15 داستان کیهانی – حماسی برتر مارول (Top 15 Marvel Space Epics)

15 داستان کیهانی – حماسی برتر مارول (Top 15 Marvel Space Epics)

با توجه به اکران فیلم "کاپیتان مارول 2" این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیره. 

مقدمه : کمیک بوک هایی که تم فضایی دارند همیشه جذابیت ویژه ای برای خوانندگان داشتند، خصوصا اگر مارول، اونارو با ذره ای چاشنی جادویی آمیخته کند ! بخش فضایی و کیهانی دنیای مارول بسیار گسترده و عمیق هست میتونیم اینطور بگیم که مارول استعداد خاصی در انتشار داستان های جذاب خارج از زمین خاکی داره ! این قضیه حتی توی عالم سینما هم پدیدار شده و مارول داره پایه های آثاری با زمینه کیهانی رو توی سینما میچینه. در کل، از زمانی که پای اسکرال های تغییر شکل دهنده به زمین باز شد و با چهار شگفت انگیز درگیر شدند، داستان های کیهانی هم رونق گرفت. همچنین استن لی و جک کربی با سری journey into mystery ثابت کردن که داستان های کمیکی موفق میتونن خارج از جو زمین جریان پیدا کنند. جیم استارلین هم در دهه 70 میلادی، محدوده جهان کیهانی مارول رو گسترده تر کرد. از اون موقع به بعد بود که داستان های کمیکی تغییر قابل توجه ای کردند و تم فضایی گرفتند. حالا ما در این مقاله که از سایت cbr گرفته شده، قصد داریم به حماسی ترین داستان های فضایی مارول اشاره کنیم.

 

15- فرمان تحکم آمیز ثانوس (Thanos Imperative)

 فرمان تحکم آمیز ثانوس (Thanos Imperative)

دن ابنت و اندی لنینگ با انتشار کراس اور نهاییشون در سال 2010 با عنوان Thanos Imperative حق خودشون رو به طور کامل برای دنیای کیهانی مارول ادا کردند ! داستانی که توسط کو والکر و میگل انجل طراحی شده بود (لازم به ذکره که انتشار این رویداد با کنسل شدن دو عنوان عظیم کیهانی این دو یعنی نگهبانان کهکشان و نوا همراه شد) در انتهای سری جنگ پادشاهان، مشاهده میشه که توی فضا زمان ( (Space-Timeپارگی ایجاد میشه و باعث میشه دروازه ای به عالمی دیگه که با نام cancerverse شناخته میشه، باز بشه. در این جهان، مرگ معنای خودش رو از دست داده بود، ولی قطعا جهانی بدون مرگ رو نمیشه "جهان" نامید، این فاجعه ای وحشت انگیز بود. شخصیتی به نام Mar-Vell نماد "زندگی" در اون دنیاست و ثانوس هم به عنوان نمادی از "مرگ" به اونجا میره تا جلوی به وجود اومدن حوادث بدتر رو بگیره. ایده این داستان به شدت خلاقانه و اریجینال هست، من خودم عاشق این رویداد هستم.

 

14- جنگ پادشاهان (War of Kings)

 جنگ پادشاهان (War of Kings)

همونطور که در گزینه قبلی هم اشاره شد، رویداد و کراس اور قبلی دن ابنت و اندی لنینگ جنگ پادشاهان بود (که طراحان زیادی برای این رویداد دست به کار شدند منتها سری اصلی اون توسط پل پلیتر طراحی شد) که در اون مشاهده کردیم که ناانسان ها برای کسب میراث نژاد کری (Kree) و تحت کنترل در آوردن امپراطوری اونا به دنیایشان می روند. اونا در نهایت از طریق ازدواج کریستال از ناانسان ها با رونان غارتگر که فرمانروای کری بود، به خواستشون رسیدند. در همین حین هم بود که میبینیم گابریل سامرز (شخصیت خبیثی که با نام ولکان هم شناخته میشه) به تازگی تونسته امپراطوری شی ار رو تحت سلطه خودش در بیاره، در این زمان شخصیتی به نام لیلاندرا که همون رابر سابق تبعید شده امپراطوری شی آر می باشد به نژاد کری پناه میبره. سپس مشاهده می کنیم که گروهی از مردان ایکس باقی مانده در خارج از زمین به همراه تیم starjammers برای مقابله با ولکان اقدام می کنند. ولکان، گلادیاتور و گروهی از نگهبانان امپراطوری رو برای حمله به کری و به اسارت در آوردن لیلاندرا میفرسته. بدین ترتیب نبرد سختی بین کری و امپراطوری شی آر رخ میده. در این بین، گلادیاتور که برای آوردن لیلاندرا مامور شده، تصمیم دیگه ای میگیره. در واقع او دوست قدیمی لیلاندرا بود و پس از شنیدن سخنان لیلاندرا نظرش عوض میشه. اگرچه، بعد لیلاندرا به شکلی تراژیکی و سوزناک توسط یک تروریست کشته میشه. در نهایت، بلک بولت بر ولکان غلبه میکنه اما خودش هم به ظاهر کشته میشه و گلادیاتور هم با راهبر جدید امپراطوری شی ار تبدیل میشه.

 

13- عملیات طوفان کهکشانی ((Operation: Galactic Storm

عملیات طوفان کهکشانی ((Operation: Galactic Storm

نخستین نبرد بین نژاد کری و شی ار در رویداد و کراس اور حماسی Operation: Galactic Storm صورت گرفت که برای سه ماه در سال 1992، تمامی عناوین مربوط به داستان انتقام جویان رو پوشش می داد. وقتی که از دروازه های بین ستاره ای برای جا به جایی استفاده می شد، اعضای انتقام جویان خودشون رو به سه دسته تقسیم کردند و سه ماموریت جداگانه رو به عهده گرفتند. گروهی از اونا منطقه کری ها، گروهی دیگر سراغ شی آر و گروه سوم در زمین ماندند. اوضاع زمانی برای اونایی که برای مقابله با کری ها رفته بودند، خطرناک شد که deathbird (از شخصیت های نیرومند مارول که به شی ار وابسته است) امپراطوران کری رو به قتل رسوند، در واقع انتقام جویان بین جنگ شی ار و کری گیر افتادند ! در این بین، شخصیتی به نام هوش برتر ( (Supreme Intelligenceشی ار رو مجبور میکنه از بمبی به نام nega-bomb استفاده کنند که نتیجه آن مرگ میلیارد ها نفر بود ! به انتقام جویان که فهمیدند همه چی زیر سر هوش برتر بود، بحث کردند که باهاش چیکار کنند. گروهی تصمیم گرفتند که او را بکشند، با این حال، چنین تصمیمی با اصول اخلاقی کاپیتان آمریکا در تضاد بود و با مخالفت او همراه شد، اما آن ها این کار رو کردند.

 

12- محاکمه گالاکتوس (Trial of Galactus)

محاکمه گالاکتوس (Trial of Galactus)

سری Trial of Galactus یکی از اون داستان های عجیب و غریب رو روایت میکنه، این سری همچنین سال های زیادی رو به خودش اختصاص داد و در داستان های مختلف ادامه پیدا کرد. داستان از جایی شروع میشه که گالاکتوس بار دیگه به زمین حمله کرده، ولی این دفعه قهرمان های زمین نه تنها تونستند جلویش رو بگیرند، بلکه فرصتی براشون فراهم شد که بتونن در صورتی که بخوان گالاکتوس رو بکشند ! ولی رید ریچاردز، از اعضای چهار شگفت انگیز متوجه میشه که گالاکتوس یکی از نیرو های طبیعته و نباید نابود بشه ! و نوا رو به عنوان هرالدی در اختیار گالاکتوس میزاره که اجازه نده گالاکتوس دنیا های دیگه رو تصرف کنه. اما نتیجه چندان خوبی به دنبال نداشت و بلعیدن دنیایی دیگه توسط گالاکتوس باعث شد گروهی از دنیا های مختلف گرد هم بیان و رید ریچاردز رو سرزنش و دستگیر کنند ! آن ها ریچاردز را محاکمه کردند که چرا قصد داره از همچین موجودی محافظت کنه اما ریچاردز این استدلالش که گالاکتوس یکی از نیرو های مورد نیاز این دنیا هست رو ثابت میکنه و بدین ترتیب آزاد میشه.

 

11- جنگ های پنهان (Secret Wars)

جنگ های پنهان (Secret Wars)

"جنگ های پنهان" رویدادی یک ساله و چند شماره ای یا Maxi-Series می باشد (در زمینه کمیک بوکی Maxi-Series به داستان هایی که حکایت اختصاصی خودشون رو روایت میکنند و حداقل 12 شماره دارند، گفته می شود) که یکی از اهداف انتشار آن، فروش بیشتر اکشن فیگور هایی که در اون زمان از روی قهرمانان و خبیث های مارول ساخته شده بود، می باشد. جیم شوتر نویسنده داستان و مایک زک و جان بیتی هم طراحان آن بودند. شوتر توضیح داد که یهو چی شد که تمام قهرمانان مارول در برابر تمام خبیث های آن جنگیدند. داستان از این قراره که موجودی بسیار قدرتمند که بعد ها با نام بیاندر شناخته شد، جمع زیادی از قهرمانان و خبیث های مارول رو در سیاره ای به نام دنیای نبرد که خودش ساخته بود، گرد هم آورد، و قول داد که برنده های نبرد رو به خواسته مطلوبشون برسونه. این موضوع بود که سبب جنگ عظیمی بین خوب و بد در دنیای مارول شد. در این بین و زمانی که گالاکتوس تصمیم گرفت دنیای نبرد رو به طور کامل ببلعه (!) دکتر دووم دنبال فرصتی بود تا قدرت های بیاندر رو بدزده. اما در نهایت، قهرمان ها موفق شدند ابر شرور ها رو شکست بدن و بعد رفتن سراغ گالاکتوس ! همین موقع بود که دکتر دووم تونست قدرت های بیاندر رو کسب کنه و تبدیل به یک موجود شکست ناپذیر بشه. اما بعد قهرمان ها دکتر دووم رو هم شکست دادند و بیاندر هم قدرت هایش رو دوباره به دست آورد. در آخر هم همگی به زمین برگشتند.

 

10- فتح نابودی (Annihilation Conquest)

 فتح نابودی (Annihilation Conquest)

بعد از رویداد های کراس اور annihilation، پیتر کوییل /استار لرد برای تقویت نیرو های دفاعی امپراطوری کری اقداماتی انجام داد، اما چیزی نگذشت که آن ها متوجه شدند دشمنانی در راه هستند، همین رخداد ها منجر به رویداد Annihilation Conquest شد، رویدادی که توسط دن ابنت و اندی لنینگ نوشته شده و تام رینی هم طراح سری اصلی آن بود. در واقع این سری روی نبرد قهرمانان کیهانی و فضایی در برابر خبیث هایی چون phalanx و ultron تمرکز میکنه. Phalanx یک موجود تکنولوژیکی می باشد که تصمیم گرفت به امپراطوری کری حمله کند. او به سرعت این امپراطوری را فتح می کنه، بعد هم مشخص میشه این حمله ها توسط اولتران برنامه ریزی شده بود ! نقشه بعدی آن ها هم حمله به زمین بود. بنابراین، کوئیل و گروه کوچکی از قهرمانان هم برای مقابله با اولتران و phalanx وارد عمل می شوند. در واقع این خط داستانی به اتحاد و ارتباط دو به دوی برخی شخصیت ها معروفه. مثل کوییل و گامورا، راکت راکون و گروت یا ادام وارلاک و phyla-vell  که همگی برای نابودی phalanx و اولتران یکپارچه شدند. و در نهایت، این یکپارچگی منجر به تشکیل گروه جدیدی از قهرمانان شد به نام نگهبانان کهکشان (نسخه مدرن) !

 

9- حماسه مانگاگ (Mangog Saga)

حماسه منگوگ (Mangog Saga)

حدودا اواسط دهه 60 میلادی بود که جک کربی، استن لی و وینس کلتا مشغول آماده سازی داستان های فرعی (Back-Up Stories) برای سری tales of asgard بودند. این داستان های فرعی یک سری مفهوم ها و ایده های شگفت برای سری انگیزی رو به تصویر کشیدند، که شامل رخداد باستانی در اسطوره های اسکاندیناوی یعنی راگناروک (پایان جهان و آغازی دوباره) یا ایده عجیب و غریب اما فوق العاده شمشیر اودین، شمشیری بسیار غول پیکر که تنها اودین میتونست بلندش کنه و اگر شمشیر رو از غلاف بیرون میکشید، قدرت نابودی کل آزگارد رو داشت ! سرانجام، در شماره های 154 تا 157 سری ثور تمام این ایده های خلاقانه ای که کربی و استن لی و کلتا در داستان های فرعی پیاده کرده بودند، گرد هم آمدند و داستانی حماسی را پدید آوردند. داستانی که در آن موجودی بسیار نیرومند و شیطانی به نام مانگاگ از زندانی که اودین براش ایجاد کرده بود، فرار میکنه و حالا نقشه داره که سراغ آزگارد و شمشیر اودین بره. (برای آشنایی با شخصیت مانگاگ، این مقاله  را بخوانید). اما این وسط یه مشکلی وجود داشت، اینکه اودین وسط نوعی خواب احیا کننده بود که بهش میگن odinsleep. پس ثور و جنگجویان آزگاردی برای مقابله با او دست به سلاح شدند، از خوش شانسی هم اودین درست به موقع از خواب خودش بیدار شد و تونستند مانگاگ رو شکست دهند.

 

8- تهدید نهایی (Final Threat)

 تهدید نهایی (Final Threat)

جیم استارلین یکی از طراحان و نویسندگان بزرگ مارول می باشد که از دهه 70 میلادی کار خودش رو شروع کرد. او به نوشتن داستان هایی با تم فضایی معروف است، حتی شخصیت هایی نظیر آدام وارلاک و ثانوس که جز برترین های دنیای کیهانی مارول هستند، توسط او خلق شده اند. از طرفی، شماره دوم سری Marvel two in one با شماره هفت Avengers Annual یک کراس اور بود که جیم استارلین این پروژه رو در اختیار داشت. این داستان با عنوان "تهدید نهایی" شناخته میشه که در آن میبینیم ثانوس تصمیم میگیره سنگ های روح رو یکی کنه، اون با این کار میتونه تمام منظومه شمسی رو نابود کنه ! بنابراین کاپیتان مارول، انتقام جویان و آدام وارلاک برای توقف ثانوس دست به کار می شوند. اما در این بین Pop the troll و گامورا میمیرند و خود وارلاک هم در انتهای پارت نخست این داستان کشته میشه. انتقام جویان سنگ قدرتی که از تجمع سنگ های روح پدید اومده بود رو نابود میکنند منتها سنگ روح باقی مانده برای اینکه ثانوس بتونه خورشید رو از زمین بگیره، کفایت میکنه. بعدش هم میبینیم که ثانوس قهرمانان رو اسیر میکنه. در پارت بعدی مشاهده می کنیم که ثینگ و مرد عنکبوتی هم وارد ماجرا میشوند و انتقام جویان و کاپیتان مارول رو نجات می دهند. بعد وارلاک رو هم از سنگ روح آزاد می کنند و موفق می شوند ثانوس رو با قدرت سنگ روح شکست بدند.

 

7- نابودی کامل (Annihilation)

نابودی کامل (Annihilation)

کیث گیفن نویسنده ای است که داستان های کیهانی خوبی رو توی کارنامه اش داره، اون داستان هایی راجب ثانوس نوشت که در نوع خود جذاب بودند، همچنین یه سری داستان های کوتاه (miniseries) درباره شخصیت درکس ویرانگر نوشت و بعد از آن، به همراه چند تن از سازندگان کمیک مارول تصمیم گرفتند که نمایی جدید و ناشناخته از دنیای کیهانی مارول رو به تصویر بکشند، در نتیجه رویداد و کراس اور عظیم "نابودی کامل" نوشته شد. البته یه سری داستان های فرعی مرتبط با خط داستانی این رویداد هم نوشته شد. در این رویداد، مشاهده میکنیم که شخصیت کیهانی مارول متحد میشوند تا جلوی خبیثی به نام انایلوس را بگیرند. او لشکری به نام Annihilation Wave داشت. انایلوس هم گالاکتوس رو به اسارت در میاره و بعد مشخص میشه که منبع قدرت لشکر انایلوس، خود گالاکتوسه ! در این داستان، همچنین درکس ثانوس رو میکشه. بعد گالاکتوس آزاد میشه و رو به روی انایلوس می ایسته و در نهایت، با درخشندگی نُوا و phyla-vell انایلوس شکست میخوره.

 

6- سیاره هالک (Planet Hulk)

سیاره هالک (Planet Hulk)

وقتی گروه ایلومیناتی (Illuminati) به خاطر خراب کاری ها و وحشیگری های هالک، کلافه و خشمگین شده بودند، تصمیم گرفتند که هالک رو به جایی بفرستند که دیگه نتونه به کسی صدمه بزنه، به همین دلیل فرستادنش فضا ! اما مشکل از جایی شروع میشه که سفینه هالک با مشکلی رو به رو میشه و اشتباهی توی یک سیاره گلادیاتوری بیگانه فرود اومد. هالک با شرکت در مسابقات متعدد گلادیاتوری، به مشهور ترین و قدرتمند ترین گلادیاتور سیاره تبدیل میشه و بعد تصمیم میگیره که با همکاری گلادیاتور های دیگه، جلوی شخصیتی به نام رد کینگ ( (Red Kingکه بر اون سیاره حکومت میکنه، رو بگیره و نابودش کنه. در آخر هم به هدفشون میرسن اما رد کینگ برای انتقام برمیگرده و سعی میکنه با فعال کردن یک دستگاه مخرب، دنیا رو نابود کنه. منتها خبر نداره که هالک چقدر قدرتمنده و بدین ترتیب جلویش گرفته میشه. در کل این سری روایت کننده داستانی تراژیکی و هیجان انگیز می باشد که در آن هالک توسط دوستان زمینی خود ضربه میخوره و در آخر هم برای انتقام به زمین برمیگرده (بدین ترتیب مقدمه ای برای سری جنگ جهانی هالک فراهم می شود).

 

5- حماسه ابدیت (Eternity Saga)

 حماسه ابدیت (Eternity Saga)

حماسه ابدیت به طور حتم برترین داستانی می باشد که تا به حال از روی شخصیت دکتر استرنج نوشته شده. در بدو شروع آخرین داستان استیو دیتکو درباره دکتر استرنج، با اتحاد ( (Teaming Upدورمامو و بارون موردو علیه دکتر استرنج مواجه می شویم. همچنین، در طی این داستان میبینیم که دکتر استرنج در جستجوی دنیای بیرون میباشد و اینجا بود که برای نخستین بار با ابدیت رو به رو می شود، تجسم خلقت ! او به این دلیل دنبال ابدیت بود تا بتونه خودش رو برای نبرد با دورمامو و بارون موردو آماده کنه. در حقیقت در طول این داستان، استرنج مدام در حال سفر میان بعد های مختلف می باشد. خصوصا در بعد تاریکی دورمامو، جایی که با بزرگترین دشمت خود ملاقات می کنه و نبردی تن به تن شکل می گیره. این نبرد دارای طراحی های بی نظیری هست که فقط جون میده واسه عالم سینما ! یکی از شخصیت های پررنگ و البته مرموز این سری، کلیا می باشد. او خواهر زاده دورمامو است اما همانطور که میدونید بعد ها به معشوقه دکتر استرنج تبدیل میشه و همچنین یکی از شخصیت های مکمل برتر داستان های دکتر استرنج رو ایجاد میکنه. در کل، ایده این داستان بسیار شگفت انگیزه و یقینا از بارز ترین ویژگی های آن طراحی های خیره کننده اش می باشد.

 

4- حماسه سورتور ((The Surtur Saga

حماسه سورتور ((The Surtur Saga

والتر سایمنسون که به عنوان نویسنده و طراح جدید داستان های ثور فعالیت کرد، از طرفداران بزرگ داستان های نابغه هایی چون کربی و لی و کلتا بود، خصوصا سری  ! tales of asgard حماسه سورتور یقینا برترین داستانی است که تا به حال از روی شخصیت ثور نوشته شده (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برترین کمیک های ثور اینجا را کلیک کنید) همانطور که در لینک داده شده گفته شد، سایمنسون یواش یواش اما زیرکانه طی داستان های مختلف از تهدیدی عظیم به نام سورتور خبر میداد. بعد متوجه میشیم که او در حال ساخت شمشیر نیرومند خود به نام Twilight می باشد که میتونه برای نابودی آزگارد مورد استفاده قرار بگیره. به عبارتی سایمنسون طرفداران رو حسابی هیجان زده کرده بود و ندای ظهور خبیثی بسیار قدرتمند رو میداد. واقعا این انتظار برای یک شخصیت خبیث در تاریخ دنیای کمیک بی سابقه است و باید به سایمنسون آفرین گفت. در نهایت لوکی، اودین و ثور با هم متحد می شوند و از تمام توان خود برای متوقف کردن سورتور استفاده می کنند. این پانل در واقع یکی از لحظات نمادین و تاریخی داستان های ثور می باشد، جایی که هرکدام از این سه جنگجو، دلیل شخصی خود را برای جنگیدن بیان میکنند و تفاوت هر شخصیت رو به تصویر می کشد، اودین میگوید : به خاطر آزگارد، ثور میگوید : به خاطر میدگارد، و لوکی میگوید : به خاطر خودم ! در آخر هم اودین به ظاهر جان خود را برای نابودی سورتور فدا می کند، و یک بار برای همیشه به زندگی شریرانه او پایان می دهد.

 

3- نبرد کری و اسکرال (Kree/Skrull War)

نبرد کری و اسکرال (Kree/Skrull War)

درست مثل حماسه ابدیت، این سری هم پر از پانل های نبرد و اکشن های بی نظیریه که روی زمین رخ می دهند. روی توماس به عنوان نویسنده این داستان به شکلی خلاقانه، ترکیبی همگن از تم و حادثه های متنوع تحویل می دهد. جان بیوسما و نیل آدامز هم طراحان این سری بودند و واقعا سنگ تموم گزاشتند. داستان این سری درباره نبرد عظیم میان ستاره ای بین دو نژاد اسکرال و کری می باشد که در این بین، انتقام جویان هم درگیر ماجرا می شوند. در این نبرد کاپیتان مارول، کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ توسط اسکرال ها اسیر میشوند و به بیرون فضا برده میشوند، جایی که شخصیتMar-Vell   پرتو افکنی ساخته که قدرت نابودی کل نژاد کری رو داره. در همین حال هم انتقام جویان به دنبال آن ها راهی فضا می شوند. در این داستان همچنین شاهد رابطه عاشقانه میان اسکارلت ویچ و ویژن و ایجاد برخی تحولات شخصیتی ویژن هستیم. در نهایت هم انتقام جویان موفق میشوند اسکرال ها رو شکست و هم تیمی هاشون رو نجات دهند.

 

2- حماسه ماگوس (Magus Saga)

حماسه ماگوس (Magus Saga)

جیم استارلین با داستان های کاپیتان مارول خودی نشان داد، و به همین سبب فرصت نویسندگی برای شخصیت آدام وارلاک را به دست آورد. البته او در ابتدا از این شخصیت در سری کمیک های Strange Tales استفاده کرد و بعد از کسب موفقیت های بیشتر و پیشرفت در این زمینه، دیگه میتونست وارلاک رو به عناوین اختصاصی خودش برگردونه. داستان این سری از این قراره که یک رویارویی بین وارلاک  و یه گروه روحانی نیرومند که توسط شخصیتی به نام ماگوس رهبری می شد، شکل میگیره. ماگوس در واقع خیلی شبیه خود وارلاک بود. بعد هم مشخص میشه که او در واقع همان وارلاک می باشد که از آینده آمده ! استارلین در این سری شخصیت های مکمل درخشانی رو معرفی کرد، مثل pip the troll و گامورا (که با لقب "مرگبار ترین زن تمام کهکشان" شناخته می شد) اما تاثیر گذار ترین اقدام استارلین استفاده از مخلوق قدیمی خود، ثانوس و تبدیل او به یک ضد قهرمان ( (Anti-Heroبود. در این داستان شاهد همکاری ثانوس و وارلاک علیه ماگوس بودیم. این سری با مانور دادن روی بحث هایی چون مذهب و قدرت از دیگر کمیک ها متمایز شد. به عبارتی، حماسه ماگوس از زمان خود بالاتر بود و در آن تم های جدیدی که اغلب داستان ها به آن ها نمی پرداختند، یافت میشد.

 

1- دستکش بی نهایت (Infinity Gauntlet)

دستکش بی نهایت (Infinity Gauntlet)

اجازه بدید یه چیز رو براتون روشن کنم ! دستکش بی نهایت نه تنها عظیم ترین رویداد فضایی و عظیم رویداد مارول می باشد، بلکه بی شک یکی از برترین های تاریخ کمیک بوک است ! خلاصه، سال ها پس از رفتن جیم استارلین از مارول، او بازگشت و از همان ابتدا طوفانی کار رو شروع کرد. استارلین ابتدا تایتان دیوانه رو به زندگی برگردوند و در مسیری برای جمع آوری سنگ های روح قرارش داد (اون موقع بود که نام سنگ ها به سنگ های بی نهایت تغییر کرد) تا دستکشی نیرومند خلق کنه که قدرت کنترل کل کهکشان رو داشت. همچنین شخصیت هایی چون وارلاک، گامورا، درکس و pip the troll به داستان بازگشتند. اما خب زمانی رسیده بودند که دیگه دیر شده بود و ثانوس سنگ ها و دستکش رو به دست آورده بود. اولین اقدام ثانوس برای اینکه خودش رو توی دل مرگ جا کنه، نابودی نصف کهکشان بود. بعد از اون مجبور شدند که گروهی از قهرمانان زمین رو گرد هم بیاورند و نقشه ای برای متوقف کردن ثانوس بریزند و در نهایت هم موفق شدند ثانوس رو شکست بدند. اینم بهتون بگم که شما میتونید این مجموعه شاهکار رو اینجا با "ترجمه فارسی" دانلود کنید و لذت ببرید.

 

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hosien
#1 hosien 1397-11-01 10:08
پوف مقاله به این درجه یکی نباید بیشتر از یه نظر داشته باشه
آقای حیاتی دستتون درد نکنه واقعا عالی بود
شماره 6 خیلی شبیه به ثور راگناروک بود چون دقیقا سفینه هالک میره توی اون سیاره و مشهور میشه از مبارزات و...
اگر به کاور هم دقت کنید همون لباسی تن هالک هست که توی راگناروک بود
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1397-11-01 21:50
این مقاله بسیار سنگینه باید دو و سه باری خوندش. اگه دستکش بی نهایت نبود قطعا هم ثانوس به این شکل امروزی نبود.
البته علاوه بر اینکه از نظر کیهانی خوب هستند کاورهای قشنگی هم دارن مخصوصا کاورهای ثور و دکتر استرنج. (ولی پتک ثور به نظر یکم کوچیک میادا :lol: :-* :-| )
چقده قبل از اومدن تریلر اونجرز خبر میومد که نابودی قراره اقتباس بشه ولی نشد.
با تشکر از آقای حیاتی بابت ترجمه
نقل قول کردن
HS-Spider
#3 HS-Spider 1397-11-01 23:36
ممنون از این مقاله!
خیلی خوب و سنگین :lol: بود!به شخص دو سه بار خوندمش البته با بعضیاشون به واسطه مقالات همین سایت آشنا بودم.
آقا فقط موج سوار نقره ای توی کاور سیاره هالک رو دیدم.اصولا نقشش توی این داستان چی بود؟!
نقل قول کردن
blackagarboltagon
#4 blackagarboltagon 1397-11-03 13:54
به نظر خودم سیکرت وارز ۲۰۱۵ برترین داستان کیهانی تو مارول هست.
که در مورد خداشدن دووم هست و حتی توش اترنتی هم تحت کنترل دووم بوده
نقل قول کردن
Ladonna
#5 Ladonna 1402-10-16 16:13
Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your
site? My website is in the exact same niche as yours and my visitors
would certainly benefit from a lot of the information you present here.

Please let me know if this alright with you.
Thanks a lot!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45