10 تا از برترین اتحاد (Team-Up) های ابرقهرمانان در تاریخ سریال های تلویزیونی مارول

10-تا-از-برترین-اتحاد-team-up-های-ابرقهرمانان-در-تاریخ-سریال-های-تلویزیونی-مارول

مارول یک مجموعه فیلم بسیار محبوب ساخته است، اما آن‌ها برنامه‌های تلویزیونی بسیار خوب و محبوب نیز که شامل همکاری ابرقهرمانان است دارند.

مقدمه: زمانی، به نظر می‌رسید که دنیای سینمایی مارول در حال اثبات بود که مارول در فیلم‌ها بهترین است، در حالی که محصولات DC در تلویزیون رشد می‌کردند. با این حال، در طول سال ها، مارول پیشرفت هایی در دنیای تلویزیون نیز داشته است. زمانی بیشتر سریال های آن ها در شبکه ABC بود.

با این حال، همزمان با شروع کار دیزنی پلاس، مارول شروع به تسخیر تلویزیون نیز کرده است. این همچنین به طرفداران کمیک های مارول اتحاد های رویایی ابرقهرمانان را هدیه داده است که قبلاً در تلویزیون یا فیلم‌ها ندیده بودند. با توجه به اینکه همیشه اتحاد های بزرگی را در کمیک‌هایی مانند Marvel Two-In-One و Marvel Team-Up دیده شده است، از این دست همکاری ها نیز در سریال های مارول به نمایش گذاشته شده است.

 

10- ثور و هالک

ثور و هالک

ثور: رگناروک، ثور و هالک را روی پرده سینما با هم متحد کرد، اما 29 سال قبل از این، این دو قهرمان در تلویزیون با هم متحد شدند. این اتفاق در فیلم ساخته شده برای تلویزیونِ "هالک افسانه ای بازمی گردد" رخ داد که اسپین آفی از سریال تلویزیونی "هالک شکست ناپذیر" بوددر این فیلم ها نه تنها هالک با ثور، بلکه با دردویل (بی باک) نیز  تیم آپ کرد. با این حال، اولین حضور ثور در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی برای هر طرفدار کمیک های مارول در دهه 80 بسیار لذت بخش بود.

 

9- لوک کیج و آیرون فیست

لوک کیج ایرون فیست

برای سال‌ها، یکی از نمادین‌ترین اتحاد های کمیک های مارول مرد قدرتی (پاورمن) و مشت آهنین (آیرون فیست) بودند. این باعث شد تا دو مرد "قهرمانان اجاره ای" را بسازند، آنها ابرقهرمانانی بودند که از راه گرفتن پول به ازای متوقف کردن مجرمان امرار معاش می کردنداین دو در طول سالها و زمانی که نتفلیکس ساخت مجموعه های قهرمانان خیابانی مارول خود را آغاز کرد، دوستان صمیمی باقی ماندند. شخصیت لوک کیج قبل از ساخت سریال شخصی خود، اولین بار در سریال جسیکا جونز ظاهر شد و مشت آهنین نیز چندان از قافله عقب نبود تا در نهایت شرکای نمادین کمیک های مارول در صفحه نمایش تلویزیون نیز با یکدیگر متحد شوند.

 

8- مامور کارتر و ادوین جارویس

مامور کارتر و ادوین جارویس

این دو ابرقهرمان نیستند، اما با این حال زمانی که مامور کارتر با ادوین جارویس همکاری کرد، لحظه ای خوشایند را برای هواداران رقم زد. طرفداران قبلاً با مامور کارتر در فیلم "کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو" رو به رو شده بودند و در نهایت سریال او نسبت به "ماموران سازمان شیلد" بیشتر مورد تحسین منتقدان قرار گرفتدر مورد جارویس، طرفداران MCU آن را به عنوان هوش مصنوعی مرد آهنی می شناختند، اما در کمیک ها جارویس پیشخدمت انتقام جویان بود. اما در اینجا او پیشخدمت هاوارد استارک بود و ترکیب مامور کارتر و او یک همکاری بی نظیر بود.

 

7- لوکی و سیلوی

لوکی و سیلوی

لوکی تقریبا از زمان شروع MCU وجود داشته است. او شرور اولین فیلم ثور و شرور اصلی بود که انتقام جویان را مجبور کرد که برای اولین بار با هم متحد شوند. او سپس در نبرد با ثانوس جان باخت، اما به لطف سفر در زمان از دنیای مردگان بازگشت. در مجموعه لوکی در دیزنی پلاس، انواعی از لوکی وجود داشتند، و سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی(TVA) این لوکی را آورد تا بفهمد کدام یک از انواع او در تمامی خطوط زمانی قتل هایی مشکوک را انجام می‌دهد. با این حال، زمانی که لوکی با قاتل، که یک لوکی زن به نام سیلوی بود، ملاقات کرد یک اتحاد کم نظیر بین آنها شکل گرفت.

 

6- هاکای و کیت بیشاپ

هاکای - کیت بی شاپ

به نظر می رسد که MCU برای فاز بعدی خود به دنبال قهرمانان نوجوان و جوان است و یکی از بزرگ ترین تازه واردان کیت بیشاپ است که به عنوان هاکای نوجوان در کمیک های مارول شناخته می شود. در کمیک ها، وقتی که کلینت بارتون مرده بود، هاکای بود و پس از بازگشتش کلینت به او اجازه داد که این نقش را حفظ کنددر مجموعه دیزنی پلاس، هاکای، کلینت به عنوان یک مربی و راهنما به کیت کمک کرد و چیزهای زیادی در مورد ابرقهرمان بودن به او یاد داد، و حتی او چند پیکان شگفت انگیز نیز به او داد. دیدن اتحاد هاکای اصلی با جایگزین او برای یک سریال تلویزیونی سرگرم کننده مارول بسیار جالب بود.

 

5- ویژن و اسکارلت ویچ

ویژن و اسکارلت ویچ

ویژن و اسکارلت ویچ هر دو در فیلم "عصر اولتران"  (Age of Ultron) به انتقام جویان پیوستند و خیلی زود رابطه قوی برقرار کردند. آنها در طول "جنگ داخلی" دو طرف مخالف بودند و سپس در نتیجه آن نبرد ابرقهرمانی از یکدیگر حمایت کردندبا این حال، زمانی که این دو در سریال "واندا ویژن" (WandaVision) پس از مرگ ویژن به دست ثانوس به یکدیگر پیوستند، چیز خاصی را رقم زدند که تا به امروز از آن به عنوان یکی از بهترین پروژه های MCU  یاد می شود. این نه تنها اولین سریال دیزنی پلاس بود، بلکه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و باعث شد که MCU میخش را در تلویزون هم محکم بکوبد.

 

4- کلوک و دَگِر

سریال کلوک دگر

در حالی که این سریالی یکی از کم‌تر صحبت‌شده‌ترین سریال های تلویزیونی مارول است، کلوک و دَگِر نیز یکی از برترین سریال های‌های دست کم گرفته شده برای این برند است. مشکل این است که این برنامه در پلتفورم "فری فورم" (Freeform) پخش شد و در نتیجه بسیاری از طرفداران کمیک های مارول آن را از دست دادند. با این حال، این دو نفر که در کمیک های مرد عنکبوتی حضور داشتند، در سریال تلویزیونی مارول مختص خود نشان دادند که چقدر می توانند عالی باشند. این سریال دو فصل داشت و دو تا از نمادین ترین قهرمانان نوجوان مارول را به خوبی به صفحه نمایش تلویزون آورد.

 

3- مدافعان (The Defenders)

سریال مدافعان

درسینما، فاز اول MCU قهرمانانی را معرفی کرد که به شکل گیری انتقام جویان منجر می شد. در حالی که سریال های تلویزیونی نتفلیکس مارول قهرمان‌های خیابانی را معرفی می‌کردند، مشخص شد که این سرویس پخش نیز به دنبال تشکیل تیمی از قهرمانان خود است. این تیم، مدافعان بود. اما این همان گروه کمیک ها نبود. این یک تیم مشابه بود و هر دو را می‌توان «غیر تیم» در نظر گرفت، زیرا هرگز به عنوان یک واحد منظم تشکیل نشده بودند. با این حال، دیدن تیم لوک کیج با جسیکا جونز که در کمیک بوک ها همسرش است، و آوردن دردویل و آیرون فیست، یک لحظه بزرگ برای طرفداران بود.

 

2- کیت بیشاپ و یلینا بلووا

کیت بی شاپ - یلبنا بلووا

در حالی که دیدن تیم هاکای و کیت بیشاپ لحظه ای بود که بیشتر طرفداران کمیک های مارول می خواستند آن را ببینند، دیزنی پلاس یک تیم هیجان انگیز تر را در این سریال زیر سر داشت. یلینا بلووا که در فیلم "بیوه سیاه"  (Black Widow) معرفی شده بود، به داستان وارد شد و قصد کشتن هاکای را داشت. با این حال، لحظاتی درخشان بودند که، کیت بیشاپ و یلینا بلووا با هم و علیه یکدیگر کار کردند. از زمان خوردن ماکارونی و پنیر در خانه کیت با هم گرفته تا جنگیدن با یکدیگر و در نهایت با هم متحد شدن برای مبارزه با مافیای موسوم به "ترک سویت" یا Tracksuit Mafia، آنها تیم عالی بودند.

 

1- فالکون (شاهین یا همان سم ویلسون) و وینتر سولجر (سرباز زمستان یا همان باکی بارنز)

فلکن (شاهین یا همان سم ویلسون) و وینتر سولج ر(سرباز زمستان یا همان باکی بارنز)

زمانی که «کاپیتان آمریکا» تصمیم گرفت پیر و بازنشسته شود، دو قهرمان وجود داشتند تا قدم بردارند و جایگزین او شوند. "فالکون و وینتر سولجر" هرگز در سینما با هم همکاری های زیادی نکردند، اگرچه در "جنگ داخلی" در یک طرف بودند. با این حال، زمانی که باکی و سم در سریال "فالکون  و وینتر سولجر" در دیزنی پلاس با هم همکاری کردند، ترکیبی عالی بودند. این دو مانند برادرانی بودند که همیشه همدیگر را انتخاب می‌کردند، و در حالی که برای بازپس‌گیری سپر کپ هم با مامور ایالات متحده و هم با تروریست‌ها مبارزه می‌کردند، به خوبی با یکدیگر همکاری می‌کردند.

 

مهدی اوحدی

سارا عفتی

منبع: سایت اسکرین رَنت

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 سریال برتر کمیک بوکی (BEST COMIC BOOK SHOWS ON TV)

مهم ترین اتفاقات و تغییرات مارول در سال 2021

10 مرگِ شوکه‌کنندهٔ دنیای مارول در سال 2021

رتبه بندی فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی سال 2021

10 سریال برتر سال 2021

10 لحظه برتر فیلم ها و سریال های مارول در سال 2021

15 سؤالی که پس از دیدن سریال «لوکی» برایمان پیش آمد!

رتبه بندی سریال های مارول/نتفلیکس

10 سوالی که پس از دیدن سریال هاکای (HAWKEYE) برایمان پیش آمد!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کیت بیشاپ» (KATE BISHOP) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

15 حقیقتی که باید درباره "فالکون" بدانید (THE FALCON TOP 15 FACTS)


این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

pr_cold99
#1 pr_cold99 1401-03-13 13:47
خسته نباشید بابت نقد
فقط اینکه شماره یک فالکون رو اگه میتونین درست کنین نوشتین فلکن


و اینکه یه سوال داشتم اگه کسی سریال کلوک و دگر رو دیده سریال چطوره؟ ارزش دیدن داره؟
نقل قول کردن
john constantine
#2 john constantine 1401-03-13 14:03
سلام ممنون بابت مقاله من خودم بشخصه با همش موافق بودم اما از اتحاد دردویل و پانیشر هم خیلی خوشم اومده بود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1401-03-13 14:30
سلام و ممنون از آقای اوحدی بابت ترجمهٔ این مقاله.
ولی خداوکیلی نویسندهٔ اسکرین رنت فکر کنم یا موقع نوشتن مقاله حواسش جای دیگه ای بوده یا یکی باید بهش میگفت که "داداش داری اشتباه میزنی"! آخه پگی کارتر و جارویس هشتم و لوکی و سیلوی هفتم، بعد کیت بیشاپ و یلنا بلوا دوم؟! والا تا جایی که یادمه کیت بیشاپ و یلنا همچین هم تیم آپ خوبی نداشتند و نکتهٔ خیلی جذابی بین اونا یافت نمیشد و حداقلش برای من همون کیت بیشاپ و کلینت بارتون یک رابطهٔ استاد شاگردی داشت که توی اپیزودهای اول و قبل از اینکه روند سقوط جدی سریال شروع بشه، جذابیتی داشت. و البته خداوکیلی" پگی و جارویس" و "لوکی و سیلوی" لایق هشتم و هفتم نیستند و باید رتبهٔ بالاتری میگرفتند. پگی و جارویس که اتفاقا قهرمان نبودنشون به نقطهٔ عطف تیم آپ اونا تبدیل شد و کارشون رو جذابتر کرد. کلا سریال مامور کارتر یک کلاس خاصی داشت و سریال موفقی بود که به نظرم نه تنها هنوز نه تنها هیچ سریال مارولی دیزنی پلاس روی دستش نیومده (یا حداقل فقط "لوکی" میتونه باهاش رقابت کنه)، بلکه قابل رقابت با برخی از بهترین سریال های مارول/نتفلیکس هم هست. فقط حیف که این سریال و سریال "مامورین شیلد" نسبت به سریال های مارولی نتفلیکس و دیزنی پلاس ناشتاخته تر هستند. و صدالبته رابطهٔ لوکی و سیلوی رو فراموش نکنیم که در ابتدا بر اساس نفرت شروع شد و بعدش به عشق رسید که تونستیم سکانس های عالی مثل گفت و گوهای اونا در اپیزود پنجم یا تنش و دعواشون توی اپیزود ششم رو داشته باشیم (ببینم، کیت بیشاپ و یلنا یا کلینت توی سریال هاکای هم از این سکانس ها داشتند؟!). اگر اپیزود سوم سریال که به نظرم ضعیف ترین اپیزودش بود، بیشتر به پخته کردن رابطهٔ اونا میپرداخت و صمیمی شدنشون رو با حوصله تر روایت میکرد، نتیجه از اینی هم که الان هست، بهتر میشد. دربارهٔ کلوک و داگر و ثور و هالک چون سریال هاشون رو ندیدم نظری ندارم. رتبهٔ ویژن و اسکارلت ویچ هم به نظرم درست و مناسبه. "فالکون و سرباز زمستان" هم با اینکه در مجموع سریال ضعیفی بود اما در نشون دادن دوستی بین سم ویلسون و باکی بارنز موفق بود و تونست کارش رو در این زمینه خوب انجام بده. منتها به نظرم میشد در رتبهٔ اول بودنشون کمی تجدید نظر کرد و گزینه های بهتری رو آورد. اما من میخوام دو تا تیم آپ هم بگم که از لیست جا موندن و میشد توی لیست باشند، یا بعضی از این تیم آپ ها رو از لیست در آورد و این دوتا رو گذاشت. اولی، تیم آپ بین نگهبانان مولتی ورس در سریال "چه میشد اگر...؟" هست که فکر کنم نویسندهٔ اسکرین رنت این سریال رو به حساب نیاورده؛ وگرنه این تیم آپ یکی از بهترین ها بود که تونست با دوستی ها و شوخی های باحالش و اکشن های فوق‌العاده چشم نواز و هیجان انگیزش که یادآور افسارگسیختگی اکشن هایی مثل "قهرمانان زمین در برابر ثانوس در فضا و روی سیارهٔ تایتان" هست و از بهترین های انیمیشن های کمیک بوکی هست، توی دل طرفداران جا باز کنه و حقش بود که توی این لیست باشه. دومین تیم آپ یه خورده استثنا هست. یعنی نمیدونم میشه تیم آپ حسابش کرد یا نه ولی به هر حال به نظرم تیم آپ بین مارک اسپکتور و استیون گرانت در سریال "مون نایت" واقعا عالی بود. خیلی جذاب و به نظرم میتونست در این مقاله رتبهٔ خوبی بگیره. مخصوصا در اپیزود پنجم که روی رابطهٔ درونی و دوستی اونا بیشتر تمرکز میکنه و اپیزود ششم که با اینکه به نظرم ضعیف ترین اپیزودش سریال هست و پایان سریال میتونست بهتر از اینا باشه، ولی تیم آپ اکشن بین مارک و استیون رو به خوبی نشون میده. چه کشمکش های بین اونا و چه دعوا و دوستی شون شاید قلب تپندهٔ سریال جذاب مون نایت بود. رابطهٔ مارک و لیلا هم خوب بود، اما جا داشت که روش بیشتر کار بشه و رابطهٔ اونا جذابتر بشه، مخصوصا برای بخشی که لیلا از مارک کینه ای به دل گرفت که بعد از مرگ مارک و اون قضایا کلا به فراموشی سپرده شد.
در آخر بازم از آقای مهدی اوحدی بابت ترجمهٔ این مقاله تشکر میکنم.
نقل قول کردن
IRONHAMI
#4 IRONHAMI 1401-03-13 16:18
سلام و خسته نباشید
ممنون بابت مقاله
من خودم با همشون موافقم فقط مثل دنیای کمیک امیدواریم تو فیلم های بعدی یلنا بلوا و کیت بیشاپ دوستای بسیار خوبی بشن چون در این سریال فقط اشنا شدن حالا همکاری فالکون با سرباز زمستان هم خیلی خوب بود و ویژن و اسکارلن ویچ هم احتمالا دوباره ببینیم چون شایعاتی هست که ویژن سفید میاد یا ویژن مثل دنیای کمیک برمیگرده ولی خاطراتش نمیمونه که میتونه به یاد بیاوره
نقل قول کردن
Ice Man
#5 Ice Man 1401-03-13 23:44
ممنون از آقای اوحدی
نمیگم با این لیست و رتبه بندیش موافقم اما بدم نیست
ثور و هالک:
تو دوران خودش در حد اونجرز بود
لوک کیج و آیرون فیست:
یکی از باحال ترینا
مامور کارتر و ادوین جارویس:
به یاد موندنی
لوکی و سیلوی:
سیلوی شخصیت جذابی بود، اما خوده لوکی رو خراب کردن اگه لوکی قدیم بود قطعا تیم آپ باحال تری میشد ولی بازم به گمونم همه تیم آپ در نوع خودشون جالبن
هاکای و کیت بیشاپ:
عالی‌‌‌
بی نظیر
این دو تا بهترین بودن، نمیگم باید شماره ۱ میبودن ولی حتی اگه بودن من راضی بودم
ویژن و اسکارلت ویچ:
بهترین زوج؟ قطعا
بهترین رابطه؟ چرا که نه
اما تیم آپ برتر؟ نه واقعا
کلوک و دگر:
سریالشو درست حسابی ندیدم ولی همونقدر که یادمه خیلی قشنگ بود و این دوتا خیلی باحال بودن، احتمالا حقشونه که تو این مقاله باشن
مدافعان:
شاهکار!
ای کاش همه تیم آپ ها به این کیفیت بودن
کیت بیشاپ و یلینا بلووا:
رتبه دو یکم زیادیه اما واقعا همینقدر عالی بود
نه تنها هر دو شخصیت جذاب مختص خودشونو دارن بلکه حتی از کلینت و نیت هم شیمی جالب تری دارن
سم و باکی:
بد نبود ولی بهترین؟ اصلا
اگه بخاطر بارن یا جان نبود احتمالا موقع تماشا خوابم میبرد، البته اینا هم باحال بودن ولی کافی نبودن!
امیدوارم تو CA4 جبران کنن
نقل قول کردن
Ramin.G
#6 Ramin.G 1401-03-14 10:06
من خودم به شخصه با هاکای و کیت بیشاب بیشتر حال کردم واقعا جذاب و دیدنی بود اون سریال چون یه روند استاد شاگردی داشت منو بیشتر یاد اسپایدر من می انداخت که بیشتر باعث میشد سریال دیدنی تر بشه ولی به نظرم کیت بیشاب و یلینا بلووا حق نفر دوم رو نداشتن چون خیلی تیم اپ قوی نبود و مثل فالکون و سرباز زمستان به دل نشست ممنون از سایت خوب اسپایدی
نقل قول کردن
Ossei
#7 Ossei 1401-03-15 19:05
مقاله خوبی بود، توی ترجمه اگر چیزی که خودت از مقاله فهمیدی رو با ادبیات خودت از نو بنویسی نتیجش خیلی زیباتر از ترجمه کلمه به کلمه میشه. به خاطر اینکه ادبیات و طرز گفتار انگلیسی زبان ها با ما تفاوت داره و عینا بهتره ترجمه نشه.
موفق باشی
نقل قول کردن
مهدی اوحدی
#8 مهدی اوحدی 1401-03-16 13:58
به نقل از Ossei:
مقاله خوبی بود، توی ترجمه اگر چیزی که خودت از مقاله فهمیدی رو با ادبیات خودت از نو بنویسی نتیجش خیلی زیباتر از ترجمه کلمه به کلمه میشه. به خاطر اینکه ادبیات و طرز گفتار انگلیسی زبان ها با ما تفاوت داره و عینا بهتره ترجمه نشه.
موفق باشی


ممنون از توصیتون.
مقاله کلمه به کلمه ترجمه نشده،متاسفم که متن به گونه ای بوده که شما اینجوری برداشت کردید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید