15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

15 نقل قول جمله جملات دیالوگ تکیه کلام اسپایدرمن معروف برتر از "مرد عنکبوتی"  quote

مرد عنکبوتی اونقدر شخصیت بزرگیه و اونقدر تاریخچه غنی داره و اونقدر نویسنده های بزرگ روی داستان هایش کار کرده اند که واقعاً انتخاب فقط 15 جمله برتر از او کار سختیه ...

 

15- "شاید یادم بره به زبون بیارمش ولی هیچ وقت از ذهنم نمیره".

مرد عنکبوتی دوست دختر

 مرد عنکبوتی شخصیت جامعی است و به همین دلیل جملاتش دربرگیرنده خصوصیات کامل یک انسان مثل  بانمک، هجو آمیز، کنایه آمیز، طنز آمیز و البته عاشقانه هستند. عشق بین پیتر پارکر و مری جین واتسون زبانزد خاص و عام است. یک بار در دورانی که آقای «استرازینسکی» نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود (و شاهد بازگشت دوباره پیتر و مری جین نزد یکدیگر به عنوان زن و شوهر بودیم) ، پیتر به مری جین جمله ای گفت که اونقدر زیبا بود که همیشه تو ذهنم مونده:

“I love you Mj, sometimes I may forget to say it but I never forget to think it”.

"دوستت دارم، ام . جی. گاهی اوقات شاید یادم بره {این جمله رو} به زبون بیارمش ولی هیچ وقت از ذهنم نمیره".

 

14- "درسته که ناکامی ها برامون دردناک هستند ولی ازشون درس میگیریم".

  " درسته که ناکامی ها برامون دردناک هستند ولی ازشون درس میگیریم".

درسته که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی همیشه بار گناه و غم و اندوه فراوانی را بر دوش خود حمل کرده ولی این دلیل نمیشه که نا امید و دلسرد شده باشه. در واقع برعکس این مساله صادقه و او همیشه سعی کرده با انرژی بیشتر به مردم شهر کمک کنه. او اخیرا در مواجه با تیمی جدید از نا انسان ها به نام Nuhumans جمله بسیار زیبا و الهام بخشی را به «مدوسا» گفت که واقعا تاثیر گذار بود:

"We're not just our failures. As much as they hurt, we learn from them. Then we go out there and do our best to make up for them, even though we never will. We save people. We save as many as we can to make up for the ones we couldn't. That's all we do."

"ما فقط در ناکامی های خودمون خلاصه نمیشویم. درسته که برامون دردناک هستند ولی ازشون درس میگیریم. بعدش میریم اون بیرون و نهایت تلاشمون رو میکنیم تا جبرانشون کنیم، علیرغم اینکه شاید هرگز جبران نشن. ما مردم رو نجات میدیم. ما اونقدر آدم نجات میدیم که جبران اون تعدادی که نتونستیم بشه. این کاریه که ما انجام میدیم".

 

13- "چرا حس عنکبوتی نمیتونه درباره اینکه قراره یه دختری وِلت کنه بهت هشدار بده؟!".

چرا حس عنکبوتی نمیتونه درباره اینکه قراره یه دختری وِلت کنه بهت هشدار بده؟"

پیتر پارکر بدشانسه و همیشه نسبت به این موضوع شکایت داشته ولی این یکی از دلایلی هستش که باعث میشه اینقدر باهاش همذات پنداری کنیم و شبیه ما بشه. یک بار آقای «مارک وید» به عنوان یکی از برترین نویسندگان تاریخ کمیک های اسپایدرمن این بدشانسی رو با حس شوح طبعی منحصر به فرد پیتر ترکیب کرد و جمله جالبی را در دهان او گذاشت. در حقیقت پیتر این جمله را وقتی گفت که دوست دختر جدیدش ترکش کرد:

Why can't Spider-sense warn you when you're about to get dumped?”.

"چرا حس عنکبوتی نمیتونه درباره اینکه قراره یه دختری وِلت کنه بهت هشدار بده؟".

 

12- "ممکنه ازت بخوام که فرار کنی ولی این کار رو نمیکنی ... چون تو یه قهرمانی".

  "ممکنه ازت بخوام که فرار کنی ولی این کار رو نمیکنی ... چون تو یه قهرمانی".

پیتر پارکر مدتهاست از دوران نوجوانی عبور کرده ولی هنوز هم دغدغه ها و مشکلات یک ابرقهرمان نوجوان را درک میکنه چون خودش سالها با آنها دست و پنجه نرم کرده. به همین دلیل بارها و بارها جملات الهام بخشی را به نسل جدید ابرقهرمانان گفته که در حافظه ما حک شده اند. این جمله را به «ریری ویلیامز» (جانشین نوجوان تونی استارک) گفت تا بهش امید بده:

“I Know That Look. I Had It A Lot When I Was Your Age... There's No Stopping You. I Want You To Run Because You Don't Have Your Armor. But You Won't... 'Cause You're A Hero”.

"من اون نگاه {روی صورتت} رو میشناسم. وقتی هم سن تو بودم اکثراً مثل تو بودم... ولی هیچ چی نباید متوقفت کنه. ممکنه ازت بخوام که فرار کنی چون زره {آهنی} خودت رو بر تن نداری ولی مطمئنم که این کار رو نمیکنی ... چون تو یه قهرمانی".

 

11- "وای خدا، وقتی صورت ولورین از صافکاری برگرده بدجوری شاکیه!".

"وای خدا، وقتی صورت ولورین خوب بشه بدجوری شاکی خواهد بود"

شوخ طبعی از ویژگی های بی نظیر مرد عنكبوتی است. البته شاید گاهی به خاطر جدیت داستان یا وخامت اوضاع كمتر شوخی كند اما در كل شوخی كردن و سر به سر گذاشتن دشمنان نوعی استراتژی برای اوست چون با این كار حریف را عصبانی كرده و باعث میشود دچار خطا شوند. كارشناسان شوخ طبعی مرد عنكبوتی را با «باگزبانی» (شخصیت معروف كارتونی) مقایسه میكنند. چون به اعتقاد آنها باگزبانی هم با اتكا به همین حربه توانسته از پس رقبای بسیار بزرگ و نیرومند تر از خودش بربیاید. دلیل دیگر برای شوخ طبعی مرد عنكبوتی را باید در شخصیت خجالتی پیتر پاركر جستجو كرد. در حقیقت، دستیابی به قدرت های فوق بشری فرصتی را برای پیتر مهیا كرد تا با زدن ماسك به صورت شخصیتی جدید پیدا و اعتماد به نفس كسب كند. همین باعث شد تا در قالب مرد عنكبوتی شوخی كند (در كل از نظر روانشناسان آدم هایی میتوانند در جوك گفتن و شوخی كردن موفق باشند كه اعتماد به نفس بالایی دارند). در هر حال در کمیک بوک های New Avengers مرد عنکبوتی یک بار جمله باحالی گفت که خیلی مشهور شده است (یکی از هم تیمی های او به نام ولورین ضربه بدی خورد  و همه میدونستند که دیر یا زود به خاطر قدرت زود شفا دهی که داره حالش خوب میشه ولی اسپایدی جمله ای گفت که کسی انتظارش رو نداشت!):

"Ah, Man, When Wolverine Grows His Face Back, He's Really Gonna Be Pretty Upset”.

"وای خدا، وقتی صورت ولورین از صافکاری برگرده بدجوری شاکیه!".

 

10- "اسم من پیتر پارکره و از 15 سالگی مرد عنکبوتی بودم".

  "اسم من پیتر پارکره و از 15 سالگی پیتر پارکر بودم". 

در بحبوحه رویداد مهم "جنگ داخلی" در سال 2007، پیتر پارکر واقعا دچار تناقض شده بود (همانطور که میدانید او اولش سمت تونی استارک و قانون ثبت نام از ابرقهرمانان بود ولی نظرش عوض شد و به جبهه کاپیتان آمریکا پیوست). اون جمله ای که در شماره 2 از این رویداد (اینجا ترجمه شده) جلوی دوربین های تلویزیونی از زبان پیتر شنیدیم و هویت مخفی خودش رو به تشویق تونی برای همگان لو داد، به تاریخ پیوسته:

"My Name Is Peter Parker, And I've Been Spider-Man Since I Was Fifteen Years Old."

"اسم من پیتر پارکره و از 15 سالگی مرد عنکبوتی بودم".

 

9- "هر چقدر تلاش میکنم ... ولی ... بازم مردم ... میمیرند".

پیتر گوئن

پیتر پارکر عادت داره خودش رو به خاطر کشته شدن یا ضربه خوردن عزیزان و اطرافیان خودش مقصر بدونه، حتی وقتی که واقعا امکانش رو نداشته یا اصلا بهش ربطی نداشته ولی بازهم خودش رو مقصر میدونه و این جمله بیش از هر چیز این رو نشون میده:

"All these years, I've done my best to make up for that! I've worn this suit--gone out there and put my life on the line again and again! But no matter how hard I try... people... die!"

"در تمامی این سالها نهایت تلاشم رو انجام داده ام تا جبرانش کنم (اشاره به مرگ عمو بن)!من این لباس را بارها و بارها بر تن کرده ام و اون بیرون رفته ام و زندگی ام را به خطر انداخته ام! ولی هر چقدر هم که سخت تر تلاش میکنم ... ولی ... بازم مردم ... میمیرند!".

 

8-"تقصیر منه! کاش جلوی قاتل عمو بن را گرفته بودم".

 "تقصیر منه! کاش جلوی قاتل عمو بن را گرفته بودم!".

این جمله از تراژدی نشات میگیره که به سرگذشت و اریجین مرد عنکبوتی گره خورده و به قول معروف همه چیز از این شروع شد: مرگ عمو بن. این اتفاق قطعا بزرگترین و مهم ترین اتفاق کل عمر پیتر پارکر/مرد عنکبوتی هستش و مشابه این جمله را زیاد از زبان وی شنیده ایم ولی این یکی از همه معروف تره و در اولین حضور او در دنیای کمیک یعنی شماره 15 از "فانتزی شگفت انگیز" (که اینجا ترجمه شده) گفته شد:

"My Fault, All My Fault! If Only I Had Stopped Him When I Could Have! But I Didn't, And Now... Uncle Ben... Is Dead."

"تقصیر منه! کاش وقتی فرصتش رو داشتم جلوی {قاتل عمو بن} را گرفته بودم! ولی نگرفتم، و الان ... عمو بن ... مرده".

 

7- "هیچ کس نمیتونه در تمامی نبردها برنده باشه ... ولی دلیل نمیشه تلاش خودش رو نکنه".

 هیچ کس نمیتونه در تمامی نبردها برنده باشه ... ولی دلیل نمیشه تلاش خودش رو نکنه!".

پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی هرگز در برابر مشكلات تسلیم نمیشود. بارها و بارها دیده ایم كه در وضعیتی خطرناك گیر افتاده ولی با تلاش فراوان و اراده قوی توانسته بر ان غلبه كند. خیلی وقت ها شاهد بوده ایم كه مرد عنكبوتی رو در روی حریفانی قرار گرفته كه از نظر فیزیكی یا نیروهای فوق بشری بسیار بسیار از وی قوی تر هستند (مثل «جاگرنات»، «فایرلرد» ، «مورلان» و «ثانوس») ولی در نهایت توانسته با اتكا به روحیه تسلیم ناپذیر، جنگنده و خستگی ناپذیر خود شكست تحقیرآمیزی را به آنها تحمیل كند. و این جمله او خیلی مشهوره و نشان دهنده همین روحیه اوست:

“No one can win--every battle, but--no man should fall-- without a struggle".

"هیچ کس نمیتونه در تمامی نبردها برنده باشه ... ولی هیچ کسی نباید بدون تلاش شکست بخوره".

 

6- "هر چی میخواد بشه بشه ولی اسپایدرمن هرگز دست از نجات مردم بر نمیداره".

 هر اتفاقی که رخ بده ولی اسپایدرمن هرگز دست از نجات مردم بر نمیداره".

سری کمیک بوک های Spectacular Spider-Man نوشته «چیپ زدارسکی» واقعا فوق العاده بودند و ما کل این سری را در اینجا براتون ترجمه کرده ایم . در شماره 310 از این سری که در واقع یک داستان تک قسمتی و بسیار عاطفی رو تعریف میکنه شاهد هستیم که مستند سازی داره درباره اسپایدرمن تحقیق میکنه و نظرات مردم رو درباره ش میپرسه. دست آخر او با پیتر پارکر روبرو میشه و نظرش رو میپرسه و او هم اینجوری جواب میده و به نظرم دقیق ترین نظر درباره اوست:

When I Think Of Spider-Man? I Think, No Matter What… He’s Never Going To Stop Helping People.”

"نظرم درباره اسپایدرمن چیه؟ به نظرم، هر اتفاقی که رخ بده ولی او هرگز دست از نجات مردم بر نخواهد داشت".

 

5- "نتونستم عمو بن رو نجات بدم... ولی تو رو نجات دادم".

  نتونستم عمو بن رو نجات بدم... ولی تو رو نجات دادم ".

مرد عنکبوتی نهایی یا Ultimate Spider-Man اولین و مهم ترین سری از کمیک های Ultimate موسوم به مارول بود که تو این مقاله راجع بهش توضیحات داده شده است. در سال 2011 در اقدامی شوکه کننده شاهد مرگ پیتر پارکر در این دنیا بودیم. ما قبلا در این مقاله به طور کامل این رویداد مهم را پوشش داده بودیم ولی به طور خلاصه باید گفت که پیتر پارکر در طی نبردی نفس گیر با گرین گابلین و در راستای محافظت از خانواده خودش کشته شد که لحظه ای واقعا دردناک و احساسی بود. نکته اصلی که این نبرد را ماندگار و دیدنی میکند هم همین است: پیتر پارکر جلوی در خانه خودش و برای حفظ جان عزیزانش (زن عمو می، مری جین و ...) تا لحظه مرگ با گرین گابلین میجنگه. این باعث شده او با هر چی که دستش میاد و با تمام توان و قدرتش به گابلین ضربه بزنه. همچنین دیدن لحظاتی مثلا بوسیدن مری جین توسط پیتر پارکر در بحبوحه نبرد واقعاً آن را تاثیرگذاری گذار کرده است و یا یاری رساندن دوستانش به پیتر و ... ولی قطعا سوزناک ترین بخش داستان مربوط به جایی میشه که پیتر پارکر لحظاتی قبل از مرگ به زن عمو می میگه:

Uncle Ben. I Couldn’t Save Him… No Matter What I Did. But I Saved You. I Did It. I Did ...”

"من نتونستم عمو بن رو نجات بدم... هر کاری کردم نشد. ولی تو رو نجات دادم. آره. این کارو کردم. نجاتت دادم".

 

4- "این دفعه واسه سرزنش خودم نیست. نه مثل همیشه. این دفعه فرق داره. خواب خوبیه".

رویای مرد عنکبوتی

"داستان زندگی مرد عنکبوتی" قطعا یکی از برترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتیه که اینجا ترجمه شده. ایده فوق العاده ای داره. در واقع این  کمیک این سئوال رو مطرح میکنه که اگر مرد عنکبوتی در دنیای واقعی بود و مثل آدم های دیگر عمر میکرد و رخدادهای دنیای واقعی روی زندگی او تاثیر میگذاشتند، چی میشد؟ بنابراین در هر شماره به یک دهه از زندگی او پرداخته میشه. نویسنده داستان آقای «چیپ زدارسکی» است که گفتم با کمیک های Spectacular Spider-Man حسابی گل کاشت. داستان پیچش های فوق العاده ای داره و اصلا نباید تصور کرد که داره وقایع مهم کمیک های اسپایدرمن را که قبلا بارها در داستان های او دیده ایم تکرار میکنه. قسمت آخر این کمیک اونقدر زیبا و حماسیه که خون به دل آدم میکنه و اشک هواداران رو در میاره. پیتر در ابتدای شماره به همسرش میگه که جدیدا مدام خواب عجیبی رو میبینه. در انتها و وقتی پیتر جان خودش رو فدا میکنه میفهمیم که این خواب چی بوده. در واقع او خواب اون لحظه ای رو میدیده که قاتل عمو بن میخواست از دستش فرار کنه و بره و بعدا عمویش را به قتل برسانه ولی این دفعه او جلویش را میگیره:

"MJ, Look… I know dream is boring … but I keep having this one. It’s the day Uncle Ben died. The day I let his killer gets away. It’s… so real, MJ. It’s like I am there again. And yes, I know what you are going to say… But this isn’t me beating myself up again. Like always. It’s different this time. It’s a good dream”.

"ام جی، ببین، می دونم خواب و رویا حوصله سربره... ولی همش این یکیو می بینم. مال روزیه که عمو بن مرد. روزی که گذاشتم قاتلش در بره. این...خیلی واقعیه، ام جی. انگار دوباره اونجام. و آره، می دونم چی می خوای بگی ... ولی این دفعه واسه سرزنش خودم نیست. نه مثل همیشه. این دفعه فرق داره. خواب خوبیه."

لامصب هر دفعه که این دیالوگ رو میخونم امکان نداره چشمانم خیس نشه ...

 

3- "تو زنی که عاشقش بودم رو کُشتی ... و به همین خاطر خواهی مُرد!".

زن اسپایدرمن 

جمله ای بسیار نمادین که بسیار تاریخی است زیرا آخرین چیزی است که از زبان اسپایدرمن پس از مرگ تاریخ ساز گوئن استیسی در شماره 121 مرد عنکبوتی شگفت انگیز شنیده میشه.

You Killed The Woman I Love, And For That, You're Going To Die.”

"تو زنی که عاشقش بودم رو کُشتی ... و به همین خاطر خواهی مُرد!".

خود اون پانلی که اسپایدرمن با نهایت حزن و اندوه پیکر بی جان گوئن استیسی را بغل کرده و با ناراحتی این جمله را خطاب به «گرین گابلین» فریاد میزند به تاریخ پیوسته (این مقاله را بخوانید). چیزی كه كمتر بهش اشاره میشه اینه كه نوعی كه پیتر پیكر بی جان گوئن را در دست گرفته شباهت زیادی به مجسمه مشهور میكلانژ به نام Pieta   داره كه جان دادن عیسی مسیح در دستان مادرش یعنی مریم مقدس را نشان میدهد (برای دیدن تصویر این مجسمه اینجا را كلیك كنید) . این پانل پایانی بود بر دوران معصوميت در دنیای كمیك چون گوئن نه یك قهرمان بود و نه قدرت های فوق بشری داشت .

 

2- "دوست خوب محله شما ...".

دوست خوب محله شما ...

مرد عنکبوتی در طول سالها لقب های زیادی داشته. مثلا دوست و دشمن او را با القابی همچون web-head (کله تاری)، wall-crawler (خزنده روی دیوار) یا web-slinger (تار افکن) و ... صدا زده اند ولی او دوست دارد خودش را "مرد عنکبوتی، دوست خوب محله شما" (Your Friendly Neighborhood Spider-Man) خطاب کند! این لقب خارق العاده را مرد عنکبوتی به اشکال گوناگون در جملات خود به کار میبرد. به طور مثال میگوید: " مرد عنکبوتی، دوست خوب محله در خدمت شماست" و ... نکته مهم و اصلی درباره آن این است که به طور کامل و موثری نشان دهنده شخصیت خاکی و روزمره پیتر پارکره که به همین دلیل هم میشه باهاش ارتباط گرفت.

 

1- "قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد".

  قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد 

هر طرفدار حقیقی مرد عنكبوتی میداند كه شعار اصلی و بنیادینی كه او بهش اعتقاد دارد این است : "قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد (With Great Power Comes Great Responsibility) . مارول این جمله را به عمو بن نسبت میدهد ولی پیتر پارکر بارها و بارها آن را بر زبان آورده از آن موقع تا به حال هم بارها و بارها این جمله را در کمیک ها و فیلم ها و کارتون ها و بازی های مرد عنکبوتی شنیده ایم و انصافاً هم عجب جمله ای است و آنقدر مشهور شده که برخی فکر میکنند از درون کتابی آسمانی و مقدس بیرون آمده است!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

15 شعار/تکیه کلام برتر در دنیای کمیک بوک!

15 نقل قول برتر از "استن لی"

چطور استن لی دنیای ابرقهرمانان را "انسانی" تر کرد

15 دیالوگ برتر فیلم های مارول

چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد

20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

پرده برداری از معنویت مرد عنکبوتی

10 دیالوگ برتر فیلم "انتقام جویان: پایان بازی"

10 تا از بهترین متلک هایی که ددپول در کمیک ها به مارول و دی سی انداخته است!

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

اسپایدرمن و مذهب

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

15 دیالوگ غم‌انگیز و تاثیرگذارِ حماسه بینهایت (INFINITY SAGA)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

iron-punk
#1 iron-punk 1399-07-29 16:02
مثل همیشه عالی
نقل قول کردن
TiniT
#2 TiniT 1399-07-29 17:13
تو زنی که عاشقش بودم رو کشتی ... و به همین دلیل خواهی مُرد.
یکی از ناراحت کننده ترین جمله هایی که تو کمیک شنیدم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-07-29 17:16
خسته نباشید استاد،عالی بود.
واقعا روی بعضی از شماره ها اشکم در اومد :cry: :cry:
نقل قول کردن
pouya1386
#4 pouya1386 1399-07-29 17:34
عالی بود مثل همیشه.
مخصوصا مورد11 :D
نقل قول کردن
ENZO
#5 ENZO 1399-07-29 17:42
مقاله زیبایی بود.
اشک تو چشمای آدم جمع میشه با خوندن این جمله ها :cry:
نقل قول کردن
spider flash
#6 spider flash 1399-07-29 17:51
مقاله ی فوق العاده ای بود وقعا جای همچین مقاله ای توی سایت خالی بود از نظر من موارد ۱،۷،و۱۴خیلی تاثیر گذار بودند
نقل قول کردن
Mohamadgg
#7 Mohamadgg 1399-07-29 20:48
مقاله عالی بود
واقعا میشه گفت نقل قول قدرت زیاد مسئولیت زیاد میاره برترین نقل قول کل تاریخ کمیکه چون تا یه نفر این جمله رو میگه شما یاد پیتر میفتی
توی خیلی جاها هم بهش اشاره غیر مستقیم شد و عوضش کردن تو فصل دوم جسیکا جونز مامانش میخاد نصیحتش کنه جسیکا میگه اگه بگی با قدرت زیاد مسئولیت زیاد میاد دهنتو سرویس میکنم :P
واقعا مرگ گوئن و نقل قولش حق داشتن باشن
خیلی ممنون استاد ترابی
نقل قول کردن
The-killer_boy
#8 The-killer_boy 1399-07-29 21:00
نشد که نشد،نشد من یبار یه کمیک از مردعنکبوتی بخونم و آموزنده نباشه :D تک تکه موارد آموزنده بودن ولی مورده 2 فکر نکنم :lol: :D
نقل قول کردن
The-killer_boy
#9 The-killer_boy 1399-07-29 21:35
به نقل از The-killer_boy:
نشد که نشد،نشد من یبار یه کمیک از مردعنکبوتی بخونم و آموزنده نباشه :D تک تکه موارد آموزنده بودن ولی مورده 2 فکر نکنم :lol: :D

اشتباه کردم حتی اونم آموزنده بود :eek:
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#10 Alisa_Aryana 1399-07-29 22:43
وایی! چقدر عالی بود! واقعاً آقای ترابی گل کاشتین و این مقاله رو به خوبی ترجمه کردین! یعنی بعضیاشونو که خوندم، چشمام خیس شد! واقعاً این نویسنده ها هم چه فکر های جالبی تو سرشون میگذره که تونستن مرد عنکبوتی رو به پرطرفدارترین ابرقهرمان جهانی تبدیل کنن!
نقل قول کردن
Captain-spidey
#11 Captain-spidey 1399-07-29 22:45
wow
استاد دستتون درد نکنه این مقاله یکی از بهترین مقاله های چند وقت اخیر بود واقعا گل کاشتید با این مقاله
به نظرم مورد ۵ و ۶ واقعا خیلی تاثیر گزار بود بغضم گرفت :cry:
مورد ۳ رو که خوندم بدنم مور مور شد
دمتون گرم استاد حالمون رو با این مقاله خوب کردید
استوار باشید
نقل قول کردن
sigin
#12 sigin 1399-07-30 07:19
عالی بود
به نظرم واقعا نمیشه یکی رو بیشتر دوست داشت چون همه شون خیلی زیبا بودند
نقل قول کردن
ehs_spidey
#13 ehs_spidey 1399-07-30 11:01
15-بی نظیر بود
14-برای همه این مشکل پیش اومده
13-خیلی احساسی هست و ناراحت کننده واقعا چرا هشدار نمیده حس عنکبوتی
12-دقیقا موافقم
11-خیلی فان بود اونم شوخی با ولورین
10-
9-اشکم در اومد مرد عنکبوتی مناسب ترین نقل قول احساسیش همینه
8-ای کاش ای کاش جلوش رو گرفته بودی
7-واقعا یکی از تیکه کلام هایی هست که من همیشه به خودم میگم
6-فقط میتونم بگم ایول اسپایدی
5-
4-وای خیلی بد بود اونم توی اون شرایط انگار دوباره تکرار شد خواب خوبیه
3- واقعا لعنت به تو گابلین
2-من عاشق اینم توی کارتون 1967 هم بود (توی تیتراژ)
1-و تیکه کلام برتر مرد عنکبوتی مرسی واقعا بابت این دیالوگ
نقل قول کردن
s.ch
+1 #14 s.ch 1399-07-30 15:46
اصلا نمی دونم در وصف این مقاله چی بگم این مقاله رو بار ها و بارها خوندم و با هربار خوندنش من رو به یک دنیایه دیگه ای می برد دنیای پر ازغم و شادی پیتر. واقعا پیتر با همه ی این جمله ها زندگی کرده . این جمله ها شخصیت کامل بی نقص و جنگنده ی پیتر رو نشون می ده که چطور توی تمام این سال ها نا امید نشده و همیشه اون پیتر پارکر شوخ و شاداب بوده....
اقای ترابی واقعا تشکر بابت این مقاله .
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-07-30 16:00
به نقل از s.ch:
اصلا نمی دونم در وصف این مقاله چی بگم این مقاله رو بار ها و بارها خوندم و با هربار خوندنش من رو به یک دنیایه دیگه ای می برد دنیای پر ازغم و شادی پیتر. واقعا پیتر با همه ی این جمله ها زندگی کرده . این جمله ها شخصیت کامل بی نقص و جنگنده ی پیتر رو نشون می ده که چطور توی تمام این سال ها نا امید نشده و همیشه اون پیتر پارکر شوخ و شاداب بوده....
اقای ترابی واقعا تشکر بابت این مقاله .

:-)
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1399-07-30 19:48
جمله ای که به ولورین گفته بود رو تغییر دادم ترجمه ش رو تا بامزه تر بشه:
11- وای خدا، وقتی صورت ولورین از صافکاری برگرده بدجوری شاکیه!

:lol:
نقل قول کردن
slade wilson
#17 slade wilson 1399-07-30 20:09
به نقل از mtm:
جمله ای که به ولورین گفته بود رو تغییر دادم ترجمه ش رو تا بامزه تر بشه:
11- وای خدا، وقتی صورت ولورین از صافکاری برگرده بدجوری شاکیه!

:lol:

:lol: خیلی باحال تر شد استاد
نقل قول کردن
hassan91
#18 hassan91 1399-07-30 20:55
حقیقتا مقاله‌ی معرکه‌ای بود.
مورد ۶ و ۷ خیلی قشنگه شکست توام با تلاش بهتر از شکست بدون تلاشه. این تو عمل اسپایدی هم بسیار مشهوده.
برخیهاشم که از فاز طنز بالایی برخوردارن.
من تو چن تا سریال «مسئولیت زیاد ...» رو دیدم اصن یکی از رفرنس‌های مهم کمیک بوکی شده، و هر وقت از کمیک سخن بیاد بهش اشاره میشه.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#19 Mr. Doctor 1399-07-30 22:31
به نقل از mtm:
جمله ای که به ولورین گفته بود رو تغییر دادم ترجمه ش رو تا بامزه تر بشه:
11- وای خدا، وقتی صورت ولورین از صافکاری برگرده بدجوری شاکیه!

:lol:

:lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #20 Cap-Spider Potter 1399-08-01 01:19
اون جمله‌ی اول که مسلماً نه‌فقط بهترین شعار و نقل‌قول این شخصیت، که یکی از بهترین و مفهومی‌ترین نقل‌قول‌های تاریخ کمیک‌بوکه. همون‌طور که جناب گرِگ پک -نویسنده‌ی بزرگ کتاب‌های‌کامیک- درباره‌ی این شعار گفته: یک میراث جانانه و عظیمِ اخلاقی در تنها شش کلمه!

تشکر از استاد ترابی به‌خاطر این مقاله‌ی دِلی و فوق‌العاده! مطمئناً انتخاب 15 نقل‌قول بین تاریخچه‌ی بلند و پربار مرد عنکبوتی کار آسونی نیست، هرچند که خب طبیعتاً گزینه‌های دیگه‌ای هم هستند که میتونن جزو لیست بهترین‌ نقل‌قول‌های تاریخ اسپایدی قرار بگیرن. من خودم یکی دوتا از اون موردعلاقه‌هام رو که درحال‌حاضر یادم میاد، می‌گم.

یکی از اونایی که به‌شدت عاشقشم برمیگرده به شماره‌ی سوم از کمیک‌بوک Fear Itself: Spider-Man که توی اون مرد عنکبوتی با ثینگ درگیر یکی از نفس‌گیرترین و هیجانی‌ترین نبردهای عمرش می‌شه! درواقع، ثینگ توی این داستان به صورت اتفاقی پتکی رو لمس میکنه که نباید می‌کرد و باعث شد برای چندین شماره به شخصیت پلیدی تبدیل بشه، بدتر از اون این‌که بعدشم با سلاح به‌شدت مخربی پیوند می‌خوره که باعث شد ده‌ها برابر قوی‌تر از قبل بشه. به همین دلیل هم تقریباً غیرممکن بود که مرد عنکبوتی بتونه حتی برای چند ثانیه روبه‌روش دووم بیاره، چه برسه با اینکه باهاش برای مدت‌ها بجنگه! اما خب اسپایدی مثل همیشه تسلیم نمی‌شه و تا تهشو میره. یکی از بهترین پانل‌ها جاییه که اسپایدی وسط نبرد، با بدن و صورت زخمی و لباس پاره‌پوره با خودش می‌گه:

I can barely stand. I can't feel my right arm. There's blood in my eyes, my ears. He's stronger than me, i can't even hurt him. There's no hope... but lickily, i'm too big of an idiot to accept it

"به‌سختی می‌تونم وایسم. حتی نمی‌تونم دست راستم رو حس کنم. چشم‌هام و گوش‌هام پر از خون شده. اون خیلی قوی‌تر از منه، طوری‌که حتی نمی‌تونم بهش آسیب بزنم. [واضحه که] دیگه امیدی نیست... ولی خوش‌بختانه، من خیلی کله‌شق‌تر از این حرفام که بخوام این رو قبول کنم!"
spidey.ir/images/img/content/translated-spiderman-comics/civil-war/spidermanthing10.jpg

این شماره واقعا محشره و اون روحیه‌ی تسلیم‌ناپذیریِ مرد عنکبوتی رو به بهترین شکل به تصویر می‌کشه.

یه مورد دیگه هم که دوست بهش اشاره کنم که درواقع مثل همیشه تا حدی نیش‌دار و طعنه‌آمیزه مربوط به شماره‌ی معروفِ 542 مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز هست که نبرد خونین و نفس‌گیر کینگ‌پین و مرد عنکبوتی (یا بهتره بگیم کینگ‌پین و پیتر پارکر!) رو نشون می‌ده، جایی که کینگ‌پین شکست می‌خوره، پیتر بهش میگه:

I've done something far worse than kill you, Fisk. I've beaten you
"من کاری رو انجام دادم که از "کُشتنت" هم خیلی بدتره، فیسک. من شکستت دادم!"

spidey.ir/images/img/content/translated-spiderman-comics/civil-war/spidermankingpin.jpg
خوشم میاد پیتر خوب بلده چجوری با حرفاش طرف رو بچزونه! :-* :lol:
نقل قول کردن
Captain_rogers
#21 Captain_rogers 1399-09-27 23:05
عالی بود مخصوصا مورد:
11 با اینکه من بیشتر برای جمله های تاریخی وبه یاد ماندنی ارزش قائلم ولی جذذااابببب
7 این جمله رو من امیدوارم سربازا با خودشون به جنگ ببرن و حتما باید در تاریخ نوشته بشه
6 چون همیشه مرد عنکبوتی به همه اهمیت میده حتی دشمناش
3 این مورد داره جمله بالایی مو یعنی (مورد 6) نقص میکنه ولی گرین گابلین فقط حقش مردنه
2 رو که خودش گفت
1 رو که دیگه سنش زیاد شده و یک جمله تاریخیه

و بالاخره پایان :lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#22 AmirhoseinJafari2005 1399-12-07 22:50
همشون فوق العاده بودن ولی مورد های ۱۳ و ۱۴ بینظیر بودند ;-) خسته نباشید 8)
نقل قول کردن
Agent bishop
#23 Agent bishop 1400-07-10 12:56
دوستان مورد 13 این لیست مال چه کمیکیه ؟
نقل قول کردن
s.p.i
#24 s.p.i 1400-07-10 15:27
به نقل از Agent bishop:
دوستان مورد 13 این لیست مال چه کمیکیه ؟

شماره ۶۷۷
نقل قول کردن
s.p.i
#25 s.p.i 1400-07-10 16:02
به نقل از Agent bishop:
دوستان مورد 13 این لیست مال چه کمیکیه ؟

کمیک مرد عنکبوتی 677
نقل قول کردن
Agent bishop
#26 Agent bishop 1400-07-10 20:43
به نقل از s.p.i:
به نقل از Agent bishop:
دوستان مورد 13 این لیست مال چه کمیکیه ؟

شماره ۶۷۷


دمت گرم
نقل قول کردن
Behnam
#27 Behnam 1400-08-27 22:11
درود و وقت بخیر. با عرض پوزش تو شماره 11، سومین خط از اخر، بجای قدرت نوشتین قدرن. از اونجایی که جناب ترابی همیشه میگفن مقاله رو با دقت بخونین تا غلطی توش نباشه، خواستم اطلاع بدم :-)
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1400-08-27 22:30
به نقل از Behnam:
درود و وقت بخیر. با عرض پوزش تو شماره 11، سومین خط از اخر، بجای قدرت نوشتین قدرن. از اونجایی که جناب ترابی همیشه میگفن مقاله رو با دقت بخونین تا غلطی توش نباشه، خواستم اطلاع بدم :-)

مرسی که گفتی. درست شد
نقل قول کردن
amin Hajati
#29 amin Hajati 1400-08-29 12:10
شماره ی 4 واقعا ناراحت کننده بود من وقتی خوندمش واقعا ناراحت شدم :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45