نقد و بررسی فن فیلم "اسپایدرمن: لوتوس" (Spider-Man: Lotus)

لاله-مردابی-لوتوس-نقد-و-بررسی-فن-فیلم-اسپایدرمن-مردعنکبوتی-spider-man-lotus

فن فیلم "مردعنکبوتی : لوتوس" یک فیلم کاملا غیرمرتبط با دنیای MCU و Sony هست که همانطور که از نام آن پیداست توسط طرفداران دو آتیشه مردعنکبوتی ساخته شده است و یک فیلم فن مید و غیر رسمی محسوب میشود. داستان فیلم هم براساس داستان معروف "مرگ گوئن استیسی" نوشته شده است و حال و هوای پیتر پس از آن فاجعه را روایت می‌کند. در ادامه سعی میکنم نظرم را راجع به این فیلم و نقاط ضعف و قوتش بگم.

توصیه میشه برای دانلود نسخه کامل و رایگان این فیلم به اینجا بروید.

در همین ابتدا بگم که من با کمترین انتظار ممکن به سراغ تماشای این فیلم رفتم و به نظرم هر کسی هم که خواهان تماشای این فیلم است، انتظاراتش را باید به شدت پایین بیاورد چون بالاخره یک فیلمی هستش که توسط طرفداران مردعنکبوتی ساخته شده و کل بودجه اش حدود 25 هزار دلار بوده! (یعنی بودجه فیلمی حتی مثل موربیوس، 3000 برابر این فیلم بوده!!).

به نظرم فیلم شروع خوبی داره. با مونولوگ پیتر شروع میشه و بعدش هم یک سکانس جالب و فان بین مردعنکبوتی و شوکر داریم که حال و هوای کمیک های مردعنکبوتی هم کاملا در این سکانس دیده میشه. کلا معرفی مردعنکبوتی در این فیلم خوب شکل میگیره و افتتاحیه این فیلم چیزی شبیه به The Amazing Spider-Man 2 سال 2014 هستش. باید بگم که جلوه های ویژش هم واقعا به نسبت بودجه ای که داشتند فوق العادست و اصلا انتظار همچین جلوه ویژه ای را نداشتم. (انصافا کاستوم خوبی هم برای اسپایدی طراحی کردند).

بعد از افتتاحیه، جمع 4 نفره پیتر و گوئن و هری و مری جین را شاهد هستیم. پیتر مثل همیشه دیر به قرار میرسه و بقیه میخوان برگردن خونه هاشون که هری همه را راضی میکنه که به یک رستوران بروند. این تصمیم هری را واقعا دوست داشتم و در کل هری یکی از شخصیت های این فیلمه که به نظرم خوب از آب دراومده. (شان توماس رین هم علیرغم اینکه ظاهرش چندان شباهتی با هری نداره، بازی خوبی از خودش ارائه میده).

فیلم لوتوس اسپایدرمن

اما بعد از این دورهمی پیتر و گوئن با همدیگه تنها میشوند و شروع میکنند به گپ زدن. باید بگم که شخصا زیاد از گوئن و مری جین این فیلم خوشم نیومد و به نظرم شخصیت پردازی خوبی توی فیلم ندارند و انتخاب بازیگرها هم درست انجام نشده. (فقط تونستن شباهت ظاهری را اونم تا حدی ایجاد کنند!)

ولی "واردن وین" در نقش پیتر به نظرم بازی خوبی را از خودش به نمایش گذاشته و مخصوصا وقت هایی که در دوراهی قرار میگیرد تونسته اون حس سردرگمی پیتر را به خوبی به بیننده منتقل کنه.

تیتراژ آغاز فیلم هم به نظرم تیتراژ خوبیه و ترکیب جذابی از تصاویر کمیک بوکی و موسیقی را شاهد هستیم. ولی درست بعد از این تیتراژ هست که متاسفانه فیلم، کاملا وارد یک روند یکنواخت و کسل کننده میشه که ممکنه هر بیننده ای را خسته کنه! یعنی از این به بعد فیلم پر است از سکانس های تک نفره یا دو نفره که یک موزیک متن خوب در پس زمینه به گوش میرسه و این کاراکتر ها هم در حال گریه کردن هستند! به نظرم اگر قرار بود یک سریال درباره اسپایدرمن ساخته بشه، این فیلم میتونست به عنوان یک اپیزود از آن سریال (اپیزودی که پس از مرگ گوئن قرار داره.) خوب عمل کنه. اما این یک اپیزود نیستش و ما داریم یک فیلم مستقل تماشا میکنیم! پس قاعدتا منطقی نیست که 1 ساعت و نیم بشینیم و فقط خشم و ناراحتی کاراکتر هایی را ببینیم که در فیلم عملا ازشون هیچ چیزی ندیدیم و هنوز ارتباط درست و حسابی باهاشون برقرار نکردیم!

https://spidey.ir/images/img/content/lotus/spider-amn_lotus.jpg

البته این را هم بگم که نبرد اسپایدرمن با گرین گابلین واقعا نفس گیره و من را یاد نبرد نهایی Spider-Man 2002 و Spider-Man :No Way Home انداخت. با اینکه گرین گابلین تقریبا هیچ جلوه ویژه ای نداره و با گریم ساخته شده به نظرم کاملا جذاب و کمیک بوکیه. صدای تهدید آمیز گرین گابلین (با بازی جان سالاندریا)، نوع رنگ بندی آن صحنه، موسیقی متن و ... باعث میشه که آن صحنه را به عنوان یک صحنه با کیفیت به خاطر بسپاریم. (حیف که سکانس های اکشن فیلم به علت محدودیت بودجه به شدت کم بود).

همچنین سکانس اسپایدرمن و تیم (پسر بچه) هم (اشاره به داستان اسپایدرمن و کودک سرطانی) علیرغم اینکه از مشکل اصلی فیلم یعنی ریتم کند و تا حدی کسل کننده عاری نیست؛ ولی جذابیت های خاص خودش را داره. خاطره بازی با کمیک بوک های اسپایدرمن، بازی ویدیویی و... واقعا جذاب هست. در ضمن کارگردان (گوین کونوپ) نتیجه گیری درستی هم از آن سکانس میکند و بار دیگر نشان میدهد که چرا اسپایدرمن قهرمان محبوبمان هست ؛ به خاطر اینکه یکی مثل خود ما هستش و در زندگیش مثل هر انسان عادی دیگری خطاهایی را مرتکب شده ولی میخواهد از قدرتی که بهش داده شده برای نجات جان مردم استفاده کند.

در مجموع این سکانس های دراماتیک و احساسی انصافا سکانس های بدی هم نبودند و موزیک متن عالی فیلم، فیلمبرداری جذاب و حضور کاراکتر های محبوب، در برخی از لحظات حتی میتواند ما را احساسی کند؛ ولی کش دادن بیش از حد هر صحنه و یکنواختی فیلم به آن ضربه زده است.

همچنین در طول فیلم اشارات و ایستراگ هایی به فیلمهای دیگر اسپایدرمن –به خصوص سه گانه اسپایدرمن سم ریمی- هم به چشم میخورد. مثل لحظه پایانی که پیتر لباس رسمی اش را در می آورد و زیر آن کاستوم اسپایدرمن تنش است؛ یا در فلش بکی که به ماجرای قتل عمو بن و درگیری با آن قاتل میزند (لوکیشنش هم خیلی شبیه هست) به صحنه معروف Spider-Man 1 اشاره میکند؛ یا کاستومی که داخل آن جعبه سیاه است و به Spider-Man 3 اشاره میکند و ...

در مجموع باید گفت فن فیلم "اسپایدرمن : لوتوس" علیرغم اشکالات زیادش فیلم بدی نیست و با ارادتی که که کارگردان به کاراکتر اسپایدرمن دارد، فیلم میتواند در لحظاتی برای طرفداران جذاب باشد.

 

 امتیاز: ۵.۵ از ۱۰

 

علی عبداللهی

https://spidey.ir/images/profiler/avatar4081mini_f699c06497074966672e711e18a34957.jpg

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

فن فیلم "مردعنکبوتی: لوتوس" (SPIDER-MAN: LOTUS) منتشر شد + لینک دانلود رایگان (نسخه کامل)

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

آشنایی با فیلم "آخرین نبرد با گرین گابلین" + لینک دانلود!

فیلم «ونوم» + لینک دانلود!

10 فیلم تلویزیونی کمیک بوکی/ابرقهرمانی فراموش شده

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

10 فیلم و مجموعه برتر ابرقهرمانی که هواداران ساخته اند + لینک دانلود

قسمت آخر سریال اینترنتی " شوالیه های مارول: مرد عنکبوتی" + زیرنویس فارسی

فیلم ترسناك BATMAN: RIPPER منتشر شد + لینك دانلود

فیلم كوتاه مایلز مورالز (MILES MORALES) + لینك دانلود

بهترین فیلم كوتاه بتمن (عالیه)

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

کمیک "چه میشد اگر مرد عنکبوتی گوئن استیسی را نجات میداد" ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از بهترین داستان مرد عنکبوتی در سال 1999 ترجمه شد+ لینک دانلود

تمام عشق های پیتر پاركر!

کمیک "گوئن استیسی" (GWEN STACY) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره گوئن عنکبوتی (SPIDER-GWEN) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

advanced spidey
#1 advanced spidey 1402-05-29 15:25
نقدتون عالی بود!
تو یوتویوب بودم و اون موقعی که فیلم اومد دیدمش و زیادم بد نبود . در کل یه فیلم سرگرم کننده بود.
یه اشکالی داشت این بود که خیلی زیاد شاتای الکی داشت. هی الکی میخواست با فریم های زیاد وقت فیلمو زیاد کنه
نقل قول کردن
Spidey is cool
#2 Spidey is cool 1402-05-29 15:43
به نظرم به عنوان یه فیلم فن مید خوب بود
دیگه از فن مید چه انتظاری دارینن !
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#3 ادریس نصراللهی 1402-05-29 16:06
نقد کاملا منطقی و منصفانه ای بود
منم حین تماشای فیلم دقیقا همین حس رو داشتم ، صحنه های منتخبی که داخل آپارات گذاشتید واقعا جذاب هستن ولی خیلی وقت ها هم فیلم حوصله آدم رو با کش دادن بیخود یه سری سکانس ها سر میبره و باید گفت که جای تعجب هم نداره بالاخره فیلم فن ساخته و عوامل خیلی باتجربه نیستن ...
قطعا فیلم میتونست با ران تایم کمتر عملکرد خیلی بهتری داشته باشه ولی جلوه های ویژه فوق العاده این فیلم ( نسبت به یه عنوان غیر رسمی ) واقعا قدم بزرگی رو به جلو برداشتن ...
در نهایت اینکه اگه سایت این فیلم رو در آینده نزدیک زیرنویس بزنه تا امثال منی که تسلط کامل روی زبان اینگلیسی نداریم هم بتونیم بهتر فیلم رو درک کنیم خیلی عالی میشه ...
با تشکر از نقد های خوبتون که همیشه به صورت مختصر و مفید هر چی که باید بدونیم رو بهمون میگه ...
نقل قول کردن
AMERETAT83
#4 AMERETAT83 1402-05-29 18:01
ممنون به خاطر نقد و بررسی‌تون
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#5 The Spectacular Burmun 1402-05-29 20:41
بنازم که نویسنده معتبر سایت اسپایدی هم همون ایرادات منو گرفت،همون نقاط قوت رو گفت و همون نمره رو داد!!!
اصلا نمیدونید چه حسی شدم!
خداوکیلی احساس غرور کردم به عنوان یه تازه کار 8)
اما همونطور که انتظار داشتم از نقد من کامل تر بود(خودم دلی واس خودم تو ورد مینویسم با عکس یه چیزی حدود ۱۰ صفحه به بالا میشه.اینجا نقد تو نظرات نوشتم)
بازم ممنون.
نقل قول کردن
advanced spidey
#6 advanced spidey 1402-05-29 21:18
سلام
خیلی خیلی خیلی معذرت میخوام بابت اسپم.
استاد یکی گفت تونی آدم بهتری از پیتره و منم اینجوری جوابش رو دادم:
s6.uupload.ir/.../...
بازم معذرت میخوام بابت اسپم فقط میخواستم نظر آقای ترابی رو بشوم
نقل قول کردن
محمد طاها
+1 #7 محمد طاها 1402-05-30 02:17
سلام به استاد ترابی و بقیه دوستان من عضو جدید هستم و از چند سال پیش مقالات رو دنبال میکردم همیشه دوست داشتم عضو سایت بشم و شدم باید از استاد ترابی تشکر کنم چون 80 درصد اطلاعات کمیک بودیم رو مدیون ایشون هستم و خواستم بگم که استاد ترابی من مدیون شما هستم
نقل قول کردن
امیر فولادوند
#8 امیر فولادوند 1402-05-30 07:51
نقد کوتاهی بود. به خیلی موارد اشاره نشده بود. دوست داشتم مثل نقدهای استاد ترابی کامل و جامع باشه ولی نبود
نقل قول کردن
The amazing A.M
#9 The amazing A.M 1402-05-30 09:44
بی مصرف خاص
نقل قول کردن
Spider-Bro
#10 Spider-Bro 1402-11-25 22:42
نقد خوبی بود ممنون
ولی اینم در نظر میگیریم که Fan-made هستش و بله شات های اضافی زیادی داشت اما با این بودجه به نظرم باید نمره بالاتری می گرفت نمیگم مثلا ۸ و ۹ ولی حداقل (به عنوان یک Fan-made) ۶.۵ رو میگرفت.
واقعا یکی از بهترین لحظه های فیلم تیتراژ و اوترو فیلم هستش.
کلا بیشتر فیلم فضای دراماتیکی داره اما انصافاً comic accurate هست (به خصوص کاراکتر ها)
به نظرم اگه یه استودیو اینو می‌ساخت با بودجه بالا و کارگردان های خوب، ۹ از ۱۰ میشد. چون خط زمانی و داستان جالبی داره. فقط یکسری مشکلات جزئی بخش فیلم برداری بود.
نمیدونم چرا طرفدارا حمله کردن به این فن فیلم و تا میتونستن فحش دادن. و اصلا نژاد پرستی چه ربطی به این فیلم داره؟
راستی مادام وب هم امروز 14 فوریه 2024 بر روی سینما ها منتشر شد :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45