نسخه های عجیب و غریب از «مری جین واتسون» در دنیای کمیک!

نسخه-های-عجیب-و-غریب-از-مری-جین-واتسون-در-دنیای-کمیک-mary-jane-watson-دنیاهای-موازی-alternate

پس از معرفی کامل مری جین در این مقاله حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم!

 

 10- مری جین واتسون سال 1602

مری جین واتسون در سال 1602

"1602" نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی و دوران ملکه الیزابت رخ میداد! محبوبیت این سری باعث شد تا دو دنباله برایش منتشر شود: 1602: New World و Spider-Man: 1602. شخصیت «ماریون جین واتسونه» (Marion Jane Watsonne) در شماره سوم از کمیک Spider-Man: 1602 ظاهر شد و دیدیم که خانواده اش در کار اجرای نمایش هستند و اهل همان دهکده ای هستند که «پیتر پارکوآ» در اسکاتلند در آنجا زاده شده بود. ماریون جین در گروه نمایش خانوادگی یک بازیگر بود و گفته شد که باید لباس پسرها رو میپوشیده زیرا در انگلستان خانم ها اجازه نداشتند روی صحنه بروند! ولی در فرانسه که پیتر آنجا او را میبیند دیگر مجبور نیست چنین محدودیتی را تحمل کند. پیتر با دیدن ماریون جین شیفته اش و پس از نجات برادر او به نام Graeme، به عنوان یک آکروبات به گروه آنها می پیوندد و ارتباط آنها شکل میگیرد. سپس بارون اکتاویوس، ماریون و جین و خانواده اش را گروگان میگیرد و پیتر آنها را نجات میدهد و بعدشم انگار با هم ازدواج میکنند تا اینکه در داستانی از مقدمه رویداد "دنیای عنکبوتی" دیدیم که پیتر به دست «مورلان» کشته شد. شما میتونید این کمیک را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

9- «مِری جین واتسون» دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

مری جین واتسون از دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

این مری جین مربوط به دنیای کمیک معروف و تحسین شده "تجدید عهد" میشود. در این كمیك شاهد بودیم كه پس از سالها پیتر در كنار مری جین به عنوان شوهر قرار گرفت. داستان از نوعی حالت تاریك و فضای جدی برخوردار است و  چالش های بزرگی بر سر پیتر پاركر قرار میدهد و او را مجبور میكند بین خانواده و مسئولیت های ابرقهرمانی ، یكی را انتخاب كند. ضمنا با خبیثی بسیار نیرومند روبرو هستیم به نام «ریجنت» که اکثر قهرمانان معروف و قدرتمند مارول را شکست داده و قدرت هایشان را دزدیده و حالا نوبت اسپایدرمن است! مری جین در این کمیک لباس مخصوصی بر تن کرد  که عکسش اینجاست. این لباس توسط دستیار ریجنت ساخته شده بود و مری جین باهاش به یاری شوهرش (پیتر پارکر) و همچنین دخترش («آنی پارکر» که قدرت های فوق بشری دارد) شتافت. سپس چون او و پیتر نگران قهرمان بازی های دخترشان بودند پیتر تصمیم گرفت اون لباس زرهی را مهندسی معکوس کند تا نیروهای عنکبوتی اش را کپی کند. و اینجوری مری جین صاحب قدرت های فوق بشری عنکبوتی شد!

 

8- مری جین زامبی

مری جین زامبی

سال 2005 با خشن ترین و نابودگر ترین مرد عنکبوتی تاریخ آشنا شدیم! یعنی در شماره 22 از کمیک Ultimate Fantastic Four. در این کمیک گروه چهار شگفت انگیز به دنیایی میروند که یک ویروس اکثر قهرمانان و خبیثان را به زامبی تبدیل کرده است. یکی از آنها مرد عنکبوتی بود که اونقدر گرسنه بود که مری جین و زن عمو می را خورد! (البته قصدش این بود که نجاتشون بده ولی کنترل خودش را از دست داد). او آنقدر بابت این کار احساس گناه کرد که دیگر هیچ وقت ماسک از روی صورتش برنداشت تا مجبور نباشه خودشو تو آیینه ببینه! البته آخرش مرد عنکبوتی زامبی به نوعی قهرمان تبدیل شد چون بعد از مدتی عقل خودش رو به دست آورد و «مرد شنی» را به یک سلاح زامبی کش تبدیل کرد. در "بازگشت زامبی های مارول" که اینجا ترجمه شده است فهمیدیم که پس از آنکه مری جین توسط مرد عنکبوتی زامبی خورده شد، خودش نیز به زامبی تبدیل شد.

 

7- مری جین در دنیای MC2

مری جین در دنیای MC2

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «می دی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید). در این دنیا مری جین همچنان همسر پیتر پارکر است و ازدواج آنها برهم نخورده است. او و پیتر پس از مدتی صاحب دومین فرزند خود به نام «بنجامین» نیز شدند. مری جین همچنین یک طراح مُد لباس برجسته و صاحب یک کسب و کار است و در مغازه خودش محصولات مربوط به دختر عنکبوتی را به فروش میرساند تا هزینه تحصیل فرزندانش را تامین کند. در رویداد "دنیای عنکبوتی" دنیای او مورد تهاجم "وارثان" قرار میگیرد و همسرش (پیتر) به دست آنها کشته شد (این مقاله را بخوانید). اما در انتهای داستان "قیامت عنکبوتی" دیدیم که توتم مرموز عنکبوتی که با نام "دیگری" (The Other) شناخته میشود او را زنده کرد.

 

6- مری جین دنیای شماره 65

مری جین دنیای 65

یاران مری جین نام یک گروه موسیقی راک است که توسط مری جین در دنیای شماره 65 (دنیایی که داستان های «گوئن عنکبوتی» در آن جریان دارد) تاسیس شد (مری جین در این دنیا با نام Em Jay Watson صدا زده میشود). گوئن استیسی طبل‌زن یا درامر (Drummer‎) این گروه است. به خاطر مبارزه مبارزه ای که بین الکسی سیستویچ و زن عنکبوتی در هنگام برگزاری کنسرت یاران مری جین رخ داد، مشهور شدند اما به خاطر رفتار و اخلاق غیر قابل تحمل مری جین، گوئن گروه را چند بار ترک کرده.

مری جین کارنیح

 در رویداد "پادشاه سیاه پوش" که در اینجا ترجمه شده، کمیکی به نام "پادشاه سیاه پوش: گوئنوم علیه کارنیج" چاپ شد که در آن دیدیم «مری جین» این دنیا مورد حمله سیمبیوت های «کنال» قرار گرفت و به زور با آنها پیوند خورد و در نتیجه تبدیل شد به کارنیج! این کارنیج در واقع به وسیله نفرت/حسادت مخفی مری جین نسبت به گوئن عنکبوتی تقویت میشد و در نهایت شکست خورد و دوباره به حالت اول خودش بازگشت.

 

5- «مری جِین واتسون» از دنیای شماره 2301 (ملقب به زن عنکبوتی مانگایی)

 مری جین واتسون از دنیای شماره 2301 (ملقب به زن عنکبوتی مانگایی)

در دنیای شماره 2301 مارول، پیتر پاركر آخرین بازمانده  از فرقه نینجا های عنكبوتی  است. سپس عموی او توسط «ونوم» كشته میشود. او سپس متوجه میشود كه ونوم از سوی یك فرقه دیگر ماموریت داشته تا تمام نینجاهای عنكبوتی را بكشد. او با دختری به نام «مری جین» هم آشنا میشود. مری جین تصمیم میگیرد راه و روش نینجاهای عنكبوتی را انتخاب كند. او و مرد عنکبوتی در کمیک 5 قسمتی   New Mangaverse به ابرقهرمانان دیگر مارول پیوستند تا کشتار قهرمانان جلوگیری کنند و در نهایت از قهرمانانی بودند که در پایان این نبرد زنده ماندند. او و مرد عنکبوتی بعدا از فرقه نینجاهای عنکبوتی جدا شدند.

 

4- مری جین در دنیای آلتمیت

مری جین در دنیای آلتمیت

«مرد عنکبوتی نهایی» (Ultimate Spider-Man) نام یک مجموعه کمیک بوکی از انتشارات مارول است که چاپ نسخه (volume) نخست آن از سال 2000 شروع شد. این کمیک که در دنیایی به نام دنیای شماره 1610 یا دنیای Ultimate جریان داشت، در واقع تلاشی بود برای مدرن کردن محبوب ترین ابرقهرمان مارول یعنی اسپایدرمن. "مرد عنکبوتی نهایی" را میتوان بدین شکل توصیف کرد: "اگر پیتر پارکر به جای دهه 60 میلادی، در قرن بیست و یکم خلق میشد، چه میشد؟" در نتیجه، خوانندگان این مجموعه با اسپایدرمنی روبرو بودند که بار دیگر یک نوجوان دبیرستانی شده بود و تمام دنیای اطرافش به روز تر و منطبق با قرن جدید به نظر میرسید. مری جین در این دنیا یکی از مهم ترین شخصیت ها و عشق اصلی پیتر پارکر بود. او همکلاسی پیتر در دبیرستان بود و برخلاف نسخه دنیای اصلی مارول که عواطف حقیقی خودش را زیر پوشش یک دختر خوش گذرون یا Party Girl   پنهان میکرد، به شکل یک دانش آموز بسیار درس خوان و باهوش به تصویر کشیده شد که خیلی راحت و جسورانه احساسات و نظراتش را بروز میداد و اخلاق تندی و جسارت بالایی هم داشت و چند بار با قلدرهای مدرسه وارد درگیری فیزیکی شد. او در ضمن به جای بازیگری، تصمیم گرفت در حرفه روزنامه نگاری فعالیت کند. پیتر خودش هویت مخفی اش را برای او فاش کرد و از آن موقع به بعد رابطه عمیقی بین آنها شکل گرفت. رابطه آنها پس از فراز و نشیب های فراوان سرانجام در داستان "مرگ اسپایدرمن" به پایان رسید ولی پس از بازگشت مجدد پیتر دوباره در کنار او دیده شده است.

 

3- مری جین در دنیای نوآر

- مری جین در دنیای نوآر

دنیای نوآر در دهه 30 میلادی آمریکا میگذرد و پر از سیاهی و گانگسترهای بی رحم است. در این دنیا که داستان هایش را میتوانید اینجا، اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخوانید، فلیشیا هاردی کاباره ای دارد به نام "گربه سیاه" که قدرتمند ترین و فاسد ترین آدم های شهر به آنجا میرفتند تا سرگرم شوند (برای آشنایی با گربه سیاه در دنیای نوآر، این مقاله را بخوانید). پیتر پارکر هم بیشتر درگیر رابطه با ایشون بود و مری جین کمتر فرصت عرض اندام پیدا کرد! ولی دیدیم که به عنوان یک داوطلب در مرکز خیریه ای که زن عمو می اداره اش میکرد کار میکند. در جدیدترین سری "مرد عنکبوتی نوآر" هم دیدیم که با پیتر پارکر وارد رابطه شده است.

 

2- «مری جین واتسون» از دنیای شماره 8545 (ملقب به «زن عنکبوتی»)

«مری جین واتسون» از دنیای شماره 8545 (ملقب به «زن عنکبوتی»)

این زن عنکبوتی در دنیای شماره 8454 مارول زندگی میکرد که دنیایی بود که به ویروسی مرگبار موسوم به Legacy آلوده شده بود (برای آشنایی با این ویروس به این مقاله مراجعه کنید). گروهی به نام Exiles (که اعضایش به دنیاهای موازی میرفتند تا مشکلات را حل کنند) یک بار به این دنیا رفتند و با مری جین واتسون ملاقات کردند که در واقع به جای پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده و به قدرت های عنکبوتی دست یافته بود! این زن عنکبوتی در ضمن از معدود عنکبوتی های همجنس گرا در دنیای مارول است. در هر حال در رویداد «دنیای عنکبوتی» به طرزی عجیب و بیخود کشته شد.

 

1- مری جینی میمونی

مری جین میمونی

دنیای شماره 8101 مارول به دنیای میمونی (Monkeyverse) شهرت دارد که در آن شخصیت های مارول به حالت میمون در آمده اند! در این دنیا اگر خبیث ها پس از محاکمه خود نخواهند که اصلاح شوند اونقدر کتک میخورند تا بمیرند! اولین بار در سال 2008 و در کمیک Amazing Spider-Man Family #1 با همسر مرد عنکبوتی این دنیا («اسپایدر میمون» یا Spider-Monkey) که مثل خودش یک میمون بود و نام بامزه Hairy Jane Watson داشت، آشنا شدیم (Hairy به معنی "پُرمو"!). حضور او بسیار بسیار کوتاه بود ولی نشان میداد که به دلیل حرفه قهرمانی همسرش با او به مشکلات شدیدی خورده است! ضمنا برای آشنایی با اسپایدر میمون برید سراغ این مقاله.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

10 حقیقتی که فقط طرفداران کمیک بوک راجع به «مری جین واتسون» می دانند

رتبه بندی اقتباس های «مری جین واتسون» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

کمیک مشترک «مری جین» - «گربه سیاه» ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

چرا مری جین به پیتر پارکر لقب "آقا ببره" (TIGER) داده است؟

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

کمیک "مری جین شگفت انگیز"  ترجمه شد + لینک دانلود

100 شخصیت برتر مارول: مری جین

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

صحنه های حذف شده «مری جین» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لينك دانلود

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مری جین از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر است!

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

the Witcher
#1 the Witcher 1401-01-31 23:25
مثل همیشه زیبا و خواندنی
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1401-02-01 00:03
سلام
قطعا مریجین یکی از مهم ترین شخصیت های داستان های مرد عنکبوتی و البته محبوب هستش و البته رابطه اون با پیتر هميشه جواب بود و برای هم ایدآل بودن
مورد شماره ۹ میشه گفت شاهد نسخه از مریجین هستیم که مادر شده و لباس ابرقهرمانی پوشیده و البته همسرش پیتر و بچه آنی همراهی میکنه
مورد شماره شماره ۷ مثل مورد شماره ۹ هست که مریجین توی این دنیا مادر شده و البته مادر خوبی هم هست
مورد شماره ۶ با اینکه معمولا گوئن به خاطر اخلاق مرجین گروه موسیقی ترک میکنه اما از طرفی معلومه که دوستشون براشون مهمه
مورد شماره ۴ این نسخه هم جذابیت های خاص خودش داره و البته رابطه اش با پیتر هم خوبه
مورد ۳ با اینکه توی این دنیا ندیدیم پیتر و مریجین چیز خاصی بینشون باشه ولی احتمال میدم در آینده رابطشون بهتر هم بشه
نقل قول کردن
AP-omega
#3 AP-omega 1401-02-01 21:00
جای این مقاله همیشه تو سایت خالی بوده. خیلی عالی نوشتید.
فقط به نظرم مری جین آلتیمیت، شبیه ترین نسخه به ام.جی. اصلیه؛ چرا رتبه4 رو بین مریجین های عجیب داره؟
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1401-02-01 21:27
به نقل از AP-omega:
جای این مقاله همیشه تو سایت خالی بوده. خیلی عالی نوشتید.
فقط به نظرم مری جین آلتیمیت، شبیه ترین نسخه به ام.جی. اصلیه؛ چرا رتبه4 رو بین مریجین های عجیب داره؟

این‌مقاله درباره نسخه های موازی هستش. رتبه بندی که معنی نداره و ملاک ما "نزدیک ترین به ام . جی. اصلی" نیس :lol:
نقل قول کردن
raya1979
#5 raya1979 1401-02-04 16:53
مری جین میمونی :o :lol:

ممنون مقاله باحالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37