10 حقیقت مهمی که باید درباره «پراولر» (Prowler) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره پراولر (Prowler) بدانید فکت facts هابی براون هوبی عموی مایلز پرالر حقایق آرون دیویس

به بهانه حضور موثر و قدرتمند شخصیتProwler  در بازی "مایلز مورالز" این مقاله تقدیم شما میشود.

 

1- سرگذشت پراولر

«پراولر» سال 1969 و در شماره 78 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" خلق شد. نام اصلی اش «هابی براون» (Hobie Brown) بود که یک جوان سیاه پوست آمریکایی اهل محله برانکس در شهر نیویورک بود و یک تمیز کننده پنجره بود که از کارش اخراج شد.

هابی براون

او در مهندسی مهارت داشت و برای خودش نقشه کشید که از مهارت هایش برای خلق شخصیتی دارای نقاب و کاستوم مخصوص به نام «پراولر» استفاده کند و از محلی دزدی کند و سپس اموال مسروقه را در قالب خودش یعنی هابی براون به پلیس پس بدهد تا اینجوری به شهرت دست یابد!

پراولر

عکس prowler

هابی به فکرش رسید از بخش مالی روزنامه دیلی بیوگل دزدی کند تا معروف تر شود ولی هنگامی که داشت دست به سرقت میزد به طور اتفاقی با پیتر پارکر درگیر شد که ناگهان جی. جونا جیمسون سر رسید!

پیتر هم میدانست که نمیتواند از قدرت های فوق بشری خودش علیه پراولر استفاده کند چون ممکن بود جیمسون هویت مخفی اسپایدرمن را کشف کند. بنابراین اجازه داد پراولر او را از پنجره ساختمان دیلی بیوگل به بیرون پرت کند و سپس خودش را نجات داد. اما پراولر که نمیدانست پیتر سالم مانده خیلی از این بابت ناراحت شد و خود را مقصر مرگ احتمالی پیتر میدانست. او سعی کرد که فرار کند ولی در نهایت پیتر که حالا دیگر لباس اسپایدرمن را پوشیده بود، باهاش جنگید و ماسک از روی صورتش برداشت ولی متوجه شد که یک جوان بسیار ناپخته و بیگناه است که دچار سوء تفاهم شده. بنابراین به جای اینکه او را تحویل پلیس بده سعی کرد نصیحتش کنه.

هابی براون هم به نصیحت او گوش کرد و راه و رسم خلاف را کنار گذاشت و با دوست دخترش به نام «میندی مکفرسون» ازدواج کرد و در زمینه ساخت و ساز مشغول به کار شد.

  

2- پراولر توسط جان رومیتای 13 سال خلق شد!

گفته میشه پراولر وقتی جان رومیتا جونيور یك نوجوان بوده خلق شده! در واقع جان رومیتا جونیور (كه پدرش از بزرگترین طراحان تاریخ كمیك های مرد عنكبوتی و مارول است و خودش نیز یکی از بهترین طراحان دنیای کمیک محسوب میشه) در 13 سالگی این شخصیت را خلق میكنه و به پدرش نشان میدهد . او هم آن را به استن لی نشان میده . استن لی از این شخصیت و به خصوص از اسمش خیلی خوشش میاد ولی از لباسش خوشش نمیاد! بنابراین جان رومیتای پدر خودش لباس پراولر را از نو طراحی میكنه .در واقع جان رومیتا اون موقع قرار بود روی شماره 3 از کمیک The Spectacular Spider-Man Magazine کار کنه و داستانی هم تقریبا به اتمام رسانده بود به نام "راز وحشت تلویزیونی" (The Mystery of TV Terror) که هرگز منتشر نشد (این مقاله رو بخونید). گفته میشه در این داستان قرار بوده دو شخصیت خبیث باشه به نام های «استاکر» (Stalker) و The Activist و رومیتا طراحی اولیه آن ها انجام داده بوده:

او از ظاهر استاکر برای پراولر استفاده کرد و The Activist هم هرگز در جایی دیده نشده است.

 

3- او چندین بار به مرد عنکبوتی کمک کرده تا هویت مخفی اش را حفظ کنه!

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، مرد عنکبوتی چند بار خودش هویت مخفی اش را لو داده است. اولین باری که این اتفاق افتاد در واقع شاهد یکی از عجیب ترین داستان های او بودیم! قضیه برمیگرده به شماره 87 از سری اول کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1970 به چاپ رسید. در این شماره پیتر پارکر آنفولانزای سختی گرفته بود. ولی خودش فکر میکرد مشکل جدی تری براش پیش اومده که باعث شده ضعیف بشه و قدرت هاش خوب کار نکنه! دچار سرگیجه هم شده بود و در کمال تعجب حتی سعی کرد از یک مغازه جواهر فروشی سرقت کنه تا برای «گوئن استیسی» هدیه بخره!!! پیتر فکر میکرد که دیگه حرفه اش به عنوان مرد عنکبوتی به اتمام رسیده و در حالتی نامتعادل به میهمانی رفت که همه دوستانش در آن بودند رفت و هویت خودش رو فاش کرد:

خوشبختانه کسی زیاد قضیه رو جدی نگرفت چون میدونستند پیتر مریض شده و داره هذیان میگه! ولی در هر حال پیتر سپس تصمیم گرفت از هابی براون کمک بگیره تا قضیه رو جمعش کنه. یعنی ماسکی بر صورت زد و پیش او رفت و ازش خواست تا لباس اسپایدرمن رو بپوشه تا وقتی در قالب پیتر پیش دوستانش است از راه برسه و اینجوری دیگه کسی اصلا شک نکنه که پیتر همون اسپایدرمنه!

او هم این کار رو کرد و برای اینکه قضیه طبیعی جلوه کنه به پیتر گفت: "یادت نره سهم منو از عکس هایی که از من میگیری {و به دیلی بیوگل میفروشی} بدی"!

و بدین ترتیب هویت مخفی پیتر مخفی نگه داشته شد.

یک بار هم هابی براون وقتی پیتر پارکر صاحب شرکت "صنایع پارکر" شد بار دیگر به کمک او آمد. او این بار نقش بادیگارد پیتر را بازی کرد و بعضی وقتها هم در قالب مرد عنکبوتی ظاهر میشد تا کسی شک نکنه مرد عنکبوتی همون پیتره!

پرالر مرد عنکبوتی

در قضیه "توطئه کلونی" نیز او به درخواست پیتر به داخل شرکت شغال نفوذ کرد که اطلاعات به دست بیاره ولی در مقابله با الکتروی جدید و مونث ضربه بدی خورد و فکر کردیم مرده ولی به شدت آسیب دیده بود. از سوی دیگر شغال که متوجه نقشه پیتر شده بود از روی پراولر یک کلون ساخت از صنایع پارکر جاسوسی کنه ولی این کلون در نهایت جان خود را داد تا از جولیا کارپنتر علیه الکترو محافظت کنه.

 

4- قدرت و توانایی ها

قدرت و توانایی ها

همانطور که در ادامه این مقاله خواهید دید نسخه های مختلفی از شخصیت پراولر وجود داشته که یک چیزی بین همه آنها مشترک است: آنها هیچ کدام قدرت فوق بشری ندارند و قابلیت های خود را از طریق لباس و گجت های مخصوص به دست آورده اند. در واقع هابی براون علیرغم اینکه دانشگاه نرفته بود ولی استعداد ذاتی در مهندسی و پنوماتیک (Pneumatics) داشت (پنوماتیک نوعی فناوری است که به مطالعه و به‌کارگیری گازهای فشرده برای ایجاد نیروی مکانیکی می‌پردازد. از فناوری گازهای فشرده به‌طور گسترده‌ای در صنعت استفاده می‌شود و کارخانه‌ها از هوای فشرده برای کنترل دستگاه‌های ابزار دقیق استفاده می‌کنند). لباس پراولر مچ بند و پابندی دارد که از آنها اشیاء پرتابی مثل دارت های فلزی، ساچمه های گازی، مواد منفجره کوچک، و شعله های منیزیم شلیک میکنه. او همچنین در استفاده از گازهای خواب آور و سلاح های دستی نیز تبحر دارد. دستکش های پنجه مانند و فولادی نیز دارد که از آنها برای بالا رفتن از در و دیوار استفاده میکند. چکمه هایش نیز مخصوص است و عایق بندی شده و انرژی و ارتعاشات را به خود جذب میکنند. او همچنین شنلی بر تن میکند که الیاف پنوماتیک در آن به کار رفته که وقتی در معرض هوا قرار بگیرند سفت میشوند و بهش کمک میکنند برای فواصل کوتاه بتونه در هوا در حالت گلایدینگ، پرواز کنه.

 

5- یکی از برادران پراولر قهرمانی رزمی کار است!

یکی از برادران پراولر قهرمانی رزمی کار است!

هابی براون خانواده پرجمعیتی دارد (گفته میشه 7 یا 8 برادر و خواهر دارد!). یکی از برادران او به نام «آبراهام براون» (Abraham Brown) یک قهرمان رزمی کار است که با لقب «ببر سیاه» (Black Tiger) شناخته میشود و عضو گروه "پسران ببری" (Sons of Tiger) بوده.  رئیس این گروه  «لین سان» (Lin Sun)  نام دارد و به طلسمی به شکل سر و پنجه های ببر دست یافت که وقتی در کنار هم قرار میگیرفتند قدرت های افراد را سه برابر میکردند. بنابراین لین سان به همراه دوستش آبراهام براون و رزمی کاری دیگر به نام باب دایموند سه تایی این طلسم را به طور همزمان و مشترک مورد استفاده قرار دادند و گروه پسران ببری شکل گرفت تا با جرم و جنایت مبارزه کنند. آنها با مرد عنکبوتی و آیرون فیست تیم آپ کردند و از دشمنان اصلی شون میشه به «ساکت ها» (The Silent Ones) اشاره کرد.

"پسران ببری" (Sons of Tiger)

گفته میشه برای خلق «آبراهام براون» از ظاهر بازیگری به نام «جین کلی» که در دهه 70 میلادی در فیلم های رزمی به شهرت دست یافته بود الهام گرفته شده.

  

6- پراولر یک بار فلج شد!

پراولر سابقه کار کردن برای سیلور سیبل (Silver Sable) و گروه مزدورانش را داره. او همچنین  به گروه Oultlaws پیوست و به مرد عنکبوتی کمک کرد از  پاپوشی که برایش دوخته شده بود، تبرئه بشه. اعضای این گروه  را دشمنان سابق مرد عنکبوتی که اصلاح شده بودند تشکیل میدادند (مثل «راکت رِیسِر»، «پوما» و «ویلو دِ ویسپ») و گاهی هم به کمک مرد عنکبوتی می آمدند:

گروه outlaws

وقتی اوضاع مالی هابی خوب نبود تصمیم گرفت برای سازمانی به نام Great Game مسابقه بده (Great Game از آدم های ثروتمند و فاسدی تشکیل شده بود که با دیدن مسابقات بین ابرشروران و ابرقهرمانان سرگرم میشدند). بنابراین به همراه دوستش به نام «رابرت فارل» ملقب به «راکت ریسر» (Rocket Racer) یک دعوا و مبارزه ساختگی به راه انداخت تا دوتایی پولی به جییب بزنند. ولی ناگهان یک بازیکن یاغی به نام El Toro Negro از راه رسید و با زدن موشکی به او باعث سقوط او شد و معلوم شد از کمر به پایین فلج شده!

اسپایدرمن هم در بیمارستان ازش عیادت کرد تا درباره هویت کسی که لباسش رو دزدیده بود تحقیق کنه (در مورد بعدی راجع بهش توضیح میدم).

اما سپس مشخص شد که هابی براون بیشتر از نظر روحی روانی مشکل داشته تا فیزیکی (چون اون موقع برای بار دوم تجهیزات پراولری او را دزدیده بودند). بنابراین وقتی تجهیزات مسروقه به او بازگردانده شد سلامتی اش را بازیافت و تونست دوباره راه بره).

 

7- ما در دنیای اصلی مارول، 2 پراولر دیگر نیز داشته ایم!

یک بار شخصیت خبیثی به نام «بِلا دونا» (Belladonna) که نام اصلی اش «ناردا راوانا» (Narda Ravanna) است، از یکی از دشمنان قدیمی و بسیار گمنام اسپایدرمن ملقب به «دزد خانه» (The Cat Burglar) خواست تا با استفاده از لباس و تجهیزات به سرقت رفته از هابی براون، به پراولر جدید تبدیل بشه (بلادونا در دنیای مُد و لباس فعالیت داشت تا اینکه حرفه اش به دست «رادریک کینگزلی» (هاب گابلین اریجینال) نابود شد و در صدد انتقام برآمد. عکسش اینجاست).

پرالر دوم

 این پراولر در حین یکی از سرقت های خودش به طور تصادفی مرتکب قتل یک نگهبان شد و تعدادی شاهد پراولر اریجینال را مسئول این قتل دانستند ولی اسپایدرمن قضیه را پیگیری و مجرم اصلی را دستگیر کرد و تجهیزات پراولر را به هابی برگرداند.

تو مورد قبلی گفتم که هابی براون یک بار فلج شد. وقتی او را پس از این حادثه به بیمارستان بردند یکی از اعضای کادر درمان به نام «ریک لاوسن» (Rick Lawson) هویت او را فهمید و بعد آدرسش را پیدا کرد و به خانه ش رفت و لباس پراولر را ازش دزدید.

ریک لاوسن

ریک با پوشیدن این لباس به پراولر سوم دنیای اصلی مارول بدل گشت و اولش از بیماران بیمارستانی که در آن کار میکرد و در بخش ICU بستری بودند دزدی کرد و سپس سعی کرد از آنهایی که قبلا بهش ظلم کرده بودند انتقام بگیره (به ویژه از سرکارگر خودش در بخش ساخت و ساز که اخراجش کرده بود):

پرالر سوم

سپس با والچر روبرو شد که او را با پراولر اصلی اشتباه گرفته بود ولی با مداخله اسپایدرمن نجات پیدا کرد و در نهایت اسپایدرمن لباس پراولر را ازش پس گرفت و به هابی برگرداند.

 

8- هابی براون در دنیای شماره 138 مارول ، مرد عنکبوتی است!

اسپایدر پانک

مارول دنیاهای موازی زیادی داره که در آنها با نسخه های مختلفی از مرد عنکبوتی آشنا شده ایم (این مقاله و این مقاله را بخوانید). در اکثر این دنیاها نسخه ای از پیتر پارکر به مرد عنکبوتی تبدیل شده ولی در دنیای شماره 138 ، هابی براون مرد عنکبوتیه که بهش لقب «اسپایدر پانک» (Spider-Punk) داده اند! او علیه رژیم مستبد «نورمن آزبورن» قیام کرد و یک ارتش عنکبوتی را رهبری کرد. آخرش هم نورمن رو شکست داد و  با گیتار برقی ای خودش نورمن رو له و لورده کرد! در رویداد دنیای عنکبوتی هم حضور داشت و  یکی از شخصیت های مهم رویداد جدید اسپایدرمن یعنی "قیامت عنکبوتی" هم بود (این کمیک رو هم با حضور او در سایت ترجمه کرده ایم و همچنین این سری رو که سال 2022 منتشر شد).

 

9- پراولر آلتمیت (Ultimate Prowler)

قطعا در سالهای گذشته این نسخه از پراولر که اولش در دنیای کمیک بوک های Ultimate خلق شد از نسخه دنیای اصلی معروف تر و محبوب تر شده چون مرتبط شده با شخصیت مهمی مثل «مایلز مورالز». در کمیک های مرد عنکبوتی نهایی و زمانی که پیتر پارکر مرده محسوب میشد و مایلز جایش را به عنوان مرد عنکبوتی گرفته بود، با عموی او به نام «آرون دیویس» (Aron Davis) آشنا شدیم که یک خلافکار بود و در اُریجین مایلز و قضیه اون عنکبوت که مایلز رو نیش میزنه و باعث میشه قدرت های فوق بشری پیدا کنه، نقش مهمی داشت (این مقاله را بخوانید). در واقع او به همراه برادرش یعنی «جفرسون دیویس» تو کار دزدی و سرقت بودند. اما سالها قبل جفرسون عاشق زنی میشه به نام «ریو مورالز» (Rio Morales) و باهاش ازدواج میکنه و صاحب فرزندی میشوند به نام مایلز! اینجاست که دیگه راهش رو از برادرش جدا میکنه. آرون هم خلافکاری میشه که لباس و تجهیزات خاصی داره و بهش میگن «پراولر»! او هم مثل پراولر دنیای اصلی قدرت فوق بشری نداشت و با استفاده از تجهیزات خاص و دستکش هایی که به دست میکرد به سرقت میپرداخت. وقتی آرون هویت اسپایدرمن جدید شهر را فهمید و متوجه شد همان برادرزاده خودش است، سعی کرد ازش اخاذی کنه. یعنی مایلز رو مجبور کرد براش کار کنه. این باعث شد نزاع و اختلاف شدیدی بین اونا دربگیره و در نهایت آرون ظاهرا در یک انفجار کشته شد. جالبه که بدونید وقتی مایلز به دنیای اصلی مارول اومد، عمویش هم زنده شد و لقب «آیرون اسپایدر» (Iron Spider) رو به خودش داد و برای مدتی دشمن اصلی مایلز هم به حساب میومد!

او در شماره 234 از کمیک Spider-man ، نسخه جدیدی از گروه معروف "شش خبیث" تشکیل داد (برای آشنایی با شش خبیث این مقاله را بخوانید). اعضای این گروه عبارت بودند از مردشنی، هاب گابلین، الکترو (نسخه مونث)، بامشِل (Bombshell) ، اسپات و البته خود آیرون اسپایدر که رهبر گروه بود. قرار بود یک محموله مهم را از سازمان "شیلد" به سرقت برده و در بازار سیاه بفروشند ولی به زودی بین اعضای گروه اختلاف افتاد. مایلز توانست به کمک دوستان ابرقهرمان خود در گروه Champions این گروه را شکست دهد.

اما به نظر میرسه به دلیل موفقیت بی اندازه انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" که در آن آرون دیویس شخصیت چندان خبیثی نبود، او در دنیای کمیک هم مثبت تر شده است. در واقع در کمیک های مایلز مورالز، او سعی کرد عمویش را متقاعد کند تا دست از تبهکاری بکشد. سپس به نظر رسید در حادثه ای کشته شده باشد ولی معلوم شد زنده است و از آن موقع به بعد انگار نصحیت برادرزاده اش را گوش کرده چون وقتی مایلز گروگان گرفته شد، آرون لباس پراولری جدیدی به دست آورد و به کمک برادرش (جفرسون) که از سلاح های شیلد استفاده میکرد، مایلز را نجات داد.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

اولین حضور شخصیت پراولر در دنیای انیمیشن برمیگرده به سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی. او برای خلافکاری به نام آیس برگ (Iceberg) کار میکرد ولی حس میکرد به حقش نمیرسه. لذا شروع کرد به دزدی از او ولی آیس برگ متوجه شد و دستور قتلش را صادر کرد ولی موفق به فرار شد تا اینکه به زندان افتاد و در آنجا با پسر کینگ پین دوست شد و کینگ پین کاری کرد تا آزاد بشه و لباس مخصوصی برایش تدارک دید. او از لباس برای انتقام استفاده کرد ولی متوجه شد باید بعد از مدتی شارژ بشه. وقتی دوباره نزد کینگ پین رفت و فهمید چیزی در آن کار گذاشته که اگر از دستوراتش سرپیچی کنه لباس منفجر میشه. لذا پیش اسپایدرمن رفت تا ازش کمک بگیره و با کمک هم تونستند مشکل لباس رو حل کنند و کینگ پین رو شکست بدن.

کارتون پرالر

هابی براون در کارتون "مرد عنکبوتی خارق العاده" حضور داشت ولی ندیدیم که به پراولر تبدیل بشه. او همکلاسی پیتر در دبیرستان بود و یک شوخی مستمر با او این بود که هر وقت میخواست حرف بزنه یکی حرفش رو قطع میکرد!

هوبی برون

در جدیدترین انیمیشن سریالی مرد عنکبوتی، هابی براون تجهیزات پراولر را از برادرش به نام آبراهام براون دریافت کرد. سپس سیلور مین (از خلافکاران شهر) بهش دستور داد مرد عنکبوتی رو دستگیر کنه وگرنه داداشش رو میکشه. پس از ناکامی در این امر با مرد عنکبوتی متحد میشه و برادرش رو آزاد میکنه.

هوبی بران

در فیلم "بازگشت به خانه"، شاهد بودیم که آقای «دونالد گلاور» نقش آرون دیویس را بازی میکنه که یک خلافکار خرده پا محسوب میشه که اولش قراره از شوکر یک سری تجهیزات بخره. بعدش اما اسپایدرمن میره سراغش و درباره والچر و دار و دسته اش ازش اطلاعات میگیره.

در انیمیشن "سفر به درون دنیای عنکبوتی" شاهد نسخه ای از پراولر بودیم که درست مثل کمیک های التمیت عموی مایلز بودش و یک خلافکار به حساب میامد و برای کینگ پین کار میکرد ولی به مراتب آدم بهتر و شریف تری بودش چون وقتی متوجه هویت مخفی مایلز شد تصمیم گرفت او را نکشه و از دستور کینگ پین سرپیچی کرد.

در واقع از ابتدای داستان شاهد بودیم که مایلز با عمویش رابطه بهتری برقرار میکرد تا با پدر خودش و بنابراین وقتی عمویش توسط کینگ پین کشته شد، کاملا تحت تاثیر قرار گرفت و یک قهرمان شد.

صدا پیشه پراولر در این انیمیشن آقای «ماهرشالا علی» بودش که خودتون حتما میدونید در سالهای گذشته به خاطر نقش آفرینی های خودش چقدر جایزه گرفته. البته علاقمندان به دنیای کمیک وی را به خاطر نقش خبیث «کاتن ماوث» در فصل اول سریال "لوک کیج" میشناسند. البته لازم به ذکره که در قسمت دوم این انیمیشن شاهد بودیم که در انتهای داستان، مایلز به دنیای شماره 42 رفت و در آنجا در کمال تعجب دید که پدرش زنده نیست ولی عمو آرونش زندست! (او با نسخه پلید از خودش نیز روبرو شد).

پراولر تا به حال در 4 بازی رایانه ای حضور داشته که قطعا جدیدترین و بهترین آن مربوط میشه به بازی مایلز مورالز برای کنسول پلی استیشن.

او از همان ابتدا هویت مخفی مایلز رو کشف میکنه و این بر جذابیت داستان و پیچش های آن اضافه میکنه. نکته اساسی اینه که سازندگان بازی او را به شکلی به تصویر میکشند که هم به ذاتش وفاداره و هم اینکه بسیار نو و با طراوت به نظر میرسه و نظیرش را قبلا ندیده بودیم. او اولش خودش رو دوست و متحد مایلز نشون میده و واقعا معلومه که برادرزاده ش براش مهمه ولی در ادامه بهش خیانت میکنه و مشخص میشه برای راکسان کار میکنه اما در پیچشی جذاب در مبارزه نهایی به یاری مایلز و مردم محله میشتابه و خودش رو تبرئه میکنه و حتی اوست که علیه سایمون کریگر شهادت میده و باعث میشه به زندان بیفته. 

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز" 

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جان رومیتا جونیور

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 26

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

poriya09
#1 poriya09 1399-09-08 10:34
مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
super spider
#2 super spider 1399-09-08 11:08
پراولرو من تو انیمیشن دنیای عنکبوتی شناختم خیلی هم شخصیت خفنیه ولی خیلی خنده داره که دزدي میکنه بعد با هویت هابی پس میده :D :lol: مقاله هم عالی بود :roll:
این ماهرشالا علی شبیه اومابیانگ (همون فوتبالیسته) نیست ؟
این گروه 6 خبیث خیلی باحاله ایرون اسپایدر هم توش مثل دکتر اختاپوس گروه اصلیه (دقت کنین مثل اون پشتش چیزی داره البته لباس ایرون اسپایدر همینطوریه شکلش ولی به همین دلیل اونو مدیر کردن)البته شایدم اشتباه میکنم :-*
نقل قول کردن
mani34521
#3 mani34521 1399-09-08 11:11
این مقاله هم واقعا عالی بود هیچی راجب این شخصیت نمیدونستم ممنون :-)
نقل قول کردن
Iron_spider
#4 Iron_spider 1399-09-08 13:55
خیلی عالی بود من هیچی از پراولر نمیدونستم ولی با این مقاله بسیار خوب همه چی ازش میدونم ;-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#5 Kia Iron Man 1399-09-08 14:06
خب اون از مقاله درباره مخترع مخوف و اینم از این.به مناسبت بازی مایلز مورالز گل کاشتید :-)
احتمالا اکثرا پراولر رو با انیمیشن محشر سفر به دنیای عنکبوتی میشناسیم.نمیشه اون رو در دنیای کمیک یه ویلین دونست به هیج وجه :-* مقاله عالی بود خسته نباشید
به نقل از super spider:

این ماهرشالا علی شبیه اومابیانگ (همون فوتبالیسته) نیست ؟

اتفاقا منم همینو میخواستم بگم خیلی به هم شبیه ان :lol:
نقل قول کردن
Matingh
#6 Matingh 1399-09-08 14:37
مرسی به مناسبت درخشش اسپایدرمن مایلز مورالز :D
دمتون گرم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1399-09-08 15:11
عالی بود
نقل قول کردن
s.ch
#8 s.ch 1399-09-08 15:23
مقاله ی جذاب و مفیدی بود این چند وقته خیلی داریم اسم پراولر رو می شنویم اول با سفر به دنیای عنکبوتی الان هم با بازی مایلز مورالز برای همین ابهامات زیادی درباره ی این شخصیت توی ذهنم بود اما الان با این مقاله به کل سوالام پاسخ داده شد ممنون اقای ترابی ;-)
این ماهرشالا علی شبیه اومابیانگ (همون فوتبالیسته) نیست ؟
حالا که دارم فکرش رو می کنم انصافن شبیه همن :P اما واقعا چطوری به ذهنت اصلا خطور کرد من تا ۳ روز هم فکر می کردم امکان نداشت به این نتیجه برسم :-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1399-09-08 16:47
خسته نباشید استاد ترابی،ممنون از شما
مثل همیشه مقاله ی جامع،کامل،جالب و جذاب بود و اطلاعات خیلی زیادی به من داد.
فقط چندتا سوال داشتم از تون استاد ترابی.
یعنی الان که ارون دیویس(عموی مایلز)در دنیای616 تبدیل به پراولر شده،در این دنیای دوتا پراولر داریم؟؟
و اینکه ارون دیویس این نسخه از لباس ایرون اسپایدر رو خودش ساخته یا اینکه دزدی هست؟؟
یه سوال دیگه هم اینکه شما در شماره9،گفتید که"شماره234 از کمیک spiderman"؛این سری همون سری امیزینگ هست یا که سری دیگه ایه؟؟
ببخشید سوالام زیاد شد ولی زمانی که هابی براون به عنوان بادیگارد پیتر کار میکرد،بدلیل نداشتن قدرت های اسپایدی مشکلی نداشت؟؟
معذرت میخوام سوالام زیاد شد. :oops:
نقل قول کردن
-آرین -محمودیان
#10 -آرین -محمودیان 1399-09-08 18:00
سلام واقعا منتظر این مقاله بودم
من عاشق شخصیت پراولر هستم
از نظر کاستوم اسم همه چی خیلی خفنه
من پراولر رو از سن ۸ سالگی با بازی spi :lol: der man:friend and foreشناختم که برایps2است
ممنونم آقای ترابی :lol:
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-09-08 18:43
به نقل از Mr. Doctor:
خسته نباشید استاد ترابی،ممنون از شما
مثل همیشه مقاله ی جامع،کامل،جالب و جذاب بود و اطلاعات خیلی زیادی به من داد.
فقط چندتا سوال داشتم از تون استاد ترابی.
یعنی الان که ارون دیویس(عموی مایلز)در دنیای616 تبدیل به پراولر شده،در این دنیای دوتا پراولر داریم؟؟
و اینکه ارون دیویس این نسخه از لباس ایرون اسپایدر رو خودش ساخته یا اینکه دزدی هست؟؟
یه سوال دیگه هم اینکه شما در شماره9،گفتید که"شماره234 از کمیک spiderman"؛این سری همون سری امیزینگ هست یا که سری دیگه ایه؟؟
ببخشید سوالام زیاد شد ولی زمانی که هابی براون به عنوان بادیگارد پیتر کار میکرد،بدلیل نداشتن قدرت های اسپایدی مشکلی نداشت؟؟
معذرت میخوام سوالام زیاد شد. :oops:

- دو تا پراولر نداریم چون همانطور که گفتم آرون دیویس رو با نام ایرون اسپایدر صدا میزدند
- لباس رو از بازار سیاه خرید که نسخه ای از زره قدیمی ایرون اسپایدر بود
- نه سری قدیمی Spider-Man است که تاد مک فارلین ان را راه اندازی کرد و الان مدتیه به کمیک های مایلز در دنیای اصلی اختصاص پیدا کرده و دنباله شماره همون سری قبلیه
- نه نداشت. از تجهیزات پراولری خودش استفاده میکرد تا مشکلی پیش نیاد
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#12 Mr. Doctor 1399-09-08 19:18
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:
خسته نباشید استاد ترابی،ممنون از شما
مثل همیشه مقاله ی جامع،کامل،جالب و جذاب بود و اطلاعات خیلی زیادی به من داد.
فقط چندتا سوال داشتم از تون استاد ترابی.
یعنی الان که ارون دیویس(عموی مایلز)در دنیای616 تبدیل به پراولر شده،در این دنیای دوتا پراولر داریم؟؟
و اینکه ارون دیویس این نسخه از لباس ایرون اسپایدر رو خودش ساخته یا اینکه دزدی هست؟؟
یه سوال دیگه هم اینکه شما در شماره9،گفتید که"شماره234 از کمیک spiderman"؛این سری همون سری امیزینگ هست یا که سری دیگه ایه؟؟
ببخشید سوالام زیاد شد ولی زمانی که هابی براون به عنوان بادیگارد پیتر کار میکرد،بدلیل نداشتن قدرت های اسپایدی مشکلی نداشت؟؟
معذرت میخوام سوالام زیاد شد. :oops:

- دو تا پراولر نداریم چون همانطور که گفتم آرون دیویس رو با نام ایرون اسپایدر صدا میزدند
- لباس رو از بازار سیاه خرید که نسخه ای از زره قدیمی ایرون اسپایدر بود
- نه سری قدیمی Spider-Man است که تاد مک فارلین ان را راه اندازی کرد و الان مدتیه به کمیک های مایلز در دنیای اصلی اختصاص پیدا کرده و دنباله شماره همون سری قبلیه
- نه نداشت. از تجهیزات پراولری خودش استفاده میکرد تا مشکلی پیش نیاد

خیلی ممنون که وقت بارزشتون رو برای پاسخ دادن به من گذاشتین؛خیلی برام اینکه شما به سوالام توجه میکنین به ارزشه. :roll:
هرچی تشکر کنم کمه واقعا... :oops:
نقل قول کردن
sigin
#13 sigin 1399-09-15 00:40
خیلی عالی بود ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37