15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

 15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید! حقایق فکتس فکت facts نکته جالب مهم

پیشنهاد میکنیم این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید چون اطلاعات نابی را بهتون ارائه میده که هیچ کجای دیگر نمیتونید پیدا کنید!

مقدمه: «دکتر استرنج» از محبوب ترین شخصیت های کمیک بوکی بنده است و ارادت خاصی بهش دارم. مدتها بود که میخواستم یک مقاله درباره حقایق مربوط به دکتر استرنج براتون بنویسم. ولی هر چی فکر میکردم میدیدم که تمامی حقایق لازم درباره او را قبلا در مقالات سایت گفته ایم. مثلا سرگذشت و اریجین او را در این مقاله، دشمنان او را در این مقاله، تاریخچه اش در دنیای کمیک را در این مقاله، نسخه های عجیب و غریبش را در این مقاله، داستان های برترش را در این مقاله ، شخصیت های مکمل او را در این مقاله و ابزار آلات جادویی اش را نیز در اینجا بهتون معرفی کرده بودیم. کلی هم کمیک بوک ازش ترجمه کرده ایم. مثلا این، یا این یا این و ... پس به نظرم رسید که در این مقاله بیشتر درباره حقایقی که شاید کمتر ازش شنیده باشید یا خیلی از سایتها بهشون اشاره نکرده اند براتون بگم ...

 

1- مارول یک دکتر استرنج خبیث داره!

دکتر استرنج اولین بار در شماره 110 از سری کمیک بوکی Strange Tales در ماه جولای سال 1963 خلق شد. جالبه که بدونید دقیقا دو ماه قبل از این کمیک یعنی در شماره 41 از کمیک Tales of Suspense  که در ماه می 1963 منتشر شد، شاهد اولین حضور یک دشمن جدید برای آیرون من بودیم که اسمش «کارلو استرنج» بود ولی با لقب دکتر استرنج شناخته میشد!!!!

 مارول یک دکتر استرنج خبیث داره!

او البته جادوگر نبود ولی دانشمند نابغه ای بود که میخواست دنیا را فتح کنه و به دخترش هدیه بده!

 

2- خالقین دکتر استرنج برای خلق این شخصیت از یک برنامه رادیویی الهام گرفتند!

 خالقین دکتر استرنج برای خلق این شخصیت از یک برنامه رادیویی الهام گرفتند!

گفته میشه «استیو دیتکو» و «استن لی» برای خلق دکتر استرنج از یک برنامه رادیویی به نام "چاندوی جادوگر" (Chandu the Magician) الهام گرفته بودند که ازش خاطرات خوشی داشتند. او شخصیتی بود که میتونست تله پورت کنه، توهم تولید کنه و ذهن دیگران را مسحور خودش کنه. او با این قابلیت ها به جنگ دشمنان بشریت میرفت. حتی در سال 1932 یک فیلم سینمایی از روی این شخصیت ساخته شد که بازیگر معروف و سرشناس سینمای ترسناک کلاسیک یعنی «بِلا لاگوسی» نقشش را ایفا کرد.

همچنین گفته میشه که استیو دیتکو شکل ظاهری دکتر استرنج را از بازیگر مشهور سینما یعنی «وینسنت پرایس» (Vincent Price) که در دهه های 50 و 60 میلادی در فیلم های ترسناک بازی میکرد و یا غالبا در نقش جادوگرها ظاهر میشد الهام گرفت:

وینتسنت پرایس

(بیخود نیست که اسم کامل دکتر استرنج، «استفن "وینسنت" استرنج» میباشد!)

میگن اگه در دهه 60 میلادی فیلمی از دکتر استرنج ساخته میشد قطعا آقای پرایس نقشش رو بازی میکرد.

 

3- استن لی برخی از داستان هاي دكتر استرنج رو با عبارت "تمام شد" به پايان ميرسوند!

میدونم عجیبه ولی استن لی از عبارت فارسی "تمام شد" (Tamam Shud) در برخی داستان های دکتر استرنج استفاده میکرد!!! خواننده ها فكر ميكردن كه اين يه عبارت رمز الود يا يك ورد جادويي هستش! ولي استن لي بعدا گفت كه اين همون "تموم شد" هستش و عبارتي فارسی هست كه از رباعيات خيام اونو ياد گرفته !!!!!!!!!!!! اینم یک نمونه از Tamam Shud  (به آخرین عبارت داخل صفحه دقت کنید):

تموم شد دکتر استرنج

 

4- فیلم "دکتر استرنج" که به "دکتر موردرید" تبدیل شد!

http://www.spidey.ir/images/img/content/forgotten-tv-series/DOCTOR-MORDRID.jpg

قصه ساخته شدن فیلم "دکتر موردرید" (Doctor Mordrid) از خودش جالب تره! «چارلز بند» یکی از تهیه کنندگان معروف هالیوود در دهه های 80 و 90 میلادی بود که یک عالمه فیلم کم بودجه در کارنامه اش داشت. او در اوایل دهه 90 میلادی به رایت سینمایی جادوگر مشهور مارول یعنی «دکتر استرنج» دست یافت. فیلمنامه ای برایش نوشته و مراحل پیش تولید شروع شد ولی قبل از اینکه فیلمبرداری آغاز بشه، مهلت رایت تموم شد! اما ایشون به جای اینکه پروژه رو کاملا رها کنه، فیلمنامه رو بازنویسی و سعی کرد اسم شخصیت ها رو تغییر بده. در نتیجه فیلم "دکتر موردرید" در سال 1992 ساخته شد (با شرکت «جفری کومز») که داستانش درباره جادوگری بود که به کره زمین ارسال میشه تا ازش دفاع کنه.  میگن فیلم بدی نیست و نقدهای نسبتا خوبی هم نصیبش شد ولی اونقدر از نظر فروش موفق نبود که دنباله ای برایش ساخته بشه.

 

5- یک خواننده معروف بابت کمیک دکتر استرنج از مارول شکایت کرد!

در اوایل دهه 90 میلادی شماره 15 از کمیک Doctor Strange The Sorcerer Supreme در حالی چاپ شد که روی کاورش تصویری از خواننده معروف آن زمان ، «اِیمی گرنت» دیده میشد (این تصویر از البوم جدید او به نام Collection گرفته شده بود):

بعدش خانم گرنت از مارول شکایت کرد. البته نه به این خاطر که بدون اجازه از تصویرش استفاده کرده بلکه به خاطر اینکه چون ایشون رو به عنوان یک مسیحی معتقد میشناختند ، شاکی شده بود که چرا تصویرش روی کمیکی که درباره جادوگری هستش مورد استفاده قرار گرفته! گفته میشه که مارول با این خانم در نهایت به توافق رسید و با وجود اینکه قول داد کاورش رو عوض میکنه ولی دیگه خیلی دیر شده بود و این کمیک به طور گسترده ای توزیع شده بود!

 

6- یک بار نویسنده و طراح کمیک دکتر استرنج برای استن لی  نامه جعلی نوشتند!

یک بار خالقین کمیک دکتر استرنج برای استن لی یک نامه جعلی نوشتند

در شماره 14 از کمیک Marvel Premiere که سال 1974 منتشر شد داستانی جنجالی با حضور دکتر استرنج به چاپ رسید که در آن این شخصیت با خدا ملاقات کرد! در واقع داستان خبیثی داشت به نام Sise-neg که جادوگری از قرن 31 میلادی بود و میخواست با سفر به گذشته های مختلف،  عالم رو به نام خودش از نو خلق کنه ولی دکتر استرنج جلویش را گرفت و با خدا هم ملاقات کرد! (تهدید Sise-neg اونقدر بزرگ بود که دکتر استرنج مجبور شد با دشمن قسم خورده خودش یعنی «بارون موردو» متحد بشه!):

اما استن لی به عنوان سردبیر اعظم مارول در آن دوران بسیار نگران بود که نشان داده شدن خداوند در این داستان میتونه باعث اعتراض خیلی ها بشه و به نویسنده این کمیک یعنی «استیو انگلهارت» گفت که میخواد دستور بده این کمیک رو از بازار جمعش کنند مگر اینکه در شماره بعد توضیح بدن که اون خدا نبوده بلکه یک موجودی با قدرت های شبیه به یک خدا بوده ! بنابراین انگلهارت به سرش زد که به همراه طراح داستان یعنی فرانک برانر یک نامه جعلی از سوی یک آدم غیر واقعی به نام کشیش "بیلینگزلی" اهل تگزاس به مارول ارسال کنند که داخلش نوشته بود: من به عنوان یک کشیش عاشق این داستان شدم و یکی از بهترین کمیک هایی بود که تا به حال خوانده ام و ...!

کشیش دکتر استرنج

گفته میشه این نامه بسیار تاثیرگذار بوده و باعث شده استن لی نظرش عوض بشه و حتی ازشون خواست که نامه را در بخش نامه های خوانندگان چاپ کنند که همین طور هم شد!

  

7- دکتر استرنج در دهه 70 میلادی یک فیلم تلویزیونی داشت!

دکتر استرنج (Dr. Strange)

سالها قبل از آنکه «بندیکت کامبربچ» در نقش «دکتر استرنج» ظاهر بشه، آقای «پتیر هوتن» (Peter Hooten) این نقش را بازی کرد! در واقع سال 1978 شبکه CBS میخواست یک سریال براساس جادوگر معروف مارول بسازه . بنابراین اولش این فیلم تلویزیونی را ساخت. متاسفانه موقع پخش بدبیاری آورد و خورد به سریال محبوب Roots . بنابراین زیاد دیده نشد و CBS از خیر ساختن سریال دکتر استرنج گذشت. درسته بودجه کمی داشت و افکت ها و گریم های بیخودی نصیبش شد ولی در کل فیلم جالبی بود. دکتر استرنج در این فیلم یک روانپزشک هستش که وقتی یکی از بیمارانش به نام Clea توسط خبیثی شیطانی به نام «مورگان لی فی» به تسخیر درمیاد، وارد دنیای جادو و جمبل میشه. او سپس از جادوگر اعظم دیگری (که نقشش را «جان میلز» بازی میکرد) راه و رسم جادوگری یاد میگیره. بعدشم «لی فی» رو شکست میده و به جادوگر اعظم جدید تبدیل میشه. به نظرم به یه بار دیدنش می ارزه . براتون تریلرش رو اینجا گذاشتم. برید ببینید.

 

8- فرانک میلر قرار بود روی کمیک های دکتر استرنج کار کنه!

 دکتر استرنج (طراحی شده توسط «فرانک میلر»)

فقط فکرش را بکنید در سال 1981 نویسنده ای برجسته مثل «راجر استرن» بخواهد کمیکی براساس شخصیتی به نام دکتر استرنج را با طراحی به نام و ستاره به نام «فرانک میلر» خلق کند. واقعاً چه میشود، نه؟ پروژه استارت خورد و و حتی یک تصویر تبلیغاتی نیز که توسط خود میلر خلق شده بود در کمیک بوک های آن زمان مارول منتشر شد . اما ظاهراً آن موقع میلر قرار بود روی کمیک جیمز باند برای مارول نیز کار کند. بعدشم هم خب رفت سراغ run افسانه ای خودش در کمیک بوک های«بی باک» (Daredevil) و البته رمان گرافیکی او به نام Ronin هم بود! بنابراین راجر استرن مجبور شد به جای میلر با طراحی دیگر به نام «مارشال راجرز» سری دکتر استرنج رو پیش ببره ...

 

9- دکتر استرنج به رژیم غذایی عادی حساسیت دارد!

نقطه ضعف دکتر استرنج

جادو بهایی دارد و استفن استرنج وقتی داشت در کنار راهنما و مرشد خودش یعنی «اینشنت وان» آموزش میدید متوجه شد استفاده و استناد به نیروهای جادویی میتواند روی جسم و فیزیک یک جادوگر تاثیر مخربی بگذارد. به همین دلیل دکتر استرنج برای مقابله با تاثیرات منفی نیروهای جادویی، نه تنها باید مناسک و اعمال خاصی را به عنوان جادوگر اعظم به جا بیاورد بلکه هر از گاهی باید از یک رژیم غذایی عجیب و غریب پیروی کند که قطعا دیدنش براتون چندش آور خواهد بود!

 

10- خالق "بازی تاج و تخت" میخواست برای دکتر استرنج کمیک بنویسه!

 خالق "بازی تاج و تخت" میخواست برای دکتر استرنج کمیک بنویسه!

امروزه اقای جورج آر آر مارتین را به خاطر نوشتن مجموعه کتاب های فانتزی پرفروش A Song of Ice and Fire که الهام بخش سریال موفق "بازی تاج و تخت" شبکه HBO میشناسند و بهش لقب "تولکین آمریکا" (The American Tolkien) داده اند. اما شاید خیلی ها ندانند که مارتین از کودکی شیفته کمیک های مارول بوده است و خیلی هم نامه برای این شرکت میفرستاده! (این مقاله را بخوانید). ایشان چند سال پیش در مصاحبه با MTV اظهار داشت که یکی از شخصیت هایی که واقعا دوست داره برایش کمیک بنویسه «دکتر استرنج» هستش و با مارول در این زمینه ملاقاتی هم داشته ولی در نهایت به نتیجه نرسیده چون به مارول گفته فقط با یک شرط حاضره این کار رو بکنه و اونم اینه که هر چی که در داستان مینویسه باید برای همیشه Canon باشه! منظور از Canon یعنی چیزی که بعدا تغییر نکنه. یعنی مارتین میترسیده بیاد تو داستانش مثلاً  یک چشم دکتر استرنج رو کور یا یک دستش رو قطع کنه بعد مارول بیاد بگه این اتفاق تو دنیای اصلی نبوده و تو دنیای موازی بوده یا اینکه همه چیز یه خواب بوده و ... و اینجوری دکتر استرنج رو دوباره برگردونه به وضعیت سابق خودش. پس خدا میدونه که مارتین میخواسته چه بلاهایی بر سر دکتر استرنج بیاره که مارول مخالفت کرده! ولی واقعا نبوغ و تخیلی که مارتین داره جان میدهد برای روایت یک داستان خفن برای دکتر استرنج! درست میگم؟

 

11- دکتر استرنج با فِرِدی کروگر نبرد کرده!

فردی کروگر دکتر استرنج

«فِرِدی کروگر» (Krueger) نام شرور اصلی سری فیلم های معروف "کابوس در خیابان اِلم" است که به خصوص در دهه 80 میلادی بسیار محبوب و شناخته شده بودند. او یک روانی است که سعی داشته تعدادی بچه مدرسه‌ای را شکنجه و به قتل برساند. والدین این کودکان وقتی متوجه این امر می‌شوند، ابتدا از او شکایت می‌کنند؛ ولی بعد که قانون نمی‌تواند او را محکوم کند، آن‌ها که احساس خطر می‌کنند، فردی را زنده‌زنده می‌سوزانند اما بعد از چندین سال، وقتی کودکان مذکور بزرگ می‌شوند، روح فردی در خواب به سراغ آن‌ها می‌آید و آن‌ها را در کابوس مشترکی که دارند، به طرز فجیعی میکشد! معمولاً در فیلم های "کابوس در خیابان الم" بازمانده‌ها سعی در نابودی فردی می‌کنند و او در پایان هر قسمت از این سری فیلمها به جهنم بازمی‌گردد ولی مجدداً در قسمت بعد زنده و سلامت است! مجله "ویزارد" فردی کروگر را چهاردهمین شرور برتر تاریخ سینما نام نهاد و بنیاد فیلم آمریکا در لیست 100 شرور و قهرمان خود او را در رتبه 40 قرار داد. انتشارات مارول پس از اکران پنجمین فیلم از مجموعه "کابوس در خیابان الم" در اواخر دهه 80 میلادی تصمیم گرفت یک کمیک سیاه و سفید براساس آن منتشر کند. این سری بسیار پرفروش شد ولی مارول پس از دو شماره چاپ آن را متوقف کرد زیرا میترسید از طرف گروه های ضد خشونت مورد انتقاد قرار گیرد. تا اینکه در شماره 79 از کمیک Marvel Comics Presents شاهد چاپ شدن داستانی به نام "کابوسی در خیابان بلیکر" بودیم (بلیکر نام خیابانی است که در دنیای مارول خانه دکتر استرنج در آن واقع شده است). در این داستان، دکتر استرنج به همراه منشی جدیدش به نام سارا به تماشای فیلم "کابوس در خیابان الم" رفتند و پس از بازگشت دکتر استرنج کابوسی دید که در آن با فردی کروگر مبارزه کرد!

البته در انتها مشخص شد که «کابوس» (یکی از دشمنان قدیمی و اصلی دکتر استرنج) خودش را به شکل فردی کروگر درآورده بوده! (البته خالق شخصیت فردی کروگر یعنی «وِس کریون» اعتراف کرده بود که یکی از منابع الهام بخش فردی، شخصیت کابوس در کمیک های دکتر استرنج بوده است!).

 

12- دکتر استرنج یک بار قدرت هایش را از دست داد!

دکتر استرنج قدرت

خیلی سخته که استفن استرنج را در قالب جادوگر اعظم نبینیم و این دقیقا اتفاقی است که در شماره 19 از سری دوم کمیک بوک های برایش رخ داد. در این شماره او پیشنهاد مرشد خود یعنی «اینشنت وان» را برای اینکه با کیهان یکی شود را رد کرد (ظاهرا این آخرین تست برای یک جادوگر اعظم است!). استفن این تصمیم را گرفت زیرا علاقمند بود تا بقیه عمر خود را در کره زمین بگذراند و در هر حال قدرت های او در نتیجه این تصمیمش از او گرفته شدند و یکی دیگر جایگزین او شد. البته این موضوع زیاد طول نکشید و استفن پس از مقابله با خبیثی به نام In-Betweener دوباره به قدرت ها و منصب سابق خودش رسید.

 

13- دکتر استرنج در دنیای کمیک ماسک داشته !  

ماسک دکتر استرنج

پس از استیو دیتکو، نویسندگان و هنرمندان دیگری مثل بیل اورت، دنی اونیل و دن ادکینز روی کمیک های دکتر استرنج کار کردند. در این موقع کمیک های Strange Tales تمرکز اصلیش روی دکتر استرنج بود. بعد از مدتی هم اسمش عوض شد ولی شماره اش تغییر نکرد. یعنی پس از Strange Tales #168 ، کمیک Doctor Strange” #169 چاپ شد. در این کمیک روی توماس و جین کولان داستان هایی ماندگار برای دکتر استرنج خلق کردند ولی متاسفانه فقط در حدود یک سال در این عنوان باقی ماندند. آنها سعی کردند به جای تقلید از سبک منحصر به فرد دیتکو، سبک خاص خودشان را که دارک تر و اکشن تر بود را پیاده کنند و بنابراین دکتر استرنج به جای رفتن به دنیاهای دیگر، بیشتر اوقات در دنیای خودمان بود ولی با فرقه های خبیث ، ترسناک و شیطان پرستی مبارزه میکرد. در همین دوره بود که شاهد ماسکی برای دکتر استرنج هم بودیم و او برای مدت کوتاهی یک هویت مخفی به نام Stephen Saunders پیدا کرد. سال 1969 کمیک دکتر استرنج کنسل شد و روی توماس برخی از داستانک های خودش را در کمیک های Incredible Hulk، Sub-Mariner به سرانجام رساند.

 

14- کمیک بوک گمشده دکتر استرنج!

کمیک گمشده دکتر استرنج

در دهه 90 میلادی مارول یک اسباب کشی بزرگ داشت و در حین این جا به جایی چند داستان کمیک بوکی گم شدند! یکی از این داستان ها مربوط به دکتر استرنج میشد که توسط نویسنده بزرگ کمیک یعنی «راجر استرن» نوشته شده بود. استرن در این داستان اولین شبی که دکتر استرنج در خانه عجیب خودش یعنی سانکتوم سانکتورم سپری کرد را روایت میکنه! تا اینکه چند سال پیش این کمیک پیدا و منتشر شد و ما در اینجا آن را برایتان ترجمه کرده ایم! خلاصه داستانش اینه: برای دهه ها دکتر استرنج به عنوان یک جادوگر عمل کرده و در خانه اسرار آمیز خودش به سر برده. اما این ساختمان چه اسراری را در خود پنهان کرده؟ چه چیزی لا به لای دیوارهای این ساختمان پنهان شده است؟  حالا داستان اولین شب استرنج در سانکتوم سانکتورم فاش میشود!

 

15- «گی‌یرمو دل تورو» و «نیل گِیمن» قرار بود فیلم "دکتر استرنج" را بسازند!

 «گی‌یرمو دل تورو» و «نیل گِیمن» قرار بود فیلم "دکتر استرنج" را بسازند!

همه میدانید كه دکتر استرنج الان چند ساله که در دنیای سینمایی مارول حضور داره و نقشش بندیكت كامبربچ با استادی تمام ایفا میکند ولی شاید ندانید كه از سالها پیش قرار بود فیلم سینمایی این شخصیت ساخته بشه. ابتدا سال 1986 آقای «باب گیل» به عنوان نویسنده تریلوژی ماندگار "بازگشت به آینده" مامور شد تا فیلمنامه این فیلم را بنویسه. اینم از تصویر روی جلد این فیلمنامه:

 

سپس سال 1992 ، «وس كریون» كارگردان مشهور فیلم های ترسناك "كابوس در خیابان الم" و "جیغ" با Savoy Pictures قراردادی امضا كرد تا فیلم دكتر استرنج را بسازد. ولی متاسفانه دو سال بعد این شركت ورشكسته شد و این فیلم هم هرگز ساخته نشد. سال 2001 شركت Dimension Films رایت دكتر استرنج را به دست آورد و از «دیوید اس گویر» خواسته شد فیلمنامه جدیدی برایش بنویسد (دیوید گویر قبلا هم در سال 1995 فیلمنامه ای برای دكتر استرنج نوشته بود) . بنابراین او فیلمنامه جدیدی نوشت . گویر چند وقت پیش در مصاحبه ای با سایت IGN گفت كه Dimension Films پیشنهاد كارگردانی این فیلم را هم بهش داده بود و او میخواست تا جای ممكن به جای استفاده از جلوه های ویژه كامپیوتری از جلوه های واقعی و بدلكاری استفاده كنه. ولی در هر حال بنا به دلایلی كه هرگز دقیقا مشخص نشد این پروژه محقق نشد. سپس سال 2005 پارامونت رایت دكتر استرنج را بدست آورد و حتی گفته شد كه زوج رویایی « گی‌یرمو دِل تورو» (كارگردان سری فیلم های Hellboy) و «نیل گیمن» (نویسنده مطرح كمیك های Sandman) قراره این فیلم را کلید بزنند (یعنی دل تورو فیلم را کارگردانی کنه و گیمن هم فیلمنامه آن را بنویسه) ولی این پروژه هم بعد از مدتی نیمه كاره ماند چون مارول اون موقع بد جوری دنبال این بود که دنیای سینمایی خودش را با فیلم "آیرون من" استارت بزنه. چندی پیش هم آقای گیمن در توئیتی ابراز تاسف کرد که ای کاش این فیلم ساخته میشد:

 

 

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Matingh
#1 Matingh 1399-07-26 11:54
عجب مقاله ای :eek:
تقریبا هیچ کدومشو نمیدونستم دمتون گرم :eek:
تمام شد :D
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-07-26 12:54
خسته نباشید استاد.
همون طور که اشاره کردید،بیشتر شماره های این مقاله رو نمیدونستم؛بغیر از چند شماره.شماره 3 هم خیلی باحال بود و فکر کنم در یک مقاله ی دیگه در سایت دیده بودمش.
کمیک گمشده دکتر استرنج هم خیلی جذاب و لذت بخش بود،و اینکه خونه ی ترسناکی داره ها :lol:
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#3 Kia Iron Man 1399-07-26 13:40
مقاله خیلی خوبی بود
به هر حال از نظر من دکتر استرنج از شخصیت های محبوب تو کشور ایرانه و اکثرا به خاطر mcu ولی کمیک هاشم حال و هوای متفاوتی دارن.
مورد ۳ خیلی جالب بود.مورد شماره ۶ هم که فریب دادن مرحوم استن لی بود خیلی باحال بود :lol: فقط یه سوال نمیشه اون رژیم غذایی رو بگین که چطور بوده؟
نقل قول کردن
super spider
#4 super spider 1399-07-26 14:01
من جز شماره 5و11هیچکدومو نمیدونستم که حالا به لطف شما استاد ترابی فهمیدم :-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1399-07-26 15:26
عالی بود
نود درصدشو نمیدونستم
نقل قول کردن
TiniT
#6 TiniT 1399-07-26 15:56
Tamam shod خیلی عجیب و جالب بود اصلا نمی دونستم!!!
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-07-26 15:57
استاد دستتون درد نکنه واقعا فوقالعاده بود این مقاله
من یکی از موارد (مورد تمام شد :lol: ) رو داخل یکی از پیام های سایت خونده بودم خیلی تعجب کردم واقعا کرک و پرم ریخت
به نظرم جالب ترینش اون قضیه نامه جعلی بود لامصب عجب کلکیه :-*
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1399-07-26 16:50
چه تاریخچه عجیب و غریبی داشته این ساخت فیلم دکتر استرنج. بنظرم ترکیب کارگردان و نویسنده فیلم پسر جهنمی پتانسیل بالایی برای ساخت فیلم تمام عیار از دکتر استرنج داشتن. چرا که دکتر استرنج هم مثل پسر جهنمی یه حال و هوای معنوی داره.
نقل قول کردن
sigin
#9 sigin 1399-07-27 18:05
خیلی جالب بود فقط یکیشو میدونستم
اما به نظرم این که دکتر استرنج ماسک داشته باشه یکم مسخره میشه \:
نقل قول کردن
ehs_spidey
#10 ehs_spidey 1399-07-28 10:05
من یادم هست که داشتم کانال ها روجا به جا میکردم حوصلم هم سر رفته بود دیدم شبکه نمایش نوشته بود فیلم دکتر استرنج زدم نگاه کنم دیدم این یک دکتراسترنج دیگه هست که هیچ ربطی به این کاراکتر نداشت :lol: اسمش دکتر استرنج لاو بود
نقل قول کردن
Captain_rogers
#11 Captain_rogers 1399-09-30 10:29
استن لی واقعا گفته: تمام شد :o
حالا تمام شد :lol:
نقل قول کردن
hthor22
#12 hthor22 1399-11-24 10:39
مقاله هاتون عالیه ولی میشه یک مقاله هم در مورد قدرت نزدیک دکتر استرنج به سنگ های بی نهایت در دنیای سینمایی مارول بنویسید؟ به طور مثال در دنیای سینما در فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت وقتی داشت با تانوس می جنگید توانست مانند سنگ واقعیت اشعه سنگ قدرت را به پروانه تبدیل کند . همچنین با سنگ زمان می تواند زمان را کنترل کند . در ضمن هم در فیلم دکتر استرنج توانست روح خودش را از بدنش خارج کند و یا در فیلم جنگ ابدیت در یک صحنه جنگش با تانوس 2 تا روح عین خودش در یک لحظه بیرون اومدن و بعد به حالت عادی برگشت مثل بعضی از قدرت های سنگ روح . همچنین قدرت های دیگه ای هم دارد . لطفا مقاله ای در این رابطه بنویسید . با تشکر .
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#13 AmirhoseinJafari2005 1401-02-18 02:33
مقاله جالبی بود... خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37