10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

خیلی وقت بود دوست داشتم این مقاله رو براتون بنویسیم ولی فرصت نمیشد. و حالا این مقاله تقدیم میشه به هوادارانی که دوست دارند بیشتر راجع به قهرمانان گذشته دور مارول بدونند...

مقدمه: عصر طلایی دنیای کمیک (The Golden Age of Comic Books) به دوره ای گفته میشود از اواخر دهه 30 میلادی تا حدود سال 1950 در کشور آمریکا. علت این که به این دوره "طلایی" گفته میشود به خاطر آن نیست که "بهترین" دوره بود. بلکه چون اولین بار بود که کمیک بوک های ابرقهرمانی خلق شدند، به چاپ انبوه رسیدند و محبوبیت  کسب کردند به آن دوران طلایی گفته میشود. اصول و بنیان اولیه داستان های ابرقهرمانی در این دوران پایه گذاری شدند و برخی از معروف ترین شخصیت های دنیای کمیک مثل سوپرمن، بتمن، شزم و کاپیتان آمریکا در آن زمان خلق شدند. مارول هم در آن دوران حضور پررنگی در دنیای کمیک داشت . البته اون موقع اسمش بود "تایملی کامیکس" (Timely Comics). شخصیت های زیادی هم داشت و من در این مقاله میخواهم 10 قهرمان برتر این شرکت را در آن سالهای دور  برایتان معرفی کنم.

 

- ویژن (Vision)

ویژن (Vision)

لطفا این شخصیت رو با دیگر شخصیت مهم و معروف مارول یعنی «ویژن» که یک روبات است (و اینجا معرفی شده) اشتباه نگیرید! ایشون کاملا فرق داره. این شخصیت سال 1940 و به دستان توانمند «جک کربی» و «جو سایمون» در شماره 13 از کمیک Marvel Mystery Comics خلق شد . اسم واقعی اش بود «آرکوس» (Aarkus) که از دنیایی دیگر که حالتی ماورا الطبیعه داشت به زمین آمده بود. در واقع دانشمندی به نام «دکتر میسون» او را از دنیای خودش فراخواند تا بهش در مقابل یک گانگستر کمک کنه. او سپس یک قهرمان شد که بهش میگفتن ویژن. گفته میشد که فقط کسی که در حال مرگه میتونه ظاهر واقعی او را ببینه! البته دود و توهم هم میتونست به دیده شدن او کمک کنه. میتونست پرواز کنه، یخ و سرما درست کنه، از طریق دود تله پورت انجام بده و توهم ایجاد کنه. ویژن شخصیت مهمی بود چون اولین شخصیت از نوع خودش بود که ظاهر منحصر به فرد و خاصیت های ماور الطبیعه داشت. همانطور که در تصویر بالا دیدید ظاهر او بعدا برای خلق «ویژن» معروف که در واقع در دنیای مارول یک روباته و توسط «الترون» خلق شد ، به کار رفت. همچنین دی سی ظاهر و قدرت های «مارشن منهانتر» (Martian Manhunter) را از روی این شخصیت الهام گرفته.

 

10- فانتوم موطلایی (Blonde Phantom)

 فانتوم موطلایی (Blonde Phantom)

«فانتوم موطلایی» یکی از اولین قهرمانان زن نقابدار مارول به شمار میاد. سال 1946 و به دست «استن لی» و «سید شورز» خلق شد. اسم واقعی اش بود «لویی گرنت میسون» که منشی کارآگاهی به نام «مارک میسون» بود و در قالب «فانتوم موطلایی» بهش کمک میکرد. او یک اسلحه کوچک داشت و البته در مبارزه تن به تن تبحر داشت و تا دهه 50 میلادی به همراه میسون به ماجراجویی و مبارزه با جنایت میپرداخت و در نهایت باهاش ازدواج کرد. همچنین بعدا معلوم شد عضو یکی از اولین نسخه های گروه اونجرز بوده که سال 1959 توسط «نیک فیوری» تاسیس شد. چندی پیش فانتوم مو طلایی به عنوان یکی از جذاب ترین زنان در تاریخ دنیای کمیک شناخته شد.

 

9- جمجمه آتشین (The Blazing Skull)

 جمجمه آتشین (The Blazing Skull)

این شخصیت ماه مارس 1941 و در شماره 5 از کمیک Mystic Comics خلق شد. یکی از اسرار دنیای کمیک اینه که هنوز کسی دقیقا نمیدونه چه کسی این شخصیت رو خلق کرده! ضمن این که سر آتشین او قطعا منبع الهام بخش شخصیت معروف و محبوب مارول به نام «گوست رایدر» بوده. در هر حال اسم واقعیش بود «مارک تاد» و خبرنگاری بود که فرستاده  شد تا جنگ بین ژاپن و چین را پوشش بده اما در آنجا مجبور شد در غاری پناه بگیره تا از گلوله باران ارتش ژاپن در امان باشه. در آنجا با موجوداتی آشنا شد به نام «مردان جمجمه ای» (Skullmen) که همگی جمجمه هایی آتشین داشتند. اونا بهش گفتند که دست تقدیر اینطور خواسته که به اونجا بره و  تعلیم ببینه تا نیرویی باشه در خدمت آزادی و عدالت! مارک سپس به کشورش برگشت و تصمیم گرفت با نازی ها مبارزه کنه. او در مقابل آتش آسیب ناپذیر است (کلا میتونه آتش را کنترل کنه) زخم هایش هم سریع خوب میشه . همچنین میتونه بافت های بدنش رو نامرئی و استخوان هایش را مرئی کنه. بعد از دهه 50 میلادی شخصیت گمنامی شد ولی در دهه 90 میلادی دوباره احیا شد و حتی به عضویت گروه "مدافعین" (The Defenders) هم درآمد.

 

8- میس آمریکا (Miss America)

 میس آمریکا (Miss America)

«میس آمریکا» با نام واقعی «مادلین جویس فرانک» سال 1943 و در شماره 49 از کمیک Marvel Mystery Comics خلق شد. خالقین او «اتو بایندر» و «ال گابریله» بودند. او یک دختر جوان پولدار بود که با دانشمندی ملاقات کرد. این دانشمند دستگاهی اختراع کرده بود که با رعد و برق فعال میشد و بهش نیروهای فوق بشری داد. البته وقتی از دستگاه استفاده کرد بیهوش شد. اون دانشمند هم فکر کرد که مادلین مرده. بنابراین دستگاهش رو نابود و خودکشی کرد! ولی وقتی مادلین بهوش آمد دید که قدرت های فوق بشری داره . او لباسی میهن پرستانه برای خودش درست کرد و اسم خودش را گذاشت «میس آمریکا» . در آن زمان به عضویت گروهی به نام All-Winners Squad درآمد. بعدها هم عضو "لژیون آزادی" (Liberty Legion) و Invaders شد. سپس عاشق یکی از هم تیمی های خودش به نام «رابرت فرانک» ملقب به «ویزر» (Whizzer) شد . میتونست پرواز کنه و اولش دید اشعه ایکس هم داشت.

 

7- نابودگر (The Destroyer)

نابودگر (The Destroyer)

«نابودگر» در زمان خودش بسیار محبوب بود. سال 1941 و در شماره 6 از کمیک Mystic Comics به دست «استن لی» خلق شد (خیلی ها میگن نابودگر تا قبل از خلق شدن "چهار شگفت انگیز" در دهه 60 میلادی، محبوب ترین شخصیتی بود که استن خلق کرده بود). طراح این شخصیت مشخص نیست. بعضی ها میگن طراحش «جک بایندر» بوده و برخی هم میگن «الکس شومبرگ». در هر حال اسم واقعیش بود «کوین مارلو» که یک روزنامه نگار آمریکایی بود که توسط آلمان ها اسیر شد (بهش تهمت جاسوسی زدند). به اردوگاه های کار اجباری فرستاده شد و در آنجا رویش آزمایشاتی انجام دادند (توسط دانشمندی که با نازی ها دشمنی داشت). این دانشمند به او سرمی ویژه تزریق کرد و در نتیجه به توانایی هایی شبیه به کاپیتان آمریکا دست یافت و به یک ابرقهرمان تبدیل شد. مارول در دهه های بعدی این شخصیت را احیا کرد و دیدیم که افرادی دیگر جانشین او شدند.

 

6- کید کولت (Kid Colt)

 کید کولت (Kid Colt)

نام واقعی اش هست «بلین کولت» که به «کید کولت» معروف است. شاید بشه گفت معروف ترین و محبوب ترین کابوی مارول در عصر طلایی کمیک بود که سال 1948 خلق شد. گفته میشه خالق او هم آقای استن لی بوده است. در داستان های مارول او اولش به صورت کسی به تصویر کشیده میشد که در هفت تیر کشیدن استاد بود و البته اخلاق تندی هم داشت. زندگی نسبتا آرامی هم داشت تا این که پدرش به دست یک سری راهزن به قتل رسید. بعد تصمیم به گرفتن انتقام گرفت و بعدش هم بهش لقب "یاغی" (Outlaw) داده شد.

  

5- آنجل (Angel)

آنجل (Angel)

سال 1939  یکی از مهم ترین کمیک بوک های مارول و کل دنیای کمیک خلق شد: شماره 1 از Marvel Comics. این کمیک بسیار اهمیت داره چون در آن سه شخصیتی خلق شدند که در واقع از محبوب ترین های اون دوران شدند: «هیومن تورچ» ، «نیمور» و «آنجل» . هیومن تورچ و نیمور که در همین مقاله معرفی خواهند شد ولی درباره آنجل باید بگویم که به دست طراحی به نام «پل گوستاوسون » خلق شد . آنجل آنقدر محبوب شد که پس از هیومن تورچ، نیمور و کاپیتان آمریکا، چهارمین قهرمان محبوب تایملی لقب گرفت. او یک کارآگاه ماهر بود که در مبارزات تن به تن تخصص داشت و میتونست از طریق شنل جادویی خودش پرواز کنه (او شنلش را از زن مرموزی که 4000 سال عمر کرده بود گرفته بود!). گفته میشد آنجل در کودکی در زندان بزرگ شده بود و در آنجا همه فوت و فن مربوط به جرم و جنایت و همچنین زبان های مختلف را از زندانیان یاد گرفته بود. سال 2010 مارول یک کمیک 8 قسمتی به نام The Marvels Project چاپ کرد که در آن پس از مدتها بار دیگر از این شخصیت استفاده کرد.

 

4- باکی بارنز (Bucky Barnes)

 باکی بارنز (Bucky Barnes)

دوست و یار همیشگی «کاپیتان آمریکا» در عصر طلایی کمیک بوک کسی نبود جز «باکی بارنز». قدمتش برمیگرده به سال 1941. به نوعی دستیار کاپیتان بود و حتی برای مدتی گروهی ابرقهرمانی به نام Young Allies تشکیل داد. اگه اطلاعات دقیق تر درباره او میخواهید حتما به این مقاله سر بزنید چون در سالهای اخیر به شخصیت مهم تری به نام «سرباز زمستان» تبدیل شده است و البته در این مقاله هم گفتیم که برترین دستیار در تاریخ کمیک های مارول است.

 

3- هیومن تورچ (Human Torch)

مشعل انسانی

خب، همه میدونیم که «هیومن تورچ» همان عضو آتشین گروه چهار شگفت انگیز هستش که اسم واقعی اش هم هست «جانی استورم» (در اینجا معرفی شده). ولی شاید ندونید که مارول پیش از او هم شخصیتی داشت به نام «هیومن تورچ»! این هیومن تورچ اریجینال خیلی سال پیش یعنی در  شماره 1 از Marvel Comics که سال 1939 منتشر شد، خلق شد. گفتم که این کمیک بسیار بسیار مهمه چون اولین ابرقهرمانان مارول در آن خلق شدند. در هر حال او روباتی بود به نام «جیم هاموند» (Jim Hammond) که توسط پرفسور «فینس تی. هورتون» ساخته شد. اولش در نمایشگاهی در نیویورک و در حالی که در محفظه ای شیشه ای قرار داشت، در معرض دید دیگران قرار گرفت ولی وقتی شیشه شکست او هم آتش گرفت و فرار کرد. اما در نهایت فهمید که چطور قدرت های آتشین خودش را کنترل کند و هویت مخفی هیومن تورچ را برای خودش انتخاب کرد تا بفهمه انسان بودن یعنی چی. او سپس به اداره پلیس شهر پیوست و البته شبها در قالب هیومن تورچ با خلافکاران مبارزه میکرد. این شخصیت بسیار مهمه چون خیلی ها میگن اولین ابرقهرمان مارول به حساب میاد. ضمن اینکه همانطور که در مقدمه  این مقاله گفتم، او در کنار نیمور در واقع اولین رویداد تاریخ کمیک را رقم زدند (وقتی نیمور به نیویورک حمله کرد). او چندین بار برگشته و عضو سازمان "شیلد" هم بوده. ضمن اینکه قدرت های او را عوض کردند تا به جای آتش، تشعشعات پرتاب کنه! او در ضمن دستیاری داشت به نام «تورو» که در این مقاله معرفی شده است. او در ضمن به صورت یک ایستر اگ در دنیای سینمایی مارول (MCU) حضور داشته (این مقاله را بخوانید).

 

2- نیمور (Namor)

 نیمور (Namor)

سال 1939 و در اون کمیک تاریخی Marvel Comics ، آقای «بیل اورت» مخلوق جاودانه خودش به نام «نیمور» ملقب به Sub-mariner را خلق کرد. او اولین شخصیتی بود که در دنیای کمیک میتونست زیر آب نفس بکشه (بعد از او دی سی شخصیت مشابه ای به نام «آکوامن» را خلق کرد). نیمور پادشاه شهر افسانه ای آتلانتیس بود و چیزی که از همون اول او را از قهرمانان کمیک بوکی متمایز کرد این بود که شخصیت زیاد مثبتی نبود. در واقع نیمور را میتوان اولین ضدقهرمان درست و حسابی دنیای کمیک دانست (این مقاله را بخوانید). همانطور که در بالا  هم گفتم او و مبارزاتش با هیومن تورچ اریجینال  نخستین رویداد  تاریخ کمیک را رقم زد. او هنوز هم بعد از گذشت 70 سال یکی از غیر قابل پیشبینی ترین شخصیت های مارول است (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نیمور، این مقاله را بخوانید).

 

1- کاپیتان آمریکا (Captain America)

کاپیتان آمریکا

بدون شک محبوب ترین و برترین قهرمان مارول در سالهای ابتدایی، «استیو راجرز» ملقب به «کاپیتان آمریکا» است که سال 1941 به دست جک کربی و جو سایمون خلق شد. او سمبل قهرمانان میهن پرست میباشد و قبلا در این مقاله به طور مفصل معرفی اش کرده بودیم و دوباره نمیخوام سرگذشت او را براتون تکرار کنم. فقط یک نکته رو بهتون میگم که شاید جای دیگری آن را نشنیده باشید. کاپیتان آمریکا تنها قهرمان درجه یک عصر طلایی کمیک بود که از همان اول در کمیک اختصاصی خودش خلق شد. مثلا سوپرمن در کمیک Action Comics خلق شد. یا بتمن در Detective Comics و ... حتی در سالهای بعدی هم کسی مثل اسپایدرمن در شماره 15 کمیک Amazing Fantasy خلق شد و بعدا وارد کمیک اختصاصی خودش شد. ولی کاپیتان آمریکا از همان اول در کمیک اختصاصی خودش با نام Captain America Comics خلق شد! این نشون میده خالقینش و ناشرش چقدر به به موفقیتش اعتماد داشتند...

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قسمت اول عصرهای کمیک بوک - عصر طلایی و عصر نقره ای

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

alihdz
#1 alihdz 1397-05-22 09:39
عالی بود ولی از همون اول فهمیدم رتبه یک کسی نیس جز کپ
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1397-05-22 10:34
#1:
بخش دوم نظر شما حذف شد
لطفا نظرات خودتون رو درباره همون مقاله بدید
درباره موضوعات دیگه در بخش نظرات مقاله مرتبط با خودش نظر بدید
نقل قول کردن
kratos
#3 kratos 1397-05-22 11:37
مقاله عالی بود غیر از سه چار تاشون بقیشونو نمیدونستم بعد یه سوال اگه اینطور مقاله ای برای دی سی نوشته شود نفر اول لیست بتمنه یا سوپرمن؟
نقل قول کردن
Marc Spector
#4 Marc Spector 1397-05-22 11:46
چقدر خوب بود این مقاله،چقدر مارول تاریخ درخشان و غنی داره.10 تا شخصیت در عصر طلایی که بیشمار از روشون شخصیت خلق شده،این نشون میده چقدر ایده های فوق العاده ای پشت این شخصیت ها قرار داشته.
نقل قول کردن
mehran spidey
#5 mehran spidey 1397-05-22 12:03
واقعا ممنون آقای ترابی ، مقاله ی مفیدی بود ، به شخصه بین این قهرمانان از نابودگر و جمجمه آتشین خیلی لذت بردم و اوریجین جالب و مبتکرانه ای داشتند تو دوران خودشون . کاپیتان آمریکا هم اینقدر محبوب شده الان که کمتر کسی هست که اونو نشناسه :-) ولی بیشتر این شخصیت ها سال 1941 خلق شدند ، فکر کنم اون سال یکی از برترین سال های تاریخ شرکت مارول هست !!!!

راستی آقای ترابی 10 قهرمان برتر دیسی در عصر طلایی هم می نویسید ؟ خیلی دوست دارم که بدونم ....
نقل قول کردن
fantasita
#6 fantasita 1397-05-22 12:15
همین که این قهرمانا اکثرا فراموش شدن اما نیمور و کپ موندن نشون از کیفیت بالای این ۲ داره...
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1397-05-22 12:16
چهارتای اول هنوزم جزو بهترینا هستن.

ولی جالبه که چنتاشون بعدا باز الهام بخش شدن مثل هیومن تورچ که البته باورم نمیشه اولین قهرمان شرکت مارول یک روبات بوده و هست. یا مثل جمجمه آتشی و ويژن.

فک کنم بلک ویدو هم متعلق به دوران طلایی مارول باشه.
نقل قول کردن
fantasita
#8 fantasita 1397-05-22 12:19
به نقل از kratos:
مقاله عالی بود غیر از سه چار تاشون بقیشونو نمیدونستم بعد یه سوال اگه اینطور مقاله ای برای دی سی نوشته شود نفر اول لیست بتمنه یا سوپرمن؟

سوپرمن چون بطور کلی اولین قهرمان کمیک بوکی بود و در اون دوره داستانهاش از بتمن جذاب تر بود.(بتمن اون موقع خیلی با الان فرق داشت_مثلا خلافکارا رو راحت می گشت و پلیس به عنوان جنایت کار میشناختشو اوریجنشم کامل نشده بود.)
نقل قول کردن
Doctorwho4
#9 Doctorwho4 1397-05-22 12:30
ببخشید استاد فکر می کردم دوران طلایی ( علاوه بر آن چیزیکه شما گفتید ) به این علت نامگذاری شد که در آن زمان ژانرهای مختلف و بسیار زیادی وجود داشت و به همین علت وقتی که دوباره کمیک های ابرقهرمانی روی کار اومدن این عصر طلایی به عصر نقره ای تبدیل شد
ایا این اشتباه است ؟
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1397-05-22 13:11
به نقل از Doctorwho4:
ببخشید استاد فکر می کردم دوران طلایی ( علاوه بر آن چیزیکه شما گفتید ) به این علت نامگذاری شد که در آن زمان ژانرهای مختلف و بسیار زیادی وجود داشت و به همین علت وقتی که دوباره کمیک های ابرقهرمانی روی کار اومدن این عصر طلایی به عصر نقره ای تبدیل شد
ایا این اشتباه است ؟

بله اشتباه است
هر چیزی اولش رو میگن دوره طلایی
بعد دور بعدش رو میگن نقره ای و بعدشم برنزی
دوران کمیک هم همینه
از طلا شروع میشه به برنز میرسه
ولی به این معنی نیست که طلا از مس یا برنز بهتره!
منظور اینه که اولش رو میگن طلایی
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1397-05-22 13:11
به نقل از kratos:
مقاله عالی بود غیر از سه چار تاشون بقیشونو نمیدونستم بعد یه سوال اگه اینطور مقاله ای برای دی سی نوشته شود نفر اول لیست بتمنه یا سوپرمن؟

قطعا سوپرمنه
نقل قول کردن
alihdz
#12 alihdz 1397-05-22 13:20
به نقل از mtm:
#1:
بخش دوم نظر شما حذف شد
لطفا نظرات خودتون رو درباره همون مقاله بدید
درباره موضوعات دیگه در بخش نظرات مقاله مرتبط با خودش نظر بدید

بله میدونستم که ربطی نداره والا راستش اول میخاستم تو یکی از مقاله های اینفینیتی وار این موضوع رو بگم ولی چون دیدم که خیلی وقته کیفیت خوب اومده همه رفتن فیلمو دیدن و مقاله ها هم واسه خیلی وقت پیشه کسی نمیره اون مقالات رو نمیخونه و این موضوع رو نمیفهمه
شرمنده دیگه تکرار نمیشه :oops:
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#13 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-22 13:50
از یک همچین مقاله هایی خیلی خوشم میاد.جالبن.کاپی تان امریکا رو از همه بیشتر دوست دارم ولی مال mcu رو بیشتر!
البته شخصاً دوست دارم کریس ایوانز همینطور در این نقش بمونه و فیلم های بیشتری از کاپیتان امریکای کریس ایوانز ساخته میشد.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#14 Miguel-OHara 1397-05-22 14:22
با باکی و نیمور و کپ آشنا بودم. جمجمه آتشین و کید کلت و هیومن تورچ رو هم تو بازی های لگو قیافشونو دیده بودم. فقط استاد ویزر نمیتونست تو این لیست باشه؟ (جدا از اوریجین عجق وجق و اسم خنده دارش )
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#15 Cap-Spider Potter 1397-05-22 14:58
مقاله خیلی عالی بود...! من عاشق این سبک مقالاتم..!
در بهترین بودن کاپیتان که شکی نیست، کاپیتان شخصیتیه که هنوزم که هنوزه جز Top 3 مارول قرار داره!!

به نقل از hassan91:


فک کنم بلک ویدو هم متعلق به دوران طلایی مارول باشه.
:-? :-?


نه! فک نکنم بلک ویدو مال دوران طلایی باشه!
بلک ویدو نسبتا دیر خلق شد!

ا
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1397-05-22 16:37
به نقل از Miguel-OHara:
فقط استاد ویزر نمیتونست تو این لیست باشه؟ (جدا از اوریجین عجق وجق و اسم خنده دارش )

نه واقعا نمیتونست باشه
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1397-05-22 16:54
به نقل از mehran spidey:


راستی آقای ترابی 10 قهرمان برتر دیسی در عصر طلایی هم می نویسید ؟ خیلی دوست دارم که بدونم ....

والا فکر نکنم بنویسم. چون تکلیف دی سی تو عصر طلایی مشخصه دیگه
سوپرمن بتمن فلش واندرومن گرین لنترن هاک من اتم گرین اروو آکوامن و اسپکتر

چون اکثر شخصیت های اصلی دی سی همون دوران خلق شدن و شما دیگه تقریبا کاملا انها را میشناسید
ولی دوست دارم راستش یه مقاله بنویسم درباره با قهرمانان فراموش شده دیسی
این موضوعش برام جذاب تره
نقل قول کردن
ctothejay
#18 ctothejay 1397-05-22 17:50
نفر اول مشخص بود آشنایی من از همه ی اینا برمیگرده به ده سال پیش تو اون کارتون قدیمی مردعنکبوتی.
#17
خیلی خوب میشه اگه این کارو بکنید. الان درک همه از دی سی در حد بتمنه :cry: کارکتر هایی مثل فانتوم استرنجر، کوئسچن، دکترفیت، ردتورنادو، وایلد کت، بوسترگولد، سندمن، کاپیتان کومت، مستر میراکل و امثالهم همه فراموش شدن علیرغم اینکه به تازگیا کمیک داشتن و تو تلویزیون هم اندکی دیده شدن.
نقل قول کردن
kratos
#19 kratos 1397-05-22 18:11
#8و#11
مرسی
نقل قول کردن
spiderspider
#20 spiderspider 1397-05-22 20:32
بسیار شخصیت های جالب بودند. واقعا دستتان درد نکند آقای ترابی که همچین مقاله مهمی در این سایت گذاشتید. سایت شما قطعا نه تنها بزرگترین سایت کمیک در این است بلکه در جهان هم همینطوره. شخصیت های جالبی بودند و اوریجین خلاقانه‌ای داشتند. یعنی ایول به خالقانشون. فقط آقای ترابی ۳ سوال :
۱_چرا این شخصیت ها بعد از جنگ جهانی دوم ناپدید شدند و دیگر محبوب نشدند. در حالی که دیسی بعد از جنگ جهانی قهرمانشون محبوب بودن و تا الان هستند.
۲_شما از کدوم شخصیت بجز تیمور و کاپیتان امریکا خوشتون میاد. کمیک هاشون چطور بود. از کدوم ها خوشتون اومد.
۳_کدوم یکی از شخصیت های تایملی کامیکی فلسفون شبیه مردعنکبوتی بود.
ممنون میشم جواب بدید. دست شما درررد نکنه.
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-05-22 22:14
#20:
1- خیلی از شخصیت ها حیاتشون وصل بود به جنگ جهانی. وقتی جنگ تموم شد موضوعیت نداشتن دیگه. دی سی در واقع سه شخصیت بتمن و سوپرمن و واندرومنش هست که هنوز از اون موقع محبوبیت بالایی دارن. چون مثلا فلش و اتم و گرین لنترن بعدا در عصر نقره ای اپدیت شدند و نسخه های به روز تری ازشون اومد
2- من از داستانای عصر طلایی خوشم نمیاد. وقتی بخونی بسیار ساده و سطحی و کلیشه ای به نظر میان. ولی فانتوم رو دوست داشتم که البته مربوط به مارول و دی سی نیست!
3- هیچ کدوم
نقل قول کردن
iron man
#22 iron man 1397-05-22 22:56
لانچ تریلر بازی اسپایدرمن ps4 منتشر شد.
نقل قول کردن
spiderspider
#23 spiderspider 1397-05-23 07:54
به نقل از mtm:
#20:
1- خیلی از شخصیت ها حیاتشون وصل بود به جنگ جهانی. وقتی جنگ تموم شد موضوعیت نداشتن دیگه. دی سی در واقع سه شخصیت بتمن و سوپرمن و واندرومنش هست که هنوز از اون موقع محبوبیت بالایی دارن. چون مثلا فلش و اتم و گرین لنترن بعدا در عصر نقره ای اپدیت شدند و نسخه های به روز تری ازشون اومد
2- من از داستانای عصر طلایی خوشم نمیاد. وقتی بخونی بسیار ساده و سطحی و کلیشه ای به نظر میان. ولی فانتوم رو دوست داشتم که البته مربوط به مارول و دی سی نیست!
3- هیچ کدوم

خیلی ممنون آقای ترابی. بازم دست شما درد نکنه.
نقل قول کردن
spiderspider
#24 spiderspider 1397-05-23 10:29
ببخشید آقای ترابی میتونید مقاله ای بنویسید که ابرخبیث های دوران طلایی مارول رو معرفی کنه. اینطوری ما بیشتر با اون دوران اشنا میشویم.
نقل قول کردن
parsa-spider
#25 parsa-spider 1397-05-23 14:06
سلام آقای ترابی خسته نباشید واقعا مقاله خوبی بود با تشکر.
ببخشید شماره 3 از سری جدید کمیک های مردعنکبوتی کی ترجمه میشه؟
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1397-05-23 14:54
به نقل از spiderspider:
ببخشید آقای ترابی میتونید مقاله ای بنویسید که ابرخبیث های دوران طلایی مارول رو معرفی کنه. اینطوری ما بیشتر با اون دوران اشنا میشویم.

واقعا سخته این مقاله رو نوشت چون 10 خبیث برجسته انتخاب کردن از اون دوران خیلی سخته
الان فقط رد اسکال و یکی دو تا دشمن هیومن تورچ و نیمور به ذهنم میرسه
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1397-05-23 14:56
به نقل از parsa-spider:

ببخشید شماره 3 از سری جدید کمیک های مردعنکبوتی کی ترجمه میشه؟

انشاله به زودی
نقل قول کردن
parsa-spider
#28 parsa-spider 1397-05-23 20:39
ببخشید آقای ترابی قدیمی ترین و اولین قهرمان مارول کی بود و نیرو هاش چی بود؟؟
نقل قول کردن
parsa-spider
#29 parsa-spider 1397-05-23 21:24
آقای ترابی سایت اسپایدی در این چند سال رشد چشمگیری داشته. اگه میخواید از این رشد چشمیگیر مطلع شید به سایت
alexa.comبرید و توی قسمت سرچ اسم spidey.irرو بزنید تا از این رشد مطلع شوید.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#30 Spider-Fan 1397-05-23 21:45
به نقل از parsa-spider:
ببخشید آقای ترابی قدیمی ترین و اولین قهرمان مارول کی بود و نیرو هاش چی بود؟؟

توی متن اشاره شده که «هیومن تورچ اریجینال» اولین ابرقهرمان دنیای مارول بوده.
تمام توضیحات هم به طور کامل داخل متن هست.
نقل قول کردن
Phoenix
#31 Phoenix 1397-05-29 12:56
همين الان هم مارول يه ابرقهرمان تو گروه young avengers داره كه همون miss america هستش البته بهش ميگن america chavez ! به نظر شما اين كاركتر همونه ؟؟ البته ايني كه من ميگم ظاهرش خيلي متفاوته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید