تحلیل و بررسی دومین تریلر کاپیتان مارول (Captain Marvel)

تحلیل و بررسی دومین تریلر کاپیتان مارول (Captain Marvel)

بریم سراغ تحلیل اولین قدم مارول برای هایپ کردن ما!

 

اگر تریلر را ندیده اید به اینجا بروید!

پس از مدت ها دومین تریلر کاپیتان مارول هم منتشر شد و ما را با جزئیات بیشتری از داستان فیلم آشنا کرد. این حرکت مارول هوشمندانه بود چرا که واقعا باعث شد شخصیت کارول دانورز بیشتر برای کسانی که او را نمی شناسند آشکار شود. همچنین این تریلر نمایی کلی از داستان فیلم را نشان داد اما هیچ چیزی را اسپویل نکرد. بی مقدمه سراغ تحلیل این تریلر می رویم:

کتک زدن پیرزن

در صحنه ابتدایی تریلر، ما صحنه کتک خوردن پیرزن اسکرال را به صورت کامل تر مشاهده می کنیم. چیزی که در این صحنه قابل توجه است این است که او توانایی های رزمی کاری به صورت حرفه ای دارد؛ پس به احتمال زیاد، او یکی از سربازان فراری اسکرال یا خود تالوس است که به این شکل در آمده. اما با توجه به آن صحنه کالبد شکافی که در تریلر قبلی دیدیم احتمالا با یک سرباز فراری اسکرال یا تالوسی که از صحنه فرار کرده، سر و کار خواهیم داشت:

کالبد شکافی اسکرال

این پیرزن یا همین اسکرالی است که روی تخت دراز کشیده یا خود تالوس.

چیزی که در این صحنه کمی آزار دهنده بود، نمایش ندادن شیوه تغییر شکل اسکرال ها بود. یعنی اگر کسی با اسکرال ها مثل ما طرفداران کمیک بوک آشنا نباشد حس می کند اسکرال ها هم مثل کری ها نژاد شبیه به انسان خواهند داشت. به هر حال حدس می زنیم که مارول می خواهد کاملا از نتیجه مطمئن شود و بعد تغییر شکل اسکرال ها را نشان دهد.(لازمه اش CGI و جلوه های بصری بسیار زیادی است.) البته نکتهٔ بسیار مهمی که اکثر اوقات فراموش می شود، تمرکز این دو تریلر منتشر شده روی شخصیت کاپیتان مارول است و بقیه چیز هایی که نشان داده می شود حاشیه ای بر داستان فیلم است. واقعا مارول با این کار به این شخصیت احترام گذاشته و شخصیت را قربانی بازاریابی فیلم بعدی یعنی انتقام جویان ۴ نکرده است. در تریلر قبلی وقتی بعضی از مخاطبان صحنه کتک خوردن پیرزن را دیدند حسابی از کوره در رفتند. این تریلر سعی کرد ذهنیت مخاطبینی که اشتباه فکر می کردند را تصحیح کند.

در صحنه بعدی نمای دیگری از مقر گروه استارفورس(نیروی ستاره ای) در سیاره هالا می بینیم، در پشت صحنه جود لا )که حال در این تریلر به طور واضح مشخص است از دشمنان اصلی فیلم است( را در مقابل رونان میبینیم.

نگاهی کامل به افراد گروه استارفورس داریم؛ در راست ترین قسمت عکس شخصیت مینروا (Minn-erva)  که توسط " جما چان "ایفای نقش می شود، را می بینیم. با توجه به توصیفاتی که از شخصیت او در قبل فیلم شده، می دانیم که او پس بعد از ورود شخص با استعدادی مثل کارول دانورز (کاپیتان مارول)، موقعیتش در تیم مقداری تهدید میشود و احتمالا شاهد تقابل او با کارول خواهیم بود ! در دنیای کمیک این شخصیت از نژاد کری است و یک ژن شناس به حساب می آید که عضو گروه استارفورس هم بوده:

 

 

در چپ ترین قسمت کوراث را مشاهده می کنیم که به همراه رونان در ارتش استارفورس فعالیت می کنند. همانطور که می دانید ما این دو شخصیت را قبلا در فیلم محافظان کهکشان ۱ زیارت کرده بودیم و این دو از شخصیت های خبیث داستان بودند. احتمالا در پایان فیلم راه این دو شخصیت از امپراطوری کری جدا شده و منجر به اتفاقات محافظان کهکشان خواهد شد.

در صحنه بعدی جت سقوط کرده کارول را می بینیم و با توجه به صحنهٔ بعدی که در تریلر دیدیم، درمیابیم که جتی که کارول سوار آن بود، بین درگیری سفینه های کری و اسکرال گیر می کند و موجب سقوط و بدست آوردن قدرت های کارول می شود:

چیزی در این صحنه قابل توجه است فلش بک بودن آن است به احتمال خیلی زیاد این صحنه زمانی نمایش داده می شود که کارول حافظه خود را به صورت کامل بدست آورده و همینجاست که پیچش داستانی فیلم آشکار می شود.

در شات بعدی کارول را می بینیم که زخمی شده و نکته قابل توجه خونی است که از بینی او خارج می شود که به رنگ سبز آبی است. در اینجا او با برخورد با موج کیهانی به قدرت های بی همتایش دست می یابد.

در پس زمینه این قسمت صدای «خانم آنت بنینگ» می شنویم که سابقه چهار بار کاندید شدن اسکار را دارد. صحبت های او برای آگاه کردن کارول از اتفاقاتی است که برایش افتاده، تقریبا حکم مورفیوسی را دارد که برای اولین بار ماتریکس را برای نئو توضیح می دهد:

قبل از انتشار این تریلر گمان می شد که خانم «بنینگ» نقش مادر کارول را بازی خواهد کرد اما بعد از دیدن این تریلر درمیابیم که او نقش یک کری را بازی خواهد کرد. (از رنگ چشمان عجیبش) هنوز نقش دقیق او در فیلم مشخص نیست اما در ظاهر شبیه به یک دانشمند است. نکته مهم دیگری وجود دارد این است که بازیگرش تایید کرده که او در فیلم به بدل کار نیاز داشته و همین مهم باعث به شک افتادن ما می شود. از رفتار خوب او ، بعضی از طرفداران حدس می زنند که او نسخه مونث «Mar-vell» یا همان کاپیتان مارول اورجینال باشد. (بعید هم نیست این اتفاق بیافتد، البته از اونجایی که کاپیتان مارول با پیرزنا مشکل داره پس شاید باهاش زد و خوردی داشته باشه 😅 :D )

و البته از این صحنه درمیابیم که کارول دانورز، زمانی که حافظه خودش را به یاد ندارد و مطلقا برای کری کار انجام می دهد؛ خودش را با نام «ورس» می شناسد که در ادامه نیمه پلاکش را پیدا خواهد کرد و نام کامل خود را دوباره به یاد می آورد:

دیالوگی که خانم «بنینگ» می گوید، این است که ما تورو از خودمون(کری) کردیم و به اطرافش نگاه می کند:

با توجه به مدل طراحی این صحنه شاید بتوان گفت اینجا مقبره حافظه و قدرت های کری های قبلی است که در این مکان جمع شده است و انفجار قسمتی از آن باعث بدست آوردن قدرت های کارول شده است. نکته قابل توجه این صحنه و صحنه برخورد این انرژی ها به کاپیتان مارول، آن است که با دقت به صحبت های فایگی راجع به ارتباط قلمروی کوانتومی با فیلم کاپیتان مارول می توان گفت شاید این انرژی ها ارتباط مستقیمی با قلمروی کوانتومی داشته باشند.

خون کری در رگ های کاپیتان مارول! اگر سریال مامورین شیلد را دیده باشید قاعدتا می دانید که خون کری ها باعث زنده شدن مامور کولسون پس از کشته شدن توسط لوکی بود. در اینجا نیز می بینیم که خون کری دارد وارد بدن کاپیتان مارول می شود. در پس زمینه هم خانم بنینگ می گوید : تو بیشتر عمر می کنی، قوی تری... و برتری ! پس اینجا دلیل جوان ماندن کاپیتان مارول در فیلم انتقام جویان ۴ مشخص شد؛ قدرت کری ها باعث شده او دیرتر از انسان های عادی عمر کند. البته در این صحنه به احتمال زیاد شاهد آزمایشاتی هستیم که کری ها روی او انجام داده اند. البته نباید از یاد برد که در کمیک های اخیر کاپیتان مارول سرگذشت و اوریجین او دستخوش تغییراتی شده و کوین فایگی تایید کرده که از همین کمیک ها الهام گرفته است. پس واقعا امکان این که خانم «بنینگ» نقش مادر کاپیتان مارول را بازی کند وجود دارد:

Captain Marvel Kree Mother Soldier

در کمیک های اخیر مشخص شد که مادر کارول دانورز در واقع یک کری بوده! پس  در فیلم نیز ممکن است همین جریان پیش بیاید اما او از کارول این قضیه را مخفی کند. شاید بخاطر همین است که روی خون سبزآبی در این تریلر انقدر مانور داده شد!

نمایی از سیارهٔ هالا می بینیم که حالتی فضایی و پیشرفته دارد و شاید این جا همان جایگاه نگهداری حافظه و انرژی افراد مردهٔ کری است!

در صحنه بعد سفینه کری را می بینیم که به سیاره هالا می رود. احتمالا اینجا جایی است که ما برای اولین بار کاپیتان مارول را در حال جنگ و رزم در ماموریت می بینیم:

اگر هم بیشتر دقت کنیم، کاپیتان مارول در ابتدا در حالت باینری قرار ندارد!

در صحنه بعد برای باری دیگر «مونیکا رامبیو» را می بینیم. او در دنیای کمیک شخصیت مهمی است که سابقه تبدیل شدن به کاپیتان مارول را دارد (این مقاله را مطالعه کنید تا با او بیشتر آشنا بشوید):

…

اما معلوم نیست که ایشون در فیلم به قدرت خاصی دست پیدا میکند یا خیر! چیزی که در تریلر قبلی حدس زده شد حضور دختر این شخصیت در فیلم بود:

فیوری را در حالتی «عادی» میبینیم! دقت کنید عادی و نرمال! بعدا باهاش کار داریم! احتمالا این بعد از اولین ماموریت کارول با فیوری اتفاق افتاده باشد.

در صحنه بعد فیوری را می بینیم که مقر شیلد را به کارول نشان می دهد. عینکی هم که به چشمش دارد، قابل توجه است.(مارول از اینجا شروع به رد گم کنی می کنه)

این صحنه که بسیار مهم است، فیوری را با حالت عصبانی نشان می دهد و برای انجام کاری عجله دارد. با توجه به توصیفاتی که قبل از فیلم از او داریم می دانیم که یک مامور دولتی بد قلق است اما اینجا از کوره در رفته(یا حداقل در ظاهر اینطور است) احتمالا خیانت تالوس از اینجا شروع شده چرا که شیلد می بایست یه خلبان آماده به کار داشته باشد. فیوری به نظر «غیر عادی» می آید، حدس ما این است که مثل فیلم راگناروک اینجا هم مارول چشم کور شدهٔ او را تغییر داده باشد!

و این صحنه که در ظاهر نکته ای ندارد، اما یک ایستراگ بزرگ از انتقام جویان دارد! اینجا اشاره ای داریم به پروژه پگاسوس (Pegasus)!!!! پروژه ای که مستقیما مربوط می شد به آزمایشات شیلد بر روی تسارکت که در نهایت باعث ورود لوکی و سرقت تسارکت شد:

و سپس نمایی از کوئین جت می بینیم که بسیار شبیه نسخه جدید آن می باشد، فقط رنگ آن متفاوت است:

 

 

اگر دقت کنید در تریلر کارول خاطر نشان می کند که در گذشته اش کلیدی وجود دارد که همه چیز را حل می کند! اولین چیزی که به ذهن ما می رسد خبیث بودن جود لا است اما چیزی که به آن توجه نمی شود تاکید های مکرر کوین فایگی بر پیچیده بودن اوریجین کاپیتان مارول است. پس ممکن است هویت مادر او کلید حل مشکلات باشد:

Captain Marvel Comic Mother Kree

 

در ادامه نیز می فهمیم این اسکرال ها هستند که برای پیروزی در جنگ حافظه کارول را بر می گردانند:

صورت اسکرال کاملا به طور واضح دیده می شود و بعید است که یک اسکرال او را شست و شوی مغزی دهد! (با توجه به صحبت های تالوس راجع به گذشته کارول)

 

 

نمایی آشنا ( با توجه به نخستین تریلر ) از سیاره " هالا " (Hala)  را مشاهده میکنیم، زادگاه نژاد " کری " که بارها در سری " محافظان کهکشان " و سریال " ماموران شیلد " از آن یاد شده است ...

آیا سفینه هایی که در حال پیشروی هستند متعلق به نژاد " اسکرال " است؟! هجوم اسکرال به هالا؟!

سپس باری دیگر کاپیتان مارول را به همراه کلاه معروف کمیک بوکی اش مشاهده میکنیم! واقعا الهام گیری و پیاده سازی چنین نسخه سینمایی وفاداری از کاستوم شگفت انگیز است!! به راحتی میشود تطابق طراحی «جیمی مک کلوی» از کاستوم کاپیتان مارول با این نسخه را درک کرد.

هرچند ما در هنگام انتشار نخستین تریلر برای اولین بار این ظاهر کاپیتان مارول را مشاهده کردیم ولی این بار با ویژگی جدید کلاه هم عینا آشنا شدیم قابلیت جمع شدن خودکار کلاه که مشابه آن را در کاستوم جدید پلنگ سیاه، Iron-Spider و البته زره مرد آهنی در "انتقام جویان: جنگ بینهایت" مشاهده کردیم!

نکته مهم دیگه در این خصوص اینه که دیگه 100 درصد مطمئن شدیم کلاه کاپیتان مارول در فیلم بیشتر از یک اشاره و ایستراگ خواهد بود و در فیلم حضور ثابت داره! نه تنها به همراه کاستوم استارفورس، بلکه به همراه کاستوم قرمز طلایی کلاسیک! این واقعا عالیه!!

بعد از آن با صحنه ای روبرو می شویم که احتمالا به اوریجین کاپیتان مارول مرتبط است.

در این صحنه به نظر میرسد که هواپیمای کارول دانورز اتفاقا سر از نبرد بین نیروهای اسکرال و کری درآورده و در اثر برخورد به زمین سقوط میکند! انفجاری را مشاهده میکنیم که مرتبط به اریجین کاپیتان مارول است و احتمالا نتیجه نبرد اسکرال ها و کری هاست! چهره مبهوت و سرگردان کارول را مشاهده میکنیم که در میان خرابه ها و باقیمانده های متلاشی شده به اطرافش نگاه میکند، تا آن که اسکرالی مسلح را در مقابلش میبیند. آیا او "تالوس" رهبر اسکرال هاست که اسلحه را به سمت کارول نشانه میگیرد؟

صدای تالوس رو میشنویم که احتمالا خطاب به کارول میگوید: < دوست داری بدونی واقعا کی هستی؟ >. در حقیقت تالوس احتمالا در این صحنه میخواد راز گذشته واقعی کارول و اینکه چطور پاش به اینجا باز شده رو براش فاش کند!!

در صحنه بعد کارول و نیک فیوری را در بایگانی شیلد مشاهده میکنیم. در ادامه کارول میگوید: " فکر میکنم قبلا اینجا زندگی میکردم" ، که درواقع میشود گفت کارول و فیوری به آرشیو اطلاعات شیلد آمده اند تا در مورد گذشته اش اطلاعات کسب کنند.

چشم چپ نیک فیوری هم زخم برداشته و چهره ای ناراحت و نگران دارد که نشون میدهد این صحنه بعد از اولین ماجراجویی هاست...

صحنه تعقیب و گزیر هوایی را مشاهده میکنیم... گویا کارول دانورز به سرعت به دنبال سفینه یا شیئی متحرک در آسمان است، که در نهایت به همان صحنه سقوط و انفجار ختم میشود .

احتمال این وجود دارد که کارول به دستور نیروی هوایی آمریکا و به هدف شناسایی شیئ ناشناس هوایی به دنبال آن سفینه بیگانه رفته و وارد آن ماجرا شده باشد!

سپس کارکتری که جود لاو ایفا میکند را مشاهده میکنیم . اخیرا در کانال تلگرام خبر دادیم که بر اساس محصولات تجاری فیلم کاپیتان مارول ، او نقش  “Yon-rogg” را ایفا میکند! این تریلر هم به ما نشان داد که احتمال خبیث بودن کارکتر او بسیار بالاست و او Mar-vell حقیقی نخواهد بود...

در طی این صحنه او به کارول میگوید که: < تو راه زیادی رو پیش اومدی... ولی تو اونقدر هم که فکر میکنی قدرتمند نیستی... > .

آیا این هم یک نصیحت ظاهری دیگه ست؟ (اینکه او در تمام مدت از کارول دانورز برای رسیدن به هدف هاش استفاده میکرده؟ ) یا اینکه اشاره غیرمستقیم به یک مسئله خاصه؟ تهدید؟! یا ممکن است مثل دنیای کمیک به دلیل حسادتی که دارد این حرف ها را می زند!؟

میرسیم به یکی دیگه از صحنه های تریلر که کارول رو در حال سقوط به زمین نشان میدهد. با توجه به اینکه کاپیتان مارول کاستوم اصلی قرمز طلایی رو به تن دارد می توان گفت که مربتط با نیمه دوم فیلم است و با درنظر گرفتن این که این صحنه درست بعد از صحبت کارکتر جود لاو است، احتمالا کاپیتان مارول توسط کری ها مورد هدف قرار گرفته است...

در ادامه کاپیتان مارول را مشاهده میکنیم که به محفظه ای که توسط سربازان کری محافظت میشود یورش می آورد و با ضربه ای مرگبار و حیرت آور انفجاری محوری در آن مکان به وجود می آورد . اینجا نخستین باریست که مشاهده میکنیم کاپیتان مارول از چنین سطح قدرتی استفاده میکند...

نکته ای که کاملا واضح نیست اینست که اینجا مکان آزمایشگاهی کری در هالا است یا خیر؟! چون اگر دقت کنید حتی یک فوتبال دستی شکسته اون اطراف قابل مشاهده ست!

صحنه ای جدید با حضور "تالوس" (که ظاهرا ویلن اصلی فیلم هستش) را مشاهده میکنیم که میگویید ؛ <این جنگ تازه یک شروعه!> ، و بلافاصله با صحنه ای دیگر با حضور رونان برخورد میکنیم (که بنظر در حال تماشای قدرت نمایی کاپیتان مارول و گروه استارفورس هستش) ...

تالوس در دنیای کمیک سابقه همکاری با موجوداتی از نژاد کری را داشته و رونان نیز با مبارزان نژاد اسکرال همراهی هایی داشته است؛ پس آیا شاهد خیانت او خواهیم بود؟

هرچند او سابقه همکاری با " Yon-rogg " را نیز دارد این مورد سبب میشود کارکتر جود لاو نیز مورد توجه هر چه بیشتر قرار گیرد ...!

در سکانس بعد ماموران عملیاتی شیلد را مشاهده میکنیم که به سرعت به دنبال چیزی هستند ! اما فرمانده این دسته کسی نیست جز تالوس ( با هنرنمایی بن مندلسون ) !

او از قابلیت اسکرالی خودش استفاده کرده و تغییر چهره داده تا به این وسیله بتونه در شیلد نفوذ کنه ( همونطور که این قضیه پیش از این هم تایید شده بود ) ؛ و در اینجا او را میبینیم که به دنبال نیک فیوری و کارول دانورز هستش تا احتمالا بتونه قبل از فرار جلوشون رو بگیره !

چند فلش بک لحظه ای از دوران مختلف زندگی کارول دانورز را مشاهده میکنیم (مشابه نخستین تریلر) که همگی نشان دهنده همت و اراده ی تسلیم ناپذیر او هستند ...

در ادامه آن صحنه صدای کاپیتان مارول را میشنویم که میگوید : < من قرار نیست در نبرد تو بجنگم ... قراره تمومش کنم! > ، و در همان لحظه کاپیتان مارول را در حالت برافروخته باینری مشاهده میکنیم که شدیدا هیجان انگیزه!!

احتمالا این صحنه در هالا اتفاق می افتد و کاپیتان مارول مستقیما به رهبر کری میگوید که میخواهد جنگ میان کری و اسکرال را پایان دهد! (همانطور که پیش از این گفتیم داستان Kree-Skrull war از منابع اقتباس داستان کاپیتان مارول است) رهبر کری یا خانم «بنینگ» است و در اینجا به احتمالا زیاد کاپیتان مارول تمام انرژی ها را جمع کرده و به حالت باینری در می آید (لوکیشن بسیار شبیه به محفظه ای بود که بالاتر اشاره کردیم.) یا شاید جریان چیز دیگری باشد! آیا بعد از این اتفاق است که شاهد غیب شدن ناگهانی او میشویم؟!

و میرسیم به شگفت انگیز ترین و پرهیجان ترین صحنه تریلر که حسابی آدرنالین رو بالا میبره!!

بعد از اینکه کاپیتان مارول تصمیم خودش رو میگیره که به نبرد کری-اسکرال پایان بده و با هر دوشون وارد جنگ بشه، شاهد صحنه ای هستیم که او با قدرت ویران کننده اش سفینه ها را از میان بر میدارد و به پیش میرود...

این صحنه واقعا شگفتانگیزه!!!

چنین صحنه ی قدرت نمایی ای را تنها میتوان با قدرت ثور قیاس کرد...

 

بعد از نمایش عنوان با فان ترین صحنه ی تریلر مواجه میشیم. درواقع این اولین باره که نیمه ملایم نیک فیوری رو به این نحو میبینیم...!

در این سکانس نیک فیوری به نوازش گربه کاپیتان مارول میپردازه و باهاش صحبت میکنه، تا جایی که میخواد اسمش رو بپرسه 😅 اما کارول اشاره میکنه که باید برن.

گربه کاپیتان مارول در دنیای کمیک هم حضور داشته است ، با این تفاوت که اسم او در فیلم از Chewie به Goose تغییر داده شده است.(احتمال خیلی زیاد به دلیل این که با شخصیت جنگ ستارگان اشتباه گرفته نشه) در دنیای کامیک او آخرین باقی مانده از نژادی بیگانه بود که به خاطر شدت وحشی بودن شهرت داشت!

این گربه در واقع یکی از بازماندگان نژاد «فلرکن» (Flerken) بود که توسط راکت راکون شناسایی شد و راکت سعی کرد اون رو قبل از این که تخم بذاره (!) بکشه اما کارول مانعش شد!!!!!(راکت ازش متنفره!)

و اما صحنه پایانی تریلر ...!

تریلر لحظه ای به پایان میرسه که کاپیتان مارول را در حال اوج گرفتن به سمت آسمان مشاهده میکنیم. اما هیچ تهدیدی مشاهده نمیشه و آسمان صاف صافه؛ پس این صحنه به چه چیز میتونه مرتبط باشه؟ یکی از صحنه های انتهایی فیلم؟! We'll see.

 

و در آخر با یک Meme این تحلیل را به پایان می رسانیم(دلیل کور شدن فیوری):

دلیل کور شدن فیوری فان

 

نظر شما چیست؟ چه نکته دیگه ای از تریلر فهمیدید؟ نظراتتون رو با ما در میان بگذارید.

 

 

نویسندگان : احمد فقیه و مهدی رضایی

Best Comicfan , P.Constantine

         

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ ها (EASTER EGGS) و اشارات فیلم «کاپیتان مارول»

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-09-14 10:23
عالی بود. یکی از بهترین و جامع ترین تحلیل تریلرهایی که تا به حال خونده بودم
دم جفتتون گرم
واقعا فرق سایت ما با نسخه های جعلی ما در همین نویسندگان خلاصه میشه
نقل قول کردن
Iron_AH
#2 Iron_AH 1397-09-14 12:01
خسته نباشید ویژه به اعضای اسپایدی که همیشه بهترین تحلیل ها رو ارائه میدن ...
نقل قول کردن
Negin
#3 Negin 1397-09-14 12:48
واقعا عالی بود
خسته نباشید
پخش تریلر اونجرز هم عقب افتاد متاسفانه
ولی تریلر اسپایدر من ۸ دسامبر پخش میشه
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1397-09-14 13:22
مرسی، دستتون درد نکنه. خوب یکم شور و هیجان اومد. :lol:
uplooder.net/.../...
چیزی که این فیلم رو خاصتر کرده اینه که فیلم اونجرز جنگ بینهایت رو بهش چسبوندن.حالا هم که میگن دنیای کوانتومی تاثیر داره. فیلم مرد مورچه‌ای و واسپ هم که نهایتا طوری تموم شد که هم به کوانتوم ربط داشته باشه هم به فیلم اونجرز جنگ بی نهایت و هم اونجرز بعدی. واقعا مارول عالی داره قطعات پازلش رو میچینه.
در ضمن با دیدن گربه یاد فیلم مردان سیاه پوش 1 افتادم :-*
نقل قول کردن
spider javad
#5 spider javad 1397-09-14 15:51
مرسی. تحلیل کاملی بود. :roll:
خدا کنه تو فیلم بیشتر حالت باینری اش رو نشون بده. من به شخصه واقعا عاشق اینجور صحنه ها هستنم که یک نفر به تنهایی همه چیز رو نابود میکنه. مخصوصا تو اونجرز3 وقتی ثور یه لشگر رو حریفه ;-)
نقل قول کردن
FARZINTHOR
#6 FARZINTHOR 1397-09-14 17:35
من احتمال زیاد میدم ک تو فیلم تانوس رو هم ببینیم و سنگ ذهن که تانوس ب لوکی داد رو از کری ها گرفته توسط اسکرال هااا و قدرت های کاپیتان هم از اون میاد نظرتون چیه
نقل قول کردن
darth vader
#7 darth vader 1397-09-14 21:25
واقعا دستتون درد نکنه
به نظر من اگه جود لا شخصیت بد باشه یکی از بهترین ها می شه و اگه مار_ول باشه هم باز هم بهترین می شه
من کلا از کاپتان مارول خوشم نمیاد .احساس می کنم خیلی مغروره و الکی بهش قدرت دادن .(نظر شخصیه و اگه ناراحت شدید ببخشید)
نقل قول کردن
SiR_GaLaHaN
#8 SiR_GaLaHaN 1397-09-14 21:43
گفتم شاید یه کامنت قشنگ باشه دوست داشتم احساسم رو قبل حتی دیدن اولین تریلر اونجرز ۴ بگم چون خیلی فکرمو مشغول کرد راستیتش الان دقیقاً ده سال که این اشخاص این کاراکترا مثل خانواده من هستنو همراهم اومدم الان درست ۱۰ ساله که مدام پیگیر شونم هر روز هم به سایت شما سر میزنم بلا استثنا یک روز هم از دست ندادم از شما هم خیلی ممنونم از این بابت اما چیزی که میخواستم بگم اینه که تونی در اونجرز ۲ (ultron) توی خونه شاهین به نیک فیوری گفته من باعث مرگ دوستام شدم . باید بیشتر تلاش می کردم. هممون میدونیم که این آخرین فیلم آیرون من هست. مسلما تونی رو واسه آخرین بار میبینیم. داشتم به این فکر میکردم که اگه تمام این اتفاقاتی که افتاد و صدمات ناخواسته ای که به هم گروهی هاش زد چه از لحاظ عاطفی چه از لحاظ جانی باعث این نشه که با صحنه ای روبرو بشیم که به خاطر احساس مسئولیت و عذاب وجدان خودش رو فدا کند. مطمئنم این صحنه رو نمیشه دید سخته.
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#9 Abootaleb2PAC 1397-09-15 13:25
سلام، خسته نباشید.
وافعا با حرف استاد ترای موافقم
یکی از بهترین تحیل هاست و واقعا کامله.
راستی بدجور متظر تریرر اونجرز ۴ و تحلیلش توسط ادمین ها و اقای ترابی هستم.
خدا قوت و امدوارم همیشه موفق باشید.
نقل قول کردن
North-wolf
#10 North-wolf 1397-09-15 18:30
با اجازه بزرگترا من یه زیرنویس درست کردم براتون
فقط اینکه ترجمه شنیداری بوده و اگه مشکلی بود ببخشید دیگه
اون سکانسی که فیوری با گربه حرف میزنه رو نمیدونم درسته یا نه و یکی دوجا دیگه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1397-09-15 20:39
مرسی، تحلیل شگفت انگیزی بود...
خسته نباشید میگم به هر دو نویسنده توانای این مقاله!


#10

خیلی خوب بود، آخرشم تقریبا درست بود.
فقط یه جمله ای هست که وسط تریلر yon-rogg به کارول میگه : you've come a long way
این رو خیلیا " راه درازی رو اومدی " ترجمه کردند که درسته ولی بنظرم بهتره "پیشرفت چشمگیری داشتی" ترجمه بشه.
Have come a long way یه idiom توی زبان انگلیسیه که معمولا معنی "پیشرفت کردن نسبت به قبل" و "طی کردن سیر تکاملی" رو میده. منطقیم هست، بهش میگه تو پیشرفت کردی (قوی تر شدی) ولی هنوزم اونقدر که فکر میکنی قوی نیستی !
نقل قول کردن
best of the best
#12 best of the best 1397-09-16 07:40
لازم میدونم از نویسندگان فرهیخته این مقاله نهایت تشکر را بکنم
شخصا اطلاعات زیادی راجع به شخصیت کاپیتان مارول ندارم و این مقاله واقعا بهم کمک کرد
نقل قول کردن
best of the best
#13 best of the best 1397-09-16 07:41
به نقل از mtm:

واقعا فرق سایت ما با نسخه های جعلی ما در همین نویسندگان خلاصه میشه

"نسخه های جعلی" رو خیلی خوب اومدید استاد. چون عوامل تمام سایتها و کانال های کمیک بوکی تو ایران تقریبا همه شون زیر دست شما بزرگ شدن
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1397-09-16 18:01
تشکر از آقایان فقیه و رضایی عزیز بابت این تحلیل معرکه!
الحق که همین مقالات تحلیل و نقد و ایستراگ هستن که Spidey.IR رو از دیگر رسانه‌های مثلا کمیک‌بوکی (!) جدا می‌کنه!
تریلر خیلی خوبی بود.
مشخصه Captain Marvel یک فیلم اریجین‌محور دیگه از Marvel Studios هست که پای نژاد‌ها و امپراطوری‌های فضایی رو به MCU باز می‌کنه.
جلوه‌های ویژه فوق‌العاده بودن! کمیک‌های کاپیتان مارول منبع بی‌بدیل برای اقتباس این دست صحنه‌های مبارزه و اکشن هستن.
این فیلم با حضور Skrull ها تم جدید "کارآگاهی" و "بی‌اعتمادی به همه چیز" رو در بین فیلم‌های مارول به نمایش می‌ذارن. (نفوذ اسکرال‌ها در ارگان‌های دولتی؟!)
همین‌طور دیدن گذشته‌ی MCU واقعاً باید جالب و جذاب باشه!
و امّا قاعدتاً مهم‌ترین محتوای داستان زندگی «کارول دانورز» و تبدیل اون به «کاپیتان مارول» خواهد بود. مارول هم از لحاظ به تصویر کشیدن سرگذشت و origin سابقفه‌ی درخشانی داره. همچنین بازیگر‌های فیلم هم بازیگرهای خوش‌نام و معتبری هستن.
موسیقی متن هم بسیار حماسی و زیبا بود.
در مجموع این تریلر از هر لحاظ از تریلر قبلی
بی‌صبرانه منتظر دیدن فیلم هستم...

تشکر از جناب و فقیه و جناب رضایی عزیز!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید