15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی های در سریال و فیلم تغییر کرد!

اینا دفعاتی هستند که قهرمانان مورد علاقه ما یهو یه قدرت جدیدی از خودشون بروز دادند!

توجه! در این مقاله رتبه بندی مطرح نیست و آیتم ها بدون دلیل خاصی زیر هم قرار داده شده اند.

مقدمه: کلا به نظر میرسه فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی، همه چیز را ساده تر میکنند. شاید فکر میکنند اینجوری تماشاچی هایی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند گیج نمیشوند و بهتر میتونند فیلم را دنبال کنند. مثلا گاهی اوقات داستان اصلی سر راست تر میشود، فقط به خصوصیات اصلی یا کلی شخصیت ها پرداخته میشود و البته گاهی هم قدرت های فرابشری آنها تغییر میکند. گفته میشود یکی از دلایلی که قدرت های را تغییر میدهند این است که بیش از حد عجیب، بیخود یا گنگ هستند! حق هم دارند. واقعا نیروی فوق بشری همین جوریش هم عجیب است حالا چه برسه به اینکه بخوان خیلی از اونا رو بدون هیچ تغییری رو پرده سینما ببینیم. بارها شاهد تغییراتی از این دست در دنیای سینما و سریال های تلویزیونی بوده ایم. ولی گاهی اوقات دلیل خاصی برای تغییر قدرت های یک شخصیت کمیک بوکی دیده نمیشه. انگار که کارگردانه همین جوری عشقش کشیده این کار رو بکنه! (فیلم های ایکس من معمولا بیشتر از این کارا میکنند). در هر حال در این مقاله به 15 دفعه ای که نیروهای فوق بشری ابرقهرمانان در دنیای سینما یا سریال عوض شدند، میپردازیم!

  

- امگاها (مردان ایکس:آخرین مقاومت)

- امگاها (مردان ایکس:آخرین مقاومت)

قسمت سوم مردان ایکس با انتقادات و واکنش های منفی منتقدین و هواداران روبرو شد . یکی از ایرادات بزرگش این بود که خیلی شلوغ بود و کلی "میوتانت" (موجود جهش یافته) در آن یافت میشد. یک سری از انها Omegas نام داشت که میوتانت های انقلابی بودند که تحت رهبری «مگنتو» فعالیت میکردند. برخی از اعضای این گروه کاملا اریجینال بودند و مختص فیلم خلق شده بودند. برخی هم شباهت های اندکی به نسخه کمیک بوکی خود داشتند و برخی هم اصلا در دنیای کمیک خبیث نبودند! به طور مثال «کوئیل» (Quill) که از صورتش تیغ بیرون میاد قراره میوتانتی باشه که در کمیک ها، Quentin Quire نامیده میشه.

«کالیستو» (Calisto) هم هست که در کمیک ها قدرت، سرعت و چابکی فوق بشری داره. ولی در فیلم تبدیل شده به یه جور ردیاب میوتانت ها!

  

15-وزغ (مردان ایکس 1)

وزغ (مردان ایکس 1)

«وزغ» (Toad) از آن دسته میوتانت هایی است که قدرت هایش در دنیای کمیک بارها دستخوش تغییراتی شده است (مثلا میدونستید که الان میتونه از زبانش آتش شلیک کنه؟!) ولی چیزی که ثابت بوده قدرت های وزغ مانند او بوده، مثل توانایی پرش بلند، چسبیدن به سطوح و البته یک زبان واقعا دراز و کاربردی!

اما در اولین فیلم مردان ایکس که سال 2000 ساخته شد نقش او را رزمی کاری به نام «ری پارک» بازی کرد (ری پارک سالها به عنوان گزینه نخست ایفای نقش «آیرون فیست» هم به شمار می آمد). وزغ در این فیلم قدرت های اصلی خودش را داشت ولی نمیدونیم چرا در امور مکانیکی هم تخصص داشت و با وسایل مختلف سر و کله میزد و همچنین میتونست مایع سبزرنگ و لجزی هم از دهانش پرتاب کند! این مایع خیلی هم سفت بود و ماندگاری بالایی هم داشت!

 

14- دکتر دووم (فیلم های چهار شگفت انگیز)

 دکتر دووم (فیلم های چهار شگفت انگیز)

«ویکتور ون دووم» یک نابغه در زمینه ی علم و جادوگری است و همیشه با پشتکار برای ترکیب این دو تلاش میکند.بعد از حادثه ای که باعث زخمی شدن او شد،ویکتور یک زره برای پوشاندن زخم ها و افزایش توانایی هایش درست میکند و آن را می پوشد و اسم دکتر دووم را برای خودش انتخاب میکند. این قدرت ها باحال و جذاب هستند ولی هر سه فیلمی که از چهار شگفت انگیز ساخته شده است،قدرت او را کاملا تغییر داده و یجورایی بازنویسی کرده اند.

در اولین فیلمی که از چهار شگفت انگیز در سال 2005 ساخته شد،دووم به عنوان یک ادم پولدار،که رئیس یک شرکت بزرگ بود به تصویر کشیده شد. او همچنین مسئول ساخت سفینه ی فضایی که ماموریت داشت به فضا برود،نیز بود ؛ همان سفینه ی فضایی که دووم و چهار شگفت انگیز را به فضا برد و باعث برخورد تابش کیهانی به آن ها و خودش شد(خود دووم هم جزو افرادی بود که با سفینه به فضا رفته بودند).تابش کیهانی باعث شد که چهار شگفت انگیز دارای قدرت شوند و همچنین باعث شد که دووم دارای پوست فلزی و قدرت و توانایی جذب و هدایت انرژی شود.در فیلمی که در سال 2015 ساخته شد نیز ویکتور یک برنامه نویس کامپیوتری ضداجتماع است که در طول سفر میان بعدی به سیاره ی "ایکس" در آن جا گیر می افتد.بعد در آن سیاره یک مایع مرموز سبز رنگ بر روی لباس فضایی اش میریزد،بواسطه ی همین ماده ی مرموز توانایی حرکت اجسام با ذهن و کنترل عناصر زمین رو بدست می آورد!!!!!

مطالب مرتبط:

آشنایی با دکتر دووم

 

13- کیتی پراید (مردان ایکس: روز های آینده و گذشته)

 کیتی پراید (مردان ایکس: روز های آینده و گذشته)

در کمیک "مردان ایکس: روزهای آینده و گذشته" (Days of Future Past)، «ریچل سامرز» از توانایی ذهنی خود استفاده میکند تا بتواند ذهن «کیتی پراید» رو از آینده به بدن جوان ترش در گذشته بفرستد تا بتواند از فاجعه ای که منجر به بردگی میوتانت ها در آینده خواهد شد جلوگیری نماید. اما در فیلمی که با همین عنوان ساخته شد، به جای کیتی ، ولورین به گذشته میره (چون معلومه ولورین محبوب ترین شخصیت مردان ایکسه و هیچ وقت نمیان نقش اصلی داستان رو بدن به کیتی پراید!)

در اول فیلم نشان داده شد که او به همراه گروه دیگری از جهش یافته ها برای فرار از دست ربات های "سنتینل" از قدرت جدیدی استفاده میکند.در واقع او بود که ذهن ولورین را به گذشته فرستاد! ولی کیتی پراید هیچ وقت چنین قدرتی در دنیای کمیک نداشته است و فقط دارای توانایی رد شدن از اجسام است!

مطالب مرتبط:

آشنایی با کیتی پراید

 

12- تار های ارگانیک مردعنکبوتی

 تار های ارگانیک مردعنکبوتی

مردعنکبوتی میتونه هر کاری که یک عنکبوت میکنه را انجام دهد،از دیوارها بالا میرود،پرش های بلندی دارد،حس عنکبوتی دارد و تار پرتاب میکند، البته یجورایی. در دنیای کمیک پیتر پارکر خودش مایع تارهایش رو درست میکند و بعد دستگاهی مکانیکی درست و طراحی میکند تا بتوان آن مایع را درون آن دستگاه بگذارد تا بتواند از آن تار پرتاب کند.بعد ها پیتر اسم این دستگاه را وب شوتر (تار انداز) می گذارد.

در سه گانه فیلم های مردعنکبوتی «سم ریمی» ،تارهای مردعنکبوتی جزئی از قدرت هایش بودند و واقعا از دستش بدون هیچ دستگاهی بیرون می آمد.در واقع در فیلم قرار بود از وب شوتر استفاده کنند.ولی در نهایت تصمیم گرفته شد که از وب شوتر استفاده نکرده و از تارها ارگانیک استفاده کنند. (ایده تارهای ارگانیک از زمانی که «جیمز کامرون کبیر» میخواست فیلم مرد عنکبوتی رو بسازه ، مطرح شد. درسته که تارهای ارگانیک یه جورایی حال به هم زن هستند ولی باز هم در فیلم به خوبی کار کردند و کسی زیاد به این تغییر اعتراض نکرد (البته قبل از اکران فیلم اعتراضاتی بود ولی بعد فروکش کرد).

مطالب مرتبط:

معرفی تجهیزات مرد عنکبوتی

  

11- اما فراست (ریشه های مردان ایکس: ولورین)

اما فراست (ریشه های مردان ایکس: ولورین)

«اما فراست»  یک میوتانت بسیار نیرومند است که توانایی های شگرف تله پاتیک دارد. میتونه به یک شکل الماس ارگانیک هم دربیاد که بنیه و استقامت او را تقویت میکنه. البته از ابتدا قدرت اصلی او ذهنی و تله پاتی بوده ولی چندباری هم دیده شده که قدرت های تله کنسیس (جابجایی اجسام با ذهن) از خودش بروز داده. جالب است که بدانید قدرت ذهنی اما در حد و اندازه ی «پرفسور ایکس» است و میتواند تکنیک های پیشرفته ذهنی و تله پاتیک کنترل ذهنی و ایجاد نسخه مجازی در ذهن دیگران انجام دهد.

وقتی «اما» پوستش را به الماس تبدیل می کند تقریبا نابودنشدنی میشود و از هرگونه حمله ی ذهنی در امان است.این قدرت ها عالی هستند ولی معلوم نیست چرا و به چه علت در حضور کوتاه او در فیلم "ریشه های مردان ایکس: ولورین" فقط توانایی تبدیل به الماس انتخاب شد که جلوی گلوله ها را میگیرد! کلا در این فیلم شاهد گروه عجیب و غریبی از میوتانت ها بودیم که نصف قدرت هاشون تغییر کرده بود!!!!!! خیلی دلم میخواد این فیلم را فراموش کنم ولی نمیشه دیگه.

مطالب مرتبط:

معرفی اما فراست


10- بین (شواله ی تاریکی برمیخیزد)

بین (شواله ی تاریکی برمیخیزد)

در فیلم "شوالیه ی تاریکی برمیخیزد"،نسخه ای که از «بین» به ما نشون داده شد خیلی با بین دنیای کمیک فرق داشت. البته هر دو نسخه کمیک و فیلم،زندانی هایی بودند که توانسته بودند از زندان فرار کنند ولی قدرت هایشان متفاوت به تصویر کشیده شد.

در دنیای کمیک بین برای یک آزمایش انتخاب شد. او باید یک نوع داروی سمی (venom) را روی خودش امتحان میکرد.این نوع سم بسیار اعتیاد اور است و مانند مکمل های ورزشی باعث رشد عضلات بدن و افزایش قدرت بدن می شد. بین توانست از این ازمایش جون سالم بدر ببرد ولی این آزمایش یک اثرجانبی روی بین گذاشت.بین باید هر 12 ساعت یک بار این ماده یا سم رو به خودش تزریق کند وگرنه میمیرد.در فیلم شواله ی تاریکی برمیخیزد،منشاءقدرت ها و توانایی های بین از گازی است که توسط ماسکش منتشر میشود. همچنین بین این گاز را برای تسکین درد زخم صورت خود نیز استنشاق میکند.

 مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر بتمن

 

9-بولدوزر (مردان ایکس: آخرین مقاومت)

بولدوزر (مردان ایکس: آخرین مقاومت)

سومین فیلم مردان ایکس شخصیت بولدوزر (جاگرنات) را به ما نشون داد ولی خیلی ها از شخصیت پردازی او خوششان نیامد. دلایلی زیادی هست برای اینکه یک طرفدار کمیک از این شخصیت بدش بیاد.این فیلم بولدوزر را به عنوان یک "میوتانت" که «اگر حرکت کند متوقف نشدنی است»به ما معرفی میکند. بعد عضو ارتش برادر های جهش یافته ی مگنتو میشود.

اول از همه باید بگویم که بولدوزر در دنیای کمیک اصلا جهش یافته نیست!! او برادر ناتنی «چارلز اگزاویر» (موسس و رهبر گروه مردان ایكس) است و از سالهای خیلی دور دشمن او و مردان ایكس بوده. چون ولی بچه بود حس میكرد پدر بیشتر به چارلز توجه میكند. درسته كه دشمن خونی مردان ایكس محسوب میشه ولی یك میوتانت نیست و نیروهایش را از یك وسیله مرموز و شیطانی به نام Cyttorak دریافت كرده! (برای کسب اطلاعات درباره Cyttorak ، این مقاله را بخوانید) .در حقیقت او وقتی در كشور كره بود وارد یك معبد باستانی شد و در آنجا جواهری یافت كه روی آن یك ورد نوشته شده بود. او با خواندن این ورد به نیروهای Cyttorak دست یافت. او قادر است انرژی محافظ در اطراف خودش ایجاد كند، وقتی به حركت در می آید نمیتوان متوقف اش كرد، به خاطر كلاه خودی كه بر سر دارد نمیتوان روی ذهنش تاثیر گذاشت. در فیلم مردان ایکس 3 هم به نوعی همین قدرت ها را داشت ولی در سطح پایین تری. ضمن اینکه هیچ اشاره ای به منبع قدرت هایش نشد و خیلی راحت فقط گفتند یک میوتانت است و بس!

 

8- اِیب سِی پیِن (پسر جهنمی)

ایب ساپین (پسر جهنمی)

«اِیب سِی پیِن» (Abe Sapien) یک موجود دوزیست است که در دنیای کمیک های پسر جهنمی عضو "سازمان اداره تحقیقات و دفاع حوادث ماورا الطبیعه" (B.P.R.D) است. ولی نسخه ای که فیلم تحسین شده "پسر جهنمی" (ساخته «جیلرمو دل تورو») به ما نشون داد قدرت هایش کمی با همتایش در دنیای کمیک فرق داشت.در دنیای کمیک، «ایب» بیشتر یک مامور آموزش دیده است ولی در فیلم در واقع هوش گروه محسوب میشه و به قول معروف خیلی مخه!

در دنیای کمیک ایب دارای بدنی است که قابلیت تنفس و راه رفتن زیر آب را به او میدهد،همچنین او قدرت فرابشری،سرعت فرابشری،چابکی و بقا در شرایط سخت را بدست آورده. او یک تیرانداز و مبارز تن به تن ماهر است. اما در این فیلم، ایب زیاد قوی و جنگنده نیست و توانایی او از بیشتر از هوش و قدرت های ذهنی اش مثل روان سنجی (psychometrics) سرچشمه میگیرد. در فیلم نشون داده می شد که ایب نمیتواند بدون دستگاه بر روی زمین درست نفس بکشد و ظاهرا فقط میتواند زیر آب نفس بکشد در حالی که او توانایی تنفس در خشکی و زیر آب را دارد.

 

7- کلاسوس (ددپول)

کلاسوس (ددپول)

تا قبل از فیلم ددپول، «کلاسوس» خیلی بی حال و بی رمقی در فیلم های ایکس من دیده بودیم که زیاد دیده نشد و قدرت هایش هم به قدر کافی به نمایش درنیامد. ولی نسخه ای که فیلم ددپول از او به ما نشون داد عالی بود.این نسخه،حتی بهتر از نسخه ای بود که ما در دنیای کمیک میشناختیم.

در فیلم او همیشه مثل یک بابای آهنی گنده برای ددپول و «مگاسونیک تینیج وارهد» است. کلاسوس در این فیلم عالی است .همان طور که میدانیم وی اصلیتی روسی دارد و بخاطر همین در فیلم لهجه ی روسی باحالی دارد. همچنین در این فیلم از ویژگی های دیگرش مثل قدرت بسیار زیاد و بدن اهنی اش رونمایی شد ولی فقط یک چیزی اشکال داشت.در دنیای کمیک،کلاسوس این قدرت رو داره که خودش به دلخواه،بدنش را به فولاد ارگانیک تبدیل کند و هر وقت دلش میخواد به حالت انسانی برگرده. ولی در فیلم انگار کلاسوس روی حالت فولادی قفل شده و نمیتواند ان را کنترل کند.او در طول فیلم همیشه در حالت فولادی است،مانند موقعی که دارد صبحانه میخورد یا موقعی که سوار ماشین است و ....

مطالب مرتبط:

آشنایی با شخصیت کلاسوس

 

6- اتم (سریال های دی سی)

اتم

بیاین صادق باشیم،کوچیک شدن قدرت بیخودی است! البته توی فیلم "مرد مورچه ای" این قدرت عالی و با حال به تصویر کشیده شد ولی با وجود این هنوز کمی سخت میشود این قدرت را در فیلم نشان داد. بنابراین شاید به همین دلیل در ورژنی که سریال های دی سی از «ری پالمر» (اتم) به ما نشان داد خیلی با همتایش در دنیای کمیک فرق داشت.

در دنیای سریالی دی سی ، کمربند سفید و قدرتمند ستاره ای ری که باعث کوچک شدن او میشود تبدیل به یک لباس قدرتمند شده است.این لباس فقط به ری قدرت کوچک شدن را نمی دهد بلکه قدرت فرابشری،سرعت فرابشری و پرواز نیز بهش او میده! همانطور که قبلا هم در این مقاله گفته شده بود، اتم دنیای سریال بیشتر شبیه به تقلیدی از "ایرون من " میمونه تا اون شخصیت کوچک شونده که در دنیای کمیک سراغ داریم!

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های کوچک شونده دنیای کمیک!

 

5- نگاسونیک تینیج وارهد (ددپول)

مگاسونیک تینیج وارهد (ددپول)

قبل از اینکه فیلم ددپول بر روی پرده های سینما بیاید،بیشتر مردم هیچ وقت اسم «نگاسونیک تینیج وارهد» را نشنیده بودند. قدرت های او در دنیای کمیک بر خلاف اسمش خیلی تخریب گرانه نیست. او میتواند از هوا هر چیزی بسازد و در سطح کوآنتومی واقعیت مجازی تولید کند. ولی فیلم ددپول،نگاسونیک بیشتر حالت تخریبی یافت و میتونست از بدنش اشعه های انفجاری تولید کنه. این قدرت هم بیشتر به اسمش میاد و هم اینکه باحال تره!

  

4- اسکارلت ویچ ( دنیای سینمایی مارول)

 اسکارلت ویچ در دنیای سینمایی مارول

وقتی صحبت از کنترل و تغییر واقعیت میشود،شاید اولین کسی که به ذهن شما می آید «اسکارلت ویچ» باشد. اریجین او تا به حال چند دفعه در دنیای کمیک تغییر کرده است(اول گفته شد که یک میوتانت است و الان میگن یک ناانسانه!) ولی قابلیت هایش در دنیای کمیک هنوز تغییری نکرده است.در دنیای کمیک او قدرت تغییر واقعیت با استفاده از "جادوی هرج و مرج" (Chaos Magic) را دارد. و آنقدر قویه که میتونه واقعیت مجازی تولید کنه. اما در دنیای سینما اینطور نیست . او میتونه حرکت اشیا بوسیله ی ذهن، تلپاتی و هیپنوتیزم انجام بده. در واقع در دنیای سینمایی سطح قدرت های او را پایین تر اورده تا به جای اینکه بیش از حد انتزاعی و مجازی باشند، ملموس و کاربردی تر باشند.

مطالب مرتبط:

اشنایی با اسکارلت ویچ 

 

3- ددپول (ریشه های مردان ایکس: ولورین)

ددپول (ریشه های مردان ایکس: ولورین)

هر چقدر که فیلم ددپول عالی بود فیلم "ریشه های مردان ایکس: ولورین" افتضاح بود.در دنیای کمیک ددپول قدرت خود درمان سریع (healing factor) خود را دارد. این قدرت او حتی از ولورین بیشتر است و سریعتر از او درمان میشود . دراین فیلم «ویلیام استرایکر» روی ددپول آزمایش و کاری میکند ددپول نتواند حرف بزند.و بعد قدرت جهش یافته های دیگر را به بدن ددپول منتقل میکند،مثل قدرت تلپورت کردن یا قدرت پرتاب لیزر از چشم! او حتی می تواند از دستش شمشیرهای سامورایی بیرون بیاورد!! در دنیای کمیک سلاح مورد علاقه ی ددپول،شمشیر سامورایی است ولی این شمشیر ها از دستش بیرون نمی آید!! او همچنین برای جابجایی،خودش را تلپورت میکند ولی نه بوسیله ی قدرت هایش ،بلکه بوسیله ی یک دستگاه.

مطالب مرتبط:

اشنایی با ددپول

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

 

2- اسپایدرمن (مردعنکبوتی: بازگشت به خانه)

حس عنکبوتی اسپایدرمن (مردعنکبوتی: بازگشت به خانه)

انهایی که فیلم "مرد عنکبوتی بازگشت به خانه" را دیده اند میگویند که اسپایدرمن در این فیلم انگار فاقد spider sense است! علاقمندان به مرد عنکبوتی به خوبی میدانند که spider sense یا حس عنکبوتی از قابلیت های فرا بشری اوست که همچون یک سیستم هشدار دهنده عمل میکند و به اسپایدرمن درباره خطرات قریب الوقوع اخطار میدهد. این قدرت به خصوص در سه گانه سم ریمی بسیار مورد تاکید و استفاده قرار میگرفت و اغلب به صورت اسلو موشن به نمایش گذاشته میشد.

ما در فیلم "کاپیتان امریکا جنگ داخلی" هم با بزرگ شدن سایز چشمان مرد عنکبوتی متوجه میشدیم که حس عنکبوتی او فعال شده. به ویژه در سکانس مبارزه اسپایدرمن با فالکون و سرباز زمستانی که میتونید اینجا ان را تماشا کنید. حتی در جایی که مرد مورچه ای سپر cap را پس میگیرد نیز انگار قبل از انکه به مرد عنکبوتی ضربه بزند متوجه خطری شده است و حتی به دیگران در این باره هشدار میدهد. بنابراین نتیجه میگیریم که مرد عنکبوتی در mcu دارای حس عنکبوتی است. اما انهایی که فیلم بازگشت به خانه را دیده اند میگویند که مرد عنکبوتی در این فیلم چندین بار توسط شوکر و والچر غافلگیر میشود و انگار حس عنکبوتی ندارد! ولی آخه چرا؟ شایدم به خاطر تجهیزات لباس جدیدشه. همون طور که میدانید تونی استارک در بازگشت به خانه به مردعنکبوتی یک لباس پیشرفته میدهد که دارای قابلیت های بیشماری است.یکی از این قابلیت ها هوش مصنوعی است.خیلی از طرفدارها میگوید که همین هوش مصنوعی باعث حواس پرتی پیتر میشه و نمی گذارد تمرکز کنه،بخاطر همین حس عنکبوتی اش درست کار نمیکند و وقتی هم کار کند بخاطر هوش مصنوعی متوجه نمیشود! ولی جای نگرانی نیست و ما مطمئن هستیم که پیتر در دنیای سینمایی مارول حس عنکبوتی دارد. حتی در تریلر "اونجرز:جنگ بینهایت" دیدیم که حس عنکبوتی پیتر موقع خطر کار کرد (همون جایی که موهای دستش سیخ شد!).

مطالب مرتبط:

اولین بار کی حس عنکبوتی پیتر پارکر فعال شد؟

15 سوال مهمی که پس از دیدن فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" در ذهن ما ایجاد میشود! 

 

1- کاپیتان آمریکا ( دنیای سینمایی مارول)

 کاپیتان آمریکا ( دنیای سینمایی مارول)

در دنیای کمیک کاپیتان آمریکا وقتی شکل گرفت که استیو راجرز در موقع جنگ جهانی دوم می خواست به ارتش ایالات متحده بپیوند. متاسفانه استیو برای جنگ ساخته نشده بود و خیلی لاغر مردنی و کوتاه قد بود ولی باهوش بود و میخواست به هر طریق شده به ارتش خدمت کند.بخاطر همین او برای برنامه ابرسرباز انتخاب شد.آزمایشی که باعث تبدیل یک انسان معمولی به یک ابرانسان میشد.بعد از این آزمایش استیو نام کاپیتان آمریکا را برای خود برگزید و تبدیل به اولین اولین ابرسرباز دنیا شد.

اما نسخه ای که دنیای سینمایی مارول از کاپیتان آمریکا به ما نشان می دهد،بسیار قوی تر از همتای خودش در دنیای کمیک است.استیو در فیلم های مارول خیلی قوی به تصویر کشیده شده است و کارهای بزرگی نیز انجام داده است مانند گرفتن یک هلیکوپتر در حال حرکت و متوقف کردن آن با دست خالی.درسته که کاپیتان آمریکا یک ابرانسان است ولی نه در این حد!

مطالب مرتبط:

 اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

امیر حسین سخائی

nightspider

 

منبع : سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

زرتشت
#1 زرتشت 1396-05-21 21:59
بسیار عالی بود.تار ارگانیک بهترین٬منطقی ترین و قابل تحمل ترین تغییر توی فیلم بود.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #2 j.jonah jameson 1396-05-21 22:23
ممنون جناب سخائی ...
من اولین باره که دارم مقاله ای از شما در این سایت میخونم ( شایدم اشتباه میکنم ) ولی در هر صورت خیلی ممنون.
راجب کیتی پراید خود آقای ترابی یه بار به من توضیح دادند ولی باقی رو تا حدی نمیدونستم.
اما راجب مردعنکبوتی فقط همین یه بار رو با تکنولوژی درون لباس موافق ام. علاقه مندان به کمیک های مردعنکبوتی میدونن که مردعنکبوتی از اون شخصیت هاست که مدام با خودش صحبت میکنه. شاید بگید خب همه ی قهرمانا در کمیک های اختصاصی خودشون با خودشون صحبت میکنند. درسته! ولی مردعنکبوتی چه در فیلم چه در سریالهای کارتونی اش با خودش حرف میزد. و این یکی از ویژگی های اونه. بنظرم همین وجود کارن باعث شد که این چنین رفتاری در پیتر بیشتر با عقل جور در بیاد.
بیشتر بحث رو میشه سر اسکارلت ویچ انجام داد. این شخصیت به مراتب قدت خفن تری نسبت به بقیه داره. ولی میشه دلیل اینکه اون در دنیای سینمایی قدرت هاش تغیر کرده رو این دونست که شاید در موقع و لحظه ی مناسبش میخواد این قدرت رو در اختیار بگیره . یادمون هم نره که یکی از سنگ های بینهایت توانایی تغیر واقعیت رو دارند « سنگ حقیقت» فکرش رو بکنید سازمان شیلد هرکدوم از این سنگ هارو جمع آوری کنه و سنگ حقیقت درست اسکارلت ویچ بیوفته .....و اون هم بخواد غم از دست دادن برادرش رو کاهش بده و بوووووم !!! بخواطر برادرش از اون سنگ استفاده کنه و قدرت هاش همانند کمیک بشه .
ایپ سابین هم خیلی معرکه است.... یادش بخیر چقدر از این میترسیدم. ولی آلان واقعا از شخصیت اش خوشم میاد.
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
+1 #3 Captain Steve Lover 1396-05-21 22:40
من قبلاً گفتم بازم ميگم فيلم ها و شخصيت ها بايد از مظر سينمايي قوي باشن...مارول كار خيلي خوبي انجام ميده كه شخصيت ها رو ساده تر ميكنه...٩٠ درصد فروش فيلم بخاطر افراد عادى هست...^اقتباس^ يعنى *الهام گرفتن* از يك منبع خاص و استفاده از اون ولى در چارچوب اون مديا كه دارى باهاش كار ميكني...شايد يه يچيزي تو كميك خوب جواب بده ولي تو سينما نه و برعكس ...شايد يچيزي تو انيميشن خوب باشه ولي تو گيم نه و برعكس...و مارول كار خوبى ميكنه كه ساده تر ميكنه...
بگزريم...


اسكارلت ويچ شخصيت خوبيه از نظر سينمايي ولي به شخصه ورژن كميكي اين كركتر رو بيشتر دوست داشتم...

بين هم شخصيت پردازى خوبى داشت تو TDKR ولى بازم ورژن كميكي بهتري داشت...

كلوسوس و Cap بنظرم بهتر هستن از كميك هاشون...خيلي بهتر هستن! واقعا عاااالى به تصوير كشيده شدن...

در مورد شخصيت هاي ايكس من هم نظر خاصي ندارم...


مَرد عنكبوتي هم قطعاً در فيلم هاي اونجرز تاييد شده اسپايدرمن سينس رو خواهد داشت و تو تريلر هم ديديم...بنظرم نيازى نبود تو اين ليست باشه...
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-05-21 22:49
به نقل از Captain Steve Lover:
من قبلاً گفتم بازم ميگم فيلم ها و شخصيت ها بايد از مظر سينمايي قوي باشن...مارول كار خيلي خوبي انجام ميده كه شخصيت ها رو ساده تر ميكنه...٩٠ درصد فروش فيلم بخاطر افراد عادى هست...^اقتباس^ يعنى *الهام گرفتن* از يك منبع خاص و استفاده از اون ولى در چارچوب اون مديا كه دارى باهاش كار ميكني...شايد يه يچيزي تو كميك خوب جواب بده ولي تو سينما نه و برعكس ...شايد يچيزي تو انيميشن خوب باشه ولي تو گيم نه و برعكس...و مارول كار خوبى ميكنه كه ساده تر ميكنه...
بگزريم...

افرین به این درک بالایی که بهش دست پیدا کردی
فقط اضافه کنم که "ذات" و "جوهره" شخصیت از همه چیز مهم تره
مسائلی مثل اینکه چرا cap تو کمیک ها نمیتونه هلی کوپتر نگه داره ولی تو فیلم میتونه واقعا فرعیه
نقل قول کردن
Mehrdad 127
#5 Mehrdad 127 1396-05-21 23:00
عالی بود .به نظر من بعضی از تغییر ها در فیلم ها باعث شد طرفدار های بیشتری پیدا کنه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1396-05-21 23:40
مقاله لذت بخشی بود...
مرسی، خسته نباشی
فقط بعضی گزینه هاش یا مقدار عجیب بودن !
اما مشکل من با گزینه اوله..
راستش کپ تو دنیای کمیک زیاد هم از این حرکت های حیرت انگیز بی بهره نیستا ! در واقع از این نظر، حتی شاید هنوز خیلی چیزا باید دربارش نشون بدن ! گزینه سوم به نظرم باید اول میبود...
درباره کپ هم... بزار یکم مثال بزنم تا متوجه حرفم شی...
اگر به شجاعت و روحیه محکمش باشه پانلی رو داریم که از فاصله چند سانتی رو به روی تانوس ایستاده....!
اگر منظور شما قدرت و ارادءش باشه که فک کنم دهه 60 بود تو شماره 113 داستان کاپتان آمریکا دیدیم که چطور تونست یه جمع عظیمی از دشمنانش رو با خاک یکسان کنه که فک کنم نگه داشتن یه هلیکوپتر در مقایسه با این حرکت، هیچی نیست...اگرم منظورت معجزه و از این جور چیزاست میشه به زمانی که پتک تور رو بلند کرد اشاره داشت... پس تو دنیای کمیک هم براش کم نزاشتن... جدا از اینا، فک نمیکنم مقاومت نگه داشتن هلیکوپتر یه تغییر قدرت محسوب بشه...
اما به هر حال، ممنون
مقاله خوبی بود...
نقل قول کردن
nightspider
#7 nightspider 1396-05-22 02:17
به نقل از Cap-Spider Potter:
مقاله لذت بخشی بود...
مرسی، خسته نباشی
فقط بعضی گزینه هاش یا مقدار عجیب بودن !
اما مشکل من با گزینه اوله..
راستش کپ تو دنیای کمیک زیاد هم از این حرکت های حیرت انگیز بی بهره نیستا ! در واقع از این نظر، حتی شاید هنوز خیلی چیزا باید دربارش نشون بدن ! گزینه سوم به نظرم باید اول میبود...
درباره کپ هم... بزار یکم مثال بزنم تا متوجه حرفم شی...
اگر به شجاعت و روحیه محکمش باشه پانلی رو داریم که از فاصله چند سانتی رو به روی تانوس ایستاده....!
اگر منظور شما قدرت و ارادءش باشه که فک کنم دهه 60 بود تو شماره 113 داستان کاپتان آمریکا دیدیم که چطور تونست یه جمع عظیمی از دشمنانش رو با خاک یکسان کنه که فک کنم نگه داشتن یه هلیکوپتر در مقایسه با این حرکت، هیچی نیست...اگرم منظورت معجزه و از این جور چیزاست میشه به زمانی که پتک تور رو بلند کرد اشاره داشت... پس تو دنیای کمیک هم براش کم نزاشتن... جدا از اینا، فک نمیکنم مقاومت نگه داشتن هلیکوپتر یه تغییر قدرت محسوب بشه...
اما به هر حال، ممنون
مقاله خوبی بود...

در دنیای کمیک استیو از انسان های عادی قوی تر و سریعتر است ولی این قدری که توی فیلم قوی نشونش دادن که توی این لیست نفر اول شده است.براتون مثال میزنم:توی فیلم سرباز زمستان دیدیم که باکی سه تیر به استیو شلیک میکند.یکیش میخوره به دستش،یکیش میخوره به پاش و یکی دیگشم میخوره به کمرش.بعد با این حال میره و یه میله ی آهنی بزرگ رو که روی باکی افتاده رو با این حالش بلند میکنه و بعد ش هم یه کتک حسابی از باکی میخوره.بعد باهم از سفینه میپرن توی دریاچه اونم با فاصله ی اندی متری بعد باکی استیو رو از دریاچه میکشه بیرون و میبینیم که استو زنده مونده!!!!!!!!! :o
بعد بنظرت قدرت استیو دنیای کمیک با استیو دنیای سینمایی مارول برابر است؟!!!!!! :-|
نقل قول کردن
The Dark Knight
#8 The Dark Knight 1396-05-22 02:31
بعضی تغیرات خوبه بعضیاشم نه،مثلا بین درد the dark knight rises کریستوفر نولان فقط برای واقعی بودن و استفاده نکردن از فتوشاپ بین به این شکل در اومد که به نظر من کار درستی بود.بدشم کاپیتان امریکا که باید لقب super cap داد.به هر حال این نظر شخصی منه
بامن هم چون واقعیه پس دشمناش هم باید واقعی باشند. دارک نایت هم که بهترین فیلم کمیک بوکیه
نقل قول کردن
nightspider
#9 nightspider 1396-05-22 02:46
به نقل از The Dark Knight:
بعضی تغیرات خوبه بعضیاشم نه،مثلا بین درد the dark knight rises کریستوفر نولان فقط برای واقعی بودن و استفاده نکردن از فتوشاپ بین به این شکل در اومد که به نظر من کار درستی بود.بدشم کاپیتان امریکا که باید لقب super cap داد.به هر حال این نظر شخصی منه

کلا نولان میخواست بتمن رو واقعی تر نشون بده و چیزهای تخیلیش رو برداره.بنظرم نولان یکی از بهترین کارگردانان حال حاضر جهان است ولی فانتزی فیلم های بتمن نولان از فیلم های تیم برتون خیلی کمتر بود،کلا هرچی که تخیلی بود رو برمیداشت یه چیز واقعی سرجاش قرار میداد.کلا من بتمن های نولان رو به عنوان فیلم های کمیک بوکی زیاد قبول ندارم ولی از حق نگذریم فیلم دارک نایت خیلی قشنگ بود ولی اصلا کمیک بوکی نبود.تنها چیزیش که کمیک بوکی بود جوکر هیث لجر بود.هنوزم که هنوزه نمیدونم ریچل دواس کیه؟اصلا توی کمیک های بتمن همچین شخصیتی وجود داره؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#10 Cap-Spider Potter 1396-05-22 03:10
دکی ! :o
این که نشد جواب...
اصلا منطقی نیست... اخه یعنی چی چون بعد از سه گلوله هنوز سرپا بود پس باید تو لیست میزاشتیش !
نمیشه که اگه هر شخصیتی رو اومدن یکم رنگ و لعاب بهش دادن و ازش برای خلق لحظات ماندگار و تاثیرگذار استفاده کردن گفت با دنیای کمیکش فرق داره ! اگر اینجوری باشه که عوامل سازنده برای به تصویر کشیدن هر شخصیت کاملا محدود میشن... من نمیدونم، اما اینکه کاپتان تونست هلیکوپتر رو نگه داره یا رو به روی گلوله مقاومت کنه فکر نمیکنم اغراق باشه یا نیرو هاش رو تغییر داده باشن... زمانی میگن فلان چیز از ریشه ءش فاصله گرفت و تغییر کرد که از بنیاد گند بزنی به شخصیت ! وقتی به ددپول ریشه مردان ایکس یه نیم نگاه بندازی قشنگ متوجه له کردن کاراکتر واقعی ددپول میشی... اینو میگن تغییر. میگن خراب کردن شخصیت. اصلا با بودنش تو لیست موافق نیستم. راستش من اگه جای نویسنده این مقاله بودم حتی اگر خیلی خیلی بیشتر از اینا نشونش میدادن هم باز توی لیست نمیزاشتمش... چون از هر جهت این نمیتونه یه استدلال درست برای حضور کپ بین چنین فاجعه هایی باشه ! اونم تو رتبه اول !!! خودت قضاوت کن. کاپتان رو به دلیل قدرتش اومدن بین ددپول ایکس من، جاگرنات یا دکتر دووم که یه فاجعه تکرار نشدنی بودن گزاشتن ! اصلا مگه داریم...
بازم میگم، ممنون بابت مقاله و زحماتت ...
این مقاله هم ترجمه شده بود و تعجب میکنم چرا این گزینه رو تو رتبه بندی قرار دادن...اما به هر حال هرکسی یه عقیده ای داره و نظر شما هم محترم...
نقل قول کردن
nightspider
#11 nightspider 1396-05-22 03:22
#8:
کی گفته اگه شخصیت واقعی باشه حتما باید دشمناش هم واقعی باشن؟!!!در مورد بهترین فیلم کمیک بوکی باید بگم که بتمن های تیم برتون از بتمن های نولان کمیک بوکی تر بودن.خود هوادارای بتمن هم میگن که بتمن های نولان کیمک بوکی نیستن اونوقت شما میگی بهترین فیلم کمیک بوکی؟!!! :o
میخوای بگم چرا کمیک بوکی نیستن اینم دلایلم:
کسی به نام ریچل دواس در دنیای کمیک و کمیک های بتمن وجود ندارد-ریش الغول چشمه ی ایلعازر نداشت-رابین اول توسط بتمن بزرگ نشد و اموزش ندید،او حتی اسمش هم دیک گریسون نبود و نام شناسنامه ایش رابین بود!!!!!!! :eek:
بین هیچوقت عضو لیگ سایه ها نبوده-تالیا الغول هیچوقت به همراه مادرش زندانی نبوده(هنوزم نمیدونم ریش الغو ل واقعی کیه؟)جیم گوردن هیجوقت فرزند پسر نداشته و ...
اونوقت شما میگی کمیک بوکی؟!!!فیلم دارک نایت بنظرم یک شاهکار است ولی کمیک بوکی نیست.
تازه شما هنوز مفهوم کمیک بوکی رو نمیدونی اگه میدونستی بتمن برای همیشه رو مثال نمیزدی.اگه الان به فیلم های مارول نگاه کنی میفهمی کمیک بوکی یعنی چه.
وقتی به مثالت و حرفی که زدی نگاه میکنم حالم بد میشه. :-x
نقل قول کردن
nightspider
#12 nightspider 1396-05-22 03:36
به نقل از Cap-Spider Potter:


دکی ! :o
این که نشد جواب...
اصلا منطقی نیست... اخه یعنی چی چون بعد از سه گلوله هنوز سرپا بود پس باید تو لیست میزاشتیش !
نمیشه که اگه هر شخصیتی رو اومدن یکم رنگ و لعاب بهش دادن و ازش برای خلق لحظات ماندگار و تاثیرگذار استفاده کردن گفت با دنیای کمیکش فرق داره ! اگر اینجوری باشه که عوامل سازنده برای به تصویر کشیدن هر شخصیت کاملا محدود میشن... من نمیدونم، اما اینکه کاپتان تونست هلیکوپتر رو نگه داره یا رو به روی گلوله مقاومت کنه فکر نمیکنم اغراق باشه یا نیرو هاش رو تغییر داده باشن... زمانی میگن فلان چیز از ریشه ءش فاصله گرفت و تغییر کرد که از بنیاد گند بزنی به شخصیت ! وقتی به ددپول ریشه مردان ایکس یه نیم نگاه بندازی قشنگ متوجه له کردن کاراکتر واقعی ددپول میشی... اینو میگن تغییر. میگن خراب کردن شخصیت. اصلا با بودنش تو لیست موافق نیستم. راستش من اگه جای نویسنده این مقاله بودم حتی اگر خیلی خیلی بیشتر از اینا نشونش میدادن هم باز توی لیست نمیزاشتمش... چون از هر جهت این نمیتونه یه استدلال درست برای حضور کپ بین چنین فاجعه هایی باشه ! اونم تو رتبه اول !!! خودت قضاوت کن. کاپتان رو به دلیل قدرتش اومدن بین ددپول ایکس من، جاگرنات یا دکتر دووم که یه فاجعه تکرار نشدنی بودن گزاشتن ! اصلا مگه داریم...
بازم میگم، ممنون بابت مقاله و زحماتت ...
این مقاله هم ترجمه شده بود و تعجب میکنم چرا این گزینه رو تو رتبه بندی قرار دادن...اما به هر حال هرکسی یه عقیده ای داره و نظر شما هم محترم...

من که نمیگم که بده تازه خیلی هم خوبه.استیو توی فیلم خیلی از استیو توی کمیک بهتره.در ضمن آقای ترابی هم اگه صلاح میدیدن این گزینه رو حذف میکردن چون ایشون اول این مقاله را مطالعه میکنه و بعد روی سایت میزاره.کلا استیو در دنیای فیلم را خیلی قدرتمند تر از کمیک نشون دادن.نمیگم که کار بدی کردن تازه برعکس بنظرم این طور بهتره که قوی تر نشونش دادن.ولی واقعا بنظرت قدرت استیو توی کمیک با استیو دنیای سینما برابری میکنه.تازه توی همین کمیک سیکرت وارز
اسپیول
.
.
.
.
به راحتی توسط مایلز مورالز شکست خورد.در ضمن استیو توی فیلم سیول واز زد دهن رودی و بلک پنتر و پیتر را یک تنه سرویس کرد اونوقت میگی قدرت هاش با کمیک هیچ فرقی نداره!!!!!
نقل قول کردن
New Avenger II
#13 New Avenger II 1396-05-22 10:30
معذرت میخوام بابت اسپم بحث مایلز مورالز شد یه سوال برام پیش اومد مگه دنیای آلتیمیت از بین نرفته ؟؟ چه تعداد از دنیای آلتیمیت به دنیای ۶۱۶ اومدن؟؟ توی کمیک اسپایدر من مایلز مورالز خوندم بلک کت دنبال هویت بعضیا از جمله مایلز گشت و گفت هیچ نشوته ای از وجودشون نیست . ممنون میشم جواب بدید
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#14 Captain Steve Lover 1396-05-22 13:03
#8
اين فيلم ابرقهرماني هم حساب نميشه...چه برسه كميك بوكى
اين فيلم يه فيلم ((Psycho/Drama/ Thriller)) بود ...

ولى
SuperHero/Comic book Movie نبود...

اكشن و فانتزى اي نداشت يا اگرم داشت اصلا به كميك بوكى ها نميخورد...
برترين فيلم هاى كميك بوكى بنظرم
1-SpiderMan 2
2-Captain America 3
3-Guardians of the galaxy
4-Logan
5-Iron Man
نقل قول کردن
nightspider
#15 nightspider 1396-05-22 15:15
به نقل از New Avenger II:
معذرت میخوام بابت اسپم بحث مایلز مورالز شد یه سوال برام پیش اومد مگه دنیای آلتیمیت از بین نرفته ؟؟ چه تعداد از دنیای آلتیمیت به دنیای ۶۱۶ اومدن؟؟ توی کمیک اسپایدر من مایلز مورالز خوندم بلک کت دنبال هویت بعضیا از جمله مایلز گشت و گفت هیچ نشوته ای از وجودشون نیست . ممنون میشم جواب بدید

کلا سه نفر از دنیای التیمات به دنیای اصلی اومدن:
1-مایلز مورالز و خانواده اش(بخاطر فروش خوب کمیک هاش)
2-نیک فیوری سیاه پوست(بخاطر این که نیک فیوری دنیای اصلی که سفیدپوست است،پیر شده بود یکی باید جاش رو میگرفت و یکی دیگه از دلایش هم استفاده ی mcu از نیک فیوری سیاه پوست با بازی سم جکسون است)
3-پسر ولورین(اوردنش توی دنیای اصلی که فعلا جای ولورین دنیای اصلی که مرده است رو بگیره و همین الان توی کمیک های X-Men: Blue حضور داره)
ولی خودم کلا از مایلز خوشم نمیاد چون بنظرم کپی برابر اصل پیتر است ولی نسخه ی سیاه پوستش(کلا مارول گفت یه مردعنکبوتی هم برای سیاه پوستا درست کنه)چون ایشون یه دشمن درست حسابی برای خودش نداره و همش از دشمنای قدیمی و کلاسیک مردعنکبوتی استفاده میکنه و حتی دوستی مایلز با هم اتاقیش(اسمش رو یادم نیست)دقیقا از دوستی پیتر و هری کپی شده.کلا تا وقتی که پیتر هست کسی به مایلز نگاه نمیکنه و بیشتر فروشش و هم بخاطر همین رنگ پوستش هست چون بیشتر سیاه پوستا این کمیک رو میخرن.
نقل قول کردن
Unknown
#16 Unknown 1396-05-22 19:30
ممنون بابت مقاله
از نظر من شماره 2 میتونست نباشه چونما دیگه میدونیم اسپادرمن حس عنکبوتیش رو داره(که البته خیالمون هم راحت شد) من هم با این موافقم که میگن کاپیتان آمریکا تو فیلم قدرتش بیشتر تا کمیک البته بهتر بگیم زور چون از نظر قدرت(سرعت،چابکی ،استاد در مبارزات تن به تن و...) باهم یکین اما فکر نکنم زور نگهداشن هلیکوپتر رو تو کمیک داشته باشه اونم تو اون وضعیت :-? به هر حال من کاپیتان تو mcu رو بیشتر دوست دارم
باز هم میگم ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
C.s.r
#17 C.s.r 1396-05-22 21:42
این پست ترجمه شده یا خودتون نوشتید؟!
رتبه بندیش جالبه یعنی بیشتر شدن قدرت کاپیتان تغییری بیشتر از تغییرات ددپوله؟!؟!
حالا بنظرم خیلی نمیتونست تو لیست باشه ولی اگه هم قراره باشه بنظرم رتبه 16مناسب تره
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-05-22 22:05
به نقل از C.s.r:
این پست ترجمه شده یا خودتون نوشتید؟!
رتبه بندیش جالبه یعنی بیشتر شدن قدرت کاپیتان تغییری بیشتر از تغییرات ددپوله؟!؟!
حالا بنظرم خیلی نمیتونست تو لیست باشه ولی اگه هم قراره باشه بنظرم رتبه 16مناسب تره

از سایت cbr ترجمه شده
www.cbr.com/.../
کلا رتبه بندی نداره
همین جوری زیر هم نوشته شدن
نقل قول کردن
civil war 2
#19 civil war 2 1397-01-30 01:00
به نقل از nightspider:
به نقل از Cap-Spider Potter:
مقاله لذت بخشی بود...
مرسی، خسته نباشی
فقط بعضی گزینه هاش یا مقدار عجیب بودن !
اما مشکل من با گزینه اوله..
راستش کپ تو دنیای کمیک زیاد هم از این حرکت های حیرت انگیز بی بهره نیستا ! در واقع از این نظر، حتی شاید هنوز خیلی چیزا باید دربارش نشون بدن ! گزینه سوم به نظرم باید اول میبود...
درباره کپ هم... بزار یکم مثال بزنم تا متوجه حرفم شی...
اگر به شجاعت و روحیه محکمش باشه پانلی رو داریم که از فاصله چند سانتی رو به روی تانوس ایستاده....!
اگر منظور شما قدرت و ارادءش باشه که فک کنم دهه 60 بود تو شماره 113 داستان کاپتان آمریکا دیدیم که چطور تونست یه جمع عظیمی از دشمنانش رو با خاک یکسان کنه که فک کنم نگه داشتن یه هلیکوپتر در مقایسه با این حرکت، هیچی نیست...اگرم منظورت معجزه و از این جور چیزاست میشه به زمانی که پتک تور رو بلند کرد اشاره داشت... پس تو دنیای کمیک هم براش کم نزاشتن... جدا از اینا، فک نمیکنم مقاومت نگه داشتن هلیکوپتر یه تغییر قدرت محسوب بشه...
اما به هر حال، ممنون
مقاله خوبی بود...

در دنیای کمیک استیو از انسان های عادی قوی تر و سریعتر است ولی این قدری که توی فیلم قوی نشونش دادن که توی این لیست نفر اول شده است.براتون مثال میزنم:توی فیلم سرباز زمستان دیدیم که باکی سه تیر به استیو شلیک میکند.یکیش میخوره به دستش،یکیش میخوره به پاش و یکی دیگشم میخوره به کمرش.بعد با این حال میره و یه میله ی آهنی بزرگ رو که روی باکی افتاده رو با این حالش بلند میکنه و بعد ش هم یه کتک حسابی از باکی میخوره.بعد باهم از سفینه میپرن توی دریاچه اونم با فاصله ی اندی متری بعد باکی استیو رو از دریاچه میکشه بیرون و میبینیم که استو زنده مونده!!!!!!!!! :o
بعد بنظرت قدرت استیو دنیای کمیک با استیو دنیای سینمایی مارول برابر است؟!!!!!! :-|

کاملا موافقم برادران روسو کارشون خوبه ولی قدرت های کپ رو از فیلم دومش بد جوری صعودی اضافه کردن جنگ داخلی هم که استیو هر دقیقه تو فیلم قوی تر و تونی هم یه دفعه زرهش قفل شد......!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید