رتبه بندی اقتباس های «دکتر اختاپوس» (Doctor Octopus) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی اقتباس های «دکتر اختاپوس» (Doctor Octopus) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

در این مقاله میخواهیم اقتباس های صورت گرفته از روی شخصیت «دکتر اختاپوس» در خارج از دنیای کمیک را رتبه بندی کنیم.

مقدمه: دکتر اختاپوس با نام اصلی «اوتو گونتر اکتاویوس»  (Otto Gunther Octavius) توسط خالقین مرد عنکبوتی یعنی نویسنده استن لی و طراح استیو دیتکو خلق شده‌ است؛ و برای نخستین بار در شمارهٔ 3 از کمیک  مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در ژوئیه 1963 حضور پیدا کرد. دکتر اختاپوس یک دانشمند مغرور بسیار با هوش است، که اغلب به عنوان مردی کوتاه‌قد و نسبتا چاق به تصویر کشیده میشود. دكتر اختاپوس از چهار بازوی مکانیکی در آزمایش های خود بهره می‌گرفت اما یک انفجار این بازو ها را به بدن او متصل کرد. بعضی ها میگویند که این شخصیت در سالهای اخیر تونسته لقب بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی را از آن خودش بکنه چون کاری رو کرد که هیچ دشمن دیگر مرد عنکبوتی نتونسته: کشتنش! در واقع او تونست در شماره 700 مرد عنکبوتی شگفت انگیز، جسم و روح خودش رو با پیتر پارکر عوض بکنه.  مدتی را هم در قالب "مرد عنکبوتی برتر" سپری کرد و جانشین اسپایدرمن شد و ... طبیعتاً چنین شخصیتی بارها و بارها در خارج از دنیای کمیک بوکی حضور پیدا کرده و در این مقاله میخواهیم آنها را رتبه بندی کنیم.

 

16- جنگ های دیسکی مارول: اونجرز" ( 2015-2014)

جنگ های دیسکی مارول: اونجرز" ( 2015-2014)

در کل این سریال انیمه واقعا برای خیلی ها ناشناخته است.  مارول آن را با همکاری با شرکت Toei ساخت . پخشش هم سال 2014 از شبکه TXN آغاز شد. شروع این سریال شبیه به آرک نخست کمیک "انتقام جویان جدید" بود که در آن ابرشرورها موفق به فرار از زندان میشوند (اگر ترجمه این کمیک را نخوانده اید،  اینجارا کلیک کنید). درسته که بیشتر تمرکز سریال روی اونجرز بود ولی دیگر شخصیت ها مثل اسپایدرمن،  محافظین کهکشان و مردان ایکس هم در آن حضور داشتند تا مخاطبین کشور ژاپن بیش از پیش با شخصیت های مارول آشنا شوند. دکتر اختاپوس هم حضور کوتاهی در این سریال داشت و ظاهرش متفاوت و بسیار زرهی بود که باعث شد حالتی حیوانی پیدا کند ولی تهدید بزرگی برای قهرمانان داستان بود.

 

15- ماجراهای ابرقهرمانی مارول (2017)

ماجراهای ابرقهرمانی مارول (2017)

"ماجراهای ابرقهرمانی مارول" (Marvel Superhero Adventures) از یک سری انیمیشن های کوتاه و ساده تشکیل و برای مخاطبین خردسال ساخته شده که در سالهای اخیر از شبکه Disney Junior و سپس شبکه Marvel HQ در یوتیوب پخش شده اند. دکتر اختاپوس چند باری در آن ظاهر شده است و اسپایدرمن به همراه مایلز مورالز و گوست اسپایدر سعی کرد جلوی سرقت های او را بگیرد. درسته که او بیشتر به عنوان یک سارق به تصویر کشیده شد ولی ظاهرش آدم را به یاد دهه 90 میلادی می انداخت و او کلا یک ویلن علمی بود.

 

14- "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیزش" (1983-1981)

  "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیزش" (1983-1981)

در دهه 80 میلادی اسپایدرمن در دو انمیشن سریالی حضور داشت که این یکی یعنی "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیزش" معروف تره و در آن قهرمان محبوب ما به همراه دو دوست صمیمی خود به نام های «مرد یخی» و «فایر استار» به جنگ تبهکاران میرفت. دکتر اختاپوس (با صداپیشگی مایکل بل) یک بار و با لباس کلاسیک سبز و نارنجی خودش در این سریال ظاهر شد و میخواست یک سفینه سفر در زمان را از یک سری مسافرین زمان بدزدد ولی خیلی سریع شکست خورد و در واقع حضور او تحت الشعاع حضور یک عشق جدید برای اسپایدرمن از آینده قرار گرفت!

 

13- هالک شکست ناپذیر (1983-1982)

 هالک شکست ناپذیر (1983-1982)

دکتر اختاپوس در دهه 80 میلادی حتی در کارتون "هالک" نیز ظاهر شد و در یکی از اپیزودهای آن وارد پایگاه گاما شد تا یک ماده شیمیایی قدرتمند را به سرقت ببره تا با استفاده از آن کشور را به محلی برای هیولاها تبدیل کنه! لباسش کلاسیک بود و یک سری افراد هم داشت و چیزی نمانده در اجرای نقشه اش موفق بشه که هالک سر رسید و بازوان فلزی اش را به هم گره زد و جلوی موشک او را گرفت!

 

12- مرد عنکبوتی (1982-1981)

 مرد عنکبوتی (1982-1981)

این سریال از مرد عنکبوتی هم در دهه 80 میلادی پخش شد و نسبت به "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" از شهرت کمتری برخوردار است ولی در مجموع شاید بتوان گفت بیشتر به حال و هوای کمیک بوک های او وفادار بود. دکتر اختاپوس در یکی از اپیزودهای مجموعه ظاهر شد و صداپیشه او درست مانند دیگر حضورهای او در این دهه آقای مایکل بل بود. او در ایپزود Bubble, Bubble, Oil and Trouble حضور داشت و اسپایدرمن سعی کرد جلوی او را در سرقت یک سری سنگ های قیمتی نایاب بگیره که اولش ناموفق بود ولی وقتی رد او را گرفت فهمید از سنگ ها استفاده کرده تا قابلیت های خود را افزایش دهد که موجب غافلگیری اسپایدرمن شد. دکتر اختاپوس سپس سعی کرد نفت جهان را به سرقت ببرد ولی در نهایت اسپایدرمن جلویش را گرفت. درسته حضور او در این اپیزود با ضعف هایی همراه بود ولی بهترین حضور او در دنیای انیمیشن دهه 80 میلادی به حساب می آید و از دو سریال قبلی بهتر بود.

 

11- مرد عنکبوتی (1970-1967)

 مرد عنکبوتی (1970-1967)

همانطور که حتما اطلاع دارید نخستین حضور دکتر اختاپوس در خارج از دنیای کمیک بوک در نخستین سریال کارتونی مرد عنکبوتی که در دهه 60 میلادی ساخته شد، اتفاق افتاد. صداپیشه او «ورنون چاپمن» بود و در چندین اپیزود ظاهر شد و تهدید نسبتا بزرگی هم برای اسپایدرمن بود. در ایپزودی به نام The Power of Dr. Octopus ، اسپایدرمن وارد آزمایشگاه مخفی او شد و نقشه اش را برای نابودی نیویورک خنثی کرد. در اپیزود The Terrible Triumph of Dr. Octopus، او سلاحی به نام Nullifier را دزدید و دو بار هم با اسپایدرمن جنگید تا اینکه در نهایت از او شکست خورد.

 

10- آثار لگویی

 كارتون لگویی  Lego Marvel Super Heroes: Maximum Overload

مرد عنكبوتی چندین بار در كارتون لگویی ظاهر شده است که اولین آن Lego Marvel Super Heroes: Maximum Overload نام داشت. در این انیمیشن علاوه بر مرد عنكبوتی، «دكتر اختاپوس»، «ونوم» و  جی. جونا جیسمون  هم حاضر بودند.  چیز خاصی نمیشه درباره حضور دکتر اختاپوس در این انیمیشن گفت جز اینکه ظاهر جالبی داشت و مثل دیگر خبیث ها تحت تاثیر کنترل ذهنی لوکی قرار گرفت. دکتر اختاپوس همچنین در بازی Lego Marvel Superheroes و قسمت دوم آن حضور داشت و یکی از شخصیت های قابل بازی و همچنین یکی از باس ها بود که باید باهاش میجنگیدید.

 

9-  Spider-Man 2: The Gme (2004)

مبارزه نهایی با «دکتر اختاپوس» در بازی Spider-Man 2

بازی مردعنکبوتی 2 که سال 2004 و براساس فیلم شاهکار "اسپایدرمن 2" توسط شرکت Activision منتشر شد هنوزم یکی از برترین بازی های اقتباس های شده از روی شخصیت های کمیک بوکی به حساب میاد (البته نسخه ای که برای کنسول های PS2، Xbox و GameCube عرضه شد) برای هواداران اسپایدرمن تاریخی بود چون برای اولین بار میتونستید همزمان در آسمان و روی زمین اسپایدرمن را کنترل کنید (میتونید اینجا درباره ی این بازی اطلاعات خوبی بدست بیاورید). در این بازی چند باس فایت بود که مربوط به خبیث هایی میشد که در فیلم حضور نداشتند (این مقاله را بخوانید) ولی کاملاً مشخصه که شخصیت خبیث اصلی داستان، دکتر اختاپوس بود که آلفرد مولینا (بازیگر نقش دکتر اختاپوس در فیلم "مردعنکبوتی 2") به جایش حرف میزد. در طول بازی چند بار باید با دکتر اختاپوس روبرو میشدید. اولین آنها در بانک بود که پیتر پارکر و زن عمویش هم در آنجا بودند و شاهد نبردی بین اسپایدرمن و دکتر اختاپوس بودیم که به گروگان گرفته شدن زن عمو مِی ختم میشد. دومین آنها نیز روی قطار مترو اتفاق میفتاد که سکانس هیجان انگیز فیلم را تداعی میکرد و در انتها مردعنکبوتی باید قطار پر از مسافر را نجات میداد (البته در بازی نحوه ی متوقف کردن قطار با فیلم متفاوت بود!). و البته در مرحله ی آخر هم باید برای آخرین بار با دکتر اختاپوس در انبار متروکه مبارزه میکردید که نبرد آسانی نبود. چون اولش باید 9 سوئیچ مربوط به رآکتور فوزونی را از کار می انداختید تا سپر محافظتی دور دکتر اختاپوس غیر فعال بشه تا بتونید باهاش بجنگید. جنگیدن با او هم در جا خالی دادن های به موقع از بازوهای مرگبار دکتر اختاپوس به لطف حس عنکبوتی خلاصه میشد که کار راحتی نبود و بعدشم زمین گیر کردن دکتر اختاپوس و مشت زدن به او. منتهی نسبت به دفعات قبل فضای بیشتری در اختیار دکتر اختاپوس قرار داشت و باعث میشد تا حریف سرسخت تری بشود. از نکات جالب این باس فایت این بود که مردعنکبوتی بدون ماسک مبارزه میکرد تا درست مثل فیلم، هویت مخفی او برای دکتر اختاپوس و مری جین واتسون (که گروگان گرفته شده بود) آشکار گردد!

 

8- مرد عنکبوتی مارول (2017 تا به امروز)

مرد عنکبوتی مارول (2017 تا به امروز)

در جدیدترین سریال کارتونی اسپایدرمن که پخش آن از سال 2017 تا به امروز از شبکه Disney XD ادامه داشته، بسیاری از دشمنان معروف مرد عنکبوتی به صورت نوجوان به تصویر کشیده شده و به قول معروف de-age شده اند تا با فضای علمی دبیرستان پیتر پارکر همخوانی داشته باشند. اتو اکتاویوس هم همین طور بود ولی با بقیه فرق داشت زیرا همچنان یکی از معلمین نابغه پیتر بود. در واقع این نسخه از دکتر اختاپوس یک نابغه مغرورِ 19 ساله است که صداپیشه آقای Scott Menville می باشد. پس از اینکه بازوان فلزی او در یک حادثه آزمایشگاهی به ستون فقراتش جوش خورد، سعی کرد با اسپایدرمن همکاری کنه و یک قهرمان باشه ولی در نهایت به خباثت روی آورد و نسخه خاص خودش از "شش خبیث" را شکل داد. در این سریال ما همچنین شاهد اقتباس داستان معروف "مرد عنکبوتی برتر" بودیم که در آن دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن پیتر پارکر میشه!

 

7- مرد عنکبوتی (کنسول PS1)


دکتر اختاپوس از اواسط دهه 80 میلادی در اکثر بازی های رایانه ای ساخته شده از روی اسپایدرمن حضور داشته است ولی برجسته ترین حضور او تا ابتدای قرن بیست و یکم در بازی موفق و مشهور اسپایدرمن برای کنسول PS1 بود که سال 2000 منتشر شد. ظاهر او از "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" برداشته شده بود و حتی صداپیشه اش نیز آقای «افرم زیمبالیست جونیور» بود که در این سریال به جای دکتر اختاپوس حرف زده بود. او را میتوان شخصیت خبیث اصلی بازی به حساب آورد که به کمک «کارنیج» میخواست همه را در شهر به سیمبیوت تبدیل سازد ولی هر دوی آنها در نهایت از اسپایدرمن شکست خوردند. در ضمن در مرحله پایانی بازی او با سیمبیوت کارنیج ترکیب شد و هیولای اختاپوسی (Monster Ock) به وجود آمد (!) ولی پس از مرحله ای نفس گیر که باید از دستش فرار میکردید به حالت عادی خودش برگشته و توسط پلیس دستگیر شد.

 

6- مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

 مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

دکتر اختاپوس (با صدای «تام کِنی») در سریال طولانی مدت "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) حضور یافت ( و همچنین در یکی از اپیزودهای سریال "هالک و مامورین ا.س.م.ش"). او در اشکال و ظاهرهای مختلف در این سریال ظاهر شد که به دنیای کمیک اشاره داشت ولی شاهد نسخه منحصر به فردی از او نیز بودیم. او در حالی که برای "آسکورپ" کار میکرد به طور کامل در یک حادثه فلج و مجبور شد بر بازوان مکانیکی خودش تکیه کند و از آنجائیکه جسمش در طول سریال اوضاع وخیم تری پیدا کرد، ظاهرش هم حیوانی تر شد. او در این سریال یکی از خبیث های اصلی بود که البته در خلق ویلن های دیگری مثل ونوم نیز نقش داشت. به طور مثال در طول فصل اول به درخواست نورمن آزبورن، خبیث های دیگری را می فرستاد سراغ اسپایدرمن تا DNA اش را به دست بیاورند و در یکی از آزمایشات خود روی همین DNA بود که ونوم پدید آمد. در فصل دوم هم "شش خبیث" را تشکیل داد و در فصل سوم هم با «لوکی» متحد شد تا ارتشی از هیولاهای سیمبیوتی درست کند و در فصل چهارم هم به سمت «هایدرا» رفت و ...

 

5- اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی (2018)

سال 2018 مصادف شد با اکران انیمیشن سینمایی و اسکار گرفته Spider-Man: Into Spider-Verse که در آن برای اولین بار شاهد حضور سینمایی مایلز مورالز و تعدادی دیگر از عنکبوتی ها بودیم.دکتر اختاپوس دانشمند ارشد الکمکس بود و به کینگ پین کمک میکرد تا ماشین میان بُعدی بسازه و البته وقتی پیتر پارکر چاقالو و مایلز به مقر الکمکس نفوذ کردند، متوجه شد و به تعقیب اونا پرداخت. این دکتر اختاپوسِ مونث (با صداپیشگی «کاترین هان») درست مثل نسخه دنیای اصلی باهوش بود ولی بازوان او بیشتر به نظر ارگانیک می آمدند تا رباتیک و البته به نظرم ظاهرش هم فوق العاده بود. البته در کمیک های اسپایدرمن سابقه داشته که دکتر اختاپوس مونث داشته باشیم. مثلا «لیدی اختاپوس» (Lady Octopus)   که اسم واقعی اش هست «كارولین ترینر(Carolyn Trainer)  و بیشتر به عنوان یكی از دشمنان خطرناك دختر عنكبوتی (Spider-Girl) در دنیای شماره 982 شناخته میشودخانم ترینر در جدیدترین انیمیشن سریالی/تلویزیونی اسپایدرمن هم حضور داره (عکسش اینجاست). و البته از یاد نبریم که پیشتر نیز در بازی "اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته" (Spider-Man: Shattered Dimensions)  یک وِرژن مونث از دکتر اختاپوس دیده بودیم که با مرد عنکبوتی 2099 میجنگید و اتفاقا شباهت زیادی هم با الیویا اکتاویس در انیمیشن "سفر به درون دنیای عنکبوتی" داشت چون دانشمندی بود که برای الکمکس کار میکرد (البته اسم ایشون «سرینا پاتال» بود).

 

4- مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

دهه‌ی ۹۰ میلادی یک رنسانس برای انیمیشن‌های کمیکی محسوب می‌شود. در اون دوران کمیک‌دوستان شانس این رو داشتند تا آثار فاخری مثل ایکس‌من، بتمن، و لیگ عدالت را داشته باشند. در این بین سریال "مرد عنکبوتی، مجموعه کارتونی"  هم از این قاعده مستثنی نبود. در طی این سری تقریبا اکثر خبیث‌ها و دشمنان اصلی اسپایدرمن حضور داشتند و دکتر اختاپوس هم با ظاهری نسبتا متفاوت پا به این انیمیشن نهاد. او که کاستومی زرهی و مدرن به خود گرفته بود با همان ترکیب رنگی سبز و زرد ظاهر شد و بینندگان مشتاق دیدن نبرد او با مردعنکبوتی بودند. کلا دکتر اختاپوس از اصلی ترین خبیث های این سریال بود. اکتاویوس قبل از آن حادثه ای که به دکتر اختاپوس تبدیلش کرد از معلمین پیتر پارکر بود و لهجه غلیظ آلمانی هم داشت که باعث میشد از نسخه های قبلی در دنیای انیمیشن مجزا بشه. او همچنین گروه "شش بدجنس" را تشکیل داد (چرا "شش بدجنس"؟ این مقاله را بخوانید!).

 

3- مرد عنکبوتی خارق العاده (2009-2008)

سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" در سال 2008 و از شبکه متعلق به کمپانی وارنر یعنی WB Kids روی آنتن رفت و متاسفانه فقط برای دو فصل و ۲۶ قسمت به طول انجامید. این سریال با موفقیت بهترین المان های کلاسیک و مدرن تاریخچه غنی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک و حتی سینما را به تصویر کشید و البته که دکتر اختاپوس در آن حضور داشت. شاید بتوان ادعا بهترین صداپیشگی برای این شخصیت را در این سریال شاهد بودیم که توسط بازیگر کارکشته ای به نام «پیتر مک‌نیکول» انجام شد. دکتر اختاپوس ابتدا یکی از کارمندان آسکورپ دیده شد که برای نورمن آزبورن کار میکرد و وظیفه اش خلق ابرشرور ها بود ولی طبق معمول حادثه ای باعث شد تا به خباثت روی بیاره. برای اولین بار در این سریال بود که به طو رمستقیم اشاراتی به کودکی سخت او شد که باعث شده بود دارای عقده هایی بشه. همچنین برای اولین بار شاهد بودیم که داستان معروف و کلاسیکی که مرد عنکبوتی زیرآوار گیر میکنه و با دکتر اختاپوس میجنگه در این سریال مورد اقتباس قرار گرفت. در مجموع حضور دکتر اختاپوس بسیار موثر بود و او تهدید بزرگی برای مرد عنکبوتی بود و مشخص بود برایش برنامه های زیادی دارند که متاسفانه با کنسل شدن نابهنگام سریال مجالی برای پرداختن به آنها پیدا نشد. یه تغییر جالبی که در قدرت های او به وجود آورده بودند این بود که بازوان او باید شارژ میشدند و اگر برای چند ساعت بدون وقفه ازشون استفاده میکرد از کار می افتادند!

 

2- بازی مرد عنکبوتی کنسول PS4

استودیوی "اینسومنیاک گیمز" توانست بهترین اقتباس گیمینگ تمام دوران را از اسپایدرمن تحت عنوان Marvels' Spider-Man برای کنسول PS4 تحویل گیمرها بدهد. تمامی الِمان‌های بازی مثل طراحی گیم‌پلی و شخصیت‌پردازی‌ها به معنای واقعی کلمه پِرفکت و عالی بودند، ولی عاملی که تا این حد توانست این اثر فاخر را جذاب کند داستان بازی بود. گیمرها باید به آرامی سیر تبدیل شدن اتو اکتاویوس از بهترین مربی پیتر به بزرگترین دشمنش را نظاره می‌کردند. در مجموع شخصیت پردازی دکتر اختاپوس استثنایی و بسیار سمپاتیک بود و میتوان گفت در کنار فیلم "مرد عنکبوتی 2" بهترین اقتباس صورت گرفته از روی این شخصیت را در خارج از دنیای کمیک به ما داد. همچنین طرح و رنگ لباس و کاستوم او حس غریبی را در مخاطب ایجاد می‌کرد چرا که این همان لباسی بود که او با آن به آزمایشات علمی‌اش می‌پرداخت و جدای از آن، به طور زیرپوستی سعی داشت تا یادآور لباس کلاسیک این شخصیت و شناساندن آن به افرادی که با او آشنایی نداشتند هم بشود. خلاصه این بهترین کاستوم او در تمام عرصه‌های حضورش بود . William Salyers صداپیشه فوق العاده کهنه کاری است که در بسیاری انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی و مارول حرف زده و گیمرها را هم با صدای خودش در بازی های Mass Effect مجذوب خودش کرده. کار او در این بازی واقعا سخت بوده چون باید جای شخصیتی حرف میزده که اولش به نظر میاد آدم خوبیه ولی در نهایت خبیث بزرگی میشه. انصافا هم با صدای خودش به خوبی از عهده این کار برآمد. مخصوصا در اون سکانس درخشان نهایی و اون دیالوگ فوق العاده ای که وقتی زمین گیر شده بود با پیتر پارکر انجام داد.

 

1- مرد عنکبوتی 2 (2004)

دکتر اختاپوس

فیلم مرد عنکبوتی 2 کامل ترین فیلم کمیک بوکی تاریخ سینماست. در این مورد شکی نیست. ویلین داستان  یعنی اتو اکتاویوس ملقب به دکتر اختاپوس (با بازی «آلفرد مولینا») می باشد که بخش اعظمی از این موفقیت را یدک کشید. سازندگان به خوبی از این شخصیت، یک خبیث سمپاتیک و کم نقص ساختند. دانشمندی که در کنار کار هاش، یک زندگی معمولی در کنار همسرش داره. که بعد از کار بر روی پروژه علمی خودش در اثر حادثه ای اتفاقی به دکتر اختاپوس تبدیل می شود و تغییر می کند. روند تغییر او از شخصی مهربان و آرام به دکتر اختاپوس شرور بسیار باور پذیر است و رابطه ای که با پیتر داشت بعد ها دشمنی اونارو جذاب تر کرد. «سم ریمی» و عوامل داستان یک ظاهر شگفت انگیز از دکتر اختاپوس خلق کردند، به خصوص برای حدودا 20 سال پیش. دکتر اختاپوس جلوه ظاهری مجذوب کننده ای داشت. بازوان مکانیکی بسیار واقعی او را واقعا نمیشه از یاد برد. شاید بشه بزرگترین ویژگی این ویلین در فیلم را سمپاتیک بودنش دانست. او ویلین عمیقی بود که باهاش همذات پنداری می کردیم. در حقیقت یک ویلین باید اینگونه باشد. با هدف جلو برود و ما بتونیم باهاش ارتباط برقرار کرده و براش دلسوزی کنیم. او صد در صد بهترین ویلین آثار سینمایی مرد عنکبوتیه و هنوزم رو دست نداره. و البته لباس و شخصیت پردازی معرکه دکتر اختاپوس در شاهکاری دیگر به نام "راهی به خانه نیست" دست نخورده باقی ماند. این نشان میدهد او در "اسپایدرمن 2" چقدر موثر و خوب بود و اینکه چرا دکتر اختاپوس تا الان به عنوان یکی از نمادین ترین خبیث های مارول شناخته میشود.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 باس فایت (BOSS FIGHT) برتر در بازی های مردعنکبوتی

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 نسخه عجیب و غریب از "دکتر اختاپوس" در دنیای کمیک !

قسمت آخر بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد + لینک دانلود

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن خودش را از زیر آوار خلاص میكند!

سری جدید کمیک "مرد عنکبوتی برتر" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد  

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: دكتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS)

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن بازوان «دکتر اختاپوس» را جدا میکند!

5 مبارزه برتر مرد عنكبوتی با دكتر اختاپوس

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" به زبان فارسی

قسمت آخر بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد + لینک دانلود

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

کمیک "اختاپوس برتر" (SUPERIOR OCTOPUS) ترجمه شد + لینک دانلود

10 لباس برتر دکتر اختاپوس

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول  

نقد شماره 700 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز"

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

عكس های فوق العاده از «دكتر اختاپوس» 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1400-01-19 12:02
محشر بود آقای ترابی ;-) ... دکتر اختاپوس مرد عنکبوتی ۲ و مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی عالی بود :-)
آقای ترابی لطفا برای گرین گابلین هم بنویسید... تشکر ;-)
نقل قول کردن
mobin rz
#2 mobin rz 1400-01-19 12:32
ممنون از رتبه بندی خوبتون
من قبلا یکی از رویاهام این بود که بازوهای دکتر اختاپوس رو داشته باشم و باهاش هرکاری که بخوام انجام بدم
راستش من ظاهر نسخه ی مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست دارم یه جورایی شبیه لوله جار برقی میمونن و اون تا شدن جالبشون منو یاد کاراگاه گجت مینداخت
و مهم ترین نکته ای که آلفرد مولینا رو دوست دارم اینه که قبل از تبدیل شدن به دکتر اختاپوس خیلی مهربون و دوست داشتنی به نظر میومد و ادم از دیدن اینکه به شهر حمله کنه ناراحت میشه
ولی آخر نفهمیدم چرا بازوها ذهنشو کنترل میکردن شاید مشکل از دوبله ی تلوزیون بود.
راستی آقای ترابی یه عذر خواهی بابت اسپم میکنم
میخواستم بپرسم تریلر جوخه ی انتحار جیمزگان رو دیدین؟نظرتون چیه در موردش؟برنامه ای براش دارین؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1400-01-19 13:00
سلام

خیلی ممنون استاد مقاله کاملا کامل و عالی بود
بعضی هارو میدونستم بعضی هارو نه
۳ تای اول کاملا میشد حدس زد مورد اول رو که دیگه استاد خودشون با اون لحن جذابشون توضیح دادن.

بازم دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#4 Mr. Doctor 1400-01-19 13:01
خیلی عالی بود استاد
خسته نباشید
میشه گفت اگه بهترین ویلن اسپایدی نباشه(که قطعا این عنوان مال نورمنه)،رتبه دوم رو در این بین داره
کمیک های مردعنکبوتی برتر هم خیلی باحال و جذاب بودن،البته بیشتر سری دومش
شماره اول هم قطعا شایسته فیلم مردعنکبوتی2 هست
عالی و بی نقص بود واقعا
البته حیف که من از تجربه نسخه شماره 2 از این لیست جا موندم :cry:
در ضمن خیلی دوست دارم که در انیمیشن به دنیای عنکبوتی2 شاهد یه نسخه از مردعنکبوتی برتر باشیم،بنظرم خیلی خفن میشه
ممنون از شما
نقل قول کردن
Psparsa21
#5 Psparsa21 1400-01-19 13:23
مطلب محشری بود.من :lol: با نسخه مجموعه کارتونی و مرد عنکبوتی خارق العاده و ورژن سم ریمی خیلی خاطره دارم ورژن های سفر به دنیای عنکبوتی و ps4 هم خاص ترین دکتر اختاچوس هایی بودن که اخیرا دیدم 8) .امیدوارم استودیو مارول هم بتونه نسخه خوبی از دکی رو تقدیممون کنه. :lol:
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-01-19 13:31
سلام استاد ترابی ممنون بابت مقاله
مقاله خیلی خوب بود.
واقعا چه اقتباس های زیاد و باحالی برای دکتر اختاپوس درست کرده اند.
من از مورد های ۱ و ۳ و ۴ خوشم میاد.
راستی در مورد ۴ رنسانس یعنی چی؟

واقعا بازی آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس بی نظیره.
در کل مقاله عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-01-19 13:54
سلام
ممنون بابت مقاله.
دکتر اختاپوس ویلنی هست که توی دنیای کمیک یکی از سمپاتیک ترین ویلن ها. نه فقط چون بازو های مکانیکی بهش وصل شده، چون دوران کودکی بسیار سختی داشته و هر کس که بخواد دکتر اختاپوس رو اقتباس کنه، ناچار هست که یک ویلن سمپاتیک درست کنه. دکتر اختاپوس در اغلب اقتباس های موفقش یک ویژگی ثابت داشته اما هیچ وقت قدیمی نمیشه: دانشمند موفق و مغروری که به واسطه حادثه بد و دوران کودکی سختی که داشته از عرش و یک انسان بودن به فرش میرسه.
( یعنی مثلا بر عکس دکتر استرنج. ) این شخصیت در داستان های زیبایی هم حضور داشته مثل داستانی که اسپایدی بازو هاش رو ازش جدا میکنه اما یقینا بهترین حضور او مربوط میشه به شماره های ۳۱ تا ۳۳ از سری اول کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که در اون اسپایدی زیر آوار گرفتار میشه.
سریال مرد عنکبوتی خارق العاده یعنی تمام المان های اسپایدی. واقعا اگر یک دلیل برای تنفر از مارول داشته باشم کنسل کردن این سریاله. ( که رقابت تنگاتنگی باکمیک" یک روز بیشتر" داره! )
دکتر اختاپوس اینجا اول معرفی میشه و کم کم سیر خبیث بودن رو طی میکنه. ما اولش با کسی رو به رو میشیم که وقتی اتو اکتاویوس بود کسی تحویلش نمیگرفت و رئیسش هم یعنی نورمن آزبورن با او بد رفتاری میکرد و مجبور کرد سر دوستش یعنی آدرین تومز رو کلاه بذاره. وقتی که به قدرت های دکتر اختاپوس میرسه، حالا دیگه میتونه یک خبیث تمام عیار باشه و بر خبیث های شهر سروری کنه! وقتی که دیگه تحملش سر میرسه و آدم باور میکنه که این شخصیت به یک خبیث تبدیل شده. نکته ای که درباره لباسش هم وجود داشت باعث شد ما دلیل بعضی از خباثت های کوچک ترش رو بفهمیم. ( برای به دست آوردن شارژ بازوانش)
توی بازی زیبا مرد عنکبوتی ps4 دکتر اختاپوس ویلن بسیار تاثیر گذاری بود. راستش رو بخواید من همه حرف هایی که با پیتر میزد رو متوجه نشدم یعنی بیشترش رو میفهمیدم ولی انگلیسیم اونقدر خوب نیست که بتونم متوجه همش بشم ولی اصلا نیازی نبود. چون واقعا دیدن و حرکات و نحوه حرف زدن این شخصیت هم معلوم بود که کیه و قراره بعدا به چی تبدیل بشه. مشکلی که با نورمن آزبورن داره اون رو به سمت خباثت میکشونه و میخواد ازش انتقام بگیره. دکتر اختاپوس ظاهر بسیار زیبا و در عین حال تهدید آمیزی هم داره. البته از دن اسلات هم انتظار میرفت که برای دکی سنگ تموم بذاره چون فکر کنم همه میدونیم چه ارادتی بهش داره. باس فایتی که در آخر بازی باید باهاش رو به رو بشیم و دکتر اختاپوس توش هست و باید باهاش بجنگیم واقعا سخت و چالش بر انگیزه. یعنی میدونید سختیش به اینه که چند تا قلق داره که شما وقتی دو سه بار بازی متوجه شون میشی. مثلا وقتی ۳ تا وسیله سمتت پرتاب میکنه باید اولی و دومی رو بیخیال بشی و جاخالی بدی و بذاری رد بشن و سومی رو بزنی تو سر دکتر اختاپوس. چون مثلا اگر دومی رو بزنی هم سومی میخوره بهت هم دومی به دکتر نمیرسه و...
خب میرسیم به مرد عنکبوتی ۲. که از نظر بسیاری از کمیک باز ها بهترین فیلم کمیک بوکی هست. ( از نظر من هم هست ) شاید بشه گفت فیلم بسباری از موفقیتش رو مدیون ویلنش هست: دکتر اختاپوس! تصمیم ریمی برای اینکه در فیلم اول فقط از گرین گابلین استفاده کنه و دکتر اختاپوس رو بذاره برای فیلم دوم بسیار به نفعش شد. ( اصلا به نظرم توی یک فیلم کمیک بوکی فقط یک ویلن بزرگ باشه بهتره. یعنی مثلا ایده آل من این بود که اگر الکترو توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ نبود. یعنی یک خبیث کوچیک که مرد عنکبوتی باهاش مبارزه کنه و آدم با فضای فیلم آشنا بشه و یک خبیث بزرگ که ویلن اصلی فیلم باشه. تقریبا مثل شوالیه تاریکی. ) چون دکتر اختاپوس در بین اون همه نکته مثبت یکی از ستاره های بزرگ این فیلم بود. ما اولش با یک دکتر خیر خواه موجه میشیم که هوش و زکاوت پیتر رو تحسین میکنه. اما وقتی اون حادثه پیش میاد غم و ناراحتی هاش سر باز میزنن و یک ویلن بسیار باور پذیر میشه. تغییری که توی اوریجین او به وجود اومدن بسیار کار درستی بود. یعنی وجود همسرش و مرگ او در آزمایش اتو اکتاویوس که باعث میشه دکتر اختاپوس هم خودش رو مقصر بدونه هم غم بزرگی داشته باشه. ظاهر او هم فوق العاده بود و بازوانش حتی توی سال ۲۰۲۱ هم مدرن به نظر میرسه. اون کار آخری هم که انجام داد نشون میده که او تماما خبیث نبوده اما تربیت بد و مشکلاتی که براش به وجود اومده اون رو به این سمت کشونده. راستی حیفم میاد به اون صحنه ترسناکی که توی بیمارستان از خواب بیدار میشه و دست به طغیان میزنه اشاره نکنم چون واقعا ترستاک وزنش آمیز بود.
با تشکر
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

آقای ترابی لطفا برای گرین گابلین هم بنویسید... تشکر ;-)

صد در صد گرین گابلین توی سریال مرد عنکبوتی خارق العاده اوله.
نقل قول کردن
sirmgamer
#8 sirmgamer 1400-01-19 13:58
خیلی عالی بود
من خودم ps1 رو داشتم و الان دقیق دشمناش رو یادم نیست چون بازیش رو کامل نکردم و تا اونجایی که یادمه د قسمت بود بازیش و من قسمت یک رو نداشتم و چند سال پیش قسمت یک رو، روی گوشیم بازی کردم
دومین چیزی که خوب بود دکتر اختاپوس فیلم به درون دنیای عنکبوتی بود که من از بازو هاش خیلی خوشم میاد
و بهترینش که خودتون هم گفتید همون دکتر اختاپوس مرد عنکبوتی ۲ هستش
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1400-01-19 14:08
راستی آقای ترابی من چند روز پیش کتاب با ارزشتون (به همراه یه کتاب دیگه) رو خریدم و امروز به دستم رسید. واقعا خیلی براش زحمت کشیدید... واقعا بینظیره افتخار میکنم که در سایت شما فعالیت میکنم و همینطور افتخار میکنم که کتاب به این ارزشمندی رو خریدم واقعا سیر تا پیاز تاریخچه کمیک رو تحلیل کردین... فقط میتونم بگم که دمتون گرم بابت این همه انرژی و شکیبایی که برای این کتاب ها و مقالات کمیکی میزارید و همتی که صرف این آثار میکنید ، لایق بیشترین تقدیرهاست.

uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
P.B.P
#10 P.B.P 1400-01-19 16:21
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی من چند روز پیش کتاب با ارزشتون (به همراه یه کتاب دیگه) رو خریدم و امروز به دستم رسید. واقعا خیلی براش زحمت کشیدید... واقعا بینظیره افتخار میکنم که در سایت شما فعالیت میکنم و همینطور افتخار میکنم که کتاب به این ارزشمندی رو خریدم واقعا سیر تا پیاز تاریخچه کمیک رو تحلیل کردین... فقط میتونم بگم که دمتون گرم بابت این همه انرژی و شکیبایی که برای این کتاب ها و مقالات کمیکی میزارید و همتی که صرف این آثار میکنید ، لایق بیشترین تقدیرهاست.

uupload.ir/.../...

سلام دوست عزیز اگر امکانش هست میشه به من هم بگید این کتاب رو چگونه تهیه کردید؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1400-01-19 17:06
به نقل از P.B.P:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی من چند روز پیش کتاب با ارزشتون (به همراه یه کتاب دیگه) رو خریدم و امروز به دستم رسید. واقعا خیلی براش زحمت کشیدید... واقعا بینظیره افتخار میکنم که در سایت شما فعالیت میکنم و همینطور افتخار میکنم که کتاب به این ارزشمندی رو خریدم واقعا سیر تا پیاز تاریخچه کمیک رو تحلیل کردین... فقط میتونم بگم که دمتون گرم بابت این همه انرژی و شکیبایی که برای این کتاب ها و مقالات کمیکی میزارید و همتی که صرف این آثار میکنید ، لایق بیشترین تقدیرهاست.

uupload.ir/.../...

سلام دوست عزیز اگر امکانش هست میشه به من هم بگید این کتاب رو چگونه تهیه کردید؟

سلام. من از دیجی کالا خریدمش... الان هم موجوده... ۴۵ هزار تومنه ;-)
نقل قول کردن
heyramin
#12 heyramin 1400-01-19 19:39
مقاله خوب بود
درمورد دکتر اختاپوس (مردعنکبوتی 2) ایده ی اینکه بازو های مکانیکی باعث تغییر فکر شخصیت بشن برای من جالب بود و تا جایی که اطلاع دارم جدید
میتونه قابل باور تر بشه اینکه یه شخصیت مهربون باهوش و دلسوز چطور فقط با بدست اوردن چهار تا بازو خبیث میشه!
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1400-01-19 20:01
به نقل از heyramin:
مقاله خوب بود
درمورد دکتر اختاپوس (مردعنکبوتی 2) ایده ی اینکه بازو های مکانیکی باعث تغییر فکر شخصیت بشن برای من جالب بود و تا جایی که اطلاع دارم جدید
میتونه قابل باور تر بشه اینکه یه شخصیت مهربون باهوش و دلسوز چطور فقط با بدست اوردن چهار تا بازو خبیث میشه!


داداش فکر کنم از ارجین دکی اوکی توی دنیای کمیک خبر نداری چون:
هیشکی نگفته ایشون دلسوز و مهربون بودن!!
و با به دست اوردن ۴ تا بازو خبیث نشد!!!! بلکه درحال انجام آزمایشی بود روی مواد شیمیایی و پرتوزا که یهو یه اشتباهی باعث انفجار میشه و مغزش آسیب میبینه و بازو ها هم بهش میچسبن!!! درواقع آسیب مغزی باعث دیوونه شدنش میشه نه ۴ تا بازو.
نقل قول کردن
Agent bishop
#14 Agent bishop 1400-01-19 22:24
دکتر اختاپوس از ویلین های محبوب من نیست ولی تو داستان های فوق‌العاده ای بوده .
به نظرم هیچ کس مثل استنلی نمی‌تونست دکتر اختاپوس رو بنویسه یعنی تو همون شماره ۳ مردعنکبوتی شگفت انگیز که دکتر اختاپوس بعد از حادثه تو بیمارستان بیدار شد قشنگ میشه بدبینی ، اشتباه بینی و مغروریت دکتر اختاپوس رو خواند و حس کرد که این نبوغ استنلی رو می‌رسونه .
آلفرد مولینا که عالی بود در نقش دکتر اختاپوس و امیدوارم دوباره بتونیم این شخصیت رو در همین سطح و بدون هیچ گونه افت تو فیلم جدید مرد عنکبوتی ببینیم .
تو انیمیشن هم از همه بیشتر از دکتر اختاپوس مجموعه کارتونی خوشم میاد انگار تو اون انیمیشن دکتر اختاپوس تهدید بیشتری نسبت به بقیه دشمنان و مبارزات جالب تری با مردعنکبوتی داشت . دکتر اختاپوس مردعنکبوتی خارق‌العاده هم درست مثل کمیک ها بعد از مدتی تبدیل به رئیس گروه خلافکار ها شد که خوب این مورد رو در سری های دیگر ندیدیم .
درمورد گیم هم من به خاطر علاقه نداشتن زیاد به گیم ( البته به جز pes و gta ) در مورد مورد دو زیاد اطلاعات و شناخت ندارم ومورد هفت رو در موبایل بازی کرده بودم و یادمه هیچ وقت نتونستم مرحله ای که دکتر اختاپوس و کارنیج باهم ترکیب میشن و تو یک راهرو دنبال مردعنکبوتی میفتن رو رد کنم و اگر کسی می دونه ته اون بازی چی میشه اینجا بگه .
در آخر هم تشکر میکنم از آقای ترابی بابت این مقاله
نقل قول کردن
Agent bishop
#15 Agent bishop 1400-01-19 22:29
به نقل از mobin rz:
ممنون از رتبه بندی خوبتون
من قبلا یکی از رویاهام این بود که بازوهای دکتر اختاپوس رو داشته باشم و باهاش هرکاری که بخوام انجام بدم
راستش من ظاهر نسخه ی مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست دارم یه جورایی شبیه لوله جار برقی میمونن و اون تا شدن جالبشون منو یاد کاراگاه گجت مینداخت
و مهم ترین نکته ای که آلفرد مولینا رو دوست دارم اینه که قبل از تبدیل شدن به دکتر اختاپوس خیلی مهربون و دوست داشتنی به نظر میومد و ادم از دیدن اینکه به شهر حمله کنه ناراحت میشه
ولی آخر نفهمیدم چرا بازوها ذهنشو کنترل میکردن شاید مشکل از دوبله ی تلوزیون بود.
راستی آقای ترابی یه عذر خواهی بابت اسپم میکنم
میخواستم بپرسم تریلر جوخه ی انتحار جیمزگان رو دیدین؟نظرتون چیه در موردش؟برنامه ای براش دارین؟


پشت گردنش یک نوع وسیله ای بود که باعث میشد دکتر اختاپوس اون بازو ها رو کنترل کنه ولی بعد از اون حادثه اون وسیله از بین رفت برای همین رابطه بین بازوان و دکتر اختاپوس از کنترل یک طرفه تبدیل به یک نوع رابطه دو طرفه شد که میتونستن فکر هم رو بخونند .
نقل قول کردن
mobin rz
-1 #16 mobin rz 1400-01-20 05:27
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mobin rz:
ممنون از رتبه بندی خوبتون
من قبلا یکی از رویاهام این بود که بازوهای دکتر اختاپوس رو داشته باشم و باهاش هرکاری که بخوام انجام بدم
راستش من ظاهر نسخه ی مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست دارم یه جورایی شبیه لوله جار برقی میمونن و اون تا شدن جالبشون منو یاد کاراگاه گجت مینداخت
و مهم ترین نکته ای که آلفرد مولینا رو دوست دارم اینه که قبل از تبدیل شدن به دکتر اختاپوس خیلی مهربون و دوست داشتنی به نظر میومد و ادم از دیدن اینکه به شهر حمله کنه ناراحت میشه
ولی آخر نفهمیدم چرا بازوها ذهنشو کنترل میکردن شاید مشکل از دوبله ی تلوزیون بود.
راستی آقای ترابی یه عذر خواهی بابت اسپم میکنم
میخواستم بپرسم تریلر جوخه ی انتحار جیمزگان رو دیدین؟نظرتون چیه در موردش؟برنامه ای براش دارین؟


پشت گردنش یک نوع وسیله ای بود که باعث میشد دکتر اختاپوس اون بازو ها رو کنترل کنه ولی بعد از اون حادثه اون وسیله از بین رفت برای همین رابطه بین بازوان و دکتر اختاپوس از کنترل یک طرفه تبدیل به یک نوع رابطه دو طرفه شد که میتونستن فکر هم رو بخونند .

اینو میدونم ولی اون بازو ها به نظر نوعی روبات معمولی میومدن حتی هوش مصنوعی هم نداشتن پس چطور رو مغزش تاثیر گذاشتند؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#17 Ehsan Spider 1400-01-20 11:28
به نقل از mobin rz:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mobin rz:
ممنون از رتبه بندی خوبتون
من قبلا یکی از رویاهام این بود که بازوهای دکتر اختاپوس رو داشته باشم و باهاش هرکاری که بخوام انجام بدم
راستش من ظاهر نسخه ی مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست دارم یه جورایی شبیه لوله جار برقی میمونن و اون تا شدن جالبشون منو یاد کاراگاه گجت مینداخت
و مهم ترین نکته ای که آلفرد مولینا رو دوست دارم اینه که قبل از تبدیل شدن به دکتر اختاپوس خیلی مهربون و دوست داشتنی به نظر میومد و ادم از دیدن اینکه به شهر حمله کنه ناراحت میشه
ولی آخر نفهمیدم چرا بازوها ذهنشو کنترل میکردن شاید مشکل از دوبله ی تلوزیون بود.
راستی آقای ترابی یه عذر خواهی بابت اسپم میکنم
میخواستم بپرسم تریلر جوخه ی انتحار جیمزگان رو دیدین؟نظرتون چیه در موردش؟برنامه ای براش دارین؟


پشت گردنش یک نوع وسیله ای بود که باعث میشد دکتر اختاپوس اون بازو ها رو کنترل کنه ولی بعد از اون حادثه اون وسیله از بین رفت برای همین رابطه بین بازوان و دکتر اختاپوس از کنترل یک طرفه تبدیل به یک نوع رابطه دو طرفه شد که میتونستن فکر هم رو بخونند .

اینو میدونم ولی اون بازو ها به نظر نوعی روبات معمولی میومدن حتی هوش مصنوعی هم نداشتن پس چطور رو مغزش تاثیر گذاشتند؟


باید بری اون صحنه فیلم که از بازو هاش رو نمایی میکنه ببینی!
درواقع از این بازو ها که بهشون میگه دستیار تعریف میکنه و نحوه کارشونو توضیح میده مثلا میگه از طریق یه رشته عصبی مستقیم به مغز من متصل هستن. بعد یکی از تماشا گر ها میپرسه: اگه هوش مصنوعی اینا اینقدر قوی پس ممکنه به شما آسیب بزنه.
اونم میگه به این تراشه من اونارو کنترل میکنم جای اینکه اونا منو کنترل کنن!

پس نتیجه میگیریم هوش مصنوعی داشتن
نقل قول کردن
Agent bishop
#18 Agent bishop 1400-01-20 12:06
به نقل از mobin rz:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mobin rz:
ممنون از رتبه بندی خوبتون
من قبلا یکی از رویاهام این بود که بازوهای دکتر اختاپوس رو داشته باشم و باهاش هرکاری که بخوام انجام بدم
راستش من ظاهر نسخه ی مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست دارم یه جورایی شبیه لوله جار برقی میمونن و اون تا شدن جالبشون منو یاد کاراگاه گجت مینداخت
و مهم ترین نکته ای که آلفرد مولینا رو دوست دارم اینه که قبل از تبدیل شدن به دکتر اختاپوس خیلی مهربون و دوست داشتنی به نظر میومد و ادم از دیدن اینکه به شهر حمله کنه ناراحت میشه
ولی آخر نفهمیدم چرا بازوها ذهنشو کنترل میکردن شاید مشکل از دوبله ی تلوزیون بود.
راستی آقای ترابی یه عذر خواهی بابت اسپم میکنم
میخواستم بپرسم تریلر جوخه ی انتحار جیمزگان رو دیدین؟نظرتون چیه در موردش؟برنامه ای براش دارین؟


پشت گردنش یک نوع وسیله ای بود که باعث میشد دکتر اختاپوس اون بازو ها رو کنترل کنه ولی بعد از اون حادثه اون وسیله از بین رفت برای همین رابطه بین بازوان و دکتر اختاپوس از کنترل یک طرفه تبدیل به یک نوع رابطه دو طرفه شد که میتونستن فکر هم رو بخونند .

اینو میدونم ولی اون بازو ها به نظر نوعی روبات معمولی میومدن حتی هوش مصنوعی هم نداشتن پس چطور رو مغزش تاثیر گذاشتند؟


اشتباه میکنی اون بازو ها هوش مصنوعی پیشرفته داشتن و اون وسیله پشت گردن هم برای این بود که اون بازو ها مغز دکتر رو تحت تاثیر قرار ندن و دکتر بتونه اونا رو کنترل کنه .
نقل قول کردن
hassan91
#19 hassan91 1400-01-20 12:42
خیلی ممنون همچین مقاله‌ای جاش تو سایت خالی بود.

دکتر اختاپوس واقعا خوراک داستانهای کمیکیه. چرا که یک دانشمند و فیزیکدان تمام عیاره که رو پای خودش وایستاده و دوس داره هر چی کار تو دنیا هست به صورت علمی انجام بده. واسه همین میشه گفت که دکتر اختاپوس شخصیت بسیار کمال گرایی داره. وقتی هم که وارد جسم پیتر پارکر شد هم همینطور بود. کل نیویورک رو با عنکبوتهای رباتیش پر کرد تا خلافی صورت نگیره و بسیار به تکنولوژی تکیه میکرد. ولی چه فایده که وقتی با اذیتهای روحی و روانی گرین گابلین مواجه شد فهمید که مرد عنکبوتی بودن ورای این حرفاس و باید یک عاشق باشی.

خیلی کمه از یک شخصیت یکبار تو سینما اقتباس شده باشه و اونم عالی بوده باشه.

راستی من اون قسمتی رو که دکتر اختاپوس تو سریال کارتونی مرد عنکبوتی دهه ۶۰ حضور داره رو دیدم. نامصب چقد بازوهاش دراز بود. فکر کنم پنجاه متری کش میومد :lol:

خیلی خوشحال میشم اگه ببینم آلفرد مولینا دوباره نقش دکتر اختاپوس رو بازی کنه که قبلا هم خبرش اومد. ولی باید صبر کنیم تا ببینیم. چون ویلنهای زیادی هم تو این فیلم هستن امکان داره که خودش پشت قضایا باشه و شیش خبیث رو تشکیل بده. یه چیزی هم که خوشحالم میکنه اینه که MCU دوست داره ویلنی از مرد عنکبوتی بسازه که خطرش در حد اونجرز باشه.

به نقل از mobin rz:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mobin rz:
ممنون از رتبه بندی خوبتون
من قبلا یکی از رویاهام این بود که بازوهای دکتر اختاپوس رو داشته باشم و باهاش هرکاری که بخوام انجام بدم
راستش من ظاهر نسخه ی مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست دارم یه جورایی شبیه لوله جار برقی میمونن و اون تا شدن جالبشون منو یاد کاراگاه گجت مینداخت
و مهم ترین نکته ای که آلفرد مولینا رو دوست دارم اینه که قبل از تبدیل شدن به دکتر اختاپوس خیلی مهربون و دوست داشتنی به نظر میومد و ادم از دیدن اینکه به شهر حمله کنه ناراحت میشه
ولی آخر نفهمیدم چرا بازوها ذهنشو کنترل میکردن شاید مشکل از دوبله ی تلوزیون بود.
راستی آقای ترابی یه عذر خواهی بابت اسپم میکنم
میخواستم بپرسم تریلر جوخه ی انتحار جیمزگان رو دیدین؟نظرتون چیه در موردش؟برنامه ای براش دارین؟


پشت گردنش یک نوع وسیله ای بود که باعث میشد دکتر اختاپوس اون بازو ها رو کنترل کنه ولی بعد از اون حادثه اون وسیله از بین رفت برای همین رابطه بین بازوان و دکتر اختاپوس از کنترل یک طرفه تبدیل به یک نوع رابطه دو طرفه شد که میتونستن فکر هم رو بخونند .

اینو میدونم ولی اون بازو ها به نظر نوعی روبات معمولی میومدن حتی هوش مصنوعی هم نداشتن پس چطور رو مغزش تاثیر گذاشتند؟

چرا اتفاقا بازوهاش هوش مصنوعی داشت و واسه اینکه رو ذهنش تاثیر نذاره اون محافظ رو رو گردنش گذاشته بود که یکی از خبرنگارها هم ازش همین جریان پرسید. ولی تو اون حادثه اون محافظ نابود شد و ارتباط دو طرفه باهاش بوجود اومد که تو کامنت قبلی هم دوستمون همینو گفتن.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#20 AM SM BM SM 1400-01-20 14:02
به نقل از mobin rz:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mobin rz:
ممنون از رتبه بندی خوبتون
من قبلا یکی از رویاهام این بود که بازوهای دکتر اختاپوس رو داشته باشم و باهاش هرکاری که بخوام انجام بدم
راستش من ظاهر نسخه ی مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست دارم یه جورایی شبیه لوله جار برقی میمونن و اون تا شدن جالبشون منو یاد کاراگاه گجت مینداخت
و مهم ترین نکته ای که آلفرد مولینا رو دوست دارم اینه که قبل از تبدیل شدن به دکتر اختاپوس خیلی مهربون و دوست داشتنی به نظر میومد و ادم از دیدن اینکه به شهر حمله کنه ناراحت میشه
ولی آخر نفهمیدم چرا بازوها ذهنشو کنترل میکردن شاید مشکل از دوبله ی تلوزیون بود.


پشت گردنش یک نوع وسیله ای بود که باعث میشد دکتر اختاپوس اون بازو ها رو کنترل کنه ولی بعد از اون حادثه اون وسیله از بین رفت برای همین رابطه بین بازوان و دکتر اختاپوس از کنترل یک طرفه تبدیل به یک نوع رابطه دو طرفه شد که میتونستن فکر هم رو بخونند .

اینو میدونم ولی اون بازو ها به نظر نوعی روبات معمولی میومدن حتی هوش مصنوعی هم نداشتن پس چطور رو مغزش تاثیر گذاشتند؟

سلام
کی گفته هوش مصنوعی نداشتند؟ اصلا برای هوش مصنوعی که داشتند اون تراشه بازدارنده رو گذاشت تا کنترلش نکنند. مگه ندیدی که یکی از حاضرین اونجا پرسید" اگر هوش مصنوعیشون اینقدر بالاست پس چطور اونا شما رو کنترل نمیکنند؟"
بعدش هم اتو اکتاویوس توضیح داد که اون تراشه رو گذاشته. وقتی هم که اون تراشه از بین رفت دیگه بازو ها دکتر اختاپوس رو کنترل میکردند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44