تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه (Spider-man Far From Home)

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه (Spider-man Far From Home)

دقایقی بعد از انتقام جویان ۴: پایان بازی چه اتفاقاتی افتاده؟ با تحلیل این تریلر همراه ما باشید!

 

با توجه به صحبت های ناظر فیلم های مردعنکبوتی یعنی خانم ایمی پاسگال ما می دانیم که وقایع فیلم مردعنکبوتی دور از خانه دقایقی بعد از فیلم انتقام جویان ۴ : پایان بازی اتفاق می افتد. پس با توجه به این مسئلهٔ مهم به تحلیل این تریلر می پردازیم!

 

در صحنه اول می بینیم که پیتر در لباس مردعنکبوتی که تونی استارک به او داده در مراسم خیره ای همراه با زن عمو می حضور دارد، همچنین با توجه به این صحنه ما متوجه می شویم که اتفاقات صحنه پایانی فیلم مردعنکبوتی: بازگشت به خانه هنوز تاثیرات خود را روی این فیلم داشته اند. یعنی زن عمو می از هویت مخفی مردعنکبوتی خبر دارد. با توجه به این که  وقایع دقیقا بعد از فیلم انتقام جویان پایان بازی اتفاق می افتد، پس این صحنه ممکن است کمی بعد از این رویداد باشد چرا که در چهرهٔ پیتر آن حالت حزن انگیزی که توقع می رود حضور ندارد. پس ممکن است در این فیلم پرش زمانی هر چند کوتاه داشته باشیم. خوشبختانه در تریلر خیلی دقت شده بود و ما اصلا نمی توانیم به طور دقیق بگوییم چه کسانی از فیلم پایان بازی جان سالم به در برده اند.(غیر از نیک فیوری😁)

در صحنه بعد هپی هوگان را زیارت می کنیم که در پشت صحنهٔ این مراسم خیره حضور پیدا می کند و با توجه به صحبت هایش یعنی متاسفم که دیر کردم! و خوشگل شدی و حتی لباست جدیده! می توان دریافت؛ هپی و زن عمو می با هم در ارتباط بوده اند و این صحبت ها آن هم جلوی روی پیتر باعث اذیت شدن پیتر می شود و او از این قضیه خوشحال نیست.

اما نکته قابل توجه چِکی است که در دست هپی قرار دارد؛ روی آن امضای پپر پاتس قرار دارد و این بدان معنی است که احتمالا تونی استارک را در فیلم پایان بازی از دست خواهیم داد اما به هر حال باز هم به طور قطع نمی توان این قضیه را تایید کرد بالاخره پپر پاتس هم برای خودش شخصیتی است و می تواند به خیریه کمک کند.

راستی خیریه! بله خیریه به وقایع دنیای کمیک و بازی اخیر مردعنکبوتی اشاره دارد پس زن عمو می را در این فیلم شاغل خواهیم دید، ضمن این که با مردعنکبوتی بودن پیتر پارکر مشکلی ندارد.

نکته قابل توجه دیگر در این صحنه بانک Synchrony است و با نگاهی به تاریخچهٔ این بانک درمیابیم که استفاده از این بانک در فیلم بی دلیل نبوده. سوابق بانک نشان می دهد که این بانک در گذشته کارت بانکی های با طرح انتقام جویان و شخصیت های مارول چاپ می کرده:

marvel-mastercard-press

 

در صحنه بعد پیتر را در حال بستن چمدون سفر به اروپا می بینیم، دکوراسیون اتاق او نشان می دهد که محل زندگی او عوض شده حالا معلوم نیست که او هنوز پیش زن عمو می هست یا تنها زندگی می کند.(بعید به نظر می رسه تنها باشه)

در صحنه بعد آقای دلمار که در قسمت قبل مغازه اش به دست افراد والچر طی درگیری با مردعنکبوتی خراب شد، می بینیم. ظاهرا او مغازهٔ جدیدی راه انداخته و با توجه به فیلم قبلی می توان گفت به یکی از طرفداران مردعنکبوتی تبدیل شده است. و البته نکتهٔ دیگری که گفتنش خالی از لطف نیست این است که با توجه به عکس های سر صحنهٔ فیلم، لوکیشن و محل فیلمبرداری و لباس پیتر احتمالا او نیز در سفر پیتر به اروپا دستی خواهد داشت اما این امکان نیز وجود دارد که محل فیلمبرداری در اروپا بوده باشد و با مونتاژ صحنه در نیویورک اتفاق افتاده باشد:

 

در صحنه بعدی ما نگاهی داریم به بازسازی برج انتقام جویان بعد از وقایع فیلم بازگشت به خانه! با توجه به فیلم قبلی می دانیم که این برج به سازمان دیگری فروخته شد و هنوز معلوم نیست این برج متعلق به کیست اما به هر حال دو حدس قوی وجود داشت و آن هم ساختمان بکستر بود که متعلق به گروه چهارشگفت انگیز است و حدس دوم که منطقی به نظر می رسد ساختمان آسکورپ است. (واقعا چرا باید ساختمان بکستر اون هم تو فیلم مردعنکبوتی نشون بدن؟ باید یه چیزی باشه که به خود شخصیت مرتبط تر باشه پس واقعا آسکورپ بودنش منطقی تره). و البته نکته مهم، خیلی عجیب است که بعد از گذشت حدود سه سال هنوز ما هنوز این برج را در حال بازسازی می بینیم. شاید هم قضیه چیز دیگری است و چند سال بین جنگ بی نهایت و پایان بازی کلا از تاریخ MCU حذف شده است؟! باید صبر کرد و دید دقیقا چه چیزی باعث این تاخیر بزرگ شده است یا بازهم ممکن است مثل اون قضیهٔ ۸ سال بعد یکی از سوتی های داستانی فیلم باشد.

البته یه نکته قابل توجه دیگری که بعضی از طرفداران می گویند این است که این برجی که فیوری در آن ایستاده است همان برج انتقام جویان است اما با توجه به پس زمینه برج خیلی بعید به نظر می رسد و احتمال این که این محل جدید شیلد (یا هر ارگانی  که فیوری در آن کار می کند) باشد بیشتر است.

 در صحنه بعد پیتر را در اداره گذرنامه می بینیم که برای خروج از کشور پاسپورت دریافت می کند.(مگر موقع جنگ داخلی برلین نرفته بود؟) به هر حال روی پاسپورت پیتر دقت شده بود که سال به دنیا آمدن پیتر نوشته نشده باشد که در آینده برای برنامه ریزی های مارول مشکل ساز نشود(مثل همون قضیه ۸ سال بعد) اما نکته و ایستراگ جالبی که در پاسپورت پیتر وجود داشت ماهی بود که او به دنیا آمده بود، آگوست یعنی همان ماهی که کمیک اولین حضور مردعنکبوتی در دنیای کمیک  Amazing Fantasy #15  منتشر شد! (که اینجا ترجمه شده)

 نکته دوم در پاسپورت پیتر، نام وسط اوست. مثل این که در MCU او این نام را یدک نمی کشد. در دنیای کمیک نام کامل پیتر Peter Benjamin Parker است.

در ادامه می بینیم که پیتر لباس مخصوصش را به همراه خودش نمی برد و اون را در کمد تنها می گذارد. مثل این که بعد از وقایع فیلم پایان بازی پیتر نیاز به تعطیلات دارد و به همین خاطر در تریلر می شنویم که می گوید:  اروپا به دوست خوب محله، مردعنکبوتی نیاز نداره! . البته شاید هم پودر شدن او در جنگ بی نهایت خیلی برایش دردناک بوده و یکمی به استراحت نیاز دارد:

 

چمدون پیتر را مشاهده می کنیم که یک ایستراگ بزرگ رویش نقش بسته و اون چیزی جز اشاره به عمو بن نیست. BFP را که می توان گفت مخفف Benjamin Franklin Parker است نشان می دهد که عمو بن در MCU حضور دارد و یادآور خاطر طرفداران می شود اما تفاوتی که نام عموبن با فیلم دارد این است که عمو بن در دنیای کمیک نام وسط ندارد پس احتمالا دست اندرکاران فیلم با این کار می خواستند با یک تیر دو نشان بزنند و به بنجامین فرانکلین دانشمند و سیاستمدار معروف آمریکایی اشاره کنند.

در این صحنه می بینیم که پیتر به سرعت به سمت هواپیما می دود پس احتمالا آن صحنه ای که پیتر دم درب گیت های فرودگاه بود به این صحنه دویدن مربوط می شود:

همانطور که می بینید زن عمو می به علت دلسوزی همیشگی‌اش برای پیتر غافل از این که پیتر از عمد لباسش را به سفر نبرده لباس مردعنکبوتی را در چمدون پیتر گذاشته بوده و ما در این صحنه دستپاچه شدن پیتر را می بینیم.(واقعا تام هالند در صحنه های نگرانی شاهکاره؛ صحنه رویارویی با والچر زمانی که فهمید پدرزنش قراره بشه رو که یادتون هست :D )

بعد از این صحنه ناگهان وارد ونیز و قایق بچه های دبیرستان پیتر می شویم. این صحنه از تریلر سعی داشت شیمی بین پیتر و میشل را به اثبات برساند و البته نشان دهد که «ند» نیز با «بتی برنت» در رابطه است. همانطور که در دیالوگ های شنیده شده متوجه شدیم از این به بعد به میشل در فیلم ام.جِی گفته می شود.(من به شخصه یکمی ناراحت شدم از این قضیه؛ چون قرار بود یه شوخی باشه ولی مثل این که جدی تر از این حرف هاست!)

ند و بتی برنت در دنیای کمیک نیز به همین شکل با هم رابطه داشتند ولی چون ظاهر «ند» در دنیای سینمایی مارول شبیه «گانکه» رفیق فابریک مایلز مورالز در دنیای کمیک آلتیمیت هستش و کانگه با گوئن استیسی در رابطه بوده سازندگان فیلم می خواستند به این رابطه ادای احترامی داشته باشند پس ظاهر بتی برنت را شبیه به گوئن استیسی کرده اند.(متاسفانه این عکس رو فقط از طریق کانال سایت می تونید مشاهده کنید لینک)

ایستراگ دیگری که در این صحنه وجود دارد اشاره به شماره ۲۱۲ کمیک های مردعنکبوتی است:

 با توجه به تریلر که ما دشمنی را دیدیم که آب را کنترل می کرد پس این شماره آن هم در ونیز اشاره داشت به اولین حضور هایدرومن در دنیای کمیک.

در صحنه بعدی اولین جرقه های رابطه بین پیتر و میشل را می بینیم که نشان می دهد در این فیلم تمرکز روی میشل خواهد بود. البته ما مدت ها قبل هم با توجه به اطلاعات لو رفته هم با دیدن عکس های سر صحنه فیلم می دانستیم که در این فیلم قرار است روی این شخصیت تمرکز بیشتری باشد. تام هلند هم حالت خجالت زدگی را به بهترین صورت در این صحنه به نمایش می گذارد و بازی او قابل تحسین است.

در ادامه یک ایستراگ خفن و مخفی دیگری را از یکی از نویسندگان کمیک های مردعنکبوتی می بینیم. در سردر هتلی که بچه های دبیرستان به آن می روند نام De Matteis دیده می شود. بله این نام نویسندهٔ یکی از کمیک های معروف مردعنکبوتی یعنی آخرین شکار کریون است(که با بهترین کیفیت اینجا ترجمه شده است)؛ آقای john Marc DeMatteis که هم در دنیای مارول فعالیت داشته و هم در دنیای دی سی.

ند را می بینیم که در حال صحبت کردن راجع به اولین قضیه عشق و عاشقی است که ناگهانی تیری از سوی غیب به گردنش وارد می شود و او بیهوش روی زمین می افتد. متاسفانه یا خوشبختانه مارول از فاز چهارم به بعد قرار است از مخفی کاری کمتری در پروژه های خود بهره ببرد و به همین خاطر ما می دانستیم که فیوری در فیلم حضور خواهد یافت. در این صحنه نیز این قضیه مورد تایید قرار می گیرد و شاید حتی باعث ناراحتی برخی شود چرا که تمام دست اندرکاران فیلم های جنگ بی نهایت و پایان بازی سعی بر این داشتند که مرگ های افراد پودر شده در جنگ بی نهایت واقعی هستند ولی با دیدن این تریلر حضور فیوری تمام این تلاش ها بی نتیجه ماند.(البته اجتناب ناپذیر بود شوخی قشنگی باهامون کرده بودن!)

فیوری را برای اولین بار زیارت می کنیم ظاهرا او به تنهایی نمی توانسته جلوی دشمنان فیلم که در جلوتر به آنها خواهیم پرداخت ایستادگی کند و در اینجا پیش پیتر آمده تا از او کمک بخواهد. توجه کنید کمک و همکاری بسیار بعید به نظر می رسد که پیتر در آینده به عضوی از شیلد یا هر سازمانی که فیوری در حال اداره آن است بپیوندد.

از ونیز به لندن وارد می شویم و با توجه به صحبت های پیتر درمیابیم، کل سفر او به اروپا تحت شعاع قرار گرفته و بازهم می توان گفت این گفته ها به وقایع فیلم پایان بازی اشاره دارد یعنی غیر از پودر شدن او چه اتفاق دیگری باعث دوری از مردعنکبوتی بودن می شود؟

صحبت های فیوری با پیتر در قایق و کانال های آبی شهر ونیز می شنویم و قاعدتا از این صحنه به بعد است که لباس های جدید پیتر وارد عمل می شود.

همانطور که می بینیم در اینجا پیتر لباس جدید خود که بسیار زیبا جلوه می کند را به تن دارد و با همان باله هایی که زیر بغل خود دارد در هوا لیز می خورد این همان تکنولوژی‌ای است که در فیلم قبل دیدیم اما نکته مورد توجه اولین نگاه به اعضای گروه منتسب به عنصرها (The Elementals) را شاهد هستیم. در بالای پل «تاور بریج» یک حالت ابری شکل جمع شده است و ظاهرا این همان کسی است که بر باد و هوا کنترل دارد.

نگاهی از جلو به لباس جدید پیتر داریم که واقعا زیباست.

در ادامه با عضو دیگر گروه عنصر ها آشنا می شویم که ظاهر او با دنیای کمیک تفاوت محسوسی دارد و به جای این که با شن پوشیده شده باشد از سنگ ساخته شده است. به هر حال در این صحنه ما ایستراگ دیگری به حضور مردشنی در دنیای کمیک داریم یعنی شماره ۴ از سری اول کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز در سال ۱۹۶۳ :

البته اینجا در کنار فیوری یک زن دیگری را می بینیم که به احتمال بسیار زیاد «ماریا هیل» است که در صحنه دیده می شود اما اگر به احتمال یک درصد ایشون ماریا هیل نبود با توجه به اطلاعات لو رفته از فیلم، «جسیکا درو» خواهد بود.

صحبت های فیوری را می شنویم که به پیتر روحیه و هدف برای مبارزه می دهد بر خلاف هپی هوگان که در جلوتر کمی باعث ناامیدی او می شود و از تنها بودن پیتر در مبارزه سخن می گوید همچنین در خطر بودن دوستان پیتر را نیز به او یادآور می شود.

بعد از دیدن کمی صحنه های اکشن نگاهی به داریم به ظاهر مردگداخته یا همان کسی که توانایی کنترل عنصر آتش را در اختیار دارد. با توجه به این که این صحنه در شب اتفاق می افتد احتمالا این همان شهربازی‌ای است که در عکس های سر صحنه فیلم دیده بودیم.

در ادامه نگاهی داریم به گروه گانگستری در یکی از رستوران های به ظاهر در ایتالیا، اینجا احتمالا جایی است که پیتر بدون به همراه داشتن لباسش جلوی این خلاف کار ها را می گیرد و شاید اینجاست که باعث می شود فیوری پیتر را مد نظر خود قرار دهد. البته از یاد نبریم که این گروه خلافکاران به احتمال زیاد هیچ ربطی به میستریو و گروه عنصر ها ندارند.

فرار دوستان پیتر از رعد و برق ها خرابی های عنصر هوا می بینیم و همزمان صحبت های هپی هوگان که در حال ترساندن پیتر است می شنویم.(البته شاید این هم یکی از صحنه های فان‌ای اس که در فیلم با حضور هپی خلق می شود.) ایستراگ دیگری در این صحنه وجود دارد و آن هم اشاره به حضور مردگداخته در دنیای کمیک است یعنی شمارهٔ ۲۸ از سری اول کمیک های مردعنکبوتی در سال ۱۹۶۵ .

 

لباس مخفی کاری. همانطور که از قبل در شرح تریلر کمیک کان برزیل مو به مو از وقایع تریلر باخبر شدیم، لباس مخفی کاری که حالت ماموریتی به پیتر داده و باعث یکپارچگی او با دیگر ماموران شده است. سوالی که وجود دارد این است که چرا پیتر در این فیلم لباسی با این مشخصات به تن دارد آیا مانند مجموعه کارتونی مردعنکبوتی، میستریو قرار است وجهه مردعنکبوتی را خراب کند و او مجبور به پوشیدن لباسی دیگر بشود؟ چیزی که مشابهش را در فصل سوم سریال دردویل دیده بودیم!؟ باید صبر کرد و دید! نکتهٔ دیگر این است که این صحنه دقیقا در همان شهربازی رخ می دهد که در عکس های پشت صحنه فیلم دیده بودیم. با توجه به این عکس ها ما می دانیم که ند و بتی در یکی از وسایل شهربازی دو نفره سوار شده اند و احتمالا مردعنکبوتی آن ها را نجات می دهد:

Far From Home Set Black Suit

Far From Home Set Black Suit

و البته از همه مهم تر احتمالا اینجا پایانی است بر قهرمان بازی های میستریو چرا که بازهم با توجه به عکس های سر صحنه فیلم میستریو در این صحنه به محاصرهٔ افراد فیوری و مردعنکبوتی در آمده است:

دستگیر شدن میستریو

لینک دانلود و تماشا

در ضمن با توجه به وقایع دنیای کمیک و در شماره ۶۶ از سری کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز در سال ۱۹۶۳ می دانستیم که به رفتن میستریو به شهربازی و مبارزه مردعنکبوتی با او اشاره خواهد شد همچنین در شمارهٔ بعدی  یعنی ۶۷ میستریو ظاهری غول پیکر داشت پس می توان حدس زد که او در فیلم نیز به همین شکل حضور پیدا کند چرا که این صحنه قرار بود با جلوه های ویژه و CGI ساخته شود:

pider-man VS Mysteri in Comics

و در انتها نگاهی داریم به عنصر نهایی یعنی عنصر کنترل کنندهٔ آب! حدس های سابق از هایدرومن بودن او می گفت اما واقعا این تعداد دشمن آن هم برای یک فیلم واقعا زیاد و همچنین باعث هدر رفتن پتانسیل آن ها می شود بالاخص مردشنی و مردگداخته که پرداختن به شخصیت آنها واقعا زمان بر است و از پیچیدگی های خاص خود برخوردار می باشد.

بالاخره برای اولین بار ظاهر فوق العاده و حضور شگفت انگیز میستریو را با بازی «جیک جیلنهال» می بینیم! دقیقا مانند دنیای کمیک با همان دود های سبز رنگ او را خواهیم دید.

لباس او شگفت انگیز به نظر می رسد چیزی که خیلی ها انتظار مسخره بودن آن را داشتند به بهترین صورت روی پرده سینما جلوه بصری زیبایی به خود گرفته است.

 در این صحنه نیز می بینیم که او وارد عمل شده و از چیزی شبیه به جادو استفاده می کند و ما را یاد طلسم های دکتر استرنج در MCU  می اندازد اما این همان چیزی است که باعث فریب خوردن ما می شود. همانطور که می دانید میستریو در دنیای کمیک سلطان جلوه های ویژه بوده است و خبرهٔ این کار است و اگر سری به کمیک های پیرمردی به نام لوگان بزنید(ترجمه شده با بهترین کیفیت در اینجا) می بینید که او توانایی از بین بردن تمامی قهرمانان یک دنیا را دارد. کوئنتین بک متخصص جلوه های ویژه بود اما با پیشرفت تکنولوژی به حاشیه رفت. با گذشت زمان و با آشنایی با مردعنکبوتی به این فکر افتاد که با استفاده از مردعنکبوتی خودش را بالا بکشد و در معرض دید مردم قرار گیرد. ظاهرا در فیلم نیز میستریو همین هدف را داشته باشد تا خودش را برای عام مردم قهرمان معرفی کند.

در این صحنه نیز مبارزه او با هایدرومن همراه با همان کلاه خود تُنگ مانندش در دنیای کمیک می بینیم. جلوه های ویژهٔ به کار رفته در این صحنه واقعا عالی کار شده و حرکات میستریو یادآور حرکات او هم در دنیای کمیک و هم در دنیای بازی های مردعنکبوتی می شود. سازندگان فیلم را باید برای خلق همچین صحنه ای ستود. چیزی که باید به آن توجه کرد این است که به احتمال خیلی زیاد تمام این قهرمان بازی ها جلوه‌ای ساختگی بیش نیست و پشت پردهٔ تمام اعمال عنصر ها خود میستریو است. البته که با توجه به این مطلب می توان مطمئن شد که این عنصر ها مردشنی، مردگداخته و هایدرومن نیستند و فقط جایگاه دشمن ساختگی را دارند. همچنین ایستراگ های موجود فقط به منظور ادای احترام به این شخصیت هاست. نکتهٔ دیگر نام گروه عنصر ها یا همان The Elementals است. در دنیای کمیک نیز همچین دشمنانی حضور داشتند که اعضای آن متشکل از  هایدرون با قدرت کنترل آب، هل فایر با قدرت کنترل آتش، مگنوم با قدرت کنترل زمین و زفیر با کنترل هوا بودند. بعید به نظر می رسد که ما این اقتباسی از این شخصیت ها در فیلم ببینیم اما نام آن ها به هر صورت از روی همین شخصیت ها برداشته شده است.

اولین حضور این شخصیت ها برمی گردد به شماره ۸ کمیک های Supernatural Thrillers در سال ۱۹۷۴ که تا شماره ۱۵ ادامه یافت و بعدها در کمیک های Ms. Marvel  و در دو شمارهٔ ۱۱ و ۱۲ حضور یافتند. در داستان سلطنت تاریک نیز دیدیم که آقای Quasimodo برای نورمن آزبورن و پروژه فراانسانی هایش روی شخصیت های عنصر ها مطالعه می کرد.

کاری که میستریو در این صحنه می کند شبیه به کاری بود که سیندروم در انیمیشن شگفت انگیزان سعی داشت انجام دهد. یعنی او هیچ قدرت فرابشری ندارد و با استفاده از تکنولوژی وسایل و سلاح های پیشرفته اش سعی بر فریب دادن مردم را دارد. حتی برخی از گزارشات می گویند که او از تکنولوژی چیتاری استفاده می کند و واقعا هم متریال لباس او به چیتاری بی شباهت نیست.

پیتر نیز در این صحنه انتظار می رود که توسط میستریو کنار زده شود و تمام توجهات به سمت او متمرکز شود. در صحنه بعد از عنوان فیلم هم این مهم را مشاهده کردیم:

دانش آموز جدید مدرسه را با بازی «رمی های» (Remy Hii) می بینیم بعضی از شایعات می گویند که او «آلیستر اسمایت» است همچنین به میشل علاقه دارد و باعث به وجود آمدن یک مثلث عشقی در فیلم می شود. به هر حال حدس دقیقی از این که او دقیقا نقش چه شخصیتی از کمیک را در فیلم دارد وجود ندارد و باید منتظر ماند.

در ادامه می بینیم که فلش تامپسون دقیقا مانند دنیای کمیک از طرفداران درجهٔ یک مردعنکبوتی است و جلوی بقیه بچه ها از او تعریف می کند.

و البته همانند دنیای کمیک علاوه بر علاقه شدیدش به مردعنکبوتی از پیتر متنفر است و او را جلوی بقیه تحقیر می کند.

 

در آخر باید گفت که کشمکش ها و دخالت های مردعنکبوتی در قهرمان بازی های میستریو می تواند باعث استارت دشمنی این دو شخصیت شود و نیک فیوری به کمک مردعنکبوتی برای آشکار سازی نقشه های پشت پردهٔ میستریو نیاز دارد. پیتر در این فیلم حکم مامور۰۰۷ و یک کارگاه را خواهد داشت همچنین با توجه به مرگ احتمالی تونی استارک قرار است جدا شدن او از تونی و خودکفا شدن او را شاهد باشیم که منجر به تبدیل شدن او از کمک حال بودن دیگر قهرمانان به یک قهرمان اصلی در سطح شهر و حتی بین الملل می شود.(داستان همکاری پیتر و فیوری هم بی شباهت به کمیک secret war  نخواهد بود!)

پ.ن: حالا چرا ما میگیم وقایع جنگ بی نهایت کلا حذف شده اولا اگر کمیک مقدمه فیلم کاپیتان مارول رو خونده باشید می دونید که فیوری در یک سازمانی همراه با هیل کار می کرد و با توجه به فیلم میشه تمام این اتفاقات رو با اون تطبیق داد. دوم سفر پیتر و همون قضیه مینی بوس و صد البته به همراه نداشتن لباس آیرون اسپایدر همگی دست به دست هم داده و نشون میده کلا همه این وقایع skip شده اند!!!!

 

خب نظر شما چیه؟ چه نکتهٔ دیگری از این تریلر دستگیر شما شد؟

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه منتشر شد! (SPIDER-MAN: FAR FROM HOME)

شرح و توصیف تریلر به نمایش درآمده از "مرد عنکبوتی: دور از خانه" در جشنواره کمیک کان برزیل

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آخرین و جدیدترین اطلاعات لو رفته از دنبالهٔ فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه

عکس ها و ویدئوی منتشر شده از سر صحنه فیلمبرداری “مردعنکبوتی: دور از خانه” جیک جیلنهال را در لباس میستریو نشان می دهد!

داغ داغ! عکس ها و ویدئوی حضور نیک فیوری و ماریا هیل سر صحنه فیلمبرداری فیلم “مردعنکبوتی: دور از خانه”

شایعه: «مرد گداخته» نیز در فیلم جدید مرد عنکبوتی حضور دارد!

«هایدرو من» برای فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" تایید شد؟

آخرین و جدیدترین اطلاعات لو رفته از دنبالهٔ فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه

از لباس جدید مرد عنکبوتی در فیلم "بازگشت به خانه 2" رونمایی شد؟!

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

مرد عنکبوتی در بازگشت به خانه 2 به اروپا میرود؟

قسمت دوم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه دقایقی بعد از انتقام جویان 4 شروع میشود

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (SPIDER-MAN: HOMECOMING)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

iliya_nezami
#1 iliya_nezami 1397-10-26 22:02
عالی بود استاد فقیه خیلی ممنون
نقل قول کردن
comicfa
#2 comicfa 1397-10-26 22:04
مقالی عالی و مفیدی بود ممنون مثل همیشه
دقت کردین تو تریلر بین‌المللی فلش تامپسون جای di*wad به پیتر میگه loser؟ :lol:
من که به شخصه امیدوارم اریجین اسپایدرمنو تو این قسمت دقیقتر توضیح بدن چون تا الان تو ۳ تا فیلم مارول بوده، خلا‌ بی‌توضیح بودن اریجینش به شدت احساس می‌شه و تنها توضیح تا الانم فقط این بوده که عنکبوت پیتر رو نیش زده
نقل قول کردن
porya
#3 porya 1397-10-26 22:04
از تحلیل فوق العاده حرفه ای اقای فقیه متشکرم.
ولی من فکر میکنم با توجه به اینکه فیلم چند دقیقه بعد از انتقام جویان پایان بازی شروع میشود. اول تاثیرات پایان بازی را در اوایل فیلم و روی شخصیت ها خواهیم دید. بعدش یه مدت از فیلم میگذرد(مثلا یک سال) که فیلم خط داستانی خودش رو روایت کنه. بعد فیلم ادامه میابد.
نقل قول کردن
spiderling
#4 spiderling 1397-10-26 22:09
آقایی فقیه عالی بود مثل همیشه؛
نظرتون راجع به این چیه؟
در قسمت دوم جنگ داخلی آقای میلار؛ پیتر جلوی تلویزیون هویتش رو فاش میکنه که بعدش هم یه سری داستان من باب اون قضیه نوشته میشه.
داخل اون همایش خیریه، همون دکوپاژ دوباره تکرار میشه و این دفعه پیتر ماسکش رو پشت صحنه در میاره!
نقل قول کردن
Amir097
#5 Amir097 1397-10-26 22:24
اول باید تشکر کنم این تحلیل دقیقتون بعد باید بپرسم چرا میشل باید MG باشه؟ کاری ندارم بازیگرش بده یا خوب قیافش نمی خوره اصلا توی کت من یکی نمیره.یه جوریه!!!
ممکنه بعضی قسمت هایی که ذکر نشده توی فیلم باشه مثل سن پیتر که احتمالا باعث اسپویل End Game میشه.
به نظرم فلش از دنیای کمیک بیشتر طرفدار Spider-Man هست چون تو قسمت قبلی ماشینشو به فنا داد ولی الآن داره ازش تعریف مکنه :lol:
نقل قول کردن
THE MIX
#6 THE MIX 1397-10-26 22:24
سلام و خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود تحلیلش هم عالی .من به شخصه فقط برای دیدن مستریو هایپ شدم در کل از این سری مرد عنکبوتی خوشم نمیاد اولین دلیلش هم انتخاب بازیگر های نا مناسبه فلش تامسون از ی قلدر بلوند تبدیل شده به یک هندی مو مشکی :o زن عمو می هم بیش از حد جوان به نظر میرسه ام جی رو هم که اصلا نگو :-| .به نظرم مرد عنکبوتی تام هالند بیشتر شبیه مرد عنکبوتی التیمیته . این که بالاخره مرد عنکبوتی از زیر سایه ایرون من دراومده خیلی خوبه .منم به شخصه فکر میکنم پایان اند گیم دنیا ریست میشه و خیلی چیز ها به حالت اول برمیگرده .
نقل قول کردن
ELEGANT
#7 ELEGANT 1397-10-26 22:35
ممنون بابت نقد و بررسی
تو خیلی از پیجا و سایتای خارجی یه تئوری دیدم که بنظرم جالب بود , میگفتن که صحبتهایی مطرح شده درباره اینکه این فیلم بعد انتقام جویان اتفاق میفته واسه گمراه کردنه . این فیلم در واقع قبل از اتفاقات جنگ بینهایت رخ داده , پس یعنی وقتی پیتر از اتوبوس میپره بیرون , در واقع تازه از سفر اروپاش برگشته .
میدونم که یه مقدار مسخره و دیوانه کننده بنظر میاد ولی حس میکنم تئوری قابل تآملیه
و البته این جریان که تمام این المنتالز زیر سر خود میستریو هستش هم منطقی ترین چیزیه که میتونه اتفاق بیفته
و خدای من , چقد میستریو هایپ کرد منو , شدیدا تحت تاثیرش قرار گرفتم . خیلی عالی دراومده
نقل قول کردن
cartoon_network10
#8 cartoon_network10 1397-10-26 22:46
به نظر من که استارک نمرده خودتونو جای سازتده ها بگذارید نمیان برای نشون دادن مرگش امضا بزارن ولی برای گمراهی شاید اون امضا رو گذاشتن شایدم فکر کردن ما این فکر رو می کنیم و شاید بازهم فکر کردن که ما فکر می کنیم اونا فکر می کنن و همه ی اینها زیر سر لوکی هست.
نقل قول کردن
amiraliii
#9 amiraliii 1397-10-26 23:20
سلام نقد خیلی خوبی بود
به نظر من اند گیم باعث میشه که اینفینیتی وار و بشکن ثانوس اتفاق نیفته
و ممکنه اون اردویی که پیتر در اینفینیتی وار میرفت همین اردو باشه پس منظورشون از “چند دقیقه بعد از اند گیم” این بوده
نقل قول کردن
sinavali
#10 sinavali 1397-10-26 23:32
البته از یاد هم نبریم که این یه تریلر از مارول هست ...
(منظور زیاد به بعضی جاهاش اعتمادی نیست)
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1397-10-27 00:00
خیلی ممنون از تحلیل تون آقای فقیه
ظاهر مستریو خیلی بی نظیر بود ولی انتظار داشتم که هویتش رو مخفی کنه ولی به هر حال خیلی عالی بود.
معلوم نیست که چه اتفاقی تو جریان اند گیم افتاده (یه جورایی یاد مردان ایکس روزهای گذشته‌ی آینده میفتم که از اون جریان تغییر تایم لاین فقط ولوورین و چارلز اکزاویر خبر داشتند و شایدم خود اریک) ممکنه که چند نفر از اون جریان خبر دار بشن و کلا تایم لاین رو تغییر داده باشن.
حضور عناصر باعث میشه که فیلم خیلی شلوغ باشه البته اگر همه چیز زیر سر خود مستریو باشه عالی میشه و فیلم نمیتونه تمرکز خودش را از دست بده.

البته یه چیزی هم بگم که یکم عجیبه! این شخص خیلی شبیه جیمسونه :-| :-* که بد جور هم بد اخلاق نشون میده اون چهرش :D
البته مثل اینکه در حد ایستراگه
نقل قول کردن
hosien
#12 hosien 1397-10-27 00:10
به به نقد آقای فقیه رو نمیشه نخوند
من الان توی یک دو راهی گیر کردم راه اول اینه شاید این همون اردویی باشه که ما تو اینفینیتی وار دیدیم چون خیلی شیک و دقیق استارک از پیتر پرسید تا الان کجا بودی دقت کنید گفت((تا الان کجا بودی ))یعنی یه مدت از پیتر خبری نبوده و پیتر هم در جواب گفت اردو
راه دوم اینه اگه فیوری اون لباس جدید رو داده به پیتر چرا پیتر دوباره از همون لباس بازگشت به خانه استفاده کرد
یه چیزی هم هست مارول نمیاد پودر کردن ابر قهرمانا رو که واقعا اشکمونو در آورد به همین راحتی هم خراب کنه و به فنا بده همه چی رو
یعنی الان مارول مارو گذاشته دقیقا وسط منگنه :-*
نقل قول کردن
The Unique man
#13 The Unique man 1397-10-27 00:37
چرا وقتی نیک فیوری پنهونی رفته بود تو اتاق، پیتر پارکر حس عنکبوتیش فعال نشد؟
نقل قول کردن
best of the best
#14 best of the best 1397-10-27 04:56
واقعا جا داره از این تحلیل فوق العاده اقای فقیه تشکر کنم. یه عالمه سایت خارجی دیدم که هیچ کدوم اینقدر دقیق به تریلر نپرداخته بودن. ایستراگ هم گذاشته بودید :o
نقل قول کردن
best of the best
#15 best of the best 1397-10-27 04:59
به نقل از THE MIX:
سلام و خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود تحلیلش هم عالی .من به شخصه فقط برای دیدن مستریو هایپ شدم در کل از این سری مرد عنکبوتی خوشم نمیاد اولین دلیلش هم انتخاب بازیگر های نا مناسبه فلش تامسون از ی قلدر بلوند تبدیل شده به یک هندی مو مشکی :o زن عمو می هم بیش از حد جوان به نظر میرسه

انصافا اینا دلایل خوبی برای خوش نیامدن نیست
چرا به ظاهر توجه کنیم؟ فلش تو دو سری یه قلدر بلوند بود
حالا اومده به جای قلدری یه جور دیگه پیتر رو اذیت میکنه
ذات شخصیت مهمه. تو این دوره زمونه دیگه قلدری زیاد نیست
مهم اینه ایشون داره پیتر رو اذیت میکنه و فلش ذاتش همینه
انت می هم همینه. سنش رو چیکار داریم؟ مهم اینه یار و یاور پیتر باشه
نقل قول کردن
best of the best
#16 best of the best 1397-10-27 05:01
به نقل از ELEGANT:

و البته این جریان که تمام این المنتالز زیر سر خود میستریو هستش هم منطقی ترین چیزیه که میتونه اتفاق بیفته
و خدای من , چقد میستریو هایپ کرد منو , شدیدا تحت تاثیرش قرار گرفتم . خیلی عالی دراومده

میستریو عالیه. یعنی لباسش شگفت انگیزه. باورم نمیشه اینقدر خوب بوده باشه. دمشون گرم
جیلنهال میترکونه
نقل قول کردن
best of the best
#17 best of the best 1397-10-27 05:03
به نقل از hassan91:
خیلی ممنون از تحلیل تون آقای فقیه
ظاهر مستریو خیلی بی نظیر بود ولی انتظار داشتم که هویتش رو مخفی کنه ولی به هر حال خیلی عالی بود.
معلوم نیست که چه اتفاقی تو جریان اند گیم افتاده (یه جورایی یاد مردان ایکس روزهای گذشته‌ی آینده میفتم که از اون جریان تغییر تایم لاین فقط ولوورین و چارلز اکزاویر خبر داشتند و شایدم خود اریک) ممکنه که چند نفر از اون جریان خبر دار بشن و کلا تایم لاین رو تغییر داده باشن.
حضور عناصر باعث میشه که فیلم خیلی شلوغ باشه البته اگر همه چیز زیر سر خود مستریو باشه عالی میشه و فیلم نمیتونه تمرکز خودش را از دست بده.

به نظرم طبیعیه میستریو بخواد هویتش رو فاش کنه
چون دوست داره مشهور باشه
منم به نظرم این المنتالز زیر سر خود میستریو هستن. قطعا بخوان هر چهار تا عنصر رو بیارن تو فیلم و راجع بهشون توضیح بدن خیلی شلوغ میشه
نقل قول کردن
best of the best
#18 best of the best 1397-10-27 05:05
به نقل از The Unique man:
چرا وقتی نیک فیوری پنهونی رفته بود تو اتاق، پیتر پارکر حس عنکبوتیش فعال نشد؟

چون فیوری تهدید محسوب نمیشه، درسته؟
در ضمن هنوز دقیقا نشان نداده اند که ایا تو این سری پیتر حی عنکبوتی داره یا نه!
نقل قول کردن
best of the best
#19 best of the best 1397-10-27 05:07
نمیدونم چرا ولی حس میکنم بر خلاف تریلرهای قسمت قبل که تا حد زیادی خط اصلی داستان رو لو دادند ولی اینبار انگار همه صحنه ها فقط مربوط به یه بخش خاص از داستان فیلم میشد
اطمینان دارم کلی سورپرایز و غافلگیری در انتظار ماست
در کل تریلرش عالی بود. مخصوصا اینکه یه موسیقی معرکه و هماهنگ هم داشت و البته میستریو برگ برنده اش بود :-)
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1397-10-27 06:33
واقعا عالی بود. تحلیل احمد اقا قطعا از چیزی که من قرار بود بنویسم طولانی تر، پرجزئیات تر و پر محتوا تر هستش
تریلرش به نظرم فوق العاده بود. میدونید که میستریو یکی از سه ویلن محبوب من در دنیای اسپایدرمنه و واقعا خوشحالم اینقدر دقیق و وفادار قراره به تصویر کشیده بشه. گفتنی ها رو بقیه هم گفتن. ولی من یه جمله میگم و اونم اینه که اصلا برام مهم نیست این فیلم چه خط و ربطی قراره به اونجرز 4 داشته باشه. برای من فقط و فقط دیدن یک داستان جذاب و وفادارانه به ذات و شخصیت پیتر پارکر/اسپایدرمن و دنیای پیرامونی او اهمیت داره و بس.
بازم ممنون از احمد اقای گل که دیروز علیرغم کسالتی که داشتند ولی وقت زیادی برای نوشتن این مقاله گذاشتند . و خدا به من رحم کنه که قراره بعد از انتشار بلوری ، ایستراگ هیا این فیلم رو بنویسم! وقتی تریلر اینقدر ایستر داره ببین فیلمش چیه دیگه ! :lol:
نقل قول کردن
P.Constantine
#21 P.Constantine 1397-10-27 07:25
به نقل از mtm:
واقعا عالی بود. تحلیل احمد اقا قطعا از چیزی که من قرار بود بنویسم طولانی تر، پرجزئیات تر و پر محتوا تر هستش
تریلرش به نظرم فوق العاده بود. میدونید که میستریو یکی از سه ویلن محبوب من در دنیای اسپایدرمنه و واقعا خوشحالم اینقدر دقیق و وفادار قراره به تصویر کشیده بشه. گفتنی ها رو بقیه هم گفتن. ولی من یه جمله میگم و اونم اینه که اصلا برام مهم نیست این فیلم چه خط و ربطی قراره به اونجرز 4 داشته باشه. برای من فقط و فقط دیدن یک داستان جذاب و وفادارانه به ذات و شخصیت پیتر پارکر/اسپایدرمن و دنیای پیرامونی او اهمیت داره و بس.
بازم ممنون از احمد اقای گل که دیروز علیرغم کسالتی که داشتند ولی وقت زیادی برای نوشتن این مقاله گذاشتند . و خدا به من رحم کنه که قراره بعد از انتشار بلوری ، ایستراگ هیا این فیلم رو بنویسم! وقتی تریلر اینقدر ایستر داره ببین فیلمش چیه دیگه ! :lol:

همون بازگشت به خانه نسبت به بقیه فیلمای MCU کلی ایستراگ بیشتر داشت واقعا مارول برای مردعنکبوتیش داره سنگ تموم می ذاره؛ این همه ایستراگ اون هم توی یه تریلر بی نظیره!
نقل قول کردن
HS-Spider
#22 HS-Spider 1397-10-27 12:08
تریلر خیلی خوب بود و خیلی نسبت به هوم کامینگ درجه هایپ رو بالا برد(میستریو که عالی بود!) اما من واقعا از رومانس پیتر و میشل خیلی ناراحت شدم و اصلا تو کتم نمی ره که زندایا همون MJ باشه.
حالا این هیچی رومانس هپی و زن عمو می دیگه غیرقابل تحمله.

البته منم فکر می کنم تمام این قضایای که این فیلم پس از پایان بازی باشه الکیه و در واقع در اینفینیتی وار وقتی پیتر تو اتوبوس می رفتن(استن لی خدا بیامرز هم رانندشون بود :cry: :cry: :sad: ) در واقع داشتن از سفرشون به اروپا بر می گشتن.

کل Homecoming یکمی به خط داستانی MCU ضربه زد که حالا مجبور شدن که این همه تغییرات توی پاسپورت پیتر و حذف اتفاقات اینفینیتی وار و پایان بازی ایجاد کنن .
نقل قول کردن
The spider
#23 The spider 1397-10-27 12:11
دمتون گرم عالی بود...حقیقتا دوست ندارم مارول تایم لاین فیلم هاش رو خیلی عقب و جلو کنه مثلا خب کاپیتان مارول باید از مدتها قیل اتفاق می افتاد ولی زیادی جلو رفتن یا به قول آقا فقیه skip کردن میتونه خیلی مشکلات ایجاد کنه...ولی مهمترین چیز یه داستان عالی و وفادار به کمیک هست که امیدوارم اتفاق بیفته...چقدر ایستراگ و ادای احترام فقط تو این تریلر دو-سه دقیقه ای دیدیم...میسترو هم که حرف نداشت عالی بود ...فقط فکر نمی کنم شخصیتهای المنتالز سندمن و هایدرو من و مالتن من باشن بخصوص سندمن که پتانسیل بالایی داره ولی متاسفانه تو فیلم اسپایدرمن 3 سم ریمی خوب ازش بهره نبردن
این تریلر نشون داد که پیتر میخواد برای مدتی استراحت کنه و خیلی کوتاه تو سفر تفریحیشون اسپایدرمن نشه ولی قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه داره...
ممنون آقای فقیه بابت تحلیل فوق العاده تون براتون آرزوی سلامتی میکنیم...
نقل قول کردن
Hugh logan
#24 Hugh logan 1397-10-27 14:27
درمورد تريلر بايد گفت حرفي برا كوبوندنش نزاشت ، خيلي خوب بود و مسئله ي ديگر اين است كه مورد انتظار ترين شخصيت اين فيلم يعني Mysterio هم با بازي آقاي jake gyllnhal از نظر بنده بي نظير نشان داده شد و نظر شخصي بنده كه خيلي ازين ويلن محبوب خوشم امده اين است كه اي كاش هويتش دير تر و در اخر معلوم ميشد يا حداقل در تريلر معلوم نميشد تا تماشاچي حس كنجكاوي و كاراكتر برايش عجيب تر به نظر برسد . البته اين نظر بنده است و ممكن است فرد ديگري حرفم را قبول نداشته باشد ولي دركل با اين تريلري كه بنده ديدم خيلي چشم انتظار اين فيلم شدم و راستش قبل از خبر تاييد ساخت اين فيلم حتي فكر اين كه ويلني به نام mysterio در آن باشد راهم حدس نميزدم . و مارول واقعا كامل شناخته شده نيست و هميشه يه سوپرايزي براي تماشاچيان دارد و ازين موضوع خوش حالم و من وقتي كميك شماره 66و 67 amazing رو مشاهده ميكردم توي دلم ميگفتم كاش همچين صحنه ايي كه mysterio به صورت يك غول بزرگ
درميايد و اسپايدرمن دچار سردرگم ميشود هم بشود با حقه هاي سينمايي آن را ساخت و به كميك وفادار ماند كه انطور در اين فيلم معلوم است اين صحنه وجود دارد .
و كاش از ويلن كمتري دراين سينمايي اختصاص داده ميشد البته نظر بنده اين گونه است و در كل مارول كاري كرد كه تماشاچي ها انتظارشون دوچندان شود .
و جادارد از اقاي احمد فقيه قدرداني كنم بابت تحليل و برسي اين تريلر.
نقل قول کردن
mehran spidey
#25 mehran spidey 1397-10-27 15:17
خیلی ممنونم از آقای فقیه بابت تحلیل ، واقعا خیلی موشکافانه تمام وقایع تریلر رو تحلیل کردید و حتی ایستراگ های تریلر رو هم پیدا کردید !

به شخصه خیلی از تریلر خوشم اومد ! تم آشنا ولی مدرنی داشت و آدم رو یاد دوران کلاسیک کمیک های مرد عنکبوتی مینداخت . جلوه های ویژه هم واقعا کولاک بودند و مارول براش سنگ تموم گذاشت و البته برگ برنده ی این تریلر هم ویلین ها و صد البته مستریو با بازی جیک جیلینهال بود که واقعا درجه ی هایپ رو برد بالا ! امیدوارم فیلم از شخصیت پردازی درستی بهره ببره چون شخصیت های برجسته توی فیلم واقعا زیادن و امیدوارم تو فیلم خیلی خوب بهشون پرداخته بشه .

در مورد اینکه این داستان در چه زمانی اتفاق میفته حدس های زیادی دارم ، ولی فکر نمی کنم بعد از وقایع End Game باشه ، چون همون طور که میدونید مارول به همین راحتی همه چیز رو لو نمیده ، مخصوصا اگه شخصیت اصلی فیلم جز پودرشدگان باشه ، از نظرم داستان پیش از وقایع جنگ بی نهایت خواهد بود ، در کل این موضوع چندان مهم نیست و چیز مهمتر اینه که با یک اسپایدی ‌کاملا وفادار به کمیک رو به رو باشیم ، انتظاراتم برای این فیلم رفته بالا ....
نقل قول کردن
wolvenom
#26 wolvenom 1397-10-27 15:47
ممنون از تحلیلتون ,خیلی خوب بود
موسیقی متنی که تو تریلر بود همون اهنگ معروف اسپایدرمن که توی سری های مارک وب و سم ریمی شنیده بودیم البته با ریتمی متفاوت .
نقل قول کردن
Richard Grayson
#27 Richard Grayson 1397-10-27 16:39
به نقل از wolvenom:
ممنون از تحلیلتون ,خیلی خوب بود
موسیقی متنی که تو تریلر بود همون اهنگ معروف اسپایدرمن که توی سری های مارک وب و سم ریمی شنیده بودیم البته با ریتمی متفاوت .

فکرکنم چون خیلی واضح بود دیگه بهش اشاره ای نشد تو متن :-* یعنی انقدر داره تکرار میشه و همیشه ازش استفاده میشه دیگه به عنوان ایستراگ شناخته نمیشه برای خیلیا

یک تئوری بود اونم اینه که فیلم هم بعد Endgame ـه هم قبل اینفینیتی وار. یعنی تو Endgame قهرمانا یه تایم لاین جدید درست میکنن که بشکن اتفاق نیفتاده و همچی برگشته به قبل اینفینتی وار ، اما تو مبارزه سر این تایم لاین یه سریا از بین رفتن مثه تونی که واسه همین هپی داره از پیتر مراقبت میکنه. همچنین فیوری که دیگه کمک اونجرز و تیمش رو نداره دنبال اشخاص جدید برای تهدید های آیندس که یکیشون پیتره. همچنین لباس ایرون اسپایدر هم دیگه دست پیتر نیست چون وقتی تایم لاین برگرده دیگه پیتر اون لباسو نمیگیره.

همچنین ،فکر کنم تو کمیک spider man versus wolverine ند وقتی با پیتر به برلین میره میمیره ، بعد عکسای پشت صحنه هم اومده بود که ند در خطره و تو تریلر هم صحنه ای که پیتر لباس نوارش رو میپوشه ، اگه قبل اینکه چشماش بیان پایین استپ کنین (2:11 فکر کنم) میبینین که چشمای پیتر جوریه که انگار گریه کرده یا حداقل غمگینه . یعنی ممکنه ند مرده باشه یا یه اتفاق بدی براش افتاده باشه؟

یه حدس خیلی جالب هم تو اینستا دیدم که واقعا اگه درست باشه فوق العادس . گفته بودن که صحنه ای که پیتر پاسپورتشو میگیره کسی که بهش پاسپورتشو میده استن لیه و این اخرین کامئو استن لی میشه...
نقل قول کردن
hosien
#28 hosien 1397-10-27 17:39
راستش من یه ایستراگ پیدا کردم که اصلا ربطی به ماول نداره
اونجایی که پیتر دا میره تا چمدونشو بازرسی کنن خیلی شبیه اون صحنه نیوت اسکمندر توی جانوران شگفت انگیز بود
نقل قول کردن
Spider-Fan
#29 Spider-Fan 1397-10-27 17:54
به نقل از best of the best:
به نقل از The Unique man:
چرا وقتی نیک فیوری پنهونی رفته بود تو اتاق، پیتر پارکر حس عنکبوتیش فعال نشد؟

چون فیوری تهدید محسوب نمیشه، درسته؟
در ضمن هنوز دقیقا نشان نداده اند که ایا تو این سری پیتر حی عنکبوتی داره یا نه!

درسته؛ چون نیک فیوری تهدید محسوب نمی‌شه. (مثل فیلم S-M: Homecoming که وقتی پیتر داشت مخفیانه می‌رفت تو اتاقش و ند داشت تماشا می‌کرد، حس عنکبوتی هشدار نداد.)
ولی مطمئناً پیتر توی MCU حس عنکبوتی داره، ولی نه به قدرتمندی دنیای کمیک.
توی فیلم Homecoming هم با اینکه چندجا توسط والچر و افرادش غافل‌گیر شد، ولی حس عنکبوتی داشت.
مشخصه پیتر حس عنکبوتی داره. ولی بعضی جاها به دلایلی، مثل حواس‌پرتی یا ...، پیتر بهش توجهی نمی‌کنه و واکنشی نشون نمی‌ده.
نقل قول کردن
spiderling
#30 spiderling 1397-10-27 18:05
به نقل از hosien:
راستش من یه ایستراگ پیدا کردم که اصلا ربطی به ماورل نداره
اونجایی که پیتر داره میره تا چمدونشو بازرسی کنن خیلی شبیه اون صحنه نیوت اسکمندر توی جانوران شگفت انگیز بود

این که ایستراگ نیست؛ تو عید پاک، ایستر بانی (خانواده ها) یه سری تخم مرغ رنگی قایم میکنن و از بچه هاشون میخوان که اون هارو پیدا بکنن؛ در فیلم هم کارگردان یک سری نشونه یا تخم مرغ رو تو فیلم قایم میکنه و از بیننده میخواد اون پیدا بشه!
از این مثال که زدی؛ تو برنامه مرزبانان استرالیا و کانادا کلی پیدا میشه! ( :D )
نقل قول کردن
spiderling
#31 spiderling 1397-10-27 18:11
29#
همین که مور مور شدن پیتر رو تو لحظه فرود اومدن سفینه ثانوس دیدیم خودش داره علنا همینو میگه!
من یادم میاد تو کمیک حومه شهر، یه دزد روی یک مانکن اسلحه میکشه و با اینکه اون دزد دقیقا روبروی پیتر بود ولی حس عنکبوتیش فعال نشد. پس نمیتونیم بگیم که حس عنکبوتی در کمیک و فیلم قدرتاشون با هم متفاوته؛ فقط در شرایط خاص و گوش به زنگی فعال میشه.
نقل قول کردن
The spider
#32 The spider 1397-10-27 18:28
به نقل از spiderling:

همین که مور مور شدن پیتر رو تو لحظه فرود اومدن سفینه ثانوس دیدیم خودش داره علنا همینو میگه!
من یادم میاد تو کمیک حومه شهر، یه دزد روی یک مانکن اسلحه میکشه و با اینکه اون دزد دقیقا روبروی پیتر بود ولی حس عنکبوتیش فعال نشد. پس نمیتونیم بگیم که حس عنکبوتی در کمیک و فیلم قدرتاشون با هم متفاوته؛ فقط در شرایط خاص و گوش به زنگی فعال میشه.

این مثالی که زدی درست بود
تو جنگ بینهایت جایی که تونی و دک استرنج و اسپایدی تو تایتان فرود میان قبل از اینکه نگهبانان بهشون حمله کنن تونی و دکتر بحثشون میشه و بین بحثون اسپایدی بهشون هشدار میده که یکی داره میاد و همون لحظه نگهبانان حمله میکنن این نشون میده که حس عنکبوتی داره...چقدر حرف زدم :-*
نقل قول کردن
Spider-Fan
#33 Spider-Fan 1397-10-27 18:36
#31:
ربطی نداره؛ اونجا چون روی یه مانکن اسلحه کشید، خطری هم نبود (فکر کنم خودِ تفنگه هم اسباب بازی بود یا فشنگ نداشت یا ... مطمئن نیستم)
فقط توی فیلم چون لباس پیتر هم upgrade شده بود، احتمالاً سازنده‌ها نخواستن خیلی روی حس عنکبوتی مانور بدن و زیاد bold ـش کنن.
نقل قول کردن
The spider
#34 The spider 1397-10-27 18:44
به نقل از Spider-Fan:
#32:
ربطی نداره؛ اونجا چون روی یه مانکن اسلحه کشید، خطری هم نبود (فکر کنم خودِ تفنگه هم اسباب بازی بود یا فشنگ نداشت یا ... مطمئن نیستم)
فقط توی فیلم چون لباس پیتر هم upgrade شده بود، احتمالاً سازنده‌ها نخواستن خیلی روی حس عنکبوتی مانور بدن و زیاد bold ـش کنن.

آره میشه اینو گفت یادمه که جان واتس تایید کرده بود که اسپایدی حس عنکبوتی داره فقط به خاطر گجت ها و لباسش این حس رو کمتر نشون میدن
تو این مقاله بود
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
hassan91
#35 hassan91 1397-10-27 19:54
#33
#34
خوب کارگردان بازگشت به خانه هم گفته بود که چون تو فیلمای قبلی مخصوصا فیلمای سم ریمی خیلی رو حس عنکبوتی زوم شده بود به همین خاطرم خیلی بهش اشاره نشد. البته که چند بار بهش اشاره شده که همه ازش خبر دارن. مخصوصا وقتی که لباس تنش نیست نمونش همون جنگ بی نهایت
نقل قول کردن
power.spidey
#36 power.spidey 1397-10-27 22:26
مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
hosien
#37 hosien 1397-10-27 23:21
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از best of the best:
به نقل از The Unique man:
چرا وقتی نیک فیوری پنهونی رفته بود تو اتاق، پیتر پارکر حس عنکبوتیش فعال نشد؟

چون فیوری تهدید محسوب نمیشه، درسته؟
در ضمن هنوز دقیقا نشان نداده اند که ایا تو این سری پیتر حی عنکبوتی داره یا نه!

درسته؛ چون نیک فیوری تهدید محسوب نمی‌شه. (مثل فیلم S-M: Homecoming که وقتی پیتر داشت مخفیانه می‌رفت تو اتاقش و ند داشت تماشا می‌کرد، حس عنکبوتی هشدار نداد.)
ولی مطمئناً پیتر توی MCU حس عنکبوتی داره، ولی نه به قدرتمندی دنیای کمیک.
توی فیلم Homecoming هم با اینکه چندجا توسط والچر و افرادش غافل‌گیر شد، ولی حس عنکبوتی داشت.
مشخصه پیتر حس عنکبوتی داره. ولی بعضی جاها به دلایلی، مثل حواس‌پرتی یا ...، پیتر بهش توجهی نمی‌کنه و واکنشی نشون نمی‌ده.

حتی توی یکی از کمیکای اسپایدرمن هم بود زمانی که جیمسون خیلی روی ذهن مردم اثر گذاشته بود و و قتی پیتر با لباس اسپایدی وارد اتاقش شد عمه می از پشت سر خیلی راحت با گلدون کوبید تو سر پیتر (چون میترسید اسپایدرمن تحدید باشه )
و حس عنکبوتی پیتر هم بهش خبر نداد چون عمه می تحدید به حساب نمیاد
نقل قول کردن
ctothejay
#38 ctothejay 1397-10-28 08:02
اون عکس میستریو با کلاهش، خوراک دوستان رفتن-به-حاشیه و رائفی پوره :lol: :lol:
قطعا وقایع قبلی حذف شدن و گرنه با اون صحنه اتوبوس الان عالم و آدم باید هویت مخفیش رو میدونستن و نحوه رفتار کردنش در طول تریلر واضحه این حوادث اتفاق نیفتادن وگرنه ایشون هنوز باید تو شوک میموند.
در مورد اون پاسپورت، پیتر احتمالا یک پاسپورت به زبان آلمانی برای رفتن به برلین گرفته بود ولی این یکی به دو زبان فرانسه و اسپانیایی هست ولی عجیبه که در طول تریلر توی انگلیس و ایتالیا بود و باز هم یک سوال عیب اینکه آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا همه عضو شنگن هستن ولی انگلیس نیست و پیتر هیچگونه پاسپورت برای انگلیس نداشته ولی شاید توی فیلم نشون بدن که ویزا برای انگلیس میگیره.
اون تاریخ 19july شاید به کمیک Super Spider-Man 284 برگرده که توی اون برای فلش تامپسون اتفاق بدی میفته ولی میتونه به کمیک های تجدید عهد و پیتر پارکر:مردعنکبوت ی فوق العاده که 2سال پیش اومدن هم اشاره داشته باشه.
اون 18july و see page 27 هم مشکوک میزنن.
نقل قول کردن
hosien
#39 hosien 1397-10-28 10:47
به نقل از spiderling:
به نقل از hosien:
راستش من یه ایستراگ پیدا کردم که اصلا ربطی به ماورل نداره
اونجایی که پیتر داره میره تا چمدونشو بازرسی کنن خیلی شبیه اون صحنه نیوت اسکمندر توی جانوران شگفت انگیز بود

این که ایستراگ نیست؛ تو عید پاک، ایستر بانی (خانواده ها) یه سری تخم مرغ رنگی قایم میکنن و از بچه هاشون میخوان که اون هارو پیدا بکنن؛ در فیلم هم کارگردان یک سری نشونه یا تخم مرغ رو تو فیلم قایم میکنه و از بیننده میخواد اون پیدا بشه!
از این مثال که زدی؛ تو برنامه مرزبانان استرالیا و کانادا کلی پیدا میشه! ( :D )

مثل اینکه من خودم تخم مرغ رنگ کردم :-*
نقل قول کردن
k.m.davoodi
#40 k.m.davoodi 1397-10-28 11:41
آقای ترابی یک تئوری جدید مطرح شده که پیتر پارکر پسر تونی استارک و مایا هنسن است.
چون :
۱.در فیلم مرد آهنی۳ تونی استارک وقتی با مایا هنسن روبرو شد در مورد اینکه پای یک بچه ۱۳ ساله وسط گفت،پس اگر پیتر در فیلم بازگشت به خانه ۱۵ سال سن داشته باشد پس مطمئناً در فیلم مرد آهنی۳ ۱۳ سال سن دارد.فاصله زمانی بین مرد آهنی۳ و مرد عنکبوتی بازگشت به خانه ۲ سال است.البته لازم به ذکر است یک بچه ی دیگر هم در فیلم مرد آهنی۳ بود ولی به نظر نمی رسید ۱۳ سال سن داشته باشد.
۲.من در ویکی پدیا مرد عنکبوتی بازگشت به خانه را جست‌وجو کردم در بخش بازیگران قسمت مریسا تومه نوشته شده بود که می خاله پیتر و خواهر مادرش است.این در حالیست که در دنیای کمیک او زن عموی پیتر است نه خاله اش .
پس من احتمال می دهم تونی استارک با مایا هنسن ازدواج کرده و از او بچه دار شده ولی به خاطر چیزی که هپی در گوش او گفت مایا را ترک کرده، مایا هم سرپرستی پیتر را (مثل خیلی از پدر و مادر همه که از هم طلاق گرفته اند) به خوارهرش می و شوهر خواهرش بن سپرده آنان هم بنا به دلایلی تا به حال به پیتر در مورد اینکه پدر او تونی استارک بوده به پیتر حرفی نزده اند
نقل قول کردن
hassan91
#41 hassan91 1397-10-28 12:42
به نقل از k.m.davoodi:
آقای ترابی یک تئوری جدید مطرح شده که پیتر پارکر پسر تونی استارک و مایا هنسن است.
چون :
۱.در فیلم مرد آهنی۳ تونی استارک وقتی با مایا هنسن روبرو شد در مورد اینکه پای یک بچه ۱۳ ساله وسط گفت،پس اگر پیتر در فیلم بازگشت به خانه ۱۵ سال سن داشته باشد پس مطمئناً در فیلم مرد آهنی۳ ۱۳ سال سن دارد.فاصله زمانی بین مرد آهنی۳ و مرد عنکبوتی بازگشت به خانه ۲ سال است.البته لازم به ذکر است یک بچه ی دیگر هم در فیلم مرد آهنی۳ بود ولی به نظر نمی رسید ۱۳ سال سن داشته باشد.
۲.من در ویکی پدیا مرد عنکبوتی بازگشت به خانه را جست‌وجو کردم در بخش بازیگران قسمت مریسا تومه نوشته شده بود که می خاله پیتر و خواهر مادرش است.این در حالیست که در دنیای کمیک او زن عموی پیتر است نه خاله اش .
پس من احتمال می دهم تونی استارک با مایا هنسن ازدواج کرده و از او بچه دار شده ولی به خاطر چیزی که هپی در گوش او گفت مایا را ترک کرده، مایا هم سرپرستی پیتر را (مثل خیلی از پدر و مادر همه که از هم طلاق گرفته اند) به خوارهرش می و شوهر خواهرش بن سپرده آنان هم بنا به دلایلی تا به حال به پیتر در مورد اینکه پدر او تونی استارک بوده به پیتر حرفی نزده اند

واقعا اگه اینجوری باشه خیلی بد میشه. البته که این یه تئوریه و نمیشه روش حساب کرد ولی اگه درصد کمی هم قابل قبول باشه خیلی بد میشه بنظرم. متاسفانه خیلی از شخصیتهای مکمل مرد عنکبوتی mcu رو تغییر دادن. مری جین و زن عمو می و فلش تامپسون و ... . بنظرم این تغییرات خیلی بد بودن . اگه اون میشل همون مری جین باشه به مزاق اسپایدی فنها خوش نمیاد.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#42 Spider-Fan 1397-10-28 12:54
#41:
ببینید اون قضیهٔ "پسر ۱۳ ساله" که کلاً یه شوخی بود!
شما احتمالاً ویکی‌پدیا فارسی رو خوندین که "aunt" رو "خاله" ترجمه کرده! (صحبت‌های یکی از عوامل فیلم هم می‌گفت «اگه می قراره هم‌سن مادر پیتر باشه، چرا باید ۲ نسل بزرگ‌تر باشه؟!» نمی‌گفت که می خالهٔ پیتره!)
مگر نه خیلی غیر منطقی ـه که توی MCU که انقدر به منبع اقتباس وفاداره، همچین تغییر بی‌معنی رو ایجاد کنن.
نقل قول کردن
mmk0859
#43 mmk0859 1397-10-28 18:24
اقای فقیه، مقالتون عالی بود. فقط توی پاسپورت پیتر نوشته ۱۰ اگوست ولی یه مشکلی هست شما گفتین ۱۵ اگوست.


ولی احساس می کنم خیلی دارن توی MCU نسبت اسپایدی تغییرات ایجاد می کنن. کم کم داره ناخوشایند میشه. نمونش اینکه میشل همون مری جین باشه(واقعا ترسناکه)
نقل قول کردن
Mehranium
#44 Mehranium 1397-10-28 19:37
به نقل از mmk0859:
اقای فقیه، مقالتون عالی بود. فقط توی پاسپورت پیتر نوشته ۱۰ اگوست ولی یه مشکلی هست شما گفتین ۱۵ اگوست.


ولی احساس می کنم خیلی دارن توی MCU نسبت اسپایدی تغییرات ایجاد می کنن. کم کم داره ناخوشایند میشه. نمونش اینکه میشل همون مری جین باشه(واقعا ترسناکه)

خب واقعا اعتبار مارول رو زیر سوال میره با این کارشون.حتی سونی هم به کمیک های ونوم و اسپایدی وفادار بوده تو ساختن فیلم ولی اینکه مارول از کمیک های خودش فاصله بگیره دیگه فیلماش هیجانی نداره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید