10 دلیل برای آنکه "مردعنکبوتی" بهترین فیلم ها را در MCU دارد

10-دلیل-برای-آنکه-مردعنکبوتی-بهترین-فیلم-ها-را-در-mcuدارد

هر فیلم دنیای سینمایی مارول چیزهای خاصی برای ارائه کردن دارد، اما فیلم های سه گانه "مردعنکبوتی" یه چیز دیگه ان!

 

دنیای سینمایی مارول استاندارد جدیدی برای فیلم های اکشن ابرقهرمانی تنظیم کردند و همه فیلم های بی شمار ام سی یو چیز های شگفت انگیزی برای تقدیم کردن دارند، از طرح تشکیل تیم در "انتقام جویان 2012" تا موضوعات خفن و مهیج جاسوسی در "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان"و تم های مبارزه رزمی جذاب در "شانگ چی". اما این سه فیلم مرد عنکبوتی هستند که در صدر قرار میگیرند.سه گانه مرد عنکبوتی سم ریمی بسیار دوست داشتنی است، اما سه گانه جدید فیلم های مردعنکبوتی در MCU کاملا چیز دیگری هستند. این سه فیلم مرد عنکبوتی با بازیگر جوان تام هالند، ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارند که دیگر فیلم های MCU ندارند. در ضمن این فیلم ها ایده های خاصی دارند که آنها را بهتر از بقیه فیلم های ابر قهرمانی مارول اجرا می کنند. مقالات زیر را هم بخوانید:

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

10 چیزی که ثابت میکند "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" بهترین فیلم فاز 4 دنیای سینمایی مارول است

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 چیزی که باعث میشود مرد عنکبوتی بهترین باشد

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

 

10- فیلم های "مرد عنکبوتی"پیتر پارکری سمپاتیک را ارائه میدهند

پیتر پارکر - تام هالند

دیگر قهرمانان MCU جذابیت های خاصی دارند، مانند استارلرد که یک سرکش فضایی شوخ طبع است یا بروس بنر دارای یک جنبه ی شخصیتی وحشی و تاریک است. و البته پیتر پارکری وجود دارد که بدون شک از هر یک از آن قهرمانان میانسال قابل لمس تر و قابل ارتباط برقرار کردنی (سمپاتیک) تر است. علاقه مندان به کمیک بوک در هر سنی می توانند از مردعنکبوتی لذت ببرند اما پیتر پارکرِ MCU قطعا با هواداران جوان تر کمیک ارتباط برقرار می کند که به خوبی می دانند عدم اطمنیان از خود در دوران بزرگ شدن چگونه است. به عبارتی دیگر، تعداد زیادی از طرفداران می توانند خود را جای پیتر پارکر بگذارند تا تونی استارک و ناتاشا رومانوف.

 

9- فیلم های مردعنکبوتی مضمونی از مسئولیت پذیری و عواقب دارند

درحالی که موضوعات مسئولیت پذیری و عواقب در سایر فیلم های MCU هم مطرح شده است مانند تونی استارک/مردآهنی که مسئولیت میراث خونین خانواده اش را برعهده گرفت و به جای دلال اسلحه تبدیل به یک ابر قهرمان شد، اما سه فیلم مرد عنکبوتی بهتر این کار را انجام می دهند، زیرا پیتر در سن مناسبی برای یادگیری این درس ها است؛ به هر حال این مردعنکبوتی است که باعث معروفیت جمله مشهور "قدرت زیاد مسئولیت به همراه می آورد" شده است. و درضمن تماشای تقابل پیتر با این درس هم سرگرم کننده و قابل لمس است. در طول این سه گانه، پیتر مرتکب اشتباهاتی می شود مانند دادن عینک پیشرفته تونی استارک به میستریو یا هک کردن کاستوم پیشرفته خود و ... . او به تنهایی مجبور بود با عواقب مرگبار این انتخاب ها کنار بیاید.

 

8- فیلم های مرد عنکبوتی طنز منحصر به فردی دارند

مردعنکبوتی جمله خنده دار

تماشاگران سینما تا به حال با لحن کمدی MCU   همچون کنایه های بی پایان تونی استارک یا کارهای عجیب و غریب درکس آشنا هستند .با این حال ،به طور کلی می توان گفت که فیلم های مردعنکبوتی بهترین طنز را دارند. طنز در فیلم های مرد عنکبوتی بیشتر حول شخصیت ها را در بر می گیرد تا دیالوگ های خنده دار. پیتر به عنوان یک نوجوان ارجاعات مختلفی به فرهنگ پاپ می کند و او در بیشتر مواقع به طرز جذابی دست و پا چلفتی است. ند و ام جی نیز به روش های خود به طنز در فیلم کمک می کنند.

 

7- فیلم های مرد عنکبوتی بهترین تعادل زندگی قهرمانی/روزمره را نشان می دهند

بسیاری از ابرقهرمانان باید بین زندگی روزمره و زندگی قهرمانی خود تعادل ایجاد کنند و این همیشه آسان نیست. درMCU ، اکثر قهرمانان کاملا به سمت زندگی قهرمانی خود متمایل می شوند و زندگی عادی خود را کنار می گذارند، مانند کاپیتان آمریکا و فالکون. اما پیتر پارکر بیشتر 50/50 است. تماشای اینکه پیتر پارکر به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی و به عنوان جوان ترین انتقام جو به طور مساوی وقت خود را تقسیم می کند سرگرم کننده و جذاب است و او با در نظر گرفتن همه جوانب، این کار را عالی انجام میدهد. پیتر پسری از دو جهان قهرمانی و معمولی است و طرفداران دوست دارند ببینند که چگونه تلاقی این دو جهان اغلب باعث دلشکستگی پیتر می شود.

 

6- فیلم های مردعنکبوتی شرورها را با خلاقیت خاصی نشان میدهند

دشمنان اسپایدرمن

همه شرور های MCU مثل لوکیِ کاریزماتیک یا تانوس نابودکننده جهان در یک عالی قرار ندارند. برخی از خبیث ها مانند ایوان وانکو، ملکیث یا آلدریچ کیلیان فراموش شدنی بوده اند اما سه فیلم مردعنکبوتی شرورهایی داشته اند که سطح بالاتری از سطح متوسط داشته اند. فیلم های مردعنکبوتی همه در مورد رابطه های شخصی هستند. بنابراین مرد عنکبوتی در نهایت مثلا با پدر دوست دخترش یا میستریوی مرتبط با مرشد او (تونی استارک) و دشمنان کلاسیکی مانند مرد شنی و دکتر اختاپوس که همگی در فیلم های قبلی به نوعی رابطه ی شخصی با مردعنکبوتیِ توبی مگوآیر دست یافته بودند، مبارزه کرده است. واقعا تماشای مبارزه معرکه مرد عنکبوتی با پنج شرور بزرگ در "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" چیز دیگری بود.

 

5- فیلم های مردعنکبوتی موسیقی عالی دارند

درست است که طرفداران از موسیقی متن راک دهه 1970 دو فیلم "نگهبانان کهکشان" لذت وافری برده اند اما سه فیلم مردعنکبوتی بهترین موسیقی متن را  در MCU   دارند به علاوه ی ترانه های شاد و جذابی که برای تیتراژ پایانی یا صحنه های میانی انتخاب شده اند. مردعنکبوتی همچنین یک تم اصلی کوتاه اما شیرین برای زمانی که تاب خوران وارد صحنه های اکشن میشود، دارد و این آهنگ به راحتی با تم دنی الفمن برای سه گانه سم ریمی برابری می کند. در دوره ای که به نظر می رسد موسیقی فیلم ها در لا به لای اکشن گم می شود، اما موسیقی فیلم های مرد عنکبوتی کاملا برجسته و گوش نوار هستند.

 

4- فیلم های مردعنکبوتی به ذات دنیای کمیک وفادار هستند

طرفداران دیگر پذیرفته اند که تهیه کنندگان آثار MCU تغییراتی کوچکی در شخصیت ها ایجاد کنند تا با دنیای سینما سازگار شوند، مانند حذف ایده هایی که به شدت قدیمی شده اند یا تاریخچه های گمنام که فقط طرفداران سرسخت کمیک ازشون خبر دارند. اما با این وجود، این بهانه ای برای انتخاب بازیگران بد نیست و MCU همیشه از این نظر عالی بوده است. سایر فیلم های مرد عنکبوتی فیلم های قوی بودند ولی با انتخاب بازیگرانی که سنشان از سن پیتر در دنیای کمیک بیشتر بود، عملا او را تغییر دادند و این با کمیک ها همخوانی ندارد. با این حال، مردعنکبوتی تام هالند پسر نوجوان دست و پا چلفتی اما دوست داشتنی ای است، که همیشه قرار بود باشد و به نسخه مردعنکبوتی که استن لی و استیو دیتکو برای اولین بار آن را به تصویر کشیدند نزدیک تر بوده.

 

3- فیلم های مردعنکبوتی نسبت به دیگر فیلم های مارول داستانک های رومانتیک بهتری دارند

تام هلند - زندایا

دیگر داستان های عاشقانه  MCU نیز بسیار خوب هستند مانند استیو راجرز که در نهایت با پگی کارتر زندگی خوشی را تجربه کرد و یا عاشقانه ی پر پیچ خم استارلرد با گامورا. با این حال، برخی از آن عاشقانه ها حس اجباری بودن در فیلم به آدم میدهند یا اینکه در ریتم فیلم اختلال ایجاد میکنند. در همین حال فیلم های مردعنکبوتی، رُمانسی شلخته و اما شیرین نوجوانانه بین پیتر و ام جی را به تصویر می کشند که ضرباهنگ خوبی دارد و بیش از حد احساساتی یا خشک هم نیست. رابطه پیتر و ام جی در تعادل خوب و ظریفی است و نشان می دهد که عشق با سرعتِ خودش می آید.

 

2- فیلم های مردعنکبوتی از درام های کلیشه های MCU اجتناب میکند

پیتر پارکر مسائل شخصی و درام خود را دارد که باید با آنها مواجه شود که در مقایسه با نیمی از قهرمانان اصلی MCU   کاملاً تازه و باطراوت است. دیگر همه میدانند که انگار همه ی قهرمانان MCU با پدرشون درگیری دارند! مثل مشکل تونی استارک با پدرش یا ثور با اودین یا مثلا "نگهبانان کهکشان 2" که کلاً درباره مشکلات استارلرد با پدرش است! ولی پیتر پارکر هیچ مشکلی با پدر و یا حتی مشکلی با مادرش ندارد. او فقط یک خویشاوند آشنا به نام زن عمو می دارد و آن دو بسیار صمیمی هستند. در نهایت ما یک قهرمان در MCU داریم که "پدرم هرگز مرا دوست نداشت" باعث شکل گیری و پایه گذاری درامش نمیشود.

 

1- فیلم های مردعنکبوتی یک قهرمان توسری‌خور باور پذیر و دوست داشتنی را به ما تحویل میدهند

همه قهرمانان MCU ضعیف تر از دشمنانی هستند که باید با آنها روبه رو شوند اما این فاصله گاهی اوقات کم و زیاد میشود. مثلا مرد آهنی در فیلم "مرد آهنی 2" با ایوان ونکو برابری می کرد. حتی استار لرد یاغی هم با وجود نگهبانان کهکشان که از او حمایت می کنند، احساس قدرت زیادی می کند. فیلم های مردعنکبوتی یک قهرمان توسری‌خور باور پذیر و دوست داشتنی را به ما تحویل میدهند. از سوی دیگر اما فیلم های مردعنکبوتی یک قهرمان توسری‌خور باور پذیر و دوست داشتنی را به ما تحویل میدهند. پیتر پارکر یک پسر نوجوان باهوش اما بی تجربه است که تجربیاتش را درحین بزرگ شدن و روبرو شدن با سختی ها فرا میگیرد. و فاقد آن بلوغ عاطفی و احساسی که سایر انتقام جویان دارند، است. مرد عنکبوتی بچه ای است که انگار درون استخری از مشکلات افتاده از عمقش از قد او بیشتر است و این موضوع است که ماجراجویی هایش را برای طرفداران هیجان انگیز و دلچسب تر می کند.

 

امیرحسین طاهری

(aht)

منبع: cbr

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

10 چیزی که ثابت میکند "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" بهترین فیلم فاز 4 دنیای سینمایی مارول است

10 چیزی که باعث میشود مرد عنکبوتی بهترین باشد

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

30 صحنه برتر در فیلم های مرد عنکبوتی 

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" 

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

5 شخصیت مکمل برتر فیلم های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

aht
#1 aht 1401-08-04 11:50
سلام وقت بخیر ممنون از استاد ترابی جهت ویرایش مخصوصا title های مقاله من مقاله ها رو چون سریع ترجمه و تایپ می کنم و همون روز تحویل می دم معمولا دچار مشکل هستش
از این به بعد دقیق تر زوم اسکن می کنم


از دوستان هم خواهشمندم که نظراتشون رو را درمورد مقاله بیان کنند
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#2 amirmahdi 1381 1401-08-04 18:53
مقاله خوب بود . بنطرم بعد از اسپایدرمن ، کاپیتان آمریکا بهترین سه گانه را در mcu داشته
نقل قول کردن
The Superman
#3 The Superman 1401-08-04 19:01
سلام آقای طاهری
مرسی مقاله خیلی خوبی بود من به شخصه طرفدار تام هالندم...
نقل قول کردن
Doc Ata
#4 Doc Ata 1401-08-04 20:35
مقاله ی واقعا به حقی بود و دست مریزاد به مترجمش :-)
نقل قول کردن
هالک 2
#5 هالک 2 1401-08-05 10:12
سلام و وقت بخیر
مقاله خیلی خوب بود ..اسپایدی ام سی یو عالی بود ...البته بنظرم انتقام جویان ( اگه سه فیلم اول را بگیریم ) فوق العاده بود
امیدوارم تو آینده هم پیشرفت کنه
ولی دوست دارم این چند شخصیت را تو آینده ببینم :
پیتر عکاس _اسکورپیون _راینو _شوکر _مخترع مخوف ...
در ضمن بنظرم دشمنان جدید اسپایدی مثل سین ایتر خیلی می‌تونه خفن باشه و منجر به حضور شخصیتی مثل دردویل بشه ...فقط امیدوارم آخرش نمیره ...
واقعا تو کمیک پتانسیل داشت حیف شد ...
در کل عالی
نقل قول کردن
blaksummerz
#6 blaksummerz 1401-08-06 21:42
به نقل از هالک 2:
سلام و وقت بخیر
مقاله خیلی خوب بود ..اسپایدی ام سی یو عالی بود ...البته بنظرم انتقام جویان ( اگه سه فیلم اول را بگیریم ) فوق العاده بود
امیدوارم تو آینده هم پیشرفت کنه
ولی دوست دارم این چند شخصیت را تو آینده ببینم :
پیتر عکاس _اسکورپیون _راینو _شوکر _مخترع مخوف ...

اگه اشتباه نکنم مخترع مخوف(tinkerer) در فیلم spider-man homecoming حضور داشت
نقشش رو هم مایکل کرنوس ایفا کرد.ولی چندان شباهتی به دنیای کمیک نداشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید