10 طلسم قدرتمند دکتر استرنج در دنیای کمیک

10-تا-طلسم-قدرتمند-دکتر-استرنج-در-دنیای-کمیک

این مقاله به مناسبت فیلم دکتر استرنج 2 تقدیم به شما می‌گردد.

مقدمه: دکتر استرنج شناخته شده ترین، محبوب ترین و همچنین یکی از قدرتمند جادوگران دنیای کمیک است. شاید او قدرت فیزیکی یا مهارت رزمی چندانی نداشته باشد، اما او در استفاده از طلسم های جادویی به شدت تبحر دارد. وقتی که ما کمیک های دکتر استرنج را می‌خوانیم، می‌بینیم که او در اکثر اوقات فراغتش به مطالعه کتاب های طلسم می‌پردازد. بنابراین دکتر استرنج به عنوان جادوگر اعظم، با طلسم های متنوع و قدرتمند زیادی آشنایی دارد. برخی از این طلسم ها در حفاظت نقش دارند و بعضی نیز کاربرد تهاجمی دارند. بعضی از آنها با خواندن ورد های خاص و یا حرکات دست ظاهر می‌شوند اما تعدادی از آنها تنها با تمرکز و تفکر قابل استفاده‌اند. حتی این طلسم ها هر یک ریشه متفاوتی دارند و ممکن است به جادوی تاریک نیز مرتبط باشند. اما چیزی که در تمام آنها دیده میشود، این است که همه آنها برای دشمنان خطرناک و کارآمد هستند. بنابراین در ادامه مقاله با من همراه باشید تا به معرفی 10 طلسم قدرتمند دکتر استرنج در دنیای کمیک بپردازیم. 

مقاله های زیر را هم فراموش نکنید:

10 طلسم جادویی برتر دکتر استرنج در فیلم های مارول

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

رتبه بندی قویترین جادوگران در کمیک های مارول

 

10- تصاویر ایکون (Images of Ikonn)

تصاویر ایکون (Images of Ikonn)

تصاویر ایکون یکی از طلسم های جالب دکتر استرنج است که اولین بار علیه بارون موردو، مورد استفاده قرار گرفت. این طلسم معمولا تصاویر غیر واقعی و مجازی زیادی از دکتر استرنج ایجاد می‌کند که باعث گیج شدن دشمنان میشود. اگر فکر می‌کنید این طلسم را قبلا در جایی دیده اید، باید بگویم که این همان طلسمی است که دکتر استرنج در انتقام جویان: جنگ ابدیت از آن برای مبارزه با ثانوس استفاده کرد. در شماره 20 سری دوم کمیک های دکتر استرنج، فهمیدیم که تصاویر ایکون می‌توانند توهمات دیگر را نیز از بین ببرند. طلسم تصاویر ایکون فقط محدود به کپی های متعدد از دکتر استرنج نیست، چراکه در شماره 19 همان کمیک ها، دکتر استرنج به قرن هجدهم میلادی سفر کرد و برای اینکه بتواند به دور از چشم دیگران پرواز کند، با تصاویر ایکون کاری کرد که مردم او را شبیه به یک عقاب ببینند.

 

9- سپر سِرافیم (The Shield of The Seraphim)

سپر سِرافیم (The Shield of The Seraphim)

سپر سرافیم یک طلسم محافظتی قدرتمند است که دکتر استرنج از آن در برابر حملات دیگران استفاده میکند. سپر سرافیم توانایی مقابله با هر نوع حمله ای را دارد، از جادوی سیاه گرفته تا اشعه های کیهانی. این نوع جادو اولین بار در سال 1966 مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به یکی از طلسم های رایج و پرکاربرد دکتر استرنج تبدیل شد. در ضمن این طلسم در فیلم های سینمایی مارول هم به تصویر کشیده شده است. واژه سرافیم در ادیان مسیحیت و یهودیت نام گروهی از فرشتگان است. در کمیک های مارول، سرافیم نژادی از فرشتگان است که توسط خدایان ارشد خلق شده اند. به این دلیل که دکتر استرنج دائما با خواندن نام سرافیم آنها را فرا می‌خواند و از سپر سرافیم استفاده میکرد، این فرشتگان از دکتر استرنج کمک گرفتند تا در مبارزه علیه دشمنانشان آنها را یاری کند.

 

8- خورشید های هفتگانه سینیباس (The Seven Suns of Cinnibus)

خورشید های هفتگانه سینیباس (The Seven Suns of Cinnibus)

این طلسم که خیلی کم مورد استفاده قرار میگیرد، با کمک نور هفت خورشید از بُعد سینیباس ‌(Cinnibus) انفجاری ایجاد کرده و تمام تاریکی ها را از بین می‌برد. دکتر استرنج در طی نبرد با خون آشامی به نام «هانیبال کینگ» (Hannibal King) از خورشید های هفتگانه سینیباس کمک گرفت که با توجه به ضعف خون آشام ها در برابر خورشید، ظاهرا بهترین انتخاب بود. البته استرنج هوشمندانه عمل کرد و از چشم آگاماتو استفاده کرد تا این طلسم را به شکل یک زندان در بیاورد. این جادو نور قلمروی عرفانی سینباس را که توسط هفت خورشید مجزا روشن میشود را هدایت میکند تا با استفاده از آن دشمنان را مغلوب کند. بعد سینیباس به خاطر دانش و خرد آن شناخته میشود و به همین دلیل به طور استعاری هم منبع نور و روشنایی است. همچنین گفتنی است که دکتر استرنج از این طلسم نیز مانند اکثر موارد لیست، برای نبرد با ثانوس در فیلم جنگ ابدیت بهره گرفت.

 

7- پیچک های یخی ایکثالون (The Icy Tendrils of Ikthalon)

پیچک های یخی ایکثالون (The Icy Tendrils of Ikthalon)

«ایکثالون» (Ikthalon) شیطانی با قدرت های مبتنی بر یخ و سرماست که به نوعی نماد مقاومت در برابر تغییر است. بنابراین طلسم پیچک های یخی ایکثالون می‌تواند به صورت یخ، باد، سرما و برف ظاهر شود. دکتر استرنج تاکنون چند بار این طلسم را اجرا کرده است. یک بار نسخه شیطانی دکتر استرنج، معشوقه او یعنی «‌کلیا» (برای آشنایی با کلیا این مقاله را بخوانید) را با این طلسم منجمد کرد. همچنین دکتر استرنج بعد ها با پیچک های یخی ایکثالون به مرد عنکبوتی برتر کمک کرد تا خبیثی به نام «مَستر پاندمونیوم» (Master Pandemonium) را شکست دهند.

 

6- صاعقه های شیطانی (Bolts of Bedevilment)

صاعقه های شیطانی (Bolts of Bedevilment)

صاعقه های شیطانی انفجاری از انرژی عرفانی است که تنها محدودیت آن، شخص طلسم کننده است. به عبارت دیگر، میزان قدرت جادو به میزان توانایی جادوگر بستگی دارد و هر چقدر که اجرا کنندهٔ طلسم قوی‌تر باشد، میزبان تخریب صاعقه های شیطانی هم بیشتر است. این طلسم بسیار مرگبار است، به ویژه زمانی که در دستان جادوگر توان‌مندی مثل دکتر استرنج قرار میگیرد. زمانی که ثور مجبور شد برای نجات آزگارد با یکی از دشمنان دکتر استرنج به نام اومار بیرحم (برای آشنایی با این شخصیت به این مقاله مراجعه کنید) مبارزه کند، اومار از صاعقه های شیطانی علیه ثور استفاده کرد و دیدیم که این طلسم حتی برای قهرمان نیرومندی مثل ثور هم خطرناک است که نشانگر قدرت بالای این طلسم می‌باشد.

 

5- باد های واتومب (The Winds of Watoomb)

باد های واتومب (The Winds of Watoomb)

دکتر استرنج اولین بار از باد های واتومب علیه دورمامو و در شماره 173 از کمیک هایش استفاده کرد. این طلسم توانایی کنترل جریان های هوایی قدرتمند را در اختیار دکتر استرنج قرار میدهد. شایان به ذکر است که این طلسم در کنار سپر سرافیم ترکیب خوبی را پدید می‌آورد زیرا باد های واتومب باعث تقویت سپر سرافیم میشود. احتمالا به یاد دارید که در فیلم جنگ ابدیت دکتر استرنج از باد های واتومب برای پاکسازی هوا بعد از ورود سفینه فرقه سیاه ثانوس، و در نبرد نهایی اونجرز اندگیم برای متوقف کردن موج دریا استفاده کرد.

 

4- کریستال های سیندِریار (The Crystals of Cyndriarr)

کریستال های سیندِریار (The Crystals of Cyndriarr)

کریستال های سیندریار یکی از طلسم هایی است که جدیدا به لیست قابلیت های دکتر استرنج افزوده شده. این طلسم با فرا خواندن قدرت سیندریار، کریستال های درخشان زیادی را به سمت دیگران پرتاب میکند. در شماره 4 از کمیک های دکتر استرنج اثر «مارک وید» (Mark Waid) و ‌«کو واکر» (Kev Walker)، دیدیم که دکتر استرنج از این طلسم علیه دشمنانش استفاده کرد. البته این کمیک به تنهایی برای درک قدرت این طلسم کافی نیست. شاید دکتر استرنج چند وقت پیش برای اولین بار از این طلسم استفاده کرد اما کریستال های سیندریار نخستین بار خیلی قبل تر و در شماره 44 از سری دوم کمیک های دکتر استرنج در سال 1980 دیده شدند. در این داستان «ملکه سایه» (Shadowqueen) طلسم کریستال های سیندریار را علیه دکتر استرنج و «سیلور فاکس» (Silver Fox) اجرا کرد اما دکتر استرنج با استفاده از سپر سرافیم از خودش و متحدش محافظت کرد. او همچنین هشدار داد که تماس با کریستال ها مساوی با مرگ حتمی است. بنابراین کریستال های سیندریار یکی از تهدید آمیز ترین طلسم های دکتر استرنج است.

 

3- شعله های فالتاین (Flames of the Faltine)

شعله های فالتاین (Flames of the Faltine)

شعله های فالتاین یکی از طلسم های پرکاربرد دکتر استرنج است. فالتاین نام نژادی از موجودات ماورایی است که کاملا از انرژی خالص به وجود آمده اند. دورمامو و خواهرش اومار از نژاد فالتاین هستند. این موجودات عمدتا ظاهری آتشین دارند (مثل دورمامو) که ارتباط منطقی هم با نام طلسم شعله های فالتاین دارد. این طلسم شعله های سوزانی را ایجاد میکند که دمای بسیار بالایی دارند. علاوه بر کاربرد این طلسم در حمله به دشمنان، شعله های فالتاین در شفابخشی از طریق سوزاندن زخم ها، سموم و بیماری ها نیز کارآمد است.

 

2- نوار های سرخ سیتوراک (The Crimson Bands of Cyttorak)

نوار های سرخ سیتوراک (The Crimson Bands of Cyttorak)

نوار های سرخ سیتوراک یکی دیگر از طلسم های پر استفادهٔ دکتر استرنج است. استرنج با این طلسم نوار های قرمز نورانی و تخریب ناپذیری را از کف دستان خود خارج کرده و حریفان را با استفاده از آنها گیر می‌اندازد. این طلسم بسیار موثر است و دکتر استرنج با آن توانسته حریفان قدرتمندی مثل هالک، جاگرنات و «دی‌اسپیر» (D'Spayre) را به دام بیندازد. همچنین از یاد نبریم که در فیلم جنگ ابدیت هم دکتر استرنج از این طلسم در برابر ثانوس استفاده کرد.

 

1- فرمول مونتزی (The Montesi Formula)

فرمول مونتزی (The Montesi Formula)

قدرتمند ترین طلسم دکتر استرنج فرمول مونتزی است. این طلسم خیلی کم و فقط در مواقع ضروری مورد استفاده قرار میگیرد. دلیلش هم این است که فرمول مونتزی متعلق به کتاب شیطانی دارک هولد است (برای آشنایی با دارک هولد این مقاله را مطالعه کنید) و هر جادویی که به دارک هولد مرتبط باشد، موجب فاسد شدن اجرا کنندهٔ طلسم میشود. دکتر استرنج توانست با کمک متحدانی همچون وانگ، بلید، هانیبال کینگ و فرانک دریک، فرمول مونتزی را اجرا کند. قابلیت این طلسم این است که میتواند در تمام جهان گسترش یابد و تک تک خون آشام های عالم را از هستی محو کند. دکتر استرنج هم همین کار را کرد و تمام خون آشام ها از جمله دراکولا را کشت. البته تاثیر این طلسم موقتی بود چون دراکولا و بقیه خون آشام ها بعد از مدتی دوباره زنده شدند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 اسپویل بزرگ فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون"

مدیران و نویسندگان سایت SPIDEY.IR فیلم "دکتر استرنج 2" را نقد میکنند

10 طلسم جادویی برتر دکتر استرنج در فیلم های مارول

لینک دانلود نسخهٔ پرده ای فیلم "دکتر استرنج ۲ در چندجهانی دیوانگی"

شرح 20 دقیقه ابتدایی فیلم "دکتر استرنج 2: مالتی ورس جنون" به نمایش درآمده در جشنواره "سینما کان"

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (WHAT IF)

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

john constantine
#1 john constantine 1401-02-29 23:32
سلام ممنون بابت ترجمه مقاله جالبی بود
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#2 amirmahdi 1381 1401-02-30 00:11
ممنون خوشم‌میاد از این طلسما در فیلما هم استفاده کردن
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#3 امیرحسین زارع 1401-02-30 01:35
مقاله عالی بود
دوست داشتم درباره طلسم ها بدونم.
اقای یارویسی خودتون از کدوم اینا خوشتون میاد
و البته اسپمه ولی آیا تا به حال شباهتی بین طلسم های دکتر استرنج و هری پاتر متوجه شدید؟
نقل قول کردن
Bucky WS
#4 Bucky WS 1401-02-30 01:38
یه سئوال
طلسم فراموشی که در فیلم نو وی هوم دیدیم ایا از کمیک ها استخراج شده بود؟
نقل قول کردن
Ali Parvaneh GL
#5 Ali Parvaneh GL 1401-02-31 10:23
با تشکر از مقاله خوب تون.
راستی برام سوال شد فکر میکنم دکتر استرنج از طلسم پیچک های یخی ایکثالون تو فیلم پایان بازی علیه ارتش ثانوس استفاده کرد
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1401-02-31 19:05
به نقل از امیرحسین زارع:
مقاله عالی بود
دوست داشتم درباره طلسم ها بدونم.
اقای یارویسی خودتون از کدوم اینا خوشتون میاد
و البته اسپمه ولی آیا تا به حال شباهتی بین طلسم های دکتر استرنج و هری پاتر متوجه شدید؟

خیلی ممنون آقای زارع
من خودم از Images of Ikonn و The Crystals of Cyndriarr خوشم میاد. حقیقتش نوع جادوی داستان های هری پاتر و مارول خیلی با هم تفاوت دارن و نمیشه اون ها رو مقایسه کرد. در حالیکه توی دنیای هری پاتر اجرای اکثر اسپل ها به چوبدستی نیاز داره و قدرت طلسم به مهارت اجرا کننده، وفاداری چوبدستی، ارزش چوبدستی و ... وابسته اس، همچین چیزی در کمیک های مارول دیده نمیشه. البته هم دکتر استرنج و هم هری پاتر طلسم هایی دارن که برای اهداف یکسانی استفاده میشن که کاملا طبیعیه. مثلا هر دو طلسم های محافظتی دارن و هر دو برای ایجاد انفجار اسپل های خاصی دارن (مثل ورد Bomboroda maxima). در فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون سپر محافظتی بزرگی که جادوگران کامارتاج ایجاد کردند آدمو یاد سپری میندازه که توی فیلم یادگاران مرگ قسمت دوم، برای دفاع علیه ارتش ولدرمورت اطراف هاگوارتز ساخته شد.
به نقل از Bucky WS:
یه سئوال
طلسم فراموشی که در فیلم نو وی هوم دیدیم ایا از کمیک ها استخراج شده بود؟

در این مورد توی آیتم 74 این مقاله توضیح داده شده.
spidey.ir/.../...
به نقل از Ali Parvaneh GL:
با تشکر از مقاله خوب تون.
راستی برام سوال شد فکر میکنم دکتر استرنج از طلسم پیچک های یخی ایکثالون تو فیلم پایان بازی علیه ارتش ثانوس استفاده کرد

  اون طلسمی که توی اندگیم اجرا شد پیچک های یخی ایکثالون نبود. البته بعضی جاها از اون پیچک های بنفش رنگ نورانی با نام پیچک های یخی ایکثالون یاد میشه اما اون طلسم شباهتی به این طلسم مبتنی بر یخ و سرما نداشت. اگه یادتون باشه اوایل فیلم دکتر استرنج 2 ، دکتر استرنج دیفندر از طلسم پیچک های یخی ایکثالون استفاده کرد.
نقل قول کردن
Ali Parvaneh GL
#7 Ali Parvaneh GL 1401-02-31 21:04
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از امیرحسین زارع:
مقاله عالی بود
دوست داشتم درباره طلسم ها بدونم.
اقای یارویسی خودتون از کدوم اینا خوشتون میاد
و البته اسپمه ولی آیا تا به حال شباهتی بین طلسم های دکتر استرنج و هری پاتر متوجه شدید؟

خیلی ممنون آقای زارع
من خودم از Images of Ikonn و The Crystals of Cyndriarr خوشم میاد. حقیقتش نوع جادوی داستان های هری پاتر و مارول خیلی با هم تفاوت دارن و نمیشه اون ها رو مقایسه کرد. در حالیکه توی دنیای هری پاتر اجرای اکثر اسپل ها به چوبدستی نیاز داره و قدرت طلسم به مهارت اجرا کننده، وفاداری چوبدستی، ارزش چوبدستی و ... وابسته اس، همچین چیزی در کمیک های مارول دیده نمیشه. البته هم دکتر استرنج و هم هری پاتر طلسم هایی دارن که برای اهداف یکسانی استفاده میشن که کاملا طبیعیه. مثلا هر دو طلسم های محافظتی دارن و هر دو برای ایجاد انفجار اسپل های خاصی دارن (مثل ورد Bomboroda maxima). در فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون سپر محافظتی بزرگی که جادوگران کامارتاج ایجاد کردند آدمو یاد سپری میندازه که توی فیلم یادگاران مرگ قسمت دوم، برای دفاع علیه ارتش ولدرمورت اطراف هاگوارتز ساخته شد.
به نقل از Bucky WS:
یه سئوال
طلسم فراموشی که در فیلم نو وی هوم دیدیم ایا از کمیک ها استخراج شده بود؟

در این مورد توی آیتم 74 این مقاله توضیح داده شده.
spidey.ir/.../...
به نقل از Ali Parvaneh GL:
با تشکر از مقاله خوب تون.
راستی برام سوال شد فکر میکنم دکتر استرنج از طلسم پیچک های یخی ایکثالون تو فیلم پایان بازی علیه ارتش ثانوس استفاده کرد

  اون طلسمی که توی اندگیم اجرا شد پیچک های یخی ایکثالون نبود. البته بعضی جاها از اون پیچک های بنفش رنگ نورانی با نام پیچک های یخی ایکثالون یاد میشه اما اون طلسم شباهتی به این طلسم مبتنی بر یخ و سرما نداشت. اگه یادتون باشه اوایل فیلم دکتر استرنج 2 ، دکتر استرنج دیفندر از طلسم پیچک های یخی ایکثالون استفاده کرد.

بله الآن یادم اومد؛ ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید