10 حقیقتی که باید درباره «دارک ساید» (Darkseid) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره دارک ساید  (Darkseid) بدانید دارک سید new gods خدایان جدید تاریخچه معرفی شخصیت فکت حقایق نیوجنسیس

به بهانه حضور دارک ساید در نسخه زک اسنایدر از فیلم "جاستیس لیگ" این مقاله را به شما تقدیم میکنیم.

مقدمه:وقتی از دارک ساید حرف میزنیم در واقع درباره کسی حرف میزنیم که بر سیاره خودش دیکتاتوری میکنه و در اوقات فراغتش به دنیاهای موازی سفر میکنه و هر نسخه از سوپرمن هایی که در این دنیاها بر سر راهش قرار میگیرند رو با بیرحمی به قتل میرسونه تا اینکه بلاخره دستش به سوپرمن دنیای اصلی برسه!

اینا کافی نیست؟ پس بذارید بهتون بگم که دارک ساید بتمن رو هم کشته و کل گروه جاستیس لیگ رو بارها شکست داده و کلا جاستیس لیگ مگر اینکه شانس بیاره تا بتونه شکستش بده. او قدرتی بی همتا دارد و مطمئن باشید حضورش در عالم سینما شهرتش رو بیشتر میکنه.

 

1- دارک ساید در یک نگاه

 دارک ساید (Darkseid)

دارک ساید اولین بار در شماره 134 از کمیک  Superman's Pal Jimmy Olsen خلق شد و چندان تهدید آمیز نبود ولی به مرور نه تنها به بزرگترین تهدید برای "خدایان جدید" بلکه جاستیس لیگ تبدیل شد. کربی سابقه حضور در جنگ جهانی دوم را داشت و کلا علاقه داشت داستان های جنگی روایت کنه. او این علاقه خودش را وارد دنیای کمیک های ابرقهرمانی نمود و سعی کرد شخصیت پردازی و مرام دارک ساید را براساس آدولف هیتلر بنا کنه. به همین دلیل خدای سیاره آپوکالیپس یک دیکتاتور مغرور و خودکامه است که مجبور میکنه اهالی سیاره اش از سنین کودکی مبارزه کنند. ما اگر یادمون باشه که دارک ساید چنین تشابهاتی با هیتلر داره اون وقت برامون تنفر برانگیز تر میشه. دارک ساید در طول سالهای گذشته به او یکی از قدرتمندترین مخلوقات زنده در دنیای دی‌سی کامیکس تبدیل شده است. او همچنین یکی از اصلی‌ترین دشمنان  سوپرمن، بتمن، جاستیس لیگ و سیاره خدایان جدید نیکوکار یعنی نیو جنسیس میباشد و یکی از بزرگترین تهدیدها در مولتی ورس دی‌سی به حساب می آید. هدف اصلی دارک ساید به زانو درآوردن همه چیز و همه کس بر طبق خواسته‌هایش و بازسازی تمام عالم هستی با تصویر ذهنی خود است. او در ضمن همواره به دنبال دستیابی به فرمولی موسوم به "ضد – حیات" (Anti-Life) است و اگر به این هدف برسه میتونه بر ذهن تمانی موجودات  دارای ادراک در عالم کنترل پیدا کنه.

 

2- تعویض پسر دارک ساید با پسر حاکم نیو جنسیس!

  اوراین (Orion)

اورایِن (Orion) را باید یکی از مهم ترین شخصیت های دنیای New Gods دی سی دانست.   گفته میشه پس از قرن ها جنگ بین دو سیاره آپوکالیپس و نیو جنسیس رهبران دو سیاره به راه حلی برای رسیدن به صلح دست یافتند: حاکمان این دو سیاره پسران خود را به یکدیگر بدهند تا بزرگشان کنند! بدین ترتیب پسرِ حاکمِ نیو جنسیس (هایفادر) یعنی مستر میرکال به دارک ساید اهدا شد و پسر دارک ساید یعنی «اوراین» نیز به هایفادر داده شده تا در سیاره نیو جنسیس بزرگ و تربیت شود. این در حالی است که در پیشگویی های آمده بود که دارک ساید و پسرش روزی با هم نبرد خواهند کرد و رو در روی یکدیگر قرار میگیرند. همه اینها باعث شده تا از اوراین شخصیتی جذاب ساخته شود که همیشه در تلاطم است. یعنی تربیت خوب او با ذات بدش در تضاد بوده و او همیشه در صدد برآمده تا تعادلی در زندگی اش ایجاد کند. اورایِن در ضمن برترین جنگجوی هر دو سیاره به شمار میاد.

 مِستر میراکل (Mr. Miracle)

و اما همانطور که اشاره شد مستر میراکل با نام اصلی اسکات فری،  پسر هایفادر، فرمانروای سیاره  نیو جنسیس و همسرش آویا است. اسکات هم سرگذشتی مثل اوراین داشت و در زمان کودکی در معاملهٔ پیمان صلح و پایان دادن به جنگ دو سیاره نیو جنسیس و آپوکالیپس، در مقابل اوراین ( پسر دارک‌ ساید) مبادله شد ولی به کره زمین گریخت و در آنجا از او به عنوان استاد و بزرگترین هنرمند در حرفه فرار و گریز یاد شد که بهش لقب مستر میراکل  (آقای معجزه) دادند، کسی که تا به این لحظه هیچ زندان، دستگاه و یا دامی قادر به نگه داشتن او نبوده است! او همچنین شوهر بیگ باردا، یکی از اعضای سابق گروه زنان فیوری است که در این مقاله درباره اش توضیحاتی داده شده است. راستش را بخواهید او هیچ وقت شخصیت مهمی برای دی سی نبود اما در سالهای اخیر و به لطف سری کمیک بوک  تحسین شده ای که آقای تام کینگ برایش نوشته به شهرت زیادی دست یافته است.

 

3- توانایی‌ها و قدرت‌ها

قدرت دارک ساید

دارک‌ساید در زمره قدرتمندترین تبهکارها و شخصیت‌های بدذات دنیای دی‌سی قرار دارد. او مخلوقی بسیار قدرتمند از سیاره آپوکالیپس است که قدرت و آسیب‌ناپذیری‌اش با شخصیت سوپرمن مقایسه می‌شود. قدرت او به راحتی بیش از ۱۰۰ تن است که او را در لیست یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های دنیای دی‌سی قرار می‌دهد. او همچنین قادر به تفکر و واکنش در میکروثانیه، و حرکت با سرعتی بسیار زیاد است، اگرچه او در زمینه سرعت به شخصیت‌هایی نظیر فلش و سوپرمن نمی‌رسد، اما سرعت او به اندازه‌ای زیاد است که در برخی مواقع در حین مبارزه آن‌ها را غافلگیر و متعجب می‌سازد. او دارای توانایی زوددرمانی و قادر به التیام هر نوع زخمی است. قدرت اصلی دارک‌ساید، با نام پرتوهای امگا شناخته می‌شود، شکلی از انرژی که از چشمان یا دست‌هایش شلیک می‌شوند و قدرت آسیب‌رسانی و تخریب بالایی دارد و قادر به از بین بردن هر جاندار یا شیء است. اما برخی مخلوقات ابرقدرت همچون سوپرمن، دومزدی و زن شگفت‌انگیز به واسطه دست‌بندش، در برابر این پرتوی انرژی مقاومت نشان داده‌اند (اگرچه در مورد سوپرمن با درد زیادی همراه بود). اما گفته شده هیچ چیز قادر به زنده ماندن در مقابل اثر کامل پرتو امگا نیست. بافت‌های بدن دارک‌ساید تولید سموم خستگی نمی‌کنند و در نتیجه استقامتی پایان‌ناپذیر را برایش فراهم می‌سازند. او می‌تواند بدون توقف تا زمانی که حریفش از پا درآید به مبارزه بپردازد. او مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع بیشماری از حملات فیزیکی و ذهنی دارد. از دیگر توانایی‌های او می‌توان به دورجنبی، دورآگاهی، کنترل ذهن، پرواز کردن، افزایش اندازهٔ فیزیکی، دورنوردی خود و افراد دیگر به هر مکانی در جهان هستی اشاره کرد. همانند تمامی نژاد ایزدان جدید، دارک‌ساید نامیرا و دارای طول عمر دراز است که به او اجازه بقا در بازه ‌ای زمانی نامحدود را می‌دهد، و همچنین در برابر سموم و بیماری‌های سیارات دیگر مصونیت دارد. دارک‌ساید واقعی (فرم واقعی دارک ساید) تقریباً تمامی قدرت‌های موجود در جهان را دارا می‌باشد و با موجودات کیهانی مقایسه می‌شود، در واقع این بدن یک آواتار قدرتمند است که توسط دارک‌ساید واقعی کنترل می‌شود.

 

4- دارک ساید از دشمنان اصلی سوپرمن نیز محسوب میشود

سوپرمن - دارک ساید

«دارک ساید» را قبلا در این مقاله به عنوان یکی از دشمنان برتر گروه جاستیس لیگ معرفی کرده بودیم ولی او دشمن سوپرمن هم به حساب میاد. در هر حال او ارباب و حاکم مطلق سیاره "اپوکالیپس" است . اپوکالیپس سیاره ای است که موجودات خدامانندی دارد که خباثت عظیمی هم دارند. این سیاره در همان منظومه خورشیدی قرار دارد که سیاره "نیو جنسیس" (New Genesis) هم آنجاست منتهی در نیو جنسیس موجودات خدامانند بهتر و صالح تری زندگی میکنند! به عنوان حاکم اپوکالیپس ، دارک ساید اکثر زمان خودش را صرف تهدید شهروندان نیو جنسیس و البته دیگر نقاط عالم میکند تا بتونه به فرمولی به نام "معادله ضد حیات" (Anti-Life Equation) دست پیدا کنه. این فرمول اونقدر قدرت داره که میتونه باعث بشه دارک ساید بر تمام عالم هستی حکومت کنه. «جک کربی» کبیر بین سالهای 1970 تا 1973  دارک ساید را در داستانی بزرگ و در هم تنیده  که به Fourth World مشهور است خلق کرد. پس از مدتی و به ویژه بعد از آنکه کربی از دی سی رفت، دارک ساید و دیگر شخصیت های مهم Fourth World (که بهشون «خدایان جدید» یا New Gods گفته میشد) بیشتر و بیشتر با دیگر بخش های دنیای دی سی ارتباط برقرار کردند و در نتیجه دارک ساید به یکی از دشمنان اصلی سوپرمن تبدیل شد و بارها باهاش جنگید چون با ارتش خودش به سیاره زمین حمله میکرد تا آن را به تسخیر خودش دربیاره. سطح قدرت دارک ساید حتی از سوپرمن هم بالاتره و قدرتی مرموز هم داره به نام "تاثیر امگا" (Omega Effect) که به صورت اشعه ای مخرب از چشمانش بیرون میاد که میتونه حریف را تعقیب و سپس پودر و نابودش کنه.

 

 

5- زورگیری از «دارک ساید»!

زورگیری از «دارک ساید»!

در شماره 3 از سری کمیک بوکی Super Powers که دی سی در سال 1986 منتشر کرد شاهد بدترین و ضایع ترین شکست خوردن جناب دارک ساید بودیم! در طول داستان دیدیم که قدرت امگای دارک ساید خالی شده و او که از سوی هم نوعانش  بهش خیانت شده بود،  خودش رو به زمین تله پورت کرده و به فلاکت افتاده و برای تامین لباس و غذا داره دزدی میکنه! تا اینکه یکی دو تا زورگیر پیداشون میشه و در یه کوچه خفتش میکنند و جیبش رو خالی میکنند!!!

کمیک دارک ساید

 

6- دارک ساید در مارول!

دارک ساید از دشمنان اصلی سوپرمن نیز محسوب میشود 

مارول و دی سی در دهه 80 میلادی کمیک مشترکی براساس سری موفق ایکس من و تین تایتانز منتشر کردند که از آن به عنوان یکی از بهترین محصولات مشترک آنها یاد میشود. ضمن اینکه نویسنده و طراح بزرگی هم داره: «کریس کِلِرمانت» و «والت سایمنسون»! در این کمیک دارک ساید سعی میکنه با دستیابی به نیروهای فونیکس سیاه (Dark Phoenix) به Source Wall نفوذ کنه (Source Wall در دنیای دی سی در واقع دیوار یا مرزی است بین مالتی ورس و منبعی که همه چیز در عالم هستی از آن ساخته شده است. هر کسی که بخواهد از آن رد بشود، در آن به دام میافتد). «متیو مانینگ» که از مورخین بزرگ دنیای کمیک است این داستان را یکی از بهترین کراس اورهای تاریخ برشمرده است. شما میتونید این داستان رو با ترجمه فارسی در اینجا بخونید.

گالاکتوس / دارک ساید

سال 1995 آقای جان بیرن به عنوان یکی برترین نویسندگان/طراحان تاریخ کمیک بوک های ابرقهرمانی این کمیک تک قسمتی را نویسندگی و طراحی کرد. با نگاهی به عنوانش میتوان تجسم کرد که چه عظمتی داره: گالاکتوس به عنوان بزرگترین تهدید کیهانی در عالم مارول در مقابل دارک ساید به عنوان یکی از نیرومند ترین ابرشروران دی سی! در این داستان گالاکتوس را میبینیم که میخواد بره و سیاره اپوکالیپس را ببلعه ولی دارک ساید هم مصمم است تا از سیاره خودش دفاع کنه. داستان جالبی داره (خوبه که آدم میبینه حاکم ظالمی مثل دارک ساید چطور سعی میکنه تا از سیاره و مردم خودش در مقابل تهدید بزرگی مثل گالاکتوس محافظت کنه). و بیرن به خوبی تونسته از شخصیت های پیرامونی مثل موج سوار نقره ای و New Gods استفاده کنه. در کل خیلی جالبه که آدم کاراکترهای خلق شده کیهانی خلق شده توسط استاد «جک کربی» را در یک داستان مشترک ببینه!

 

7-بتمن، یک بار دارک ساید را کشت

بتمن، دارک ساید را می‌کشد

بتمن غیر از این‌که با خود قرار داشت تا افرادی را که با آن‌ها درگیر است نکشد، قانون دیگری هم برای خود گذاشته بود؛ او در مبارزه‌هایش از سلاح گرم استفاده نمی‌کرد. بروس وین با این‌که از خود قدرتی فرا بشری نداشت، همیشه از به‌کار بردن هرگونه اسلحه‌ی گرم علیه دشمانش امتناع می‌کرد. البته، همیشه این‌گونه نبوده است. خط داستانی «بحران نهایی» (Final Crisis) نوشته‌ی گرنت موریسون (GrantMorrison) و جِی.جی. جونز (J.G. Jones)، یکی از مواقع انگشت‌شماری بود که بتمن برای متوقف کردن دشمنش دست به سلاح گرم برد. در این داستان، بتمن که به‌خاطر پرتوهای اُمگای (Omega Beamsدارک ساید (Darkseid) نزدیک بود بمیرد، توانست باموفقیت گلوله‌ای رادیونی (Radion) به سمت دشمن قدرتمندش شلیک کند و او را بکشد. عجیب است که قهرمانی مانند بتمن که سیاستش بر نکشتن دشمنانش بوده است برای بار سوم در این فهرست حضور دارد، امّا همین نشان می‌دهد که بتمن اگر مجبور باشد هیچ‌گاه از دست زدن به اعمال کشنده نمی‌ترسد.

 

8-  اتحاد بین «خدایان جدید» و «دارك ساید»

دارك سيد - جك كربي

همانطور که گفته شد دنیاهای "نیو جنسیس" و "اپوكالیپس" به دست «جك كربی» فقید و در دهه 70 میلادی برای انتشارات دی  سی خلق شدند. در نیو جنسیس شاهد قهرمانانی به نام "خدایان جدید" (New Gods) بودیم و در اپوکالیپس شاهد فرمانروایی دارک ساید این دو دنیا تقریبا همیشه با هم در حال جنگ بوده اند چون دارك سید همیشه دنبال تسخیر عالم بوده است. تا اینكه در سال 1989 miniseries ، معروفی به نام Cosmic Odyssey نوشته «جیم استارلین» و به طراحی «مایك مینولا» چاپ شد. در این داستان اهالی نیو جنسیس و اپوکالیپس با هم متحد شدند تا برخی از عناصر فرمولی مرگبار به نام Anti-Life Equation را به دست بیاورند. حتی برخی از اعضای «جاستیس لیگ» مثل «سوپرمن»، «بتمن» و «منهانتر مریخی» به كمك آنها می آیند چون اگر عناصر این فرمول با هم تركیب شوند آنوقت تمام عالم به خطر میافتد. ابتدا برای اعضای جاستیس لیگ سخت بود تا با كسی مثل دارك سید متحد شوند. البته آنها حق هم داشتند چون در پایان دارك سید نیت های حقیقی خود را فاش كرد!

 

9- حضور در رویداد بحران نهایی (Final Crisis)

 بحران نهایی (Final Crisis)

"بحران نهایی" سال 2008 توسط «گرنت موریسون» و «جی جی جونز» خلق شد و 7 قسمت داشت (میگم دقت کردید نویسنده های رویدادهای دی سی چقدر از کلمه "بحران" خوششون میاد؟!!!). دی سی در تبلیغات خود درباره این داستان میگفت:"روزی که خباثت پیروز شد". بنابراین در این داستان شاهد پیروزی نیروهای تاریکی بر نیروهای روشنایی بودیم.  همانطور که میدانید «دارک ساید» سرور تمام خبیث های دنیای دی سی هستش که همیشه به دنبال یافتن معادله Ant-Life دیده میشه تا بر تمام عالم سیطره پیدا کنه (مثل «ثانوس» که در کمیک های مارول همیشه دنبال سنگ های بینهایت میگرده!) . در این رویداد میبینیم که اگر این اتفاق بیفته چی میشه. یعنی او به قدرت مطلق دست یافته. اولش "خدایان جدید" (New Gods) یکی یکی به دست او کشته میشوند (حتی پسرش به نام Orion) . وقتی هم که بتمن داشت راجع به کشته شدن Orion تحقیق میکرد ، دستگیر و شکنجه شد. سپس از رویش کلون ساخته شد تا ارتشی از بتمن ها تشکیل بشه! در نهایت قهرمانان زمین موفق شدند علیه دارک ساید ایستادگی کنند و سیاره زمین رو پس بگیرند . بتمن هم فرار کرد و تونست دارک ساید رو بکشه ولی دارک ساید هم اونو کشت. (بعدا معلوم شد یک کلون بوده) . بعدشم سوپرمن و دیگر قهرمانان کمک کردند تا نسخه ای یاغی از نژاد «مانیتورها» (Monitors) را که در جریان حمله دارک ساید به زمین، آزاد شده بود شکست بدهند. این داستان در کل بسیار جنجالی از کار درآمد و خیلی ها یا عاشقش هستند یا ازش تنفر دارند چون برخی شخصیت ها در آن مردند یا فاسد شدند. مثلا بتمن قانون "کسی را نمیکشم" خودش را زیر پا گذاشت و با همان گلوله ای که دارک ساید پسرش رو کشته بود، او را کشت.    ضمن اینکه در پایان داستان دیگه کاملا مولتی ورس دی سی برگشته بود!

 

10- ثانوس از روی «دارک ساید» خلق نشده!

 ثانوس از روی «دارک ساید» ساخته نشده!

درسته که الان همه میگن که خالق ثانوس یعنی «جیم استارلین» ، از خبیث معروف دی سی یعنی «دارک ساید» (که جزو New Gods میباشد و توسط «جک کربی» خلق شده) الهام گرفته و تشابهات زیادی بین آنها موجود است ولی جالبه که بدونید خود آقای استارلین بارها گفته که اولش ثانوس را از روی یکی دیگر از شخصیت های New Gods به نام «متران» (Metron) الهام گرفته! (جالبه که ثانوس هم مثل متران  روی صندلی معلق در هوا مینشینه!) و البته جالب تر اینه که خود شخصیت متران هم براساس شخصیت «واچر» (Watcher) مارول خلق شده! چون متران هم همیشه ادعا میکنه در نزاع ها بی طرفه و فقط نظاره گر عالم است و میخواد بر دانش خود افزوده کنه!

 

 

 

برگرفته شده از مطالب پیشین نوشته شده توسط نویسندگان سایت spidey.ir

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای دی سی

10 شخصیت برتری که جک کربی برای دی سی خلق کرد

10 دفعه ای که ابرشروران کمیک بوکی به شیوه ای عجیب و احمقانه شکست خوردند!

10 دفعه ای که ابر قهرمانان ناچار شدند دشمنان اصلی خود را بکشند

10 کمیک برتر با حضور دارک ساید (DARKSEID)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

بدترین رویدادهای دنیای کمیک

10 همكاری جالب میان ابرقهرمانان و شخصیت های خبیث!

10 مرگ بزرگ و تاثیرگذار در دنیای کمیک

10 کراس اور برتر بین شرکت های کمیک بوکی!

معرفی 10 دشمن برتر سوپرمن (SUPERMAN VILLAINS)

10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای كمیك!

کمیک مشترک مردان ایکس و تایتان های نوجوان ترجمه شد!

10 حقیقتی که باید درباره ثانوس (THANOS) و خانواده اش بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The Devil Of Hells Kitchen
#1 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-28 14:06
با تشکر از جمع آوری تمامی این مطالب در کنار یک دیگه .


میخواستم بدونم نظرتون درباره لیگ عدالت زک اسنایدرچیه؟؟ و در ادامه فیلم خیلی بهتر شده بو بود از نظر من البته نه به عنوان جاستیس لیگ من بودم اسم فیلم رو میکردم خدایان خود ساخته علیه هجوم آپوکالیپس همه شخصیت ها نسبت به جاس ویدون پیشرفت کردن البته نه از نظر کمیک تر شده بودن ولی فلش هیچ شباهتی به جز لباسش که تازه اونم خیلی کم بود به کمیک نداشت . در ادامه میگم اگه میخواید لیگ عدالت ببینید نگاه نکنید اگر دنبال یک فیلم خشن با درجه سنی R میگردید برید نگاه کنید خیلیم خوبه .

چیز هایی که در ادامه نوشتم حاوی اسپویل هستن .






به نظرم استپن ولف واقعا بهتر شده بود و آدم ازش میترسید مخصوصا اونجوری که آمازون ها رو ترکوند و ازاون طرف خیلی واقعی تر شده بود ولی واقعا به نظرم باید اول فیلم اختصاصی برای شخصیت ها میساختن و مادر باکس ها رو بهتر معرفی میکردن . رویای بتمن ( آخه چرا رویا بود ! ) هم خیلی جالب بود فقط یه ذره با فیلم ها ی دیگه دیسی در تناقض بود که البته کاریشم نمیشه کرد . سایبورگ هم که واقعا قلب تیم بود . مارشن کلا تو فیلم اضافی بود منهای آخرش در تیتراژ و ظاهرش خوب هم در نیومده بود زیاد نبرد آخر فیلم هم واقعا ثابت کرد اعضای لیگ عدالت خدا سوپرمن با بی رحمی شاخ جلادمونو شکست و آکوامن ترایدنت رو کرد تو شکمش و واندروومن سرش رو قطع کرد ! و در آخر وقتی دارک ساید کله استپن رو زیر پاش قطع میکنه که خیلی ترسناک بود .


باز هم ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1399-12-28 14:13
خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود ;-) یه تشکر جانانه باید از آقای ترابی کرد که با اینکه ایشون طرفدار مارول هستن ولی باز هم وقتشون رو به نوشتن مقالات دی سی میگذارند تا کاربران دی سی فن های سایت را خوشحال کنند... ممنونم واقعا ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1399-12-28 14:25
سلام

خیلی ممنون استاد مقاله جالبی بود
از همه نویسنده ها هم ممنونم دمتون گرم

راستش من تا حالا نمیدونستم دارک ساید چجوریاس!!!!
اره عکسشو دیده بودم و اسمشو شنیده بودم ولی زیاد از قدرت هاش و اینا خبر نداشتم.
خیلی ممنون با این مقاله یه آشنایی کلی با این شخصیت پیدا کردم.
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1399-12-28 14:32
بهترین مقاله ای بود که از دارک ساید خواندم .
فقط حیف حیف که این زک اسنایدر تو این فیلم بیخود ضعیفش اومد از این شخصیت استفاده کرد و مثل بقیه شخصیت های دیسی گند زد توش فقط بلده این بشر تریلر خفن درست کنه تو متاتریک یک فیلم سبز رنگ نداره خدا کنه تو فیلم فلش این دنیا ریبوت بشه دوباره از اول با چند تا کارگردان درست حسابی بسازنش
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1399-12-28 16:00
سلام
ممنون بابت مقاله.
اگر میخواید دنبال خبیثی بی رحم که فقط دنبال نابود کردن هست و قدرت هاش ازش سوپرمن بیشتر باشه هم میگردید بنده دارک ساید رو پیشنهاد میکنم! واقعا خیلی جالب و قوی و ظاهر بسیار عالی داره.
مورد ۲ برام جالب بود. یعنی داستانش با موضوع رویارویی تربیت با طبیعت خود میتونه چالش بر انگیز باشه که درباره پسر دارک ساید صدق میکنه.
مورد ۳ هم که اصلیت دارک ساید هست! البته کسی که بخواد دشمن سوپرمن (مورد ۴ ) و لیگ عدالت باشه باید هم قدرت های زیادی داشته باشه. میشه به راحتی گفت که قویترین شرور دنیای دی سی و یکی قویترین های دنیای کمیک دارک ساید هست.
مورد ۵ واقعا مسخره است! یعنی از عرش به فرش که میگن همینه ها. :lol: آخه زورگیری از دارک ساید با اون همه جلال و جبروت؟ من دیگه حرفی ندارم.
مورد ۱۰ هم به نظرم شباهت های دارک ساید و ثانوس به چهره خلاصه میشه. به نظرم انگیزه های ثانوس بهتر و جالب تره. یعنی صد در صد از نظر قدرت دارک ساید بهتره اما انگیزه های ثانوس جالب تره. هم در دنیای کمیک و مخصوصا در دنیای سینما. و البته کدام خبیث رو تا این حد بی رحم اما با احساس میتونید پیدا کنید؟
این کامنت آقای ترابی هم همین رو میگه.
spidey.ir/.../...
راستش من اصلا لیگ عدالت زک اسنایدر رو نگاه نمیکنم. آخه اصلا من اونقدر اینترنت کمی دارم که فیلم های مارول رو به زور میبینم چرا وقتم رو بذارم پای این؟
با تشکر
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#6 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-28 16:14
به نقل از Agent bishop:
بهترین مقاله ای بود که از دارک ساید خواندم .
فقط حیف حیف که این زک اسنایدر تو این فیلم بیخود ضعیفش اومد از این شخصیت استفاده کرد و مثل بقیه شخصیت های دیسی گند زد توش فقط بلده این بشر تریلر خفن درست کنه تو متاتریک یک فیلم سبز رنگ نداره این بشر خدا کنه تو فیلم فلش این دنیا ریبوت بشه دوباره از اول با چند تا کارگردان درست حسابی بسازنش


در واقعیت یکی از دلایلی که این فیلم موفق نشد اینه که این فیلم از نظر من از قبلی بهتره ولی خب اسمش روشه لیگ عدالت کسی هم که میره ببینتش دنبال فیلم دارک و خدایی به نام سوپرمن و جلادی مثل واندرومن و قاتلی به نام بتمن نیست . کسایی که این فیلم رو میبینن چجوری باید یک خدا رو درک کنن ! سوپرمن پرایم هم اینججوری نیست ولی جدی ارزش دیدن رو داره ولی مشکل دیسی اینه که هنوز نیومده جنگ بی نهایت راه انداخته .
فیلم فلش هم خوب نمیشه ابدا . کلا ازرا میلر کجاش به فلش .
من که دیسی فنم هر چی فکر میکنم دیسی تو کتم نمیره الاندیسی ای یو تعطیل شده جوخه خودکشی جیمز گان کجاست ؟ چرا ما الان 5 تا بتمن داریم ؟! سوپرمن سیاه پوست تو کدوم یونیورسه ! چجوری پیس میکر تو دنیای گسترده دیسی هست و جوخه جیمزگان نیست ؟ چرا دیسی میونه خوبی با الکی ریکست کردن داره اگر دیسی ای یو در جریانه ؟! چرا الان هم فلش هم سایبورگ هم سوپرمن هم بتمن قراره ریکست شن ؟ مگه تایم لاین اینجوریه که اگر گذشته رو عوض کنی یک آدم ریکست شه ؟ جوخه خوکشی کجاست الان تو دیسی ای یو ؟ چرا بتمن اینقدر مسخرس و اصلا اهمیت نمیده ؟ اصلا چرا دارک ساید با اون امگا بیم هاش خخودش شخصا نیومد تا حداقل یه انتقامیم بگیره .
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1399-12-28 16:28
به نقل از The Devil Of Hells Kitchen:

میخواستم بدونم نظرتون درباره لیگ عدالت زک اسنایدرچیه؟؟ و در ادامه فیلم خیلی بهتر شده بو بود از نظر من البته نه به عنوان جاستیس لیگ من بودم اسم فیلم رو میکردم خدایان خود ساخته علیه هجوم آپوکالیپس همه شخصیت ها نسبت به جاس ویدون پیشرفت کردن البته نه از نظر کمیک تر شده بودن ولی فلش هیچ شباهتی به جز لباسش که تازه اونم خیلی کم بود به کمیک نداشت . در ادامه میگم اگه میخواید لیگ عدالت ببینید نگاه نکنید اگر دنبال یک فیلم خشن با درجه سنی R میگردید برید نگاه کنید خیلیم خوبه .

منم خیلی دوست دارم نظر آقای ترابی رو راجع به این فیلم بدونم ولی تو سایت معتبر متاکریتیک نمره ۵۳ از ۱۰۰ گرفته که تعجبی نداره چون اسنایدر فقط تا همین قدر توانایی فیلم ساختن رو داره :lol: (همش ۸ نمره بالاتر از نسخه ۲۰۱۷ ئه :-| خسته نباشی واقعا... نزدیک چهار سال وقتتو گذاشتی پای ساخت این فیلم ولی شاهکار در نیومد :lol: )
من فقط از قیافه دارک ساید تو این فیلم خوشم اومد ولی بقیه شون افتضاح :-x (مخصوصا اون افکتای رعد و برق ها داخل تریلر ها) یکمی از داداشمون جناب آقای نولان یاد بگیر که تو فیلم جدیدش یه هواپیما رو زد به دیوار فرودگاه بعدش !BOOM
خدایا یکمی به این آدمایی که به اسنایدر انقدر متعصبن ، عقل بده... میدونین چرا؟ چون تجمع کردن تو سایت IMDb و نمره فیلمو به ۸.۹ از ۱۰ رسوندن :-| بخدا اینا عین زک هیچی از فیلمسازی حالیشون نیست... بعدش شایعه درست کردن که نولان این فیلمو شاهکار توصیف کرده :-| در حالی که به هر منبع معتبری رجوع کنید ، همچین چیزی وجود نداره....
خلاصه اگه میخوایین بدونین بازتاب این فیلم چجوری بوده برید سایت متاکریتیک (metacritic) ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1399-12-28 16:50
به نقل از Agent bishop:
فقط بلده این بشر تریلر خفن درست کنه تو متاتریک یک فیلم سبز رنگ نداره

آره دقیقا بالاترین نمره فیلمش ۵۶ از ۱۰۰ برای فیلم واچمنه :-| :-*
نقل قول کردن
Agent bishop
#9 Agent bishop 1399-12-28 17:02
به نقل از The Devil Of Hells Kitchen:
به نقل از Agent bishop:
بهترین مقاله ای بود که از دارک ساید خواندم .
فقط حیف حیف که این زک اسنایدر تو این فیلم بیخود ضعیفش اومد از این شخصیت استفاده کرد و مثل بقیه شخصیت های دیسی گند زد توش فقط بلده این بشر تریلر خفن درست کنه تو متاتریک یک فیلم سبز رنگ نداره این بشر خدا کنه تو فیلم فلش این دنیا ریبوت بشه دوباره از اول با چند تا کارگردان درست حسابی بسازنش


در واقعیت یکی از دلایلی که این فیلم موفق نشد اینه که این فیلم از نظر من از قبلی بهتره ولی خب اسمش روشه لیگ عدالت کسی هم که میره ببینتش دنبال فیلم دارک و خدایی به نام سوپرمن و جلادی مثل واندرومن و قاتلی به نام بتمن نیست . کسایی که این فیلم رو میبینن چجوری باید یک خدا رو درک کنن ! سوپرمن پرایم هم اینججوری نیست ولی جدی ارزش دیدن رو داره ولی مشکل دیسی اینه که هنوز نیومده جنگ بی نهایت راه انداخته .
فیلم فلش هم خوب نمیشه ابدا . کلا ازرا میلر کجاش به فلش .
من که دیسی فنم هر چی فکر میکنم دیسی تو کتم نمیره الاندیسی ای یو تعطیل شده جوخه خودکشی جیمز گان کجاست ؟ چرا ما الان 5 تا بتمن داریم ؟! سوپرمن سیاه پوست تو کدوم یونیورسه ! چجوری پیس میکر تو دنیای گسترده دیسی هست و جوخه جیمزگان نیست ؟ چرا دیسی میونه خوبی با الکی ریکست کردن داره اگر دیسی ای یو در جریانه ؟! چرا الان هم فلش هم سایبورگ هم سوپرمن هم بتمن قراره ریکست شن ؟ مگه تایم لاین اینجوریه که اگر گذشته رو عوض کنی یک آدم ریکست شه ؟ جوخه خوکشی کجاست الان تو دیسی ای یو ؟ چرا بتمن اینقدر مسخرس و اصلا اهمیت نمیده ؟ اصلا چرا دارک ساید با اون امگا بیم هاش خخودش شخصا نیومد تا حداقل یه انتقامیم بگیره .


اتفاقا تو فیلم جاستیس لیگ بهترین نقش آفرینی رو برای بازیگر فلش میدونستند بعدش اصلا بحث این نیست که فیلم فلش خوب باشه یا نه ( انشالله خوب باشه ) بحث سر اینه که تو این فیلم مثل رویداد فلش پوینت دیسی رو ریبوت کنند و اگه فلش پوینت رو خوانده بشی میفهمی با عوض شدن گذشته چه تغیرات اساسی تو دنیای دیسی اتفاق افتاد .
هیچ وقت هم قبل از دیدن فیلم برای خودمون هدف ایجاد نکنیم یعنی چی هدفون درک کردن خدایان بود
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1399-12-28 18:09
تو مقاله نوشته شده که دارک ساید سینما بیاد شناخته شده تر از قبل میشه. متاسفم این شخصیتم پودر شد. ثانوسم بره عالم دی سی زک، میگه بزار همشو پودر کنم هیچ جور تعادل برقرار نیست! :-? (البته من هنوز فیلم رو ندیدم).‌
خداییش مارول کاری کرده که همین وانداویژن همون روز اومدنش میدیم اونم با چه ذوق و شوقی. ولی فیلمهای دی سی آدم دیگه رغبت نمیکنه که سریع بره ببینه از بس که فیلمهاشون سطح پایینه. جاستیس لیگ هم وضعیتش مشخصه که وقتی آقای ترابی تو نقدشون میگن باز بتمن علیه سوپرمن اون نوید اومدن دارک ساید و جاستیس لیگ رو داشت ولی خود جاستیس لیگ هیچی نداشت. ینی چقد بده که ادم فیلم قبلی رو ترجیح بده که اونم تعریفی نداره و دستکم از در پیت بودن نداره!
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1399-12-28 19:55
سلام ممنون بابت این مقاله
دارک ساید واقعا فردی قدرتمند و خفنی است و من که طرفدار دی سی نیستم زیاد از این شخصیت نمی دونستم و در رابطه با فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر هیچ نظری ندارم چون هنوز فیلمو رو ندیدم ولی با نظرات دوستان به نظرم فیلم چرتی میاد ولی در کل نگاش می کنم ،من که خودم بیشتر با فیلم ها و سریال های مارول حال می کنم تا دی سی و سپاس از آقای ترابی و تمام نویسندگان سایت.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#12 Mr. Doctor 1399-12-28 22:41
خیلی عالی بود نویسندگان عزیز سایت
ممنون از همتون
یکی از باحال ترین و خوفناک ترین شخصیت ها در کل دنیای کمیک هستن ایشون
اون پیچ و تاب خوردن پرتوهای امگاش هم خیلی خفنه
مخصوصا اینکه یکجا بی حرکت می ایسته و اون پرتو ها ارتش حریف رو به راحتی نابود میکنه
خیلی دوست دارم کراس اوور بین دارکساید و اونجرز رو ببینم و بفهمیم که ایا اونجرز که اعضاش نسبت به جاستیس لیگ بیشتره و بعض از اونها قدرت های خداگونه دارن(منظورم سنتری،هالک،هایپ ریون،کاپیتان مارول و....)میتونن پیروز میدان باشن یا نه؟
راستی یه سوال از دوستان دی سی فن عزیز،این دارکساید اصلی که در مقاله هم بهش اشاره شد،کیه؟(لطفا کامل توضیح بدین اخه هیچی از نمیدونم :P )




استاد ترابی،اسنایدر کات رو تحلیل یا نقد نمیکنید؟
خسته نباشید
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-12-28 22:59
#12:
من که قصد تحلیل ندارم. چون کلا فیلم های دیسی رو مدتیه نمیتونم یه باره ببینم (متاسفانه انیمیشن هاش رو اینجوری شدم و ۴ ماهه تقریبا نصفه نیمه سوپرمن ردسان رو دارم میبینم!) یعنی وسطش یاد یه کار دیگه میفتم و میزارم میرم. حقیقتش هنوز پرندگان شکاری و واندرومن ۲ رو کامل تا ته ندیدم ( واندرومن ۲ که پسرم میگفت بابا اینا چرا همه چی رو کشککی با یه سنگ جادویی دارن پیش میبرن و توجیه میکنن؟!) حالا این که میگن ۴ ساعتم هست و من بخوام تماشا کنم نوروز ۱۴۰۱ تمومش میکنم! ایشالا اساتید در سایت ها و کانال های دیگر تحلیل میکنند لذتش رو ببرید. من که راستش اون وقتی که واسه تحلیل فیلم جناب اسنایدر بزارم رو ترجیح میدم یه مقاله کمیک بوکی بنویسم شاید به معلوماتتون اضافه بشه
نقل قول کردن
master spider
#14 master spider 1399-12-29 00:05
به نقل از mtm:
#12:
من که قصد تحلیل ندارم. چون کلا فیلم های دیسی رو مدتیه نمیتونم یه باره ببینم (متاسفانه انیمیشن هاش رو اینجوری شدم و ۴ ماهه تقریبا نصفه نیمه سوپرمن ردسان رو دارم میبینم!) یعنی وسطش یاد یه کار دیگه میفتم و میزارم میرم. حقیقتش هنوز پرندگان شکاری و واندرومن ۲ رو کامل تا ته ندیدم ( واندرومن ۲ که پسرم میگفت بابا اینا چرا همه چی رو کشککی با یه سنگ جادویی دارن پیش میبرن و توجیه میکنن؟!) حالا این که میگن ۴ ساعتم هست و من بخوام تماشا کنم نوروز ۱۴۰۱ تمومش میکنم! ایشالا اساتید در سایت ها و کانال های دیگر تحلیل میکنند لذتش رو ببرید. من که راستش اون وقتی که واسه تحلیل فیلم جناب اسنایدر بزارم رو ترجیح میدم یه مقاله کمیک بوکی بنویسم شاید به معلوماتتون اضافه بشه

چیزی رو هم از دست ندادید آقای ترابی. واقعا این فیلم ارزش نداره که بخواین وقتتون رو صرف تحلیلش بذارین.
نقل قول کردن
Agent bishop
#15 Agent bishop 1399-12-29 00:30
[quote name="Mr. Doctor"]خیلی عالی بود نویسندگان عزیز سایت
ممنون از همتون
یکی از باحال ترین و خوفناک ترین شخصیت ها در کل دنیای کمیک هستن ایشون
اون پیچ و تاب خوردن پرتوهای امگاش هم خیلی خفنه
مخصوصا اینکه یکجا بی حرکت می ایسته و اون پرتو ها ارتش حریف رو به راحتی نابود میکنه
خیلی دوست دارم کراس اوور بین دارکساید و اونجرز رو ببینم و بفهمیم که ایا اونجرز که اعضاش نسبت به جاستیس لیگ بیشتره و بعض از اونها قدرت های خداگونه دارن(منظورم سنتری،هالک،هایپ ریون،کاپیتان مارول و....)میتونن پیروز میدان باشن یا نه؟
راستی یه سوال از دوستان دی سی فن عزیز،این دارکساید اصلی که در مقاله هم بهش اشاره شد،کیه؟(لطفا کامل توضیح بدین اخه هیچی از نمیدونم :P

دارم ساید اصلی موجود بسیار قدرتمندیه که فقط پرزنس ( قدرتمند ترین موجود در عالم دیسی ) موفق شد شکستش بده و این دارم ساید از خودش هفت کلون ساخته که کلون ها به ترتیب از قوی ترین به ضعیف ترین تقسیم میشن و این دارک سایدی که قهرمانان دیسی باهاش میجنگن کلون هفتم که ضعیف ترین بین بقیه کلون ها هست .
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#16 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-29 00:52
به نقل از Agent bishop:
به نقل از The Devil Of Hells Kitchen:
به نقل از Agent bishop:
بهترین مقاله ای بود که از دارک ساید خواندم .
فقط حیف حیف که این زک اسنایدر تو این فیلم بیخود ضعیفش اومد از این شخصیت استفاده کرد و مثل بقیه شخصیت های دیسی گند زد توش فقط بلده این بشر تریلر خفن درست کنه تو متاتریک یک فیلم سبز رنگ نداره این بشر خدا کنه تو فیلم فلش این دنیا ریبوت بشه دوباره از اول با چند تا کارگردان درست حسابی بسازنش


در واقعیت یکی از دلایلی که این فیلم موفق نشد اینه که این فیلم از نظر من از قبلی بهتره ولی خب اسمش روشه لیگ عدالت کسی هم که میره ببینتش دنبال فیلم دارک و خدایی به نام سوپرمن و جلادی مثل واندرومن و قاتلی به نام بتمن نیست . کسایی که این فیلم رو میبینن چجوری باید یک خدا رو درک کنن ! سوپرمن پرایم هم اینججوری نیست ولی جدی ارزش دیدن رو داره ولی مشکل دیسی اینه که هنوز نیومده جنگ بی نهایت راه انداخته .
فیلم فلش هم خوب نمیشه ابدا . کلا ازرا میلر کجاش به فلش .
من که دیسی فنم هر چی فکر میکنم دیسی تو کتم نمیره الاندیسی ای یو تعطیل شده جوخه خودکشی جیمز گان کجاست ؟ چرا ما الان 5 تا بتمن داریم ؟! سوپرمن سیاه پوست تو کدوم یونیورسه ! چجوری پیس میکر تو دنیای گسترده دیسی هست و جوخه جیمزگان نیست ؟ چرا دیسی میونه خوبی با الکی ریکست کردن داره اگر دیسی ای یو در جریانه ؟! چرا الان هم فلش هم سایبورگ هم سوپرمن هم بتمن قراره ریکست شن ؟ مگه تایم لاین اینجوریه که اگر گذشته رو عوض کنی یک آدم ریکست شه ؟ جوخه خوکشی کجاست الان تو دیسی ای یو ؟ چرا بتمن اینقدر مسخرس و اصلا اهمیت نمیده ؟ اصلا چرا دارک ساید با اون امگا بیم هاش خخودش شخصا نیومد تا حداقل یه انتقامیم بگیره .


اتفاقا تو فیلم جاستیس لیگ بهترین نقش آفرینی رو برای بازیگر فلش میدونستند بعدش اصلا بحث این نیست که فیلم فلش خوب باشه یا نه ( انشالله خوب باشه ) بحث سر اینه که تو این فیلم مثل رویداد فلش پوینت دیسی رو ریبوت کنند و اگه فلش پوینت رو خوانده بشی میفهمی با عوض شدن گذشته چه تغیرات اساسی تو دنیای دیسی اتفاق افتاد .
هیچ وقت هم قبل از دیدن فیلم برای خودمون هدف ایجاد نکنیم یعنی چی هدفون درک کردن خدایان بود



خب اولندش دوست عزیز . به نظرم شما لیگ عدالت رو ندیدی 2021 . توی قسمت قبل همه بد بودن الان همه بهتر شدن جز فلش که اصلا فلش نیست از نظر من . گرنت گاستین که تازه بهترین فلش نیست رو برو ببین میفهمی چی میگم .

به نقل از hassan91:
تو مقاله نوشته شده که دارک ساید سینما بیاد شناخته شده تر از قبل میشه. متاسفم این شخصیتم پودر شد. ثانوسم بره عالم دی سی زک، میگه بزار همشو پودر کنم هیچ جور تعادل برقرار نیست! :-? (البته من هنوز فیلم رو ندیدم).‌
خداییش مارول کاری کرده که همین وانداویژن همون روز اومدنش میدیم اونم با چه ذوق و شوقی. ولی فیلمهای دی سی آدم دیگه رغبت نمیکنه که سریع بره ببینه از بس که فیلمهاشون سطح پایینه. جاستیس لیگ هم وضعیتش مشخصه که وقتی آقای ترابی تو نقدشون میگن باز بتمن علیه سوپرمن اون نوید اومدن دارک ساید و جاستیس لیگ رو داشت ولی خود جاستیس لیگ هیچی نداشت. ینی چقد بده که ادم فیلم قبلی رو ترجیح بده که اونم تعریفی نداره و دستکم از در پیت بودن نداره!

واقعیتش چه فیلم رو ببینی چه نه دارکساید رو درست متوجه نمیشی چون اصلا موضوع ایشون نبود و نمیشه دربارش نظر داد ولی صحنه آخر فیلم که در #1 گفتم واقعا آغاز عالیه و ترسناکبه نقل از mtm:
#12:
من که قصد تحلیل ندارم. چون کلا فیلم های دیسی رو مدتیه نمیتونم یه باره ببینم (متاسفانه انیمیشن هاش رو اینجوری شدم و ۴ ماهه تقریبا نصفه نیمه سوپرمن ردسان رو دارم میبینم!) یعنی وسطش یاد یه کار دیگه میفتم و میزارم میرم. حقیقتش هنوز پرندگان شکاری و واندرومن ۲ رو کامل تا ته ندیدم ( واندرومن ۲ که پسرم میگفت بابا اینا چرا همه چی رو کشککی با یه سنگ جادویی دارن پیش میبرن و توجیه میکنن؟!) حالا این که میگن ۴ ساعتم هست و من بخوام تماشا کنم نوروز ۱۴۰۱ تمومش میکنم! ایشالا اساتید در سایت ها و کانال های دیگر تحلیل میکنند لذتش رو ببرید. من که راستش اون وقتی که واسه تحلیل فیلم جناب اسنایدر بزارم رو ترجیح میدم یه مقاله کمیک بوکی بنویسم شاید به معلوماتتون اضافه بشه


واقعا استاد .
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#17 CAPTAIN_ARVIN 1399-12-29 01:32
به نقل از mtm:
#12:
من که قصد تحلیل ندارم. چون کلا فیلم های دیسی رو مدتیه نمیتونم یه باره ببینم (متاسفانه انیمیشن هاش رو اینجوری شدم و ۴ ماهه تقریبا نصفه نیمه سوپرمن ردسان رو دارم میبینم!) یعنی وسطش یاد یه کار دیگه میفتم و میزارم میرم. حقیقتش هنوز پرندگان شکاری و واندرومن ۲ رو کامل تا ته ندیدم ( واندرومن ۲ که پسرم میگفت بابا اینا چرا همه چی رو کشککی با یه سنگ جادویی دارن پیش میبرن و توجیه میکنن؟!) حالا این که میگن ۴ ساعتم هست و من بخوام تماشا کنم نوروز ۱۴۰۱ تمومش میکنم! ایشالا اساتید در سایت ها و کانال های دیگر تحلیل میکنند لذتش رو ببرید. من که راستش اون وقتی که واسه تحلیل فیلم جناب اسنایدر بزارم رو ترجیح میدم یه مقاله کمیک بوکی بنویسم شاید به معلوماتتون اضافه بشه

درسته من دیسی فن نیستم
ولی آقای ترابی ما دلمون واسه نقداتون تنگ شده :-?
نقل قول کردن
a.v.s
#18 a.v.s 1399-12-29 01:58
با درود به همگی دوستان،

چون دوستان دارند نظر خودشون رو درباره zsjl بیان میکنند، بنده هم دوست دارم درباره این فیلم یا چه بسا درباره اینکه آیا این فیلم به قدر کافی موفقه که بتونه DCEU رو نجات بده صحبت کنم

راستش من نظرمو در یکی از مقالات قدیمی اسپایدی همین دیروز پریروز بیان کردم ولی هنوز تایید نشده :lol:

(هشدار: این فیلم بخش هایی از فیلم Zack Snyder's Justice League را لو میدهد)

اینکه نقش شخصیت ها بیشتر شده، باعث شده مقداری فیلم بهتر بشه
مثلا سایبورگ به نوعی نقش مهم تری تو فیلم داره و مثل فیلم قبلیه، عین برج زهرمار نیست
نقش فلش هم یه جورایی مهم تر از فیلم قبلیه است (مخصوصا صحنه نبرد آخر فیلم)
آکوامن و واندرومن و بتمن هم شخصیت پردازیشون مقداری بهتر شده و مقداری قابل تحمل ترند. همچنین دیالوگ های بیشتری دارند
آلفرد هم حضورش بیشتر شده

تنها فرد توی بین اعضای جاستیس لیگ که نسبت به فیلم قبلی، ذره ای عوض نشده، سوپرمنه (تنها چیزیش که عوض شده، لباسشه!!!)

استپن ولف، نسبت به فیلم قبلی، واقعا بهتر از اون چیزی هست که بود (هرچند احساس میکنم مقداری صورتش گوگولی تر شده ولی صد رحمت به همین ظاهرش) ولی بازم نسبتا اون شخصیت پردازی قبلی خودشو حفظ کرده)


مجموعاً اگر بخوام نمره بدم به این فیلم، اگر نمره ام به فیلم قبلی، 3.5 بود، اینجا 5.5 هستش. طبیعتاٌ بهتر از اون نسخه ایه که تو سال 2017 اکران شد. ولی اونقدری کافی نیست که بخوایم خیلی آینده روشنی برای DCEU متصور بشیم. چون مشکل DCEU از ریشه است، نه از فیلم جاستیس لیگ.

درکل اگر وارنر یا شاید هم دیسی ذره ای به دنیای سینمایی دیسی هم اندازهء مارول اهمیت میدادند، نمیومدند کسی مثل زک اسنایدر به بیشتر میخواد فیلمش صحنه های اکشن پربار داشته باشه تا اینکه لحظات درام بیشتری تو فیلماش بزاره، استخدام کنند. درسته که فیلم ZSJL مقداری لحظات درام داره، ولی خیلی زیادی سعی میشه اون لحظات حماسی و پرهیبت باشند. برای همین توی فیلم گم میشن و بیننده انگار فقط داره 4 ساعت یک فیلم اکشن رو میبینه که چندتا ابرقهرمان و ابرشرور همدیگه رو کتک میزنن، درحالی که لحظات درام فیلم گم میشند. درسته که اون صحنه که فلش میاد آیریس وست رو نجات میده به نوعی خوبه، یا اینکه پدر سایبورگ میمیره صحنه درامیه، ولی برای اینکه داستان یه حالت همزادپنداری بیشتری پیدا کنه کافی نیستند متاسفانه. نمیگم فیلم صحنه هایی نداره که باهاشون همزادپنداری کنیم، ولی یا نسبتشون با صحنه های اکشن رعایت نشده و بیننده بیشتر براش اکشن بودن فیلم به چشم میخوره، یا اینکه یه سریشون در خدمت حماسی تر شدن فیلم هستند، نه در خدمت خود داستان.

مثلا شما اونجرز 1 رو ببینید. لحظات درام رو اگر مثال بزنم مثلا مرگ فیل کولسون، یا فداکاری تونی استارک. این صحنه ها سعی نشدند که حماسی باشند. چون خود صحنه حق مطلب رو ادا میکرد. خود حال و هواش داخل همون صحنه بود. کارگردان در خدمت داستان بود.

شما حتی بیایید از ضعیف ترین فیلم های مارول شروع کنید ونگاه کنید. مرد آهنی 2 که فیلم باباشو میبینه. ثور 2 که مادرش میمیره. کاپیتان مارول که میره خونه ماریا رمبو و یه سری حقیقت هارو متوجه میشه (البته خود فیلم کاپیتان مارول کلا از نظر این جور حالت ها، فقیر بود و اصلا مثل فیلم های دیگه مارول نبود).
حالام اصلا بیاییم فیلم های خوب یا عالی مارول رو بگیم. مرد آهنی 1 که هو ینسن میمیره یا تونی میفهمه سلاح هاش دارن آدم میکشند. ثور رگنوراک که توش اودین به نوعی میمیره. دکتر استرنج که استفن با اینشنت وان زمانی که رو به مرگه حرف میزنه. جنگ داخلی که تونی حقیقت رو درباره خانوادش میفهمه. جنگ بینهایت که هر لحظه اش استرس داری چه بلایی سر شخصیت مورد علاقت میاد. اندگیم که پر از لحظات درام بود.

این لحظاتی که میبینیم، در خدمت داستان هستند و چه بسا عمق بیشتری به داستان میدهند. فیلم جاستیس لیگ زک اسنایدر عمق داره ولی نه به اندازه کافی که بتونه فیلم خیلی خوبی بشه. درواقع این فیلم قابل قبوله، مقداری بیشتر از قابل قبول. متوسط رو به بالا هم نه. نزدیک به اون. ولی اونقدر کافی نیست.

اگر DCEU از مشکلات زیادی رنج میبره، نمیشه کل اونو گردن زک اسنایدر انداخت. همونطور که گفتم، مشکل از وارنر و یا چه بسا خود دیسیه. بنده چند قسمت از کارتون Justice Leauge رو بچه بودم دیدم (که البته نمیدونم یا Justice League بود یا سری دومش تحت عنوان Justice League Unlimited چون بچه بودم نمیدونم کدومشون بود) و واقعا میتونستم اون همبستگی اعضا و اون ذات انسانی و ملموس شخصیت هارو ببینم و باهاشون اخت بشم. یک نکته مهم که این کارتون تونست بسیار موفق عمل کنه، این بود که از ریشه، محکم ساخته شده بود. ریشه قوی بود.

ولی شما مثلا Man of Steel رو ببین که سوپرمن با ژنرال زاد چنان بی مهابا میجنگه که نصف متروپلیس نابود میشه. سوپرمن تو طول این فیلم یا حتی همون بتمن علیه سوپرمن، خیلی کم حتی لبخند میزنه، چه برسه به اینکه با مردم خیلی خوب باشه (درحالی که سوپرمن همیشه یه حالت Charming داشت و خیلی هم خوش برخورد بود) درکل سوپرمن دنیای زک، بسیار منزویه.

راستی، حرف از Batman V Superman شد، اصلا شخصیت ها از بیخ و بن مشکل داشتند، بتمن قاتل بود. لکس لوثر خل وضع بود، درحالی که توی کمیکا، مارموز روزگاره. واندرومن که . . . فقط اونجاست! هیچ کاری نمیکنه.

مقصودم از حرفام در این دو پاراگراف قبلی، اینه که مشکل واقعا از ریشه است و از جاستیس لیگ شما نمیتونی انتظار زیاد داشته باشی چون از داخل همون ریشه خراب شکوفه داده.

نمیدونم چرا یک سری از هواداران به این دل بسته بودند که جاستیس لیگ زک اسنایدر بیاد دنیای دیسی رو نجات بده. کلا وارنر دیگه زیاد به DCEU اهمیت نمیده و ازهم گسیخته شده. یه چندتا پروژه معرفی میکنه که صرفا بگه من زنده‌ام، نمردم! هنوز اینجام! هنوز میتونم یه چندتا فیلم بدم بیرون که هواداران دیسی خوششون بیاد. ولی بیشتر داره نمک رو زخمشون میپاشه.

ولی درکل از یه طرف خوشحالم که وارنر بالاخره این اجازه رو به زک اسنایدر داده تا دیدگاه خودشو نسبت به جاستیس لیگ بیان کنه. ولی دو تا مشکل هست: اولا کلا انتخاب زک اسنایدر به عنوان گرداننده دنیای سینمایی دیسی اشتباه بوده، چون سبک فیلمسازیش با داستان های دیسی فرق میکنه. دوما، الانه خیلی دیر شده! 4 ساله که دیر شده. وارنر و دیسی دارند صرفا از این ور به اون ور میکنند و فقط دارند یه چندتا پروژه میدن بیرون که به دیدگاه خودشون یه ذره فقط هوادارا دلشون خوش باشه. درصورتی که لیاقت هوادارا این نیست.


حالا مارول رو داشته باش: مارول از همه چیز داره پول در میاره. مطلقا از همه چیز! داره سرراست پیش میره و داره پله های ترقی رو قدم به قدم طی میکنه. تقریبا 12 سال براش زحمت کشیده. چون به کارش اهمیت میداده. ارزش کار خودشو درک میکرده و بی مهابا پیش نمیرفته. ولی وارنر انگار بیشتر فقط پول رو میبینه. خود بار داستانی فیلم رو نمیبینه! زمانی بود که وارنر با ارباب حلقه ها و هری پاتر پادشاهی میکرد! الانم بیشتر به لطف همون فیلما و فیلم های دیگه زندس! حداقل دیزنی پیکسار رو داره. مارول رو داره. فاکس هم چند سال پیش خرید. لوکاس فیلم هست. مارول که حداقل برای 10 سال آینده خودش برنامه ریزی حسابی کرده. دیزنی کلی اثر به لطف همینا داره بیرون میده. رگ خواب بیننده هارو پیدا کردند. ولی وارنر چی؟ وارنر این چیزارو نمیفهمه. مشکل از مدیرانشه.

وگرنه ما بخیل نیستیم. من خودم به شخصه برای اسنایدر کات جاستیس لیگ اشتیاق داشتم. اینو اعتراف میکنم.

درکل هم هرچقدر هی بخوایم بگیم این مشکل داره اون مشکل داره، چیزی حل نمیشه. مطمئنا با همین بحث ها و نظرات، کمپانی ها دارند پول در میارند چون براشون تبلیغه. تنها حرف بنده اینه که هواداران صرفا نمیتونند به یه چیزی دل ببندند. ما فقط میتونیم حاشیه یه چیز رو ببینیم. به قول آقای ترابی، این دنیا به قدری بزرگ هست که این مسائل خیلی کوچیکه در مقابلش. فیلم های زک اسنایدر هم همینطوره. DCEU خیلی وقته متاسفانه شکست خورده. امیدوارم یه روزی برسه که دیسی اونقدری بتونه یه دنیای سینمایی قدرتمند بسازه که با فیلم های مارول مقایسه بشه، نه اینکه فیلماش مورد تمسخر عام و خاص قرار بگیره. دیسی با این پشتوانه تاریخی تو کمیک، نباید تمام چیزهایی که پشت سر گذاشته رو دور بریزه. متاسفانه داره تو صنعت کمیک هم تقریبا دست و پا میزنه کم و بیش.

به امید روزی که دیسی به لیاقت خودش برسه. به امید روزی که بتونه از پتانسیل کاراکتر هاش به نحو احسنت استفاده کنه. شاید هم اصلا به حد مارول نرسه، ولی عوضش ما شاهد دنیایی ازهم گسیخته مثل وضعی که الانه داره نیستیم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#19 AmirhoseinJafari2005 1399-12-29 03:42
به نقل از mtm:
#12:
ایشالا اساتید در سایت ها و کانال های دیگر تحلیل میکنند لذتش رو ببرید. من که راستش اون وقتی که واسه تحلیل فیلم جناب اسنایدر بزارم رو ترجیح میدم یه مقاله کمیک بوکی بنویسم شاید به معلوماتتون اضافه بشه

خیلی ممنون آقای ترابی.... کار خوبی میکنید و به فیلم هاش وقت نمیگذارید چون واقعا فیلماش مفت نمی ارزند :lol:
نقل قول کردن
mobin rz
#20 mobin rz 1399-12-29 06:34
ممنون اقای ترابی که دارک ساید روهم برامون معرفی کردین
راستش من خیلی از دارک ساید خوشم نمیاد یعنی در کل از ویلن هایی که انقدر قدرتمند هستن خوشم نمیاد ولی قبول دارم اگه وجود نداشته باشن داستان ها حوصله سربر میشن
به نقل از mtm:
#12:
من که قصد تحلیل ندارم. چون کلا فیلم های دیسی رو مدتیه نمیتونم یه باره ببینم (متاسفانه انیمیشن هاش رو اینجوری شدم و ۴ ماهه تقریبا نصفه نیمه سوپرمن ردسان رو دارم میبینم!) یعنی وسطش یاد یه کار دیگه میفتم و میزارم میرم. حقیقتش هنوز پرندگان شکاری و واندرومن ۲ رو کامل تا ته ندیدم ( واندرومن ۲ که پسرم میگفت بابا اینا چرا همه چی رو کشککی با یه سنگ جادویی دارن پیش میبرن و توجیه میکنن؟!) حالا این که میگن ۴ ساعتم هست و من بخوام تماشا کنم نوروز ۱۴۰۱ تمومش میکنم! ایشالا اساتید در سایت ها و کانال های دیگر تحلیل میکنند لذتش رو ببرید. من که راستش اون وقتی که واسه تحلیل فیلم جناب اسنایدر بزارم رو ترجیح میدم یه مقاله کمیک بوکی بنویسم شاید به معلوماتتون اضافه بشه

عذر میخوام ولی میخواستم بگم نمیتونین به دیگر اعضای سایت مثل اقای فقیه بگین که نقدش رو بنویسن؟
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#21 MyyF.Spidey 1399-12-29 08:48
سلام آقاي ترابي
فيلم زك اسنايدر كات رو با كيفيت 1080 و 720 از كجا مي تونم گير بيارم
نقل قول کردن
parsazebel
#22 parsazebel 1399-12-29 08:59
سلام ممنون بابت مقاله خوبتون ولی من از قیافه دارکساید تو فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر خوشم نیومد چون دارکساید از اوباحتش افتاد چون لباس معروف دارکساید تنش نبود و به جاش دامن پاش بود
ممنون بابت مقاله خوبتون
نقل قول کردن
Agent bishop
#23 Agent bishop 1399-12-29 09:24
به نقل از The Devil Of Hells Kitchen:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از The Devil Of Hells Kitchen:
[quote name="Agent bishop"]بهترین مقاله ای بود که از دارک ساید خواندم .
فقط حیف حیف که این زک اسنایدر تو این فیلم بیخود ضعیفش اومد از این شخصیت استفاده کرد و مثل بقیه شخصیت های دیسی گند زد توش فقط بلده این بشر تریلر خفن درست کنه تو متاتریک یک فیلم سبز رنگ نداره این بشر خدا کنه تو فیلم فلش این دنیا ریبوت بشه دوباره از اول با چند تا کارگردان درست حسابی بسازنش


در واقعیت یکی از دلایلی که این فیلم موفق نشد اینه که این فیلم از نظر من از قبلی بهتره ولی خب اسمش روشه لیگ عدالت کسی هم که میره ببینتش دنبال فیلم دارک و خدایی به نام سوپرمن و جلادی مثل واندرومن و قاتلی به نام بتمن نیست . کسایی که این فیلم رو میبینن چجوری باید یک خدا رو درک کنن ! سوپرمن پرایم هم اینججوری نیست ولی جدی ارزش دیدن رو داره ولی مشکل دیسی اینه که هنوز نیومده جنگ بی نهایت راه انداخته .
فیلم فلش هم خوب نمیشه ابدا . کلا ازرا میلر کجاش به فلش .
من که دیسی فنم هر چی فکر میکنم دیسی تو کتم نمیره الاندیسی ای یو تعطیل شده جوخه خودکشی جیمز گان کجاست ؟ چرا ما الان 5 تا بتمن داریم ؟! سوپرمن سیاه پوست تو کدوم یونیورسه ! چجوری پیس میکر تو دنیای گسترده دیسی هست و جوخه جیمزگان نیست ؟ چرا دیسی میونه خوبی با الکی ریکست کردن داره اگر دیسی ای یو در جریانه ؟! چرا الان هم فلش هم سایبورگ هم سوپرمن هم بتمن قراره ریکست شن ؟ مگه تایم لاین اینجوریه که اگر گذشته رو عوض کنی یک آدم ریکست شه ؟ جوخه خوکشی کجاست الان تو دیسی ای یو ؟ چرا بتمن اینقدر مسخرس و اصلا اهمیت نمیده ؟ اصلا چرا دارک ساید با اون امگا بیم هاش خخودش شخصا نیومد تا حداقل یه انتقامیم بگیره .


اتفاقا تو فیلم جاستیس لیگ بهترین نقش آفرینی رو برای بازیگر فلش میدونستند بعدش اصلا بحث این نیست که فیلم فلش خوب باشه یا نه ( انشالله خوب باشه ) بحث سر اینه که تو این فیلم مثل رویداد فلش پوینت دیسی رو ریبوت کنند و اگه فلش پوینت رو خوانده بشی میفهمی با عوض شدن گذشته چه تغیرات اساسی تو دنیای دیسی اتفاق افتاد .
هیچ وقت هم قبل از دیدن فیلم برای خودمون هدف ایجاد نکنیم یعنی چی هدفون درک کردن خدایان بود



خب اولندش دوست عزیز . به نظرم شما لیگ عدالت رو ندیدی 2021 . توی قسمت قبل همه بد بودن الان همه بهتر شدن جز فلش که اصلا فلش نیست از نظر من . گرنت گاستین که تازه بهترین فلش نیست رو برو ببین میفهمی چی میگم .

من کی گفتم این بهترین فلشه ؟؟ گفتم تو بین بقیه نقش آفرینی بهتری داشته یعنی اونایی فیلم رو میبینن میگن از فلش بیشتر از بقیه خوشمون اومد گرفتی منظورمو
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#24 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-29 14:27
به نقل از Agent bishop:
به نقل از The Devil Of Hells Kitchen:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از The Devil Of Hells Kitchen:
[quote name="Agent bishop"]بهترین مقاله ای بود که از دارک ساید خواندم .
فقط حیف حیف که این زک اسنایدر تو این فیلم بیخود ضعیفش اومد از این شخصیت استفاده کرد و مثل بقیه شخصیت های دیسی گند زد توش فقط بلده این بشر تریلر خفن درست کنه تو متاتریک یک فیلم سبز رنگ نداره این بشر خدا کنه تو فیلم فلش این دنیا ریبوت بشه دوباره از اول با چند تا کارگردان درست حسابی بسازنش


در واقعیت یکی از دلایلی که این فیلم موفق نشد اینه که این فیلم از نظر من از قبلی بهتره ولی خب اسمش روشه لیگ عدالت کسی هم که میره ببینتش دنبال فیلم دارک و خدایی به نام سوپرمن و جلادی مثل واندرومن و قاتلی به نام بتمن نیست . کسایی که این فیلم رو میبینن چجوری باید یک خدا رو درک کنن ! سوپرمن پرایم هم اینججوری نیست ولی جدی ارزش دیدن رو داره ولی مشکل دیسی اینه که هنوز نیومده جنگ بی نهایت راه انداخته .
فیلم فلش هم خوب نمیشه ابدا . کلا ازرا میلر کجاش به فلش .
من که دیسی فنم هر چی فکر میکنم دیسی تو کتم نمیره الاندیسی ای یو تعطیل شده جوخه خودکشی جیمز گان کجاست ؟ چرا ما الان 5 تا بتمن داریم ؟! سوپرمن سیاه پوست تو کدوم یونیورسه ! چجوری پیس میکر تو دنیای گسترده دیسی هست و جوخه جیمزگان نیست ؟ چرا دیسی میونه خوبی با الکی ریکست کردن داره اگر دیسی ای یو در جریانه ؟! چرا الان هم فلش هم سایبورگ هم سوپرمن هم بتمن قراره ریکست شن ؟ مگه تایم لاین اینجوریه که اگر گذشته رو عوض کنی یک آدم ریکست شه ؟ جوخه خوکشی کجاست الان تو دیسی ای یو ؟ چرا بتمن اینقدر مسخرس و اصلا اهمیت نمیده ؟ اصلا چرا دارک ساید با اون امگا بیم هاش خخودش شخصا نیومد تا حداقل یه انتقامیم بگیره .


اتفاقا تو فیلم جاستیس لیگ بهترین نقش آفرینی رو برای بازیگر فلش میدونستند بعدش اصلا بحث این نیست که فیلم فلش خوب باشه یا نه ( انشالله خوب باشه ) بحث سر اینه که تو این فیلم مثل رویداد فلش پوینت دیسی رو ریبوت کنند و اگه فلش پوینت رو خوانده بشی میفهمی با عوض شدن گذشته چه تغیرات اساسی تو دنیای دیسی اتفاق افتاد .
هیچ وقت هم قبل از دیدن فیلم برای خودمون هدف ایجاد نکنیم یعنی چی هدفون درک کردن خدایان بود



خب اولندش دوست عزیز . به نظرم شما لیگ عدالت رو ندیدی 2021 . توی قسمت قبل همه بد بودن الان همه بهتر شدن جز فلش که اصلا فلش نیست از نظر من . گرنت گاستین که تازه بهترین فلش نیست رو برو ببین میفهمی چی میگم .

من کی گفتم این بهترین فلشه ؟؟ گفتم تو بین بقیه نقش آفرینی بهتری داشته یعنی اونایی فیلم رو میبینن میگن از فلش بیشتر از بقیه خوشمون اومد گرفتی منظورمو


بله شما درست میگفتی توب لیگ عدالت2017 واقعاهمینطور بود ولی خب این یکی نه نسبتا ولی خب فیلمی که ما دیدیم لیگ عدالت نبود باید اسمش رو میزاشتن قاتلان عدالت خواه :lol:
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#25 Mr. Doctor 1399-12-29 16:06
به نقل از mtm:
#12:
من که قصد تحلیل ندارم. چون کلا فیلم های دیسی رو مدتیه نمیتونم یه باره ببینم (متاسفانه انیمیشن هاش رو اینجوری شدم و ۴ ماهه تقریبا نصفه نیمه سوپرمن ردسان رو دارم میبینم!) یعنی وسطش یاد یه کار دیگه میفتم و میزارم میرم. حقیقتش هنوز پرندگان شکاری و واندرومن ۲ رو کامل تا ته ندیدم ( واندرومن ۲ که پسرم میگفت بابا اینا چرا همه چی رو کشککی با یه سنگ جادویی دارن پیش میبرن و توجیه میکنن؟!) حالا این که میگن ۴ ساعتم هست و من بخوام تماشا کنم نوروز ۱۴۰۱ تمومش میکنم! ایشالا اساتید در سایت ها و کانال های دیگر تحلیل میکنند لذتش رو ببرید. من که راستش اون وقتی که واسه تحلیل فیلم جناب اسنایدر بزارم رو ترجیح میدم یه مقاله کمیک بوکی بنویسم شاید به معلوماتتون اضافه بشه

خیلی ممنون که نوجه کردین و پاسخ دادین استاد
منم چندددد وقت بود که میخواستم واندروومن 2 رو دانلود کنم؛ولی با خودم گفتم که این فیلما مفت هم نمی ارزن
کلا منصرق شدم از دیدن واندروومن2(واند روومن1 رو هم تا حالا کامل ندیدم :lol: )
حالا هم که اسنایدر نتونسته از پس یه فیلم سولو برای یه شخصیت نه چندان جذاب و خوب بربیاد،امیدی هم به اسنادرکاتش نیست
راستی استاد گفتین که نقد سایت ها و کانال های دیگه رو بخونیم
ولی واقعا کجا بهتر،دقیقتر،کام ل تر،منصفانه تر و همه چی تموم تر از اینجا نقد میکنه؟(کلا توی همچی کار سایت اسپایدی درسته)
من خودم به شخصه به هیچ وجه نقد ها و تحلیل های دیگر سایت ها رو نمیخونم و اصلا بهشون اهمیت هم نمیدم
چون که کاملا متعصبانه و بدون اگاهی نقد میکنن(البته بعضی از سایت ها مثل سایت کمیک استریپ که فکر میکنم با سایت اسپایدی هم همکاری داشته،اینطور نیستند)
ببخشید پرحرفی کردم
نقل قول کردن
Frank castle
#26 Frank castle 1399-12-29 19:13
فیلم اسنایدر یسری محاسن داره که میگم
کیفیت کار بهتر شده و توجیه هایی که شده داستان رو بهتر نشون میده.
قطعا از فیلم 2017 بهتره ولی دلیل نمیشه بگیم فیلم محشری دیدیم هنوز هم این فیلم کلیشه ای هست.
جلوه های ویژشم بهتر بود.البته از اینکه خیلی کامپیوتری بود و هست من خیلی خوشم نمیاد.
اما دو تا ضعف خیلی بزرگ داره این فیلم.
1.فیلم به شدت طولانی با روایت کند و خسته کننده.واقعا وسطش خوابم برد
2.چهار ساعت فیلم رو شما میخوای ببینی فیلمی که 4 سال پیش 80 درصدشو دیدی و خطوط اصلی داستانی برای ادم مشخص هست و هیچ سورپرایزی نداره.خب این چه پوین مثبتی داره
اگر من باشم و میخواستم کمک بگیرم میگفتم نهایتش چهل دقیقه اخر فیلم رو ببین بقیه اش یا دیده شده و یا اونقدر در روایت فیلم مهم نیست.
اما صحنه پس از تیتراژ واقعا جالب بود.خیلی غافل گیری توپی بود و انتظار اینو نداشتم.
البته اینم بگم اینم از زرنگی اسنایدر بوده انچنان صحنه ای نشون داد که فن ها و حامیاش بازم به هواخواهیش بلند شن.و ببینن این داستان به کجا کشیده میشه.
ولی در هر حال وقتتون رو صرف یکار دیگه بکنید بهتره انچنان چیز خاصی نبود.
فقط یه سوال Anti-life کارش دقیقا چیه؟
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#27 MyyF.Spidey 1399-12-29 20:28
به نقل از Mr. Doctor:
#12:
واقعا کجا بهتر،دقیقتر،کامل تر،منصفانه تر و همه چی تموم تر از اینجا نقد میکنه؟(کلا توی همچی کار سایت اسپایدی درسته)

100% با حرف هات موافقم 8)
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#28 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-30 02:02
به نقل از Frank castle:
فیلم اسنایدر یسری محاسن داره که میگم
کیفیت کار بهتر شده و توجیه هایی که شده داستان رو بهتر نشون میده.
قطعا از فیلم 2017 بهتره ولی دلیل نمیشه بگیم فیلم محشری دیدیم هنوز هم این فیلم کلیشه ای هست.
جلوه های ویژشم بهتر بود.البته از اینکه خیلی کامپیوتری بود و هست من خیلی خوشم نمیاد.
اما دو تا ضعف خیلی بزرگ داره این فیلم.
1.فیلم به شدت طولانی با روایت کند و خسته کننده.واقعا وسطش خوابم برد
2.چهار ساعت فیلم رو شما میخوای ببینی فیلمی که 4 سال پیش 80 درصدشو دیدی و خطوط اصلی داستانی برای ادم مشخص هست و هیچ سورپرایزی نداره.خب این چه پوین مثبتی داره
اگر من باشم و میخواستم کمک بگیرم میگفتم نهایتش چهل دقیقه اخر فیلم رو ببین بقیه اش یا دیده شده و یا اونقدر در روایت فیلم مهم نیست.
اما صحنه پس از تیتراژ واقعا جالب بود.خیلی غافل گیری توپی بود و انتظار اینو نداشتم.
البته اینم بگم اینم از زرنگی اسنایدر بوده انچنان صحنه ای نشون داد که فن ها و حامیاش بازم به هواخواهیش بلند شن.و ببینن این داستان به کجا کشیده میشه.
ولی در هر حال وقتتون رو صرف یکار دیگه بکنید بهتره انچنان چیز خاصی نبود.
فقط یه سوال Anti-life کارش دقیقا چیه؟


معادله ضد زندگی یا آنتی لایف یک نوع ترکیبی هست که دارک ساید باهاش میتونه بر تمام موجودات زنده هستی کنترل داشته باشه .
خب واقعا چه توقعی باید داشت از این فیلم همینشم خیلی خوب بوده تازه وقتی وارنر هنوز 2 تا فیلم بیشتر نساخته میخواد بره سسراغ جاستیس لیگ از این بهتر نمیشه البته من برام جای تعجبه کاربر های گوگل تا همین امروز 95 درصد فیلم روو پسندیدن ! اندازه انتقام جویان پایان بازی !!!
دقیقا مشکل همینجاست زک میگه کلا نیم ساعت فیلم تکراریه درحالی که یه جز قسمت کابوس و آپوکالیپس سوپرایزی نیست البته صحنات اکشن هم که خیلی خفن بودن .
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#29 Army.Of.ONE 1400-01-01 15:12
سلام به همه‌ی کاربران اسپایدی
من یکی از اعضای نسبتا قدیمی سایتم و مقالات اسپایدی باعث شدن که لااقل من بیش از پیش عاشق دنیای کامیک بشم. نظرات مثبت و منفی زیادی تو این چندساله تو سایت خوندم ولی به شخصه اولین باره که میبینم یه عده بی خود و بی جهت نسبت به یه فیلم جبهه گرفتن. نظرات بچگونه‌ای که در اون‌ها رگه‌هایی از تعصب بی‌جا و فن بوی بودن میشه مشاهده کرد. راستش من هم دیگه نتونستم تحمل کنم و با این دوستان چند جمله‌ای حرف دارم.
دوستانی که فیلم رو میکوبید و اون رو زباله میدونید، اصلا فیلم رو کامل دیدید؟ من خودم جزو کسایی هستم که کارهای قبلی زک اسنایدر (مخصوصا BvS) رو قبول ندارم. خیلی هم سر شخصیت پردازی غلط لکس، خط قرمز بتمن، اوریجین دومزدی، پلات هول‌های فیلم، سکانس مارتا و... حرص خوردم. پس نیاید بگید که من آدم متعصبی هستم. ولی برخی از شما هم دارید زیادی در حق فیلم بی انصافی میکنید. فیلم چیزی نیست که بشه ازش به عنوان شاهکار نام برد ولی لااقل چیزیه که طرفداران دی سی و در کل کامیک رو راضی کنه.

خطر اسپویل
.
.
.
.
نقاط قوت فیلم خیلی بیشتر از نسخه‌ی جاس ویدونه (اصلا اگه بشه نقطه قوتی برای نسخه‌ی 2017 پیدا کرد):
1. شخصیت پردازی و ظاهر متفاوت استپن وولف که هم بی رحم تره و هم انگیزه‌های باورپذیر برای خباثت‌هاش داره و دیگه خبری از اون ویلن رو مخ که همش Oh Mother Oh Mother رو تکرار می‌کرد نیست.
2. اشاره‌ به گذشته‌ی سایبورگ و فلش. شخصیت پردازی سایبورگ خیلی بهتر شده و بیننده میتونه باهاش همزادپنداری کنه. خبری از مسخره بازی‌های بری آلن هم نیست. فلش هم فرصت نشون دادن خودش در فیلم رو پیدا میکنه.
3. سکانس‌های fun و شوخی‌ها الآن متعادل شدن و دیگه خبری از جوک‌های بی مزه که دستپخت ویدون و جف جانز بودن (مثل اون حرف بتمن که میگفت Something is definitely bleeding) در فیلم نیست.
4. موسیقی متن عالی جناب Junkie XL که تو برخی سکانس‌ها (مثل سکانس آخر دویدن فلش و نجات همه) واقعا موهای بیننده رو سیخ می‌کنه.
5. وجود شخصیت‌های جدید مثل معرفی مارشن من هانتر، والکو، دیساد، گرنی گودنس، اتم، جوکر و... و از همه مهتر دارک ساید.
6. سکانس‌های بیشتری از آلفرد وجود داره.
7. سکانس‌های اکشن بسیار پویاتر و کامل تره.
8. خبری از اون خانواده‌ی روسی نیست.
9. حضور موثر بتمن در نبردها و حفظ شخصیت رهبر و جدی بتمن.
10. سکانس Knightmare و تقابل زیبای جوکر و بتمن.
و خیلی چیزهای دیگه که من فعلا حضور ذهن ندارم.
اون عزیزانی هم که مرگ استپن وولف رو مسخره میکنید، بهتره دوباره فیلم‌های MCU رو تماشا کنید و ببینید که حتی برخی کارکترهای مارول هم مرتکب قتل شدن (مثل بریده شدن سر تانوس توسط ثور)

عزیزان اینجا وبسایت اسپایدیه. وبسایتی که کاربراش همیشه با دانش و بدون تعصب بودن. لطفا کمی در برخی تفکراتتون تجدید نظر کنید. بعضی هاتون خیلی بچگونه رفتار میکنید. بالاخره باید تفاوتی بین فن بوی‌های متعصب مارول و دیسی و کاربران اسپایدی باشه یا نه؟
نقل قول کردن
Frank castle
#30 Frank castle 1400-01-01 22:48
یه سوال از فیلم لیگ عدالت2021

اسپویل
.
.
.
استپن ولف میخواست زمین رو به کل نابود کنه با کمک مادر باکس ها که هم به رستگاری برسه هم وفاداریشو نشون بده.
درسته؟
خب حالا بفرض که یسری از جمعیت های انسانها می مردن قطعا خودش هم جز مردنی ها بود چرا که حتی سوپرمن هم مرد.
حالا سوال اینجاست استپن ولف همون قصدی رو کرد که چند هزار سال پیش دارک ساید داشت.
سوال من اینه دارک ساید اگر همون چند هزار سال پیش همچین کاری میکرد خب مسلما میمرد.من می خوام بدونم انگیزش از اینکار چی بود؟خودکشی؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از دلایلی که میگم کلیشه ای و ضعف خیلی داشت همین بود.واقعا خباثت استچن ولف شاید بهتر شده بود اما ابهام و مشکل هنوز داره.حالا نمی دونم اشتباه از منه یا فیلم.
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#31 Geralt of Rivia 1400-01-01 23:26
چیزی که من با خوندن نقدهای معتیر فهمیدم اینه که نسخه زک اسنایدر تنها ذره ای بهتر از نسخه جاس ویدون است. به قول منتقد هالیوود ریپورتر ، نسخه "منسجم تر" فیلم قبلی. فقط همین. تقریبا همه منتقدین از مدت زمان طولانی و طاقت فرسای فیلم شکایت داشتند.
فیلم فقط یه "کنجکاوی هواداران" بود که ببینند زک چی ساخته بوده. خوب الان فهمیدیم همون افتضاح منتهی در سطحی رقیق تر بوده
همین و بس. و پرونده سیاه زک و dceu بسته شد.
خداحافظ زک بی استعداد
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#32 Pooyan mirzahosseini 1400-02-26 19:37
الان بخوام نظر خودم رو راجب به لیگ عدالت زک اسنایدر بگم این فیلم درواقع از فیلم قبلی یه مقدار بهتر بود مثلا بازیگر استپن ولف یکی از بازیگران game of Thrones بود خوب بازی میکرد و جلوه های ویژه خوبی هم داشت اما این فیلم ضعف های زیادی داشت برای مثال دارکساید از نظر من باید یه شخصیت خیلی دارک و خفن و البته ترسناک باشه اما این دارکساید اصلا همچین حالتی نداشت و این فیلم سوالاتی هم به جا گذاشت مثلا از اونجایی که استپن ولف به نوعی شرور اصلی حساب میشد هیچی راجع به گذشتش نبود که چه اشتباهی کرده بود که دارکساید اون رو رونده بود و از اون هم بگذریم ما یک گرین لنترن دیدیم که از یک نژاد فضایی بود که اگر یه همچین نژادی روی زمین بود چرا ما راجع بهش نمی‌دونیم یا توضیح ندادن یا اگر گرین لنترن ها میخواستن زمین رو از دست دارکساید نجات بدن چرا فقط یک گرین لنترن فرستادن اصلا از این هم میگذریم چرا دارکساید سیاره ای رو که هزاران سیاره دیگه رو برای پیدا کردنش نابود کرده از یاد برده خیلی مسخره هست تازه آقا از اینم که بگذریم برمیگردیم به یکی از ضعف های کارگردانی زک اسنایدر آقا ما دیدیم آرس تبر رو داخل شونه دارکساید فرو می‌کنه و می‌تونه اونو بکشه ولی این کار رو نمیکنه چرا باید همچین اشتباهی بکنه الان میگم به خاطر اینکه جناب آقای زک اسنایدر می‌خواسته جنگ رو خیلی حماسی بکنه و کاری کنه که دارکساید بخاطر زخمش عقب نشینی کنه اما داستان رو اونقدر جلو برد که راهی برای برگشت نبود و باعث این شد که این سکانس بگی نگی فانتزی بشه تازه این فیلم مشکلات دیگه ای هم داره بنده به عنوان (یک دی سی فن میگم که زک اسنایدر این فیلم رو از نسخه اولیه بهتر کرد ولی یه سری از جاهای دیگه رو که اضافه کرده بود رو کاملا خراب کرد )
نقل قول کردن
s.p.i
#33 s.p.i 1400-04-31 09:54
به نقل از Army.Of.ONE:
سلام به همه‌ی کاربران اسپایدی
من یکی از اعضای نسبتا قدیمی سایتم و مقالات اسپایدی باعث شدن که لااقل من بیش از پیش عاشق دنیای کامیک بشم. نظرات مثبت و منفی زیادی تو این چندساله تو سایت خوندم ولی به شخصه اولین باره که میبینم یه عده بی خود و بی جهت نسبت به یه فیلم جبهه گرفتن. نظرات بچگونه‌ای که در اون‌ها رگه‌هایی از تعصب بی‌جا و فن بوی بودن میشه مشاهده کرد. راستش من هم دیگه نتونستم تحمل کنم و با این دوستان چند جمله‌ای حرف دارم.
دوستانی که فیلم رو میکوبید و اون رو زباله میدونید، اصلا فیلم رو کامل دیدید؟ من خودم جزو کسایی هستم که کارهای قبلی زک اسنایدر (مخصوصا BvS) رو قبول ندارم. خیلی هم سر شخصیت پردازی غلط لکس، خط قرمز بتمن، اوریجین دومزدی، پلات هول‌های فیلم، سکانس مارتا و... حرص خوردم. پس نیاید بگید که من آدم متعصبی هستم. ولی برخی از شما هم دارید زیادی در حق فیلم بی انصافی میکنید. فیلم چیزی نیست که بشه ازش به عنوان شاهکار نام برد ولی لااقل چیزیه که طرفداران دی سی و در کل کامیک رو راضی کنه.

خطر اسپویل
.
.
.
.
نقاط قوت فیلم خیلی بیشتر از نسخه‌ی جاس ویدونه (اصلا اگه بشه نقطه قوتی برای نسخه‌ی 2017 پیدا کرد):
1. شخصیت پردازی و ظاهر متفاوت استپن وولف که هم بی رحم تره و هم انگیزه‌های باورپذیر برای خباثت‌هاش داره و دیگه خبری از اون ویلن رو مخ که همش Oh Mother Oh Mother رو تکرار می‌کرد نیست.
2. اشاره‌ به گذشته‌ی سایبورگ و فلش. شخصیت پردازی سایبورگ خیلی بهتر شده و بیننده میتونه باهاش همزادپنداری کنه. خبری از مسخره بازی‌های بری آلن هم نیست. فلش هم فرصت نشون دادن خودش در فیلم رو پیدا میکنه.
3. سکانس‌های fun و شوخی‌ها الآن متعادل شدن و دیگه خبری از جوک‌های بی مزه که دستپخت ویدون و جف جانز بودن (مثل اون حرف بتمن که میگفت Something is definitely bleeding) در فیلم نیست.
4. موسیقی متن عالی جناب Junkie XL که تو برخی سکانس‌ها (مثل سکانس آخر دویدن فلش و نجات همه) واقعا موهای بیننده رو سیخ می‌کنه.
5. وجود شخصیت‌های جدید مثل معرفی مارشن من هانتر، والکو، دیساد، گرنی گودنس، اتم، جوکر و... و از همه مهتر دارک ساید.
6. سکانس‌های بیشتری از آلفرد وجود داره.
7. سکانس‌های اکشن بسیار پویاتر و کامل تره.
8. خبری از اون خانواده‌ی روسی نیست.
9. حضور موثر بتمن در نبردها و حفظ شخصیت رهبر و جدی بتمن.
10. سکانس Knightmare و تقابل زیبای جوکر و بتمن.
و خیلی چیزهای دیگه که من فعلا حضور ذهن ندارم.
اون عزیزانی هم که مرگ استپن وولف رو مسخره میکنید، بهتره دوباره فیلم‌های MCU رو تماشا کنید و ببینید که حتی برخی کارکترهای مارول هم مرتکب قتل شدن (مثل بریده شدن سر تانوس توسط ثور)

عزیزان اینجا وبسایت اسپایدیه. وبسایتی که کاربراش همیشه با دانش و بدون تعصب بودن. لطفا کمی در برخی تفکراتتون تجدید نظر کنید. بعضی هاتون خیلی بچگونه رفتار میکنید. بالاخره باید تفاوتی بین فن بوی‌های متعصب مارول و دیسی و کاربران اسپایدی باشه یا نه؟



با این که این کامنت قدیمیه خواستم‌ به این دوست عزیزمون یه چیزی بگم
اول از همه این جا هر کس میتونه نظر خودشو راجبه فیلم بگه البته قبول دارم یه سری در حق فیلم بی انصافی کردن اما اینجا همه فیلم دیدن و یا خوششون اومد یا خوششو نیومد این از این

اما شما حضور شخصیت های جدید نقطه قوت میدونی چه فایده‌ای داره شخصیت جدید باید یه کاری انجام بده زک اسنایدر همین جوری چندتا شخصیت آورده تو فیلم چرا مارشن منهانتر نرفت به مبارزه
جوکر واسه هایپ بود نه بیشتر
از طرفه دیگه میدونی چرا نقطه مثبت دیگه به ذهنت نرسید چون دیگه نقطه مثبتی وجود نداشت
از طرف دیگه یکبار گفته بودی اخلاق بعضی از مارول فنا زشت چون تریلر مارول شاهکار ولی تریلر دیسی آشغال توصیف کردن نخیر جناب اول از همه فیلم نمیشه براساس تریلر قضاوت کرد اما جلوه های ویژه فیلم بد فیلم آکومن و اگه کسی خوشش نیومد حق داشت راجب ونوم هم همینطور

بعدش همچین فیلمی خنثی فایده نداره
تو کامنتا من جایی نخوندم کسی گردن زدن استپن ولف مسخره کنه

در آخر هم به شما بگم هر کس حق داره نظرشو راجب فیلم بگه حالا شما دوست داری فن بوی متعصب برداشت کن یا نه و این که شما نمیتونی همینجوری بیای بقیه رو نصیحت کنی هرکی نظرشو داد رفت شما نظرتو دادی رفتی اگه کسی از فیلم خوشش نیومد دلایل خودشو داشت

و یه چیزی به شما بگم همچین فیلم کسی مثل منو راضی نمیکنه

خب دیگه حرفی نمونده
نقل قول کردن
Python
#34 Python 1402-09-22 04:02
مطلب بسیار عالی بود ولی ای کاش قیاسش میکردین با شائوکان از دنیایی مرتال کمبت اگر شد مطلبی در مورد شائوکان بگذارید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37