10 حقیقت مهمی که باید درباره گلایدر گابلینی (Goblin Glider) بدانید

10-نکته-مهمی-که-باید-درباره-گلایدر-گابلینی-بدانید-green-goblin-glider-فکت-حقیقت-حقایق-تجهیزات

گلایدر گابلینی یکی از باحال ترین وسایل نقلیه شخصیت های خبیث در دنیای کمیک است که در این مقاله به آن میپردازیم.

 

1- گلایدر گابلین در یک نگاه

 تجهیزات گابلینی (Goblin Gear)

نورمن آزبورن پس از درست کردن محلولی که به فرمول گابلین (Goblin Formula) معروف شد، اولین شخصیتی بود که از اسم گرین گابلین استفاده کرد. متاسفانه این فرمول دارای نقص بود. پس درسته که عملکرد فیزیکی او را به شدت افزایش داد ولی باعث شد که دچار جنون هم بشه. با این حال، ذهن باهوش و خلاق نورمن تحت تاثیر آن قرار نگرفت و تونست زرادخانه ای از سلاح هایی با تِم گابلینی درست کنه که شامل بمب های گازی و انفجاری، دستکش های الکتریکی، بومرنگ تیغ دار و .. میشد (قبلا در اینجا تجهیزات گرین گابلین را معرفی کرده بودیم). او این سلاح ها را در مخفیگاه های مختلف خود در سرتاسر شهر نیویورک پنهان کرده بود و دیده ایم که شرورهای دیگری همچون هاب گابلین با پیدا کردن این مخفیگاه ها ازشون استفاده کرده و به تهدید بزرگ برای مرد عنکبوتی تبدیل شده اند. و اما قطعا یکی از مهم ترین و جذاب ترین تجهیزات گرین گابلین مربوط میشه به نوعی هاوربورد (Hoverboard) پرنده که به گلایدر گابلینی (Goblin Glider) معروف شده!

گلایدر گابلین

گلایدر گابلین که در اولین حضور گرین گابلین یعنی "شماره 14 مرد عنکبوتی شگفت انگیز" خلق شد. البته اون موقع شکل این گلایدر خیلی فرق داشت و مثل یک جادوگر که سوار جاروی پرندش میشه، گرین گابلین هم سوار یک وسلیه موشکی فولادی بدون بال می شد که شبیه به دسته جاروی جادوگران بود! او بعدا توی شماره 17 همین سری با گلایدری که همتون میشناسین ظاهر شد، یعنی همون گلایدر خفاشی شکل.

 

2- نسخه ی اولیه ی گلایدر گابلین توسط خبیثی به نام «دژخیم» مورد استفاده قرار گرفت!

کلیون تواین

در سری کمیک بوکی تحسین شده "قصه های ناگفته مردعنکبوتی" (Untold Tales of Spider-Man) که داستان هایش در گذشته رخ میداد (یعنی در لا به لای داستان هایی که «استن لی» و «استیو دیتکو» برای مردعنکبوتی در دهه 60 میلادی خلق کردند) متوجه شدیم که نورمن آزبورن قبل از اینکه گرین گابلین بشه و با اسپایدرمن مبارزه کنه، تجهیزات خودش را با استخدام مزدورانی مثل «دژخیم» (Headsman) تست کرده (قبلش هم این کار رو با استخدام خبیثی دیگر ملقب به Scorcher انجام داده بود). دژخیم برخلاف خیلی از خبیث های این سری که از دشمنان قدیمی مردعنکبوتی بودند، یک شخصیت اُریجینال بود که مختص این سری خلق شده بود و قبلاً او را در داستان های مردعنکبوتی ندیده بودیم و میتونید در این مقاله به طور کامل با او آشنا شوید. تجهیزات او که توسط نورمن آزبورن تامین شده بود، شامل نوعی پلتفرم پرنده شبیه به گلایدر گرین گابلین میشد که قابلیت بالای مانور دادن داشت و با سرعتی بالغ بر 90 مایل در ساعت پرواز میکرد. بعدا نوعی سیستم کنترل به گلایدر اضافه شد که به دژخیم اجازه میداد با صدایش به گلایدر فرمان دهد.

 

3- گلایدر گابلینی اولش شبیه به یک دسته جارو بود!

وقتی اولین بار گرین گابلین را در شماره 14 از سری اول کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم، به جای گلایدر از یک broomstick یا دسته جارو (وسیله نقلیه جادوگرها در افسانه های قدیمی) استفاده میکرد! خب معلومه که این مدل قدرت مانور کمتری داشت و نورمن باید روی آن مینشست و در نتیجه در مبارزه با اسپایدرمن به مشکل برمیخورد.

گلایدر گابلینی اولش شبیه به یک دسته جارو بود

این مدل  نقص داشت و در نتیجه در دومین حضور گرین گابلین در دنیای کمیک شاهد بودیم که او تغییراتی در آن ایجاد کرده است که باعث شد به گلایدر تبدیل بشه:

اولین گلایدر گابلین

در واقع نورمن، بال و رکاب بهش اضافه کرد تا دیگه مجبور نباشه در حالت نشسته ازش استفاده کنه. همچنین گلایدر گابلین میتونست سریع تر و در ارتفاع بالاتری نسبت به مدل اولیه پرواز کنه.

گابلین گلایدر

نوعی سرِ خفاشی شکل هم به بخش جلویی آن اضافه کرد تا باهاش به حریفان ضربه بزنه.

 

4- قابلیت ها و امکانات

قابلیت کنترل کردن گلایدر از طریق دکمه هایی شبیه به پدال که بر روی گلایدر است انجام میشود. از روش های دیگه ای که نورمن آزبورن بعدا اضافه کرد کنترل صوتی بود که در ماسکش بود و اینجوری دیگه مجبور نبود از دستانش برای هدایت گلایدر استفاده کند و با صدا کردن به گلایدر فرمان میداد. میگن حداکثر سرعت گلایدر 144 کیلومتر بر ساعته که میتونه حداکثر 180 کیلوگرم وزن رو حمل کنه و اگر یک فرد 140 کیلویی بخواد با حداکثر سرعت از گلایدر استفاده کنه، سوخت داخل گلایدر پس از یک ساعت تموم میشه. کنترل ها و ریزپردازنده گلایدر در پشت سر آن قرار دارند.

قدرت های گرین گابلین

و البته گرین گابلین آپدیت هایی رو به گلایدرش اضافه کرده مثل قابلیت هایی مثل پرتاب موشک های هوشمند، شعله افکن و پرتابگر بمب های کدویی، دود استتار، مسلسل، پدال های الکترو مغناظیسی (برای اینکه در سرعت های بالا کنترل خلبان از دست نره و از روی گلایدر نیفته) و ... همچنین نورمن آزبورن نوعی مته ی مارپیچ به جلوی گلایدر اضافه کرد:

ارتقای گلایدر

و دیگه تقریبا همه میدونند که نورمن آزبورن پس از کشتن گوئن استیسی، در شماره 122 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده است) با اصابت نوک گلایدر به خودش کشته شد:

مرگ گرین گابلین

اما تا آن زمان بخش تیز و مرگباری در جلوی گلایدر تعبیه نکرده بود ولی جالبه که بدونید چند ثانیه قبلش، مردعنکبوتی که به شدت از کشته شدن عشقش (گوئن) خشمگین بود به گلایدر گابلین ضربه زد تا خرابش کنه و بدین ترتیب به طور تصادفی نوک و بال های آن را تیز و بُرنده کرد!

کمیک فارسی گرین گابلین

پس از بازگشت نورمن، این قضیه بهش  این ایده را داد که نوعی تیغه به بخش جلویی گلایدر اضافه کند و همین جوری بود که بن رایلی را کُشت:

مرگ بن رایلی

بدین ترتیب این ایده بعدا در کارتون ها و فیلم های مردعنکبوتی هم به نوعی به کار رفت. البته پیش از آن هم وقتی که هری آزبورن به گابلین تبدیل شده بود نوعی تیغه برنده به سر گلایدر اضافه کرد که به بیرون میجهید:

هری ازبورن گلایدر گابلینی

همچنین در دنیای کمیک یک گلایدر نادر گابلینی با قابلیت شلیک لیزر دیده شده است:

گلایدر لیزری

بعدها دیالگرام جالبی از گلایدر هاب گابلین منتشر شد که در واقع همون گلایدر گرین گابلین بود که از نظر شکل ظاهری یه کم فرق کرده بود و میشد امکانات داخل گلایدر را در آن دید:

تجهیزات گوبلین

اخیرا نیز دیاگرام جدیدی از گلایدر گابلین منتشر شده که نشون میده دو تا موتور توربینی به بال های آن افزوده شده است:

فن آوری نورمن آزبورن

 

5- گلایدر هاب گابلین

وقتی رادریک کینگزلی تجهیزات گابلینی نورمن آزبورن را پیدا کرد و ما شاهد خلق شدن گابلینی جدید به نام هاب گابلین بودیم (این مقاله را بخوانید)، او ظاهر گلایدر را اندکی تغییر داد (سر گلایدر حالت غول مانند و شاخ دار پیدا کرد):

گلایدر هاب گابلین

همچنین سر گلایدر هاب گابلین قابلیت جدا شدن داشت و اگر کسی به جز خودش به آن دست میزد دچار برق گرفتگی میشد!

کمیک هاب گابلین

الان ظاهر گلایدر هاب گابلین در کمیک های جدید مردعنکبوتی به این شکل درآمده است:

کمیک هاب گابلین

 

6- گلایدرهای دیگر

به جز گرین گابلین و هاب گابلین شخصیت های گابلینی دیگری نیز در داستان های مردعنکبوتی وجود داشته اند که هر یک به نوعی گلایدر را ارتقا داده اند. مثلا، لیلی هالیستر ملقب به Menace ، تیغه های تیزی در جلو برای ضربه زدن به حریف داشت:

گلایدر شرور - menace

جيسون مكنديل جونيور هم وقتی به هاب گابلین تبدیل شد، گلایدری سیاه رنگ مورد استفاده قرار میداد:

جیسون مکندیل

و یا دیمو گابلین که گلایدرش از نوعی آتش جهنمی ساخته شده بود (برای آشنایی با دیمو گابلین، این مقاله را بخوانید):

دیمو گابلین

نورمن آزبورن چندی پیش با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و به رد گابلین تبدیل شد. او نه تنها قدرت هایش فرق کرد بلکه نوعی گلایدر شیطانی هم صاحب شد!

رد گابلین

جالبه که این گلایدر درست مثل بمب های کدویی میتونست گاز هم بگیره!!!

گاز گرفتن گلایدر

اشلی کافکا هم اخیرا در کمیک های مردعنکبوتی به شخصیت گابلین خبیثی به نام «ملکه گابلین» تبدیل شده و گلایدری به رنگ قرمز و سیاه با نوکی تیز استفاده میکنه:

کمیک مردعنکبوتی - ملکه گابلین - اشلی کافکا

و البته اخیرا نورمن پس از آنکه گناهانش به دست سین ایتر تخلیه شد، به قهرمانی به نام گابلین طلایی تبدیل شده که از گلایدری مدرن استفاده میکند:

کمیک گابلین طلایی - gold goblin

 

7- مردعنکبوتی و پانیشر هم گلایدر داشته اند!

در شماره 682 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که مربوط به آرک "پایان جهان" میشد)، پیتر پارکر با چالشی غیر معمول روبرو شد. در واقع او با خبیثی روبرو شد به نام «ایکوناکس» (Equinox) که ترکیبی از قدرت های مرد یخی و هیومن تورچ را داشت، یعنی هم آتش و هم یخ! مرد عنکبوتی برای مواجه شدن با این ابرشرور برای خودش یک گلایدر ساخت، یعنی چیزی مثل گلایدر گرین گابلین!

گلایدر – عنکبوتی (The Spider-Glider)

او حتی قضیه را جلوتر هم برد و بمب هایی ساخت که کَف هایی داشتند که نسبت به تغییر دما واکنش نشان میدادند و اینجوری تونست ایکوناکس را شکست بده.

همچنین به تازگی از جدیدترین لباس مردعنکبوتی در شماره 7 از سری جدید "مردعنکبوتی شگفت انگیز" رونمایی شد (اینجا ترجمه شده) ولی در شماره بعدی و در مبارزه با والچر بود که قابلیت هایش به نمایش گذاشته شد (اینجا ترجمه شده است). نورمن به پیتر یک جور گلایدر گابلینی هم داده که میتونه باهاش پرواز کنه و اسپایدرمن بهش میگه "باگ":

لباس گابلینی

ولی جالب اینه که باگ میتونه مثل یک جِت پَک هم برایش عمل میکنه! یعنی میتونه به دور کمر مردعنکبوتی بسته بشه و یا کارها و ماموریت هایی رو براش انجام بده (عکسش اینجاست).

پانیشر - گابلین - گلایدر

پانیشر هم یک بار گلایدر گابلینی به دست آورد و سلاح هایی مثل پهپاد و موشک های هدایت شونده به آن اضافه کرد (سرش هم جمجمه ای شده بود تا با سمبل روی پیراهن پانیشر برابری کند!).

 

8- گلایدر گابلینی در دنیاهای دیگر

دنیای شماره 8311مارول به «خوک عنکبوتی» تعلق داره (برای آشنایی باهاش به این مقاله رجوع کنید). در این دنیا شخصیت ها حالت کارتونی دارند (مثل کارتون های دیزنی یا Looney Tunes). گرین گابلین در این دنیا Green gobbler نام داره و خودش و پسرش از گلایدر استفاده میکنند!

بوقلمون گابلینی

در شماره دوم از کمیک "ددپول دوباره دنیای مارول را میکُشد" که در دنیای شماره TRN664 جریان دارد، ددپول را دیدیم که در حالی که شستشوی مغزی داده شده از گلایدر گابلینی برای کشتن پیتر پارکر و مایلز مورالز استفاده میکنه (آرم ددپول هم در جلوی گلایدر به چشم میخورد!):

ددپول گابلینی

در دنیای MC2 هم شاهد حضور یک گابلین مونث به نام «گابلین کویین» هستیم که گلایدری شبیه به گلایدر اولیه گرین گابلین در دنیای اصلی که شبیه به جاروی پرنده بود استفاده میکند (برای آشنایی با این گابلین، این مقاله را بخوانید).

فیوری - ملکه گابلین

در دنیای شماره 2301 هم گلایدر گابلین شبیه به یک هیولای پرنده است!

نورمن گرین گابلین - 2301

نورمن آزبورن این دنیا رئیس آزكورپ است ولی به طور مخفیانه گروهی از نینجاها را نیز رهبری میكند. این گروه فعالیت های خبیثانه او را سازماندهی میكنند تا او در ظاهر یك تاجر و سرمایه دار موجه جلوه كند. نورمن ازبورن نیروهای جادویی دارد و  دنبال طلسمی مرموز است كه به "فرقه  سایه ها" (Shadow Clan) تعلق داشت تا بتواند با استفاده از آن همسر متوفی خودش را دوباره زنده كند.

گرین گابلین دنیای شماره 803 نیز از نوعی گلایدر ساده و ابتدایی استفاده میکند:

نورمن آزبورن قرن 19 میلادی

اطلاعات زیادی از او در دسترس نیست. فقط میدانیم در دنیای «لیدی اسپایدر» حضور دارد (یعنی دنیایی كه در قرن نوزدهم ميلادي جریان دارد) او صاحب كارخانه و املاك فراوان است و با گروه "شش مرد خبیثانه" (!) ارتباط دارد. این گرین گابلین توسط "مرد عنكبوتی  سال 2099" زخمی شد.  سپس پسرش «هارولد» او را در حالی كه زخمی بود و لباس گرین گابلین بر تن داشت دید، بنابراین او مجبور شد پسرش را با تیر بزند (کمیکش رو اینجا بخوانید).

 

9- گلایدر گابلینی در کارتون ها، فیلم ها و بازی های مردعنکبوتی

خب طبیعیه که با حضور مردعنکبوتی در دنیای انیمیشن که از دهه ی 60 میلادی در قرن بیستم آغاز شد، گرین گابلین هم در دنیای انیمیشن حضور پیدا کنه و تجهیزات مختلف او منجمله گلایدر هم در آن بکار گرفته بشه.

کارتون - انیمیشن - گرین گابلین

در کارتون های اولیه مردعنکبوتی نکته خاصی درباره گلایدر به چشم نمیخورد و ظاهر و قابلیت هاش شبیه به دنیای کمیک بود.

اما در سریال معروف "اسپایدرمن: مجموعه ی کارتونی" ابتدا شاهد حضور هاب گابلین بودیم. گلایدر او یک سر خفاش مانند در جلو داشت و رنگش بنفش بود! قابلیت شلیک لیزرهای مختلف را هم داشت. بعدش خود نورمن آزبورن را در هیبت گرین گابلین دیدیم که از گلایدر استفاده میکرد. این گلایدرها قابلیت این را داشتند که روی یک گلایدر بزرگتر، سریع تر و مدرن تر سوار بشوند که رنگش آبی بود و سلاح های زیادی داشت و میشد به از راه دور هم کنترلش کرد.

گابلین کارتونی

در کارتون تحسین شده "مردعنکبوتی خارق العاده" نیز شاهد استفاده بهینه گرین گابلین از گلایدر خود بودیم. دقیقا مشخص نشد که نورمن خودش آن را ساخته یا اینکه از آزکورپ دزدیده است ولی با توجه به اینکه آدریان تومز (والچر) او را متهم میکرد که ایده ی تجهیزات پروازش را دزدیده است پس میتوان نتیجه گرفت از فن آوری پرواز والچر در ساخت این گلایدر استفاده شده. قابلیت های تهاجمی متنوعی هم داشت که از میان آنها میشه به تیغه بلند و تیزی اشاره کرد که از بخش جلویی آن بیرون میزد.

نکته جالب در قابلیت های این گلایدر این بود که در یکی از قسمت ها نوعی ماده ی چسب مانند به نام Gobweb ازش خارج شد و دور اسپایدرمن را فرا گرفت تا گیرش بندازه!

در کارتون Ultimate Spider-Man هم گرین گابلین درسته که از کمیک های هم نام این سریال استفاده میکرد ولی برخلاف آن از گلایدر هم بهره میگرفت.

در کارتون مردعنکبوتی که پخش آن از سال 2017 از شبکه دیزنی اکس دی شروع شد شاهد بودیم که چطور هری آزبورن نمونه ی اولیه گلایدر را اختراع کرد و به قهرمانی به نام هاب گابلین تبدیل شد.

درباره گلایدر گابلین در دنیای بازی هم نکته ی خاصی به نظر نمیرسه و بدیهی است که در هر بازی که گابلینی از دنیای مردعنکبوتی در آن حضور داشته، گلایدر او هم بکار رفته که قابلیت های مختلفی داشته که باهاش میتونسته پرواز کنه به جز بازی Ultimate Spider-Man که از روی کمیک های به همین نام ساخته شد و گرین گابلین در آن شبیه به هیولایی سبز رنگ و هالک مانند بود که به جای گلایدر سواری از پرش های بلند استفاده میکرد.

بازی های green goblin

و اما در دنیای سینما ما برای اولین بار گلایدر گرین گابلین را در فیلم "مردعنکبوتی" ساخته ی سم ریمی شاهد بودیم. این گلایدر هم مثل دیگر تجهیزات گابلین، بخشی از نوعی قرارداد نظامی بود که آزکورپ با ارتش آمریکا امضا کرده بود ولی پس از آنکه نورمن  فرمول گابلینی را شخصا مصرف کرد از لباس و گلایدر برای خودش استفاده کرد.

گلایدر گابلین - فیلم مردعنکبوتی 2002

قابلیت های تهاجمی متنوعی هم مثل مسلسل، موشک و تیغه های برنده در بخش جلوی خود داشت. گرین گابلین در انتهای فیلم سعی کرد از پشت با گلایدر به مردعنکبوتی ضربه بزنه ولی او جاخالی داد و گلایدر به خودش اصابت کرد و کشتش.

در "مرد عنکبوتی 3"، هری آزبورن از گلاید ساده تری استفاده کرد که شبیه به یک اسنو بُرد پرنده بود (دو موتور در آن تعبیه شده بود تا در هوا معلق بماند). قابلیت های فراوانی هم داشت که جالب ترین آن این بود که بمب کدویی را به هوا میفرستاد تا هری آن را بگیرد و به سرعت علیه حریف خود استفاده کند.

گلایدر نیو گابلین

در فیلم نا امید کننده "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2"، هری آزبورن وقتی در آزکورپ "زهر عنکبوتی" را به خودش تزریق کرد و بیماری اش بدتر شد، وارد محفظه ای شد که زره و گلایدر در آن قرار داشت و با بر تن کردن آنها به گرین گابلین تبدیل شد.

لباس گرین گابلین

در فیلم شاهکار و رکوردشکن "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" نیز شاهد بودیم که چطور نورمن آزبورن و گلایدر گابلینی او از دنیای فیلم "مردعنکبوتی 1" به دنیای سینمایی مارول (MCU) منتقل شد (به خاطر طلسم خراب شده ی دکتر استرنج).

گرین گابلین راهی به خانه نیست

مردعنکبوتی تام هالند در مبارزه نهایی با فعال کردن یکی از بمب های کدویی و کار گذاشتن آن در داخل گلایدر باعث سقوط آن شد. او سپس سعی کرد با همان گلایدر، نورمن را بکشد ولی با مداخله ی پیتر پارکر توبی مگوآیر از این کار منصرف شد.

 

10- گلایدر گابلینی در دنیای واقعی هم ساخته شده است!

گلایدر گابلینی واقعی

چند سال پیش گینس یک رکورد در مورد بلند ترین پرواز با هاوربورد را ثبت کرد که شخصی به نام کاتالین درو آن را درست کرده بود و آدم وقتي آن را میدید ياد گلايدر گرين گابلين مي افتاد! ويدئوی زير را ببينيد. خودش اطلاعات كافی را بهتان ميدهد: 

لينك دانلود و تماشای ويدئو

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 ظاهر به کار نرفته از گرین گابلین که او را ترسناک تر نشان میدادند!

معرفی 5 وسیله ی نقلیه مهم در کمیک بوک های مردعنکبوتی

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

رتبه بندی مهم ترین وسایل نقلیه در دنیای سینمایی مارول

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

معرفی تجهیزات گرین گابلین

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

تارهای مرد عنکبوتی دلیل علمی پیدا کرد!

10 ایده ای که از فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" حذف شدند

چهره ای متفاوت از "گرين گابلين" در فيلم اسپايدرمن + لينک دانلود

دانشمندان به دنبال ساخت مرد عنكبوتی واقعی!

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

طرح های بکار گرفته نشده در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

طرح های بکار گرفته نشده گرین گابلین در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

دانشمندان: مرد عنكبوتی میتواند وجود داشته باشد + ویدئو

گلایدر واقعی GREEN GOBLIN ساخته شد + لينك دانلود ويدئو

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

15 اختراعی که میتونند از شما یک ابرقهرمان بسازند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

m.spidey
#1 m.spidey 1401-11-13 21:11
عالی جامع و شگفت انگیز
مثل همه ی مقالات استاد ترابی
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
+1 #2 ultimate.spider.amir 1401-11-13 21:20
قطعا هواداران دیسی و بخصوص بتمن همیشه حسرت و افسوس خوردن که چرا استاد ترابی طرفدار دیسی نشدن
شما یک‌پکیج کامل هستین
خیلی ها هستن دوست دارن درباره شخصیت موردعلاقه شون مطلب بنویسن سا کمیک ترجمه کنن
ولی اولا همت و اراده شما را ندارند و دوما سواد تخصصی شما را ندارن و سوما مهارت نگارش شما را ندارن و‌چهارما زبانشون خوب نیس که مقالات خارجی بفهمن و پنجما مهارت ترجمه ندارن و چیزی هم ترجمه کنن قابل فهم نیس
و ما طرفداران اسپایدرمن چقدر خوشبختیم که مترجم برتر رییس جمهور ایران طرفدار اسپایدرمنه و این همه سال بدون خستگی داره به شخصیت موردعلاقش ابراز عشق میکنه ولی در عین حال یادش نرفته که به کل جامعه کمیک ایران هم خدمت کنه و هنوزم که هنوزه بهترین و جذاب ترین مقالات و کمیک های غیر اسپایدرمنی ایران تو این سایت یافت میشه
در آستانه روز مرد، به بزرگترین مرد تاریخ کمیک بوک ایران فرخنده باد عرض میکنم و سر تعظیم به همت والای او خم میکنم
عمرتان دراز باد
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-11-13 22:00
به نقل از ultimate.spider.amir:
قطعا هواداران دیسی و بخصوص بتمن همیشه حسرت و افسوس خوردن که چرا استاد ترابی طرفدار دیسی نشدن
شما یک‌پکیج کامل هستین
خیلی ها هستن دوست دارن درباره شخصیت موردعلاقه شون مطلب بنویسن سا کمیک ترجمه کنن
ولی اولا همت و اراده شما را ندارند و دوما سواد تخصصی شما را ندارن و سوما مهارت نگارش شما را ندارن و‌چهارما زبانشون خوب نیس که مقالات خارجی بفهمن و پنجما مهارت ترجمه ندارن و چیزی هم ترجمه کنن قابل فهم نیس
و ما طرفداران اسپایدرمن چقدر خوشبختیم که مترجم برتر رییس جمهور ایران طرفدار اسپایدرمنه و این همه سال بدون خستگی داره به شخصیت موردعلاقش ابراز عشق میکنه ولی در عین حال یادش نرفته که به کل جامعه کمیک ایران هم خدمت کنه و هنوزم که هنوزه بهترین و جذاب ترین مقالات و کمیک های غیر اسپایدرمنی ایران تو این سایت یافت میشه
در آستانه روز مرد، به بزرگترین مرد تاریخ کمیک بوک ایران فرخنده باد عرض میکنم و سر تعظیم به همت والای او خم میکنم
عمرتان دراز باد

حاجی آدرس بده یه جعبه نوشابه واست بفرستم در خونه تون :lol:
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#4 ultimate.spider.amir 1401-11-16 06:21
به نقل از mtm:
به نقل از ultimate.spider.amir:
قطعا هواداران دیسی و بخصوص بتمن همیشه حسرت و افسوس خوردن که چرا استاد ترابی طرفدار دیسی نشدن
شما یک‌پکیج کامل هستین
خیلی ها هستن دوست دارن درباره شخصیت موردعلاقه شون مطلب بنویسن سا کمیک ترجمه کنن
ولی اولا همت و اراده شما را ندارند و دوما سواد تخصصی شما را ندارن و سوما مهارت نگارش شما را ندارن و‌چهارما زبانشون خوب نیس که مقالات خارجی بفهمن و پنجما مهارت ترجمه ندارن و چیزی هم ترجمه کنن قابل فهم نیس
و ما طرفداران اسپایدرمن چقدر خوشبختیم که مترجم برتر رییس جمهور ایران طرفدار اسپایدرمنه و این همه سال بدون خستگی داره به شخصیت موردعلاقش ابراز عشق میکنه ولی در عین حال یادش نرفته که به کل جامعه کمیک ایران هم خدمت کنه و هنوزم که هنوزه بهترین و جذاب ترین مقالات و کمیک های غیر اسپایدرمنی ایران تو این سایت یافت میشه
در آستانه روز مرد، به بزرگترین مرد تاریخ کمیک بوک ایران فرخنده باد عرض میکنم و سر تعظیم به همت والای او خم میکنم
عمرتان دراز باد

حاجی آدرس بده یه جعبه نوشابه واست بفرستم در خونه تون :lol:

هرچه گفتم جز حقیقت نبود
و حالا که دارین زحمت میکشید به جای نوشابه، دلستر بفرستید بهتره :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44