رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای دی سی

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای دی سی

در این مقاله به رتبه بندی ابرشرورهای دی سی از نظر قدرت و زور بازو در دنیای کمیک میپردازیم!

 

10- تریگون (Trigon)

تریگون (Trigon)

«تریگون» دیوی است که از همون اولی که خلق شد برای گروه "تایتان های نوجوان" دردسرساز بوده. او کسی است که تایتان های نوجوان همیشه به سختی از عهده اش بر می آیند. شاید دلیلش این باشه که دخترش به نام «ریون» (Raven) عضو گروه بوده. تریگون برای قرن ها در قلمروهای دیگر بر سیاره های مختلف حکمرانی کرده است و سلطه خودش را از طریق قدرت های شگفت انگیز خودش نشان داده. او میتونه توهم ایجاد کنه، اشعه های درست شده از انرژی درست کنه و بدنش رو به اشکال مختلف دربیاره. یک چوب یا عصای جادویی هم داره که باعث میشه بتونه اشکال مختلف انرژی رو کنترل کنه و همین باعث شده قوی تر هم بشه. به همین دلیل هر وقت از راه برسه کل گروه تایتان های نوجوان باید برای متوقف کردنش با هم متحد و بسیج بشوند.

  

9- بلک آدام (Black Adam)

 بلک آدام (Black Adam)

قدرت هایی که به «بلک آدام» توانایی میدهند ریشه های باستانی دارند. او قدرت های خودش رو از شش خدای مصری میگیره: شو (Shu)، هرو (Heru)، آمون (Amon)، زهوتی (Zehuti)، آتون (Aton)   و مهن (Mehen). در عمل میشه گفت قدرت های بلک آدام با سوپرمن برابری میکنند. او برای بقا به بنیه انسانی نیاز ندارد. همچنین سرعت، قدرت و هوش فوق بشری دارد. همچنین میتونه تله پورت کنه، بین دنیاهای مختلف سفر کنه، فنا ناپذیر باشه و رعد و برق رو کنترل کنه. با این قدرت ها تونسته کشورهای زیادی را نابود کنه و هزاران نفر رو بکشه.

 

8- پارالاکس (Parallax)

 پارالاکس (Parallax)

«پارالاکس» ترس مجسم است و به همین دلیل به رنگ زرد به تصویر کشیده میشود. ولی ترس تنها قدرتی نیست که در اختیار اوست. او قدرت های بسیاری داره که باعث شده یکی از ترسناک ترین موجودات دی سی باشه. کنترل ذهن، هیپنوتیزم، فنا ناپذیری، و توانایی اش در اشاعه ترس تنها برخی از قدرت های او به شمار می آیند. او همچنین میتونه هر وقت که اراده کنه واقعیت رو تغییر بده. و البته به خاطر قدرت تسخیر دیگران (possession) معروف شده. پارالاکس سالها تلاش کرد و بالاخره تونست گرین لنترن اصلی دنیای دی سی یعنی «هل جوردن» رو به تسخیر خودش دربیاره. در این مقاله راجع به خبیث شدن جوردن توضیح داده شده است.

 

7- ریورس فلش (Reverse Flash)

 ریورس فلش (Reverse Flash)

قدرت «تندروها» (speedsters) به طور مداوم در حال تکامل است. جالبه که هر تندرو در قدرت هایی که داره به نوعی منحصر به فرد محسوب میشه. مثلا «والی وست» کارهایی میتونه بکنه که «بری آلن» نمیتونه و برعکس. ریورس فلش هم همین طوره. برای مثال هیچ تندروی دیگری نمیتونه مثل او ارتباط دیگران را با "نیروی سرعت" (Speed Force) خنثی کنه. این باعث میشه بتونه قدرت های حریف خودش رو بگیره . توانایی دیگری هم داره مثل سفر زمانی، سرعت فوق بشری، توانایی ذهنی در کنترل انرژی و الکتریسیته (electrokinesis) و یک سری قابلیت دیگه که به سرعت بالایش ربط پیدا میکنند. به این معروفه که در زمان و واقعیت به میل خودش دست میبره تا به اهدافش برسه.

 

6- آرس (Ares)

ارس

خدای جنگ به معرفی نیاز نداره. به عنوان یکی از خدایان المپیا (Olympian God) قدرت ها و قابلیت های نامحدودی داره. او میتونه به دنیاهای مختلف بره، به یک عالمه جادو دسترسی داشته باشه، آتش رو تحت کنترل خودش دربیاره، تغییر شکل بده، تله پورت کنه و انرژی از خودش ساطع کنه. توهم هم میتونه ایجاد کنه و در جادوی مردگان (Necromancy) استاده. بنابراین قدرت های او از «واندرومن» و سوپرمن هم فراتر میره. ولی با روش هایی که میشه باهاشون خدایان باستانی رو شکست داد او را هم میشه شکست داد.

 

5- دومزدی (Doomsday)

دومزدی

خیلی از شخصیت های خبیث بوده اند که سوپرمن را اذیت کرده اند . برخی مثلا او را شکست داده اند یا به نحوی بر وی غلبه کرده اند ولی فقط یکی بوده که واقعا سوپرمن را کشته: دومزدی! در داستان بسیار معروف "مرگ و بازگشت سوپرمن" (The Death and Return of Superman) شاهد ورود این حریف توقف ناپذیر  بودیم. گفته میشه دومزدی اصلی در دوران ماقبل تاریخ سیاره کریپتون میزیسته ولی دانشمندی به نام Berton باعث مرگش شد و بعد بقایای او را کلون کرد و اونقدر فرآیند کلون سازی او را تکرار کرد تا روند تکامل و رشد طبیعی او تسریع شود. ولی این کلون توانست از این فرآیند فرار کند. او سپس تصمیم گرفت در عالم هستی نابودی و تخریب به راه بیندازد و در طول هزاران سال دست به کشتار زد و بنابراین بهش لقب "دومزدی" به معنای "آخر جهان" دادند. سپس کارش به کره زمین کشید و در نبردی مرگبار با سوپرمن، کشته شد (سوپرمن هم در این نبرد کشته شد). دومزدی از نظر قدرت فیزیکی با سوپرمن برابری میکنه و قدرت خود شفا دهی (healing factor) داره که باعث میشه زخم هایش خیلی سریع خوب بشوند. اما بهترین قابلیت او اینه که بدنش نسبت به ضربات حریف خودش رو منطبق میکنه!

 

4- نکرون (Nekron)

4- نکرون (Nekron)

«نکرون» به عنوان خدای غیر زنده ها (Lord of the Unliving) در واقع تجسم فیزیکی مرگ در دنیای دی سی است (قلمرو غیر زنده ها در دنیای دی سی به جایی بین جهنم و بهشت اطلاق میشود که نکرون حاکم آنجاست. میشه گفت چیزی معادل برزخ میباشد و ارواح قبل از این که مورد قضاوت قرار بگیرند به آنجا فرستاده میشوند). هنوز دقیقا ریشه و منشا قدرت های عظیم او نامشخص است. او میتونه مردگان را کنترل کنه یا اونا رو زنده کنه یا  با یک اشاره دست جان دیگران را بگیره. البته محدودیت قدرت های او اینه که در دنیای زنده ها نمیتونه کارآیی داشته باشه. بنابراین در رویداد Blackest Night مجبور شد از دستیاری برای خودش به نام Black Hand کمک بگیره.

 

3- برینیاک  (Brainiac)

 برینیاک  (Brainiac)

«برینیاک» یک هوش مصنوعی بیگانه است که ذهنی سرد و بی روح و حسابگر دارد و تقریبا غیر قابل نابود شدن است و میتواند جسم خودش را به طور مداوم تعمیر کند . او اشتهایی سیری ناپذیر برای قدرت و دانش دارد. برینیاک در Colu خلق شده؛ سیاره ای که در آن منطق و دانش مهم تر از هر چیز دیگری هستند. هدف از خلق او این بود که دیگر سیاره ها و دنیاها را فتح کند. اولش قدرتی در حد و اندازه دیگر ساکنین این سیاره داشت چون میترسیدند از قدرتش سو استفاده کنه ولی برینیاک به هوشی بالاتر دست یافت و به تنهایی در عالم به راه افتاد تا دیگر سیاره ها را به تسخیر خودش دربیاره و اینچنین بود که با سوپرمن سرشاخ شد. برینیاک اغلب به شکل یک اندروید کچل و با پوستی سبز رنگ به تصویر کشیده می‌شود که روی سرش چیزهایی درخشان مثل الکترود به چشم میخورد. او معمولا شهرهای مختلف سیاره های دیگر را کوچک میکند و در یک بطری در کنار شهرهای کوچک شده دیگر نگه میدارد تا بعدا از اطلاعاتشون استفاده کنه. در مجموع برینیاک بسیار نیرومند است چون دارای ضریب هوشی در سطح دوازدهم است که به او اجازه محاسبه، حافظه‌ای بهبود یافته، درک بسیار بالا از شاخهٔ مهندسی مکانیک، مهندسی زیستی، فیزیک، و دیگر علوم نظری و کاربردی، و همچنین دانشی گسترده از فناوری‌های متفاوت بیگانه‌ها را می‌دهد. یک عالمه قابلیت دیگه مثل تکنو تله پاتی، پرواز کردن ، تسخیر جسم و ذهن دیگران، تقلید از روی قدرت های سوپرمن و.... داره. ولی جالبه که نسبت به جرم و باکتری بسیار آسیب پذیره.

 

2- انتی - مانیتور (Anti-Monitor)

 انتی مانتیور (Anti-Monitor)

«انتی - مانیتور» موجود و نیروی کیهانی بسیار پلید و نیرومندی در دنیای دی سی است که موجودیت تمام دنیاها و مالتی ورس را تهدید میکند (مثل «گالاکتوس» در دنیای مارول). او میلیاردها سال پیش از "پادماده" یا antimatter خلق شد و بعدش به این فکر افتاد که دنیاهایی که از انرژی مثبت درست شده اند را فتح کند. او در رویداد بسیار مهم "بحران در دنیاهای نامحدود"(Crisis on Infinite Earths) که دی سی در دهه 80 میلادی چاپ کرد، نقش بسیار مهمی داشت . در واقع در این رویداد، حادثه ای کیهانی باعث شد تا سوراخی بین عالم انرژی مثبت و عالم پادماده  ایجاد بشه و در نتیجه پادماده مثل سیل در عالم سرازیر شد و بحرانی بین ابعادی را ایجاد کرد . بنابراین قوی ترین قهرمانان دی سی از دنیاهای مختلف گرد هم آمدند تا جلوی آنتی - مانیتور را بگیرند. او آنقدر قدرت دارد که کل مالتی ورس را تهدید میکند و در آن رویداد مذکور «فلش» و «سوپرگرل» جان خودشان را دادند تا بالاخره جلویش گرفته شد. حتی بعد از اون هم کلی ایثار و فداکاری لازم بود تا جلویش گرفته بشه و خیلی ها با هم متحد شدند . به ندرت شخصیتی در دنیای کمیک پیدا میشه که به اندازه او روی عالم تاثیر گذاشته باشه. او را به عنوان کسی که دنیاها رو نابود میکنه میشناسند ولی قابلیت های دیگری هم داره. یعنی میتونه واقعیت (reality) رو تغییر بده و همچنین میتونه انرژی ساطع کنه، بسازه یا جذب کنه. در واقع با جذب انرژی هستش که میتونه دنیاها رو ببلعه و نابود کنه. از انرژی ساطع شده خودش هم برای کشتن سوپرگرل استفاده کرد.

 

1- دارک ساید (Darkseid)

دارک ساید

دارک ساید همون شخصیت خبیثی است که از نظر ظاهری به «ثانوس» در دنیای مارول بی شباهت نیست ولی میتونه  از ثانوس هم پلید تر باشه. ناسلامتی داریم درباره کسی حرف میزنیم که بر سیاره خودش دیکتاتوری میکنه و در اوقات فراغتش به دنیاهای موازی سفر میکنه و هر نسخه از سوپرمن هایی که در این دنیاها بر سر راهش قرار میگیرند رو با بیرحمی به قتل میرسونه تا اینکه بلاخره دستش به سوپرمن دنیای اصلی برسه! اینا کافی نیست؟ پس بذارید بهتون بگم که دارک ساید بتمن رو هم کشته و کل گروه جاستیس لیگ رو بارها شکست داده و کلا جاستیس لیگ مگر اینکه شانس بیاره تا بتونه شکستش بده. او قدرتی بی همتا دارد . او به عنوان کسی از نژاد "خدایان جدید" یا New Gods است، تمامی خصیصه های آنها را دارد. یعنی سرعت و زور بازوی فوق بشری، آسیب ناپذیری و فنا ناپذیری. و البته از یک منبع انرژی مرموز به نام «تاثیر امگا» (Omega Effect) بهره میگیره . با این انرژی میتونه در مالتی ورس سفر کنه، اشعه های امگایی شلیک کنه که بسیار خطرناک هستند ، تله پورت کنه، تله کنسیس انجام بده (جا به جایی اشیا با ذهن) و ... اگر قراره در دنیای دی سی از کسی بترسید اسمش قطعا دارک سایده!

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2018

منبع رتبه بندی: سایت CBR

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر "جاستیس لیگ" (JUSTICE LEAGUE)

10 کمیک برتر "جاستیس لیگ" (JUSTICE LEAGUE)

10 کمیک برتر با حضور دارک ساید (DARKSEID)

10 همكاری جالب میان ابرقهرمانان و شخصیت های خبیث!

10 خبیث سمپاتیك دنیای کمیک بوک

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 ابر شرور نيرومند مارول

معرفی 10 دشمن برتر سوپرمن (SUPERMAN VILLAINS) 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 18:18
بازم مثل همیشه مقاله رو خوب و دقیق بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
iron man mark52
#2 iron man mark52 1397-07-19 14:21
سلام
استاد واقعا مقاله قشنگی بود و اطلاعات زیادی در مورد کسانی که نمیشناختم بهم داد.
(بالاخره تونستم اولین نفری باشم که تو یه مقاله ای نظر میده! :D )
درضمن غلط املایی نداشت استاد.
نقل قول کردن
venom2
#3 venom2 1397-07-19 15:00
انصافا توی این لیست خبیث های خیلی خوبی به چشم می خوره.

من خودم از شخصیت های برینیاک و نکرون و آنتی مانیتور خیلی خوشم اومد.

ممنون بابت این مقاله
راستی مقاله های دیسی هم مقدارش رو یکم بیشتر کنین.
نقل قول کردن
D.PARKER
#4 D.PARKER 1397-07-19 15:17
ممنون استاد. رتبه بندی و توضیحات عالی بودن. من خودم عاشق "قدرت" های ریورس فلشم! قدرت های فلش که تکامل یافته. عالیه!
فقط استاد جسارتا خط دو برینیاک نوشته شده "غیر نابود شدن" ولی انگار بهتر بود نوشته بشه "غیر قابل نابود شدن".
بازم مرسی.
نقل قول کردن
spiderspider
#5 spiderspider 1397-07-19 15:18
دستتان درد نکنه آقای ترابی. واقعا یکی از برترین مقالاتتان بود. واقعا ای کاش سایت های به اصطلاح دیسی فن بجای فحش و حسادت به سایت سعی کنند همانند این سایت رفتارکنند.
واقعا نمی‌فهمم ما ایرانی ها چرا به ادم های موفق حسادت میکنیم.
نقل قول کردن
amazing barbod
#6 amazing barbod 1397-07-19 20:30
از بین این شرورا نصفشونو میشناختم.که تمامی این شناختی که داشتم نتیجه بازی injustice 2 هستش.
خبیثای دی سی یه جورایی ترسناکن.یعنی علاوه بر قدرتای که دارن،ظاهرشون هم خیلی خفنه!فقط یه چیزی:
استاد مگه این مقاله رتبه بندی بر اساس زور بازو و اینجور چیزا نیست؟پس چرا ریورس فلش توشه؟البته شاید سوال احمقانه ای به نظر بیاد ولی خب جواب بدید ممنون میشم (جسارت نباشه )البته دی سی واقعا به همچین خبیثایی نیاز داره چون یه قهرمان توش هستش به نام سوپرمن که خالقش هرچی قدرت بلد بوده گذاشته توش!و برای مقابله با سوپرمن به خدا نیازه!
پ.ن:کاربر محترم جناب آقای super man،این هم مقاله ی دی سی.نظر بده!
نقل قول کردن
hadializade60
#7 hadializade60 1397-07-20 00:42
ممنون عالی بود
نقل قول کردن
D.PARKER
#8 D.PARKER 1397-07-20 09:32
#6
اگه مشکلی نداره من جواب بدم.
خب، فکر کنم منظور از قدرت عضله نیست. منظور توانایی در نبرد تن به تن یا اینجور چیز هاست. همین ریورس فلش تو رویداد دکمه، بتمنو عین کیسه بوکس میزد. در حدی که چند روز از جاش پا نشد. هر چقدرم قوی باشی، چجوری میخوای کسی رو که نمیبینی بزنی؟ تازه همه این ها رو اضافه کنید به قدرت سفر در زمان. پس مشخصا جزو خبیث های قدرتمند دیسیه.
نقل قول کردن
darth vader
#9 darth vader 1397-07-20 09:50
به نقل از amazing barbod:
از بین این شرورا نصفشونو میشناختم.که تمامی این شناختی که داشتم نتیجه بازی injustice 2 هستش.
خبیثای دی سی یه جورایی ترسناکن.یعنی علاوه بر قدرتای که دارن،ظاهرشون هم خیلی خفنه!فقط یه چیزی:
استاد مگه این مقاله رتبه بندی بر اساس زور بازو و اینجور چیزا نیست؟پس چرا ریورس فلش توشه؟البته شاید سوال احمقانه ای به نظر بیاد ولی خب جواب بدید ممنون میشم (جسارت نباشه )البته دی سی واقعا به همچین خبیثایی نیاز داره چون یه قهرمان توش هستش به نام سوپرمن که خالقش هرچی قدرت بلد بوده گذاشته توش!و برای مقابله با سوپرمن به خدا نیازه!
پ.ن:کاربر محترم جناب آقای super man،این هم مقاله ی دی سی.نظر بده!

من هم ببخشید جواب می دم .
شما اگه قابلیت سفر در زمان داشته باشی از نصف یا بیشتر ابر قهرمانا بالاتری (که اگه شما یکم دقت کنی به سفر در زمان می فهمی چقدر غیر منتقی و قویه!)بعد شما اگه با سرعت ریورس فلش به یک نفر ضربه بزنی قطعا متلاشی می شه !(توی فیلم مردان ایکس روز های گذشته آینده هم نشون داد که کوئیک سیلور با یک انگشت به اون پلیسه چپه شد)
و اگه قوی ترین ابر شرور های مارول هم نوشتید دورمامو رو یک بزارید چون هیچ کس از لحاظ زور و قدرتی اون رو شکست نداده و دکتر استرنج با سو استفاده از غرورش شکستش داده
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#10 Nima.gharibloo 1397-07-20 10:54
به نقل از darth vader:
به نقل از amazing barbod:
از بین این شرورا نصفشونو میشناختم.که تمامی این شناختی که داشتم نتیجه بازی injustice 2 هستش.
خبیثای دی سی یه جورایی ترسناکن.یعنی علاوه بر قدرتای که دارن،ظاهرشون هم خیلی خفنه!فقط یه چیزی:
استاد مگه این مقاله رتبه بندی بر اساس زور بازو و اینجور چیزا نیست؟پس چرا ریورس فلش توشه؟البته شاید سوال احمقانه ای به نظر بیاد ولی خب جواب بدید ممنون میشم (جسارت نباشه )البته دی سی واقعا به همچین خبیثایی نیاز داره چون یه قهرمان توش هستش به نام سوپرمن که خالقش هرچی قدرت بلد بوده گذاشته توش!و برای مقابله با سوپرمن به خدا نیازه!
پ.ن:کاربر محترم جناب آقای super man،این هم مقاله ی دی سی.نظر بده!

من هم ببخشید جواب می دم .
شما اگه قابلیت سفر در زمان داشته باشی از نصف یا بیشتر ابر قهرمانا بالاتری (که اگه شما یکم دقت کنی به سفر در زمان می فهمی چقدر غیر منتقی و قویه!)بعد شما اگه با سرعت ریورس فلش به یک نفر ضربه بزنی قطعا متلاشی می شه !(توی فیلم مردان ایکس روز های گذشته آینده هم نشون داد که کوئیک سیلور با یک انگشت به اون پلیسه چپه شد)
و اگه قوی ترین ابر شرور های مارول هم نوشتید دورمامو رو یک بزارید چون هیچ کس از لحاظ زور و قدرتی اون رو شکست نداده و دکتر استرنج با سو استفاده از غرورش شکستش داده

مقاله ی قدرتمند ترین ابر شرور های مارول قبلا نوشته شده بود؛
یا توی سایت سرچ کن 10 ابر شرور نیرومند مارول یا از طریق مطالب مرتبط این مقاله که بین مقاله و بخش نظراته ببینش
البته الان میزنم نمیاره و شاید پاک شده
نقل قول کردن
darth vader
#11 darth vader 1397-07-20 11:05
#10
بله من اون مقاله رو خونده بودم اما اصلا قبولش نداشتم چون در اون گرین گابلین و ونوم بودن اما دورمامو و چندتا شخصیت فوق قوی دیگه توش نبودن برای همین باید دوباره نوشته شه
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1397-07-20 17:13
من هیچ جا این جور مقاله‌ای از دی سی ندیدم.

بیچاره اونی که تو یونیورس دی سی ابرقهرمانه. :-|
نقل قول کردن
Kane.is.back
#13 Kane.is.back 1397-07-25 20:27
پس چرا اکلیپسو و کرونا تو این لیست نیستند
نقل قول کردن
superman
#14 superman 1397-07-25 23:52
در کل مقاله خوبی بود ولی خیلی ها می تونستن تو این لیست باشن
نقل قول کردن
walking dead
#15 walking dead 1397-07-29 22:39
مقاله عالی بود. فقط اگه میشه یکم درباره RAVEN توضیح بدید چون تو انیمیشن تین تیتانز یه بار قوی نشونش میداد یه بار ضعیف.
نقل قول کردن
ngh
#16 ngh 1398-05-28 08:34
سلام ممنون مقاله خوبی بود و مفید برای منی که نسبت به شما آقای ترابی تقریبا هیچی از کمیک نمیدونم
نقل قول کردن
max
#17 max 1402-05-03 00:17
مقاله زیبایی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45