10 شخصیت دنیای سینمایی مارول که بهتر از نسخه کمیک خود هستند

پگی کارتر

دنیای کمیک یا دنیای سینما ؟ مسئله این است !! در این مقاله ما به رابطه میان کمیک و سینما می پردازیم، و شخصیت هایی که از نسخه کمیکی خود سبقت می گیرند را معرفی می کنیم.

مقدمه : اجازه بدید یه چیز رو براتون روشن کنم ! دنیای کمیک همیشه هم برتر از عالم سینما نیست ! راستش درسته که دنیای کمیک به عنوان منبع اصلی آثار ابرقهرمانی استفاده میشه، ولی این دلیل محکمی برای برتری عالم کمیک و شخصیت هایش نسبت به سینما نیست ! هر وقت که یک فیلم کمیک بوکی جدید روانه پرده سینما ها می شود، طرفداران واقعی این عرصه با یکی سری معیار های خاص آن را مورد سنجش قرار می دهند. وفاداری به منبع (کمیک) و پایبندی به ذات واقعی شخصیت های داستان، اصلی ترین معیاری است که از طرف هواداران بررسی می شود. اما یک نکته ای این وسط هست، همانطور هم که در اول صحبتم متذکر شدم، کمیک همواره برتر از سینما نیست ! برای همین گاهی اوقات وفاداری بیش از حد یک کاراکتر به نسخه کمیکی اش موثر نیست ! در واقع، میان فیلم و کمیک همبستگی وجود داره. پس گاهی با تغییر یک سری ویژگی ها در دنیای سینما، دنیای کمیک هم تغییراتی کرده و در مقابل عالم سینما تاثیرپذیر می شود ! این یعنی گاهی دیده شده که عوامل سازنده کمیک برای بهتر شدن داستان از عالم سینما الهام گرفتند ! بنابراین گاهی شخصیت های سینمایی بهتر از ورژن کمیکی خود می شوند ! اگر فیلمی در ژانر ابرقهرمانی ساخته شود، باید این معیار ها در آن رعایت شود. حالا مثال میزنم، فیلم بت من علیه سوپرمن رو که یادتونه (مگه میشه این فیلم از یاد بره !) متاسفانه این فیلم به شخصیتی که ما از بت من سراغ داشتیم، گند زد ! هواداران واقعی دی سی از اینکه چرا بت من عین آب خوردن آدم می کشه، اذیت می شدند ! نسخه ای که فرنک میلر بزرگ از بت من خلق کرد خیلی با اون چیزی که در عالم سینمایی مشاهده کردیم، تفاوت داشت ! متاسفانه سوپرمن هم همینطور بود ! زمین تا آسمون فرق داشتند ! شخصیت پردازی سوپرمن در این فیلم کاملا اشتباهه ! شخصیتش دارای ارزش های اخلاقی نیست، بسیار خشنه، دارکه و از جهتی حتی با خلافکار ها کاری نداره ! خب چطور میشه با همچنین شخصیتی ارتباط برقرار کرد ! بر عکس سوپرمنی که کریستوفر ریو خیلی سال پیش بهمون نشون داد، بی نظیر بود و هنوزم که هنوزه بهترش نیومده !

البته همین مارول استودیو هم شخصیت های ضعیف تر از کمیک فراوان داشته ! مثال میزنم، من قبلا هم گفتم عاشق شخصیت اولتران هستم. در دنیای سینمایی هم به نظرم اصلا ضعیف نیست ! چند وقت پیش هم توی این مقاله درباره این شخصیت توضیح دادم. اما یقینا از ورژن کمیکی اش پایین تره ! خیلی هم پایین تره ! بنابراین شکست شخصیت سینمایی در مقابل کمیک فقط به فیلم های دی سی و وارنر محدود نمیشه !

گفتم که وفادارای به کمیک فقط مربوط به شخصیت ها نمیشه، الان یه مثال از فیلم های مرد عنکبوتی میزنم. توی سری سم ریمی ما با سرگذشت (Origin) پیتر پارکر رو به رو شدیم. بعد از سه قسمت که فیلم های مرد عنکبوتی ریبوت شد، سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز به کارگردانی مارک وب آغاز شد که باز هم سرگذشت مرد عنکبوتی رو روایت می کرد. باید بگم که سم ریمی تونست به شکلی حیرت انگیز و بی نقص اریجین مرد عنکبوتی رو نشون بده. این قضیه در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز1 هم خوب بود. اما در قسمت دوم همه چی خراب شد ! اریجین پیتر دستکاری شد و اینجا بود که دنیای سینما از کمیک فاصله گرفت و در نتیجه هواداران شروع به غر زدن کردند ! حق هم دارند. پیتر پارکر کاملا اتفاقی و در اثر یک حادثه دارای قدرت های فوق بشری میشه. اما قسمت دوم این سری گفت که همه اینا از قبل برنامه ریزی شده بوده ! توی همون فیلم باز تغییراتی بی دلیل و ضعیف در روند داستان به وجود آوردند. مثلا قاتل گوئن استیسی هری آزبورن بود ! این در حالی هست که در دنیای کمیک پدر او یعنی نورمن آزبورن گوئن رو میکشه ! به همین دلیله که میگم نباید بیخوی از دنیای کمیک دور شد و یه سری تغییرات بی بند و اساس در فیلم ایجاد کرد. اینجوری فقط به فیلم لطمه وارد میشه.

باید بگم شما هیچ استودیو فیلمسازی کمیکی پیدا نمی کنید که بتونه بهتر از MCU (دنیای سینمایی مارول) سطح شخصیت های سینما رو نسبت به کمیک ارتقا بده ! در دهه اخیر، مارول استودیو شخصیت های زیادی رو وارد فیلم ها و سریال هایش کرد، اکثر این شخصیت ها از آزمایش سربلند بیرون اومدند و سریع در دل مردم جای گرفتند ! مطمئن باشید پیش از این کاپیتان آمریکا و مرد آهنی هرگز تا این حد محبوب نشده بودند ! حالا در ادامه این مقاله، ما قصد داریم به 10 شخصیت از دنیای سینمایی مارول که از ورژن کمیکی خود پیشی می گیرند، اشاره داشته باشیم.

(برای این لیست از یکی از مقاله های سایت Screenrant و اطلاعات آن الهام گرفتم)

 

10- کیل گریو (Kilgrave)

کیل گریو 

کیل گریو یکی از شخصیت های خبیث سریال جسیکا جونز است. نقش او را دیوید تننت (David Tennant) بازی کرده. او شخصیتی مرموز با قدرت های بالا و ترسناکی هست و همین ازش ویلنی به ظاهر غیرقابل توقف میسازه. باید اعتراف کرد که یکی از بهترین شخصیت های خبیث در دنیای سریالی همین کیل گریو می باشد و مارول به خوبی تونسته از پس به تصویر کشیدن این کاراکتر بر بیاد. چالش هایی که ایجاد میکنه و خباثت های بی رحمانه ای که نشون میده سطح سریال رو هم بالا برده و خیلی ها رو به خودش جذب کرده. نسخه کمیک بوکی این شخصیت که معمولا خودش را مرد بنفش (Purple Man) می نامد، اصلی ترین دشمن جسیکا جونز می باشد. او توانایی این رو داره که ذهن اشخاص رو تحت کنترل خودش در بیاره ! اما هر کمیک فنی اینو میدونه که نسخه کمیکی این شخصیت در مقابل نسخه سینمایی لنگ میندازه ! کیل گریو در سینما شخصیت تاثیرگذار تر و عمیق تری هم داره. همچنین اینکه این شخصیت در MCU گذشته ای ((Back Story با چاشنی سمپاتیکی بیشتری داشته است !!

 

9- پگی کارتر (Peggy Carter)

پگی کارتر 

بعضی از شخصیت ها از نسخه کمیکی خود بهتر می شوند و بدین ترتیب محبوبیت اون شخصیت هم بیشتر می شود. اما بعضی هستند که اصلا شناخته شده نیستند و بعد از ظاهر شدن در سینما دیده می شوند ! بیاین برگردیم به سال 2011 و زمانی که فیلم کاپیتان آمریکا : نخستین انتقام جو اکران شد. این فیلم واقعا عالی بود و جز Top 10 مورد علاقه من بین فیلم های دنیای سینمایی ماروله. پگی کارتر (با بازی هایلی اتول) برای اولین بار در این فیلم بود که وارد جریان آثار سینمایی مارول شد. در حقیقت، نسخه کمیک بوکی او یک کاراکتر نه چندان قابل اهمیت بود. شخصیتی بود که گاهی در فلش بک ها ظاهر می شد و به اندازه نسخه سینمایی پررنگ دیده نمی شد. اما بازی کم نظیر اتول در این نقش موجب شد او محبوبیت زیادی به دست بیاره. پگی کارتر در سینما ماموری توانمنده و همچنین یکی از بنیان گذاران شیلد ( (S.H.I.E.L.Dمحسوب میشه. او یکی از مهم ترین شخصیت هایی است که MCU تا به حال معرفی کرده. به عبارتی دیگه این شخصیت زمانی شناخته شد که در دنیای سینمایی وارد شد.

 

8- لوک کیج (Luke Cage)

لوک کیج 

در دنیای کمیک گاهی شخصیت لوک کیج بیش از حد نادیده گرفته میشه ! به ویژه بعد از اینکه برایان مایکل بندیس این شخصیت رو تجدید کرد. ولی شما وقتی نسخه سینمایی این شخصیت را که مایک کولتر نقشش را بازی می کند، ببینید به سرعت مجذوبش می شود و به یکی از شخصیت های مورد علاقه شما تبدیل می شود ! لوک کیج سینمایی از همان ابتدا درخشان ظاهر شد. یه سری تفاوت هایی هم با نسخه کمیکی داره که اصلا سبب ضعف شخصیت او نمیشه. لوک کیج در سینما مثل برادر بزرگ اعضای تیم مدافعان هست و به عنوان قطب اخلاقی تیم ظاهر میشه. اون خودش رو پشت یه لباس یا ماسک یا حتی اسم مستعاری مثل پاور من مخفی نمیکنه، در عوض ذات واقعی لوک کیج رو نمایان میکنه.

 

7- مرد آهنی (Iron Man)

تونی استارک 

هواداران کمیک بوک همیشه عاشق شخصیت مرد آهنی هستند. قبل از سال 2008 و اکران اولین فیلم از روی مرد آهنی، او یک شخصیت درجه دو محسوب می شد. ولی امروزه مرد آهنی نه تنها یکی از قهرمان های برتر ماروله، بلکه جز محبوب ترین شخصیت های کمیک در سراسر جهان می باشد. اما یهو چه اتفاقی افتاد که به چنین محبوبیتی دست پیدا کرد ؟ پاسخ این سوال رابرت داونی جونیور است ! او باعث شد شخصیت مرد آهنی تکامل پیدا کنه و از ورژن کمیکی هم جلو بزنه ! البته یه وقت فکر نکنید که MCU پایه و اساس این شخصیت رو تغییر داده، نه ! او هنوز همون شخصیت درخشان، متکبر، میلیونر و نابغه ای رو داره که از دهه 60 میلادی داشته ! مارول استودیو اومد شخصیتش رو برجسته تر و پررنگ تر از قبل کرد ! شخصیتی که گاهی درست میگه، گاهی اشتباه میکنه و بعضی موقع ها هم قربانی ضعف های شخصیتی خودش میشه ! ولی چیزی که این وسط ثابته اینه که او همواره سعی در نجات دنیا داره ! دیگه اینکه این شخصیت از 2008 به اینور پیشرفت کرده ! رشد کرده، تغییراتی موثر داشته و تکامل پیدا کرده ! باید بگم که هرگز کسی تصور نمی کرد مرد آهنی تا این حد ترقی کنه !

 

6- استار لرد (Star Lord)

استار لرد 

یاد اولین باری که فیلم نگهبانان کهکشان رو دیدم، افتادم ! من عاشق قسمت اولش هستم، یه حس و حال تازه ای داشت و با بقیه فیلم های کمیک بوکی متفاوت بود. راستش فکر نکنم قبل از این فیلم عده زیادی حتی استار لرد رو میشناختند ! ولی به لطف بازی کریس پرت در این نقش، در حال حاضر استارلرد طرفداران بی شماری پیدا کرده است ! در واقع نسخه سینمایی این شخصیت بسیار دوست داشتنی و بامزه است. باید بگم که هیچ جای تعجبی نیست اگر در عرض چند دهه این شخصیت به اندازه هان سولو محبوب شود ! واقعیتش اینه که از زمانی که فیلم اول نگهبانان کهکشان بیرون اومد، نسخه کمیکی شخصیت استارلرد به سینمایی نزدیک تر شد و این جلوه ای از تاثیرپذیری کمیک مقابل سینماست.

 

5- ایگو (Ego)

ایگو 

نگهبانان کهکشان 2 یک ادامه موفق برای قسمت قبل به حساب میاد، اما با قاطعیت میگم که از نظر ویلن اختلاف چشمگیری میان دو قسمت دیده میشه ! ایگو یک ابر خبیث کم نظیر بود. راستش پیش از این، کسی باور نمی کرد که بشه شخصیت ایگو رو روی پرده سینما مشاهده کرد ! کی فکرشو می کرد یه سیاره رو به عنوان خبیث اصلی ببینیم ! اما مارول با ابتکار خود به بهترین نحو این شخصیت رو به تصویر کشید و یکی از برترین خبیث های آثار مارول رو به وجود اورد. بی انصافی است اگر از موفقیت ایگو حرف بزنیم و اسمی از کرت راسل نیاریم ! باید بگم که بازی شگفت انگیز او در این نقش سبب شد شخصیت ایگو تا این حد کاریزماتیک و عمیق شود ! عین روز روشنه که ایگو هزاران بار برتر از نسخه کمیکی خود می باشد.

 

4- لوکی (Loki)

لوکی 

لوکی همیشه یک ابر خبیث شگفت انگیز بوده و هست ! از فیلم ها و کمیک ها بگیر تا انیمیشن و حضورش در اساطیر باستانی ! این شخصیت همیشه خوش درخشیده ! اما یه چیز رو یادتون باشه، لوکی هرگز بهتر از زمانی که تام هیدلستون توانمند نقش او را در فیلم های مارول بازی کرده، نبوده و هرگز تا این حد مشهور و محبوب نشده است ! اما چه چیزی باعث شده لوکی تا این حد موفق ظاهر بشه، پاسخ در ذات این شخصیت نهفته ! لوکی علیرغم اینکه یک قاتل جمعی به حساب میاد، بسیار شخصیت دوست داشتنی داره ! ممکن نیست شما این شخصیت رو در فیلم های مارول ببینید ولی عاشقش نشوید ! در حقیقت شما حتی گاهی دوست دارید او را در قالب ی قهرمان ببینید. او همچنین بسیار باهوش و نیرنگ بازه. ولی لوکی خیلی بیشتر از این حرفاست ! به عبارتی او یک شخصیت تراژیکی با گذشته ای سوزناک داره ! این باعث میشه حتی اگر اهدافش رو قبول نداشته باشیم، با این حال بتونیم انگیزه هاش رو درک کنیم. لوکی در دنیای کمیک بسیار عالیه، ولی هیدلستون تعریف جدیدی از این شخصیت ارائه داد که سبب شد حتی از دنیای کمیک هم سبقت بگیره !

 

3- یاندو (Yondu)

یاندو 

واقعا کی فکرشو میکرد شخصیتی درجه سوم و با پوستی آبی رنگ بتونه تا این حد طرفدار پیدا میکنه ؟ تا همین چند سال پیش خیلی ها اصلا یاندو رو نمیشناختند ! ولی بعد از دو فیلم فوق العاده نگهبانان کهکشان، تحول پررنگی در این شخصیت ایجاد شد. مایکل روکر در هر دو قسمت، به عنوان شخصیت یاندو ظاهر شد و بازی بی نظیری ارائه داد. در حقیقت شخصیت یاندو در دنیای کمیک هواداران انگشت شماری داشت، ولی اون روحیه و شوخ طبعی او به همراه نیزه کوتاه و سوت زدن هایش باعث شد هرگز این شخصیت را از یاد نبردیم. مارول تنها در دو قسمت نگهبانان کهکشان تونست از ورژن بی رمق و ناشناخته او در کمیک، شخصیتی خلق کنه که باهاش خو بگیریم و با دیدن مرگش اشک بریزیم. اخیرا، پس موفقیت او در سینما، داستان های جدیدی از این شخصیت چاپ میشه که نمونه دیگری از تاثیرگذاری سینما بر دنیای کمیک می باشد.

 

2- کاپیتان آمریکا (Captain America)

کاپیتان آمریکا  

استیو راجرز یکی از قدیمی ترین و نمادینی ترین ابر قهرمانان دنیای ماروله. همچین اریجین شگفت انگیزی داره که سال هاست به عنوان سرگذشت او شناخته میشه. بنابراین حتی اگر بگم او در دنیای کمیک شخصیت "خوبی" هست در حقش ظلم کردم ! کاپیتان آمریکا از بهترین هاست و پیش از این هم بار ها در این باره بحث شده. اما همانطور که میدونید، مارول استودیو کارش ایجاد معجزه است ! هر چقدر هم که کاپیتان آمریکای کمیکی عالی باشه باز در حد نسخه او در MCU نمیرسه ! باید گفته کریس ایوانز برای این نقش زاده شده، طوری که خیلی از طرفداران این شخصیت نمیتونند جز او بازیگر دیگری رو به عنوان کاپیتان آمریکا تصور کنند ! یکی از نکات دیگه اینه که نسخه سینمایی او شخصیت عمیق تری داره و ارتباط باهاش راحت تر از نسخه کمیکی هست ! طی این هفت سالی که کاپیتان آمریکا وارد سینما شده، محبوبیت او هم چندین برابر از قبل شده. من خودم یکی از طرفدار های او هستم و باید بگم که واقعا خداحافظی با ایوانز در این نقش بسیار سخته !

 

1- ثانوس (Thanos)

ثانوس 

جنگ بی نهایت شاهکار مارول بود و ثانوس، بزرگترین شاهکار فیلم ! مارول خبیثی به ما تحویل داد که سال های سال آرزوی دیدنش رو داشتیم. همانطور که قبلا گفتم : "ثانوس شخصیتی هست که به فیلم گرما میده. ابر خبیثی چند لایه و عمیق با انگیزه های محسوس و باور پذیر ! کاراکتری کاملا تفکر برانگیز ! اهداف و نگرش او بی نظیره و همین باعث شده از نسخه کمیکی خودش سبقت بگیره ! این میتونه بارز ترین نکته درباره او باشه. شما وقتی پای این فیلم بشینید کم کم او را درک می کنید و باهاش همذات پنداری می کنید، حتی ممکنه گاهی باهاش هم عقیده شوید ! او یک هیولای بی رحم و خبیثه ؟ درست، اما به مرور میفهمید که چقدر کاراکتر عاطفی ای داره و میتونه با احساس باشه ! شما هیچ خبیثی پیدا نمی کنید که تا این حد هراسناک و با تفکر های خصمانه اما در شرایط خاص احساساتی و باعاطفه باشه !" ثانوس در دنیای کمیک شخصیت خوبیه، ولی یقینا ورژن سینمایی او از همه نظر کامل تر و بهتره !

 

نویسنده : محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

Copyright © 2017 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

برترین خبیثان فیلم های کمیک بوکی

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

10 ابر شرور نيرومند مارول

رتبه بندی سریال های مارول/نتفلیکس
20 ویلین برتر فیلم های کمیک بوکی مارول
رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)
                                           

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Tara
#1 Tara 1397-06-09 18:41
بله همونطور که همه میدونن اثر جدید و شاهکار مارول همچنان در تاپ لیست ها میتازد
تقریبا در هر مقاله بهترین های کمیک بوکی از این به بعد باید به اونجرز جنگ بینهایت بشه چون از هر نظر عالی بود
مقاله خوبی بود مرسی بابت نگارشش
نقل قول کردن
Galactus
#2 Galactus 1397-06-09 19:22
مقاله ی عالی بود میدونم مقاله ترجمه شدست ولی بین اریک کیل مانگر فیل کولسن بلک ماریا هیچ کدوم از نسخه ی کمیکی بهتر بودند
نقل قول کردن
kratos
#3 kratos 1397-06-09 19:23
رتبه مرد آهنی انقدر کم :o :o :o
نقل قول کردن
Hugh logan
#4 Hugh logan 1397-06-09 19:36
خیلی جالب بود. ولی کاش ولورینم بود.چون شما گفتی کی فکرشو میکرد یاندو این همه طرفدار پیداکنه.بعداز اکران سری فیلم هایx-men و ولورین عاشقان لوگان زیاد تر شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد حتی بیشتر از کمیک. البته واقعا هیو جکمن یک شاهکار برای این نقش بود و اون باعث شد لوگان عصبی خیلی محبوبیتش و سکانساش بهتر از کمیک باش. کی فکرشو میکرد شخصیتی که تو گروه ایکس کمتر از بقیه باش ولی محبوبیتش بیشتر از اونا باش. نقش بازیگر تو فیلم خیلی مهمه و هیو جکمن از پس این کار بر اومده چون عمیق تر از کمیک بازی کرده. من اصلا لوگانو قبول نداشتم در حالی که کمیکاشو دیده بودم و همش میگفتم این یارو همش عصبیه .به اسرار یکی از رفیقا اومدم یه قسمت ازش دیدم و واقعا عاشقش شدم. در مورد ثانوس باید بگم واقعا شاهکاره .اون از کمیک بی نهایت و خبیث بودنش اونم از اکران فیلمش .اون زمان که کمیک هاش اومد بیرون کی فکرشو میکرد حوادثش رو بتونن بطورفیلم سینمایی در بیارن.اون کهکشان اون عظمت واقعا محشره .هرچند تو کمیکم خیلی شناخته شده بود. ولی اثار سینمایی و بازیگران نقش بسیار مهمی تو ایجاد محبوبیت کاراکتر دارن و باعث میشه کاراکتر از نسخه کمیکش در سینما بهتر باش و همیشه تو یاد ها میمونن. ولی دلایل زیادی وجود داره که شخصیت ها کمیکی و سینمایی در چ مورد میتونن برتر باشن .ثانوس درسته خبیثه و بسیار بی رحمه ولی با اکران فیلم جنگ بی نهایت برتری رو تو دنیای سینما بیشتر از کمیکش احساس کرد. دمت گرم بابت مقاله که زحمت کشیدی باهاش حال کردم.
نقل قول کردن
mehran spidey
#5 mehran spidey 1397-06-09 19:49
خیلی ممنون آقای حیاتی ، راستش منتظر این مقاله تون بودم

با همه موارد موافقم به خصوص پگی کارتر و کاپیتان آمریکا ، این دو واقعا یک سر و گردن از نسخه ی کمیکی شون بالاتر هستند . ثانوس هم که بدون تعارف عالی بود تو دنیای سینمایی ، خیلی ها از جمله من از نسخه ی سینمایی ثانوس بیشتر از کمیک ها خوششون میاد ، به خصوص انگیزه اش که ملموس تر و قابل درک تر بود ....

خسته نباشید
نقل قول کردن
EmEmEss
#6 EmEmEss 1397-06-09 20:22
خسته نباشید مقاله خفنی بود ولی یه جورایی درمورد لوکی مخالفم با اینکه خیلی شخصیت دوست‌داشتنی داره توی دنیای سینمایی ولی به نظرم در حد لقب خدای شرارتش نیست و تو این مورد لوکی کمیکا پیشی میگیره :-)
نقل قول کردن
Galactus
#7 Galactus 1397-06-09 20:28
#4 اولا که مقاله درباره ی mcuه و دوما با اینکه عاشق هیو جکمنم و بعد از اسپایدرمن شخصیت محبوب منه ولی به نظرت لوگان سینما از دنیای کمیک بهتر بود؟ تازه قبل از فیلمای مردان ایکس هم ولورین محبوب ترین عضو مردان ایکس و یکی از برترین شخصیت های کمیک بود
نقل قول کردن
Hugh logan
#8 Hugh logan 1397-06-09 20:39
به نقل از Galactus:
#4 اولا که مقاله درباره ی mcuه و دوما با اینکه عاشق هیو جکمنم و بعد از اسپایدرمن شخصیت محبوب منه ولی به نظرت لوگان سینما از دنیای کمیک بهتر بود؟ تازه قبل از فیلمای مردان ایکس هم ولورین محبوب ترین عضو مردان ایکس و یکی از برترین شخصیت های کمیک بود

من دارم درمورد بهتر بودن و بیشتر شدن محبوبیت شخصیت حرف میزنم.من نمیگم که کمیک های لوگان محبوبیت و برتری نسبت به سینمایی نداشت ک من میگم سینماییش هم بی زحمت نبود که .خیلی از طرفدارا که میلشون به جستجو و تحقیق در مورد لوگان زیاد شده بود رو مدیون فیلماش میدونن و عاشقش شدن.
دوست عزیز من طبق شخصیت یاندو حرفم رو زدم که نویسنده عزیز گفته بود کی فکرشو میکرد تا این حد طرفدار پیدا کنه خوب منم گفتم لوگانم وقتی فیلم هاش ساخته شد طرفدار زیادی پیدا کرد و محبوبیتش دو چندان شد
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#9 Asgardian Warrior 1397-06-09 21:16
با همشون موافقم ولی اگر این مقاله top 20 بود بهتر نبود ؟
خیلی شخصیت های دیگه ای هم میتونستند توی لیست باشند.
درسته که از یه سایت دیگه هم کمک گرفتید ولی اگه خودتون هم به لیست اضافه میکردید بد نبود.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-06-09 21:30
وقتی برای اولین بار و بعد از اکران فیلم شاهکار Avengers: Infinity War منبع اقتباس‌ اون رو یعنی کمیک Infinity Gauntlet رو خوندم فهمیدم که MCU چه موهبتی برای ما مارول فن‌هاست...
اون کمیک راستش اصلا به دلم ننشست. توقع یه ویلن چندلایه با انگیزه‌هایی که فکر آدم رو درگیرش می‌کنه داشتم.
واقعا ثانوس MCU یه چیز دیگه بود...!
بعد از دوباره سر زبون‌ها افتادن ثانوس (قبل از اکران A:IW) و بعد از رویداد Secret Wars و آغاز دوره "تماما جدید و متفاوت" مارول کمیک‌های انصافا معرکه‌ای از ثانوس منتشر کرد.
یعنی انقدر فیلم‌ها روی کاراکترهای کمیک‌بوک تاثیرگذار هستن.
واقعا دم کوین فایگی و برادران روسو گرم که فیلم بد از کاراکتر تحویل نمیدن. حقیقتا که نعمت بزرگی برای اول کمیک فن‌ها و مارول فن‌ها هستن.

مرسی آقای حیاتی بابت مقاله.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1397-06-09 22:27
این مقاله رو مدتی بود قول نوشتنش رو داده بودم، الوعده وفا ! 8)

#4
ولورین هیو جکمن عالی بود، ولی این مقاله درباره شخصیت های MCU هست.

#5
دقیقا، ثانوس از هر نظر از نسخه کمیکی بهتره و بزرگترین برتریش انگیزه و هدفشه...

#9

نه! میخواستم مقاله بیشتر روی مهره های اصلی MCU تمرکز داشته باشه. راستی من دو سه گزینه رو خودم به مقاله اضافه کردم

#10 #1

آره ! منم وقتی داشتم مقاله رو مینوشتم، به گزینه اول که رسیدم گفتم ای خدا ! بازم رتبه اول به فیلم جنگ بی نهایت اختصاص داره..!
نقل قول کردن
alihdz
#12 alihdz 1397-06-10 00:07
وای عالی بود واقعا ممنون
از همون اول میدونستم رتبه یک کیه
یعنی قشنگ معلومه
و شخصیت های دیگه ای رو هم که در لیست نبودن به خاطر کم بودن محبوبیت سینماییشون نیس
به خاطر اینه که محبوبیت کمیکیشون خیلی بیش از حد زیاده :D
نقل قول کردن
Negin
#13 Negin 1397-06-10 01:03
به نقل از EmEmEss:
خسته نباشید مقاله خفنی بود ولی یه جورایی درمورد لوکی مخالفم با اینکه خیلی شخصیت دوست‌داشتنی داره توی دنیای سینمایی ولی به نظرم در حد لقب خدای شرارتش نیست و تو این مورد لوکی کمیکا پیشی میگیره :-)


به نظر من لوکی تا فیلم ثور ۲ خوب بود بعد از اون شخصیتش رو خراب کردن
مخصوصاً توی راگنگراک اونجایی که تور حقه ی لوکی رو فهمید اصلا قابل قبول نبود
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1397-06-10 02:35
#6, #13:

بنظرم لوکی MCU واقعا مناسب حال و هوای فیلم و در کل این فرنچایز بود.
درسته که توی دنیای کمیک از لحاظ قدرت فیزیکی حتی در حد ثور هم هست ولی اوکی MCU نیرنگ‌باز، سمپاتتیک و فوق‌العاده بود. (البته بازی تام هیدلستون هم بی‌تاثیر نیست. اون سکانس فیلم Avengers: Infinity War که خودش رو "اودین‌سان" خطاب می‌کرد انصافا خیلی سوزناک بود.)
توی راگناروک هم خیلی خوب ظاهر شد بنظرم و مرگ‌ش هم بدست ثانوس توی Avengers: Infinity War واقعا متاثر کننده و عمیق بود...
نقل قول کردن
Marc Spector
#15 Marc Spector 1397-06-10 05:39
خسته نباشید،عالی.
نقل قول کردن
Captain Amir 2
#16 Captain Amir 2 1397-06-10 11:23
مقاله بسار عالی بود خسته نباشید
فقط لازم به ذکره که کاپیتان تو دنیای کمیک از بزرگترین شخصیت های ماروله و تقریبا در همه رویداد های مهم مارول حضور داره ضمن این که مهمترین شخصیت دوران طلایی و از اولین کاراکتر های ماروله (همراه نیمور و هیومن تورچ اورجینال )
و این طبق مقاله شاهکار سایت ( صد شخصیت برتر مارول )
کپ در رتبه سوم قرار داره
همه اینا نشون دهنده اینه که کاپیتان در کمیک هم مثل سینما فوق العاده هست پس غیر از این مورد کاملا با لیست شما موافقم ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1397-06-10 13:36
مارول تو سینما خیلی رو شخصیت پردازی کارکترهاش اهمیت میده. حتی تو mcu بهترین طراحی ها رو برای کارکترها انجام میدن. نمونش همین مرد آهنی، تو کمیک ها زرهش مخصوصا اون زره کلاسیکش خیلی شبیه به یه لباس میمونه و همچنین چشماش از رو نقابش معلوم بود و البته اون راکتور آرک که خیلی مرد آهنی رو جذابتر میکنه.
ولی تو سینما داخل نقابش یه ابر رایانه گذاشته و راکتور آرک هم در همه حال معلومه و این خیلی این شخصیت رو جذاب تر از دنیای کمیکش کرد. خصوصیات اخلاقیش هم خیلی این کارکتر جذاب کرده. کسی که فکر میکنه همه ی کاراش درسته و یکمی هم مغروره.
#16
کاپیتان آمریکا قبل وارد شدنش به MCU محبوب بوده ولی قطعا به محبوبیت بعد حضورش تو سینما نبوده. خیلیا این کارکتر رو دوست دارن مخصوصا این که تو همه ی فیلما خوش درخشیده. مخصوصا سه فیلمی که ازش اکران شد. هر سه فیلمش بهترین بودن. یکی از دلایلش هم اینه که تو فیلماش کارکترهای مکمل خوبی حضور داشتن اونم تو هر سه فیلمش از خوب هاش بگیر تا شرورهاش. مخصوصا این که خیلیا میگن تو کمیک هاش گه گاهی شخصیتش خشک بود و نمیشد باهاش ارتباط برقرار کرد.

بنظرم ثانوس تو کمیک ها هم برترین ویلن اونجرز بود. ولی ارتقا انگیزه ها و خباثت هاش اونو برتر از کمیک هاش کرد.

تاپ لیست خیلی خوبی بود. با همشون موافقم.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#18 Cap-Spider Potter 1397-06-10 14:44
#17

مرسی، نظر خیلی خوبی بود.
ولی به نظرم دشمنی ثانوس توی کمیک به اونجرز محدود نمیشه، ثانوس دشمن کل یونیورس کمیکی ماروله !
من قبلا هم گفتم، به نظرم هیچ شخصیتی توی کمیک به اندازه الترون نتونسته اونجرز رو به زانو در بیاره !
الترون خبیث بزرگی توی کمیکه و درگیری اصلیش هم با اونجرزه
نقل قول کردن
The spider
#19 The spider 1397-06-10 15:16
رتبه بندی رو اصلا ازش نمیشه ایراد گرفت.مارول در MCU نشون داد که چقدر وجور یه شخصیت در یک فیلم میتونه خصوصیات اون شخصیت رو بهتر به نمایش بزاره و قطعا انتقام جویان توی MCU بهتر ا زنسخه کمیک هستن و یکی از اصلی ترین دلایل این تفاوت ها (ی خوب!) اینا که توی فیلم فضای بیشتری برای مانوور دادن روی یک شخصیت هست.
نقل قول کردن
solo
#20 solo 1397-06-10 17:22
مقاله ی عالی و معرکه ای بود.ولی اول عنوان رو دیدم نمیدونم چزا یاد کیل مانگر افتادم فکر کنم فکر کنم لیاقتش رو داشت که این مقاله باشه.
نقل قول کردن
Sandman
#21 Sandman 1397-06-11 14:48
سلام مقاله عالی بود ولی من با کیلگریو، یاندو و تانوس مخالفم، کلا تو کمیک ی شخصیت ترسناک تری داشتن مخصوصا کیلگریو، لوکی هم ززیاد خوشم نیماد تو کمیک احدافش خبیثانه تر بود.
بازم ممنون از مقاله خوبتون
نقل قول کردن
Kane.is.back
#22 Kane.is.back 1397-06-11 21:49
اما یه چیزی
تو mcu هیچی از قدرت های خود تانوس به جز قوی بودنش ندیدم
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#23 Nima.gharibloo 1397-06-12 16:12
جالبه؛ من حدود دو سه ماه پیش پیشنهاد نوشتن همچین مقاله ای رو توی بخش نظرات یه مقاله داده بودم ولی توجهی بهش نشد و الان نوشته شده
نقل قول کردن
mahan tkd
#24 mahan tkd 1397-06-13 22:48
واقعا من از شخصیت کیل گریو خوشم میاد و شاید بگم بهترین شخصیت خبیث رو از نظر من داره .. واقعا من از اول این سریال با این شخصیت به راحتی ارتباط عمیقی پیدا کردم ... البته پایان فیلم یکمی منو ناراحت کرد و دوست نداشتم که آخرش این طوری تموم بشه ولی شد ... من در سایت های که نگاه میکردم و برای دانلود این سریال اول نظرات رو خواندم و واقعا دل سرد شدم چون از هر ده نفر یک نفر نظر مثبتی داشت ... به هر حال این سریال با این شخصیت خویش همه رو مجزور خودش کرد ... :sigh:
نقل قول کردن
mahan tkd
#25 mahan tkd 1397-06-13 23:06
واقعا لحظه ی مرگ کیل گریو به لحظه ی مرگ لوکی شباهت نداشت ؟
من همون قدر که لوکی توسط تانوس و همون قدری که کیل گریو
توسط جسیکا کشته شد ناراحت شدم و منو خیلی ازیت کرد درست مثل خیلی از شماها ...
و این تماما برمیگرده به ارجین و شخصیت پردازی اون ها در فیلم و سریال هایی که درش نقش داشتن
من هم مثل خیلی های دیگه از این مقاله لذت بردم و همیشه منو نوع مقدمه و پایان مقاله ی شما منو حیرت آور می‌کنه مخصوصا کلمات ادبی که درش به کار میبرید
.
.
.
اگه امکانش هست یه امیجی قلب به اموجی هاتون اضافه کنید
ممنون
نقل قول کردن
spidey force
#26 spidey force 1397-06-15 19:47
  • سلام اقای حیاتی.میتونید با ما برای سات مجله همکاری کنید؟(اگه بتونید برا هری پاتر مقاله بنویسید خیلی خوب میشه.)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#27 Cap-Spider Potter 1397-06-15 20:30
#26

یکم شفاف تر محتوای کار رو میگی ؟
نقل قول کردن
spidey force
#28 spidey force 1397-06-15 21:46
به نقل از Cap-Spider Potter:
#26

یکم شفاف تر محتوای کار رو میگی ؟

ما تو گروهمون(Epic comics)داریم یه مجله میسازیم.بخشی از این مجله مخصوص هری پاتره.عکس پروفایلتون هم نشون میده طرفدار هری پاترید...اگه بخواید میتونید مقاله ای بنویسید و با ما همکاری کنید.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#29 Cap-Spider Potter 1397-06-15 22:05
#28

ایمیل میزنم.
نقل قول کردن
iron_thor
#30 iron_thor 1397-09-05 15:35
10_(کیل گریو):خب اینو نمی شناسم
9_(پگی کارتر):خب اینو می شناسم ولی نسخه کمیکیشو نمی دونم چه فرقی می کنه.
8_(لوک کیج):خب اینو تا حدی می شناسم ولی من سریالای نتفلیس رو نمی بینم معلوم نیست واس چی دارم نظر می دم :o
7_(ایرون من):خب حالا شروع شد ایرون من مسو(mcu :lol)خیلی قوی تر باحال تر مسئولیت پذیرتر(نه شوخی کردم :lol: ) از نسخه ی کمیکشه و زرهاش خفن ترن .
6_(استار لرد):خب ولی من با کاری که تو جنگ ابدیت نمی بخشمش :sad:
5_(ایگو):واو عجب نقش خفنی داشت :roll: البته من فیلمو ندیدم :P
4_(لوکی):شاید من فقط لوکی رو وقتی که ضد قهرمان شده بود دیده باشم (یه تیکه هایی از ثور رگناروک و کل جنگ ابدیت رو دیدم چیکار کنم خوب :cry: ) ولی واقعا عالی بود .لوکی با چی می چسبه؟آفرین! تام هدیلسون :P
3_(یاندو):من خیلی ازش اطلاعات ندارم ولی یه تیکه ی کوتاه از نگهبانان کهکشان 2 رو دیدم خیلی شخصیت فان و بامزه ای بود.
2_(کاپیتان آمریکا)خب کریس واقعا کارشو فوق العاده انجام می ده(کریس نروووووووو :cry: )
1_(ثانوس)وای چقدر ثانوس توی کمیک مزخرف بود توی مسو(mcu :lol ) واقعا عالی کار شده دم مارول گرم :D
نقل قول کردن
old man omid
#31 old man omid 1397-09-05 22:58
عالی و خسته نباشید .
با همه موافقم ولی اخه لوکی سینمایی از کمیکیش بهتره؟
خداوکیلی؟
نقل قول کردن
best of the best
#32 best of the best 1397-09-06 04:32
به نقل از old man omid:
اخه لوکی سینمایی از کمیکیش بهتره؟
خداوکیلی؟

ای بابا بازم که تو همین جوری یه چیزی پروندی رفتی!
نویسنده دلیل اورد گفت بهتره
حالا تو میگی "خداوکیلی" بهتر نیست خب تو هم دلیل بیار دیگه
نقل قول کردن
marvel is best
#33 marvel is best 1398-04-29 23:29
بسیار بسیار بسیار مقاله عالی و بی نظیری بود واقعا از نویسنده این مقاله کمال تشکر رو دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45