10 بازیگر برتر دنیای سینمایی مارول (MCU)

10-بازیگر-برتر-دنیای-سینمایی-بهترین-بزرگ-فیلم-مارول-mcu

بازیگران برجسته‌ای در فیلم‌های مارول استودیوز حضور پیدا کرده‌اند و در این مطلب، قرار است نگاهی به 10 بازیگر برتر این فیلم‌ها داشته باشیم.

مقدمه: هر سال ما خیلی از بازیگران را میبینیم که میان و میرن ولی دیگه خبری ازشون نمیشه. مطرح شدن در هالیوود کار ساده ای نیست و به استعداد، تلاش زیاد و البته شانس نیاز داره. بازیگران خوب میدونند که موفقیت و شهرت جهانی به راحتی به دست نمیاد و اگر فرصتی گیرشون بیاد بهتره ازش استفاده کنند. برای بسیاری از بازیگران قرار گرفتن در لیست درجه 1 هالیوود پس از حضور در یک فیلم ابرقهرمانی رخ داده است. در طول سالهای گذشته یک عالمه فیلم براساس شخصیت های مارول ساخته شده است که البته برخی از آنها مربوط میشود به فیلم های موسوم به دنیای سینمایی مارول یا MCU. بازیگران زیادی در این فیلم ها ظاهر و به ستاره های عظیمی تبدیل شده اند. در حقیقت در طی این سال‌ها، مارول استودیوز بازیگران بسیار برجسته و بزرگی را برای نقش‌آفرینی در آثار خود به خدمت گرفته است تا در MCU به نقش آفرینی بپردازند. با اینکه برخی از این بازیگران، قبل از حضور در این فیلم‌ها، مشهور بوده‌اند اما برخی از آن‌ها، شهرت خود را از حضور در فیلم‌های مارول بدست آورده‌اند. در این مطلب، قرار است به 10 بازیگر برتر فیلم‌های مارول نگاهی داشته باشیم.

 

10- پل راد (Paul Rudd)

پل راد (Paul Rudd)

«پل راد» بازیگر نقش های عمدتا کمدی که اکثرا به خاطر سریال Friends و فیلم های کمدی رومانتیک او را به یاد می آوریم کسی بود که واقعا فکرش را نمیکردیم به بازیگری درجه یک تبدیل شود ولی سال 2015 در فیلم "مرد مورچه ای" مارول حضور یافت که به موفقیت غیر قابل منتظره ای رسید. البته این رو هم بگم که او قبل از MCU هم بازیگر موفقی بود ولی تقریبا فقط داشت کمدی بازی میکرد. مرد مورچه ای شانس پل راد بود برای اینکه ثابت کنه به جز بامزه بودن میتونه کارهای دیگری هم انجام بده. البته خود فیلم مرد مورچه ای هم دارای مایه های شوخ طبعی بود ولی پل راد با این فیلم نشان داد که میتونه در ژانرهای دیگر هم خوش بدرخشه. درسته که پل راد کلی کمدی و طنز به نقش مرد مورچه ای تزریق کرد ولی قلب هم بهش داد (از طریق رابطه اش با دخترش به نام کسی). درست مثل دنیای کمیک، کسی روی تصمیمات پدرش تاثیرگذار بود و حرفه اش را در قالب یک ابرقهرمان به جلو هدایت کرد. "مرد مورچه ای" همیشه برای هواداران یک فیلم پرریسک بود ولی نقش آفرینی خاکی و انسانی پل راد باعث شد تا شخصیت اسکات لانگ بسیار دوست داشتنی بشه. و البته نباید از شیمی عالی بین آقای راد و خانم لیلی در نقش واسپ غافل شد.

 

9- مایکل بی جوردن (Michael B. Jordan)

مایکل بی جوردن

کیل مانگر بزرگترین دشمن پلنگ سیاه در دنیای کمیکه (اینجا میتوانید با بهترین دشمنان پلنگ سیاه آشنا شوید) به همین دلیل هم در فیلم اختصاصی پلنگ سیاه از او به عنوان خبیث اصلی داستان استفاده شد. فیلم پلنگ سیاه یک موفقیت چشمگیر برای مارول بود و کوین فایگی (رئیس مارول استودیو) پیش از "جنگ بی نهایت" میگفت که بهترین فیلمشونه! و مایکل بی. جوردن که توانایی های بازیگری خودش را بارها و بارها ثابت کرده، خوشبختانه تونست از کیل مانگر یک ویلن همه فن حریف به تصویر بکشه، کسی که اهدافش در طول داستان هم منحصر به فرد و متفاوته و طوری هست که به راحتی میشه درکش کرد و تک بعدی نیست. اینها به لطف شخصیت پردازی درست و نقش آفرینی عالی آقای جوردن به دست آمده.

 

8- الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen)

الیزابت اولسن

چه کسی فکرشو می کرد بازیگر یکی از اعضای جدید انتقام جویان یعنی اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) در اولین حضورش در فیلم های این سری به این حد بدرخشد؟ الیزابت اولسن که با بازی در فیلم "گودزیلا" شناخته شده بود، در این فیلم "انتقام جویان: عصر الترون" غوغا کرد و به یکی از ستارگان بی چون و چرای این فیلم پرفروش و پرستاره تبدیل شد. او بازی درخشان خود این روند تغییر را به خوبی نشون داد و همچنین در صحنه های احساسی بسیار خوب عمل کرد. رابطه خواهر برادری او با پیترو (کوئیک سیلور) هم جالب از آب در اومد. ولی این پایان کار نبود و او رفته رفته بهتر شد تا اینکه در سریال "وانداویژن" به اوج رسید. این سریال را می‌توان به عنوان یک ساختارشکنی ژانر سیتکام و هم یک اثر طنز روان‌شناختی در نظر گرفت. سریالی که کلیشه های معمول ژانر ها را می‌شکند و از آثار ابرقهرمانی فراتر میرود تا چیزی واقعا منحصر به فرد را خلق کند. البته اکثر مخاطبان از اپیزود نهاییِ ضعیف و ناامید کننده سریال انتقاد می‌کنند ولی "وانداویژن" هنوز هم ارزش دیدن را دارد و اولسن عالی بود و پس از آن نیز در "دکتر استرنج 2" واقعا خوش درخشید.

 

7- کریس همسورث (Chris Hemsworth)

کریس همزورث

کریس همسورث یک ستاره اکشن برجسته به شمار می‌رود؛ او با حضور در نقش ثور در دنیای سینمایی مارول، توانست تا شهرتی دو چندان برای خود بدست بیاورد. کریس همسورث از زمان اولین حضورش در نقش ثور اودینسون در اولین فیلم «ثور»، تاکنون در 8 فیلم دنیای سینمایی مارول نقش‌آفرینی کرده است. کریس همسورث قرار است نقشش به عنوان ثور را در فیلم "ثور: عشق و تندر" (Thor: Love and Thunder) بار دیگر به نمایش بگذارد. از همین رو، بسیاری از طرفداران هیجان‌زده هستند تا چالش‌های جدیدی را ببینند که خدای رعد با آن‌ها روبه‌رو خواهد شد. علاوه بر این، در این فیلم، شخصیت ثور تعاملاتی بسیاری با اعضای گروه نگهبانان کهکشان خواهد داشت که باعث شکل‌گیری لحظاتی شاد و مفرح برای بینندگان خواهد شد.

 

6- جاش برولین (Josh Brolin)

جاش برولین (Josh Brolin)

درسته که او اولین بازیگری نبود که مارول برای نقش ثانوس انتخاب کرد ولی جاش برولین خیلی سریه از طریق چند تا کامئوی کوتاه و حضور پس از تیتراژ تونست نقش رو مال خودش بکنه. منطق این تایتان دیوانه در نابودی نیمی از جمعیت عالم با چنین قدرت و اقتداری از سوی برولین ارائه شد که تماشاچیان هم متقاعد شدند که حق با اوست. او نه تنها تونست به طور بی عیب و نقصی نبوغ دیوانه وار ثانوس را منتقل کند بلکه به قدر کافی مرعوب کننده و تهدید آمیز بود که در مقابل برخی از قوی ترین شخصیت های MCU قد علم کنه. ثانوسِ برولین قوی، سمپاتیک بود و آرک داستانی خوب تعریف شده ای داشت. دوره های زمانی این شخصیت نیز به برولین این فضا و فرصت را داد تا بهتر در قالب نقشش فرو رود و همین باعث شد ثانوس بهترین خبیث MCU و یکی از برترین های تاریخ سینما شود.

 

5- اسکار آیزاک (Oscar Isaac)

اسکارا یرزاک

سریال Moon Knight، سرشار از پیچش‌های غیرمنتظره بود که هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. این سریال، توانست تا داستانی جذاب و پر از پیچش‌های غیرمنتظره را برای بینندگان به نمایش بگذارد. در این سریال اسکار آیزاک (Oscar Isaac) نقش اصلی را بازی می‌کند که توانست با نقش‌آفرینی برجسته خود، همه را به وجد بیاورد به ویژه با ایفای نقش کاراکتری پیچیده و دارای تعدد شخصیتی و شیزوفرنی به طوری که همین مساله به نقطه قوت اصلی نقش آفرینی او تبدیل شد، یعنی تمایز شیرین بین دو شخصیت استیون گرانت و مارک اسپکتور. اسکار آیزاک در فیلم‌های قبلی شیمی باورنکردنی، با بازیگرانی مانند جسیکا چستین و جان بویگا، ایجاد می‌کرده؛ اما در "مون نایت" آیزاک در مقابل خودش هم موفق است. گرانت همیشه پریشان است، اسپکتور پولادین است. گرانت در تنهایی سر می‌کند و به نظر نمی‌رسد او به جایی تعلق داشته باشد. او نمی‌تواند دوستی خود را حفظ کند. او نمی‌تواند یک رابطه عاشقانه را با کسی دنبال کند. برای گرانت غیرممکن است که هیچ گونه تعامل انسانی معناداری داشته باشد زیرا او نگران شخصیت‌های دیگر در ذهن خود است. ولی اسپکتور و خونشو فوق‌العاده قدرتمند هستند، اما این قدرت‌ها گرانت را ضعیف کرده و او را به انزوای اجتماعی خود هدایت می‌کنند و این تازه آغازی بود بر شخصیت پردازی کاراکترهای جذاب فیلم. در مجموع بسیاری از منتقدان، داستان منحصربه‌فرد و نقش‌آفرینی عالی بازیگران و به خصوص آقای آیزاک و ایثن هاوک (Ethan Hawke) را ستایش کرده‌اند.

 

4- کریس ایوانز (Chris Evans)

کریس ایوانز (Chris Evans)

قبل از اینکه کریس ایوانز در نقش استیو راجرز/کاپیتان آمریکا انتخاب شود، هواداران اسامی دیگری را برای این نقش در نظر داشتند. همین مساله باعث شد هواداران درباره نقش آفرینی او دچار تردید شوند. با این حال، او به سرعت ثابت کرد که گزینه بی عیب و نقص برای این نقش است. او نه تنها از نظر فیزیکی و ظاهری به این نقش میخورد بلکه عالی تونست خوبی و خوش طینت بودن استیو راجرز را به تصویر بکشد. او در کنار دوستان نزدیک خودش ایستاد و کاری که به نظرش درست بود را انجام داد، به هر قیمتی! ممکنه در دنیای کمیک یک قهرمان میهن پرست باشد ولی از اینکه برای چیزی که درست است مبارزه کند هراسی نداشت و به همین دلیل از نسخه کمیک بوکی خودش پیشی گرفت. یکی از بهترین لحظاتی که در MCU خلق کرد برمیگردد به مبارزه نهایی اش با ثانوس در "پایان بازی".

 

3- تام هالند (Tom Holland)

توم هالند

واقعا بعد از نقش آفرینی های کم نقص توبی مگوایر و اندرو گارفیلد، هیچ کس فکرش رو نمیکرد که کسی بتونه روی دست این دو بلند بشه! تام هالند تونست یه پیتر پارکر بی نظیر با خصیصه های شخصیتی منحصر به فرد به وجود بیاره و نکته جالبش هم اینه که وقتی به عنوان این نقش انتخاب شد، هنوز یه نوجوان بی تجربه بود. این میتونه این حقیقت رو به اثبات برسونه که اون بیرون نوجوانان و جوانان با استعدادی هستند که براشون فرصت پیش نیومده تا خودشون رو نشون بدند، خوشبختانه مارول هم همیشه به دنبال چهره های جدید و ایده های نو هست، به همین دلیل تا به حال بازیگران توانمند زیادی رو کشف کرده که تام هالند یکی از اون هاست. خیلی ها هستن که میگن توبی پیتر پارکرخوبی بود ولی اسپایدرمن خوبی نبود ولی اندرو مرد عنکبوتی خوبی بود ولی پیتر خوبی نبود! اما تام هم یک پیتر پارکر عالیه و هم یک مرد عنکبوتی فوق العاده! یعنی ترکیبی از توبی و اندرو! و اما اوج هنرنمایی تام هالند را در فیلم "راهی به خانه نیست" شاهد بودیم. هالند در این فیلم چالش های عاطفی زیادی برای بازی کردن داشت. او زن عموی در حال مرگ خودش در حالی که مامورین امنیتی دارن به سمتش میان در آغوش میگیره و کاملا آدمی رو به ما نشون میده که بدترین لحظات عمرش رو داره تجربه میکنه. بازی اش در سکانسی که میخواد گابلین رو بکشه و مگوآیر بهش اجازه نمیده فوق العاد است زیرا جوریه که واقعا درد و رنج و خشم او را حس میکنیم و باور میکنیم میخواد بکشتش. و شاید نقطه اوج نهایی زمانی باشه که در انتهای فیلم سراغ ام جی میره تا همه چی رو به یادش بیاره ولی با دیدن چسب زخم روی پیشانی او تصمیم میگیره این کارو نکنه تا از آسیب های احتمالی به او در آینده جلوگیری بشه. نوع نگاهی که به ام جی در این صحنه میکنه و اون حالت چشمانش دربرگیرنده احساسات پسریه که دیگه بزرگ و مسئولیت پذیر شده. او در این فیلم بی عیب و نقصه و مثل ویلم دفو لیاقتش رو داشت که کاندید جایزه اسکار بهترین بازیگر امسال بشه.

 

2- تام هیدلستون (Tom Hiddleston)

تام هیدلستون (Tom Hiddleston)

لوکی همیشه یک ابر خبیث شگفت انگیز بوده و هست. از فیلم ها و کمیک ها بگیر تا انیمیشن و حضورش در اساطیر باستانی. این شخصیت همیشه خوش درخشیده. اما یه چیز رو یادتون باشه، لوکی هرگز بهتر از زمانی که تام هیدلستون توانمند نقش او را در فیلم های مارول بازی کرده، نبوده و هرگز تا این حد مشهور و محبوب نشده است به ویژه پس از حضور در سریال اختصاصی این شخصیت. لوکی علیرغم اینکه یک قاتل جمعی به حساب میاد، بسیار شخصیت دوست داشتنی داره. ممکن نیست شما این شخصیت رو در فیلم های مارول ببینید ولی عاشقش نشوید و عمده دلیل این موضوع در نقش آفرینی آقای هیدلستون نهفته است. در حقیقت شما حتی گاهی دوست دارید او را در قالب یک قهرمان ببینید. او همچنین بسیار باهوش و نیرنگ بازه. ولی لوکی خیلی بیشتر از این حرفاست! به عبارتی او یک شخصیت تراژیکی با گذشته ای سوزناک داره. این باعث میشه حتی اگر اهدافش رو قبول نداشته باشیم، با این حال بتونیم انگیزه هاش رو درک کنیم. لوکی در دنیای کمیک بسیار عالیه، ولی هیدلستون تعریف جدیدی از این شخصیت ارائه داد که سبب شد حتی از دنیای کمیک هم سبقت بگیره!

 

1- رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.)

هواداران کمیک بوک همیشه عاشق شخصیت مرد آهنی هستند. قبل از سال 2008 و اکران اولین فیلم از روی مرد آهنی، او یک شخصیت درجه دو محسوب می شد. ولی امروزه مرد آهنی نه تنها یکی از قهرمان های برتر ماروله، بلکه جز محبوب ترین شخصیت های کمیک در سراسر جهان می باشد. اما یهو چه اتفاقی افتاد که به چنین محبوبیتی دست پیدا کرد؟ پاسخ این سوال رابرت داونی جونیور است! او باعث شد شخصیت مرد آهنی تکامل پیدا کنه و از ورژن کمیکی هم جلو بزنه. البته یه وقت فکر نکنید که MCU پایه و اساس این شخصیت رو تغییر داده، نه. او هنوز همون شخصیت درخشان، متکبر، میلیونر و نابغه ای رو داره که از دهه 60 میلادی داشته ولی مارول استودیو اومد شخصیتش رو برجسته تر و پررنگ تر از قبل کرد. شخصیتی که گاهی درست میگه، گاهی اشتباه میکنه و بعضی موقع ها هم قربانی ضعف های شخصیتی خودش میشه ولی چیزی که این وسط ثابته اینه که او همواره سعی در نجات دنیا داره و آخرش هم به بهترین شیوه ممکن از MCU خارج شد. رابرت اونقدر تونی استارک و آیرون من خوبی رو بازی کرد که بیننده عاشقش شد. تو فیلم هایی که بازی کرده هیچ وقت ضعف نداشته و تمام منتقدا هم لب به تحسینش گشودن. یعنی حتی در "آیرون من 2" که منتقدا ازش انتقاد کردن کسی از رابرت انتقاد نکرد.

 

شما چطور بازیگران فیلم های مارول را رتبه بندی میکنید؟ جای کدام بازیگر در این لیست خالی بود؟ رتبه بندی از نظر شما چطور بود؟ نظر بدید!

 

صدف فقیه پور

صدف

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که درباره بازیگران فیلم های سینمایی مارول نمیدانستید

20 بازیگر درجه 2 که به لطف فیلم های مارول درجه 1 شدند!

10 بازیگر زن برتر فیلم های ابرقهرمانی

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

برترین خبیثان فیلم های کمیک بوکی

زیباترین لوکیشن ‌های طراحی ‌شده در کتاب اول MCU

10 تغییری که دیگر کشورهای جهان در فیلم های MCU ایجاد کردند!

رتبه‌بندی بهترین کاستوم‌ها در دنیای سینمایی مارول

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

رتبه بندی 10 شخصیت دوست داشتنی در MCU

10 مبارزه ای که میخواهیم در دنیای سینمایی مارول (MCU) ببینیم

15 بازیگر فیلم های کمیک بوکی که خودشان صحنه های بدل کاری را اجرا کردند!

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 بازیگر که چند نقش کمیک بوکی بازی کردند‎

رتبه بندی قوی ترین خبیث های دنیای سینمایی مارول

20 بازیگری که نقش بیش از یک شخصیت را در MCU ایفا کرده اند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1401-03-29 13:11
سلام
ممنون بابت مقاله.
همیشه و از هرکسی که بپرسید بهتون میگه که یکی از برجسته ترین و مهم ترین نقاط قوت دنیای سینمایی مارول که باعث شده خیلی ها هوادار mcu بشن، بازیگران مارول هست. درواقع مارول برای اکثر نقش ها بهترین انتخاب رو کرده و بازیگران این نقش ها سنگ تموم گذاشتند. مطمئن باشید که اگر به خاطر بازیگران مارول نبود، mcu اینقدر مورد توجه واقع نمیشد اما خوشبختانه همونطور که گفتم انتخاب نقش ها یکی از یکی بهتر هستند. بذارید همین اول رُک و پوست کنده بگم که با انتخاب رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک در رتبه اول شدیدا موافقم. رابرت داونی جونیور برای تونی استارک یه چیزی تو مایه های جی کی سیمونز برای جی جونا جیمسون یا هیو جکمن برای ولورین هست. یعنی بهترین انتخاب ممکن، یعنی هرچی بگیرید برای این نقش ها از این بازیگرها بهتر پیدا نمیکنید. همونطور که روحیه خسیس و غرغرو و صدالبته مهربان جی جونا جیمسون راست کار جی کی سیمونز بود و همونطور که یکی از چالش های اصلی مارول برای به کار بردن ولورین در دنیای سینماییش انتخاب بازیگری در حد و اندازه های هیو جکمن (یا حتی کسی که بتونه جای هیو جکمن بیاد!) هست، رابرت داونی جونیور هم تا ابد آنتونی استارک میمونه و بهترین انتخاب بود برای این نقش. برای لحن مغرورانه و طعنه آمیزش که جون میداد برای این نقش و البته صحنه های احساسی که فوق‌العاده بود و شوخی های این شخصیت که فقط کسی مثل رابرت داونی جونیور میتونه اونا رو اینقدر راحت بیان کنه. برای همین هیچکس رو به جای رابرت نمیشه در رتبه اول متصور شد. و البته لازم میدونم یه چیز درباره این لیست بگم. همونطور که گفتم بازیگران از نقاط قوت اصلی mcu هستند و انتخاب لیست top 10 از اونا خیلی سخته. یعنی آدم باید هم یه جوری نظر شخصیش رو بیاره هم یه کاری کنه که نه سیخ بسوزه نه کباب که خوشبختانه این اتفاق اینجا افتاده. ولی میخوام بگم اینه ممکنه خیلی هامون نظر متفاوتی با نویسنده داشته باشیم چیز عجیبی نیست و مشکل از مقاله نیست و به هر حال توی این مورد نظر شخصی تا حدی باید دخیل باشه. مثلا به نظرم پاول راد با اینکه بازیگر بسیار عالی هست و در نقش انت من حسابی جفت و جور شده، اما به نظرم فیلم های انت من آنچنان به این شخصیت اجازه درخشش ندادن و میتونست به جای او چادویک بوزمن (که البته بازیش کمی رفت زیر سایه بازی فوق‌العاده مایکل بی جوردن) یا حتی کریس پرت (راستش رو بخواید یه خورده عجیبه که از نگهبانان کهکشان کسی توی این لیست نیست) و مخصوصا بندیکت کامبربچ که به نظرم غایب بزرگ این لیست بود و میتونستم حتی الیزابت اولسن رو هم بیرون بیارم و به جاش کامبربچ رو بیارم چون کارش فوق‌العاده بود و حتی توی سریال وات ایف نشون داد که در صداپیشگی هم تبحر عالی داره. رتبه جاش برولین هم بسیار هوشمندانه و درست هست. و راستش رو بخواید من هنوز محو بازی اسکار آیزاک در مون نایت هستم! با اینکه به خاطر حضورش فقط در یک سریال نمیشه رتبه بالاتری رو براش تصور کرد اما بازی او حقیقتا فوق‌العاده بود. از بین سریال های دیزنی پلاس بهترین بازی رو ارائه کرد و قابل رقابت با بهترین سریال های مارول قبل از دیزنی پلاس هم هست. اسکار آیزاک با تبحر علی تونست بین مارک و استیون فرق بذاره. چه نوع حرف زدن چه راه رفتن چه حالات صورت و... که اسکار آیزاک کاری کرد که به خوبی اونا رو از هم تشخیص بدیم. مخصوصا من بازیش رو در اپیزود پنجم که به نظرم بهترین اپیزود سریال بود (که متاسفانه قبل از بدترین اپیزود سریال یعنی اپیزود پایانی قرار گرفت)، رو خیلی دوست داشتم و صحنه های احساسیش رو فوق‌العاده بازی میکرد. با اینکه مون نایت اثر مشکل داری هست و پتانسیل های از دست رفته مهمی داشت، ولی نه تنها خود سریال در نهایت تونست لحظات خوبی رو برای مخاطبان رقم بزنه بلکه اسکار آیزاک نشون داد که کارش در این نقش کم نظیره. برای بقیه هم حرف خاصی برای زدن ندارم و رتبه ها به نظرم خوب و درست هستند.
با تشکر از خانم فقیه پور.
نقل قول کردن
AS-Spider
#2 AS-Spider 1401-03-29 14:09
سلام با تشکر از خانم فقیه پور و مقالشون که قلم و سبک نوشتارشون رو میپسندیم و درخواست مقاله های بیشتری از ایشون داریم رتبه بندی من به این صورت هست که:
10- کریس همسورث
9-کریس پرت
8-کریس ایوانز
7-جاش برولین
6-اسکار آیزاک
5-تام هالند
4-ملکه الیزابت اولسن
3-استاد بندیکت کامبربچ
2-آقام تام هیدلستون
1-رابرت داونی بسیار دوست داشتنی
نبودن بندیکت در مقاله عجیبه
نقل قول کردن
Eternity
#3 Eternity 1401-03-29 16:12
به نقل از AS-Spider:
سلام با تشکر از خانم فقیه پور و مقالشون که قلم و سبک نوشتارشون رو میپسندیم و درخواست مقاله های بیشتری از ایشون داریم رتبه بندی من به این صورت هست که:
10- کریس همسورث
9-کریس پرت
8-کریس ایوانز
7-جاش برولین
6-اسکار آیزاک
5-تام هالند
4-ملکه الیزابت اولسن
3-استاد بندیکت کامبربچ
2-آقام تام هیدلستون
1-رابرت داونی بسیار دوست داشتنی
نبودن بندیکت در مقاله عجیبه

با تشکر از مقاله خوبتون. من هم موافقم جای بندیکت کامبربچ و کریس پرت در لیست خالی بود.
نقل قول کردن
Dr. IronMan
#4 Dr. IronMan 1401-03-29 16:26
سلام
خیلی ممنون از خانم فقیه پور و سایت خوب اسپایدی که با یه مقاله فوق العاده دیگه ما رو شاد کردن :-)
با این مقاله کاملا موافقم، ولی نبودن استاد کامبربچ (بازیگر دکتر استرنج) در این لیست متعجبم کرده!
بنظرم جای ایشون هم خیلی خالی بود در این لیست
نقل قول کردن
Wayne
#5 Wayne 1401-03-29 16:41
الیزابت اولسن روز به روز در حال پیشرفته و به نظر من اوج دوران حرفه ایش بازی فوق العاده ش در دکتر استرنج 2 بود که به همراه بازی خوب کامبربچ خیلی از ضعف های فیلم رو پوشوند
به شخصه علاقه زیادی به کامبربچ دارم و اگه لیست دست من بود میذاشتمش تو لیست :lol:
در مجموع لیست عادلانه بود و ممنون از نویسنده گرامی بابت این مقاله
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1401-03-29 17:14
من عاشق کریس ایوانزم... فوق العاده ست
نقل قول کردن
omid23
#7 omid23 1401-03-29 18:00
تیتر مقاله رو که دیدم مطمئن بودم رابرت داونی جونیور رتبه اول رو داره.
ولی تعجب کردم که بندیکت کامبربچ و همچنین کریس پرت توی لیست نیستند!
ولی در مجموع مقاله خوب بود. ممنون از خانم فقیه پور
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#8 amirmahdi 1381 1401-03-29 18:54
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن
نقل قول کردن
BlueCrown4
#9 BlueCrown4 1401-03-29 19:20
با تشکر از خانم فقیه پور که این روز ها پشت سر هم مقاله رتبه بندی در سایت منشتر میکنن.
رتبه بندی ها به نظرم خیلی خوب بود و کمتر کسی رو میشه تو این لیست جا داد گرچه به نظرم بندیکت کامبربچ هم میتونست تو این لیست قرار بگیره. البته الان که دارم فکر میکنم واقعا هیچکس رو نمیشه از این 10 رتبه خارج کرد!
در رابطه با تام هالند هم خیلی باهاتون موافقم که بازیش در راهی به خانه نیست بی نظیر بود و قشنگ جوری بازی کرد که منی که زیاد تام هالند رو دوست نداشتم عاشقش شدم و بعد پایان اون فیلم به خودم گفتم : بالاخره یه نفر اومد که شاید بتونه جای عشق منو بگیره و جوری بازی کنه که خلا توبی مگوایر دوست داشتنی حس نشه و چه بسا با توجه به سن و سال کمی که داره و موقعیت خوبی که براش فراهمه بتونه حتی بالاتر از اون هم قرار بگیره چون واقعا پتانسیلش رو داره. (به توبی و اندرو واقعا ظلم شد و به نظرم بازی توبی مگوایر در مردعنکبوتی 3 شاهکار بود و بازی اندرو گارفیلد در مردعنکبوتی شکفت انگیز 2 واقعا تکرار نشدنی بود و میتونم با دلیل ثابت کنم که چرا این دو فیلم به نظرم اوج هنرنمایی این دو نفر در این نقش بود-کاری با خود فیلم و بحث فیلمنامه پر حفره ندارم-)
به نظرم بازی کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور هم خیلی عالی بود و بازیگری بهتر از این دو نمیتونست نقش کاراکتر های به این مهمی رو در بیاره.
الیزابت اولسن هم که در سایت بار ها گفته شد و خود منم گفتم که در دکتراسترنج 2 فوق العاده بازی کرد و خیلی خوب نشون داد که میتونه به بزگترین بازیگر فاز های بعدی مارول تبدیل بشه.
نقل قول کردن
Eternity
#10 Eternity 1401-03-29 19:20
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

;-) یعنی واقعا تام هالند از بندیکت کامبربچ بهتر بازی کرده؟ درسته خوب و بامزست ولی خوب برای لیست برترین بازیگران اتفاقا الیزابت و تام هالند به نظرم به راحتی میتونن با بندیکت و کریس پرت جا به جا بشن و برعکس نظر شما این دو بزرگوار در لیست ۱۰ بازیگر محبوب قرار بگیرند.
نقل قول کردن
Wayne
#11 Wayne 1401-03-29 19:58
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

بازیگر تحسین شده ای که همین امسال نامزد جایزه اسکار بود شایسته حضور در ده بازیگر برتر نیست؟
نقل قول کردن
venom
#12 venom 1401-03-29 20:02
به نقل از Eternity:
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

;-) یعنی واقعا تام هالند از بندیکت کامبربچ بهتر بازی کرده؟ درسته خوب و بامزست ولی خوب برای لیست برترین بازیگران اتفاقا الیزابت و تام هالند به نظرم به راحتی میتونن با بندیکت و کریس پرت جا به جا بشن و برعکس نظر شما این دو بزرگوار در لیست ۱۰ بازیگر محبوب قرار بگیرند.

تام هالند بامزه است، خوبه؟ :lol: تام هالند همه جنبه های بازیگری رو داره بروز میده. بندیکت خوبه ولی شگفت انگیز نبوده در mcu. فقط استاندارد
کریس پرت هم خوبه ولی خارق العاده نبوده
نقل قول کردن
venom
#13 venom 1401-03-29 20:02
به نقل از Wayne:
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

بازیگر تحسین شده ای که همین امسال نامزد جایزه اسکار بود شایسته حضور در ده بازیگر برتر نیست؟

اسکار که ملاک‌نیس
بعدشم حضور در یک فیلم دیگه چه ربطی به mcu داره؟
نقل قول کردن
the Batman
#14 the Batman 1401-03-29 20:19
لیست عالمو لای درزش نمیرود ولی جای رابرت پتینسن خالی میباشد
نقل قول کردن
omid23
#15 omid23 1401-03-29 20:26
به نقل از the Batman:
لیست عالمو لای درزش نمیرود ولی جای رابرت پتینسن خالی میباشد

ببخشید رابرت پتینسون نقش بتمن رو بازی کرد ولی لیست درباره ی بازیگران ماروله :-|
نقل قول کردن
mjkp
#16 mjkp 1401-03-29 21:40
سلام ممنون بابت مقاله
علاوه بر این ها ویلیم دفو هم واقعا بازی عالی داشت توی فیلم نو وی هوم
درسته که مال سونیه ولی جز mcu بود
همونطور که دوستان اشاره کردن بندیکت کامبریج هم به نظرم جاش توی لیست خالیه
البته که توی عکس مقاله بودش
نقل قول کردن
AS-Spider
#17 AS-Spider 1401-03-29 22:31
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

خب مگه محبوبیت همینجوری یدفعه ای میاد :lol: اگر بازیگری محبوب میشه بخاطر بازی خوبشه و اینکه بندیکت کامبربچ بازی بدی تا الان نداشته و توی بدترین حالت استاندارده(لازم هم نیست که به دورمامو و ... اشاره کنم).
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#18 Geralt of Rivia 1401-03-29 22:47
عه پس ازرا میلر کو؟! :D
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#19 Geralt of Rivia 1401-03-29 22:48
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

موافقم باهات
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#20 AM SM BM SM 1401-03-30 01:31
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

موافق نیستم. اول اینکه گریس پرت روح تازه ای به شخصیت استار لرد تزریق کرد که کم نظیر بود. اما بندیکت کامبربچ از کریس پرت هم کارش بهتره. نه فقط به خاطر اینکه به شخصه عاشق کاریزمای کامبربچ هستم بلکه اینکه او واقعا در شخصیت دکتر استرنج چفت و بست شده. چه در دو فیلم دکتر استرنج، چه در دو فیلم آخر انتقام جویان و چه صداپیشگی او در سریال وات ایف و چه حتی حضور کوتاهش در ثور: رگناروک! برای همین واقعا لیاقت حضور رو داشتند مخصوصا کامبربچ. البته کلا لیست top 10 با توجه به بازیگران بسیار خوب مارول ممکنه کم باشه و حتی بهترین لیست هم اگر باشه، باز هم بعضی ها هستند که کمبودشون احساس میشه. مثل اسکارلت جوهانسون یا کس دیگه ای. با این حال به نظرم لیست خانم فقیه پور بسیار خوب بود.
به نقل از Geralt of Rivia:
عه پس ازرا میلر کو؟! :D

داره سماق میمکه! :lol:
به نقل از the Batman:
لیست عالمو لای درزش نمیرود ولی جای رابرت پتینسن خالی میباشد

encrypted-tbn0.gstatic.com/... /
لحظهٔ ظهور ریختن قیمه ها در ماست ها! :lol:
نقل قول کردن
raya1979
#21 raya1979 1401-03-30 01:33
خیلی ممنون برای مقاله
اگه من میخواستم بذارم رقابت تنگاتنگی برای رتبه ی اول بین اسکار آیزاک، رابرت داونی و تام هیدلستون بود برای جایگاه اول :lol:
جوری تو این نقشا بازی کردن که نمیشه مون نایت،آیرون من و لوکی رو بدون این سه نفر اصلا تصور کرد!
نقل قول کردن
pr_cold99
#22 pr_cold99 1401-03-30 08:52
ممنون بابت مقاله

واقعا انتخاب کردن 10 بازیگر از بین بازیگر های ام‌سی‌یو خیلی کار سختیه چون اونایی که عالی بازی کردن به 10 نفر ختم نمیشن خیلی از بازیگرهای ام‌سی‌یو نقش‌آفرینی بی‌نظیری تو فیلم های مارول دارن
نقل قول کردن
Dr. IronMan
#23 Dr. IronMan 1401-03-30 10:35
به نقل از amirmahdi 1381:
مقاله عالی و فنی بود
خوب کردی بندیکت و کریس
پرت رو نزاشتی چون نفرات دیگه کارشون بهتره‌
اونایی که میگن اینا باید باشن این‌مقاله رو با مقاله "۱۰ بازیگر محبوب mcu " اشتباه گرفتن

شاید بشه از کریس پرت گذشت، ولی بندیکت کامبربچ نه واقعا. از نظر من ایشون شخصیت جالبی به دکتر استرنج دادن و از اولین فیلمشون (دکتر استرنج 1) تا آخرین فیلمشون بنظرم فوق العاده بودن. بنظرم بندیکت حقش حداقل اواخر لیست بود و حداقل باید ایشون جای آقای پل راد قرار داده میشد.
نقل قول کردن
Dr. IronMan
#24 Dr. IronMan 1401-03-30 10:42
به نقل از raya1979:
خیلی ممنون برای مقاله
اگه من میخواستم بذارم رقابت تنگاتنگی برای رتبه ی اول بین اسکار آیزاک، رابرت داونی و تام هیدلستون بود برای جایگاه اول :lol:
جوری تو این نقشا بازی کردن که نمیشه مون نایت،آیرون من و لوکی رو بدون این سه نفر اصلا تصور کرد!

رتبه اول رو که قطعا مال رابرت داونیه ولی خداییش اسکار ایزاک خیلی فوق العاده بازی کرد. فوق العاده هم کمه براش!
شاید ممکن بود رتبه اسکار ایزاک یکم بالاتر قرار داده میشد...
ولی واقعا بعضی بازیگران مارول به قدری فوق العاده بازی کردن که بعضی اوقات آدم دلش میخواد بگه مثلا باید جای اسکار ایزاک و کریس ایوانز عوض بشه بعد یهو یاد بازی فوق العاده کریس میوفته. من هنوزم ناراحتم از اینکه دیگه رابرت داونی و کریس ایوانز رو در فیلم های ام سی یو نمیبینیم. :cry:
نقل قول کردن
Daniel
#25 Daniel 1401-03-30 19:58
ممنون بابت مقاله
مقاله خوبی بود و با بیش تر رتبه ها هم موافقم؛ البته به نظرم بندیکت کامبربچ هم میتونست توی این لیست باشه
نقل قول کردن
ابوالفضل
#26 ابوالفضل 1402-06-04 00:35
جدا اسکارلت جوهانسن بیوه سیاه توی مقاله جای خالی اسمش به شدت حس میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید