معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (Spider-Slayers)

معرفی-تمامی-قاتل-های-عنکبوتی-spider-slayers-حقیقت-فکت-ربات

در این مقاله میخواهیم شما را با تمامی نسخه های ربات های «قاتل عنکبوت» آشنا کنیم!

مقدمه: در شماره 25 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1965 منتشر شد، در آقای جی. جونا جیمسون سراغ مخترعی به نام پروفسور «اسپنسر اسمایت» رفت و ازش خواست رُبات هایی بسازه که بتونن مرد عنکبوتی رو شکار کنند. اسمایت هم این کار رو کرد و اسم ربات را «قاتل عنکبوت» (Spider-Slayer) گذاشت و از مرد عنکبوتی شکست خورد! بنابراین نوعی وسواس پیدا کرد و مدام ربات های جدیدتر و ارتقا یافته تری درست میکرد تا با اسپایدرمن مبارزه کنند. ربات های قاتل عنکبوت در طول سالها بسیار برای مرد عنکبوتی دردسر ساز شده اند. اسپنسر اسمایت در نهایت سرطان گرفت و مُرد (البته او در پایان عمرش از جیمسون تنفر پیدا کرد زیرا او را مقصر سرطانش میدانست). بعد از او هم پسرش به نام «الیستار اسمایت» راه پدر را ادامه داد و سعی کرد هم اسپایدرمن رو بکشه و هم جیمسون رو تا انتقام پدرش را از آنها بگیره  (او حتی زن آقای جیمسون را هم کشت).

الیستر اسمایت

در ضمن این رو هم باید گفت که الیستار روی خودش آزمایشاتی انجام داد تا صاحب نوعی زره بیومکانیکی بشه و خودش رو تبدیل کرد به «قاتل عنکبوت نهایی» (Ultimate Spider-Slayer)! (عکسش اینجاست). در هر حال من در این مقاله تصمیم گرفته ام تمامی ربات های قاتل عنکبوت را برایتان معرفی کنم!

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 1

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 1

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 25 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (ژوئن 1965)

این اولین ربات قاتل عنکبوت بود که توسط اسپنسر اسمایت ساخته شد. اسمایت جیمسون را متقاعد ساخت تا از آن به عنوان وسیله نهایی برای شکست دادن مرد عنکبوتی استفاده کنه و امیدوار بود که بتونه با دستگیر کردن او هویت مخفی اش را نیز برای دنیا آشکار کنه. این ربات جوری ساخته شده بود تا هر چیزی که DNA عنکبوتی داره را تعقیب کنه. به سیم هایی نشکن و بازومانند نیز مسلح بود که میتونست مثل مار دور حریف بپیچه و زمین گیرش کند. نوعی لایه شیمیایی خاصی هم رویش بود که اجازه نمیداد تارهای عنکبوتی بهش بچسبه. از سطوح عمودی هم میتونست بالا بره. یک مانیتور صوتی/ویدئویی دو سویه هم داشت که روی آن صورت هر کسی که داشت کنترلش میکرد را نشان میداد. جیمسون خودش تصمیم گرفت ربات را کنترل کند و بنابراین صورت جیمسون روی ربات بود! مرد عنکبوتی به سختی تونست از پس این ربات دربیاد و در واقع مجبور شد یه جورایی جیمسون و اسمایت رو گول بزنه که خیال کنند شکستش داده اند ولی وقتی از راه رسیدند با یک کاستوم خالی از اسپایدرمن روبرو شدند!

ربات جیمسون

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 2

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 2

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 58 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (مارس 1968)

دومین ربات قاتل عنکبوت نیز به سفارش آقای جیمسون و به دست پرفسور اسمایت ساخته شد. این ربات ظاهر انسانی تری داشت و بسیار قدرتمند و مقاوم بود. در بخش سر آن نیز لیزر قرار داشت. درست مثل مدل قبلی، این یکی هم یک مانیتور صوتی/ویدئویی داشت که در آن میشد چهره هر کسی که داشت آن را کنترل میکرد مشاهده کرد. همچنین از همان سیستم رهگیری مدل قبلی بهره میجست. اسپایدرمن آن را به یک نمایشگاه عنکبوت هدایت کردو بنابراین سیستم رهگیری ربات دچار Overload و انفجار شد (چون تعداد زیادی عنکبوت در آنجا بود).

این نکته را هم باید بگویم که اولش مثل دفعه قبل جیمسون کنترل ربات را برعهده گرفت ولی سپس اسمایت که به دلیل شکست دفعه قبل بسیار خشمگین بود، خودش کنترل آن را به دست گرفت تا اسپایدرمن را بکشد!

  

- قاتل عنکبوت مدل شماره 3

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 3

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 105 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (فوریه 1972)

این آخرین ربات عنکبوت قاتلی بود که  توسط اسپنسر اسمایت ساخته شد و جیمسون ازش استفاده کرد. شبیه به یک عنکبوت مکانیکی بود و یک وب شوتر داشت که ازش تارهای مکانیکی شلیک میشد و میشد باهاش حریف رو گیر انداخت. جیمسون خیال میکرد داره ربات رو کنترل میکنه ولی کنترل اصلی دست خود اسمایت بود و او میخواست با استفاده از ربات تجهیزات حساسی رو به سرقت ببره. او این تجهیزات رو میخواست تا باهاش به سیستم اسکنرهای ویدئویی شهری دسترسی پیدا کنه و با همین سیستم هم تونست هویت مخفی اسپایدرمن را بفهمه (ولی اسپایدرمن موفق شد متقاعدش کنه که هویتش رو اشتباهی فهمیده).

جنگ اسپایدرمن

بعدشم رفت پیش برخی از روسای گانگستری شهر تا بهشون بگه که با دسترسی به اسکنرهای ویدئویی شهری میتونه به راحتی دست به سرقت بزنه.

  

- قاتل عنکبوت مدل شماره 4

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 4

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 106 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (مارس 1972)

این مدل در واقع همان مدل قبلی است منتهی بزرگتر و خود اسمایت آن را به صورت مستقیم کنترل میکرد. یعنی یک حالت کابین خلبان داشت که اسمایت داخلش مینشست و کنترلش میکرد. او با این ربات تونست مرد عنکبوتی را اسیر و به پایگاه خودش ببره. اسمایت سپس شروع کرد به هدایت افرادش برای سرقت از بانک و این به مرد عنکبوتی فرصت داد تا خودش رو آزاد کنه. در نهایت هم اسمایت و رباتش رو شکست داد (مرد عنکبوتی مدارهای داخل ربات را دستکاری کرده بود).

اسپنسر اسمایت مرد عنکبوتی

شایان ذکر است که این ربات یک بار دیگر در شماره 150 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" نیز برگشت و آن موقع اسپایدرمن دچار شک و دودلی شده بود که نکنه یک کلون است ولی در نهایت تونست شکستش بده.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 5

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 5

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 166 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (مارس 1977)

این اولین ربات قاتل عنکبوت است که توسط دکتر اسپنسر اسمایت ساخته نشد. در واقع خانمی به نام دكتر «مارلا مدیسون» آن را ساخت. او یك دانشمند برجسته و دختر یكی از دوستان قدیمی جی جونا جیمسون بود. او به جونا كمك كرد تا نسخه جدیدی از ربات قاتل عنكبوت را بسازد تا با آن مرد عنكبوتی را شكار كند (بعدها رابطه بین او و جونا نزدیك تر شد تا اینکه با هم ازدواج كردند ). در هر حال، مرد عنکبوتی تونست با انداختن مجسمه بزرگی روی این ربات آن را نابود کنه.

ضمناً باید بدونید که این ربات برخلاف دیگر ربات های قاتل عنکبوت از طریق فرمان های ذهنی کنترل میشد که از سوی یک کلاهخود ویژه ارسال میشدند. بنابراین سرعت واکنش این ربات خیلی بیشتر بود. قدرت بالایی هم داشت. به لیزر و وب شوتر نیز مسلح بود.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 6

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 191 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (آوریل 1979)

این آخرین ربات قاتل عنکبوتی است که توسط اسپنسر اسمایت ساخته شد (اسپنسر سرطان گرفته بود و جیمسون و اسپایدرمن را مقصر میدانست و میخواست هر دوی آنان را بکشد!). این ربات از همه ربات های قبلی او قوی تر بود و با اسپایدرمن در بالای ساختمان معروف امپایر استیت جنگید (اسپایدرمن به سختی تونست نابودش کنه).

این قاتل عنکبوت اسلحه های زیادی داشت. بازوهای فلزی هم داشت و میتونست به سطوح مختلف بچسبه. از فلزی بسیار مقاوم مشابه با آدامنتیوم ساخته شده بود و میشد با ذهن کنترلش کرد.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 7

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 7

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 19  از کمیک Amazing Spider-Man Annual (نوامبر 1985)

این اولین رباتی است که توسط پسر اسپنسر اسمایت به نام «آلیستار اسمایت» ساخته شد تا انتقام مرگ پدرش را بگیرد. بر خلاف مدل های قبلی بیشتر شبیه نوعی وسیله نقلیه یا سفینه بود و به آلیستار اجازه میداد داخلش برود و به تعقیب اسپایدرمن بپردازد. جالبه که او اشتباها فکر کرد مری جین واتسون مرد عنکبوتی است!!! (این مقاله را بخوانید). ولی اسپایدرمن تونست به کمک سیم های برق آن را نابود کنه.

این قاتل عنکبوت دارای چنگک های فلزی، شلاق های الکتریکی و گلوله های توپ  لیزری بود و البته پرواز هم میکرد.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 8

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 8

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 291 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (آگوست 1987)

آلیستار اسمایت این ربات را وقتی ساخت که فلج شده بود و نمیتوانست راه برود. بنابراین جوری آن را ساخته بود که خودش بتواند درونش قرار بگیرد و هدایتش کند. اولش وقتی داشت مرد عنکبوتی را شکست میداد یک کارگر ساختمانی با بولدوزر بهش ضربه زد. اما اسمایت آن را تعمیر کرد و دوباره به تعقیب اسپایدرمن پرداخت و چیزی هم نمانده بود او را در رودخانه خفه کند! تا اینکه به مری جین حمله کرد که این باعث شد مرد عنکبوتی بسیار خشمگین گردیده و با دستانش ربات را داغون کنه و آلیستار رو هم از داخلش بیرون بکشه! 

الیستر اسمیت

لازم به ذکره که این ربات بسیار قوی بود و میتونست فولاد را سوراخ کنه. همچنین اعضای درازشونده داشت و میتونست از سرش لیزر و از انگشتان خود اتیل کلراید شلیک کنه که اینجا گفته بودیم یکی از نقاط ضعف مرد عنکبوتیه.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 9

- ربات قاتل عنکبوت مدل شماره 9

 اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 368 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (نوامبر 1992)

این در واقع خود الیستار اسمایته! یعنی آلیستار کل بدنش رو با پوستی بیو اُرگانیک پوشاند که مثل یک زره برایش عمل میکرد و قدرت بازویش را هم ارتقا داد. ضمن اینکه با اتصال به ستون فقراتش باعث شد تا بتونه دوباره راه بره! همچنین نوعی پنجه های پرنده مانند پیدا کرد و از هر شانه اش هم سلاح های بلند بیرون آمده و روی بازویش هم وب شوترهای خاصی تعبیه شده بود! او خودش را "قاتل عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Slayer) لقب داد! البته اسپایدمن در پایان داستان "تهاجم قاتلین عنکبوت" (Invasion of the Spider-Slayers) تونست او را تقریبا به راحتی شکست بده.

الیستر اسمایت

همچنین قبل از اینکه با آلیستار روبرو بشه با یک سری دیگر از ربات های ساخته شده توسط او جنگید که در موارد بعدی بهشون اشاره خواهد شد.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 10

 اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 368 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (نوامبر  1992)

در مورد قبلی گفتیم که اسپایدرمن در رویداد "تهاجم قاتلین عنکبوت" با یک سری ربات ساخته شده توسط آلیستار روبرو شد. اولین آنها این یکی بود که ظاهرش ما را به یاد هیولای معروف سری فیلم های بیگانه (Alien) می انداخت! اسپایدرمن خوش شانس بود که یک کارگر ساختمانی با چکش برقی از پشت بهش ضربه زد:

این قاتل عنکبوت بسیار سریع و چالاک بود کلی تیغ و چنگال تیز و برنده داشت!

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 11

- قاتل عنکبوت مدل شماره 11

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 368 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (نوامبر 1992)

مدل شماره 11 شبیه به یک پرنده عظیم الجثه بود. این ربات وقتی پیتر پارکر با والدینش در پارک مرکزی نیویورک بود به آنجا حمله کرد (البته همانطور که در این مقاله گفته بودیم بعدا فاش شد که والدین پیتر واقعی نیستند). پیتر سریعا در قالب مرد عنکبوتی باهاش جنگید و به سادگی هم شکستش داد.

این ربات هم مثل بسیاری از ربات های مورد اشاره قرار گرفته در این مقاله بعدها از نو توسط آلیستار اسمایت ساخته و در ارتش رباتیک او به کار رفت و آنجا هم در نهایت نابود شد.

  

- قاتل عنکبوت مدل شماره 12

- قاتل عنکبوت مدل شماره 12

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 369 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (نوامبر 1992)

این یکی هیبت انسانی داشت و آدم را یاد «مرد آهنی» می انداخت! وقتی اسپایدرمن وسط نبردی با الکترو بود بهش حمله کرد. پس از نبردی نسبتاً سخت و طولانی اسپایدرمن تونست با ترفندی شکستش بده. یعنی در ساختمانی گیرش انداخت که قرار بود منهدم بشه.

الکترو ربات مرد عنکبوتی

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 13

قاتل عنکبوت مدل شماره 13

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 370 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (دسامبر 1992)

این ربات از نظر ظاهری با بقیه قاتلین عنکبوت فرق داشت و توسط دستیار آلیستار اسمایت به نام «مکس یانگ» درست شد. ظاهری بیولوژیکی داشت و در واقع بازسازی شده از روی یکی از ربات های «مندل استرام» (Mendel Stromm) بود (برای آشنایی با مندل استرام این مقاله را بخوانید). وقتی مرد عنکبوتی و فلیشیا هاردی (گربه سیاه) مشغول نبرد با عقرب (اسکورپیون) بودند، بهشان حمله کرد و با بازوهای اختاپوسی خودش داشت مرد عنکبوتی را خفه میکرد تا اینکه عقرب به طور تصادفی با نیش الکتریکی خودش بهش ضربه زد و باعث نابودی اش شد (البته این ایده فلیشیا بود که اینجوری شکستش بدهند!).

مرد عنکبوتی عقرب گربه سیاه

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 14

- قاتل عنکبوت مدل شماره 14

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 371 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (دسامبر 1992)

طراحی این ربات هم مثل مورد قبلی توسط مکس یانگ انجام شد ولی الیستار اسمایت هم در ساخت آن نقش داشت. نکته منحصر به فرد درباره اش این بود که از هوش مصنوعی بهره مند بود و سه سر داشت که در هر کدام از آنها سه شخصیت پردازی متفاوت که از خود مکس یانگ نشات گرفته بودند به کار رفته بود ! این ربات هم به مرد عنکبوتی و گربه سیاه وقتی که در یک زندان بودند حمله ور شد و چیزی نمونده بود که شکستشون بده ولی اسپایدرمن با زرنگی کاری کرد که شخصیت پردازی های مختلف ربات با هم درگیر بشن و به سر خودش شلیک کنند!

روبات شماره 14

در هر حال این ربات از طریق جت پَک خود میتونست پرواز   و از انگشتان خودش اشعه های انرژی شلیک کنه. میتونست کابل های فلزی قدرتمندی نیز از خودش بیرون بده تا حریف رو گیر بندازه. همچنین شایان ذکره که این نسخه از ربات قاتل عنکبوت در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" هم به کار رفت (با نام Megaslayer) البته اون شخصیت پردازی های متفاوت را نداشت:

ربات مگا اسلیر

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 15

 قاتل عنکبوت مدل شماره 15

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 372 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (ژانویه 1993)

این ربات شبیه به یک عنکبوت بیوه سیاه بزرگ بود که پاهای تیز داشت و میتونست تار شلیک کنه و به در دیوار بچسبه و   بازهم به دستور آلیستار اسمایت به مرد عنکبوتی و گربه سیاه حمله کرد. اولش گربه سیاه او را از ارتفاع به پایین کرد و باعث شد صدمه ببینه ولی با مدل های 16 و 17 ترکیب شد و در نتیجه یک ربات عظیم الجثه به وجود آمد:

در نهایت اسپایدرمن با سیم برق به مدارش ضربه زد و باعث نابودی اش شد:

ربات ترکیبی مرد عنکبوتی

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 16

- قاتل عنکبوت مدل شماره 16

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 372 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (ژانویه 1993)

مدل شماره 16 و مدل بعدی مربوط به مورد قبلی میشن. همانطور که گفته شد اسپایدرمن و گربه سیاه مشغول مبارزه با قاتل عنکبوت مدل 15 بودند که سر و کله مدل 16 و 17 هم پیدا شد. مدل 16 شبیه به یک رتیل بزرگ بود و پرش های بلندی و چنگک داشت و تار شلیک میکرد و و در نهایت به همراه مدل 17 با مدل 15 ترکیب شد که در مورد قبلی گفتم چطور نابود شد.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 17

- قاتل عنکبوت مدل شماره 17

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 372 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (ژانویه 1993)

مدل شماره 17 شبیه عقرب طراحی شده بود و همانطور که گفته شد اسپایدرمن و گربه سیاه مشغول مبارزه با قاتل عنکبوت مدل 15 بودند که سر و کله مدل 16 و 17 هم پیدا شد. مدل 17 میتونست از دم خودش اشعه های قوی شلیک کنه و چنگال های قوی هم داشت و اسپایدرمن با یک تیر آهن بهش ضربه کرد تا گربه سیاه را رها کنه (داشت با چنگال های قوی و فلزی خود گربه سیاه را له میکرد!). او  در نهایت با دو مدل قبلی ترکیب شد و ...

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 18

http://spidey.ir/images/img/content/spider-slayers/spider-slayer-XVII.jpg

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 21 از سری دوم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (سپتامبر 2000)

رباتی با هیبت انسانی و 6 دست که به خانه می پارکر (زن عموی پیتر پارکر) حمله کرد و اسپایدرمن آنقدر با خشم بهش ضربه زد که منهدم شد!

این مدل زور زیادی داشت و از سر و دستانش اشعه های انرژی شلیک میشد و میتونست به سطوح افقی عمودی بچسبه.

 

- قاتل عنکبوت مدل شماره 19

- قاتل عنکبوت مدل شماره 19

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از سری Secret War (اکتبر 2004)

این ربات قاتل عنکبوت خیلی مرموزه و فقط یک بار دیده شده آنهم در داستانی به نام "جنگ مخفی" ! دقیقاً معلوم هم نیست چه کسی آن را خلق کرد ولی احتمال میدن خانم دانشمند خبیثی اهل لاتوریا (زادگاه دکتر دووم) به نام Lucia von Bardas و یا «مخترع مخوف» آن را درست کرده باشه. در هر حال شبیه به عنکبوت بزرگی بود که از خودش اشعه و از دهان و چشمانش اسید پرتاب میکرد!

 

- جوخه ضد عنکبوتی (Anti-Spider Squad)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 28 از سری اول "مرد عنکبوتی برتر" (آوریل 2014)

پس از آنکه جی. جونا جیمسون به سمت شهردار شهر نیویورک انتخاب شد، دستور داد تا "جوخه ضد عنکبوتی" (Anti-Spider Squad) ساخته بشه برای مبارزه با اسپایدرمن! این جوخه درسته که از فن آوری شبیه به ربات های قاتل عنکبوت استفاده میکرد ولی در واقع نیروهای پلیس بودند که داخل لباس های زرهی قرار داشتند:

- جوخه ضد عنکبوتی (Anti-Spider Squad)

در شماره 604 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که جوخه ضد عنکبوتی با اسپایدرمن درگیر شد ولی چون اسپایدرمن در مقابل یک ابرشرور ازشون محافظت کرده بود دیگر حاضر نشدند باهاش مبارزه کنند و دست از مبارزه کشیدند و این باعث عصبانیت جیمسون شد.

سپس در رویداد "ملت گابلین" بار دیگر شاهد جوخه ضد عنکبوتی بودیم و واقعا ربات بودند. قرار بود با نیروهای گابلین شاه بجنگند و به همین دلیل اسمشون اول بود "قاتلین گابلین" (Goblin Slayers) ولی جیمسون نشون داد هدف اصلی اش همچنان مرد عنکبوتی است!

"قاتلین گابلین" (Goblin Slayers)

 برخی از کارمندان جیمسون به نشانه اعتراض بر سر اینکه چرا باید از آنها علیه اسپایدرمن استفاده شود استعفا دادند. مرد عنکبوتی برتر به کمک اسپایدرمن 2099 (میگل اهارا) آنها را شکست داد. در نهایت هم جیمسون هم استفاده از آنها را متوقف کرد.

 

- قاتلین سایبری (Cyber-Slayers)

- قاتلین سایبری (Cyber-Slayers)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Web of Scarlet Spider  (دسامبر 1995)

آلیستار اسمایت به درخواست یکی از روسای خلافکاران شهر به نام Jason Tso ، ربات هایی به نام «قاتلین سایبری» به وجود آورد تا در بازار سیاه آنها را بفروشد (این ربات ها قوی بودند و لیزر شلیک میکردند و تیغ هایی از بدنشان بیرون میامد). آنها ابتدا از این ربات ها یکی از گروه های رقیب به رهبری «لیدی اختاپوس» استفاده کردند که در نتیجه نظر «بن رایلی» (که آن موقع با لقب اسکارلت اسپایدر جای پیتر پارکر را به عنوان اسپایدرمن اصلی شهر گرفته بود و بهش لقب «اسکارلت اسپایدر» داده بودند) به ماجرا باز شد. البته در نهایتTso  به آلیستار خیانت کرد و این ربات ها هم نابود شدند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

10 تا از بزرگترین و بدترین توهمات میستریو در دنیای کمیک 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amisalar
#1 amisalar 1399-07-13 11:23
چند تا از مورد های این مقاله تو یکی از سریال‌های کارتونی که فصل آخرش کنسل شد ولی جالبه ظاهر کامیک با سریال زیاد فرقی نداره ممنون از شما استاد ترابی
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-07-13 13:00
دستتون درد نکنه استاد.
موضوع خیلی جالبی رو انتخاب کردین؛مخصوصا اینکه در چند قسمت هم قرار میدینش.خسته نباشید.
نقل قول کردن
Agent bishop
#3 Agent bishop 1399-07-13 14:12
من کلا از اسپنسر اسمایت خیلی خوشم میاد مخصوصا اون شماره ای که مرد و نقشش برای کشتن مردعنکبوتی و جیمسون ناکام موند.
جالبه بدونین تو شماره ۲۵ مردعنکبوتی شگفت انگیز (همون مورد یک) جیمسون اول مخالف استفاده از این روبات بود ولی پیتر فکر میکرد که می‌تونه با مبارزه با این روبات چند تا عکس بگیره و پولی به جیب بزنه ( چون فکر میکرد روبات حریف خیلی آسونه برای اونه) برای همین جیمسون رو موافق به استفاده از روبات کرد ولی موقع مبارزه فهمید چه اشتباه بزرگی کرد
نقل قول کردن
AmirAbbas
#4 AmirAbbas 1399-07-13 14:20
خیلی ممنون ازتون استاد
من تاحالا فقط یه بار اسم قاتل عنکبوتی روشنیده بودم وهیچ وقت هیچ کدوم ازاین قاتلان عنکبوتی رو نمیشناختم
این اسمایتم که مثل جیمسون پدرکشتگی با اسپایدی داشته که :D
نقل قول کردن
Super-spider
#5 Super-spider 1399-07-13 15:01
مثل همیشع عالی بود



اما چیز جالب اینه جیمسون بیشتر از دشمنای بزرگ اسپایدی مثل گرین گابلین براش دردسر درست کرده و جیمسون معلوم شد تو کنترل ربات خیلی خوبه
نقل قول کردن
magic sinbad
#6 magic sinbad 1399-07-13 15:23
دلم برای اون سریال کارتونی تنگ شده!!!. آخه چرا ؟ چرا ، در حقّش نامردی کردن؟.
من همیشه از دشمن های عنکبوتی فلزی مرد عنکبوتی خوشم میاد!.
در کل ، عالی بود!.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-07-13 20:54
استاد ترابی دستتون درد نکنه واقعا عالی بود مقاله خیلی خوب بود من با ربات های قاتل عنکبوتی با اون سریال قدیمی مردعنکبوتی اشنا شدم واقعا جالب بود خیلی وقت پیش دیدم ولی هنوز نحوه شکست دادن و همه همه رو یادمه واقعا فوقالعاده بود انیمشین هم کینگ پین و جی جونا و الیستیار اسمایت واقعا عالی بود
#۶ اخ گفتی عجب سریالی بود
نقل قول کردن
spider flash
#8 spider flash 1399-07-13 21:45
یک مقاله ی خیلی عالی دیگه از استاد ترابی من هیچکدومو نمیدونستم واقعا مفید بود :-)
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#9 Uncle Stan lee 1399-07-13 22:44
مقاله عالی یود استاد
قاتل عنکبوت شماره ۱
واقعا عجیبه
قاتل عنکبوت نهایی
اولین بار تو سریال کارتونی اسپایدرمن دیدمش
اونموقع یکم برام عجیب بود
و فکر میکردم اسمایت تبدیل به یک هیولا شده
که واقعا هم شده بود
ولی اون همیشه اینطور باقی موند؟
الان تو کمیک های جدید خبری از اسمایت هست؟
قاتل عنکبوت شماره ۱۰ رو تو بازی مردعنکبوتی شگفت انگیز در کنسول SNES فکر کنم به یاد داشته باشم
توی اون بازی اسمایت هم بود
کلا بازی خیلی قشنگی بود
شما خودتون بهتر میدونید استاد
خلاصه مقاله عالی بود
منتظر قسمت بعدی هستم
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#10 Aref TMNT Spidey 1399-07-15 08:42
خیلی اطلاعاطم رو برد بالا من ۲ ۵ ۹ رو دوست داشتم .

خیلی میخواستم در مورد اینا اطلاعات بدست بیارم.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#11 Kia Iron Man 1399-08-15 13:45
خسته نباشید استاد مقاله خیلی محشری بود
حقیقتا هیچکدومو نمیشناختم :-* خسته نباشید.
یه سوال دارم این اعدادی که به رنگ قرمز یا سبز گوشه بالا سمت چپ برخی نظرات قرار دارند چی هستند؟
نقل قول کردن
spider flash
#12 spider flash 1399-08-15 13:55
مقاله ی عالی و جذاب و آموزنده ای بود ممنون .من از از همه ی مدل هاش به جز شماره ی ۹ خوشم اومد. من اصلا نمیدونستم این ربات ها این همه مدل با قدرت های متفاوت دارند
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1399-08-15 14:48
خسته نباشید استاد ترابی
واقعا خیلی برام جالب هستن و منو غرق در کمیک های اسپایدرمن میکنند؛ممنونیم از شما
قاتل عنکبوت شماره19 باحال بود،چون هم اینکه مرموزه و هم اینکه قوی بود و فقط یکبار دیده شده.
یک ماه و دو روز از شماره قبلی این مقاله گذشته؛وشما در تمام این مدت درحال زحمت کشیدن برای این سایت و ما بودین،کمال تشکر رو از شما داریم استاد.امیدوارم همیشه سلامت باشین و همینطور پرقدرت به مسیرتون ادامه بدین
نقل قول کردن
s.ch
#14 s.ch 1399-08-15 16:26
ممنون اقای ترابی بابت مقاله اصلا فکر نمی کردم اینقدر ربات قاتل عنکبوت وجود داشته باشه :o
نقل قول کردن
Black Ghost
+1 #15 Black Ghost 1399-08-16 11:53
خیلی مقاله خوب و کاملی بود و تشکر از شما استاد ترابی. اطلاعات خیلی خوب و مفیدی داشت و عکس ها هم خیلب خوب و با کیفیت هستند و ظاهر شخصیت را به خوبی نشان می‌دهند.
فکر کنم بین تمام مجموعه های کارتونی اسپایدرمن، فقط مجموعه ۱۹۹۴ هست که خیلی قاتلین عنکبوتی وفادار بوده. یادم میاد که مدل های ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ اقتباس شدند در داستانی که دست های مردعنکبوتی و جیمسون به هم با یک بمب وصل شده بود و توی او قسمت هم این سه مدل روی هم قرار گرفتند و یکی شدن که در انتها اسپایدرمن با همون بمبی که به دستش وصل بود شکستشون داد، تازه شکلشون هم کاملا از روی کمیک اقتباس شده بود. مدل ۱۴ رو هم اقتباس کرده بودند و قاتل عنکبوتی شماره ۹ را هم در همون مجموعه برای اولین بار دیدیم، کلا این مجموعه خیلی از قاتل های عنکبوتی اقتباس کرد و چقدر اون قسمت ها بینظیر بودند.
بازم تشکر بابت مقاله جامعتون.
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1399-08-16 15:48
به نقل از Black Ghost:
خیلی مقاله خوب و کاملی بود و تشکر از شما استاد ترابی. اطلاعات خیلی خوب و مفیدی داشت و عکس ها هم خیلب خوب و با کیفیت هستند و ظاهر شخصیت را به خوبی نشان می‌دهند.
فکر کنم بین تمام مجموعه های کارتونی اسپایدرمن، فقط مجموعه ۱۹۹۴ هست که خیلی قاتلین عنکبوتی وفادار بوده. یادم میاد که مدل های ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ اقتباس شدند در داستانی که دست های مردعنکبوتی و جیمسون به هم با یک بمب وصل شده بود و توی او قسمت هم این سه مدل روی هم قرار گرفتند و یکی شدن که در انتها اسپایدرمن با همون بمبی که به دستش وصل بود شکستشون داد، تازه شکلشون هم کاملا از روی کمیک اقتباس شده بود. مدل ۱۴ رو هم اقتباس کرده بودند و قاتل عنکبوتی شماره ۹ را هم در همون مجموعه برای اولین بار دیدیم، کلا این مجموعه خیلی از قاتل های عنکبوتی اقتباس کرد و چقدر اون قسمت ها بینظیر بودند.
بازم تشکر بابت مقاله جامعتون.

آفرین
یه نظر خوب و تخصصی که باهاش حال کردم
نقل قول کردن
HamAzd
#17 HamAzd 1399-08-18 10:15
این قاتلان عنکبوتی چرا از رو نمیرن
نقل قول کردن
amin Hajati
#18 amin Hajati 1400-12-26 09:45
19 تا مدل و دو تا گروه بودن ولی باز نتونستن کاری کنن :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44