معرفی 5 وسیله ی نقلیه مهم در کمیک بوک های مردعنکبوتی

معرفی-5-وسیله-ی-نقلیه-مهم-در-کمیک-بوک-های-مردعنکبوتی

مردعنکبوتی برخلاف بتمن به داشتن وسایل نقلیه (vehicles) معروف نیست ولی اینها را در طول سالها در داستان های او دیده ایم!

نکته مهم: قطعاً مهم ترین وسیله ی نقلیه در دنیای مردعنکبوتی، گلایدرِ گرین گابلین است که به خاطر اهمیت آن در مقاله ای جدا معرفی شده است (در اینجا).

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره گلایدر گابلینی بدانید

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

رتبه بندی مهم ترین وسایل نقلیه در دنیای سینمایی مارول

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

 

5- بیگ پیگ (Big Pig)

بیگ پیگ

اولین وسیله ی نقلیه در لیست ما درست به اندازه صاحبش گمنام است. در رتبه ی شماره 5 ما بیگ پیگ را داریم که به یک راننده کامیون جهش یافته ملقب به «رِیزِربَک» (Razorback) تعلق داشت که لباسی مثل یک گُراز بر تن میکنه!!! (عکسش اینجاست). ما آنها را در شماره های 12 تا 15 از سری نخست کمیک بوک های The Spectacular Spider-Man دیدیم. درسته که اولش رِیزِربَک با مردعنکبوتی به طور کوتاهی نبرد کرد ولی به زودی با او تیم آپ کرد علیه خبیثی به نام «من بیست» (Man-Beast) که در لباس Hate-Monger پنهان شده بود. قدرت های جهش یافتگی رِیزِربَک به او اجازه میدهند تا هر نوع خودرویی را براند، حتی اگر قبلا آن را ندیده باشد یا هیچ اطلاعاتی درباره ش نداشته باشد! جالبه، نه؟ جالب تر اینکه او خودش این کامیون-تریلی را ساخته و اسمش رو بیگ پیگ گذاشته!

 

4- بیگ ویل (Big Wheel)

بیگ ویل

مردعنکبوتی دشمنان عجیب و غریب زیادی داشته که در این مقاله و این مقاله معرفی شون کرده بودیم. ولی در شماره 182 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1978 منتشر شد شاهد یکی از عجیب ترین آنها بودیم. چیز زیادی نمیشه درباره اش گفت جز اینکه اسم واقعی اش «جکسون ویل» (Jackson Weele) هستش و یك تاجر اختلاس گر بود كه رفت پیش «مخترع مخوف» (Terrible Tinkerer) تا براش یه دستگاهی چیزی بسازه که باهاش بتونه از یکی دیگر از دشمنان گمنام مردعنکبوتی ملقب به «راکت ریسر» (Rocket Racer) انتقام بگیره (راکت ریسر، در مورد بعدی معرفی میشه). ایشون هم براش یه چرخ خیلی بزرگ ساخت كه میشد بری داخلش و باهاش حركت كنی و همه چیز رو از پیش رو برداری! ولی واقعا چرا او فکر کرد که چنین وسیله ای میتونه مفید باشه؟! در هر حال، اینگونه یکی از بیخودترین دشمنان مردعنکبوتی خلق شد. سالها اینطور پنداشته میشد که جکسون ویل و بیگ ویل در رودخانه ی "هادسون" غرق شده باشند ولی مردعنکبوتی و هوادارانش اینقدرا هم خوش شانس نیستن (!) چون در شماره 12 از سری سوم کمیک های Spider-Man Unlimited معلوم شد، صحیح و سالم هستند!

 

3- اسکیت بُرد «راکت ریسر» (Rocket Racer's Skateboard)

اسکیت بُرد «راکت ریسر» (Rocket Racer's Skateboard)

«رابرت فارل» (Rocket Board) که اولین بار او را در شماره 172 از کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم، یك نابغه بود كه وقتی دید توان مالی كافی برای حمایت از خانواده اش را ندارد، به جرم و جنایت روی آورد. او یك اسكیت ویژه درست كرد كه میتوانست مثل موشك سریع حركت كند و همچنین دستكش هایی بر دست نمود كه سلاح های كوچكی در آن تعبیه شده بودند. پس از آنكه او نزد مخترع مخوف رفت تا اسکیت برد خودش را تقویت کند ولی باز هم اسپایدرمن شكست خورد تصمیم گرفت اصلاح و به نوعی تبدیل شود و همانطور که در این مقاله گفتیم، به گروه خبیث های اصلاح شده ی مردعنکبوتی به نام Outlaws ملحق شد. (البته در سال 2000 و برای مدت بسیار كوتاه و محدودی یك نفر دیگر تحت عنوان Troy، تجهیزات راكت ریسر را دزدید و به «راكت ریسیر 2» تبدیل شد اما خیلی زود و به طور مضحكی شكست خورد!).

 

2- هلی کوپتر ثانوس/ثانوس کاپتر (The Thanos Copter)

هلی کوپتر ثانوس/ثانوس کاپتر (The Thanos Copter)

خب این که بیشتر یه جور شوخیه ولی در هر حال باید بدونید که سال 1979 و در شماره 39 از کمیک کم اهمیتی به نام Spidey Super Stories (که برای کودکان چاپ میشد تا بهشون در خواندن و نوشتن کمک بشه و داستان هایش هم در دنیایی موازی رخ میداد)، داستانی چاپ شد که در آن ثانوس با هلی کوپتر خودش به نیویورک آمد!!! اسم هلی کوپتر خودش رو هم گذاشته بود "ثانوس کاپتر"! در این داستان او دنبال مکعب کیهانی میگرده و برای گرفتن اون با یک پسر بچه هم دعوا میکنه!!!آخرش هم پلیس ثانوس رو دستگیر میکنه و با خودش میبره! (عکسش اینجاست). درسته که این قضیه رو کسی دیگه جدی نمیگیره (چون داستان های این کمیک جزو دنیای اصلی مارول نیست) ولی به ما نشون میده که ثانوس تا مدتها خبیث زیاد مهمی در دنیای مارول به شمار نمی آمد. در واقع او با رویداد معرکه ای به نام "دستکش بینهایت" (که در اینجا ترجمه شده) مطرح و تبدیل شد به دشمن بزرگ تمام قهرمانان بزرگ مارول. ضمن اینکه این وسیله ی نقلیه به عنوان ایستراگ جالبی در سریال "لوکی" بکار رفت!

 

1- ماشين عنكبوتی (Spider-Mobile)

 این ماشین در شماره 130 Amazing Spider-Man خلق شد. در این كمیك دیدیم كه شركت Corona Motors برای اینكه برای موتور جدید و غیر الاینده خودش تبلیغ كنه به شركت تبلیغاتی Carter & Lombardo مراجعه كرد تا نزد اسپایدرمن برود و از او بخواهد ماشین عنكبوتی برای خودش  بسازد تا در ازاي آن پول خوبي دريافت كند. اسپایدرمن اولش این پیشنهاد رو رد كرد چون به نظرش خیلی احمقانه میرسید ولی بعدش چون خیلی به پول نیاز داشت قبول كرد.  بنابراین با كمك دوستش جانی استورم «هیومن تورچ») این ماشین رو ساخت . سپس اسپایدی رانندگی یاد گرفت. ولي پس از گذشت تنها چند شماره مرد عنكبوتي ماشین عنكبوتی را به شركت تبلیغاتی Carter & Lombardo پس داد و برای همیشه از شرش خلاص شد! ( مقاله مفصلي درباره تاريخچه اين ماشين نوشته شده است. برای خوندنش اينجا را كليك كنيد).

و اما ما در سالهای اخیر نیز شاهد بازگشت ماشین عنکبوتی بوده ایم. اجازه بدهید اول کمی توضیح بدهم. وقتی دکتر اختاپوس بدن و ذهن پیتر پارکر را دزدید و تبدیل به مرد عنکبوتی برتر شد فوراً شروع کرد به انجام تغییرات بزرگ در زندگی پیتر. یکی از بزرگترین این تغییرات این بود که شرکت "صنایع پارکر" را تاسیس کرد (یک شرکت فن آوری که به اختاپوس اجازه داد از طریق آن به منابع زیادی دسترسی پیدا و در عین حال بتونه از نبوغ خودش استفاده کاربردی بکنه).

خودروی عنکبوتی مدرن

در نهایت پیتر پارکر واقعی برگشت و متوجه شد که باید مدیر عامل شرکتی باشه که خودش هیچ نقشی در تاسیس آن نداشته! او در این شرکت به کمک خانم مهندسی به نام «لیان تانگ» نسخه ای جدید و بسیار پیشرفته از روی ماشین عنکبوتی ساخت که ایربگ های مایع تار عنکبوتی، سیستم رایانه ای صوتی، قابلیت عبور به صورت برعکس (!) و قابلیت باز شدن تایرها به صورت پاهای عنکبوت مانند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره گلایدر گابلینی بدانید

رتبه بندی مهم ترین وسایل نقلیه در دنیای سینمایی مارول

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

رتبه بندی تارافکن (WEB-SHOOTER)های مرد عنکبوتی

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

رتبه بندی قوی ترین لباس های زرهی مرد عنکبوتی!

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

blaksummerz
#1 blaksummerz 1401-08-02 14:51
مقاله ی عالی بود
به نظر من اسپایدر موبیل با وجود اینکه با خصوصیات اسپایدرمن مخالف بود ولی حال و هوای فان و بامزه ای رو به کمیک های اسپایدرمن داد
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#3 amirmahdi 1381 1401-08-04 18:54
مقاله بسیار خوب و مفیدی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17