پرخرج ترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ سینما

پرخرج-ترین-فیلم-های-کمیک-بوکی-تاریخ-سینما-گران-ترین-پرهزینه-ترین-most-expensive-سوپرهیرویی-ابرقهرمانی-مارول-دی-سی-بیشترین-بودجه-10

در این مقاله به معرفی 10 فیلم کمیک بوکی که بیشترین بودجه برای ساختشان صرف شده است میپردازیم.

مقدمه: فیلم‌های کمیک‌بوکی همانند فیلم‌های وسترن دهه‌های 40 و 50 میلادی، ژانر اصلی دو دهه گذشته بوده‌اند. آن‌چه زمانی عجیب و غریب و غیرقابل اعتماد به نظر می‌رسید، حالا به یکی از مطمئن‌ترین سبک‌های تجاری تبدیل شده است، زیرا استودیوهای بزرگ بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا آن‌جا که ممکن است اقتباساتی از کمیک‌بوک‌ها بسازند و به نمایش بگذارند. استودیوها می‌خواهند تا آن‌جا که می‌توانند آثار کمیک‌بوکی بسازند و فیلمسازان مستعد نیز از این فرصت استفاده می‌کنند تا داستانهای منحصر به فرد و متفاوت خود را در قالب یک فیلم کمیک‌بوکی به اجرا درآورند. بنابراین جای تعجبی ندارد که استودیوهای فیلمسازی مایل باشند به اینکه بودجه های کلانی را به ساخت این آثار اختصاص دهند. در این مقاله به معرفی گران ترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ سینما میپردازیم.

 

10- انتقام جویان – 220 میلیون دلار

فیلم اونجرز

در پی موفقیت فیلم مرد آهنی در سال 2008، مارول اعلام کرد که انتقام‌جویان در ژوئیه 2011 اکران می‌شود و تونی استارک (داونی)، استیو راجرز (ایوانز)، بروس بنر (رافلو) و ثور (همسورث) از فیلم‌های پیشین مارول را گرد هم خواهد آورد. با امضای قرارداد جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف در مارس 2009، این فیلم برای انتشار در سال 2012 به تعویق انداخته شد. ویدون در آوریل 2010 برای کارگردانی فیلم انتخاب شد و فیلم‌نامه اصلی را زک پن نوشت. ساخت فیلم از آوریل 2011 در البوکرکی، نیومکزیکو آغاز شد و سپس در کلیولند، اوهایو و شهر نیویورک ادامه یافت. این فیلم بیش از 2200 تصویر به‌صورت جلوه ویژه دارد که نشان میدهد چرا بودجه ای بالغ بر 220 میلیون دلار داشته است ولی راستش را بخواهید عظمت آن جوری است که انگار بودجه اش بیش از این حرفا بوده! در هر حال، این فیلم برای کارگردانی و فیلم‌نامه ویدون، جلوه‌های بصری، سکانس‌های اکشن، عملکرد بازیگران و موسیقی متن مورد تحسین قرار گرفت و جایزه‌ها و نامزدهای گوناگونی کسب کرد؛ از جمله نامزدی دریافت جایزهاسکار و بفتا برای موفقیت در جلوه‌های بصری. این فیلم بیش از 1.5 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته ‌است و رکوردهای متعددی را در گیشه ثبت کرد. این فیلم نخستین پروژه مارول بود که یک میلیارد دلار بلیط فروخته ‌است. در سال 2017، انتقام‌جویان به عنوان یکی از 100 فیلم برتر تاریخ در نظرسنجی مجله امپایر انتخاب شد.

 

9- مرد پولادین – 225 میلیون دلار

مرد پولادین (Man of Steel) را میتوان نخستین پایه اصلی دنیای فیلم های دی سی به کارگردانی زک اسنایدر دانست که خیلی از هواداران اصیل سوپرمن را ناامید کرد. این فیلم به هیچ وجه قابل رقابت با اثر اول مارول استودیوز یعنی مرد آهنی نبود. اما این فیلم مورد بررسی های جالبی قرار گرفت. ال که نام فامیلی کریپتونی سوپرمن بود در زمان عبری به معنای خداست و شخصیت سوپرمن بسیار به مسیح شباهت دارد. نزدیکی صحنه های این فیلم با حالت کلیسا و مبارزه ی سوپرمن و زاد که مشابه مبارزه ی مسیح و لوسیفر در آرماگدون است از دیگر نکات این فیلم بود. اما فروش ششصد و شصت و هشت میلیونی برای شخصیتی که در صدر محبوبیت دنیای کمیک های دی سی بود رقم پایینی است به ویژه آنکه فیلم بودجه ای 225 میلیون دلاری داشت که میگن بیشترش صرف بخش نهایی فیلم و تخریب متروپلیس داشت. همچنین میگن بودجه ی بالای این فیلم باعث شد تا وارنر هرگز نخواد دنباله ش را بسازه!

 

8- کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – 250 میلیون دلار

پس از انتشار بزرگ‌ترین فیلم مارول در سال 2015 یعنی Avengers: Age of Ultron (انتقام جویان: عصر آلتران) که بر خلاف انتظارات نتوانست رکورد فروش نسخه اول خود را بشکند، مارول به دنبال ساخت یک فیلم بزرگ دیگر بود. Civil War قرار بود با فاصله کوتاهی پس از Age of Ultron، بار دیگر مجموعه ابر قهرمانان مارول را به دور هم جمع کند و در این میان از قهرمانان تازه ای نظیر مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه نیز رونمایی نماید. همه این مسائل سبب شد تا فیلم بیش از اینکه فیلم شخصیت کاپیتان آمریکا باشد از آن به عنوان انتقام جویان 2 و نیم یاد شود! در واقع فیلم در اکشن و جلوه های ویژه به بلوغ و توفیق رسیده بود و حضور اَبَرقهرمانان پرتعداد مارول در این فیلم که با تازه واردهای محبوبی از جمله مرد عنکبوتی همراه بود، سبب شد تا مبارزات جذاب و نفس گیری شکل بگیرد که کارگردانی برادران روسو در صحنه های اکشن قابل توجه و تماشایی از آب درآمد و قطعا هر مخاطبی را راضی میکرد. سکانس تماشایی مبارزه تیم های مرد آهنی و Cap در فرودگاه را می توان از بهترین لحظات فیلم نامید. گفته میشه بخشی قابل توجه از بودجه 250 میلیون دلاری این فیلم صرف پرداخت دستمزد بازیگران درجه یک آن شده است و البته اون سکانس مبارزه در فرودگاه خیلی بودجه میخواست!

 

7- شوالیه تاریکی برمیخیزد – 250 میلیون دلار

یقینا فیلم شوالیه تاریكی یكی از برترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینماست. این فیلم توقعات را به شدت از ژانر ابرقهرمانی بالا برد. بنابراین به نظر میرسید وزن كل دنیا روی شانه های قسمت سوم سنگینی میكند. البته قسمت سوم یعنی شوالیه تاریكی برمیخیزد فیلم بدی نیست (نولان حتی در بدترین حالت خودش هم فیلمساز بزرگیه). ولی فیلمنامه ای كه او نوشته بود پُر بود از حفره های بزرگ كه تماشاچی را حیران میكرد. ضمن اینكه شخصیت خبیثی كه برای فیلمش انتخاب كرد (یعنی Bane) به هیچ وجه به پای شخصیت های خبیث قسمت دوم نمیرسید و انگيزه درست و حسابی برای شرارت نداشت. در نهایت هم شوالیه تاریكی برمیخیزد زیر بار سنگین توقعاتی كه ازش میرفت مدفون شد. در هر حال، بودجه 250 میلیون دلاری این فیلم، 70 میلیون دلار از قسمت قبلی اش (شوالیه تاریکی) بیشتر بود که انصافا تنها با مقایسه بخش افتتاحیه دو فیلم میشه فهمید که چقدر عظمت قسمت سوم بیشتره (شوالیه تاریکی با یک سرقت از بانک شروع میشد ولی قسمت سوم با نوعی آدم ربایی در هوا که سه هواپیما درگیرش بودند!). و البته منبع اصلی این فیلم کمیک No Man's Land بود که برای به تصویر کشیدن آن باید کل گاتهام را در نابودی نشان میدادند!

 

6- مرد عنکبوتی 3 – 258 میلیون دلار

مردعنکبوتی3

این فیلم باید با ماموریت غیر ممکن رقابت با "مرد عنکبوتی 2" کنار می آمد که از نظر همگان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ است. توقعات از این فیلم نیز سر به فلک گذاشته بود و البته سونی هم خیال میکرد "هر چه بزرگتر، بهتر"! بنابراین بیش از حد شخصیت خبیث و محتوای داستانی به آن چپانده شد (گفته میشه ریمی از اولش قصد داشت این فیلم را به دو قسمت تقسیم کنه). البته فیلم صحنه ای اکشن فوق العاده ای دارد (مثل صحنه جرثقیلی که داشت سقوط میکرد) به همراه یک سری جلوه های ویژه حیرت آور و یک سری ایده هایی که نیت خوبی پشتشون بود. در واقع مشخصه که ریمی و تیم او به سختی تلاش کردند تا فیلمی رضایت بخش را تحویل دهند. ولی خب نشد و البته نوع شخصیت ها و قدرت هایی که داشتند سبب شد تا جلوه های ویژه زیادی برای به تصویر کشیدن آنها نیاز باشه. نبرد نهایی هم بسیار بزرگ بود و همه اینها باعث شد تا بودجه فیلم به 258 میلیون دلار برسه! در حقیقت مرد عنکبوتی 3 تا سالها پرخرج ترین فیلم کمیک بوکی تاریخ به شمار میرفت ...

 

5- بتمن علیه سوپرمن: سرآغاز عدالت – 263 میلیون دلار

"بتمن علیه سوپرمن" یک فیلم ناامیدکننده است. فیلمی که برای مدت‌ها همگان را در انتظار گذاشت به امید اینکه یک اثر فاخر را از دو ابرقهرمان دی‌سی ببینند اما در نهایت چیزی بیشتر از یک احمقانه‌ی سه ساعته نصیبشان نشد. فیلمی شلخته که با هدفی بی‌ارزش شروع خواهد شد، بدون هیچگونه وحدت رویه جلو می‌رود و احمقانه به پایان می‌رسد. داستان فیلم حول محور تقابل «بتمن» و «سوپرمن» می‌چرخد و در همان ابتدای کار بهانه‌ای برای متنفر شدن بتمن از سوپرمن را تحویل مخاطب می‌دهد که دو ساعت و نیم بعد این بهانه به یک نبرد 8 دقیقه‌ایِ ناامید کننده ختم شده و پس از آن شخصیت‌های داستان تصمیم می‌گیرند که اختلافات را کنار بگذارند صرفا به این دلیل که نام مادرانشان مشترک است؛ به همین سادگی! بدترین قسمت قضیه این است که مخاطب برای رسیدن به این لحظه مضحک باید دو ساعت و نیم بخش‌های به مراتب مضحک‌تر را تحمل کند! فیلم مسائل بی مربوطی را پیش می‌کشد. از جلسه روزنامه‌نگاری یک عده خبرنگار گرفته تا بحث‌های هنری و فلسفی پوچ و دیالوگ‌های اضافی و بی محتوایی که قرار بود کوبنده و ماندگار شوند ولی به هیچ وجه اینطور نبودند و مخاطب مجبور است که این لحظات اسفناک را تحمل کند تا به لحظات پایانی فیلم برسد و ناامیدی را لمس کند! لحظاتی که جز جلوه‌های ویژه هیچ چیز دیگری در چنته ندارد. این فیلم آنچنان گندی به دنیای موسوم به "دنیای سینمایی دی سی" (DCEU) زد که وارنر تا مدتها نمیتونست کمر راست کنه! (هواداران دی سی را نیز در حسرت دیدن یک دنیای سینمایی مرتبط به هم باقی گذاشت). همه اش هم تقصیر کارگردانی متوهم به نام «زک اسنایدر» است... و البته جای تعجب دارد که زک اسنایدر واقعا 263 میلیون دلاری که وارنر کف دستش گذاشته بود را صرف چه کاری کرد؟! چون فیلم نه عظمت خاصی دارد و نه نبرد بزرگ و حماسی که به خاطرش این همه پول صرف شده باشد! واسه همینه که فروش 873 میلیون دلاری اش یک شکست تمام عیار محسوب میشد و البته همه از خودشون می پرسیدن چرا فیلمی که هم سوپرمن رو داره و هم بتمن نتونسته از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کنه؟؟؟

 

4- جاستیس لیگ – 300 میلیون دلار

جاستیس لیگ - فیلم

"جاستیس لیگ" اونقدر با بحران و حاشیه همراه بود که قبل از اکران خیلی ها میدونستند شکست میخوره. وارنر اونقدر از نسخه ساخته شده توسط زک اسنایدر شاکی بود که از جاس ویدون (کارگردان اونجرز 1 و 2) خواست تا خیلی از صحنه های فیلم رو دوباره بسازه و همین ریشوت های فراوان باعث شد تا هزینه فیلم بالا بره (خیلی ها میگن آمار دقیق بودجه این فیلم از 300 میلیون دلار هم بیشتره چون فقط چند میلیون دلار صرف پاک کردم سبیل هنری کویل به صورت دیجیتالی شد!) در نتیجه اثری مشوش نصیب هواداران شد که آدم را به یاد جگر زلیخا می اندازه! به همین دلیل خیلی ها میگن BvS از این فیلم بهتر بود چون لااقل آدم رو مشتاق میکرد که مثلا ببینه دارک ساید میاد یا نه، یا سوپرمن چطور زنده میشه، یا مادرباکس ها چطور میفتن دست آدم بد داستان، یا قدرتشون چیه، یا اینکه چطور جاستیس لیگ تیم آپ میکنن و ... ولی جاستیس لیگ جوریه که آخرش آدم اصلا دوست نداره قسمت دوم رو ببینه. چون چیزی نیست که بهش دلمون خوش باشه! شخصیت های فیلم همشون یا بد هستند یا متوسط. و در نهایت اینکه این فیلم کاملا ما رو به یاد آثار زک اسنایدر میندازه. با همون رنگ و روی بی رمق و افسرده کننده.

 

3- انتقام جویان: جنگ بینهایت – 325 میلیون دلار

انتقام جویان 3

بسیاری هستند که از این فیلم به عنوان یکی از بهترین آثار تاریخ سینما یاد میکنند. اما چیزی که کاملا میشه ازش مطمئن بود و کاملا درباره اش ادعا کرد اینه که سازندگانش به وعده خودشون عمل کردند و به خوبی از پس به اوج رسوندن اون 10 سال زمینه چینی براومدند. چیزی که به ما دادند پر بود از لحظات حماسی. لوکیشن ها و دکورهای فیلم باورنکرنی بود و شوک های بزرگی هم به ما داد. اونقدر هم جسارت داشت که اجازه بده شخصیت خبیثش (ثانوس) در آخر به پیروزی برسه و بتونه نیمی از جمعیت عالم را نابود کنه. بر خلاف خیلی از فیلم های MCU واقعا نمیشه از "جنگ بینهایت" ایرادهای بنی اسرائیلی گرفت. آفرین به مارول و برادران روسو به خاطر جسارتشون و به خاطر حس تعهدی که نسبت به هواداران MCU  داشتند. و خب ... برای به تصویر کشیدن این تعهد به بودجه کافی نیاز داشتند که خوشبختانه دیزنی در اختیارشون قرار داد و انصافا هم هر تک دلار از این بودجه 325 میلیون دلاری به طور مناسبی بکار رفته و روی پرده سینما خودنمایی میکنه. و البته این فیلم با فروش بالای 2 میلیارد دلاری خودش نه تنها کاملا بودجه اش را برگرداند بلکه کلی سود نصیب دیزنی کرد.

 

2- انتقام جویان: پایان بازی – 356 میلیون دلار

این فیلم واقعا کار سختی رو باید بر دوش می‌کشید چرا که پایان دادن به 11 سال دنیاسازی کار بسیار سختیه. اما "اندگیم" به بهترین طریق ممکن این کار رو انجام داد. به طور مثال برای درک سختی کار به اثر اخیر استاروارز نگاه کنین که به منظور آرک‌های زیادی که باید به سرانجام می‌رسوند چقدر ناموقق بود. در این فیلم صحنه های اکشن و مبارزه‌ای به اوج خودش رسیده بود، بازی بازیگرها به اوج پختگی و پتانسیل خودش رسیده بود و روسوها هم بهترین و پخته‌ترین کارگردانیشونو ارائه دادند. و خب گرد هم آوردن این همه ستاره و ساختن این همه جلوه های ویژه قطعا هزینه داره ولی واقعا 356 میلیون دلاری که صرف ساختش شد نوش جون سازندگانش چون به خوبی از بودجه خودشون در راه ساخت حماسی ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما بهره گرفتند. ضمن اینکه فیلم در حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و پس از سالها عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ را از آواتارِ جیمز کامرون گرفت.

 

1- انتقام جویان: عصر آلتران – 365 میلیون دلار

یه کم عجیبه که عصر آلتران پرهزینه ترین فیلم کمیک بوکی باشه، نه؟ البته از نظر جلوه های ویژه و تعداد شخصیت ها از قسمت اول بزرگتر بود ولی راستش را بخواهید انگار انتقام جویان 1 عظمت بیشتری داشت! ولی چرا هزینه بیشتری برایش صرف شد؟ دلیلش این بود که انتقام جویان 1 بیشتر در فضای استودیویی ساخته شد ولی قسمت دوم واقعا در لوکیشن واقعی ساخته شد. یعنی سازندگان فیلم به کشورهایی نظیر کره جنوبی یا آفریقای جنوبی سفر کردند و بخش هایی از صحنه های بزرگ اکشن را در آنجا ساختند. به همین دلیل هزینه تولید فیلم بسیار بالا رفت و تبدیل شد به گران ترین فیلم کمیک بوکی تاریخ. البته هنوز هم قسمت چهارم سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب تحت عنوان سوار بر امواج ناشناخته با 379 میلیون دلار پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینما به شمار میرود.

 

صدف فقیه پور

صدف

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 فیلم کمیک بوکی که بدترین افکت های ویژه را دارند!

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

10 صحنه برتری که در تریلرهای دنیای سینمایی مارول بودند ولی در خود فیلم نبودند!

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم انتفام جویان ۴: پایان بازی

نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان ۴: پایان بازی"

10 فیلم ناامید كننده ابرقهرمانی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت"

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

همه چیز درباره بتمن

20 حقیقتی که درباره بازیگران فیلم های سینمایی دی سی نمیدانستید

15 صحنه برتر فیلم های کمیک بوکی سال 2017

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The amazing spiderman
#1 The amazing spiderman 1401-03-21 17:49
مقاله عالی و پربار بود
از قرار گرفتن ایج آو آلتران در رتبه نخست تعجب نمودم
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#2 The amazing spiderman 1401-03-21 17:50
دم مارول و سونی گرم که نو وی هوم رو جکری ساختن که تو لیست نبود و عجیب که ۱۴ سال پیش بودجه اسپایدرمن ۳ از نو وی هوم بیشتر بوده :o
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#3 The amazing spiderman 1401-03-21 17:52
دم کاربرای سایت هم گرم. این چند وقته رکورد جدیدی رو تو نظر ندادن به ثبت رسوندن :D
نقل قول کردن
omid23
#4 omid23 1401-03-21 20:30
ممنون از مقاله
فکر نمی کردم ایج او الترون تو رتبه ی اول قرار گرفته باشه. حدس خودم جنگ بینهایت یا پایان بازی بود
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1401-03-21 20:51
به نقل از The amazing spiderman:
دم کاربرای سایت هم گرم. این چند وقته رکورد جدیدی رو تو نظر ندادن به ثبت رسوندن :D

من‌موندم اونایی که ایمیل میزنن عصو سایت میشن و بعدش نطر نمیدن دقبقا برای چی به خودشون زحمت عضویت‌میدن؟
نقل قول کردن
Ossei
#6 Ossei 1401-03-22 00:10
جالب بود خانم فقیه پور
فکر میکنم استفاده از لوکیشن های واقع گرایانه اگرچه منجر به افزایش هزینه ها بشه(همونطور که دیدیم توی افتضاح تماما CGI زک اسنایدر هم هزینه ها کم نبودن) به نوعی احترام به شعور بیننده هستش. درسته که اونجرز 2 توی روایت داستان میتونست بهتر عمل کنه ولی صحنه ها و محیط فیلم به نظرم جالب بودن.
پ.ن: امروز تریلر میس مارول رو دیدم و برام سوال شد که چرا با وجود پیشرفت تکنولوژی و اختصاص اینهمه بودجه، بخش CGI مارول داره پسرفت میکنه. شانگ چی راضی کننده نبود و بلک ویدو فاجعه بود. امیدوارم مثل جریان تغییر ظاهر"ogly sonic" قبل ارائه فیلم ظاهرش رو عوض کنن
نقل قول کردن
Hellblazer
#7 Hellblazer 1401-03-22 10:37
خسته نباشید خانم فقیه پور، خیلی مقاله‌ی جالبی بود.
مقاله رو هنوز کامل نخوندم، ولی اعتراف می‌کنم کاملا از رتبه‌ی اول متعجب شدم، توقع داشتم اونجرز ۳ یا ۴ باشند.
به هر حال به زودی یک نظر کامل و بلند می‌نویسم.
نقل قول کردن
venom
#8 venom 1401-03-22 12:50
سبیل هنری کویل
وای خدا ترکیدم :lol:
هنری سگ سیبیل :D
نقل قول کردن
Billy Batson
#9 Billy Batson 1401-03-23 09:52
نکته جالبش اینجاست که نصف لیست، جزو فیلم های ضعیف کمیک بوکی هستن :)
نقل قول کردن
Hellblazer
#10 Hellblazer 1401-03-24 11:25
مجدد خسته نباشید خانم فقیه پور، مقاله ایده‌ی جالبی داشت، یک چیز جدید بود؛ بگذریم، بریم سراغ موارد:
۱۰ـ خب طبیعیه برای این فیلم همچین بودجه‌ای، بازیگران که دستمزد بالایی می‌خوان، کلی پول لباس باید خرج کنند، جلوه های ویژه، اون ارتش چیتاری و خرابی ساختمان های نیویورک خیلی خرج بر می‌داره، ولی خب خوبیش اینه که فیلم خوبی شد و همین ما رو تسلا میده.
۹ـ حدس می‌زنم پول خرج چه چیز هایی شد، لباس های خاندان ال و همراهان زاد، سفینه های مختلف، کلی خرابکاری توی شهر متروپولیس، کلی خرابی توی اسمال‌ویل، ولی خب حیف اون همه پول! با اون پایان بندی مزخرفش! یعنی اون زک اسنایدر احمق به عقلش نرسید که سوپرمن زاد رو نکشه؟! نمی‌تونست بلندش کنه ببرتش بالا؟ یا بکشونتش به طرفین؟ یا هلش بده که تعادل زاد به هم بخوره؟ حتما باید گردنش رو می‌شکست؟! طبق معمول هم که وارنر آشفته و بی‌برنامه! چون بودجه زیاد بود دنباله‌ای نساخت، اگر اینجوری بود که باید نصف پروژه های بزرگ مارول تعطیل می‌شد! بنده خدا هنری کویل، بازیگر متوسطی بود در نقش سوپرمن، باهاش کار نکردند که حرفه‌ای بشه، پتانسیل فیزیکیش خیلی برای سوپرمن بالاست ولی فقط با یک فیلم اختصاصی کارش رو ساختن و الآن هم که قراره بزارنش کنار!
۸ـ واقعا این فیلم، فیلم بزرگیه، و صحنه‌ی فرودگاه هم واقعا خیلی نبرد های خوبی داره، معلومه که قشنگ روش کار شده، مارول حماقت کرد که برادران روسو رو از دست داد! اون‌ها بهترین گزینه برای فیلم های انتقام‌جویان هستند.
۷ـ این فیلم واقعا هم فیلم پرخرجی بود، اون صحنه هواپیما ربایی، نبرد نهایی گاتهام، اون هواپیما (یا سفینه‌ای) که بتمن سوارش بود (و آخر سر هم معلوم شد که روش خلبان خودکار نصب بوده)، باز خوبه حداقل این فیلم با فروش ۱ میلیاردی، بودجه خودش رو جبران کرد.
۶ـ واقعا هم جلوه های ویژه این فیلم خیلی خرج می‌خواست، تمام سکانس های مربوط به مرد شنی، ونوم؛ صحنه های اکشنش هم مثل همین صحنه جرثقیل، واقعا خرج داشت و حیف شد که این سری ادامه پیدا نکرد؛ چه ایده های بزرگی براش وجود داشت، میستریو، والچر، کریون، کتوومن، کارنیج و...
۵ـ اجازه بگید من بگم چرا فروشش از ۱ میلیارد دلار عبور نکرد، کلا تا به امروز ۳ تا فیلم دی‌سی از ۱ میلیارد دلار بیشتر فروخته‌اند: شوالیه تاریکی، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، آکوامن؛ درباره آکوامن ایده‌ای ندارم که چرا اینقدر فروخت، فیلم بدی هم نبود انصافا، پس طبیعیه؛ خب حالا چرا شوالیه تاریکی؟ چون یک فیلم محکم و قرصی مثل بتمن آغاز می‌کند پشتش بود و مردم منتظر ادامه داستان بودند ضمن اینکه این فیلم اسکار گرفته بود، مرگ مرحوم هیث لجر هم باعث شد اسم این فیلم بیوفته سر زبون ها، حالا شوالیه تاریکی برمی‌خیزد چرا؟ چون کوهی مثل شوالیه تاریکی پشت سرش بود و مردم توقع شاهکار داشتند که بیشتر از ۱ میلیارد دلار فروخت؛ زک اسنایدر و وارنر هم توقع داشتن که بعد از ۳ سال وقفه بعد از فیلم متوسط مرد پولادین (مارول هر سال حداقل ۱ فیلم منتشر می‌کنه!) این فیلم به شدت چرت خودش بیشتر از ۱ میلیارد دلار بفروشه! همون که بودجه خودش رو جبران کرده از سرشون هم زیادیه!
۴ـ چند میلیون دلار فقط برای یک سبیل؟ میومدید پیش من، با ادیتور موبایل خیلی تمیز براتون سبیل‌ش رو حذف می‌کردم!
۳ـ از همون اونجرز ۱ مشخص بود که تانوس قراره بیاد، و اومد! و چه اومدنی! پرخرج بود ولی ارزشش رو واقعا داشت، مثل برخی فیلم‌ها حداقل پولش رو دور نریخت!
۲ـ همیشه از این ایده‌ی خبیثی که پیروز میشه خوشم میومد، تانوسی که بشکن رو زد! شائوکانی که در مقابل افراد زمین پیروز میشه، ولدمورتی که همه فکر می‌کنن هری پاتر رو کشته، دومزدی که سوپرمن رو له می‌کنه و... اینجا هم تانوس پیروز شد، ولی قهرمان‌ها ناامید نشدند و با سفر در زمان کار رو تموم کردند؛ و این چیزها هم همه بودجه های میلیونی می‌طلبید و طبیعی بود؛ البته فروشش که هم خیلی خیلی بالا بود و بودجه رو جبران کرد.
۱ـ واقعا همچین توقعی نداشتم، می‌دونستم که اون همه ربات و اون همه جنگ و دعوا و خرابی توی سوکوویا و این داستانا کلی خرج بر‌میداره ولی نمی‌دونستم که بیشتر از انتقامجویان ۳ و ۴ بودجه برداشته، و هنوزم برام سخته باور کنم که این فیلم فروش ۱ میلیاردی رو تجربه نکرد!
نقل قول کردن
Hellblazer
#11 Hellblazer 1401-03-24 11:26
به نقل از mtm:
به نقل از The amazing spiderman:
دم کاربرای سایت هم گرم. این چند وقته رکورد جدیدی رو تو نظر ندادن به ثبت رسوندن :D

من‌موندم اونایی که ایمیل میزنن عصو سایت میشن و بعدش نطر نمیدن دقبقا برای چی به خودشون زحمت عضویت‌میدن؟

:lol: :lol:
استاد شاید رمزشون رو فراموش کردن و نمیتونن وارد بشن. :-*
نقل قول کردن
Hellblazer
#12 Hellblazer 1401-03-24 11:27
راستی استاد به نظر شما ژنرال زاد در مرد پولادین بهتر بود، یا ژنرال زاد در سوپرمن ۲؟
نقل قول کردن
Hellblazer
#13 Hellblazer 1401-03-24 11:28
بازم خسته نباشید خانم فقیه پور لطفا برای کم خرج ترین ها هم بنویسید، ممنون.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1401-03-25 00:42
به نقل از Hellblazer:
راستی استاد به نظر شما ژنرال زاد در مرد پولادین بهتر بود، یا ژنرال زاد در سوپرمن ۲؟

ژنرال زاد من آو استیل بد نبود. یعنی خوب بود ولی خب من سوپرمن ۲ رو خیلی دوست دارم وطبیعتا روی خبیثش هم تعصب خاصی دارم
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1401-03-25 00:45
#10:
اینکه گفتی "آکوامن انصافا فبلم خوبی بود" بنظرم باعث شد سطح اعتبار نظراتت سقوط وحشتناکی داشته باشه
شخصا واقعا ۲۰ دیقه آخر فیلم داشتم بالا میاوردم :-x
بارها گفتم ولی بازم‌میگم گه فروش بالای این فیلم رو هیچ وقت درک‌نخواهم کرد
یکی از لاینحل ترین‌معماهای عمرم باقی خواهد موند. کلا فیلم دو ، سه تا سکانس اکشن‌جالب داشت و دیگر هیچ
نقل قول کردن
Hellblazer
#16 Hellblazer 1401-03-25 20:50
به نقل از The amazing spiderman:
دم کاربرای سایت هم گرم. این چند وقته رکورد جدیدی رو تو نظر ندادن به ثبت رسوندن :D

معمولا خرداد ماه اکثر کامنت‌ها زیر پیج دبیران نوشته میشه! :lol:
نقل قول کردن
Hellblazer
#17 Hellblazer 1401-03-25 21:33
به نقل از mtm:
#10:
اینکه گفتی "آکوامن انصافا فبلم خوبی بود" بنظرم باعث شد سطح اعتبار نظراتت سقوط وحشتناکی داشته باشه
شخصا واقعا ۲۰ دیقه آخر فیلم داشتم بالا میاوردم :-x
بارها گفتم ولی بازم‌میگم گه فروش بالای این فیلم رو هیچ وقت درک‌نخواهم کرد
یکی از لاینحل ترین‌معماهای عمرم باقی خواهد موند. کلا فیلم دو ، سه تا سکانس اکشن‌جالب داشت و دیگر هیچ

راستش گفتم «انصافا فیلم بدی نبود» نبود، نگفتم «فیلم خوبی بود»؛ حالا اونش خیلی اهمیتی نداره؛ از نظر من مثلا بین ۴۵ الی ۶۰ درصد میشه بد نبودن؛ ولی فیلم خوب میشه ۶۰ الی ۷۰ یا ۷۵. (البته این معیار و ملاک و سنجش منه، ممکنه بقیه جور دیگری فکر کنند.) و از نظر من آکوامن تقریبا ۶۰ بود و متوسط یکمی رو به بالا بود.

و من نقد فیلم آکوامن رو خونده‌ام، همچنین نظر شما در بخش نظرات اون مقاله؛ با ضعف فیلمنامه کاملا موافقم بزرگترین و بدترین‌ش هم این بود که آکوامن آدم کشت! خب چرا آخه؟ آقا اصلا بابای بلک مانتا بدترین جنایت‌کار، وقتی پسرش التماس کرد که نجاتش بدی چرا همینجوری گذاشتی رفتی؟ :-| :-|
ولی چیزی که من رو جذب فیلم کرد و باعث بر این عقیده باشم که فیلم بدی نبود، ظواهر و دیزاین فیلم بود، فیلم زرق و برق داشت، لباس‌ها و زره‌ها عالی بودن، جلوه های بصری واقعا زیبا بود.
اون مجسمه های غول پیکر، لباس وفادار و خوش رنگ اوشن مستر (کمیک فلش‌پوینت من رو با اوشن مستر آشنا کرد، فیلم آکوامن هم برام اونو به یک خبیث کاریزماتیک و به قول معروف favorite تبدیل کرد)، لباس بلک مانتا هم خوب بود، هر چند اون چشم های بزرگ برام قابل درک نیست، از بحث لباس ها که بگذریم، بازیگران اوشن مستر و بلک مانتا، همچنین والدین آکوامن و ویلم دفو، هنرنمایی خوبی رو به نمایش گذاشتند، با بازیگری جیسون موموآ کاری ندارم، ولی قیافه‌اش به یک زمینی جوون شبیه‌تر بود تا شاهزاده آتلانتیس (درستشم همینه البته، آکوامن یک آدم مو طلایی هستش و به یکی که نیمه انسانه خیلی شبیه نبود.)

بگذریم، زیاد حرف زدم، ببخشید، امیدوارم خسته نشده باشید.
در کل اینا همه اینا سلیقه‌ای هستش.
مثل فیلم کنستانتین که متای ۵۰ گرفته ولی شما، عمو مختار، من و خیلی های دیگه عاشقشیم. (هیچوقت فراموش نخواهم کرد وقتی که این فیلم رو دیدم!) به عنوان نتیجه گیری با ارفاق آکوامن واقعا فیلم بدی نیست، حداقل از یکسری فیلمای دی سی بد تر نیست.

(مجددا امیدوارم خسته‌تون نکرده باشم و این کامنت رو، مخصوصا بخش «سلیقه‌ای بودن» رو با لحن آرام و دوستانه مطالعه فرموده باشید (دیدم که یک سری افراد کامنت رو با لحن دعوا و با صدای بلند می‌خونن مخصوصا اگر علامت ! زیاد داشته باشه)، چون به شخصه من خودم همیشه از مباحثه کردن (خصوصا با شما) لذت می‌برم و اطلاعاتم میره بالا.)
نقل قول کردن
Hellblazer
#18 Hellblazer 1401-03-25 21:34
به نقل از mtm:
به نقل از Hellblazer:
راستی استاد به نظر شما ژنرال زاد در مرد پولادین بهتر بود، یا ژنرال زاد در سوپرمن ۲؟

ژنرال زاد من آو استیل بد نبود. یعنی خوب بود ولی خب من سوپرمن ۲ رو خیلی دوست دارم وطبیعتا روی خبیثش هم تعصب خاصی دارم

خوش به حالتون استاد این فیلمو دیدین، من فقط تونستم دقایق محاکه‌ی زاد و افرادش رو (سوپرمن ۱) تا الآن ببینم.
اصلا وقت ندارم.
به زودی میبینم و به قول شما یک قلم فرسایی مبتدیانه‌ای هم می‌کنم با اجازه‌تون.
نقل قول کردن
Hellblazer
#19 Hellblazer 1401-03-25 21:37
به نقل از mtm:
#10:
اینکه گفتی "آکوامن انصافا فبلم خوبی بود" بنظرم باعث شد سطح اعتبار نظراتت سقوط وحشتناکی داشته باشه

خب یک سوالی اینجا پیش میاد، سطح نظراتم قبل از این کامنت بالا بود؟ یعنی برای فردی مثل من قابل قبوله؟
چون به عنوان کسی که ۷۰۰ تا فایل کمیک از سایت شما دانلود کرده و تقریبا همشون رو هم خونده، خیلی همیشه در نظر دادن دقت می‌کنم. :-)
نقل قول کردن
Hellblazer
#20 Hellblazer 1401-03-26 10:45
شرمنده استاد، جسارتا می‌خواستم بپرسم اون کامنت قبلیم مشکلی داشت که عدم انتشار خورد؟ :o :-*
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1401-03-26 13:31
به نقل از Hellblazer:
شرمنده استاد، جسارتا می‌خواستم بپرسم اون کامنت قبلیم مشکلی داشت که عدم انتشار خورد؟ :o :-*

عدم امتشار نخورد. شما احتمالا ویرایش کردی. وقتی هم ویرایش میکنی دوباره باید تایید بشه . که الان شد!
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1401-03-26 13:33
به نقل از Hellblazer:
به نقل از mtm:
#10:
اینکه گفتی "آکوامن انصافا فبلم خوبی بود" بنظرم باعث شد سطح اعتبار نظراتت سقوط وحشتناکی داشته باشه

خب یک سوالی اینجا پیش میاد، سطح نظراتم قبل از این کامنت بالا بود؟ یعنی برای فردی مثل من قابل قبوله؟
چون به عنوان کسی که ۷۰۰ تا فایل کمیک از سایت شما دانلود کرده و تقریبا همشون رو هم خونده، خیلی همیشه در نظر دادن دقت می‌کنم. :-)

بله سطح نظراتتون خیلی خوبه و درباره نظرت راجع به آکوامن بیشتر خواستم باهات شوخی بکنم
نقل قول کردن
RETEPILA
#23 RETEPILA 1401-03-26 18:14
به نقل از mtm:
#10:
اینکه گفتی "آکوامن انصافا فبلم خوبی بود" بنظرم باعث شد سطح اعتبار نظراتت سقوط وحشتناکی داشته باشه
شخصا واقعا ۲۰ دیقه آخر فیلم داشتم بالا میاوردم :-x
بارها گفتم ولی بازم‌میگم گه فروش بالای این فیلم رو هیچ وقت درک‌نخواهم کرد
یکی از لاینحل ترین‌معماهای عمرم باقی خواهد موند. کلا فیلم دو ، سه تا سکانس اکشن‌جالب داشت و دیگر هیچ

البته شاید میشه گفت بیشتر به خاطر این بود که تاحالا فیلمی نداشتیم که دنیای زیر آب و آتلانتیس رو نشون بده
یه چیز دیگه هم که شاید بشه گفت هم نمای کلی داستانه
که مثلا درباره دو برادر بود که دارن برای پادشاه شدن رقابت میکنن
مثل همون داستانهای قدیمی تقریبا و همیشه هم به نسبت جذاب بوده
البته داخل پرانتز هم بگم هنوز آکوامن رو ندیدم فیلمشو :-* :lol:
نقل قول کردن
Hellblazer
#24 Hellblazer 1401-03-27 11:40
به نقل از mtm:
به نقل از Hellblazer:
شرمنده استاد، جسارتا می‌خواستم بپرسم اون کامنت قبلیم مشکلی داشت که عدم انتشار خورد؟ :o :-*

عدم امتشار نخورد. شما احتمالا ویرایش کردی. وقتی هم ویرایش میکنی دوباره باید تایید بشه . که الان شد!

بله حواسم نبود، من چون معمولا به خیلی سایت های مختلف فیلم و سریال و گیم و کمیک بوک سر می‌زنم، گاهی اوقات فراموش می‌کنم کجا کامنت دادم و کجا فقط نگاه کردم. :lol:
نقل قول کردن
Hellblazer
#25 Hellblazer 1401-03-27 11:42
به نقل از mtm:
به نقل از Hellblazer:
به نقل از mtm:
#10:
اینکه گفتی "آکوامن انصافا فبلم خوبی بود" بنظرم باعث شد سطح اعتبار نظراتت سقوط وحشتناکی داشته باشه

خب یک سوالی اینجا پیش میاد، سطح نظراتم قبل از این کامنت بالا بود؟ یعنی برای فردی مثل من قابل قبوله؟
چون به عنوان کسی که ۷۰۰ تا فایل کمیک از سایت شما دانلود کرده و تقریبا همشون رو هم خونده، خیلی همیشه در نظر دادن دقت می‌کنم. :-)

بله سطح نظراتتون خیلی خوبه و درباره نظرت راجع به آکوامن بیشتر خواستم باهات شوخی بکنم

خب خدا رو شکر از نظرات ما راضی هستید.
من خودم به شخصه دانش آموخته‌ی همینجا هستم، تقریبا همه‌ی اطلاعاتم از این وبسایت هستش. 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45