رتبه بندی اقتباس های «کینگ پین» (KINGPIN) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

رتبه-بندی-اقتباس-های-کینگ-پین-kingpin-در-دنیای-سینما،-انیمیشن-و-بازی-ویلسون-فیسک-ویلسن-adaptations

در این مقاله میخواهیم اقتباس های صورت گرفته از روی شخصیت «کینگ پین» در خارج از دنیای کمیک را رتبه بندی کنیم.

مقدمه: کینگ‌ پین با نام اصلی ویلسون فیسک، به عنوان یکی از ترسناکترین و قدرتمندترین ارباب‌های جنایتکار در دنیای مارول به تصویر کشیده می‌شود که اغلب ریاست جرم و جنایت در شهر نیویورک را بر عهده دارد. کینگ پین بیشتر با هیکلی درشت، سری طاس و کت و شلواری سفید یا سیاه تصویر شده است و همواره نقشی اساسی در خلق موقعیت‌های بحرانی و خطرناک دارد. او یک‌تنه سابقهٔ درافتادن با شخصیت‌های ابرقهرمانی چون مرد عنکبوتی، بی‌باک و پانیشر را دارد. قبلا در این مقاله از سیر تا پیاز این شخصیت را به شما معرفی کرده بودیم.

این مقاله را هم بخوانید:

نسخه های عجیب و غریب از کینگ پین در دنیای کمیک!

 

14- سریال کارتونی زن عنکبوتی (1980-1979)

سریال کارتونی زن عنکبوتی (1980-1979)

کینگ پین را در سریال اختصاصی "زن عنکبوتی" در دهه 70 میلادی و در ایپزودی به نام "کینگ پین دوباره ضربه میزند" دیدیم. کینگ پین ابتدا با زن عنکبوتی حین یک سرقت از بانک برخورد کرد که باعث شد مقاله ای انتقاد آمیز در مجله ای که جسیکا درو در آن کار میکرد نوشته شود و این باعث شد تا کینگ پین تحریک شده و حملات بیشتری را ترتیب ببیند. کینگ پین در این مجموعه به عنوان تبهکاری که در اوج تبحر و مهارت خود قرار دارد به تصویر کشیده نشد و انگار بیشتر میخواستند عادت های غذا خوردن او را به تصویر بکشند!

 

13- بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2014)

 بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2014)

بازی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" براساس فیلم اسپایدرمن با همین عنوان ساخته شد و طبق رسم اقتباس های دنیای گیم از روی فیلم، داستان بازی بزرگتر بود و دشمنان بیشتری را از اسپایدرمن در آن شاهد بودیم که یکی از آنها کینگ پین بود. او یک تاجر متمول بود که به هری آزبون کمک میکنه نیروی ویژه مقابله با مرد عنکبوتی را تشکیل بده ولی به طور مخفیانه قصد داشت جای هری را پس از مرگ او در آزکورپ بگیره. همچنین او بود که ترتیب فرار کلتوس کسدی (کارنیج) را از زندان داد تا به اهدافش برسه و ... نبرد مرد عنکبوتی با کینگ پین در این بازی درسته که تا حدی سخت بود و شما را به زحمت می انداخت ولی بد طراحی شده و کلیشه ای بود.

 

12- مرد عنکبوتی (1970-1967)

مرد عنکبوتی (1970-1967)

همانطور که حتما اطلاع دارید نخستین حضور کینگ پین در خارج از دنیای کمیک بوک در نخستین سریال کارتونی مرد عنکبوتی که در دهه 60 میلادی ساخته شد، اتفاق افتاد. صداپیشه او  «تام هاروی» بود. او در دو اپیزود از این سریال به کار رفت. ابتدا دیدیم که تلاش کرد «جی. جونا. جیمسون» را بدزده زیرا درباره کمپانی اش مطالبی منتشر کرده بود ولی قضیه با مداخله مرد عنکبوتی ختم به خیر شد.  در اپیزود The Big Brainwasher نیز او نقشه کشید تا با هیپنوتیزم کردن مقامات ازشون اخاذی کنه و جالبه که «مری جین واتسون» نیز در آن حضور داشت که اولین و تنها حضور او در کل مجموعه بود!

 

11- بازی مرد عنکبوتی 3 (2007)

بازی مرد عنکبوتی 3 (2007)

بازی "مرد عنکبوتی 3" براساس فیلم "مرد عنکبوتی 3" ساخته شد ولی داستانش گسترده تر بود و خبیث های بیشتری نسبت به فیلم در آن حضور داشتند که یکی از آنها کینگ پین بود که در یکی از ماموریت های فرعی حاضر بود. او دیگر روسای خلافکاری شهر را ربوده بود تا کنترل کل جریان جرم و جنایت در شهر را به دست بگیرد. نبرد او با اسپایدرمن در پنت هاوس او جالب بود چون اسپایدرمن لباس سیاه رنگ سیمبیوتی خود را بر تن داشت و تحت تاثیر آن کتک مفصلی به کینگ پین زد و مورد تمسخر قرارش داد (اسپایدرمن از پنجره به بیرون پرتش کرد و ترسید که نکنه او را کشته باشه ولی به نظر رسید زنده مانده زیرا جسدی ازش پیدا نشد).

 

10- "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیزش" (1983-1981)

"اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیزش" (1983-1981)

کینگ پین در سریال خاطره انگیز "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او" در اپیزودی حضور داشت که در آن کاپیتان آمریکا هم حضور افتخاری داشت. او به کمک خبیثی دیگر به نام دکتر فاست سعی کرد کاپیتان آمریکا و مرد یخی را تحت کنترل ذهنی خود دربیاورد تا اسلحه ای قوی را برایش بدزدند. ابتدا فکر کردیم او نیز تحت کنترل ذهنی دکتر فاست قرار گرفته اما تقریبا در انتهای اپیزود دیدیم که اینطور نیست و کینگ پین در تمام مدت کنترل اوضاع را در دست و از احتمال خیانت دکتر فاست خبر داشته است. او در نهایت هنگام فرار با هواپیمای شخصی خودش به دست اسپایدرمن دستگیر شد. صداپیشه کینگ پین در این اپیزود، آقای «واکر ادمیستون» بود که از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به "کشتی تفریحی هیجان‌انگیز یوگی" اشاره نمود. وی در سال 2007 درگذشت.

 

9- مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی جدید (2003)

مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی جدید (2003)

اسپایدرمن: مجموعه كارتونی جدید (Spider-Man: The New Animated Series) پس از موفقیت مالی و هنری اعجاب‌انگیز فیلم زنده اسپایدرمن (2002) ساخته «سم ریمی»، روی آنتن شبكه معروف MTV رفت. این مجموعه به سفارش شركت سونی (سازنده سه‌گانه سینمایی اسپایدرمن كه در آن زمان حقوق قانونی ساخت هرگونه انیمیشن بر اساس این كاراكتر را هم در اختیار داشت) و توسط Mainframe Entertainment تولید شد و نخستین انیمیشن CGI اسپایدرمن به شمار می‌رود. ابتدا قرار بود كاراكترها هم به صورتCGI انیمیت شوند اما اعضای تیم سازنده به این نتیجه رسیدند كه اگر آن‌ها را به صورت انیمیشن طلقی دو بعدی رِندر نمایند، جذابتر خواهند شد. پیش‌بینی آن‌ها درست از آب درآمد و سبب شد مجموعه به لطف فضای استثنایی و انیمیشن پرشور و پرانرژی خود بسان یك كمیك‌ زنده به نظر برسد!  در هر حال، کینگ پین در  در یکی از اپیزودها حضور یافت. این نسخه از کینگ پین درست مثل فیلم سینمایی "دردویل" (2003) سیاه پوست بود و مایکل کلارک دانکن صداپیشه اش بود.

 

8- بازی "مرد عنکبوتی علیه کینگ پین" (1991)

بازی اسپایدرمن

شاید بازیباز‌ان کم سن و سال‌تر با شاهکاری که سگا در ابتدای دهه 90 میلادی تحت عنوان The Amazing Spider-Man vs. The Kingpin برای كنسول مگا درایو/ جنسیس به بازار فرستاد، آشنا نباشند. در این بازی side-scroller و پلاتفورمر، قهرمان ما باید با شماری از مشهورترین دشمنانش به رهبری کینگ پین مبارزه می‌کرد. در واقع كینگ پین مردم را متقاعد ساخته بود كه او با كار گذاشتن بمبی قصد دارد شهر را نابود كند. اسپایدرمن 24 ساعت وقت داشت تا علاوه بر خنثی كردن بمب مذكور و رفع اتهام از خود، همسرش مری جین را نیز (كه در اواخر بازی ربوده می‌شد)، نجات دهد! بازی در تمام لحظات وفاداری بی‌چون و چرای خود را به ذات اسپایدرمن نشان می‌داد و یکی از برترین های تاریخه (این مقاله را بخوانید).  با این همه، نقطه‌ اوج بازی، نبرد نهایی آن بود یعنی جایی که اسپایدرمن باید از یک سو با کینگ پین می‌جنگید و از سویی دیگر جلوی کشته شدن همسرش «مري جين» را (که لحظه به لحظه به مرگ نزدیک‌تر می‌شد) می‌گرفت (ونوم در مراحل قبلی مری جین را دزدیده و به کینگ پین تحویل داده بود). این نبرد نفس‌گیر هنوز هم یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین مبارزات تاریخ باز‌‌ی‌های ویدئویی به شمار می‌رود. شما باید با کینگ پین زد و خورد میکردید (اگه یه مشت بهتون میزد تا انتهای صفحه شوت میشدید!) و همزمان به بخش بالایی زنجیری که داشت پایین می آمد، تار میزدید تا جلوی افتادن تدریجی مری جین به داخل مخزن اسید را بگیرید! اما تار شما فقط چند ثانیه باقی میموند و دوباره باید دست به کار میشدید تا مری جین کشته نشه! واقعا سخت بود چون  باید مدل خاصی به کینگ پین ضربه میزدید تا بهش اصابت میکرد (با لگد باید میزدید وسط اون کله طاسش!).

 

 7- محاکمه هالک شگفت انگیز (1989)

محاکمه هالک شگفت انگیز (1989)

"محاکمه هالک شگفت انگیز" (The Trial of the Incredible Hulk) که سال 1989 ساخته شد، دومین فیلم بلند تلویزیونی بود که براساس سریال معروف هالک ساخته شد. کارگردانش هم «بیل بیکسبی» بود که خودش سالها در این سریال نقش «بروس بنر» را بازی کرده بود. داستانش از این قرار بود: بعد از اینکه بروس بنر به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود دستگیر شد، «مت مورداک» وکیلش میشه. بعدش به بنر میگه که بی باکه. میگن قرار بوده این فیلم منتهی بشه به سریال اختصاصی بی باک ولی اینطور نشد. ولی با این حال لباسی که تن او دیدیم بعدها مبنای کمیک "مرد نترس" نوشته «فرانک میلر» (که اینجا تو سایتمون ترجمه شده) و همچنین لباس اولیه دردویل در سریال نتفلیکس، قرار گرفت. و اما نخستین حضور لایو اکشن شخصیت کینگ پین نیز در این فیلم بلند تلویزیونی صورت پذیرفت و نقش او را «جان ریس-دیویس» (John Rhys-Davis) افسانه ای که وی را بیشتر به خاطر در فیلم های "ایندیانا جونز" و "ارباب حلقه ها" میشناسیم، بازی کرد. بنر و مورداک با هم همکاری میکنند تا نقشه های کینگ پین را نقش برآب کنند ولی او در انتها فرار میکند.

 

6- مرد عنکبوتی (1982-1981)

مرد عنکبوتی (1982-1981)

این سریال از مرد عنکبوتی  در دهه 80 میلادی پخش شد و نسبت به "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش" از شهرت کمتری برخوردار است ولی در مجموع شاید بتوان گفت بیشتر به حال و هوای کمیک بوک های او وفادار بود. کینگ پین در دو  اپیزودهای مجموعه ظاهر شد و صداپیشه او آقای «استنلی جونز» بود. در اپیزود اولی که او در آن حضور داشت شاهد حضور «نیمور» و یک سری دیگر از روسای گروه های تبهکاری مثل «سیلورمین» و «کله چکشی» هم بودیم (یکی از دانشمندان کینگ پین محلولی ساخته بود که میتونست هر نوع فلزی را تجزیه کنه و این باعث آلوده شدن اقیانوس و کشیده شدن پای نیمور به ماجرا شد). در اپیزود Return of the Kingpin نیز او با همکاری یکی از افرادش کاری کرد تا اسپایدرمن در یک سرقت نقش داشته باشد. شخصیت پردازی او و همچنین قدرت فیزیکی او در مبارزه نسبتا به خوبی در این سریال به تصویر کشیده شد.

 

 5- فیلم سینمایی بی باک (2003)

 فیلم سینمایی بی باک (2003)

فاكس سرمست از موفقیت فیلم "مردان ایكس" وسوسه شد تا پای بی باک که آن زمان شخصیتی گمنام به شمار میرفت را به سینما باز كند. نام بازیگران فیلم باعث قوت قلب خیلی ها شد: بن افلك، كالین فارل، جنیفر گارنر و مایكل كلارك دانكن. حتی نقدهایی كه قبل از آغاز فیلمبرداری بر فیلمنامه نوشته شد نيز بسیار مثبت بود و خبر از ساخته شدن اثری متفاوت میداد. ولی متاسفانه سازنده فیلم اصلا در حد و اندازه های پروژه نبود. ضمن اینكه جلوه های ویژه هم بسیار بد بود (چون فاكس بودجه كافی به فيلم اختصاص نداد) و در كمال تعجب اكثر نقش آفرینی هم افتضاح بود. در هر حال گفته میشه مارک استیون جانسون به عنوان کارگردان فیلم میخواست اثری بسیار دارک و خفن تحویل بده که با حال و هوای کمیک های بی باک هم جور باشه (البته ایشون بعدا ثابت کرد واقعا کارگردان بی استعدادی هستش چون به فیلم "گوست رایدر" هم گند زد!). این وسط "مرد عنکبوتی" در سال 2002 اکران شد و همه را با موفقیت خودش شگفت زده کرد. پس فاکس به جانسون فشار آورد تا جای ممکن فیلمش را به شاهکار ریمی شبیه تر کنه در حالی که میدانیم حال و هوای داستان های مرد عنکبوتی و بی باک کلا با هم فرق میکنه. در نتیجه از خشونت فیلم کاسته شد و تمرکز اصلی هم رفت روی رمانس بین بی باک و الکترا. البته ناگفته نماند كه بعدها فاكس نسخه مخصوص كارگردان (Director's Cut) این فیلم را عرضه كرد كه صحنه های اضافه زیادی داشت و نسبت به نسخه سینمایی بسیار قابل تحمل تر بود. در هر حال، مرحوم  مایکل کلارک دانکن در این فیلم نقش کینگ پین را ایفا کرد. درسته که اریجین او را تغییر داده و با قتل پدر مت مورداک مرتبط کرده بودند اما بازی خوب آقای دانکن و فیزیک مناسب او باعث شد حریف قابلی برای بی باک باشد.

 

 4- مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

دهه‌ی ۹۰ میلادی یک رنسانس برای انیمیشن‌های کمیکی محسوب می‌شود. در اون دوران کمیک‌دوستان شانس این رو داشتند تا آثار فاخری مثل ایکس‌من، بتمن، و لیگ عدالت را داشته باشند. در این بین سریال "مرد عنکبوتی، مجموعه کارتونی"  هم از این قاعده مستثنی نبود. در طی این سری تقریبا اکثر خبیث‌ها و دشمنان اصلی اسپایدرمن حضور داشتند و کینگ پین  هم در آن حضور بسیار پررنگی داشت و در بسیاری از اپیزودها حضور یافت. شخصیت پردازی او نسبت به نسخه های قبلی در دنیای انیمیشن دقیق تر بود و مثل رئیس مکار جرم و جنایت شهر به تصویر کشیده شد که تحت پوشش یک کارآفرینِ بشردوست قایم شده بود. آقای «راسکو لی براون» بازیگر کارکشته صداپیشه کینگ پین در این سریال بود.

 

 3- بازی مرد عنکبوتی کنسول PS4

استودیوی "اینسومنیاک گیمز" توانست بهترین اقتباس گیمینگ تمام دوران را از اسپایدرمن تحت عنوان Marvels' Spider-Man برای کنسول PS4 تحویل گیمرها بدهد. تمامی الِمان‌های بازی مثل طراحی گیم‌پلی و شخصیت‌پردازی‌ها به معنای واقعی کلمه پِرفکت و عالی بودند، ولی عاملی که تا این حد توانست این اثر فاخر را جذاب کند داستان بازی بود. «کینگ پین» را باید اولین غول بازی دانست که باید باهاش مبارزه میکردیم. البته مشخصه که مرد عنکبوتی سابقا باهاش خیلی نبرد داشته و در ابتدای بازی نیروهای پلیس را که به اندازه کافی علیه کینگ پین مدرک جمع آوری کرده بودند همراهی میکنه تا دستگیرش کنند و در نهایت هم این اتفاق میفته ولی با این حال فیسک حتی در زندان هم به نوعی داره گروه تبهکاری اش را کنترل میکنه و حتی در بازی بعدی (بازی مایلز مورالز) هم بهش اشاره شد. تراویس ویلینگهام (Travis Willingham) که یک صدا پیشه و بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا است که از صداپیشگی های او میتوان به مجموعه بازی های سونیک خارپشت اشاره کرد و  البته در کارتون Avengers Assemble   جای ثور حرف زده و در بازی Batman: The Telltale Series هم جای «هاروی دنت» به جای کینگ پین حرف زد و صداش در  این نقش حرف نداشت. چون کاملا اون حس تهدید آمیز و حساب شده این شخصیت را نشان میداد و البته گردن کلفت بودن او را! کینگ پین در بازی اسپایدرمن یک ابرشرور تمام عیار و بانفوذ بود.

 

2- اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی (2018)

https://www.spidey.ir/images/img/content/cartoon-spiderverse/into-spider-verse/into-spiderverse-kingpin.jpg

سال 2018 مصادف شد با اکران  انیمیشن سینمایی و اسکار گرفته Spider-Man: Into Spider-Verse که در آن برای اولین بار شاهد حضور سینمایی مایلز مورالز و تعدادی دیگر از عنکبوتی ها بودیم. کینگ پین در این انیمیشن در واقع خبیث اصلی به شمار میاد که صاحب شرکت الکمکس میباشد و از یک دستگاه شتاب دهنده ذرات استفاده میکند تا به بعدها و دنیاهای دیگر دسترسی پیدا کند که خیلی هم خطرناکه و میتونه شهر را نابود کنه. او زن و پسرش را از دست داده (در یک حادثه رانندگی بعد از اینکه دیدن داره با اسپایدرمن میجنگه و از خانه فرار کردند) . بنابراین میخواهد نسخه مشابه آنها را در دنیاهای موازی پیدا کند و جالبه که بدونید در کمیک "مردان عنکبوتی 2" (که اینجا به طور کامل در سایت ما ترجمه شده است) ویلسون فیسک دنبال انجام همچین کاری بود! پس میبینید که این انیمیشن چقدر به دنیای کمیک وفادار بوده. کینگ پین در این انیمیشن هیکل بزرگی هم داره و در واقع اوست که به طور تصادفی با برنامه هایی که داره باعث میشه دیگر قهرمانان از دنیاهای خودشون به دنیای مایلز مورالز بیان. او همچنین نقش اساسی در اریجین و تبدیل شدن مایلز مورالز به یک قهرمان رو ایفا میکنه چون اوست که پیتر پارکر دنیای مایلز را جلوی چشمان او میکشه و البته اوست که عموی مایلز (آرون) را با گلوله میکشه. کینگ پین در پایان فیلم زنده میمونه. نکته جالب اینه که در آخر فیلم میبینیم مایلز او را تار مالی کرده و بالای ساختمون آویزون مونده صداپیشه کینگ پین بازیگر مشهوری به نام «لیو شرایبر» (Liev Schreiber)است که حتما میدونید در فیلم "ریشه های مردان ایکس: وُلورین" نقش خبیث «سیبرتوث» را بازی کرده بود.

 

1- سریال بی باک (نتفلیکس)

کینگ پین ، ویلسون فیسک

اولین محصول مشترک مارول و نتفلیکس بدون شک بهترین و تاثیر‌گذارترین سریال های کمیک بوکی به شمار می آید. داستان درباره متیو مورداک ، وکیلی که در سنین کودکی بر اثر‌ سانحه ای بینایی خود را از دست داد اما در عوض بخاطر در تماس قرار گرفتن با مواد رادیو اکتیو حواس دیگرش خیلی قوی شد می‌ باشد که شب ها تحت عنوان یک نقابدار بنام بی باک با جرم و جنایت مبارزه میکند است. بی باک با شروع به شدت طوفانی همراه بود و کلیشه های رایج را شکست.  کینگ پین هم خبیث اصلی سریال بود  که از همان زمانی که در فصل 1 مشاهده کردیم چگونه سر یک نفر رو فقط با استفاده از در ماشین از بدنش جدا کرد فهمیدیم  که ویلن های قبلی فقط یک سوءتفاهم بوده اند! کینگ پین جزو عمیق ترین شخصیت های خبیث سریال های کمیک بوکی است و به روش خودش میخواهد از شهری که دوستش دارد (نیویورک) محافظت کند و مت مورداک/بی باک را سد راه خود میبیند. وینسنت دونافريو نقش خودش را با نوعی سكوت  تهديد آميز همراه میکرد و هر وقت هم كه حرف ميزد بسيار كم حرف بود ولي كلماتش را دقيق و سنجيده انتخاب میکرد. همه اينها باعث ميشد او در دل دشمنان و حتی كساني كه برايش كار میکردند ترس بيندازد. دونافریو تک تک صحنه هایی که در آن حضور داشت را از آن خود میکرد  و با قدرتی که از خود بروز میداد حتی آرام ترین صحنه ها را نیز تنش زا میکرد. او به معنای واقعی کلمه تهدید آمیز بود و تماشاچی را دچار دلهره میکرد و البته سرگذشت او در این سریال و عاشق پیشه بودن او ازش شخصیتی سمپاتیک ساخت . واقعا کدام خبیثی را میشناسید که تمام این خصوصیات را یکجا داشته باشد؟!

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های بی باک (DAREDEVIL) در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

نسخه های عجیب و غریب از کینگ پین در دنیای کمیک!

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

 10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (THE KINGPIN)

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: «پیتر پاركر» دمار از روزگار «كینگ پین» در می آورد!

سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های کمیک بوکی

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : كینگ پین (KINGPIN)

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

10 دفعه ای که دخالت های ناشر یا سردبیر باعث شد داستان های کمیک بوکی از مسیر خود خارج شوند!

10 شخصیت خبیث برتر سریال های کمیک بوکی!

معرفی دشمنان دردویل (DAREDEVIL) ـ قسمت اول

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

10 كمیك برتر بی باك (DAREDEVIL)

10 دوره (RUN) برتر نویسندگان و طراحان در تاریخ کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-03-10 09:08
کاربران عزیز سایت لطفا مثل همیشه دقت کنید هر جایی ایراد تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا درست بشه
نقل قول کردن
SPB
#2 SPB 1400-03-12 10:03
ممنون از مقاله خوبتون. مثل همیشه عالی.
به امید حضور کینگ پینگ در MCU.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-03-12 10:48
سلام
ممنون بابت مقاله.
کینگ پین که به عنوان یکی از برترین خبیث های دنیای کمیک شناخته میشه در اقتباس های نسبتا زیادی حضور داشت و کار این مقاله رو هم سخت تر کرد! (ولی خب مگه بقیه کارهای این سایت آسونه؟!) در خیلی از مواقع مثل داستان هایی که فرانک میلر برای دردویل (بی باک) اون واقعا موی دماغش شده و عذابش داده. در داستان های اسپایدی هم به واسطه نقشی که در داستان ها داره موقعیت های خوب و متنوع ایجاد میکنه. یعنی چون یه جورایی جنگ تجاری داره و زمانی هم که منافعش با قهرمانی تناقض داشته باشه از هیچ کاری دریغ نمیکنه خبیث خوبی در داستان های اسپایدی هم به شمار میاد. و البته نباید هیکل تنومند او رو هم نادیده بگیریم چون باعث میشه تهدید فیزیکی عالی باشه و نفوذ عالی هم که داره.
در بازی مرد عنکبوتی ps4 به عنوان اولین غول بازی اینسومنیاک
کسی رو میذاره جلوتون که کلا تا آخر بازی رو برید و بفهمید اینجا هیچی شوخی نیست. این نوچه هاش هم که از در و دیوار میریزند رو سرتون کار رو هم سخت تر میکنند. (خب البته نمیشه گفت که خیلی سخته ولی من خودم چون اولین غول بازی بود یه کم توش گیر کردم.) بعد از اون هم چند بار که از توی زندان داره سازمانش رو کنترل میکنه باید با افرادش بجنگید! (دیگه فکر کنید طرف چقدر کار بلده که از توی زندان افرادش رو کنترل میکنه! ) از همه این ها هم که گذشته لباس قشنگی داره! :lol:
انیمیشن "مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی" هم که خبیث بارون داشت اما بدون شک گل سرسبد اون ها کینگ پین بود. مثل دنیای کمیک او بسیار خانواده اش رو دوست داره و حاضر هست که برای اون ها هر کاری بکنه. باعث میشه تا بشه هدفش رو درک کرد. (هدفش نه وسیله اش! خب البته شاید اگر خیلی ها توی اون شرایط بودند دست به همچین کاری بزنند.) به خاطر اندازه بزرگ و تنومندش هم که واقعا مبارزات رو چالش برانگیز میکرد. کسی هم بود که دو تراژدی رو برای مایلز رقم زد تا او برای انتقام از ویلسون فیسک دلایل خوبی داشته باشه.
سریال بی باک هم که دیگه جای تعریف نداره. تعریف های لازم ازش شده و دیگه تقریبا همه میدونند چقدر سریال فوق العاده ای هست. یعنی من تقریبا هرچیزی رو که در موارد قبلی گفتم رو جمع کنید میرسید به کینگ پین این سریال. اهداف سمپاتیک، توانایی درمبارزه، خانواده دوستی، نفوذ عالی و البته لباس قشنگ (!) همه و همه باعث میشن که کینگ پین این سریال لیاقت رتبه اول رو داشته باشه.
راستی اینم بگم که اگر سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" هم میتونست از کینگ پین استفاده کنه شک نکنید که رتبه اقتباسی که از کینگ پین صورت میگرفت خیلی بالا بود.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1400-03-12 11:16
آقای ترابی دمتون گرم... عالی بود... انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی با بازی مرد عنکبوتی علیه کینگ عالین... من این بازی رو دو ماه پیش تمومش کردم... مرحله آخرش انقدر سخت بود که یه هفته طول کشید تا کینگ پین رو شکست بدم :o :lol:
خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1400-03-12 11:24
خاطره انگیز ترین اینها برای من کینگ پین مردعنکبوتی مجموعه کارتونی . من کلا عاشق این بشر تو کارتون بودم مخصوصا صحنه های که کینگ پین مردعنکبوتی محکم می‌گرفت فشار میداد تا کمرش درد بگیره و من قسمتی که مرد عنکبوتی و دردویل علیش می‌جنگم رو خیلی دوست دارم مخصوصا قسمت نبرد دردویل و کینگ پین که توش اریجین این دو نوع رو نشون میده و یادمه سی دیش رو داشتم توش به کینگ پین لقب نهنگ سفید هم داده بودن .

کینگ پین دونافریو بعد از مگنیتو برای من بهترین خبیث فیلم یا سریال های کمیک بوکی که واقعا شاهکار بود .
نقل قول کردن
Dr Doom
#6 Dr Doom 1400-03-12 11:52
سلام استاد ترابی ممنون بابت مقاله
من از سه تای اول واقعا خیلی خوشم میاد و مورد علاقمه مورد اول که واقعا یه خبیث ضد کلیشه ای عالی در اورده بودن (اونجایی که همکار روسش رو کشت واقعا از لحاظ خشونت کم نظیر بود تو آثار کمیک بوکی البته نه از اون خشونت الکی ها که فقط میخواد خفن باشه در پیشرفت داستان واقعا کمک کرد)
مورد دومم که مثل مورد اول واقعا عالی و سمپاتیک بود و خیلی خوب میشد باهاش ارتباط برقرار کرد
ولی از همه بیشتر حضورش از سری بازی های marvel's spider-man خوشم میاد به نظرم تو بازی دوم از زندان آزاد میشه ولی ما تو بازی دوم مایلز ممکنه مبارزه باهاش داشته باشیم به هر حال واقعا خبیث با ابهتی بود (هرچند که آندرگرند با اون نقاشی ابهتش رو به فنا داد :lol: )
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-03-12 12:51
سلام ممنون بابت مقاله
حضور کینگ پین توی اسپایدرمن ps4 و سفر به دنیای عنکبوتی و سریال بی باک نتفلیکس خوب بودن
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
-1 #8 Pooyan mirzahosseini 1400-03-12 13:07
سلام استاد مقاله خیلی خوبی بود من عاشق مردعنکبوتی مجموعه کارتونی هستم خیلی شخصیت پردازی دقیقی برای همه کارکتر ها داشت مخصوصاً کینگ پین ( چقدر من با این انیمیشن خاطر دارم )
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-03-12 13:17
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
سلام استاد مقاله خیلی خوبی بود من عاشق مردعنکبوتی مجموعه کارتونی هستم خیلی شخصیت پردازی دقیقی برای همه کارکتر ها داشت مخصوصاً کینگ پین ( چقدر من با این انیمیشن خاطر دارم )

البته اینکه بگیم اسپایدرمن مجموعه کارتونی همه شخصیت پردازی هاش عالی و دقیق بود حرف غلطیه و نشون میده شما احتمالا خیلی بچه بودی این سریال رو دیدی و حس نوستالژی باعث شده این حرف رو بزنی چون مثلا تو مقالات اقتباس های گربه سیاه و مری جین بنده با دلیل گفتم که شخصیت پردازی های این دو شخصیت غیر دقیق بود . برخی شخصیت های دیگر هم همین حالت رو داشتند ...
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1400-03-12 13:36
کینگ پین رو میشه یه جوری به سیاست دنیای بیرونی هم ربط داد چرا که خیلی از سیاستمداران هم جلو دروبین به عنوان یک خیرخواه ظاهر میشن (حالا ذهنتون جاهای بد نره نمونش مثلا سپ بلاتر که ریس سابق فیفا بود).

کینگ پین در انمیشن سفر به دنیای عنکبوتی خیلی خوب ظاهر شد و هم جنبه های کمیک بوکیش حفظ شد و هم این که مناسب یک انیمیشن بود. یک چیزیم که باعث شد که بسیار جدی و مخوف باشه اینه که خودش مرد عنکبوتی رو به قتل رسوند.

کینگ پین سریال نتفلیکس معرکه بود. حتی زندان هم نتونست که اون رو حفظ کنه اگه بی باک نتفلیکس برگرده خیلی امیدوارم که کینگ پین این سریالم برگرده و دوباره خوش بدرخشه.

البته من یک حس نوستالژی خاصی نسبت به بازی مرد عنکبوتی علیه کینگ پین دارم. موسیقیش و حرکاتش و عکس گرفتناش همه چیزش عالی بود. اون زمون که اوایل ۲۰۰۰ بود و بچه بودم خسته نمیشدم از بازیش. البته باس فایت اخرم که خود کینگ پین بود با کد تقلب رفتم چرا که مرد عنکبوتی نگون بدبخت رو داغون و لت و پار میکرد :-|
نقل قول کردن
Psparsa21
#11 Psparsa21 1400-03-12 14:32
مقاله عالی بود استاد.من خودم اولین بار کینگ پین توی مجموعه کارتونی مردعنکبوتی دیدم.کینگ پین واقعا یکی از بهترین خبیث های مرد عنکبوتی و بی باکه.فقط یه سوال بی ربط داشتم.سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟
نقل قول کردن
Amir aryavand
#12 Amir aryavand 1400-03-12 16:04
ممنونم از مقاله خوبتون
من الان دارم بازی مد
ردعنکبوتی شگفت انگیز رو بازی میکنم
این کینگ پین خیلی سخته مخصوصا اون جایی که
دونفر با زره میان
نقل قول کردن
parsa89
#13 parsa89 1400-03-12 16:12
کینگ پین واقعا یکی از بهترین ویلن های سینماست
نقل قول کردن
RobbieRobertson
#14 RobbieRobertson 1400-03-12 17:58
سلام به همگی
واقعا کینگ پین توی اون دو کارتون سریالی دهه نود و ۲۰۰۳ خیلی قوی و تاثیر گذار بود. قشنگ یادمه وقتی سنم کمتر بود و این دو تا سریال را میدیدم. کینگ پین قشنگ از همه شروراش سطحش بالاتر بود و روی من بیشتر تاثیر می‌گذاشت.
توی انیمیشن دنیای عنکبوتی هم که فوق‌العاده بود. هم شخصیت پردازیش و هم طراحی اش با اون باس فایت بی نظیر اخر با مایلز مورالز.
آقای ترابی و بقیه عزیزان یه سوالم داشتم، نظرتون در مورد کینگ پین کمیک های فعلی اسپنسر چیه؟ من که ازش راضیم و به نظرم هم اصالت کینگ پین و هم جذابیت لازم را داره و نقشش هم داره جدی تر میشه.
از آقای ترابی تشکر میکنم بابت این مقاله ها که هم خاطره انگیزن و هم جذاب
نقل قول کردن
P.B.P
#15 P.B.P 1400-03-12 18:09
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله خیلی خوبی بود‌(مثل همیشه)
ممنون.
نقل قول کردن
Agent bishop
#16 Agent bishop 1400-03-12 18:09
به نقل از Psparsa21:
مقاله عالی بود استاد.من خودم اولین بار کینگ پین توی مجموعه کارتونی مردعنکبوتی دیدم.کینگ پین واقعا یکی از بهترین خبیث های مرد عنکبوتی و بی باکه.فقط یه سوال بی ربط داشتم.سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟


۱۴۴ تا کمیکه که قسمت هاش به هم دیگه خیلی ربط دارن .
البته فکر کنم سایت کمیک تیم آپ رو میخواد ترجمه کنه .
نقل قول کردن
Dr Doom
#17 Dr Doom 1400-03-12 19:12
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1400-03-12 21:35
به نقل از Dr Doom:
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی

دو تا کمیک از امیزینگ اماده ست
به زودی تو سایت قرار میگیرن
سایه عنکبوت هم در راه است
فصل امتحانات هستش و ادیتورها و مترجمین سایت درگیر هستند و من همیشه بهشون تاکید میکنم راضی نیستم به خاطر کار سایت از درس و امتحان عقب بیفتید
نقل قول کردن
Dr Doom
#19 Dr Doom 1400-03-12 21:59
به نقل از mtm:
به نقل از Dr Doom:
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی

دو تا کمیک از امیزینگ اماده ست
به زودی تو سایت قرار میگیرن
سایه عنکبوت هم در راه است
فصل امتحانات هستش و ادیتورها و مترجمین سایت درگیر هستند و من همیشه بهشون تاکید میکنم راضی نیستم به خاطر کار سایت از درس و امتحان عقب بیفتید

بله خیلی ممنون از شما و مترجمین و ادیتور های سایت فکر نمیکردم دلیلش امتحانات باشه امیدوارم موفق باشند
استاد یه سوال نظرتون راجب این کمیک های اخیری که گفتم و این کمیک جدید بلک کت چی هستش؟
خودم که راجب دو تا کمیک اسپایدرمن گفتم نظرم رو سری بلک کت رو به خاطر اینکه میدونستم صرفا شیردوشی هست و چیز مهمی نداره دنبال نمیکنم ولی این شماره رو دانلود کردم که بخونم و متاسفانه ته کمیک یه چیز باورنکردنی میدیدم که به نظرم خیلی مزخرف بود (اینکه یکی تمایلاتش متفاوت باشه مشکلی نداره ولی اینکه تمایلات یکی رو تغییر بدن خیلی بده به نظرم)
خیلی دوست دارم اگه خوندین این کمیک هارو نظر شما هم بدونم
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#20 Pooyan mirzahosseini 1400-03-12 22:01
به نقل از mtm:
به نقل از Dr Doom:
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی

دو تا کمیک از امیزینگ اماده ست
به زودی تو سایت قرار میگیرن
سایه عنکبوت هم در راه است
فصل امتحانات هستش و ادیتورها و مترجمین سایت درگیر هستند و من همیشه بهشون تاکید میکنم راضی نیستم به خاطر کار سایت از درس و امتحان عقب بیفتید

بله درسته خیلی ممنون از اطلاع رسانی استاد فقط خواستم بگم میدونم سرتون شلوغه و کمیک های دیگه هم هستن که باید ترجمه بشن ولی خیلی وقته که کمیک شانگ چی رو نزاشتین میخواستم بدونم که کی در سایت قرار میگیره
نقل قول کردن
Agent bishop
#21 Agent bishop 1400-03-12 22:45
به نقل از Dr Doom:
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی


سریالش خیلی بهتر از کمیکشه . البته داستان سریال یه جورایی ترکیب داستان های شکست ناپذیره که این حرکت خیلی بهتر از این بود که پانل به پانل کمیک رو سریال میکردن .
استاد شما به این سریال برای بهترین سریال های کمیک بوکی رتبه چند میدید ؟
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1400-03-12 23:22
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از mtm:
به نقل از Dr Doom:
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی

دو تا کمیک از امیزینگ اماده ست
به زودی تو سایت قرار میگیرن
سایه عنکبوت هم در راه است
فصل امتحانات هستش و ادیتورها و مترجمین سایت درگیر هستند و من همیشه بهشون تاکید میکنم راضی نیستم به خاطر کار سایت از درس و امتحان عقب بیفتید

بله درسته خیلی ممنون از اطلاع رسانی استاد فقط خواستم بگم میدونم سرتون شلوغه و کمیک های دیگه هم هستن که باید ترجمه بشن ولی خیلی وقته که کمیک شانگ چی رو نزاشتین میخواستم بدونم که کی در سایت قرار میگیره

کمیک شانگ چی خیلی وقته ترجمه شده
در حال ادیت شدنه
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1400-03-12 23:23
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Dr Doom:
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی


سریالش خیلی بهتر از کمیکشه . البته داستان سریال یه جورایی ترکیب داستان های شکست ناپذیره که این حرکت خیلی بهتر از این بود که پانل به پانل کمیک رو سریال میکردن .
استاد شما به این سریال برای بهترین سریال های کمیک بوکی رتبه چند میدید ؟

سریال خوبیه ولی خب همین "متفاوت بودن" هم بعد مدتی تکراری میشه. قطعا ولی تو تاپ تن من هست
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1400-03-12 23:29
به نقل از Dr Doom:
به نقل از mtm:
به نقل از Dr Doom:
به نقل از Psparsa21:
سری کمیک های شکست ناپذیر رو ترجمه می کنید یا نه؟

به نظرم مهم تر از اون شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن هستن که فکر کنم چهارتا شماره مونده مخصوصا این شماره ای که امروز منتشر شد زمینه چینی خیلی خوبی داشت و داستانک های مختلفی رو دوباره اثر گرفت (بازگشت چند تا کاراکترم که سورپرایز بودن)
و همچنین Spider-man the spider's shadows انگار دوباره یه اسپین آف عالی و باطراوت برای اسپایدرمن رو داره زدارسکی مینویسه که مثل لایف استوری واقعا کمیک با کیفیته
راجب شکست ناپذیر من سریال رو ندیدم ولی مثل اینکه از کسایی که کمیک رو خوندم پرسیدم کاملا اقتباس وفادار و شبیهش هست یعنی سریال رو ببینی مثل کمیک هست با تغییرات جزئی

دو تا کمیک از امیزینگ اماده ست
به زودی تو سایت قرار میگیرن
سایه عنکبوت هم در راه است
فصل امتحانات هستش و ادیتورها و مترجمین سایت درگیر هستند و من همیشه بهشون تاکید میکنم راضی نیستم به خاطر کار سایت از درس و امتحان عقب بیفتید

بله خیلی ممنون از شما و مترجمین و ادیتور های سایت فکر نمیکردم دلیلش امتحانات باشه امیدوارم موفق باشند
استاد یه سوال نظرتون راجب این کمیک های اخیری که گفتم و این کمیک جدید بلک کت چی هستش؟
خودم که راجب دو تا کمیک اسپایدرمن گفتم نظرم رو سری بلک کت رو به خاطر اینکه میدونستم صرفا شیردوشی هست و چیز مهمی نداره دنبال نمیکنم ولی این شماره رو دانلود کردم که بخونم و متاسفانه ته کمیک یه چیز باورنکردنی میدیدم که به نظرم خیلی مزخرف بود (اینکه یکی تمایلاتش متفاوت باشه مشکلی نداره ولی اینکه تمایلات یکی رو تغییر بدن خیلی بده به نظرم)
خیلی دوست دارم اگه خوندین این کمیک هارو نظر شما هم بدونم

کمیک بلک کت رو دوست دارم
اون موضوع رو هم دیدم. ظاهرا این ماه یعنی june قراره مارول و دیسی کمیک هایی با حضور این‌ جور شخصیت ها منتشر کنند
بلک کت رو هم bi- s.e.x.u.a.l کردن . یعنی ظاهرا ایشون هم به جنس مخالف تمایل داره و هم جنس موافق! حالا تمایل ج.ن.س.ی ایشون منو آزار نمیده و مساله شخصیه و صرف این مساله باعث نمیشه نظرم درباره ش منفی بشه ولی به قول شما اینکه مثل مرد یخی (بابی دریک) یهو بیان و شخصیت رو تغییر بدن واقعا بده. اینم یه جور توهینه به شعور مخاطب. در کل به نظرم مارول قصدش این بوده که فلیشیا رو یه جورایی با این کار شبیه به هارلی کویین بکنه
در هر حال این‌جور چیزا انگار تو این دور و زمونه نوعی باکلاسی محسوب میشه و مارولم میخواست از قافله عقب نیفته!
نقل قول کردن
Dr Doom
#25 Dr Doom 1400-03-12 23:58
#24
خیلی ممنون استاد از نظرتون بله منم موافقم
منم مثل بلک کت سر آیسمن هم جا خوردم
متاسفانه کمپانی ها (این مشکل تو همه مدیوم های سرگرمی هست متاسفانه) مخصوصا تو کمیک به جای اینکه بیان کاراکتر های مونث یا سیاه پوست یا دو ج.ن.س.گ.ر.ا و ه.م.ج.ن.س.گ.ر.ا و ... جدید بیان خلق کنن میان روی این کاراکتر هایی که هست این تغییرات رو انجام میدن که البته این برای همه نیست یه سری استثناهای تغییرات هم هست ولی متاسفانه اینم مشکلی هست که وجود داره
چیزی که من نگرانم اینکه اگه چندین سال قبل آیسمن و هارلی کویین و ... رو تغییر میدادن و امسال بلک کت رو تغییر میدن بعد ها قراره کی رو تغییر بدن؟ ممکنه بعدی کاراکترایی تو رنج سایبورگ باشه بعد یکم سراغ معروف تر ها هم برن ! ترس از اون روزیه که کاراکترهایی مثل اسپایدرمن و بتمنم تغییر بدن! (امیدوارم حداقل این یکی فردای روزی که من مردم رخ بده)
نقل قول کردن
s.p.i
#26 s.p.i 1400-03-13 00:40
#24
ببخشید استاد ولی تو سری کمیک دختر عنکبوتی نشون داد فیلیشیا با یه خانوم ازدواج کرد بود پس مارول شخصیت یهو تغییر نداد حالا شایدم من اشتباه می‌کنم ولی یاد میاد تو سری فیلیشیا با یه خانوم دیدم
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1400-03-13 01:54
به نقل از s.p.i:
#24
ببخشید استاد ولی تو سری کمیک دختر عنکبوتی نشون داد فیلیشیا با یه خانوم ازدواج کرد بود پس مارول شخصیت یهو تغییر نداد حالا شایدم من اشتباه می‌کنم ولی یاد میاد تو سری فیلیشیا با یه خانوم دیدم

نه. مارول تا به حال اشاره مستقیمی به این قضیه نکرده بود
ولی اگر اون موقع هم اشاره کرده بود پس برای موقع خودش یهویی محسوب میشده!
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#28 Ehsan Spider 1400-03-13 11:06
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
#24
ببخشید استاد ولی تو سری کمیک دختر عنکبوتی نشون داد فیلیشیا با یه خانوم ازدواج کرد بود پس مارول شخصیت یهو تغییر نداد حالا شایدم من اشتباه می‌کنم ولی یاد میاد تو سری فیلیشیا با یه خانوم دیدم

نه. مارول تا به حال اشاره مستقیمی به این قضیه نکرده بود
ولی اگر اون موقع هم اشاره کرده بود پس برای موقع خودش یهویی محسوب میشده!


گفتم شاید استاد بگه این که خودش میگه کاراکتر فلیشا خوشش میاد پس چرا نمیاد تو بحث. راستش استاد داشتم یاد میگرفتم. خیلی هم خوشحالم که یه بحثی از فلیشا در افتاد.

اگه منظورتون از اسپایدرگرل همون می پارکر باشه، اون مال یه دنیای دیگس. ولی اگه اون یکی اسپایدرگرل هارو میگین که والا من همچین چیزی نشنیدم.
به نظرم نظر استاد خیلی درسته.منم فکر میکنم میخواستن شبیه هارلی کویین بشه.
راستش برخلاف شما استاد عزیز اصلا اینو نپسندیدم. من به واسطه اخلاقیات فلیشا و اون تنشش با اسپایدی (کسی هست اینو دوست نداشته باشه؟) ازش خوشم میاد. ولی شاید چون هنوز توی اول راهم و حقه‌ها و رمز و راز دنیای کمیک رو نفهمیدم، یکم ذهنم سخت قبول میکنه که فلیش همچین خصلتی هم داشته باشه. حالا انشاالله اسپنسر در ادامه البته بعد از تموم کردن این داستانک ها بیارتش توی سری اصلی اسپایدی باز مجدد شاهد تعاملش با اسپایدی باشیم.
جد مک‌کی به نظرم نویسنده خلاقی هستش و والا مارول هم کلا میشه گفت تاریخچه یکی از شخصیت های محبوبش رو داده دستش که بیا و بپزش. و حالا باید تموم تلاششو بکنه که بهش عمق شخصتی ببخشیه نه اینکه خصلت های ناجور براش درست کنه. راستش یه چیز دیگه هم هست اونم اینکه والا هیچوقت هارلی کویین رو درکش نکردم. پس مارول چرا باید یه شخصتی که خودش کم از محبوبیت نداره رو بیاد یهویی تغیر خصلت بده به نظرم یه جوری ناجوره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44