته اند. او دکتر مغروری بود که بعد از یک حادثه خطرناک در مسیر متفاوتی قرار گرفت و یکی از شاگردان «اینشنت وان» (Ancient One) شد. او با کمک استعداد و به قول خودش "حافظه تصویری" که داشت، به سرعت پیشرفت کرد و بر طلسم های مختلف تسلط یافت. او حتی زمین را از تهاجم «دورمامو» نجات داد و به مقام جادوگر اعظم دست یافت. همانطور که اینشنت وان گفت، تقدیر استرنج این بوده که بهترینِ جادوگران باشد. دکتر استرنج در طول سال ها جادوهای زیادی را اجرا کرده که هم در میدان مبارزه و هم در خارج از آن کاربرد داشته اند. تا به حال ثابت شده که هر وقت استرنج روی صفحه نمایش می‌رود، جادو و طلسم جدیدی را به نمایش خواهد گذاشت به طوریکه او همیشه ترفند هایی برای شگفت زده کردن همگان، در آستین دارد. حالا به بهانه اکران فیلم دکتر استرنج 2 قصد داریم که برترین طلسم هایی که از او در MCU دیدیم را معرفی کنیم (البته این مقاله پیش از به نمایش درآمدن فیلم "مولتی ورس جنون" نوشته شده است و شامل طلسم های این فیلم نمیشود).

 

10- ایجاد دروازه/ پورتال

ایجاد دروازه/ پورتال

درست کردن پورتال اولین طلسمی بود که دکتر استرنج آن را آموخت. او می‌تواند با کمک انگشتری خاص به نام Sling Ring دروازه هایی برای انتقال از مکانی به مکان دیگر ایجاد کند. این توانایی یکی از شناخته شده ترین و البته کارآمد ترین قدرت های اوست. برای مثال در اونجرز اندگیم دیدیم که دکتر استرنج و جادوگران کامارتاج با استفاده از این پورتال ها در مدت کوتاهی، انبوهی از قهرمانان را از مکان های مختلف (از جمله تایتان) برای مبارزه با ثانوس فراخواندند. چیزی که اهمیت این طلسم را بیشتر میکند، این است که تنها به انتقال در فضا محدود نمی‌شود و به دکتر استرنج قابلیت سفر به ابعاد مختلف و حتی انتقال در طول مولتی ورس و خطوط زمانی مختلف را هم میدهد. همچنین دیدیم که دکتر استرنج با استفاده از این طلسم لوکی را به مدت 30 دقیقه در حالت سقوط قرار داد. به علاوه در جنگ ابدیت نیز معلوم شد که این پورتال ها در طی نبرد تن به تن هم کاربرد دارند و می‌توانند چیز هایی را که به طور کامل از پورتال عبورد نکرده اند را برش دهند. اتفاقی که برای دست Cull Obsidian افتاد.

 

9- تماشای وقایع گذشته یا آینده

تماشای وقایع گذشته یا آینده

زمانی که دکتر استرنج سنگ ابدیت زمان را در اختیار داشت، به توانایی ها و طلسم های زیادی دست پیدا کرد. یکی از آنها در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت به نمایش در آمد که خیلی هم در شکست دادن ثانوس نقش مهمی داشت. دکتر استرنج توانست خود را به آینده بفرستد و نتایج احتمالی متعددی را مشاهده کند. اما او دید که تنها در یک آینده احتمالی، ثانوس شکست خواهد خورد. بدین ترتیب او با آگاهی از تنها راه پیروزی، انتقام جویان به خصوص تونی استارک را به سمت مسیر درست هدایت کرد.

 

8- ایجاد حلقه زمانی

ایجاد حلقه زمانی

یکی دیگر از توانایی هایی که سنگ زمان به دکتر استرنج داد، ایجاد یک حلقه زمانی بود. در فیلم دکتر استرنج، کایسیلیوس و یارانش موفق شدند که فرمانروای بُعد تاریکی یعنی دورمامو را، وارد این جهان کنند. از آنجا که دیگر برای جلوگیری از ورود دورمامو خیلی دیر شده بود، دکتر استرنج در اقدامی هوشمندانه یک حلقه زمانی را ایجاد کرد. بدون شک دکتر استرنج هرگز حریف قدرت دورمامو نمی‌شد اما او با ساختن این حلقه زمانی ورق را برگرداند. زیرا هر بار که دورمامو استرنج را می‌کشت، حلقه دوباره تنظیم میشد. مهم نیست که او چند بار یا چطور به زندگی استرنج خاتمه می‌داد، چراکه او همیشه برای معامله باز میگشت. در نهایت دورمامو فهمید که در این حلقه زمانی اسیر شده و تا زمانی که استرنج نخواهد، آزاد نخواهد شد. بنابراین او معامله استرنج را پذیرفت و استرنج زمین را نجات داد. ضمنا در اوایل فیلم "دکتر استرنج 2"، یکی از نسخه های واریانت دکتر استرنج از این طلسم برای متوقف کردن شیطانی که در تعقیبشان بود استفاده کرد.

 

7- دستکاری ماده

دستکاری ماده

دکتر استرنج قادر به دستکاری ماده است. او توانست برای ثور یک فنجان چای را به یک لیوان آبجو تبدیل کند و به راحتی آن را مجددا از آبجو پر کند. با وجود اینکه ثور به جادوی توهمی مادر و برادرش عادت کرده بود، اما این توانایی دکتر استرنج حتی او را هم متحیر کرد. کاربرد دیگری این توانایی برای استرنج، تعویض لباس است! همانطور که دیدیم بعد از برخورد هالک به سانکتوم سانکتوروم او از این قابلیت استفاده کرد. به علاوه ما حتی دیدیم که دکتر استرنج توانست یکی از حملات ثانوس را به پروانه تبدیل کند.

 

6- سفر به بُعد آینه

سفر به بُعد آینه

یکی دیگر از ابعاد مهمی که در فیلم دکتر استرنج با آن آشنا شدیم، بعد آینه بود. جادوگرانی مثل دکتر استرنج از این مکان برای آموزش و تعلیم، و همچنین مبارزه با دشمنان استفاده می‌کنند. وقایعی که درون بعد آینه رخ می‌دهند روی دنیای واقعی تاثیر نمی‌گذارند، بنابراین استرنج می‌تواند بدون هیچ نگرانی فضای این بعد و ساختار اشیای آن را تغییر دهد. او می‌تواند ساختمان ها را خم کند و از اشیای مختلف به عنوان سپر و یا سلاح استفاده کند. او حتی یک قطعه از این بعد را به سوی ثانوس پرتاب کرد. بعد آینه بدون داشتن Sling Ring به مانند یک زندان عمل می‌کند و در فیلم نو وی هوم حتی خود استرنج هم برای مدتی در آن گیر افتاد.

 

5- دستکاری باد

دستکاری باد

پس از اینکه اعضای فرقه سیاه ثانوس برای اولین بار با سفینه خود به زمین آمدند، مقدار زیادی دود و گرد و غبار در هوا پخش شد. دکتر استرنج برای پاکسازی هوا و جلوگیری از ایجاد مشکل در بینایی، از طلسم باد استفاده کرد. البته این آخرین باری نبود که این طلسم را در MCU دیدیم. در طول جنگ نهایی اونجرز اندگیم، زمانی که سیلاب عظیمی به سمت میدان نبرد می‌آمد‌، دکتر استرنج به تنهایی از باد استفاده کرد تا یک گرداب بزرگ ایجاد کند و موج را مهار کند.

 

4- طلسم محافظتی

طلسم محافظتی

دکتر استرنج این طلسم را "ساده اما کاملا غیرقابل شکست" توصیف کرده است. به لطف این طلسم و آینده نگری استرنج، ایبانی ماو حتی پس از شکست دادن دکتر استرنج هم قادر نبود که سنگ زمان را به دست بیاورد. از آنجا که استرنج برای روی سنگ زمان از طلسم حفاظتی استفاده کرده بود‌، لمس کردن آن منجر به درد و سوختن دست ایبانی ماو شد. هیچ راهی برای او وجود نداشت که در آن موقعیت طلسم را بشکند. بدین ترتیب او دکتر استرنج را به سفینه ‌اش برد تا با شکنجه دادن او با تجهیزات میکروجراحی، او را وادار به از بین بردن طلسم کند؛ جایی که در نهایت توسط مرد آهنی کشته شد.

 

3- طلسم پیچک زمین

طلسم پیچک زمین

دکتر استرنج دارای طلسمی خاص است که با شکاف های بزرگی در سطح زمین آغاز می‌شود. در ادامه از این شکاف ها، پیجک های نورانی بنفش رنگی خارج میشوند و بعد از به هوا بردن دشمنان، آنان را به زیر زمین می‌کشند. شکاف ها بعد از بسته شدن، پایان نسبتا وحشتناکی را برای دشمنان رقم میزنند. این یکی از ترسناک ترین طلسم های دکتر استرنج که در نبرد نهایی اونجرز اندگیم مورد استفاده قرار گرفت.

 

2- طلسم تکثیر

طلسم تکثیر

مبارزه دکتر استرنج و ثانوس در جنگ ابدیت یکی از صحنه های اکشن جذاب این فیلم بود. استرنج در این صحنه طلسم های مختلفی را به نمایش گذاشت که طلسم تکثیر هم یکی از آنها بود. این طلسم به استرنج این اجازه را داد که کپی های زیادی از خودش ایجاد کند. تشخیص استرنج واقعی در میان این کپی ها بسیار دشوار بود، به ویژه با توجه به اینکه هر کدام از کپی ها توانایی ایجاد طلسم را داشتند. در ادامه هر کپی از یک طناب جادویی برای بستن ثانوس استفاده کرد و ثانوس هم مجبور شد که با استفاده از سنگ های ابدیت قدرت و روح یک آسیب منطقه‌ای را ایجاد کند و کپی ها را از بین ببرد.

 

1- پاک کردن حافظه

پاک کردن حافظه

در فیلم نو وی هوم دیدیم که پیتر از دکتر استرنج تقاضا کرد که با سنگ زمان از فاش شدن هویت مخفی‌اش جلوگیری کند. اما از آنجا که استرنج دیگر سنگ زمان را در اختیار نداشت، از طلسمی دیگر به نام Runes of Kof-Kol استفاده کرد. با کمک این طلسم می‌توان جزئیات یک اتفاق و یا حتی وجودیت یک فرد را از ذهن مردم یک سیاره به طور کامل پاک کند. همانطور که استرنج و وانگ توضیح دادند این طلسم بسیار جدی و خطرناک است. مطمئنا اگر دخالت های پیتر در اجرای طلسم نبود، دکتر استرنج موفق می‌شد که به طور یکپارچه هویت مخفی اسپایدرمن را از ذهن مردم جهان پاک کند. البته در آخر فیلم استرنج دوباره این طلسم را اجرا کرد و همه مردم جهان، حتی دوستان نزدیک پیتر، او را فراموش کردند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

لینک دانلود نسخهٔ پرده ای فیلم "دکتر استرنج ۲ در چندجهانی دیوانگی"

شرح 20 دقیقه ابتدایی فیلم "دکتر استرنج 2: مالتی ورس جنون" به نمایش درآمده در جشنواره "سینما کان"

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (WHAT IF)

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

HosseinK
#1 HosseinK 1401-02-17 01:56
(هشدار اسپویل multiverse of madness )
.
.
.
.
.
.
یکی از ویژگی های مثبت فیلم دوم دکتراسترنج بیشتر شدن قدرت های دکتر استرنج بود و همینطور رونمایی از چند جادو جدید که این جادو ها شباهت خیلی زیادی به طلسم های نسخه دکتر استرنج برتر توی سریال what if داشتند.
مثل سکانس حمله واندا به کامارتاج که اژدها هایی از بدنش خارج شدن درست مثل استرنج برتر.
اینکه چجوری این نوع طلسم هارو به دست آورده رو توی مقاله مخصوص فیلم قطعا بحث میکنیم.
ولی نقدی که در رابطه طلسم ها دارم اینه که توی این چند فیلمی که دکتراسترنج حضور داشته، بعضی جاها با استفاده از طلسم ها میتونه راحت شرایط رو عوض کنه و نمیکنه. حالا این میتونه فراموش کاری نویسنده ها باشه یا اینکه هر طلسم جا و مکان خاصی داره!
نقل قول کردن
stranger616
#2 stranger616 1401-02-17 13:13
در کل واسه ی همیناست که به نظرم دکتر استرنج یکی از بهترین ابرقهرماناست. ترکیب چند تا از همین طلسم های ساده مثل ایجاد پورتال، طلسم تکثیر و بعد آینه میتونه جذاب ترین و متفاوت ترین نبرد ها رو چه در کمیک ها و چه در پرده ی سینما به نمایش بکشه.

«هشدار اسپویل مولتیورس جنون»
.
.
.
توی مولتیورس جنون هم طلسم های جذابی دیدیم که به نظرم اون طلسمی که استرنج حین نبرد با گارگانتوس اجرا کرد و دو تا دست جادویی ظاهر شدن خیلی طلسم جالبی بود که آخر هم چشمش رو با این طلسم در اورد :-*
نقل قول کردن
Hellblazer
#3 Hellblazer 1401-02-17 22:13
خسته نباشید آقا کیارش، ممنون بابت ترجمه‌ی مقاله.
من فقط عاشق مورد ۸ شدم. :lol:

«دورمامو، اومدم برای معامله!» :-*
«دورمامو، اومدم برای معامله!» :-|
«دورمامو، اومدم برای معامله!» :-| :-|
«دورمامو، اومدم برای معامله!» :o

دورمامو رو دیوانه کرد با این جملاتش!

پ.ن: در اسرع وقت میام و یک نظر طولانی و درست و حسابی میدم تا از شما قدردانی کرده باشم، موفق باشید. ;-)
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#4 amirmahdi 1381 1401-02-17 23:30
خیلی عالی بود ولی لطفا طلسم های فیلم مولتی ورس او مدنس را هم بهش اضافه کنید
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#5 amirmahdi 1381 1401-02-17 23:32
به نقل از HosseinK:

ولی نقدی که در رابطه طلسم ها دارم اینه که توی این چند فیلمی که دکتراسترنج حضور داشته، بعضی جاها با استفاده از طلسم ها میتونه راحت شرایط رو عوض کنه و نمیکنه. حالا این میتونه فراموش کاری نویسنده ها باشه یا اینکه هر طلسم جا و مکان خاصی داره!

نقد شما بجا نیست. دکتر استرنج و همه جادوگرها این مشکل رو دارن که محدوده قدرتهاشون دقیقا تعریف شده نیس و میتونن با یه حرکت جریان قصه را عوض کنند. پس بسته به جهت داستان و اقتضای قصه و به تصمیم‌ نویسنده شاهد اجرای طلسم از سوی او هستیم تا مسیر داستان را به نقطه مورد نطر برسونه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید