رتبه بندی مهم ترین وسایل نقلیه در دنیای سینمایی مارول

رتبه بندی مهم ترین وسایل نقلیه در دنیای سینمایی مارول ام سی یو ، mcu

دنیای سینمایی مارول دارای برخی از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین وسایل نقلیه در دنیای کمیک است اما کدام یک از همه مهم تر است؟


مقدمه
: وسایل نقلیه علاوه بر اینکه شخصیت ها را از مکانی به مکانی دیگر منتقل میکنند، میتوانند نقشی بزرگتر در داستان داشته باشند، به طوری که خود، به چشم یک شخصیت دیده شوند. همانند کمیک ها، دنیای سینمایی مارول هم پر است از وسایل نقلیه آینده نگرانه و پیشرفته. برخی از آنها از دنیای کمیک اقتباس شده‌ اند و در
mcu ارتقا یافته اند و بعضی هم برای اولین بار، برای این فرانچایز خلق شده ‌اند.

در حالیکه اغلب این وسایل نقلیه در اولین حضور خود نابود میشوند، تعدادی محدودی از آنها، از فیلمی که در آن معرفی شده‌ اند فراتر میروند و دوباره در mcu ظاهر میشوند.

 

13- ماشین شاسی بلند فیوری (Fury's SUV)

ماشین شاسی بلند فیوری (Fury's SUV)

در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، وقتی نیک فیوری در حال رانندگی با شورلت تاهو ارتقا یافته شیلد بود، مورد حمله ماموران هایدرا، که در لباس افسران پلیس مخفی شده بودند، قرار گرفت. از شانس خوب فیوری، این ماشین تجهیزات اضافه ای داشت تا راننده را از حمله دیگران حفظ کند، از جمله شیشه های تقویت شده که توانستند در مقابل گلوله ها یا دژکوبی که ماموران هایدرا برای نابودی ماشین آورده بودند، تا حدودی مقاومت کند. همچنین یک اسلحه مخفی در مرکز این ماشین وجود داشت. این اتومبیل به سیستم هوش مصنوعی که با صدا کنترل میشد، مجهز بود و توانایی پرواز هم داشت، ولی به دلیل آسیب های زیادی که به آن وارد شد این توانایی اش را از دست داد. وقتی که فیوری با این ماشین در حال فرار ا‌ز دست ماموران هایدرا بود، سرباز زمستان یک نارنجک دیسکی را به سمت او شلیک کرد و باعث منفجر شدن و نابود شدن آن شد.

 

12- وسیله نقلیه کوانتوم (Quantum Vehicle)

 وسیله نقلیه کوانتوم (Quantum Vehicle)

در فیلم مرد مورچه و واسپ و بعد از اینکه اسکات از حبس خانگی آزاد شد و به آزمایشگاه هنک پیم و هوپ ون داین رفت، معلوم شد که آنها یک وسیله نقلیه کوانتوم ساخته اند که میتوانند با استفاده از آن از تونل کوانتوم عبور کنند و ژانت را از قلمرو کوانتوم نجات دهند. این وسیله میتواند تا حد میکروسکوپی کوچک شود و دسترسی به قلمرو کوانتوم را ممکن کند. در اواخر فیلم هنک پیم آن را هدایت کرد و همسرش را نجات داد. بعد از آن دیگر این وسیله نقلیه خیلی به کاری نمیامد.

 

11- آرک (The Ark)

آرک (The Ark)

آرک یک ناوگان از سفینه هایی است که الف های تاریک آنها را ساخته وهدایت میکردند اما در فیلم ثور: دنیای تاریک فقط یکی از این سفینه ها باقی مانده بود که متعلق به ملکیث بود. این سفینه، با سرعت نور حرکت میکند و انرژی اش از سیاه ‌چاله ها تامین میشود. الف های تاریک از این سفینه برای حمله به آزگارد استفاده کردند. این سفینه همچنین میتواند تعداد زیادی سفینه کوچکتر به نام هَرو (Harrow) را حمل کند که در زمینه استتار و مخفی کاری آنقدر پیشرفته هستند که تا زمان نزدیک شدن به کاخ اودین، هایمدال متوجه آنها نشد. در نبرد نهایی ثور و ملکیث، بعد از اینکه ملکیث و سفینه اش به اسوارت ‌آلفهایم (Svartalfheim) تلپورت شدند، این سفینه روی ملکیث سقوط کرد و او را له کرد و نابود شد.

 

10- اِستیسمن (The Statesman)

اِستیسمن (The Statesman)

استیسمن یک سفینه متعلق به استاد بزرگ بود که در فیلم ثور:رگناروک توسط اعضای ساکاری شورش کورگ ربوده شد. سپس این سفینه به رهبری لوکی به آزگارد برده شد تا به ساکنین آزگارد کمک کند تا قبل از نابودی سیاره به دست سورتور، از آزگارد فرار کنند.

کورگ، میک، ولکری، هالک، هایمدال، لوکی، ثور و آزگاردی های باقی مانده سوار این سفینه شدند و ثور تصمیم گرفت که به کره زمین بروند. مدت زیادی از شروع سفر آنها نگذشته بود، که ثانوس و فرقه سیاه به سفینه آنها حمله کردند و نیمی از آزگاردی ها از جمله لوکی و هایمدال کشتند. این سفینه توسط ثانوس و با سنگ قدرت نابود شد.

 

9- آزمایشگاه مارول (Marvel's Laboratory)

 آزمایشگاه مارول (Marvel's Laboratory)

آزمایشگاه دکتر وندی لاوسون ملقب به مار-ول که در فیلم کاپیتان مارول حضور داشت، یکی از سفینه های جنگی امپراطوری کری بود که دور سیاره زمین در گردش بود. این آزمایشگاه محل آزمایشات مار-ول روی تسترکت و همچنین پناهگاهی امن برای اسکرال ها بود. او میخواست یک موتور با سرعت نور بسازد تا یک خانه جدید برای اسکرال ها پیدا کند. قبل از اینکه کارول کاملا به قدرت واقعی اش دست پیدا کند، استار فورس به این سفینه حمله کرد و بخش زیادی از نبرد نهایی در این سفینه اتفاق افتاد. آخرین بار این سفینه را وقتی دیدیم که کارول آن را هدایت میکرد تا یک سیاره جدید برای اسکرال ها پیدا کند.

 

8- دارک استر (Dark Aster)

دارک استر (Dark Aster)

دارک استر یک سفینه با سه مایل طول بود که گل سرسبد سفینه های کری محسوب میشد. این سفینه متعلق به شرور اصلی فیلم محافظان کهکشان، رونان متهم کننده بود. او از این سفینه برای حمله به سیاره زاندار استفاده کرد و اندازه بزرگ آن، عبور از سد دفاعی ایجاد شده توسط سپاه نوا را تسهیل کرد.

در فیلم کاپیتان مارول هنگامیکه رونان به همراه ارتش کری به زمین هجوم آورد، یک نسخه ابتدایی تر از این سفینه را دیدیم که سیلور استر نام داشت. سرانجام وقتی راکت‌، عمدا با سفینه واربرد به آن برخورد کرد، آسیب زیادی به دارک استر زد و باعث سقوط این سفینه روی سیاره زاندار و نابود شدن آن شد.

 

7- کیو-شیپ (Q-Ship)

کیو-شیپ (Q-Ship)

کیو-شیپ ها سفینه هایی هستند که توسط فرقه سیاه ثانوس مورد استفاده قرار میگرفتند و مانند سفینه سنکتواِری دوم، در اغلب تهاجم های آنها حضور داشته است. کیو-شیپ اولین بار در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت در جایی که کول ابسیدین و ایبانی ماو برای یافتن سنگ زمان به زمین آمدند، نمایش داده شد.

وقتی ایبانی ماو، دکتر استرنج را ربود و به این سفینه برد، مرد آهنی و مرد عنکبوتی برای نجات دکتر استرنج به این سفینه رفتند. آنها سپس ایبانی ماو را کشتند و کنترل سفینه را به دست گرفتند. این سفینه بعد از سقوط روی تایتان از بین رفت اما در فیلم انتقام جویان: پایان بازی، وقتی ثانوس از سال 2014 به آینده آمد، کیو-شیپ ها را در ارتش او دیدیم.

 

6- جنگنده سلطنتی تالون (Royal Talon Fighter)

جنگنده سلطنتی تالون (Royal Talon Fighter)

در فیلم پلنگ سیاه، جنگنده سلطنتی تالون، هواپیمای شخصی پلنگ سیاه است که راه اصلی حمل و نقل او بود. تیچالا از آن در عملیات هایش، مثل نجات ناکیا دستگیری کلا، استفاده کرد. همچنین از سال ۱۹۹۲ پدر تیچالا، شاه تیچاکا هم از این جنگنده استفاده می کرده است.

همانند خود کشور واکاندا، این جنگنده هم توانایی استتار دارد و میتواند از چشمان غیر مسلح پنهان شود. همچنین این وسیله به سیستم هدایت از راه دور مجهز است و میتوان آن را از آزمایشگاه شوری کنترل کرد. علاوه بر این ها، میتواند انفجار های صوتی ایجاد کند، که آنقدر قدرتمند هستند که بتوانند دیگر هواپیما ها را نابود کنند. هر دو ویژگی در نبرد نهایی فیلم، نمایش داده شدند.

 

5- سنکتواِری دوم (Sanctuary II)

سنکتواِری دوم (Sanctuary II)

سنکتواری دوم یک سفینه جنگی عظیم است که توسط ثانوس فرماندهی میشد. بعد از اینکه ثانوس یک کمربند سیارکی با همین نام را ترک کرد، این سفینه به پایگاه اصلی او تبدیل شد. اولین بار این سفینه در انتهای فیلم ثور: رگناروک و قبل از هجوم به آزگاردی ها، دیده شد. این سفینه در بسیاری از نبرد های ثانوس، مثل حمله به زهوبری(زادگاه گامورا)، حمله به کوربین و حمله به زمین شرکت داشته است. از آنجا که این سفینه در نبرد ها، استفاده جنگی هم داشته است، به ده ها توپ لیزری مجهز بود که توانستند پایگاه انتقام جویان را کاملا تخریب کنند. علاوه بر این ها، این سفینه وظیفه جا به جایی ارتش ثانوس را هم به عهده داشت. در فیلم انتقام جویان: پایان بازی، این سفینه توسط کاپیتان مارول نابود شد.

 

4- میلانو (Milano)

میلانو (Milano)

میلانو سفینه آبی و نارنجی رنگ استارلرد بود که به دلیل ملاقاتش در دوران کودکی با آلیسا میلانو (بازیگر آمریکایی)، این چنین نامگذاری شد. میلانو بعد ها به سفینه اصلی محافظان کهکشان تبدیل شد. محافظان کهکشان از آن استفاده کردند تا وارد سفینه رونان شوند، ولی در این راه، میلانو آسیب شدیدی دید اما سپاه نوا به نشانه قدردانی از محافظان کهکشان برای نجات زاندار، آن را بازسازی کردند.

در قسمت دوم نگهبانان کهکشان، این سفینه باز هم آسیب دید. پس از فرار نگهبانان کهکشان از سفینه های ساورن‌، روی سیاره برهرت سقوط کرد. وقتی راکت در حال تعمیر آن بود، توسط یغماگران اسیر شد و نتوانست تعمیر آن را به اتمام برساند.

 

3- کویین جت (Quinjet)

کویین جت (Quinjet)

کویین جت ها، جت های پیشرفته ای هستند که توسط شیلد ایجاد شده اند. آنها علاوه بر اینکه توسط ماموران عادی شیلد مورد استفاده قرار میگرفتند، بلکه روش اصلی حمل و نقل انتقام جویان، برای انجام ماموریت هایشان بودند. آنها در بسیاری از فیلم های mcu مثل همه فیلم های انتقام جویان، مرد مورچه ای، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه و فیلم های دیگر، حضور داشتند. کویین جت ها توانایی استتار دارند و همچنین برای سفر های فضایی مناسب هستند. این قابلیت وقتی نشان داده شد که در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران، هالک سوار بر یکی از کویین جت ها از سیاره زمین خارج شد و به سیاره ساکار رسید.

همانند دارک استر، یک نسخه ابتدایی از کویین جت ها هم در فیلم کاپیتان مارول دیدیم که کوادجت نام داشت. این کوادجت توسط کارول و ماریا رمبو هدایت شد و در نبرد هوایی با مین-اروا مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین میتوان گفت که از این جت ها از دهه 90 میلادی استفاده میشده است.

 

2- بناتار ((Benatar

بناتار ((Benatar

بناتار، که بر اساس نام پت بناتار (خواننده و موسیقی دان آمریکایی) نامگذاری شده است، دومین سفینه محافظان کهکشان بود. آنها این سفینه را در فاصله بین دو فیلم محافظان کهکشان ۲ و انتقام جویان: جنگ ابدیت به دست آوردند. اولین بار این سفینه در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت، چند ثانیه قبل از برخورد پیکر نیمه جان ثور به پنجره اش، نمایش داده شد. در فیلم انتقام جویان: پایان بازی، تونی و نبیولا در این سفینه گیر افتاده بودند تا اینکه کاپیتان مارول آنها را نجات داد. انتقام جویان از این سفینه در دوره ۵ ساله بعد از بشکن ثانوس استفاده کردند. آنها از این سفینه در حمله ناگهانی به باغ ثانوس بعد از بشکنش و همچنین سفر بلک ویدو و هاکای به ورمیر، در سرقت زمان استفاده کردند. پس از خنثی شدن بشکن ثانوس و بازگشت پودر شدگان، این سفینه بار دیگر به وسیله نقلیه محافظان کهکشان و عضو جدید این گروه ،ثور تبدیل شد.

 

1- هلیکریر ها (Hellicarriers)

هلیکریر ها (Hellicarriers)

هلیکریر ها مراکز فرماندهی پرنده ای هستند که برای اولین بار در فیلم انتقام جویان به عنوان پایگاه عملیاتی این تیم نمایش داده شدند. هلیکریر دارای باند های هواپیمای متعددی است و از آن برای حمل دیگر هواپیما ها استفاده میشود. هلیکریر به دلیل داشتن صفحات انعکاسی در بدنه خود، از دید کسانی که روی زمین هستند، نامرئی است. سه هلیکریر به عنوان بخشی از پروژه "بینش" (Insight) شیلد در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان وجود داشتند که با همکاری کاپیتان آمریکا، ماریا هیل و سم ویلسون نابود شدند. هلیکریر ها در ابتدا توسط ۴ توربین غول پیکر پرواز میکردند اما تونی استارک آنها را ارتقا داد تا به جای آن، از فناوری دافعه استفاده کنند. اکنون تنها هلیکریر قابل استفاده ،شماره ۶۴ است که در "تسهیلات پروتکل تتا" (Theta Protocol Facility) نگهداری میشد و در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران، فیوری آن را بهبود بخشید تا به نجات مردم در نبرد سوکویا کمک کند. این سفینه برای آخرین بار در یکی از شات های نهایی سریال ماموران شیلد دیده شد، در جایی که مک، رئیس جدید شیلد، روی این هلیکریر ایستاده بود.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

دنیای سینمایی مارول: معرفی خطرناک ترین موجودات در کهکشان!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

15 قابلیت شگفت انگیز لباس پلنگ سیاه

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان

15 سلاح برتر در کمیک های ثور

20 هیولای برتر مارول

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" 

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج – قسمت آخر

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-30 09:47
سلام
ممنون بابت مقاله.
آدم اینطور داستان ها رو میخونه متوجه میشه mcu چقدر تنوع داره و بزرگه و چقدر چیز هایی داره که ما همیشه در داستان هامون و تخیل هامون بهشون فکر میکردیم.(مثل سفینه نامرئی) یعنی دنیای سینمایی مارول از قهرمان خیابونی و داستان های شیرین و در بعضی وقت ها حتی بسیار بزرگش مثل اسپایدی داره تا محافظین کهکشان که انگار اندازه بین نیمه فوتبال اونا رو توی زمین ندیدیم و توی فضا با دم و دستگاه های باحال بودند.
فکر کنم خیلی ها مورد ۱ رو میدونستند! وقتی توی اولین فیلم انتقام جویان حضور داشت خیلی چیز باحالی به نظر میومد و فکر میکردیم دیگه چیزی بهش نزدیک هم نمیشه اما اشتباه کردیم و خیلی چیز های دیگه اومدن ولی باز هم هلیکریر ها بی رقیب هستند. چقدر هم جالبه که هر کدوم رو نگاه میکنیم انگار یادمون میاد که چطوری اونا رو دیدیم و خاطراتمون زنده میشه (حتی برای من که اونا رو خیلی دیر و پشت سر هم دیدم!) و بهشون حس تعلق پیدا میکنیم و انگار فکر میکنیم مال خودمون هستند!
(شما رو نمیدونم ولی من وقتی که مثلا یک قسمت از یک سریال رو میبینم و مثلا بقیه جاها رو خیلی ندیدم و یک جای دیگه بهش اشاره میشه انگار فکر میکنم که اون قسمت مال منه!) نشون میده که مارول توی کارش موفق بوده و تونسته خودش رو توی زندگی ما جا بده و خاطراتی برای ما بسازه. اینجا هم که وسایل نقلیه ای رو دیدیم که اکثرا هم زیبایی خاصی داشتند هم بسیار کاربردی و پیشرفته بودند.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1400-02-30 13:07
با سلام و خسته نباشید بابت ترجمه مقاله.

موضوع جالبی بود.

این همه تنوع در وسایل نقلیه و اونم تو داستانهای مختلف.
بنظرم یکی هم میتونست تو لیست باشه. من با سفینه ایگو تو محافظین کهکشان ۲ خیلی حال کردم. خیلی با حال بود.
نقل قول کردن
a.v.s
#3 a.v.s 1400-02-30 15:33
واقعا خسته نباشید بابت نوشتن این مقاله.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1400-02-30 19:02
عالی بود :lol: من عاشق مقالات با موضوع وسیله های نقلیه ام ;-) خسته نباشید...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-02-30 19:20
من هنوزم این وسایل نقلیه رو میبینم کیف میکنم. بابا خیلی خوشگلن! کوین فایگی هم که عاشق فضا و جنگ ستارگان! شماره ۱۰ هم که توی آخر فیلم ثور رگناروک صحنه های باحالی داشت. مثل لوکی وارد میشود و فداکاری اسکرج! مال شماره ۷ هم همینطور بود! وقتی که میان روی زمین و تیم آپ تونی استارک و دکتر استرنج رو دیدیم. ولی اونجا تونی استارک باید به استرنج به خاطر تقلید ریشش گیر میداد. یا به عمو مختار میگفت براش مقاله بزنه! :lol: یه توصیه دوستانه هر وقت خواستید مورد ۵ رو بخونید یه فحش نصفه نیمه بهش بدید (آقا PG 13 رو رد نکنه!) بعد بگید استغفرالله و ادامه مقالب رو بخونید. چون ایشون توی حمله به زمین نقش داشت خیلی اشکال نداره!
این عکس بناتار
spidey.ir/.../...
مال اون صحنه ای نیست که تونی استارک داشت حرف هاش رو با کلاهش ضبط میکرد؟ عجب صحنه ناراحت کننده ای بود.:cry: با تشکر از جناب کیارش یارویسی که نشون دادن آقا هر کی از راه میاد نویسنده مقاله سایت نمیشه! باید بلد کار باشی.
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#6 Silver surfer norin 1400-02-31 20:40
سلام
مقاله خیلی خوبی بود
بدون شک هلی کریر اوله به خصوص با اون مانوری که تو اونجرز 1 روش دادن
دوستان بنده دوساله سایت شما رو دنبال میکنم. چند وقت اخیر کمیک سیلور سرفر بلک رو خوندم و به نظرم خیلی جالب بود
فقط آخرش یکم گیج شدم که بعد از اینکه سیلور سرفر اون دانه هارو تو زن لا کاشت چیشد؟
دوستان اگه میشه بهم بگین که ادامه داستان شخصیت سیلور سرفر رو تو کدوم کمیک دنبال کنم
همچنین بنده میخوام رویداد پادشاه سیاه پوش رو بخونم
اگه میشه به بنده بگین قبلش کدوم کمیکا رو باید بخونم و خود رویداد رو به چه ترتیبی بخونم؟
اگه جواب بدین ممنون میشم
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1400-02-31 22:33
به نقل از Silver surfer norin:
سلام
مقاله خیلی خوبی بود
بدون شک هلی کریر اوله به خصوص با اون مانوری که تو اونجرز 1 روش دادن
دوستان بنده دوساله سایت شما رو دنبال میکنم. چند وقت اخیر کمیک سیلور سرفر بلک رو خوندم و به نظرم خیلی جالب بود
فقط آخرش یکم گیج شدم که بعد از اینکه سیلور سرفر اون دانه هارو تو زن لا کاشت چیشد؟
دوستان اگه میشه بهم بگین که ادامه داستان شخصیت سیلور سرفر رو تو کدوم کمیک دنبال کنم
همچنین بنده میخوام رویداد پادشاه سیاه پوش رو بخونم
اگه میشه به بنده بگین قبلش کدوم کمیکا رو باید بخونم و خود رویداد رو به چه ترتیبی بخونم؟
اگه جواب بدین ممنون میشم


سلام داداش
خوبی خوشی؟ نجورسن؟ انشاالله سالم و سرحال باشی

راجب نوین راد که نمیتونم چیز زیادی بگم جز اینکه این داستانی که الان گفتی خوندی توی یکی از مقالات سایت حسابی توصیف شده و پیشنهاد میکنم یه کمیک دیگه هم ازش توی سایت ترجمه شده که آینز هم گرفته و شاهکار به تمام معناست اونم بخون.

راجب کینگ این بلک هم استاد که خیلی خیلی دستشون درد نکنه این پایین این رویداد رو ترتیب بندی کردن:

spidey.ir/.../...





امیدوارم کمکی کرده باشم.
نقل قول کردن
avenger2024
#8 avenger2024 1400-03-09 19:33
مقاله خیلی خوبه و به نظرم رتبه بندی ها درسته
ولی آیا سفینه ایگو و ون کوانتومی هنک پیم نباید تو لیست قرار میگرفت؟
نقل قول کردن
P.B.P
#9 P.B.P 1400-03-12 11:39
سلام ممنون از آقای یارویسی بابت مقاله
مقاله خوبی بود.
من از مورد ۲ خوشم میاد.
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44