نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

قبل از اینکه مقاله برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما را تقدیمتون کنم، با هم سری به نفس گیر ترین مبارزات اسپایدی در سگانه‌ی سم ریمی میزنیم؛ به هر حال این سگانه‌ی بزرگ، ارزش یک مقاله جدا رو داره...

مقدمه: خب چندی پیش بود که بالاخره پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان سرانجام دیزنی و سونی از توافق یکدیگر برای باقی‌ماندن اسپایدی در MCU خبر دادند. اتفاقی که باعث شد طلسم تکمیل شدن یک سگانه پس از سگانه‌ی سم ریمی بالاخره شکسته شود. این توافق یعنی کماکان می‌توانیم تا شاهد تعاملات جذاب اسپایدی با دیگر شخصیت‌های MCU باشیم. حال که قرار شده نسخه‌ی MCU از مارول هم دارای سگانه‌ی مخصوص خود شود تصمیم گرفتیم تا سری به سگانه‌ی قبلی این اثر یعنی تریلوژی شاهکار سم ریمی بزنیم. آثاری که در عین تمامی ویژگی‌های مثبت داستانی و پیام‌های گوناگونی که داشتند، برای مبارزات و اکشن‌های خاصشان در اذهان مخاطبین حک شدند. در این مقاله هم قصد داریم تا به 10 تا از تاثیرگذارترین مبارزات این سگانه بپردازیم و به مرور خاطرات خوبمان با این فیلم‌ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید...

مقالات زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت دوم + لینك دانلود

55 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

20 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

55 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت دوم

 

10- سرقت مرد شنی

 سرقت مرد شنی

در فیلم سوم این سگانه، اسپایدی تقریبا با دشمنان مختلفی دست و پنجه نرم کرده بود و آب‌دیده شده بود، اما با تمامی این تفاسیر او هنوز آمادگی مبارزه با مردی از جنس شن را نداشت، برای همین او اساسا نمی‌دانست که چگونه باید او را شکست دهد. پس از سرقت، مردشنی در تکاپو برای فرار از دست پلیس‌ها بود. وقتی کسی نتوانست با فیزیولوژی عجیب و غریب سندمن راه‌حلی رو اتخاذ کند، مردعنکبوتی دست به کار شد و وارد عمل شد. طی اون سکانس پر تلاطم اسپایدی از تخته چوب‌ها و وسایل شکسته بعنوان اسکیت استفاده کرد تا به سندمن نزدیک شود و به او ضربه‌ای وارد کند، اونجا بود که فهمید با یک سارق ساده دست و پنجه نرم نمی‌کند. پس از آن وقتی او فهمید که اوضاع چقدر داره خیط میشه، فقط به سمت پلیس‌ها و مردم عادی رفت تا از اون‌ها محافظت کنه. اما در هر حال، اون مبارزه‌ی همراه با نوعی ناآگاهی بسیار تاثیرگذار بود.

 

9- روکم‌کنی فلش!

 روکم‌کنی فلش!

خب ماجرا به اولین باری برمی‌گردد که پیتر متوجه قدرت‌های فوق بشری خود شد؛ زمانی که اون سوءتفاهم سر سینی غذا پیش اوند، فلش طبق روال همیشه به سمت پیتر رفت تا قلدری و خودنمایی بکنه و مثل همیشه پیتر بی‌ دست‌وپا رو قربانی این جلب‌توجه‌هایش کند. اما در این صحنه به‌یکباره پیتر همه را شگفت‌زده کرد. هنگامی که فلش به سمت پیتر رفت تا ترتیبشو بده، ما ناگهان شاهد انعطافات سریع و وارد آوردن ضربه‌ای کاری از سوی پیتر بودیم. جاخالی‌ها و ضربه‌ی نهایی پیتر به فلش به قدری سریع بود که نه ما، نه دانش‌آموزانی که شاهد این معرکه بودند و نه خود فلش بخت‌برگشته فرصت پردازش حرکاتی که می‌دیدیم رو نداشتیم. اما پس از اینکه کَل فلش خوابید و گوشه‌ای افتاد، واقعا هممون خیلی کیف کردیم به طوری که دوست داشتیم که یه عنکبوت هم بیاد و ما رو نیش بزنه!

 

8- عنکبوت انسانی در برابر بُن‌سا!

عنکبوت انسانی در برابر بُن‌سا!

در ابتدای اینکه پیتر قدرت‌های خود را به دست آورد تا زمانی که منجر به مرگ تاثیرگذار عمو بن شد، ما شاهد دقایق فوق‌العاده احساسی‌ای بودیم، پیتر دچار مشکلات احساسی و مادی شدیدی بود، از طرفی باید مشکلات اجاره و مسائل مالیش رو حل می‌کرد، از طرفی با یه قدرت‌های جدید و هضم‌نشده طرف بود و رابطش با ام‌جی رو هم از سوی دیگه داشت. او ابتدا مسیر غلطی رو برای استفاده از قدرتش پیش گرفت و سعی کرد در مسابقات بزن‌بزن شرکت کنه و پولشو از این راه تامین کنه. اما در مبارزه‌ای که او در این عرصه انجام داد، طی یکی از اون‌ها او با شخصیتی به نام «بُن سا مک گرا» با بازی کشتی‌کج‌کار معروف آقای رندی سویج مرحوم داخل قفس مبارزه کرد‌. اولش ضربات سختی رو از او دریافت کرد و حتی یک صندلی رو هم روش خرد کرد، اما پیتر با اتکا به قدرت عنکبوتیش روی دیوار جهید و با چند ضربه‌ی پیاپی پا تونست بن ساو رو از پا دربیاره.

 

7- مبارزه با گابلین جدید (هری آزبورن)

- مبارزه با گابلین جدید (هری آزبورن)

درست است که هری‌ای که ما در فیلم سم‌ریمی شاهدش بودیم هاب‌گابلین نبود و در واقع نسخه‌ی منحصربه‌فردی بود اما در هر حال او در فیلم سوم اسپایدرمن دردسر زیادی برای پیتر ایجاد کرد؛ او که به دنبال نوعی انتقام از پیتر بود طی تعقیب و گریزی که با او داشت قدرت‌های خود را روی او امتحان کرد. وقتی پیتر خود را پیدا کرد متوجه شد که می‌تواند هری را دست‌به‌سر کند؛ به این ترتیب که او هری را به کوچه‌پس‌کوچه‌های نیویورک کشاند و اونجا توانست با دستِ بازتری با او مقابله کند و با استفاده از تاراندازی‌ها و پرت‌کردن اجسام گوناگون به سمت هری و مختل‌کردن سلاح‌های این گابلین نوظهور، سرانجام توانست بر نبرد نفسگیری که بینشان در گرفته بود فائق آید.

 

6- مبارزه حین سرقت دکتر اختاپوس از بانک

مبارزه حین سرقت دکتر اختاپوس از بانک

یکی از نفس‌گیرترین و پرتعلیق‌ترین صحنات کل سگانه‌ی سم ریمی(در کنار صحنه‌ی دوراهی پیتر برای نجات ام‌جی یا کابین پر از انسان) صحنه‌ی کشمکش و مبارزه‌ی پیتر با دکتر اختاپوس در حین سرقت از بانک بود. در این صحنه اتو اکتاویوس در مواجهه با مرد عنکبوتی غافلگیر می‌شود و با هوشمندی از دست‌آویزی به‌نام زن عمو می برای کنترل و کنار زدن اسپایدی بهره برد. وقتی دکتر اختاپوس  برای مقابله با پیتر از بازوان غول‌پیکر خود استفاده کرد و اسپایدی را زیر خروارها آوار مدفون ساخت باز پیتر هر طور شده بیرون جهید و با استفاده از پرتابه‌هایی که دم دستش بود باز در کار اکتاویوس اختلال ایجاد کرد. اینجا بود که اکتاویوس از زن عمو می به عنوان گروگان استفاده کرد برای اینکه اسپایدی را دور نگه دارد طی او لحظات پر تعلیق او پس از اینکه جدالی نفسگیر روی دیوارهای ساختمان با اسپایدی داشت، زن عمو می را از آن بالا رها کرد و این چنین توانست از شر اسپایدی راحت شود و فلنگ رو ببندد! البته که پیتر موفق شد زن عموی عزیزش را نجان دهد اما به هر حال طی این چند دقیقه اتفاقات نفس‌گیری دامان‌گیر او و همچنین ما تماشاچیان شد.

 

5- نبرد با سیمبیوت!

 نبرد با سیمبیوت

خب متاسفانه ماهیت وجودی ونوم در فیلم سوم اسپایدرمن سم ریمی واقعا نابجا بود و به دلیل دخالت‌های مداوم سونی رخ داد؛ اما به هر حال این دلیلی بر عدم وجود هرگونه جذابیت در کنار حضور او نیست. پس از این که پیتر دریافت اصواتی که توسط سیمبیوت به او القا می‌شود آورنده‌ی ضعفی اجتناب‌ناپذیر برای او هستند و به همین دلیل با استفاده از لوله‌های مجاورش نوعی سد پیش‌ساخته حائل بین خودش و سیمبیوت همزیستش قرار داد و موفق شد با کشیدن آن جداسازی را انجام داده و بعد ادی براک ناخواسته یک بمب گابلینی را درون خود یافت و همین تیر خلاصی بود به پیکره‌ی این سیمبیوت در داستان اسپایدی.

 

4- تقابل نهایی با گرین‌گابلین

 تقابل نهایی با گرین‌گابلین

درسته که شاهکاری به اسم مردعنکبوتی۲ بعنوان برترین اثر کمیکی در ذهن خیلی‌هامون نقش بسته اما این دلیل نمیشه تا فیلم زیبای قبلی را فراموش کنیم؛ مردعنکبوتی۱، ضمن رسالت سختی که برای آغاز این تریلوژی بر گردن داشت، توانست به بهترین شکل به جوانب مختلفی از داستان اسپایدی بپردازد، از تقابل عشقی با هری گرفته تا ماجرای عمو بن و نورمن آزبورن، اما بی‌شک احساسی‌ترین تقابل فیلم نبرد انتهائی پیتر و نورمن است؛ می‌گویم پیتر و نورمن و نمی‌گویم اسپایدرمن و گرین‌گابلین، چرا که طی اون مبارزه بواسطه‌ی بمب‌های نورمن ماسک پیتر تقریبا از بین رفت و نیمی از صورت او مشخص شد و هویت او علنا برای نورمن آشکار گشت و از طرفی هم پیتر خشمگین توانست طی ضربات سنگینش علاوه‌بر خراب کردن یک دیوار روی سر نورمن ماسک او را هم از بین ببرد و هویتش را در یابد. درسته که نورمن از قبل می‌دونست هویت اسپایدی کیه، اما پیتر هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد پشت این ماسک وحشتناک چهره‌ی پدر مهربان بهترین دوستش باشد و همین برای وارد آمدن یک ضربه‌ی بزرگ روحی برای او کافی بود. او آرام‌آرام به سمت نورمن نیمه‌جان رفت و نورمن هم در این پلان‌سکانس با مظلوم‌نمایی خود پیتر را در متزلزل‌ترین حالتش قرار داد اما طی یک صحنه‌ی فوق‌تعلیق‌زا و یک ایستراِگ جذاب به‌ناگاه ما فهمیدیم نورمن در حال فیلم‌بازی‌کردن بوده و وقتی که او گلایدرش را از پشت برای کشتن پیتر به سمت او هدایت کرد، پیتر به‌ناگاه با استعانت از حس عنکبوتی‌اش با یک جهش جاخالی داد و نورمن با گلایدر خودش کشته شد و برای همیشه خفت.

 

3- کین‌خواهی از عمو بن در برابر مرد شنی

کین‌خواهی از عمو بن در برابر مرد شنی

اگر می‌خواهید بدانید یک تجلی ترسناک از اسپایدرمن چگونه است، حتما مجددا به سراغ دیدن فیلم اسپایدرمن۳ و نبرد نهایی او با مرد شنی بروید. او که به سلاح خطرناک و مخرب انتقام مجهز شده بود با خویی متفاوت(تاثیرگرفته از سیمبیوت) بازگشت و نبردی سنگین را با سندمن پشت سرگذاشت. در این نبرد تاثیرگذار که بین این دو در اعماق زمین و ایستگاه مترو در گرفت و تا فاضلاب‌ها امتداد یافت، اسپایدی نبردی خشن با سندمن را از سر گرفت و با اصابت سر مرد شنی به بدنه‌ی یک قطار در حال حرکت و نیز تلاش برای پرکردن فضا از آب برای حل کردن مرد شنی و کشتن! او مبادرت کرد.

 

2- نبرد قطار

نبرد قطار

بی‌شک زیباترین و ماندگارترین نبرد کل آثار سینمایی و تلویزیونی اسپایدی تا به امروز نبرد قطاری بود که بین او و دکتر اختاپوس در گرفت. اما اینجا که ما سر و کارمون با تاثیرگذارترین صحنات هست، به بعد از نبرد اشاره می‌کنیم؛ یعنی زمانی که دکتر اختاپوس با ایجاد خرابی ریل‌ها صحنه را ترک کرد و اسپایدی را با قطاری در حال حرکت به سوی مرگ تنها گذاشت. اینجا جایی بود که اسپایدی طی این صحنه‌ی تاثیرگذار و احساسی کل وجود و جون و توانش رو گذاشت تا از سقوط این قطار جلوگیری کنه و این هم به قیمت برملاشدن هویت مخفیش تموم شد که البته دیدیم که مردم قدرشناسی که جانشان توسط پیتر نجات پیدا کرده بود به او قول دادند که این راز رو نگه می‌دارند. در مجموع اسپایدی در این نبرد ضمن نجات جان مردم توانست درک بهتری از چگونگی کارکرد بازوان مکانیکی دکتر اختاپوس پیدا کند؛ اتفاقی که در ادامه کمک شایانی به وی نمود.

 

1- تباهی و نابودی یک رفاقت!

تباهی و نابودی یک رفاقت!

سرانجام به اثرگذارترین مبارزه‌ی این تریلوژی می‌رسیم؛ قبلش لازم می‌دانم نکته‌ای رو گوشزد کنم؛ ببینید وقتی صحبت از تاثیرگذارترین مبارزه می‌کنیم منظورمون فقط این نیست که کدام مبارزه پرزرق‌وبرق‌تر و یا محیرالعقول‌تر هست، بلکه گاها یک تراژدی یا یک آشفتگی احساسی یا ذهنی‌ست که بار دراماتیک و تاثیرگذاری را به یک مبارزه می‌دمد، مبارزه‌ای که اگر عوامل مذکور را از آن بگیریم، دیگر به یک مورد به‌خصوص بدل نمی‌شود، رو این حساب نباید از رتبه مبارزه‌ای مثل مبارزه‌ی قطار تعجب کنید، چرا که شاید این مبارزه در مجموع بهترین مبارزه اسپایدی در عالم سینما باشد(در مقاله بعدی بهش اشاره خواهم نمود)، اما وقتی پای تاثیرگذاریِ صرف وسط می‌آید ماجرا متفاوت خواهد بود. ماجرا برای رتبه‌ی اول لیست ما هم از همین قرار است؛ زمانی که پیتر برای کین‌خواهی از آنچه که برای مری‌ جین رقم خورد با خشم و هیاهوی بسیار شدیدی به سراغ هری رفت، آتش انتقام و کینه جلوی چشمان پیتر را گرفته بود و ماجرای متفاوتی را رقم زد. در ابتدای درگیری، هری تا حدودی توانست پیتر را مهار کند، اما پیتر که هیچ ملاحظه‌ای در کارش نبود ضربات بی‌حدوحصر خود را روانه‌ی هری کرد و آن‌جا بود که نهایتا هری هم وادار به استفاده از تجهیزات و جنگ‌افزار‌های خود شد و بمب‌های غیرمترقبه‌ی خود را به سوی پیتر پرتاب کرد، اما اینجا شالوده‌ای از سرعت عمل و حس عنکبوتی پیتر به دادش رسید و او توانست در کسری از ثانیه آن بمب‌ها را به سمت خود هری سوق دهد، اتفاقی که منجر به از بین رفتن نیمی از صورت هری شد. این نبرد، نبردی از جنس از هم گسیختن کامل یک رفاقت دیرینه بود و از این جهت در این جایگاه قرار میگیرد و می‌شود از آن بعنوان تاثیرگذرترین مبارزه‌ی سگانه‌ی سم ریمی برای مردعنکبوتی نام برد.

 

منبع: وب ‌سایت  CBR

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

شماره 14 از کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز ترجمه شد (اولین حضور گرین گابلین در دنیای کمیک)

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت دوم + لینك دانلود

55 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

20 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

55 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت دوم

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

«سام ریمی» بلاخره فیلم جدید مرد عنکبوتی را دید!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سام ریمی + لینك دانلود!

صحنه های حذف شده از فیلم "مرد عنکبوتی 2" + لینک دانلود!

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

تصاویر منتشر نشده از فیلم های "مرد عنكبوتی"!

بیوگرافی "توبی مگوایر" (TOBEY MAGUIRE)

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی

موزیک ویدئوهای زیبا از فیلم های مرد عنکبوتی! + لینک دانلود

بیوگرافی "كرستن دانست" (KIRSTEN DUNST)

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

نظر سم ریمی درباره فیلم جدید مرد عنکبوتی

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

صحنه های حذف شده از فیلم های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sUley
#1 sUley 1399-01-12 11:09
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1399-01-12 11:18
به نقل از sUley:
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)

اینکه وفادار تر بودن رو قبول ندارم. خب همه ما حس نوستالژیکی داریم به این فیلم ها ولی من وفاداری رو در انتقال کلمه به کلمه یا انتقال پانل به پانل به پرده سینما یا اشکال ظاهری نمیدونم
وفاداری در ذات و جوهره شخصیت ها مهمه و به نظر من mcu تا به حال به این ذات وفادار بوده چون به خوبی تونسته از یک طرف این ذات و جوهره و رو برای دنیای مدرن امروز حفظ کنه و از طرفی کاملا با طراوت و از نظر شکلی متفاوت با اثار قبلی به نظر بیاد
نقل قول کردن
spiderarian
#3 spiderarian 1399-01-12 11:34
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)

اینکه وفادار تر بودن رو قبول ندارم. خب همه ما حس نوستالژیکی داریم به این فیلم ها ولی من وفاداری رو در انتقال کلمه به کلمه یا انتقال پانل به پانل به پرده سینما یا اشکال ظاهری نمیدونم
وفاداری در ذات و جوهره شخصیت ها مهمه و به نظر من mcu تا به حال به این ذات وفادار بوده چون به خوبی تونسته از یک طرف این ذات و جوهره و رو برای دنیای مدرن امروز حفظ کنه و از طرفی کاملا با طراوت و از نظر شکلی متفاوت با اثار قبلی به نظر بیاد

ولی به نظر من سه گانه ی ریمی یه چیز دیگه بود و مرد عنکبوتی mcu اصلا به اون نمیرسه شاید یکی از دلایلش این باشه که تو mcu پیتر همیشه زیر سایه ی تونی مونده و زیاد هویتی از خودش نداره
نقل قول کردن
sUley
#4 sUley 1399-01-12 11:52
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)

اینکه وفادار تر بودن رو قبول ندارم. خب همه ما حس نوستالژیکی داریم به این فیلم ها ولی من وفاداری رو در انتقال کلمه به کلمه یا انتقال پانل به پانل به پرده سینما یا اشکال ظاهری نمیدونم
وفاداری در ذات و جوهره شخصیت ها مهمه و به نظر من mcu تا به حال به این ذات وفادار بوده چون به خوبی تونسته از یک طرف این ذات و جوهره و رو برای دنیای مدرن امروز حفظ کنه و از طرفی کاملا با طراوت و از نظر شکلی متفاوت با اثار قبلی به نظر بیاد


با توجه به این که شما استاد ما هستید... بله کاملا حق با شماست.. از اون جایی که من خیلی فیلم باز نیستم چندان از mcu خبر ندارم و نمی دونم اسپایدی دقیقا چطور نشون دادن( چون فقط home coming رو دیدم)
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-01-12 11:55
به نقل از spiderarian:
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)

اینکه وفادار تر بودن رو قبول ندارم. خب همه ما حس نوستالژیکی داریم به این فیلم ها ولی من وفاداری رو در انتقال کلمه به کلمه یا انتقال پانل به پانل به پرده سینما یا اشکال ظاهری نمیدونم
وفاداری در ذات و جوهره شخصیت ها مهمه و به نظر من mcu تا به حال به این ذات وفادار بوده چون به خوبی تونسته از یک طرف این ذات و جوهره و رو برای دنیای مدرن امروز حفظ کنه و از طرفی کاملا با طراوت و از نظر شکلی متفاوت با اثار قبلی به نظر بیاد

ولی به نظر من سه گانه ی ریمی یه چیز دیگه بود و مرد عنکبوتی mcu اصلا به اون نمیرسه شاید یکی از دلایلش این باشه که تو mcu پیتر همیشه زیر سایه ی تونی مونده و زیاد هویتی از خودش نداره

اصلا اینطور نیست. شما معلومه اصلا فیلم ها رو خوب ندیدی و خوب متوجه نشدی. تو فیلم بازگشت به خانه کل تم و پیام فیلم این بود که لباس از آدم یه قهرمان نمیسازه و همین بود که اسپایدرمن با همون لباس اولیه خودش و بدون تجهیزات تونی استارک تونست بر والچر غلبه پیدا کنه و خودش بود که خودش رو از زیر اوار ازاد کرد و ...
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-01-12 12:00
به نقل از sUley:
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)

اینکه وفادار تر بودن رو قبول ندارم. خب همه ما حس نوستالژیکی داریم به این فیلم ها ولی من وفاداری رو در انتقال کلمه به کلمه یا انتقال پانل به پانل به پرده سینما یا اشکال ظاهری نمیدونم
وفاداری در ذات و جوهره شخصیت ها مهمه و به نظر من mcu تا به حال به این ذات وفادار بوده چون به خوبی تونسته از یک طرف این ذات و جوهره و رو برای دنیای مدرن امروز حفظ کنه و از طرفی کاملا با طراوت و از نظر شکلی متفاوت با اثار قبلی به نظر بیاد


با توجه به این که شما استاد ما هستید... بله کاملا حق با شماست.. از اون جایی که من خیلی فیلم باز نیستم چندان از mcu خبر ندارم و نمی دونم اسپایدی دقیقا چطور نشون دادن( چون فقط home coming رو دیدم)

همه مهم تر اینه که فیلم های اسپایدرمن در mcu کاملا حال و هوای اون داستان های اولیه اسپایدرمن در دبیرستان رو تداعی میکنه و این از طریق تعامل موثر پیتر با شخصیت های مکمل برقرار میشه که در فیلم های قبلی فقط محدود به چند شخصیت محدود مثل هری ازبورن و ... بود. از همه مهم تر اینه که بعد از 6 فیلم با حضور اسپایدرمن تونستن یه چیز fresh ارایه بدن که کاملا با mcu جوره و در عین حال هویت خاص خودش رو هم داره و این واقعا درخشانه. نقطه قوت دیگه این فیلما اینه که دنیا سازی میکنند و البته زمینه سازی برای فیلم های بعد. همه اینا در حالی به دست میاد که کوچکترین اشاره ای به origin اسپایدرمن نمیشه و هیچ جای کار هم لنگ نمیزنه
نقل قول کردن
Amir78_King
#7 Amir78_King 1399-01-12 12:02
مقاله ی عالی ای بود
ای کاش میشد حافظه رو پاک کرد دوباره اینارو دید....
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-01-12 12:02
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)

اینکه وفادار تر بودن رو قبول ندارم. خب همه ما حس نوستالژیکی داریم به این فیلم ها ولی من وفاداری رو در انتقال کلمه به کلمه یا انتقال پانل به پانل به پرده سینما یا اشکال ظاهری نمیدونم
وفاداری در ذات و جوهره شخصیت ها مهمه و به نظر من mcu تا به حال به این ذات وفادار بوده چون به خوبی تونسته از یک طرف این ذات و جوهره و رو برای دنیای مدرن امروز حفظ کنه و از طرفی کاملا با طراوت و از نظر شکلی متفاوت با اثار قبلی به نظر بیاد


با توجه به این که شما استاد ما هستید... بله کاملا حق با شماست.. از اون جایی که من خیلی فیلم باز نیستم چندان از mcu خبر ندارم و نمی دونم اسپایدی دقیقا چطور نشون دادن( چون فقط home coming رو دیدم)

همه مهم تر اینه که فیلم های اسپایدرمن در mcu کاملا حال و هوای اون داستان های اولیه اسپایدرمن در دبیرستان رو تداعی میکنه و این از طریق تعامل موثر پیتر با شخصیت های مکمل برقرار میشه که در فیلم های قبلی فقط محدود به چند شخصیت محدود مثل هری ازبورن و ... بود. از همه مهم تر اینه که بعد از 6 فیلم با حضور اسپایدرمن تونستن یه چیز fresh ارایه بدن که کاملا با mcu جوره و در عین حال هویت خاص خودش رو هم داره و این واقعا درخشانه. نقطه قوت دیگه این فیلما اینه که دنیا سازی میکنند و البته زمینه سازی برای فیلم های بعد. همه اینا در حالی به دست میاد که کوچکترین اشاره ای به origin اسپایدرمن نمیشه و هیچ جای کار هم لنگ نمیزنه

ببینید یه نکته ای هست که نشان دهنده هوش مارول و کوین فایگیه
ما دو بار در سالهای نسبتا اخیر شاهد روایت اریجین اسپایدرمن بوده ایم
واقعا و واقعا دیدن سه باره این اریجین عقلانی نیست. بنابراین بهترین و نبوغ آساترین روش اینه که شما نحوه تبدیل شدن پیتر به صورت یک ابرقهرمان را در طول داستان نشون بدی و این همون کاریه که در دو فیلم اخیر انجام داده اند
واقعا شما دارید مسئولیت پذیر تر شدن پیتر رو میبینید. مخصوصا تو فار فرام هوم که پیتر در پایان داستان نسبت به قهرمان شدن مسئولیت پذیر تر شد
در هر حال بعد از اینهمه فیلم اسپایدرمن واقعا نمیشه انتظار داشت یه مدل بهش پرداخت. منم شخصا پیتر پارکر فیلم مرد عنکبوتی 2 دلخواه منه. کلا دهه 70 و 80 اسپایدرمن رو دوست دارم چون برای من اسپایدرمن یعنی دورانی که دانشجو بود
ولی خودخواهیه اگه بخوام فقط و فقط تو این دوران اونو ببینیم چون من دوست دارم.
بارها گفته ام .. رشد در حرکت است نه سکون
متاسفانه مشکل اکثر کسانی که تو ایران از این نسخه از پیتر ایراد میگیرن همینه
همش ذهنشون با فیلم های سم ریمی هستش
و چون این پیتر نوجوانه میگن فیلمای جدید بچه گانه است در حالی که از نظر من فار فرام هوم ترسناک ترین فیلم اسپایدرمنه
اتفاقا چندی پیش یه مقاله تو سایت cbr هم همینو میگفت
بخونید مقاله جالبیه: دور از خانه ترسناک ترین فیلم mcu است
www.cbr.com/.../
ولی من برای خودم قضیه رو حل کرده ام. میگم باید به ذات شخصیت وفادار باشن . حالا محیط پیرامونی و سن و سال و حال و هوا میتونه هر چیزی باشه
مهم اینه که این ذات دست نخورده بمونه و انصافا این پیتر پارکر ذاتش همونیه که باید باشه . حالا این وسط فرعیات مهم نیست چون اقتضای دوران ما هستند
یکی میگه چرا پیتر قبلا خودش با نخ و سوزن لباسش رو درست کرد ولی تو فار فرام هوم با دم و دستگاه تونی! این واقعا فرعیات هستش. شما تو سال 2019 هستش و باید با این مختصات فیلم بسازی و گرنه شخصیتت جوری میشه که مخاطب دیگه نمیتونه باهات ارتباط برقرار کنه
نقل قول کردن
sUley
#9 sUley 1399-01-12 12:08
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
به نقل از mtm:
به نقل از sUley:
فیلم های سم ریمی یه جادوی خاصی داشت... که هیچ کدوم از فیلم های اسپایدرمن امروز ندارن.. نمی دونم چرا...
انگار وفادارتر بودن( البته اگه قسمت سوم رو در نظر نگیریم)

اینکه وفادار تر بودن رو قبول ندارم. خب همه ما حس نوستالژیکی داریم به این فیلم ها ولی من وفاداری رو در انتقال کلمه به کلمه یا انتقال پانل به پانل به پرده سینما یا اشکال ظاهری نمیدونم
وفاداری در ذات و جوهره شخصیت ها مهمه و به نظر من mcu تا به حال به این ذات وفادار بوده چون به خوبی تونسته از یک طرف این ذات و جوهره و رو برای دنیای مدرن امروز حفظ کنه و از طرفی کاملا با طراوت و از نظر شکلی متفاوت با اثار قبلی به نظر بیاد


با توجه به این که شما استاد ما هستید... بله کاملا حق با شماست.. از اون جایی که من خیلی فیلم باز نیستم چندان از mcu خبر ندارم و نمی دونم اسپایدی دقیقا چطور نشون دادن( چون فقط home coming رو دیدم)

همه مهم تر اینه که فیلم های اسپایدرمن در mcu کاملا حال و هوای اون داستان های اولیه اسپایدرمن در دبیرستان رو تداعی میکنه و این از طریق تعامل موثر پیتر با شخصیت های مکمل برقرار میشه که در فیلم های قبلی فقط محدود به چند شخصیت محدود مثل هری ازبورن و ... بود. از همه مهم تر اینه که بعد از 6 فیلم با حضور اسپایدرمن تونستن یه چیز fresh ارایه بدن که کاملا با mcu جوره و در عین حال هویت خاص خودش رو هم داره و این واقعا درخشانه. نقطه قوت دیگه این فیلما اینه که دنیا سازی میکنند و البته زمینه سازی برای فیلم های بعد. همه اینا در حالی به دست میاد که کوچکترین اشاره ای به origin اسپایدرمن نمیشه و هیچ جای کار هم لنگ نمیزنه

ببینید یه نکته ای هست که نشان دهنده هوش مارول و کوین فایگیه
ما دو بار در سالهای نسبتا اخیر شاهد روایت اریجین اسپایدرمن بوده ایم
واقعا و واقعا دیدن سه باره این اریجین عقلانی نیست. بنابراین بهترین و نبوغ آساترین روش اینه که شما نحوه تبدیل شدن پیتر به صورت یک ابرقهرمان را در طول داستان نشون بدی و این همون کاریه که در دو فیلم اخیر انجام داده اند
واقعا شما دارید مسئولیت پذیر تر شدن پیتر رو میبینید. مخصوصا تو فار فرام هوم که پیتر در پایان داستان نسبت به قهرمان شدن مسئولیت پذیر تر شد
در هر حال بعد از اینهمه فیلم اسپایدرمن واقعا نمیشه انتظار داشت یه مدل بهش پرداخت. منم شخصا پیتر پارکر فیلم مرد عنکبوتی 2 دلخواه منه. کلا دهه 70 و 80 اسپایدرمن رو دوست دارم چون برای من اسپایدرمن یعنی دورانی که دانشجو بود
ولی خودخواهیه اگه بخوام فقط و فقط تو این دوران اونو ببینیم چون من دوست دارم.
بارها گفته ام .. رشد در حرکت است نه سکون
متاسفانه مشکل اکثر کسانی که تو ایران از این نسخه از پیتر ایراد میگیرن همینه
همش ذهنشون با فیلم های سم ریمی هستش
و چون این پیتر نوجوانه میگن فیلمای جدید بچه گانه است در حالی که از نظر من فار فرام هوم ترسناک ترین فیلم اسپایدرمنه
اتفاقا چندی پیش یه مقاله تو سایت cbr هم همینو میگفت
بخونید مقاله جالبیه: دور از خانه ترسناک ترین فیلم mcu است
www.cbr.com/.../
ولی من برای خودم قضیه رو حل کرده ام. میگم باید به ذات شخصیت وفادار باشن . حالا محیط پیرامونی و سن و سال و حال و هوا میتونه هر چیزی باشه
مهم اینه که این ذات دست نخورده بمونه و انصافا این پیتر پارکر ذاتش همونیه که باید باشه . حالا این وسط فرعیات مهم نیست چون اقتضای دوران ما هستند
یکی میگه چرا پیتر قبلا خودش با نخ و سوزن لباسش رو درست کرد ولی تو فار فرام هوم با دم و دستگاه تونی! این واقعا فرعیات هستش. شما تو سال 2019 هستش و باید با این مختصات فیلم بسازی و گرنه شخصیتت جوری میشه که مخاطب دیگه نمیتونه باهات ارتباط برقرار کنه




جناب آقای ترابی... حرف دل من رو زدید.. خدا می دونه وقتی سعی کردم همین مفهوم رو به دوستانم انتقال بدم چقدر ازشون فحش خوردم :lol:
(البته این اتفاق موقعی که سعی کردم راجب فیلم جوکر هم باهاشون بحث کنم برام افتاد.. خلاصه که از این تجربه های شیرین ! زیاد دارم)
نقل قول کردن
F_comic fan
#10 F_comic fan 1399-01-12 12:27
من به شخصه اون سکانس حمله گرین گابلین به میدان نیویورک تایمز را خیلی دوست دارم!
نقل قول کردن
saniel
#11 saniel 1399-01-12 14:34
#5:
در این که فیلم های mcuخوبن حرفی نیست ولی با کمال احترام من با شخصیت پیتر پارکر سم ریمی بیشتر ارتباط برقرار می کردم اتدرو گارفیلد هم خوب بود ولی ....تام هالند مردعنکبوتی خوبیه ولی پیتر پارکر جالبی نیست از نظر من
نقل قول کردن
Captain-spidey
#12 Captain-spidey 1399-01-12 14:36
مرسی اقای هنجنی ترجمه خیلی روون و راحت بود واجب شد برم یه بار دیگه سه گانه سم ریمی رو ببینم
نقل قول کردن
moali
#13 moali 1399-01-12 14:38
#۸:
دقیقا همینطوره؛ مهمترین نکته همین وفاداریه؛ به نبوغ‌آمیزبودن رهِ پیشگرفته‌ی مارول استودیو برای پرداخت و برداشت و لحن متفاوت از اسپایدی اشاره کردین و نکته‌ی مهم دیگری که مطرحه اینه که اگر توافق حضور اسپایدی در mcu ادامه داشته باشه، فرصت پرپتانسیل و جدید و بکری برای اسپایدی بوجود میاد که تا بحال در سینما شاهدش نبودیم، یعنی ما باتوجه به سن تام هالند و شرایط فعلی احتمالا همگام با فیلم‌های اختصاصی و یا شرکت در دیگر فیلم‌ها ما رشد پیتر را شاهد خواهیم بود. شایعه هم شده بود که قراره ۳تا سگانه از اسپایدرمن ساخته بشه و هر سگانه به دوره‌ای از زندگی پینر بپردازه که ما لااقل در این دوقسمت دیدیم این پروسه به بهترین شکل ممکن انجام شده. در واقع طبق این گمانه‌زنی، منطقا ما همان سیری که برای هری پاتر دیدیم رو برای پیتر خواهیم دید.
اتفاق جذاب ماجرا اینه که پیتر همین الآنش بهترین برداشت از شخصیت‌پردازی این پسر در دنیای کمیکه و تام هالند هم خیلی خوب با این نقش عجینه(ایشالا تو یه مقاله جدا به بهترین بودنش میپردازم) و تمام نکاتی که بالا گفتم بعلاوه تعاملاتی که او با دیگر قهرمانان مارول خواهد داشت پتانسیل‌هایی به این شخصیت میده که میشه اون رو دیگه دست‌نیافتنی قلمداد کرد.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-01-12 15:01
#11:
هر انسانی آزاده هر نظری داشته باشه. شما هم میتونی با یه چیزی حال کنی یا نکنی (قرار نیس همه با فلان چیز حال کنند) ولی بنده پیتر پارکر برایم مختصاتی داره و تعریف شده است. از نظر من این مختصات تنها در فیلم مرد عنکبوتی 3 و تا حدودی هم در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز نادیده گرفته شده و در تمام فیلم های دیگر رعایت شده است (مثلا من از این قضیه که پدر پیتر پارکر در سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز DNA خودش رو به اون عنکبوت ها وارد کرده بوده و همین باعث شده بوده پیتر ، مرد عنکبوتی بشه خیلی ناراحت شدم چون این با ذات پیتر پارکر که باید تصادفی مرد عنکبوتی بشه در تضاده و باعث میشه از اون حالت "عادی" بودن خارج بشه و تبدیل بشه به یک موردِ خاص و خاص بودن برای پیتر پارکر حکم مرگ رو داره چون دیگه ما "عادی" ها نمیتونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم )
آدمی هم نیستم که برخلاف فن های متعصب هر چیزی از روی شخصیت محبوبم ساخته بشه ازش تعریف کنم و بارها دیده اید که از انیمیشن ها، بازی ها ، کمیک ها و فیلم های مرد عنکبوتی که بنظرم به ذاتش وفادار نبودن انتقاد کرده ام.
در کل به نظرم خیلی از دوستان فقط یه سری حرف نادرست رو که از یه منبعی نامعتبر شنیده اند را تکرار میکنند بدون اینکه نسبت بهشون فکر کنند به خاطر همین هم است که یه عده معدودی بدون شناخت مناسب از پیتر پارکر و بدون درک از دنیای کمیک بوک های او ، صرفا چون سن بازیگران سری جدید پایین اومده فیلم های mcu رو میکوبن و میگن بچه گانه است. ولی حقیقت اینه که چون بازیگران ما سن پایین دارن دلیل بر بچه گانه بودن فیلم نیست! گفتم که در یکی از نظرات بالا که فیلم دور از خانه یکی از ترسناک ترین فیلم های کمیک بوکیه با فضایی کاملا بالغ و بزرگسالانه. پس بیایید به جای قرقره کردن حرف های یک سری آدم جاهل کمی نسبت به نظرات مون فکر کنیم و بدونیم که وقتی یک فیلمی نمرات خوبی از منتقدین دریافت میکنه و در گیشه هم موفق میشه و امتیاز خوبی هم از هواداران و تماشاچی ها دریافت میکنه پس حتما دلیلی برای موفقیت داشته است.
نقل قول کردن
saniel
#15 saniel 1399-01-12 15:23
به نقل از mtm:
#11:
هر انسانی آزاده هر نظری داشته باشه. شما هم میتونی با یه چیزی حال کنی یا نکنی (قرار نیس همه با فلان چیز حال کنند) ولی بنده پیتر پارکر برایم مختصاتی داره و تعریف شده است. از نظر من این مختصات تنها در فیلم مرد عنکبوتی 3 و تا حدودی هم در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز نادیده گرفته شده و در تمام فیلم های دیگر رعایت شده است (مثلا من از این قضیه که پدر پیتر پارکر در سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز DNA خودش رو به اون عنکبوت ها وارد کرده بوده و همین باعث شده بوده پیتر ، مرد عنکبوتی بشه خیلی ناراحت شدم چون این با ذات پیتر پارکر که باید تصادفی مرد عنکبوتی بشه در تضاده و باعث میشه از اون حالت "عادی" بودن خارج بشه و تبدیل بشه به یک موردِ خاص و خاص بودن برای پیتر پارکر حکم مرگ رو داره چون دیگه ما "عادی" ها نمیتونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم )
آدمی هم نیستم که برخلاف فن های متعصب هر چیزی از روی شخصیت محبوبم ساخته بشه ازش تعریف کنم و بارها دیده اید که از انیمیشن ها، بازی ها ، کمیک ها و فیلم های مرد عنکبوتی که بنظرم به ذاتش وفادار نبودن انتقاد کرده ام.
در کل به نظرم خیلی از دوستان فقط یه سری حرف نادرست رو که از یه منبعی نامعتبر شنیده اند را تکرار میکنند بدون اینکه نسبت بهشون فکر کنند به خاطر همین هم است که یه عده معدودی بدون شناخت مناسب از پیتر پارکر و بدون درک از دنیای کمیک بوک های او ، صرفا چون سن بازیگران سری جدید پایین اومده فیلم های mcu رو میکوبن و میگن بچه گانه است. ولی حقیقت اینه که چون بازیگران ما سن پایین دارن دلیل بر بچه گانه بودن فیلم نیست! گفتم که در یکی از نظرات بالا که فیلم دور از خانه یکی از ترسناک ترین فیلم های کمیک بوکیه با فضایی کاملا بالغ و بزرگسالانه. پس بیایید به جای قرقره کردن حرف های یک سری آدم جاهل کمی نسبت به نظرات مون فکر کنیم و بدونیم که وقتی یک فیلمی نمرات خوبی از منتقدین دریافت میکنه و در گیشه هم موفق میشه و امتیاز خوبی هم از هواداران و تماشاچی ها دریافت میکنه پس حتما دلیل خوبی برای موفقیت داشته.

اقای ترابی من با شما کاملا موافقم من خم زیاد از مردعنکبوتی۳ خوشم نیومد اینکه مردعنکبوتی شدن پیتر تصادفی نبود هم منو ازار داد .... در ضمن تام هالند هم بازیگر عالی هستش فیلم های mcuمردعنکبوتی هم عالی هستن(من به شخصه عاشق میستریو شدم)ولی من تونستم با توبی مگوایر و اندرو گارفیلد(از نظر پیتر پارکر بودن)بیشتر ارتباط برقرار کنم تا تام هالند شاید این اتفاق به دلیل اطلاعات و تجربه کم منه ولی خب نظر شخصی من اینه
نقل قول کردن
king_navid
#16 king_navid 1399-01-12 16:05
ولی نمیدونم چرا اسپایدرمن mcuبیشتر خوشم میاد.
شاید بخاطر این باشه که تام هالند قیافش بیشتر به ی بچه دبیرستانی یا مشکلات روزمره میخوره
یا شایدم واسه این باشه که تعامل خوبی با مدرسشو همکلاسیاشو
دوستاشو و... داره
خلاصه که پیتر پارکرmcu دلنشین تره ;-)
نقل قول کردن
sUley
#17 sUley 1399-01-12 16:53
به نقل از king_navid:
ولی نمیدونم چرا اسپایدرمن mcuبیشتر خوشم میاد.
شاید بخاطر این باشه که تام هالند قیافش بیشتر به ی بچه دبیرستانی یا مشکلات روزمره میخوره
یا شایدم واسه این باشه که تعامل خوبی با مدرسشو همکلاسیاشو
دوستاشو و... داره
خلاصه که پیتر پارکرmcu دلنشین تره ;-)


چون از لحاظ سنی خیلی با ما فاصله نداره و به مراتب عادی تر از اون دو تای دیگه هست
من خودم از تام هالند خوشم اومد تو هوم کامینگ ولی خب با فیلم های سم ریمی بیشتر خاطره دارم
نقل قول کردن
nobody
#18 nobody 1399-01-12 20:54
اول از نویسنده ی این مقاله تشکر میکنم.top 10 خیلی باحالیه..
به شخصه نبرد روی قطار رو خیلی دوست دارم.
یادمه اولین بار این فیلمو وقتی حدودا ۷_۸ سالم بود دیدم.
سی دی این فیلمو نمیدونم از کجا گیر آوردم ولی وقتی دیدم با دکتر اختاپوس بیشتر حال کردم.(خب درک کنین دیگه بچه بودم نمیدوستم مرد عنکبوتی چه شخصیتیه و اون بازو های دکتر اختاپوس خیلی پر ابهت بودن)
تا اینکه چند سال پیش کل فیلمای مربوط به مرد عنکبوتی رو دیدم ولی بازم هیچی قسمت دوم سه گانه ی سم ریمی نمیشد.
درکل فیلمای مرد عنکبوتی اکشن خوبی دارن( چون مرد عنکبوتی قدرت آنچنانی نداره مثل دکتر استرنج یا کاپیتان مارول که یه اشاره کنن کلی نیرو از دست و پاشون خارج میشه).پس برای همین کارگردان بیشتر روی صحنه های مبارزات تن به تن کار میکنه.
امیدوارم سرتونو درد نیاورده باشم..
..
نقل قول کردن
s_spidey
#19 s_spidey 1399-01-13 00:17
من واقعا نمیدونم چرا ولی من مردعنکبوتی اندرو گارفیلد رو از همه ی مرد عنکبوتی ها بیشتر دوست داشتم واقعا حیف شد که امیزینگ اسپایدرمن 3 نیومد
نقل قول کردن
m.y.m.d
#20 m.y.m.d 1399-01-13 00:53
من الان گیج شدم :o
mcu میتونه از مردعنکبوتی استفاده کنه یا نه؟؟
نقل قول کردن
hassan91
#21 hassan91 1399-01-13 01:54
مرد عنکبوتی های سم ریمی از خیلی جهات خوب عمل کردن و از برخی جهات هم خوب عمل نکردن که البته بعضیاشون موجه هستن مثل ظاهر گرین گابلین که برای بچه ها چهذه ترسناک مناسب نبود و البته بعضی هاشون مثل ورود بی موقع ونوم به هیچ وجه مناسب نبود (واقعا استودیو سونی خود زنی کرد). ولی از جنبه اکشن فیلم این سری واقعا بی نظیر بود. نبرد های اسپایدی تو این سه گانه همیشه مخاطبین رو میخکوب میکنه. حتی نبردش با فلش تامپسون و کشتی کج کاره. حتی فیلم سوم هم اکشن های فوق العاده ای داشت.
واقعا برام سواله که اگه این ونوم تو فیلم سوم حضور نداشت پیتر پارکر معصوم چجوری میتونست از پس هری بر بیاد.
واقعا حیف شد این سری...
به نقل از m.y.m.d:
من الان گیج شدم :o
mcu میتونه از مردعنکبوتی استفاده کنه یا نه؟؟

داداش اون که خیلی وقته حل شده. فیلم سومش هم قرار که تو mcu ساخته بشه.
نقل قول کردن
Dark spidey
#22 Dark spidey 1399-01-13 17:32
مقاله بسیار جالبی بود دستتون درد نکنه
بیاین یکم صادق باشیم تو فیلم های سم ریمی تکنولوژی زیادی نبوده برا همین پیتر به قول خودتون با نخ سوزن لباسشو درست کرده
ولی تو mcu امکانات بیشتری داشته برای همین نیازی به نخ سوزن نداره
حالا مثلاً به تونی نیازمنده خب دلیلش اینکه برای وارد شدن به دنیای mcu چیکار میکردن؟به تونی ربطش دادن تا بیاد! زیادم به تونی وابسته نبود به نظرم تونی مثل راهنما بود واسش یا شایدم یاد عموبن می‌افتاد حالا هرچی
وقتی اسپایدی رو تو mcu دیدم با خودم شمردم که کدوم دشمنانش نبودن حالا میستریو و والچر خط خوردن :lol: مرسوم شکارچی و آفتاب پرست مونده بقیه هم الان حضور ذهن ندارم
به نظرم چون پیتر mcu نوجوانه یه احساس غریبی میکنیم چون خودمم پیتر سم ریمی رو بیشتر دوست دارم چون از بچگیم نگاه میکردم(من خودم نوجوانم ) ولی منظور ما این نیست که پیتر mcu بده خیلی هم عالیه من خودم دوسش دارم ولی پیتر سم ریمی باهاش خاطره داریم درسته یه ضعفهایی هم داشت
به هر حال مارول بهتر می‌دونه که اسپایدی چی هست و چی لازم داره نامردیه که بگیم پیتر mcu بده واقعا عالیه ناراحت میشم وقتی میبینم ازش انتقاد بیجا میکنن(البته خودم از mg خوشم نیومد)امیدوارم فیلم های پیتر mcu یکی از یکی دیگه بار و عالی تر بشه :D(البته اگه سونی بذاره) من که منتظر قسمت سوم ;-)
نقل قول کردن
moali
#23 moali 1399-01-13 21:54
به نقل از Dark spidey:
مقاله بسیار جالبی بود دستتون درد نکنه
بیاین یکم صادق باشیم تو فیلم های سم ریمی تکنولوژی زیادی نبوده برا همین پیتر به قول خودتون با نخ سوزن لباسشو درست کرده
ولی تو mcu امکانات بیشتری داشته برای همین نیازی به نخ سوزن نداره
حالا مثلاً به تونی نیازمنده خب دلیلش اینکه برای وارد شدن به دنیای mcu چیکار میکردن؟به تونی ربطش دادن تا بیاد! زیادم به تونی وابسته نبود به نظرم تونی مثل راهنما بود واسش یا شایدم یاد عموبن می‌افتاد حالا هرچی
وقتی اسپایدی رو تو mcu دیدم با خودم شمردم که کدوم دشمنانش نبودن حالا میستریو و والچر خط خوردن :lol: مرسوم شکارچی و آفتاب پرست مونده بقیه هم الان حضور ذهن ندارم
به نظرم چون پیتر mcu نوجوانه یه احساس غریبی میکنیم چون خودمم پیتر سم ریمی رو بیشتر دوست دارم چون از بچگیم نگاه میکردم(من خودم نوجوانم ) ولی منظور ما این نیست که پیتر mcu بده خیلی هم عالیه من خودم دوسش دارم ولی پیتر سم ریمی باهاش خاطره داریم درسته یه ضعفهایی هم داشت
به هر حال مارول بهتر می‌دونه که اسپایدی چی هست و چی لازم داره نامردیه که بگیم پیتر mcu بده واقعا عالیه ناراحت میشم وقتی میبینم ازش انتقاد بیجا میکنن(البته خودم از mg خوشم نیومد)امیدوارم فیلم های پیتر mcu یکی از یکی دیگه بار و عالی تر بشه :D(البته اگه سونی بذاره) من که منتظر قسمت سوم ;-)



البته که منظورت از Mg, قطعا mj هست ;-) :-*
نقل قول کردن
Amir78_King
#24 Amir78_King 1399-01-13 22:22
به نقل از Dark spidey:
مقاله بسیار جالبی بود دستتون درد نکنه
بیاین یکم صادق باشیم تو فیلم های سم ریمی تکنولوژی زیادی نبوده برا همین پیتر به قول خودتون با نخ سوزن لباسشو درست کرده
ولی تو mcu امکانات بیشتری داشته برای همین نیازی به نخ سوزن نداره
حالا مثلاً به تونی نیازمنده خب دلیلش اینکه برای وارد شدن به دنیای mcu چیکار میکردن؟به تونی ربطش دادن تا بیاد! زیادم به تونی وابسته نبود به نظرم تونی مثل راهنما بود واسش یا شایدم یاد عموبن می‌افتاد حالا هرچی
وقتی اسپایدی رو تو mcu دیدم با خودم شمردم که کدوم دشمنانش نبودن حالا میستریو و والچر خط خوردن :lol: مرسوم شکارچی و آفتاب پرست مونده بقیه هم الان حضور ذهن ندارم
به نظرم چون پیتر mcu نوجوانه یه احساس غریبی میکنیم چون خودمم پیتر سم ریمی رو بیشتر دوست دارم چون از بچگیم نگاه میکردم(من خودم نوجوانم ) ولی منظور ما این نیست که پیتر mcu بده خیلی هم عالیه من خودم دوسش دارم ولی پیتر سم ریمی باهاش خاطره داریم درسته یه ضعفهایی هم داشت
به هر حال مارول بهتر می‌دونه که اسپایدی چی هست و چی لازم داره نامردیه که بگیم پیتر mcu بده واقعا عالیه ناراحت میشم وقتی میبینم ازش انتقاد بیجا میکنن(البته خودم از mg خوشم نیومد)امیدوارم فیلم های پیتر mcu یکی از یکی دیگه بار و عالی تر بشه :D(البته اگه سونی بذاره) من که منتظر قسمت سوم ;-)

بازگشت به خانه سه تا خبیث داشت :
مخترع مخوف شوکر والچز
بنا بر این چهارتاشون خط خورد
نقل قول کردن
AVENGERS
#25 AVENGERS 1399-01-14 04:36
مقاله خیلی خوبی بود.
من که بیشتر از همه از صحنه مبارزه روی قطار خوشم میاد و اون طوری که پیتر جلوی قطار رو میگیره واقعا عالی بود.
ولی من از اسپایدرمن mcu بیشتر از اسپایدرمن سم ریمی خوشم میاد.

به نقل از Amir78_King:

بازگشت به خانه سه تا خبیث داشت :
مخترع مخوف شوکر والچز
بنا بر این چهارتاشون خط خورد



البته مک گارگن هم بود اما بدون اون لباس معروفش.
امیدوارم تو فیلم (ها) بعدی اسپایدرمن ببینیمش که با اون دم خطرناکش به اسپایدرمن حمله میکنه.
نقل قول کردن
Dark spidey
#26 Dark spidey 1399-01-14 05:52
به نقل از moali:
به نقل از Dark spidey:
مقاله بسیار جالبی بود دستتون درد نکنه
بیاین یکم صادق باشیم تو فیلم های سم ریمی تکنولوژی زیادی نبوده برا همین پیتر به قول خودتون با نخ سوزن لباسشو درست کرده
ولی تو mcu امکانات بیشتری داشته برای همین نیازی به نخ سوزن نداره
حالا مثلاً به تونی نیازمنده خب دلیلش اینکه برای وارد شدن به دنیای mcu چیکار میکردن؟به تونی ربطش دادن تا بیاد! زیادم به تونی وابسته نبود به نظرم تونی مثل راهنما بود واسش یا شایدم یاد عموبن می‌افتاد حالا هرچی
وقتی اسپایدی رو تو mcu دیدم با خودم شمردم که کدوم دشمنانش نبودن حالا میستریو و والچر خط خوردن :lol: مرسوم شکارچی و آفتاب پرست مونده بقیه هم الان حضور ذهن ندارم
به نظرم چون پیتر mcu نوجوانه یه احساس غریبی میکنیم چون خودمم پیتر سم ریمی رو بیشتر دوست دارم چون از بچگیم نگاه میکردم(من خودم نوجوانم ) ولی منظور ما این نیست که پیتر mcu بده خیلی هم عالیه من خودم دوسش دارم ولی پیتر سم ریمی باهاش خاطره داریم درسته یه ضعفهایی هم داشت
به هر حال مارول بهتر می‌دونه که اسپایدی چی هست و چی لازم داره نامردیه که بگیم پیتر mcu بده واقعا عالیه ناراحت میشم وقتی میبینم ازش انتقاد بیجا میکنن(البته خودم از mg خوشم نیومد)امیدوارم فیلم های پیتر mcu یکی از یکی دیگه بار و عالی تر بشه :D(البته اگه سونی بذاره) من که منتظر قسمت سوم ;-)



البته که منظورت از Mg, قطعا mj هست ;-) :-*

شرمنده اخلاق مارولیتم :-)
ببخشید تند تایپ میکردم اشتباه شد
دوست عزیز #۲۴ درست می فرمایید ولی من اونا رو بیشتر دوست داشتم :D
نقل قول کردن
The spider
#27 The spider 1399-01-14 11:16
اسپایدرمن سم ریمی برای هممون نوستالژیه و هر وقت میبینیمش حس خوبی پیدا میکنیم، این مبارزات هم بخشی مهمی از این سه گانه بود . من شماره 1 و 4 رو خیلی دوست دارم واقعا جزو بهترین صحنه های سه گانه هستن برام.
ولی از طرفی اسپایدرمن MCU با حس و حال دلنشین و حال و هوای دبیرستانی و از همه مهمتر وفاداریش به کمیک برای من دلنشین تره، چون جایی هست که میتونم توش بلوغ شخصیتی پیتر رو ببینم و راهش برای تبدیل شدن به یه شخصیتپ پخته و بالغ رو درک کنم.
نقل قول کردن
The spider
#28 The spider 1399-01-14 11:23
به نقل از mtm:
#11:
هر انسانی آزاده هر نظری داشته باشه. شما هم میتونی با یه چیزی حال کنی یا نکنی (قرار نیس همه با فلان چیز حال کنند) ولی بنده پیتر پارکر برایم مختصاتی داره و تعریف شده است. از نظر من این مختصات تنها در فیلم مرد عنکبوتی 3 و تا حدودی هم در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز نادیده گرفته شده و در تمام فیلم های دیگر رعایت شده است (مثلا من از این قضیه که پدر پیتر پارکر در سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز DNA خودش رو به اون عنکبوت ها وارد کرده بوده و همین باعث شده بوده پیتر ، مرد عنکبوتی بشه خیلی ناراحت شدم چون این با ذات پیتر پارکر که باید تصادفی مرد عنکبوتی بشه در تضاده و باعث میشه از اون حالت "عادی" بودن خارج بشه و تبدیل بشه به یک موردِ خاص و خاص بودن برای پیتر پارکر حکم مرگ رو داره چون دیگه ما "عادی" ها نمیتونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم )
آدمی هم نیستم که برخلاف فن های متعصب هر چیزی از روی شخصیت محبوبم ساخته بشه ازش تعریف کنم و بارها دیده اید که از انیمیشن ها، بازی ها ، کمیک ها و فیلم های مرد عنکبوتی که بنظرم به ذاتش وفادار نبودن انتقاد کرده ام.
در کل به نظرم خیلی از دوستان فقط یه سری حرف نادرست رو که از یه منبعی نامعتبر شنیده اند را تکرار میکنند بدون اینکه نسبت بهشون فکر کنند به خاطر همین هم است که یه عده معدودی بدون شناخت مناسب از پیتر پارکر و بدون درک از دنیای کمیک بوک های او ، صرفا چون سن بازیگران سری جدید پایین اومده فیلم های mcu رو میکوبن و میگن بچه گانه است. ولی حقیقت اینه که چون بازیگران ما سن پایین دارن دلیل بر بچه گانه بودن فیلم نیست! گفتم که در یکی از نظرات بالا که فیلم دور از خانه یکی از ترسناک ترین فیلم های کمیک بوکیه با فضایی کاملا بالغ و بزرگسالانه. پس بیایید به جای قرقره کردن حرف های یک سری آدم جاهل کمی نسبت به نظرات مون فکر کنیم و بدونیم که وقتی یک فیلمی نمرات خوبی از منتقدین دریافت میکنه و در گیشه هم موفق میشه و امتیاز خوبی هم از هواداران و تماشاچی ها دریافت میکنه پس حتما دلیلی برای موفقیت داشته است.

استاد حرف دل خیلیامون رو زدین، به نظر پایین تر اومدن سن بازیگرها به دلیل برنامه های مارول برای به تصویر کشیدن مسیر بلوغ و کامل شدن قوس شخصیتی کاراکترهاست، برخلاف فیلم های قبلی،که فرصت زیادی برای نشون دادن این مسیر نشد و طی یک یا دو فیلم اول هر سری پیتر پارکر به یه اسپایدرمن بالغ تبدیل شده که خب این اون همراهی مخاطب با شخصیت رو سخت میکرد. و مارول برنامه ای مثل سری هری پاتر داره که از نوجوانی تا بلوغ و کامل شدن شخصیت رو نشون بده.
نقل قول کردن
FN
#29 FN 1399-01-14 16:11
من که سر سکانس های قطار نفسم بند اومد برای من اون سکانس قطار بهترین مبارزه اسپایدرمن بود
نقل قول کردن
Dark spidey
#30 Dark spidey 1399-01-14 20:32
به نظرم شماره یک از همه عالی تر بود
من هر وقت میبینم اشکم در میاد
واقعا این مبارزه بار عاطفی زیادی داره :sad:
واقا دستتون بابت ترجمه این مقاله درد نکنه :-)
نقل قول کردن
Aki
#31 Aki 1399-01-15 01:10
مقاله ی جالبی بود ;-)
همیشه یکی از حسرت هام اینه کع مردعنکبوتی ۴ ساخته نشد!
آخه چرا؟ :-| .کاشکی سونی حداقل توی ی بیانیه ای اعلام میکرد که این آخرین فیلم اسپایدی به کارگردانی ریمیه ولی ساخته میشد.
نقل قول کردن
HS-Spider
#32 HS-Spider 1399-01-15 01:11
اول یاد نام ایزد دانا و سپس سلام خدمت تمامی اعضای سایت و تشکر از آقای رضائی هنجنی بابت ترجمه این مقاله!
با احترام به نظر نویسنده و مترجم مقاله،اما قطعا نبرد قطار مهم ترین،نفس گیر ترین سکانس و معرف سه گانه مرد عنکبوتی سم ریمی هستش.اینجا جاییه که بیننده تمام خصوصیات معرف پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در یک صحنه تماشا می‌کنه.اصولا نظر شخصی من اینه که همانگونه سم ریمی قصد داشته بعد اخلاق گرایی کمیک بوک های مرد عنکبوتی رو روی پرده سینما به تصویر بکشه،دو فیلم جان واتس سعی کردند روی منظر زیبا شناسی کمیک بوک های این شخصیت تمرکز کنند. دغدغه ها و تم های اصلی فیلم های سم ریمی تمرکز بر مسئولیت پذیری،ایثار،ارت باطات انسانی و کسب مقبولیت اجتماعی هستش درحالی جان واتس بیشتر سعی داره از مظهر زیبانگری به جهان شخصیتی به نام مرد عنکبوتی و ارتباطش با جهان بزرگتری به نام MCU رو به نمایش بگذاره.جدا از اینکه طرفدار کدام جهان بینی دو کارگردان باشید(که دو کارگردان رو از نظر جهان بینی خودشون نسبت به این شخصیت و دنیا تحسین می کنم) اما به نظرم سم ریمی زاویهٔ بهتری رو نسبت به این شخصیت ترسیم کرده است(گرچه این نظری شخصی منه).ارجاع می دهم به سکانس بی نظیر متوقف کردن قطار که ابتدا نبرد با انگیزه شخصی پیتر پارکر/مرد عنکبوتی برای مبارزه با دکتر اختاپوس آغاز می گردد(نجات دختری که دوستش دارد) اما پس از افزایش تنش و تعلیق نبرد و استفاده کردن دکتر اختاپوس از آسیب رساندن به بیگناهان به عنوان نقطه ضعف پیتر،او بیخیال یکی از مهم ترین المان هایش به عنوان یک ابرقهرمان(یعنی هویت مخفیش) برای نجات جان بیگناهان می شود و با ایثار فردی تا مرز خطر مرگ پیش می رود و در نتیجه این سکانس به سکانس معرف سه گانه سم ریمی بدل می شود.پیام این صحنه این است که اگر پدیده ای فاجعه بار در اثر تصمیمات ما پدید آمد،تمام و کمال مسئولیت برطرف کردن آن پدیده را بر عهده بگیریم تا اطرافیانمان آسیب نبینند.
غیر از پیام های اخلاقی مهم این صحنه،جذابیت دراماتیک بعد متوقف شدن قطار(صحنه دست به دست شدن بدن نیمه جان پیتر توسط مسافران به عنوان یک ایثارگر) به اثرگذاری این صحنه می افزاید.
اما نبرد بین پیتر و هری در قسمت سوم واقعا از نظر من جذابیت دراماتیکی نداشت.صرفا اینکه استفاده کردن از مری جین به عنوان اهرم فشار برای پیتر توسط هری چقدر اشتباه و نادرست است،اما ما فقط شاهد دیوانه بازی پیتر در قالب تاثیرات منفی سیمبیوت فضایی بودیم.چیزی که به طرز تهوع آوری در فیلم عذابمان می دهد.از نحوه مبارزه پیتر با مرد شنی که در کشتن مرد شنی درنگ نمی کند(حال اینو با داستان بازگشت قاتل عمو بن در دنیای کمیک مقایسه کنید)و چه در سکانس منفور کافه و یا سکانس رقص در خیابان(البته خودم عاشق این آخریش هستم!!! :D ) نمی دانم مشکل از اصرار سران سونی برای استفاده از شخصیت ونوم بوده یا اشتباه سم ریمی در استفاده از سیمبیوت فضایی در فیلم خود اما واقعا جذابیت دراماتیک را در این نبرد احساس میکنید یا در کمیک بوک مرگ هری آزبورن.از نظر من در آن کمیک بوک ما شاهد درام خالص بودیم.از دو دوست صمیمی که حالا به دشمنان قسم خورده هم تبدیل شده اند تا رابطه هری با خانواده اش و رابطه پیتر با مری جین و در نهایت ایثار هری برای نجات جان پیتر و مری جین که به پایان غم انگیزی ختم می شود(فقط اون چند پانل پایانی بدون دیالوگ اون کمیک جیگر آدمو آتیش می زنه :cry: ) همه شاهد بودیم که تأثیرگذاری دراماتیک سرانجام هری آزبورن به دلیل اشتباهات و کمبود های فیلم و شخصیت ونوم در فیلم آخر هدر رفت.در نتیجه گیری کلی اینجانب سکانس قطار را مهم ترین و نفس گیر ترین مبارزه سه گانه سم ریمی اعلام می کنم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#33 AmirhoseinJafari2005 1399-11-23 16:46
فوق العاده بود ;-) سه گانه سم ریمی بینظیره :roll:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45