نقد و بررسی بسته الحاقی The City that Never Sleeps بازی Spider-Man

نقد و بررسی بسته الحاقی The City that Never Sleeps بازی Spider-Man

آیا DLC های بازی اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

مقدمه: استودیو اینسومنیاک گیمز، پس از انتشار بازی معرکه Marvel’s Spider-Man که مورد تحسین طرفداران و منتقدان قرار گرفت و نامزد دریافت چندین جایزه از جمله بهترین بازی سال شد، شروع به ساخت بسته الحاقی (یا DLC) این بازی با نام The City that never sleeps گرفت که در این مقاله قصد داریم بررسی‌ای بر این بسته الحاقی داشته باشیم.

(در این مقاله سه قسمت این بسته الحاقی جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و در آخر جمع بندی از سه قسمت خواهیم داشت).

*این نقد و بررسی شامل اسپویل می‌شود

خلاصه داستان: داستان بازی سه ماه بعد از داستان بازی اصلی جریان داره که برروی سه شخصیت Hammerhead، فیلیشیا هاردی و سیلور سیبل تمرکز داره. فیلیشیا هاردی پس از مدت‌ها دوباره برمی‌گرده و شروع به دزدی می‌کنه و مردعنکبوتی به دنبال علت این ماجرا است. Hammerhead هم در این مدت تجهیزات سیلور سیبل رو بدست آورده و می‌خواد امپراتوری جدیدی رو آغاز کنه.

 

قسمت اول:

قسمت اول بسته الحاقی The City That Never Sleeps داستان خوبی رو داره پیش میبره و شاهد پیچش‌های جذابی هستیم که باعث جذاب شدن داستان و غافلگیر کردن بازیکن میشه و تا آخرش شمارو پای بازی نگه می‌داره شخصیت فلیشیا هاردی که به تازگی وارد بازی میشه، از شخصیت پردازی خوبی برخورداره و به خوبی به رابطه بین او و مردعنکبوتی پرداخته میشه. نویسندگان بازی به خوبی به موضوعاتی که در طول داستان بازی اصلی رخ داده می‌پردازن و اون‌هارو رها نمی‌کنن و با اینکه داستان بیشتر برروی فیلیشیا هاردی تمرکز داره، دیگر شخصیت‌ها رها نمی‌شن و به خوبی به اون‌ها پرداخته می‌شه.

نقد و بررسی بسته الحاقی The City that Never Sleeps بازی Spider-Man

اما متأسفانه فارغ از داستان، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات قسمت اول، گیمپلی و مراحل بازی هستش. یعنی اینسومنیاک گیمز پس از موفقیت عظیمی که بدست آورد، شروع کرد به تکرار مکررات. یعنی دقیقا همون نکاتی که باعث موفقیت چشمگیر بازی بودن رو توی این بسته الحاقی تکرار کرد. دوباره شاهد مراحل اسکروبال، پایگاه‌های مخفی، بازی کردن در نقش مری جین و مراحل اصلی تکراری! و تازه دشمنای بازی هیچ چالشی برای آدم ایجاد نمی‌کردن و حتی رو سخت ترین درجه بازی هم به راحتی مراحل رو می‌تونستید رد کنید. استودیو اینسومنیاک گیمز حتی تعقیب و گریز بین مردعنکبوتی و گربه سیاه رو توی این بسته الحاقی تکرار کرده که توی اکثر بازی‌های مردعنکبوتی شاهدش بودیم!

جنایاتی هم که در شهر رخ میده تقریبا بدون تغییر هستن جز موارد اندکی که مشابهشون رو در طول بازی اصلی شاهد بودیم. بقیه موارد هم میشه گفت تغییر زیادی نسبت به بازی اصلی نکردن و تنوع خاصی صورت نگرفته.

 

قسمت دوم:

بعد از اشتباهاتی که تیم سازنده بازی و استودیو اینسومنیاک گیمز مرتکب شدن، تیم سازنده تصمیم به بهبود این قسمت و بهتر کردن اون نسبت به قسمت قبلی گرفتن. داستان این قسمت که ادامه قسمت قبل بود، مثل قسمت قبلی از داستان خوبی بهره می‌بره که هنوزم جذابه. نویسندگان بازی در طول داستان، حتی شخصیت‌های فرعی رو هم رها نمی‌ذارن و به اونا می‌پردازن. Hammerhead در این قسمت حضور پررنگ‌تری داره و به لطف تیم نویسندگان قوی بازی، شخصیت پردازی خیلی خوبی داره. نویسندگان به خوبی از پتانسیل شخصیت Hammerhead در بازی استفاده می‌کنن.

گذشته از داستان، مراحل بازی نسبت به قسمت قبلی، خیلی پیشرفت کردن. با اینکه شاهد مراحل فرعی تکراری هستیم اما مبارزه با دشمنان خیلی سخت‌تر و چالش برانگیزتر شدن و شاهد نوآوری‌های جدیدی هستیم و مثل قبل دیگه ساده نیستن. دیگه شاهد مراحل مری جین نیستیم. بازی سعی می‌کنه چیز جدیدی برای گفتن داشته باشه و بتونه چیزهای جدیدی رو به مخاطب نشون بده. در این قسمت حتی شاهد یک باس فایت هم هستیم که نسبت به قسمت قبل، این قسمت رو خیلی هیجان انگیز‌تر می‌کنه. Hammerhead در این باس فایت، دارای آپگریدهایی هستش که نمیشه به آسونی اون رو شکست داد و شمارو به چالش می‌کشه.

 

قسمت سوم:

داستان این قسمت هم سعی می‌کنه مانند دو قسمت قبلی، سطح خیلی خوبی داشته باشه و پایان خوبی رو تحویل طرفدارا بده که موفق هم میشه. همچنین در این قسمت به سرنوشت یوری واتانابه پرداخته میشه که حکم تائیدی بر تبدیل او به Wrath هستش. اما من احساس می‌کنم یه حفره داستانی رو شاهد هستیم. در طور داستان بازی اصلی، مردعنکبوتی با کارهایی که انجام میده، اعتماد سیلور سیبل رو بدست میاره و رابطشون خیلی خوب میشه. اما در این قسمت شاهدیم که سیلور سیبل هنوز به مردعنکبوتی اعتماد نداره. اما گذشته از این موضوع، باز هم تیم نویسندگان بازی قدرت خودشونو در این قسمت نشون می‌دن. به شخصیت پردازی مری جین با توجه به عدم حضورش(فقط در مکالمات حضور داره) به خوبی پرداخته میشه.مری جین برای کمک به مردم کشور سیمکاریا، به اونجا میره (که در حال جنگ داخلیه) تا به اونا کمک کنه.

در طول بازی به خوبی به رابطه بین مردعنکبوتی و سیلور سیبل، پیتر پارکر و مری جین پرداخته میشه. حتی شخصیت‌های جدیدی هم وارد داستان می‌شن(با اینکه نقش بزرگی ایفا نمی‌کنن) که بازیکن به راحتی می‌تونه با اونا ارتباط برقرار بکنه.

جدای از داستان، مراحل این قسمت، نسبت به دو قسمت قبلی از تنوع بیشتری برخوردارن. این تنوع شامل مراحل اصلی بازی، مراحل فرعی، جنایاتی که در شهر رخ می‌ده و مبارزات بازی میشه. افراد Hammerhead حسابی تجهیز شدن و مبارزات در بازی سخت‌تر از همیشه شدن و چالش زیادی برای بازیکن ایجاد می‌کنن. این قسمت از محتویات بیشتری برخورداره، به‌طوری که دو قسمت قبلی میانگین 2 ساعت(به همراه مراحل فرعی) محتوا داشتن ولی این قسمت از 4 ساعت محتوا برخورداره که خسته کننده هم نیستن.

در این قسمت، شاهد دو باس فایت هستیم. یکی با سیلور سیبل و یکی با Hammerhead سایبورگی. مبارزه با سیلور سیبل خلاف بر ظاهرش، خیلی سخته! اون هم مثل شما میتونه حرکات فینیشر بزنه و جون شمارو خیلی کم کنه. مبارزه با Hammerhead هم با توجه به اینکه خیلی تغییر کرده و از بدن انسان فقط یه سر داره، خیلی سخت‌تر و چالش بر انگیزتر شده. برخی از مراحل این قسمت بهتر از بعضی از مراحل بازی اصلی هستن که باعث امیدواری برای قسمت دوم میشه.

 

نتیجه‌گیری: در نهایت، به نظرم این DLC امتحان خوبی برای استودیو اینسومنیاک گیمز بود تا بتونه برای قسمت دوم این بازی، آزمون و خطاهایی انجام بده تا باعث موفقیت بیشتر قسمت دوم بشه. استودیو اینسومنیاک گیمز، با تجربه‌ای که حالا کسب کرده، می‌تونه قسمت دوم رو خیلی بهتر بسازه و مشکلات رو برطرف بکنه. البته این رو فراموش نکنیم که استودیو اینسومنیاک گیمز از تیم نویسندگان قوی‌ای برخورداره و در داستان بازی اصلی و DLC شاهد این موضوع هستیم که امیدی بر داستان قسمت دوم بازی هستش. داستان بازی در طول تمام قسمت‌ها به خوبی روایت می‌شه و از داستان بسیار خوبی بهره می‌بره.

 

نمره کل: 8 از 10

نویسنده: مبین امیری

مهدی ترابی مهربانی

Amazing Spidey

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

آیا DLC های اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

بازی " SPIDER-MAN " پرفروش ترین بازی ماه سپتامبر لقب گرفت !

مرد عنکبوتی PS4 رکورد سریع ترین فروش سال را شکست!

بازی اسپایدرمن PS4 برنده دو جایزه شد!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap.Venom
#1 Cap.Venom 1397-10-18 15:32
به نظر من که بهترین بازی مرد عنکبوتی و همچنین ماروله تا الان و ارزش dlc هاش رو هم حتی داره و به همتون پیشنهاد میکنم بازی کنینش خیلی مهشره 8) :P
نقل قول کردن
iliya_nezami
#2 iliya_nezami 1397-10-18 17:39
من که بازی 100%کردم ولی پول ندارم dcl هارو بخرم :cry:
نقل قول کردن
New VENOM
#3 New VENOM 1397-10-19 06:29
با تشکر از شما که بابت نوشتن مقاله برای ما زحمت میکشید :-)
نقل قول کردن
Sonya
#4 Sonya 1397-10-19 06:34
از نظر من که بهترین بازی کمیک بوکی تاریخ بود این بازی
ولی dlc ببک کت میتونست بهتر باشه. البته dlc های دوم و سوم به مراتب بهتر شدند
نقل قول کردن
The spider
#5 The spider 1397-10-19 12:31
این بازی با dlcهاش یه پک کامل و یه بازی خارق العاده بهمون میده تو هر dlc میشه پیشرفت رو احساس کرد و هی بهتر و بهتر میشن...
تو dlc اول یکی از بهترین شخصیتها بلک کت بوده که خیلی عالی به تصویر کشیدنش
همر هد و سیلور سیبل هم از شخصیت پردازی های خیلی خوبی برخوردار هستن...
ای کاش dlcهای بیشتری داشت این بازی ولی به طور کلی بهترین بازی کمیک بوکی ای هست که من تا حالا بازی کردم...
نقل قول کردن
jonah hex
#6 jonah hex 1397-10-20 10:43
بیشترین چیزی که تو این دیلسی به آدم چسبید لباس sam reimi بودش که واقعا با جزیيات و پر از جلوه بودش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید