10 حقیقت مهمی که باید درباره «رینترا» (Rintrah) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-رینترا-rintrah-بدانید-فکتس-حقایق-تاریخچه-بیوگرافی-دکتر-استرنج-شاگرد-میناتور-نمیدانستید-نکات-چیز

فیلم جدید مارول یعنی دکتر استرنج در مولتی ورس جنون، پر است شخصیت های مختلف و گوناگون. البته با توجه به ارتباط این فیلم با جهان های موازی انتظار دیگه ای هم از فیلم نمیره. یکی از شخصیت های این فیلم که اتفاقا تاریخچه پرفراز و نشیبی در کمیک های دکتر استرنج داشته «‌رینترا» است.

رینترا اولین بار در سال 1986 و در شماره 80 کمیک های دکتر استرنج به دست «پیتر گیلیس» (Peter Gillis) و «کریس وارنر» (Chris Warner) خلق شد. البته در شماره 80 او تنها یک حضور کوتاه داشت که بیشتر شبیه به یک شوخی بود و اولین حضور کامل او در شماره 81 رقم خورد. این موجودِ سبز رنگ شبیه به یک مینوتو (مینوتو در اسطوره‌های کرتی هیولایی با سر گاو و بدن انسان است) به تصویر کشیده میشود. با توجه به اهمیت این شخصیت در کمیک های دکتر استرنج و حضور او در فیلم دکتر استرنج 2 ، قصد داریم که به بیان 10 حقیقت مهم درباره تاریخچه رینترا بپردازیم.

 

1- رینترا بدن خودش را در اختیار دکتر استرنج قرار داد

رینترا بدن خودش را در اختیار دکتر استرنج قرار داد

در دنیای کمیک و در دهه 80 میلادی دکتر استرنج دچار مشکل بزرگی شده بود و حال و روز خوشی نداشت چون یک جادوگر بیگانه تمام اشیا و وسایل جادویی او را گرفته بود و چیزی نمانده بود دنیای حال حاضر را به یک دنیای تاریک جدید تبدیل کند. بدتر اینکه بدن دکتر استرنج در یک مبارزه به شدت زخمی شده بود و بنابراین باید برای مبارزه نهایی وارد جسم یک نفر دیگر میشد.

کمیک دکتر استرنج

خوشبختانه یک موجود از دنیای دیگر به نام «رینترا» نزد دکتر استرنج آمد و گفت که حاضره جسمش رو در اختیارش قرار بده تا با آن جادوگر بیگانه بجنگه (در واقع دکتر استرنج شنل معروف خودش یعنی شنل معراج را به جادوگری داد تا تعمیرش کنه . این جادوگر هم این کار را کرد ولی همراه با شنل ، رینترا را هم فرستاد تا به دکتر استرنج کمک کرده باشه)

کمیک بوک دکتر استرنج

کمیک استریپ دکتر استرنج

بعد از اینکه دکتر استرنج به جسم خودش برگشت، رینترا ازش خواست تا شاگردش بشه. استرنج هم قبول کرد و بدین ترتیب رینترا سالها همکار استرنج شد. صحنه های بامزه ای هم به خاطر حضورش در کمیک های دکتر استرنج پدید آمد. در نهایت دکتر استرنج با کمک رینترا آن جادوگر خبیث را شکست داد و به جسم خودش بازگشت.

 

2- رینترا بیگانه ای از یک سیارهٔ فرا بعدی است

رینترا بیگانه ای از یک سیارهٔ فرا بعدی است

شاید رینترا در ظاهر شبیه به یک مینوتو باشد اما او یک هیولای اسطوره ای یونانی نیست. او یک موجود بیگانه و اهل سیاره R'Vaal است. اطلاعات زیادی از این سیاره در دسترس نیست و مشخص هم نیست که نام بُعدی که سیاره در آن قرار دارد چیست. اما گفته میشود که ساکنین این سیاره همانند رینترا شبیه به مینوتو های سبز رنگ هستند. هوش و استعداد رینترا در یادگیری اصول ماورا طبیعی، توجه جادوگری به نام «انیثارمون بافنده» (Enitharmon the Weaver) را به خود جلب کرد. بنابراین آن جادوگر رینترا را به بعد ما آورد تا به او آموزش دهد.

 

3- رینترا شاگرد دکتر استرنج بود

 رینترا شاگرد دکتر استرنج بود

بعد از اینکه دکتر استرنج به جسم خودش برگشت، رینترا ازش خواست تا شاگردش بشه. استرنج هم قبول کرد و بدین ترتیب رینترا سالها همکار استرنج شد. صحنه های بامزه ای هم به خاطر حضورش در کمیک های دکتر استرنج پدید آمد. خوشبختانه استعداد ذاتی رینترا کمک زیادی به او در یادگیری موضوعات جادویی میکرد. رینترا هم مثل هر شاگرد دیگری، معمولا وقتش را با پرسه زدن در فضای سانکتوم سانکتوروم یا خواندن کتاب های طلسم می‌گذراند.

 

4- رینترا یک هیولای زباله ای را پدید آورد!

رینترا یک هیولای زباله ای را پدید آورد!

در شماره 44 از کمیک های Marvel Comics Presents رینترا به خاطر بی‌تجربگی‌اش یک دشمن عجیب را برای دکتر استرنج به وجود آورد. در این کمیک که به اوایل دوران شاگردی رینترا مربوط می‌شد، زمانی که او داشت زباله ها را بیرون می‌برد، تصمیم گرفت که کمی مهارت های جادویی‌اش را تمرین کند. بنابراین او یک طلسم حیات بخش را روی انبوهی از زباله ها اجرا کرد. زباله ها زنده شدند و ناگهان یک هیولای زباله ای غول پیکر به وجود آمد که داشت به رهگذران صدمه میزد. خوشبختانه دکتر استرنج وارد عمل شد و با کمک رینترا موفق شد که هیولا را مهار کند.

 

5- رینترا هالک را شکست داد

رینترا هالک را شکست داد

رینترا شخصیتی متواضع است که سعی دارد از روش های مسالمت آمیز با مسائل برخورد کند و به کسب دانش درباره موضوعات عرفانی بپردازد. با این حال، این دلیل نمی‌شود که او از قدرت فیزیکی بالای خود استفاده نکند. به هر حال رینترا اهل سیاره R'Vaal است و نژاد او قدرت و استقامت بدنی بالایی برخوردار هستند. در شماره 371 از کمیک های هالک باورنکردنی، شاهد بودیم که جادوگری خبیث ذهن بروس بنر را تحت کنترل خودش در آورد. بنابراین هالک به سانکتوم سانکتوروم حمله کرد اما با رینترا رو به رو شد. سپس رینترا به طرز شگفت انگیزی هیولای سبز قدرتمند مارول را بدون هیچ طلسم جادویی در یک مبارزه شکست داد. این اتفاق به دکتر استرنج فرصت داد تا ذهن هالک را از کنترل آن جادوگر شرور آزاد کند.

 

6- رینترا می‌تواند تغییر شکل دهد

قدرت رینترا

شاید عجیب به نظر بیاید اما رینترا یک تغییر شکل دهنده حرفه ای است. مسلما زندگی کردن در میان انسان ها آن هم در هیبت یک هیولای بزرگ که مثل آدم ها رفتار می‌کند، کار خیلی دشواری است. بنابراین طبیعی است که رینترا علاقه عجیبی به تغییر شکل دارد. اساسا شاگردان کامارتاج طبق قوانین، می‌توانند هر سیستم جادویی را که به آن علاقه دارند بیاموزند (البته به استثنای بعضی جادو ها). به همین دلیل رینترا هر روز زمان مناسبی را برای مطالعه هنر تغییر شکل اختصاص میدهد. در ضمن به نظر میرسد که او علاقه زیادی به سینمای کلاسیک دارد و بارها خودش را شبیه به بازیگران فیلم های کلاسیک، مثل «هامفری بوگارت» (Humphrey Bogart) و «جان وین» (John Wayne) ‌کرده است.

 

7- رینترا یک جادوگر و جانشین دکتر استرنج شد

رینترا جادوگر

همانطور که گفته شد رینترا استعداد بالایی در فراگیری طلسم های جادویی داشت. بالاخره بعد از مدت ها و در شماره 2 از کمیک های Doctor Strange, Sorcerer Supreme Annual رینترا به نوعی در جادو فارغ‌التحصیل شد و به مقام جانشینی دکتر استرنج رسید. بنابراین دکتر استرنج به او گفت که لیاقت این جایگاه را دارد و شنل معراج سابق خود را به همراه سنگ طلسم آگاماتو به رینترا هدیه داد.

کمیک رینترا - دکتر استرنج

از آن پس رینترا ثابت کرد که شایستهٔ این عنوان است زیرا مهارت بالایی در طلسم های ماورایی داشت. بدین ترتیب او به شخصیتی فراتر از یک شاگرد تبدیل گشت.

 

8- رینترا یک معلم است

رینترا فکتس

در سال 2020 «اسکوتی یانگ» (Skottie Young) و «هامبرتو راموس» (Humberto Ramos) کمیک بوک هایی را نوشتند که دکتر استرنج در آنها مدرسه ای به نام "آکادمی استرنج" (Strange Academy) را تاسیس کرد. این آکادمی برای پرورش دانش آموزان خاصی ساخته شده بود که در زمینه جادو استعداد ویژه ای داشتند. برخی از بزرگترین جادوگران مارول در این آکادمی به تدریس می‌پرداختند و رینترا هم یکی از آنها بود. اگرچه ما او را هیچوقت به طور کامل ندیدیم اما در شماره دوم و در یک صفحه نام او را دیدیم که به عنوان یک معلم کمکی که درس ریاضی 1 را تدریس میکرد، از او یاد شده بود. رینترا در این مدرسه به دانش آموزان اصول اساسی جبر و هندسه را برای ایجاد لباس های مبدل و تغییر قیافه یاد می‌داد. همانطور که قبل‌تر در این مقاله گفته شد تغییر قیافه تخصص اصلی رینترا بوده است.

 

9- دکتر استرنج مجبور شد که برای نجات جان رینترا او را به یک بعد دیگر منتقل کند

در شماره 51 از کمیک های "دکتر استرنج: جادوگر اعظم" (Doctor Strange: Sorcerer Supreme)، رینترا بعد از تغییر ظاهرش ماموران مرموزی را تعقیب کرد که بعدا معلوم شد برای احضار شیطانی به نام «تارسسوس» (Tartessus) تلاش میکنند. رینترا قصد داشت که مانع آنها شود اما تارسسوس او را شکست داد و از طلسمی استفاده کرد تا ذهن او را کنترل کند. هدف او این بود که با کنترل رینترا و طلسم کنترل ذهن، دکتر استرنج را شکست داده و قربانی کند. تارسسوس تا حدی به هدفش نزدیک شد و ذهن دکتر استرنج را تحت کنترل خود در آورد. اما رینترا موفق شد که از سلطه تارسسوس خارج شود و استادش را تجات دهد. در نهایت رینترا برای شکست دادن تارسسوس طلسم را شکست اما انفجار ناشی از آن، اشعه ای به سینه او وارد کرد و انڔژی حیات رینترا را تخیله کرد. بنابراین استرنج برای جلوگیری از مرگ رینترا، او را به یک بعد دیگر منتقل کرد.

 

10- شخصیت رینترا از شاعری به نام «ویلیام بلیک» الهام گرفته شده است

ویلیام بلیک

منشا خلق رینترا ممکن است که به آثار «ویلیام بلیک» (William Blake) مرتبط باشد. ویلیام بلیک که بیشتر به خاطر پرداخت های هنری و اشعاری که در زمینه تصویر سازی عمیق مسیحی دارد شناخته میشود. او در آثارش از شخصیتی به نام رینترا نام برده است. البته تفاوت هایی میان این شخصیت و نسخه مارول از رینترا وجود دارد. در کتاب "ازدواج بهشت و جهنم" اثر ویلیام بلیک، از رینترا به عنوان مظهر خشم عادلانه نام برده شده. اما همانطور که واضح است رینترا در کمیک های مارول هیچوقت شخصیت عصبانی نبوده است. ظاهرا رینترا تنها شخصیت کمیک های دکتر استرنج نیست که با کاراکتر های آثار ویلیام بلیک نام مشترک دارد. برخی دیگر از شخصیت های ماورایی مارول مثل «اورثونا» (Urthona) و «انیثارمون بافنده» (Enitharmon the Weaver) نیز همتایانی در داستان های اسطوره ای ویلیام بلیک دارند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2022

با بهره گیری از مقاله سایت CBR

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 طلسم جادویی برتر دکتر استرنج در فیلم های مارول

10 اسپویل بزرگ فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون"

مدیران و نویسندگان سایت SPIDEY.IR فیلم "دکتر استرنج 2" را نقد میکنند

لینک دانلود نسخهٔ پرده ای فیلم "دکتر استرنج ۲ در چندجهانی دیوانگی"

شرح 20 دقیقه ابتدایی فیلم "دکتر استرنج 2: مالتی ورس جنون" به نمایش درآمده در جشنواره "سینما کان"

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (WHAT IF)

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1401-02-24 11:15
ممنون آقای یارویسی ، مقاله عالی بود
فکر نمیکردم رینترا که توی دکتر استرنج۲ حضور کوتاهی داشت توی کمیک اینقدر مهم باشه
البته که چند باری مرکز فیلم‌برداری قرار گرفت
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#2 Spectacular-SpiderMan 1401-02-24 14:43
ممنون آقای یارویسی دمتون گرم
خب سخن آمد از یک همراه با وفا و هر قهرمان در دنیای کمیک مطمئن باشید همراهانی خواهد داشت از اسپایدرمن تا بتمن و این دستیارا کسانی هستند که نباید بی توجهی بهشون بشه و از نظر شخصیت پردازی در تکامل باشن.
رینترا جزو همین دستیاران است منتهی از نوع جادوییش :-*
دکتر استرنج یه شخصیت پر رمز و رازه و قطعا دستیارانی پر رمز و راز داره و یکیشون همین رینترا با ظاهری که داره گول نخورید چون قلبش طلاست و مطمئن باشید با خواندن این مقاله خواهید دید که چه شخصیت مهمیه و حتی هالک با اون گردن کلفتی رو زده ( این مورد خیلی شگفت زدم کرد) پس بخوانید و لذت ببرید
با تشکر
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#3 Spectacular-SpiderMan 1401-02-24 14:46
آقای یارویسی یعنی الآن با توجه به مورد شماره 5 از هالک قویتره؟ یا شاید هالک خشمش کم بوده؟
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#4 Kia Iron Man 1401-02-25 01:11
به نقل از Spectacular-SpiderMan:
آقای یارویسی یعنی الآن با توجه به مورد شماره 5 از هالک قویتره؟ یا شاید هالک خشمش کم بوده؟

ببنید در دنیای کمیک قدرت یه چیز نسبیه و پیروزی در یک نبرد نمیتونه تعیین کننده میزان قدرت باشه (خودمم زیاد به این موضوع اهمیت نمیدم). به علاوه، یه سری نکات درباره این مبارزه وجود دارند که باید بهشون توجه کرد:
هالکی که با رینترا درگیر شد، اون هالک سبز و قدرتمندی که می‌شناسیم نبود بلکه هالک خاکستری بود. همونطور که میدونید هالک خاکستری نسبت به هالک سبز از قدرت فیزیکی پایین تر و هوش بالاتری برخوردار هست و قدرتش هم با بیشتر شدن میزان خشمش، افزایش پیدا میکنه (البته شدت اونم نسبت به هالک سبز خیلی کمتره)
از طرفی اون موقع هالک تسخیر شده بود و این نبرد رو نمیشه معیار درستی برای قدرت در نظر گرفت. و اینکه قبل از اون هالک با دکتر استرنج و نیمور هم درگیر شده بود و بروس بنر هم درون ذهنش در حال ایجاد تنش بود و رینترا امتیاز غافلگیری رو هم داشت. پس نمیشه از اینکه "رینترا هالک رو شکست داده" چنین برداشت کرد که "‌رینترا از هالک قوی‌تره"
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37