نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" (Spider-Man: No Way Home)

نقد-و-بررسی-فیلم-مرد-عنکبوتی-به-خانه-نیست-spider-man-no-way-home-استاد-ترابی-اسپایدرمن-نو-وی-هوم

این نقد من است برای فیلم جدید اسپایدرمن؛ فیلمی که مثل یک نامه عاشقانه است که برای هواداران این شخصیت نوشته شده.

 لینک دانلود فیلم (کامل + دوبله به فارسی)

لینک دانلود صحنه های حذف شده

ایستراگ های فیلم (بخش 1، بخش 2)

 

هشدار: این نقد حاوی اسپویلر است و داستان فیلم را لو میدهد.

 

این چیزی که براتون مینویسم احتمالا از هم گسیخته ترین و البته دلی ترین نقدی خواهد بود که تا حالا نوشته ام چون منعکس کننده وضعیت روحی و ذهنی من در حال حاضره پس از تماشای کامل فیلم و راستش رو بخواهید برای اولین بار هیچ ساختار نگارشی برای نقد خودم در ذهن ندارم که همه ش برمیگرده به حال و هوایی که پس از دیدن این فیلم بهم دست داده. یعنی الان ثبات ندارم و اونقدر تحت تاثیر فیلم هستم که میدونم روی این نقدم تاثیر میگذاره و باعث میشه نتونم متن منسجمی تحویل شما بدهم. پس خودتون رو آماده کنید برای خوندن یکی از در هم برهم ترین نوشته های عمر من! ولی در عوض کلیشه ای نیست. من که خودم خسته شدم از بس نقدهای "بدون اسپویلر" درباره این فیلم خوندم. نقدهایی که مجبور بودن از ترس سونی و مارول چیزی رو لو ندن و در نتیجه برای ما هوادارای دو آتیشه مرد عنکبوتی یخ و خنثی به نظر میومدن. و من میخوام در این نقد بزنم به دل این فیلم چون دلم رو هدف قرار داده ...

نقد فیلم مرد عنکبوتی

خداییش نمیدونم باید از کجا شروع کنم. طبق عرف مربوط به منتقدین باید اولش یه مقدمه بنویسم و خلاصه داستان رو بگم و بعد آروم آروم برم سراغ محتوای فیلم و به ترتیب به اجزای مختلف اون مثل نقش آفرینی ها، جلوه های ویژه، موسیقی متن نقاط ضعف و قوت فیلمنامه و ریتم و وفاداری به منبع اصلی و ... این جور چیزا بپردازم ولی گفتم که این نقد قراره با همه نقدها فرق داشته باشه. پس بیخیال مقدمه و خلاصه داستان چون هر کی الان تو این سایته و داره اینو میخونه خوب میدونه این فیلم درباره چیه. ترتیب بندی رو هم بیخیالش چون قراره از هرچی زودتر به ذهنم میرسه شروع کنم و برم جلو ...

خب... آممم ... اولین چیزی که به ذهنم میرسه اینه که این فیلم چه حالی به هواداران میده! خارجکی ها بهش میگن fan service و باید "خدمت به هواداران" ترجمه ش کرد ولی من بهش میگم حال دادن به هواداران! حقیقتا انتظار نداشتم سونی و مارول اینقدر به ما حال بدن. اصلا آمادگیش رو نداشتم. مگه میشه؟ مگه داریم؟ مگه میشه اندرو گارفیلد و توبی مگوآیر رو برگردونی و همزمان آلفرد مولینا و ویلم دفوی کبیر رو هم داشته باشی؟ وای خدای من! اصلا باورم نمیشه. من و این همه خوشبختی؟ محاله!

واسه همینه که هنوز گیجم. سابقه نداشته هیچ فیلم کمیک بوکی اینقدر باحال باشه و اینقدر هوای هواداران رو داشته باشه. از این نظر حتی اون "اونجرز: پایان بازی" هم به پاش نمیرسه چون بازم چیزایی بود که میگفتیم میشد تو فیلم باشه ولی نبود ولی این فیلم همه اون چیزیه که هواداران اسپایدرمن میخواستند و فراتر از آن. اون جایی که سه مرد عنکبوتی با هم تاب میخورن و میرن تا با الکترو و مرد شنی و لیزارد بجنگن  و اون موسیقی حماسی آقای جاکینو به گوش میرسه از شدت خوشحالی جیغ کشیدم یا اونجایی که یکدیگر را در پایان فیلم در آغوش میگیرند چشمانم حسابی نمناک شد. به خدا من با این بازیگرا و با این شخصیت ها زندگی کردم. 20 ساله دارم این فیلما رو بارها و بارها تماشا میکنم، از نوار VHS گرفته تا VCD و بعدش DVD و این روزا هم Bluray و 4K. من عمرم رو پای اینا گذاشتم. به خدا وقتی توبی از داخل اون پورتال اومد بیرون دلم ریخت. به خودم گفتم این پسر هم مثل خودم پیرتر شده. اصلا یه حالی شدم. این همونیه که اولین بار 20 سال پیش تو نقش محبوب ترین شخصیت تخیلی زندگیم دیدمش و حالا نیگاش کن. زیر چشماش چروک شده. موهاش رو هم معلومه رنگ کردن. توبی چرا این شکلی شدی؟ چرا این شکلی شدم؟ ولی همون آدمای 20 سال قبلیم و ذره ای از ارادتمون به مرد عنکبوتی کم نشده.

به خدا جیگرم خون شد وقتی اندرو داشت از گوئن خودش حرف میزد. این پیتر عاشق ترین بود. هنوزم گهگاهی سخنرانی تاریخی اش درباره اسپایدرمن رو نیگا میکنم و دلم بارونی میشه. سونی باهاش بد تا کرد ولی عیبی نداره. با این حرکتی که زدن و دوباره برش گردوندن همه کدورت ها شسته شد و رفت. و این اولین چیزیه که از این فیلم به نظرم میرسه (و در ادامه بهش بیشتر میپردازم) و بعدش بازی این پسره تام هالند! آقا تام محشره. الان من چشمام رو که میبندم چهره درب و داغون این پسر میاد تو ذهنم. کجان اون کسانی که میگفتن تام بچه است و بدرد این نقش نمیخوره؟ من تو نقدم واسه "اسپایدرمن: بازگشت به خانه" گفتم این پسر تو سکانسی که متوجه میشه والچر بابای لیزه غوغا میکنه. همون جا گفتم نگرانی که تو صورت تام وقتی موج میزنه (وقتی داره با لیز عکس میگیره) نشون میده چه بازیگر توانمندیه. و اینجا این توانمندی کاملا فرصت کرده خودش رو بروز بده. البته همه بازی ها خوبن. شما نقش آفرینی بدی تو فیلم ندارید. زندایا عالیه. جیکوب باتالون بانمکه. توبی و اندرو خوبن. یعنی همونایی هستن که ازشون انتظار داریم. ویلم و آلفرد هم همین طور. ولی تام هالند فراتر از چیزیه که ازش انتظار داریم. او طیف جامعی از حس هایی که از یک انسان توقع میره رو به اجرا میگذاره. او پای ثابت تمامی صحنه های حماسی و ماندگار فیلمه و هر چی ستایش ازش میشه حقشه چون از جون برای این فیلم مایه گذاشته و ثابت کرده عاشق این نقشه و به هواداران مرد عنکبوتی عشق میورزه.

توم هالند

فیلم دقیقا جوریه که داستان های برتر مرد عنکبوتی در دنیای کمیک هستند: جامع الاطراف! (یعنی چیزی که در آن رعایت همۀ جوانب شده باشد). یعنی تام. یعنی کامل. یعنی همه چیز تموم! یعنی هم غم داره، هم شادی. هم صحنه های بامزه و خنده دار داره و هم لحظات حماسی و ناراحت کننده. هم لایت، هم دارک. هم عاشقانه، هم تراژیک. و این خاصیت اصلی یک داستان برتر مرد عنکبوتیه و این خاصیت در فیلم رعایت شده و بالانس شگفت آوری از این نظر در بین المان های فیلم به چشم میخوره ولی این نقطه قوت اصلی فیلم نیست. میدونید چیه؟ اینکه سونی و مارول فقط به "حال دادن به هوادار" اکتفا نکرده اند و به شعور مخاطب هم احترام گذاشته اند.

گرین گوبلین

ببینید ... اونا میتونستند خیلی راحت شخصیت های منفی و مثبت سری فیلم های قبلی رو بیارن تو این فیلم و چند تا سکانس خفن اکشن هم بچپانند توش و میلیارد دلاری فروش کنند. موفقیت این فیلم از ماه ها قبل تضمین شده بود. اونقدر هایپ دور و بر فیلم رو احاطه کرده بود که معلوم بود میفروشه و خوبم میفروشه. ولی واسه فایگی و بر و بچ این کافی نبوده. اونا داستانی رو برامون روایت میکنند که بر پایه فیلمنامه محکمی بنا شده؛ فیلمنامه ای که در اون سعی شده همه چیز با عقل جور دربیاد. سعی شده انگیزه شخصیت ها منطقی باشه. در نتیجه همه چینش های شخصیتی و آرک های داستانی هدفمند جلوه میکنند و حضور کاراکترها بی خود و بی جهت نیست و در نهایت باعث ارتقا و رشد شخصیتی اونا میشه و جلوشون میبره. خیلی نمونه میشه واسه این موضوع آورد. مثلا اتفاقی که برای مکس دیلون (الکترو) رخ میده و دیالوگی که بین او و مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد اتفاق میفته چیزیه که ما باید در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" بین اونا میدیدم و ندیدیم.

واقعا نمیدونم فیلمنامه نویسان این فیلم چطور از پس این کار براومدن ولی کارشون حرف نداره. فیلمنامه این فیلم میتونست مثل جیگر زلیخا باشه. پاره پوره! بی ربط و شلخته! ولی نشده و این مثل معجزه میمونه. همه چیز درست جای خودش قرار داره و همه چیز در پایان به فرجامی رضایت بخش میرسه. لامصبا حتی برخی دیالوگایی که از زبان خبیث ها میشنویم عینا از آثار قبلی قرض گرفته شدن ولی هیچ چیز زورکی و مصنوعی به نظر نمیاد. باورم نمیشه این همه ویلن بریزی تو فیلم ولی داستان از هم نپاشه. باورم نمیشه این همه داستانک تو فیلم باشه و سه تا مرد عنکبوتی توش حضور داشته باشن ولی در تمام لحظات تمرکز اصلی روی قهرمان اصلی یعنی مرد عنکبوتیِ تام هالند حفظ بشه و همه کاراکترها رشد شخصیتی پیدا کنند. باورم نمیشه اینقدر بده بستان های بین توبی و اندرو شنیدنی از آب در آمده باشن. انگار نویسندگان دقیقا میدونستن هواداران میخوان چی از زبان اونا بشنون! جالب اینه که حضور اونا هرگز اضافی یا حوصله سر بر به نظر نمیاد. درست و بجا به کار گرفته شدن و ما رو علاقمند میکنن که بیشتر ازشون بدونیم (بیخود نیست الان چند روزه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" تو توئیتر ترند شده و خیلی ها از سونی میخوان این فیلم ساخته بشه!).

لباس مرد عنکبوتی

و فوق العاده است که توبی و اندرو دست کم یک صحنه درخشان و برجسته در طول فیلم دارن که کاملا همخوانی داره با شخصیت پردازی شون: جایی که اندرو میپره و جان ام جی رو نجات میده و به نوعی برای مرگ گوئن خودش جبران مافات میکنه و جایی که توبی میاد و اجازه نمیده تام مرتکب گناه نابخشودنی قتل نورمن بشه و دقت کردین چقدر این صحنه شبیه به مرگ هری آزبورن در "مرد عنکبوتی 3" بود؟ (اونجایی که توبی از پشت خنجر میخوره رو مثل اونجایی که هری میپره وسط و ونوم بهش ضربه میزنه درآورده بودن). آخه لامصبا این همه ایده بکر رو از کجا در آوردین؟ چطوری تونستین اندرو و توبی رو اینقدر موثر تو داستان به کار ببرید که هم در پیشبرد داستان کمک کنند و هم در پیشبرد شخصیت پردازی خودشون بهشون کمک بشه؟

شوخی های به کار رفته در فیلم همگی درخشان هستن. واقعا از این بهتر دگه نمیشد با قضیه تارهای ارگانیک توبی شوخی کرد یا اینکه با قضیه عضویت داشتن تام در اونجرز! یا نحوه اثبات مرد عنکبوتی بودن اندرو (راه رفتن روی دیوار و ...) یا شوخی با قضیه بهترین دوست توبی که گفت آخرش تو بغلش جون داده و باعث شد ند حسابی بِگُرخه! من هیچ جایی ندیدیم که شوخی لوسی به کار بره. و چقدر هوشمندانه نشون دادن که اونا اولش در کار گروهی با هم ناهماهنگ عمل میکنن ولی بنا به تجربه تام در اونجرز و لیدر شدن او، تونستن موثرتر ظاهر بشن.

کجان اونایی که میگفتن مرد عنکبوتی MCU رشد شخصیتی نداره؟ دیگه رشد شخصیتی از این بیشتر میخواستین؟ کجان اونایی که میگفتن تام هالند لوسه؟ دیگه خفن تر از این میخواستین؟ و کجان اونایی که میگفتن جای عمو بن با تونی استارک عوض شده و تونیه که به پیتر درس مسئولیت پذیری یاد میده؟ نه داداش! زن عمو می این کار رو کرد و چقدر هم قشنگ بهش یاد داد که "قدرت زیاد مسئولیت زیادی هم به همراه داره" و "هرکسی حقشه یک شانس مجدد نصیبش بشه" و چقدر قشنگ زندگی پیتر رو با یک تراژدی همراه کردن که تا ابد همراهش میمونه و سرلوحه حرفه ابرقهرمانی اش میشه و چقدر به طور دردناکی وفادارانه به منبع اصلی بود که پیتر در مرگ زن عمویش مقصر بود (دلم شکست وقتی بهش میگفت I am sorry ...) و آره... داستان تازه شروع شده و بعضی ها چقدر زود درباره مرد عنکبوتی MCU قضاوت کردن ولی چیزی که مهمه اینه که وقتی پای استاد فایگی درمیونه همیشه آخرش " زمستان می‌رود و روسیاهی به زغال می‌ماند"...

فیلم به شدت به ذات و جوره پیتر پارکر/مرد عنکبوتی وفاداره و من عاشق این شدم که دنیای او با تراژدی عجین شد و من عاشق این شدم که مثل دنیای کمیک پس از مرگ زن عمویش گفت که دیگه تمومه و میخواد مرد عنکبوتی نباشه ولی بهش دلداری دادن و دوباره به عرصه برگشت. و من عاشق اینم که فیلم مثل دنیای کمیک نشون میده که عزیزان پیتر پارکر چطور باید ابرقهرمان بودن او تقاص پس بدن و در معرض خطر دائمی قرار دارن. لو رفتن هویت مرد عنکبوتی در انتهای فیلمِ قبل و پیگیری موضوع در اینجا باعث شده تا به وضوح مشاهده کنیم چطور زندگی او زیر و رو میشه و چطور سعی میکنه باهاش کنار بیاد و چطور خط اصلی داستان رو پیش میبره و منجر میشه به رویدادهای بعدی.

و من خوشحالم که برای اولین بار در دنیای سینما یک مرد عنکبوتی کامل دیدم. او شوخ طبع و در عین حال تلخ و غم زده. هم مسئولیت پذیر بود و شکننده و با اراده و ... مرد عنکبوتی انسان ترین ابرقهرمان تاریخ کمیک بوکه پس باید همه احساسات انسانی در او جمع باشند و البته خوشحالم که به خوبی هوش بالای او و دیگر مردان عنکبوتی به کار گرفته شد. و من کاملا با پیترِ تام هالند همذات پنداری میکنم. او هنوز خام و معصومه و به همه اعتماد میکنه و بهایش رو هم میپردازه. او علیرغم هشدارهای دکتر استرنج میخواد خبیث هایی که از دنیای دیگه اومدن رو معالجه کنه برشون گردونه به دنیای خودشون. چون دلش براشون میسوزه و این همون پیتر پارکر ساده و خوش قلبیه که من میشناسم. و اما دوگانگی که در ادامه پیش میاد و شورشی که گرین گابلین به راه میندازه و در نهایت به تراژدی ختم میشه (مرگ زن عمو می) هم دقیقا چیزیه که به ذات اسپایدی مون وفاداره. و بیچاره این پیتر اصلا و ابدا انتظار نداره نورمن آزبورن چنین شیطانی باشه و اون حسی که بهش دست میده و مملو از شوک و بهت و غافلگیریه بی نظیره.

صحبت از نورمن شد ... همه تون میدونید که گرین گابلین محبوب ترین خبیث دنیای مرد عنکبوتی برای منه و من میمیرم براش! بسیار خوشحالم نورمن بار اصلی خباثت داستان رو به دوش میکشه و به آنچه که در دنیای سینما حقش بوده میرسه. ویلم دفو عالیه در این نقش و به نظرم یک اسکار براش میطلبه. او در صحنه های نبرد با مرد عنکبوتی هم بسیار عالی عمل میکنه و خودش هم اعلام کرده که شرط بازگشتش به این نقش این بوده که خودش تمامی صحنه های بدلکاری رو بازی کنه. به همین دلیل از این نظر بی نقص ظاهر شده. او مشت میخوره تو صورتش ولی همچنام میخنده و دقیقا همون گابلینیه که باید باشه. اما از اون مهم تر اینه که نورمن فوق العاده ای هم هست. و عالی اون دوگانگی شخصیتی و حتی فریبکاری ذاتی نورمن رو به تصویر میکشه. و فایگی و رفقا میدونستن که دفو بدون ماسک گابلین ترسناک تریه. پس در حرکتی درست، اون لباس مسخره رو از تنش در میارن و در بیشتر لحظات فیلم با ظاهر منحصر به فرد خودش ظاهر میشه که بسیار تاثیرگذارتره. حضور او در این فیلم به قیمت از دست رفتن حضور گرین گابلین MCU تموم شده. یعنی ما دیگه قرار نیست نورمن یا هری آزبورن مختص دنیای سینمایی مارول در فیلم های بعدی مرد عنکبوتیِ تام هالند ببینیم ولی به درک چون ارزشش رو داشت و ویلم دفو حجت گابلینی را بر تمام هواداران تمام کرد!

نورمن ازبورن مرد عنکبوتی

و اشاره شد به نبرد مرد عنکبوتی با گابلین که باید بگم واقعا ازش لذت بردم چون بسیار "واقعی" به نظر میرسید. خشن و خفن؛ همونطور که از اسپایدی و گابلین توقع میره. آنها به قصد کشتن یکدیگر را میزنند و از طبقات ساختمون به پایین سقوط میکنند و من از دیدن تک تک سکانس های نبرد بین اونا کیف کردم. و نکته مهم درباره سکانس های اکشن این فیلم اینه که مثل یک کلکسیون میمونه که انواع و اقسام نبردها در اون یافت میشه. یعنی نبرد مرد عنکبوتی با دکتر اختاپوس روی پل بسیار نوآورانه است و از محیط پیرامونی و قدرت های فوق بشری شخصیت ها به خوبی استفاده میشه و ما رو به یاد نبرد معرکه روی قطار در "مرد عنکبوتی 2" میندازه. از طرفی دیگر نبرد مرد عنکبوتی با دکتر استرنج یا نبرد مردان عنکبوتی با الکترو، لیزارد و مرد شنی در مجسمه آزادی، جلوه های ویژه محور هستند و گرافیک رایانه ای عالی در اونا به کار رفته که ما رو یاد سکانس های اکشن بلاک باسترهای هالیوودی میندازه که وجودشون برای هر فیلم پرهزینه ای لازم جلوه میکنه. و از اون طرف ما نبرد جمع و جور تری داریم بین مرد عنکبوتی و گرین گابلین که جلوه های ویژه خاصی نداره ولی در عوض شخصی تر و وحشیانه تر ، خشمگینانه تر و در نتیجه احساسی تره. پس این فیلم مجموعه ای کم نظیر از صحنه های اکشن به تماشاچی ارائه میده و به همین خاطره که اینقدر از این نظر ازش راضی هستم.

خب حالا از چی بگم؟ از صحنه های حماسی و احساسی فیلم؟ بی شک هیچ فیلمی از اسپایدرمن اینقدر من رو به گریه نینداخته بود. اصلا هیچ فیلمی در تاریخ سینما اینقدر با قلب و مغز من بازی نکرده بود. فیلم خیلی صحنه های احساسی داره که تا ابد با من خواهند بود. از مرگ زن عمو می بگیر تا تصمیمی که پیتر در انتها میگیره. خیلی جاها بود که اشک منو درآورد ولی میدونید کجا بود که باعث شد هق هق بزنم زیر گریه؟ اونجایی که پیتر بالای سر زن عموی عزیزش اشک میریزه و هپی فریاد میزنه "فرار کن پیتر"؟ نه! اونجایی که عزاداره ولی مامورین بهش تیر میزنن؟ نه! اونجایی که داره زار زار گریه میکنه و ند و ام جی میان بهش دلداری میدن؟ نه! اونجایی که با ام.جی. وداع میکنه؟ نه! همه این صحنه ها برام اشک آور بود ولی با اونجایی که پیتر موبایل دستشه و به دنیا از طریق برنامه جیمسون پیام میده بدجوری گریه کردم. یعنی اونجایی که هنوز عزادار مرگ زن عمو می هستش و صورتش زخمیه ولی در اقدامی که نشان از بالغ شدن شخصیت داره، تقصیر ورود خبیث ها رو به دنیاشون بر گردن میگیره و میگه :"دنیا اگه داری منو تماشا میکنی برام آرزوی موفقیت بکنید. دوست خوب محله تون ، مرد عنکبوتی بیش از هر زمان دیگری بهش نیاز داره". این صحنه که با موسیقی گوشنواز مایکل جاکینو همراه شده بود خیلی روم تاثیر گذاشت. یعنی بیشتر از دیگر صحنه ها چون دربرگیرنده تمام چیزهایی بود که به خاطرش عاشق مرد عنکبوتی ام. این پسر با این همه مشکل دست از تلاش برنداشته و میخواد ادامه بده و این یعنی همون مرد عنکبوتی منه. کسی که تو این دنیای بی رحم امیدش رو از دست نمیده . پس وقتی از مردم خواست براش دعا کنند دلم بدجوری گرفت و شدیدا گریه کردم ... نمیدونم ... یه جورایی دلم واسش سوخت ... شایدم یاد عزیزی افتادم که اخیرا از دستش دادم چون دلم برای اون عزیز هم خیلی سوخت ...

و اما پایان فیلم که دیگه هیچ بهانه ای برای یاوه گویان باقی نمیگذاره. بهترین پایان ممکن رو داشت این فیلم. چقدر تلخ بود خداحافظی پیتر با دوستان صمیمی اش و چقدر خوب بود وقتی زخم روی پیشانی ام جی رو دید و تصمیم گرفت به خاطر حفظ جان خودش چیزی بهش نگه و چقدر دردناک بود وقتی تک و تنها وارد آپارتمانش شد.... دیگه کسی نمیتونه بگه که این پیتر به تکنولوژی استارک و لباس های ساخته شده توسط او متکیه. این پایان باعث شد مرد عنکبوتی به اون نقطه ای برسه که خیلی از ما دوستش داریم و ما را برای فیلم های آینده هیجان زده میکنه و خدایا شکرت که آخرش پیتر لباس دست ساز خودش رو بر تن میکنه چون این مساله خیلی روی مخم بود که اولین بار تونی لباس نمادین پیتر رو براش درست کرد. الان میخوام نوشته ام رو به پایان ببرم ولی احتمالا خیلی چیزای دیگه مونده که میخواستم بهتون بگم ولی الان یادم نیست و احتمالا وقتی نقدم اومد روی سایت یادم میاد! (اوه اوه راجع به حضور بجا و درست دکتر استرنج و بازی خوب بندیکت عزیز یا جلوه های ویژه فیلم و موسیقی معرکه جاکینو که تم فیلم های قبلی هم توش به کار رفته بود یا راجع به رومانس عالی پیتر و ام جی و  یا حضور باحال جی. کی. سیمونز در نقش آقای جیمسون... چیزی نگفتم!)

مهم نیست... مهم این حالیه که الان دارم و سعی کردم راجع بهش براتون بنویسم. دم سونی گرم. دم مارول گرم. این فیلم از سر من زیاد بود. از سر همه شما هم زیاده. این دفعه قضیه برعکسه و این ما هستیم که باید لیاقت چنین فیلمی رو پیدا کنیم چون ادای دینی تمام عیاره به میراث پرفروغ مرد عنکبوتی در دنیای سینما. میشد ازش ایرادات بنی اسرائیلی بگیرم (مثلا دوست داشتم میستریو تو فیلم باشه ولی نبودش واقعا به چشم نیومد یا دوست داشتم مدت لیزارد و مرد شنی رو بیشتر تو حالت انسانی شون ببینم و ...) ولی به فیلم نمره کامل میدم و میره اون بالا بالاها کنار "مرد عنکبوتی 2" برام قرار میگیره. بی صبرانه منتظرم تا دوباره با کیفیت خوب ببینمش. و ای کاش استیو دیتکو و استن لی الان زنده بودن و این فیلمو میدیدن ... (البته قطعا دارن از اون بالا میبینن و لبخند میزنن).

چقدر خوبه آدم هوادار مرد عنکبوتی باشه و چقدر به خودم افتخار میکنم که این سایت رو دارم که 9 ساله دارم درباره عشقم براتون مینویسم ...

ببخشید اگه این نقد حالتی آشفته داشت چون الان خودم بدجوری آشفته و منقلب هستم ... مثل همیشه میتونید با متذکر شدن ایرادات تایپی احتمالی ، قدردانی خودتون رو از بنده نشون بدید!

 

امتیاز: 10 از 10

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش اول

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش دوم

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

10 فرضیه برتر هواداران (FAN THEORY) برای صحنه پس از تیتراژ فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد!

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

شرح جزئیات لو رفته از فیلمنامهٔ‌ فیلم "مردعنکبوتی ۳: راهی به خانه نیست"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
+1 #1 masiha_87 1400-09-30 11:00
سلام خدمت همگی
استاد چه کردید! من واقعا با خوندن نقدتون گریم گرفت. خدا اون عزیزی رو که از دست دادید بیامرزه امیدوارم غم آخرتون باشه. انشالله صد سال سایتون بالا سر ما و خانوادتون و با افتخار میگم اصلا پشیمون نیستم از وقتی که پای این فیلم گذاشتم و درسامو فداش کردم.بهترین مقصد جهان برای من همین سایته و بس! شما زندگی من رو با مرد_عنکبوتی ساختید. هیچ وقت لطفتون رو فراموش نمیکنم. این فیلم هم تونست تمام شناخت شما رو از مرد_عنکبوتی در ذهن من به تصویر بکشه و خیلی دلم واسه ی هایپ قبل از اکرانش تنگ میشه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1400-09-30 11:01
نقد خیلی خوبی بود... واقعا دیدن سه تا مرد عنکبوتی در کنار هم با دشمنان قدیمی شون واقعا لذت بخشه...
نقل قول کردن
spider and venom
#3 spider and venom 1400-09-30 11:06
نقد خیلی خوبی بود استاد!!!
شما این فیلم رو انتخاب میکنید،یا مردعنکبوتی 2 :lol:
نقل قول کردن
parker
#4 parker 1400-09-30 11:10
پریشب بود که فیلمو تو سینمای IMAX دیدم ، و هیچ وقت تماشای یک فیلم انقد لذت بخش نبوده برام و وقتی از فیلم تموم شد ، یادم افتاد چقد این فیلم برای استاد لذت بخش باید بوده باشه . چن تا نکته به ذهنم میرسه که بگم در رابطه با فیلم :
- خیلی خیلی خوشحال شدم که گرین گابلین ویلم دفو شرور اصلی فیلم بود . به نظرم حتی از فیلم قبلی هم بهتر و ترسناک تر بود تو این فیلم و میترسیدم عوض کردن کاستومش خیلی فکر خوبی نباشه ولی ... . واقعا این همون گرین گابلینی بود که از اول منتظر بودم ببینم ...
- چقد معرکه بود تام هالند تو این فیلم . یجورایی این سگانه اریجین اسپایدرمن MCU بود و الان رسما "مرد" عنکبوتیه . میترسیدم پای مفسیتو و داستان مزخرف OMD باز شه به فیلم ولی ... باز مارول نشون داد حتی میتونه از یک ایده شکست خورده ، شاهکار دربیاره ... . تنها شدن پیتر تو آخر فیلم و اینکه ترجیح داد پیش دوستاش برنگرده ( حداقل فعلا) تا آسیب نبینن ، نشون داد این پیتر رسما به بلوغ رسیده و با اون کاستوم شگفت انگیز سکانس آخر ، واقعا قند تو دلم آب شد برای دیدن ادامه داستان این پیتر پارکر ...
- اندرو و توبی کاملا به اندازه بود حضورشون . ولی بار نوستالژی که داشتن تو فیلم معرکه بود . نجات ام جی توسط اندرو و جلوگیری توبی از تبدیل شدن اسپایدرمن تام به یه قاتل ... . هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم از حضورشون ...
-هر چقد الکتروی TASM2 بد و نچسب بود ، این یکی دوست داشتنی بود ، فقط کاش یه ذره پرداخت به سندمن و لیزارد بیشتر بود .
در نهایت اینکه انتظارم یه فیلم خوب بود ، ولی شاهکار تحویل گرفتم ...
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-09-30 11:26
به نقل از parker:
پریشب بود که فیلمو تو سینمای IMAX دیدم ، و هیچ وقت تماشای یک فیلم انقد لذت بخش نبوده برام و وقتی از فیلم تموم شد ، یادم افتاد چقد این فیلم برای استاد لذت بخش باید بوده باشه . چن تا نکته به ذهنم میرسه که بگم در رابطه با فیلم :
- خیلی خیلی خوشحال شدم که گرین گابلین ویلم دفو شرور اصلی فیلم بود . به نظرم حتی از فیلم قبلی هم بهتر و ترسناک تر بود تو این فیلم و میترسیدم عوض کردن کاستومش خیلی فکر خوبی نباشه ولی ... . واقعا این همون گرین گابلینی بود که از اول منتظر بودم ببینم ...
- چقد معرکه بود تام هالند تو این فیلم . یجورایی این سگانه اریجین اسپایدرمن MCU بود و الان رسما "مرد" عنکبوتیه . میترسیدم پای مفسیتو و داستان مزخرف OMD باز شه به فیلم ولی ... باز مارول نشون داد حتی میتونه از یک ایده شکست خورده ، شاهکار دربیاره ... . تنها شدن پیتر تو آخر فیلم و اینکه ترجیح داد پیش دوستاش برنگرده ( حداقل فعلا) تا آسیب نبینن ، نشون داد این پیتر رسما به بلوغ رسیده و با اون کاستوم شگفت انگیز سکانس آخر ، واقعا قند تو دلم آب شد برای دیدن ادامه داستان این پیتر پارکر ...
- اندرو و توبی کاملا به اندازه بود حضورشون . ولی بار نوستالژی که داشتن تو فیلم معرکه بود . نجات ام جی توسط اندرو و جلوگیری توبی از تبدیل شدن اسپایدرمن تام به یه قاتل ... . هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم از حضورشون ...
-هر چقد الکتروی TASM2 بد و نچسب بود ، این یکی دوست داشتنی بود ، فقط کاش یه ذره پرداخت به سندمن و لیزارد بیشتر بود .
در نهایت اینکه انتظارم یه فیلم خوب بود ، ولی شاهکار تحویل گرفتم ...

imax؟ خدایی؟ لذت اصلی رو کلا شما بردید!
نقل قول کردن
Reza
#6 Reza 1400-09-30 11:27
با تمامی نکات توی نقدتون موافقم
ولی چند تا مشکل اساسی هم بنظر من داشت
اولی اینکه هرکدوم به یه دلیلی میخواستن بجنگن و طلسمو از پیتر بگیرن سند من که میخواست برگرده پیش دخترش و الکترو که میخواست نابودش کنه تا بمونه همینجا ولی لیزارد واقعا هیچ هدفی نداشت و دلیلی واسه مبارزه هم نداشت
دومی صحنه درمان شدن سند من و لیزاد بودکه دقیقا از فیلم های قبلی برشون داشته بودن و رنگ بندی صحنه هاشونم با باقی فیلم فرق میکرد
سومی هم ساخت درمان های الکترو، سند من و گرین گابلین بود، درمان داک آک با تکنولوژی نانوتک استارک و ساخت دوباره سرم لیزاد توسط اندرو کاملا منطقی بودن ولی ساخت پادزهرای گرین گابلین و الکترو و سند من که توبی و اندرو توی فیلماشون هیچ سر رشته ای ازشون نداشتن با این سرعت یکم بیش از حد sloppy بود هرچقد هم تکنولوژی دنیای تام پیشرفته باشه با عقل جور در نمیومد
اینها تنها ایرادات کوچیک فیلم در مقایسه با تمامی موفقیت هاش که توی نقدتون بهش اشاره کردین بود
9/10
نقل قول کردن
master spider
+1 #7 master spider 1400-09-30 11:45
این نقد یه دلنوشته بود از حرفایی که من میخواستم بزنم.
یه دلنوشته برای هوادارای واقعی مردعنکبوتی.
ذره ای اهمیت نداره که آشفته بود.
این همون چیزی بود که من میخواستم بشنوم.
چقدر خوبه که این سایت هست.
چقدر خوبه که یه جا باشه که آدم خودشو خالی کنه.
هیچکس نبود که بخوام براش احساساتم رو بروز بدم چون ندیده بودن و مجبور به سرکوب کردن اون همه هیجان شدم.
اما اینجا میتونم راحت حرفام رو بزنم.
هنوزم میگم که ویلیم دفو گل سر سبد بازیگرا بود.
بازی کردن گرین گابلین به هیچ عنوان آسون نیست.
وقتی ویلیم دفو داشت مشت میخورد و اون خنده های وحشتناک رو میکرد من فقط تو ذهنم گفتم وااای... این همون گابلینه. این همون نورمنیه که سال هاست دارم تو کمیک ها میبینمش.
اون صحنه رو بدون مبالغه بالای ۴۰ بار دیدم. هنوزم دارم میبینم، چون موی بدنم اونجا سیخ شد.
راستش همیشه به شما آقای ترابی و بقیه کار برا حسادت میکردم.
همه شما دلیل و داستانی دارین که چطور شد که عاشق مرد عنکبوتی شدین. ولی من نمیدونم چرا.
اولین بار چی شد که این شخصیت منو جذب خودش کرد.
چرا انقدر بهش علاقه مندم؟!
درسته همون طور که تو مقاله چرا مرد عنکبوتی را دوست داریم اشاره کردید که بخاطر ذات انسانی بودنش و اینکه انسانی ترین ابرقهرمان میان بقیست، ما دوستش داریم، ولی این دلیلی نیست که باعث شد من عاشقش بشم.
این ها باعث شدند که عشق من بهش افزایش پیدا کنه و روز به روز بیشتر از قبل دوستش داشته باشم، ولی اولین بار چی شد؟!
اون بار اول رو من هیچوقت نفهمیدم و یادم نیست.
شاید به صورت ذاتی از کاراکتر مردعنکبوتی خوشم میاد یا شاید واقعا دلیل خاصی نداشته باشه ولی اینو میدونم که اسپایدرمن کاراکتریه که جایگاهش برام نسبت به تمام کاراکتر های سینمایی و کمیکی بالاست و هیچوقت رو دستش نمیاد.
ناراحتم از اینکه دارن زمینه چینی های مختلف برای جایگزین کردن پیتر با مایلز یا بن رایلی میکنند.
به هیچ عنوان اونا جذابیت پیتر رو برای من ندارند.
امیدوارم نگرانی من بیجا باشه و مارول قصد همچین کاری رو نداشته باشه.
راستی آقای ترابی بهتون تسلیت میگم بابت عزیزی که از دست دادین.
نمره من به فیلم: ۱۰/۱۰
نقل قول کردن
tynixer
#8 tynixer 1400-09-30 11:46
استاد دستتون درد نکنه ، مثل همیشه عالی بود . از نظر من ، کل فیلم (که به نظرم معرکه بود) یک طرف ، این دیالوگ یک طرف : (اخطار اسپویل)
"Peter, you're struggling to have everything you want while the world tries to make you choose."
یعنی به نظرم این دیالوگی که نورمن به پیتر میگه ، کل داستان و تمام خباثت نورمن و گرین گابلین رو توی یک جمله میرسونه . مخصوصا با شکلی که ویلم دفو این دیالوگ رو میگه .
(پایان اسپویل)
واقعا به نظرم من تمام شخصیت ها توی این فیلم تکامل پیدا کردند ، نه فقط تام هالند . ولی واقعا من خیلی حرص میخورم که هنوز هم که هنوزه بعضیا به شکل مسخره ای تام هالند رو بدترین مردعنکبوتی خطاب میکنن و همش راجع به وابستگی حرف میزنن . با اینکه حرفشون چرته ، ولی حتی بعد از دیدن نو وی هوم هم هنوز این حرف رو میزنن !
و در آخر ، به نظر من این فیلم تونست که مردعنکبوتی دو رو به عنوان بهترین فیلم مردعنکبوتی کنار بزنه و خودش رو به جایگاه نخست برسونه !
خیلی خوشحالم که تازه داستان مردعنکبوتی توی mcu "شروع" شده ...
نقل قول کردن
P.B.P
#9 P.B.P 1400-09-30 11:47
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
عالی،فوق العاده،محشر،فنت ستیک بود
دلی ترین نقدی بود که استاد ترابی عزیز دیدم.
من تو کامنت ۳۹ اینجا نقدم رو گفتم
spidey.ir/.../...
این دومی باری که اشکم تو فیلم های اسپایدرمن در اومد(اولیش که مرگ گوئن بود و دومیش مرگ زن عمو می)
من تنها و تنها دلخوری که از این فیلم داشتم زمان کمش بود و در آخر فیلم خیلی ناراحت شدم که تمام شد.
نقل قول کردن
Ilya202020
#10 Ilya202020 1400-09-30 11:57
با تک به تک حرفاتون موافقم ولی به نظرم باید یه اشاره کوچولویی به عمو بن تام هلند میشد یعنی یه چیزی در بارش میگفت با این حال بعد اینکه دوباره فیلمو دیدم وقتی تام جوری رفتار نکرد که عمو بن رو نمیشناسد یعنی نگفت بن کیه اوکی شدم
به نقل از parker:
پریشب بود که فیلمو تو سینمای IMAX دیدم ، و هیچ وقت تماشای یک فیلم انقد لذت بخش نبوده برام و وقتی از فیلم تموم شد ، یادم افتاد چقد این فیلم برای استاد لذت بخش باید بوده باشه . چن تا نکته به ذهنم میرسه که بگم در رابطه با فیلم :
- خیلی خیلی خوشحال شدم که گرین گابلین ویلم دفو شرور اصلی فیلم بود . به نظرم حتی از فیلم قبلی هم بهتر و ترسناک تر بود تو این فیلم و میترسیدم عوض کردن کاستومش خیلی فکر خوبی نباشه ولی ... . واقعا این همون گرین گابلینی بود که از اول منتظر بودم ببینم ...
- چقد معرکه بود تام هالند تو این فیلم . یجورایی این سگانه اریجین اسپایدرمن MCU بود و الان رسما "مرد" عنکبوتیه . میترسیدم پای مفسیتو و داستان مزخرف OMD باز شه به فیلم ولی ... باز مارول نشون داد حتی میتونه از یک ایده شکست خورده ، شاهکار دربیاره ... . تنها شدن پیتر تو آخر فیلم و اینکه ترجیح داد پیش دوستاش برنگرده ( حداقل فعلا) تا آسیب نبینن ، نشون داد این پیتر رسما به بلوغ رسیده و با اون کاستوم شگفت انگیز سکانس آخر ، واقعا قند تو دلم آب شد برای دیدن ادامه داستان این پیتر پارکر ...
- اندرو و توبی کاملا به اندازه بود حضورشون . ولی بار نوستالژی که داشتن تو فیلم معرکه بود . نجات ام جی توسط اندرو و جلوگیری توبی از تبدیل شدن اسپایدرمن تام به یه قاتل ... . هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم از حضورشون ...
-هر چقد الکتروی TASM2 بد و نچسب بود ، این یکی دوست داشتنی بود ، فقط کاش یه ذره پرداخت به سندمن و لیزارد بیشتر بود .
در نهایت اینکه انتظارم یه فیلم خوب بود ، ولی شاهکار تحویل گرفتم ...

میشه منم ببری :lol:
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-09-30 11:58
گفتم یه چیزایی میخواستم بگم ولی یادم رفت! الان یکیش یادم اومد:
این فیلم باعث شد حس بهتری نسبت به مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 و حتی مرد عنکبوتی 3 پیدا کنم چون الان به اونا به عنوان یک دنیای موازی نگاه میکنم که توشون اون اتفاقات افتاد که شاید برام خوشایند نبود ، مثل تبدیل شدن هری به گرین گابلین و تبدیل شدنش به قاتل گوئن که خیلی برام غیر قابل بخشش بود یا نقش داشتن مرد شنی در قتل عمو بن. ولی الان به خودم میگم این فیلمای تو دنیاهای موازی بودن که توشون هری قاتل گوئن بود و مرد شنی هم قاتل عمو بن . اینجوری الان بهتر موضوع رو قبول میکنم
نقل قول کردن
Frank castle
#12 Frank castle 1400-09-30 12:19
جز معدود نوشته هایی بود که خوندم زدم زیر گریه
هم دل نوشته خیلی قشنگی بود و تونست احساسات خواننده رو بیفروزه،هم اونقدر خوب نوشته شده بود که تونست انگار اینه ای باشه که هرچه دیدیم رو دوباره مرور کنه.
نمی دونم چرا گفتین شلخته و اینا هست این مطلب.اون چیزی که از دل بیاد بیرون احتیاجی به نظم نداره،اون متن باید احساس داشته باشه و بشخصه بهترین نقدی بود که تونستم بخونم.خوبه که
اسپویل
فیلم نامه این فیلم خیلی استادانه بود.درسته معتقدم در کلیت سومین فیلم برتر از روی کاراکتر مرد عنکبوتی بود،اما توی بخش فیلم نامه و روایت داستان بهترین و درگیر کننده ترین فیلم مارول بود.از اون اشتباهی که تام میخواست بکنه و یه ادم پخته میاد از منجلاب نجاتش میده بگیر تا وقتی داره پلان پلان بهت نشون میده نه ام جی ای هست که میشناستش،نه ند،نه هپی.تازه میخواد بره خونه ای که زن عموش همیشه پیشش بوده.خیلی این تیکه اشکم در اومد.درسته این فیلم فن سرویس هست،ولی انگار یه چیزی توی جوهره خودش داره که اصلا این فن سرویسی به چشم نمیاد.این فیلم روح داره.واقعا هم درسته اینکه گفتن از سرمونم زیاد بود این فیلم
ممنون
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#13 CAPTAIN_ARVIN 1400-09-30 12:19
همه چیز یه طرف، اون سکانس حرف زدن اخر فیلم بین پیتر و ام جی یه طرف..پیتر با تمام وجودش ام جی رو دوست داره ولی میبینه دوست نشدنش با ام جی فعلا اون رو از خطر حفظ میکنه..
راستش هیچ چیز برای نوشتن نداشتم ولی حیفم اومد تو این پست نظر نداده باشم، واسه همین بهترین صحنه فیلم رو از نظر خودم بهتون گفتم؛ صحنه ای که به قول خود استاد "تکامل" پیترِ تام رو نشون میده

مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
parker
#14 parker 1400-09-30 12:20
استن لی داره از بالا لبخند میزنه به مارول و کوین فایگی که انقد خوب حواسشون به میراثش هست .
خیلی خیلی خیلی جای کامئوی استن لی کبیر خالی بود تو این فیلم ...
یعنی 60 سال پیش که اون عنکبوتو روی دیوار دید و ایده به ذهنش اومد ، فکر میکرد زمانی میرسه که میلیون ها چه بسی میلیارد ها نفر عشق کنن با کاراکترش و بخندن و اشک بریزن ؟
هعی روزگار ...
روحت شاد خاطره ساز ترین نویسنده تاریخ ...
نقل قول کردن
masiha_87
#15 masiha_87 1400-09-30 12:28
یه نکته. تو دنیای ۶۱۶ پیتر از قاتل عمو بن گذشت و حرف های اون پلیس رو به دنده ی چپش هم حسابش نکرد. در نهایت طرف رفت عمو بنو کشت و پیتر مسئولیت پذیری رو یاد گرفت. از اون به بعد هم زندگی جدیدی ساخت و مرد_عنکبوتی دوست خوب محله شد که یه قهرمانه نه یه هنرپیشه!
حالا تو mcu، پیتر حرف های استرنج رو کلا انداخت دور و خواست به نورمن کمک کنه که نورمن "می" رو کشت و پیتر، مسئولیت پذیری رو یاد گرفت. از اون به بعد زندگی جدیدی رو شروع کرد و با درسی که از مرگ می گرفته بود، بالاخره تونست به معنای واقعی مرد_عنکبوتی بشه.
نظرتون چیه؟ به نظر خودم این فیلم با این ایستراگ، میخواست بگه داستان اصلی تازه داره شروع میشه و شدیدا به سگانه ی جدید ایمان دارم.
نقل قول کردن
s3000
#16 s3000 1400-09-30 12:32
به نقل از mtm:
گفتم یه چیزایی میخواستم بگم ولی یادم رفت! الان یکیش یادم اومد:
این فیلم باعث شد حس بهتری نسبت به مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 و حتی مرد عنکبوتی 3 پیدا کنم چون الان به اونا به عنوان یک دنیای موازی نگاه میکنم که توشون اون اتفاقات افتاد که شاید برام خوشایند نبود ، مثل تبدیل شدن هری به گرین گابلین و تبدیل شدنش به قاتل گوئن که خیلی برام غیر قابل بخشش بود یا نقش داشتن مرد شنی در قتل عمو بن. ولی الان به خودم میگم این فیلمای تو دنیاهای موازی بودن که توشون هری قاتل گوئن بود و مرد شنی هم قاتل عمو بن . اینجوری الان بهتر موضوع رو قبول میکنم

میگم بنظرتون انتخاب ونوم کی ممکنه باهش فلش تامپسون یا مک گارگن ؟ :sigh:
نقل قول کردن
Ehsanspidey
#17 Ehsanspidey 1400-09-30 12:32
واقعا یاد نمیره آقای ترابی مهربانی من اولین بار با یک بازی با مردعنکبوتی آشنا شدم و همون روز وقتی زدم مردعنکبوتی سایت شما هم آورد و من ربات عظمت و بزرگی مردعنکبوتی آشنا شدم و اولین مقاله هم که از سایت شما خوندم «چرا عاشق مردعنکبوتی هستیم بود» از پایین صفحه سایت بازش کردم و الان میبینم همین کار منا به چه جایی رسوند باعث شد از پیتر پارکر چیزی یاد بگیرم که الان عاشق اون هستم.
ممنون از سایت خوبتون.
بهترین ها را برای همه ی ما تو راهه قول میدم.
نقل قول کردن
s3000
#18 s3000 1400-09-30 12:36
به نقل از parker:
پریشب بود که فیلمو تو سینمای IMAX دیدم ، و هیچ وقت تماشای یک فیلم انقد لذت بخش نبوده برام و وقتی از فیلم تموم شد ، یادم افتاد چقد این فیلم برای استاد لذت بخش باید بوده باشه . چن تا نکته به ذهنم میرسه که بگم در رابطه با فیلم :
- خیلی خیلی خوشحال شدم که گرین گابلین ویلم دفو شرور اصلی فیلم بود . به نظرم حتی از فیلم قبلی هم بهتر و ترسناک تر بود تو این فیلم و میترسیدم عوض کردن کاستومش خیلی فکر خوبی نباشه ولی ... . واقعا این همون گرین گابلینی بود که از اول منتظر بودم ببینم ...
- چقد معرکه بود تام هالند تو این فیلم . یجورایی این سگانه اریجین اسپایدرمن MCU بود و الان رسما "مرد" عنکبوتیه . میترسیدم پای مفسیتو و داستان مزخرف OMD باز شه به فیلم ولی ... باز مارول نشون داد حتی میتونه از یک ایده شکست خورده ، شاهکار دربیاره ... . تنها شدن پیتر تو آخر فیلم و اینکه ترجیح داد پیش دوستاش برنگرده ( حداقل فعلا) تا آسیب نبینن ، نشون داد این پیتر رسما به بلوغ رسیده و با اون کاستوم شگفت انگیز سکانس آخر ، واقعا قند تو دلم آب شد برای دیدن ادامه داستان این پیتر پارکر ...
- اندرو و توبی کاملا به اندازه بود حضورشون . ولی بار نوستالژی که داشتن تو فیلم معرکه بود . نجات ام جی توسط اندرو و جلوگیری توبی از تبدیل شدن اسپایدرمن تام به یه قاتل ... . هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم از حضورشون ...
-هر چقد الکتروی TASM2 بد و نچسب بود ، این یکی دوست داشتنی بود ، فقط کاش یه ذره پرداخت به سندمن و لیزارد بیشتر بود .
در نهایت اینکه انتظارم یه فیلم خوب بود ، ولی شاهکار تحویل گرفتم ...

نمیدونم چرا لباس جدید گرین گابلین رو دیدم یاد کاریون افتادم ( اسمش همین بود دیگه درسته ؟ همون کلون ناقصه مایلز وارن )
نقل قول کردن
Hellblazer
#19 Hellblazer 1400-09-30 12:38
سلام به همگی، روز خوش؛ من فیلم رو امروز صبح دانلود کردم ولی فعلا ندیدمش ولی نتونستم از نقد بی‌نظیر شما بگذرم استاد! ;-) برام هم مهم نبود که داستان فیلم لو بره و اسپویل شه چون روی من تاثیری نداره و از هیجانم اصلا کم نمی‌کنه که هیچ من رو هیجانی‌تر هم می‌کنه!؛ ضمن اینکه وظیفه‌ی خودم دونستم که بعد از چند روز بیام و زیر یکی از مقالات نظر بدم و این مقاله اومد روی سایت و انصافا عجب مقاله‌ای هم بود. :-)
با تمام مطالبی که در نقد آورده بودید موافقم استاد مخصوصا شوخی‌ها :lol: ؛ اونجایی که ند از توبی پرسید بهترین دوستت چی شد اونم گفت اول می‌خواست منو بکشه آخرش توی بغلم جون داد ند رو خیلی ترسوند و خیلی خنده دار بود؛ (البته ممکنه که بعدا ند بخواد هابگابلین بشه و اول بخواد پیتر تام هالند رو بکشه و بعدش خوب بشه و توی همون فیلم هم بمیره!)؛ البته اونجایی که ند می‌خواد پیتر رو صدا بزنه ولی هر ۳ تاشون جواب میدن هم باحاله؛ ماجرای ارگانیک بودن تار های توبی هم جالب بود و نشون داد که عجب قابلیت خوبیه، البته اگر توبی دچار بحران هویت نشه؛ قضيه‌ی عضویت در انتقام‌جویان و گروه موسیقی هم خیلی باحال بود؛ ببخشید اگر نمی‌تونم نظر طولانی بدم چون هنوز فیلم رو کامل ندیدم، کلا دارم فکر می‌کنم ببینم می‌تونم یک وقتی جور کنم فیلمو ببینم یا نه، چون امتحاناتم نزدیکه و خیلی هم سنگین هستند.
خب برسیم به مردان عنکبوتی، تام هالند مثل همیشه خوب بود، اندرو گارفیلد هم همینطور؛ ولی توبی، چرا اینقدر پیر شدی رفیق قدیمی؟! :cry: :sad: :sigh: (واقعا اشک من رو درمیاره و ناراحتم می‌کنه، چون توبی مگوآیر اولین و خاطره انگیزترین مرد عنکبوتی برای منه)، (یکچیزی بگم بخندید، اینقدر این روزا انقدر تحقیق درسی انجام دادم، همش می‌خوام کامنتم رو save کنم! :lol: ) موسیقی هم که خیلی عالی بود؛ اینم بگم که اسکار بهترین لحظه فیلم های کمیک بوکی کل تاریخ هم از طرف هیئت داوران اهدا میشه به صحنه‌ی تاب خوردن و فرود آمدن ۳ مرد عنکبوتی به صورت همزمان. 8)
نقل قول کردن
Amir ko
#20 Amir ko 1400-09-30 12:44
سلام
اول معذرت میخوام که چند وقت کامنتی ندادم درس و مشق ها و امتحانات نمیزاشتن
و دوم هم میخوام بگم که خب همین‌ سه روز پیش فیلم رو دیدم و واقعا عالی و شاهکار بود به نظرم و از طرفی این همه استقبال و فروش بالایی هم که کرده کاملا حقشه و امیدوارم این فیلم بتونه دهن اون کسایی که همش به فیلم های مارول گیر میدادن و همش ایراد میگرفتن رو ببنده!
تو این فیلم پیتر پارکر تام هالند وارد مرحله جدیدی میشه
و از طرفی هم بازگشت و حضور بسیار تاثیر گذار شخصیت های قدیمی باعث میشه این فیلم‌ بهتر از قبل هم بشه
این فیلم هم‌ خاطرات قدیمی ما رو تازه میکنه ، هم لحظات جالب و خنده داری داره ، هم لحظات مهيج و صحنه های اکشن خوبی داره، هم تعاملات شخصیت ها عالیه ( به خصوص تعاملات سه تا اسپایدرمن خیلی جالبه )
و هم بازیگری ها بسیار خوبه ، هم موسیقی فیلم عالی و گوش نوازه ، آخر فیلم و لحظه خداحافظی سه تا اسپایدرمن توبی ، اندرو و تام خیلی خوب بود و لحظه خداحافظی پیتر با ند و ام جی هم غم انگیز بود ، صحنه مرگ عمه می هم که دیگه نگم و آخر فیلم هم وقتی لباس دست ساز مرد عنکبوتی که خود پیتر ساخته رو دیدم خیلی خوشحال شدم، هم شخصیت پردازی ها و خیلی چیز های دیگه عالی و فوق العاده بودن که اصلا نمیگنجه بخوام دونه به دونه بیان کنم!!
یعنی آدم هر چی بگه کم گفته!!!!!
در آخر من به شخصه همش نگران بودم که این فیلم خراب بکنه ولی وقتی فیلم تموم شد پیش خودم گفتم: این فیلم ارزش این همه صبر کردن رو داشت، واقعا دمشون گرم ...
راستش بعد از تموم شدن فیلم هم خیلی خوشحال بودم و هم ناراحت خوشحال واسه اینکه فیلم خیلی عالی بود و تمام آرزو هامون بر آورده شد و ناراحت هم واسه همه اون صحنه های غم انگیز
و به نظرم این فیلم کاملا شایسته لقب 《شاهکار 》 هستش
و در مرحله بعد هم خواستم بابت تمامی زحمات استاد ترابی و همه نویسندگان سایت اسپایدی تشکر کنم
کلی وقت گذاشتین و تو این مدت کلی مطلب و مقاله در مورد این فیلم نوشتین و از تک تک شماها و استاد ترابی تشکر میکنم
و استاد نقد خیلی خوبی نوشته بودید و نمره ۱۰ از ۱۰ هم به نظرم کاملا مناسب این فیلم شاهکاره و غلط املایی و یا اشتباه تایپی هم ندیدم
با تشکر از شما و همه اعضای سایت اسپایدی، ممنون بابت زحماتتون ;-)
نقل قول کردن
AS-Spider
#21 AS-Spider 1400-09-30 12:51
سلام بر سایت و افرادش
سلام به این طرفداران عاشق اسپایدی
یک نقد دلی از یک مرد از ته دل عاشق و شیدای کمیک و اسپایدی
این فیلم در یک کلام غیر قابل وصفه از رومانس زیبا ،شوخی های به موقع، دارک به مقدار کافی و کاملا وفادار به منابع اصلی جوری که واقعا ارزش این همه هایپ و صبوری رو داشت.
یادمه توی یکی ازمقالات جدید بعد از دیدن فیلم گفته بودم که سومین فیلم اسپایدرمن برای من هست ولی در اشتباه بودم(هرکس یک بار دیده حتما حتما حتما حداقل یک بار دیگه هم ببینه چون واقعا نظرتون عوض میشه) و الان برای من این فیلم دومین فیلم برتر کمیک بوکیی هست که دیدم(با اختلاف خیلی خیلی خیلی کم نسبت به مردعنکبوتی 2 که میشه ازش صرف نظر کرد) از کجاش میشه گفت؟ از ویلم دفوی کبیر که مثل هیث لجر در نقش جوکر، او هم در نقش گرین گابلین ابدی است(به سکانس جنگ توی ساختمون که نگاه کنید اونجایی که پیتر میزنه تو صورتش و اون میخنده و میخنده چقدر شبیه دارک نایت و سکانس بازجویی از یک دیدگاه هستش!) و چقدر خوب که ماسک رو از صورتش درآورد و دیگه کاملا ملموس احساس میشد.اون صحنه های دوگانه شخصیتیش هم بمانند فیلم اولش واقعا واقعی اجرا میکنه و آدم قشنگ حس میکنه که یک نفر دیگه هم در او وجود داره. از آلفرد مولینا که بازهم یک شاهکار دیگه رو انجام داد و او هم مانند ویلم دفو در نقش داک آک ابدی هست و کسیو نمیتونیم بغیر اون تصور کنیم.کافیه فقط به سکانس روی پل نگاه کنیم و خاطراتمون از سکانس قطار توی مردعنکبوتی 2 به چشممون بیاد(خدایا 17 سال گذشت).از جیمی فاکس که بالاخره به حقش رسید و یک الکتروی قابل تحسین تحویل داد(یک قسمتی از بار فان فیلم روی دوشش بود که واقعا خوب تحویل داد).از لیزارد و سندمن که درسته زیاد ظاهر انسانیشون رو نداشتن(بخاطر کرونا) ولی خب بنسبت نقششون خوب اجرا کردند.از بندیکت کامبربچ که حقیقتاً دکتر استرنج بینظیری رو به نمایش میگذره(ممنونتیم واقعا) و کاملا در نقشش فرو رفته و او هم بار فان فیلم بدوشش زیاد بود و صحنه خداحافظیش با پیتر کاملا احساسی و قابل فهم بود و امیدواریم در فیلم دوم اختصاصیش که سم ریمی دلها کارگردانیش کرده بازهم لذت ببریم و بازهم بدرخشه(مگه میشه سم ریمی کارگردان باشه و دستش باز باشه کارکتر دکتر استرنج هم موضوع باشه و بندیکت بازیگر و اثر شاهکار نباشه).از جیکوب باتالون و زندایا هم نگذریم که ند بعنوان دوست پیتر واقعا توی سینما تابحال بهترین دوستی و حس و حال رفیق بودن رو بنمایش گذاشته و استعدادش در قسمت فان هم واقعا قابل توجهه؛همچنین زندایا که واقعا رقابت تنگاتنگی با اما استون برای معشوقه پیتر پارکر در سینما دارند و صحنه آخر فیلم واقعا اشک آدمو در آورد.(یه ایستراگ پیدا کردم که آخر کامنتم میگم). از مریسا تومی که بعنوان زن عمو می واقعا تو این فیلم بالاخره حقش ادا شد(توی فیلمای قبلی یمقداری بهش بی توجهی میشد) و اون جمله معروف که شعار سایت اسپایدی و میشه گفت معروفترین شعار دنیای کمیک رو گفت و تاثیر گذاری قابل توجهی رو روی پیتر تو این فیلم داشت.از هپی و فلش هم نگذریم که نقش های کوتاه اما موثر رو داشتن فلش مثل همیشه سوء استفاده از پیتر و زورگویی بهش و هپی هم با صحنه سر قبر زن عمو می آدم بغض میکرد.اما کم کم برسیم به سه تا اسپایدرمن واقعا دوست داشتنی: اندرو گارفیلد در نقش پیتر 3:غوغا واقعا غوغا حقش بود که بالاخره بذارن کامل بدرخشه در فیلمی کاملا استحقاق حضور در اون رو داشت(حتی با این که زورکی انکار میکرد :lol: ) فقط به صحنه های اومدنش از طریق پورتال، اونجایی که ثابت کرد واقعا مردعنکبوتیه و تمام صحنه هایی که بود نگاه کنید و ببینید که چقدر خوب در نقششفرو میره و واقعا در یک کلمه عالیه و امیزینگه. از اون هی داکتر کانرزی که گفت آدم میزنه زیر خنده :D یا اونجایی که میگه ای لاو یو گایز . واقعا حقشه که امیزینگ 3 براش بسازن و حیفه که با یک نقش نیم ساعت چهل دیقه ای باهاش خداحافظی کنیم.صحنه نجات ام جی توسطش هم قلب آدم بدرد میومد که کاملا یادآور امیزینگ 2 و شکست توی نجات گوئن بود و توی حرفاش با پیتر 1 احساس میشد که بعد از مرگ گوئن خورد شده اما تونسته بازهم سرپا بشه و ادامه بده.
تام هالند در نقش پیتر 1: این پسر معرکست یعنی این هیتر هایی که میان و میگن بچست و فلان است و بهمان است هیچی نمیفهمن از اسپایدرمن. شما نمیتونی هیچ ایرادی بگیری از پیتر تام هالند، این رشد شخصیت به وضوح مشهود بود و این پسر توی فرو رفتن در نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن استاده و حالا حالا ها باهاش کار داریم. به صحنه های مرگ زن عمو می، حرف زدن با دکتر استرنج در اول فیلم، قصد برای کشتن گرین گابلین، انگاری که از کمیک زده بیرون و ما داریم کمیک رو بصورت زنده میبینیم. چقدر حقیقی چقدر واقعی بازی میکنه نقشش رو، یک پسر دبیرستانی که با نیش خوردن از یک عنکبوت رادیو اکتیو قدرت زیاد بدست میاره و بعد از دو و نیم سینمایی مسئولیت پذیری رو کاملا یاد میگیره. مرگ زن عمو می برای پیتر 1 لازم بود چرا که او توی mcu مرگ خاصی رو تجربه نکرده بود(شاید بگید که تونی استارک ولی مرگ تونی اونقدر تاثیر گذار نبوده چرا که پیتر کسی از نزدیکانش رو از دست نداده بود و تونی بیشتر بعنوان استاد و مرشد عمل میکرد برای پیتر تا یکی از نزدیکانش) و او حالا بالغ شده و حالا میتونید به ادامه زندگیش نگاه کنید: بهترین دوستش و معشوقش رو ازدست داده، زن عموش رو از دست داده،تونی رو از دست داده، هپی رو هم از دست داده، دیگه کسی رو نداره و بمعنای واقعی تنهاس و فقط یور فرندلی نیبر هود اسپایدرمنه.لباس آخری هم که میدوزه اون رو از تکنولوژی استارک و وابسته بودن و غیره جدا میکنه و چقدر هم نمادین هست(از کل لباسایی که تام تابحال پوشیده بهتره).
و اما.... اما برسیم به حضرت عشق،نوستالژی خالص،بینظر و غیر قابل وصف و محبوب دلها پیتر 2 یعنی توبییییییییی مگوایرررررررر:ک جا بودی این همه سال،نمیدیدی چقدر طرفدارات خون دل خوردن توی اینهمه سال؟ چقدر شکسته شدی :cry: ولی بسه تو برگشتی!و من نمیدونم چطور ابراز کنم حس و حالمو. کل خاطرات بچگیم تو بودی. هرجا میرفتم میگفتم فقط مردعنکبوتی و فقط تو. وقتی اندرو و تو رو دیدم که ازون پورتال اومدید فقط داشتم داد میکشیدم که برگشت بالاخره برگشت اونی که باید میومد بالاخره اومد چقدر تو خوبی. اندرو و تام عالین ولی تو برا طرفدارا کلا یچیز دیگه ای.تو نوستالژی هستی که هر وقت هرکی هرجا و تو هر فیلمی میبینتت میگه این همونیه که نقش اسپایدرمنو بازی کرده. واقعا حقت نبود که بعد از افتضاح مردعنکبوتی 3 دیگه نبینیمت و واقعا یکی از تنها آرزوهام اینه که سم ریمی برگرده و فیلم مردعنکبوتی 4 رو با همون حس و حال بسازه سخته ولی میشه.نمیدونم چی بگم واقعا توی کامنت نمیتونم چیزی که در موردت باید بگم رو بگم... هیچی! فقط دوست دارم بقیه اعضای اسپایدی هم یه همچین حسی رو داشتن یا نه؟ ازینجا رد شیم. نقش توبی در فیلم یجورایی در یک جاهایی بعنوان یک مرشد و راهنما برای پیتر 1 هست مثل اونجایی که جمله معروف عمو بن رو تکمیل میکنه یا اونجایی که به تام میگه میدونی که باید همشون رو درمان کنیم و در نهایت صحنه تکمیلی و شاهکارش که نمیذاره گرین گابلین بمیره و جلوی تام رو میگیره. همچنین ما صحنه های شوخی و فانی از توبی میبینیم که بالاخره اون هم اسپایدرمنه دیگه :lol: مثل قضیه اونجرز تام که عالی بود اونجاش یا تارهای ارگانیکش یا نبردش با لیزارد که یجاش فکر میکنم(دقیق یادم نمیاد) به لیزارد گفت چندش! تو متفاوتی واقعا! اونجایی که ند گفت تو چرا نگقتی که مردعنکبوتی هستی و میگه این یمقدار قضیه ابرقهمران ناشناس بودن رو خراب میکنه کاملا مشخص میکنه که این پیتر از اون دوتای دیگه بهتر هویتش رو مخفی کرده. و در نهایت ما یه فیلم از توبی دیدیم که ماسکش پاره نشد و سالم موند :D و صحنه حرف زدن با دکتر اکتاویس 17 سال پیش رو جلوی چشمامون آورد. دیگه نمیدونم چی بگم در مورد توبی که حق مطلبو ادا کنه فقط یه عکسی دیدم از تام و توبی که اینجا میذارم که شمام ببینید:
s4.uupload.ir/.../...
و به آخرای کامنتم میرسم که بگم سونی،مارول،کوین فایگی،جان واتس ازتون واقعا متشکریم که این اثر همه جانبه رو برای دل طرفداران بیشمار مرد عنکبوتی ساختید یک فیلم 10 از 10 خالص. شاید بگید بعضی جاها رو از استاد کپی کردی و ... ولی واقعا این دل نوشته خودم برای این اثر بیاد موندنی بود.
در مورد ایستراگ:اگه به آخر فیلم جایی که پیتر میره به کافه دقت کنید ام جی اون گردنبند کوکب سیاه بود (فکر کنم) رو هنوز به گردن داره و این شاید یه کورسویی باشه برای اینکه بعدا دوباره اون رو با پیتر ببینیم که من فکر کنم با اومدن گوئن شانس خیلی کمی وجود داشته باشه.
استاد چون خودتون گفتید میگم: در هرکسی حقشه که یه شانس مجدد نصیبش بشه این شانس بصورت شانش نوشته شده و سه خط پایین تر هم mcu بصورت mc نوشته شده.
خواهشا منو به خاطر این اواخر ببخشید(یمقدار زیاد سوال کردم) و نظر مارو هم با حرف خودتون مزین بفرمایید.
از عمو مختار خبری ندارید؟ خیلی دلم براش تنگ شده!
نقل قول کردن
AS-Spider
#22 AS-Spider 1400-09-30 13:00
یسری چیزارم یادم رف بگم مثل اون صحنه تاب خوردن سه نفره که محشر و دیوانه کننده بود غیر قابل وصف...بدون توضیح... فقط باید نگاه کرد و موسیقی متن مایکل جاکینو که محشر بود همه چیز داشت حتی تم های فیلم های قبلی
این فیلم web-dl بیاد نگاه میکنم بلوری بیاد با اینکه نزدیک کنکور میشه ولی حتما بازهم نگاه میکنم همینجور که هر روز دارم میبینمش.
در ضمن شاید برای اولین بار توی سینما قراره شاهد ایجنت ونوم یا مک گارگن بصورت ونوم خواهیم بود؟؟؟
در ضمن استاد از تمام زحمات و تک تک مقالات اعضای سایت در طول این نه سال تشکر میکنم و خوشحالم که همون اول با سایت بودم(هنوز نقد مردعنکبوتی 1 رو یادم نمیره،اولین مقاله ای که خوندم) و تنها سایتی که با راحتی میتونه علاقه و عشقش به کارکترای کمیک بوکی مخصوصا و مخصوصا به مردعنکبوتی ابراز کنه همین سایته.
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#23 Infinity Soldier 1400-09-30 13:02
سلام
چقدر از خوندن این نقد لذت بردم
یه فیلم خوب شایسته ی یک نقد خوب هم هست.
میشه گفت لایق نمره ی 10 بود و کم و کاستی های بزرگی نداشت. شاید خیلی از فیلم ها که بازیگران بزرگی دارن با مخ بخورن زمین. ولی مارول از قبل هم ثابت کرده هر چی بازیگران مهم فیلم بیشتر کیفیت فیلم بالاتر؛
حالا دیگه کسی نمیتونه از تام هالند و اسپایدی mcu ایراد بزرگی بگیره. هم تنها تر از همیشست و هم الان شخصیت کامل تری داره.
من نه زیاد نقد بلدم نه میتونم ادای منتقدین رو در بیارم. ولی این فیلم واقعا از هر چی انتظار داشتیم حماسی تر، احساسی تر و.... بود.
شاید الان خیلیا دنبال این هستن که ببینن مردعنکبوتی 2 بهتره یا این فیلم. ولی نمیشه این دو رو با هم مقایسه کرد. میشه گفت انگار مکمل یکدیگر هستن. حضور و وجود دو فیلم اول مرد عنکبوتی توبی و دو فیلم اندرو، درک این فیلم رو بهتر میکنه و یه جورایی تکمیل کننده ی این فیلم هستن.
از شخصیت پردازی ها چی میشه گفت؟! همه عالی بودن و در راس تام هالند قرار میگیره. از همون اول که وارد mcu شد هم عالی عمل کرد و با وجود کم سن و سال ترین ابرقهرمان mcu یکی از بهترین هاست.
از اول ایده ی ماسک گرین گابلین خوب نبود و شاید نمیتونست احساسات گابلینی رو خوب نشون بده. ولی بازی خوب ویلم دفو احساسات رو از زیر هر ماسکی منتقل میکنه.
بازی اندرو گارفیلد و توبی مگوایر هم عالی بودن. بهترین قسمت بازی اندرو نجات دادن ام جی بود (برای منی که اسپایدرمن رو با اندرو شناختم و هنوز اولین باری که مرگ گوئن رو دیدم خیلی صحنه ی احساسی ای بود) . بازی توبی هم عالی بود.
دیگه از چی میشه گفت؟ این فیلم کلا حرفی باقی نمیذاره برای گفتن. فقط باید حسش کرد و لذت برد همین و بس!
بنظر من نقدی که بدون برنامه و از ته دل باشه خیلی بهتره. از آقای ترابی هم باید تشکر کرد هم بابت این نقد و هم بابت اینکه تو این سالها باعث شدن ما الان با دیدن این فیلم لذت ببریم
و درنهایت تسلیت میگم بابت عزیز از دست رفته ی استاد ترابی
با تشکر فراوان
نقل قول کردن
mjkp
#24 mjkp 1400-09-30 13:26
خیلییی منتظر همجین نقدی بودم
تمام سایت هارو خوندم اما همشون از بالا به فیلم نگاه کرده بودن و از زیبایی فیلم کم میکرد
اما اسپایدی باز هم ثابت کرد که باید مقاله ی مورد علاقمو اینجا پیدا کنم
مقاله ی اقای ترابی از نگاه طرفداری بود که آشنایی کامل و جتمع از کمیک ها انیمیشن ها و فیلم های مرد عنکبوتی داره و واقعا تونست حس دیدن فیلم رو دوباره به من بده
راهی به خانه نیستم که عالییییییی بودددد
وقتی انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی رو میدیدم اصلا فکر نمیکردم اتحاد مرد عنکبوتی هارو توی فیلم ببینم
این فیلم تونست به بهترین شکل نشونش بده
و تا الان هر فیلم مرد عنکبوتی که میخواست چند خبیث رو نشون بده فیلم قابل قبولی نبوده و یکی از دلایل ریبوت شدن مرد عنکبوتی بوده مثل مرد عنکبوتی ۳ و شگفت انگیز دو که البته شما اینو بهتر من میدونید
اما این فیلم تونست به بهترین شکل ۵ تا خبیثی که مرده بودن رو زنده کنه و دوباره به شخصیت پردازیشون بپردازه
لحظات غم انگیز و امید پیتر هم خیلی عالی بود
نقل قول کردن
Ahmadlalami
#25 Ahmadlalami 1400-09-30 13:41
استاد من حتی با خوندن نقد شما هم احساساتی شدم چه برسه به فیلم. ممنون بابت نقد فوق‌العاده تون و توصیف حس و حالتون موقع دیدن فیلم. خدا اون عزیزتون رو هم رحمت کنه
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#26 Scarlet Speedster 1400-09-30 16:18
دیدم همه دارن دلنوشته های خودشون راجع به فیلم رو مینویسن، گفتم منم یکی داشته باشم...
این اواخر اوضاع اصلاً خوب نبوده؛ مشکلات پشت مشکلات، دردسر ها و بدبختی ها پشت سر هم دارن از چپ و راست به هممون ضربه میزنن. اما این واقعاً دلیل نمیشه که فیلمی به این بزرگی رو با اون همه هایپ و انتظاری که براش کشیده بودم توی همون روز اول نبینم. میدونم کیفیت پرده ای که اول منتشر شد اصلاً کیفیت خوبی نداشت، میدونم صدا ها رو به زور میشد شنید، میدونم هیچ جا زیرنویس خوب گیر نمیومد (و قطعاً هیچکدوم از اینها حق یه طرفدار نیست) اما خب دیگه گذشت... مهم حسیه که بعد از دیدن فیلم پیدا کردم...
این فیلم از اون فیلمایی بود که حالمو حسابی خوب کرد. منظورم از حال خوب کن این نیست که باهاش خیلی خندیدم و انرژی پیدا کردم. نه اتفاقا، این فیلم در کنار Tasm2 به نظرم غمگین ترین و تراژیک ترین فیلم اسپایدرمن بود. اما حالم بعد از دیدنش خوب شد. اصلا یه حس و حال خیلی خوبی پیدا کردم که شاید هیچ جوره نتونم براتون توصیفش کنم.
من هم به تازگی یکی از عزیزانم رو از دست دادم (نسبتش باهام رو نمیگم که خدای ناکرده نخواسته باشم احساس ترحمی ایجاد کنم) جالبه دو سه هفته بعد از این داغ قسمت شد که فیلم راهی به خانه نیست رو ببینم. و خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد... این فیلم یه من یاد داد که زندگی همینه! گاهی شادی، گاهی غم، گاهی خیلی لذت بخش و گاهی خیلی حزن انگیز... مهم اینه که تو چطوری با اتفاقاتی که توی زندگیت میفته کنار میای... "پیتر پارکر" به ما یاد داد که باید در برابر تمام این اتفاقات همچنان قوی و پابرجا بمونیم و از درسا و چیز هایی که درگذشتگان بهمون یاد دادن استفاده کنیم... (استاد خدا اون عزیز درگذشته‌تون رو هم بیامرزه...)
چه خوب شد که شعار بزرگ و معروف اسپایدرمن -قدرت زیاد، مسئولیت زیاد به همراه میاورد- رو بالاخره توی این فیلم دیدیم. اونم از زبان زن عمو می در دقایق پایانی عمرش که به حماسی بودن هر چه بیشتر این لحظه کمک کرد. برام فرقی نمیکنه که زن عمو می این رو به پیتر گفته باشه یا عمو بن؛ مهم درسیه که پیتر از این جمله میگیره. دیگه توی mcu هم چه کسی بهتر از زن عمو می برای گفتن این جمله... (چه بسا در Spider-Man: Freshman year چشممون به جمال عمو بن هم روشن شد...)
خبیث های فیلم و استفاده های هوشمندانه‌ای که ازشون شد هم به نظرم واقعاً فوق‌العاده بودند. گرین گابلین هم قطعاً برترین‌شون بود. این گابلین همون گابلینیه که دفو بیست سال پیش بهمون تحویل داد، منتهی دیگه تیم سازنده اشتباهاتی که اسپایدرمن ۱ مرتکب شد رو تکرار نکردن. مثال بارزش هم لباس گرین گابلینه که از اون لباس مسخره اسپایدرمن ۱ متمایز شد و این به ترسناک تر شدنش هم کمک کرد. یا اگه بعضی از دیالوگ های گابلین تو اون فیلم کارتونی به نظر میرسیدن، اینجا هر کدوم یه معنای خاصی درشون نهفته ست.... همه اینها هوشمندی فیلمنامه رو اثبات میکنه. بعیده که دفو رو بازم در این نقش بببینیم یا حتی یه گرین گابلین مختص mcu رو داشته باشیم، ولی از طرفی ممکنه ایده سرا نورمن آزبورن mcu رو هم وارد کنه و حتی اون تا سطح Dark Avengers گسترش بده... (امیدوارم عمو مختار هم هر کجای دنیا که هست از دیدن رخ گرین گابلین بعد از این همه سال شاد شده باشه)
و حضور موثر و نوستالژیک توبی مگوایر و اندرو گارفیلد توی این فیلم... خیلی خوشحالم که حضور این دو عنکبوتی فقط به خاطر پول و فروش بیشتر نبوده. شاید تا چند وقت پیش توی خواب هم نمیشد چنین چیزی رو دید، اما حالا به وقوع پیوسته... باورتون میشه ما سه سلاطین عنکبوتی رو یک جا و در تعامل با هم دیدیم؟ من که حضور کلیدی که توبی و اندرو داشتن رو هرگز فراموش نمیکنم؛ اون صحنه اولین برخورد اونها که سراسر اشاره بود به فیلم های قبلی و بسیار هم احساسی بود و منقلب کننده، اون صحنه همکاری سه نفره پیتر های نابغه برای درمان و معالجه ویلن ها، تعاملاتی که درباره تار های ارگانیک توبی داشتن، اون صحنه خارق العاده نجات ام جی به دست اندرو، اون صحنه محشر دخالت توبی توی مبارزه اسپایدرمن تام و گابلین و... همه و همه چیزایی بودن که در ذهنم حک شدن و هیچوقت فراموششون نمیکنم.
و فداکاری پایانی پیتر پارکر تام که نرفت خودشو به ام جی و ند معرفی کنه و احساس کرد که اینطوری براشون بهتره... خیلی شرافت و مردونگی میخواد که آدم همچین حرکتی بزنه و از دل و احساسات خودش به خاطر آرامش و امنیت کسای دیگه بگذره. حالا دیگه پیتر پارکر داستان به بلوغ شخصیتی که در انتظارش بود رسیده. دیگه خبری از حمایت های تونی استارک نیست، دیگه خبری از لباس ها و تجهیزات پیشرفته و میلیون دلاری نیست، دیگه پیتر تک و تنهایت با لباسی که خودش برای خودش دوخته و قراره بره تا فاز جدیدی از زندگیشو شروع کنه. موفق باشی پسر...
خیلی وقت بود که این پکیج کامل رو در فیلم های اسپایدرمن ندیده بودم. لذت واقعی رو بعد از این فیلم بود که پیدا کردم و حالم کلی بهتر شد. خیلی ها میگن که حفره های فیلمنامه زیاده، ایرادات بنی اسرائیلی هم که ماشاءالله کم نیستن، ولی واقعاً به نظرم در چنین فیلم قشنگ و حال خوب کنی حتی فکر کردن به این چیزا هم عذابه. این فیلم یه هدیه بزرگه به تمام طرفداران مرد عنکبوتی در سرتاسر جهان و در تمام دوران ها... برای من که در کنار مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی بهترین فیلم مرد عنکبوتی تلقی میشه و هر چه زودتر منتظرم تا این چهار ماه و خورده‌ای (!) هم بگذره تا بتونم با کیفیت عالی و Blu-Ray ببینمش.
اگه بنا به ایرادت ریز و بنی اسرائیلی که از فیلم میگیرن باشه، نمره‌ی فیلم هم میشه ۹ یا ۹.۵ از ۱۰. اما حسی که از دیدن فیلم بهم دست میده باعث میشه تا به جز نمره‌ی کامل به هیچ نمره‌ی دیگه‌ای فکر نکنم.

نمره من به فیلم: ۱۰/۱۰
نقل قول کردن
Amir-Hossein
#27 Amir-Hossein 1400-09-30 17:02
سلام به استاد ترابی عزیز و تشکر بابت نقد زیبا و احساسی تون استاد
این فیلم اکثر انتظارات هواداران رو براورده کرد که هیچ بلکه صحنه های تراژدی و احساسی که خودتون هم بهش اشاره کردید باعث شگفت انگیز تر شدن این فیلم شد.من با صحنه مرگ زن عمو می و وقتی که اون جمله معروف و امید بخش رو به پیتر گفت و بعد فوت کرد اشک تو چشمام جمع شد و بعدش وقتی که داشت با جیمسون مصاحبه می کرد این بغض ترکید و اشک جاری شد.
باید یک تشکر ویژه داشته باشم از اسپایدی که خیلی سریع این فیلم رو توی سایت منتشر کردن تا من و امثال من بتونیم خیلی زود از همچین شاهکاری لذت ببریم. فیلم یکسری اشکالات ریز داشت اما این مشکلات کوچیک با این همه صحنه های جذاب اصلا به چشم نیومدن.
یکی از جذاب ترین اتفاقات این فیلم نشان دادن تام هالند اون هم به بهترین نحو ممکن توی نقش اسپایدرمن بود.بازی تام هالند توی نو وی هوم قابل مقایسه با فیلم های قبلی اسپایدرمن که ایشون بازیگر نقش پیتر بودن قابل مقایسه نبودن {البته بگم از نظر این بنده حقیر :-) }
سکانس بغل کردن سه تا اسپایدرمن جز حماسی ترین ,احساسی ترین و بهترین صحنه های MCU بود که واقعا لذت بردم. دو تا از درام ترین صحنه های فیلم یکی نجات دادن میشل جونز توسط اندرو گارفیلد ودیگری صحنه های آخر فیلم بود, جایی که پیتر ند و ام جی رو دید و به خاطر محافظت از اون ها هویتش رو به اون ها نگفت, من با این صحنه خیلی گریه کردم, پیتری که خبری از زن عموش نیست و ام جی و بهترین دوستش هویت اون رو نمیدونن, و حالا پیتر تنهای تنهاست.درباره صحنه نجات دادن ام جی وقتی که اندرو گارفیلد نجاتش میده اشک توی چشماش جمع میشه , واقعا تصورش سخته , با خودش میگه ای کاش میتونستم گوئن رو نجات بدم! :cry:
یکبار دیگه هم از استاد ترابی عزیز بابت نقد متشکرم و یک عذر خواهی هم بدهکارم چون توضیحاتم جامع یا مرتب نیست
و هرچی که به ذهنم یا بهتره بگم به دلم رسید رو گفتم :oops:
نمره من:10 از10
خدانگهدار
نقل قول کردن
spidey avedecend
#28 spidey avedecend 1400-09-30 18:30
سلام یلدا مبارک این نقد منو به گریه انداخت چون خیلی عالی و احساسی بود :cry: و اینکه واقعا و واقعا شما احساساتتون رو به ما گفتین استاد شما 9 ساله که این سایت رو دارین و اینکه ما از این سایت خیلی لذت میبریم و با عشق و جون سایت رو زیر و رو میکنیم. من یه ادیتی زدم که شاید خوب باشه نمیدونم حالا شما نظر بدین این ادیت برای شماست ;-)

uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#29 Hail Comic Book 1400-09-30 19:04
من وقتی این فیلمو نگاه کردم 1 شب بود.
بعد که دیدم فرداش بیدار شدم فکر کردم خواب دیدم و اصلا واقعی نبوده!!!ولی رفتم اینترنت دیدم نه مثل اینکه واقعا فیلمو دیدم و همه چی توش واقعی بوده.

به نظرم بزرگ ترین نقطه قوت فیلم اینه این یک فیلم اسپایدرمنه تمام عیاره.شما موقع دیدنش قشنگ یک حسی بهتون دست میده که انگار دارید کمیک های کلاسیک مرد عنکبوتی رو میخونید.اسپایدر من میخواد بره دانشگاه و یک بلای عجیب غریبی یهو سرش میاد که اصلا به عقل ادمی زاد خطور نمیکنه.دقیقا داستان های کلاسیک مردعنکبوتی.
یک چیزی هم بگم.از این که مستریو تونسته بود خیلیا رو واقعا باور بده که یک نوجوون 17 ساله که عضو اونجرز بوده و رفته فضا جنگیده و ... به قتل رسوندتش نشون دهنده اینه که چقدر مردم دنیا یسریا زود باور و یسریا بی رحم هستند در حالی که پیتر اصلا هیچ کار بدی نکرده بود .(اونجا که میخوان ببینن دانشگاه قبول شدن یا نه این موضوع کاملا واضحه)
یک چیز دیگه که این فیلم رو یک داستان کامل اسپایدرمنی میکنه نبرد های گرین گابلین و مرد عنکبوتی عه.تن به تن تا سر حد مرگ همو میزنن.گرین گابلین این فیلم هیچ حد و مرزی نداره.در واقع اگر اسپایدرمن اندرو امجی رو نجات نداده بود اون هم مرده بود.تازه ند هم نزدیک بود بیفته بمیره و اسپایدرمن توبی هم بهش خنجر زد!
صحبت از مرگ و اینا شد .مرگ زن عمو می خیلی شدید ناراحت کننده بود.باز هم یک نفر که فقط میخواست کار درست رو انجام بده کشته میشه و هیچ کس هم با این پیتر ما همدردی نمیکنه جز نزدیکانش.(که اونا هم در نهایت فراموشش میکنن!!)این فیلم فوق العاده بی رحمه و مشخصه کارگردان کاملا وارد بوده وقتی گرین گابلینی تو داستان هست و صحبت از هویت لو رفته مردعنکبوتی در میان باشه حداقل یک نفر باید بمیره!
شاید یسریا بگن چرا قدرت زیاد مسئولیت زیادی به همراه دارد رو باید زن عمو می بگه؟مگه این دیالوگ عمو بن نیست؟
ولی من میگم بهترین از این نمیشه راستش.وقتی این دیالوگ رو میگه تاثیر گذاری مرگش هزار برابر میشه و قطعا تو چشماتون اشک جمع میشه.تازه توی دنیای کمیک هم زن عمو می دست کمی از عمو بن نداره.یادتونه اون دوران تو کمیک های اسپایدرمن که هم زن عمو می هم امجی هویت مرد عنکبوتی رو میدونستن؟این فیلم هم انگار دقیقا از اون دوران در اومده که به نظر من بهترین دوران مردعنکبوتی بود.زن عمو می همیشه در حال کمک به دیگرانه و به پیتر هم همیشه نصیحت میکنه همین کارو کنه.توی فیلم هم همینه و این دقیقا همون زن عمو می هست که باید باشه.
البته در هر حال عمو بن توسط توبی مورد اشاره قرار گرفته شد.صحبت از توبی شد باید بگم حضور توبی و اندرو با اینکه کمه فوق العاده موثر هست.اون تعاملاتشون که معرکست.جملات کلاسیک و یک عالمه چیزایی که هوادار ها میخواستن ببینن از اون میم اشاره کلاسیک تا اون my back تا اشاره به اینکه چرا توبی وب شوتر نداره و ...
و از اون بهتر اینه حضورشون فقط در حد ایجاد صحنه های فان نیست.صحنه های احساسی هم حضور موثری دارند.مثلا توبی جلوی قاتل شدن تام رو میگه یا اندرو امجی رو نجات میده یا اونجا که اولین بار 3 تاشون باهم دیدار میکنن و راجب کسایی که از دست دادن صحبت میکنن.من از صحبت اندرو اونجا خیلی خوشم اومد که میگفت بعد مرگ گوئن سعی میکرده خودشو نگه داره و همون دوست محله مردعنکبوتی باشه ولی با این حال کم کم ادم عصبی شده.در کل من از حضور اندرو نسبت به توبی لذت بیشتری بردم ولی به طور کلی هر 3 عالی بودن.
ویلن های فیلم هم همه عالین.بهترین که گرین گابلینه بالاتر گفتم.ولی چیزی که من خیلی خوشم اومد الکترو هست.الکترو پیشرفت تمام عیار کرده و بعد گرین گابلین بهترین خبیث فیلمه.(البته معلوم نیست چطوری بدون دونستن هویت مرد عنکبوتی اومده توی این دنیا ولی کی اهمیت میده؟!)بعد الکترو هم دکتر اختاپوس که البته خبیث نبود دیگه که درست هم هستش.بعد از اون مرد شنی که مشکل اعتماد داشت و لیزارد هم که فقط میخواست زنده بمونه.راستشو بخواید میتونستن یذره لیزارد رو پر رنگ تر کنند ولی همینم که هست خوب بود.

در کل باید بگم این 3 گانه قطعا بهترین سری مردعنکبوتی در سینما هست.چون رشد شخصیتی زیادی داره و حتی بعد این همه فیلم از ایده خالی نشده!
نقل قول کردن
HosseinK
#30 HosseinK 1400-09-30 19:46
سلام و تبریک یلدا به دوستان خوب اسپایدی.
ابتدا خسته نباشید میگم بابت این نقد دلی و جذاب.
این فیلم مثل اون خاطره خوب مشترک میمونه که تو نیاز نیست چیزی رو به زبون بیاری، اون حسش گویای همه چیزه.
مطمعنا همه اعضای سایت در حین خوندن تموم صحنه ها جلوی چشمشون مرور میشد. حین نقد خندیدن، غمگین شدن و کیف کردن.
امیدوارم هم شگفت انگیز 3 ساخته بشه و هم تام هالند توی mcu حضور طولانی تری داشته باشه.
نقل قول کردن
masiha_87
#31 masiha_87 1400-09-30 22:28
خودمونیما ولی چقد سریع تموم شد! به همین زودی تمام هایپ و استرسی که برای فیلم داشتیم از بین رفت. واقعا چقد زود گذشت؛ هعی! الان اکران شده، تموم شده، تقریبا همه دیدن، این همه وقایع خاطره شد.... ای خدا! افسردگی پس از تماشای فیلم گرفتم.
نقل قول کردن
Death_master
#32 Death_master 1400-09-30 23:44
استاد ترابی با عشق تا ابد همراه شما در این راه هستیم و مقاله شما برای کسی که به تازگی این شاهکار و نامه عاشقانه رو دیده بسیار عالی است چون اگه هرکس دیگری بود بغض خوشحالی نمی گذاشت. تا ابد spider fan :cry: :-)
نقل قول کردن
mtm
#33 mtm 1400-10-01 10:24
به نقل از AS-Spider:

از عمو مختار خبری ندارید؟ خیلی دلم براش تنگ شده!

ممنون از نظر شما و ممنون که دو تا ایراد تایپی را متذکر شدی
عمو مختار هم که خبری ازش نیست و فک کنم شاید باید از ئیلم دفو بپرسیم کجاست ;-)
نقل قول کردن
mtm
#34 mtm 1400-10-01 10:25
به نقل از spider and venom:
نقد خیلی خوبی بود استاد!!!
شما این فیلم رو انتخاب میکنید،یا مردعنکبوتی 2 :lol:

من هر دو در کنار هم انتخاب میکنم به عنوان برترین فیلم کمیک بوکی که تا به حال دیده ام
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1400-10-01 10:26
به نقل از master spider:

راستی آقای ترابی بهتون تسلیت میگم بابت عزیزی که از دست دادین.

ممنون از شما و دیگر دوستان به خاطر تسلیت .
خدا رفتگان شما رو بیامرزد
نقل قول کردن
mtm
#36 mtm 1400-10-01 12:04
گفتم چیزایی میخواستم تو نقد بگم که بعدا یادم میاد؟!
عاشق خطرناک بودن و غیر قابل پیش بینی بودن گرین گابلین تو این فیلم شدم و البته فیلم نوعی دوگانگی بین پرسوناژ نورمن و گابلین ایجاد میکنه تا اون قضیه "درمان" رو توجیه کنه ولی در اصل نورمن در دنیای کمیک یک آدم معصوم و بیگناه نیست. او همچنان یک آدم مزخرف ، جاه طلب و بداخلاقه و وقتی فرمول گابلینی بهش تزریق میشه فقط قدرت های فوق بشری پیدا میکنه و جنون ش میزنه بالا . بنظرم تو فیلم اسپایدرمن ۱ هم نورمن رو وقتی برای اولین بار میبینیم خیلی nice جلوه نمیکنه ولی اینجا به همون دلیلی که گفتم خیلی سعی کردن تمایز ایجاد کنن
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1400-10-01 12:07
یه نسخه ۸ گیگی از فیلم اومده تحت عنوان HDTS که بنظرم کیفیت قابل قبولی داره
گذاشتم تو تورنت دان بشه . باید ببینم کامله یا نه
نقل قول کردن
AS-Spider
#38 AS-Spider 1400-10-01 12:28
به نقل از masiha_87:
خودمونیما ولی چقد سریع تموم شد! به همین زودی تمام هایپ و استرسی که برای فیلم داشتیم از بین رفت. واقعا چقد زود گذشت؛ هعی! الان اکران شده، تموم شده، تقریبا همه دیدن، این همه وقایع خاطره شد.... ای خدا! افسردگی پس از تماشای فیلم گرفتم.

هیچ نگران نباش الان هایپ دکتر استرنجیم با دستپخت سم ریمی بعد از اون هم احتمالا سریالای خوب مارول شروع بشن و احتمالا اسپایدی بعدی هم 2023 یا 2024 بیاد همچنین شاید سونی طمع کنه و tasm 3 رو هم بسازه
تازه اون دختر بچه که نقش دختر تونی بود هم گفته بود که تو فیلم بوده ولی حذفش کردن.
نقل قول کردن
master spider
#39 master spider 1400-10-01 12:44
به نقل از mtm:

خدا رفتگان شما رو بیامرزد

ممنونم آقای ترابی.
آقای ترابی من یه چیزی به ذهنم رسید در رابطه با اون قضیه اینکه گفتید ویلیم دفو با حضورش تو این فیلم باعث شد که ما دیگه نتونین نورمن و هری رو در سری های بعدی ببینیم.
با توجه به اخبار های ذکر شده، ما موربیوس رو تو فیلم بلید احتمال داره که ببینیم. ولی موربیوس که اصلا مردعنکبوتی رو نمیشناسه یا اگرم می شناخت که باید الان به دنیای خودش برگشته باشه.
پس تو دنیای mcu چیکار میکنه؟ دو تا احتمال داریم:
اول اینکه ممکنه اصلا موربیوس مربوط به دنیای mcu از همون اول بوده باشه(احتمالش کمه)
یا اینکه طی وقایعی که تو فیلم دکتر استرنج ۲ میفته ما شاهد بتل ورد باشیم(ترکیب دنیا ها)
یعنی موربیوس به این صورت اومده باشه دنیای mcu.
اینجوری برای مدتی داستان اینجوری روایت میشه.
سه گانه بعدی مردعنکبوتی بخاطر ورود ونوم به دنیای مارول تحت عنوان سیمبیوت هست در عین حال شخصیت های مکمل جدید مثل گوئن استیسی یا مری جین، هری آزبورن و... وارد داستان میشن و زمینه سازی های مختلف طی سه فیلم برای نورمن آزبورن شکل میگیره.
و در نهایت در سه گانه سوم، نورمن میشه گرین گابلین و خبیث اصلی میشه.
چون قبلا تام هالند همون طور که تو یکی از مقاله های سایت گفته بودید، اشاره کرده بود که مارول قصد داره ۹ فیلم برای مردعنکبوتی بسازه.
پس احتمالا ما شاهد یه سه گانه دیگه هم بجز دومیه باشیم.فقط این وسط داستان سکرت وارز می مونه و اینکه چجوری بخوان ربطش بدن.
این احتمالی که من میدم ولی خب حالا که دارم نگاه میکنم خیلی خام و ناپختست. آش شله قلمکاره انگار.
نقل قول کردن
tab
#40 tab 1400-10-02 11:59
یه تئوری جذاب دارم برای فیلم موربیوس که خب چون اسپویل از نو وی هوم داره گفتم تو این پست بگمش
هدف از تئوریم هم جور در آوردن چیزاییه که تو تریلرش بود
موربیوس تو جهان ونوم هست و برای همین دیالوگی که به ونوم اشاره کرد رو توجیح میکنه
بعد موربیوس هم تو یه بخش از فیلم سر ورد دکتر استرنج منتقل میشه به ام سی یو و واسه همین والچر رو میبینه و اون پوستر مردعنکبوتی قاتل البته باید معلوم شه عکس هالند بوده و سونی دیجیتالی با توبی عوض کرده
و خب دکتر استرنج فکر میکرده فقط از همین دوتا اندرو و توبی اومدن و واسه همین از موربیوس و ونوم خبر نداشته و اشتباهی اونا رو میفرسته جهان اندرو که برج آزکورپ و اشاره به بلک کت و راینو توجیح میشه
و این شایعات ادامه دادن اندرو هم که هست
تنها ایراد تئوریم که هیچ ایده ای ندارم چرا موربیوس هم باید با ورد دکتر استرنج منقل بشه
ولی خب به نظرم فقط این جور میشه تریلر موربیوس رو جور درآورد البته گزینه اینکه سونی سرکارمون گذاشته باشه که مخاطب رو هایپ کنه هم هست
نقل قول کردن
Elyas Z
#41 Elyas Z 1400-10-02 13:59
اسپویل اسپویل اسپویل



وقت بخیر همگی، دیگه ازین کامل‌تر نمیشه از فیلم گفت، استاد عالی بود. بار احساسی این فیلم خیلی خیلی زیاده، من آدم احساسی نیستم ولی صحنه‌هایی که واقعا چشام خیس شد نجات ام‌جی توسط اندرو بود، چقد اون لحظه دردناک بود واسم وقتی اندرو نگاهش کرد و غم ازدست دادن گوئن واسش زنده شد، استاد خیلی جمله خوبی گفت((اندرو عاشق ترین پیتر بود))
تو لحظات آخر که تام تو فروشگاه تصمیم گرفت واقعا دوستاشو به خدا بسپاره هم خیلی غم‌انگیز بود، طلسم فراموشی رو درواقع
اینجور توصیف میکنم که پیتر تنها میشد، این بدترین درد برای شخصیت پیتر پارکره، اگه رابطه مارول و سونی پایدار باشه ما از صفر شروع کردن پیتر رو میبینیم، یعنی با یه حرکت دست نویسنده ها برای روایت آرک تازه برای پیتر باز شده از یه طرفم پیتر از تکنولوژی استارک جدا شد این یعنی ازین به بعد یه مردعنکبوتی کاملا وفادار میبینیم...
(خارج از بحث عنکبوتی، حضور انفجاری و طوفانی چارلی کاکس دوست‌داشتنی با کت و شلوار، عصا و عینک معروف، و جوری عوامل هماهنگ کردن که همزمان از طرف دیگه تو سریال هاکای از کینگ پین بزرگ با همون فیگور خاص بازی وینسنت دن‌افریو رونمایی شد)
no way home اوج احترام و وفاداری به هوادار بود و یک رابطه پایدار و دوطرفه بین هوادار و عوامل سازنده ساخت...
نقل قول کردن
Omid_Spider
#42 Omid_Spider 1400-10-03 17:49
سلام
روز جمعتون بخیر
امروز صبح فیلمو دیدم
و بشدت درگیرشم
اصلا دل و دماغ هیچ کاریو ندارم
نمیدونم چرا اومدم نظر بدم!
نقل قول کردن
mtm
#43 mtm 1400-10-03 19:34
به نقل از Omid_Spider:
سلام
روز جمعتون بخیر
امروز صبح فیلمو دیدم
و بشدت درگیرشم
اصلا دل و دماغ هیچ کاریو ندارم
نمیدونم چرا اومدم نظر بدم!

اقا امید you were ? here where? (= تو کجا اینجا کجا؟ :lol: ترجمه رو حال کردی خداییش؟!!! :lol: ) کجایی رفیق قدیمی؟ فکر کنم چند سالی میشه نظر نداده بودی
نقل قول کردن
mtm
#44 mtm 1400-10-03 19:34
راستی حسن ریاحی کجاست؟
نقل قول کردن
Omid_Spider
+1 #45 Omid_Spider 1400-10-03 22:08
43
درود فراوان به آقا مهدی عزیز
اول اینکه شما تو ترجمه کارت حرف نداره و به معنای واقعی کلمه درجه یکی
دوم اینکه(اسپایدی خونه منه)
من همینجام کجا بهتر از کنار شما
پیگیر اخبار اسپایدی هستم
و خوشحالم شاهد پیشترفت فوق العاده سایت تو زمینهای مختلف هستم(کاریم اگه باشه شما فقط دستور بده با کمال میل در خدمتم) از زمان شروع این سایت با شما بودم و همچنان هم هستم(فکر کنم 9 سالی شده)
سوم اینکه 4 بار فیلمو دیدم با همین کیفیت پرده ایی
و تو یه کلام بخوام بگم مارول و سونی دست مریزاد
چهارم اینکه منم مثل شما از حسن جان ریاحی بی خبرم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #46 AM SM BM SM 1400-10-03 22:53
همه نگرانی ها رو بریزید دور. هر مشکلی، با هر مرد عنکبوتی که دارید رو فراموش کنید. دیگه مهم نیست. فقط برید توی بغل "راهی به خانه نیست". گاردتون رو بیارید پایین و بذارید این فیلم شما رو در هم بشکنه. هرچقدر هم مقاومت کنید، بازهم جلوی این فیلم کاری از پیش نمیبرید. "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست"، هشتمین فیلم مرد عنکبوتی در دنیای سینما، سومین فیلم مرد عنکبوتی در mcu، در حالی یک دوست صاف و صادقه که هرچی ازش بخوایم رو برامون برآورده میکنه، که میخواد سد جلوی اشک های ما رو بشکنه. راهی به خانه نیست، چشم ها رو تسخیر میکنه، ذهن ها رو درگیر میکنه و قلب ها رو میشکنه. این فیلم اصلا اون چیزی نیست که ما ازش میخواستیم، کیلومترها فرای انتظارات ما بود و از همون صحنه های اول ما رو هیپنوتیزم میکنه و تجربه ای رو به ما، مخصوصا به ما هواداران اسپایدی میده، که فراموش نشدنیه. این فیلم همه چیز داره. همه چیز. جامع ترین قهرمان دنیای کمیک، حالا بازهم صاحب یکی از جامع ترین فیلم های کمیک بوکی هست. احساسات در این فیلم موج میزنه. غم، شادی، هیجان، ترس، امید، غافلگیری و تمام احساساتی که حالا در یک فیلم طوری گرد هم اومدند، که یک تجربه عالی رو برای ما رقم بزنند. حقیقتا و بدون اغراق استاد ترابی رو درک میکنم. بعد از این فیلم تا مدت ها فکر و ذهنتون طوری درگیر این فیلم میشه که نمیتونید به چیز دیگه ای فکر کنید. تا مدت ها به صحنه های این فیلم فکر میکنید، موسیقیش رو زیر لَبِتون تکرار میکنید و توی فکرش میمونید. کاری که این فیلم با شما میکنه وصف ناپذیره. حتی با اینکه این همه نقد از این فیلم خونده بودم و خبرها رو شنیده بودم که این فیلم چقدر با استقبال مواجه شده، "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" من رو حسابی غافلگیر کرد. بازهم فراتر از انتظارات زیاد من ظاهر شد. راهی به خانه نیست، هرچیزی رو که شما از یک فیلم مرد عنکبوتی بخواید، داره. یک فیلم عالی که کلی نکته در تک تک صحنه های اون هست، تک تک صحنه هاش. یعنی به نظرم اصلا نوشتن چیزی برای این فیلم کافی نیست، این فیلم در اکثر صحنه های نکته های مهمی داره که باید فیلم رو ببینید و همونجا بهش پی ببرید. اگر فیلم های قبلی حکم فیلم های زیبایی رو داشتند که به ذات اسپایدرمن وفادار بودند، راهی به خانه نیست کاری میکنه که گرچه ما بیش از پیش به ارزش اونا پی میبریم اما حالا میشه اونا رو به چشم زمینه چینی برای این فیلم دید. قوس شخصیتی اصلی پیتر پارکر نه در فیلم "بازگشت به خانه" بود، نه در "دور از خانه" و نه حتی در "راهی به خانه نیست"، قوس شخصیتی اصلی پیتر در هر سه این فیلم ها بود که باعث شد یک رشد شخصیتی بسیار قوی و در قالب سه فیلم رو برای او شاهد باشیم. این فیلم برای هر نسلی از طرفداران مرد عنکبوتی، جذاب و تماشایی هست. چه اونایی که با مرد عنکبوتی توبی، اولین بار شخصیت مورد علاقشون رو روی پردهٔ نقره ای دیدن و یا حتی با اسپایدرمن آشنا شدن و عاشقش شدن، چه اونایی که با اندرو گارفیلد، جلوهٔ دیگری رو از شخصیت موردعلاقشون مشاهده کردند و با یک پیتر پارکر دیگه، اما بازهم آشنا زندگی کردند و چه اونایی که با تام هالند، مرد عنکبوتی رو در قالب یک قهرمان جهانی دیدن که چه زیبا در شرایطی متفاوت، همون پسر رو دیدن، همه و همه با این فیلم لذت میبرند و کیف میکنند. اما یادتون باشه که این فیلم، فیلم تام هالنده و خیلی خوب روی اون تمرکز کردند. و چقدر من حال کردم که قریب به یک ساعت و بیشتر، خبری از توبی و اندرو نبود و روی اسپایدی تام هالند و این قضیه لو رفتن هویتش تمرکز کردند. چقدر حال کردم که ما میبینیم اون با توجه به تجربه ای که در کار تیمی داره، میشه کاپیتان گروه و هر سه مرد عنکبوتی با هم حساب این خبیث ها رو میرسند. چقدر اون تصمیم نهایی پیتر (حواستون به اسپویل این کامنت هم باشه) که کاری کرد که همهٔ جهان، حتی اونایی که دوستشون داره پیتر رو فراموش کنند اما خطری مردم رو تحدید نکنه عالی بود. چقدر زیبا بود. چه لحظهٔ درخشانی! اونقدر این تصمیم پیتر فداکارانه بود که دکتر استرنج هم تحت تاثیر قرار گرفت و گفت:"من رو استیون صدا بزن." پیتر پارکرِ تام هالند توی این فیلم به شکل عالی خودش رو نشون میده و من بیشتر عاشقش شدم. چقدر استفاده از پیتر پارکر های دیگه و خبیث های دنیاهای دیگه عالی بود. چقدر خوب سازندگان این فیلم فهمیدند که آوردن این خبیث ها و قهرمانان "پایان کار" نیست و قرار نیست بعد از صرفا دیدن این افراد، تماشاگران عاشق این فیلم بشن و خودشون رو به در و دیوار بزنند، بلکه این کار تازه "آغاز کار" هست و مهم اینه که از این افراد چه استفاده ای در فیلم میشه. این کار عالی انجام میشه. تک تک افرادی که از دنیاهای دیگه اومدن آرک و بخش داستانی مخصوص به خودشون رو دارند. از گرین گابلین عالی این فیلم گرفته که به نظرم حتی حضورش یه سر و گردن بالاتر از گرین گابلین در فیلم "مرد عنکبوتی ۱" قرار میگیره و اون رو تکمیل میکنه گرفته تا دکتر اختاپوس که حضورش بسیار موثر بود، تا الکترو این فیلم که خاطرات بد ما رو از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲" پاک میکنه و با اینکه قبل از این فیلم فکر میکردم این الکترو از یه دنیای دیگه به جز دنیای اندرو هست و دوست داشتم هم همینطور باشه، اما حالا خوشحالم که این همون الکترو دنیای اندرو هست چون با اینکه اون الکترو رو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲" دوست نداشتم، اما اینجا حضور بسیار خوبی داشت. اون صحنه ای که الکترو شکست میخوره و اندرو میره تا باهاش صحبت کنه با خودم گفتم "ای بابا! حتما الان میخوان چند تا دیالوگ کلیشه ای به هم بگن و توی یه صحنه لوس سر و ته همه چی به هم بیاد" اما دیالوگ های بین اونا اونقدر عالی و متقاعد کننده بود که دهنم رو بست! یا حتی لیزارد و مرد شنی که شاید کمتر از بقیه دیده شدن اما باز هم حضورشون توی فیلم خیلی مهم و خوب بود. اما از هرچه بگذریم، سخن دوست (دوستان) خوش تر است. دیگه فکر نمیکنم بهتر از این میشد توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد رو در این قرار داد و ازشون استفاده کرد. هم مرد عنکبوتی توبی و هم اندرو به چیزی فراتر از صرفا یک "نوستالژی" هستند. اونا شخصیت هایی مهم در این فیلم هستند که بسیار خوب در این فیلم قرار گرفتند و فرصت درخشیدن هم پیدا میکنند. با اینکه شخصیت اصلی مرد عنکبوتی تام هالند هست(و باید هم اینطور باشه) اما باز هم هر دوی مردان عنکبوتی دیگه در فیلم حتی رشد شخصیتی هم دارند و بسیار عالی مورد استفاده قرار میگیرند. هر دو لحظات مخصوص به خودشون بسیار زیاد دارند و چقدر این لحظات عالی هستند و اصلا چقدر لحظات و صحنه های عالی در کل فیلم داریم. از صحنه مرگ سوزناک زن عمو می، تا صحنه تاب خوردن مردان عنکبوتی. از جایی که توبی جمله "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه دارد" رو کامل میکنه و به عمو بن اشاره میکنه، تا جایی که اندرو میره و ام.جی رو نجات میده و بدون اینکه کسی حتی یک کلمه بگه و توضیح واضحاتی گفته بشه(و اینطوری شعور مخاطب در حد یه بچه دو ساله فرض بشه) از توی غم و اشک توی نگاه اندرو ما متوجه میشیم که اون داره به چی فکر میکنه، اینکه ای کاش میشد اون همینطوری گوئن استیسی رو هم نجات بده و توی این غم گرفتار نشه( این قضیه ندادن توضیح واضحات و جملات اضافه خیلی مهمه و بسیار هم خوب در این فیلم رعایت شده و باعث شده که به شعور مخاطب احترام گذاشته بشه. مثلا نمونه دیگه ای که وجود داره وقتی هست که پیتر داره به چند شکلک روی ریسه که شبیه دکتر استرنج هستند نگاه میکنه. در این لحظه ما کاملا میدونیم اون به چی فکر میکنه و نیازی نیست که مثلا پیتر بگه "شاید دکتر استرنج بتونه کمک کنه!" و خوشبختانه این اتفاق هم نمیفته). از نبرد عالی پیتر پارکر با گرین گابلین تا صحنه های نهایی که پیتر پیش ام جی و قبر زن عمو می میره که چه لحظه های ناراحت کننده ای هستند و آخرش با صحنه عالی لباس جدید پیتر پارکر و تاب خوردن های اون توی شهر تموم میشه. همه این صحنه عالی هستند اما نکته مهم اینه که این صحنه ها فقط چند لحظه "خوشگل" اما توخالی نیستند. چیزی که اونا رو ماندگار میکنه اینه که در داستان زیبای فیلم ریشه دواندن و از درون فیلم بیرون میزنند. یه صحنه میتونه خیلی ساده باشه ولی وقتی که اونا رو در قالب فیلم نگاه میکنیم، به صحنه های بسیار ماندگاری تبدیل میشن. برعکسش هم وجود داره. مثلا فیلم های زک اسنایدر و مایکل بی (مخصوصا اسنایدر) استاد صحنه های بزرگ و زیبا هستند. زک اسنایدر تا میتونه فیلمش رو پُر میکنه از صحنه های بزرگ و "خفن" میکنه و مایکل بی هم استاد صحنه های انفجار بزرگ، اما توخالی هست. اما دریغ از یک صحنه خوب و استاندارد در اکثر فیلم های اونا. این صحنه ها شاید خیلی خفن باشند اما هیچ وقت تبدیل به صحنه های ماندگاری نمیشن. چون اولا این فیلمسازان در اکثر زمان فیلمشون از این صحنه های خفن میذارند. اونا به فیلمشون فرصت نفس کشیدن نمیدن. انگار در ذهن اسنایدر و مایکل بی، صحنه های هرچه بزرگتر و خفن تر، بهتر! و تند تند فیلم هاشون رو از این صحنه ها پر میکنند. وقتی که تعداد این صحنه ها اینقدر زیاد باشه، غالگیریشون و شگفت زده بودنشون خیلی زود از دست میره و دیگه جذابیتی ندارند. دوم اینکه این صحنه ها عموما در داستان فیلم جریان ندارند. از درون فیلم بیرون نمیزنند، بلکه توی فیلم چپونده میشن و برای همین حس و حال طبیعی ندارند و "مصنوعی" احساس میشن. اما خوشبختانه این اتفاق توی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" نیفتاده. صحنه های زیبای این فیلم از درون فیلم بیرون میزنند و بسیار زیبا هستند. نکته دیگه هم که هست اینه که به جای اینکه بی دلیل بزرگ و خفن باشند، انسانی هستند. برای همین وقتی که ما بخوایم به فیلم راهی به خانه نیست فکر کنیم، اولین چیزهایی که توی ذهنمون میان، صحنهٔ نبرد مردان عنکبوتی با خبیث ها نیست(که البته اون هم اکشن عالی داره) بلکه صحنه های در ظاهر کوچک ولی در باطن، بزرگی مثل صحنه مرگ زن عمو می یا صحنه های پایانی فیلم در ذهن ما میان چون این صحنه فوق‌العاده زیبا هستند. مرگ زن عمو می از غم انگیز ترین صحنه های فیلم های کمیک بوکی هست. این صحنه واقعا آدم رو ناراحت میکنه. بازی تام هالند و مریسا تومی در این صحنه بسیار عالیه. این فیلم به خوبی زن عمو می رو به یک شخصیت مهمتر تبدیل کرد و حالا مرگ اون خیلی سوزناک بود. بازیگران فیلم همشون عالین، تکرار میکنم، همشون عالی هستند! تک تک بازیگران این فیلم سنگ تموم گذاشتند. تام هالند که کارش عالیه، مریسا تومی که این بهترین نقش آفرینی او در قالب زن عمو می بود، توبی و اندرو که بعد از این سال ها هنوز هم شادابی خودشون رو دارند و کارشون عالیه، ویلم دفو که بی نظیر بود و در همه صحنه ها جلوه زندهٔ نورمن آزبورن/گرین گابلین و کارش بسیار عالی بود. حتی در صحنه های اکشن، حتی وقتی که کتک میخورد حتی وقتی خودش رو یه آدم خوب نشون میداد، در همه جا ویلم دفو کارش عالیه. زندایا که بسیار عالی نقش ام جی رو بازی میکنه و جیکوب باتالون که بسیار نقشش رو بانمک بازی میکنه. آلفرد مولینا، جیمی فاکس، توماس هیدن چرچ، ریس ایفانز همه در نقششون، چه کوتاه و چه بلند خوش درخشیدند. جی کی سیمونز هم که همون جی کی سیمونز ۱۹ سال پیش و مرد عنکبوتی ۱ هست و هنوز همون شور و شوق رو داره. حتی جان فارو هم به خصوص وقتی به پیتر میگه "فرار کن" کارش بسیار خوبه. بازیگران این فیلم نقاط قوت فیلمنامه رو حتی برجسته تر از قبل میکنند. موسیقی فیلم شاهکاره، شاهکار! در کنار فیلم "انتقام‌جویان: پایان بازی" این فیلم بهترین مجموعه موسیقی mcu رو داره که در لذت بخش بودن فیلم خیلی کمک میکنند. تک تک صحنه های احساسی فیلم با موسیقی مایکل جاکینو عالی تر از قبل شدند.
(ادامه در کامنت بعدی)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #47 AM SM BM SM 1400-10-03 22:55
صحنه های اکشن هم که دربارشون گفته شد و به نظرم فوق‌العاده هستند. ولی به نظرم بهترین اکشن های فیلم دو دفعه ای بودند که پیتر پارکر با گرین گابلین مبارزه کرد. هم بازی بازیگران عالیه هم یه نکته بسیار خوب دیگه وجود داره. اینکه اینجا، جلوه های کامپیوتری به حداقل خودش میرسه و اینجا یک نبرد تن به تن عالی رو شاهد هستیم که خیلی خوب باعث واقع گرایی بودند این سکانس ها شدند. بقیه اکشن ها هم خلاقیت عالی دارند و موش و گربه بازی های پیتر و دکتر استرنج خیلی باحال بودند. ارجاعات راهی به خانه نیست به فیلم های قبلی بسیار جالب بودند که به قول معروف باعث میشه ما geek ها حسابی کیف کنیم. نمک این فیلم هم بسیار عالی بود. طوری که به نظرم حتی از بازگشت به خانه و دور از خانه هم طنز بهتری داشت. نه، شاید اونا صحنه های کمدی بیشتری داشتند ولی منظور من از بهتر، این بود که این صحنه ها خیلی کنترل شده بودند و مثل بعضی از فیلم های مارول بد جا احساس نمیشن. یعنی دقیقا به موقع و سر جای خودشون هستند. اصلا این تعادل لحن در این فیلم بسیار عالی بود که باعث شد ما از هر نوع احساساتی در این فیلم داشته باشیم. صحنه های پایانی این فیلم یه بار دیگه بهمون ثابت کردند که پیتر چقدر بزرگ شده. چقدر بازی تام هالند اونجا عالی بود و چقدر این صحنه ها غمناک بودند که ما رو خیلی ناراحت کردند. اما اون لباس دست ساز پیتر برای ما، نوید یه ماجراجویی های تازه و جدید رو میده. کلی حرف درباره این فیلم وجود داره، ولی من اینجا حرف هام رو فعلا تموم میکنم و امیدوارم شما هم مثل من با این فیلم حسابی حال کرده باشید. برای من نه تنها این فیلم بهترین فیلم mcu بود، بلکه در کنار مرد عنکبوتی ۲، بهترین فیلم اسپایدرمن بود.
استاد ترابی، به خاطر این مقاله بی نهایت ازتون ممنونم و برای اون عزیز از دست رفتهٔ شما تسلیت میگم.
نقل قول کردن
mtm
#48 mtm 1400-10-04 08:35
به نقل از Omid_Spider:
43
درود فراوان به آقا مهدی عزیز
اول اینکه شما تو ترجمه کارت حرف نداره و به معنای واقعی کلمه درجه یکی
دوم اینکه(اسپایدی خونه منه)
من همینجام کجا بهتر از کنار شما
پیگیر اخبار اسپایدی هستم
و خوشحالم شاهد پیشترفت فوق العاده سایت تو زمینهای مختلف هستم(کاریم اگه باشه شما فقط دستور بده با کمال میل در خدمتم) از زمان شروع این سایت با شما بودم و همچنان هم هستم(فکر کنم 9 سالی شده)
سوم اینکه 4 بار فیلمو دیدم با همین کیفیت پرده ایی
و تو یه کلام بخوام بگم مارول و سونی دست مریزاد
چهارم اینکه منم مثل شما از حسن جان ریاحی بی خبرم

امید جان ممنونم از لطفت. خیلی آقایی. خوشحالم دوباره اینجایی
نقل قول کردن
mtm
#49 mtm 1400-10-04 08:42
به نقل از AM SM BM SM:

استاد ترابی، به خاطر این مقاله بی نهایت ازتون ممنونم و برای اون عزیز از دست رفتهٔ شما تسلیت میگم.

خیلی ممنون از نظر شما که مثل همیشه بهترین بود. خداوند رفتگان شما را نیز بیامرزد
نقل قول کردن
amin Hajati
#50 amin Hajati 1400-10-04 08:55
سلام استاد ترابی بهتون تسلیت میگم امیدوارم غم اخرتون باشه
نقل قول کردن
amin Hajati
#51 amin Hajati 1400-10-04 09:01
سلام استاد بهتون تسلیت میگم امیدوارم غم اخرتون باشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#52 AM SM BM SM 1400-10-04 10:52
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:

استاد ترابی، به خاطر این مقاله بی نهایت ازتون ممنونم و برای اون عزیز از دست رفتهٔ شما تسلیت میگم.

خیلی ممنون از نظر شما که مثل همیشه بهترین بود. خداوند رفتگان شما را نیز بیامرزد

ممنون استاد، لطف دارید.
وظیفه بود چون من فیلم رو همین دیروز دیدم و اصلا تحولی در من ایجاد کرد که باعث شد بیشتر عاشق شخصیت مورد علاقه ام بشم. تک تک چیزهایی که گفتم بدون اغراق و مبالغه و بزرگنمایی بود، همشون مثل نوشته شما، دلی بود(که قطعا در حد و اندازه کسی که نزدیک به چهل ساله هوادار اسپایدی هست، نمیشه). راستش رو بخواید وقتی که نقدتون روی سایت اومد، به خاطر اسپویل، نخوندمش. ولی از کنجکاوی نمره ای که دادید رو دیدم و با ۱۰ از ۱۰ واقعا تعجب کردم. چون نمره ۱۰ از ۱۰ یعنی کامل، یعنی خیلی عالی. باورم نمیشد راهی به خانه نیست که قطعا سخت ترین کار رو بین تمام فیلم های اسپایدرمن داره(بازگشت پیتر پارکر ها و خبیث های قبلی، پرداختن به مولتی ورس، رشد شخصیتی پیتر تام هالند، زمینه چینی کوچکی برای فیلم "دکتر استرنج: در مولتی ورس جنون" که البته چقدر خوشحال شدم که این فیلم زیاد خودش رو درگیر جریانات مولتی ورسی نکرد و اون رو سپرد به فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون و یک فیلم اسپایدرمنی کامل رو خلق کرد) بتونه اینقدر عالی باشه. اما بدون هیچ اغراقی میگم که این فیلم ۱۰ از ۱۰ باشه. من اعتقاد دارم بعضی فیلم ها اونقدر عالی هستند، که اگر حتی مشکلی هم داشته باشند یا به چشم نمیان یا اصلا ردشون میکنیم. مثل دانش آموزی که امتحانش رو ۲۰ میگیره با دو تا مثبت، حتی اگر دفعه بعدی ۱۸ بگیره، باز هم اون دو مثبتی که گرفته جبرانش میکنند. برای همینه که حتی اگر راهی به خانه نیست مشکلی داشته باشه(که راستش به شخصه چیز خاصی ندیدم) فیلم اونقدر عالی به تاریخچه پر افتخار اسپایدرمن ادای احترام میکنه که نمیتونم نمرهٔ دیگه ای به جز ۱۰ رو براش تصور کنم. و اصلا همونطور هم که گفتم فیلم حال و هوای خاصی داره. یعنی هر صحنه اش نکته ای داره. نکته های عمیق، بامزه، غم انگیز، هیجان انگیز، نوستالژی و... و این فیلم مثل مرد عنکبوتی ۲ میره توی پوشه های فیلم هایی که دارم که هر وقت لپ تاپم رو باز میکنم، بشینم و صحنه هایی ازش که دوست دارم رو، ببینم. و خدایی قبل از اینکه فیلم رو هم ببینم نظر بعضی از منتقدهای خارجی یا داخلی خیلی روی مُخم بود(دیوید ارلیچ، منتقد ایندی وایر، توی نقدی که برای فیلم "ماتریکس: رستاخیزها" نوشته بود، "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" رو به یک زهر و سم تشبیه کرد!)، اما بعد از دیدن فیلم دیگه برام اهمیتی نداشت. گفتم بذار هرچی دلشون میخواد بگن. مهم اینه که من به عنوان یه هوادار اسپایدرمن میدونم که این فیلم چقدر عالی بود. در کل خیلی خیلی عاشق راهی به خانه نیست شدم و حتی در گوشه و کنارها هم میبینم این فیلم دهن اونایی که از مرد عنکبوتی تام هالند بر هر دلیلی خوششون نمیومد رو هم بست!
نقل قول کردن
s.p.i
#53 s.p.i 1400-10-04 16:43
راستش ممنون از آقای ترابی نقدشون که یک دلنوشته زیبا بود و هرچی بود و نبود بیرون ریختن خب خیلی چیزارو توی توی نقدشون گفتن و البته هر نگرانی که من به شخصه برای این فیلم داشتم رفع شد و البته به نظرم این فیلم هدیه طرفدار ها بود که همه راضی کرد و فکر نمی‌کنم کسی ناراضی باشه
و من وقتی قیافه توبی دیدم گفت چند سال گذشته یخورده هم کمی دل گرفت بنده خدا به نظر کمی خسته میرسید این هم بگم واقعا خوش‌حال شدم که تمرکز روی تام هالند بود و البته فیلم به خوبی تونست انتظارات برآورده و خب میشه گفت آدم برای قسمت بعدی مشتاق نگه میداره و البته گرین گابلین به حق خودش رسید و تونست نهايت خباثت خودش نشون بده و البته نمیتونم ایراد بگیر چون همنطوری که گفتم انتظارات برآورد و بهترین فیلمی بود که دیدم راستش حالا هایپم برای فیلم دکتر استرنج ۲ مولتی ورس جنون هست و البته فیلمای دیگه مارول
تشکر و ممنون بابت نقد منتظر نقد آقای تراب بودم
نقل قول کردن
SPIDER CARZY
#54 SPIDER CARZY 1400-10-08 19:57
به نقل از mtm:
گفتم چیزایی میخواستم تو نقد بگم که بعدا یادم میاد؟!
عاشق خطرناک بودن و غیر قابل پیش بینی بودن گرین گابلین تو این فیلم شدم و البته فیلم نوعی دوگانگی بین پرسوناژ نورمن و گابلین ایجاد میکنه تا اون قضیه "درمان" رو توجیه کنه ولی در اصل نورمن در دنیای کمیک یک آدم معصوم و بیگناه نیست. او همچنان یک آدم مزخرف ، جاه طلب و بداخلاقه و وقتی فرمول گابلینی بهش تزریق میشه فقط قدرت های فوق بشری پیدا میکنه و جنون ش میزنه بالا . بنظرم تو فیلم اسپایدرمن ۱ هم نورمن رو وقتی برای اولین بار میبینیم خیلی nice جلوه نمیکنه ولی اینجا به همون دلیلی که گفتم خیلی سعی کردن تمایز ایجاد کنن

استاد اول اینکه خسته نباشید بابت نقد بشدت خوب و عالیتون دوم اینکه این فیلم یه شاهکار به تمام معناس یعنی بعد گندی که تو ونوم سونی به وجود آورد اومد با همکاری مارول این گندو جمع کرد به بهترین شکل و مارو به وجد آورد به طوری که حتی میتونم بگم این فیلم به اندازه کل سه گانه مردعنکبوتی سم ریمی فوق العاده هست امیدوارم سونی مردعنکبوتی شگفت انگیز ۳ رو هم بسازه و داستان مردعنکبوتی اندرو همچنان ادامه داشته باشه ولی بیشتر از هر چیزی منتظر سه گانه جدید اسپایدرمن تام هالندم و رابطش با ونوم ولی به طور جالبی دنیای ونوم و مردعنکبوتی توبی رو بهم ربط دادن از طریق کدو که واقعا خوشم اومد از این ایده راستی استاد شما امیدوار هستید به ساخت مردعنکبوتی شگفت انگیز ۳ ؟
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#55 THE THOR LOVER 1400-10-09 06:17
سلام و درود همه دوستان خوبم و استاد ترابی عزیز
فکر کنم اسپویل باشه!!!!
.
.
.
.
راستش من اصلا منتقد فیلم خوبی نیستم!! ولی یه حس خیلی خیلی خوبی راجع به این فیلم دارم
بیاین برگردیم به چند سال قبل . . . .
ساخت مردعنکبوتی ۴ و ۵ لغو شد!!!
یادتونه چقدر ناراحت شدیم!!! چقدر به سونی فحش دادیم!!! هممون نسبت به توبی مگوآیر حس غیرت خاصی داشتیم.
.
تا اینکه اندرو با بازی عالیش، در دو فیلم خودش رو محبوب دل ها رو کرد، همه منتظر فیلم سوم بودیم که لغو شد!!!!
خداوکیلی کی فکرشو میکرد یه روزی همه این اسطوره ها با هم جمع بشن؟؟!!
کی فکرشو میکرد توبی و اندرو با هم توی یک فیلم باشند!!
مارول یک کار غیرممکنی رو انجام داد!!! دمش گرم
ما تو خواب هم همچین چیزی رو شاهد نبودیم،
الان بعضی ها میگن فیلم مشکل داشت و . . .
ولی قطعا فیلم خیلی عالی بود، چیزی که من راجع به این فیلم دوست داشتم، این بود که نزدیک بیست سال میراث سینمایی مردعنکبوتی دور هم جمع کرد(چی گفتم :lol: )
.
استاد نقدتون مثل همیشه عالی و بی نقص بود، خسته نباشید
و در آخر باید بگم:
Thank you Marvel :cry:
نقل قول کردن
mtm
#56 mtm 1400-10-11 06:43
به نقل از SPIDER CARZY:
راستی استاد شما امیدوار هستید به ساخت مردعنکبوتی شگفت انگیز ۳ ؟

بله الان دیگه خیلی امیدوارم
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#57 moltivers of heroes 1400-12-07 19:54
واقعا این فیلم یکی از بهترین فیلمای مارول بود....
ولی باز بنظرم اونجرز اندگیم حماسه بیشتری داشت!
ولی این فیلم هم بسیار عالی و همه چی تمام بود!
از داستان و زندگی پیتر گرفته.....تا حضور ویلن های قدیمی .
و بازیگرا هم که اصن عالی بودن....از تام هالند جوون با اون بغضش تو سکانس مرگ می....تا ویلم دفو کهنسال و انجام حرکات اکشن توسط خودش!!!
ممنون از مقاله
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#58 moltivers of heroes 1400-12-07 19:58
به نقل از parker:
پریشب بود که فیلمو تو سینمای IMAX دیدم ، و هیچ وقت تماشای یک فیلم انقد لذت بخش نبوده برام و وقتی از فیلم تموم شد ، یادم افتاد چقد این فیلم برای استاد لذت بخش باید بوده باشه . چن تا نکته به ذهنم میرسه که بگم در رابطه با فیلم :
- خیلی خیلی خوشحال شدم که گرین گابلین ویلم دفو شرور اصلی فیلم بود . به نظرم حتی از فیلم قبلی هم بهتر و ترسناک تر بود تو این فیلم و میترسیدم عوض کردن کاستومش خیلی فکر خوبی نباشه ولی ... . واقعا این همون گرین گابلینی بود که از اول منتظر بودم ببینم ...
- چقد معرکه بود تام هالند تو این فیلم . یجورایی این سگانه اریجین اسپایدرمن MCU بود و الان رسما "مرد" عنکبوتیه . میترسیدم پای مفسیتو و داستان مزخرف OMD باز شه به فیلم ولی ... باز مارول نشون داد حتی میتونه از یک ایده شکست خورده ، شاهکار دربیاره ... . تنها شدن پیتر تو آخر فیلم و اینکه ترجیح داد پیش دوستاش برنگرده ( حداقل فعلا) تا آسیب نبینن ، نشون داد این پیتر رسما به بلوغ رسیده و با اون کاستوم شگفت انگیز سکانس آخر ، واقعا قند تو دلم آب شد برای دیدن ادامه داستان این پیتر پارکر ...
- اندرو و توبی کاملا به اندازه بود حضورشون . ولی بار نوستالژی که داشتن تو فیلم معرکه بود . نجات ام جی توسط اندرو و جلوگیری توبی از تبدیل شدن اسپایدرمن تام به یه قاتل ... . هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم از حضورشون ...
-هر چقد الکتروی TASM2 بد و نچسب بود ، این یکی دوست داشتنی بود ، فقط کاش یه ذره پرداخت به سندمن و لیزارد بیشتر بود .
در نهایت اینکه انتظارم یه فیلم خوب بود ، ولی شاهکار تحویل گرفتم ...

اره واقعا من که خیلی حال کردم این فیلم رو دیدم....واقعا خیلی روش کار کردن و الکی هم نشده دومین فیلم پرفروش آمریکا
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#59 moltivers of heroes 1400-12-07 20:02
به نقل از Hellblazer:
سلام به همگی، روز خوش؛ من فیلم رو امروز صبح دانلود کردم ولی فعلا ندیدمش ولی نتونستم از نقد بی‌نظیر شما بگذرم استاد! ;-) برام هم مهم نبود که داستان فیلم لو بره و اسپویل شه چون روی من تاثیری نداره و از هیجانم اصلا کم نمی‌کنه که هیچ من رو هیجانی‌تر هم می‌کنه!؛ ضمن اینکه وظیفه‌ی خودم دونستم که بعد از چند روز بیام و زیر یکی از مقالات نظر بدم و این مقاله اومد روی سایت و انصافا عجب مقاله‌ای هم بود. :-)
با تمام مطالبی که در نقد آورده بودید موافقم استاد مخصوصا شوخی‌ها :lol: ؛ اونجایی که ند از توبی پرسید بهترین دوستت چی شد اونم گفت اول می‌خواست منو بکشه آخرش توی بغلم جون داد ند رو خیلی ترسوند و خیلی خنده دار بود؛ (البته ممکنه که بعدا ند بخواد هابگابلین بشه و اول بخواد پیتر تام هالند رو بکشه و بعدش خوب بشه و توی همون فیلم هم بمیره!)؛ البته اونجایی که ند می‌خواد پیتر رو صدا بزنه ولی هر ۳ تاشون جواب میدن هم باحاله؛ ماجرای ارگانیک بودن تار های توبی هم جالب بود و نشون داد که عجب قابلیت خوبیه، البته اگر توبی دچار بحران هویت نشه؛ قضيه‌ی عضویت در انتقام‌جویان و گروه موسیقی هم خیلی باحال بود؛ ببخشید اگر نمی‌تونم نظر طولانی بدم چون هنوز فیلم رو کامل ندیدم، کلا دارم فکر می‌کنم ببینم می‌تونم یک وقتی جور کنم فیلمو ببینم یا نه، چون امتحاناتم نزدیکه و خیلی هم سنگین هستند.
خب برسیم به مردان عنکبوتی، تام هالند مثل همیشه خوب بود، اندرو گارفیلد هم همینطور؛ ولی توبی، چرا اینقدر پیر شدی رفیق قدیمی؟! :cry: :sad: :sigh: (واقعا اشک من رو درمیاره و ناراحتم می‌کنه، چون توبی مگوآیر اولین و خاطره انگیزترین مرد عنکبوتی برای منه)، (یکچیزی بگم بخندید، اینقدر این روزا انقدر تحقیق درسی انجام دادم، همش می‌خوام کامنتم رو save کنم! :lol: ) موسیقی هم که خیلی عالی بود؛ اینم بگم که اسکار بهترین لحظه فیلم های کمیک بوکی کل تاریخ هم از طرف هیئت داوران اهدا میشه به صحنه‌ی تاب خوردن و فرود آمدن ۳ مرد عنکبوتی به صورت همزمان. 8)




خدایی چطور نقد رو میخونی و برات هنوز فیلم مزه داره؟
نقل قول کردن
Hellblazer
#60 Hellblazer 1400-12-07 22:03
به نقل از moltivers of heroes:
به نقل از Hellblazer:
سلام به همگی، روز خوش؛ من فیلم رو امروز صبح دانلود کردم ولی فعلا ندیدمش ولی نتونستم از نقد بی‌نظیر شما بگذرم استاد! ;-) برام هم مهم نبود که داستان فیلم لو بره و اسپویل شه چون روی من تاثیری نداره و از هیجانم اصلا کم نمی‌کنه که هیچ من رو هیجانی‌تر هم می‌کنه!؛ ضمن اینکه وظیفه‌ی خودم دونستم که بعد از چند روز بیام و زیر یکی از مقالات نظر بدم و این مقاله اومد روی سایت و انصافا عجب مقاله‌ای هم بود. :-)
با تمام مطالبی که در نقد آورده بودید موافقم استاد مخصوصا شوخی‌ها :lol: ؛ اونجایی که ند از توبی پرسید بهترین دوستت چی شد اونم گفت اول می‌خواست منو بکشه آخرش توی بغلم جون داد ند رو خیلی ترسوند و خیلی خنده دار بود؛ (البته ممکنه که بعدا ند بخواد هابگابلین بشه و اول بخواد پیتر تام هالند رو بکشه و بعدش خوب بشه و توی همون فیلم هم بمیره!)؛ البته اونجایی که ند می‌خواد پیتر رو صدا بزنه ولی هر ۳ تاشون جواب میدن هم باحاله؛ ماجرای ارگانیک بودن تار های توبی هم جالب بود و نشون داد که عجب قابلیت خوبیه، البته اگر توبی دچار بحران هویت نشه؛ قضيه‌ی عضویت در انتقام‌جویان و گروه موسیقی هم خیلی باحال بود؛ ببخشید اگر نمی‌تونم نظر طولانی بدم چون هنوز فیلم رو کامل ندیدم، کلا دارم فکر می‌کنم ببینم می‌تونم یک وقتی جور کنم فیلمو ببینم یا نه، چون امتحاناتم نزدیکه و خیلی هم سنگین هستند.
خب برسیم به مردان عنکبوتی، تام هالند مثل همیشه خوب بود، اندرو گارفیلد هم همینطور؛ ولی توبی، چرا اینقدر پیر شدی رفیق قدیمی؟! :cry: :sad: :sigh: (واقعا اشک من رو درمیاره و ناراحتم می‌کنه، چون توبی مگوآیر اولین و خاطره انگیزترین مرد عنکبوتی برای منه)، (یکچیزی بگم بخندید، اینقدر این روزا انقدر تحقیق درسی انجام دادم، همش می‌خوام کامنتم رو save کنم! :lol: ) موسیقی هم که خیلی عالی بود؛ اینم بگم که اسکار بهترین لحظه فیلم های کمیک بوکی کل تاریخ هم از طرف هیئت داوران اهدا میشه به صحنه‌ی تاب خوردن و فرود آمدن ۳ مرد عنکبوتی به صورت همزمان. 8)

خدایی چطور نقد رو میخونی و برات هنوز فیلم مزه داره؟

خب اون اولا هم گفتم، باعث میشه هیجانم بیشتر بشه و با اشتیاق بیشتری برم فیلم رو ببینم، قبول دارم که لو دادن اتفاقات فیلم اون رو قابل پیش بینی می‌کنه و نمی‌گذاره که فیلم غافلگیرت کنه ولی خب این موضوع روی من تاثیر چندانی نداره. :lol: ;-)
من هر جا میبینم که نوشته «هشدار اسپویل» سریع میرم بازش می‌کنم، (میدونم خیلی عجیبه، لطفا فحش ندید! :-) :D ) و اتفاقی هم برام نمی‌افته و خب چند خط متن برام جای فیلم و تصویر رو نمی‌گیره. 8)
ضمن اینکه آدم نقد رو می‌خونه تا ببینه فیلم ارزش دیدن داره یا نه. (کلی گفتم، نه فقط این فیلم.) و اینکه نقد استاد ترابی رو هم نمیشه ازش گذشت.
به نقل از mtm:
راستی حسن ریاحی کجاست؟

جناب Bad joke؟ ما هم مشتاق دیدارشونیم مثل شما.
البته جای آقای میرابیلیس هم خالیه، همینطور عمو مختار بزرگ.
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#61 moltivers of heroes 1400-12-08 11:04
به نقل از Elyas Z:
اسپویل اسپویل اسپویل



وقت بخیر همگی، دیگه ازین کامل‌تر نمیشه از فیلم گفت، استاد عالی بود. بار احساسی این فیلم خیلی خیلی زیاده، من آدم احساسی نیستم ولی صحنه‌هایی که واقعا چشام خیس شد نجات ام‌جی توسط اندرو بود، چقد اون لحظه دردناک بود واسم وقتی اندرو نگاهش کرد و غم ازدست دادن گوئن واسش زنده شد، استاد خیلی جمله خوبی گفت((اندرو عاشق ترین پیتر بود))
تو لحظات آخر که تام تو فروشگاه تصمیم گرفت واقعا دوستاشو به خدا بسپاره هم خیلی غم‌انگیز بود، طلسم فراموشی رو درواقع
اینجور توصیف میکنم که پیتر تنها میشد، این بدترین درد برای شخصیت پیتر پارکره، اگه رابطه مارول و سونی پایدار باشه ما از صفر شروع کردن پیتر رو میبینیم، یعنی با یه حرکت دست نویسنده ها برای روایت آرک تازه برای پیتر باز شده از یه طرفم پیتر از تکنولوژی استارک جدا شد این یعنی ازین به بعد یه مردعنکبوتی کاملا وفادار میبینیم...
(خارج از بحث عنکبوتی، حضور انفجاری و طوفانی چارلی کاکس دوست‌داشتنی با کت و شلوار، عصا و عینک معروف، و جوری عوامل هماهنگ کردن که همزمان از طرف دیگه تو سریال هاکای از کینگ پین بزرگ با همون فیگور خاص بازی وینسنت دن‌افریو رونمایی شد)
no way home اوج احترام و وفاداری به هوادار بود و یک رابطه پایدار و دوطرفه بین هوادار و عوامل سازنده ساخت...


بنظر من سکانس کمک اندرو به ام جی خیلی قشنگ بود...ولی بنظرم غمگین ترین و دردناک ترین سکانس برا پیتر زمان مرگ می بود =(
نقل قول کردن
raya1979
+1 #62 raya1979 1400-12-23 00:54
سلام به همه...فکر کردم اینجا زیر پست نقد اسپایدرمن به قلم استاد ترابی که همه مون رو دور هم جمع کرده، بهترین جا برای گفتن این حرفه! پس ببخشید اگه چندان به تیتر مربوط نیست
مدتیه که توی سایت های مرتبط با کمیک و فیلم و سریال فعالم و سالهاست که دارم با فیلم های کمیک بوکی و ابرقهرمانی زندگی میکنم
عجیبه برام که چقدر سایت های همسایه در قبال داستان های کمیک کم لطفی میکنن! به شاهکاری مثل اند گیم میگن آش_غال و به حماسه ی نو وی هوم میگن چرت و پرت!
آدم میمونه چی بگه! چی باعث میشه این حجم از زیبایی و حماسه رو ببینن و اینطور بگن!اصلا نقد های طرفدارانی مثل من به کنار، واقعا این همه رشد و جذابیت فنی و بصری رو نمیبینن؟! حتی نقدهای رسمی این سایت ها هم پر از نامردی در حق این دنیای بی نظیره!
انگار حساسیت دارن به برچسب ابرقهرمانی! هر فیلمی که اسم ابرقهرمانی رو یدک بکشه تبدیل میشه به یه فیلم یک بار مصرف در نظر اونها! و بدی ماجرا اینجاست که تو نمیتونی حتی دفاع کنی چون خراب میشن سرت!
شاید به همین خاطره که اسپایدی همیشه بالاتر و بهتر از اونها بوده، مهربون تر، صمیمی تر، منصف تر... چیزایی که توی بقیه ی اون سایت های همسایه نیست
بودن توی جمع کسایی که با افسانه ها و رویاهای کمیکی رشد کردن و مثل من بزرگ شدن لذت بخشه... برای مایی که از بچگی کم کم کمیک خوندیم و بعد با دنیای سینمایی، جدی تر شخصیت های مورد علاقه مون رو دنبال کردیم ، جمع بچه های اسپایدی غنیمته
وقتی بی انصافی بقیه سایت ها رو میبینم دلم میخواد به برو بچه های سایت اسپایدی بگم: دست مریزاد رفقا! ممنون که انقدر خوبید...خداقوت به همتون
نقل قول کردن
mtm
#63 mtm 1400-12-23 00:59
به نقل از raya1979:
سلام به همه...فکر کردم اینجا زیر پست اسپایدرمن که همه مون رو دور هم جمع کرده، بهترین جا برای گفتن این حرفه! پس ببخشید اگه چندان به تیتر مربوط نیست
مدتیه که توی سایت های مرتبط با کمیک و فیلم و سریال فعالم و سالهاست که دارم با فیلم های کمیک بوکی و ابرقهرمانی زندگی میکنم
عجیبه برام که چقدر سایت های همسایه در قبال داستان های کمیک کم لطفی میکنن! به شاهکاری مثل اند گیم میگن آش_غال و به حماسه ی نو وی هوم میگن چرت و پرت!
آدم میمونه چی بگه! چی باعث میشه این حجم از زیبایی و حماسه رو ببینن و اینطور بگن!اصلا نقد های طرفدارانی مثل من به کنار، واقعا این همه رشد و جذابیت فنی و بصری رو نمیبینن؟! حتی نقدهای رسمی این سایت ها هم پر از نامردی در حق این دنیای بی نظیره!
انگار حساسیت دارن به برچسب ابرقهرمانی! هر فیلمی که اسم ابرقهرمانی رو یدک بکشه تبدیل میشه به یه فیلم یک بار مصرف در نظر اونها! و بدی ماجرا اینجاست که تو نمیتونی حتی دفاع کنی چون خراب میشن سرت!
شاید به همین خاطره که اسپایدی همیشه بالاتر و بهتر از اونها بوده، مهربون تر، صمیمی تر، منصف تر... چیزایی که توی بقیه ی اون سایت های همسایه نیست
بودن توی جمع کسایی که با افسانه ها و رویاهای کمیکی رشد کردن و مثل من بزرگ شدن لذت بخشه... برای مایی که از بچگی کم کم کمیک خوندیم و بعد با دنیای سینمایی، جدی تر شخصیت های مورد علاقه مون رو دنبال کردیم ، جمع بچه های اسپایدی غنیمته
وقتی بی انصافی بقیه سایت ها رو میبینم دلم میخواد به برو بچه های سایت اسپایدی بگم: دست مریزاد رفقا! ممنون که انقدر خوبید...خداقوت به همتون

دم شما گرم. اینجا سایت عاشقاست.کسایی که به چیزایی علاقه دارند که شاید برای خیلی ها مسخره و بچگانه باشه و ما همدیگرو داریم و برامون‌مهم‌نیس بقیه چی میگن چون‌حق با ماست
نقل قول کردن
amin Hajati
#64 amin Hajati 1400-12-23 10:38
به نقل از mtm:

دم شما گرم. اینجا سایت عاشقاست.کسایی که به چیزایی علاقه دارند که شاید برای خیلی ها مسخره و بچگانه باشه و ما همدیگرو داریم و برامون‌مهم‌نیس بقیه چی میگن چون‌حق با ماست

آقای ترابی شما واقعا حق پدری به گردن تمام اعضای سایت دارین و اگه کسی سوالی داشته باشه که ممکنه احمقانه باشه(مثل بیشتر سوال های من :lol: ) ولی باز شما به همه ی سوال ها عالی جواب میدین و با مقاله هایی که مینویسین چشم ها را بیشتر به دنیای کمیک باز میکنین.
سپاس بابت وجودتونم در سایت امیدوارم سایه تون هیچوقت از بالای سایت نره و پیش ما بمونین.
نقل قول کردن
AS-Spider
#65 AS-Spider 1400-12-23 13:25
به نقل از raya1979:
سلام به همه...فکر کردم اینجا زیر پست اسپایدرمن که همه مون رو دور هم جمع کرده، بهترین جا برای گفتن این حرفه! پس ببخشید اگه چندان به تیتر مربوط نیست
مدتیه که توی سایت های مرتبط با کمیک و فیلم و سریال فعالم و سالهاست که دارم با فیلم های کمیک بوکی و ابرقهرمانی زندگی میکنم
عجیبه برام که چقدر سایت های همسایه در قبال داستان های کمیک کم لطفی میکنن! به شاهکاری مثل اند گیم میگن آش_غال و به حماسه ی نو وی هوم میگن چرت و پرت!
آدم میمونه چی بگه! چی باعث میشه این حجم از زیبایی و حماسه رو ببینن و اینطور بگن!اصلا نقد های طرفدارانی مثل من به کنار، واقعا این همه رشد و جذابیت فنی و بصری رو نمیبینن؟! حتی نقدهای رسمی این سایت ها هم پر از نامردی در حق این دنیای بی نظیره!
انگار حساسیت دارن به برچسب ابرقهرمانی! هر فیلمی که اسم ابرقهرمانی رو یدک بکشه تبدیل میشه به یه فیلم یک بار مصرف در نظر اونها! و بدی ماجرا اینجاست که تو نمیتونی حتی دفاع کنی چون خراب میشن سرت!
شاید به همین خاطره که اسپایدی همیشه بالاتر و بهتر از اونها بوده، مهربون تر، صمیمی تر، منصف تر... چیزایی که توی بقیه ی اون سایت های همسایه نیست
بودن توی جمع کسایی که با افسانه ها و رویاهای کمیکی رشد کردن و مثل من بزرگ شدن لذت بخشه... برای مایی که از بچگی کم کم کمیک خوندیم و بعد با دنیای سینمایی، جدی تر شخصیت های مورد علاقه مون رو دنبال کردیم ، جمع بچه های اسپایدی غنیمته
وقتی بی انصافی بقیه سایت ها رو میبینم دلم میخواد به برو بچه های سایت اسپایدی بگم: دست مریزاد رفقا! ممنون که انقدر خوبید...خداقوت به همتون

هرکسی نمیتونه ارزش هر چیزی رو بفهمه.در نظر بعضیا کمیک و فیلم ابرقهرمانی و اینا خیلی سطح پایین در نظر گرفته میشه در صورتی که اینا نمیدونن چقدر برای یک فیلم ابرقهرمانی از خیلی از فیلمای دیگه بیشتر زحمت کشیده میشه.شما فک کن کل احساسات و عواطف رو باید در یه جایی با پرده سبز و آبی بگذرونی.برای همینم بازیگرای نقش های ابرقهرمانی کار های سخت تری رو باید انجام بدن.
کمیک هم برای عاشقاس.اونایی که عشق تصاویر مصور از ابرقهرمانا و دشمناشون هستن و هرکسی هم نمیتونه ارزشش رو درک کنه.
توبی دلها در مصاحبه پشت صحنه مردعنکبوتی راهی به خانه نیست گفته بود "وقتی به من زنگ زدن (برای فیلم ) گفتم که بالاخره" و ببینید خود توبی بعد از 14 سال باز هم منتظر بود (عشق بازیگر مردعنکبوتی به فیلم های مردعنکبوتی)
و در نهایت یه عکس باحال :lol: :
uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
s.p.i
#66 s.p.i 1400-12-23 18:07
سلام
فقط ببخشید آقای ترابی یه چیزی به نظرتون قضیه درمان زیاد عجیب نبود چون دیده بودیم هر کدوم از خبیث ها قبل از بدست آوردن قدرتاشون مشکلاتی داشتن برای مثال الکترو یجورایی طرد شده بود و یا مرد شنی یه خلافکار بود و ... ولی انگار توی این فیلم میخاست بگه خبیث به خاطره قدرتشون بد شدن شاید من اشتباه میکنم
نظرتون چیه چون برام سئوال شده بود
نقل قول کردن
mtm
#67 mtm 1400-12-23 23:18
به نقل از s.p.i:
سلام
فقط ببخشید آقای ترابی یه چیزی به نظرتون قضیه درمان زیاد عجیب نبود چون دیده بودیم هر کدوم از خبیث ها قبل از بدست آوردن قدرتاشون مشکلاتی داشتن برای مثال الکترو یجورایی طرد شده بود و یا مرد شنی یه خلافکار بود و ... ولی انگار توی این فیلم میخاست بگه خبیث به خاطره قدرتشون بد شدن شاید من اشتباه میکنم
نظرتون چیه چون برام سئوال شده بود

نه عجیب نبود
نقل قول کردن
s.p.i
#68 s.p.i 1400-12-23 23:48
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
سلام
فقط ببخشید آقای ترابی یه چیزی به نظرتون قضیه درمان زیاد عجیب نبود چون دیده بودیم هر کدوم از خبیث ها قبل از بدست آوردن قدرتاشون مشکلاتی داشتن برای مثال الکترو یجورایی طرد شده بود و یا مرد شنی یه خلافکار بود و ... ولی انگار توی این فیلم میخاست بگه خبیث به خاطره قدرتشون بد شدن شاید من اشتباه میکنم
نظرتون چیه چون برام سئوال شده بود

نه عجیب نبود


خیلی ممنون :-)
نقل قول کردن
Rastin_32
#69 Rastin_32 1400-12-26 23:19
سلام و ممنون از نقد عالیتون
الان یکی از دوستام نقد زومجی رو فرستاد و خیلی الکی به فیلم ایراد گرفتن و الکی فیلم رو کوبیدن خواستم بگم ببینید برای چهارتا بازدید چه کار هایی که نمیکنن
نقل قول کردن
s.p.i
#70 s.p.i 1400-12-27 14:02
به نقل از Rastin_32:
سلام و ممنون از نقد عالیتون
الان یکی از دوستام نقد زومجی رو فرستاد و خیلی الکی به فیلم ایراد گرفتن و الکی فیلم رو کوبیدن خواستم بگم ببینید برای چهارتا بازدید چه کار هایی که نمیکنن


سلام بر شما یه چیزی بهتره اسم سایتی اینجا نبریم
نقدای زومجی و کاربرانشان زیاد جدی نگيريد زومجی کلا اینطوریه به فیلم های مرد عنکبوتی هوم کامینگ و فار فرام هوم این ایرادات گرفتن یا اون مقاله درخشانشون آیا جدایی مرد عنکبوتی به نفع صنعت است که یه پا خنده بود
کلا سایت زومجی چیزی از کمیک نمیدونه و اطلاعات در حد سگانه نولان و مرد عنکبوتی سم ریمی کلا بهتره اون سایت جدی نگیریم همین سایت خودمون نقداش از صد تا زومجی و سایت کمیک بوکی دیگه بهتره واقعا بدون تعارف واقعا
نقل قول کردن
AS-Spider
#71 AS-Spider 1400-12-29 14:15
به نقل از Rastin_32:
سلام و ممنون از نقد عالیتون
الان یکی از دوستام نقد زومجی رو فرستاد و خیلی الکی به فیلم ایراد گرفتن و الکی فیلم رو کوبیدن خواستم بگم ببینید برای چهارتا بازدید چه کار هایی که نمیکنن

دوست عزیز کلا به سایتای دیگه در حوزه کمیک بوک و فیلم و انیمیشنای مربوط بهش اهمیت نده، اینا خیلی دیگه هنر کرده باشن سگانه نولان،سگانه سم ریمی و بازیای بتمن رو انجام دادن.
پایتخت کمیک بوک فقط همینجاست
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #72 Cap-Spider Potter 1401-01-01 13:55
دیشب فیلم رو دیدم.
از سر لج این‌که سونی این‌مدت زیادی بدقلقی درآورد و هی انتشار بلوری رو مینداخت دورتر، نسخه‌ی سی گیگی remux رو گرفتم که حسابی داغ دلِ این‌مدتم با کیفیت اوریجینالِ فیلم تازه بشه !
فیلم در یه کلام خارق‌العاده و البته عمیقاً احساسی و پر از حس و حال تازه بود و یه شب اول عیدِ آبی‌رنگ و آسمانی رو واسم ساخت! درواقع یکی از خالص‌ترین عشق‌بازی‌های معنویِ سینمایی رو کنار این فیلمِ شدیداً نوستالژیک (برای تمام نسل‌ها!) تجربه کردم و به‌نظرم منحصربه‌فردترین فیلم ماروله (جالبه که که نقد آقای ترابی هم همچین حس و حالی داره و مسلماً منحصربه‌فردترین نقد ایشونم هست !) آخرین بار کنار Endgame این حس رو گرفتم. گفتنی‌هارو شما گفتید، فقط چیزی که میخوام بگم اینه که فایگی واقعاً شخص ریسک‌پذیریه ! اون ابله‌های به‌اصطلاح کارشناسِ سینمایی که بهش میگفتن عادت داری روی یه لاین محافظت‌شده حرکت کنی و از ریسک و خطر دور بمونی الان باید نامه‌ی عذرخواهی واسش بفرستن ! کلاً آثار مارول پر از پیچش‌های مخ‌بترکون و ریسک‌های فک‌انداز هستن ! اون از Civil War که توش فایگی اومد همه‌ی قهرمان‌هارو انداخت به جون هم !! اونم از IW که زد نصف کاراکترهای اصلی و فرعی رسماً کشت !!! اینم از NWH که به اندازه‌ی 3 فیلم ایده‌های عجیب و جدید توی خودش داشت !! برگردوندن اسپایدی‌های قدیمی و ویلن‌ها و ارتباط‌دادن‌شون به مولتیورس ؟! بابا این دیگه تهشه ! وقتی فیلم رو می‌دیدم، اون‌جایی که ویلن‌های مردعنکبوتی یکی‌یکی رو میشدن، یه لحظه چشمام رو بستم و با خودم گفتم این همون لحظه‌ایه که تمام عمر برای ما کمیک‌دوستان چیزی بیشتر از یه رویای خیالی نبود ! واقعاً با یه اثر fan service طرفیم ! راستی فیلم از نظر camera work هم روانی‌ـه و زاویه‌های دوربین شگفت‌انگیزه ! اصلاً مابقی فیلم به کنار، همون چند دقیقه‌ی اول که یه‌جور فضای بحرانی و ریتم تند داره، توی حرکات و زاویه‌های دوربین و استفاده از نورپردازی جای حرفی باقی نمیذاره. نمی‌دونم من اشتباه کردم یا واقعاً اون صحنه‌ی دو سه دقیقه‌ای توی خونه one-shot بود؟ اگرم نبود کات‌های خیلی سریع و جزئی‌ای داشت و به‌خاطر همینم حس به‌هم‌ریختگی شرایط رو خیلی عمیق‌تر القا می‌کرد. تام هالند هم که طبعاً ستاره‌ی فیلمه و بازیگری‌ش فوق‌العاده بود. این پسر بازم ثابت کرد فایگی توی انتخابش اشتباه نمی‌کنه! مرسی از نقد و بررسی زیبا و قلبی آقای ترابی، این نقد یه‌چیز دیگه بود.
خلاصه که شب اول عید ماهم این‌جوری گذشت ..
نقل قول کردن
mmd Parker
#73 mmd Parker 1401-01-02 14:54
طبق نظرات دوستان ، اولین متنی بود که باهاش گریه کردم
شاید اگر رسمی تر و مقاله ای تر مینوشتید این حس بهم دست نمیداد ولی به قول دوستان چون دل نوشته بود حسابی منو به هق هق انداخت و دلم خواست که برم باز این فیلمو تماشا کنم :cry:
دست خوش استاد !
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#74 Armin_Marvel 1401-01-28 13:27
به نقل از mtm:
به نقل از SPIDER CARZY:
راستی استاد شما امیدوار هستید به ساخت مردعنکبوتی شگفت انگیز ۳ ؟

بله الان دیگه خیلی امیدوارم

منم خیلی امیدوارم چون هم ممکنه ونوم بره تو دنیای اندرو گارفیلد ( وقتی فالکون میره تو دنیای موربیوس پس لابد ونوم هم که هم قدرت سفر تو مولتی ورس و موضوع گند کاری دکتر استرنج و پیتر شاید بتونه بره ) و خب قبل از ریبوت جدیدی که تام هالند میخواست بیاد شایعاتی بود برای شگفت انگیز ۳ که توش قرار بود ونوم بیاد و حتی کلی فن پوستر و کلی عکس های طرفداری از اندروی سیمبیوتی ساختن.
ممنونم از مارول من وقتی بچه بودم ( تقریبا ۴ سالم بود ) فیلم های اندرو و توبی رو میدیدم و با خودم میگفتم چی میشه اینا یه روزی همدیگه رو ببینن. اصلا وقتی همدیگه رو می بینن چه احساسی دارن. و مارول تو ۱۱ سالیگیم این جواب رو تو نو وی هوم بهم داد و ازش ممنونم.
فیلم راهی به خانه نیست بهترین فیلم تاریخ مردعنکبوتی بود به نظر من واقعا من نمیدونم چی کار کردن فیلم شلوغ پلوغ نشد.و پایان خیلییییی احساسی داشت و من فکر میکردم دیگه این آخرین حضور مردعنکبوتی تو MCU هستش ولی وقتی خبر نسخه دیگه تایید شد خیلی خوشحال شدم ولی نمیدونم چطوری میخواد مارول زندگی پیتر رو تو MCU ادامه بده چون الان هیچکسسسسس پیتر رو نمیشناسه و نمیدونم میخواد چه غلطی بکنه.
در آخر ممنون از شما استاد از مقاله‌ی خوبتون و ممنون از مارول و سونی
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#75 Armin_Marvel 1401-01-28 13:29
به نقل از AS-Spider:
به نقل از Rastin_32:
سلام و ممنون از نقد عالیتون
الان یکی از دوستام نقد زومجی رو فرستاد و خیلی الکی به فیلم ایراد گرفتن و الکی فیلم رو کوبیدن خواستم بگم ببینید برای چهارتا بازدید چه کار هایی که نمیکنن

دوست عزیز کلا به سایتای دیگه در حوزه کمیک بوک و فیلم و انیمیشنای مربوط بهش اهمیت نده، اینا خیلی دیگه هنر کرده باشن سگانه نولان،سگانه سم ریمی و بازیای بتمن رو انجام دادن.
پایتخت کمیک بوک فقط همینجاست

خیلی حق گفتی داش
نقل قول کردن
s.p.i
#76 s.p.i 1401-03-14 01:27
راستی بعد از اینکه چند بار فیلمو دیدم چیزی که واقعا دوستش داشتم این بود که فیلم اون فضای صمیمی خودشو داشت یعنی فیلم بزرگ و شلوغ بود ولی فیلم اون صمیمی و تعامل بین کارکتر ها داشت
دوست دارم باز هم سه پیتر پارکر باهم ببینم ولی خب به شرطی که داستان خوبی وجود داشته باشه ایشالله وارثان
نقل قول کردن
pr_cold99
#77 pr_cold99 1401-04-14 23:19
ببخشید یه سری سوال بعد از دیدن فیلم برام پیش اومده حقیقتش خیلی گیج شدم
الان یعنی پیتر تام عمو بن داره یا نه؟چون چند تا سناریو دارم که بازم برام سوالای دیگه ای ایجاد میکنه:
اولی اینکه یا عمویی نداشته و مسئولیت پذیریش رو از مِی یاد میگیره ولی اینجا تناقض داره با دو فیلم قبلی که همش احساس مسئولیت میکرد
دومی هم اینکه عمو بن داشته ولی اینجا تو فیلم سوم مسئولیت کمک کردن به گابلین و بقیه رو برعهده نمیگیره؟؟
سومین سناریوی من اینه که عمو بن داره و صرفا مِی میاد جمله عمو بن رو یاداوری میکنه به پیتر
اینجاشو من گیج شدم خیلی ممنون میشم یکی بهم کمک کنه!!
نقل قول کردن
mtm
#78 mtm 1401-04-15 07:47
به نقل از pr_cold99:
ببخشید یه سری سوال بعد از دیدن فیلم برام پیش اومده حقیقتش خیلی گیج شدم
الان یعنی پیتر تام عمو بن داره یا نه؟چون چند تا سناریو دارم که بازم برام سوالای دیگه ای ایجاد میکنه:
اولی اینکه یا عمویی نداشته و مسئولیت پذیریش رو از مِی یاد میگیره ولی اینجا تناقض داره با دو فیلم قبلی که همش احساس مسئولیت میکرد
دومی هم اینکه عمو بن داشته ولی اینجا تو فیلم سوم مسئولیت کمک کردن به گابلین و بقیه رو برعهده نمیگیره؟؟
سومین سناریوی من اینه که عمو بن داره و صرفا مِی میاد جمله عمو بن رو یاداوری میکنه به پیتر
اینجاشو من گیج شدم خیلی ممنون میشم یکی بهم کمک کنه!!

گیج شدن نداره. مارول فقط به صورت چند تا اشاره و ایستراگ به عمو بن در mcu اشاره کرده
قبلا تو یه مقاله اختصاصی به سناریوهای احتمالی اشاره کرده بودیم:
b2n.ir/e51335
نقل قول کردن
blaksummerz
#79 blaksummerz 1401-05-31 12:30
:cry:
واقعا نمیدونم چی بگم.از این نقد عالی که کل تنم رو مور مور کرد،یا از این فیلم لعنتی.
من نه نقد بلدم،نه سواد سینمایی دارم و نه اطلاعات.ولی هرکی که این فیلمو ببینه میفهمه که چقدر فیلم معرکه ایه.واقعا هوادارای اسپایدرمن رو روسفید کردن :cry:
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#80 Ksjfhdfhj 1402-05-18 10:28
شاهکار بود فیلم و از همه جذاب تر نقد عالی شما بود احساسی ،ملموس ، این فیلم واقعا نامه عاشقانه و نگین زیبایی در فیلم های کمیک بوکی پایان ضد کلیشه‌ای و مهمتر از همه وفاداری با مدرن سازی و فیلمنامه مناسب هست که این فیلم به چنین موفقیت بزرگی رسید جان واتس در کنار سم ریمی اقتباس عالی از مرد عنکبوتی کردن نقد استاد ترابی هم نشون میده این فیلم شاهکاره هست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45