10 کمیک برتر موربیوس (Morbius)

10 کمیک برتر موربیوس (Morbius)

اینها 10 داستانی هستند که باید قبل و بعد از دیدن فیلم سینمایی "موربیوس"، بخوانید!

همانطور که حتما میدونید و اینجا هم اولین تریلرش را براتون نقد و بررسی کردیم، قرار است سال آینده فیلم اختصاصی "موربیوس" با بازی آقای «جرد لتو» در نقش اصلی اکران شود. ما به همین مناسبت شروع کرده ایم به ترجمه سه قسمت از داستان های کلاسیک مرد عنکبوتی که مربوط میشه به اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک (در اینجا). مقاله معرفی و فکت های موربیوس رو هم اینجا براتون تدارک دیدیم. و حالا وقتشه شما را با 10 داستان برتر او آشنا کنیم.

 

10- موربیوس آلتمیت

اولین کمیکی که باید بخوانید، موربیوس آلتمیت (Ultimate Morbius) است که در سری Ultimate Spider-Man به چاپ رسید. در واقع نسخه التمیت موربیوس سال 2006 خلق شد. نکته جالب و منحصر به فرد درباره نسخه التمیت موربیوس این است که او یک خون آشام واقعی است! او پسر دراکولا (Dracula) و برادر ولاد سوم (Vald III) است (ولاد سوم، ولاد به میخ‌کِشنده یا ولاد دراکولا، پادشاه رومانی در قرن 15 میلادی بود. او را بیشتر از برای مجازات‌های سنگینی که در روزگار فرمانرواییش اعمال می‌کرد می‌شناسند. شخصیت او را الهام‌بخش داستان دراکولا دانسته‌اند). به همین دلیل تمامی قدرت های خون آشامان را داشت ولی در عین حال سعی میکرد جلوی امیال خون آشامی خودش مقاومت کنه و یک شکارچی خون آشام است!!! جالبه که وقتی یک بار یک خون آشام اسپایدرمن را گاز گرفت، موربیوس او را بو کشید و اعلام کرد که خون آشام نشده و نسبت به گاز خون آشامان مصونیت داره!

 

9- اولین حضور موربیوس در دنیای کمیک

این همون داستانیه که در سایتمون به طور کامل ترجمه ش کرده ایم (در اینجا). یعنی شماره های 100 تا 102 از سری اول کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که اتفاقا مصادف شد با یک رویداد مهم در زندگی اسپایدرمن و آنهم این بود که پیتر پارکر برای مدتی 4 تا دست اضافه درآورد! او برای مداوای خودش نزد دکتر کرت کانرز (لیزارد) رفت و اونجا به طور اتفاقی با موربیوس آشنا شدیم و بعدش هم سرگذشت وی روایت شد: دکتر موربیوس که به بیماری نادر خونی دچار شده بود و روی خفاش های خون آشام مطالعه میکرد به همراه نامزد (مارتین بنکرافت) و همکارش با یک کشتی به نقطه دوری رفتند و سپس در آزمایشگاه این کشتی روی خودش آزمایش کرد تا از شر بیماری اش خلاص شود. ولی به خون آشام تبدیل شد و اون همکارش را کشت که بعدا باعث تاسف خودش شد و ... درسته که قطعا در فیلم جزئیات مربوط به سرگذشت و نحوه تبدیل شدن دکتر موربیوس به یک خون آشام   تغییر خواهد کرد ولی در هر حال این پایه و اساس اریجین اوست و خوندنش برای هر هواداری ضروریه.

 

8- قصه های خون آشامی (Vampire Tales)

 قصه های خون آشامی (Vampire Tales)

جنبه مهم از شخصیت موربیوس اینه که در زمره شخصیت های ژانر ترسناک مارول (Horror) قرار میگیره. در دهه 1970 میلادی ، موربیوس و ماجراهای او را نمیشد در عناوین جریان غالب مارول منتشر کرد ولی مجلات سیاه و سفیدی که مارول با محدودیت کمتر در آن دهه منتشر میکرد و داستان های ترسناک یا ماورا الطبیعه در آن به چاپ میرسید بستر مناسبی برای این ماجراها بود و در نتیجه موربیوس در سری Vampire Tales حضور یافت. در این سری موربیوس بسان یک شخصیت تنها و منزوی بود که مدام در حال نقل مکان بود و دنبال آرامش میگشت (درست مثل هالک). با این حال پایش به منازعات هم کشیده میشد و نوع تعامل او به عنوان یک خون آشام با دنیای واقعی در نوع خودش جالب بود.

  

7- ظهور پسران نیمه شب (Rise of the Midnight Sons)

یکی از بزرگترین نقطه عطف های زندگی موربیوس وقتی بود که از یک خبیثِ تراژیک که دوست داشت تنها باشه تبدیل شد به نوعی وجلنتی یا ضدقهرمان که به جان خلافکاران و زورگیران شهری می افتاد. اما در شماره 1 از سری جدید کمیک اختصاصی خودش در سال 1990 با چیزی به مراتب قوی تر روبرو شد: تهاجم شیاطین به نیویورک و سپس با اعضای گروهی به نام «پسران نیمه شب» تیم آپ کرد که از میان آنها میتوان به بلید و گوست رایدر اشاره کرد. از اینجا بود که فصل جدیدی در داستان های او پدید آمد.

  

6- پسران نیمه شب نامحدود (Midnight Sons Unlimited)

  پسران نیمه شب نامحدود (Midnight Sons Unlimited)

بین سالهای 1993 تا 1995 موربیوس در کمیک "پسران نیمه شب نامحدود" دیده شد. این سری روی گوست رایدر تمرکز داشت. شهر کوچکی بود که او در آن جنایت های سریالی هولناک را متوجه شد که چندین کودک هم ربوده شده بودند و به زودی اتفاقات به رویدادی بسیار پلید تر تبدیل گشت. به زودی گوست رایدر از تیم پسران نیمه شب درخواست کمک کرد تا با هیولایی خونخوار که از کودکان تغذیه میکرد مبارزه کنند ولی چیزی حتی خبیث تر در سایه ها پنهان شده بود. موربیوس برای مقابله با این خباثت نیرومند وارد عرصه شد و داستانی ماندگار رقم خورد.

 

5- لژیون هیولاها (Legion of Monsters)

 لژیون هیولاها (Legion of Monsters)

گاهی اوقات جالب ترین داستان ها درباره تهدیدات بزرگ و جهانی نیستند بلکه روایتگر منازعات شخصی و غم انگیز شخصیت ها هستند که به درون کاراکترها نفوذ میکنند و این باعث میشه شاخص بشوند. یکی از این نوع داستان ها در کمیک Legion of Monsters: Morbius the Living Vampire #1 به چاپ رسید. در این کمیک تک قسمتی ، موربیوس مجبور میشه به دنیای اعتیاد سقوط کنه ، چیزی که یک خون آشام مثل او   نسبت بهش مصون نیست و باید هزینه ترسناک نفرین خودش رو بپردازه. این کمیک در ضمن حاوی داستان کوتاهی از دراکولا و دخترش به نام لیلیث است.

  

4- کارنیج حداکثری (Maximum Carnage)

 کارنیج حداکثری (Maximum Carnage)

هواداران جدید شاید اینو یادشون نباشه ولی نقطه عطفی بود در رابطه بین اسپایدرمن و موربیوس. در حقیقت اسپایدرمن سالها موربیوس را به چشم یک خبیث نگاه میکرد ولی او در دهه 90 میلادی در این داستان بار دیگر در عناوین مرد عنکبوتی ظاهر شد و بهش کمک کرد با کارنیج و دار و دسته اش مبارزه کنه. در انتهای داستان نوعی دوستی بین مرد عنکبوتی و موربیوس ایجاد شد که تا مدتها ادامه داشت.

 

3- لیزارد: بازگشتی در کار نیست (Lizard: No Turning Back)

  لیزارد: بازگشتی در کار نیست (Lizard: No Turning Back)

در سالهای اخیر بیشتر شاهد بودیم که موربیوس به داستان های مرد عنکبوتی برگشت تا خودش را درمان کند و از شر نفرین خون آشامی خود خلاص گردد. این مساله بیشتر در این داستان که در شماره های 688 تا 691 مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد، دیده شد. این باعث شد تا پیتر پارکر   (که آن موقع در موسسه ای علمی – تحقیقاتی به نام "هورایزن لابز" کار میکرد) ناگهان متوجه شود مدتیه که موربیوس هم آنجا مشغول تحقیقات بوده در حالی که کسی به جز مکس مادل (رئیس هورایزن لابز) از موضوع خبر نداشت. در واقع موربیوس داشت نه تنها روی علاجی برای خود بلکه برای لیزارد هم کار میکرد. در داستان چهار قسمتی "لیزارد : هیچ برگشتی در کار نیست" ، موربیوس علیرغم نیت خوبی که داشت به طور تصادفی باعث شد تا هویت و پرسونای لیزارد بر هویت انسانی دکتر کانرز غالب گردد و به شخصیتی بسیار خبیث تبدیل شود. سپس این دكتر كانرز پلید خون به هوای محیط تزریق كرد و باعث شد تا موربیوس تحریك شود و به كاركنان هورایزن حمله كند. در نهایت اسپایدرمن موربیوس را تعقیب و او را دستگیر كرد. اما موربیوس موفق به فرار شد.

 

2- کمیک Morbius

 کمیک Morbius

در مدرن ترین داستان موربیوس که در شماره های 1 تا 5 از کمیک "موربیوس" روایت شد شاهد بودیم که دکتر موربیوس بیش از هر زمان دیگری به یافتن علاجی برای نفرین منحصر به فرد خون آشامی خودش نزدیک شد. او کلید حل مشکل را یافت ولی بهایی باید میپرداخت. خطراتی که او در این راه در این داستان باهاش مواجه شد غیر قابل تصور بود و تهدیدی برای دنیای آرامی بود که موربیوس به سختی در تمام این سالها سعی کرده بود تا بهش دست پیدا کنه. با این حال اصرار او برای معالجه کردن عطش او برای خون خوردن باعث شد تا پیش بره. به نظر میرسه در نیمه دوم از فیلم "موربیوس" از عناصری از این داستان استفاده بشه.

  

1- سری دوم از کمیک Morbius: The Living Vampire

http://www.spidey.ir/images/img/content/morbius/morbius-2-variant.jpg

در روز 17 اكتبر سال 2012 مارول اعلام كرد كه بار دیگر مجموعه كمیك بوکی جدیدی را تحت عنوان "موربیوس : خون آشام زنده" به چاپ میرساند. بدین ترتیب شماره نخست این كمیك در ماه مارس سال 2013 به قلم «جو كیتینگ» (Joe Keatinge)   و طراحی «ریچارد السون»  (Richard Elson) منتشر شد و تا به حال 6 شماره از آن به چاپ رسیده. این نقد و بررسی هم به همین سری مربوط میشود. در این سری که میشه گفت محبوب ترین کمیک موربیوس به شمار آمده است موربیوس از زندان فرار کرده و مصمم است طرف خون خوردن نرود. او متحدین جدیدی در شهری جدید به دست می آورد و در عین حال متوجه ظهور تهدیدی جدید نیز میشود. بنابراین باید تصمیم بگیرد که به غریزه خون اشامی خود تن بدهد یا   نقش قهرمان را بازی و شهر را نجات دهد. در این میان بسیار میترسد که رازش لو برود و دوستانش را نیز از دست بدهد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط :

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (MORBIUS) بدانید

نقد و بررسی فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 چیز در مورد فیلم "موربیوس" که با عقل جور در نمی آید

اولین حضور "موربیوس" (MORBIUS) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

10 دشمن برتر «موربیوس»

نسخه های عجیب و غریب از «موربیوس» در دنیای کمیک!

10 عمل قهرمانانه موربیوس در دنیای کمیک بوک

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : موربیوس خون آشام

نگاهی به كمیك های "موربیوس خون آشام" (MORBIUS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 داغ داغ! نخستین تصویر و اشاره به مردعنکبوتی در تریلر "موربیوس خون آشام زنده" لو رفت!!!

داغ داغ! اولین نگاه به ظاهر "جرد لتو" در قالب "موربیوس خون آشام زنده" فاش شد!

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

خبر داغ و فوری! «جرد لتو» نقش «موربیوس خون آشام» را بازی میکنه!

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mani34521
#1 mani34521 1399-10-27 10:43
مقاله خیلی خوبی بود فقط یک سوال آقای ترابی این فیلم کی میاد ؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-10-27 11:35
خیلی خوب بود استاد ترابی،خسته نباشید
من همیشه از این مقالات "کمیک های برتر" خوشم میومده و دنبالش میکردم،تا الان که نوبت به این شخصیت باحال رسید.
امیدوارم سونی خوب از پس عهده فیلم موربیوس بربیاد.
ممنون از شما
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1399-10-27 11:48
سلام
ممنون بابت مقاله.
فیلم موربیوس رو هرکی که طرفدار مرد عنکبوتی هست باید ببینه چون احتمالا به فیلم مرد عنکبوتی ۳ مربوط میشه.
ولی خدا رو شکر بالاخره این سونی تونست یه فیلمی از شخصیت های مرد عنکبوتی بسازه. :lol:
امیدوارم فیلم موربیوس فیلم خوبی بشه. فقط یک سوال داشتم موربیوس تا به حال نقشی توی کمیک های مرد عنکبوتی داشته؟ مثلا باعث بشه اتفاق خاصی برای مرد عنکبوتی یا اطرافیانش ( هم اطرافیان پیتر پارکر هم مرد عنکبوتی چون به هر حال بعضی ها فقط برای یک دونه محسوب میشن) بیفته؟
البته به جز اون اتفاقیکه برای لیزارد افتاد.

با تشکر
نقل قول کردن
hmdh
#4 hmdh 1399-10-27 11:49
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1399-10-27 16:27
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-10-27 16:48
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

از کجا فهمیدی طراحیش خوبه؟ از روی کاوری که تو این مقاله گزاشتیم؟
نقل قول کردن
Captain_rogers
#7 Captain_rogers 1399-10-27 16:52
خیلی باحال بود. ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1399-10-27 16:55
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

سلام
google.com/.../...
مورد ۷
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#9 Kia Iron Man 1399-10-27 16:57
دقت کردین اسپایدمن چقدر شخصیت جدید وارد کمیک کرد و حتی شخصیت های مکملش و حتی ویلیناش صاحب سری اختصاصی شدن؟
مثل گوئن استیسی،ونوم و ...
کارنیجم که قراره یه سری کوتاه ازش بیاد.
مقاله عالی بود خسته نباشید.خیلی خوب و مفید بود.
abاگه اشتباه نکنم بازم رمان اکران فیلم موربیوس رو عقب انداختند :cry:
راستی استاد نظر شما درباره دو قسمت اول سریال وانداویژن چیه؟
من خیلی خوشم اومد و به نظرم متفاوت ترین سریال ماروله :-*
نقل قول کردن
asm
#10 asm 1399-10-27 17:04
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

از کجا فهمیدی طراحیش خوبه؟ از روی کاوری که تو این مقاله گزاشتیم؟

به نظر من هم کاور قشنگیه چون تاد مک فارلین طراحیش کرده ;-)
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-10-27 18:09
به نقل از asm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

از کجا فهمیدی طراحیش خوبه؟ از روی کاوری که تو این مقاله گزاشتیم؟

به نظر من هم کاور قشنگیه چون تاد مک فارلین طراحیش کرده ;-)

نه کار مک فارلین نیست
ولی کلا هرگز هیچ چیزی را از رو جلدش قضاوت نکنید
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-10-27 18:13
به نقل از Kia Iron Man:

راستی استاد نظر شما درباره دو قسمت اول سریال وانداویژن چیه؟
من خیلی خوشم اومد و به نظرم متفوات ترین سریال ماروله :-*

هنوز ندیدمش
این روزا سرم خیلی شلوغه
این مقالاتی که میبینید هر روز از من میاد رو سایت در واقع از یه ماه قبل نوشته ام و جوری تایم بندی کردم که این روزا بیان رو سایت :-*
یعنی از الان تا دو هفته بعد میتونم بهتون بگم چه مقالاتی منتشر میشن چون الان رو سایتن ولی شما نمیتونید ببینید و روزانه قراره منتشر بشن
ولی قطعا از سریال واندا ویژن خوشم میاد
شک ندارم
سبک مرموز و متفاوت این سریال باب میل منه
هر چی عجیب تر بهتر!
بعدشم سریال لوکی چون تم مورد علاقه من یعنی سفرهای زمانی رو داره
و راستش انتظار سریال سرباز زمستانی و فالکون را هم نمیکشم چون علاقه چندانی برای تماشاش ندارم :-|
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-10-27 18:19
به نقل از mani34521:
مقاله خیلی خوبی بود فقط یک سوال آقای ترابی این فیلم کی میاد ؟

دقیقا نمیدونم
فک کنم جدیدا تاخیر خورد
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#14 iron man Amir karimi 1399-10-27 18:45
#12
استاد ممنون بابت زحماتتون. واقعا این چند روز با این مقالات مختلف ترکوندید :roll: 8)
درباره سریال وانداویژن بعضی جاهاشو دیدیم جالب بود و حس جالبی انتقال می ده چون سریالی واقعا متفاوتی هستش
نقل قول کردن
mani34521
#15 mani34521 1399-10-27 19:24
به نقل از mtm:
به نقل از mani34521:
مقاله خیلی خوبی بود فقط یک سوال آقای ترابی این فیلم کی میاد ؟

دقیقا نمیدونم
فک کنم جدیدا تاخیر خورد

ممنون :-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#16 AmirhoseinJafari2005 1399-10-27 19:42
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

از کجا فهمیدی طراحیش خوبه؟ از روی کاوری که تو این مقاله گزاشتیم؟

راستش تو گوگل من چندتا از صفحاتش رو دیده بودم. از طراحیش خوشم اومده بود.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#17 AmirhoseinJafari2005 1399-10-27 19:44
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

سلام
google.com/.../...
مورد ۷

ممنون.
نقل قول کردن
alireza123456789
#18 alireza123456789 1399-10-27 20:28
مثل همیشه مقاله خیلی خوبی بود خوندن این جور مقالات باعث میشه فیلمو بهتر درک کنیم
نقل قول کردن
alireza123456789
#19 alireza123456789 1399-10-27 20:36
اقای ترابی یه سوال یه سری از کمیک ها ترجمه اش متوقف شده؟؟؟مثلا...
ترجمه کمیک های معرکه ای مثل گوست اسپایدر و فانوس سبز خشم لنترن اولیه رو میشه ادامه بدید
نقل قول کردن
ironspider
#20 ironspider 1399-10-27 21:15
و راستش انتظار سریال سرباز زمستانی و فالکون را هم نمیکشم چون علاقه چندانی برای تماشاش ندارم :-|
خیلی رک و پوست کنده گفتید :D دهنم سرویس شد!
رسماً هر چی انتظار برای این سریال کشیدم با این جمله شما نقش بر آب شد :sad:
البته من خودمم خیلی مشتاقش نیستم ولی به هر حال اثری از مارول هستش و دیدنش ضرری نداره چه بسا حالی هم کردیم 8)
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1399-10-27 21:16
به نقل از alireza123456789:
اقای ترابی یه سوال یه سری از کمیک ها ترجمه اش متوقف شده؟؟؟مثلا...
ترجمه کمیک های معرکه ای مثل گوست اسپایدر و فانوس سبز خشم لنترن اولیه رو میشه ادامه بدید

نه، چرا باید لغو بشه؟
گوست اسپایدر تو صفحه ش توضیح داده ایم که خود مارول کنسلش کرده
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1399-10-27 21:18
20:
من نظر خودمو گفتم
از سبک اکشن - جاسوسی چندان خوشم نمیاد
ولی دلیل نمیشه سریال بدی باشه
نقل قول کردن
ironspider
#23 ironspider 1399-10-27 21:19
به نقل از mani34521:
مقاله خیلی خوبی بود فقط یک سوال آقای ترابی این فیلم کی میاد ؟

8 اکتبر 2021 که میشه 16 مهر 1400
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#24 AM SM BM SM 1399-10-27 21:49
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

سلام
google.com/.../...
مورد ۷

ممنون.

خواهش میکنم.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#25 Captain-spidey 1399-10-27 22:39
دستتون درد نکنه استاد ترابی عزیز مقاله خیلی خوب بود راستش من کلا از شخصیت های خون اشامی و ترسناک توشم نمیاد ولی این مسئله و ارتباط این شخصیت با علم و نه با جادو خیلی برام جذاب بوده و به نظرم شخصیت جذابیه و حتمی منتظر فیلمش هستم مخصوصا با این حواشی که با اسپایدرمن و... داشت

فقط که میگم ببخشید بابت اسپم واقعا ولی خداوکیلی این واندا ویژن عجب چیزیه من اصلا فک نمیکردم حتی ۱۰ درصد ازش خوشم بیاد ولی الان واقعا دهنم باز مونده خیلی خوبه این سریال اون بخش فان داستان فوقالعادست و خود داستانم محشره
به همه دوستان پیشنهاد میکنم هرچه سریع تر نگاه کنن دور گران قدری رو از دست میدید :P
نقل قول کردن
asm
#26 asm 1399-10-27 22:54
به نقل از mtm:
به نقل از asm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

از کجا فهمیدی طراحیش خوبه؟ از روی کاوری که تو این مقاله گزاشتیم؟

به نظر من هم کاور قشنگیه چون تاد مک فارلین طراحیش کرده ;-)

نه کار مک فارلین نیست
ولی کلا هرگز هیچ چیزی را از رو جلدش قضاوت نکنید

چشم : :-)
نقل قول کردن
alireza123456789
#27 alireza123456789 1399-10-28 09:47
به نقل از mtm:
به نقل از alireza123456789:
اقای ترابی یه سوال یه سری از کمیک ها ترجمه اش متوقف شده؟؟؟مثلا...
ترجمه کمیک های معرکه ای مثل گوست اسپایدر و فانوس سبز خشم لنترن اولیه رو میشه ادامه بدید

نه، چرا باید لغو بشه؟
گوست اسپایدر تو صفحه ش توضیح داده ایم که خود مارول کنسلش کرده

خیلی ممنون ک اطلاع دادید و کمیک فانوس سبز خشم لنترن اولیه چیه اونم میشه وضعیتشو بگید ممنون میشم
نقل قول کردن
Captain_rogers
#28 Captain_rogers 1399-10-28 13:42
به نقل از asm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
عالی بود. یه سوال دشتم کمیک حداکثر کارنیج کمیک خوبیه؟ چون طراحیش واقعا قشنگه. ;-)

از کجا فهمیدی طراحیش خوبه؟ از روی کاوری که تو این مقاله گزاشتیم؟

به نظر من هم کاور قشنگیه چون تاد مک فارلین طراحیش کرده ;-)

اره بنظرم کاور کمیک موربیوس التیمت هم خیلی قشنگ بود.
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1399-10-28 14:33
به نقل از alireza123456789:
به نقل از mtm:
به نقل از alireza123456789:
اقای ترابی یه سوال یه سری از کمیک ها ترجمه اش متوقف شده؟؟؟مثلا...
ترجمه کمیک های معرکه ای مثل گوست اسپایدر و فانوس سبز خشم لنترن اولیه رو میشه ادامه بدید

نه، چرا باید لغو بشه؟
گوست اسپایدر تو صفحه ش توضیح داده ایم که خود مارول کنسلش کرده

خیلی ممنون ک اطلاع دادید و کمیک فانوس سبز خشم لنترن اولیه چیه اونم میشه وضعیتشو بگید ممنون میشم

وضعیتش بستگی به آقای دیکسون که مترجمش هست داره
تا همین جا هم داستانش البته تکمیله ولی برای سری بعد باید خودشون تصمیم بگیرن که میخوان ادامه بدن یا نه
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#30 SPIDERBAT 1399-10-30 02:26
سلام اسپایدی
اول از همه یه تشکر ویژه از استاد ترابی که با زمان بندیشون در زمان های شلوغی هم ما رو از مقاله های زیباشون محروم نمی کنن.

همه میدونیم که حداقل توی مارول(چون از دی سی خیلی اطلاعی ندارم میگم) مرد عنکبوتی بیشترین تنوع رو در ویلن داره و این تعداد همه ی اون ها رو کلیشه ای و یا تکراری نکرده و تازه ویلن های جدید هم براش خلق میشن که خیلی جذابن.
موربیوس یکی از اون ویلن ها خاصه چرا؟ چون علاوه بر اینکه توی یه تم متفاوتی از ویلن ها قرار داره خیلیا رو یاد شخصیت معروف و برترین خون آشام یعنی دراکولا میندازه و شاید در نگاه اول بگن که بابا این همون دراکولاست و اینکه چیز جدیدی نداره و ... اما وقتی واقعا می فهمن موربیوس چه اوریجنی داره حرفشونو پس میگیرن!
اگه بخوام یه چیز دیگه درباره ی موربیوس بگم اینه که از نظر من موربیوس در زمینه هایی خیلی شبیه هالک هستش!انسانی عاقل و با داشتن کنترل بر روی خود بخاطر نیاز و یا اتفاقاتی به هیولایی غیر قابل کنترل تبدیل می شود. می بینید؟ این تعریف هم برای هالک و هم برای موربیوس میخونه.
موربیوس بخار اتش به خون به وجود میاد و هالک هم بخاطر تخلیه ی خشم.
فکر می کنم متوجه شده باشید که چرا فکر می کنم موربیوس خاصه(البته اکثر ویلن های اسپایدی خاصن :lol: ) و خیلی از اینکه قراره بره روی پرده ی سینما خوشحالم و امیدوارم بتونه از پس بر آورده کردن انتظارات بر بیاد.

در آخر بازم ممنونم از استاد ترابی که به گردن ما خیلی حق دارن و هر چقدر ازشون سپاسگزاری کنیم کمه! :oops:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45