10 حقیقت مهمی که باید درباره شوکر (Shocker) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره شوکر (Shocker) بدانید شاکر شوک دهنده فکت حقایق facts

هر آنچه که لازم است درباره یکی دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی بدانید در این مقاله جمع شده است!

مقدمه: «هرمان شولتز» (Herman Schultz) ملقب به «شوکر» یا «شوک دهنده» (Shocker) از دشمنان مشهور و کلاسیک اسپایدرمن است که سال 1967 و در شماره 46 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به دست توانمند «استن لی» و «جان رومیتا» خلق شد. او یک مهندس خود آموخته و خلافکاری حرفه ای بود که به جرم سرقت به زندان افتاده بود و سپس تصمیم گرفت نامی برای خود در دنیای جرایم سازمان یافته دست و پا کند و برای خودش لباس نبردی درست کرد که از دستکش هایش موج ضربه ای (shock wave) شلیک میکرد و باهاش میتونست گاو صندوق ها را سریع تر باز کنه و البته در مقابله با افسران پلیس و دیگر خلافکاران از این قابلیت خودش به خوبی استفاده میکرد و خیلی زود گذرش به ابرقهرمانی به نام مرد عنکبوتی افتاد و یکی از بادوام ترین دشمنان او شد. در این مقاله قراره بیشتر با این کاراکتر آشنا بشویم ...

 ضمناً برای آشنایی با نسخه های مختلف شوکر در دنیاهای موازی مقاله زیرا را بخوانید:

نسخه های عجیب و غریب از شوکر در دنیای کمیک!

 

1- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به شوکر

هرمان شولتز در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در دبیرستان ترک تحصیل کرد (پدر و مادرش در کودکی مرده بودند) ولی استعداد خاصی در اختراع کردن و مهندسی داشت ولی به جای استفاده از این استعدادها برای پیدا کردن یک شغل مشروع ، به یک سارق موفق تبدیل شد که بهش لقب بهترین دزد صندوق باز کن را دادند. تا اینکه دستگیر شد و به زندان افتاد. آنجا بود که برای خودش یک جفت دستکش مخصوص ساخت. دستکش های او میتونند اشعه هایی ساخته شده از هوای مرتعش شده تولید و شلیک کنند. منتهی این اشعه ها اونقدر قوی هستند که باید یک لباس مخصوص عایق بندی شده تنش کنه تا فیدبَک ارتعاشات به خودش آسیبی نرسونه (ضمنا در کمربند او یک باطری قابل حمل تعبیه شده که برای دستکش هایش منبع طولانی انرژی تامین میکنند).

سرگذشت شوکر 

درسته که هرمان شولتز شاید در میان ابرشرورها یک جوک محسوب یشه ولی دستکش های شوک دهنده – ارتعاشی او با کسی شوخی ندارند!

شولتز سپس از دستکش های خودش استفاده کرد تا از زندان فرار کند و تبدیل شود به ابرشروری ملقب به «شوکر». او هنگام سرقت و در نخستین مبارزه با مرد عنکبوتی تونست شکستش بده (البته اسپایدرمن به دلیل درگیری قبلی خودش با «لیزارد» بازوی چپش آسیب دیده بود).

اما در نبرد بعدی بین آنها اسپایدرمن موفق شد با جلوگیری از رسیدن انگشتان او به ماشه دستکش هایش ، شکستش داده و به زندان بفرستش.

مبارزه مرد عنکبوتی با شوکر

 

 2- مارول قبلا هم یک شخصیت خبیث به نام شوکر داشت!

بیست و سه سال قبل از اینکه شاهد حضور شوکر در کمیک بوک های مرد عنکبوتی باشیم، خبیث دیگری در کمیک بوک های مارول با همین لقب وجود داشت! نام واقعی اش «دالت کندال» (Dalt Kendall) بود که سال 1944 و در شماره 2 از کمیک Miss America Magazine   خلق شد و دشمن یکی از ابرقهرمانان برتر مارول در عصر طلایی به نام «میس آمریکا» بود.

شوکر اریجینال

کندال دانشمندی بود که شیفته مارماهی های برقی بود و در آزمایشگاه مخفی خود در تونلی در فاضلاب های متروکه شهر تونست یک جفت مارماهی بزرگ پرورش بده و اونقدر خودش را در معرض اشعه آنها قرار داد که بدنش بهشون مصونیت پیدا کرد و دیگه تونست از خودش الکتریسیته ساطع کنه!

همچنین شایان ذکر است که سال 1977 و در شماره 4 از کمیک Captain America Annual شاهد اولین حضور شخصیتی بودیم به نام «رندال داربی» (Randall Darby) که او هم بهش لقب شوکر دادند و از سوی «مگنتو» برای عضویت در گروه "انجمن اخوت جهش یافته های خبیث» انتخاب شد!

رندال داربی

او میتونست از دست های چنگال مانند خودش میدان های نیرومند انرژی بیو الکترو مغناطیسی تولید کنه.

  

3- شوکر عضو تیم های مختلفی بوده است

ابرشروران اجازه ای

شوکر از خبیث هایی هست که با دیگر شرورها خوب کار میکنه. یعنی میتونه به راحتی در قالب کارهای تیمی فرو بره. به همین دلیل عضو گروه های خبیثی همچون "شش خبیث" ، "دوازده خبیث"، "سندیکای شرارت"، اربابان شرارت"، "شرورهای اجاره ای" (Villains For Hire) بوده و یا در کنار ارتش خبیثی به نام «هود» یا گروه "تاندربولتس" کار کرده.

اربابان شرارت

اما بدون شک باحال ترین گروهی که شوکر عضوش بوده "دشمنان برتر اسپایدرمن" (The Superior Foes of Spider-Man) نام دارد. در واقع هنگامی دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی برتر تبدیل شده بود با نسخه‌ی جدیدی از شش خبیث که شامل بومرنگ (Boomerang) شوکر ، رُبات مغز زنده (The Living Brain)، بیتل مونث (جنیس لینکن)، اوردرایو (Overdrive) و اسپید دیمون (Speed Demon) می‌شد، روبه‌رو شد و آن‌ها را شکست داد. او قصد داشت تا بومرنگ را بکشد اما توسط سایه‌ای از پیتر پارکر که  هنوز در ذهنش وجود داشت، متوقف شد و تنها رُبات مغز زنده را به عنوان دستیار خودش تصاحب کرد. پنج عضو باقیمانده این گروه به ستاره‌های سری جدید The Superior Foes of Spider-Man بدل شدند. حتی با توجه به پنج نفر بودن تعداد اعضای گروه، در مجموع شاهد داستان‌های مفرح و لحظات فانی در این سری به قلم نیک اسپنسر بودیم.

در نهایت با خیانت بومرنگ به عنوان رهبر گروه به دیگر اعضا، این گروه نیز منحل شد.

 

4- شوکر با تیم اریجینال "نگهبانان کهکشان" جنگیده!

کمیک نگهبانان کهکشان

در رویداد "جنگ بینهایت" (Infinity War) که سال 1992 منتشر شد، اعضای تیم اریجینال "نگهبانان کهکشان" که مربوط به قرن 31 میلادی میشوند به زمان حال سفر کرده تا با اونجرز ملاقات کنند ولی خبر نداشتند که آنها کره زمین را ترک کرده اند تا با خبیثی به نام «ماگوس» روبرو شوند. دکتر اختاپوس که متوجه این مساله شده بود تیمی جدید از "اربابان شرارت" ایجاد کرد که در آن شوکر هم حضور داشت تا به عمارت اونجرز حمله کنه. او احساس میکرد که با هیچ مقاومتی روبرو نخواهد شد و تعجب کرد وقتی گروه اریجینال نگهبانان کهکشان را در آنجا دید. نبردی در گرفت که در آن شوکر به همراه یکی از هم تیمی های خود به نام Gargantua تونست قوی ترین عضو نگهبانان کهکشان به نام «چارلی-27» رو شکست بده. ولی ناگهان کپی های مصنوعی ایجاد شده از نگهبانان کهکشان و اربابان شرارت که توسط ماگوس خلق شده بودند (و بهشون «داپل گانگر" گفته میشد) از راه رسیدند و بنابراین آنها دعوای خود را کنار گذاشتند تا با کپی های خودشون مبارزه کنند! آخر مبارزه دکتر اختاپوس میخواست نگهبانان کهکشان را بُکُشه ولی شوکر و دیگران راضی نشدند علیه متحدینی که در مبارزه با داپل گانگرها بهشون کمک کرده بودند وارد عمل شوند و در عوض دکتر اختاپوس را از عمارت اونجرز بیرون کردند! (این اتفاقات در شماره های 28 و 29 از سری نخست کمیک Guardians of the Galaxy رخ داد).

 

 5- شوکر برای مدتی دچار پارانویا شده بود و میترسید از زندان بیرون بیاد!

  شوکر برای مدتی دچار پارانویا شده بود و میترسید از زندان بیرون بیاد!

شوکر تبهکاری هستش که شکست های زیادی را توسط مرد عنکبوتی و دیگر قهرمانان تجربه کرده و به همین دلیل بیشتر عمرش رو در زندان گذرانده است. با این حال یک بار واقعا میخواست در زندان باقی بمونه چون فکر میکرد آنجا برایش امن تر است! در واقع او دچار کابوس شده بود و میدید که پانیشر یا اسکرج بهش حمله کرده (اسکرج قاتلی بود که شرورها را به قتل میرسوند. برای آشنایی باهاش این مقاله را بخوانید). در پایان کابوس ها هم میدید که اسپایدرمن به یک هیولا تبدیل شده تا بکشتش! به همین دلیل از اینکه زندان را ترک کنه هراس داشت و همین باعث شد زندانیان دیگر و حتی نگهبانان زندان نیز مسخره اش کنند! وقتی هم که از زندان آزاد شد این ترسش از سوی کینگ پین علیه او استفاده شد (کینگ پین از بدل اسکرج برای ترساندن شوکر استفاده میکرد تا به حرفش گوش بده!).

شوکر سپس تصمیم گرفت دارای قدرت فوق بشری بشه و به همین دلیل از ماشینی استفاده کرد که بهش این توانایی را میداد تا بدون لباس و دستکش های مخصوص اش در بدنش ارتعاشات تولید کنه! اما مساله این بود که قدرت هایش از کنترل خارج شد (اسپایدرمن بهش لقب "زلزله انسانی" داد!). کار داشت به جاهای خطرناکی میکشید و ممکن بود مولکول های بدنش از هم جدا بشوند و میتونست زمین لرزه بزرگی ایجاد کنه که کل شهر رو بفرسته رو هوا! پس اسپایدرمن با قهرمانی دیگر به نام «نایت ترشر» (Night Thrasher) تیم آپ کرد و با معکوس کردن فرکانس های شوکر او را به وضعیت اول خودش برگرداند.

شوکر یک بار هم سعی کرد در کمیک های "مرد عنکبوتی: شوالیه های مارول" (که اینجا ترجمه شده اند) سیمبیوت ونوم را بخرد تا اینجوری خودش را ارتقا دهد! (ادی براک سرطان گرفته و سیمبیوت ونوم را به حراج گذاشته بود).

شوکر ونوم

ولی در نهایت سیمبیوت به پسر بی لیاقت یکی از روسای خلافکاری شهر فروخته شد.

و در رویداد "جزیره عنکبوتی" (که در جریان آن مردم شهر نیویورک به ویروسی عجیب که توسط دشمن قدیمی مرد عنکبوتی به نام «شغال» درست شده، مبتلا شدند و در نتیجه به قدرت های عنکبوتی دست یافتند) شوکر نیز 4 دست اضافه درآورد!

شوکر عنکبوتی

البته آخر داستان او هم مثل بقیه به حالت اول خودش برگشت.

 

6- شوکر موبیل!

در شماره نهایی از سری The Superior Foes of Spider-Man شاهد داستانی بودیم که از زاویه دید بومرنگ روایت میشد. سپس شاهد نبرد دیگری از پانیشر با جرم و جنایت هستیم که ناگهان شوکر از راه میرسه و میگه که دیگه خسته شده از بس مثل یک بازنده باهاش برخورد کرده اند! او ماشینی هم داشت که شبیه به لباسش بود و به پانیشر هم شلیک کرد و شکستش داد!

ماشین شوکر

این پیروزی اونقدر معرکه بود که گانگسترهای دیگر شوکر را سالار خودشون معرفی کردند. البته وقتی بومرنگ قصه اش رو تموم میکنه، اعتراف میکنه که نصفش رو از خودش در آورده بوده! پس آیا واقعا شوکر با ماشین شوکری خودش به پانیشر حمله کرده و شکستش داده بوده؟!

  

7- شوکر یک بار میتونست مرد عنکبوتی رو بکشه ولی نکشت!

در شماره 83 از کمیک Spider-Man که سال 1997 منتشر شدT شاهد بودیم که پس از آنکه موربیوسِ خون آشام اسپایدرمن را گاز گرفت مشکلی برایش پیش آمد: ترس از ارتفاع! و این برای قهرمانی مثل اسپایدرمن که مدام در آسمان شهر تاب میخوره و در ارتفاع به سر میبره فاجعه است. بدتر اینکه او با شوکر رو در رو میشه و دیدیم که تعادل خودش رو از دست میده و در حالی که از لبه پنجره آویزان شده کاملا بی دفاع به نظر میاد.

در نتیجه شوکر فرصتی طلایی نصیبش شده بود تا کارش رو تموم کنه ولی این کار رو نکرد! (به اسپایدرمن گفت هیچ وقت دوست نداشته تو چنین وضعیتی بکشتش). البته اسپایدرمن ازش میخواد دستش رو بگیره و از اون وضعیت نجاتش بده ولی شوکر توجهی بهش نمیکنه و میزاره میره!

 

8- شوکر یک بار چیزی نمانده بود بر مرد آهنی پیروز شود!

شوکر یک بار به قطاری حمله کرد تا از مسافرینش سرقت کنه. ولی خبر نداشت که یکی از مسافرین قطار آقای تونی استارک (مرد آهنی) هستش! تونی سریعا لباس زرهی خودش را پوشید ولی این لباس فاقد تجهیزات و سلاح های پیشرفته بود (چون تونی به تازگی از شر لباس مدرن خود که هوشمند شده بود خلاص شده بود و لباس جدیدش رو هنوز ارتقا نداده بود).

  شوکر یک بار چیزی نمانده بود بر مرد آهنی پیروز شود!

به همین دلیل  مرد آهنی  خیلی در مبارزه با شوکر احتیاط میکرد و خیلی هم ضربات سهمگینی ازش دریافت کرد ولی در نهایت تونست بر او غلبه کنه.

  

9- شوکر یک بار دست به خلاف بزرگی زد!

  شوکر یک بار دست به خلاف بزرگی زد!

درسته که شوکر اکثرا یک سارق خرده پا یا یکی از اعضای رده پایین برخی گروه های ابرخبیث به حساب اومده  ولی یک بار در شماره 151 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز شاهد بودیم که اسپایدرمن متوجه میشه چراغ های برخی از خیابان های شهر نیویورک خاموش شده اند. او از بالا متوجه شد که خاموشی ها نوعی الگو دارند و در واقع اسم شوکر را نشان میدهند! در واقع اینجوری شوکر میخواست به همه اعلام کنه که این کار رو کرده و سپس پیغام داد که اگه بهش 1 میلیون دلار پرداخت نکنند کل شهر رو دچار خاموشی میکنه! ولی در نهایت اسپایدرمن تونست بر او غلبه کنه.

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

اولین حضور شوکر در دنیای انیمیشن برمیگرده به معروف "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" که در آن او در قسمتی حضور پیدا کرد که اُریجین (سرگذشت) مرد عنکبوتی را روایت میکرد و یکی از بهترین ها بود.

کارتون شوکر 

شوکر در انیمیشن معروف دهه 90 میلادی  یعنی "مردعنکبوتی: مجموعه کارتونی"  حضور داشت و جیم کامینگز معروف جایش حرف میزد ولی در این کارتون دستکش های او به جای هوای مرتعش و فشرده، اشعه های الکتریکی شلیک میکردند! او همچنین اکثرا برای کینگ پین کار میکرد و مزدور او بود.

انیمیشن شوکر

در انیمیشن تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده"  تغییرات عمده ای در شوکر به وجود آمد و او به جای آنکه هرمان شولتز باشد، «جکسون برایس» ملقب به «موناتانا» از اعضای Enforcers بود که تجهیزات خودش را از «بیگ من» دریافت کرد و به شوکر تبدیل شد! 

 

در سریال کارتونی "مرد عنکبوتی نهایی" هم شوکر حضور داشت و شخصیت پردازی و لباس و قدرت هاش شباهت زیادی به دنیای کمیک داشت.

 در جدیدترین سریال کارتونی مرد عنکبوتی که پخشش از سال 2017 آغاز شده است، هرمان شولتز مثل بسیاری از خبیث های مجموعه تبدیل به یک نوجوان شده که در رشته فن آوری ارتعاشات تحقیق میکند و تبحر دارد.

 

و اما در فیلم "بازگشت به خانه" دو شخصیت داشتیم به نام «شوکر» . ابتدا «جکسون برایس» که نقشش رو «لوگان مارشال – گرین» بازی میکرد ، شوکر شد ولی بعدش که توسط آدریان تومز (والچر) کشته میشه، «هرمان شولتز» (با بازی «بوکیم وودباین») تجهیزاتش رو برداشت و شوکر جدید شد!

 

همچنین شوکر به خاطر قدرت های خاصی که داره به نظر میرسه برای سازندگان بازی های رایانه ای شخصیتی ایده آل و آسان محسوب میشه (!) و بنابراین تا به حال در 18 ویدیو گیم حضور پیدا کرده است.

باز یهای شوکر 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از شوکر در دنیای کمیک!

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : شوكر (SHOCKER)

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

15 سوال مهمی که پس از دیدن فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" در ذهن ما ایجاد میشود!

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

15 شخصیت کمیک بوکی که از پانیشر (PUNISHER) تقلید کرده اند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr. Doctor
#1 Mr. Doctor 1399-06-14 11:34
سلام اقای ترابی.خست نباشید.
مقاله عالی و پر جزییات بود،من تقریبا هیچکدومش رو نمیدونستم متاسفانه.ممنون بخاطر این مقاله،کلی اطلاعات بهم داد.
نقل قول کردن
namor the sub mariner
#2 namor the sub mariner 1399-06-14 12:06
آدم از خوندن این جور مقاله های استاد کیف میکنه وهم به معلوماتش اضافه میشه.


استاد معنی داپل گانگر چیه چون در کمیک کارنیج مطلق اسم ارتش کارنیج هم داپل گانگر بود.
خسته نباشید
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-06-14 12:24
به نقل از namor the sub mariner:



استاد معنی داپل گانگر چیه چون در کمیک کارنیج مطلق اسم ارتش کارنیج هم داپل گانگر بود.
خسته نباشید

یه کلمه هستش از ریشه زبان آلمانی که به معنای "همزاد" است
همزاد از قدیم در میان ملل مختلف جهان مطرح بوده و در باب آن افسانه‌های گوناگونی بیان شده‌است. قدیم معتقد بودند که همراه با تولد هر انسانی موجودی کاملاً شبیه به او از جنس جن و پری خلق می‌شود و همگام با او رشد می‌کند و ممکن است گاهی با یکدیگر ملاقات هم داشته باشند. افسانه‌های مربوط به همزاد در کشورهای جهان و کشور ما می‌گوید که در زمان تولد نوزاد یک جن نیز با او متولد می‌شود که از هر لحاظ شبیه به اوست؛ چه از لحاظ روحی و چه ویژگی‌های بدنی. این تشابه بقدری زیاد است که اگر همزاد انسان دچار شادی یا غم شود در انسان هم تأثیر می‌گذارد و این حالت به صورت عکس هم ممکن است یعنی با شادی و غم انسان همزادش هم دچار همین حالت می‌شود و به این دلیل است که ما گاهی بی‌دلیل شاد یا غمگین می‌شویم. البته بحث همزاد اساساً به شکلی که در افسانه‌ها آمده زیاد درست نیست و باید گفت که همزاد نوعی تجزیه نفس یا به تعبیر امروزی فرافکنی روح توسط خود فرد هم نیست.
نقل قول کردن
namor the sub mariner
#4 namor the sub mariner 1399-06-14 12:30
به نقل از mtm:
به نقل از namor the sub mariner:



استاد معنی داپل گانگر چیه چون در کمیک کارنیج مطلق اسم ارتش کارنیج هم داپل گانگر بود.
خسته نباشید

یه کلمه هستش از ریشه زبان آلمانی که به معنای "همزاد" است
همزاد از قدیم در میان ملل مختلف جهان مطرح بوده و در باب آن افسانه‌های گوناگونی بیان شده‌است. قدیم معتقد بودند که همراه با تولد هر انسانی موجودی کاملاً شبیه به او از جنس جن و پری خلق می‌شود و همگام با او رشد می‌کند و ممکن است گاهی با یکدیگر ملاقات هم داشته باشند. افسانه‌های مربوط به همزاد در کشورهای جهان و کشور ما می‌گوید که در زمان تولد نوزاد یک جن نیز با او متولد می‌شود که از هر لحاظ شبیه به اوست؛ چه از لحاظ روحی و چه ویژگی‌های بدنی. این تشابه بقدری زیاد است که اگر همزاد انسان دچار شادی یا غم شود در انسان هم تأثیر می‌گذارد و این حالت به صورت عکس هم ممکن است یعنی با شادی و غم انسان همزادش هم دچار همین حالت می‌شود و به این دلیل است که ما گاهی بی‌دلیل شاد یا غمگین می‌شویم. البته بحث همزاد اساساً به شکلی که در افسانه‌ها آمده زیاد درست نیست و باید گفت که همزاد نوعی تجزیه نفس یا به تعبیر امروزی فرافکنی روح توسط خود فرد هم نیست.

Wow.دستتون دردنکنه استاد.واقعا دمتون گرم.
نقل قول کردن
slade wilson
#5 slade wilson 1399-06-14 14:20
ماشاالله استاد ترابی واقعا دستتون درد نکنه از این همه معلومات کمیک بوکی به جرعت میتونم بگم شما پدر کمیک ایران هستید نه تنها اطلاعات بالایی دارید بلکه به کمیک بوک هم خیلی علاقه دارین باعث افتخاره که استادی مثل شما داریم
نقل قول کردن
ilya
#6 ilya 1399-06-14 15:03
سلام
خسته نباشید استاد من اینجور مقاله ها رو خیلی دوست دارم چون بهتر میشه شخصیت ها رو درک کرد و فقط یه خواهش ازتون دارم که درمورد ریدلر هم از اینطور مقالات بنویسید چون هم خبیث فوق العاده متفاوتیه و هم اینکه درمورد ریدلر تا حالا مقاله ای ننوشتین هر چند میدونم در نظر دارین تک تک شخصیت ها رو به ما کمیک فن ها معرفی کنین ولی چون ریدلر خبیث محبوبمه بیش از حد مشتاق خوندن مقاله شما در موردش هستم
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-06-14 15:09
به نقل از ilya:
سلام
خسته نباشید استاد من اینجور مقاله ها رو خیلی دوست دارم چون بهتر میشه شخصیت ها رو درک کرد و فقط یه خواهش ازتون دارم که درمورد ریدلر هم از اینطور مقالات بنویسید چون هم خبیث فوق العاده متفاوتیه و هم اینکه درمورد ریدلر تا حالا مقاله ای ننوشتین هر چند میدونم در نظر دارین تک تک شخصیت ها رو به ما کمیک فن ها معرفی کنین ولی چون ریدلر خبیث محبوبمه بیش از حد مشتاق خوندن مقاله شما در موردش هستم

ریدلر رو به نظرم برید از وب سایت تخصصی بتمن تو ایران بخواهید براتون حتما مینویسه
راستی ما وب سایت تخصصی بتمن تو ایران داریم؟ اگه داریم پس چرا ننوشته تا به حال؟! البته من خودم قصد دارم اگر عمری باقی بود موقع اکران فیلم بتمن کلی مقاله تخصصی بتمن بنویسم
شاید درباره ریدلر هم به بهانه حضورش تو فیلم نوشتم
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-06-14 15:11
به نقل از slade wilson:
ماشاالله استاد ترابی واقعا دستتون درد نکنه از این همه معلومات کمیک بوکی به جرعت میتونم بگم شما پدر کمیک ایران هستید نه تنها اطلاعات بالایی دارید بلکه به کمیک بوک هم خیلی علاقه دارین باعث افتخاره که استادی مثل شما داریم

نظر لطف شماست
من فقط چیزایی که همیشه دوست داشتم رو دارم با بقیه shareمیکنم. البته این وسط کلی هم چیز یاد میگیرم
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#9 امیرحسین زارع 1399-06-14 15:21
به نقل از mtm:
به نقل از slade wilson:
ماشاالله استاد ترابی واقعا دستتون درد نکنه از این همه معلومات کمیک بوکی به جرعت میتونم بگم شما پدر کمیک ایران هستید نه تنها اطلاعات بالایی دارید بلکه به کمیک بوک هم خیلی علاقه دارین باعث افتخاره که استادی مثل شما داریم

نظر لطف شماست
من فقط چیزایی که همیشه دوست داشتم رو دارم با بقیه shareمیکنم. البته این وسط کلی هم چیز یاد میگیرم

استاد! خوبی این مقالات فکتس شما اینه که خیلی جذابه
بعضی هستن که مقالات "معرفی شخصیت" مینویسن ولی در واقع میرن صفحه فلان شخصیت را از ویکی پدیا ترجمه میکنند
اینحوری هم گیج کننده و درهم برهمه و هم خسته کننده
ولی شما همون کارو به صورت 10 یا 15 فکت انجام میدید و اینجوری خیلی جذاب تر و منظم تره. و البته چون خودتون به مطلب اشراف دارید باعث میشه کاملا قابل درک باشه. ضمن اینکه واقعا میدونید کدوم فکت ضروریه و باید حتما تو مقاله باشه
من ازتون بازم تشکر میکنم
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1399-06-14 17:02
استاد ترابی دستتون درد نکنه واقعا عالی بود من در مورد شخصیت شوکر خیلی اطلاعات کمی داشتم و واقعا با خوندن این مقاله خیلی به اطلاعاتم اضافه شد دمتون گرم
#۹ دقیقا به نظرم یکی از دلیل هایی که این مقاله های معرفی شخصیت استاد رو یه سر و گردن از بقیه مقاله های دیگه بالا میبره این که اونا رو به صورت مورد مورد و خیلی خوب مینوسن مثلا من خودم به شخصه اصلا میلم نمیکشه یه مقاله معرفی شخصیت رو که ۳۰۰ خط پشت سره همه بخونم ولی به این مقاله های که میرسه فورا شروع به خوندن میکنم
نقل قول کردن
O.P.M
#11 O.P.M 1399-06-14 17:18
به شوکر مارول اسپایدرمن میخورد شوکر 2099 باشه.
مثل همیشه مقاله عالی بود
من درمورد نسخه های شوکر چیزی نمیدونم شوکر 2099 هم وجود داره؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1399-06-14 18:02
نظر دوست عزیزمون کاملا درسته منم شما رو پدر کمیک بوک ایران میدونم . در باره شوکر بگم که از اسم و قدرتش خیلی خوشم میاد و از هیکل‌ و لباسش خوشم نمیاد . این نظر منه : فکر میکنم اگه لباسش سیاه و سفید بود البته بیشتر سفید ‌ . هیکلش هم شبیه آنتی ونوم یا اختاپوس برتر بود بهتر میشد به نظرم پتانسیل تبدیل شدن به یک ابر شرور محبوب رو داره !
البته اینا نظر منه.
نقل قول کردن
O.P.M
#13 O.P.M 1399-06-14 18:59
به نقل از Ehsan Spider:
نظر دوست عزیزمون کاملا درسته منم شما رو پدر کمیک بوک ایران میدونم . در باره شوکر بگم که از اسم و قدرتش خیلی خوشم میاد و از هیکل‌ و لباسش خوشم نمیاد . این نظر منه : فکر میکنم اگه لباسش سیاه و سفید بود البته بیشتر سفید ‌ . هیکلش هم شبیه آنتی ونوم یا اختاپوس برتر بود بهتر میشد به نظرم پتانسیل تبدیل شدن به یک ابر شرور محبوب رو داره !
البته اینا نظر منه.

هرکی مقالات استاد رو خونده باشه مطمعنا همین نظر رو داره :lol:

در مورد لباسش هم اگر لباسش مدرن بود یجورایی تو مایه هایه مارول اسپایدرمن جذاب تر میشد.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-06-14 19:19
به نقل از امیرحسین زارع:
به نقل از mtm:
به نقل از slade wilson:
ماشاالله استاد ترابی واقعا دستتون درد نکنه از این همه معلومات کمیک بوکی به جرعت میتونم بگم شما پدر کمیک ایران هستید نه تنها اطلاعات بالایی دارید بلکه به کمیک بوک هم خیلی علاقه دارین باعث افتخاره که استادی مثل شما داریم

نظر لطف شماست
من فقط چیزایی که همیشه دوست داشتم رو دارم با بقیه shareمیکنم. البته این وسط کلی هم چیز یاد میگیرم

استاد! خوبی این مقالات فکتس شما اینه که خیلی جذابه
بعضی هستن که مقالات "معرفی شخصیت" مینویسن ولی در واقع میرن صفحه فلان شخصیت را از ویکی پدیا ترجمه میکنند
اینحوری هم گیج کننده و درهم برهمه و هم خسته کننده
ولی شما همون کارو به صورت 10 یا 15 فکت انجام میدید و اینجوری خیلی جذاب تر و منظم تره. و البته چون خودتون به مطلب اشراف دارید باعث میشه کاملا قابل درک باشه. ضمن اینکه واقعا میدونید کدوم فکت ضروریه و باید حتما تو مقاله باشه
من ازتون بازم تشکر میکنم

اتفاقا راحت تره آدم بره از ویکی پدیا ازاول تا آخر ترجمه کنه ولی به قول شما اونجوری خیلی درهم برهم میشه و در اکثر موارد خیلی هم غیر قابل فهم میشه . ولی اونجوری که من فکتس را درمیارم یه تمرکز و به قول شما اشراف بیشتری نیاز داره که واقعا بی تعارف میگم "کار هر کسی نیست"
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1399-06-14 21:17
جناب ترابی ۳ سوال ازتون داشتم ولی به موضوع شوکر ربطی نداره .
۱ : توی ترجمه متن های خارج از حباب چطور توی فایل وورد نوشته میشود . مثلا نوشته روی دیوار ها و فروشگاه ها و...
۲ : مترجم می‌تونه برای جذاب تر کردن ، طنز آمیز تر کردن و خفن تر کردن کمیک از خودش دیالوگ اضافه کنه . اگه می‌تونه چطور توی وورد باید نشون بدیم .
۳ : رنگ نوشته ها رو مترجم انتخاب می‌کنه ؟
ممنون میشم اگه جواب بدید
شرمندم که خارج از موضوع بود .
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#16 Mr. Doctor 1399-06-14 21:18
#14:
واقعا درست میگید اقای ترابی،کار هرکسی نیست.و شما قطعا بهترین توی این کارهستید.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1399-06-14 21:49
به نقل از Ehsan Spider:
جناب ترابی ۳ سوال ازتون داشتم ولی به موضوع شوکر ربطی نداره .
۱ : توی ترجمه متن های خارج از حباب چطور توی فایل وورد نوشته میشود . مثلا نوشته روی دیوار ها و فروشگاه ها و...
۲ : مترجم می‌تونه برای جذاب تر کردن ، طنز آمیز تر کردن و خفن تر کردن کمیک از خودش دیالوگ اضافه کنه . اگه می‌تونه چطور توی وورد باید نشون بدیم .
۳ : رنگ نوشته ها رو مترجم انتخاب می‌کنه ؟
ممنون میشم اگه جواب بدید
شرمندم که خارج از موضوع بود .

اینا رو باید ادیتور پاسخ بده
ولی مترجم بعضی جاها که به متن اصلی و محتوای متن ضربه نخوره میتونه یه مقدار تغییر ایجاد کنه
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#18 Ehsan Spider 1399-06-14 21:58
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:
جناب ترابی ۳ سوال ازتون داشتم ولی به موضوع شوکر ربطی نداره .
۱ : توی ترجمه متن های خارج از حباب چطور توی فایل وورد نوشته میشود . مثلا نوشته روی دیوار ها و فروشگاه ها و...
۲ : مترجم می‌تونه برای جذاب تر کردن ، طنز آمیز تر کردن و خفن تر کردن کمیک از خودش دیالوگ اضافه کنه . اگه می‌تونه چطور توی وورد باید نشون بدیم .
۳ : رنگ نوشته ها رو مترجم انتخاب می‌کنه ؟
ممنون میشم اگه جواب بدید
شرمندم که خارج از موضوع بود .

اینا رو باید ادیتور پاسخ بده
ولی مترجم بعضی جاها که به متن اصلی و محتوای متن ضربه نخوره میتونه یه مقدار تغییر ایجاد کنه


خیلی ممنون که توجه میکنید
متشکرم که با حوصله برای ما وقت میزارید .
نقل قول کردن
hassan91
#19 hassan91 1399-06-16 00:11
خیلی ممنون بابت مقالات مرتبط با ویلنهای مرد عنکبوتی.
شوکر زیاده دشمن ایده‌الی نیست. ولی بنظرم بیشتر میتونه به عنوان یه زیردست به درد بخوره.
نقل قول کردن
shocker
#20 shocker 1399-06-16 13:23
خیلی شوکر رو دوست دارم از اسمم هم معلومه :lol:
اولین بار وقتی خیلی بچه بودم داخل animated series دیدمش خیلی جدی بود از لباسش خوشم اومد تقریبا داخل بیشتر بازی های مردعنکبوتی بود. بهترین شخصیت پردازیشم داخل specctacular spiderman بود که مثل کابوی ها حرف میزد و صاحب یه بار (bar) بود که خبیثا داخلش نوشیدنی میخوردن اسمش مونتانا بود خلاصه خیلی باهاش حال میکنم ولی نمیدونم چرا داخل فیلم homecoming سیاه پوست بود
نقل قول کردن
ilya
#21 ilya 1399-06-16 17:58
به نقل از mtm:
به نقل از ilya:
سلام
خسته نباشید استاد من اینجور مقاله ها رو خیلی دوست دارم چون بهتر میشه شخصیت ها رو درک کرد و فقط یه خواهش ازتون دارم که درمورد ریدلر هم از اینطور مقالات بنویسید چون هم خبیث فوق العاده متفاوتیه و هم اینکه درمورد ریدلر تا حالا مقاله ای ننوشتین هر چند میدونم در نظر دارین تک تک شخصیت ها رو به ما کمیک فن ها معرفی کنین ولی چون ریدلر خبیث محبوبمه بیش از حد مشتاق خوندن مقاله شما در موردش هستم

ریدلر رو به نظرم برید از وب سایت تخصصی بتمن تو ایران بخواهید براتون حتما مینویسه
راستی ما وب سایت تخصصی بتمن تو ایران داریم؟ اگه داریم پس چرا ننوشته تا به حال؟! البته من خودم قصد دارم اگر عمری باقی بود موقع اکران فیلم بتمن کلی مقاله تخصصی بتمن بنویسم
شاید درباره ریدلر هم به بهانه حضورش تو فیلم نوشتم

سلام مجدد
راستش با اینکه خود بتمن رو خیلی دوست ندارم ولی یکی پیدا کردم که خیلی بی تجربه و تعصبی بود اسمش رو نمیارم سایتشون به گرد پای اسپایدی هم نمیرسه
و اینکه راست میگین اسم سایت اسپایدی عه و باید روی اسپایدرمن بیشتر متمرکز باشه
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#22 Uncle Stan lee 1399-06-18 22:08
مثل همیشه عالی استاد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#23 AmirhoseinJafari2005 1400-02-01 01:15
مثل همیشه بینظیر ;-)
خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37