کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم ترجمه شد + لینک دانلود

وب سایت spidey.ir افتخار دارد یکی از بهترین رمان های گرافیکی تاریخ دنیای کمیک را با ترجمه فارسی تقدیم شما کند.

"فتح و عذاب" (Triumph and Torment) نام یک رمان گرافیکی است که در سال 1986 به دست «راجر استرن» و به طراحی «مایک مینولا» نوشته شد و بسیار داستان عالی داره. این کمیک در این مقاله به عنوان برترین داستان دکتر دووم معرفی شده و در این مقاله هم به عنوان دومین داستان برتر تاریخ دکتر استرنج:

برخی از بهترین داستان های دکتر استرنج اونایی هستند که باعث میشوند با یک سری از متحدین نامتعارف متحد بشه. در این نوول گرافیکی بسیار زیبا که توسط راجر استرن نوشته و مایک مینولا هم طراحی اش کرد، شاهد اتحاد او با دکتر دووم هستیم! (مایک مینولا خالق شخصیت معروف Hellboy است!) در واقع دکتر دووم از دکتر استرنج میخواد تا برای برگرداندن روح مادرش از دست مفیستو، به جهنم بروند. البته در طول داستان به نظر میرسه دکتر دووم که کاملا تشنه قدرته و در جادوگری هم استاده، میخواد به استرنج کلک بزنه. تا اینکه پیچش جالب و غیر منتظره ای در پایان داستان به وجود میاد و نشون ما میده که گاهی اوقات تفاوت بین ابرقهرمان و ابرشرور چقدر میتونه ظریف و کوچک باشه. این داستان ضمنا از طراحی های بسیار زیبایی برخورداره. همچنین باعث شد تا ما دوستی جذاب اما پرتنشی بین دکتر دووم و دکتر استرنج در رویداد مهم مارول یعنی "جنگ های پنهان" شاهد باشیم.

 

Dr. Strange & Dr. Doom: Triumph and Torment

کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم ترجمه شد + لینک دانلود

مترجم: هادی علیزاده

ادیتور و گرافیست: مهدی علیزاده

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (اپلودر)

 

نظر شما درباره این داستان چیست؟

 برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید

 

مطالب مرتبط:

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

اولین حضور دکتر استرنج در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج 

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند" (DOCTOR STRANGE: THE OATH) ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

لینک دانلود کمیک های Doctor Strange

لینک دانلود کمیک های مدافعین (Defenders)

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-05-04 15:54
دیروز بهتون مژده دادم که قراره یه سری کمیک غیر منتظره تو سایت بذاریم
این اولین اوناست ...
بخونید و لذت ببرید چون داستانش که عالیه و ترجمه و ادیت خوبی هم داره
نقل قول کردن
mmh112
#2 mmh112 1397-05-04 16:19
سلام .
استاد ترابی دستت درد نکنه فکر نمی کردم اینو ترجمه کنید .
از آقایان علیزاده هم ممنونم برای ترجمه و ادیت
ایشالا می خونم اگه لایق بودم نقد هم برای این کمیک انجام می دم
موفق باشید.
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1397-05-04 17:10
نقد کمیک فتح و عذاب :

راستش به فکرم هم نمی رسید چنین کمیک طولانی ای رو آماده کنید ! این کمیک خیلی عالی بود ، من به شخصه از کمیک های دکتر استرنج لذت نمی بردم به غیر از داستان "سوگند" داستان دیگه ای منو مجذوب خودش نمی کرد تا اینکه با این کمیک آشنا شدم ، همین طور که از اسم کمیک معلومه ، با داستان به شدت عرفانی و عجیبی رو به رو هستیم ، روند کلی داستان رو میشه یه یک فیلم تشبیه کرد ، طوری که فیلم از جایی که شخصیت اصلی در یک موقعیت حساس قرار میگیره شروع میشه و بعد می رسیم سر داستان اصلی ، این کمیک هم دقیقا همین طوری هستش و در طول خوندنش حس می کنید که دارید فیلم می بینید ...

در این کمیک با اینکه دو شخصیت اصلی یعنی دکتر استرنج و دکتر دووم قرار داره ، اما بر خلاف انتظار بیشتر داستان بر روی دکتر دووم متمرکز هستش ، شخصیت پردازی ها واقعا عالی هستند به خصوص شخصیت پردازی دووم ، برای شخصی که این کمیک رو میخونه ، دووم کمی متفاوت تر از کسی هست که تو کمیک های چهار شگفت انگیز وجود داره و انگار با جنبه ی جدیدی از شخصیت پردازی دووم هستیم ، که به دنبال آزاد کردن روح مادرش هست و برای این کار سالیان دراز زحمت کشیده و از جون خودش مایه گذاشته ، همچنین می فهمیم که دووم قلب پاک و خوبی داره و اگه اراده کنه میتونه قهرمان باشه .

چیزی که خیلی برام جالبه چگونگی به تصویر کشیدن دوزخ هستش ، خیلی جالبه که دوزخ رو اون طور به تصویر کشیدند ، جایی شبیه به کویر و پر از مواد مذاب که البته این وقت ظاهرش هست و مفیستو هر طور که بخواد میتونه فانی هارو در اون عذاب بده ، نمونش دکتر استرنج که با نشان دادن چهره مغرور خودش در زمانی که پزشک بود باعث شد که حسابی به خاطر گناهانش پشیمون بشه ، واقعا خیلی سخته که جادوگر اعظم باشی و از این مدل مشکلات هم برات پیش بیاد که تورو در آستانه ابدیت در دوزخ قرار بده ، مفیستو یا همون شیطان هم به نوبه ی خودش عالی بود و به بهترین نحو به تصویر کشیده شده بود آخرش هم بدجوری ضایع شد ...

نمره به داستان : 10 از 10 (( داستان سراسر عرفان و جادو هستش ، یکی از اون کمیک های خاص مارول ، اگر از فن های دکتر استرنج هستید ، حتما این کمیک رو بخونید و اگر هم نیستید باید بگم که باز هم این کمیک رو بخونید ، از اون دسته کمیک هایی هستش که باید همه بخونند .))

نمره به طراحی : 10 از 10 (( طراحی تمی نسبتا دارک و عرفانی داره که کاملا با فضای داستان جوره ، همچنین طراح در نشان دادن مفیستو و دکتور دووم از نظر من عالی کار کرده ))

نمره به ترجمه و ادیت : 10 از 10 (( ترجمه و ادیت که واقعا خارق العاده هست و حرفی برای گفتن نذاشته ، واقعا اراده ی پولادین می خواد ترجمه و ادیت این کمیک طولانی ! از آقایان علی زاده به خاطر آماده کردن این کمیک زیبا و خواندنی بسیار ممنونم ;-) ))
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#4 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-04 18:14
به نقل از mtm:
دیروز بهتون مژده دادم که قراره یه سری کمیک غیر منتظره تو سایت بذاریم
این اولین اوناست ...
بخونید و لذت ببرید چون داستانش که عالیه و ترجمه و ادیت خوبی هم داره

دستتون درد نکنه استاد.سورپرایز شدیم.
ولی واقعاً میدونید چیه دلیل برتر بودن گرین گابلین همینه ولی حیف که کمتر کسی بهش توجه میکنه.
دست از خباثت برنداشتن حتی برای یک لحظه‌!(دکتر.دوو م-مگنتو)به نظر کارشناسان دو تا از برترین شرورها.ولی دیده شده که دست به کارهای خوب بزنند ولی نورمن چی؟هیچ وقت و هرگز!دست به کوچک ترین کار خوبی نزده!کمیکی به من نشون بدید که نورمن توش کار خیر واقعی کرده باشه!
نقل قول کردن
Mr.Snaiper
#5 Mr.Snaiper 1397-05-04 18:30
سلام ببخشید اینجا می پرسم کیفیت HDrip ددپول 2 اومده می خواستم بدونم کیفیتش خوبه برای دیدن در حد اچ دی یا وب دی ال هست؟؟؟؟ :sad:
نقل قول کردن
Hornet
#6 Hornet 1397-05-04 19:18
واو چقدر کمیک طولانی و مفصلی بود! واقعا آفرین به این مترجم که تونسته به این خوبی تمامی جملات رو ترجمه کنه!
البته ادیت همچنان جای کار داره؛کیفیت کیلین کردن حباب ها پایینه.
دووم هم پتانسیل های یه آدم خوب رو داره!
کاور این کمیک هم خیلی قشنگه! از اینکه میبینم لوگوی سایت رو در پایین کاور گذاشتید هم خیلی خوشم اومد،قبلا هم همچین حرکتی رو جایی دیده بودم ( البته فکر کنم)
واقعا لذت بردم! اسپایدی بهترینه!!
نقل قول کردن
Hornet
#7 Hornet 1397-05-04 19:28
به نقل از Mr.Snaiper:
سلام ببخشید اینجا می پرسم کیفیت HDrip ددپول 2 اومده می خواستم بدونم کیفیتش خوبه برای دیدن در حد اچ دی یا وب دی ال هست؟؟؟؟ :sad:

آره کیفیت ددپول خوبه فقط هاردساب داره
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1397-05-04 21:10
به نقل از mtm:
دیروز بهتون مژده دادم که قراره یه سری کمیک غیر منتظره تو سایت بذاریم
این اولین اوناست ...
بخونید و لذت ببرید چون داستانش که عالیه و ترجمه و ادیت خوبی هم داره

دست شما درد نکنه استاد ، من که کاری ازم ساخته نیست امیدوارم با نقد هام تونسته باشم خستگی رو از تن شما و دست اندرکاران رفع کنم :oops:
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #9 D.PARKER 1397-05-04 21:53
داستان : داستان عالی بود و پیچش های غیرمنتظره و ایده جالبی داشت. حالا چون داستان طولانی بود جامع راجبش بحث نمیکنم. نمره ۱۰ از ۱۰

طراحی : نمره ۱۰ از ۱۰

ترجمه : کاملا روان بود و ترجمه حالت عرفانی کمیک های دکتر استرنج سخته ! به هرحال ایشون به خوبی لحن داستان و همچنین شخصیت ها رو حفظ کردن. ممنونم ازتون.

ادیت : انصافا ادیت بدی نبود. ادیت ۸۰ صفحه کمیک سخته صحیح ! اما spidey.ir انقلابی در ادیت و ترجمه کمیک بوده. پس انتظار ها بالاست. ادیت خوبی بود اما اگه دکتر استرنج جادوگر اعظمه، منم ایراد گیر اعظم هستم ! حالا من ایرادات این ادیت رو میگم ولی نه برای خودنمایی ! بلکه برای این که ادیت های بعد بهتر بشه و ماهم لذت بیشتری ببریم.

این کمیک ۴،۵ تا صوت داشت که همه به جرات ساده بود با پس زمینه ساده اما ادیت نشد درحالی که ادیتور هایی داره این سایت که سخت ترین صوت ها با سخت ترین زمینه ها رو ادیت می کنن !




تازه شما میتونستی از ابزار هایی که برای خارج از حباب هم استفاده میشه یا همون ابزار هایی که دقیقا رنگ و حالت زمینه رو کپی میکنن استفاده کنی چون این کمیک حالت عرفانی و قدیمی داشت و نمیشد از رنگ استفاده کرد. این یکی دو جا نبود و تو همه کمیک وجود داشت و خیلی هم آزار دهنده بود‌.
انتخاب فونت خوب بود و کاملا حالت عرفانی کمیک رو رعایت میکرد و آدم رو تو کمیک فرو میبرد. از ادیت خوبت ممنونم. امیدوارم ازم ناراحت نشی و زحمتت رو زیر سوال نبرم. اما خداشاهده که دوست داشتم یکی دیگه به این ها اشاره میکرد تا مجبور نبودم این کارو بکنم. اما من عاشق این سایتم و دوست دارم خودش و کسانی که وقتشون رو برای این سایت میذارن مثل شما پیشرفت کنن. امیدوارم شما و اساتید رو ناراحت نکرده باشم.
نمره من به ادیت : ۸.۵ از ۱۰
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-05-04 22:00
نقد و بررسی «گرافیک‌ناول مشترک دکتر دووم و دکتر استرنج»

I ) داستان:
این داستان، حقیقتاً برترین داستان تاریخ «دکتر دووم» است. شاهکاری جامع، که به تلاش و نقشه‌ی دووم و متحد‌‍ش دکتر استرنج برای نجات روح گرفتار مادرش از جهنم، می‌پردازد.
در این داستان، عطش سیری ناپذیر دووم، برای دستیابی به قدرت را می‌بینیم. اینکه به جادو روی می‌آورد و به بالاترین درجات آن می‌رسد و سپس به سراغ علم می‌رود و در آن هم استاد می‌شود، لاتوریا را نجات می‌دهد و بر آن حکمرانی می‌کند؛ اما هیچ یک از اینها مادرش را از جهنم نجات نمی‌دهد و تمام عمرش را تلاش کرده تا او را از دوزخ به بیرون بکشد.
نویسنده داستانی بی‌نهایت هیجان انگیز نوشته که خواننده را در تک‌تک صفحات برای ادامه داستان مشتاق نگه می‌دارد. پیچش (های) داستانی عالی‌‍ست ولی در نهایت یکی از جالب‌ترین پیچش های داستانی هستیم که ذهن نابغه دووم را به تصویر می‌کشد: "همه اینا نقشه دووم بوده!"
خیانت طاهری به دکتر استرنج، مخالفت مادرش با اینکار، آزاد کردن استرنج، نابود کردن جسم محدود مادرش و رهایی هر دو آنها از دوزخ که در نهایت موجب آزادی و رستگاری روح مادرش شد... و دِینی به استرنج ندارد.
این داستان به خوبی سرگذشت و شخصیت چند لایه‌ای ویکتور وان دووم را به نمایش گذاشته و بار دیگر جایگاه‌‍ش را به عنوان یکی از ۵ خبیث برتر داستان‌های تخیلی عصر معاصر، تثبیت کرد.
اوج این شخصیت پردا
زی را در صفحه ۳۲ می‌بینیم. جایی که دکتر استرنج از دووم می‌پرسد چرا با وجود نیت خیرش تا بحال از او کمک نخواسته، و دووم پاسخ می دهد که او هرگز "التماس" نمی‌کند. اینجا هم دوباره به یک لایه شخصیتی دووم اشاره می‌شود: او نمی‌خواهد موفقیت‌‍ش را با کسی سهیم شود... غرورش به او اجازه درخواست کمک از دیگری را نمی‌دهد.


II ) طراحی:
به نمایش گذاشتن مفهوم دوزخ در پانل های کمیک، کاری به شدت سخت است که خوشبختانه آقای مینولا به خوبی از پس آن برآمده است. جالب است که این سبک طراحی عالم جادویی و ماورائی نیز به نحوی یکی از میراث بزرگ استاد «استیو دیتکو» است. سبک طراحی نیز با تم و محتوای داستان اصطلاحا "جور" است. پانل های اکشن هم در عین شلوغی، نسبتا خوب کار شده‌اند.
در مجموع طراحی راضی کننده‌‍ست و نکته دیگری به چشم نمی‌خورد.

III ) ترجمه:
ترجمه آقای هادی علیزاده بسیار خوبه! هم روان‌‍ه و هم لحن خاص جادوگران، مردم عادی و... را به خوبی می‌رسونه. با وجود طولانی بودن کار، ایشون خوب کار کردن، ولی بعضی اوقات جملات کمی گنگ و نامفهوم بود. ولی همونطور که گفتم با وجود طولانی بودن این کمیک، این اشتباهات کوچیک عجیب نیست.
خسته نباشید!


IV ) ادیت:
کار آقای مهدی علیزاده واقعا سخت بوده. چون علاوه بر طولانی بودن کمیک، با کمیک قدیمی سر و کار داشتن، پس پاک کردن حباب های دیالوگ سخت تر از معمول بوده. جایگذاری جملات خوب بود ولی مشکلی که ادیت شما داشت، فونت‌‍تون بود. در طول این ۸۰ صفحه فونت شما یکی نبود و همچنین فونت‌هاتون چندان چشم‌نواز نبود.
اما کاور رو واقعا عالی کار کردین! مخصوصا لوگوی دکتر استرنج!
در نهایت خسته نباشید و ممنون از شما عزیزان!


دوستان اگر توی نقد بنده جایی مشکلی بود، ازتون خواهش می‌کنم لطف کنین و بگین.
سپاس ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1397-05-05 11:44
این کمیک بوک یکی از بهترین کمیک بوکهای تاریخه. داستانی که بیشتر روی دکتر دووم تمرکز داره.
تو این داستان ما بیشتر با شروری مثل دووم ارتباط برقرار میکنیم. البته غرور و تکبر دووم تا آخرش هم ادامه داره و حتی کاری کرد که بدون درخواست با دکتر استرنج متحد بشه و این هم واقعا خیلی حیرت آور بود. چیزی که بیشتر از همه ما رو جلب میکنه اینه که دکتر دووم بخاطر اهداف و منافع شخصی با دکتر استرنج متحد میشه و البته سیاستی که دووم داره باعث میشه که اینطور رفتار کنه. رابطه و تعامل دکتر دووم و دکتر استرنج در این داستان خیلی خوب بود و داستان طوری بود که به تنهایی نمیتونستن کاری رو پیش ببرن.

ادیت و ترجمه هم عالی بود مخصوصا اینکه کمیکهای قدیمی هم پانلشون زیاده و هم متنشون. در ضمن تعداد صفحات هم خیلی زیاده بنابراین ترجمه این کمیک خیلی زمان بر و حوصله بره.
نقل قول کردن
superior iron man
#12 superior iron man 1397-05-05 12:11
عالی بود. کیف کردم
بیخود نیست میگن دکتر دووم بهترین ویلن تاریخ کمیک بوکه
نقل قول کردن
D.PARKER
#13 D.PARKER 1397-05-05 15:10
آقا یه سوال ! شرایط فعلی دکتر استرنج در کمیک چیه ؟ تونست دوباره جادوگر اعظم بشه ؟ یادمه اخیرا لوکی بود.



#12
اینطوری فکر میکنی ؟
البته هرکی نظر خودش رو داره ولی درحضور جوکر و گرین گابلین دووم شانسی نداره.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#14 Samwel Tarly 1397-05-05 16:32
جا داره یک خسته نباشید جانانه خدمت مترجم و ادیتور محترم داشته باشم. 80 صفحه و ترجمه و ادیت کردن الکی نیست و خیلی کار مهمیه واقعا دمتون گرم.
فعلا تا صفحه 20 خوندم و خیلی خیلی خوشم میاد. ایشاالله کامل میخونم و نظرم رو میگم.
خسته نباشید
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#15 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-05 17:06
به نقل از D.PARKER:
آقا یه سوال ! شرایط فعلی دکتر استرنج در کمیک چیه ؟ تونست دوباره جادوگر اعظم بشه ؟ یادمه اخیرا لوکی بود.



#12
اینطوری فکر میکنی ؟
البته هرکی نظر خودش رو داره ولی درحضور جوکر و گرین گابلین دووم شانسی نداره.

اونو که اره شد.برو کمیک های دکتر استرنج رو بخون.
#12 ببین راستش دکتردووم شرور خوبی هستش.
ولی اون بیشتر به خاطر حضورش شناخته شده.یعنی نگاه کن این نویسنده ها همیشه خواستند دکتر دووم رو خوب نشون بدن.کمیک دستکش ابدیت و سری جنگ های پنهان و حالا هرچی در مورد دکتردووم هست رو تو سایت بخون.
این کارشناسا همین چیز هارو دیدند و گفتند:بله!ماشال ا با این سابقه شرور برتر کمیک!همین!یا همین مگنتو.اونم عین این دووم.
ولی به گرین گابلین به اندازه لازم توجه نشده!
نویسنده ها به نورمن بیشتر در حد شهر و کشور اهمیت دادن.
ولی مگنتو و دووم در حد دنیا!
بهتره مقاله های عمو مختار درباره گرین گابلینو حتماً بخونی.
فکر کنم شما به خاطر خوندن مقاله 25 شرور برتر IGN اینطور فکر میکنی
نقل قول کردن
D.PARKER
#16 D.PARKER 1397-05-05 17:40
#15
مرسی. والا من یه منبع خوب واسه دانلود کمیک میخوام. ندارم.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#17 Spider-Fan 1397-05-05 18:10
#13, #15:

بنظرم دیگه یکم دارین کم لطفی می‌کنین!

دکتر دووم یکی از برترین ویلن های تاریخه!
اریجین منحصر به فردی داره، خصومت و دشمنی‌ش با Fantastic Four و رید ریچاردز مثال زدنیه، بینهایت جاه‌طلب و مغروره، اعمال شریرانه بی‌شماری با رید ریچاردز و خانواده‌ش انجام داده، جادوگری متبحر و دانشمندی نابغه‌ست، شخصیت چند‌لایه‌ای و جذابی داره: همیشه در تلاش برای حکمرانی به دنیا بوده، می‌خواسته روح گرفتار مادرش رو از دوزخ نجات بده، می‌خواسته نشون بده از رید ریچاردز "برتره"، با اینکه حاکم دیکتاتور لاتوریا بوده همیشه به مردمش عشق می‌ورزیده...، داستان‌های فوق‌العاده‌ای هم ازش نوشته شده.‌‌..

فکر نمی‌کنم چیزی از گرین‌گابلین کم داشته باشه.

در مقاطعی قهرمان هم بوده (مثل عضویت در Future Foundation و یا تبدیل شدنش به Infamous Iron Man) که بنظرم همین هم پیچیدگی هایی به شخصیت‌ش اضافه می‌کرده.

اینکه گرین گابلین تا بحال کوچکترین عمل قهرمانانه‌ای انجام نداده بنظرم نمی‌تونه دلیل برتری‌ش به دووم باشه و بالعکس.
همه ویلن ها که نباید از یه استاندارد واحد تبعیت کنن تا بهترین ویلن تاریخ نام بگیرن! درسته یه ویلن بلید خیلی خصیصه های مشترک داشته باشه تا ویلن موثر و ماندگاری بشه، ولی لزوما که شخصیت ها یکی نیست.

از مگنتو خیلی نمی‌دونم ولی همیشه گرین گابلین و دکتر دووم رو مشترکا برترین ویلن مارول می‌دونستم.
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#18 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-05 22:45
به نقل از D.PARKER:
#15
مرسی. والا من یه منبع خوب واسه دانلود کمیک میخوام. ندارم.

منبع واسه دانلود کمیک سایت get comics هستش.
ولی برای راحتی بد نیست به سایت readcomicsonlin e سر بزنی.
در این مقاله
spidey.ir/.../...
نظر 26 رو هم بخون.
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#19 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-05 23:00
به نقل از Spider-Fan:
#13, #15:

بنظرم دیگه یکم دارین کم لطفی می‌کنین!

دکتر دووم یکی از برترین ویلن های تاریخه!
اریجین منحصر به فردی داره، خصومت و دشمنی‌ش با Fantastic Four و رید ریچاردز مثال زدنیه، بینهایت جاه‌طلب و مغروره، اعمال شریرانه بی‌شماری با رید ریچاردز و خانواده‌ش انجام داده، جادوگری متبحر و دانشمندی نابغه‌ست، شخصیت چند‌لایه‌ای و جذابی داره: همیشه در تلاش برای حکمرانی به دنیا بوده، می‌خواسته روح گرفتار مادرش رو از دوزخ نجات بده، می‌خواسته نشون بده از رید ریچاردز "برتره"، با اینکه حاکم دیکتاتور لاتوریا بوده همیشه به مردمش عشق می‌ورزیده...، داستان‌های فوق‌العاده‌ای هم ازش نوشته شده.‌‌..

فکر نمی‌کنم چیزی از گرین‌گابلین کم داشته باشه.

در مقاطعی قهرمان هم بوده (مثل عضویت در Future Foundation و یا تبدیل شدنش به Infamous Iron Man) که بنظرم همین هم پیچیدگی هایی به شخصیت‌ش اضافه می‌کرده.

اینکه گرین گابلین تا بحال کوچکترین عمل قهرمانانه‌ای انجام نداده بنظرم نمی‌تونه دلیل برتری‌ش به دووم باشه و بالعکس.
همه ویلن ها که نباید از یه استاندارد واحد تبعیت کنن تا بهترین ویلن تاریخ نام بگیرن! درسته یه ویلن بلید خیلی خصیصه های مشترک داشته باشه تا ویلن موثر و ماندگاری بشه، ولی لزوما که شخصیت ها یکی نیست.

از مگنتو خیلی نمی‌دونم ولی همیشه گرین گابلین و دکتر دووم رو مشترکا برترین ویلن مارول می‌دونستم.

شاید.البته من از دکتر دووم بدم نمیاد ولی نگاه کن دکتر دووم هم اره شخصیت پیچیده ای هستش.ولی خب گرین گابلین هم شخصیت پیچیده ای داره.اون از بچگی رنج کشیده و از دوران کودکی خودش دل خوشی نداره.اون هم عین دووم میخواد برتری خودشو در قوی تر بودن از مردعنکبوتی و اینکه هیچ چیز نمیتونه سر راهش بشه نشون بده.حتی هیچ کس هم براش مهم نیست.چنان خباثتی داره که اجازه نمیده ادم درستی باشه.حتی میخواست نورمی ازبورن رو هم که یک بچه بود تو شماره 800 مردعنکبوتی بکشه.میخواد اینقدر مردعنکبوتی رو عذاب بده که بگه:اگه بخوای جلوی منو بگیری زندگی رو ازت میگیرم.
ولی خب دکتر دووم هم شرور عالی هستش.
اه راستی بنظرت با این صحبت های ما مقاله ای مثل
(دکتر دووم یا گرین گابلین.کدوم خبیث بهتری است) رو تشکیل میدن؟ :lol:
هر چند که مناظره کمی بود.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#20 Spider-Fan 1397-05-05 23:55
#19:
منظور من از اثبات برتری، رقابت ویکتور وان دووم و رید ریچاردز توی دانشگاه بود. اینکه توی دانشگاه وضعیتی مشابه داشتن، الان رید خانواده تشکیل داده، گروه FF پیش همه مقبولیت و محبوبیت دارن ولی دووم، نزد همه منفور و بدنام‌‍ه و عامل تمامی شکست‌ها‌‍ش رو، رید ریچاردز (و خانواده‌‍ش) می‌دونه.
واسه همین هر بلایی که تونسته سر ریچاردز و خانواده‌‍ش آورده. از کنترل فرزند دوم رید ریچاردز و سوزان استورم برای جاسوسی از گروه FF گرفته تا بلایی که بر سر اعضای این گروه (و کل عالم مارول) در رویداد Secret Wars اورد.
دشمنی‌‍ و خباثت‌‍ش از گرین گابلین بیشتر نباشه کمتر هم نیست...

پ.ن: مناظره؟! الان این نظرات رو با نظرات آقا mirablis و آقا مختار مقایسه کردی؟! :lol:
نقل قول کردن
D.PARKER
#21 D.PARKER 1397-05-06 00:59
#17
من عاشق خبیث ها هستم. جذاب تر از هیرو ها هستن. ببینید چیزایی که جوکر و به خصوص گرین گابلین دارن و دووم در برابر اونا کمتر ازش بهره میبره یک کلمه، کاریزماست. دشمنی جوکر با بتمن و "نورمن با پیتر" با مال دووم و مستر فنتستیک قابل مقایسه نیست. این کجا و آن کجا. تفکرات درونی و ذهن خلاق و فوقالعاده نورمن و دیوانه بودن و فلسفه های جوکر با انگیزه های دووم قابل مقایسه نیست.( که مربوط به همون کاریزماست ) البته که دووم خبیث خوبیه ولی جلوی این دوتا کم میاره.‌
ضمنا به نظر من این که هیچوقت خوب نبوده از خصوصیات نورمن نیست. بذارید برای وصف نورمن و جمله آخرم از یک جمله از سری شاهکار هری پاتر استفاده کنم.

"تو آدم بدی نیستی هری...
تو آدم خوبی هستی که اتفاقات بدی براش افتاده.
سیریوس بلک"
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#22 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-06 04:46
به نقل از Spider-Fan:
#19:
منظور من از اثبات برتری، رقابت ویکتور وان دووم و رید ریچاردز توی دانشگاه بود. اینکه توی دانشگاه وضعیتی مشابه داشتن، الان رید خانواده تشکیل داده، گروه FF پیش همه مقبولیت و محبوبیت دارن ولی دووم، نزد همه منفور و بدنام‌‍ه و عامل تمامی شکست‌ها‌‍ش رو، رید ریچاردز (و خانواده‌‍ش) می‌دونه.
واسه همین هر بلایی که تونسته سر ریچاردز و خانواده‌‍ش آورده. از کنترل فرزند دوم رید ریچاردز و سوزان استورم برای جاسوسی از گروه FF گرفته تا بلایی که بر سر اعضای این گروه (و کل عالم مارول) در رویداد Secret Wars اورد.
دشمنی‌‍ و خباثت‌‍ش از گرین گابلین بیشتر نباشه کمتر هم نیست...

پ.ن: مناظره؟! الان این نظرات رو با نظرات آقا mirablis و آقا مختار مقایسه کردی؟! :lol:

ام،تا حدی.
چون من از گفت و گو با کاربران سایت خیلی لذت میبرم.هر چند که خودمم میدونم که در حد اونها نیستیم.
ولی در مورد شرور برتر هم هر کسی سلیقه و نظری داره.
نقل قول کردن
Ice Man
#23 Ice Man 1397-05-06 07:47
ممنون از آقا هادی و آقا مهدی ;
همیشه دوست داشتم اسپایدی این کمیک زیبا رو به فارسی ترجمه کنه تا این که بلاخره زحمتشو کشیدین , خسته نباشین ;)
بعدا یه دونه از اون نقدای داغونم واسش مینویسم :lol:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#24 Spider-Fan 1397-05-06 12:56
#21:

در دکتر دووم، هر چیزی که باعث تبدیل شدن گرین گابلین به یک ویلن تمام عیار تاثیر گذاره، وجود داره.
دشمنی ویکتور وان دووم با رید ریچاردز، درسته به بزرگی دشمنی نورمن با پیتر نیست، ولی اینطور که شما میگی "بیخود" نیست که!
دشمنی‌شون واقعا مثال زدنی‌ هست. دووم، مستر فنتستیک رو عامل بدبختی هاش می‌دونه، عامل چهره از ریخت افتاده‌ش (قبل از Secret Wars)، عامل شکست‌هاش، عامل عذاب روح مادرش، عامل بی‌ثمر کردن نقشه‌هاش و... این به دشمنی‌شون عمق می‌ده و این انگیزه خباثتش هست.
دووم می‌خواد ثابت کنه که از مستر فنتستیک بهتره...
از لحاظ تفکرات، شما واقعا نورمن آزبورن رو با ویکتور وان دووم نابغه مقایسه می‌کنی؟!
هوش دووم بیشتر از مستر فنتستیک نباشه، کمتر نیست. یکی از بزرگترین نوابغ عالم ماروله.(اگر نابغه ترین نباشه.) توی همین گرافیک‌ناول «فتح و عذاب» نمونه تفکرات پیچیده دووم رو دیدیم. رسیدن به بزرگترین مرتبه چه در علم و چه در جادو، یک "ابر ذهن" می‌طلبه.
بر عکس گرین گابلین و جوکر، دکتر دووم جنون نداره، ولی بی‌نهایت جاه طلب و مغروره، هیچ محدودیت و مرزی هم برای نقشه های شیطانی‌ش وجود نداره.

من دکتر دووم و گرین گابلین رو در یک سطح می‌بینم، ولی شخصا بیشتر گرین گابلین رو "دوست" دارم. (شاید چون بزرگترین ویلن شخصیت محبوب منه.) اما دلیل نمیشه به روی شخصیت های دیگه چشم بست و اونا رو انکار کرد.

شخصا دوست دارم بیشتر در مورد دکتر دووم بدونم و بخونم...
نقل قول کردن
spidey force
#25 spidey force 1397-05-06 14:08
  • روزی در همین سایت خونده بودم که این یکی از برترین داستان های دکتراسترنج و ماروله؛اما هیچوقت سراغ خوندش نرفته بودم.این کمیک رو دیروز خوندن و واقعا ازش لذت بردم عالی بود.یکمی هم انگیزه در من ایجاد شد که برم سراغ جادو…!ترجمه که واقعا عالی بود و به خوبی کار شده شده بود؛منحصر به فرد بود.ادیت هم که حرف نداشت.واقعا برای ترجمه این کمیک از دوستان ممنونم.
نقل قول کردن
spidey force
#26 spidey force 1397-05-06 14:10
به نقل از mtm:
دیروز بهتون مژده دادم که قراره یه سری کمیک غیر منتظره تو سایت بذاریم
این اولین اوناست ...
بخونید و لذت ببرید چون داستانش که عالیه و ترجمه و ادیت خوبی هم داره

اینکه عالی بود.منتظر غافلگیری های بعدی هستم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37